Ik begrijp en respecteer dat er verschillende meningen over zijn, maar het zou voor mij een reden zijn om te stoppen met gamen. Moet er echt niet aan denken dat je net begint aan een hoofdverhaal en 6 uur later alweer bij de aftiteling zit, dan heb je niet eens de kans om in de wereld te komen en de personages te leren kennen. Maar zoals ik al zei is dit heel persoonlijk, laat het gemiddelde voor een goed verhaal maar rond de 30 uur blijven en als je dan nog meer wil doen zoals de zij missies of het verzamelen van andere objecten dan is het je eigen keus en zo kan iedereen hun eigen keus daarin maken.Beakzz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 15:25:
[...]
Met mijn “tussenpensioen” alle tijd van de wereld en ook ik zie liever korte krachtige games dan lang uitgerekte games. Er zijn uitzonderingen, maar bij de meeste verhalend games stop ik na 3 tot 6 uur omdat de gameplay mij gaat vervelen en/of het verhaal nergens heen gaat. Het moeten uitspelen heb ik al lang losgelaten en al helemaal als het spel vol met suffe side missions en dingen verzamelen zit.
Ook heb ik moeite om nieuwe games te starten als ik weet dat ze langer dan 8-10 uur zijn en ik geen echte hype heb voor de game en zoek ik zelfs kleine Indiegames die 2-4 uur lang zijn (en goed zijn natuurlijk).
Maar ik stop ook rustig honderden uren in een racesim en city/factory/survival builder of 100+ uur in een game als Starfield dus tijd is het zeker niet.
Precies Starfield is z'n spel waarbij je er toch niet aan moet denken dat je na 10 uur alweer uitgespeeld bent? Dan heb je misschien 5% gezien van het hele spel?
Wel ben ik het met iedereen eens dat ik liever een kort, krachtig en diepgaand verhaal zie! Dan dat je er een speelt en na een paar uur denkt waar gaat dit nog over en het je niet weet vast te grijpen, gelukkig heb je dit ook bij lange single player ervaringen zoals Red Dead Redemption 1 & 2 / Avatar: Frontiers Of Pandora en nog zoveel anderen..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †