Nu op de weg terug vanuit Keulen, te wachten tot vrouwlief klaar is bij de Kaufland dus de tijd maar even benutten voor een kort verslagje
Voor mijn gevoel was het dit jaar een stuk drukker dan vorig jaar. Zowel bij de entree als bij de stands.
Heb dan ook minder gedaan dan ik eigenlijk voor ogen had.
Ik heb de presentatie van Avowed, Indiana Jones en Shattered Space gezien.
Bij Avowed werd een live demo gespeeld door een van de community managers en werd de toelichting gegeven door een van de narrative designers. Wat ik zag sprak me erg aan. Zowel qua exploratie dialogue / lore. Het is echt een Obsidian game en het zal denk ik aanvoelen als The Outer Worlds meets Pillars of Eternity. Ik denk dat het ook een uitermate geschikte game is om op een hogere moeilijkheidsgraad te spelen om optimaal gebruik te maken van de game mechanics / abilities items en skilltree om een mooie build te maken dat past bij je speelstijl ipv er simpelweg door heen hacken en slashen. Benieuwd of ik het over mijn hart kan verkrijgen om een evil playthrough te spelen
Daarna Indiana Jones. Daar kijk ik echt naar uit.

Het aantal keren dat ik de originele films heb gezien zijn niet op 4 handen te tellen. En wat ik zag is het echt een mooie combinatie van adventure / puzzelen / exploreren en vechten. Als je een Tomb Raider of Uncharted in Indy stijl verwacht kom je van een koude kermis thuis. En gelukkig zou ik haast zeggen. Laat die IP’s maar doen waar ze goed in zijn. Machine game lijkt er echt een eigen draai aan te hebben gegeven en snappen ze van wat ik gezien heb wat het DNA is van het Indiana Jones.
Verder ook een presentatie van Shattered Space gezien maar die was wat korter en zaten niet heel veel nieuwe zaken in die in de diverse gameplay trailers nog niet waren getoond. Over een maandje ga ik mijn space ship weer afstoffen op zoek naar wat pluchies
Doordat het verder zo druk en ik pas wat laat achter het principe van “fastlanes” was gekomen eigenlijk niet heel veel gespeeld.
Replaced maar even kort kunnen spelen, en wat opvalt is natuurlijk de grafische stijl. Gameplay technisch was het in feite de start van de IGN clip die ik eerder linkte en kan ik weinigen zinnigs over zeggen.
Verder zag Squirrel with a gun er eigenlijk best wel grappig uit…. Als die game lekker kort is met telkens wat nieuwe zaken wat betreft gameplay kan dit wel leuk worden.
Tails of Iron 2 ook nog even gespeeld. En nog zoals deel 1 wordt dit ook wel een game waar ik me zelf wel mee ga vermaken. Benieuwd of ze het t.o.v. deel 1 wat kunnen vernieuwen / verrassen maar dat zullen we zien.
Verder dus niet toegekomen aan Stalker. Die rij was me gewoonweg te lang om daarop te wachten.
En tenslotte, als wij hier op tweakers denken te weten wat er speelt in de gaming community als geheel, met naar mijn inschatting toch een gemiddelde leeftijd van +30-35 jaar…. Dan moeten we denk ik toch die gedachte laten varen :P…. Wij oude gamers met onze traditionele gedachten over games en hardware zijn straks gewoon een niche aan het worden.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.