Die x is errug duur maar die andere doet me wel wat twijfelen. Vrees alleen dat hij na drie weken in de kast belandt haha.
Preorder voor de ally x is live in de NL asus store:
https://estore.asus.com/nl/rog/rog-xbox-ally-x.html
Ik heb hem net met succes voorbesteld daar.
[ Voor 18% gewijzigd door DaZZle op 26-09-2025 07:58 ]
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 20:39
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD
- Microsoft
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Hem heb ook besteld maar of het goed gegaan is vraag ik me af. Heb nog geen bevestigingsmail en zie nog niet dat het bedrag is gereserveerd op mijn CC.DaZZle schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:58:
Ah krijg nu net een mailtje idd.
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-09-2025 08:33 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Bij mij is het wel goed gegaan. Er stond onmiddelijk een reservering van E899,- op mijn CC en ik kreeg na een paar minuten een bestelbevestiging.
Misschien opnieuw proberen? Je kan altijd nog makkelijk annuleren
.
In de UK Asus shop is hij al uitverkocht. Zou best kunnen dat er niet zoveel units beschikbaar zijn in NL. Volgens de MS pre-order pagina kunnen wij in NL hem alleen bij Asus kopen. Terwijl in Duitsland ook mediamarkt er bij staat. En in de UK is hij nu al uitverkocht op de asus store.
En in de NL store zeggen ze dat 16 oktober een 'vanaf' leverdatum is..
Misschien opnieuw proberen? Je kan altijd nog makkelijk annuleren
In de UK Asus shop is hij al uitverkocht. Zou best kunnen dat er niet zoveel units beschikbaar zijn in NL. Volgens de MS pre-order pagina kunnen wij in NL hem alleen bij Asus kopen. Terwijl in Duitsland ook mediamarkt er bij staat. En in de UK is hij nu al uitverkocht op de asus store.
En in de NL store zeggen ze dat 16 oktober een 'vanaf' leverdatum is..
[ Voor 6% gewijzigd door DaZZle op 26-09-2025 08:33 ]
Ik heb tijdens de launch van de Steamdeck, deze ook blind besteld. Een paar jaar later wordt deze eigenlijk alleen nog gebruikt als ik vlieg (dat is met mijn huidige baan regelmatiger dan ooit, maar alsnog)Timothy3000 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:20:
Die x is errug duur maar die andere doet me wel wat twijfelen. Vrees alleen dat hij na drie weken in de kast belandt haha.

Ik laat deze dan ook aan mij voorbij gaan met zijn stevige prijs (zelfs de non-X versie). Wellicht over een tijdje als ze in prijs zijn gedaald en ik niet weet wat ik met mijn geld moet doen
Vreemd dat ze er geen oplader bij meeleveren...DaZZle schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:58:
In de EU kunnen ze dat maken ivm e-waste wetgeving. Scheelt ze weer kosten en kunnen ze de prijs lager doen lijken.kevlar01 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:42:
[...]
Vreemd dat ze er geen oplader bij meeleveren...
In de VS kost hij $100,- meer dan initieel verwacht, maar krijgen ze wel een oplader.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ah dat wist ik niet eenskevlar01 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:42:
[...]
Vreemd dat ze er geen oplader bij meeleveren...
Ik gebruik mijn steam deck wel veel, maar die 'goedkopere' non-X zou ik echt niet doen. De chip daarin zou ongeveer gelijkwaardig zijn aan die in de Steam Deck, en dus veel zwakker dan de X. Ik ben nog steeds blij met mijn Deck maar hij toont echt zijn leeftijd wel in performance in nieuwere games. En dan is het nog afwachten of Microsoft net zo goed wordt in het optimaliseren van de performance in hun game mode als dat Valve met hun 'special sauce' vaak voor mekaar krijgt waardoor games beter lopen op de Deck dan je puur op performance zou verwachten.
Gamertag: FinrazielNL
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ik gebruik mijn oude ROG behoorlijk vaak. Gewoon ff lekker een game op de bank in plaats van te verkassen naar mijn gamekamer. Zeker in een warme zomer is dat een uitkomst.
Maar speel dan ook vooral wat “kleinere” games. Met name games zoals de aankomende Keeper en Winter Burrow zijn ideaal, of bijvoorbeeld dadelijk de nieuwe Powerwash Simulator
Heb zelfs ook Silksong voor een groot deel op mijn oude ROG gespeeld en dat speelt toch wel lekker weg. Enige wat ik daarbij af en toe had is dat de vierpuntdruktoets wel afwijkt van wat ik gewend ben met mijn Wolverine controller. Die is net wat preciezer.
——-
Is deze trailer al hier voorbij gekomen trouwens:
Maar speel dan ook vooral wat “kleinere” games. Met name games zoals de aankomende Keeper en Winter Burrow zijn ideaal, of bijvoorbeeld dadelijk de nieuwe Powerwash Simulator
——-
[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-09-2025 09:06 ]
Van de site:uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:54:
[...]
Ah dat wist ik niet eens. De oplader van mijn oude ROG zal wel werken.
Oplader niet inbegrepen.
Dit apparaat laadt op via USB Power Delivery van 45 tot 65 W. Gebruik een voedingsadapter met een uitgangsvermogen van 65 W of hoger.
Een universele USB C lader van een laptop oid (of van je oude ROG) zal waarschijnlijk gewoon werken inderdaad
Hey, toch een campaign! Even gemist, maar die ga ik wel meenemen. Bij COD ook enkel de campaigns gespeeld.uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:05:
Ik gebruik mijn oude ROG behoorlijk vaak. Gewoon ff lekker een game op de bank in plaats van te verkassen naar mijn gamekamer. Zeker in een warme zomer is dat een uitkomst.
Maar speel dan ook vooral wat “kleinere” games. Met name games zoals de aankomende Keeper en Winter Burrow zijn ideaal, of bijvoorbeeld dadelijk de nieuwe Powerwash SimulatorHeb zelfs ook Silksong voor een groot deel op mijn oude ROG gespeeld en dat speelt toch wel lekker weg. Enige wat ik daarbij af en toe had is dat de vierpuntdruktoets wel afwijkt van wat ik gewend ben met mijn Wolverine controller. Die is net wat preciezer.
——-
[Video: Battlefield 6 Official Campaign Trailer]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 20:17
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
/u/215060/crop60c87cf439ed8_cropped.png?f=community)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ah, Fable staat in ieder geval nog voor 2026. Maar lijkt volgend jaar een vrij karig jaartje te worden zo te zien.
Da's geen officiële communicatie vanuit Microsoft he, created by Klobrille staat er onder. Dus zou dit niet als bevestiging zien dat Fable nog steeds op staat voor volgend jaar.SunnieNL schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:25:
Ah, Fable staat in ieder geval nog voor 2026. Maar lijkt volgend jaar een vrij karig jaartje te worden zo te zien.
Gamertag: FinrazielNL
Het plaatje is misschien niet van MS, maar 2026 is wel nog steeds het laatste wat er aan officiele communicatie gedaan isFinraziel schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:03:
[...]
Da's geen officiële communicatie vanuit Microsoft he, created by Klobrille staat er onder. Dus zou dit niet als bevestiging zien dat Fable nog steeds op staat voor volgend jaar.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Daarom zegt hij dat je het niet moet zien als bevestiging dat het nog steeds zo is.BM schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:23:
[...]
Het plaatje is misschien niet van MS, maar 2026 is wel nog steeds het laatste wat er aan officiele communicatie gedaan is
Ah, wacht, nu valt het kwartje bij mij pas. My badExactor it schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 18:05:
[...]
Daarom zegt hij dat je het niet moet zien als bevestiging dat het nog steeds zo is.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 17:39
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
De nieuwe This week on Xbox is er.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Not so bad hoor.BM schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:22:
[...]
Ah, wacht, nu valt het kwartje bij mij pas. My bad![]()
Maar goed, ik speel hollow knight en word steeds afgeslacht door lantaarnpalen die heftigere dingen doen dan bazen.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
En de games van deze week:
https://www.trueachieveme...x-games-september-29-2025
Weinig boeiends maar vanaf de 10e gaat oktober wel los met BF6 en daarna Keepers, The Outer worlds 2 en voor de liefhebbers Ninja Gaiden.
Hopelijk dat de 16e ook daadwerkelijk mijn ROG binnen komt, want merk dat mijn huidige toch wel wat oud begint te worden. Grounded 2 kan die niet meer lekker draaien, terwijl dat juist een ideale game is om gewoon lekker op de bank met een handheld te spelen.
https://www.trueachieveme...x-games-september-29-2025
Weinig boeiends maar vanaf de 10e gaat oktober wel los met BF6 en daarna Keepers, The Outer worlds 2 en voor de liefhebbers Ninja Gaiden.
Hopelijk dat de 16e ook daadwerkelijk mijn ROG binnen komt, want merk dat mijn huidige toch wel wat oud begint te worden. Grounded 2 kan die niet meer lekker draaien, terwijl dat juist een ideale game is om gewoon lekker op de bank met een handheld te spelen.
Gisteren silksong afgerond na gaming hiaat van 5 maanden. 98% compleet is goed genoeg
. Lace was leuk en niet overdreven moeilijk (toch 20 pogingen ofzo). Als ik men ogen sluit zie ik nog wel alle moves op men netvlies gebrand, neem aan dat dat geen ernstige aandoening is 
Vandaag dragon age begonnen. Iemand enige ervaring mee? Wat wisselende reviews maar had zin in iets diepgaander dan een metroidvania. Ziet er mooi uit, voorlopig wel heel linear.
Straks even kijken wat ik echt wil doen van men backlog: doom, atomfall, Spiderman, wuchang, robocop, Expedition 33, etc.
Vandaag dragon age begonnen. Iemand enige ervaring mee? Wat wisselende reviews maar had zin in iets diepgaander dan een metroidvania. Ziet er mooi uit, voorlopig wel heel linear.
Straks even kijken wat ik echt wil doen van men backlog: doom, atomfall, Spiderman, wuchang, robocop, Expedition 33, etc.
[ Voor 12% gewijzigd door ilm op 28-09-2025 17:30 ]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Netjes van Silksongilm schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:16:
Gisteren silksong afgerond na gaming hiaat van 5 maanden. 98% compleet is goed genoeg. Lacie was leuk en niet overdreven moeilijk (toch 20 pogingen ofzo). Als ik men ogen sluit zie ik nog wel alle moves op men netvlies gebrand, neem aan dat dat geen ernstige aandoening is
Maar voor je backlog. Expedition 33. Geen twijfel over mogelijk.
Heel nice om mee te lezen zo!ilm schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:16:
Gisteren silksong afgerond na gaming hiaat van 5 maanden. 98% compleet is goed genoeg. Lacie was leuk en niet overdreven moeilijk (toch 20 pogingen ofzo). Als ik men ogen sluit zie ik nog wel alle moves op men netvlies gebrand, neem aan dat dat geen ernstige aandoening is
En wat betreft Dragon Age. Ik kan je Dragon Age Origins (en alle DLC) ten zeerste aanbevelen. Die staat op Game Pass en qua game is het veel meer een RPG. Daarna zou ik Dragon Age Inquisition gaan spelen, Dragon Age 2 en daarna The Veilguard. Origins heb ik kapot gespeeld, zoveel detail en mogelijkheden. Toch moet ik The Veilguard ook nog spelen, maar die is vrij slecht ontvangen, en speelt veel minder uitgebreid dan de eerdere delen.
Succes...!
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:23
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Oh Blood, dat heb ik lang geleden best wel wat gespeeld. Daar zat best een grote community achter, ooit nog eens zo'n CD gekocht met extra content. Zal het vooral van de nostalgie moeten hebben natuurlijk, want dat speelt natuurlijk als een shooter uit de jaren '90'.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hoog CoD gehalte voor een Battlefield game. Vind ik niet negatief, omdat de SP van CoD altijd uitermate vermakelijk isuchiha tijntje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:05:
[Video: Battlefield 6 Official Campaign Trailer]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Als jochie van 10 speelde ik bij een vriend Blood II the Chosen. Dat vonden we echt vet! Ik denk dat we een demo oid speelde, want we speelden eigenlijk alleen dat level in de trein/station (althans, wat ik me kan heugen). Met zo'n voodoo pop prikken en zo'n bal die zich bij vijanden in het gezocht boorde. Enorm veel gore en totaal ongeschikt voor 10 jarigen, maar wat vet was dat toen! Game zag er ook echt goed uit voor die tijd.Wom schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:20:
Oh Blood, dat heb ik lang geleden best wel wat gespeeld. Daar zat best een grote community achter, ooit nog eens zo'n CD gekocht met extra content. Zal het vooral van de nostalgie moeten hebben natuurlijk, want dat speelt natuurlijk als een shooter uit de jaren '90'.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Als dit net zo goed word als Prodeus, kom maar door dan!Wom schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:20:
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Na lang zoeken en reviews kijken/lezen heb ik de knoop doorgehakt en de Gamesir G7 Pro Wuchang edition besteld. Heeft iemand ervaring met deze controller?
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Geen ervaring maar wel mijn pre-order geannuleerd na de reviews.BrightSun schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:56:
Na lang zoeken en reviews kijken/lezen heb ik de knoop doorgehakt en de Gamesir G7 Pro Wuchang edition besteld. Heeft iemand ervaring met deze controller?
De smalle greep en sponsachtige d-pad hebben mij dit doen besluiten.
Ik wacht nu dus maar op de ASUS ROG RAIKIRI II
Benieuwd naar jouw ervaring met de G7!
Ik snap dat je op die punten kunt afhaken. Voor mij is de d-pad geen probleem. Die gebruik ik dermate weinig dat ik daar wel aan kan wennen. Ik speel geen games waarbij die knoppen van cruciaal belang zijn.justifire schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:53:
[...]
Geen ervaring maar wel mijn pre-order geannuleerd na de reviews.
Wat betreft de smalle greep heb ik wel even getwijfeld inderdaad. Ik heb wat andere controllers naast mijn huidige Elite 2 gelegd en tot mijn verbazing is mijn huidige fijnste controller ook een stukje smaller, dus ik verwacht dat het goed komt.
Overigens ga ik er bij aanschaf van nieuwe hardware (controller, telefoon, tablet, auto, etc.) er sowieso vanuit dat je zo'n 2 weken nodig hebt voordat het natuurlijk aanvoelt. Dat zal nu niet anders zijn vermoed ik.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Mocht die ook tegenvallen kan ik de Wolverine V3 echt van harte nog steeds aanradenjustifire schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:53:
[...]
Geen ervaring maar wel mijn pre-order geannuleerd na de reviews.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Dying Light Collection voor minder dan €30!
Ik heb de gewone G7 Pro (dus niet de Wuchang edition) en ben er uitermate tevreden over (heb ook 2 MS Elite controllers gehad, een Turtle Beach Stealth Ultra en heb ook nog een G7 HE ter vergelijking).BrightSun schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:43:
[...]
Ik snap dat je op die punten kunt afhaken. Voor mij is de d-pad geen probleem. Die gebruik ik dermate weinig dat ik daar wel aan kan wennen. Ik speel geen games waarbij die knoppen van cruciaal belang zijn.
Wat betreft de smalle greep heb ik wel even getwijfeld inderdaad. Ik heb wat andere controllers naast mijn huidige Elite 2 gelegd en tot mijn verbazing is mijn huidige fijnste controller ook een stukje smaller, dus ik verwacht dat het goed komt.
Overigens ga ik er bij aanschaf van nieuwe hardware (controller, telefoon, tablet, auto, etc.) er sowieso vanuit dat je zo'n 2 weken nodig hebt voordat het natuurlijk aanvoelt. Dat zal nu niet anders zijn vermoed ik.
Dat is goed om te horen! Hoe bevalt ie qua grootte in vergelijking tot de elite?jeroen71974 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 11:53:
[...]
Ik heb de gewone G7 Pro (dus niet de Wuchang edition) en ben er uitermate tevreden over (heb ook 2 MS Elite controllers gehad, een Turtle Beach Stealth Ultra en heb ook nog een G7 HE ter vergelijking).
Prima wat mij betreft, ik merk vooralsnog niet echt een groot verschil. Gewicht is ook prima en te vergelijken met de Elite2 (ik vond bijvoorbeeld de Stealth Ultra veel te licht). D-pad is inderdaad even wennen in het begin, maar gaat bij mij nu goed (heb de controller denk ik nu zo'n 2 weken in gebruik). Initieel zat ik bij Helldivers nog wel eens fout bij het oproepen van een stratagem... Ik gebruik hem tot nu toe overigens voornamelijk op mijn pc (ik moet mijn XSX weer eens naar de woonkamer verhuizen, staat nu op de slaapkamer van zoonlief)BrightSun schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:25:
[...]
Dat is goed om te horen! Hoe bevalt ie qua grootte in vergelijking tot de elite?
[ Voor 36% gewijzigd door jeroen71974 op 30-09-2025 14:40 ]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
The Hairy and Scary update is available now in Game Preview for Xbox Series X|S, Xbox on PC, and Xbox Cloud, and in Early Access on Steam. Face off against AXL, the terrifying new tarantula boss in Brookhollow Park!https://t.co/ds5kMXm5WD pic.twitter.com/m1ziBaCprJ
— Grounded (@GroundedTheGame) 30 september 2025
Aangezien best wat mensen hier Reward points sparen:
:strip_exif()/f/image/pT9KdhHB5myi7a5gMFXisEqX.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.reddit.com/r/xbox/s/csrYClRIkd
:strip_exif()/f/image/pT9KdhHB5myi7a5gMFXisEqX.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.reddit.com/r/xbox/s/csrYClRIkd
@Deezers My bad, aangepast.
Ter info:
Ondanks dat er staat per 1 oktober heb ik zojuist nog 2 keer een maand xbox ultimate kunnen redeemen voor 12000 punten per stuk (tier 2)
Wel balen, ik kon tot nu toe GPU betalen met de reward punten, dat gaat nu niet meer lukken met de nieuwe punt to Euro verhoudingen (10€ is 9200 9780 punten in tier 2). Gelukkig heb ik nu nog tot november 2026 GPU.
PS: Zie wel dat de rewards voor GPU op console en PC wat royaler zijn (xbox mobile app). Weegt niet op maar alle beetjes helpen.
Ter info:
Ondanks dat er staat per 1 oktober heb ik zojuist nog 2 keer een maand xbox ultimate kunnen redeemen voor 12000 punten per stuk (tier 2)
Wel balen, ik kon tot nu toe GPU betalen met de reward punten, dat gaat nu niet meer lukken met de nieuwe punt to Euro verhoudingen (10€ is 9200 9780 punten in tier 2). Gelukkig heb ik nu nog tot november 2026 GPU.
PS: Zie wel dat de rewards voor GPU op console en PC wat royaler zijn (xbox mobile app). Weegt niet op maar alle beetjes helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door dr_dreey op 01-10-2025 12:45 ]
Bijzonder zo zonder aankondiging.. inderdaad 1 maand is nog mogelijk. Voor de rest kost een Xbox cadeaukaart van 10 euro hier 9780 punten terwijl ik ook in tier 2 zit? Als ze de normale 17,99 euro hanteren lukt een maand ook niet meer. Als ik het sowieso niet in stand kan houden hebben de rewards ook weinig zin meer. In verhouding speel ik weinig game pass exclusives, heb ook al PS+dr_dreey schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:54:
Ter info:
Wel balen, ik kon tot nu toe GPU betalen met de reward punten, dat gaat nu niet meer lukken met de nieuwe punt to Euro verhoudingen (10€ is 9200 punten in tier 2). Gelukkig heb ik nu nog tot november 2026 GPU.
Als het voorbeeld hieronder klopt gaat het dus gewoon 18000 punten kosten voor 1 maand GPU ipv 12.000 punten nu. Dat is vrij fors en waarschijnlijk ook niet meer maandelijks te halen. Zo uit mijn hoofd krijg je met console, game pas game en de jewel minder dan 1000 punten extra. Dus 18.000 per maand lukt dan absoluut niet meer.
Alleen als je game pass Ultimate hebt krijg je hogere punten maar dan moet je dus lid zijn en blijven. Beetje vicieuze cirkel.
Ik kijk het nog even aan maar denk dat helemaal gratis dus niet meer mogelijk is. Als je geluk hebt een paar euro korting per maand.. maar dan is de keycards optie natuurlijk aantrekkelijker.In the UK, a one-month Xbox Game Pass Ultimate subscription currently costs 12,000 points (at the level 2 discount). To get the same one-month subscription using Rewards points on an Xbox gift card, you'd need to pick up a £10 and a £5 gift card, which costs a total of 17,670 points (including level 2 discounts),
[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 01-10-2025 11:23 ]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Wie gaat deze spelen bij launch? Ben wel benieuwd naar de reviews. Want het is toch een ander team dan die deel 1 en 2 hebben gemaakt.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
@giantgiantus en @Finraziel Ik begrijp de teneur en jullie inhoudelijke zorgen. Het simpelweg schoppen / trollen van anderen begrijp ik niet. 
Maar sinds de aankondiging van de Xbox One is Xbox al ten dode opgeschreven. We zijn echter 13 jaar later.
Elke keer als ze weer wat negatief in het nieuws zijn, komen deze zorgen weer naar boven.
Wellicht is een dergelijke prijsstijging het begin van het einde, (we hebben het trouwens nu continue over Ultimate, maar Premium is wat mij betreft nog steeds een erg aantrekkelijk model, ook voor gamers die een stukje minder spelen).
Maar dat dit het einde van MS is horen we dus al sinds 2013. Als het nu echt zo is, dan is het zo en is de overstap naar een PC ook zo gebeurd. Maar MS is nu (een van de) de grootste publishers in de wereld. Ik zie ze niet snel van het toneel verdwijnen. Behalve wellicht met specifieke dedicated hardware op de console markt. Maar die verandering zit er al jaren aan te komen. Maar als er dus een goed alternatief is voor een console door middel van een pc met een console interface en met de gemakken van een console, dan ben ik ook game. Misschien heeft dat zelfs wellicht mijn voorkeur als die simpel en eenvoudig upgradable is zonder de traditionele PC perikelen.
Maar sinds de aankondiging van de Xbox One is Xbox al ten dode opgeschreven. We zijn echter 13 jaar later.
Wellicht is een dergelijke prijsstijging het begin van het einde, (we hebben het trouwens nu continue over Ultimate, maar Premium is wat mij betreft nog steeds een erg aantrekkelijk model, ook voor gamers die een stukje minder spelen).
Maar dat dit het einde van MS is horen we dus al sinds 2013. Als het nu echt zo is, dan is het zo en is de overstap naar een PC ook zo gebeurd. Maar MS is nu (een van de) de grootste publishers in de wereld. Ik zie ze niet snel van het toneel verdwijnen. Behalve wellicht met specifieke dedicated hardware op de console markt. Maar die verandering zit er al jaren aan te komen. Maar als er dus een goed alternatief is voor een console door middel van een pc met een console interface en met de gemakken van een console, dan ben ik ook game. Misschien heeft dat zelfs wellicht mijn voorkeur als die simpel en eenvoudig upgradable is zonder de traditionele PC perikelen.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-10-2025 19:28 ]
Ik vind het een beetje naïef om te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De afgelopen 2 jaar komt Xbox eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Als je uitzoomt en het grotere plaatje probeert te bekijken ziet het er gewoon niet goed uit voor Xbox als hardware maker en game subscription dienst. Ik zie ze in de toekomst vooral als ontwikkelaar en uitgever van games. En dit is slecht nieuws voor de hele industrie. Nintendo en Sony alleen worden lui.uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:22:
Maar sinds de aankondiging van de Xbox One is Xbox al ten dode opgeschreven. We zijn echter 13 jaar later.Elke keer als ze weer wat negatief in het nieuws zijn, komen deze zorgen weer naar boven.
- Begin 2024: Xbox Game Studios games blijven exclusief voor Xbox → Bepaalde Xbox games komen naar andere platformen, de AAA games blijven exclusief → Forza Horizon en Indiana Jones komen naar PS5
- Mei 2024: Microsoft sluit Arkane Austin, Tango Gameworks en Alpha Dog Games
- Juli 2024: Game Pass Ultimate gaat van $17 naar $20
- Mei 2025: Series X gaat van $499 naar $599
- Juli 2025: 9.000 medewerkers ontslagen, veel bij Xbox Games
- Juli 2025: The Initiative wordt gesloten
- Juli 2025: Perfect Dark en Everwild worden geannuleerd
- Juli 2025: 50% van Turn 10 Studios wordt ontslagen, studio wordt een Forza: Horizon support studio
- Oktober 2025: Game Pass Ultimate gaat van $20 naar $30
- Oktober 2025: Series X gaat van $599 naar $649
- Oktober 2025: Retailers als Costco stoppen met de verkoop van Xbox
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Wat was de teleurstelling dan precies? Deze gen heeft een fijn aanbod, er is voldoende te spelen.
Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.Timothy3000 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:35:
Wat was de teleurstelling dan precies? Deze gen heeft een fijn aanbod, er is voldoende te spelen.
En dan uiteraard de hele opsomming hierboven. Ik ben het vertrouwen in Xbox volledig kwijt.
Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.
En dan uiteraard de hele opsomming hierboven. Ik ben het vertrouwen in Xbox volledig kwijt.
en dan komt nog the outerworlds 2, football manager 26 en Black ops 7.
Ben overigens de laatste die zegt dat het goed gaat met Xbox. Zoals al aangegeven game ik te weinig. Bovenstaande games zijn games die mij aanspreken maar waar ik gewoon geen tijd voor heb om te spelen. Dat is meer de reden..
Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.Chrosser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.
en dan komt nog the outerworlds 2, football manager 26 en Black ops 7.
Ben overigens de laatste die zegt dat het goed gaat met Xbox. Zoals al aangegeven game ik te weinig. Bovenstaande games zijn games die mij aanspreken maar waar ik gewoon geen tijd voor heb om te spelen. Dat is meer de reden..
De 2 grootste reden om een Xbox te kopen waren exclusives en game pass. Het eerste viel vies tegen en het tweede is nu heel duur geworden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]Het begon zo goed met meer teraflops, meer opslag en een strakker design dan de PS5. Consumer friendly dingen als Smart Delivery (PS5 upgrades kosten geld), Quick Resume en zeer goede BC. Maar het is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling geworden. Ik ben overgestapt op de PC en dat had ik veel eerder moeten doen.
Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.
Dan stap je over naar PC maar de games die je noemt zijn daar ook of ook niet uitgekomen. Dus vertel mij hoe het een totale teleurstelling is dan ?
Neemt overigens niet weg idd dat het Xbox platform issues heeft oa mbt prijsstelling...
XBL: MRE Inc
'voor jou' was dat de keuze.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.
De 2 grootste reden om een Xbox te kopen waren exclusives en game pass. Het eerste viel vies tegen en het tweede is nu heel duur geworden.
Voor mij is het simpel, uiterlijk en controllers. Ja, ik stap waarschijnlijk terug naar de lagere tier van gamepass want heb werkelijk 0,0 met Ubisoft, maar verder ben ik nog steeds blij met m'n console.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Iemand die in 1999 een Dreamcast kocht kon er nog steeds van genieten ondanks dat de ps2 uit kwam. Maar uiteindelijk baalde je toch dat je “op het verkeerde paard had gewed” toen bleek dat er minder spellen kwamen en Sega er de stekker uit trok.MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:22:
[...]
[...]
Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.
Dan stap je over naar PC maar de games die je noemt zijn daar ook of ook niet uitgekomen. Dus vertel mij hoe het een totale teleurstelling is dan ?
Neemt overigens niet weg idd dat het Xbox platform issues heeft oa mbt prijsstelling...
Nu is het niet helemaal vergelijkbaar maar toch. “Achteraf” gezien waren er weinig reden om voor de Xbox ipv de ps5 te gaan. Het gros van de exclusives is alsnog op de ps5 gekomen en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass. Maar die dienst is nu zo duur geworden dat het voor veel mensen ook niet meer interessant is. En premium en essential zijn echt aanzienlijk minder dan ultimate.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik kan het mis hebben, maar is de Xbox ook niet de enige console die een beetje aan backwards compatibility doet? Voor mij is dat ook wel een belangrijke reden om bij Microsoft te blijven. Ik heb me recent nog een hele tijd vermaakt met Fallout New Vegas plus DLC op mijn Series X met het schijfje van de GOTY edition voor de 360 wat ik meer dan tien jaar geleden heb gekocht.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:
...en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass...
Xbox $360
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waarom zou ik balen omdat ik een Xbox heb gekocht ? De games die ik wil spelen, kan ik spelen. Ik geef niks om de Playstation Exclusives, dus die mis ik niet. Je doet net alsof jouw gevoel/mening over Xbox op iedereen van toepassing is of zou moeten zijn.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Iemand die in 1999 een Dreamcast kocht kon er nog steeds van genieten ondanks dat de ps2 uit kwam. Maar uiteindelijk baalde je toch dat je “op het verkeerde paard had gewed” toen bleek dat er minder spellen kwamen en Sega er de stekker uit trok.
Nu is het niet helemaal vergelijkbaar maar toch. “Achteraf” gezien waren er weinig reden om voor de Xbox ipv de ps5 te gaan. Het gros van de exclusives is alsnog op de ps5 gekomen en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass. Maar die dienst is nu zo duur geworden dat het voor veel mensen ook niet meer interessant is. En premium en essential zijn echt aanzienlijk minder dan ultimate.
Pas wanneer uitgevers beslissen dat bv de nieuwe Battlefield, nieuwe FC, nieuwe Red Dead Redemption of nieuwe Maffia niet meer naar Xbox komt vanwege een te kleine afzet markt tov de kosten die het meebrengt om voor Xbox te ontwikkelen, dan pas zou ik balen en gaan nadenken om over te stappen. Eerder niet. Sterker nog, als Microsoft met een opvolger komt voor de Series X, dan gaat die er ook gewoon komen.
XBL: MRE Inc
Dit laatste snap ik niet helemaal. Je kan toch heel veel wat op pc uitkomt ook op de ps5 of Xbox spelen. Volgens mij is het gewoon zo dat de gamewereld wat veranderd is en dat je de meeste games kan spelen op een platform wat je aanstaat. Vergelijk het met een TV. Ik hoef ook geen ander merk TV te kopen als ik een sorry of universal of Marvel wil kijken.Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Ik vind het een beetje naïef om te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De afgelopen 2 jaar komt Xbox eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Als je uitzoomt en het grotere plaatje probeert te bekijken ziet het er gewoon niet goed uit voor Xbox als hardware maker en game subscription dienst. Ik zie ze in de toekomst vooral als ontwikkelaar en uitgever van games. En dit is slecht nieuws voor de hele industrie. Nintendo en Sony alleen worden lui.De Xbox is sinds de Xbox 360 mijn favoriete platform, maar een paar maanden geleden heb ik mijn Series X verkocht. Dat deed pijn. Want bij de lancering van de Series X was ik er serieus van overtuigd dat ze het schip konden omdraaien. Het begon zo goed met meer teraflops, meer opslag en een strakker design dan de PS5. Consumer friendly dingen als Smart Delivery (PS5 upgrades kosten geld), Quick Resume en zeer goede BC. Maar het is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling geworden. Ik ben overgestapt op de PC en dat had ik veel eerder moeten doen.
- Begin 2024: Xbox Game Studios games blijven exclusief voor Xbox → Bepaalde Xbox games komen naar andere platformen, de AAA games blijven exclusief → Forza Horizon en Indiana Jones komen naar PS5
- Mei 2024: Microsoft sluit Arkane Austin, Tango Gameworks en Alpha Dog Games
- Juli 2024: Game Pass Ultimate gaat van $17 naar $20
- Mei 2025: Series X gaat van $499 naar $599
- Juli 2025: 9.000 medewerkers ontslagen, veel bij Xbox Games
- Juli 2025: The Initiative wordt gesloten
- Juli 2025: Perfect Dark en Everwild worden geannuleerd
- Juli 2025: 50% van Turn 10 Studios wordt ontslagen, studio wordt een Forza: Horizon support studio
- Oktober 2025: Game Pass Ultimate gaat van $20 naar $30
- Oktober 2025: Series X gaat van $599 naar $649
- Oktober 2025: Retailers als Costco stoppen met de verkoop van Xbox
Dit zijn allemaal gamepass games die je dan niet apart per stuk hoeft aan te schaffen. Icm met een Xbox X of S heb je nog steeds een erg goede deal.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.
De meeste van deze games waren niet aangekondigd/bekend toen ik de Series X kocht. Ze maakten geen deel uit van mijn verwachting. Het lijstje wat ik opnoemde was voor mij de reden om een Series X boven de PlayStation 5 te verkiezen. Dikke AAA exclusives en het krachtigste en meest consument vriendelijke platform. Daarbij, inmiddels kan elke PlayStation 5 bezitter de bovenstaande games spelen. Je hebt er geen Xbox meer voor nodig.Chrosser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.
Die hardware en OS features zijn er nog steeds uiteraard. Maar helaas hebben ze er niet voor gezorgd dat de Xbox het dominante platform is geworden. In tegenstelling zelfs. Vrijwel alles kan nu op de PlayStation 5.MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:22:
[...]
[...]
Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.
Mijn overstap naar de PC komt niet alleen door mijn teleurstelling van Xbox. Ik ben teleurgesteld in deze generatie. Ook de PlayStation 5 stelt me enorm teleur. Voor mij is het PC + Switch 2. En dan kan ik 95% van de games spelen.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Gamepass zal eind dit jaar toch stoppen bij mij en ga ik niet verlengen want ik speel (als ik dat al doe) op de console alleen Halo met plezier.. Straks duik ik weer in Battlefield maar Gamepass haal ik er gewoon niet uit. Al kost het de helft van de nieuwe prijs
Xbox heeft deze generatie echt wel laten zien dat ze terug kunnen komen van een slechte generatie doordat ze nu zoveel games uitbrengen. Maar de echte swung is er imho wel uit bij het merk Xbox. Ze lijken iedere generatie alle kanten op te vliegen en strategie is niet echt te volgen. Hoeft natuurlijk ook niet maar zo’n focus als ze bij de eerste twee generaties hadden mis ik wel een beetje.
Maar goed, 50plussers moeten zich er ook niet meer mee bemoeien
Xbox heeft deze generatie echt wel laten zien dat ze terug kunnen komen van een slechte generatie doordat ze nu zoveel games uitbrengen. Maar de echte swung is er imho wel uit bij het merk Xbox. Ze lijken iedere generatie alle kanten op te vliegen en strategie is niet echt te volgen. Hoeft natuurlijk ook niet maar zo’n focus als ze bij de eerste twee generaties hadden mis ik wel een beetje.
Maar goed, 50plussers moeten zich er ook niet meer mee bemoeien
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
The Control Ultimate Edition free update that was released on PC earlier this year will be coming to PlayStation 5 and Xbox Series X|S on Monday, October 6th. Full update notes coming on Monday! #ControlRemedy #RMD30 📸 playpausephoto
— Remedy Entertainment (@remedygames.com) 2025-10-02T11:20:03.181626885Z
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Niet specifiek voor dit topic, maar ik vind het altijd leuke video’s om te zien van Game maker toolkit:
Ppff, Microsoft is wel echt hun best aan het doen om het platform voor mij echt helemaal te slopen, de enorme verhoging voor GamePass is de laatste nagel aan de kist voor mijn persoonlijke situatie.
Ik heb alle Xboxen gehad, en geloofde er altijd wel in, de Series X is mijn main console maar de volgende generatie zie ik geen reden meer om voor een Xbox te gaan, ik kan de Xbox games overal op spelen want “Alles is een xbox” en 30,- per maand voor Gamepass ga ik toch niet doen.
25 oktober loopt mijn gamepass af die ik 3 jaar geleden met het bekende truukje afsloot maar verlengen via de normale weg gaat hem niet worden. Ik haal er simpelweg niet voor 360,- aan games vandaan in een jaar.
Erg jammer want Sony heeft de concurrentie heel hard nodig, anders worden ze nog luier en arroganter.
Ik heb alle Xboxen gehad, en geloofde er altijd wel in, de Series X is mijn main console maar de volgende generatie zie ik geen reden meer om voor een Xbox te gaan, ik kan de Xbox games overal op spelen want “Alles is een xbox” en 30,- per maand voor Gamepass ga ik toch niet doen.
25 oktober loopt mijn gamepass af die ik 3 jaar geleden met het bekende truukje afsloot maar verlengen via de normale weg gaat hem niet worden. Ik haal er simpelweg niet voor 360,- aan games vandaan in een jaar.
Erg jammer want Sony heeft de concurrentie heel hard nodig, anders worden ze nog luier en arroganter.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als Microsoft nu eens die Halo IP afgeeft aan Sony dan stap ik ook overDonstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:29:
Ppff, Microsoft is wel echt hun best aan het doen om het platform voor mij echt helemaal te slopen, de enorme verhoging voor GamePass is de laatste nagel aan de kist voor mijn persoonlijke situatie.
Eens. Al snap ik je laatste punt niet. Als alles een Xbox is en streamen goed werkt dan is er toch concurrentie?Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:29:
Niet op hardware gebied vrees ik.. Dan worden de mensen met consoles/pc/hardware de puristen en de massa streamt lekker op 1080p 60fps met een soundbar onder de tv..giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:49:
[...]
Eens. Al snap ik je laatste punt niet. Als alles een Xbox is en streamen goed werkt dan is er toch concurrentie?
Edit: Want in eerste instantie bieden ze wel 4K streaming aan totdat ze alles terugschroeven en met verschillende tiers beginnen voor de 'ulitmate' beleving
[ Voor 16% gewijzigd door D-Ed op 02-10-2025 20:53 ]
Ja. Beetje hetzelfde als met Netflix e.d. Ik durf te wedden dat de meeste mensen lag op een gegeven moment niet meer voelen.D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:52:
[...]
Niet op hardware gebied vrees ik.. Dan worden de mensen met consoles/pc/hardware de puristen en de massa streamt lekker op 1080p 60fps met een soundbar onder de tv..
Zelf niet geïnteresseerd in de nieuwe Halo games, maar zie graag The Master Chief Collection op de Nintendo Switch 2. Kan toch niet lang meer duren zou je denken. Steeds meer games multiplatform.D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:46:
[...]
Als Microsoft nu eens die Halo IP afgeeft aan Sony dan stap ik ook over
Over Halo gesproken, ik heb zelfs een Xbox Series X Halo console.D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:46:
[...]
Misschien dat daar nog wel een liefhebber voor is te vinden, (via DM ofz)
Nah voor mij wint Native nog steeds wel van streamen, dus wat mij betreft is dat niet direct concurrentie.giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:49:
[...]
Eens. Al snap ik je laatste punt niet. Als alles een Xbox is en streamen goed werkt dan is er toch concurrentie?
Probeer eens geforce now. Kan je ook gamepass op spelen 🙂Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:56:
[...]
Over Halo gesproken, ik heb zelfs een Xbox Series X Halo console.
[...]
Nah voor mij wint Native nog steeds wel van streamen, dus wat mij betreft is dat niet direct concurrentie.
Ja maar GamePass vind ik dus nu net te duur worden, zie bovengiantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:58:
[...]
Probeer eens geforce now. Kan je ook gamepass op spelen 🙂
Ik heb AC Japan op GeForce Now gespeeld, werkte 85% wel erg goed moet ik zeggen, alleen het is dan toch de ergernis van die 15% die overheersen.
Dat wordt de eerste maanden prijsschieten!D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:46:
[...]
Ik heb net m'n Switch 2 verkochtL23 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:55:
[...]
Zelf niet geïnteresseerd in de nieuwe Halo games, maar zie graag The Master Chief Collection op de Nintendo Switch 2. Kan toch niet lang meer duren zou je denken. Steeds meer games multiplatform.

Purist he..Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:56:
[...]
Over Halo gesproken, ik heb zelfs een Xbox Series X Halo console.
[...]
Nah voor mij wint Native nog steeds wel van streamen, dus wat mij betreft is dat niet direct concurrentie.
Jaaahhaaa ik weet dat ik niet zo goed benExactor it schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:06:
[...]
Dat wordt de eerste maanden prijsschieten!
Niet meer casual dan een Xbox of Playstation Nu speel je Candy Crush op je smartphone?D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:11:
[...]
Ik heb net m'n Switch 2 verkochtIk ben nog meer casual dan ik dacht om eerlijk te zijn....
Bee joh, die ps lui hebben nog nooit gehoord van de golden triangle!
Exactor it schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:51:
[...]
Bee joh, die ps lui hebben nog nooit gehoord van de golden triangle!

L23 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:39:
[...]
Niet meer casual dan een Xbox of Playstation Nu speel je Candy Crush op je smartphone?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/8ejLouVeT6Xm8aLLmN7bwL0a.gif?f=user_large)
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Zit te wachten op een mooie prijs, zodat ik hem kan kopen. Want wil hem echt heel graag spelen!
Lol. Dit doet me denken aan m’n moeder van 68 die laatst een spelletje wilde spelen en telkens naar de knopjes moest kijken 😱. Het val me eerlijk gezegd niet op wat er op de knopjes van welke spelcomputer dan ook staat.MRE-Inc schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 14:13:
[...]
Dit is eigenlijk wel een goede conclusie van het geheel. De reden dat ik nog niet ben overgestapt naar Playstation is nog steeds dat ik niet kan wennen aan rondje, vierkantje, driehoekje en kruisje. En ja, hier staat al jaren een PS4 en PS5, maar op een of andere manier moet ik altijd kijken waar het op de Xbox eigenlijk gewoon vanzelf gaat. Mijn brein werkt op dit gebied op basis van logica.
A zit links van B en X en Y zitten hoger in het alphabet. Zo is de layout van de knoppen ook op de Xbox controller voor mijn brein. X en Y zitten hoger gepositioneerd op de controller (als in boven de A en B en boven staat bij bij gelijk aan hoger
Kruisje, rondje, vierkantje en driehoekje kan ik geen logica van maken. Plus het feit dat de D-pad voor mijn linkerhand op de verkeerde plek zit op de dualsense.
Voorheen was nog het gebrek aan een Elite controller voor de PS5, wat ook nog een reden was om niet over te stappen, maar ook die is er nu.
Al met al zal ik zolang het nog duurt voornamelijk op de Xbox gamen, maar ze moeten het niet gekker gaan maken bij Xbox.
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Ik vermoed dat straks het nieuws komt dat Phill Spencer opstapt en al zijn beloftes in één ruk van tafel geveegd worden.Rossi46 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:50:
De (eind)verantwoordelijken van Xbox zitten eigenlijk al heel lang enorm te klooien. Je ziet het nu weer aan een niet goed te praten prijsverhoging van GP en dat GP wéér anders moet gaan heten. Iedere keer moet het weer zo nodig een ander naampje krijgen. Dat geeft bij mij aan dat er totaal geen visie is. Maar het feit dat je momenteel in Europa amper nieuwe Xbox consoles kunt kopen (als je dat nu überhaupt nog zou willen) is ook zoiets bizars. En of dat gebrek aan visie nou vanuit Xbox komt, of vanuit hogerhand (MS), dat maakt niet uit. Het doet ze weinig goeds.
Kijk, dat Xbox in transitie zit (ze gaan afstappen van consoles, dat is inmiddels echt wel duidelijk) dat weten we wel. Maar de chaos die ze er keer op keer van maken is echt ongekend. En daardoor trekken ze iedere keer aan het kortste eind. Eerst met de dramatisch ontvangen Xbox One, daarna met de vage XSS propositie, veel te dure aankopen doen, belabberde exclusives uitpoepen (Halo Infinite, Redfall, Forza Motorsport, allemaal gefaald), de exclusives die wèl goed zijn komen ineens ook uit op de PC en PS5, nu het gezeik met Game Pass (terwijl dat best een troef leek te zijn) en straks natuurlijk ook met die nieuwe en veel te dure Xbox console / PC hybride oplossing. Het wordt het gewoon allemaal niet.
Wil je console gamen met hoge specs, koop een PS5 (Pro). Wil je dat casual doen, kijk naar de Switch. Wil je die-hard gamen, dan ga je voor de PC met al z'n flexibiliteit. Xbox past daar helemaal niet meer tussen, op deze manier.
Ik vind dit overigens doodzonde, ik heb Xbox toch altijd als erg plezierig en leuk ervaren, maar de koek lijkt nu echt op.
Bij mij is het ook een soort van automatisme. Heb alle playstations en xboxen gehad, maar heb eigenlijk nooit hoeven nadenken over de knop layout van de controllers als ik erop game. Edit: vaak doen de knoppen links, boven, rechts en onder op beide controllers en consoles hetzelfde. Als je bijv cod op de ps speelt is de layout hetzelfde als op de Xbox vzviw. Hetzelfde geldt voor de r buttons en triggers e.d. En ook in menus navigeren e.d. is hetzelfde.giantgiantus schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:56:
[...]
Lol. Dit doet me denken aan m’n moeder van 68 die laatst een spelletje wilde spelen en telkens naar de knopjes moest kijken 😱. Het val me eerlijk gezegd niet op wat er op de knopjes van welke spelcomputer dan ook staat.
[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 03-10-2025 17:19 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
De “kleine” update van Grounded is ook weer klaar. Nu wachten tot de winter update waarin weer een hele nieuwe biome uitgebracht wordt. 
Wat mij betreft mag die in december komen. Dan heb ik de maand november voor The Outer Worlds 2. Oktober zal in het teken staan van Battlefield.
——
Heeft iemand hier toevallig ooit de game Haimrik gespeeld?
Ziet er wellicht beetje vaag uit maar de omschrijving van de game vind ik wel interessant.
Puzzel game waar je “woorden/tekst” gebruikt om verder te komen.
Wat mij betreft mag die in december komen. Dan heb ik de maand november voor The Outer Worlds 2. Oktober zal in het teken staan van Battlefield.
——
Ziet er wellicht beetje vaag uit maar de omschrijving van de game vind ik wel interessant.
[ Voor 36% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-10-2025 18:00 ]
Ook zin in battefield sp. Maar helaas moet je de hele game kopenuchiha tijntje schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:46:
De “kleine” update van Grounded is ook weer klaar. Nu wachten tot de winter update waarin weer een hele nieuwe biome uitgebracht wordt.
——
[Video: Haimrik - Official Launch Trailer]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 17:39
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
De nieuwe This week on Xbox is er.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Daar verschiet ik toch van .uchiha tijntje schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:50:
[...]
Netjes van SilksongHad zelf behoorlijk wat problemen met Lost Lace, met name omdat ik mijn speelstijl moest aanpassen. Waar ik normaliter continue aan het bewegen en dashen was, is dat bij deze boss dodelijk vanwege haar teleportatie. Toen ik dat, na veel te lange tijd, doorhad ging het vrij snel.
Maar voor je backlog. Expedition 33. Geen twijfel over mogelijk.
Expedition 33 is idd goede tip! Was eigenlijk al een heel eind op weg (zat al een tijdje ergens na de eerste 'verrassing'), tijd om het terug op te pakken. Ik kan niet anders met al die lovende commentaren.
Heb DA: Origins gespeeld op dag 1, lang geledenEdwardK123 schreef op zondag 28 september 2025 @ 14:45:
[...]
Heel nice om mee te lezen zo!
En wat betreft Dragon Age. Ik kan je Dragon Age Origins (en alle DLC) ten zeerste aanbevelen. Die staat op Game Pass en qua game is het veel meer een RPG. Daarna zou ik Dragon Age Inquisition gaan spelen, Dragon Age 2 en daarna The Veilguard. Origins heb ik kapot gespeeld, zoveel detail en mogelijkheden. Toch moet ik The Veilguard ook nog spelen, maar die is vrij slecht ontvangen, en speelt veel minder uitgebreid dan de eerdere delen.
Succes...!
Ben nu een eind in Veilguard, en het speelt echt als een Assassins Creed met die loot en progressie mechanics (het ligt er vol met zinloze kistjes om te openen). Geen fan van. Combat voelt eigenlijk wel ok aan, maar de wereld is te steriel (eerder een backdrop dan een levende wereld). Voorlopig heb ik geen connectie ermee, of de karakters. Ik had gehoopt om het gevoel van de laatste D&D film wat terug te vinden.
Ja, ik mis mass effect, gothic 2, risen, ... Ik kom tot de conclusie dat ik liever survival-achtige mechanics heb. Niet teveel loot, maar wel nuttige zaken. Vijanden met een kleinere healthbar, maar die wel sterk kunnen uithalen (souls-achtig). En natuurlijk een wereld zoals alleen PiranhaBytes ze kon maken (Obisian staat ook nog bovenaan bij mij, Bethesda zelf wat minder).
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Nine Solsilm schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:37:
[...]
Daar verschiet ik toch van .Het is natuurlijk even wennen als je iets anders verwacht, maar Nine Sols had ook zo'n goede eindbaas (zelfs 3 fases) waar je alle combos gaandeweg moest leren. Je kan idd best niet dashen weg van Lace, maar juist ernaar toe. En als ze deflecteert moet je over haar springen want dan doet ze haar zwaard wervelwind, kan je goed afstraffen.
Expedition 33 is idd goede tip! Was eigenlijk al een heel eind op weg (zat al een tijdje ergens na de eerste 'verrassing'), tijd om het terug op te pakken. Ik kan niet anders met al die lovende commentaren.
[...]
Heb DA: Origins gespeeld op dag 1, lang geledenWas zeker de beste, alhoewel het grafisch niet echt goed is verouderd. Ik heb DA2 pas lang erna gespeeld en visueel was dat teleurstellend. Vnl. het repetitief / copy pasten van de dungeons was een enorme afknapper. DA3 was ok, mechanisch wat minder maar had zeker wel atmosfeer (bv de storm coast).
Ben nu een eind in Veilguard, en het speelt echt als een Assassins Creed met die loot en progressie mechanics (het ligt er vol met zinloze kistjes om te openen). Geen fan van. Combat voelt eigenlijk wel ok aan, maar de wereld is te steriel (eerder een backdrop dan een levende wereld). Voorlopig heb ik geen connectie ermee, of de karakters. Ik had gehoopt om het gevoel van de laatste D&D film wat terug te vinden.
Ja, ik mis mass effect, gothic 2, risen, ... Ik kom tot de conclusie dat ik liever survival-achtige mechanics heb. Niet teveel loot, maar wel nuttige zaken. Vijanden met een kleinere healthbar, maar die wel sterk kunnen uithalen (souls-achtig). En natuurlijk een wereld zoals alleen PiranhaBytes ze kon maken (Obisian staat ook nog bovenaan bij mij, Bethesda zelf wat minder).
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
:strip_exif()/f/image/XdUSUTH57W9bqzgGkxbm7rj8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 04-10-2025 10:26 ]
Kan je die niet spelen met de EA Play trial? Ik meende dat die er zou komen namelijk voor BF6.giantgiantus schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:56:
[...]
Ook zin in battefield sp. Maar helaas moet je de hele game kopen
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Gaat er iemand hier voor Yooka-replayee? Komt donderdag uit. Heb het “origineel” nooit gespeeld vanwege best wel gemengde reviews. Maar heb wel zin in een nieuwe collectathon. En als ze nu geleerd hebben van de fouten…
Jij wellicht @Raem?
Ook wel risicovol om je game te launchen met Battlefield. Gok dat Little Nightmares 3 dat wel gaat merken.
Zag verder dat Promenade in de aanbieding is voor 9 euro. Aanrader voor elke (2D) platformer fan.
Jij wellicht @Raem?
Ook wel risicovol om je game te launchen met Battlefield. Gok dat Little Nightmares 3 dat wel gaat merken.
Zag verder dat Promenade in de aanbieding is voor 9 euro. Aanrader voor elke (2D) platformer fan.
[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-10-2025 16:25 ]
Nee, ik sla deze over. Heb het origineel al gespeeld. Best een leuke game, maar niet zo goed dat ik perse deze remaster wil spelen. Zie liever weer een 2D game zoals The Impossible Lair. Die vond ik wel erg goed. (Op de 3D stukken na).uchiha tijntje schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:19:
Gaat er iemand hier voor Yooka-replayee? Komt donderdag uit. Heb het “origineel” nooit gespeeld vanwege best wel gemengde reviews. Maar heb wel zin in een nieuwe collectathon. En als ze nu geleerd hebben van de fouten…
[Video: Yooka-Replaylee | Official Release Date Announcement Trailer]
Jij wellicht @Raem?
Iemand al Lego Party gespeeld?
Eindelijk een leuke party game (a la Mario Party) op de xbox voor couch play.
Eindelijk een leuke party game (a la Mario Party) op de xbox voor couch play.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Wat in ieder geval zeker is, zijn de releases komende week van de volgende games:
https://www.trueachieveme...xbox-games-october-6-2025
Mooie week met uiteraard de nieuwe Battlefield 6 aanstaande vrijdag.
Dan ook Little Nightmares 3, waarbij ik wel even afwacht hoe die ontvangen wordt. De eerste twee games waren leuk, maar het is nu een andere developer en gericht op coop. Is altijd even afwachten of zo’n game dan ook goed in SP speelt. De AI van je “cooppartner” kan flink meevallen, maar kan ook behoorlijk irritant werken.
Yooka Laylee is ook zo’n game waarvan ik even de reviews afwacht.
Verder wel benieuwd naar Sopa, tale of the stolen potato. Een typisch kleine indie game die vaak over het hoofd gezien wordt.
Hetzelfde geldt voor Bye sweet Carole.
https://www.trueachieveme...xbox-games-october-6-2025
Mooie week met uiteraard de nieuwe Battlefield 6 aanstaande vrijdag.
Dan ook Little Nightmares 3, waarbij ik wel even afwacht hoe die ontvangen wordt. De eerste twee games waren leuk, maar het is nu een andere developer en gericht op coop. Is altijd even afwachten of zo’n game dan ook goed in SP speelt. De AI van je “cooppartner” kan flink meevallen, maar kan ook behoorlijk irritant werken.
Yooka Laylee is ook zo’n game waarvan ik even de reviews afwacht.
Verder wel benieuwd naar Sopa, tale of the stolen potato. Een typisch kleine indie game die vaak over het hoofd gezien wordt.
Hetzelfde geldt voor Bye sweet Carole.
Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties