• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

kevlar01 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:19:
[...]
Townscaper (Free for all Xbox members, two-hour trial)

Townscaper is leuk voor de achievement hunters, die is binnen 2 uur op 1000GS te halen blijkbaar.
Zeker. Als je er 2 uur over doet ben je traag bezig. Het is nog best een leuke game. Maar na 2 uur heb je het ook wel gezien.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Matchpoint kun je overslaan. Tegen de tijd dat je daar een beetje lekker een bal mee slaat is het weekend voorbij :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Mog schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:23:
[...]

Zeker. Als je er 2 uur over doet ben je traag bezig. Het is nog best een leuke game. Maar na 2 uur heb je het ook wel gezien.

10 minuten zelf haha :) Straks maar even proberen.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:53
Wom schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 10:26:
Matchpoint kun je overslaan. Tegen de tijd dat je daar een beetje lekker een bal mee slaat is het weekend voorbij :+
Leuke woordspeling in je eerste zin. :o

[ Voor 58% gewijzigd door G_Dragon op 19-09-2025 16:44 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:26
G_Dragon schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:44:
[...]

Ik had hem gekocht na zijn post, gespeeld maar viel me inderdaad heel erg tegen. Kon de eerste race na 10 pogingen niet winnen, werd telkens laatste en vloog constant de baan af. Dus een refund aangevraagd, leuk feitje; mijn eerste sinds de Xbox 360 tijd :p
Deze is niet best idd. Dan heb ik meer vertrouwen in Iracing Arcade die gemaakt wordt door de devs van Circuit Superstars. Alleen wordt dat weer een F2P geloof ik dus dat kan ook nog keihard falen.
Ze zijn goed de weg kwijt, dit kan gewoon niet voor een 6 jaar oude console! Wat een idiote prijzen;

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

G_Dragon schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:38:
Ze zijn goed de weg kwijt, dit kan gewoon niet voor een 6 jaar oude console! Wat een idiote prijzen;

[X]
Helemaal knetter.

Xbox console pricing outside the US will remain the same. Thankfully, pricing for controllers and headsets will remain in the same in the US.

Dan is het vooralsnog niet heel boeiend. :P
Anders dat de US een fucked up markt heeft op dit moment.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Ik snap de reactie van @G_Dragon wel, het is tot deze generatie nooit voorgekomen dat de console prijzen omhoog bleven gaan in plaats van omlaag. Je vraagt je hierdoor wel af van, wat gaan straks de prijzen van de nieuwe consoles doen?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Linksquest schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:00:
Ik snap de reactie van @G_Dragon wel, het is tot deze generatie nooit voorgekomen dat de console prijzen omhoog bleven gaan in plaats van omlaag. Je vraagt je hierdoor wel af van, wat gaan straks de prijzen van de nieuwe consoles doen?
Precies en ik snap dat alles duurder word, maar ze kunnen hierin ook compleet doorslaan. Spellen voor €80 is mij persoonlijk al een stap te ver (wacht dan liever een paar maand), maar dat is een persoonlijke mening.

De nieuwe Xbox zal vast en zeker duurder dan €500 gaan worden, want als de Switch 2 al rond de €500 zit dan vrees ik voor prijzen van €800 voor de nieuwe Xbox.

Ik zou graag willen zeggen "come to PC, we have cookies!" maar ik heb net een upgrade pakketje voor mezelf besteld voor zo'n €1800 O-) (nou ja eigenlijk is het praktisch een complete PC, alleen de case had ik al nieuw klaar staan en de SSD komt mee uit oude systeem)
Dus tja, dat doe je ook niet voor de goedkope hardware :+
Het wordt helaas aan alle kanten duurder en duurder...

Goed, aan de andere kant, zolang de impact van al het engs in de wereld bij ons beperkt blijft tot game hardware wordt wat duur mogen we onszelf heel gelukkig prijzen denk ik... (en ja de impact daarvan kan ook hier heel erg verschillen van persoon tot persoon)

Gamertag: FinrazielNL

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-01 21:46

ilm

Zal vermoedelijk wel iets te maken hebben met de importtarieven. Wel goed dat ze het Europa niet aanrekenen. Doen ze dat wel hoop ik dat er ruimte komt voor een Europese speler?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

[X]
De prijzen waren al idioot na de laatste verhoging maar kennelijk hebben ze als doel gesteld nog minder xbox consoles te verkopen het komende jaar...

Ongelofelijk dat het alleen maar duurder en duurder is geworden terwijl ik 1000% zeker weet dat de winst per verkochte console alleen maar gestegen is. Je moet nu wel heel erg van Game Pass houden wil je voor een series X (2TB) net zoveel betalen als voor een PS5 Pro.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Exactor it
Kijken jullie wel eens het nieuws? Tip: Er is iets aan de hand met de prijzen van chips. En er zijn invoerheffingen in de VS. Raad eens wie nauwelijks chips zelf maakt en er heel veel inzet. Overigens gingen de prijzen van edelmetalen (die nodig zijn voor chips) al daarvoor omhoog door oa de oorlog om de Oekraïne.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat MS rewards 'verdienen' een directe correlatie heeft met de verhoogde prijzen. Al die (onzin) zoekopdrachten roepen AI op, dat kost kneiterveel rekenkracht. Die rekenkracht komt van chips. Die duurder worden omdat er meer nodig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Exactor it op 19-09-2025 22:50 ]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

[X]
Zou dit ook de reden zijn dat je überhaupt geen Xbox series X kunt kopen bij retailers op dit moment. Snap er maar weinig van wat Microsoft aan het doen is allemaal.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:02
Knetters, nu al 1000g?! :D

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:04

JanAd

Wind’s howling

Iemand Frostpunk 2 al geprobeerd? Ik heb deel 1 destijds op pc gespeeld en vond dat een zeer geslaagd spel. Maar ik heb wat ‘schrik’ voor de bediening via de controllers.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:26
JanAd schreef op zondag 21 september 2025 @ 08:46:
Iemand Frostpunk 2 al geprobeerd? Ik heb deel 1 destijds op pc gespeeld en vond dat een zeer geslaagd spel. Maar ik heb wat ‘schrik’ voor de bediening via de controllers.
Ik speel dit soort games enkel op de PC, maar Frostpunk 2 vond ik veel te veel afwijken van wat ik leuk vond aan 1. En als ik de mixed reviews zie op Steam is dat niet alleen mijn mening.

Persoonlijk voel ik mij hoe dan ook gehandicapt als ik dat soort games op de console speel, maar de meeste van dit soort type games hebben een optie voor M&K op de Series als je echt wilt.
Uhm guys? Als ik google op Horizon Zero Dawn kom ik het volgende tegen :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFAf_C5ZUSDZc7MiQZGzc8Bodx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbBOyVMzcF5QUANTdJIVcUit.jpg?f=fotoalbum_large

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:28
G_Dragon schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:05:

[Afbeelding]
Heeft te maken met de PC versie begrijp ik. Niet iets nieuws in ieder geval.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-12-2025

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

G_Dragon schreef op zondag 21 september 2025 @ 20:05:

[Afbeelding]
Zag hem voorbij komen op X van Colt Eastwood. Zo'n pagina chijnt er ook van andere Sony 1st party games zijn ivm PC versies of een of andere google bug...

XBL: MRE Inc

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-01 23:12
Chrosser schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:04:
[...]

Zou dit ook de reden zijn dat je überhaupt geen Xbox series X kunt kopen bij retailers op dit moment. Snap er maar weinig van wat Microsoft aan het doen is allemaal.
Hetzelfde probleem als bij Sony: te weinig chips en teveel vraag. TSMC is aardig wat winst aan het maken nu

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-12-2025

[X]
Een PS5Pro is ineens een koopje voor $699,99 :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:19

On_E

Housemusic

Ik heb de Deluxe editie van Sonic Racing Crossworlds gehaald, lang geleden dat ik zoveel geld aan een game heb uitgegeven, maar de demo was zo tof! Dit speelt echt als Mario Kart 8 en mijn Switch heb ik poos terug al verkocht, dus een goed alternatief nu. :)

Mocht iemand de demo gaan proberen, zet vooral de camera op Dynamic voor meer snelheidsgevoel en gas geven op ‘bumper’ dan kan je de rechtertrigger gebruiken.

En zelf heb ik de steering intensity naar 7 gezet, maar dat kan persoonlijk zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door On_E op 22-09-2025 13:38 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Beakzz schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:47:
[...]

Ik speel dit soort games enkel op de PC, maar Frostpunk 2 vond ik veel te veel afwijken van wat ik leuk vond aan 1. En als ik de mixed reviews zie op Steam is dat niet alleen mijn mening.

Persoonlijk voel ik mij hoe dan ook gehandicapt als ik dat soort games op de console speel, maar de meeste van dit soort type games hebben een optie voor M&K op de Series als je echt wilt.
Ik kreeg na installatie van FP2 de melding dat ik spel moest betalen, vandaar dat ik niet zelf getest heb. Maar dat blijft een fout te zijn, FP2 zou gratis in de Gamepass moeten zitten :+
Vanavond eens opnieuw proberen :)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik heb geen idee wat te verwachte, hoop alleen dat de geruchten over Forza Horizon 6 waar blijken te zijn _/-\o_

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:57
On_E schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:35:
Ik heb de Deluxe editie van Sonic Racing Crossworlds gehaald, lang geleden dat ik zoveel geld aan een game heb uitgegeven, maar de demo was zo tof! Dit speelt echt als Mario Kart 8 en mijn Switch heb ik poos terug al verkocht, dus een goed alternatief nu. :)

Mocht iemand de demo gaan proberen, zet vooral de camera op Dynamic voor meer snelheidsgevoel en gas geven op ‘bumper’ dan kan je de rechtertrigger gebruiken.

En zelf heb ik de steering intensity naar 7 gezet, maar dat kan persoonlijk zijn.
Ik heb de open network test gespeeld laatst. Best leuke game, wel erg druk. En gewaagde keuze om 'm te kopen, alhoewel je nu niet de rest van je leven lid moet blijven van Gamepass ;) veel plezier!

• Deezers
BM schreef op maandag 22 september 2025 @ 15:29:
[...]

Ik heb geen idee wat te verwachte, hoop alleen dat de geruchten over Forza Horizon 6 waar blijken te zijn _/-\o_
Shadowdrop zal het wel niet worden maar ergens eind 2026 na Fable en een nieuwe GoW, misschien wel als launchgame van een nieuwe console? Als ze de game niet halverwege cancellen.. maar dat zal gezien de verkopen op de PS5 wel niet snel gaan gebeuren ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 22-09-2025 15:39 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:38
Hulleman schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:10:
[...]

Een PS5Pro is ineens een koopje voor $699,99 :P
Maar hiermee sla je toch de spijker op z'n kop... Niemand koopt nu toch maar een XSX, als een PS5 Pro voor nagenoeg dezelfde prijs in de winkel ligt? Waar ook nog eens best wat Xbox 'exclusives' op te spelen zijn...

Het is bijna alsof ze niet meer willen verkopen. Of ze willen hiermee straks het prijsverschil tussen de huidige XSX en de 'nieuwe Xbox' minder groot laten doen lijken, dat kan natuurlijk ook nog.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• Hulleman
Rossi46 schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:16:
[...]
Het is bijna alsof ze niet meer willen verkopen. Of ze willen hiermee straks het prijsverschil tussen de huidige XSX en de 'nieuwe Xbox' minder groot laten doen lijken, dat kan natuurlijk ook nog.
Dat kan een strategie zijn. Geruchten gaan dat de next-gen Xbox erg prijzig gaat worden. Of dit is toch het gevolg van de importheffingen en zwakke dollar?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Rossi46
Hulleman schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:20:
[...]

Dat kan een strategie zijn. Geruchten gaan dat de next-gen Xbox erg prijzig gaat worden. Of dit is toch het gevolg van de importheffingen en zwakke dollar?
Nee, dat is het gevolg van de basis van de nieuwe Xbox. Dat wordt een PC, in een console jasje (misschien zoiets als de Fractal Design Mood?).

De geruchten zijn dat deze fors krachtiger zal zijn dan PS6, om echt mee te kunnen doen in het PC landschap. Daar zit dan natuurlijk ook een fors prijskaartje aan.

Ook gaan de verhalen dat de nieuwe Xbox een eenmalige 'blueprint' zal zijn. Een voorbeeld van hoe Xbox het voor zich ziet. Want als de basis een PC is, dan kan iedereen een vergelijkbaar apparaat bouwen.

Xbox heeft met de ROG Xbox Ally (X) feitelijk al de aftrap gedaan. Die draait op Windows, maar dan wel een heel 'leane' Xbox variant. Echter, het is nu al gelukt om die 'Xbox skin' van Windows, ook op andere Windows-based handhelds te laten draaien. Oftewel, daar heb je technisch gezien helemaal geen ROG Xbox Ally voor nodig.

En zo zal het - denk ik - dus ook gaan op de PC. Je zult op een willekeurige PC de 'Xbox omgeving' kunnen laten draaien. Waarin al je games zichtbaar zullen zijn (vanuit de Xbox marketplace, Steam, EGS, GOG, etc.).

Heikel puntje blijft de dedicated Xbox console games. Zie bijvoorbeeld de eerder genoemde ROG Xbox Ally; die speelt géén Xbox console games dedicated af. De enige optie is via Xbox Cloud Gaming. Ik gok erop dat de nieuwe 'Xbox PC' dermate krachtig zal zijn, dat die Xbox games (een soort van) kan emuleren. Met X360 en OG Xbox games op de Xbox One is dat MS destijds ook gelukt ;)

• Hulleman
@Rossi46, zoiets had ik inderdaad opgevangen. De volgende Xbox wordt een PC met console ervaring met een prijs die zomaar eens € 1.000 kan zijn. Op zich vind ik dat nog niet eens zo erg. Ik wil best wel een PC, maar ik vind een PC ook wel weer gedoe. Ik heb tot 2008/2009 altijd op de PC gegamed. Toen een PS3 gekocht en eigenlijk niet meer naar een PC omgekeken. Je bleef toch altijd bezig met een PC. Dan weer dit upgraden, dan weer dat. Dan dat weer patchen dan weer zus. Wellicht is het tegenwoordig meer 'plug & play' en minder gedoe dan vroeger, maar toch.

Dus een PC met een console ervaring ben ik wel voor te porren. Ik ben wel benieuwd waar MS mee gaat komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 23-09-2025 11:06 ]

• Rossi46
Hulleman schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:02:
@Rossi46, zoiets had ik inderdaad opgevangen. De volgende Xbox wordt een PC met console ervaring met een prijs die zomaar eens € 1.000 kan zijn. Op zich vind ik dat nog niet eens zo erg. Ik wil best wel een PC, maar ik vind een PC ook wel weer gedoe. Ik heb tot 2008/2009 altijd op de PC gegamed. Toen een PS3 gekocht en eigenlijk niet meer naar een PC omgekeken. Je bleef toch altijd bezig met een PC. Dan weer dit upgraden, dan weer dat. Dan dat weer patchen dan weer zus. Wellicht is het tegenwoordig meer 'plug & play' en minder gedoe dan vroeger, maar toch.

Dus een PC met een console ervaring ben ik wel voor te porren. Ik ben wel benieuwd waar MS mee gaat komen.
Ik vind het ook wel gaaf :*) Al is € 1.000 wel echt fors natuurlijk...

Stiekem ben ik dan vooral benieuwd naar de wat oudere games die ik nog niet gespeeld heb (die zowel op de Xbox als de PC zijn uitgekomen). Die zijn dan speelbaar op 'ultra' PC instellingen, wat oneindig veel mooier zal zijn dan de Xbox versie van destijds. Maar om daar nou een 'console' van € 1.000 voor te gaan kopen... :$

• Hulleman
Rossi46 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:09:
[...]

Ik vind het ook wel gaaf :*) Al is € 1.000 wel echt fors natuurlijk...

Stiekem ben ik dan vooral benieuwd naar de wat oudere games die ik nog niet gespeeld heb (die zowel op de Xbox als de PC zijn uitgekomen). Die zijn dan speelbaar op 'ultra' PC instellingen, wat oneindig veel mooier zal zijn dan de Xbox versie van destijds. Maar om daar nou een 'console' van € 1.000 voor te gaan kopen... :$
Het is fors, maar nu heb ik een PS5 en Series X, ook € 1.000. Als de volgende Xbox alles kan spelen wat een PC ook kan, dan speel je dus ook de Sony exclusives op de Xbox en dat op hogere fidelity/framerate dan op een PS6.

We gaan het zien komende tijd :)

• Rossi46
Hulleman schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:29:
[...]

Het is fors, maar nu heb ik een PS5 en Series X, ook € 1.000. Als de volgende Xbox alles kan spelen wat een PC ook kan, dan speel je dus ook de Sony exclusives op de Xbox en dat op hogere fidelity/framerate dan op een PS6.

We gaan het zien komende tijd :)
Dat is zeker waar! Echter, dan blijft een pareltje zoals GT7 weer buiten mijn bereik :'( Want die houdt Sony angstvallig overal buiten (niet in PS Plus Extra, niet op de PC, amper in de sale, etc.)

Het is ook nooit goed...

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Idd, mijn Xbox van €500 is onlangs 4 jaar oud geworden. In mijn Game-pc tijden draaide ik er met gemak €1000 (gemiddeld) per jaar door aan hardware. Nu om de pakweg 5 jaar eens €1000 betalen voor een console vind ik zelfs totaal geen probleem, zolang ik daarmee weer 5 jaar zorgen vrij verder kan.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:17

dit 100%
tenminste als je bedoelt met: stel ik gebruik een muis +toetsenbord dat de xbox dit herkend en volledig werkt.
ideaal zal zijn dat het dan de huidige ''PC huidige xbox app'' gebruikt. maar dan met de gemakken voorzien dat de games dus optimaal werken en geen last hebt dat je net zoals bij pc alles zelf moet tweaken.
grootste nadeel van een console is dat muis en toetsenbord niet ook als standaard op alles werkt.
dus een xbox/pc hybrid is voor mij een buy :)

nothing stops this train

• Rossi46
JanAd schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:50:
[...]

Idd, mijn Xbox van €500 is onlangs 4 jaar oud geworden. In mijn Game-pc tijden draaide ik er met gemak €1000 (gemiddeld) per jaar door aan hardware. Nu om de pakweg 5 jaar eens €1000 betalen voor een console vind ik zelfs totaal geen probleem, zolang ik daarmee weer 5 jaar zorgen vrij verder kan.
En dat 'zorgen vrij', dat vraag ik mij dus af...

Zoals ik het nu interpreteer, bestaat er straks eigenlijk geen Xbox console meer. Het is onderhuids gewoon een PC. Er is dan dus niet meer een console die 5 jaar lang hetzelfde blijft en waar een ontwikkelaar specifiek voor kan en zal optimaliseren.

Naja, time will tell. Erg benieuwd naar de komende geruchtenstroom :D

Rossi46 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 10:55:
Xbox heeft met de ROG Xbox Ally (X) feitelijk al de aftrap gedaan. Die draait op Windows, maar dan wel een heel 'leane' Xbox variant. Echter, het is nu al gelukt om die 'Xbox skin' van Windows, ook op andere Windows-based handhelds te laten draaien. Oftewel, daar heb je technisch gezien helemaal geen ROG Xbox Ally voor nodig.
Helaas valt dat heel lean nog wel tegen vooralsnog. Op dit moment spaar je een klein beetje geheugen uit met die game mode... en that's it. Games presteren niet beter (als ze niet al te weinig geheugen hadden natuurlijk) en verbruiken ook niet minder energie. The Phawx had dat al even getest met die preview build.
Hopelijk komt dat gewoon omdat het nog vroeg is, ontwikkelen ze lekker door en wordt het allemaal nog veel mooier. Vooral als er echt een next gen Xbox PC/Console hybrid uitkomt dan duurt dat nog wel even verwacht ik en zou die software hopelijk dus nog veel verder ontwikkeld kunnen zijn... maar ze moeten het wel nog even doen.
Microsoft heeft vaak enorme potentie... en soms maken ze het waar. Hopelijk is dit een van die keren.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij

OD leeft iig nog steeds :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:50
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/1277538899387744310/1420446078821728256/Hero-dbd420ff4f4b266a40fc.jpg?ex=68d56cff&is=68d41b7f&hm=52492fc3e74c50bc81f490ff3b3662ce61ffa5271c210e3aa408088b73defa07&

Mijn favoriete serie heeft een eigen design nu voor de standaard en elite controller. Jammer dat ik geen xbox meer speel.

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

Ik kan me niet voorstellen dat deze gameplay loop qua hack and shoot echt leuk is voor meer dan een kwartier…

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:32:
De Tokyo game show van Xbox is volgens mij om 12 uur vanmiddag :)
Zijn er nou verwachtingen anders dan Forza horizon in Japan (wat me wel weer leuk lijkt).

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

uchiha tijntje schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:47:
[YouTube: Pragmata - Official Gameplay Trailer | TGS 2025]

Ik kan me niet voorstellen dat deze gameplay loop qua hack and shoot echt leuk is voor meer dan een kwartier…
Alsof men een saai element uit games (het "hacken" van een computer) heeft gepakt en dit als core gameplay mechanic heeft gepakt. Het ziet er echt heel saai uit. Ik denk daarom dat een kwartier al heel knap is....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:35
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:54:
[...]

Geen idee. Kijken en we gaan het zien :)
Ik vind dat het nu wel eens tijd is voor die Final Fantasy IX Remake aankondiging. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Deezers
Ik gok op de pre-order en prijsaankondiging van de handheld. Release is over 3 weken...

Forza aankondiging zit ik denk ik wel dik in, al zou de release toch nog best even duren maar dan weten we het in ieder geval officieel dat ze er mee bezig zijn. En misschien een shadowdrop van een Japanse RPG? Voor de rest heb ik geen verwachtingen.

• Exactor it
Deezers schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:04:
Ik gok op de pre-order en prijsaankondiging van de handheld. Release is over 3 weken...

Forza aankondiging zit ik denk ik wel dik in, al zou de release toch nog best even duren maar dan weten we het in ieder geval officieel dat ze er mee bezig zijn. En misschien een shadowdrop van een Japanse RPG? Voor de rest heb ik geen verwachtingen.
Ik vind het een strak plan dat ze Hades 2 aankondigen voor Gamepass over 2 weken (liever niet eerder want ik ben druk met Hollow Knight).
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:32:
De Tokyo game show van Xbox is volgens mij om 12 uur vanmiddag :)
Om 12 uur joh? Dat word rond lunch de tv aan en kijken :). Ben benieuwd wat we allemaal krijgen te zien oOo

Raem schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:57:
[...]

Ik vind dat het nu wel eens tijd is voor die Final Fantasy IX Remake aankondiging. :P
Van mij mag er een remake komen van deel 8. :)

Deezers schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:04:
Hopelijk krijgen we dan ook meteen een prijs en datum voor de ROG Raikiri II 🤞🏼

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:29:
[...]

Hopelijk krijgen we dan ook meteen een prijs en datum voor de ROG Raikiri II 🤞🏼
Ik ben erg tevreden over mijn Wolverine. Maar ik merk dat er toch wat vuil in de backbutton is gekomen ofzo. Het lijkt alsof die heel af en toe wat frictie heeft. Gewoon denk van het natuurlijke proces van vuil op je handen die dan zich kan verzamelen in die kleine kiertjes.

Heeft iemand een idee hoe je dit effectief schoonkrijgt? Met het openmaken van controllers heb ik geen goede ervaringen. Na het open maken van de Elite controllers had ik toch altijd het idee dat het "rubber" wat aangetast was.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

giantgiantus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:21:
[...]

Zijn er nou verwachtingen anders dan Forza horizon in Japan (wat me wel weer leuk lijkt).
Hoop dat ze wat meer van Fable kunnen laten zien (en de nieuwe Forza Horizon inderdaad).
uchiha tijntje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:17:
[...]

Ik ben erg tevreden over mijn Wolverine. Maar ik merk dat er toch wat vuil in de backbutton is gekomen ofzo. Het lijkt alsof die heel af en toe wat frictie heeft. Gewoon denk van het natuurlijke proces van vuil op je handen die dan zich kan verzamelen in die kleine kiertjes.

Heeft iemand een idee hoe je dit effectief schoonkrijgt? Met het openmaken van controllers heb ik geen goede ervaringen. Na het open maken van de Elite controllers had ik toch altijd het idee dat het "rubber" wat aangetast was.
Wattenstaafje met gedenatureerde alcohol ?
Weet niet of je er goed bij kan komen, maar anders beetje drenken / spoelen, alcohol verdampt toch weer.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Deezers
kevlar01 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:27:
[...]

Hoop dat ze wat meer van Fable kunnen laten zien (en de nieuwe Forza Horizon inderdaad).
https://www.trueachieveme...a-horizon-6-japan-setting

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nog 39 minuten

justifire schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:27:
[...]

Wattenstaafje met gedenatureerde alcohol ?
Weet niet of je er goed bij kan komen, maar anders beetje drenken / spoelen, alcohol verdampt toch weer.
De ruimte is echt heeeel beperkt. Dus kan er niet goed bij komen met een wattenstaafje. Ik denk dat ik ff zo’n gecomprimeerd lucht flesje koop en daarna wat met alcohol probeer. :)

Raem schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:54:
[...]

Is het bekend hoe lang de show ongeveer duurt?
Dat vroeg ik me ook af :). Heb hem maar aangezet als achtergrond geluid op het werk.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:35
Ik blijf het netjes vinden van Microsoft dat ze meteen alle platformen benoemen waar de games op uitkomen. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Beetje scummy zeg, die uitspraak dat je full xbox library beschikbaar zou zijn (of in ieder geval hard geïnsinueerd, weet even niet meer letterlijk wat ze zei)... maar dan streamend van je console naar de handheld 8)7

Finraziel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:19:
Beetje scummy zeg, die uitspraak dat je full xbox library beschikbaar zou zijn (of in ieder geval hard geïnsinueerd, weet even niet meer letterlijk wat ze zei)... maar dan streamend van je console naar de handheld 8)7
Ben ff aan het lunchen. Dus zie het niet meer. Is prijs bekend, althans ga ervanuit dat het over de ROG gaat.

uchiha tijntje schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:21:
[...]

Ben ff aan het lunchen. Dus zie het niet meer. Is prijs bekend, althans ga ervanuit dat het over de ROG gaat.
Nee ze zei niks nieuws volgens mij...

Vooralsnog niets boeiend. Ben ook geen grote Ninja Gaiden fan dus wordt ff wachten op Forza gok ik :).

Ninja Gaiden is de eerste die ik een beetje interessant vind... al denk ik niet dat ik hem zal spelen, simpelweg omdat er te veel andere games zijn. Concurrentie is moordend... maar deze game ziet er in ieder geval wel cool uit.
edit: Hoewel deze beelden nu wel erg veel gewoon in een arena zijn, ipv je door mooie omgevingen te vechten...

[ Voor 19% gewijzigd door Finraziel op 25-09-2025 12:38 ]

Oh yes, let's go!
Forza Horizon 6 :D
Maar helaas alleen een teaser, coming 2026...

• Deezers
Finraziel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:49:
Oh yes, let's go!
Forza Horizon 6 :D
Maar helaas alleen een teaser, coming 2026...
Met de nieuwe Xbox najaar 2026 uiteraard ;)

Nou dat was inderdaad niks nieuws. Alleen Forza 6 aankondiging. Geen nieuws over Fable. Die valt precies tussen GTA in qua releases. Er voor of er na, wat zal Fable goed doen?
Aah eindelijk wat meer informatie over Winter Burrows. Kijk daar al naar uit sinds de eerste trailer. :)

15 november!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:02
Vanacht om 2 uur zijn de prijzen bekend en kunnen we rog pre orderen.

Nog meer mensen hier die hem gaan halen? Ik ga hem denk bij megekko bestellen.

Ik gok op 900 euro voor de betere versie!

• Deezers
PacinoAllstars schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:30:
Vanacht om 2 uur zijn de prijzen bekend en kunnen we rog pre orderen.

Nog meer mensen hier die hem gaan halen? Ik ga hem denk bij megekko bestellen.

Ik gok op 900 euro voor de betere versie!
Hoe graag ik ook wil en het geld er voor heb, nee toch maar niet. Ik game het liefst met een controller en voor de tv. Voor puur op bed gamen aanschaffen is een beetje te gortig. Ben ook niet vaak onderweg en daarvoor vind ik het te kwetsbaar gezien de prijs / stroom etc. De Switch laat ik ook thuis. En heel eerlijk denk ik dat dit een testmodel gaat zijn voor de nieuwe generatie Xbox consoles, dus kan je beter nog even wachten tot ze de verbeteringen hiervan weer hebben doorgevoerd daar. Ik ga hem gewoon niet vaak gebruiken en dan is het een duur apparaat om stof te vangen. Maar veel plezier! :)

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Zojuist Clair Oscur uitgespeeld. Vond de trailers altijd al bijzonder interessant, maar ik haakte af op het rpg/turn-based aspect. Uiteindelijk toch maar begonnen, en uiteindelijk op makkelijkste nivo game doorgespeeld. Was voor mij prima, ik hoefde me niet echt bezig te houden met mijn builds, maar gevechten waren toch interessant genoeg.

Maar wat een game, echt 1 van de betere qua storytelling die ik me kan herinneren. Ik ben nog steeds geen fan van turn-based combat, maar het verhaal is echt heel, heel erg goed. Alle lovende kritieken meer dan verdiend _/-\o_

Xbox

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:02
Deezers schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:04:
[...]

Hoe graag ik ook wil en het geld er voor heb, nee toch maar niet. Ik game het liefst met een controller en voor de tv. Voor puur op bed gamen aanschaffen is een beetje te gortig. Ben ook niet vaak onderweg en daarvoor vind ik het te kwetsbaar gezien de prijs / stroom etc. De Switch laat ik ook thuis. En heel eerlijk denk ik dat dit een testmodel gaat zijn voor de nieuwe generatie Xbox consoles, dus kan je beter nog even wachten tot ze de verbeteringen hiervan weer hebben doorgevoerd daar. Ik ga hem gewoon niet vaak gebruiken en dan is het een duur apparaat om stof te vangen. Maar veel plezier! :)
Je hebt helemaal gelijk met je opmerkingen en argumenten. Ik heb zelf nog een Xbox Series X in de kast staan, maar eerlijk is eerlijk. Ik game tegenwoordig vooral weer op mijn PC. Dat voelt gewoon het meest natuurlijk voor mij.

GeForce Now in combinatie met een iPad Pro (of zelfs de rog straks met een externe GPU) bevalt me trouwens prima. Het streamen gaat soepel en flexibel op vakanties.

Alleen, voor mijn werk vlieg ik de laatste tijd steeds vaker, en dan wordt een native handheld echt heel aantrekkelijk. Streamen in het vliegtuig? Helaas, dat gaat ’m niet worden met al die beperkingen.

Ik vermoed trouwens ook dat dit ding een soort prototype is voor de volgende Xbox. Interessant om te zien hoe dat uitpakt. Zelf ben ik min of meer weer overgestapt naar PC-gaming, want dan kan ik meteen alle Sony-titels meepakken.

Mijn Xbox-bibliotheek sinds 2005 is helaas niet overal Play Anywhere-ondersteund, dus ik ben blij dat Microsoft daar nu meer op inzet.

Oude Titels die ik echt weer eens wil spelen koop ik vaak voor een paar euro in de steam store.

Moet ook zeggen dat nieuwe xbox game app super is op pc met alle integraties van stores. Zeer tevreden.

• Deezers
PacinoAllstars schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk met je opmerkingen en argumenten. Ik heb zelf nog een Xbox Series X in de kast staan, maar eerlijk is eerlijk. Ik game tegenwoordig vooral weer op mijn PC. Dat voelt gewoon het meest natuurlijk voor mij.

GeForce Now in combinatie met een iPad Pro (of zelfs de rog straks met een externe GPU) bevalt me trouwens prima. Het streamen gaat soepel en flexibel op vakanties.

Alleen, voor mijn werk vlieg ik de laatste tijd steeds vaker, en dan wordt een native handheld echt heel aantrekkelijk. Streamen in het vliegtuig? Helaas, dat gaat ’m niet worden met al die beperkingen.

Ik vermoed trouwens ook dat dit ding een soort prototype is voor de volgende Xbox. Interessant om te zien hoe dat uitpakt. Zelf ben ik min of meer weer overgestapt naar PC-gaming, want dan kan ik meteen alle Sony-titels meepakken.

Mijn Xbox-bibliotheek sinds 2005 is helaas niet overal Play Anywhere-ondersteund, dus ik ben blij dat Microsoft daar nu meer op inzet.

Oude Titels die ik echt weer eens wil spelen koop ik vaak voor een paar euro in de steam store.

Moet ook zeggen dat nieuwe xbox game app super is op pc met alle integraties van stores. Zeer tevreden.
Ja als je veel tijd onderweg moet doorbrengen is het een prima apparaat denk ik :)

• Exactor it
Bij handheld maak ik mee vooral zorgen om de pookjes en knopjes. Controllers zijn vaak snel kapot. Als die duurzaam vast zitten aan het apparaat is het vrij snel een tripje naar de milieustraat. Dat vind ik en zonde van het geld en van het milieu. Daarnaast vind ik het matig om mijn handen ver uit elkaar te houden tijdens het gamen.

Wat mij betreft is de switch oplossing met simpele dock en afneembare controllers zoveel beter dan al die all in one devices. Als je al geïnteresseerd bent in een portable device (ik heb al een tablet voor slay the spire en weet niet welk spel ooit voor een uninstall gaat zorgen buiten slay the spire 2).
Exactor it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:20:
Bij handheld maak ik mee vooral zorgen om de pookjes en knopjes. Controllers zijn vaak snel kapot. Als die duurzaam vast zitten aan het apparaat is het vrij snel een tripje naar de milieustraat. Dat vind ik en zonde van het geld en van het milieu. Daarnaast vind ik het matig om mijn handen ver uit elkaar te houden tijdens het gamen.

Wat mij betreft is de switch oplossing met simpele dock en afneembare controllers zoveel beter dan al die all in one devices. Als je al geïnteresseerd bent in een portable device (ik heb al een tablet voor slay the spire en weet niet welk spel ooit voor een uninstall gaat zorgen buiten slay the spire 2).
De vorige Ally handhelds kunnen de analoge sticks volgens mij relatief makkelijk van vervangen worden, dus dat valt wel mee denk ik.
Maar ik zou zo'n ding ook nooit zo onbeschermd in een tas mikken nee (tenzij die tas misschien specifke een vak er voor heeft, maar zelfs dan).

• Exactor it
Finraziel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 23:18:
[...]

De vorige Ally handhelds kunnen de analoge sticks volgens mij relatief makkelijk van vervangen worden, dus dat valt wel mee denk ik.
Maar ik zou zo'n ding ook nooit zo onbeschermd in een tas mikken nee (tenzij die tas misschien specifke een vak er voor heeft, maar zelfs dan).
Oh dat zou ik sowieso niet doen. Hardcase for life! Maar zelfs met eigen controller in huis, handjes wassen, plakzooi (en kinderen) uit de buurt houden zijn mijn controllers op na max een jaar.
Pagina: 1 ... 106 ... 115 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties