‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Zoiets ja. Alhoewel ik me afvraag honeypot de prijs dan gaat worden als er console van €500 over de X termijn uitgesmeerd moet worden. Daarnaast zit je met afschrijving en logistiek.Rivanov schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:25:
Xbox console lease je dan via Game Pass.
500/36 maanden = 13,88 euro. Maar ik neem aan dat de prijs inclusief overhead veel hoger zal liggen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
De nieuwe generatie consoles zal qua prijsstelling vrijwel gelijk aan elkaar zijn. Denk niet dat de nieuwe Xbox 200€ duurder gaat zijn als de nieuwe Playstation. En ja ik weet dat ze dat met de Xbox One wel hadden gedaan, maar daar kreeg je nog zo'n kinect ding bij.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:22:
[...]
Ik zie echt niet in hoe iemand met gezond verstand nog honderden euro’s gaat betalen voor een Xbox console. Streaming is nog steeds ondermaats en heeft veel haken en ogen en Game Pass is onbeschikbaar op andere consoles.
Tevens is het ook zo dat alle games die op Gamepass staan, ook gewoon los te koop zijn. Je bent dus niet verplicht om maandelijks naast de aanschaf van een Xbox, 27,99€ af te tikken. Voor mij zal het dan de prijs van een Xbox zijn en als game de nieuwe Battlefield, want dat is bijna het enige wat ik speel. Verder is het een kwestie van voorkeur voor mij.
En laten we vooral niet doen alsof Sony zo'n lief bedrijf is voor gamers. Het is dat ze nog enige concurrentie hebben van Microsoft anders mocht je voor hun nieuwe 1st party games gewoon over de 100€ betalen en was de PS5 of opvolger ervan ook nog even wat duurder.
XBL: MRE Inc
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 21:00
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD
- Microsoft
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Ga je BF6 spelen of blijf je bij deel 5 icm BreakthroughMRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:01:
[...]
De nieuwe generatie consoles zal qua prijsstelling vrijwel gelijk aan elkaar zijn. Denk niet dat de nieuwe Xbox 200€ duurder gaat zijn als de nieuwe Playstation. En ja ik weet dat ze dat met de Xbox One wel hadden gedaan, maar daar kreeg je nog zo'n kinect ding bij.
Tevens is het ook zo dat alle games die op Gamepass staan, ook gewoon los te koop zijn. Je bent dus niet verplicht om maandelijks naast de aanschaf van een Xbox, 27,99€ af te tikken. Voor mij zal het dan de prijs van een Xbox zijn en als game de nieuwe Battlefield, want dat is bijna het enige wat ik speel. Verder is het een kwestie van voorkeur voor mij.
En laten we vooral niet doen alsof Sony zo'n lief bedrijf is voor gamers. Het is dat ze nog enige concurrentie hebben van Microsoft anders mocht je voor hun nieuwe 1st party games gewoon over de 100€ betalen en was de PS5 of opvolger ervan ook nog even wat duurder.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Heb BF6 in pre-order staan, dus ga het proberen. Bevalt het niet, dan ga ik terug naar BF5, maar speel daar nu ook weer Conquestuchiha tijntje schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
Ga je BF6 spelen of blijf je bij deel 5 icm Breakthrough
Ik vind het een beetje naïef om te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De afgelopen 2 jaar komt Xbox eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Als je uitzoomt en het grotere plaatje probeert te bekijken ziet het er gewoon niet goed uit voor Xbox als hardware maker en game subscription dienst. Ik zie ze in de toekomst vooral als ontwikkelaar en uitgever van games. En dit is slecht nieuws voor de hele industrie. Nintendo en Sony alleen worden lui.uchiha tijntje schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:22:
Maar sinds de aankondiging van de Xbox One is Xbox al ten dode opgeschreven. We zijn echter 13 jaar later.Elke keer als ze weer wat negatief in het nieuws zijn, komen deze zorgen weer naar boven.
- Begin 2024: Xbox Game Studios games blijven exclusief voor Xbox → Bepaalde Xbox games komen naar andere platformen, de AAA games blijven exclusief → Forza Horizon en Indiana Jones komen naar PS5
- Mei 2024: Microsoft sluit Arkane Austin, Tango Gameworks en Alpha Dog Games
- Juli 2024: Game Pass Ultimate gaat van $17 naar $20
- Mei 2025: Series X gaat van $499 naar $599
- Juli 2025: 9.000 medewerkers ontslagen, veel bij Xbox Games
- Juli 2025: The Initiative wordt gesloten
- Juli 2025: Perfect Dark en Everwild worden geannuleerd
- Juli 2025: 50% van Turn 10 Studios wordt ontslagen, studio wordt een Forza: Horizon support studio
- Oktober 2025: Game Pass Ultimate gaat van $20 naar $30
- Oktober 2025: Series X gaat van $599 naar $649
- Oktober 2025: Retailers als Costco stoppen met de verkoop van Xbox
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ben het oneens dat op het prijspeil van 27 euro het dan meteen een slechte deal is, want de games die bijvoorbeeld het afgelopen half jaar zijn uitgekomen zijn echt wel prima geweest. Nog los van alle third party games.
Voor mijn gevoel schuift de grens alleen op wanneer het een goede deal is voor iemand. Ik merk dat ik de afgelopen twee jaar te weinig heb gegamed op de xbox (heb ook nog een game pc), en dat ik dan geneigd ben om gewoon een spel aan te schaffen op steam.
Daarnaast zit 18 euro voor mij nog in de pricerange dat ik het gewoon laat lopen. Ik bekijk het dan vanuit het perspectief van andere streamingdiensten die ook in die prijsrange zitten. Ik denk dat heel veel mensen een prijskaartje van 27 euro per maand veel meer gaan afwegen. Dus standaard opzeggen en het dan uiteindelijk voor een korte periode afsluiten als er iets uitkomt wat interessant is (call of duty bijv.).
Weet niet of Microsoft hier slim aan doet. Ik denk dat 21 euro per maand makkelijker geslikt zou worden.
Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.Timothy3000 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:35:
Wat was de teleurstelling dan precies? Deze gen heeft een fijn aanbod, er is voldoende te spelen.
En dan uiteraard de hele opsomming hierboven. Ik ben het vertrouwen in Xbox volledig kwijt.
Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.
En dan uiteraard de hele opsomming hierboven. Ik ben het vertrouwen in Xbox volledig kwijt.
en dan komt nog the outerworlds 2, football manager 26 en Black ops 7.
Ben overigens de laatste die zegt dat het goed gaat met Xbox. Zoals al aangegeven game ik te weinig. Bovenstaande games zijn games die mij aanspreken maar waar ik gewoon geen tijd voor heb om te spelen. Dat is meer de reden..
Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.Chrosser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.
en dan komt nog the outerworlds 2, football manager 26 en Black ops 7.
Ben overigens de laatste die zegt dat het goed gaat met Xbox. Zoals al aangegeven game ik te weinig. Bovenstaande games zijn games die mij aanspreken maar waar ik gewoon geen tijd voor heb om te spelen. Dat is meer de reden..
De 2 grootste reden om een Xbox te kopen waren exclusives en game pass. Het eerste viel vies tegen en het tweede is nu heel duur geworden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]Het begon zo goed met meer teraflops, meer opslag en een strakker design dan de PS5. Consumer friendly dingen als Smart Delivery (PS5 upgrades kosten geld), Quick Resume en zeer goede BC. Maar het is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling geworden. Ik ben overgestapt op de PC en dat had ik veel eerder moeten doen.
Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:48:
[...]
Na de matige Xbox One jaren met “XbOx HaS nO gAmEs!1!!” zouden we eindelijk weer goede exclusives krijgen. Ik keek ontzettend uit naar: Starfield, Everwild, Fable, Perfect Dark, Avowed, Halo, Redfall, Forza Motorsport, Contraband. Alleen Starfield heb ik echt van genoten. De rest is niet uitgekomen of is me vies tegengevallen.
Dan stap je over naar PC maar de games die je noemt zijn daar ook of ook niet uitgekomen. Dus vertel mij hoe het een totale teleurstelling is dan ?
Neemt overigens niet weg idd dat het Xbox platform issues heeft oa mbt prijsstelling...
'voor jou' was dat de keuze.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.
De 2 grootste reden om een Xbox te kopen waren exclusives en game pass. Het eerste viel vies tegen en het tweede is nu heel duur geworden.
Voor mij is het simpel, uiterlijk en controllers. Ja, ik stap waarschijnlijk terug naar de lagere tier van gamepass want heb werkelijk 0,0 met Ubisoft, maar verder ben ik nog steeds blij met m'n console.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Iemand die in 1999 een Dreamcast kocht kon er nog steeds van genieten ondanks dat de ps2 uit kwam. Maar uiteindelijk baalde je toch dat je “op het verkeerde paard had gewed” toen bleek dat er minder spellen kwamen en Sega er de stekker uit trok.MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:22:
[...]
[...]
Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.
Dan stap je over naar PC maar de games die je noemt zijn daar ook of ook niet uitgekomen. Dus vertel mij hoe het een totale teleurstelling is dan ?
Neemt overigens niet weg idd dat het Xbox platform issues heeft oa mbt prijsstelling...
Nu is het niet helemaal vergelijkbaar maar toch. “Achteraf” gezien waren er weinig reden om voor de Xbox ipv de ps5 te gaan. Het gros van de exclusives is alsnog op de ps5 gekomen en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass. Maar die dienst is nu zo duur geworden dat het voor veel mensen ook niet meer interessant is. En premium en essential zijn echt aanzienlijk minder dan ultimate.
Ik kan het mis hebben, maar is de Xbox ook niet de enige console die een beetje aan backwards compatibility doet? Voor mij is dat ook wel een belangrijke reden om bij Microsoft te blijven. Ik heb me recent nog een hele tijd vermaakt met Fallout New Vegas plus DLC op mijn Series X met het schijfje van de GOTY edition voor de 360 wat ik meer dan tien jaar geleden heb gekocht.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:
...en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waarom zou ik balen omdat ik een Xbox heb gekocht ? De games die ik wil spelen, kan ik spelen. Ik geef niks om de Playstation Exclusives, dus die mis ik niet. Je doet net alsof jouw gevoel/mening over Xbox op iedereen van toepassing is of zou moeten zijn.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Iemand die in 1999 een Dreamcast kocht kon er nog steeds van genieten ondanks dat de ps2 uit kwam. Maar uiteindelijk baalde je toch dat je “op het verkeerde paard had gewed” toen bleek dat er minder spellen kwamen en Sega er de stekker uit trok.
Nu is het niet helemaal vergelijkbaar maar toch. “Achteraf” gezien waren er weinig reden om voor de Xbox ipv de ps5 te gaan. Het gros van de exclusives is alsnog op de ps5 gekomen en het enige dat de console nog bestaansrecht geeft is Game Pass. Maar die dienst is nu zo duur geworden dat het voor veel mensen ook niet meer interessant is. En premium en essential zijn echt aanzienlijk minder dan ultimate.
Pas wanneer uitgevers beslissen dat bv de nieuwe Battlefield, nieuwe FC, nieuwe Red Dead Redemption of nieuwe Maffia niet meer naar Xbox komt vanwege een te kleine afzet markt tov de kosten die het meebrengt om voor Xbox te ontwikkelen, dan pas zou ik balen en gaan nadenken om over te stappen. Eerder niet. Sterker nog, als Microsoft met een opvolger komt voor de Series X, dan gaat die er ook gewoon komen.
Dit laatste snap ik niet helemaal. Je kan toch heel veel wat op pc uitkomt ook op de ps5 of Xbox spelen. Volgens mij is het gewoon zo dat de gamewereld wat veranderd is en dat je de meeste games kan spelen op een platform wat je aanstaat. Vergelijk het met een TV. Ik hoef ook geen ander merk TV te kopen als ik een sorry of universal of Marvel wil kijken.Mog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Ik vind het een beetje naïef om te doen alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De afgelopen 2 jaar komt Xbox eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Als je uitzoomt en het grotere plaatje probeert te bekijken ziet het er gewoon niet goed uit voor Xbox als hardware maker en game subscription dienst. Ik zie ze in de toekomst vooral als ontwikkelaar en uitgever van games. En dit is slecht nieuws voor de hele industrie. Nintendo en Sony alleen worden lui.De Xbox is sinds de Xbox 360 mijn favoriete platform, maar een paar maanden geleden heb ik mijn Series X verkocht. Dat deed pijn. Want bij de lancering van de Series X was ik er serieus van overtuigd dat ze het schip konden omdraaien. Het begon zo goed met meer teraflops, meer opslag en een strakker design dan de PS5. Consumer friendly dingen als Smart Delivery (PS5 upgrades kosten geld), Quick Resume en zeer goede BC. Maar het is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling geworden. Ik ben overgestapt op de PC en dat had ik veel eerder moeten doen.
- Begin 2024: Xbox Game Studios games blijven exclusief voor Xbox → Bepaalde Xbox games komen naar andere platformen, de AAA games blijven exclusief → Forza Horizon en Indiana Jones komen naar PS5
- Mei 2024: Microsoft sluit Arkane Austin, Tango Gameworks en Alpha Dog Games
- Juli 2024: Game Pass Ultimate gaat van $17 naar $20
- Mei 2025: Series X gaat van $499 naar $599
- Juli 2025: 9.000 medewerkers ontslagen, veel bij Xbox Games
- Juli 2025: The Initiative wordt gesloten
- Juli 2025: Perfect Dark en Everwild worden geannuleerd
- Juli 2025: 50% van Turn 10 Studios wordt ontslagen, studio wordt een Forza: Horizon support studio
- Oktober 2025: Game Pass Ultimate gaat van $20 naar $30
- Oktober 2025: Series X gaat van $599 naar $649
- Oktober 2025: Retailers als Costco stoppen met de verkoop van Xbox
Dit zijn allemaal gamepass games die je dan niet apart per stuk hoeft aan te schaffen. Icm met een Xbox X of S heb je nog steeds een erg goede deal.MazeWing schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:21:
[...]
Het gros is ook uitgekomen op de ps5 dus dat was geen reden om een Xbox te kopen.
De meeste van deze games waren niet aangekondigd/bekend toen ik de Series X kocht. Ze maakten geen deel uit van mijn verwachting. Het lijstje wat ik opnoemde was voor mij de reden om een Series X boven de PlayStation 5 te verkiezen. Dikke AAA exclusives en het krachtigste en meest consument vriendelijke platform. Daarbij, inmiddels kan elke PlayStation 5 bezitter de bovenstaande games spelen. Je hebt er geen Xbox meer voor nodig.Chrosser schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:10:
[...]
Dat is wel als je het vanuit een negatieve kant bekijkt. Je zou ook kunnen genieten van GoW reloaded, hollow knight Silksong, Black ops 6, Stalker 2, Indiana Jones, Flight simulator, Tony Hawk Pro skater, Hellblade, Atomfall, South of Midnight, Oblivion Remastered, Robocop, Wuchang, Grounded 2, Farming simulator 25, Assassins creed Mirage, The rogue prince of persia, dragon age the veilguard.
Die hardware en OS features zijn er nog steeds uiteraard. Maar helaas hebben ze er niet voor gezorgd dat de Xbox het dominante platform is geworden. In tegenstelling zelfs. Vrijwel alles kan nu op de PlayStation 5.MRE-Inc schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:22:
[...]
[...]
Ik snap deze even niet hoor. De terraflops zijn er nog steeds, de meer opslag is er ook nog steeds, het design is er ook nog steeds (al is dat persoonlijk). De consumer friendly dingen zoals Smart Delivery, Quick Resume en goede BC zijn er ook nog steeds.
Mijn overstap naar de PC komt niet alleen door mijn teleurstelling van Xbox. Ik ben teleurgesteld in deze generatie. Ook de PlayStation 5 stelt me enorm teleur. Voor mij is het PC + Switch 2. En dan kan ik 95% van de games spelen.
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:22
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Xbox heeft deze generatie echt wel laten zien dat ze terug kunnen komen van een slechte generatie doordat ze nu zoveel games uitbrengen. Maar de echte swung is er imho wel uit bij het merk Xbox. Ze lijken iedere generatie alle kanten op te vliegen en strategie is niet echt te volgen. Hoeft natuurlijk ook niet maar zo’n focus als ze bij de eerste twee generaties hadden mis ik wel een beetje.
Maar goed, 50plussers moeten zich er ook niet meer mee bemoeien
Ik snap overigens dat veel mensen Game Pass gaan opzeggen. Aan de andere kant vind ik de middelste tier nog altijd beter dan de Sony-variant. Daarnaast ben ik ook niet teleurgesteld over Game Pass als je kijkt naar de laatste jaren: er zijn veel toffe games uitgekomen, vaak zelfs op day one. Natuurlijk kun je veel titels ook op je PlayStation spelen, maar niet voor het bedrag dat je de afgelopen jaren via Game Pass betaalde.
Samengevat voor mij: het wordt duur als je Ultimate wilt blijven houden, zeker als je niet elke dag gamet. Game Pass was de afgelopen twee jaar echt top, met zoveel toffe games in de catalogus. Veel daarvan stonden ook op de PlayStation, maar daar zou ik ze voor de volle prijs moeten kopen, terwijl ze bij Game Pass gewoon in mijn goedkope abonnement zaten.
Tenslotte, als je fanatiek met de rewards bezig bent, dan kun je dus 100 euro terugverdienen alleen aan het spelen van games. Daarnaast krijg ik ook zeker nog wel 100 euro terug via bing. En dan is het wat mij betreft nog prima te doen.
In realiteit gaan ze hun subscription downgraden naar Core omdat je anders niet online kan met Xbox. Er zullen er ook een aantal zijn die compleet van Xbox afstappen.
Je kan op Amazon trouwens nog oude Gamepass kaartjes krijgen voor de oude prijs van 20€.
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:22
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
The Control Ultimate Edition free update that was released on PC earlier this year will be coming to PlayStation 5 and Xbox Series X|S on Monday, October 6th. Full update notes coming on Monday! #ControlRemedy #RMD30 📸 playpausephoto
— Remedy Entertainment (@remedygames.com) 2025-10-02T11:20:03.181626885Z
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Wat voor mij het grootste minpunt is met Gamepass want ik heb het geprobeerd is dat als ik een spel speel en er is iets in dat spel dat ik iets minder leuk vind ik geneigd ben snel te denken dat het tijd wordt voor het volgende spel. Het is eigenlijk het totaal tegenovergestelde van vroeger ten tijde van de de Super Nintendo. Ik kocht voor veel geld een game en ook toen waren er dingen die ik niet leuk vond maar ik accepteerde ze en ik ging door. En vaak bleek zo'n game uiteindelijk toch gaaf. Ik had niet dat ik een spel speelde en ik 50+ andere games in mijn ooghoek had die zeiden "je kan mij ook spelen".
Dit is mijn beleving, er zullen zat mensen zijn die hier wel goed mee om kunnen gaan. De ironie is dat ik dit dus totaal niet heb met bijvoorbeeld een streamingdienst zoals Netflix. Daar heb ik veel films en series om uit te kiezen maar daar geniet ik van elke serie en film die ik kijk. Daar is het niet zo dat als ik een serie kijk ik last heb van de series die ik nog niet heb gezien.
Achja uiteindelijk maakt het ook weinig uit. Zoals ik denk de meesten hier heb ik vooral weinig tijd (relatief) als ik een spel zie dat mij echt leuk lijkt zelfs als het op een andere console is die ik nog niet heb dan kan ik het kopen en ervan genieten.
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 21:00
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik heb alle Xboxen gehad, en geloofde er altijd wel in, de Series X is mijn main console maar de volgende generatie zie ik geen reden meer om voor een Xbox te gaan, ik kan de Xbox games overal op spelen want “Alles is een xbox” en 30,- per maand voor Gamepass ga ik toch niet doen.
25 oktober loopt mijn gamepass af die ik 3 jaar geleden met het bekende truukje afsloot maar verlengen via de normale weg gaat hem niet worden. Ik haal er simpelweg niet voor 360,- aan games vandaan in een jaar.
Erg jammer want Sony heeft de concurrentie heel hard nodig, anders worden ze nog luier en arroganter.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als Microsoft nu eens die Halo IP afgeeft aan Sony dan stap ik ook overDonstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:29:
Ppff, Microsoft is wel echt hun best aan het doen om het platform voor mij echt helemaal te slopen, de enorme verhoging voor GamePass is de laatste nagel aan de kist voor mijn persoonlijke situatie.
Ik heb alle Xboxen gehad, en geloofde er altijd wel in, de Series X is mijn main console maar de volgende generatie zie ik geen reden meer om voor een Xbox te gaan, ik kan de Xbox games overal op spelen want “Alles is een xbox” en 30,- per maand voor Gamepass ga ik toch niet doen.
25 oktober loopt mijn gamepass af die ik 3 jaar geleden met het bekende truukje afsloot maar verlengen via de normale weg gaat hem niet worden. Ik haal er simpelweg niet voor 360,- aan games vandaan in een jaar.
Erg jammer want Sony heeft de concurrentie heel hard nodig, anders worden ze nog luier en arroganter.
Eens. Al snap ik je laatste punt niet. Als alles een Xbox is en streamen goed werkt dan is er toch concurrentie?Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:29:
Ppff, Microsoft is wel echt hun best aan het doen om het platform voor mij echt helemaal te slopen, de enorme verhoging voor GamePass is de laatste nagel aan de kist voor mijn persoonlijke situatie.
Niet op hardware gebied vrees ik.. Dan worden de mensen met consoles/pc/hardware de puristen en de massa streamt lekker op 1080p 60fps met een soundbar onder de tv..giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:49:
[...]
Eens. Al snap ik je laatste punt niet. Als alles een Xbox is en streamen goed werkt dan is er toch concurrentie?
Edit: Want in eerste instantie bieden ze wel 4K streaming aan totdat ze alles terugschroeven en met verschillende tiers beginnen voor de 'ulitmate' beleving
[ Voor 16% gewijzigd door D-Ed op 02-10-2025 20:53 ]
Ja. Beetje hetzelfde als met Netflix e.d. Ik durf te wedden dat de meeste mensen lag op een gegeven moment niet meer voelen.D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:52:
[...]
Niet op hardware gebied vrees ik.. Dan worden de mensen met consoles/pc/hardware de puristen en de massa streamt lekker op 1080p 60fps met een soundbar onder de tv..
Zelf niet geïnteresseerd in de nieuwe Halo games, maar zie graag The Master Chief Collection op de Nintendo Switch 2. Kan toch niet lang meer duren zou je denken. Steeds meer games multiplatform.D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:46:
[...]
Als Microsoft nu eens die Halo IP afgeeft aan Sony dan stap ik ook over
Over Halo gesproken, ik heb zelfs een Xbox Series X Halo console.D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:46:
[...]
Misschien dat daar nog wel een liefhebber voor is te vinden, (via DM ofz)
Nah voor mij wint Native nog steeds wel van streamen, dus wat mij betreft is dat niet direct concurrentie.giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:49:
[...]
Eens. Al snap ik je laatste punt niet. Als alles een Xbox is en streamen goed werkt dan is er toch concurrentie?
Probeer eens geforce now. Kan je ook gamepass op spelen 🙂Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:56:
[...]
Over Halo gesproken, ik heb zelfs een Xbox Series X Halo console.
[...]
Nah voor mij wint Native nog steeds wel van streamen, dus wat mij betreft is dat niet direct concurrentie.
Ja maar GamePass vind ik dus nu net te duur worden, zie bovengiantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:58:
[...]
Probeer eens geforce now. Kan je ook gamepass op spelen 🙂
Ik heb AC Japan op GeForce Now gespeeld, werkte 85% wel erg goed moet ik zeggen, alleen het is dan toch de ergernis van die 15% die overheersen.
Dat wordt de eerste maanden prijsschieten!D-Ed schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:46:
[...]
Ik heb net m'n Switch 2 verkochtL23 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:55:
[...]
Zelf niet geïnteresseerd in de nieuwe Halo games, maar zie graag The Master Chief Collection op de Nintendo Switch 2. Kan toch niet lang meer duren zou je denken. Steeds meer games multiplatform.

Purist he..Donstil schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:56:
[...]
Over Halo gesproken, ik heb zelfs een Xbox Series X Halo console.
[...]
Nah voor mij wint Native nog steeds wel van streamen, dus wat mij betreft is dat niet direct concurrentie.
Jaaahhaaa ik weet dat ik niet zo goed benExactor it schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:06:
[...]
Dat wordt de eerste maanden prijsschieten!
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties