Nee deze games zijn altijd wel grindy, maar door de Stardew Valley saus had ik deze een beetje onderschat en dat was te zien aan mijn setupuchiha tijntje schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:19:
[...]
Mijn fabriek is bijna klaar voor sluitingIk heb de main story klaar en ben bezig met het halen van de laatste achievements. Maar het is inderdaad best grindy. Zeker de achievements die niet direct te maken hebben met “je fabriek”. Ik begrijp dat het grinden niet helemaal standaard is bij dit soort management games? Want ik vermoed dat je bij andere soortgelijke games ook niet rond huppelt?
Moet nu nog de achievements halen voor bijvoorbeeld het producen van 7.5K en 10K op 1 dag. Dat vergt echt een totale andere opzet dan diegene die ik nu heb… dus moet even in mijn hoofd een goede opzet en flow bedenken die dat kan halen, want een bottleneck is echt heel snel over het hoofd gezien…
Maar het is wel een lekker spel geweest om te doen. Had echt 2 chaotische weken op het werk en dit was wel lekker ontspannend.
Heb het community board lichtelijk genegeerd en zag pas laat dat de farm upgrades vrij prijzig zijn dus ik moet mijn geld productie even omhoog krijgen. Het is ook demo week op Steam dus de fabriek staat even op pauze, maar bij deze game ga ik het einde wel zien. Blijkbaar leuk voor de beginnende en wat meer ervaren factory builder dus dat doen ze goed.
:strip_exif()/f/image/VuWwY8dSSQl3yn6iF1Klgcis.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KhbBilw0PpzGe9uSZfoVwGSH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gShhl33YO4eJAIc7Nqx3P1w8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GY1l30duwwoVNMSarvDON8He.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dFcnbNpK3vEqkAo2nT3767kk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LyKXdIFgbxTYy1ZG09csXKL8.jpg?f=fotoalbum_large)