deryck schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:46:
[...]
Eens, maar met loaded deal is jaar gamepass nog steeds erg goedkoop. Te goedkoop om te skippen.
Als je 5 dagen per week werkt is het bedrag vereaarloosbaar.
Zou liever ook alleen goede games kopen. Kom erachter dat xbox te weinig games heeft die mij boeien. Teveel rpg zoals avowed, outer worlds, clockwork etc. En Ninja gaiden, alleen maal niet meer mijn ding. Denk leeftijd dingetje.
Als ik CEO was volle bak focus op games zoals Indiana, Gears, Forza, Ori, en Fable.
Harry Potter is trouwens wel goede toevoeging in game pass library, maar die game kost als je goed zoekt ook maar 10 a 15 euro.
Maar samengevat. Gemak dient mens.
Fijn om abbonement te hebben en alles af te wachten.
Erg dat de mens zo lui is geworden om zelfs beetje research te doen.
Ik snap je volledig. Toen ik jong was kocht ik games in budgetbak voor 15 euro en speelde je helemaal grijs(mijn jeugd super monkey ball). Geniaal
Het is niet dat ik koopjes afstruin, daarvoor ben ik inmiddels te duur per uur

Als ik erop stuit sla ik meestal meteen toe, of laat het liggen. En hoe goed is de GP deal nou eigenlijk nog, als het - zoals je zelf ook terecht zegt - bestaat uit veel games die net net niet of zelfs helemaal niet zijn? Daarbij, ik heb ook een PS5, met daarbij (enkel deze maand nog) PS+ Extra. Zo lopen de abo kosten wel op.
In absolute zin gaat het niet om het geld. Maar het gevoel van een abonnement waar ik te weinig gebruik van maak, dat irriteert me. En belangenrijker; met zo'n abonnementsvorm bepaalt degene die het aanbod samenstelt wat ik ga gamen, in plaats van dat ik dat zelf doe. Dezelfde irritatie heb ik bijvoorbeeld bij Netflix. Het aanbod is enorm, maar door Netflix bepaald. En als ik een wat meer klassieke film wil bekijken, dan grijp ik echt altijd weer mis op Netflix.
Naja, hoe dan ook, ik voel me er goed bij dat ik de abo's laat voor wat het is en zelf bepaal wat ik wanneer ga spelen. Ik speel bijvoorbeeld nu GTA V. Op de PC. In de niet-remastered versie. Echt, wat een onwijs goede game is dat toch, in alles. Ooit een gratis opgepikt in de Epic Gamestore. Daarnaast speel ik Super Mario Bros Wonder, op de Switch (1). Nieuw gekocht. Onwijs goede 2D Mario game, die weer in de verkoop gaat als ik ermee klaar ben. Daarna staat Ori 2 in de planning. Recent voor een heel schappelijk bedrag nieuw gekocht. Gaat na afronding ook weer in de verkoop. En daarna zie ik het wel. Wellicht Hitman 1 op de PS5. Ik zag de trilogie deze week hier op Tweakers voor een mooie vraagprijs langskomen. En ik moet toch ook een keer aan Death Stranding (1) gaan beginnen.
TLDR; ik bepaal zelf wat ik game, wanneer ik dat doe, op welk platform. Zonder dat ik vast zit aan beperkt aanbod van een abonnement, wat ook nog eens zomaar kan veranderen (lees: een game verdwijnt uit het aanbod).