Mosin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:13:
Ik ben niet helemaal te spreken over die Halo remake.
Een studio die zijn incompetentie al bewezen heeft, die een remake uitbrengt op een engine die stuttert..
De aandeelhouders zullen blij gemaakt moeten worden, maar dat kapitalische gel*l is toch niks voor een markt waarin je juist je ideeën het werk moet laten doen. Het houd de gaming markt in een choke hold.

Net zoals Star Wars is het Halo universum toch zo vreselijk groot dat je letterlijk een fantastische game kunt bedenken en maken.

Dat we blij moeten worden van zoiets is eigenlijk de treurigheid zelf 8)7
Wie dwingt je om blij te worden? Je kunt ook denken. Goh, jammer, niets voor mij. En klaar, maar nee, de standaard reactie is weer een zinloze rant.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:38
uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Wie dwingt je om blij te worden? Je kunt ook denken. Goh, jammer, niets voor mij. En klaar, maar nee, de standaard reactie is weer een zinloze rant.
Waarom zou het een zinloze rant zijn, terwijl ik hoopte op iets anders en dat die positieve verandering er gewoon kan zijn. We hoeven hier niet alleen maar positieve geluiden te laten horen.

Als jij er zo in staat, prima, dan respecteer ik dat gewoon.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:51
[...]

Alsof dit een forum is met enkel zinvolle reacties. Als fan mag je toch hopen op meer dan wat je hier aangeboden wordt en dat mag je toch jammer vinden? Ik heb nooit wat gehad met Halo, maar ik zie wel dat de franchise al een tijdje aan de beademing ligt zonder creatieve hoogtepunten dus ik zou als fan ook niet warm worden van enkel een remake in UE5.
Mosin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:24:
[...]

Waarom zou het een zinloze rant zijn, terwijl ik hoopte op iets anders en dat die positieve verandering er gewoon kan zijn. We hoeven hier niet alleen maar positieve geluiden te laten horen.

Als jij er zo in staat, prima, dan respecteer ik dat gewoon.
Helemaal geen probleem om aan te geven dat dit niet een game is waar je naar uitkijkt. En dat je hoopte op een andere insteek. Maar een rant over kapitalisme is gewoon onzinnig.

Excuus verder voor mijn eigen rant :P

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-10-2025 12:39 ]

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Laten we weer on-topic gaan 😇

Ik hoop dat men weer wat meer terugkeert naar Campaign based shooters, waarbij er absoluut ruimte lijkt te zijn voor losse multiplayers. Kijk naar het succes van Fortnite, Helltdivers. Voor iedereen wat wils.

Hoe blij was ik om een DLC aan te schaffen met nieuwe maps voor Halo 2 destijds. Nu met 3 extra missies die aan Halo Campagn Evolved worden toegevoegd lijkt men, voor mij althans, meer terug te keren naar hoe het een beetje was.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-12 22:51
En een raar negatieve recensie van Power Unlimited.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:22
Timothy3000 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 13:45:
[...]

En een raar negatieve recensie van Power Unlimited.
Een recensie is ook maar gewoon wat het is: een mening.
EdwardK123 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:20:
[...]

Een recensie is ook maar gewoon wat het is: een mening.
Klopt.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het een geweldige game is :)
Speel op hard en dat is dus ook echt hard!
Hard maar rechtvaardig.
Heb de rillingen al over mijn rug lopen als ik denk aan de Master Ninja run :X

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:51
jori040 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:28:
[...]

Super!
Dat er geen MP in zit zou me een worst wezen.I
Was wel vet geweest voor de PS spelers. Hoewel ze wel echt kanonnenvoer zouden zijn de eerste maanden. Laat ze maar rustig inkomen met een stukje campaign zullen ze wel gedacht hebben. :)

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:35
Exactor it schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 17:09:
[...]

Was wel vet geweest voor de PS spelers. Hoewel ze wel echt kanonnenvoer zouden zijn de eerste maanden. Laat ze maar rustig inkomen met een stukje campaign zullen ze wel gedacht hebben. :)
Denk dat het wel slimmer was geweest om een compleet pakket te maken.Zelf heb ik al jaren geen interesse meer in MP.

120fps optie zou nice zijn.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:38
uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:34:
[...]

Helemaal geen probleem om aan te geven dat dit niet een game is waar je naar uitkijkt. En dat je hoopte op een andere insteek. Maar een rant over kapitalisme is gewoon onzinnig.

Excuus verder voor mijn eigen rant :P
Als de aandeelhouders graag centjes willen zien, kan er voor een bekend recept worden gezorgd en dan speelt het wel een rol. Tevens stopt het dan ook vernieuwing (=potentieel risico) en dat is zonde. Mijn mening is dat er gewoon genoeg mogelijk is binnen dat universum.
Als je een creatieve baan hebt, ongeacht wat, dan wil je vrijheid hebben om iets te maken. Dat heeft al voor veel pareltjes gezorgd.

Vind ik het er cool uit zien, absoluut. Vervelend is dat overduidelijk de technische kant nog mankementen heeft a la stuttering. Dat is een onprettige bijkomstigheid van UE5 en extra vervelend als je een re-te dure computer hebt. Wij gamers spenderen genoeg en dan mag je ook gewoon een in goede staat verkerende game verwachten.

Bij Halo komt me dat dus nu wel even mijn nek uit. Infinite hebben ze al geen campaign DLC gegeven en nu krijgen we hetzelfde halve werk. Zonde.
Infinite MP bijv. heb ik bijna altijd problemen met de ping. Dat sloopt de hele ervaring.

Je hoeft overigens geen excuses aan te bieden hoor, écht niet. We hoeven het absoluut niet over alles eens te zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 25-10-2025 20:48 ]

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

R.G

het is weer zover, xbox play 15 minutes on game console wordt niet geregistreerd vandaag..

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

justifire schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

Klopt.
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het een geweldige game is :)
Speel op hard en dat is dus ook echt hard!
Hard maar rechtvaardig.
Heb de rillingen al over mijn rug lopen als ik denk aan de Master Ninja run :X
Vind hem ook erg vermakelijk. Snap soms niet dat sommige outlets een slechte review eruit gooien. IGN heeft daar ook wel een handje van (al hebben die vaak 20 verschillende reviews vanuit allerlei landen).
kevlar01 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:35:
[...]

Vind hem ook erg vermakelijk. Snap soms niet dat sommige outlets een slechte review eruit gooien. IGN heeft daar ook wel een handje van (al hebben die vaak 20 verschillende reviews vanuit allerlei landen).
Voornamelijk om hits te creëren, men wil toch graag weten waarom ze een laag cijfer geven.
Lang leve metacritic!
En dan nog, heb heel wat genoten van pareltjes die een dikke onvoldoende kregen… (Steelrising, Thymnesia, etc.)
Maar ja, zijn ook voldoende goty’s waar ik vroegtijdig mee gestopt ben (Expedition 33, Alan Wake, etc.)
Smaken verschillen en dat is maar goed ook, zou een saaie wereld worden :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...box-games-october-27-2025

Ben lekker bezig met The Outer Worlds. Maar is best wel pittig :) De gunplay is flink verbeterd tov deel 1. Dus vind het ook niet erg dat het wat moeilijk is.

[ Voor 45% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-10-2025 12:06 ]

• Timothy3000
justifire schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:08:
[...]

Voornamelijk om hits te creëren, men wil toch graag weten waarom ze een laag cijfer geven.
Lang leve metacritic!
En dan nog, heb heel wat genoten van pareltjes die een dikke onvoldoende kregen… (Steelrising, Thymnesia, etc.)
Maar ja, zijn ook voldoende goty’s waar ik vroegtijdig mee gestopt ben (Expedition 33, Alan Wake, etc.)
Smaken verschillen en dat is maar goed ook, zou een saaie wereld worden :)
Nog gekker dat volgens PU hij in het magazine wel een goed cijfer gaat krijgen. En Outer Worlds online een 7,9 en straks in het blad blijkbaar een gold award.

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13
Ik heb een fout gemaakt in Outer Worlds 2 en een zeer vervelende flaw geactiveerd. Mijn fout, had ik maar beter moeten lezen. Maar ik steel nu automatisch dingen die niet van mij zijn.
Beetje stom van mijzelf, maar enige wat rest zou opnieuw beginnen zijn en heb naar mijn idee er al te veel tijd in zitten. Geen zin dat hele stuk opnieuw te doen. Nu maar wat extra saven. Laten we het er maar op houden dat het een extra uitdaging is :p
SunnieNL schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:11:
Ik heb een fout gemaakt in Outer Worlds 2 en een zeer vervelende flaw geactiveerd. Mijn fout, had ik maar beter moeten lezen. Maar ik steel nu automatisch dingen die niet van mij zijn.
Beetje stom van mijzelf, maar enige wat rest zou opnieuw beginnen zijn en heb naar mijn idee er al te veel tijd in zitten. Geen zin dat hele stuk opnieuw te doen. Nu maar wat extra saven. Laten we het er maar op houden dat het een extra uitdaging is :p
Als in… je loopt dichtbij een item, die pak je automatisch op? Een soort kleptomane perk :o
Ik heb nog geen flaws geselecteerd. Het is al moeilijk genoeg zo…

Ik ga nu verder. Met de radiostation aan op de achtergrond :)

• Exactor it
Zozo, Xbox chat support was erg behulpzaam net. Ik was al verbaasd dat de chat op zondagmiddag open was maar mijn gamepass is direct stopgezet zodat ik een EU code kon verzilveren (ik was in het VK toen ik de laatste keer drie jaar stackde met een EU code maar hij had er een VK versie van gemaakt). En nadat ik de code verzilverd had, kreeg ik mijn nog lopende maanden direct toegevoegd met een extra maand voor het ongemak. Ze snapten er ook niks van dat ik met mijn NL adres en EU code in ponden afrekende (is al jaren zo, maar nu dus opgelost).

• Beakzz
Timothy3000 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:31:
[...]

Nog gekker dat volgens PU hij in het magazine wel een goed cijfer gaat krijgen. En Outer Worlds online een 7,9 en straks in het blad blijkbaar een gold award.
Dat vind ik helemaal niet vreemd als de review door 2 verschillende reviewers behandeld wordt en ook niet van al die verschillende IGN' websites wat eerder genoemd werd. Gamers moeten gewoon eens gaan begrijpen dat een review niets meer is dan een mening van 1 of 2 personen. Geschreven door mensen die soms helemaal niet zo goed zijn in gamen, vaak alleen maar de grotere hits spelen of geselecteerd worden op hun favo genre en waar voor gamen gewoon werken is aan het einde van de dag (iig de games die ze reviewen).

Rustig aan genieten van een ervaring zit er meestal niet in. Zeker niet als er veel games uit rond dezelfde tijd uit komen. Vaak hebben die reviewers tegenwoordig ook andere banen dan enkel bij de website dus weet jij veel in welke mindset ze de game moesten spelen.

Wel kan je veel hebben aan een review van een bepaalde reviewer die vaak overeenkomt met jouw mening bij de meeste games.

Daarom hang ik altijd meer waarde aan een gemiddelde van users dan een gemiddelde van review sites. Ook al zijn de user reviews soms slachtoffer van review bombing, want dat zie je vrij snel als je een paar reviews leest.

• Timothy3000
Beakzz schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:27:
[...]
Dat vind ik helemaal niet vreemd als de review door 2 verschillende reviewers behandeld wordt
Ik vind wel wat maf als het letterlijk één outlet betreft. Verder eens hoor.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:04
[...]

Maar wat @Mosin schrijft is toch gewoon gewoon waar? We zijn echt nog niet vergeten wat het huidige 'Halo Studios' tot nu toe (niet) van de laatste Halo games heeft kunnen maken. Prima games, maar meer ook niet. Waarbij het verhaal rondom de ontwikkeling van Infinite natuurlijk niet minder dan dramatisch was...

En waar komen ze dan nu mee? Een remake... Op basis van het inmiddels beruchte UE5 (er zijn zoveel games uitgekomen die daar niet lekker op draaien), waar enkel voor is gekozen om ook Halo naar de PlayStation te kunnen brengen.

Als je het zo leest, dan kun je hiervan als Xbox liefhebber toch weinig enthousiast worden?

Naja, het enige positieve wat ik kan bedenken is dat dit de enige route is om op de lange duur Halo weer populair te maken, inclusief een fanbase van PlayStation gamers. Maar dan moet in the end wel weer een echt nieuwe en hele goede Halo komen. En ik betwijfel of Halo Studios daar toe in staat is.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Rossi46 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 06:24:
[...]

Maar wat @Mosin schrijft is toch gewoon gewoon waar? We zijn echt nog niet vergeten wat het huidige 'Halo Studios' tot nu toe (niet) van de laatste Halo games heeft kunnen maken. Prima games, maar meer ook niet. Waarbij het verhaal rondom de ontwikkeling van Infinite natuurlijk niet minder dan dramatisch was...

En waar komen ze dan nu mee? Een remake... Op basis van het inmiddels beruchte UE5 (er zijn zoveel games uitgekomen die daar niet lekker op draaien), waar enkel voor is gekozen om ook Halo naar de PlayStation te kunnen brengen.

Als je het zo leest, dan kun je hiervan als Xbox liefhebber toch weinig enthousiast worden?

Naja, het enige positieve wat ik kan bedenken is dat dit de enige route is om op de lange duur Halo weer populair te maken, inclusief een fanbase van PlayStation gamers. Maar dan moet in the end wel weer een echt nieuwe en hele goede Halo komen. En ik betwijfel of Halo Studios daar toe in staat is.
Zoals ik zei prima als iemand zich zorgen maakt over waar de franchise naar toe gaat. Waar ik niets mee heb is het kapitalistische geneuzel.

En dat er zorgen zijn over de engine begrijp ik ook. Maar de franchise ligt simpelweg aan de beademing. Dit is een manier om het nog een kans te geven. Een breder publiek, ervaring om de engine te leren, gebouwd op een goede basis en hopen dat het aanslaat. Een volledig nieuw deel in de franchise is denk ik kansloos om “gegreenlit” te worden op dit moment. En nog terecht denk ik ook.

Persoonlijk is Halo Infinite een van de beste MP-ervaringen die ik heb gehad, maar succesvol kan je het helaas niet noemen.

En als ik volgend jaar in coop gewoon een toffe ervaring heb met deze game, want dat is wat de campaign van Halo voor mij is, vind ik het “als Xbox liefhebber” prima. En als dat leidt tot een nieuw deel met een (of enkel een) MP die Infinite kan evenaren, graag. :)

Ik ben ook heel sceptisch over deze nieuwe variant van Halo, de Master Chief Collectie was perfect dus waarom zouden ze nu weer een nieuwe remake gaan doen? Puur voor de Playstation, kunnen ze niet gewoon de Master Chief Collection uitbrengen op Playstation 5 inplaats een Unreal Engine 5 remake. Hebben ze ook gelijk alle delen inplaats van alleen deel 1 :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:00:
Ik ben ook heel sceptisch over deze nieuwe variant van Halo, de Master Chief Collectie was perfect dus waarom zouden ze nu weer een nieuwe remake gaan doen? Puur voor de Playstation, kunnen ze niet gewoon de Master Chief Collection uitbrengen op Playstation 5 inplaats een Unreal Engine 5 remake. Hebben ze ook gelijk alle delen inplaats van alleen deel 1 :)
Er valt zo meer te verdienen door elke game opnieuw uit te brengen inplaats van een Master Chief Collection. Ik zie echter ook gewoon liever dat ze de Master Chief Collection uitbrengen op Playstation 5 en Switch 2. Ik begrijp wel waarom ze opnieuw beginnen. Het zal er uiteraard weer mooier uitzien, maar er kunnen ook beslissingen gemaakt worden die juist slechter uitvallen. Ik zie liever een directe port op nieuwe platforms. Ik ga deze game in ieder geval niet nog een keer kopen op hetzelfde platform, maar goed ik heb ook Xbox Game Pass Ultimate.

• Beakzz
Nee ik denk dat dit gewoon een "voordelige/veilige" manier is om je werknemers te letten wennen aan de nieuwe engine voor je er een hele nieuwe game mee gaat bouwen. Tenminste ik kan mij herinneren dat de volgende Halo een UE5 game zou worden.
Toch blijft dat bijzonder dat er veel tijd en geld geïnvesteerd wordt in een nieuwe engine, om daar weer jaren op voort te kunnen bouwen. Halo: Infinite draait als een trein, ook op de PC volgens mij. Maar dan is het schijnbaar toch zo'n lastige tool om in te werken, dat men kiest voor UE5. Iets waar veel meer developers mee overweg kunnen.

Geeft te denken over andere engines die er momenteel zijn. Die kunnen potentieel hetzelfde lot ondergaan, als ze niet oppassen. Want denk dat dat de keuze voor een andere engine een commerciële is geweest. Of het moet zijn dat het eenvoudiger is om games naar de Playstation te krijgen?

Maar dat vind ik toch wat lastig om te geloven. In al die studios die onder XGS hangen, moeten er toch wel wat talent zijn die een goede PS poort kan maken?

Niet dat ik iets tegen Unreal Engine heb, maar je merkt wel dat een Doom of een Cyberpunk (die ook naar UE5 gaan volgens mij?) anders speelt dan een titel die op Unreal draait. Iets wat Arkane Studios doet in hun games, dat voelt toch redelijk uniek aan. Hoop dat niet te verliezen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Beakzz
Wom schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:31:
Toch blijft dat bijzonder dat er veel tijd en geld geïnvesteerd wordt in een nieuwe engine, om daar weer jaren op voort te kunnen bouwen. Halo: Infinite draait als een trein, ook op de PC volgens mij. Maar dan is het schijnbaar toch zo'n lastige tool om in te werken, dat men kiest voor UE5. Iets waar veel meer developers mee overweg kunnen.

Geeft te denken over andere engines die er momenteel zijn. Die kunnen potentieel hetzelfde lot ondergaan, als ze niet oppassen. Want denk dat dat de keuze voor een andere engine een commerciële is geweest. Of het moet zijn dat het eenvoudiger is om games naar de Playstation te krijgen?

Maar dat vind ik toch wat lastig om te geloven. In al die studios die onder XGS hangen, moeten er toch wel wat talent zijn die een goede PS poort kan maken?

Niet dat ik iets tegen Unreal Engine heb, maar je merkt wel dat een Doom of een Cyberpunk (die ook naar UE5 gaan volgens mij?) anders speelt dan een titel die op Unreal draait. Iets wat Arkane Studios doet in hun games, dat voelt toch redelijk uniek aan. Hoop dat niet te verliezen.
De engine van de laatste Halo zal nu nog wel afdoende zijn voor een nieuwe Halo, maar het upgraden van je engine kost veel geld en een ander soort werknemers. Unreal engine krijgt constant updates en het is ook best goed te doen om naar de volgende UE te upgraden als je game al uit is. Tenminste ik heb aardig wat games gezien die de upgrade nog doen als de game al uit is (Satisfactory bv).

Er komt gewoon een moment dat de huidige engine achterloopt en dan moet je er weer een team hardcore programmeurs op zetten om de engine up to date te krijgen en dat proberen ze nu met de UE af te stoten.

Kijk bv hoe Bethesda blijft tobben met hun engine en daar door op veel punten achterloopt, maar het mooie is dat die engine ook weer dingen kan die je met UE niet kan bereiken dus het geeft wel een unieke look en game ervaring.

Ik ben persoonlijk helemaal niet blij met de UE hype. Microstutters zijn gewoon een ding en ook gebruiken veel technieken die je als dev kan "aanvinken" veel te veel CPU/GPU power voor wat ze doen. Een goede studio met tijd en geld kan daar omheen werken en zorgen dat het veel minder power hungry is, maar de ervaring leert dat dit meestal een ondergeschoven kindje is. Als je kijkt hoe sommige games uit bv. 2015 er nu nog uit zien op de PC en een fractie van de capaciteit gebruiken dan wil ik niet perse spreken over een grote vooruitgang sinds de UE hype. Zeker niet wat betreft performance.

En de UE engine met VR is hel dus dat is een persoonlijke offtopic klacht :+

• jori040
25 jaar later een remake is toch niet gek ?
Dat ze bedacht hebben om een remake te doen heeft niets met Playstation te maken.Paar jaar geleden kon niemand bedenken dat Xbox games naar de Playstation zouden komen.

Dit is een mooie kans om te kijken hoe toekomstige Halo projecten op UE moeten gaan draaien.

Persoonlijk ben ik super blij dat deze Halo remake er aan komt.Combat Evolved staat in mijn top 10 beste games ooit.

@L23 Je snapt toch ook wel dat de Halo fan iets nieuws wil.Als dit het goed gaat doen dan zie ik die Master Chief Collection in een bepaalde vorm ook nog wel naar Playstation en Switch2 komen.

Ben zelf benieuwd hoe populair Halo vandaag de dag nog is.Gaan er bv nieuwe mensen aan boord komen met deze game ?

[ Voor 17% gewijzigd door jori040 op 27-10-2025 16:18 ]

jori040 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:46:
[...]

25 jaar later een remake is toch niet gek ?
Dat ze bedacht hebben om een remake te doen heeft niets met Playstation te maken.Paar jaar geleden kon niemand bedenken dat Xbox games naar de Playstation zouden komen.

Dit is een mooie kans om te kijken hoe toekomstige Halo projecten op UE moeten gaan draaien.

Persoonlijk ben ik super blij dat deze Halo remake er aan komt.Combat Evolved staat in mijn top 10 beste games ooit.

@L23 Je snapt toch ook wel dat de Halo fan iets nieuws wil.Als dit het goed gaat doen dan zie ik die Master Chief Collection in een bepaalde vorm ook nog wel naar Playstation en Switch2 komen.

Ben zelf benieuwd hoe populair Halo vandaag de dag nog is.Gaan er bv nieuwe mensen aan boord komen met deze game ?
Ik volg je reactie niet, wat zou ik niet begrijpen? Ik constateer gewoon dat een remake een logische keuze is ook al zie ik zelf graag liever de Master Chief Collection. Ik zie ze niet eerst een remake maken en later ook nog de Master Chief Collection uitbrengen, wellicht wel een bundel later als 2 en 3 ook een remake hebben gehad.

Nieuwe mensen aan boord? Je bedoelt fans? Ik denk dat de Halo Bungie games het goed kunnen doen op een Playstation en Nintendo platform, maar ik kijk er wel met nostalgie naar.

• jori040
L23 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:00:
[...]

Ik volg je reactie niet, wat zou ik niet begrijpen? Ik constateer gewoon dat een remake een logische keuze is ook al zie ik zelf graag liever de Master Chief Collection. Ik zie ze niet eerst een remake maken en later ook nog de Master Chief Collection uitbrengen, wellicht wel een bundel later als 2 en 3 ook een remake hebben gehad.

Nieuwe mensen aan boord? Je bedoelt fans? Ik denk dat de Halo Bungie games het goed kunnen doen op een Playstation en Nintendo platform, maar ik kijk er wel met nostalgie naar.
Klopt mijn fout.
Master Chief Collection: Die kan jij toch al spelen of mis ik iets ?
jori040 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:15:
[...]

Klopt mijn fout.
Master Chief Collection: Die kan jij toch al spelen of mis ik iets ?
Die kan ik helaas nog niet spelen op de Switch (2). Dat zou ik heel tof vinden. Heb de Halo games en de Master Chief Collection door de jaren heen op verschillende Xbox consoles en PC gespeeld.

Ik wordt zelf niet heel warm van deze remake, maar dat wordt ik sowieso niet snel. Ik zie het wel als de game uit is en is het dan een goede remake dan ben ik zeker geïnteresseerd. Het blijft wat mij betreft dezelfde game en dan ga ik het dus niet nog een keer op hetzelfde platform kopen. Op een ander platform vind ik wel interessant. Ik blijf echter sceptisch gezien de Halo games die na Bungie zijn uitgebracht en beloftes (Halo Infinite Campaign splitscreen) die niet zijn nagekomen. Bij een directe port van de Master Chief Collection weet ik in ieder geval dat er geen veranderingen doorgevoerd worden die me niet bevallen.

Waarom wordt jij hier super blij van? Wat is er zo nieuw aan? Het is geen nieuwe game, maar een remake. Wel 3 nieuwe missies en dat kan inderdaad tof zijn. Zo blij dat ik was met de eerste Halo games rondom release verwacht ik met deze remake niet, maar wellicht een mooi begin om Halo nieuw leven in te blazen.

• jori040
@L23
Omdat ik de game met de tech van vandaag wel eens wil beleven.Die vorige remaster/remake viel me een beetje tegen.
Er zijn ook nog wat dingen waar ik een ? bij zet hoor.En tja UE zorgt voor framerate zorgen.
Mijn hoop is dat ze op de console tot 120fps kunnen gaan.

En het is meer dan alleen de visuals.Zo hebben ze aan de AI gewerkt en zitten er wapens in van andere bestaande Halo games.

Sound design is ook voor een groot deel opnieuw gedaan.

Mij is niet duidelijk of deze ergens lente of najaar[2026] uitkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 27-10-2025 18:01 ]

jori040 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:55:
@L23
Omdat ik de game met de tech van vandaag wel eens wil beleven.Die vorige remaster/remake viel me een beetje tegen.
Er zijn ook nog wat dingen waar ik een ? bij zet hoor.En tja UE zorgt voor framerate zorgen.
Mijn hoop is dat ze op de console tot 120fps kunnen gaan.

En het is meer dan alleen de visuals.Zo hebben ze aan de AI gewerkt en zitten er wapens in van andere bestaande Halo games.

Sound design is ook voor een groot deel opnieuw gedaan.

Mij is niet duidelijk of deze ergens lente of najaar[2026] uitkomt.
Die behoefte heb ik zelf niet zo. Ik kan prima de oude games opstarten en genieten. Dan heb ik mijn nostalgie weer gehad. Daarbij vind ik het belangrijk dat het net zo speelt als ik mij herinner. Verder gewoon top dat Halo nu voor het eerst ook naar de Playstation 5 komt en hopelijk volgt de Switch 2 snel.

• jori040
@L23
Er is niets mis met een oude game opstarten maar ik heb elke versie van deze game al tig gespeeld.Ja liever had ik een nieuw deel in de Halo serie gezien maar tja dit is voor nu hun keuze.

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-11 18:41
xbox Ally

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

justifire schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:12:
[...]

We krijgen alle oude games weer terug van weg geweest :o
En Ninja Gaiden 4, dat maakt alles weer goed :)
Ik had verwacht hier meer te lezen over Ninja Gaiden 4. Wat vind je ervan?

Zelf even geinstalleerd maar, met fors slaapgebrek had ik tijdens de tutorial al geen zin meer, ik ga eerst een met de 2d versie (recente, niet nes games hoewel ik die ook leu vind 8) ) aan de slag. Ook niet echt in de eerdere games geraakt dus denk dat het gewoon niet voor mij is.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:39:
[...]

Ik had verwacht hier meer te lezen over Ninja Gaiden 4. Wat vind je ervan?

Zelf even geinstalleerd maar, met fors slaapgebrek had ik tijdens de tutorial al geen zin meer, ik ga eerst een met de 2d versie (recente, niet nes games hoewel ik die ook leu vind 8) ) aan de slag. Ook niet echt in de eerdere games geraakt dus denk dat het gewoon niet voor mij is.
justifire in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S - deel 3"

[Windows Central] Microsoft's ambitious new Xbox: Your entire Xbox console library, the full power of Windows PC gaming, and no multiplayer paywall
Microsoft's next-generation Xbox will be a Windows PC with a console-like experience, allowing users to access their entire Xbox library and run Windows applications. It will feature a TV-optimized interface, support for Xbox Game Pass, and no multiplayer paywall. The new Xbox will also be backward compatible and run all games the Series X|S can run today (This means all the OG Xbox back compatible games, all the Xbox 360 back compatible games, all the Xbox One back compatible games, and all the current and future Xbox Series X|S games), and utilize AMD's new silicon for enhanced performance.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:46
ik lees allemaal verhalen over de nieuwe xbox.

maar dat is dus eigenlijk een pc toch? hoe denken jullie daarover?

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:15:
ik lees allemaal verhalen over de nieuwe xbox.

maar dat is dus eigenlijk een pc toch? hoe denken jullie daarover?
Zolang ome Phil daar geen officiële aankondiging van doet is het allemaal speculaas.

@Sagat misschien handig om te weten over de recente 2D platformers :
Ninja Gaiden Ragebound speelt als de oude Shinobi reeks (one hit kill)
Shinobi Art of Vengeance speelt juist weer als de Ninja Gaiden reeks (combo heavy)

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

10 second ninja DONE

• Sagat
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

justifire schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:21:
@Sagat misschien handig om te weten over de recente 2D platformers :
Ninja Gaiden Ragebound speelt als de oude Shinobi reeks (one hit kill)
Shinobi Art of Vengeance speelt juist weer als de Ninja Gaiden reeks (combo heavy)
Ah nice, ik heb de game gegift gekregen, niet dus bewust zelf gekozen. De andere komt dan vast later wel........

10 second ninja DONE

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:22
Leuk, maar ik heb het idee dat ze nog niet eens alles uit de huidige generatie consoles hebben gehaald.

Heb in ieder geval weinig animo voor nu al een nieuwe console. En met Game Pass tot eind '27 zit ik wel goed.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Sagat schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Lol die kwam niet omhoog bij search op 'Ninja gaiden'
Vind de nieuwe NG4 een stuk soepeler spelen dan de oude remake (logisch ook, want die heeft de phyisics van de 2008 game).
Best vermakelijke game, en voelt eigenlijk nog steeds wel old-skool. Snelle actie en toffe levels. Met een uurtje of 12 heb je hem ook wel uitgespeeld (zonder te gaan voor collectibles of Master Ninja moeilijkheidsgraad).
EdwardK123 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:09:
[...]

Leuk, maar ik heb het idee dat ze nog niet eens alles uit de huidige generatie consoles hebben gehaald.

Heb in ieder geval weinig animo voor nu al een nieuwe console. En met Game Pass tot eind '27 zit ik wel goed.
Nieuwe console komt ook echt niet voor eind '27 dus dat komt aardig overeen.
En er valt denk ik weinig over te zeggen verder want het valt of staat met de uitvoering. Als ze Windows met de Xbox full screen app zoals die nu op de Xbox Ally handhelds staat zouden releasen, dat zou niet echt zo'n succes zijn denk ik, dat is te veel PC en te weinig console nog. Maar als ze het de komende twee jaar flink doorontwikkelen en dán met een aantrekkelijke doos komen waar je eigenlijk in weinig nog merkt dat het een PC is zolang jij niet zelf er voor kiest om naar de desktop te gaan of alternatieve stores/software te installeren, tja waarom niet?
Enige punt is wel dat hij waarschijnlijk wel vrij duur zal worden vanuit een console-perspectief bezien want Microsoft kan het ding waarschijnlijk niet echt als lossleader in de markt zetten. Goed kans namelijk dat een groot deel van de kopers hun games vervolgens niet bij Microsoft gaat kopen maar bij alternatieve stores zoals Steam.

Gamertag: FinrazielNL

• Beakzz
justifire schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:18:
[...]

Zolang ome Phil daar geen officiële aankondiging van doet is het allemaal speculaas.
Toch blijkt het bij Xbox erg vaak te kloppen de laatste tijd. Alsof ze met leaks de fans alvast willen laten wennen aan het idee voor de echte aankondiging. Zou het zelf wel interessant vinden, maar als Steam eerder officieel met zoiets komt dan zou ik dat over een Xbox aanpak kiezen waarschijnlijk.
Dit spel blijft maar content krijgen, Dragon Ball Xenoverse 2 is een van hun beste spellen dat ik heb gezien. Ondanks Dragon Ball Sparking!Zero ook een hele toffe fighter game is, verprutsten ze het zelf een beetje door alleen maar karakters toe te voegen en geen stages en andere leuke content. Want Sparking!Zero verdiend zoveel meer credits dan mensen het geven..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:05

ilm

uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:52:
[...]

Komende weken toch leuke verrassingen en veel in gamepass. :) Egging On ziet er tot uit en komt volgende week al.
Ik kijk uit naar de survival game met de muis (winter burrow). 12 November denk ik.

Planet of lana 2 is natuurlijk ook wel interessant.

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:08
Wow Aphelion ziet er mega vet uit. Nooit eerder zo enthousiast geworden van een trailer.

Is Ome Phil trouwens weg? Of zit dit eraan te komen?

Zie overal Sarah Bond als president van Xbox verschijnen.

• ilm

ilm

deryck schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:41:
Wow Aphelion ziet er mega vet uit. Nooit eerder zo enthousiast geworden van een trailer.

Is Ome Phil trouwens weg? Of zit dit eraan te komen?

Zie overal Sarah Bond als president van Xbox verschijnen.
Ziet er inderdaad wel goed uit, op papier. Samenwerking met esa blijkbaar. Klinkt altijd beetje raar, je zou dan iets suf en educatief verwachten. Geen scifi horror :)
ilm schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:28:
[...]

Ik kijk uit naar de survival game met de muis (winter burrow). 12 November denk ik.

Planet of lana 2 is natuurlijk ook wel interessant.
Winter Burrow staat ook al een jaar op mijn interesse lijstje. Heb de demo die al tijdje uit is alleen niet gespeeld. Ben benieuwd :)

• R.G

R.G

Kan ik een refund doen op Xbox voo new world?

Nog niet gespeekd Wel gekocht in mei 2025 met De aanbieding

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:11
Volgens een simpele google zoekstring niet (zoek op 'refund policy xbox'), maar moet het binnen 14 of 30 dagen. Maar waarom niet gewoon het spel spelen, hij zit verder toch ook niet in gamepass?

• R.G

R.G

sewer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:21:
Volgens een simpele google zoekstring niet (zoek op 'refund policy xbox'), maar moet het binnen 14 of 30 dagen. Maar waarom niet gewoon het spel spelen, hij zit verder toch ook niet in gamepass?
Omdat de game ophoudt?
Na 2026

• sewer
OK, probeer hem dan gewoon te refunden (je bent toch een tweaker? :) ) en laat ons je bevindingen weten.

• R.G

R.G

sewer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:13:
OK, probeer hem dan gewoon te refunden (je bent toch een tweaker? :) ) en laat ons je bevindingen weten.
niet gelukt, contact gehad eerst via bestel order histrory -> geen knop refund wel andere games van afgelopen week.. en toen contact support gedaan ze zeggen max 14 dagen.. helaas..

Ik heb de game nooit geinstaleerd of opgestart zei ik ook, toen zeiden ze is policy 14 dagen max..

Iemand anders wel dit gelukt ooit?

Volgens support, krijg je alleen een refund knop te zien als eliglbe bent.

• sewer
Dat is wel jammer (zie dat hij toen rond de 36 euro was), maar ja, je kan hem nog zeker een goed jaar spelen :)

Ik denk dat iedereen hier wel zo'n verhaal heeft. Ik heb in maart Robocop gekocht omdat ik in april een congres had waar ik dacht dat ik dat 's avond kon gaan spelen, zelfs toen nog de 2 films opnieuw gekeken om in de mood te komen.
Lang verhaal kort; tot nu toe het spelletje nog niet opgestart, hij is tussendoor nog in de aanbieding geweest voor de helft van de prijs dan waarvoor ik het gekocht had en tegenwoordig zit hij ook gewoon in gamepass (wat ik ook heb).
You win some, you lose some...

• R.G

R.G

oke ja, oh zie nu ook dat rewards.binq eruit ligt? azure issues.. daar gaan onze punten lol..

Zou ik sparen voor ac shadows of dragon dogma2?

die 2 twijfel ik tussen.

Trouwens heb ook anthem pijnlijk gekocht voor 55+ prijs die houdt ook op te bestaan las ik..

Die had ik zelfs voor ps4 gekocht destijds om te zien hoe die versie was..

Wat een geklooi met out of life van games..

• ilm

ilm

R.G schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 17:33:
oke ja, oh zie nu ook dat rewards.binq eruit ligt? azure issues.. daar gaan onze punten lol..

Zou ik sparen voor ac shadows of dragon dogma2?

die 2 twijfel ik tussen.

Trouwens heb ook anthem pijnlijk gekocht voor 55+ prijs die houdt ook op te bestaan las ik..

Die had ik zelfs voor ps4 gekocht destijds om te zien hoe die versie was..

Wat een geklooi met out of life van games..
Dragons dogma 2

• sewer
Als je AC Shadows alleen voor de singleplayer zou spelen; misschien een maandje ubisoft+ pakken? Dan kun je volgens mij zowel de basisgame als de laatste DLC spelen.
Qua grote releases is het voor mij voor dit jaar wel bijna klaar denk ik, maar als ik zie hoeveel kleine interessante games er nog aan zitten te komen.
  • Winter Burrow
  • Egging On
  • The Berlin Apartment
  • Terminator 2D No Fate
  • Routine
  • Syberia remastered
  • Moonlighter 2
En ik verwacht wellicht ook nog games zoals Mixtape.

• R.G

R.G

Oke ik ga voor dragon dogma 2 , nog even doorsparen dan :P

En ik moet dus nog zo snel mogelijk : Anthem story doen en New World.
Zijn er nog meer games welke spoedig eindigen?

Trouwens voor suidice squard geldt dit ook maar zij brachten een offline patch uit kunnen ze dat ook niet doen voor Anthem en New world..

Ik heb nog zoveel niet gespeeld.. ben nu verslaafd aan dat dwerg mine spell in gamepass is simpel en leuk en verslavend met al die unlocks.
R.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 02:28:
Oke ik ga voor dragon dogma 2 , nog even doorsparen dan :P

En ik moet dus nog zo snel mogelijk : Anthem story doen en New World.
Zijn er nog meer games welke spoedig eindigen?

Trouwens voor suidice squard geldt dit ook maar zij brachten een offline patch uit kunnen ze dat ook niet doen voor Anthem en New world..

Ik heb nog zoveel niet gespeeld.. ben nu verslaafd aan dat dwerg mine spell in gamepass is simpel en leuk en verslavend met al die unlocks.
Ik probeer dat 'nog moeten spelen' zoveel mogelijk los te laten tegenwoordig. Mijn backlog is praktisch eindeloos, vooral omdat er altijd meer bijkomt dan ik er weer vanaf krijg. Dus ik probeer mezelf wat meer toe te staan om gewoon te kiezen voor wat ik nu het liefst wil spelen en me niet verplicht te voelen eerst oudere games van de lijst af te krijgen. En het is ook prima om een game gewoon nooit te spelen ook al zou je hem misschien wel heel erg leuk gevonden hebben. Kan dus betekenen dat ik gewoon lekker een nieuwe game ga spelen, maar andersom kan het ook dat ik juist weer lekker in een oude game duik ook al ben ik dan dus helemaal niet aan mijn backlog aan het werken. Dat 'werken' is het probleem, het is vrije tijd besteding, het moet niet als werk aanvoelen. Niet dat ik zeg dat jij dat doet verder :)

Gamertag: FinrazielNL

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:04
Finraziel schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:56:
[...]

Ik probeer dat 'nog moeten spelen' zoveel mogelijk los te laten tegenwoordig. Mijn backlog is praktisch eindeloos, vooral omdat er altijd meer bijkomt dan ik er weer vanaf krijg. Dus ik probeer mezelf wat meer toe te staan om gewoon te kiezen voor wat ik nu het liefst wil spelen en me niet verplicht te voelen eerst oudere games van de lijst af te krijgen. En het is ook prima om een game gewoon nooit te spelen ook al zou je hem misschien wel heel erg leuk gevonden hebben. Kan dus betekenen dat ik gewoon lekker een nieuwe game ga spelen, maar andersom kan het ook dat ik juist weer lekker in een oude game duik ook al ben ik dan dus helemaal niet aan mijn backlog aan het werken. Dat 'werken' is het probleem, het is vrije tijd besteding, het moet niet als werk aanvoelen. Niet dat ik zeg dat jij dat doet verder :)
Helemaal eens met je betoog. Ik heb nog tig games op m'n backlog die ik nog wil spelen of afronden en er komen nog zoveel toffe games aan. Dat krijg je simpelweg niet voor elkaar.

Dus op m'n PC en Xbox heb ik enkel de games staan die ik echt wil spelen en de rest niet geïnstalleerd of niet eens gekocht. Scheelt ook weer een hoop centen overigens. Eerst kocht ik alles wat ik wilde (en kwam er vervolgens nooit aan toe om ze fatsoenlijk te spelen).

Nu de volgende games op Xbox geïnstalleerd staan:
- Hades (beste roguelite op Xbox IMO)
- Forza Horizon 2 (Ben weer opnieuw begonnen)
- Minecraft (speel ik met m'n dochter samen)

En op de PC staat:
- Hades 2 (kon niet wachten op de Xbox release :+ )
- Dispatch (hele toffe nieuwe "TellTale games" game)
- The walking dead (om de gaten tussen de episodes van Dispatch op te vullen :+ )
- Insurgency Sandstorm (gewoon een toffe shooter game)

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:17
Het valt me sinds Delta Force op dat mijn Elite controler "drift". Maar niet continu. In nieuwe spellen valt het me vooral op. WAnneer ik in Battlefield 6 door de challenges heen ga is het niet te doen. Maar verder valt het wel mee. Nu is een beetje mijn vraag, ligt het nu aan de controller of aan de game? Ook wanneer ik de controller via de controllers controleer dan zie ik geen drift op de sticks. Hebben meer mensen dit? Ik weet dat de Elite geen goede reputatie heeft. Dit is ook al mijn tweede. Heb al een reparatie aangemeld bij Microsoft(zit nog binnen de garantie). Maar ik twijfel of het een hardware of software probleem is. Wanneer ik met mijn gewone controller speel heb ik nergens last van.

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

mobygo76 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:17:
Het valt me sinds Delta Force op dat mijn Elite controler "drift". Maar niet continu. In nieuwe spellen valt het me vooral op. WAnneer ik in Battlefield 6 door de challenges heen ga is het niet te doen. Maar verder valt het wel mee. Nu is een beetje mijn vraag, ligt het nu aan de controller of aan de game? Ook wanneer ik de controller via de controllers controleer dan zie ik geen drift op de sticks. Hebben meer mensen dit? Ik weet dat de Elite geen goede reputatie heeft. Dit is ook al mijn tweede. Heb al een reparatie aangemeld bij Microsoft(zit nog binnen de garantie). Maar ik twijfel of het een hardware of software probleem is. Wanneer ik met mijn gewone controller speel heb ik nergens last van.
Sluit je controller op je pc en probeer deze site eens:
https://hardwaretester.com/gamepad

Als je controller 'input' heeft zonder dat je de sticks beweegt dan heb je stickdrift. Probeer de deadzones in dat geval in game wat hoger te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door kevlar01 op 31-10-2025 14:33 ]

• Exactor it
mobygo76 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:17:
Ik denk een beetje van beiden. Mijn rechterstick heeft een beetje drift en dat maakt navigeren door challenges in BF6 moeilijker dan headshots maken op 200m (terwijl dat dus wel lukt :) ) Beetje te gevoelig ingesteld dat menuutje.

Ik heb overigens meer last van enorme rubberbanding in BF6 dan van stick drift. Man man man, wat is het weer typisch Battlefield.

[ Voor 5% gewijzigd door Exactor it op 31-10-2025 14:40 ]

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:17
Bedankt voor de reacties. Ik ga de site even testen!

• R.G

R.G

Gigantic probleem nu

Ik probeerde Ubisoft premium te Halen het blijft mijn card charge 107,99 per 15 minutes..

Dit gaat door tot 2 Nov 2025 ..

Zometeen Ben ik door mijn balans heen.

Ik heb Ubisoft support gevraagd ze zien niks...

Ik zie nu Al 5x107,99 reserved en de 1st niet meer op pending.

Ik heb geen subscription zegt Xbox en Ubisoft client maar online in account staat active maar bij subscription knop staat inactive echt raar.

Pas op!! Ik deed het via Xbox store bij de aanbieding.

Wat nu?

• Exactor it
R.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:16:
Gigantic probleem nu

Ik probeerde Ubisoft premium te Halen het blijft mijn card charge 107,99 per 15 minutes..

Dit gaat door tot 2 Nov 2025 ..

Zometeen Ben ik door mijn balans heen.

Ik heb Ubisoft support gevraagd ze zien niks...

Ik zie nu Al 5x107,99 reserved en de 1st niet meer op pending.

Ik heb geen subscription zegt Xbox en Ubisoft client maar online in account staat active maar bij subscription knop staat inactive echt raar.

Pas op!! Ik deed het via Xbox store bij de aanbieding.

Wat nu?
Rustig blijven en niet op charge back drukken.

Het zijn reserveringen. Komt waarschijnlijk vanzelf goed vandaag of morgen. En zo niet, start een chat met xbox support.

• R.G

R.G

Exactor it schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:26:
[...]

Rustig blijven en niet op charge back drukken.

Het zijn reserveringen. Komt waarschijnlijk vanzelf goed vandaag of morgen. En zo niet, start een chat met xbox support.
Oke het blijft doorgaan...
Zit nu op 7x 107,99

• Exactor it
R.G schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:01:
[...]

Oke het blijft doorgaan...
Zit nu op 7x 107,99
Kun je wel de komende zeven jaar Assassin's Creed spelen. :) Als je je zorgen maakt, zou je je credit card maatschappij kunnen bellen om ze te vragen of ze de reserveringen kunnen verwijderen voor je.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:48

MazeWing

The plot thickens...

Even compleet wat anders maar wel leuk om te delen denk ik.

Op 20 maart 2000 presenteerde Bill Gates op GDC (Game Developers Conference) een prototype van de Xbox. Dit was een grote metalen X, die mensen hier misschien nog wel kunnen herinneren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ4m7CfcgcZl5WqdY58i9IaL2n4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dqRF3b8FKtyNNfGsGKRL3ZW.jpg?f=fotoalbum_large

Een modder heeft dit nu volledig nagemaakt en middels cnc een groot blok aluminium om laten toveren tot een X en daar vervolgens de originele componenten van de Xbox in weten te stoppen. Het oog voor detail is enorm en het is mooi om te zien hoe alles uiteindelijk werkend is.
Heb het ook gesubmit als nieuws dus hopelijk komt het als .geek ook nog op de frontpage ;)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

PowerWash Simulator 2 is echt heel leuk, vind de thuisbasis een leuke toevoeging! Wel hebben ze het spel in mijn ogen makkelijker gemaakt dan het eerste deel, wat ik hiermee bedoel is dat je oneindig zeep kan gebruiken en niet meer voor verschillende oppervlakken zeep hebt. Vind dat persoonlijk wel een minpunt, want het is immers een simulator.

Ik ben na 3 of 4 dagen spelen een beetje afgeleid geraakt omdat ik via de Game Pass het spel Supermarket Simulator heb ontdekt, iemand dit hier toevallig ook al gespeeld? :p Is namelijk best wel een verslavend spel :D

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 01-11-2025 14:15 ]

• Rossi46
Finraziel schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat dit in de praktijk voor iedereen geldt (het nooit kunnen spelen van alle games die je leuk lijken). Ik heb het hier al wel vaker gezegd; toen ik de de verwachte tijdsduur van mijn backlog onder elkaar zette werd ik 'ineens' wakker. En er blijven inderdaad ook steeds weer mooie games bijkomen. Dus het is een eindeloze wurggreep waar je je dan in houdt.

Ik maak tegenwoordig een selectie, en probeer daarin variatie aan te brengen (soort game, tijdsduur game, welke console / PC, etc.) En dat kan een nieuwe game zijn, maar meestal zijn het wat oudere tot soms veel oudere games. Dat scheelt vaak ook enorm in de kosten. Met de abonnementen ben ik gestopt, dat frustreert alleen maar. Ik koop al mijn games gewoon weer los. Het liefst fysiek (vind ik leuker). Op deze manier geniet ik er veel meer van.

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:08
Rossi46 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat dit in de praktijk voor iedereen geldt (het nooit kunnen spelen van alle games die je leuk lijken). Ik heb het hier al wel vaker gezegd; toen ik de de verwachte tijdsduur van mijn backlog onder elkaar zette werd ik 'ineens' wakker. En er blijven inderdaad ook steeds weer mooie games bijkomen. Dus het is een eindeloze wurggreep waar je je dan in houdt.

Ik maak tegenwoordig een selectie, en probeer daarin variatie aan te brengen (soort game, tijdsduur game, welke console / PC, etc.) En dat kan een nieuwe game zijn, maar meestal zijn het wat oudere tot soms veel oudere games. Dat scheelt vaak ook enorm in de kosten. Met de abonnementen ben ik gestopt, dat frustreert alleen maar. Ik koop al mijn games gewoon weer los. Het liefst fysiek (vind ik leuker). Op deze manier geniet ik er veel meer van.
Eens, maar met loaded deal is jaar gamepass nog steeds erg goedkoop. Te goedkoop om te skippen.
Als je 5 dagen per week werkt is het bedrag vereaarloosbaar.

Zou liever ook alleen goede games kopen. Kom erachter dat xbox te weinig games heeft die mij boeien. Teveel rpg zoals avowed, outer worlds, clockwork etc. En Ninja gaiden, alleen maal niet meer mijn ding. Denk leeftijd dingetje.

Als ik CEO was volle bak focus op games zoals Indiana, Gears, Forza, Ori, en Fable.

Harry Potter is trouwens wel goede toevoeging in game pass library, maar die game kost als je goed zoekt ook maar 10 a 15 euro.

Maar samengevat. Gemak dient mens.
Fijn om abbonement te hebben en alles af te wachten.
Erg dat de mens zo lui is geworden om zelfs beetje research te doen.

Ik snap je volledig. Toen ik jong was kocht ik games in budgetbak voor 15 euro en speelde je helemaal grijs(mijn jeugd super monkey ball). Geniaal

[ Voor 13% gewijzigd door deryck op 02-11-2025 09:48 ]

• Rossi46
deryck schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:46:
[...]

Eens, maar met loaded deal is jaar gamepass nog steeds erg goedkoop. Te goedkoop om te skippen.
Als je 5 dagen per week werkt is het bedrag vereaarloosbaar.

Zou liever ook alleen goede games kopen. Kom erachter dat xbox te weinig games heeft die mij boeien. Teveel rpg zoals avowed, outer worlds, clockwork etc. En Ninja gaiden, alleen maal niet meer mijn ding. Denk leeftijd dingetje.

Als ik CEO was volle bak focus op games zoals Indiana, Gears, Forza, Ori, en Fable.

Harry Potter is trouwens wel goede toevoeging in game pass library, maar die game kost als je goed zoekt ook maar 10 a 15 euro.

Maar samengevat. Gemak dient mens.
Fijn om abbonement te hebben en alles af te wachten.
Erg dat de mens zo lui is geworden om zelfs beetje research te doen.

Ik snap je volledig. Toen ik jong was kocht ik games in budgetbak voor 15 euro en speelde je helemaal grijs(mijn jeugd super monkey ball). Geniaal
Het is niet dat ik koopjes afstruin, daarvoor ben ik inmiddels te duur per uur ;) Als ik erop stuit sla ik meestal meteen toe, of laat het liggen. En hoe goed is de GP deal nou eigenlijk nog, als het - zoals je zelf ook terecht zegt - bestaat uit veel games die net net niet of zelfs helemaal niet zijn? Daarbij, ik heb ook een PS5, met daarbij (enkel deze maand nog) PS+ Extra. Zo lopen de abo kosten wel op.

In absolute zin gaat het niet om het geld. Maar het gevoel van een abonnement waar ik te weinig gebruik van maak, dat irriteert me. En belangenrijker; met zo'n abonnementsvorm bepaalt degene die het aanbod samenstelt wat ik ga gamen, in plaats van dat ik dat zelf doe. Dezelfde irritatie heb ik bijvoorbeeld bij Netflix. Het aanbod is enorm, maar door Netflix bepaald. En als ik een wat meer klassieke film wil bekijken, dan grijp ik echt altijd weer mis op Netflix.

Naja, hoe dan ook, ik voel me er goed bij dat ik de abo's laat voor wat het is en zelf bepaal wat ik wanneer ga spelen. Ik speel bijvoorbeeld nu GTA V. Op de PC. In de niet-remastered versie. Echt, wat een onwijs goede game is dat toch, in alles. Ooit een gratis opgepikt in de Epic Gamestore. Daarnaast speel ik Super Mario Bros Wonder, op de Switch (1). Nieuw gekocht. Onwijs goede 2D Mario game, die weer in de verkoop gaat als ik ermee klaar ben. Daarna staat Ori 2 in de planning. Recent voor een heel schappelijk bedrag nieuw gekocht. Gaat na afronding ook weer in de verkoop. En daarna zie ik het wel. Wellicht Hitman 1 op de PS5. Ik zag de trilogie deze week hier op Tweakers voor een mooie vraagprijs langskomen. En ik moet toch ook een keer aan Death Stranding (1) gaan beginnen.

TLDR; ik bepaal zelf wat ik game, wanneer ik dat doe, op welk platform. Zonder dat ik vast zit aan beperkt aanbod van een abonnement, wat ook nog eens zomaar kan veranderen (lees: een game verdwijnt uit het aanbod).

• Beakzz
Rossi46 schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:04:
[...]

In absolute zin gaat het niet om het geld. Maar het gevoel van een abonnement waar ik te weinig gebruik van maak, dat irriteert me. En belangenrijker; met zo'n abonnementsvorm bepaalt degene die het aanbod samenstelt wat ik ga gamen, in plaats van dat ik dat zelf doe. Dezelfde irritatie heb ik bijvoorbeeld bij Netflix. Het aanbod is enorm, maar door Netflix bepaald. En als ik een wat meer klassieke film wil bekijken, dan grijp ik echt altijd weer mis op Netflix.
Natuurlijk heeft Netflix de eindbeslissing, maar die schijnen dus ook gewoon klachten te krijgen van hun gebruikers als een serie/film niet geschikt genoeg is als een 2e scherm ervaring. Dus dat de gebruikers niet met volle aandacht iets moeten kijken en het toch kunnen volgen |:( Dan krijg je echt zo'n luisterboek serie.

Ook maken ze steeds meer eigen content en op wat toppers na met kleine budgetten en niet meer dan opvulling.

Bij GP zie je nog niet iets in die trend gebeuren. Er komen nog steeds toppers op de service en ook van de 3rd party's. Natuurlijk is er ook filler, maar ja wat ik niet leuk vind kan weer heel leuk zijn voor een jonge speler. We gaan het vanzelf mee maken of GP de Netflix weg gaat bewandelen, want dat was ook ooit een service waar je niet om heen kon.

Voorlopig ben ik nog tevreden over GP ook al speel ik er soms maanden niets op. Ik heb het nu nog voor een leuk bedrag, maar als ik over 1,5 jaar de normale prijs moet betalen zal ik waarschijnlijk weer wisselen naar het kopen per game.
Pagina: 1 ... 110 ... 113 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties