Nogmaals, forceren moet je niet doen, zonde van je tijd. Verder breng je niet iets nieuws wat je eerder ook al vertelde.MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:46:
[...]
Yakuza games zijn voor mee een uitstekend voorbeeld van games die ik heb geprobeerd (Yakuza Like a Dragon zelfs heel wat uren) maar uiteindelijk toch echt niet mijn ding zijn. Als ik €70 had betaald voor Like a Dragon had ik mezelf geforceerd om door te spelen. Nu was die drempel er niet vanwege gamepass. Ik ben wat anders gaan doen. Hetzelfde met Atomic Heart. Ene paar uurtjes gespeeld, het pakte me niet genoeg en weer door naar een ander spel. Ga ik Atomic Heart nog ooit proberen? Wie weet... wat ik wel weet is dat als ik er de volle melk voor had betaald ik er waarschijnlijk niet na een paar uur mee was gestopt maar mezelf wederom gedwongen had door te spelen ok in ieder geval nog waar voor mijn geld te krijgen.
En dat is het gemak van gamepass, als het je na een x-aantsl minuten of uren niet aanstaat dan ga je door naar iets anders. Dit gedrag is een stuk minder bij de verkoop van een spel. En om je game op te laten vallen tussen alle anderen is een hoge score tegenwoordig erg belangrijk. De tijd van mooie box art en spectaculaire screenshots om een game te verkopen liggen al decennia achter ons.
Dat alles is er niet op gamepass. Je krijgt daar gewoon een x-bedrag en hoeft je geen zorgen te maken om de verkoopcijfers. Natuurlijk zal dit bij grote en bestaande franchises een minder groot probleem zijn maar zeker de kleine jongens hebben het toch lastig als ze iets uitbrengen dat maar een mager 7tje scoort. Dan is gamepass toch de veiligere route. Met als gevolg weer een extra middelmatige game erbij op gamepass. Het is toch ook veelzeggend dat Larian zo uitgesproken is over BG3 NIET op gamepass uit te brengen.
Ook zou ik wel eens de cijfers van een Atomic Heart willen zien. De verdiensten op gamepass vs losse verkoop en de cijfers van hoelang mem het speelde op gamepass vs los.
En bij Netflix is er zo'n groot aandeel dat er altijd wel iets tussen zit. Daardoor maakt het niet uit als er af en toe wat flut materiaal tussen zit. Maar als de hoeveel van slecht aanbod uiteindelijk groter wordt dan goed aanbod dan is er een probleem.
Ik begrijp het gemak van Gamepass. Ik zie ook wel dat je makkelijk kan wisselen naar een andere game, maar dat nadeel kan toch net zo goed een voordeel zijn? Het maakt het voor iedereen makkelijker de juiste game te ontdekken. Waar de een inziet dat die game niet voor hem/haar is kan een ander die game ontdekken en er veel plezier aan beleven. Geen idee wat de invloed op kwaliteit daar mee te maken heeft.
Het lijkt mij dat het aantal spelers dat een specifieke game speelt en hoe lang ze die game in Gamepass spelen net zo belangrijk is als de verkoopcijfers. Ik denk dat je daar overheen kijkt in je argumenten. Alsof cijfers/resultaten opeens niet belangrijk zijn in een abonnement.
Ik heb het gevoel dat scores helemaal niet zo belangrijk zijn zoals jij doet vermoeden. Iets kan opeens ook heel populair zijn omdat het een hype is op TikTok.
Het argument dat de tijd van mooie box art en spectaculaire screenshots om een game te verkopen al decennia achter ons ligt begrijp ik niet. Dus games die je nu koopt in een digitale store vallen op precies dezelfde wijze op als het game aanbod in een abonnement?
Wat je zegt over Netflix klopt. Maar ik zei eerder ook al dat het aanbod van slecht tot uitstekend hetzelfde moet zijn als in de losse verkoop. Enige verschil is de manier van betalen, vooraf een enkele aankoop of per maand voor een dienst betalen. De consument beslist daarbij echt wel of ze het wel of niet waard vinden. Kwaliteit van een losse game of een dienst moet in beide gevallen gewaarborgd blijven anders gaat dit ten koste van de verkopen.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 07-02-2024 11:45 ]