Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:52
MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:46:
[...]

Yakuza games zijn voor mee een uitstekend voorbeeld van games die ik heb geprobeerd (Yakuza Like a Dragon zelfs heel wat uren) maar uiteindelijk toch echt niet mijn ding zijn. Als ik €70 had betaald voor Like a Dragon had ik mezelf geforceerd om door te spelen. Nu was die drempel er niet vanwege gamepass. Ik ben wat anders gaan doen. Hetzelfde met Atomic Heart. Ene paar uurtjes gespeeld, het pakte me niet genoeg en weer door naar een ander spel. Ga ik Atomic Heart nog ooit proberen? Wie weet... wat ik wel weet is dat als ik er de volle melk voor had betaald ik er waarschijnlijk niet na een paar uur mee was gestopt maar mezelf wederom gedwongen had door te spelen ok in ieder geval nog waar voor mijn geld te krijgen.

En dat is het gemak van gamepass, als het je na een x-aantsl minuten of uren niet aanstaat dan ga je door naar iets anders. Dit gedrag is een stuk minder bij de verkoop van een spel. En om je game op te laten vallen tussen alle anderen is een hoge score tegenwoordig erg belangrijk. De tijd van mooie box art en spectaculaire screenshots om een game te verkopen liggen al decennia achter ons.
Dat alles is er niet op gamepass. Je krijgt daar gewoon een x-bedrag en hoeft je geen zorgen te maken om de verkoopcijfers. Natuurlijk zal dit bij grote en bestaande franchises een minder groot probleem zijn maar zeker de kleine jongens hebben het toch lastig als ze iets uitbrengen dat maar een mager 7tje scoort. Dan is gamepass toch de veiligere route. Met als gevolg weer een extra middelmatige game erbij op gamepass. Het is toch ook veelzeggend dat Larian zo uitgesproken is over BG3 NIET op gamepass uit te brengen.

Ook zou ik wel eens de cijfers van een Atomic Heart willen zien. De verdiensten op gamepass vs losse verkoop en de cijfers van hoelang mem het speelde op gamepass vs los.

En bij Netflix is er zo'n groot aandeel dat er altijd wel iets tussen zit. Daardoor maakt het niet uit als er af en toe wat flut materiaal tussen zit. Maar als de hoeveel van slecht aanbod uiteindelijk groter wordt dan goed aanbod dan is er een probleem.
Nogmaals, forceren moet je niet doen, zonde van je tijd. Verder breng je niet iets nieuws wat je eerder ook al vertelde.

Ik begrijp het gemak van Gamepass. Ik zie ook wel dat je makkelijk kan wisselen naar een andere game, maar dat nadeel kan toch net zo goed een voordeel zijn? Het maakt het voor iedereen makkelijker de juiste game te ontdekken. Waar de een inziet dat die game niet voor hem/haar is kan een ander die game ontdekken en er veel plezier aan beleven. Geen idee wat de invloed op kwaliteit daar mee te maken heeft.

Het lijkt mij dat het aantal spelers dat een specifieke game speelt en hoe lang ze die game in Gamepass spelen net zo belangrijk is als de verkoopcijfers. Ik denk dat je daar overheen kijkt in je argumenten. Alsof cijfers/resultaten opeens niet belangrijk zijn in een abonnement.

Ik heb het gevoel dat scores helemaal niet zo belangrijk zijn zoals jij doet vermoeden. Iets kan opeens ook heel populair zijn omdat het een hype is op TikTok.

Het argument dat de tijd van mooie box art en spectaculaire screenshots om een game te verkopen al decennia achter ons ligt begrijp ik niet. Dus games die je nu koopt in een digitale store vallen op precies dezelfde wijze op als het game aanbod in een abonnement?

Wat je zegt over Netflix klopt. Maar ik zei eerder ook al dat het aanbod van slecht tot uitstekend hetzelfde moet zijn als in de losse verkoop. Enige verschil is de manier van betalen, vooraf een enkele aankoop of per maand voor een dienst betalen. De consument beslist daarbij echt wel of ze het wel of niet waard vinden. Kwaliteit van een losse game of een dienst moet in beide gevallen gewaarborgd blijven anders gaat dit ten koste van de verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 07-02-2024 11:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:16:
[...]

De xbox 360 was een fantastische console en voor mij DE console van die generatie, alhoewel ik een aantal jaren later ook nog een PS3 kocht en daar een paar fantastische exclusives op speelde (Uncharted, Last of Us en in mindere mate Killzone). De Xbox 360 leek alles te hebben:
- fantastische games zowel 3rd party, 1st party en exclusives
- er was makkelijker voor te programeren en dus voor veel developers het lead platform
- het hele multiplayer/online component was stukken beter dan de ps3
- goedkoper
- betere vekoopcijfers wereldwijd (behalve in Japen) vergeleken met Nintendo en Sony

Enter Don Mattrick.....
Eerst komt ie met de Kinect, een geflopt accessoire voor de xbox 360 en dan laat je hem eigenhandig bijna het xbox merk om zeep helpen door een opeenstapeling van rare beslissingen icm dure hardware (mede vanwege Kinect) die ook nog eens minder performance had.

Voor diegenen die het (nog) niet hebben gezien, een docu in 6 delen :)

Power On: The Story of Xbox op Youtube (aflevering 3 heeft een een leeftijdsbeperking) op de Xbox zelf is dit zonder beperking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:20:
[...]

[YouTube: Power On - The Story of Xbox - Official Trailer]

Power On: The Story of Xbox op Youtube (aflevering 3 heeft een een leeftijdsbeperking) op de Xbox zelf is dit zonder beperking.
Thnx, helemaal van m'n radar verdwenen. Heb toen wel wat fragmenten over de RROD gekeken maar de rest niet. De laatste aflevering gaat trouwens over de Xbox one.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
Mick3112 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:06:
[...]

Moest hier ook nog aan denken gisteren avond. Wat een gevolgen op lange termijn dat moment heeft gehad.
Ik was destijds vastberaden de opvolger van de 360 te kopen tot dat moment. Daarna was de overstap naar PS4 snel gemaakt.

Ben benieuwd naar de berichtgeving. Hopelijk kondigen ze gewoon nog een generatie aan.
Als ze zeggen dat dit de laatste generatie is dan gaat het hard bergafwaarts vermoed ik.
Deze uitspraak vergeet ik ook nooit meer. Wat een gozert :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkK8J0B1Sa5NDm7rnhH52ARXVzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tyWWLOPekX5eDiCvQvHJaX3K.webp?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 07-02-2024 12:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:13:
[...]

Thnx, helemaal van m'n radar verdwenen. Heb toen wel wat fragmenten over de RROD gekeken maar de rest niet. De laatste aflevering gaat trouwens over de Xbox one.
Een docu waarbij Microsoft 100% open kaart speelt, de triomfen en zeker de mislukkingen door verkeerde keuzes of mismanagement zoals @Mosin het aangeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmP_39SnlDJbrye4jcF3OWVCDpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IkjksdObGS4dRuiHqfj09cLJ.png?f=fotoalbum_large

Maar nog steeds de service waar Sony een hele dikke punt aan kan zuigen .

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Een docu waarbij Microsoft 100% open kaart speelt, de triomfen en zeker de mislukkingen door verkeerde keuzes of mismanagement zoals @Mosin het aangeeft.

[Afbeelding]

Maar nog steeds de service waar Sony een hele dikke punt aan kan zuigen .
Welke service bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:20
Wat ik wel met Phil Spencer heb, tijdens die beruchte Xbox One reveal, zat hij ook lekker in de presentatie mee te doen. Daarna is Phil als redder onthaald, maar toen der tijd is hij dus ook meegegaan in die visie van Mattrick. Nu snap ik ook dat je een visie te volgen hebt van de baas, maar ook actief daarover vertellen in een presentatie lijdt voor mij wel tot wat ongeloofwaardigheid als je daarna een 180 doet. Maar goed het is afwachten, ik vind het jammer. Maar mijn Xbox liefde is tegenwoordig vooral Xbox 360 nostalgie. Gesymboliseerd door Fable en de eerste Mass Effect voor mij. Dat zijn mijn console defining games geweest. Door die liefde lang bij Xbox gebleven, maar op een gegeven moment andere spelcomputers ook toegelaten (scheelt ook dat ik toen afstudeerde en dus meer geld heb vanaf toen).

Er zit helaas al jaren een hoop negativiteit bij het merk. Maar ik hoop wel dat ze deze consoles niet opgeven. Maar ik ben misschien ook wel ouderwets, ik wil een goede gameconsole met leuke exclusives zodat ik een reden heb om daar speciaal voor de console aan te zetten. Game Pass en dergelijke heb ik te weinig tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Zorroberner schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:38:
Maar mijn Xbox liefde is tegenwoordig vooral Xbox 360 nostalgie. Gesymboliseerd door Fable en de eerste Mass Effect voor mij. Dat zijn mijn console defining games geweest. Door die liefde lang bij Xbox gebleven, maar op een gegeven moment andere spelcomputers ook toegelaten (scheelt ook dat ik toen afstudeerde en dus meer geld heb vanaf toen).
Die hype en plezier die ik toen met Mass Effect had heb ik daarna niet meer gehad. Maar dat wordt denk ik ook grotendeels bepaald door in welke levensfase je zit. Toen net begonnen met studeren, nog alle tijd. Ook waren de sprongen per console generatie een stuk groter. Het voelt voor mij nu een beetje als hetzelfde. Games zijn steeds langer in ontwikkeling. En ook wel jammer dat er al jaren geen nieuwe Mass Effect game is uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik zou zeggen gamepass (ultimate) vs playstation plus (premium). Maar zou niet weten welke beter is, die plus premium lijkt me vergelijkbaar (ook 400 games en cloudgaming).

Vind het wel een leuke discussie, maar merk wel dat ik als oudere gamer die vooral offline gamet, heel anders tegen het platform aankijk dan hier in de discussies.
- Exclusives boeit me nauwelijks; vind het zelfs maar een irritant concept waardoor het me meer tegenstaat om voor zo'n platform te kiezen, dus al helemaal niet dat ik een platform kies _vanwege_ de exclusives. Vind het wel jammer dat ik geen Spiderman en Uncharted kan spelen, maar heb verder ook geen FOMO, dan is het maar zo...
Grappig genoeg speel ik vrij veel gamepass spellen, maar juist niet de grote titels als Halo, GoW, Starfield, etc
- Wat anderen (bijv. mijn collega's) voor platform gebruiken was voor mij ook van geen belang bij aanschaf. Geen moment aan gedacht zelfs...
- Voor mij is gamepass een zege en dat was ook echt het punt dat de doorslag gaf om voor xbox te kiezen. Nu zal die PS Plus ook prima zijn, maar toen ik die vergelijking maakte leek de xbox voordeliger (bijkomste bonus die ik toen niet wist is dat ik goedkoop Argentijnse spelletjes kan kopen op Eneba, maar geen idee of dat voor de PS even makkelijk gaat)

Wat voor mij nogal scheelt is dat ik veel offline speel (dus voor mij is het nul probleem om gewoon te wachten op Jedi Survivor en andere spellen, want hoe vol de servers na een jaar zijn is voor mij niet interessant), en dat de xbox mijn enige spelcomputer is. Ik koop geen 500-600 euro apparaat voor exclusieve spelletjes waarbij ik verder alle non-exclusives op steam ofzo speel. Hoe geweldig Uncharted, God of War, Spiderman en Last of Us is, ik zou simpelweg nooit een PS5 kopen voor die 100 uur exclusief spelplezier. Voor mij is die extreme focus op exclusives in deze discussie dan ook aardig bevreemdend.

Als je specifiek voor Nintendo kiest vanwege hun spellenreeksen, dan snap ik dat dan eigenlijk wel weer :P

[ Voor 12% gewijzigd door sewer op 07-02-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:06
drakiesoft schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:35:

Dat gezegd hebbende, ms management (niet Xbox divisie van nu) snapt de consumenten niet. Hardware snappen ze ook niet. Leuk opinie stukje
Beetje rare stuk van Jez. Nadella heeft de CEO positie bij Microsoft overgenomen tijdens alle Windows Phone, Windows 8 en Xbox One puinzooi en kijk waar ze nu staan. Lekker clickbait van hem. Ik snap niet waarom hij Spencer niet bekritiseerd en zich richt op Nadella.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Laten we niet gaan doen of het xbox platform zoveel beter is dan van PS. En dan bedoel ik een verschil van dag en nacht. Ik heb zowel gamepass als PS+ Extra en de content op PS+ Extra vond ik afgelopen jaar steevast in het voordeel van Playstation. Het is dat ik Lies of P zo donders goed vond, anders had ik afgelopen jaar echt niks te spelen op GP wat ik niet op PS+ Extra kon spelen. Die exclusives op GP zijn eigenlijk helemaal niet zo'n USP, omdat ze niet zo bijster goed zijn. De exclusives van MS op GP vielen mij gewoon hard tegen afgelopen jaar (en de jaren daarvoor eigenlijk ook). Daar baal ik oprecht van, want dat is wel de reden dat ik een XSX in huis heb gehaald. Redfall, slecht, Starfield, meh en Forza Motorsport tja... ook niet wat ik er van verwacht had.

Hou mn hart vast voor Stalker 2. Enige hoop die ik nog heb is Gears 6.

Het enige wat ik echt heel fijn vind aan de xbox is quick resume.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 07-02-2024 13:57 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Laten we niet gaan doen of het xbox platform zoveel beter is dan van PS. En dan bedoel ik een verschil van dag en nacht. Ik heb zowel gamepass als PS+ Extra en de content op PS+ Extra vond ik afgelopen jaar steevast in het voordeel van Playstation. Het is dat ik Lies of P zo donders goed vond, anders had ik afgelopen jaar echt niks te spelen op GP wat ik niet op PS+ Extra kon spelen. Die exclusives op GP zijn eigenlijk helemaal niet zo'n USP, omdat ze niet zo bijster goed zijn. De exclusives van MS op GP vielen mij gewoon hard tegen afgelopen jaar (en de jaren daarvoor eigenlijk ook). Daar baal ik oprecht van, want dat is wel de reden dat ik een XSX in huis heb gehaald. Redfall, slecht, Starfield, meh en Forza Motorsport tja... ook niet wat ik er van verwacht had.

Hou mn hart vast voor Stalker 2. Enige hoop die ik nog heb is Gears 6.

Het enige wat ik echt heel fijn vind aan de xbox is quick resume.
Ik heb zowel geen PSN als Xbox Gamepass, overigens beiden wel gehad (nog niet zo lang geleden opgezegd). Flink wat aantal jaren gehad ook. Xbox Live sinds de OG Xbox gehad en Gamepass sinds de Xbox One S en tot aan met de Series X gebruikt. Recentelijk allemaal opgezegd omdat ik eigenlijk veel games los aanschaf, en online gaming doe ik niet meer (Insignia op de OG Xbox uitgezonderd). PSN gehad op de PS3, PS4 en PS5.

Maar los van game aanbod in Gamepass en PSN, vind ik zowel Xbox Gamepass/Live en PSN beiden niet meer wat het geweest was, en om on-topic te blijven: vooral Xbox Live niet. PSN vond ik nooit echt heel sterk. In het OG Xbox tijdperk en de eerste jaren van de 360 stond Xbox Live echt als een huis. Het was solide en de servers waren compleet van MS. 1 Xbox Live account voor alle games. Nu moet je tegenwoordig ook apart aanmelden op EA en Ubisoft servers, als voorbeeld. De OG Xbox had een fatsoenlijke dash - en de 360 had een meesterlijke GUI met de blades dash wat ideaal was voor Xbox Live. Op de OG Xbox waren EA games de enige games die geen Live ondersteuning hadden, omdat MS voet bij stuk hield dat EA zijn eigen servers niet mocht gebruiken en alles in 1 universeel systeem wou bouwen. Dat werkte perfect imo. De 360 was echt gebouwd rondom gaming en Xbox Live. Media zaken had ie ook, maar dat waren vooral randzaken.

Ik ben echt enorm Xbox fan geweest - zelfs dagen gehad dat ik stiekem gewoon fanboy was :+ . De OG Xbox en Xbox 360 waren perfecte consoles voor mij - heb beiden nog steeds en game er nog steeds op. Xbox One in het begin niet gehad, want TV TV TV en toen een PS4 gekocht. Later toen de One S uit kwam deze wel gekocht, want 360 backwards + gamepass vond ik wel tof. Redelijk mee vermaakt en had het idee dat alles weer ''zoals vroeger'' werd met de Series X, maar helaas flink op verkeken. Eerste 1,5 jaar ook wel heel veel op gegamed, maar nu doe ik dat nog amper. Weinig typische Xbox games, een rommelige dash vol reclame tegenwoordig etc.

De Xbox magie is weg, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Tux3.14 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 14:13:
In het OG Xbox tijdperk en de eerste jaren van de 360 stond Xbox Live echt als een huis. Het was solide en de servers waren compleet van MS. 1 Xbox Live account voor alle games. Nu moet je tegenwoordig ook apart aanmelden op EA en Ubisoft servers, als voorbeeld.
Was een hele mooie tijd inderdaad. Maar wat ik me kan herinneren hadden EA games toen in het begin geen Xbox Live ondersteuning en toen het er eenmaal wel was moest je daarnaast ook aanmelden met een EA account. Is volgens mij nooit anders geweest.

https://www.nbcnews.com/id/wbna4951210

Of hoefde je voor EA servers destijds geen account te hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 07-02-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Hun stap-voor-stap garantie afhandeling :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2024 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:45
Om daar nog iets aan toe te voegen, niet per se om mee te discussiëren, want daar heb ik 0 interesse in.
Ik heb zelfs garantie gekregen voor 2 controllers die buiten hun garantie periodes vielen en het is allemaal gratis geweest. Fijn telefonisch contact gehad met de des betreffende medewerker :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mosin op 07-02-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Mooi dat dat goed geregeld is. Gelukkig nog nooit mee te maken gehad.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Maar dat gaat de Xbox niet redden... Dat is niet echt een unique selling point.
De customer support van Sony is trouwens verrot ja. Maar vind die van MS ook niet heel veel beter. Keer een defecte battery pack gehad - dat moest 30 minuten aan de telefoon duren met 2 keer door verbinden. Uiteindelijk wel een ''refurbished'' gekregen, wat later ook weer stuk ging. Toen zelf besloten er niks meer mee te doen en maar met normale oplaadbare batterijen van de IKEA gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Silversin schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:52:
[...]

Beetje rare stuk van Jez. Nadella heeft de CEO positie bij Microsoft overgenomen tijdens alle Windows Phone, Windows 8 en Xbox One puinzooi en kijk waar ze nu staan. Lekker clickbait van hem. Ik snap niet waarom hij Spencer niet bekritiseerd en zich richt op Nadella.
Nadella heeft tijdig ingezien dat SaaS en Azure (en alle diensten daarvan) enorm belangrijk werd in de toekomst. Daar krijgt Microsoft ook het grote geld mee binnen.

Steve Ballmer is misschien wel de grootste oorzaak van heel wat flops van Microsoft de jaren voor Nadella en het zou me niets verbazen als juist hij 1 van de belangrijkste personen/drijfveren was van die "xbox as the central device in your living room" rond 2013...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:20:
[...]

[YouTube: Power On - The Story of Xbox - Official Trailer]

Inmiddels al 3x gezien, hele mooie documentaire, zeker de moeite waard.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:48
MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Steve Ballmer is misschien wel de grootste oorzaak van heel wat flops van Microsoft de jaren voor Nadella en het zou me niets verbazen als juist hij 1 van de belangrijkste personen/drijfveren was van die "xbox as the central device in your living room" rond 2013...
Ik denk eigenlijk dat MS hier een goed gat in de markt zag maar eigenlijk te vroeg was en daarna is ingehaald door de tijd (net als met die tablet van ze die alles kon wat een iPad kon alleen minder sexy was en waar nauwelijks apps/toepassingen voor waren).

Voice commands via kinect waren best wel gaaf (en stiekem ook handig). Met Xbox on startte mijn tv, geluidset en xbox op en wisselde de input naar het juiste kanaal. Daarna xbox resume netflix en je zat in je serie of xbox play call of duty en ik was 1 klik verwijderd van totale dominantie op het digitale slagveld.

Tien jaar later is iedereen lyrisch over hun tv besturen met Alexa en andere oplossingen (die kunnen meer dan alleen tv natuurlijk nu) maar xbox deed dat als zo een beetje beetje de eerste op een hele praktische manier. Vergeet niet dat we toen geen smart tv apps en/of kastjes als de shield hadden en zaten te klungelen met chromecasts of losse mediaplayers voor streaming en hadden we bluray/dvd spelers aangesloten op onze tv's. Xbox maakte dat verleden tijd inclusief voice commando's.

Allemaal achterhaald door techniek. Er zijn nu slimme tv's en betere oplossingen om media op je scherm krijgen dan een enorme console. Maar dat MS die plek wilde pakken met hun hardware snapte ik wel. Net als dat ik nu snap, zeker na het succes van office 365, dat ze meer inzetten op abbonementsdiensten en software oplossingen. Daar zijn ze veel beter in dan in hardware aan de man brengen.

Ik wil dus niet zeggen dat het niet slecht gelopen is voor ze met de always on media hub maar wel dat ik hun aanpak destijds best wel snap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Leuke aanrader voor mensen die hem nog niet gespeeld hebben. Noodzaak voor een remake zie ik alleen niet.

———-

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-02-2024 18:46 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:21:
[Video: Brothers: A Tale of Two Sons Remake | Dev Diary #1]

Leuke aanrader voor mensen die hem nog niet gespeeld hebben. Noodzaak voor een remake zie ik alleen niet.
Ik heb het spel nog niet gespeeld. Wel een aparte keuze om een 10 jaar oude game te remaken inplaats van een opvolger of nieuwe game te ontwikkelen. Lijkt me dat je met een wat simpelere remaster ook wel een nieuwe groep voor de game kan interesseren en dan tijd steken in iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Nou ja ok, op 1 filmpje na post je nieuws wat al eerder geplaatst was :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:33:
[...]

Interessant :D Weet niet of @justifire dit bericht al gezien had?
Geen idee maar dit topic gaat momenteel zo ontzettend hard met berichten dus je leest best snel over dingen heen haha

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ben sinds een paar dagen bezig met dead cells. Deze jaren geleden (toen ie net uitkwam) uit gekocht op de pc maar toen nauwelijks gespeeld. Nu op de X en de Auto HDR weet er echt een plaatje van te maken. Ziet er daardoor erg mooi uit en levendiger dan op de pc.

Ik heb daarvoor enkele uren Hollow Knight gespeeld (die er dankzij Auto HDR ook prima uitzag) maar dat vond ik saai worden op den duur dus ben er maar mee gestopt. Welke Metroidvania's / roguelites staan op gamepass die de moeite waard zijn? Ben al bekend met Ori en zijn opvolger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:47:
Ben sinds een paar dagen bezig met dead cells. Deze jaren geleden (toen ie net uitkwam) uit gekocht op de pc maar toen nauwelijks gespeeld. Nu op de X en de Auto HDR weet er echt een plaatje van te maken. Ziet er daardoor erg mooi uit en levendiger dan op de pc.

Ik heb daarvoor enkele uren Hollow Knight gespeeld (die er dankzij Auto HDR ook prima uitzag) maar dat vond ik saai worden op den duur dus ben er maar mee gestopt. Welke Metroidvania's / roguelites staan op gamepass die de moeite waard zijn? Ben al bekend met Ori en zijn opvolger.
Maar Hollow Knight heeft een 90 metascore. Leuk hè perceptie ;)

Even voor je gekeken:
  • Bloodstained ritual of the night (komt deze week dacht ik in GP.
  • F.I.S.T, forged in shadow torch
  • Monster sanctuary
En Celeste is geen metroidvania maar wel een hele goede platformer.

Verder niet op GP maar wel aanraders
  • Blasphemous
  • Guacemelee 1 en 2
  • Salt and sanctuary
  • Afterimage als ik @justifire geloof
  • Yokus island express (leuke variatie op het genre)
Wellicht heb je hier wat aan:
https://www.gamespew.com/...troidvania-games-on-xbox/

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-02-2024 23:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:58:
[...]

Maar Hollow Knight heeft een 90 metascore. Leuk hè dat perceptie ;)

Even voor je gekeken:
  • Bloodstained ritual of the night (komt deze week dacht ik in GP.
  • F.I.S.T, forged in shadow torch
  • Monster sanctuary
En Celeste is geen metroidvania maar wel een hele goede platformer.

Verder niet op GP maar wel aanraders
  • Blasphemous
  • Guacemelee 1 en 2
  • Salt and sanctuary
  • Afterimage als ik @justifire geloof
  • Yokus island express (leuke variatie op het genre)
Wellicht heb je hier wat aan:
https://www.gamespew.com/...troidvania-games-on-xbox/
Hollow Knight en Afterimage zijn op dit moment de twee beste metroidvanias als je het mij vraagt.
Heb daarnaast ook erg genoten van GRIME, Blasphemous, Moonscars, Salt & Sanctuary en Bloodstained, maar trekken het niet bij HK en Afterimage.

[ Voor 20% gewijzigd door justifire op 07-02-2024 19:26 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:21:
[Video: Brothers: A Tale of Two Sons Remake | Dev Diary #1]

———-

[Video: The Mobius Machine - Release Date Announcement]
Weet niet eens of ik het nou echt een verbetering vind... Ja het is gedetailleerder, maar heb ook het idee dat dat de toon van de game misschien juist een beetje geweld aan doet. Hoe dan ook een game die nog prima mee kon, juist die artstyle was redelijk tijdloos naar mijn idee.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-08 09:59
MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 18:47:

Ik vind de nieuwe Prince of Persia fantastisch, met eenzelfde soort level design als Ori. De dialogen skip ik vaak wel snel doorheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Steven030 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:10:
[...]

Ik vind de nieuwe Prince of Persia fantastisch, met eenzelfde soort level design als Ori. De dialogen skip ik vaak wel snel doorheen
Al uitgespeeld en inderdaad erg goed alhoewel de difficulty soms wel all over the place is. Omdat die me zo goed bevallen is ben ik op zoek gegaan naar meer Metroidvania's of platformers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Als we het toch over metroidvanias hebben. Wat kijk ik uit naar Silksong. Hopelijk lukt het ze om de game dit jaar naar hun tevredenheid uit te brengen. De trailer alleen al is om verliefd op te worden :P

Zojuist Afterimage maar eens gekocht. Moet er toch een keer aan geloven. :)

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-02-2024 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:07

R.G

Damn, gisteravond een normale blauwe xbox series x controller was tijdje geleden gevallen van de bank op de grond en nu is het dpad down stukje slecht inklikbaar blijft vaak vast zitten..

Hoe kan dat van een val op de grond? :P

de thumbsticks zouden dan eerder een klap gehad hebben lijkt mij? de d-pad is zo diep en laag dat kan toch haast niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:40:
Damn, gisteravond een normale blauwe xbox series x controller was tijdje geleden gevallen van de bank op de grond en nu is het dpad down stukje slecht inklikbaar blijft vaak vast zitten..

Hoe kan dat van een val op de grond? :P

de thumbsticks zouden dan eerder een klap gehad hebben lijkt mij? de d-pad is zo diep en laag dat kan toch haast niet?
Heb je de tools om hem zelf los te halen? Want dan is dit misschien nog de moeite waard ALS de garantie vervallen is natuurlijk :)

Wel heel vervelend dat je dpad nu zo slecht reageert na een val, zou niet moeten maar goed het blijft wel een klap wat het apparaat krijgt en daarvoor zijn ze niet gemaakt. Soms heb je daarin geluk, maar jij hebt nu in dit geval echt veel pech gehad...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:07

R.G

Heeft iemand een tip tegen controllers of plastic dat lang niet gebruikt is voelt zo plakkerig en slijmerig na een lange tijd van geen gebruik..

Bijvoorbeeld de thumbsticks op een ps3 controller maar ook op een 360 controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Wat is het toch onhandig om voor je kids een "kinderaccount" aan te maken zeg. Vond het vooral veilig dat ze geen 18+ spellen kunnen spelen, maar nu ze iets ouder worden (11 jaar) en ze van mij (afhankelijk van het soort spel) best wel eens een 12+ spel mogen spelen, loop ik tegen problemen aan.

Nu weer met Riders Republic. Voor dat spel wil Ubisoft perse dat je een Ubisoft Connect account hebt om op hun servers in te loggen. Het hele spel start gewoon niet op zonder zo'n account.

Dan probeer ik zo'n account aan te maken en krijg ik een error melding. Zoektocht op internet geeft aan dat je minimaal 13 moet zijn om dit aan te kunnen maken. Dus ik heb de leeftijd van hun Xbox(Microsoft)-profiel een paar jaar ouder gezet, kan ik nog steeds geen account aanmaken.

En ik ben ook bang dat deze kinder-accounts straks niet naadloos overgaan in een "normaal" account als ze 18 jaar geworden zijn. Dan moeten ze waarschijnlijk een nieuw account aanmaken en zijn ze hun voortgang kwijt.

Of ben ik te pessimistisch en is er een simpele oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:41:
Heeft iemand een tip tegen controllers of plastic dat lang niet gebruikt is voelt zo plakkerig en slijmerig na een lange tijd van geen gebruik..

Bijvoorbeeld de thumbsticks op een ps3 controller maar ook op een 360 controller.
Talkpoeder

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49

Flesje alcohol van Kruitvat of gewoon een milde reiniger zoals Dreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Volgens mij kun je er weinig aan doen aangezien het een onomkeerbaar proces is van bepaalde rubbers die simpelweg "oplossen" en plakkerig worden. Zo had ik ooit een oude Logitech Harmony afstandsbediening die een tijd niet gebruikt was en toen ik m uit de doos haalde plakte en korrelde het enorm.

Isopropyl alcohol zou ook moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een wonder sponsje kan ook helpen tegen plakkerig rubber geloof ik... Eigenlijk is dat gewoon een heel fijn schuur middel waarmee je een laagje er af haalt.
Het is lang geleden dat ik dat probleem had maar geloof dat zo'n sponsje toen wel aardig hielp (tip toen ergens online gevonden)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor een echte AAAA game moet je blijkbaar bij Skull and Bones zijn! :P

https://www.videogameschr...ngs-calls-it-quadruple-a/

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 08-02-2024 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Dat gaan we vandaag maar eens meemaken in de open beta. Ubisoft deed piraatje spelen vrij leuk in Black Flag (fantastische watereffecten ook). Ben wel benieuwd of dit spel de piratenjeuk bevredigt dat Sea of Thieves niet deed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Exactor it schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 07:46:
[...]

Dat gaan we vandaag maar eens meemaken in de open beta. Ubisoft deed piraatje spelen vrij leuk in Black Flag (fantastische watereffecten ook). Ben wel benieuwd of dit spel de piratenjeuk bevredigt dat Sea of Thieves niet deed voor mij.
De previews en eerdere sessies waren anders redelijk unaniem in hun oordeel: niet leuk en gaat snel vervelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MazeWing schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 08:09:
[...]

De previews en eerdere sessies waren anders redelijk unaniem in hun oordeel: niet leuk en gaat snel vervelen!
Jes! Ik negeer reviews al jaren. Vertrouw eerder op oordelen van een aantal lui hier. En heel af en toe zijn er spellen waar de wereld unaniem over is dat ze niet goed zijn (Gotham Knights bijvoorbeeld) waar ik toch plezier aan beleef. Net zoals er spellen zijn waar de wereld unaniem over is dat ze geweldig zijn (Baldurs gate) die ik totaal niet te pruimen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
kleinelievewolff schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 10:45:
Wat is het toch onhandig om voor je kids een "kinderaccount" aan te maken zeg. Vond het vooral veilig dat ze geen 18+ spellen kunnen spelen, maar nu ze iets ouder worden (11 jaar) en ze van mij (afhankelijk van het soort spel) best wel eens een 12+ spel mogen spelen, loop ik tegen problemen aan.

Nu weer met Riders Republic. Voor dat spel wil Ubisoft perse dat je een Ubisoft Connect account hebt om op hun servers in te loggen. Het hele spel start gewoon niet op zonder zo'n account.

Dan probeer ik zo'n account aan te maken en krijg ik een error melding. Zoektocht op internet geeft aan dat je minimaal 13 moet zijn om dit aan te kunnen maken. Dus ik heb de leeftijd van hun Xbox(Microsoft)-profiel een paar jaar ouder gezet, kan ik nog steeds geen account aanmaken.

En ik ben ook bang dat deze kinder-accounts straks niet naadloos overgaan in een "normaal" account als ze 18 jaar geworden zijn. Dan moeten ze waarschijnlijk een nieuw account aanmaken en zijn ze hun voortgang kwijt.

Of ben ik te pessimistisch en is er een simpele oplossing?
Kinderaccounts zijn irritant idd. Ook EA legt beperkingen op in bijvoorbeeld FIFA mbt online spelen bij kinderaccounts.

Bij Microsoft kan je wel nog aangeven tot welke leeftijdscategorie je kinderen een spel mogen spelen. Bij Sony (PlayStation) kan dat niet eens.

Geboortedatum van de kinderen aanpassen en het kinderaccount omzetten naar een normaal account is de beste oplossing idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Schweino schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:31:
[...]

Kinderaccounts zijn irritant idd. Ook EA legt beperkingen op in bijvoorbeeld FIFA mbt online spelen bij kinderaccounts.

Bij Microsoft kan je wel nog aangeven tot welke leeftijdscategorie je kinderen een spel mogen spelen. Bij Sony (PlayStation) kan dat niet eens.

Geboortedatum van de kinderen aanpassen en het kinderaccount omzetten naar een normaal account is de beste oplossing idd.
Met Fifa heb ik dit grapje ook al gehad inderdaad. Alleen dan FC24 op de Nintendo Switch. Daar kon ik ook geen workaround vinden en heb een nieuw "normaal" Nintendo account aangemaakt.

Ik zal me er eens verder in verdiepen, wellicht kun je met een "normaal" account ook aangeven welke spellen wel/niet gespeeld mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nog wel mensen die Avatar: Frontiers of Pandora spelen? Want in het topic is het erg rustig en ik zoek iemand die een bepaalde basis nog niet heeft gehaald, om zo mijn missie te halen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:34:
Zijn er nog wel mensen die Avatar: Frontiers of Pandora spelen? Want in het topic is het erg rustig en ik zoek iemand die een bepaalde basis nog niet heeft gehaald, om zo mijn missie te halen :D
Ik heb hem nog niet, maar wil hem nog wel een keer aanschaffen, maar eerst nog wat andere games uitspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Ik heb hem nog niet, maar wil hem nog wel een keer aanschaffen, maar eerst nog wat andere games uitspelen.
Zeker een aanrader om een keer te spelen, ik ben inmiddels de tel kwijt in het aantal uren die ik erin heb zitten. Maar die 100 uur ga ik wel redden denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is omdat hij lAAAAAAAAAAng in ontwikkeling is geweest.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wat een rare move van Microsoft. Geef ons eerst even de update.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:20:
[Embed]

Wat een rare move van Microsoft. Geef ons eerst even de update.
Volgens mij is dit niet nieuw. :) Echt teveel mensen hebben teveel vrije tijd om onzin te bedenken op het internet voor clicks. Check zijn posts eens verder. Dan zal je een rode draad kunnen vinden in zijn posts.

Fijn dat het internet ons multiplayer heeft gegeven, maar wat is het toch een afvoerputje. :P

[ Voor 30% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-02-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@justifire Heb je nog tips voor die talents in Afterimage? Ik vind dat nog niet heel duidelijk eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26
uchiha tijntje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 14:45:
@justifire Heb je nog tips voor die talents in Afterimage? Ik vind dat nog niet heel duidelijk eigenlijk.
Wat vind je van die game? Ik twijfel nog beetje. Waar vergelijk je het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
Xbox mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:48:
[...]

Nog maar 2 uurtjes inzitten, dus moeilijke te zeggen, maar vind hem qua metroidvania al wel beter dan Prince of Persia. Alleen nog wel vrij eenvoudig qua combat. Weet niet of dat nog stukje moeilijker wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-02-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26
uchiha tijntje schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Nog maar 2 uurtjes inzitten, dus moeilijke te zeggen, maar vind hem qua metroidvania al wel beter dan Prince of Persia. Alleen nog wel vrij eenvoudig qua combat. Weet niet of dat nog stukje moeilijker wordt.
En ten opzichte van Ori? Of Hollow Knight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
giantgiantus schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:48:
[...]

Ik vind het zelf een leuke game. Weet niet wat die op de Xbox kost, maar op de Switch heb ik er ongeveer 20 euro voor betaald en dat is het zeker waard. Mooie sfeer, art, en goed te doen voor een casual speler.
Ik ben niet heel ver, maar tot nu toe vergelijk ik het met Ori.
Simpele combat, eerste baas is lastig, die daarna vallen weer wat mee.

Enige minpunt vind ik dat je niet oneindig kunt fast travellen tussen verschillende zones. Dan moet je telkens weer overal langs lopen en vijanden ontwijken of verslaan. Kan alleen bij specifieke bomen.
Verhaal vind ik wel wat vaag.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de mensen die op Alone in the Dark het wachten zijn, een leuke making off video

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
Vroeger heel veel Top Spin gespeeld op de Xbox, waren hele goede tennis games! Laatste goede was Top Spin 4, wat daarna is uitgekomen was niet zo super. Als je nu een goede tennis game wil spelen dan kan dat alleen op de pc: tennis elbow en full ace simulator. Maar opeens zag ik deze aankondiging, hopelijk is ie minstens zo goed als deel 4:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Exactor it schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:29:
[...]

Jes! Ik negeer reviews al jaren. Vertrouw eerder op oordelen van een aantal lui hier. En heel af en toe zijn er spellen waar de wereld unaniem over is dat ze niet goed zijn (Gotham Knights bijvoorbeeld) waar ik toch plezier aan beleef. Net zoals er spellen zijn waar de wereld unaniem over is dat ze geweldig zijn (Baldurs gate) die ik totaal niet te pruimen vind.
In deze heeft de wereld gelijk. Wat een prutsgame. Kartelranden zelfs in cutscenes, lege wereld met af en toe iets aardigs om naar te kijken en, wat me het meeste stoorde, je kanonnen kun je zo snel als een semi-automatisch pistool schieten waarbij de impact aanvoelt alsof het ook een semi-automatische pistool is ipv een kanon. Ik laat dat schip waar ik naar op zoek moest, lekker ronddobberen. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exactor it
Ik ben de laatste om te zeggen dat je CoD moet kopen maar... Als je per ongeluk teveel MW2 (de oude) en MW2 (de recente) hebt gespeeld in je leven en een ouwe gast bent is MW3 (houd het verwarrend Activision) best wel fijn om te spelen. Ik kan alle maps die ik tot nu toe speelde al dromen en ben pas level 7. Je hebt al je MW2 (de recente) wapens, inclusief attachments, beschikbaar en de time to kill is bijna Halo. Ik ben meermaals om hoekjes ontsnapt om om te draaien en de ander neer te knallen, op zijn Black Ops 1s zeg maar. Iets teveel campers maar het is wel een nostalgie feest.

Dat gezegd, het is een ordinaire cashgrab van Activision. Ze hebben gewoon een stel maps die ze al hadden in MW2 (de recente) gestopt, een stuk of 20 geweren (die allemaal volgens mij al bestonden in eerdere spellen) toegevoegd en de ttk met 1,5 verhoogd. En elke keer als je in het menu op een knop klikt krijg je een optie om iets te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 09-02-2024 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
G_Dragon schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 10:34:
Ik ben nog niet zo ver dus grote kans dat ik je nog wel kan helpen daarbij. Ik gok dat de progress/achievement dan niet getriggerd is of zo bij jou? Naja geef maar een gil als je mij online ziet. Al is het wellicht handig om even te melden of je nog bepaalde unlocks of voortgang nodig hebt, want ik heb er denk ik pas een uurtje of 8 in zitten en heb bv nog die vogel niet unlocked. Ik was alleen erg druk met cyberpunk de afgelopen tijd dat ik niet meer verder ben gegaan. Die DLC dacht ik "even" tijdens kerst af te ronden maar ondertussen had ik er alweer een uur of 40 in zitten haha (met ook nog een groot deel van sidequests die ik van de main story nog niet gedaan had)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Martinspire schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:43:
[...]

Ik ben nog niet zo ver dus grote kans dat ik je nog wel kan helpen daarbij. Ik gok dat de progress/achievement dan niet getriggerd is of zo bij jou? Naja geef maar een gil als je mij online ziet. Al is het wellicht handig om even te melden of je nog bepaalde unlocks of voortgang nodig hebt, want ik heb er denk ik pas een uurtje of 8 in zitten en heb bv nog die vogel niet unlocked. Ik was alleen erg druk met cyberpunk de afgelopen tijd dat ik niet meer verder ben gegaan. Die DLC dacht ik "even" tijdens kerst af te ronden maar ondertussen had ik er alweer een uur of 40 in zitten haha (met ook nog een groot deel van sidequests die ik van de main story nog niet gedaan had)
Ik ben er gister aan begonnen , net mijn pijl en boog unlocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 23:43:
[...]

Oh dat zou fijn zijn, dan moet je die basis van de foto niet voltooien of aanvallen bij het ontdekken van de derde map. Je moet hem namelijk halen in een zij missie genaamd The Gentle Gaint, maar die moeten wij dan samen in co-op doen waardoor mijn spel ook weer verdergaat want ik kan inmiddels 3 missies niet meer halen door deze bug.

Maar ben wel bij de laatste missie aangekomen van het hoofdverhaal, gelukkig staat dat hierdoor niet stil.

Ik wil binnenkort ook beginnen aan die nieuwste DLC van Cyberpunk 2077 maar heb nog 3 andere spellen in mijn backlog staan, genoeg te doen dus :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Denk dat ik Cyberpunk 2077 ook nog eens download en een kans geef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Linksquest schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:49:
Op diverse keysites is de ultimate editie nu te koop voor iets meer dan 10 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
BANG & OLUFSEN Beoplay Portal voor Xbox
Nu bij Amazon voor 217 euro.

Iemand ervaring mee? Sluit deze rechtstreeks aan op de Xbox?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ft4CQqMOXBkqpe4YenN9wTioZGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCqc0mhf2rcKTYr87TKQhvEk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:28:
Daar zit alleen die DLC toch in of niet?
Nee dlc en spel..
Want ik had bijvoorbeeld het spel al gekocht bij release en dacht oh mooi een Ultimate Editie met allemaal dlc en leuke extra's maar na de aankoop kwam ik er al vrij snel achter dat er naast het volledig spel en de eerste dlc niks extra's bij zat.

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 10-02-2024 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

New PS5 Beta Update Is Disappointing. | Xbox Doesn't Deny Plans To Release PS5 Games

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
drakiesoft schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:21:
BANG & OLUFSEN Beoplay Portal voor Xbox
Nu bij Amazon voor 217 euro.

Iemand ervaring mee? Sluit deze rechtstreeks aan op de Xbox?

[Afbeelding]
Ik heb deze geprobeerd. De microfoon is erbarmelijk. Ik heb al een Penrose met kapotte mic en daarvan vind ik het geluid beter. Enige twijfelpunten om de Portal toch te houden was om mee naar buiten te nemen (accuduur en dat hij geen idiote gamer kleuren heeft). Uiteindelijk heb ik liever oortjes in buiten en is de Portal doorverkocht. Buiten de microfoon kun je er geen buil aan vangen.

Hoe hij op de xbox aansluit weet ik niet meer. Gelukkig is dat een vrij simpel iets om op Google op te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Linksquest schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:49:
Doen! Ik vermaak mij er heel goed mee :)

Vergeet ook niet in het Cyberpunk topic te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga hem wel kopen. Eerste keer dat ik dit type game ga spelen, dus ben benieuwd hoe die me bevalt. :) Dacht alleen dat die deze maand al zou komen maar zie nu net dat die eind maart pas uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:12:
[Embed]

Even afwachten dus. De geruchten gaan dadelijk zo ver dat Gears en Halo PS exclusive gaat zijn :+
Het is sneu om volwassenen op het internet zo te keer te zien gaan. Lijkt wel Abu Dabi 2021 :P
Ben het niet vaak met je eens, maar nu wel.

Laatste week lees je zoveel verhalen over gamers die of X-Box nu vaarwel gaan zeggen om de eventuele plannen, maar ook Playstation Gamers die het "verraad" vinden om nu met Microsoft te gaan praten.

Waar hebben we het in godsnaam over?
Het gaat toch om de games? Het gaat toch om spelletjes spelen en plezier hebben?
Who gives a flying fuck wie het spel maakt.

Dat Microsoft deze beslissing (Misschien)neemt is volkomen logisch.
Gegokt dat Playstation gamers zouden overstappen met Redfall / Starfield, dit is helaas voor hun niet gelukt.
Gamepass financieel houdbaar houden op deze manier is ook niet verantwoord en het geld van de overnames moet ergens weer gelijk getrokken worden.
Dus waarom niet "Gratis" geld verdienen via andere consoles.

-
Wat betreft Microsoft helemaal stoppen met X-Box?
Ik mag het niet hopen (en dat zeg ik als voornamelijk Playstation gamer.)

Playstation heeft X-Box nodig en vice versa.
Anders is er 0,0 behoefte aan innovatie en net eventje dat extra persen uit een game.
Net eventjes extra je best doen als team.

Zonder concurrentie, dan pas zie ik het heel somber in voor de gaming industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Nee dlc en spel..
Want ik had bijvoorbeeld het spel al gekocht bij release en dacht oh mooi een Ultimate Editie met allemaal dlc en leuke extra's maar na de aankoop kwam ik er al vrij snel achter dat er naast het volledig spel en de eerste dlc niks extra's bij zat.
Ja dat bedoelde ik ook game en dlc, dus voor mij loont zich dat niet aangezien ik de game al heb, zat bij mijn Xbox One X Cyberpunk 2077 Limited Edition console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Linksquest schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Ja dat bedoelde ik ook game en dlc, dus voor mij loont zich dat niet aangezien ik de game al heb, zat bij mijn Xbox One X Cyberpunk 2077 Limited Edition console.
De DLC los kopen biedt dan evenveel waarde inderdaad. Zou hem overigens zeker wel aanschaffen. Het is een expansion op het originele spel en wordt ook in het origineel verweven. Je spel wereld wordt een flink stuk groter (en het spel is van zichzelf al gigantisch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Schijnbaar wordt het er nu weer gezegd dat Starfield en Indiana Jones (het zou meer gaan als titels zoals Hifi Rush etc) toch misschien niet naar de Playstation zal komen. Tenminste dat zegt een insider die eerder had gezegd dat het wel zo zou zijn. En zo zijn we wel meerdere dingen die nu weer gezegd worden. Het wordt gewoon afwachten wat Xbox zal zeggen, Kan je zien dat het straks allemaal wel meevalt en iedereen zich druk heeft gemaakt om niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
https://www.videogameschr...top-making-xbox-consoles/

Kortom gewoon afwachten. Er waren ook geruchten dat er hierna geen Xbox consoles meer kwamen, maar vandaag kwam dit bericht naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
NukaWorldNL schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:02:
Tenminste dat zegt een insider die eerder had gezegd dat het wel zo zou zijn.
Goede "insider" dan. 8)7

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwachten… een onmogelijk woord anno 2024.

De allied / axis zijn jaloers op de hoeveelheid desinformatie die in het kader van console wars verspreid zijn de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 13:47:
[...]

Ik ga hem wel kopen. Eerste keer dat ik dit type game ga spelen, dus ben benieuwd hoe die me bevalt. :) Dacht alleen dat die deze maand al zou komen maar zie nu net dat die eind maart pas uitkomt.
Er is maar één reden waarom ik hem niet zou kopen en dat zou het ontbreken van een 60fps modus zijn.
Zolang daar nog geen duidelijkheid over is gegeven wacht ik met op de pre-order knop te drukken.

Pagina: 1 ... 5 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties