Na het nieuws van gisteren snap ik dat het zwaar is vandaag.
Het klopt dat Gamepass in principe winstgevend is; ik sprak meer mijn twijfels uit over de robuustheid daarvan. Zolang Microsoft een slimme combinatie van content blijft aanbieden dan kan het winstgevend blijven. Die mix bevat wel een hoop goedkopere of iets oudere games. Want zoals je zegt dalen games snel in prijs en het inkopen ervan is veel gunstiger na 6-12 maanden dan op dag 1. De wat oudere en indie-titels dienen als aanvulling op de AAA games en de Day 1 games.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:25:
Ik lees dat Game Pass winstgevend is voor Microsoft. Klopt dat dan niet?
Ik weet niet of €70 een normale en nodige prijs is. Dat is een keuze die gemaakt is. Aan de andere kant verbaas ik me hoe snel diezelfde games in prijs dalen. Zelf zou ik het logischer vinden om games op €50 a €60 te houden en langere tijd aan te bieden voor die prijs.
Zoals iemand hierboven schreef zijn er ook extra inkomsten uit DLC, micro-transacties en uitbreidingspakketten voor Gamepass-games.
Hoe meer gloednieuwe games ze exclusief zouden willen binden aan Gamepass, hoe gekker de kosten gaan. En het kopen van nieuwe studio's zoals Bethesda en Activision kost vele miljarden.
Dus ik bedoelde meer te zeggen dat dit model vrij snel verlies zou kunnen opleveren, en dat de kosten heel hoog kunnen zijn. Als Microsoft weet dat de Gamepass-service alleen verder zal groeien met meer gloednieuwe AAA games, dan kan het een lastige toekomst worden.
Evengoed: Gamepass kan financieel een prima model zijn, afhankelijk van hoe Microsoft ermee omgaat en of dat genoeg blijft zijn voor de afnemers.
[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 06-02-2024 15:00 ]
Ik begrijp je begin van het einde gewoon niet. Waarom zou meer mogelijkheden om Xbox games te kunnen spelen slecht zijn en een einde betekenen? Verder noem je een heleboel aannames, daarvan zou ik inderdaad zeggen dat we natuurlijk even moeten afwachten wat het nieuws gaat zijn.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:42:
[...]
We moeten natuurlijk even afwachten wat het nieuws gaat zijn, maar proberen je kroonjuwelen te verkopen aan de marktleider doe je niet uit weelde.
Ook is maar de vraag of top titels blijvend day one op gamepass kunnen worden geplaatst. Je zag al betaalde early access opties bij Forza. Qua communicatie niet zo fair als je day one op gamepass wil promoten. Nogmaals nog niets officieel, dus het is allemaal speculatie. Alleen als de ingeslagen weg meer dan lucratief was, hadden de geruchten waarschijnlijk anders geweest.
Zeker, die arme prins Charles.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:43:
[...]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Het kopen van nieuwe studio's is in inderdaad een dure aangelegenheid. Maar daarbij is het voornamelijk belangrijk dat die studio's hun waarde behouden, dat hoeft niet gelijk in geld terug verdient te worden.geert1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:46:
[...]
Het klopt dat Gamepass in principe winstgevend is; ik sprak meer mijn twijfels uit over de robuustheid daarvan. Zolang Microsoft een slimme combinatie van content blijft aanbieden dan het winstgevend blijven. Die mix bevat wel een hoop goedkopere of iets oudere games. Want zoals je zegt dalen games snel in prijs en het inkopen ervan is veel gunstiger na 6-12 maanden dan op dag 1. De wat oudere en indie-titels dienen als aanvulling op de AAA games en de Day 1 games.
Hoe meer gloednieuwe games ze exclusief zouden willen binden aan Gamepass, hoe gekker de kosten gaan. En het kopen van nieuwe studio's zoals Bethesda en Activision kost vele miljarden.
Dus ik bedoelde meer te zeggen dat dit model vrij snel verlies zou kunnen opleveren, en dat de kosten heel hoog kunnen zijn. Als Microsoft weet dat de Gamepass-service alleen verder zal groeien met meer gloednieuwe AAA games, dan kan het een lastige toekomst worden.
Evengoed: Gamepass kan financieel een prima model zijn, afhankelijk van hoe Microsoft ermee omgaat en of dat genoeg blijft zijn voor de afnemers.
Ik denk dat Microsoft prima het aanbod op Game Pass kan schalen aan de hand van hoeveel Game Pass leden er zijn.
Deze zinnen helpen niet echt mee om iets constructiefs uit je posts te halen.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:43:
[...]
Terwijl je best een punt hebt dat voor de grote groep gamers de exclusives van Microsoft tegenvielen. En tuurlijk vind je op dit stukje forum fans die toch enorm genieten van die games en het met je oneens zijn. Prima toch?
Je bent weer behoorlijk irritant vandaag.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:43:
[...]
Tijdje terug stond ook in het nieuws dat er veel nieuwe abonnees nodig waren voor Gamepass, omdat MS anders wellicht de stekker uit Xbox wil trekken. Wat tegenstrijdig allemaal.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:25:
[...]
Ik lees dat Game Pass winstgevend is voor Microsoft. Klopt dat dan niet?
We gaan wel zien wat MS te melden heeft.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nintendo is een afdeling apart, die concurreert niet echt met Sony/MS. Voor de vorige generatie geef ik je gelijk wat betreft de kwaliteit van de exclusives, daar heb ik zoen ook nog een PS4 Pro voor gekocht naast mijn Xbox, maar zoals ik hier ergens boven al zei, heeft Sony ook maar bar weinig laten zien deze PS5 generatie, behalve een hoop Japanse games die mijn interesse totaal niet hebben en een hoop remasters/remakes die ik al eerder gespeeld heb. Voor de rest blijft er weinig over, en zit er ook niet veel in de pijpleiding op het moment.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:39:
Mag ik als Series X/PS5 bezitter zeggen dat hier fanboy gedrag heerst ?
Voor de voor duidelijkheid : Heb altijd een zwak voor Xbox gehad.De waarheid is dat de exclusieve Xbox games puur kwalitatief niet kunnen tippen aan de Sony/Nintendo games.
Heeft Microsoft dat zelf gemeld dan?Hulleman schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:51:
[...]
Tijdje terug stond ook in het nieuws dat er veel nieuwe abonnees nodig waren voor Gamepass, omdat MS anders wellicht de stekker uit Xbox wil trekken. Wat tegenstrijdig allemaal.
We gaan wel zien wat MS te melden heeft.
Ja volgens mij wel. Ik ga het ff opzoeken.
Edit: ff de eerste snelle google search levert dit bericht van Bright op. Daarin staat dat Phil Spencer aangeeft dat MS met Xbox in 2027 stopt als er niet genoeg gamepass abonnees zijn. Bericht van sept 2023. Dit soort berichten hebben volgens mij ook op tweakers gestaan en wel meer techsites. Nu ff geen tijd om meer artikelen te zoeken.
Maar dit bericht geeft iig een ander geluid dan dat Gamepass winstgevend zou zijn.
[ Voor 57% gewijzigd door Hulleman op 06-02-2024 13:56 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat is, een uur later, nog steeds niet meer dan een mening.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:39:
De waarheid is dat de exclusieve Xbox games puur kwalitatief niet kunnen tippen aan de Sony/Nintendo games.
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 01:03
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD
- Microsoft
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Ik denk dat veel spelers blij zullen zijn met multiplatform Xbox games op de PS. Je zult eens geen fan zijn van 3rd person action adventure games met verhalen die het nog niet eens halen bij slechte B-films. Oh, ja sorry dit is een mening.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Zou MS nog met een nieuwe console komen? Anders wordt de PS6 m'n eerste Japanner sinds de PS2
https://www.bright.nl/nie...ames-game-pass-omzet.htmlHulleman schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:52:
[...]
Ja volgens mij wel. Ik ga het ff opzoeken.
Edit: ff de eerste snelle google search levert dit bericht van Bright op. Daarin staat dat Phil Spencer aangeeft dat MS met Xbox in 2027 stopt als er niet genoeg gamepass abonnees zijn. Bericht van sept 2023. Dit soort berichten hebben volgens mij ook op tweakers gestaan en wel meer techsites. Nu ff geen tijd om meer artikelen te zoeken.
Maar dit bericht geeft iig een ander geluid dan dat Gamepass winstgevend zou zijn.
Niet genoeg Gamepass abonnees staat niet gelijk aan geen winst. Microsoft heeft zichzelf gewoon een bepaald aantal abonnees als doel gesteld voor 2027.
Maakt mij verder persoonlijk ook niet uit of het wel of niet winstgevend is. Ik zie alleen in het nieuws dat Microsoft aan heeft gegeven dat ze er winst mee maken. In het algemeen zie ik hier op Tweakers dat Gamepass met allemaal aannames wordt afgekraakt als het voor de persoon, die liever games koopt, niet aanspreekt. Ik vind dat bijzonder.
Je doet alsof je ontzettend blij bent met de huidige geruchten en ontwikkelingen. Ben benieuwd hoe je pet volgende week staat als Phil met het grote nieuws gaat komen.uchiha tijntje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:03:
Ik denk dat veel spelers blij zullen zijn met multiplatform Xbox games op de PS. Je zult eens geen fan zijn van 3rd person action adventure games met verhalen die het nog niet eens halen bij slechte B-films. Oh, ja sorry dit is een mening.
Op Hi-Fi Rush na waren alle exclusieve Microsoft games in 2023 matig.Dat is niet mijn mening maar gewoon een feit.Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:52:
[...]
Dat is, een uur later, nog steeds niet meer dan een mening.Zodra je misschien iets vriendelijker en inhoudelijk constructiever een discussie instapt zal hij daadwerkelijk wat inhoudelijker gevoerd kunnen worden.
Starfield: Als deze game aan alle kanten goed was dan zouden veel lui hier een Series X voor in huis halen.Het ding is dat alles in die game gedateerd voelt.
Als Starfield zich ooit in een staat gaat bevinden van waar Fallout 4[die andere BGS game] is dan start ik hem weer op.En wie weet is dat op een Playstation systeem.
Het begint nu gewoon simpel trollen te worden.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:24:
[...]
Op Hi-Fi Rush na waren alle exclusieve Microsoft games in 2023 matig.Dat is niet mijn mening maar gewoon een feit.
Nee waarom geef je niet toe dat Redfall en Starfield matig zijn ?Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:25:
[...]
Het begint nu gewoon simpel trollen te worden.
Ik ben niet zo van het maken van DM-reports. Maar probeer even te reflecteren op je Posts. Ze zijn allemaal heel confrontational wat helemaal niet nodig is. Zeker niet omdat het gewoon smaak betreft. Ik vind andere dingen leuk dan jij, gelukkig maar. De wereld zou saai zijn als we allemaal hetzelfde zouden vinden.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:27:
[...]
Nee waarom geef je niet toe dat Redfall en Starfield matig zijn ?
Bovendien, je zorgt er nu voor dat de discussie ontspoort en dat is jammer want groot deel van de discussie is best ontopic.
Mijn post gaat niet over smaak.De reden dat het met Xbox niet goed gaat komt door de genoemde games.giantgiantus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:30:
[...]
Ik ben niet zo van het maken van DM-reports. Maar probeer even te reflecteren op je Posts. Ze zijn allemaal heel confrontational wat helemaal niet nodig is. Zeker niet omdat het gewoon smaak betreft. Ik vind andere dingen leuk dan jij, gelukkig maar. De wereld zou saai zijn als we allemaal hetzelfde zouden vinden.
Bovendien, je zorgt er nu voor dat de discussie ontspoort en dat is jammer want groot deel van de discussie is best ontopic.
Planet of Lana vond ik in 2023 anders ook best een toffe Xbox exclusive. Dat het dit jaar ook naar andere platformen komt doet daar niet aan af.
We weten ondertussen wel dat jij niet weet wat het woord 'feit' betekent... Kunnen we door?jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:34:
[...]
Mijn post gaat niet over smaak.De reden dat het met Xbox niet goed gaat komt door de genoemde games.
Gamertag: FinrazielNL
Ik reageer even specifiek op dit stukje... Je overdrijft natuurlijk enorm met honderden games, laat staan honderden AAA games... Maar stel dat het elke maand een AAA game is. De reden dat dit toch kan is dat niet elke gamepass abonnee ook elk van die games gekocht had.geert1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:20:
Als €70 een normale en nodige prijs is voor een AAA game (en dat blijkt in de praktijk), hoe kan Gamepass dan honderden games per jaar aanbieden voor zo'n lage prijs?
Een gemiddelde AAA game verkoopt misschien 5 miljoen? 10 als ze heel succesvol zijn? Maar er zijn volgens cijfers uit 2022 al zeker 22 miljoen abonnees.
Uiteindelijk gaat het er om hoeveel klanten uit zouden geven zonder gamepass en hoeveel zonder. Hier op dit forum zitten natuurlijk mensen die heel veel games kochten en die zullen nu wellicht minder uitgeven. Maar er zullen ook heel veel mensen zijn die misschien 1 of 2 games op release kochten per jaar die nu juist meer uitgeven met gamepass.
Uiteindelijk weet alleen Microsoft de exacte cijfers natuurlijk, maar bovenstaande om te illustreren dat het echt niet zo vanzelfsprekend is dat het niet kostendekkend zou kunnen zijn.
Gamertag: FinrazielNL
Het is wel een smaak-discussie, maar hoezeer ik ook van Xbox en game pass wil houden: voor mij geldt persoonlijk ook dat er bar weinig kwalitatief goede XGS games op zijn uitgekomen.
-Ik heb me prima vermaakt met Starfield en Halo, maar het voelt niet current gen.
-Forza Horizon en MFS weer wel, maar daar vermaak ik me dan weer niet mee.
-Ori, Gears 5 en Hi-Fi Rush waren misschien wel de enige games die bij mij aansloegen in de afgelopen jaren op Game Pass
Toch heb ik het gevoel dat het momentum eraan komt met al die studio’s. Daarom vind ik het zonde dat dit nieuws nu komt
-Ik heb me prima vermaakt met Starfield en Halo, maar het voelt niet current gen.
-Ori, Gears 5 en Hi-Fi Rush waren misschien wel de enige games die bij mij aansloegen in de afgelopen jaren op Game Pass
Toch heb ik het gevoel dat het momentum eraan komt met al die studio’s. Daarom vind ik het zonde dat dit nieuws nu komt
Jij snap denk ook wel dat je met die game geen consoles verkoopt.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:35:
Planet of Lana vond ik in 2023 anders ook best een toffe Xbox exclusive. Dat het dit jaar ook naar andere platformen komt doet daar niet aan af.
Welk nieuws komt er aan dan? Niet flauw bedoelt hoor. Maar iedereen lijkt andere aannames te hebben met wat ze komende week gaan verwachten. Wat lijkt je precies zonde? Zou toch mooi zijn als de games uit die Xbox studios in grotere aantallen verkocht gaan worden?Steven030 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:45:
Ik heb hetzelfde probleem een beetje. Maar ook in het andere kamp. De afgelopen jaren zijn we flink verwend op gamegebied maar ik vond het aantal echte AAA exclusives flink tegenvallen. Vooralsnog staan Returnal (al is die ook op PC te spelen) en Ragnarok op eenzame hoogte, heb ik me met Flight Sim, Hi Fi Rush en Starfield goed vermaakt en heb ik goede hoop voor Rebirth maar er is verder voor mij nog niet heel veel echt fantastisch anders uitgekomen wat je écht alleen exclusief op PS of Xbox kan spelen. Ik hoop dat dat een beetje aantrekt maar ook voor 2024 ziet het er imo wat magertjes uit.Steven030 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:45:
Het is wel een smaak-discussie, maar hoezeer ik ook van Xbox en game pass wil houden: voor mij geldt persoonlijk ook dat er bar weinig kwalitatief goede XGS games op zijn uitgekomen.
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om op je te reageren. Maar waarom zou ik dat niet begrijpen dan? Ik vond het een toffe exclusive die ik in 2023 op de Xbox heb gespeeld. Ik had er geen matige ervaring mee.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:48:
[...]
Jij snap denk ook wel dat je met die game geen consoles verkoopt.
Ik begrijp ook niet wat je nou precies wil. Eerst zeg je dat op Hi-Fi Rush na alle exclusieve Microsoft games in 2023 matig waren. Ik heb het gevoel dat je Planet of Lana niet eens gespeeld hebt, op zich geen probleem want ik heb ook niet tijd om alle toffe games te spelen. En nu is je argument opeens dat het geen consoles verkoopt. Zou best kunnen hoor, ik speelde Planet of Lana voornamelijk via Game Pass Ultimate op mijn MacBook Air.
Nieuws als in alle games uit al die studio’s, met dit jaar alleen al Indiana Jones, Avowed en Hellblade II.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:50:
[...]
Welk nieuws komt er aan dan? Niet flauw bedoelt hoor. Maar iedereen lijkt andere aannames te hebben met wat ze komende week gaan verwachten. Wat lijkt je precies zonde? Zou toch mooi zijn als de games uit die Xbox studios in grotere aantallen verkocht gaan worden?
Ik denk dat wanneer de games eenmaal zouden komen (en eindelijk ook eens positieve reviews zouden krijgen), dat de Xbox echt wel weer zou verkopen. Vooral met een TES6 bijvoorbeeld merk ik om me heen dat dat echt wel een system seller is. Maar als dit nieuws waar is, is Xbox imo ten dode opgeschreven. En zal ik hoogstwaarschijnlijk ook voor het eerst sinds de 360 geen nieuwe Xbox kopen. En dat vind ik zonde, want in principe heb ik meer met het Xbox ecosysteem dan die van de concurrenten. Alleen de games zelf vind ik daar beter
Edit: ik las het verkeerd, sorry. Nieuws als in het gerucht dat potentiële system sellers van XGS op de concurrerende console zullen verschijnen. Dat lijkt me het begin van het einde
[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 06-02-2024 15:04 ]
Als Starfield de status van Fallout 4 bereikt gaat die gelijk van mijn Xbox af, moet er niet aan denken dat combat en omgeving terug worden gezet in de oude stijl.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:24:
[...]
Op Hi-Fi Rush na waren alle exclusieve Microsoft games in 2023 matig.Dat is niet mijn mening maar gewoon een feit.
Starfield: Als deze game aan alle kanten goed was dan zouden veel lui hier een Series X voor in huis halen.Het ding is dat alles in die game gedateerd voelt.
Als Starfield zich ooit in een staat gaat bevinden van waar Fallout 4[die andere BGS game] is dan start ik hem weer op.En wie weet is dat op een Playstation systeem.
PS/XBL: Nogne
Deel deze mening helemaal, vind dat er deze generatie op beide platformen (laat Nintendo er even buiten) er nog weinig echt uit is gesprongen. Genoeg leuke spellen zijn er op de markt gekomen maar nog niks waar ik echt het gevoel heb gehad dit is de nieuwe generatie.Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:53:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem een beetje. Maar ook in het andere kamp. De afgelopen jaren zijn we flink verwend op gamegebied maar ik vond het aantal echte AAA exclusives flink tegenvallen. Vooralsnog staan Returnal (al is die ook op PC te spelen) en Ragnarok op eenzame hoogte, heb ik me met Flight Sim, Hi Fi Rush en Starfield goed vermaakt en heb ik goede hoop voor Rebirth maar er is verder voor mij nog niet heel veel echt fantastisch anders uitgekomen wat je écht alleen exclusief op PS of Xbox kan spelen. Ik hoop dat dat een beetje aantrekt maar ook voor 2024 ziet het er imo wat magertjes uit.
Dus zonde als de Xbox als console in de toekomst gaat verdwijnen? Ja ok, kan ik enig zins begrijpen. Ik ben zelf niet zo platform specifiek. Heb de Ori games met plezier op mijn Nintendo Switch gespeeld. Ik zie Xbox meer als een platform dan een enkele Xbox console. Ik verwacht dat het Xbox ecosysteem gewoon blijft bestaan.Steven030 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:57:
[...]
Nieuws als in alle games uit al die studio’s, met dit jaar alleen al Indiana Jones, Avowed en Hellblade II.
Ik denk dat wanneer de games eenmaal zouden komen (en eindelijk ook eens positieve reviews zouden krijgen), dat de Xbox echt wel weer zou verkopen. Vooral met een TES6 bijvoorbeeld merk ik om me heen dat dat echt wel een system seller is. Maar als dit nieuws waar is, is Xbox imo ten dode opgeschreven. En zal ik hoogstwaarschijnlijk ook voor het eerst sinds de 360 geen nieuwe Xbox kopen. En dat vind ik zonde, want in principe heb ik meer met het Xbox ecosysteem dan die van de concurrenten. Alleen de games zelf vind ik daar beter
TES6 ben ik ook benieuwd naar, maar die gaat de Xbox Series X/S niet helpen met verkopen. Ik verwacht die game helaas pas bij de volgende generatie.
@L23
Als je geen zin hebt op te reageren doe dat dan ook niet.
En verder heb je niks te zeggen nadat ik op jou reactie heb gereageerd? Beetje flauw.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:05:
@L23
Klopt. Het ecosysteem bedoel ik bijvoorbeeld ook de controller, het OS en BC mee, en de hele filosofie erachter.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:03:
[...]
Dus zonde als de Xbox als console in de toekomst gaat verdwijnen? Ja ok, kan ik enig zins begrijpen. Ik ben zelf niet zo platform specifiek. Heb de Ori games met plezier op mijn Nintendo Switch gespeeld. Ik zie Xbox meer als een platform dan een enkele Xbox console. Ik verwacht dat het Xbox ecosysteem gewoon blijft bestaan.
TES6 ben ik ook benieuwd naar, maar die gaat de Xbox Series X/S niet helpen met verkopen. Ik verwacht die game helaas pas bij de volgende generatie.
Eens voor wat betreft TES6, maar als deze geruchten kloppen, lijkt het bijna een opmaat naar dat er mogelijk geen opvolger van de X/S komt..
Je moet nooit geen dingen doen waar je zelf niet achter staat.Het was jou post die niet vriendelijk was.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:06:
[...]
En verder heb je niks te zeggen nadat ik op jou reactie heb gereageerd? Beetje flauw.
Ik ga er vanuit dat er gewoon nog een opvolger komt van de Series S/X. Wel eentje zonder discdrive.
Maar we gaan t horen volgende week! Tenminste, laten we hopen dat er iets concreets wordt gemeld.
Maar we gaan t horen volgende week! Tenminste, laten we hopen dat er iets concreets wordt gemeld.
Fair point. Maakt me ook niks uit of het winstgevend is of niet. Mensen moeten niet zo zeuren. Je weet voor af wat je koopt en wat je vooral niet koopt met dergelijke abonnementen. Spreekt dat je aan, koop je het, anders laat je het lekker links liggen en koop je de games.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:15:
[...]
https://www.bright.nl/nie...ames-game-pass-omzet.html
Niet genoeg Gamepass abonnees staat niet gelijk aan geen winst. Microsoft heeft zichzelf gewoon een bepaald aantal abonnees als doel gesteld voor 2027.
Maakt mij verder persoonlijk ook niet uit of het wel of niet winstgevend is. Ik zie alleen in het nieuws dat Microsoft aan heeft gegeven dat ze er winst mee maken. In het algemeen zie ik hier op Tweakers dat Gamepass met allemaal aannames wordt afgekraakt als het voor de persoon, die liever games koopt, niet aanspreekt. Ik vind dat bijzonder.
Ik vind het wel lekker om een bibliotheek aan games te hebben om uit te kiezen. Ook al gebruik ik het niet heel veel en koop ik alsnog veel games buiten Gamepass/PS+ om.
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 06-02-2024 15:15 ]
Even wat anders tussendoor:
https://news.xbox.com/en-...update-for-february-2024/
Available Today
Anuchard (Cloud, Console, and PC)
The kingdom of Anuchard has fallen. Generations after the collapse, its surviving descendants have chosen you to become The Bellwielder of the magical Audros Bell. Go forth, battle monsters, solve puzzles, and restore Anuchard to its former skyward glory!
Coming Soon
Train Sim World 4 (Cloud, Console, and PC) – February 7
Hit high speeds, roam free along the tracks and get creative with a host of new tools and features in Train Sim World 4. Design your own liveries, plan Scenarios and capture railfan shots with the new Photo Mode across three detailed routes in the UK, Austria and USA.
Madden NFL 24 (Console and PC) – February 8
Madden NFL 24 Key Art
Get ready to light it up in Madden NFL 24 with EA Play. PC Game Pass or Ultimate members can start your season on February 8, 2024, when it joins The Play List, and from then until March 8, you’ll also score an Ultimate Team Supercharge Pack.
Resident Evil 3 (Cloud, Console, and PC) – February 13
Resident Evil 3 Key Art
Jill Valentine is one of the last remaining people in Raccoon City to witness the atrocities Umbrella performed. To stop her, Umbrella unleashes their ultimate secret weapon; Nemesis! Playing as Jill, you must navigate through the chaotic, zombie infested streets of Raccoon City, stunningly re-built using Capcom’s proprietary RE Engine. Solve puzzles, encounter other gruesome creatures and try to escape the relentless Nemesis in this reimagining of the 1999 classic!
A Little To The Left (Cloud, Console, and PC) – February 14
A cozy puzzle game where every day messes become pleasing puzzle arrangements. Stack documents, sort postcards, and solve all kinds of puzzles across over 100 levels. But watch out for a playful cat who might stop by to swipe away all your hard work!
Bloodstained: Ritual of the Night (Cloud, Console, and PC) – February 14
Returning to the Game Pass library, Bloodstained: Ritual of the Night is an exploration-focused, side-scroller action RPG packing all the best features you’ve come to know and love from the metroidvania genre into a single, content-packed game.
PlateUp! (Cloud, Console, and PC) – February 15
Plate Up! Key Art
Classic cooking action with permanent roguelite progression. Cook and serve your dishes, design and decorate your restaurants, and expand your culinary kingdom with unlocks, abilities and dishes in procedurally-generated layouts. Take on the challenge solo or hire up to 3 friends.
Return to Grace (Cloud, Console, and PC) – February 20
A daring space archaeologist has just unearthed the ancient resting place of a long lost A.I. god known as Grace. Adventure with various fractured A.I. personalities as you uncover the great mystery of why she was shut down all those years ago in this first-person narrative adventure set in a visually stunning ‘60s retro sci-fi world.
[ Voor 93% gewijzigd door On_E op 06-02-2024 15:16 ]
Microsoft brengt al jaren controllers uit voor de PC, ook voordat de eerste generatie Xbox er was.Steven030 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:07:
[...]
Het ecosysteem bedoel ik bijvoorbeeld ook de controller, het OS en BC mee, en de hele filosofie erachter.
Eens voor wat betreft TES6, maar als deze geruchten kloppen, lijkt het bijna een opmaat naar dat er mogelijk geen opvolger van de X/S komt..
Ik zou het zelf geen probleem vinden om Xbox games op een PC kastje te kunnen spelen. Ik vind PC gamen de afgelopen jaren ook een stuk gebruiksvriendelijker geworden, zoveel verschilt het niet meer met een console naar mijn idee.
Backwards Compatibility heb je inderdaad een goed punt. Daar maak ik me ook wel zorgen over. Maar dat zou ik ook hebben met de eerdere geruchten dat er alleen nog maar digital only consoles verkocht gaan worden bij de volgende revisie. De meeste Xbox en Xbox 360 games heb ik fysiek. Het zou in ieder geval jammer zijn als er straks geen apparaat meer is die al die oudere Xbox games officieel kan afspelen.
Arise wordt alleen in de titel genoemd maar verder niet. Foutje? Of gebeurt dat vaker?On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:14:
[...]
Wil die game wel herspelen.
Niet eens opgevallen, vreemd idd.Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:16:
[...]
Arise wordt alleen in de titel genoemd maar verder niet. Foutje? Of gebeurt dat vaker?
Gebeurt volgens mij wel vaker dat ze een foutje maken in de titel of in het plaatje. Met een beetje geluk zitten ze nog in onderhandeling en komt hij er al verrassing later deze maand alsnog in. Dat iemand per ongeluk een titel in de titel zet is minder logisch dan dat hij er bijna in mocht staan en ze vergeten zijn om hem te verwijderen.Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:16:
[...]
Arise wordt alleen in de titel genoemd maar verder niet. Foutje? Of gebeurt dat vaker?
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Mijn hobby is gamen. Al sinds kinds af aan. Dat heb ik eerst op het Atari platform mogen doen, daarna achtereenvolgend op het Nintendo, PC, Sony en Xbox platform. Als het Xbox platform voor mij verzaakt is er wel weer een ander platform waar ik mijn hobby op kan uitoefenen. En dat zal zoals ik aangaf weer een terugkeer naar de PC zijn. Echter een keuze voor multiplatform is voor mij niet verzaken. Dat sommigen dat als een doemscenario zien mag ieder voor zich weten, maar vul dat niet voor anderen in.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 14:24:
[...]
Je doet alsof je ontzettend blij bent met de huidige geruchten en ontwikkelingen. Ben benieuwd hoe je pet volgende staat als Phil met het grote nieuws gaat komen.
Dat je verder bezorgd bent over hoe ik dit nieuws oppak is uiteraard erg lief van je.
Heerlijke reactieuchiha tijntje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:41:
[...]
Mijn hobby is gamen. Al sinds kinds af aan. Dat heb ik eerst op het Atari platform mogen doen, daarna achtereenvolgend op het Nintendo, PC, Sony en Xbox platform. Als het Xbox platform voor mij verzaakt is er wel weer een ander platform waar ik mijn hobby op kan uitoefenen. En dat zal zoals ik aangaf weer een terugkeer naar de PC zijn. Echter een keuze voor multiplatform is voor mij niet verzaken. Dat sommigen dat als een doemscenario zien mag ieder voor zich weten, maar vul dat niet voor anderen in.
Dat je verder bezorgd bent over hoe ik dit nieuws oppak is uiteraard erg lief van je.Maar wellicht kun je je eens beter zorgen maken over het platform waar je zelf de overduidelijke voorkeur aan geeft. Juist op dat platform zie ik al jaren lang de toekomst qua 1st party aanbod somber in. Maar daarom zit ik ook niet op dat platform te gamen en meng ik me niet in discussies in dat topic. Just my 2 cents.
Geef je helemaal gelijk, gamen doe je voor je plezier. Maar hoe hier af en toe alles word afgekraakt omdat het geen Microsoft/Sony/Nintendo platform/game is is gewoon raar. Ben zelf ook een gamer en het maakt mij echt weinig uit wat voor console/pc/tablet/telefoon het is, zolang de game die ik wil spelen maar interessant is en ik er plezier van heb.
Vind het af en toe gewoon een beetje zielig hoe stellig mensen zijn en hun merk proberen te verdedigen en andere proberen af te kraken. Heb echt het gevoel dat sommige hier zelfs in de avond al depressief worden omdat andere aan het genieten zijn van hun console en games.
Sjaals en shirtjes in de kleuren van megacorporations graag! Dan gaan we in een stadion liederen zingen over ons favoriete bedrijf. En natuurlijk boe roepen als de veldspelers Nathan Drake/Master Chief/Mario in beeld komen (doorstrepen als de speler exclusief op jouw platform te gebruiken is).Nogne schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:54:
[...]
Heerlijke reactie![]()
Geef je helemaal gelijk, gamen doe je voor je plezier. Maar hoe hier af en toe alles word afgekraakt omdat het geen Microsoft/Sony/Nintendo platform/game is is gewoon raar. Ben zelf ook een gamer en het maakt mij echt weinig uit wat voor console/pc/tablet/telefoon het is, zolang de game die ik wil spelen maar interessant is en ik er plezier van heb.
Vind het af en toe gewoon een beetje zielig hoe stellig mensen zijn en hun merk proberen te verdedigen en andere proberen af te kraken. Heb echt het gevoel dat sommige hier zelfs in de avond al depressief worden omdat andere aan het genieten zijn van hun console en games.
De keuze is reuze, dus opzich fijn dat je de Xbox console net zo makkelijk wisselt als een paar schoenen. Op de PC komen super vette games. Vaak ook in 60 FPS mogelijkheden. Je kan zelfs enkele Playstation studio games op spelen. Returnal op de PC zou je waarschijnlijk meer dan indrukwekkend vinden. Kan je mooi afwisselen met wat gamepass titels.uchiha tijntje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:41:
[...]
Mijn hobby is gamen. Al sinds kinds af aan. Dat heb ik eerst op het Atari platform mogen doen, daarna achtereenvolgend op het Nintendo, PC, Sony en Xbox platform. Als het Xbox platform voor mij verzaakt is er wel weer een ander platform waar ik mijn hobby op kan uitoefenen. En dat zal zoals ik aangaf weer een terugkeer naar de PC zijn. Echter een keuze voor multiplatform is voor mij niet verzaken. Dat sommigen dat als een doemscenario zien mag ieder voor zich weten, maar vul dat niet voor anderen in.
Ik maak weinig zorgen over Playstation. Maar enige concurrentie zou voor Sony niet verkeerd zijn. Dus vandaar dat ik ook graag de situatie hier wil volgen. Dat je weinig te vinden bent in topics bij de buren klopt deels, maar dit maak je meer dan goed op de frontpage.Dat je verder bezorgd bent over hoe ik dit nieuws oppak is uiteraard erg lief van je.Maar wellicht kun je je eens beter zorgen maken over het platform waar je zelf de overduidelijke voorkeur aan geeft. Juist op dat platform zie ik al jaren lang de toekomst qua 1st party aanbod somber in. Maar daarom zit ik ook niet op dat platform te gamen en meng ik me niet in discussies in dat topic. Just my 2 cents.
Welcome to your dream world 🎮
— Xbox (@Xbox) 6 februari 2024
Grab your own Dream Vapor Xbox Wireless Controller now: https://t.co/8USZMuW1ht pic.twitter.com/RGS9eSFT00
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 15:14:
[...]
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8hp01wQkS5nHuOWI1yqTi5ZM.webp?f=user_large)
Voor de metroidvania fans onder ons. Bloodstained, ritual of the night is wel een prima spel als ik het me goed herinner.
Verder paar trailertjes
Return to Grace
A little to the left
———
En de 2e DLC van Atomic Heart
Wordt alleen niet echt heel goed ontvangen begrijp ik, net zoals de 1e dlc. De base game vond ik wel tof en deed erg veel dingen goed. Jammer dat ze dat bij de dlc niet hebben kunnen doorzetten.
[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 06-02-2024 19:24 ]
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:29
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Ik lag me rot als ome Phil straks aan gaat kondigen dat Microsoft de hardware gaat leveren voor de PS6.
Of nog mooier, dat hij een hapje is gaan eten met Yoshida en ze besloten hebben samen een nieuwe console uit te brengen
Hoe dan ook, zal quick resume wel ontzettend gaan missen, zo relaxxxxxxxxx
Of nog mooier, dat hij een hapje is gaan eten met Yoshida en ze besloten hebben samen een nieuwe console uit te brengen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Moet zeggen dat ik alle negativiteit rondom Xbox nooit heb begrepen. Voor mij, de mogelijkheid om een Turkse creditcard te gebruiken en daardoor alle games bij release tegen 30% korting kunnen kopen. Dik dubbel en dwars waard.
Bij de ps3 vs Xbox 360 = was de duidelijk winnaar toch de Xbox 360. Qua multiplayer was het gewoon in vergevorderde stadium en bij de ps3 was het bijv lang niet mogelijk om mensen Ingame te muten. Daarnaast was het voor ontwikkelaars lastig programmeren voor de ps3.
PS4 vs Xbox one: duidelijk winnaar de ps4. Qua exclusieves deden ze het toch beter en voor de rest zat er voor mij gevoel, geen grote verschillen. De eerste instantie verplichte Kinect had ook echt veel schade aangericht waar ze volgens mij vandaag de dag nog steeds last van hebben.
Huidige generatie: meh ik weet het echt niet. Persoonlijk staat bij de Xbox vaker aan als de ps5. Horizon forbidden west vond ik qua verhaal enorm saai (wel mooie graphics) en eigenlijk alle mysterieuze aan deel 1 was verdwenen. Verder heel veel remakes en remasters voor mij gevoel. De enige game die bij mij zichtbaar indruk heeft gemaakt is Baldurs Gate 3. Want ook starfield kon mij niet genoeg boeien.
Ik heb nooit de console war begrepen. Ik kocht altijd beide systemen. Altijd verbaasd hoe goed mensen geïnformeerd waren over de zwaktes van het systeem van de tegenpartij. Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat er geen nieuwe Xbox zou komen.
Al zou de ps5 50 mil over de toonbank gegaan zijn en de xsx maar 25 mil. Mensen doen alsof 25 mil geen omzet / inkomsten genereert. Stoppen met de Xbox zonder alternatief; ja deel zou overgaan naar een pc. Maar deel ook naar je concurrent. Met welke doel? Als je juist afgelopen jaar ene ontwikkelaar naar t andere hebt opgekocht.
“Ze MaKEn VeRLieS per console die ze verkopen” is ook t grootste onzin die mensen blijven na-papegaaien. Kans is aanwezig dat bij release inderdaad wat verlies maken. Maar met ieder maand, ieder kwartaal, worden de onderdelen ook goedkoper om te produceren. Inmiddels is de console al ruim 3 jaar oud en de kosten ook flink gedaald (iets met corona en chips te kort).
Ik zie het wel voor mij dat het niet lang meer duurt dat het helemaal omgaat naar een always online cloud based mini gaming device. Je kan al deel van je Xbox library streamen naar bijv Meta Quest 2 en 3 en hetzelfde geldt volgens mij voor bepaalde Samsung tv’s, zonder dat je in bezit bent van een daadwerkelijke Xbox.
Bij de ps3 vs Xbox 360 = was de duidelijk winnaar toch de Xbox 360. Qua multiplayer was het gewoon in vergevorderde stadium en bij de ps3 was het bijv lang niet mogelijk om mensen Ingame te muten. Daarnaast was het voor ontwikkelaars lastig programmeren voor de ps3.
PS4 vs Xbox one: duidelijk winnaar de ps4. Qua exclusieves deden ze het toch beter en voor de rest zat er voor mij gevoel, geen grote verschillen. De eerste instantie verplichte Kinect had ook echt veel schade aangericht waar ze volgens mij vandaag de dag nog steeds last van hebben.
Huidige generatie: meh ik weet het echt niet. Persoonlijk staat bij de Xbox vaker aan als de ps5. Horizon forbidden west vond ik qua verhaal enorm saai (wel mooie graphics) en eigenlijk alle mysterieuze aan deel 1 was verdwenen. Verder heel veel remakes en remasters voor mij gevoel. De enige game die bij mij zichtbaar indruk heeft gemaakt is Baldurs Gate 3. Want ook starfield kon mij niet genoeg boeien.
Ik heb nooit de console war begrepen. Ik kocht altijd beide systemen. Altijd verbaasd hoe goed mensen geïnformeerd waren over de zwaktes van het systeem van de tegenpartij. Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat er geen nieuwe Xbox zou komen.
Al zou de ps5 50 mil over de toonbank gegaan zijn en de xsx maar 25 mil. Mensen doen alsof 25 mil geen omzet / inkomsten genereert. Stoppen met de Xbox zonder alternatief; ja deel zou overgaan naar een pc. Maar deel ook naar je concurrent. Met welke doel? Als je juist afgelopen jaar ene ontwikkelaar naar t andere hebt opgekocht.
“Ze MaKEn VeRLieS per console die ze verkopen” is ook t grootste onzin die mensen blijven na-papegaaien. Kans is aanwezig dat bij release inderdaad wat verlies maken. Maar met ieder maand, ieder kwartaal, worden de onderdelen ook goedkoper om te produceren. Inmiddels is de console al ruim 3 jaar oud en de kosten ook flink gedaald (iets met corona en chips te kort).
Ik zie het wel voor mij dat het niet lang meer duurt dat het helemaal omgaat naar een always online cloud based mini gaming device. Je kan al deel van je Xbox library streamen naar bijv Meta Quest 2 en 3 en hetzelfde geldt volgens mij voor bepaalde Samsung tv’s, zonder dat je in bezit bent van een daadwerkelijke Xbox.
https://www.eurogamer.net...on-each-xbox-console-soldFireBladeX schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:42:
2 jaar na release werd de console nog met een behoorlijk verlies verkocht. Dus zo'n onzin is dat niet.
Heel stiekem vind ik het ook wel jammer hoor als het echt zo zou zijn wat betreft de geruchten. Ik heb eigenlijk destijds speciaal een Xbox Series X gekocht, omdat BGS (die games speel ik nou eenmaal heel veel) werd overgenomen en de nieuwere titels exclusive zouden zijn. Ja je kan ze sowieso al wel op pc spelen, maar dat platform was ik wel een beetje klaar mee en dat was dus de reden waarom ik dan toch voor een Xbox ben gegaan. Nu ik de geruchten lees vraag ik me toch af hoelang ik nog deze Xbox zal en wil gebruiken als die titels naar de Playstation komen. Nog steeds vind ik de exclusives van de Playstation veel beter ondanks dat ik toch voor de Xbox ben gegaan, maar als je daar binnenkort nu toch ook weer BGS games kan spelen. Ja dat zet me toch wel weer aan het denken om een PS5 te nemen of gewoon zoals jaren geleden toch weer PC gamen. Gamepass gebruik ik eigenlijk ook niet meer alleen puur voor de onlinefunctie.
Dus ja even afwachten wat Phil volgende week zal zeggen, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik toch wel wat slechter nieuws. Ik denk ook dat Xbox gewoon klaar is als console en veel meer de kant opgaat van streaming.
Dus ja even afwachten wat Phil volgende week zal zeggen, maar als ik heel eerlijk ben verwacht ik toch wel wat slechter nieuws. Ik denk ook dat Xbox gewoon klaar is als console en veel meer de kant opgaat van streaming.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 22:25
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Toch zegt mijn gevoel dat er wat Bethesda games naar de kant van Playstation opgaan, in hoop dat Sony ook wat titels terug gaat doen. Phil is geen domme man en ik denk ook niet dat hun uit de hardware gaan stappen, geruchten zijn leuk, maar ik wacht liever op een echte aankondiging.justifire schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:39:
Ik lag me rot als ome Phil straks aan gaat kondigen dat Microsoft de hardware gaat leveren voor de PS6.
Of nog mooier, dat hij een hapje is gaan eten met Yoshida en ze besloten hebben samen een nieuwe console uit te brengen![]()
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ze zullen gewoon wat van hun games timed exclusives maken.
Ik hoop enkel dat beide REs er lang genoeg zullen opstaan. Eerst Elden ring uitspelen. Sinds een paar dagen zit ik daar eindelijk stevig in. Het heeft even geduurd. Vooral omdat er een aantal verplichte gaming pauzes waren (vakantie).
Echter, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het 10x beter zou zijn zonder de openwereld. Elden ring komt voor mij echt in zijn element bij de grotere dungeons en de typische exploratie + backtracking.
Castlevania stond op men lijst maar wilde beginnen bij het begin (retroarch!). Misschien is zo een moderne versie even goed om eens te proberen.
Resident evil 3! Fantastisch.
Ik hoop enkel dat beide REs er lang genoeg zullen opstaan. Eerst Elden ring uitspelen. Sinds een paar dagen zit ik daar eindelijk stevig in. Het heeft even geduurd. Vooral omdat er een aantal verplichte gaming pauzes waren (vakantie).
Echter, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het 10x beter zou zijn zonder de openwereld. Elden ring komt voor mij echt in zijn element bij de grotere dungeons en de typische exploratie + backtracking.
Castlevania stond op men lijst maar wilde beginnen bij het begin (retroarch!). Misschien is zo een moderne versie even goed om eens te proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door ilm op 06-02-2024 22:21 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Bloodstained is fantastisch, mooie toevoeging op game passuchiha tijntje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:01:
[...]
[Afbeelding]
Voor de metroidvania fans onder ons. Bloodstained, ritual of the night is wel een prima spel als ik het me goed herinner.
[Video: Bloodstained: Ritual of the Night - Official Gameplay Trailer | Summer of Gaming 2021]
Verder paar trailertjes
Return to Grace
[Video: Return To Grace Announcement Trailer]
A little to the left
[Video: A Little to the Left - Launch Trailer - Nintendo Switch]
———
[Video: Atomic Heart: Trapped in Limbo DLC #2 - Official Launch Trailer]
Wordt alleen niet echt heel goed ontvangen begrijp ik, net zoals de 1e dlc. De base game vond ik wel tof en deed erg veel dingen goed. Jammer dat ze dat bij de dlc niet hebben kunnen doorzetten.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Aan het eind van de dag is hij ook maar gewoon een marionette waarbij hogerhand de touwtjes in handen heeft.Linksquest schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:58:
[...]Phil is geen domme man
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Das niet mijn kleurcombo maar ik zou het wel heel vet vinden als ze deze ook in andere kleuren gaan uitbrengenjustifire schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:59:
Krijg zojuist een gewaagd mailtje binnen in deze roerige tijden[Afbeelding]
Waarschijnlijk zijn de verkopen van de xbox redelijk afgevlakt en zal ook de prognose zijn dat er de komende jaren geen substantiele aantallen verwacht hoeven worden. Op hardware gebied zit er dus weinig groei in het verschieten. Op software gebied zal dit anders zijn. Maar juist die software groei wordt weer tegengehouden door de hardware verkopen van de xbox...
Dan zou de meest logische beslissing zijn om je software (gamepass, "exclusieve games", etc.) ook op alternatieve platforms uit te brengen. We zagen dit al op de pc en mogelijk dat dit dus ook naar de ps5 komt. Phil roept al jaren dat het om de games gaat en Microsoft het in die zin niet uitmaakt op welk platform je dit speelt. Met dat in het achterhoofd is het dus zo gek nog niet als ze een enorme groei met gamepass kunnen maken door het ook op de ps5 uit te brengen.
Maar dat zal wel meteen het einde van de xbox als console betekenen want niemand die nog geld gaat uitgeven voor een apparaat dat praktisch net zoveel kost als een playstation en gelijkwaardige prestaties heeft maar vervolgens wel heel de "native playstation library" moet missen. Mogelijk dat ze een soort van streaming device uitbrengen zodat je wel de "xbox library" kan spelen.
Hoe dan ook weet ik niet wat ik er allemaal van moet vinden. We kunnen nu niet echt zeggen dat Microsoft echt fantastisch goede AAA-games met scores van 90+ gehad heeft de laatste jaren. Dus qua exclusives (uiteraard verschillen de smaken) is de xbox al jaren niet de console die je moet pakken als je dat belangrijk vindt. De enige "saving grace" van de Xbox is al heel wat jaren gamepass en is van de ene kant fantastisch maar aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de behoefte van 90+ (score) games minder is want het is toch gratis en de gebruiker die hopt van het ene spel na het andere spel. Het valt niet te ontkennen dat er maar zelden "day one" games op gamepass verschijnen die op Metacritic een 90+ halen. Dit staat dan weer in schril contrast met de x-aantal jaarlijke PS5-exclusives die braaf allemaal 90+ scoren.
Verder blijf ik van mening dat Gamepass toch uit noodzaak ontstaan is vanwege een gebrek aan knallers op de xbox one en ze "iets" moesten om gebruikers aan zich te binden.
Wat dat betreft zou de meest ideale situatie gewoon zijn dat ze een console maken (die qua hardware best vergelijkbaar mag zijn omdat dit ook voor developers een stuk handiger is) die zijn eigen exclusieve toppers heeft en als extra'tje gamepass ter beschikking heeft. Om op die manier een volwaardig alternatief te zijn voor de playstation. Ik moet er namelijk niet aan denken dan 1 console de alleenheerschappij heeft. Dit is slecht voor de innovatie en de markt an sich! Maar helaas zie ik dit zo snel niet meer gebeuren. Als Phil Spencer iets heeft aangetoond is dat het voor hem kennelijk onmogelijk is om de ontwikkeling van alle "grote games" in dusdanig goede banen te sturen dat het ook daadwerkelijk goede (lees: > 90% games) worden. Halo Infinite, Forza Motorsport, Starfield, Red Fall zijn stuk voor stuk spellen die uiteindelijk toch wat tegenvielen. Heck, de enige "grote" release die 90+ haalde was Forza Horizon 5.
Dus Phil kan wel gaan zeggen dat 1 fantastisch spel het verschil niet gaat maken om mensen te laten kiezen voor die of die console. Maar het begint volgens mij door een hele rits van zeer goede games uit te brengen voor je console en daar slaagt Microsoft (mogelijk mede door Phil) gewoon structureel NIET in.
Edit: ik hoop dat ze het kruipele broertje van de series x (lees: series s) legacy gaan maken en developers niet meer verplichten hun nieuwe spellen ook daarvoor beschikbaar te maken en ze een digital only van de series x op de markt gaan brengen voor iets van €400
Dan zou de meest logische beslissing zijn om je software (gamepass, "exclusieve games", etc.) ook op alternatieve platforms uit te brengen. We zagen dit al op de pc en mogelijk dat dit dus ook naar de ps5 komt. Phil roept al jaren dat het om de games gaat en Microsoft het in die zin niet uitmaakt op welk platform je dit speelt. Met dat in het achterhoofd is het dus zo gek nog niet als ze een enorme groei met gamepass kunnen maken door het ook op de ps5 uit te brengen.
Maar dat zal wel meteen het einde van de xbox als console betekenen want niemand die nog geld gaat uitgeven voor een apparaat dat praktisch net zoveel kost als een playstation en gelijkwaardige prestaties heeft maar vervolgens wel heel de "native playstation library" moet missen. Mogelijk dat ze een soort van streaming device uitbrengen zodat je wel de "xbox library" kan spelen.
Hoe dan ook weet ik niet wat ik er allemaal van moet vinden. We kunnen nu niet echt zeggen dat Microsoft echt fantastisch goede AAA-games met scores van 90+ gehad heeft de laatste jaren. Dus qua exclusives (uiteraard verschillen de smaken) is de xbox al jaren niet de console die je moet pakken als je dat belangrijk vindt. De enige "saving grace" van de Xbox is al heel wat jaren gamepass en is van de ene kant fantastisch maar aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de behoefte van 90+ (score) games minder is want het is toch gratis en de gebruiker die hopt van het ene spel na het andere spel. Het valt niet te ontkennen dat er maar zelden "day one" games op gamepass verschijnen die op Metacritic een 90+ halen. Dit staat dan weer in schril contrast met de x-aantal jaarlijke PS5-exclusives die braaf allemaal 90+ scoren.
Verder blijf ik van mening dat Gamepass toch uit noodzaak ontstaan is vanwege een gebrek aan knallers op de xbox one en ze "iets" moesten om gebruikers aan zich te binden.
Wat dat betreft zou de meest ideale situatie gewoon zijn dat ze een console maken (die qua hardware best vergelijkbaar mag zijn omdat dit ook voor developers een stuk handiger is) die zijn eigen exclusieve toppers heeft en als extra'tje gamepass ter beschikking heeft. Om op die manier een volwaardig alternatief te zijn voor de playstation. Ik moet er namelijk niet aan denken dan 1 console de alleenheerschappij heeft. Dit is slecht voor de innovatie en de markt an sich! Maar helaas zie ik dit zo snel niet meer gebeuren. Als Phil Spencer iets heeft aangetoond is dat het voor hem kennelijk onmogelijk is om de ontwikkeling van alle "grote games" in dusdanig goede banen te sturen dat het ook daadwerkelijk goede (lees: > 90% games) worden. Halo Infinite, Forza Motorsport, Starfield, Red Fall zijn stuk voor stuk spellen die uiteindelijk toch wat tegenvielen. Heck, de enige "grote" release die 90+ haalde was Forza Horizon 5.
Dus Phil kan wel gaan zeggen dat 1 fantastisch spel het verschil niet gaat maken om mensen te laten kiezen voor die of die console. Maar het begint volgens mij door een hele rits van zeer goede games uit te brengen voor je console en daar slaagt Microsoft (mogelijk mede door Phil) gewoon structureel NIET in.
Edit: ik hoop dat ze het kruipele broertje van de series x (lees: series s) legacy gaan maken en developers niet meer verplichten hun nieuwe spellen ook daarvoor beschikbaar te maken en ze een digital only van de series x op de markt gaan brengen voor iets van €400
[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 07-02-2024 08:02 ]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Tot dit stukje was ik vrij eens. Maar als je de verhoudingswijze grote aantal verkopen van de series s tov series x ziet ga je een heel groot gedeelte van die goodwill die je nog hebt kwijtraken. Series s bezitters is namelijk beloofd met deze console mee te kunnen met de nieuwe generatie. Dan zal er een hele goede inruildeal moeten komen.MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:48:
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Een daadwerkelijk goede game is in jouw ogen een game met slechts een 90+ metacritic? Dan heb je verdomd weinig goede games om te spelen.MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:48:
Waarschijnlijk zijn de verkopen van de xbox redelijk afgevlakt en zal ook de prognose zijn dat er de komende jaren geen substantiele aantallen verwacht hoeven worden. Op hardware gebied zit er dus weinig groei in het verschieten. Op software gebied zal dit anders zijn. Maar juist die software groei wordt weer tegengehouden door de hardware verkopen van de xbox...
Je hebt gelijk. Als we dan ruimer gaan kijken naar alle exlusives van 80% en hoger dan krijg je toch echt een heel ander beeld.uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:10:
[...]
Een daadwerkelijk goede game is in jouw ogen een game met slechts een 90+ metacritic? Dan heb je verdomd weinig goede games om te spelen.Maar ik heb even gekeken. Zowel op de PS5 als Xbox Series zijn er twee exclusives uitgekomen (remakes en remasters niet meegeteld want dat is gewoon creatieve armoede) die een 90+ heeft. Dat het beeld bestaat dat dat heel anders is, is volgens mij precies het probleem waar het Xbox platform mee te maken heeft. De perceptie dat de games minder zijn.
Maar als ik om me heen kijk dan laten mensen vooral hun keuze afhangen van:
- welke console ze daarvoor hadden
- welke console vrienden hebben
Het aantal collega's en vrienden die echt zit te wachten op een grote story driven AAA-game is belachelijk klein. Hetzelfde als een goede indie zoals Dead Cells, Celeste, etc.
Nee.... men gaat jaarlijks voor de Fifa en COD

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mijn vrienden spelen dan weer vooral indies en de grote Playstation filmachtige games.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ik ben even doorgegaan, Gekeken naar 80+ en exclusive. Wederom geen remake / remasters en ook geen DLC die soms blijkbaar tegenwoordig ook apart worden gereviewd, want dat scoort lekker.MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:16:
[...]
Je hebt gelijk. Als we dan ruimer gaan kijken naar alle exlusives van 80% en hoger dan krijg je toch echt een heel ander beeld.
Maar als ik om me heen kijk dan laten mensen vooral hun keuze afhangen van:
- welke console ze daarvoor hadden
- welke console vrienden hebben
Het aantal collega's en vrienden die echt zit te wachten op een grote story driven AAA-game is belachelijk klein. Hetzelfde als een goede indie zoals Dead Cells, Celeste, etc.
Nee.... men gaat jaarlijks voor de Fifa en COD
Volgens mij 10 op de PS5. En 8 op de Xbox Series. Misschien kan ik er 1 of 2 naast zitten want wellicht dat ik een aantal japanse games heb gemist. Maar zoals ik zei, het is vooral perceptie.
En als je gaat kijken hoeveel games met een 80+ direct day one in GP zijn uitgebracht... Dan moet ik even een excel overzichtje gaan maken want dat zijn er behoorlijk wat.
-----
Ik heb een collega die een PS5 heeft en drie games speelt. Call of Duty, Minecraft en Diablo, gekker kun je het niet verzinnen.
[ Voor 26% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-02-2024 08:34 ]
Ik moet aan de bak zie ikuchiha tijntje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:01:
[...]
[Video: Atomic Heart: Trapped in Limbo DLC #2 - Official Launch Trailer]
De base game is inderdaad erg gaaf. Dacht nog even rustig aan te kunnen doen voordat ik met de eerste DLC zou beginnen.
Maar wat vind je niet je niet leuk aan de DLC?
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ik heb de DLC zelf nog niet geprobeerd. Die wil ik graag nog wel eens kopen, maar las over beide DLC's niet al te goede verhalen. Wijken nogal af van wat de base game goed maakt begreep ik. Dus ben nog even afwachtend om ze te spelen.Mosin schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:31:
[...]
Ik moet aan de bak zie ik![]()
De base game is inderdaad erg gaaf. Dacht nog even rustig aan te kunnen doen voordat ik met de eerste zou beginnen.
Maar wat vind je niet je niet leuk aan de DLC?
[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-02-2024 08:32 ]
Laten we sowieso Metacritic niet nemen als graadmeter of games zijn of niet haha.uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:21:
[...]
Ik ben even doorgegaan, Gekeken naar 80+ en exclusive. Wederom geen remake / remasters en ook geen DLC die soms blijkbaar tegenwoordig ook apart worden gereviewd, want dat scoort lekker.
Volgens mij 9 op de PS5. En 8 op de Xbox Series. Misschien kan ik er 1 of 2 naast zitten. Zoals ik zei. Perceptie.
En als je gaat kijken hoeveel games met een 80+ direct day one in GP zijn uitgebracht... Dan moet ik even een excel overzichtje gaan maken want dat zijn er behoorlijk wat.
-----
Ik heb een collega die een PS5 heeft en drie games speelt. Call of Duty, Minecraft en Diablo, gekker kun je het niet verzinnen.
Ooh zo. Dan gaan we het vanzelf wel zienuchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:31:
[...]
Ik heb de DLC zelf nog niet geprobeerd. Die wil ik graag nog wel eens kopen, maar las over beide DLC's niet al te goede verhalen. Wijken nogal af van wat de base game goed maakt begreep ik. Dus ben nog even afwachtend om ze te spelen.
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 22:30
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
/u/215060/crop60c87cf439ed8_cropped.png?f=community)
Ik stel de vraag ook even hier, aangezien ik gok dat niet elke Avatar Frontiers Of Pandora speler ook het topic leest.
Ik ben gewoon op mijn dooie gemak de wereld aan het verkennen en de map compleet aan het maken zodat ik het spel in een keer 100% uitspeel, maar helaas loop ik hierdoor tegen een vervelende bug aan. Want ik kreeg gisteren een nieuwe zij missie die ik nu niet meer kan halen (omdat ik hem voordat ik de zij missie kreeg al gehaald had) zonder een co-op sessie te joinen dus wie heeft deze basis op de derde map nog niet gehaald en zou mijn uit de brand willen helpen?
Aangezien ik deze missie wel moet / wil halen om mijn skilltree compleet te maken
Ik ben gewoon op mijn dooie gemak de wereld aan het verkennen en de map compleet aan het maken zodat ik het spel in een keer 100% uitspeel, maar helaas loop ik hierdoor tegen een vervelende bug aan. Want ik kreeg gisteren een nieuwe zij missie die ik nu niet meer kan halen (omdat ik hem voordat ik de zij missie kreeg al gehaald had) zonder een co-op sessie te joinen dus wie heeft deze basis op de derde map nog niet gehaald en zou mijn uit de brand willen helpen?
Aangezien ik deze missie wel moet / wil halen om mijn skilltree compleet te maken
[ Voor 38% gewijzigd door G_Dragon op 07-02-2024 08:52 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan zal het mogelijk perceptie zijn of het gevoel dat je toch nog meer van dat soort spellen op de ps5 hebt vaznwege ps4 -> ps5 upgrades.uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:21:
[...]
Ik ben even doorgegaan, Gekeken naar 80+ en exclusive. Wederom geen remake / remasters en ook geen DLC die soms blijkbaar tegenwoordig ook apart worden gereviewd, want dat scoort lekker.
Volgens mij 9 op de PS5. En 8 op de Xbox Series. Misschien kan ik er 1 of 2 naast zitten. Zoals ik zei. Perceptie.
-----
Hoe dan ook neemt het bij mij niet het gevoel weg dat grote spellen zoals Starfield, Halo, Forza Motorsport en Red Fall gewoon teleurstelden. Als je dan ook nog eens terugleest wat men (ook Phil) over deze spellen zei (zowel tijdens als na release) dan hebben ze de zaken gewoon niet goed op orde.
Starfield: algemene tendens is toch dat het teleurstellend is en er weinig te doen is
Halo Infinite: de shitstorm na de eerste gameplay, vervolgens uitstel (waarbij gezegd moet worden dat ze het grafisch echt flink hadden opgepoetst) en vervolgens een multiplayer die ze praktisch dood hebben laten gaan
Forza Motorsport: build from the ground up....

Red Fall: waarbij Phil zei dat ze de negatieve reviews niet verwacht hadden en ze er een Sea of Thieves van willen maken en constant willen verbeteren (daar is ook echt veel van te merken...)
Het is noemenswaardig dat Phil ontwikkelaars zoveel vrijheid geeft maar we kunnen inmiddels wel concluderen dat dat niet de manier is en het eindresultaat vaak teleurstellend is. Hij had natuurlijk flink wat puin te ruimen na de mega fuck-up van Don Mattrick (hoe kun je het succes van de Xbox 360 zo slecht voortzetten...

En wat betreft je collega; het kan nog altijd erger. Hij had ook nog Fifa kunnen spelen...
Zolang uitgevers Metacritic als graadmeter zien en daar zelfs bonussen, etc. op baseren is metacritic belangrijker dan je zou denken en/of willen.Timothy3000 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:33:
[...]
Laten we sowieso Metacritic niet nemen als graadmeter of games zijn of niet haha.
Mede door gamepass ben ik ook een boel games gaan spelen die onderdaan de 80 bungelen en ik leuk en goed vond. Maar als ik er €60-70 voor zou moeten betalen dan zou ik minder snel een spel met een score van 80 kopen dan een score van 90+. Uitzonderingen daargelaten uiteraard...
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ook hier ben ik van mening dat het een kwestie van perceptie isMazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:42:
[...]
Starfield: algemene tendens is toch dat het teleurstellend is en er weinig te doen is
Halo Infinite: de shitstorm na de eerste gameplay, vervolgens uitstel (waarbij gezegd moet worden dat ze het grafisch echt flink hadden opgepoetst) en vervolgens een multiplayer die ze praktisch dood hebben laten gaan
Forza Motorsport: build from the ground up....![]()
![]()
Red Fall: waarbij Phil zei dat ze de negatieve reviews niet verwacht hadden en ze er een Sea of Thieves van willen maken en constant willen verbeteren (daar is ook echt veel van te merken...)
Ik heb persoonlijk genoten van Starfield. In Halo Infinite hoef je na 2.5 jaar na release niet langer te wachten dan een half minuutje. Hoezo dood? Forza heb ik ook van genoten, maar kan niet vergelijken met eerdere edities want die heb ik niet gespeeld. En Redfall, tja dat is Redfall. Bijna een multiplatform game geweest!
Zoals je zelf zei, het is een kwestie van smaak wat iemand goed vind. Daar gaat het vaak fout en laat men weinig ruimte aan elkaar. Mijn GOTY is objectief de beste game! Als iemand houdt van racen en niet van RPG’s is voor diegene wellicht een Need for speed zijn GOTY en vind die BG3 een slecht spel
[ Voor 12% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-02-2024 09:07 ]
Precies, stuk voor stuk games van de buitencategorie. En daarom zal er van die geruchten ook weinig kloppen. Het is allemaal perceptie.uchiha tijntje schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:50:
[...]
Ook hier ben ik van mening dat het een kwestie van perceptie is
Ik heb persoonlijk genoten van Starfield. In Halo Infinite hoef je na 2.5 jaar na release niet langer te wachten dan een half minuutje. Hoezo dood? Forza heb ik ook van genoten, maar kan niet vergelijken met eerdere edities want die heb ik niet gespeeld. En Redfall, tja dat is Redfall. Bijna een multiplatform game geweest!
Zoals je zelf zei, het is een kwestie van smaak wat iemand goed vind.
Moest hier ook nog aan denken gisteren avond. Wat een gevolgen op lange termijn dat moment heeft gehad.
Ik was destijds vastberaden de opvolger van de 360 te kopen tot dat moment. Daarna was de overstap naar PS4 snel gemaakt.
Ben benieuwd naar de berichtgeving. Hopelijk kondigen ze gewoon nog een generatie aan.
Als ze zeggen dat dit de laatste generatie is dan gaat het hard bergafwaarts vermoed ik.
Wat zeg je nou allemaal?Lekkerboeie86 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:58:
[...]
Precies, stuk voor stuk games van de buitencategorie. En daarom zal er van die geruchten ook weinig kloppen. Het is allemaal perceptie.
De xbox 360 was een fantastische console en voor mij DE console van die generatie, alhoewel ik een aantal jaren later ook nog een PS3 kocht en daar een paar fantastische exclusives op speelde (Uncharted, Last of Us en in mindere mate Killzone). De Xbox 360 leek alles te hebben:Mick3112 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:06:
[...]
Moest hier ook nog aan denken gisteren avond. Wat een gevolgen op lange termijn dat moment heeft gehad.
Ik was destijds vastberaden de opvolger van de 360 te kopen tot dat moment. Daarna was de overstap naar PS4 snel gemaakt.
Ben benieuwd naar de berichtgeving. Hopelijk kondigen ze gewoon nog een generatie aan.
Als ze zeggen dat dit de laatste generatie is dan gaat het hard bergafwaarts vermoed ik.
- fantastische games zowel 3rd party, 1st party en exclusives
- er was makkelijker voor te programeren en dus voor veel developers het lead platform
- het hele multiplayer/online component was stukken beter dan de ps3
- goedkoper
- betere vekoopcijfers wereldwijd (behalve in Japen) vergeleken met Nintendo en Sony
Enter Don Mattrick.....
Eerst komt ie met de Kinect, een geflopt accessoire voor de xbox 360 en dan laat je hem eigenhandig bijna het xbox merk om zeep helpen door een opeenstapeling van rare beslissingen icm dure hardware (mede vanwege Kinect) die ook nog eens minder performance had.
Ik begrijp niet helemaal waarom die behoefte bij Gamepass minder zou zijn omdat het gratis is? Een Gamepass abonnement is helemaal niet gratis. Je kan inderdaad makkelijk van het ene spel naar het andere spel hoppen, maar uiteindelijk moet het aanbod in het abonnement net zo interessant als wat er los te koop is.MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 07:48:
De enige "saving grace" van de Xbox is al heel wat jaren gamepass en is van de ene kant fantastisch maar aan de andere kant zorgt het er wel voor dat de behoefte van 90+ (score) games minder is want het is toch gratis en de gebruiker die hopt van het ene spel na het andere spel. Het valt niet te ontkennen dat er maar zelden "day one" games op gamepass verschijnen die op Metacritic een 90+ halen. Dit staat dan weer in schril contrast met de x-aantal jaarlijke PS5-exclusives die braaf allemaal 90+ scoren.
Niet mee eens dat het uit noodzaak is ontstaan. Suggereer je daarmee ook dat het een tijdelijk iets is? Microsoft biedt al jaren abonnementen aan bij Office diensten etc. We kijken ook al jaren films en series via abonnementen. Gamepass is gewoon een logisch vervolg.
Sowieso vind ik het raar om online te kijken hoe hoog een spel scored, ik geef niks om dit soort scores en bepaal liever zelf of ik een spel leuk vind.L23 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:26:
[...]
Ik begrijp niet helemaal waarom die behoefte bij Gamepass minder zou zijn omdat het gratis is? Een Gamepass abonnement is helemaal niet gratis. Je kan inderdaad makkelijk van het ene spel naar het andere spel hoppen, maar uiteindelijk moet het aanbod in het abonnement net zo interessant als wat er los te koop is.
Niet mee eens dat het uit noodzaak is ontstaan. Suggereer je daarmee ook dat het een tijdelijk iets is? Microsoft biedt al jaren abonnementen aan bij Office diensten etc. We kijken ook al jaren films en series via abonnementen. Gamepass is gewoon een logisch vervolg.
Reviews zijn fijn om te zien hoe het spel deels in elkaar steekt, maar of iets leuk/goed is is heel persoonlijk.
Ik heb de score er verder buiten gelaten in de discussie. Ik begreep alleen het "gratis" niet.Nogne schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:28:
[...]
Sowieso vind ik het raar om online te kijken hoe hoog een spel scored, ik geef niks om dit soort scores en bepaal liever zelf of ik een spel leuk vind.
Reviews zijn fijn om te zien hoe het spel deels in elkaar steekt, maar of iets leuk/goed is is heel persoonlijk.
Voordeel van Gamepass vind ik zelf dat je games ontdekt die je anders nooit gekocht had. Want je hebt al betaald voor een abonnement en je kan dus gewoon alles uitproberen. En wellicht koop je die game daarna wel. Ik vind reviews wel belangrijk om een goede afweging te kunnen maken bij een nieuwe aankoop, maar als ik de game ook gelijk kan streamen met een Gamepass Ultimate abonnement kan ik inderdaad ook zelf even kijken of ik het leuk vind.
Klopt niet. De ps3 heeft uiteindelijk meer verkocht. PS3 had hele slechte start maar heeft het in the end allemaal ingehaald.MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:16:
[...]
De xbox 360 was een fantastische console en voor mij DE console van die generatie, alhoewel ik een aantal jaren later ook nog een PS3 kocht en daar een paar fantastische exclusives op speelde (Uncharted, Last of Us en in mindere mate Killzone). De Xbox 360 leek alles te hebben:
- fantastische games zowel 3rd party, 1st party en exclusives
- er was makkelijker voor te programeren en dus voor veel developers het lead platform
- het hele multiplayer/online component was stukken beter dan de ps3
- goedkoper
- betere vekoopcijfers wereldwijd (behalve in Japen) vergeleken met Nintendo en Sony
Enter Don Mattrick.....
Eerst komt ie met de Kinect, een geflopt accessoire voor de xbox 360 en dan laat je hem eigenhandig bijna het xbox merk om zeep helpen door een opeenstapeling van rare beslissingen icm dure hardware (mede vanwege Kinect) die ook nog eens minder performance had.
Ik ben sowieso wel erg benieuwd naar volgende week wat er verteld wordt. Interessant om te zien of dit door Phil wordt gedaan of door iemand van Microsoft (ja ik weet dat Xbox van MS is)
Ik gok dat er wel iets van waar is wat er op X werd geschreven. ik denk zelf dat er een aantal games richting Playstation en Nintendo zal gaan zoals Redfall, Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Starfield..
En dat mogelijk nieuwe games van ABK en Bethesda als eerst op Xbox/gamepass verschijnen en een half jaar of jaar later naar andere platformen gaan.
De games zoals Halo, Gears en Forza zullen wel exclusief blijven, en daar hoop ik ook op. Het zijn titels die Xbox ook uniek maken (hun paradepaardjes) en toch wel echt verbonden zijn met Xbox vanaf het begin.
Ik gok dat er wel iets van waar is wat er op X werd geschreven. ik denk zelf dat er een aantal games richting Playstation en Nintendo zal gaan zoals Redfall, Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Starfield..
En dat mogelijk nieuwe games van ABK en Bethesda als eerst op Xbox/gamepass verschijnen en een half jaar of jaar later naar andere platformen gaan.
De games zoals Halo, Gears en Forza zullen wel exclusief blijven, en daar hoop ik ook op. Het zijn titels die Xbox ook uniek maken (hun paradepaardjes) en toch wel echt verbonden zijn met Xbox vanaf het begin.
Verwijderd
Abonnement op games is niets mis mee, het is meer een kwestie of we dezelfde kwaliteit krijgen met de huidige vorm van gamepass. Mijn conclusie is van niet. Genoeg insiders geven dit ook allang aan. Op dat gebied lijkt mij de PS Plus aanpak veel gezonder voor developer en gamer op de lange termijn.(eigen grote games niet met launch in het abo) Je eigen games "day-one"(ook niet meer helemaal waar overigens) aanbieden kan gewoon niet dezelfde kwaliteit blijven bieden wanneer er niet genoeg inkomsten zijn.L23 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:26:
[...]
Ik begrijp niet helemaal waarom die behoefte bij Gamepass minder zou zijn omdat het gratis is? Een Gamepass abonnement is helemaal niet gratis. Je kan inderdaad makkelijk van het ene spel naar het andere spel hoppen, maar uiteindelijk moet het aanbod in het abonnement net zo interessant als wat er los te koop is.
Dat er genoeg mensen dik tevreden zijn met gamepass, of zelfs alles onder "perceptie" willen gooien is helemaal prima. Uiteindelijk heeft ook Xbox daar geen boodschap aan wanneer het succes tegen valt doordat de massa niet enthousiast is.
Ik zie het eenvoudig: gamepass levert nog niet op waar ze op gehoopt hebben en titels niet naar ander platformen brengen zorgt ervoor dat ze een hoop geld mislopen. Aangezien de hardware zelf toch al geen prioriteit is in de visie van Xbox is de keus snel gemaakt. Prima keus.
Tevens hebben ze genoeg opgekocht om relevant te blijven ongeacht platform.
Persoonlijk zie ik het liefst alle titels op alle consoles maar mijn mening is verder niet van belang.
Waarom hoop je daar precies op? Zijn die games dan minder leuk om te spelen omdat mensen er op andere platforms ook van kunnen genieten? Wat betreft Halo vind ik dat dit de Xbox al langere tijd niet meer uniek maakt. Daarnaast lijkt het mij wel logisch om oudere Halo games beschikbaar te maken op de Nintendo Switch, zo kan je dan eventueel interesse wekken in de nieuwste Halo op het Xbox platform. Ik zie zelf geen nadelen om Halo beschikbaar te maken voor een zo groot mogelijke doelgroep.De Hekser schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:40:
Ik zie zelf nog niet de trend dat Gamepass zorgt voor minder kwaliteit. Wellicht is dat zo, maar het is mij nog niet opgevallen. Ik denk dat je daar sowieso een langere termijn voor moet hebben om daar conclusies over te kunnen trekken. Games zijn tegenwoordig ook erg lang in ontwikkeling.Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:44:
[...]
Abonnement op games is niets mis mee, het is meer een kwestie of we dezelfde kwaliteit krijgen met de huidige vorm van gamepass. Mijn conclusie is van niet. Genoeg insiders geven dit ook allang aan. Op dat gebied lijkt mij de PS Plus aanpak veel gezonder voor developer en gamer op de lange termijn.(eigen grote games niet met launch in het abo) Je eigen games "day-one"(ook niet meer helemaal waar overigens) aanbieden kan gewoon niet dezelfde kwaliteit blijven bieden wanneer er niet genoeg inkomsten zijn.
Dat er genoeg mensen dik tevreden zijn met gamepass, of zelfs alles onder "perceptie" willen gooien is helemaal prima. Uiteindelijk heeft ook Xbox daar geen boodschap aan wanneer het succes tegen valt doordat de massa niet enthousiast is.
Ik zie het eenvoudig: gamepass levert nog niet op waar ze op gehoopt hebben en titels niet naar ander platformen brengen zorgt ervoor dat ze een hoop geld mislopen. Aangezien de hardware zelf toch al geen prioriteit is in de visie van Xbox is de keus snel gemaakt. Prima keus.
Tevens hebben ze genoeg opgekocht om relevant te blijven ongeacht platform.
Persoonlijk zie ik het liefst alle titels op alle consoles maar mijn mening is verder niet van belang.
Alle titels op alle consoles lijkt mij ook een uitstekend plan.
Als je een spel koopt voor €70 en het blijkt tegen te vallen dan is de kans aanzienlijk groter dat je het toch verder gaat spelen (want je hebt er €70 voor betaald). Op gamepass kun je echt zo naar het volgende spel overstappen want het zit toch allemaal in de prijs.L23 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:26:
[...]
Dat betekent dus dat je als ontwikkelaar van een spel dat op gamepass komt je een veel groter risico loopt dat de speler na een korte tijd "wel klaar is" met je spel en doorgaat naar een ander spel. Qua omzet maakt het voor een uitgever weinig uit hoe lang men speelt want je krijgt een x-bedrag vooraf.
Uit de gelekte documenten (rechtbank) bleek dat uitgevers een x-bedrag krijgen op basis van de prognose van de verwachte omzet. Een spel zoals COD zal een hogere te verwachten omzet halen dan bijvoorbeeld een Atomic Heart en dus duurder zijn om op gamepass te krijgen.
Onder aan de streep is de noodzaak voor uitgevers om een spel te maken dat heel hoog scoort en daardoor beter gaat verkopen kleiner wanneer ze het op gamepass uitbrengen (en meteen een x-bedrag krijgen) dan het los te verkopen en daarna bij elk exemplaar een x-bedrag te krijgen.
Ditzelfde zien we bij Netflix en dan vooral hun films. Het gros van de Netflix originals (films) halen belabberde scores. Maakt het iets uit? Nee, want het komt er toch op en als mensen na 10 minuten afhaken en wat anders gaan kijken op Netflix is Netflix al snel tevreden. Als je als distributeur een film uitbrengt in de bioscoop, hoge kosten maakt voor promotie, etc. en je film scoort dan slecht en de bezoekersaantallen blijven achter. dan is dat desastreus en kan gevolgen hebben voor je volgende film. Dan was het misschien toch beter om de rechten aan Netflix te verkopen en genoegen te nemen met een x-bedrag ongeacht het succes of scores...
Je hebt gelijk. Wereldwijd 87,4 miljoen voor de PS3 en 84 miljoen voor de Xbox 360. Verschil zit hem vooral in Europa (13,7 vs 30 miljoen) en Japan (1,62 vs 9,3 miljoen), waar de PS3 veel beter verkocht.giantgiantus schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:38:
[...]
Klopt niet. De ps3 heeft uiteindelijk meer verkocht. PS3 had hele slechte start maar heeft het in the end allemaal ingehaald.
De Xbox 360 heeft wel veel beter verkocht in de US (38,8 vs 22,9 miljoen) en UK (9 vs 5,5 miljoen)
Hoe dan ook is het een "hele prestatie" om het na die cijfers (en dat voor een 2e console) zo enorm te verprutsen met de Xbox one. Hoe had het er uitgezien als Phil destijds het voor het zeggen had en de gamers op 1 had gezet?
Volgens mij zeg ik nergens dat het minder leuk is. Echter vind ik wel games die echt verbonden zijn aan Xbox. Iconen van het systeem. Die zou je dan op je systeem houden. Het is daarom ook iets wat je systeem uniek maakt. Anders kun je net zo goed helemaal third party worden en ook geen hardware meer hoeven maken.L23 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:47:
[...]
Waarom hoop je daar precies op? Zijn die games dan minder leuk om te spelen omdat mensen er op andere platforms ook van kunnen genieten? Wat betreft Halo vind ik dat dit de Xbox al langere tijd niet meer uniek maakt. Daarnaast lijkt het mij wel logisch om oudere Halo games beschikbaar te maken op de Nintendo Switch, zo kan je dan eventueel interesse wekken in de nieuwste Halo op het Xbox platform. Ik zie zelf geen nadelen om Halo beschikbaar te maken voor een zo groot mogelijke doelgroep.
Het lijkt me dan ook weer niet goed om een game die je niet aanspreekt uit te spelen puur omdat je het hebt gekocht, zonde van je tijd. Het kan inderdaad wel zijn dat je even moet wennen aan de game en dat je die game dan sneller laat liggen terwijl het in potentie de juiste game kan zijn.MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 09:56:
[...]
Als je een spel koopt voor €70 en het blijkt tegen te vallen dan is de kans aanzienlijk groter dat je het toch verder gaat spelen (want je hebt er €70 voor betaald). Op gamepass kun je echt zo naar het volgende spel overstappen want het zit toch allemaal in de prijs.
Dat betekent dus dat je als ontwikkelaar van een spel dat op gamepass komt je een veel groter risico loopt dat de speler na een korte tijd "wel klaar is" met je spel en doorgaat naar een ander spel. Qua omzet maakt het voor een uitgever weinig uit hoe lang men speelt want je krijgt een x-bedrag vooraf.
Uit de gelekte documenten (rechtbank) bleek dat uitgevers een x-bedrag krijgen op basis van de prognose van de verwachte omzet. Een spel zoals COD zal een hogere te verwachten omzet halen dan bijvoorbeeld een Atomic Heart en dus duurder zijn om op gamepass te krijgen.
Onder aan de streep is de noodzaak voor uitgevers om een spel te maken dat heel hoog scoort en daardoor beter gaat verkopen kleiner wanneer ze het op gamepass uitbrengen (en meteen een x-bedrag krijgen) dan het los te verkopen en daarna bij elk exemplaar een x-bedrag te krijgen.
Ditzelfde zien we bij Netflix en dan vooral hun films. Het gros van de Netflix originals (films) halen belabberde scores. Maakt het iets uit? Nee, want het komt er toch op en als mensen na 10 minuten afhaken en wat anders gaan kijken op Netflix is Netflix al snel tevreden. Als je als distributeur een film uitbrengt in de bioscoop, hoge kosten maakt voor promotie, etc. en je film scoort dan slecht en de bezoekersaantallen blijven achter. dan is dat desastreus en kan gevolgen hebben voor je volgende film. Dan was het misschien toch beter om de rechten aan Netflix te verkopen en genoegen te nemen met een x-bedrag ongeacht het succes of scores...
Ik lees een heel verhaal. Maar begrijp nog steeds niet waarom de score bij een game die je koopt belangrijker is dan bij een game in een abonnement. Een game serie die bekend is en voorgaande successen heeft geboekt heeft inderdaad een betere prognose, maar dat geldt toch voor zowel voor verkopen als voor in abonnement vorm? Het lijkt me dat een game die beter verkoopt ook meer/langer gespeeld wordt in een abonnement in Gamepass.
Waarom zijn kijkers op Netflix al snel tevreden? Lijkt me dat als gebruikers niet tevreden zijn hun abonnement opzeggen en overstappen op een andere streamingdienst. Ik zie niet waarom iets slechts uitbrengen beter verkoopbaar zou zijn op een abonnement. Het aanbod moet naar mijn idee qua spreiding van slecht tot uitstekend hetzelfde zijn als bij de losse verkoop.
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 22:30
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
/u/215060/crop60c87cf439ed8_cropped.png?f=community)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als jij de negativiteit niet begrijpt rond Xbox dan begrijp je de hele gamingbusiness niet. Jij bekijkt het vanuit het perspectief van de gamer, niet vanuit het zakelijke. De hele Xbox geschiedenis is een opeenstapeling van slechte beslissingen.FireBladeX schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:42:
Moet zeggen dat ik alle negativiteit rondom Xbox nooit heb begrepen. Voor mij, de mogelijkheid om een Turkse creditcard te gebruiken en daardoor alle games bij release tegen 30% korting kunnen kopen. Dik dubbel en dwars waard.
Jij zegt dat 360 de duidelijke winnaar was. Voor jou als gamer misschien wel maar qua wereldwijde verkoopsaantallen heeft de PS3 de bovenhand genomen ondanks een veel latere release. Ondanks goede verkoopcijfers was het toch een 1,15 miljard dollar financieel fiasco voor Microsoft door fameuze RROD
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Als je gaat kijken hoeveel bagger er vroeger uitkwam voor de streamingsdiensten… daar werd je ook niet blij van. Straight to dvd movies. De bakken lagen er vol van in de Free Record Shop. Alleen was dat een stuk minder zichtbaar want je moest er fysiek naar “zoeken”. Nu komen ze gewoon voorbij terwijl men lekker op de bank hangt terwijl ze door de app scrollen. Ik zou zeggen… perceptie. Maarja dat woord kan niet meer gebruikt worden zonder dat het belachelijk wordt gemaaktL23 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:16:
[...]
Het lijkt me dan ook weer niet goed om een game die je niet aanspreekt uit te spelen puur omdat je het hebt gekocht, zonde van je tijd. Het kan inderdaad wel zijn dat je even moet wennen aan de game en dat je die game dan sneller laat liggen terwijl het in potentie de juiste game kan zijn.
Ik lees een heel verhaal. Maar begrijp nog steeds niet waarom de score bij een game die je koopt belangrijker is dan bij een game in een abonnement. Een game serie die bekend is en voorgaande successen heeft geboekt heeft inderdaad een betere prognose, maar dat geldt toch voor zowel voor verkopen als voor in abonnement vorm? Het lijkt me dat een game die beter verkoopt ook meer/langer gespeeld wordt in een abonnement in Gamepass.
Waarom zijn kijkers op Netflix al snel tevreden? Lijkt me dat als gebruikers niet tevreden zijn hun abonnement opzeggen en overstappen op een andere streamingdienst. Ik zie niet waarom iets slechts uitbrengen beter verkoopbaar zou zijn op een abonnement. Het aanbod moet naar mijn idee qua spreiding van slecht tot uitstekend hetzelfde zijn als bij de losse verkoop.
Het is deels perceptie wat ook in stand gehouden wordt door media en een paar oude zakken die nog steeds cdtjes willen vasthouden hèhè. Het is alsof ms/xbox niet meer goed kan /mag doen. Gamepass wordt neergesabeld zonder enkele grond terwijl het meest consumervriendelijke betaalbare aanbod geeft.
Dat gezegd hebbende, ms management (niet Xbox divisie van nu) snapt de consumenten niet. Hardware snappen ze ook niet. Leuk opinie stukje
Dat gezegd hebbende, ms management (niet Xbox divisie van nu) snapt de consumenten niet. Hardware snappen ze ook niet. Leuk opinie stukje
Yakuza games zijn voor mee een uitstekend voorbeeld van games die ik heb geprobeerd (Yakuza Like a Dragon zelfs heel wat uren) maar uiteindelijk toch echt niet mijn ding zijn. Als ik €70 had betaald voor Like a Dragon had ik mezelf geforceerd om door te spelen. Nu was die drempel er niet vanwege gamepass. Ik ben wat anders gaan doen. Hetzelfde met Atomic Heart. Ene paar uurtjes gespeeld, het pakte me niet genoeg en weer door naar een ander spel. Ga ik Atomic Heart nog ooit proberen? Wie weet... wat ik wel weet is dat als ik er de volle melk voor had betaald ik er waarschijnlijk niet na een paar uur mee was gestopt maar mezelf wederom gedwongen had door te spelen ok in ieder geval nog waar voor mijn geld te krijgen.L23 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:16:
[...]
Het lijkt me dan ook weer niet goed om een game die je niet aanspreekt uit te spelen puur omdat je het hebt gekocht, zonde van je tijd. Het kan inderdaad wel zijn dat je even moet wennen aan de game en dat je die game dan sneller laat liggen terwijl het in potentie de juiste game kan zijn.
En dat is het gemak van gamepass, als het je na een x-aantsl minuten of uren niet aanstaat dan ga je door naar iets anders. Dit gedrag is een stuk minder bij de verkoop van een spel. En om je game op te laten vallen tussen alle anderen is een hoge score tegenwoordig erg belangrijk. De tijd van mooie box art en spectaculaire screenshots om een game te verkopen liggen al decennia achter ons.
Dat alles is er niet op gamepass. Je krijgt daar gewoon een x-bedrag en hoeft je geen zorgen te maken om de verkoopcijfers. Natuurlijk zal dit bij grote en bestaande franchises een minder groot probleem zijn maar zeker de kleine jongens hebben het toch lastig als ze iets uitbrengen dat maar een mager 7tje scoort. Dan is gamepass toch de veiligere route. Met als gevolg weer een extra middelmatige game erbij op gamepass. Het is toch ook veelzeggend dat Larian zo uitgesproken is over BG3 NIET op gamepass uit te brengen.
Ook zou ik wel eens de cijfers van een Atomic Heart willen zien. De verdiensten op gamepass vs losse verkoop en de cijfers van hoelang mem het speelde op gamepass vs los.
En bij Netflix is er zo'n groot aandeel dat er altijd wel iets tussen zit. Daardoor maakt het niet uit als er af en toe wat flut materiaal tussen zit. Maar als de hoeveel van slecht aanbod uiteindelijk groter wordt dan goed aanbod dan is er een probleem.
Op die manier loop je een hoop leuke games mis....MazeWing schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 08:47:
[...]
Maar als ik er €60-70 voor zou moeten betalen dan zou ik minder snel een spel met een score van 80 kopen dan een score van 90+. Uitzonderingen daargelaten uiteraard...
Ik zou echt niet blij zijn met lagjustifire schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:39:
Of nog mooier, dat hij een hapje is gaan eten met Yoshida en ze besloten hebben samen een nieuwe console uit te brengen![]()
Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties