Staat dat zelf bedruipen en zwaar op de handrem trappen qua kosten los van 70 miljard euro uitgeven om een uitgever te kopen?Armada schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:28:
Het wordt nog erger, omdat MS hiermee een directe concurrent wordt van andere 3rd parties. Deze week is er een brief aan de 3rd party publishers, waarvan sommigen niet langer gehouden willen worden aan hun verplichte Xbox support (voor toekomstige titels). De bal begon vorig jaar pas echt goed te rollen toen Satya zijn persoonlijke prestatiebonus loskoppelde van Gamepass prestaties en daarna de Xbox divisie verplichtte om zichzelf budgettechnisch te bedruipen. Dan kan je alleen nog maar uit met de sales op andere platforms. Kostentechnisch zijn ze al zwaar op de handrem gaan staan met vrijwel geen marketingbudget meer vanaf november en het terugtrekken van fysieke schijfjes uit de winkels.
Erg triest en ik ben er niet blij mee, want ik denk dat het heel goed voor de markt is om meerdere sterke concurrenten in de markt te hebben.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 12-09 20:31
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 09:52
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Series X
- Seagate
- Microsoft Xbox Series S
- WD Black
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Game-accessoires
- WD
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- Consoles
- Gamecontrollers
/u/215060/crop60c87cf439ed8_cropped.png?f=community)
Oh my.. dat zijn baas spellen! Beide al uitgespeeldLinksquest schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:01:
Ja voor €14 kon ik deze niet aan mij voorbij laten gaan.
[Afbeelding]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Nu online
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Dat is geen geld. Zijn echt hele leuke games. Jammer dat ze geen derde deel hebben gemaakt maar in plaats daarvan een soort vage coop online multiplayer game die binnenkort uitkomt.Linksquest schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:01:
Ja voor €14 kon ik deze niet aan mij voorbij laten gaan.
[Afbeelding]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Die waren fantastisch.
Die nieuwe game lijkt echt heel slecht.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ja die lijkt mij ook niks..Timothy3000 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:29:
Die waren fantastisch.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is ook idioot moeilijk. Ben nu in grievous ascends (met spoken). Daar heb ik al moeite met 1 spook dat op schermen zit. Volgende kamer 2 tegelijk. Kamer daarna 2 met 2 vage spoken met bellen. Oh en de vloer valt naar beneden.justifire schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:33:
[...]
Blasphemous is echt een waanzinnig spel.
Zeker als je voor de 1000GS gaat, merk je hoe goed het allemaal in elkaar steekt.
Nu ik er over nadenk, zouden de devs van Lords of the Fallen hun inspiratie uit Blasphemous hebben gehaald ?
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
We're listening and we hear you. We've been planning a business update event for next week, where we look forward to sharing more details with you about our vision for the future of Xbox. Stay tuned.
— Phil Spencer (@XboxP3) 5 februari 2024
Even afwachten dus. De geruchten gaan dadelijk zo ver dat Gears en Halo PS exclusive gaat zijn
Het is sneu om volwassenen op het internet zo te keer te zien gaan. Lijkt wel Abu Dabi 2021
[ Voor 52% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-02-2024 21:17 ]
Een complete meltdown van Xbox enthousiast online en Phil zegt doodleuk, wacht nog maar een weekje.
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Ik weet niet of je kunt spreken van Xbox enthousiasts.drakiesoft schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:18:
[...]
Een complete meltdown van Xbox enthousiast online en Phil zegt doodleuk, wacht nog maar een weekje.
1. Mentaal instabiele mensen met echt te weinig grip op de werkelijkheid.
2. Influencers en media die maar graag bij elke post nog meer olie op het vuur gooien en op geen enkele wijze een zinvolle bijdrage leveren aan de hobby die we hier met zijn allen delen, namelijk gaming.
Echt bizar hoe mensen online reageren ja, zou humor zijn als het allemaal een storm in een glas water is.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
- Linksquest
Is die niet ook van een andere Studio / uitgever? Die nieuwe is THQNordic en die 2 wat ik gekocht heb van Ubisoft.uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:24:
[...]
Dat is geen geld. Zijn echt hele leuke games. Jammer dat ze geen derde deel hebben gemaakt maar in plaats daarvan een soort vage coop online multiplayer game die binnenkort uitkomt.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Linksquest
Lijkt me leuk als hij voor een euro of €10 te krijgen is.Timothy3000 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:29:
Die waren fantastisch.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Sneu? Ik vind het prachtig om te zien.uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:12:
[Embed]
Even afwachten dus. De geruchten gaan dadelijk zo ver dat Gears en Halo PS exclusive gaat zijn![]()
Het is sneu om volwassenen op het internet zo te keer te zien gaan. Lijkt wel Abu Dabi 2021
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Satya zijn bonus had losgekoppeld van gamepass, en gezegd dat de xbox divisie zelfbedruipend moest zijn. Dat plaats alles wat in perspectief.
Mij kan het niet veel schelen, enkel voor de lange termijn is wat concurrentie natuurlijk beter.
Mij kan het niet veel schelen, enkel voor de lange termijn is wat concurrentie natuurlijk beter.
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:13
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Het is een ietsiepietsie pittiger dan PoP inderdaadExactor it schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:57:
[...]
Het is ook idioot moeilijk. Ben nu in grievous ascends (met spoken). Daar heb ik al moeite met 1 spook dat op schermen zit. Volgende kamer 2 tegelijk. Kamer daarna 2 met 2 vage spoken met bellen. Oh en de vloer valt naar beneden.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Lijkt me niet dat het een storm in een glas water is, anders zouden ze er geen speciaal business event aan wijden. Phil zal waarschijnlijk uitgebreid moeten toelichten waarom deze draai van Microsoft nodig is.On_E schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:35:
Echt bizar hoe mensen online reageren ja, zou humor zijn als het allemaal een storm in een glas water is.
Ik merk dat niet op Twitter zitten wel helpt om niks mee te krijgen van al het gedoe wat er speelt. Maar braaf afwachten zeker? Heb al wat verstandige postings hier en in PlayStation topic gezien, dus weinig aan toe te voegen.
Veel erger is het dat mijn Xbox amper aan gaat. Maar daar hoor je weer niemand over
Veel erger is het dat mijn Xbox amper aan gaat. Maar daar hoor je weer niemand over
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
We kunnen het alleen maar afwachten.RogerW schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:09:
[...]
Lijkt me niet dat het een storm in een glas water is, anders zouden ze er geen speciaal business event aan wijden. Phil zal waarschijnlijk uitgebreid moeten toelichten waarom deze draai van Microsoft nodig is.
- uchiha tijntje
- Nu online
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Je mist niets, behalve die hard Xbox “influencers” die aan het transformeren zijn in die hard PS “influencers” om hun schamele inkomen een beetje op peil te houdenWom schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:12:
Ik merk dat niet op Twitter zitten wel helpt om niks mee te krijgen van al het gedoe wat er speelt. Maar braaf afwachten zeker? Heb al wat verstandige postings hier en in PlayStation topic gezien, dus weinig aan toe te voegen.
Daarnaast bekende Xbox accounts die speeches aan het houden zijn als Aragorn die de troepen voor de deuren van Mordor aanmoedigt (toevallig filmpje aan het kijken over LoTR lore
This time, listening will not be enough.
— Klobrille (@klobrille) 5 februari 2024
This time, execution, credibility in connection to previously made statements, and moving towards fans is all that will matter.
For me. For your brand. And for your community.
For Frodo!
Het is wellicht tegelijkertijd sneu en hilarisch. Maar ik neig toch meer naar sneu
Dit zat er aan te komen.
De Xbox console verkoop staat bijna stil, Xbox games zijn amper beschikbaar in fysieke winkels en exclusives zijn niet echt system sellers.
Ik vraag me alleen af wat de end game is van Xbox. Gaan ze op den duur helemaal stoppen met consoles en gaan ze streaming sticks verkopen?
Of als 3rd party publisher games uitbrengen op PC, PS5 en Switch? Als game pass ook nog eens op die laatste twee platformen beschikbaar gaan zijn is het game over.
End of an era
De Xbox console verkoop staat bijna stil, Xbox games zijn amper beschikbaar in fysieke winkels en exclusives zijn niet echt system sellers.
Ik vraag me alleen af wat de end game is van Xbox. Gaan ze op den duur helemaal stoppen met consoles en gaan ze streaming sticks verkopen?
Of als 3rd party publisher games uitbrengen op PC, PS5 en Switch? Als game pass ook nog eens op die laatste twee platformen beschikbaar gaan zijn is het game over.
End of an era
Kan me niet voorstellen dat Sony iets te maken wil hebben met game-pass.puur een game uitgeven is een ander verhaal.Guerilla schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:43:
Dit zat er aan te komen.
End of an era
Plot twist: Microsoft koopt de Playstation divisie van Sony, aankondiging volgende week.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ik weet niet waar het heen gaat en welke geruchten wel of niet waar zijn, maar het rommelt gigantisch! Het enige wat we kunnen doen is afwachten en kijken wat er uiteindelijk waarheid was..
Dit is het einde van Phil als eindbaas van Xbox. Dat kan toch niet anders?
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Phil Spencer reageert zelf:
We're listening and we hear you. We've been planning a business update event for next week, where we look forward to sharing more details with you about our vision for the future of Xbox. Stay tuned.
— Phil Spencer (@XboxP3) 5 februari 2024
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Oh sorry niet gezien, waren blijkbaar al flink wat reacties verder dan ik in de gaten had...
Ik vind dat deze generatie xbox de betere hardware heeft met de series X en S. En dan doel ik op hoe stil beide zijn, geen gedoe met coil whine of ventilators die je hoort en het design vind ik ook beter (maar dat is persoonlijk). De series X omdat je die mooi achter de TV kan verstoppen en de series S omdat je die makkelijk in een rugtas kan proppen.Steven030 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:42:
[...]
Niet als je de Xbox consoles een warm hart toedraagt. Ik zou niet weten waarom ik in de toekomst nog een Xbox console zou kopen
Dat zou ik wel missen als Microsoft geen hardware meer zou maken.
Wat helemaal mooi zou zijn als Microsoft besluit de xbox helemaal open te gooien zodat je de series S en X als een PC kan gebruiken om bijvoorbeeld, naast GamePass, ook Steam op te draaien.uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:22:
Mocht er geen nieuwe Xbox console komen ga ik eens rustig kijken naar een mooie game pc aangesloten op mijn TV zodat ik nog steeds kan gamen vanuit mijn luie stoel in combinatie met het Xbox platformDe kosten die ik bespaar op het niet hoeven te kopen van games uit de Sony store die dan ongetwijfeld nog onaantrekkelijker wordt kan ik dan prima spenderen aan wat extra hardware
![]()
Benieuwd wanneer er wat info vanuit MS komt, want het is nu echt nog alleen speculeren terwijl menig doomscenario weer langs komt.
Om dan vervolgens elke paar jaar een hardware upgrade uit te brengen als alternatief voor game-PCs
Je koopt geen abk van een paar miljard om vervolgens de handdoek in de ring te gooien. Aan de andere kant die nadella is geen fan van hardware. Heeft persoonlijk Windows Phone en hololens de nek omgedraaid en surface divisie geminimaliseerd.
Zou balen zijn als dit de laatste Xbox is. Blijft een fijne console. Aan de andere kant is er ook geen man overboord als Gamepass straks te spelen is op Playstation of Switch.
Ik hoop dan wel dat ze controllers voor de PS5 gaan maken
Ik blijf die van de Xbox gewoon fijner vinden qua formaat en indeling.
Ik blijf die van de Xbox gewoon fijner vinden qua formaat en indeling.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ik hoop dat alle geruchten niet waar zijn en de media alles heeft opgeblazen, dat Phil ons juist positief nieuws gaat vertellen in plaats van negatief nieuws! Want ik wil wel graag nog een nieuwe Xbox console in de toekomst, want er valt nog zoveel te halen in prestaties alleen al.
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 06-02-2024 08:10 ]
Weet niet of ik hier zo blij mee ben, heb zelf geen Xbox meer en zou het opzich wel leuk vinden om toppers zoals Starfield en forza op playstation te spelen maar dit is dan natuurlijk de ondergang van Xbox als console. Waarom zou je nog een xbox kopen als je alles op PS5 kan spelen terwijl je de PS5 exclusives niet op xbox kan spelen.
Sony krijgt dan een enorme monopoly (nouja je hebt nintendo maar dat is totaal andere doelgroep) zometeen en dat is gewoon niet goed voor console gaming.. Hopelijk valt het allemaal wel mee maar ben bang dat er slecht nieuws aan komt volgende week.
Sony krijgt dan een enorme monopoly (nouja je hebt nintendo maar dat is totaal andere doelgroep) zometeen en dat is gewoon niet goed voor console gaming.. Hopelijk valt het allemaal wel mee maar ben bang dat er slecht nieuws aan komt volgende week.
Playstation 5
Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Zeker in vergelijking met alle geruchten die nu rondgaan.
Zeker in vergelijking met alle geruchten die nu rondgaan.
Dat jij geen Xbox hebt (en velen met je) is de reden dat ze met consoles stoppen natuurlijk.Stylze schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:45:
Weet niet of ik hier zo blij mee ben, heb zelf geen Xbox meer en zou het opzich wel leuk vinden om toppers zoals Starfield en forza op playstation te spelen maar dit is dan natuurlijk de ondergang van Xbox als console. Waarom zou je nog een xbox kopen als je alles op PS5 kan spelen terwijl je de PS5 exclusives niet op xbox kan spelen.
Haha ja ik had er wel 1 en was er erg blij mee maar 2 consoles was gewoon teveel voor me, ben puur voor PS gegaan omdat meeste vrienden die ook hebben voor het samen spelen.. beide consoles vind ik erg mooi met beiden hun eigen top exclusives.Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:02:
[...]
Dat jij geen Xbox hebt (en velen met je) is de reden dat ze met consoles stoppen natuurlijk.
Maarja dat er zelfs geen xbox games meer in de winkel verkocht worden bijna helpt ook niet mee natuurlijk. Maar laten we nog niet op de zaken voorruit lopen en afwachten wat er volgende week gaat gebeuren. Misschien valt het wel mee allemaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 06-02-2024 10:24 ]
Playstation 5
Ik zit nu op dezelfde weg. Ben vanaf 360 altijd in het Xbox kamp gebleven. Maar ergens afgelopen jaar de overstap gemaakt. Ik kan niet echt goed omschrijven waarom. Er zijn veel dingen aan Xbox die ik echt fijn vind. Maar toch....Stylze schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:23:
[...]
Haha ja ik had er wel 1 en was er erg blij mee maar 2 consoles was gewoon teveel voor me, ben puur voor PS gegaan omdat meeste vrienden die ook hebben voor het samen spelen.. beide consoles vind ik erg mooi met beiden hun eigen top exclusives.
Maarja dat er zelfs geen xbox games meer in de winkel verkocht worden bijna helpt ook niet mee natuurlijk. Maar laten we nog niet op de zaken voorruit lopen en afwachten wat er volgende week gaat gebeuren. Misschien valt het wel mee allemaal.
En 2 consoles werkt ook slecht voor mij merk ik. Het is altijd al gedoe in mijn hoofd welk spel, en nu heb ik er dan ook nog bij welke console
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik wacht rustig af...
Meanwhile, in other rumour:
https://www.altchar.com/game-news/next-gen-xbox-is-on-track-for-2026-features-two-skus-including-a-switch-like-handheld-its-claimed-ayUnB9z6fJ6r
Meanwhile, in other rumour:
https://www.altchar.com/game-news/next-gen-xbox-is-on-track-for-2026-features-two-skus-including-a-switch-like-handheld-its-claimed-ayUnB9z6fJ6r
Verwijderd
Wij ook, want ik geloof gewoon niet dat MS stopt met de gehele console markt.Powder Toastman schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:41:
Ik wacht rustig af...
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Het is trouwens weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 06-02-2024 11:01 ]
Je moet je voorstellen dat er allerlei overeenkomsten zijn (marketingdeals en technische support deals), waarbij de developer zich committeert tot het uitbrengen van de toekomstige titel op het Xbox platform. Alleen, het maakt een verschil uit of de platformeigenaar titels uitbrengt om mensen naar het platform te trekken, of dat het een volledige developer/publisher wordt op alle platformen. Publishers willen het fijne weten en ongetwijfeld weten of ze nog op Xbox zullen uitkomen en overeenkomsten ongeldig kunnen verklaren.ymmv schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:38:
[...]
Ik snap dat met die brief niet helemaal. Hoezo moeten 3rd party publishers verplicht Xbox supporten? Heb je het hier over de verplichte support voor Xbox Series S?
Die investeringsbeslissing was al genomen tijdens de periode dat GP nog wel in Satya’s bonuspackage zat. Er is ook een gigantische bedrag aan legal fees etc ingegaan om de deal wel door te laten gaan, dus die bleef wel op koers. Daarna is de rem erop gegaan.Exactor it schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:49:
[...]
Staat dat zelf bedruipen en zwaar op de handrem trappen qua kosten los van 70 miljard euro uitgeven om een uitgever te kopen?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Ik ga ook een game pc kopen. Bij Xbox 360 launch overstap gemaakt naar console. Heb ook een ps5, maar veelal voor een paar games. Volledig over naar de ps, zie ik niet gebeuren. Helemaal nu de playstation games ook naar de pc komen.uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:22:
Mocht er geen nieuwe Xbox console komen ga ik eens rustig kijken naar een mooie game pc aangesloten op mijn TV zodat ik nog steeds kan gamen vanuit mijn luie stoel in combinatie met het Xbox platformDe kosten die ik bespaar op het niet hoeven te kopen van games uit de Sony store die dan ongetwijfeld nog onaantrekkelijker wordt kan ik dan prima spenderen aan wat extra hardware
![]()
Benieuwd wanneer er wat info vanuit MS komt, want het is nu echt nog alleen speculeren terwijl menig doomscenario weer langs komt.
Redfall en Starfield zouden must-have titels worden en dat is niet gebeurd.Het is gewoon bizar dat ze niet in staat zijn om toppers te leveren.Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:02:
[...]
Dat jij geen Xbox hebt (en velen met je) is de reden dat ze met consoles stoppen natuurlijk.
Halo Infinite: En solide basis waar ze in wezen jaren op kunnen bouwen.Ja er gebeurd nog wat op MP gebied maar lange na niet wat ze met dit project voor ogen hadden.
Forza 8:Voor veel mensen de minste in de serie.
Phil Spencer: Aardige man maar niet meer dan dat.
Conclusie: De AAA games van Microsoft zijn te matig.Ik snap goed dat men eerder voor een PS5 gaat.
Dit is natuurlijk ook maar gewoon een mening. Ik zou niet weten welke PS5 exclusive ik echt mis. De meesten heb ik sowieso al op de PS4 gespeeld.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:21:
[...]
Redfall en Starfield zouden must-have titels worden en dat is niet gebeurd.Het is gewoon bizar dat ze niet in staat zijn om toppers te leveren.
Halo Infinite: En solide basis waar ze in wezen jaren op kunnen bouwen.Ja er gebeurd nog wat op MP gebied maar lange na niet wat ze met dit project voor ogen hadden.
Conclusie: De AAA games van Microsoft zijn te matig.Ik snap goed dat men eerder voor een PS5 gaat.
Klopt, hier net zo. Ben een casual Xbox gamer van bijna het eerste uur. Heb vorige generatie een PS4 Pro erbij aangeschaft om de exclusives te spelen als The Last of Us, Uncharted, Spiderman, Days Gone, etc.On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:29:
[...]
Dit is natuurlijk ook maar gewoon een mening. Ik zou niet weten welke PS5 exclusive ik echt mis. De meesten heb ik sowieso al op de PS4 gespeeld.
Bij deze generatie heb ik tot nu toe die behoefte helemaal niet, heb weinig tot niets interessant genoeg voor mij voorbij zien komen op de PS5 dat ik denk daar moet ik een PS5 voor halen.
Die conclusie is niet meer dan jouw mening hé haha. Net zoals mijn mening is dat er op beide consoles echt weinig AAA exclusive system sellers zijn als je nog een oldgen console in huis hebt.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:21:
[...]
Redfall en Starfield zouden must-have titels worden en dat is niet gebeurd.Het is gewoon bizar dat ze niet in staat zijn om toppers te leveren.
Dat Starfield en Redfall matig zijn is niet een mening maar een feit.Starfied is een game die nog steed vol verveldende bugs zit.On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:29:
[...]
Dit is natuurlijk ook maar gewoon een mening. Ik zou niet weten welke PS5 exclusive ik echt mis. De meesten heb ik sowieso al op de PS4 gespeeld.
Final Fantasy 16 & en FF Rebirth zijn voor veel gamers een reden om een PS5 te kopen.Microsoft heeft dat soort must-have titels nog niet.
Van alles wat ze de laatse jaren gedaan hebben is Forza Horizon hun beste product.
Was jij niet de persoon die Starfield laat liggen om zijn framerate ?Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:37:
[...]
Die conclusie is niet meer dan jouw mening hé haha. Net zoals mijn mening is dat er op beide consoles echt weinig AAA exclusive system sellers zijn als je nog een oldgen console in huis hebt.
Nou de PS5 heeft best wel wat exclusieve games hoor.FF7 part 2 en Rise of the Ronin komen er ook al aan.
[ Voor 11% gewijzigd door jori040 op 06-02-2024 11:44 ]
Nee, het blijven meningen.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:39:
[...]
Dat Starfield en Redfall matig zijn is niet een mening maar een feit.Starfied is een game die nog steed vol verveldende bugs zit.
Final Fantasy 16 & en FF Rebirth zijn voor veel gamers een reden om een PS5 te kopen.Microsoft heeft dat soort must-have titels nog niet.
Van alles wat ze de laatse jaren gedaan hebben is Forza Horizon hun beste product.
Net als dat ik Final Fantasy niks meer aan vind sinds X. Ook een mening.
Kan er niet heel droevig om worden als de Xbox als Hardware platform zou verdwijnen, Ik heb prima plezier van mijn Series X en had dat ook van de Xbox en de Xbox 360 maar al dat gedoe rond exclusives ben ik wel een beetje zat inmiddels.
Als Sony zou zeggen "wij brengen vanaf nu ook Day-one op PC uit" dan zou ik daar naartoe gaan en de Consoles de deur uit doen.
Als Microsoft zou zeggen "vanaf nu ook Gamepass op de Playstation" dan zou ik de Xbox de deur uit doen.
Alles op 1 product is wel een enorm pluspunt, zeker als de EU de monopoly op de Playstation Store dan nog even openbreekt en er zo wat concurrentie komt
Als Sony zou zeggen "wij brengen vanaf nu ook Day-one op PC uit" dan zou ik daar naartoe gaan en de Consoles de deur uit doen.
Als Microsoft zou zeggen "vanaf nu ook Gamepass op de Playstation" dan zou ik de Xbox de deur uit doen.
Alles op 1 product is wel een enorm pluspunt, zeker als de EU de monopoly op de Playstation Store dan nog even openbreekt en er zo wat concurrentie komt
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Starfield ondanks de 30fps uitgespeeld. En ja, de PS5 heeft best wat exclusives, maar of die boeiend zijn is ook weer puur persoonlijk. Ik vind die Ronin game er niet uitzien haha.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:41:
[...]
Was jij niet de persoon die Starfield laat liggen om zijn framerate ?
Nou de PS5 heeft best wel wat exclusieve games hoor.FF7 part 2 en Rise of the Ronin komen er ook al aan.
Die games zijn kwalitatief in een goede staat.Starfield en Redfall zijn dat niet.On_E schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:46:
[...]
Nee, het blijven meningen.
Net als dat ik Final Fantasy niks meer aan vind sinds X. Ook een mening.
Starfield is ook kwalitatief in een prima staat...jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:48:
[...]
Die games zijn kwalitatief in een goede staat.Starfield en Redfall zijn dat niet.
Voor welke game heb je dan een PS5 ?Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:48:
[...]
Starfield ondanks de 30fps uitgespeeld. En ja, de PS5 heeft best wat exclusives, maar of die boeiend zijn is ook weer puur persoonlijk. Ik vind die Ronin game er niet uitzien haha.
Je snapt de discussie niet. Die vraag is, in dit topic, ook totaal irrelevant.
Jij bent van mening dat er geen goeie exclusives zijn voor Xbox. Je bent ook van mening dat de exclusives op PS5 beter zijn. Die mening mag je hebben. Maar die mening blijft niet meer dan een mening.
Onzin, Starfield heb ik 30 uur gespeeld zonder grote bugs. Redfall had idd veel problemen bij release, maar die schijnen grotendeels aangepakt te zijn inmiddels. Staat hier nog op de lijst om nog eens te proberen.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:48:
[...]
Die games zijn kwalitatief in een goede staat.Starfield en Redfall zijn dat niet.
En laten we niet gaan doen alsof bugs in games platform afhankelijk zijn.
En waar baseer je dat op? Ik heb inmiddels 120+ uur in Starfield en heb echt niet gevoel dat die in een slechte staat is. Redfall heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik verder weinig over zeggen.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:48:
[...]
PS/XBL: Nogne
Nou dat vraag ik mij dus ook af tegenwoordig. Ik heb de PS5 blind gekocht op release omdat veel van Ps4 exclusives mij enorm vermaakt hebben maar voor de Ps5 blijft het allemaal wat achter lijkt het, vooral in mijn interesse gebied.
Dit begint echt een totaal onzinnige discussie te worden en alles is straks toch weg want het verandert langzaam weer in een consolewars discussie.
In veel quests zitten nog bugs.Waar het bouwen in Fallout 4 leuk is wekt het hier tergend.Nogne schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:54:
[...]
En waar baseer je dat op? Ik heb inmiddels 120+ uur in Starfield en heb echt niet gevoel dat die in een slechte staat is. Redfall heb ik nooit gespeeld dus daar kan ik verder weinig over zeggen.
Van alle BGS games lijkt de ai hier het minst.
Voor nu is het een aardige game.
Geheel mijn punt. Ook beter om minder apparaten te hebben. Ik zou graag gewoon pc willen met echt een goede overlay die er voor zorgt dat ik een soort Xbox interface heb (met als allerbelangrijkste: instant-on).Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:46:
Kan er niet heel droevig om worden als de Xbox als Hardware platform zou verdwijnen, Ik heb prima plezier van mijn Series X en had dat ook van de Xbox en de Xbox 360 maar al dat gedoe rond exclusives ben ik wel een beetje zat inmiddels.
Dat is wel een ding he... ik heb altijd PS's gehad en sinds anderhalf jaar er een XSX bijgekocht voor de exclusives en gamepass. Altijd in dubio waar wat op te spelen. Ik speel voornamelijk op de PS5, omdat ik de controller veel fijner vind. Met de Portal erbij wil ik liever nog meer games op de PS5, zodat ik ze ook op de Portal kan spelen.ArthurMorgan schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 10:28:
[...]
En 2 consoles werkt ook slecht voor mij merk ik. Het is altijd al gedoe in mijn hoofd welk spel, en nu heb ik er dan ook nog bij welke console(Uitkomst is soms zelfs dat hij gewoon helemaal uitblijft en ik maar op tweakers ga rondkijken zoals nu
)
Dus gamepass op de Playstation zie ik wel helemaal zitten. Scheelt me weer een console in huis. Maar kan me niet voorstellen dat gamepass ooit op de PS verschijnt. MS wil dat wel, dat geloof ik meteen, maar ik geloof niet dat Sony dat ziet zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 06-02-2024 11:59 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik vind de Dualsense echt een verschrikking, zowel qua vasthouden als qua batterij, dus hopelijk kun je dan je Xbox controller ook op PS gebruiken. (Of kan dat al?)
Wen er maar aan als je straks Xbox games op die console moet spelenTimothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:00:
Ik vind de Dualsense echt een verschrikking, zowel qua vasthouden als qua batterij, dus hopelijk kun je dan je Xbox controller ook op PS gebruiken. (Of kan dat al?)
Tsja bugs zijn er altijd wel, ook in Fallout 4 en Skyrim. Dat betekend niet dat de game in een slechte staat is, heb zelf geen problemen gehad met bouwen in mijn eerste run (noem het run maar voor de mensen die starfield spelen weten denk ik wel wat ik bedoel) en in mijn 2e en 3e run heb ik besloten om niet weer te gaan bouwen, dat bewaar ik voor run 10.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:58:
[...]
In veel quests zitten nog bugs.Waar het bouwen in Fallout 4 leuk is wekt het hier tergend.
Van alle BGS games lijkt de ai hier het minst.
Voor nu is het een aardige game.
Ik doe elke run alle main quests en ja ze zijn af en toe een beetje bugged maar niet zo erg dat je niet verder kan. Maar mogelijk verschilt onze mening van slechte staat want Starfield heeft nog veel dingen die verbetered mogen worden maar in slechte staat zou ik het niet noemen.
Ik heb nog een pc.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:02:
[...]
Wen er maar aan als je straks Xbox games op die console moet spelen
Je bent nu echt een discussie met jezelf aan het voeren lijkt het.
Ja, de Xbox games speelden ook prima op PC.
Veel plezier straks op PC.Timothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:08:
[...]
Je bent nu echt een discussie met jezelf aan het voeren lijkt het.
Ja, de Xbox games speelden ook prima op PC.
Ja eens. Ik ben geen Windows gebruiker maar als ik zie wat vrienden/collega's voor beelden uit high-end hardware krijgen dan watertand ik daar wel vangiantgiantus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:58:
[...]
Geheel mijn punt. Ook beter om minder apparaten te hebben. Ik zou graag gewoon pc willen met echt een goede overlay die er voor zorgt dat ik een soort Xbox interface heb (met als allerbelangrijkste: instant-on).
Alleen ik wil dan die killer hardware in een kastje wat in de woonkamer kan of verstopt kan worden (niet streamen). Dat heb ik eigenlijk niet nog gevonden, op dat gebied zijn consoles wel fijn natuurlijk.
Thanks Jori!
(snapt de rest hier er nog wat van?
)
(snapt de rest hier er nog wat van?
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 06-02-2024 12:12 ]
Zit er zelf niet op te wachten om weer op pc te moeten gaan gamen. Vroeger (tot ca. 20 jaar geleden) speelde ik wel op pc.
Maar heb daar allemaal geen zin meer in. Een beetje game pc is stuk prijziger dan een console, en houd van het gemak van de console. Weer moeten upgraden, nieuwe drivers etc...
Zit op m'n werk al de hele dag tegen Windows aan te kijken, geen zin om dat 's avonds ook nog te doen.
Maar heb daar allemaal geen zin meer in. Een beetje game pc is stuk prijziger dan een console, en houd van het gemak van de console. Weer moeten upgraden, nieuwe drivers etc...

Zit op m'n werk al de hele dag tegen Windows aan te kijken, geen zin om dat 's avonds ook nog te doen.
Mini itx kan je best iets in elkaar schroeven wat klein compact en presenteerbaar is. Groter probleem blijf ik het gebrek aan instant-on vinden.Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:11:
[...]
Ja eens. Ik ben geen Windows gebruiker maar als ik zie wat vrienden/collega's voor beelden uit high-end hardware krijgen dan watertand ik daar wel van![]()
Alleen ik wil dan die killer hardware in een kastje wat in de woonkamer kan of verstopt kan worden (niet streamen). Dat heb ik eigenlijk niet nog gevonden, op dat gebied zijn consoles wel fijn natuurlijk.
En dan nog, FF is totaal niet mijn genre. Halo Infinite wél, deze generatie heeft MS al genoeg exclusives voor mij gehad om blij te zijn met de switch van PS 4 naar XSX. TLOU 1 en 2 vond ik mooi net als GOW en Ghost of Tsushima, alle andere PS exclusive games niet.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:39:
[...]
Dat Starfield en Redfall matig zijn is niet een mening maar een feit.Starfied is een game die nog steed vol verveldende bugs zit.
Voor mij heeft MS deze generatie genoeg must-have titles, maar goed ik behoor ook niet tot de standaard gamer I guess. Net zoals @uchiha tijntje zich al afvroeg, snap ik gewoon echt niet hoe groot dat verschil kan zijn in verkopen met PS vs. Xbox. Vooral niet als je al een PS 4 (pro) hebt gehad...
Nou dat is allemaal wel enorm verbeterd toch?Powder Toastman schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:15:
Zit er zelf niet op te wachten om weer op pc te moeten gaan gamen. Vroeger (tot ca. 20 jaar geleden) speelde ik wel op pc.
Maar heb daar allemaal geen zin meer in. Een beetje game pc is stuk prijziger dan een console, en houd van het gemak van de console. Weer moeten upgraden, nieuwe drivers etc...![]()
Begrijp van de PC gamers uit mijn omgeving dat het merendeel daarvan allemaal automatisch gaat en je er geen omkijken meer naar hebt.
Maar verder snap ik je bericht wel, was ook ooit mijn reden om naar console te gaan.
Ooh echt? daar ga ik toch eens met een schuin oog naar kijken dangiantgiantus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:16:
[...]
Mini itx kan je best iets in elkaar schroeven wat klein compact en presenteerbaar is. Groter probleem blijf ik het gebrek aan instant-on vinden.
Gebruikservaring is zeker verbeterd maar ik vind het toch wel fijn om gewoon mijn Xbox/PS aan te zetten en te starten met gamen. Heb zelf ook een PC ernaast maar Xbox met Quick Resume zorgt er voor dat ik eigenlijk altijd weer terug kom bij mijn Xbox, mijn consoles worden door meerdere in het huishouden gebruikt en met QR zit je direct weer waar je was gebleven.Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:18:
[...]
Nou dat is allemaal wel enorm verbeterd toch?
Begrijp van de PC gamers uit mijn omgeving dat het merendeel daarvan allemaal automatisch gaat en je er geen omkijken meer naar hebt.
Maar verder snap ik je bericht wel, was ook ooit mijn reden om naar console te gaan.
Edit: En dan ben ik nog niet begonnen over het prijs verschil, een PC is heel relaxed maar een stuk prijziger (qua bank for bucks) dan een console.
[ Voor 9% gewijzigd door Nogne op 06-02-2024 12:24 ]
Een steam deck dusgiantgiantus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:58:
[...]
Geheel mijn punt. Ook beter om minder apparaten te hebben. Ik zou graag gewoon pc willen met echt een goede overlay die er voor zorgt dat ik een soort Xbox interface heb (met als allerbelangrijkste: instant-on).
Goed, dat is een handheld en daarom niet zo krachtig, maar wat je beschrijft is wel een groot deel van de reden dat ik tegenwoordig vooral op dat ding speel (al stream ik op dit moment de Xbox er weer naar toe, wat ook heel goed werkt, met xbplay).
Edit: quick resume zit er helaas nog niet in. Wel werkt sleep over het algemeen prima dus zolang je dezelfde game speelt is het wel een opgelost issue.
[ Voor 11% gewijzigd door Finraziel op 06-02-2024 12:38 ]
Gamertag: FinrazielNL
Grappig - dit probleem heb ik ook als ik dus koude handen heb.G_Dragon schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:41:
Trouwens ik doe vandaag mijn Xbox Elite draadloze controller Series 2 weer retour naar Coolblue omdat ik er toch niet aan kan wennen, gek ...telkens als ik de controller vastpakte merkte ik dat de rubbers niet fijn in de hand lagen omdat ze wat glad aanvoelden (nee niet van eten), dit voelde gewoon niet prettig. .... knoop doorgehakt om hem terug te sturen. (@uchiha tijntje)
Verder is het een prima apparaat, dit is meer een persoonlijk iets.
Bij warme handen geen probleem; maar bij koude handen, voelt het net alsof ik maar geen grip kan krijgen.
En dat probleem heb ik niet bij de gewone controller.
Heeft al wat potjes Tetris gekost....
Als de afgelopen 10 jaar een groot succes was geweest, waren de geruchten voor volgende week waarschijnlijk anders geweest. Er zijn best veel argumenten geweest waarom de ingeslagen weg niet toekomstbestendig is. Gamepass, marketing, kwaliteit, exclusives etc. Je leest ook veel ontkenning op deze problemen. Daarvoor hoef je niet veel pagina's terug te kijken. Ik ben benieuwd naar volgende week. Mochten ze een aantal games naar andere platformen brengen om te proberen wat omzet te genereren, is dat het begin van het einde.
Ik heb een zoon die op mijn pc speelt (ik gebruik hem zelf nauwelijks voor gaming). Ik moet toch met enige regelmaat een melding over drivers of ander geneuzel van Windows komen oplossen. Op de consoles die ze gebruiken krijg ik nooit vragen behalve of ze al GTV V mogen spelen.Donstil schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:18:
[...]
Nou dat is allemaal wel enorm verbeterd toch?
De kans dat ik ooit weer een pc ga gebruiken acht ik laag. Ik wil op een grote oled met surround speakers eromheen met een druk op een knop in een spel zitten zonder gedoe eromheem. Dat lukt MS, Sony en Nintendo goed, de rest niet.
voor de aanvullingen en correcties ihkv steam big picture, steam deck varianten op TV aansluiten, nvidea shield icm geforce gaming, dat brengt allemaal of gedoe of matige performance mee).
Als ze ooit zo’n Steam deck achtige plug&play pc uitbrengen ben ik ook om. Maar tot die tijd zitten er voor mij ook teveel ongemakken aan een pc, nog los van de vier keer zo hoge prijs
Je bent niet helemaal duidelijk. Wat is er niet toekomstbestendig aan Gamepass? Zijn streamingdiensten zoals Netflix etc. dat ook niet? Ben zelf niet perse fan van al die abonnementsdiensten, maar daar lijkt het in de toekomst wel steeds meer naar toe te gaan.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:57:
Als de afgelopen 10 jaar een groot succes was geweest, waren de geruchten voor volgende week waarschijnlijk anders geweest. Er zijn best veel argumenten geweest waarom de ingeslagen weg niet toekomstbestendig is. Gamepass, marketing, kwaliteit, exclusives etc. Je leest ook veel ontkenning op deze problemen. Daarvoor hoef je niet veel pagina's terug te kijken. Ik ben benieuwd naar volgende week. Mochten ze een aantal games naar andere platformen brengen om te proberen wat omzet te genereren, is dat het begin van het einde.
Welk einde heb je het over?
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:13
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- WD
- Seagate
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Idealiter dan eentje die je, naast als handheld, ook als console kunt gebruiken op je tv (zoals Switch), maar dan in 4K en min. 60Hz. En betaalbaar is....Steven030 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:06:
Als ze ooit zo’n Steam deck achtige plug&play pc uitbrengen ben ik ook om. Maar tot die tijd zitten er voor mij ook teveel ongemakken aan een pc, nog los van de vier keer zo hoge prijs
Zal nog wel heel wat jaartjes wachten zijn eer wij zover zijn.
Ik zou het erg jammer vinden als er geen nieuwe Xbox console meer op de markt zou komen. Ik hoop dat ze dat snel duidelijk maken, in plaats van het te rekken. Dan kan ik me dit jaar richten op de aankoop van de PS5 Pro, en de Xbox verkopen. Ik wil geen geld verspillen aan een console maker die zijn passie verliest.
Ik ben niet degene die dat schreef maar ik haak wel even in: de inkomsten uit abonnementskosten moeten de productiekosten dekken van de content, plus de digitale distributie ervan. In het geval van Netflix lukt dat: zij houden overwegend 15-20% over als winst.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:07:
Wat is er niet toekomstbestendig aan Gamepass? Zijn streamingdiensten zoals Netflix etc. dat ook niet? Ben zelf niet perse fan van al die abonnementsdiensten, maar daar lijkt het in de toekomst wel steeds meer naar toe te gaan.
Games zijn echter bizar duur om te ontwikkelen en er gaan vele jaren overheen. Een gunstig maandbedrag waarmee Gamepass echt interessant is voor veel mensen, is misschien niet hoog genoeg om topgames te ontwikkelen. Idealiter wil de Gamepass-gebruiker elke maand wel een goede, nieuwe AAA titel zien, voor een maandbedrag van één of twee tientjes.
Als €70 een normale en nodige prijs is voor een AAA game (en dat blijkt in de praktijk), hoe kan Gamepass dan honderden games per jaar aanbieden voor zo'n lage prijs?
Nu is Microsoft over het algemeen wel vrij positief geweest over Gamepass in hun uitspraken. Maar of het een duurzaam model is? Ik vraag het me af. Veel bedrijven bieden dit soort abonnementsvormen jarenlang aan voor een lage prijs om gebruikers te vinden. Of het winstgevend kan zijn moet vaak daarna blijken. En het is de vraag of dat lukt in dit geval.
Zo goed gaat het ook niet met Sony. Die exclusives zijn helemaal niet de meest gespeelde games op playstation consoles, dat zijn de multiplayers zoals minecraft, CoD, fortnite. Laat die eerste 2 nu Xbox games zijn. Sony compenseert dat met een overdosis aan remasters en remakes. Mocht ms meer games uitbrengen op playstation kan dat de redding of einde zijn van playstation, immers geld kan maar één keer uitgegeven worden. Als er meer geld gaat naar Microsoft dan Sony vwb game verkoop dan slinken de inkomsten van sony en dus einde verhaal. Op console zit nl weinig marge, maar misschien wel meer verkopen als ms stopt met hardware. Al met al voor ons gaat dit niet goed zijn.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:57:
Ik lees dat Game Pass winstgevend is voor Microsoft. Klopt dat dan niet?geert1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:20:
[...]
Ik ben niet degene die dat schreef maar ik haak wel even in: de inkomsten uit abonnementskosten moeten de productiekosten dekken van de content, plus de digitale distributie ervan. In het geval van Netflix lukt dat: zij houden overwegend 15-20% over als winst.
Games zijn echter bizar duur om te ontwikkelen en er gaan vele jaren overheen. Een gunstig maandbedrag waarmee Gamepass echt interessant is voor veel mensen, is misschien niet hoog genoeg om topgames te ontwikkelen. Idealiter wil de Gamepass-gebruiker elke maand wel een goede, nieuwe AAA titel zien, voor een maandbedrag van één of twee tientjes.
Als €70 een normale en nodige prijs is voor een AAA game (en dat blijkt in de praktijk), hoe kan Gamepass dan honderden games per jaar aanbieden voor zo'n lage prijs?
Nu is Microsoft over het algemeen wel vrij positief geweest over Gamepass in hun uitspraken. Maar of het een duurzaam model is? Ik vraag het me af. Veel bedrijven bieden dit soort abonnementsvormen jarenlang aan voor een lage prijs om gebruikers te vinden. Of het winstgevend kan zijn moet vaak daarna blijken. En het is de vraag of dat lukt in dit geval.
Ik weet niet of €70 een normale en nodige prijs is. Dat is een keuze die gemaakt is. Aan de andere kant verbaas ik me hoe snel diezelfde games in prijs dalen. Zelf zou ik het logischer vinden om games op €50 a €60 te houden en langere tijd aan te bieden voor die prijs.
@drakiesoft Het grote verschil is dat Sony het moet hebben van gaming[Playstation] en bij Microsoft ligt dat anders.Microsoft kan meer dan prima bestaan zonder Xbox.
Games zijn super goedkoop geworden. Vaak betaal je 70 euro voor 100en uren vermaak. Dat lijkt me een heel lastig business model.
Het is de obligatory anti Xbox post van 1x in de zoveel maanden.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:07:
[...]
Je bent niet helemaal duidelijk. Wat is er niet toekomstbestendig aan Gamepass? Zijn streamingdiensten zoals Netflix etc. dat ook niet? Ben zelf niet perse fan van al die abonnementsdiensten, maar daar lijkt het in de toekomst wel steeds meer naar toe te gaan.
Ook prima als hij dat dan duidelijk aan geeftTimothy3000 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:30:
[...]
Het is de obligatory anti Xbox post van 1x in de zoveel maanden.
Gaat er om wat het kost om te maken niet hoelang iemand er plezier van heeft toch? Al zou ik meer prijsverschillen in games logisch vinden. Tijdens de geruchten over 150 euro voor GTA VI bedacht ik me dat ik best wel zoveel zou betalen voor de kwaliteit van een Rockstar game, ook omdat je weet dat je er weken, zo niet maanden ermee mee zoet bent. Maar dat is Rockstar. Voor andere developers zou ik niet zo snel mijn euro's overmaken. Dat fifa (of nu FC24) tachtig euro kost hij release betekent dat ik het niet koop. Voor mij doen ze veel te weinig om jaarlijks dat bedrag te mogen ontvangen (iaw het spel is me geen tachtig piek waard). Moeten zij weten maar ik vermoed dat een lagere instapprijs uiteindelijk meer inkomsten genereert.giantgiantus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:28:
Games zijn super goedkoop geworden. Vaak betaal je 70 euro voor 100en uren vermaak. Dat lijkt me een heel lastig business model.
En dan nog over abonnementen. Als je netflix kijkt, die produceren vrij weinig goede dingen meer. Alles is één serie lang en de echte toppers zijn alweer van jarenterug. Is kortetermijn visie, elke nieuwe serie moet bepaalde doelstellingen halen qua aantal kijkers en engagement. Zo krijg je vanzelf eenheidsworst/veilige releases in je aanbod. Dat zal waarschijnlijk ook steeds meer het geval zijn qua gaming. Je ziet dat al aan het aantal remakes en remasters die verschijnen. Dat zijn snelle en veilige manieren om geld te verdienen.
Mag ik als Series X/PS5 bezitter zeggen dat hier fanboy gedrag heerst ?
Voor de duidelijkheid : Heb altijd een zwak voor Xbox gehad.De waarheid is dat de exclusieve Xbox games puur kwalitatief niet kunnen tippen aan de Sony/Nintendo games.
Voor de duidelijkheid : Heb altijd een zwak voor Xbox gehad.De waarheid is dat de exclusieve Xbox games puur kwalitatief niet kunnen tippen aan de Sony/Nintendo games.
Het is nu wel weer leuk geweest.jori040 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:39:
Mag ik als Series X/PS5 bezitter zeggen dat hier fanboy gedrag heerst ?
Voor de voor duidelijkheid : Heb altijd een zwak voor Xbox gehad.De waarheid is dat de exclusieve Xbox games puur kwalitatief niet kunnen tippen aan de Sony/Nintendo games.
Verwijderd
Edit
Oeps: wil helemaal niet reageren in dit topic.
Oeps: wil helemaal niet reageren in dit topic.
[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2024 13:47 ]
We moeten natuurlijk even afwachten wat het nieuws gaat zijn, maar proberen je kroonjuwelen te verkopen aan de marktleider doe je niet uit weelde.L23 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:07:
[...]
Je bent niet helemaal duidelijk. Wat is er niet toekomstbestendig aan Gamepass? Zijn streamingdiensten zoals Netflix etc. dat ook niet? Ben zelf niet perse fan van al die abonnementsdiensten, maar daar lijkt het in de toekomst wel steeds meer naar toe te gaan.
Ook is maar de vraag of top titels blijvend day one op gamepass kunnen worden geplaatst. Je zag al betaalde early access opties bij Forza. Qua communicatie niet zo fair als je day one op gamepass wil promoten. Nogmaals nog niets officieel, dus het is allemaal speculatie. Alleen als de ingeslagen weg meer dan lucratief was, hadden de geruchten waarschijnlijk anders geweest.
Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties