Linksquest schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:04:
Deels snap ik het, maar als Xbox zou stoppen dan zou dat niet goed voor de Game industrie zijn, want laten we eerlijk zijn, welke concurrentie zou Sony dan nog hebben? Nintendo met alle respect loopt op hardware 10 jaar achter op Xbox en Sony, dit zou betekenen dat Sony de alleen macht zou hebben op de console markt, en dan zouden hun kunnen doen met de prijzen wat ze willen.
Het zou inderdaad niet goed zijn als Xbox zou gaan stoppen en ik zie ze dit ook niet doen, want het zal ook een grote bron van inkomsten zijn die ze dan moeten missen. Het feit dat ze op het gebied van fysieke spellen zich terugtrekken vind ik best wel kwalijk maar aan de andere kant begrijpelijk, dan zou mijn enige wens wel zijn dat ze mooie fysieke collectors edities te blijven uitbrengen voor de verzamelaars onder ons.
L23 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:26:
@
uchiha tijntje De kosten voor het maken van games lijkt mij onhoudbaar. Ben benieuwd hoe ze dat de komende jaren gaan aanpakken. Ik ben er wel een beetje klaar mee om 10+ jaar op een opvolger zoals GTA6 te wachten. Doe mij maar weer de tijd dat je 2 a 3 GTA titels in een console generatie kreeg.
Ik ben het helemaal met je eens, het heeft veel te lang geduurd en Grand Theft Auto 5 is ook veel te vaak opnieuw uitgekomen om maar geld te verdienen. Dit gaat waarschijnlijk ook met Grand Theft Auto 6 gebeuren, maar zou verboden moeten worden. Ik snap dat spellen steeds meer grafisch worden en hierdoor hogere ontwikkelingskosten hebben waardoor het automatisch langer duurt tot release maar dit was wel extreem lang inderdaad.
--------------------------------
Ik mis wel heel erg de kwaliteit en uitwerking bij spellen, je ziet steeds vaker spellen uitkomen met grote bugs / fouten of zelfs oude graphics vanwege deadlines. Mijn gevoel is dat we dit een aantal jaar geleden een stuk minder zagen en dat klopt ook als ik de uitleg hieronder van @
uchiha tijntje zie:
uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:13:
Het game landschap voor consoles ziet er verder gewoon heel anders uit over een paar jaar. Financieel is het niet meer vol te houden om door te gaan waar men de vorige twee generaties mee bezig was. De kosten voor het maken van games en daarmee het risico nemen alsmaar toe, het totaal aantal consoles in de lifecycle van een generatie neemt amper toe en de F2P / GAAS domineren de markt. De pivot van Sony naar GAAS gecombineerd met de oneindige stroom aan remakes en remasters om cash binnen te slepen om hun “normale games” proberen te kunnen financieren spreekt mijns inziens boekdelen. MS die qua consoleverkopen gewoon achterloopt moet kijken naar de toekomst. Ook al brengt MS 10 exclusives per jaar en Sony 1, die achterstand halen ze (om voor mij echt onbegrijpelijke redenen) nooit in.
Zoals Assassin's Creed: Mirage was bijvoorbeeld veel te snel 100% te spelen op hard (30 uur), Maar gelukkig waren er vorig jaar ook een spellen die toch erg goed bleken te zijn:
- Baldur's Gate 3 (moet ik zelf nog spelen)
- High on Life
- Dead Island 2
- Alan Wake II
- Hogwarts Legacy
- Hi-Fi Rush
- Starfield (kwam helaas wel met veel problemen uit)
Daarom hoop ik dit jaar weer wat meer vooruitgang of diepgang te gaan zien in spellen en dat ziet er tot nu toe wel veelbelovend uit met spellen zoals :
- Senua's Saga: Hellblade II
- Star Wars: Outlaws
- Avowed
- S.T.A.L.K.E.R. 2
- Indiana Jones and the Great Circle
- Dragon Ball: Sparking! ZERO
- Jurassic Park: Survival