Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-03 01:14
Is er eigenlijk een optie dat de series X de beste resolutie kiest per scherm?

Gisteren is men klein scherm aan gekomen voor die ik kan aan sluiten met een splitter zodat ik kan kiezen welk scherm ik speel.

Nu gisteren is uit getest en als ik hem terug aan sloot op men tv bleef de resolutie staan op die van het kleinere scherm.

kleiner scherm 1080p 120hz en men tv is 4k uhd 60hz

Gisteren wat gezocht maar vond niet direct iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:22
MRE-Inc schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:03:
[...]

Heb altijd een eigen achtergrond gehad op de Xbox Series X. Sinds het mogelijk is om de game art te laten zien wanneer de tegel geselecteerd is, heb ik die. Ik word ook een dagje ouder en als ik dan op 1,5m van mijn tv zit dan kan ik tenminste zien welke game ik geselecteerd heb :P

Voor de gitaar liefhebbers: XBox Series ondersteuning....

[Twitter]

https://www.ign.com/artic...ntually-fortnite-festival

[YouTube: Get ready to rock with the RIFFMASTER Wireless Guitar.]

[Afbeelding]
Dan speel ik liever Rock Smith met mijn echte gitaar, alleen jammer dat in RS wat latency in zit.

Benieuwd of er nog een revival van guitarhero e.d. komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06:02
Bieren89 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:59:
Is er eigenlijk een optie dat de series X de beste resolutie kiest per scherm?

Gisteren is men klein scherm aan gekomen voor die ik kan aan sluiten met een splitter zodat ik kan kiezen welk scherm ik speel.

Nu gisteren is uit getest en als ik hem terug aan sloot op men tv bleef de resolutie staan op die van het kleinere scherm.

kleiner scherm 1080p 120hz en men tv is 4k uhd 60hz

Gisteren wat gezocht maar vond niet direct iets.
https://support.xbox.com/...nge-tv-display-resolution

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:42
Xgar schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:55:
[...]

Dan speel ik liever Rock Smith met mijn echte gitaar, alleen jammer dat in RS wat latency in zit.

Benieuwd of er nog een revival van guitarhero e.d. komt.
Mja, voor RS moet je echt gitaar kunnen spelen. Dat kan ik niet :p
Vandaar dat GH bij ons juist zo’n succes was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ben ik wel benieuwd naar. Lijkt me wel een relaxte game om wat tijd in te steken.

Gamertag: VAS taijyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees net het volgende.
Meerdere Europese winkels zouden stoppen met inkopen van Xbox-games, dat claimt de hoofdredacteur van Games Industry te hebben vernomen van een uitgever.

Volgens Dring zijn de verkopen van fysieke Xbox-games in Europa dusdanig laag, dat diverse retailers zouden hebben besloten te stoppen met het inkopen van Xbox-games. "Xbox is echt een digitale console, de verkoop van fysieke games ligt erg laag, en wanneer je een console verkoopt waar de meeste mensen alleen digitale games voor downloaden heeft dat geen meerwaarde voor de winkelier. De marge op de console zelf is vrij klein." Hij geeft aan dat hij nog niet heeft achterhaald om welke winkelketens het gaat.

Bron: https://gamer.nl/nieuws/x...t-inkopen-van-xbox-games/
Zou ik erg jammer vinden, want ik koop toch nog regelmatig fysieke games. Geen wereld ramp, maar dan nog zou ik het jammer vinden.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, de nieuwe aflevering van de officiële Xbox Podcast is er.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:12
Linksquest schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:10:

[...]

Zou ik erg jammer vinden, want ik koop toch nog regelmatig fysieke games. Geen wereld ramp, maar dan nog zou ik het jammer vinden.
Zag eind vorig jaar dezelfde berichten over Amerikaanse winkels. Verbaast me dus niet zo. Een kwestie van tijd. Bij de Mediamarkt is het hoekje Xbox games behoorlijk klein ten opzichte van Playstation en Nintendo games.

Maar goed, gaan diezelfde winkels dan ook stoppen met het verkopen van Xbox consoles/hardware? Het artikel geeft aan dat de marge op de console zelf vrij klein is.

Koop zelf sinds de Xbox One alles digitaal omdat fysieke games in het algemeen niet meer compleet en direct speelbaar zijn vanaf de disc. Maar toch wel jammer inderdaad. Als straks het games spelen via een abonnement helemaal ingeburgerd is gaat het in bezit hebben van games hier en daar wel gemist worden denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
Het is een cirkeltje hé. De xbox gameverkoop op schijf daalt o.a. omdat digitale aankopen groeien en dan haal je nog maar wat meer games uit de winkel omdat iets anders neerzetten meer oplevert en dan komen er minder mensen naar je winkel voor de games en gaan ze direct digitaal kopen enzovoorts.

Als de marge laag is zou ik de xbox niet verkopen in mijn dure winkel. Een xbox is niet echt iets dat je als impuls of pas na testen in de winkel aankoopt lijkt me. Laat die klanten dan maar elders kopen, hoef ik de garantie ellende ook niet te doen (ik kan dan mooi tv's, stofzuigers en speakers daar neerzetten). Als je er eentje wilt kun je prima online bestellen of langs een grote mediamarkt of iets dergelijks.

[ Voor 7% gewijzigd door Exactor it op 01-02-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Bij de Mediamarkt is het hoekje Xbox games behoorlijk klein ten opzichte van Playstation en Nintendo games.
Bij o.a. de Game Mania ook en Intertoys zelfs zo goed als niks meer. Dat van een klein hoekje doet me ook weer een beetje aan de tijd van de Nintendo Wii U herinneren, wel toen een andere reden maar toen ook z'n klein hoekje.

Zeker snap ik het en heb ook ik het zien aankomen, heb er 3 jaar geleden nog een blog over geschreven die toen nog op het Tweakers blog stond, maar vind het toch jammer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-04 18:56
De fysieke gameshops zijn de nieuwe Free Record shops. We herinneren ze straks nog als fysieke tokos uit het verleden. Je weet nog wel, door schappen lege hoesjes struinen waarvan de cds achter de kassa liggen in rijen papieren hoesjes. En dan die populaire games op de plank gesorteerd van 1 tot 10 kwa populariteit ergens op gebaseerd, maar geen idee welke cijfers, waarbij de top drie geen voorraad was... Een enkele toko overleeft het vanwege de retro gaming, maar ook dat zal verdwijnen. Het is dus niet specifiek Xbox, maar gaming in algemeen. Welcome in the digital only world

[ Voor 3% gewijzigd door drakiesoft op 01-02-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Linksquest schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:13:
[...]

Bij o.a. de Game Mania ook en Intertoys zelfs zo goed als niks meer. Dat van een klein hoekje doet me ook weer een beetje aan de tijd van de Nintendo Wii U herinneren, wel toen een andere reden maar toen ook z'n klein hoekje.

Zeker snap ik het en heb ook ik het zien aankomen, heb er 3 jaar geleden nog een blog over geschreven die toen nog op het Tweakers blog stond, maar vind het toch jammer.
Game Mania heeft me nooit echt aangetrokken, meestal vond ik de games daar veel te duur. Al heb ik daar wel twee keer een Switch console gekocht. Intertoys lijkt het voornamelijk goed te doen op Lego, bordspellen, puzzels en speelgoed. Als je bij de Intertoys hier de kelder inloopt zie je langs de trap nog de logo's van de Xbox 360, PS3 en Wii, zelfs het Nintendo Switch aanbod is daar zeer beperkt.

Inderdaad al een tijdje aan de gang, maar de laatste lootjes gaan nu wel heel snel..

@drakiesoft Het is inderdaad gaming in het algemeen. Dus ook Playstation zal vrij vlot volgen, dat zie je nu al aan de los te kopen discdrive. Bij Nintendo verwacht ik echter dat ze nog een generatie fysiek aanwezig blijven, iets andere doelgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:12

ilm

Tegen de stroom in koop ik momenteel meer fysieke games dan vroeger. Ik heb niet graag het gevoel aan een platform vast te zitten wegens gekochte games. Op de pc is dat anders om dat meer open is.

Ik koop nu vaker tweedehands en zoeken in een grabbelton voor een goede deal heeft ook wel iets.

Het zou goed zijn als:
1. Je de 'licentie' van digitale games kan doorverkopen (tweedehands markt). Ik zie niet in waarom niet. Er zijn geen wezenlijke verschillen (buiten commerciele belangen).
2. Er een verplichting is om (1) een offline versie van een game beschikbaar te stellen wanneer servers offline gaan en (2) een installatiebundel te kunnen downloaden ten minste zoveel maanden na het verdwijnen uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
ilm schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:49:
Tegen de stroom in koop ik momenteel meer fysieke games dan vroeger. Ik heb niet graag het gevoel aan een platform vast te zitten wegens gekochte games. Op de pc is dat anders om dat meer open is.
Ik volg je niet. Je schijfjes van xbox spellen doen het niet op een ps of switch toch? Hoe zit je niet vast aan een xbox als je een xbox schijf hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

Ik koop nu vaker tweedehands en zoeken in een grabbelton voor een goede deal heeft ook wel iets.

Het zou goed zijn als:
1. Je de 'licentie' van digitale games kan doorverkopen (tweedehands markt). Ik zie niet in waarom niet. Er zijn geen wezenlijke verschillen (buiten commerciele belangen).
2. Er een verplichting is om (1) een offline versie van een game beschikbaar te stellen wanneer servers offline gaan en (2) een installatiebundel te kunnen downloaden ten minste zoveel maanden na het verdwijnen uit de store.
Ik zie niet in waarom wel. Voor Microsoft bedoel ik dan. Het is tot dusver geen beperking gebleken bij de keuze tussen digitaal en fysiek, zeker gezien digitaal nu aanzienlijk meer verkoopt. Voor de consument zou het inderdaad een leuke optie zijn. Maar ik zie daar geen verandering meer in komen, er is inmiddels al een overgang gaande van digitale aankopen naar gamen via een abonnement.

Een installatiebundel kunnen downloaden nadat de game verdwenen is uit de store kan al. Wellicht zijn er uitzonderingen. Maar een gekochte game zoals Forza Horizon 3 kan je gewoon opnieuw downloaden. Verder kan je zelf backups maken van je games (maar dan moet je gekochte licentie wel blijven werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Exactor it schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:02:
[...]

Ik volg je niet. Je schijfjes van xbox spellen doen het niet op een ps of switch toch? Hoe zit je niet vast aan een xbox als je een xbox schijf hebt?
Denk dat er bedoeld wordt dat je ze weer kan verkopen als je het platform verlaat. Bij digitale aankopen kan je je games niet meer verkopen of je krijgt van die rare situaties dat men de console met account wil verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-04 18:08
Nu wil ik niet bijdehand klinken, maar dit helpt natuurlijk ook niet mee. Waarom zouden speluitgevers de keuze openhouden om verkopen te verliezen (want weinig mensen die tweedehands of in de aanbieding kopen, kopen een kopie om de uitgever te steunen). Niet dat dat nodig is voor EA, maar een kleinere studio gaat hier wel de consequenties van merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
BiaggioLuciano schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:43:
[...]

Nu wil ik niet bijdehand klinken, maar dit helpt natuurlijk ook niet mee. Waarom zouden speluitgevers de keuze openhouden om verkopen te verliezen (want weinig mensen die tweedehands of in de aanbieding kopen, kopen een kopie om de uitgever te steunen). Niet dat dat nodig is voor EA, maar een kleinere studio gaat hier wel de consequenties van merken.
Waarbij helpt het niet mee? Gezien je weinig noemt, welke mensen steunen dan wel de uitgever door tweedehands games te kopen? En waarom zou dat nu opeens een probleem zijn? Hoeveel van die kleinere studio's brengen überhaupt nog hun games fysiek uit voor de Xbox?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:10:

[...]

Dit is echt zooo jammer om te lezen, fysiek zal ten aller tijden moeten blijven, denk alleen al aan de mooie steel books of collector edities die je straks niet meer gaat zien... Zonde!! Dit noem ik zeker een slechte stap en richting voor de toekomst :o

Ook al koop ik zelf de laatste jaren spellen digitaal vanwege de VPN manier niet alleen vanwege het grote prijsverschil maar ook omdat mijn bonusvader en ik de prijs en spellen samen delen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 00:08:
[...]

Dit is echt zooo jammer om te lezen, fysiek zal ten aller tijden moeten blijven, denk alleen al aan de mooie steel books of collector edities die je straks niet meer gaat zien... Zonde!! Dit noem ik zeker een slechte stap en richting voor de toekomst :o

Ook al koop ik zelf de laatste jaren spellen digitaal vanwege de VPN manier niet alleen vanwege het grote prijsverschil maar ook omdat mijn bonusvader en ik de prijs en spellen samen delen.
Die echte collectors editions bevatten vaak geeneens het spel zelf niet meer.
En de keer dat het spel er wel bij zit is het meestal via een voucher met een code erop om hem, jawel, digitaal binnen te halen.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
drakiesoft schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:32:
De fysieke gameshops zijn de nieuwe Free Record shops. We herinneren ze straks nog als fysieke tokos uit het verleden. Je weet nog wel, door schappen lege hoesjes struinen waarvan de cds achter de kassa liggen in rijen papieren hoesjes. En dan die populaire games op de plank gesorteerd van 1 tot 10 kwa populariteit ergens op gebaseerd, maar geen idee welke cijfers, waarbij de top drie geen voorraad was... Een enkele toko overleeft het vanwege de retro gaming, maar ook dat zal verdwijnen. Het is dus niet specifiek Xbox, maar gaming in algemeen. Welcome in the digital only world
De lokale MediaMarkt, Intertoys etc hebben echt nog een behoorlijk aanbod aan PS5 en Switch games.... Sony en Nintendo zie ik niet snel naar digital only gaan. Xbox was sowieso al amper te vinden. Ik zou hier niet zo snel zulke conclusies aan verbinden. Zo snel zal dit allemaal echt niet gaan.

Zelfs Free Record Shop zit (met dvds) nog in veel Boekenvoordeelwinkels volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 02-02-2024 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:07:
[...]

Die echte collectors editions bevatten vaak geeneens het spel zelf niet meer.
En de keer dat het spel er wel bij zit is het meestal via een voucher met een code erop om hem, jawel, digitaal binnen te halen.
Klopt en dat vind ik ook geen goede ontwikkeling om heel eerlijk te zijn, vooral bij dure collectors edities zou je juist een spel erbij moeten krijgen maar zo denken de uitgevers of ontwikkelaars er niet over.. :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-04 09:35
Zelf koop ik weinig fysiek omdat ik het gemak van snel wisselen van spel bij digitaal wel fijn vind. En het bewaren van de doosjes kost ook weer ruimte.

Wat wel voor een fysieke aanschaf spreekt, is dat bijvoorbeeld licenties op de gebruikte muziek verlopen en je dan het spel niet meer kunt spelen zoals de maker bedoelt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens ik doe vandaag mijn Xbox Elite draadloze controller Series 2 weer retour naar Coolblue omdat ik er toch niet aan kan wennen, gek maar het is nou eenmaal zo.. telkens als ik de controller vastpakte merkte ik dat de rubbers niet fijn in de hand lagen omdat ze wat glad aanvoelden (nee niet van eten), dit voelde gewoon niet prettig. Heb afgewisseld tussen mijn oudere Forza Horizon controller die ook een soort van rubbers heeft en de Elite Series 2, gisteravond toch maar de knoop doorgehakt om hem terug te sturen. (@uchiha tijntje)

Verder is het een prima apparaat, dit is meer een persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:53:
[...]

De lokale MediaMarkt, Intertoys etc hebben echt nog een behoorlijk aanbod aan PS5 en Switch games.... Sony en Nintendo zie ik niet snel naar digital only gaan. Xbox was sowieso al amper te vinden. Ik zou hier niet zo snel zulke conclusies aan verbinden. Zo snel zal dit allemaal echt niet gaan.

Zelfs Free Record Shop zit (met dvds) nog in veel Boekenvoordeelwinkels volgens mij.
Er staat nog wel wat in die Duitse winkel, maar dat is ook niet meer wat het geweest is.
Het is een aflopende zaak, geldt voor alle merken.
Ik denk dat het heel snel gaat, want in het topic deel 2 heeft iemand als slides laten zien vwb digitaal vs fysieke verkopen en daar is het bv bij sony niet anders dan xbox.
Xbox loopt gewoon voor in de digitale transitie door vooral Gamepass te promoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
We zullen zien. Ik verwacht dat het, net als dvds en blu-rays, nooit helemaal zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Timothy3000 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:51:
We zullen zien. Ik verwacht dat het, net als dvds en blu-rays, nooit helemaal zal verdwijnen.
Zeker, kijk bv ook naar LP's die weer een comeback maken vanwege nostalgie en DJ's etc.
Bij games zal dat retro gaming zijn, maar of er nog games fysiek uit gebracht gaat worden, is afhankelijk of bv cd drives nog geïntegreerd blijven in consoles danwel los aansluitbaar zijn. PC is nagenoeg al digital only door steam etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Timothy3000 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:51:
Wat je niet noemt zijn Cd's en PC spellen op DVD. Die zijn wel helemaal (ofja, zo goed als) verdwenen.

Als er een markt komt voor gamekeys voor console spellen zoals het op pc werkt (key kopen bij winkel X en invoeren op platform Steam) kan ik me prima voorstellen dat alle console schijfjes weg zijn.

Ik bedoel niet het omzeilen van regiorestricties met een vpn om een key in een ander land te kopen of het verhandelen van xbox accounts maar dat fatsoenlijke (online) winkels keys legaal verkopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Exactor it op 02-02-2024 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstMid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 10:51

ErnstMid

Xbox GT: Capitalbully

Jabadabadoe schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:33:
Is er een reden waarom de Xbox draadloze adapter zo slecht verkrijgbaar is?

Ben op zoek naar een goede controller voor PC-games, Xbox leek mij de meest logische
Beetje late reactie; maar waarom zou je zo'n draadloze adapter nodig hebben? De standaard xbox controller kun je via bluetooth (of anders kabel) gewoon gebruiken toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Exactor it schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Daar doen we hier niet aan. Hier bespreken we uitsluitend of xbox genoeg exclusives heeft, of je een accu pack of oplaadbare batterijen moet kopen en of de gamepass truk nog werkt. :+
Je vergat de terugkerende discussie over digitaal / fysiek….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persona 3 is vandaag te downloaden via GP. Zelf nog wat reviews bekeken en ik laat hem toch maar aan me voorbij gaan. Het ziet er tof uit, maar het echte Jrpg turn based combat gaat me denk ik vrij snel tegenstaan. Zeker in een game die vrij lang duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:36:
Persona 3 is vandaag te downloaden via GP. Zelf nog wat reviews bekeken en ik laat hem toch maar aan me voorbij gaan. Het ziet er tof uit, maar het echte Jrpg turn based combat gaat me denk ik vrij snel tegenstaan. Zeker in een game die vrij lang duurt.
Je vliegt op easy zo door gevechten heen, dus ik zou het alsnog een kansje geven. Denk dat je alles eromheen wel enorm waardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik krijg alleen de menus niet uit het Japans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Volledige Xbox moest naar het Engels blijkbaar. Meh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:44:
[...]

Heb je hem standaard dan op Japans staan :P
Vermoedelijk Nederlands maar is het die aloude bug dat als jouw voorkeurstaal niet beschikbaar is dat hij gewoon de eerstvolgende taal pakt ipv terug te vallen op Engels...
Dat is eigenlijk best erg dat ze dat nooit gefixt hebben en helpt natuurlijk ook niet mee met hun marktpenetratie buiten de VS.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:13:
[...]

Vermoedelijk Nederlands maar is het die aloude bug dat als jouw voorkeurstaal niet beschikbaar is dat hij gewoon de eerstvolgende taal pakt ipv terug te vallen op Engels...
Dat is eigenlijk best erg dat ze dat nooit gefixt hebben en helpt natuurlijk ook niet mee met hun marktpenetratie buiten de VS.
Ah ja. Nederlands is ook een optie qua taal. The horror :P Af en toe zie ik screenshots van games met Nederlandse taal. Echt verschrikkelijk vind ik dat maar kan me wel situaties indenken wanneer het makkelijk is, bijv met kleinere kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Leuk artikel. 30 developers in de spotlight met minder dan 30 werknemers:

https://the-indie-in-form...ng-big-waves-with-idxbox/

Vaak verantwoordelijk voor de meer innovatieve en creatieve games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bij het merk Thrustmaster heb ik direct trust issues :P

Ik wacht deze keer wat reviews af :P Daarnaast zit de “select button” net zoals bij die andere achter de linker stick wat niet ideaal was. De back buttons zien er ook een beetje apart uit. Wellicht komt dat door de hoek waarin ze getoond werden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
We got a new Xbox player! :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yYFtpCHw3IF5am9cQU9Jsx6LYxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v7yT2FR758dkKfB1iTuKVFri.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vPEgVIebqfn7Xk0bWauzJ_Fvflo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cK1FGCalwHExd9yJ9qS0Nzy8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door G_Dragon op 03-02-2024 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:05:
[Twitter]

Leuk artikel. 30 developers in de spotlight met minder dan 30 werknemers:

https://the-indie-in-form...ng-big-waves-with-idxbox/

Vaak verantwoordelijk voor de meer innovatieve en creatieve games.
Staan leuke titels tussen. Echo generation heb ik mij heel goed mee vermaakt. Staan ook een paar tussen die ik wel wil proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oké, nu is het voor mij wel echt duidelijk dat ze bij Ubisoft niet heel veel ervaringen hebben met Metroidvania’s :P

Een van de moeilijkste platform secties tot nu toe tegen gekomen in 15 uur. Echt (tot schaamte toe) een half uur over gedaan ofzo om het te halen en wat is de reward… een skin voor een broek… dan heb je het niet helemaal begrepen :p

@PdeBie Inderdaad Prince of Persia the lost Crown :)

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 03-02-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:26:
Oké, nu is het voor mij wel echt duidelijk dat ze bij Ubisoft niet heel veel ervaringen hebben met Metroidvania’s :P

Een van de moeilijkste platform secties tot nu toe tegen gekomen in 15 uur. Echt (tot schaamte toe) een half uur over gedaan ofzo om het te halen en wat is de reward… een skin voor een broek… dan heb je het niet helemaal begrepen :p
PoP? Of welke game hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10
Iemand ervaring met converters als deze? Zou graag wat extra storage willen, maar de "officële" prijzen zijn toch wel fors. Deze kost ergens tussen de 30 en 50 euro (eBay vs Amazon).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qvc_G8lmGlz29xNHoYSSHx60QSQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S0iPbPtcG6qfZ6GiERBHrtat.jpg?f=user_large

En dat dan combineren met een 2TB NVME schijfje via V&A. Kijk dan wordt het betaalbaar :)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hekser
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 29-02-2024
Gisteren Suicide Squad gekocht. Ik moet zeggen dat het me echt aangenaam verrast! Ik ben gek op de DC games en wist dat er nogal wat gezeur was rondom deze game maar geen spijt van de koop.
Top om afwisselend met 4 karakters de game te spelen. En de gunplay is echt dik in orde.

Tussendoor doe ik nog Brotato, een roquelite arenashooter die op gamepass staat. Heerlijk om met de quick resume feature (wat hou ik van die feaure) deze tussendoor op te starten voor de variatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
Master FX schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:20:
Iemand ervaring met converters als deze? Zou graag wat extra storage willen, maar de "officële" prijzen zijn toch wel fors. Deze kost ergens tussen de 30 en 50 euro (eBay vs Amazon).

[Afbeelding]

En dat dan combineren met een 2TB NVME schijfje via V&A. Kijk dan wordt het betaalbaar :)
Gaat zeer waarschijnlijk niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:10
drakiesoft schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:31:
[...]
Gaat zeer waarschijnlijk niet werken
Based on???

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Ik heb er geen ervaring mee. Maar met wat googlen lees ik weinig positieve reviews. Het is nogal specifiek met welke SSD het werkt. Dus zomaar even combineren met een 2TB NVME schijfje via V&A lijkt geen gegarandeerd succes. Het komt mij over als goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Het prijsverschil tussen het specifieke model + converter dat het werkt is ook niet zo groot om het te doen.

Kan je beter wachten tot er in de toekomst een andere oplossing komt of alvast sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 12:19

Johnny E

Dôh !!

In de beschrijving van het product staat helemaal onderaan dat deze alleen werkt met 1 type SSD, de WD CH SN530 1TB. Ofwel don’t bother…

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
MS wil dat je een licensed SSD koopt. Met convertors aan de slag gaan kan tijdelijk werken maar tot nu toe zijn er al een aantal onbruikbaar gemaakt door software updates op de xbox. Als er geen enorm prijsverschil is zou ik het laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
Vanavond Insurgency Sandstorm even opgestart. Qua graphics is er volgens mij een flinke verbetering doorgevoerd. Ik had ooit goede instellingen om normaal te kunnen mikken gevonden maar het was echt hopeloos. Ik ben of heel slecht geworden in schietspellen of de besturing heeft wat aanpassingen nodig via settings.

Om je toch blij te maken heb ik Blasphemous weer opgestart. Ben maar opnieuw begonnen omdat het al een jaar of twee geleden is dat ik gespeeld heb. Is wel echt een goed spel.

Edit: in ander nieuws, Ubisoft Plus heb ik opgezegd na uitspelen Prince of Persia. He even Mirage geprobeerd maar dat was echt tergend saai. Alsof je AC2 speelt maar dan met een nietszeggende protagonist en zonder prachtige klauterijen door de Romeinse tijd. Jammer, want de AC2 trilogie vond ik echt cool en was geïnteresseerd geraakt juist omdat er gezegd werd dat dit een terug naar de roots AC titel was. Verder kon ik alleen maar lachen om de Ubisoft titels die ik niet al gespeeld heb. 19 piek per maand om een stuk of dertig spellen te mogen spelen die je ook voor 19 euro kan kopen als ze in de aanbieding zijn (dat is elke week). Kan me niet voorstellen dat iemand dit doorlopend betaalt.

[ Voor 42% gewijzigd door Exactor it op 03-02-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactor it schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Vanavond Insurgency Sandstorm even opgestart. Qua graphics is er volgens mij een flinke verbetering doorgevoerd. Ik had ooit goede instellingen om normaal te kunnen mikken gevonden maar het was echt hopeloos. Ik ben of heel slecht geworden in schietspellen of de besturing heeft wat aanpassingen nodig via settings.

Om je toch blij te maken heb ik Blasphemous weer opgestart. Ben maar opnieuw begonnen omdat het al een jaar of twee geleden is dat ik gespeeld heb. Is wel echt een goed spel.

Edit: in ander nieuws, Ubisoft Plus heb ik opgezegd na uitspelen Prince of Persia. He even Mirage geprobeerd maar dat was echt tergend saai. Alsof je AC2 speelt maar dan met een nietszeggende protagonist en zonder prachtige klauterijen door de Romeinse tijd. Jammer, want de AC2 trilogie vond ik echt cool en was geïnteresseerd geraakt juist omdat er gezegd werd dat dit een terug naar de roots AC titel was. Verder kon ik alleen maar lachen om de Ubisoft titels die ik niet al gespeeld heb. 19 piek per maand om een stuk of dertig spellen te mogen spelen die je ook voor 19 euro kan kopen als ze in de aanbieding zijn (dat is elke week). Kan me niet voorstellen dat iemand dit doorlopend betaalt.
Blasphemous is echt een waanzinnig spel.
Zeker als je voor de 1000GS gaat, merk je hoe goed het allemaal in elkaar steekt.
Nu ik er over nadenk, zouden de devs van Lords of the Fallen hun inspiratie uit Blasphemous hebben gehaald ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:26:

@PdeBie Inderdaad Prince of Persia the lost Crown :)
Ik ben een uur bezig geweest voor een muntje, dus stel je niet zo ontzettend aan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:35:
[...]

Ik ben een uur bezig geweest voor een muntje, dus stel je niet zo ontzettend aan!
Zojuist de eindbaas verslagen. Nu even kijken of ik nog snel de clean up kan doen. Heb volgens mij redelijk goed alles uitgekamd dus zal niet heel lang hoeven te duren gok ik.

————

Nog 4 upgrade materiaal vinden en dan staat die op 1.000gs. :)

———

En de games van deze week. Zit weinig boeiends tussen deze keer.
https://x.com/trueachieve.../1754082523611550013?s=46

[ Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-02-2024 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drakiesoft
Microsoft gaat multiplatform.
Naast Hifi Rush nu ook starfield naar andere consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
drakiesoft schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:48:
Ik las het net. Waar rook (het zijn nog steeds geruchten) is is vuur dus het zal binnenkort wel duidelijk worden hoe en wat. Zolang ik de games day one kan spelen in GP interesseert het me echt heel erg weinig op welk platforms de games nog meer uitkomen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 04-02-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-04 18:21
Nou, gezien het nieuws worden je keuzes qua platforms binnenkort iets minder. Zodra Sony akkoord gaat met iets als Playstation Plus ‘Ultimate’, zie ik ze geen hardware meer maken volgende generatie. Of wel basic hardware, maar de lead console om te developen wordt Sony.

En vanuit business oogpunt valt dit geheel in de strategie van Microsoft. Satya transformeert Microsoft in een SaaS company en daar is hij heel succesvol in gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-04 18:08
drakiesoft schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:48:
Merkwaardige strategie… aan de ene kant krijgen exclusives wel minder pop-cult status (met uitzonderingen natuurlijk) dus ik snap Microsoft wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
uchiha tijntje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:54:
[...]

Ik las het net. Waar rook (het zijn nog steeds geruchten) is is vuur dus het zal binnenkort wel duidelijk worden hoe en wat. Zolang ik de games day one kan spelen in GP interesseert het me echt heel erg weinig op welk platforms de games nog meer uitkomen. :)
Meer omzet voor games die jij graag speelt zou je wel moeten boeien lijkt me 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
Zonde, Xbox in de 360 tijd was echt mooi en kijk ik met nostalgie op terug. Helaas veel foute keuzes in het begin van de Xbox One tijd, maar ik kreeg weer goede hoop op een betere toekomst na alle recente aankopen. Jammer dat ze nu de handdoek in de ring lijken te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Steven030 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:21:
Zonde, Xbox in de 360 tijd was echt mooi en kijk ik met nostalgie op terug. Helaas veel foute keuzes in het begin van de Xbox One tijd, maar ik kreeg weer goede hoop op een betere toekomst na alle recente aankopen. Jammer dat ze nu de handdoek in de ring lijken te gooien
Juist niet. Ze genereren meer omzet voor games. Lijkt me voor iedereen goede zaak. Hopelijk worden de games zo alleen maar beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:13:
[...]

Meer omzet voor games die jij graag speelt zou je wel moeten boeien lijkt me 😀
Waarom moet mij dat als gamer boeien? Ik heb geen aandelen in Microsoft. Tenzij je bedoelt dat meer omzet betekent dat dat soort games een mooie toekomst hebben, dan vind ik het prima. :P

En de games zijn al goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-02-2024 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
giantgiantus schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:34:
[...]

Juist niet. Ze genereren meer omzet voor games. Lijkt me voor iedereen goede zaak. Hopelijk worden de games zo alleen maar beter.
Niet als je de Xbox consoles een warm hart toedraagt. Ik zou niet weten waarom ik in de toekomst nog een Xbox console zou kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Steven030 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:42:
[...]

Niet als je de Xbox consoles een warm hart toedraagt. Ik zou niet weten waarom ik in de toekomst nog een Xbox console zou kopen
In ieder geval vanwege de controller die vele malen ergonomischer is dan die van de PS. Bij de PS krijg ik kramp in mijn handen als ik er even mee speel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als Sony straks met een PS5 Pro komt en Microsoft met een afgeslankte Series X dan snap ik de keuze wel.
Kunnen ze beter de spellen verkopen voor het snellere systeem zodra de meeste de overstap maken dan helemaal niets meer verkopen, als in én geen consoles meer én geen games meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 07:37:
[...]

Waarom moet mij dat als gamer boeien? Ik heb geen aandelen in Microsoft. Tenzij je bedoelt dat meer omzet betekent dat dat soort games een mooie toekomst hebben, dan vind ik het prima. :P

En de games zijn al goed ;)
Dat bedoel ik. Als ze meer geld verdienen zullen ze ook meer geld hebben voor ontwikkeling van nieuwe games.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Het game landschap voor consoles ziet er verder gewoon heel anders uit over een paar jaar. Financieel is het niet meer vol te houden om door te gaan waar men de vorige twee generaties mee bezig was. De kosten voor het maken van games en daarmee het risico nemen alsmaar toe, het totaal aantal consoles in de lifecycle van een generatie neemt amper toe en de F2P / GAAS domineren de markt. De pivot van Sony naar GAAS gecombineerd met de oneindige stroom aan remakes en remasters om cash binnen te slepen om hun “normale games” proberen te kunnen financieren spreekt mijns inziens boekdelen. MS die qua consoleverkopen gewoon achterloopt moet kijken naar de toekomst. Ook al brengt MS 10 exclusives per jaar en Sony 1, die achterstand halen ze (om voor mij echt onbegrijpelijke redenen) nooit in.

Op twitter is het echt een kansloze exercitie. Elk gerucht wordt 10x groter gemaakt en overgenomen door gamemedia. Het is gewoon even wachten op bericht vanuit MS zelf.
[...]

Ik zat hier gisteren even over te denken. Draag je de consoles een warm hart toe? Of het platform? Ik ben zelf zoals men hier wel weet een groot liefhebber van het Xbox platform, maar als ik dat opknip in delen dan kom ik uit op:

Liefhebber van:
  • De games uit de Xbox stal
  • De controller
  • Mijn digitale bibliotheek
  • Gamepass
  • De achievements
Ik ben niet direct een liefhebber van de cpu, de gpu en het geheugen wat verpakt zit in een plastic omhulsel. :) Zolang ze keuzes maken die ervoor zorgen dat het Xbox platform een mooie toekomst heeft ben ik een tevreden consument.

En als puntje bij paaltje komt en er komt geen nieuwe Xbox console meer, koop ik een mooie game pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 10:46

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Wat er over blijft als de content niet meer exclusief is, is het ecosysteem en software features. Ik Heb er vertrouwen dat ze dat door zullen zetten. Denk smart delivery, FPS boost, backwards compatibility.. Daar is Microsoft heel goed in.
De vraag is of Gamepass wél exclusief zal blijven. Dat zou namelijk wel een grote toegevoegde waarde voor Xbox zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:28
Gevoelsmatig is Microsoft denk ik vol aan het voorbereiden op een console-loze toekomst. Destijds zat ik vol op het Stadia-platform. Google had met Stadia een voorlopersrol maar kwamen net te vroeg in een markt die daar nog niet zo klaar voor was.
Microsoft als uitgever van games en wellicht als streambare plek van je huidige gamelibrary.
Je hebt dan alleen een controller nodig, of dat dan straks eentje van Sony, Microsoft of een third-party is lijkt me je vrije keuze tzt. Op stadia kon je ook elke controller koppelen.
Flinke gok denk ik, maar als het aanslaat is Microsoft spekkoper.
(Mits ik gelijk heb, want wel een dosis natte vingerwerk hier :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 08:13:

[...]

Ik zat hier gisteren even over te denken. Draag je de consoles een warm hart toe? Of het platform? Ik ben zelf zoals men hier wel weet een groot liefhebber van het Xbox platform, maar als ik dat opknip in delen dan kom ik uit op:

Liefhebber van:
  • De controller
  • Gamepass
  • De achievements
Ik ben niet direct een liefhebber van de cpu, de gpu en het geheugen wat verpakt zit in een plastic omhulsel. :) Zolang ze keuzes maken die ervoor zorgen dat het Xbox platform een mooie toekomst heeft ben ik een tevreden consument.

En als puntje bij paaltje komt en er komt geen nieuwe Xbox console meer, koop ik een mooie game pc. :)
Ja, daar zeg je wel wat. Ten tijden van de 360 was ik echt fan van het apparaat zelf. Maar sindsdien is het inderdaad wat saai geweest wellicht, en blijft voor mij inderdaad misschien wel alleen de controller over..
Game pass was denk ik toch al niet mijn ding, omdat ik het type speler ben dat eigenlijk alleen blockbusters op day one wil spelen. Met de recente aankopen léék dat wel goed te komen overigens.

Voor mij voelt dit nieuws wel een beetje alsof de XSX waarschijnlijk mijn laatste Xbox is, en de PS5 pro de enige volgende console wordt. En dat vind ik jammer, zelfs als dat alleen maar vanuit nostalgie richting de 360-tijden en de ergonomie van de controller is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakiesoft
Het game landschap voor consoles ziet er verder gewoon heel anders uit over een paar jaar. Financieel is het niet meer vol te houden om door te gaan waar men de vorige twee generaties mee bezig was. De kosten voor het maken van games en daarmee het risico nemen alsmaar toe, het totaal aantal consoles in de lifecycle van een generatie neemt amper toe en de F2P / GAAS domineren de markt. De pivot van Sony naar GAAS gecombineerd met de oneindige stroom aan remakes en remasters om cash binnen te slepen om hun “normale games” proberen te kunnen financieren spreekt mijns inziens boekdelen. MS die qua consoleverkopen gewoon achterloopt moet kijken naar de toekomst. Ook al brengt MS 10 exclusives per jaar en Sony 1, die achterstand halen ze (om voor mij echt onbegrijpelijke redenen) nooit in.

Op twitter is het echt een kansloze exercitie. Elk gerucht wordt 10x groter gemaakt en overgenomen door gamemedia. Het is gewoon even wachten op bericht vanuit MS zelf.

[...]

Liefhebber van:
  • De controller
  • Gamepass
  • De achievements

Het zo zijn geruchten, maar zolang het niet bevestigd of ontkent wordt... Die nadella heeft altijd al een hekel aan exclusives gehad. Er is geïnvesteerd (zenimax/abk) en nu moet er geïncasseerd worden (shareholders) ze worden hiermee wellicht de grootste software leverancier vwb games, maar ten koste van wat.. Hardware? De groei rek is er uit, streaming xcloud werkt niet goed dus is mislukt. Ook het gebrek aan transparantie is wat mij betreft het grootste probleem en de wil om door te zetten. Kijk naar Windows phone/nokia hololens. Hardware waar ze te vroeg mee gestopt zijn.
Het msx model waarbij hardware open gegooit wordt zie ik ook niet zitten. Er kan ook nog een ander ding zijn waarom ze dit doen. Soms is het net een spelletje schaken. Offer een pion op, om daarna een grotere stap te maken. Na de moeizame abk overname, willen ze wellicht een volgende overname (mocht daar nog sprake van zijn) eenvoudiger laten verlopen. Ik zat zelf te denken aan Steam al acht ik de kans klein. Ze willen dat wellicht ook overnemen om meer grip te krijgen op pc game distributie en dan mag er natuurlijk geen discussie meer zijn over exclusiviteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:38

Armada

-Wat wil je weten?-

Het wordt nog erger, omdat MS hiermee een directe concurrent wordt van andere 3rd parties. Deze week is er een brief aan de 3rd party publishers, waarvan sommigen niet langer gehouden willen worden aan hun verplichte Xbox support (voor toekomstige titels). De bal begon vorig jaar pas echt goed te rollen toen Satya zijn persoonlijke prestatiebonus loskoppelde van Gamepass prestaties en daarna de Xbox divisie verplichtte om zichzelf budgettechnisch te bedruipen. Dan kan je alleen nog maar uit met de sales op andere platforms. Kostentechnisch zijn ze al zwaar op de handrem gaan staan met vrijwel geen marketingbudget meer vanaf november en het terugtrekken van fysieke schijfjes uit de winkels.
Erg triest en ik ben er niet blij mee, want ik denk dat het heel goed voor de markt is om meerdere sterke concurrenten in de markt te hebben.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:26

Nogne

>.<

Als het andersom ook gebeurt ben ik pas echt blij, heb beide consoles. Maar zou liever alles in het Xbox platform hebben, want daardoor heb je BC en vaak dat je de games ook bezit voor de PC.

Het feit dat ik iets koop op de Xbox en dan ook op de PC kan spelen zorgt er voor dat ik het Xbox platform prefereer.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
Aan de ene kant jammer, maar dat is dan voor mij toch meer nostalgie naar de eerste generatie Xbox en Xbox 360. Uiteindelijk wil ik gewoon leuke games spelen en als Microsoft dit beter kan realiseren door hun games multiplatform uit te brengen dan lijkt me dat een uitstekende oplossing. Zie graag de eerste Halo games verschijnen op de Nintendo Switch...
Of het perse nodig is om 3 sterke hardware concurrenten te hebben met Microsoft, Sony en Nintendo weet ik niet. Die verhouding is toch al jaren scheef. Geen idee hoe Microsoft die Xbox 360 tijd kan doen herleven. En de PC markt is qua gamen met apparaten als de Steam Deck etc. ook een stuk interessanter geworden. In ieder geval keuze genoeg.

@uchiha tijntje De kosten voor het maken van games lijkt mij onhoudbaar. Ben benieuwd hoe ze dat de komende jaren gaan aanpakken. Ik ben er wel een beetje klaar mee om 10+ jaar op een opvolger zoals GTA6 te wachten. Doe mij maar weer de tijd dat je 2 a 3 GTA titels in een console generatie kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 10:46

HollovVpo1nt

I like gadgets

Armada schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:28:
Erg triest en ik ben er niet blij mee, want ik denk dat het heel goed voor de markt is om meerdere sterke concurrenten in de markt te hebben.
Ik ben het met je eens, maar in de vraag naar hoe concurrerend te blijven kun je je afvragen of de investering die het vergt voor Microsoft om relevant te blijven niet disproportioneel groot wordt. Ze moeten steeds meer uitgeven zonder in te lopen op de concurrentie. Wat Microsoft mijn inziens moet doen is hun games zo veel mogelijk multiplatform maken en voor die games meer waarde bieden op het Xbox platform. Bijvoorbeeld
- Extra content en features op de Xbox versies
- Games toegankelijk voor Xbox bezitters met Gamepass.

Stel je koopt dit jaar een mogelijke Indiana Jones, Starfield en Hellblade II op een ander platform, dan ben je al snel 140 euro verder. Dat is het bedrag van een GamePass Ultimate abonnement voor een heel jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:36:
[...]

Ik ben het met je eens, maar in de vraag naar hoe concurrerend te blijven kun je je afvragen of de investering die het vergt voor Microsoft om relevant te blijven niet disproportioneel groot wordt. Ze moeten steeds meer uitgeven zonder in te lopen op de concurrentie. Wat Microsoft mijn inziens moet doen is hun games zo veel mogelijk multiplatform maken en voor die games meer waarde bieden op het Xbox platform. Bijvoorbeeld
- Extra content en features op de Xbox versies
- Games toegankelijk voor Xbox bezitters met Gamepass.

Stel je koopt dit jaar een mogelijke Indiana Jones, Starfield en Hellblade II op een ander platform, dan ben je al snel 140 euro verder. Dat is het bedrag van een GamePass Ultimate abonnement voor een heel jaar.
Met name dit. De vijver op console gebied wordt al 2 decennia amper groter terwijl de tuin waarin die vijver ligt maar blijft uitdijen (mobile, pc en cloud). Je volledig focussen op consolegebied en dat in stand proberen te houden met exclusives is een kansloze exercitie op de lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deels snap ik het, maar als Xbox zou stoppen dan zou dat niet goed voor de Game industrie zijn, want laten we eerlijk zijn, welke concurrentie zou Sony dan nog hebben? Nintendo met alle respect loopt op hardware 10 jaar achter op Xbox en Sony, dit zou betekenen dat Sony de alleen macht zou hebben op de console markt, en dan zouden hun kunnen doen met de prijzen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Met name dit. De vijver op console gebied wordt al 2 decennia amper groter terwijl de tuin waarin die vijver ligt maar blijft uitdijen (mobile, pc en cloud). Je volledig focussen op consolegebied en dat in stand proberen te houden met exclusives is een kansloze exercitie op de lange termijn.
Ik denk dat dit een heel belangrijk punt is. Waar ik voor MS me zorgen over maak is het volgende. Volgens mij hebben ze goud in handen om gamepass inderdaad heel succesvol uit te rollen op tal van apparaten (denk ook aan IPhone en Ipad waar het ook mogelijk gaat zijn). Echter, de cloud infrastructuur is in vergelijking met bv Geforce Now and Stadia nog steeds erg matig. Dat laatste werkt ze enorm tegen om een grotere playerbase aan te boren. Eigenlijk snap ik het ook niet, MS is notabene een cloud bedrijf….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunterrnl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 17:57
Linksquest schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:04:
Deels snap ik het, maar als Xbox zou stoppen dan zou dat niet goed voor de Game industrie zijn, want laten we eerlijk zijn, welke concurrentie zou Sony dan nog hebben? Nintendo met alle respect loopt op hardware 10 jaar achter op Xbox en Sony, dit zou betekenen dat Sony de alleen macht zou hebben op de console markt, en dan zouden hun kunnen doen met de prijzen wat ze willen.
Doet Sony dat niet al ? Met alle verhogingen van de laatste jaren wat ze invoeren onder de noemer van "Betere kwaliteit leveren". Naast de prijs omhoog is hun brede game aanbod ook tot het minimale gesloken met alleen maar vervolgen en remasters. Tuurlijk het zijn geen slechte games, maar een beetje vernieuwing mag wel een beetje.

Gelukkig is PC gaming een beetje met een opmars bezig de laatste jaren en daar helpen de PC handhelds gelukkig ook aan mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mocht er geen nieuwe Xbox console komen ga ik eens rustig kijken naar een mooie game pc aangesloten op mijn TV zodat ik nog steeds kan gamen vanuit mijn luie stoel in combinatie met het Xbox platform :P De kosten die ik bespaar op het niet hoeven te kopen van games uit de Sony store die dan ongetwijfeld nog onaantrekkelijker wordt kan ik dan prima spenderen aan wat extra hardware :+

Benieuwd wanneer er wat info vanuit MS komt, want het is nu echt nog alleen speculeren terwijl menig doomscenario weer langs komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-04 17:00
Ik ben zelf primair PC gamer maar heb ook een X en een S thuis staan. Maar ik vind deze berichten toch wel zorgwekkend. Dit lijkt me voor de lange termijn een slechte ontwikkeling voor iedereen.

- Minder prestige games van zowel Playstation als Xbox. Dit is voornamelijk een selling point van de console, dat is niet nodig als Xbox geen consoles probeert te verkopen en voor Playstation niet als er geen concurrent is.
- Duurdere PS consoles. Waarom tegen kostprijs verkopen als je een monopolie positie hebt? Waarom niet bezuinigen op hardware?
- Mogelijk geen PS ports meer naar PC om de monopolie positie van PS te versterken. PC wordt meer een bedreiging als Xbox niet meer bestaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:04:
Het zou inderdaad niet goed zijn als Xbox zou gaan stoppen en ik zie ze dit ook niet doen, want het zal ook een grote bron van inkomsten zijn die ze dan moeten missen. Het feit dat ze op het gebied van fysieke spellen zich terugtrekken vind ik best wel kwalijk maar aan de andere kant begrijpelijk, dan zou mijn enige wens wel zijn dat ze mooie fysieke collectors edities te blijven uitbrengen voor de verzamelaars onder ons.
L23 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:26:

@uchiha tijntje De kosten voor het maken van games lijkt mij onhoudbaar. Ben benieuwd hoe ze dat de komende jaren gaan aanpakken. Ik ben er wel een beetje klaar mee om 10+ jaar op een opvolger zoals GTA6 te wachten. Doe mij maar weer de tijd dat je 2 a 3 GTA titels in een console generatie kreeg.
Ik ben het helemaal met je eens, het heeft veel te lang geduurd en Grand Theft Auto 5 is ook veel te vaak opnieuw uitgekomen om maar geld te verdienen. Dit gaat waarschijnlijk ook met Grand Theft Auto 6 gebeuren, maar zou verboden moeten worden. Ik snap dat spellen steeds meer grafisch worden en hierdoor hogere ontwikkelingskosten hebben waardoor het automatisch langer duurt tot release maar dit was wel extreem lang inderdaad.

--------------------------------

Ik mis wel heel erg de kwaliteit en uitwerking bij spellen, je ziet steeds vaker spellen uitkomen met grote bugs / fouten of zelfs oude graphics vanwege deadlines. Mijn gevoel is dat we dit een aantal jaar geleden een stuk minder zagen en dat klopt ook als ik de uitleg hieronder van @uchiha tijntje zie:
Zoals Assassin's Creed: Mirage was bijvoorbeeld veel te snel 100% te spelen op hard (30 uur), Maar gelukkig waren er vorig jaar ook een spellen die toch erg goed bleken te zijn:
  • Baldur's Gate 3 (moet ik zelf nog spelen)
  • High on Life
  • Dead Island 2
  • Alan Wake II
  • Hogwarts Legacy
  • Hi-Fi Rush
  • Starfield (kwam helaas wel met veel problemen uit)
Daarom hoop ik dit jaar weer wat meer vooruitgang of diepgang te gaan zien in spellen en dat ziet er tot nu toe wel veelbelovend uit met spellen zoals :
  • Senua's Saga: Hellblade II
  • Star Wars: Outlaws
  • Avowed
  • S.T.A.L.K.E.R. 2
  • Indiana Jones and the Great Circle
  • Dragon Ball: Sparking! ZERO
  • Jurassic Park: Survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik mis wel heel erg de kwaliteit en uitwerking bij spellen, je ziet steeds vaker spellen uitkomen met grote bugs / fouten of zelfs oude graphics vanwege deadlines. Mijn gevoel is dat we dit een aantal jaar geleden een stuk minder zagen.
Dat valt wel wat mee. Toen werden ze alleen niet gepatcht en was een gamebreaking bug écht gamebreaking. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:38:
Ik ben het helemaal met je eens, het heeft veel te lang geduurd en Grand Theft Auto 5 is ook veel te vaak opnieuw uitgekomen om maar geld te verdienen. Dit gaat waarschijnlijk ook met Grand Theft Auto 6 gebeuren, maar zou verboden moeten worden. Ik snap dat spellen steeds meer grafisch worden en hierdoor hogere ontwikkelingskosten hebben waardoor het automatisch langer duurt tot release maar dit was wel extreem lang inderdaad.
Ik vraag me vooral af waar het naar toe gaat. Het duurt al te lang, maar het lijkt ook steeds langer te gaan duren voor er een opvolger komt. Van mij mag die grafische pracht en ontwikkelingskosten wel omlaag. Ik weet dat ik hier de uitzondering in ben, maar ik heb er niet om gevraagd :P Ik vind het op zich niet gek dat mijn interesse de laatste jaren meer bij indie games ligt en dat ik mij prima/beter vermaak op het minder krachtige Nintendo platform. Graag zie ik wat meer focus op de gameplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:06
Over AC Mirage, die was max 50 in de prijs gezet. En ik vind het wel fijn dat het een wat kortere duur heeft. Niet elk spel hoeft 100 uur te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-04 00:25

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik denk dat Xbox wel een platform op zichzelf blijft. Wat wil je nog meer dan MS games uitbrengen op concurrerende platformen en op die manier geld cashen. Vooral als je daarbij ook nog je eigen propositie kunt versterken.

Vanuit MS beredeneerd:
Prima om 70 dollar te incasseren voor de nieuwe COD op de Playstation of Nintendo -> of neem gamepass ultimate dan speel je het day one zonder extra kosten.

Zelfde voor Starfield, HIFI rush maar miss ook wel Halo. Of wat te denken van een nieuwe Elder scrolls. Alleen al op basis van de naam zal die miljoenen exemplaren verkopen op andere hardware platformen.

Je bied namelijk wel iets aan op een concurrent platform, een metaforisch bolletje ijs (Je laat het publiek proeven) Dat smaakt dan altijd naar meer..

[ Voor 11% gewijzigd door Chrosser op 05-02-2024 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:01
@G_Dragon
Dragon's Dogma 2: vergeet deze game niet in dat lijstje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:32:
@G_Dragon
Dragon's Dogma 2: vergeet deze game niet in dat lijstje. ;)
Sorry, vergeef me! :D
Dat is een spel die ik zelf niet snel zou spelen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:01
G_Dragon schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Sorry, vergeef me! :D
Dat is een spel die ik zelf niet snel zou spelen :p
Oke als je het niet speelt dan vergeef ik het je. ;)
Capcom is de laatste jaren zo goed bezig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:35:
[...]

Oke als je het niet speelt dan vergeef ik het je. ;)
Capcom is de laatste jaren zo goed bezig. :)
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet :P
Hij staat in ieder geval niet in de planning.

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 05-02-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hunterrnl schreef op maandag 5 februari 2024 @ 11:16:
[...]

Doet Sony dat niet al ? Met alle verhogingen van de laatste jaren wat ze invoeren onder de noemer van "Betere kwaliteit leveren". Naast de prijs omhoog is hun brede game aanbod ook tot het minimale gesloken met alleen maar vervolgen en remasters. Tuurlijk het zijn geen slechte games, maar een beetje vernieuwing mag wel een beetje.

Gelukkig is PC gaming een beetje met een opmars bezig de laatste jaren en daar helpen de PC handhelds gelukkig ook aan mee.
Ja dat doen ze al omdat ze het kunnen, marktleider he. Maar juist daarom vind ik concurrentie belangrijk, maar snap natuurlijk ook dat niet elke exclusieve game op elk systeem kan / gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:40
Armada schreef op maandag 5 februari 2024 @ 09:28:
Het wordt nog erger, omdat MS hiermee een directe concurrent wordt van andere 3rd parties. Deze week is er een brief aan de 3rd party publishers, waarvan sommigen niet langer gehouden willen worden aan hun verplichte Xbox support (voor toekomstige titels). De bal begon vorig jaar pas echt goed te rollen toen Satya zijn persoonlijke prestatiebonus loskoppelde van Gamepass prestaties en daarna de Xbox divisie verplichtte om zichzelf budgettechnisch te bedruipen. Dan kan je alleen nog maar uit met de sales op andere platforms. Kostentechnisch zijn ze al zwaar op de handrem gaan staan met vrijwel geen marketingbudget meer vanaf november en het terugtrekken van fysieke schijfjes uit de winkels.
Ik snap dat met die brief niet helemaal. Hoezo moeten 3rd party publishers verplicht Xbox supporten? Heb je het hier over de verplichte support voor Xbox Series S?

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Maar uiteindelijk zitten we hier om de games :)

Pagina: 1 2 ... 87 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie