Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:12:
[...]

Er is maar één reden waarom ik hem niet zou kopen en dat zou het ontbreken van een 60fps modus zijn.
Zolang daar nog geen duidelijkheid over is gegeven wacht ik met op de pre-order knop te drukken.
Pre-orderen doe ik sowieso niet :P In ieder geval niet bij IP’s die ik niet ken.

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-02-2024 15:14 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:51
NukaWorldNL schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:02:
Schijnbaar wordt het er nu weer gezegd dat Starfield en Indiana Jones (het zou meer gaan als titels zoals Hifi Rush etc) toch misschien niet naar de Playstation zal komen. Tenminste dat zegt een insider die eerder had gezegd dat het wel zo zou zijn. En zo zijn we wel meerdere dingen die nu weer gezegd worden. Het wordt gewoon afwachten wat Xbox zal zeggen, Kan je zien dat het straks allemaal wel meevalt en iedereen zich druk heeft gemaakt om niks.
Maakt niet zoveel meer uit. De schade is al gedaan. Marketing technisch ook handig om een week lang de meest gekke speculatie op internet rond te laten gaan. Als er niets "schokkends" te melden is met de business update event, had een simpele tweet al een hoop schade kunnen voorkomen.

Maargoed ze houden het spannend. Het zal aan je perceptie liggen of het nieuws meevalt en/of het positief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:13:
[...]

Pre-orderen doe ik sowieso niet :P In ieder geval niet bij IP’s die ik niet ken.
Heb ik niet zo veel moeite mee.
Er wordt tegenwoordig meestal al zoveel content vrijgegeven dat je ruim voor de release al weet wat je kan verwachten.
Maar helaas ontbreekt juist bij dit spel voor mij de belangrijkste informatie.
Na Starfield heb ik mijzelf beloofd echt nooit meer op 30fps te gaan spelen 😵‍💫

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFHBdBmYXq8-0rNWZbGC8y1-V70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B6yKowJsxdYH6o7P1s9bYTuB.webp?f=fotoalbum_large

Hopelijk wordt die ooit gemaakt. Instant buy. Die game is echt zo tof. Als je een avontuur wilt beleven en houdt van puzzelen en exploreren zonder dat je hand wordt vastgehouden kan ik Outer Wilds niet genoeg aanbevelen.

Aan de ene kant vind ik het jammer dat er niet veel meer LEGO cross-overs zijn met games IP’s dan bijvoorbeeld de Nintendo en Minecraft sets, maar aan de andere kant ben ik best blij want dat bespaart me veel geld en ruimte :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
uchiha tijntje schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:12:
Afwachten… een onmogelijk woord anno 2024.
Niet te vergeten al die “journalisten” die elke scheet uitschrijven in zinloze artikelen die al 10x eerder geschreven zijn op andere platformen. Of al die YouTube kanalen met verbaasde gezichten in de thumbnails.

Ik heb echt zo’n schurfthekel tegenwoordig aan “nieuws”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:19
Volgens mij is het antwoord op m'n vraag: JA.
Maar wil het toch even verifiëren.

M'n zoon wil graag een specifieke map in Minecraft spelen. Deze map zit ook in het Deluxe pakket, en deze is met Game Pass 24 euro. Nu is het geval dat Game Pass op mijn account zit.

De vraag is dus: Als ik Minecraft Deluxe koop, kan m'n zoon op zijn account dan ook deze maps en extra's spelen?

Wat ik lees is dat deze extra's dan 0 muntjes kosten in de in-game Minecraft store, dus dat doet me twijfelen of het account-gebonden is.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En de games van deze week: https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-february-12

Best wel wat kleine games die me interessant lijken, in afwachting van de grote time slurpers zoals Dragons Dogma 2 en Expeditions, a mudrunner game. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:03:
En de games van deze week: https://www.trueachieveme...ew-xbox-games-february-12

Best wel wat kleine games die me interessant lijken, in afwachting van de grote time slurpers zoals Dragons Dogma 2 en Expeditions, a mudrunner game. :)
Benieuwd naar Banishers, kan nog steeds geen hoogte krijgen van die game wat het nu eigenlijk wil zijn.
Soulslike ? RPG ? Story driven ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:08:
[...]

Benieuwd naar Banishers, kan nog steeds geen hoogte krijgen van die game wat het nu eigenlijk wil zijn.
Ik heb ook een paar filmpjes gekeken maar had dezelfde vragen als jou. :) Volgens mij is die ook vrij kort, wat niet erg is, maar dat bepaald wel een beetje wat voor type game het is. Maar ze hadden het wel duidelijker mogen brengen idd.

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 11-02-2024 22:55 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiJkWBiUgSA3fFMXehIQUaGHjks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5p91aVwgPkHcRAHtSphniYc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLvG4ZQrQIj7KlCOMSQtcPnSS9k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7Ogy5tdQLAkmqOX0szTdhYw7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvVibwJYX2DsX4rmN9KV4L8uIUc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hhygR61w8SqGjYxufIKQ5Fo6.png?f=fotoalbum_tile

Gisteravond na 100 uur spelen Avatar Frontiers Of Pandora 100% uitgespeeld op hard (Op twee bugged zij missies na alles gehaald, de hele map ontdekt, alle achievements, alle clan contributies, alle collectibles, alle skill points, alle ancestor punten en level 20 geworden met volledige eigen gemaakt armor en wapens). Had zelfs 17 skill points over na het uitspelen, dus je krijgt er tot mijn verbazing zoveel meer dan je werkelijk nodig hebt. Maar wat ga ik spelen van dit spel missen en was dit een mooi voorbeeld van wat we mogen verwachten van de huidige consoles!

Nu wou ik gaan beginnen aan de uitbreiding van Cyberpunk 2077 of die van Dead Island 2, maar gistereavond ook besloten om met een maat van mij die zijn Xbox net een week geleden heeft gekocht om samen de hele campain opnieuw te gaan spelen van Halo: The Master Chief Collection. We hebben namelijk allebei het verhaal al veel te lang niet meer gespeeld..

Dus voor de aankomende tijd genoeg te spelen en dan heb ik ook nog spellen klaar staan zoals Robocop, Immortals of Aveum. En dan komt er dit jaar ook nog voldoende uit wat op mijn verlanglijstje staat dus in 2024 hoef ik mij niet te vervelen :X

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2024 13:04 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 19:03
G_Dragon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:54:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Gisteravond na 100 uur spelen Avatar Frontiers Of Pandora 100% uitgespeeld op hard (Op twee bugged zij missies na alles gehaald, de hele map ontdekt, alle achievements, alle clan contributies, alle collectibles, alle skill points, alle ancestor punten en level 20 geworden met volledige eigen gemaakt armor en wapens). Had zelfs 12 skill points over na het uitspelen, dus je krijgt er tot mijn verbazing zoveel meer dan je werkelijk nodig hebt. Maar wat ga ik spelen van dit spel missen en was dit een mooi voorbeeld van wat we mogen verwachten van de huidige consoles!

Nu wou ik gaan beginnen aan de uitbreiding van Cyberpunk 2077 of die van Dead Island 2, maar gistereavond ook besloten om met een maat van mij die zijn Xbox net een week geleden heeft gekocht om samen de hele campain opnieuw te gaan spelen van Halo: The Master Chief Collection. We hebben namelijk allebei het verhaal al veel te lang niet meer gespeeld..

Dus voor de aankomende tijd genoeg te spelen en dan heb ik ook nog spellen klaar staan zoals Robocop, Immortals of Aveum. En dan komt er dit jaar ook nog voldoende uit wat op mijn verlanglijstje staat dus in 2024 hoef ik mij niet te vervelen :X
Nice ben zelf nog bezig aan hogwarts legacy (22h momenteel op de teller) en dying light 2 is onderweg die ik nog hoop af te krijgen voor dragons dogma 2 uitkomt 8)7

Misschien midden dit jaar avatar nog is oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bieren89 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Nice ben zelf nog bezig aan hogwarts legacy (22h momenteel op de teller) en dying light 2 is onderweg die ik nog hoop af te krijgen voor dragons dogma 2 uitkomt 8)7

Dat zijn ook prachtige spellen waarin ik zelf ook veel uren in heb zitten, Hogwarts Legacy 1000/1000G gespeeld en alle verhaallijnen gedaan + op een save 100% behaald. Dying Light 2 heb ik alleen de story gespeeld maar wel op een heel rustig tempo :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bieren89
G_Dragon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Dat zijn ook prachtige spellen waarin ik zelf ook veel uren in heb zitten, Hogwarts Legacy 1000/1000G gespeeld en alle verhaallijnen gedaan + op een save 100% behaald. Dying Light 2 heb ik alleen de story gespeeld maar wel op een heel rustig tempo :).
Moet nog een paar main quests doen en dan leg ik hem toch even aan de kant ze. Er toch genoeg van nu. Tijd voor is iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bieren89 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Hogwarts heerlijke game. :9
Zeker niet “perfect” maar alsnog staat ie in mijn top lijstje van 2023. Cyberpunk 2.0 staat op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bieren89
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2024 @ 11:58:
[...]

Hogwarts heerlijke game. :9
Zeker niet “perfect” maar alsnog staat ie in mijn top lijstje van 2023. Cyberpunk 2.0 staat op 1.
Het is inderdaad een heerlijke game. Maar mag nog geen avada kadavra casten :'(

overal complete zit ik op een 53% op deze save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01:45
justifire schreef op zondag 11 februari 2024 @ 18:08:
[...]

Deze gezien toevallig? Lijkt gewoon een action-adventure game met spoken en een vet gaaf verhaal te worden. Spirituele vervolg op Vampyr (niet gespeeld zelf) zeggen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
justifire schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:12:
[...]

Er is maar één reden waarom ik hem niet zou kopen en dat zou het ontbreken van een 60fps modus zijn.
Zolang daar nog geen duidelijkheid over is gegeven wacht ik met op de pre-order knop te drukken.
Mja, we gaan weer een tijdperk in dat 60fps niet haalbaar is voor de PS5 en XSX. Daar moeten we maar weer aan gaan wennen. Wat ik niet zo goed begrijp is dat ontwikkelaars de 40fps niet omarmen. Dat voelt zóveel beter aan dan 30fps.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:05:
[...]

Mja, we gaan weer een tijdperk in dat 60fps niet haalbaar is voor de PS5 en XSX. Daar moeten we maar weer aan gaan wennen. Wat ik niet zo goed begrijp is dat ontwikkelaars de 40fps niet omarmen. Dat voelt zóveel beter aan dan 30fps.
Ik heb er totaal geen cijfers voor, maar het zou me niks verbazen als het nogal tegen valt hoeveel mensen werkelijk een tv hebben die die 40 Hz ook goed weer kan geven... Stel dat maar 10% er voordeel uit kan halen (en bedenk je dat dit forum niet representatief zal zijn, wij zijn de diehards), dan moet je dus of extra dev tijd inzetten voor een extra performance target waar 90% niks aan heeft, of als je standaard 40 fps target dan laat je grafische pracht en praal liggen die je nog extra in had kunnen zetten als je maar 30 fps getarget had (en is de game effectief lelijker voor die 90%)

Ik zeg overigens absoluut niet dat ik het er mee eens ben hè, zou het zelf ook liever wel zien, maar ik denk dat bovenstaande ongeveer de reden zal zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Nou nieuwe week nieuwe kansen. Ben benieuwd wanneer Xbox komt met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Finraziel schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:05:
[...]

Ik heb er totaal geen cijfers voor, maar het zou me niks verbazen als het nogal tegen valt hoeveel mensen werkelijk een tv hebben die die 40 Hz ook goed weer kan geven... Stel dat maar 10% er voordeel uit kan halen (en bedenk je dat dit forum niet representatief zal zijn, wij zijn de diehards), dan moet je dus of extra dev tijd inzetten voor een extra performance target waar 90% niks aan heeft, of als je standaard 40 fps target dan laat je grafische pracht en praal liggen die je nog extra in had kunnen zetten als je maar 30 fps getarget had (en is de game effectief lelijker voor die 90%)

Ik zeg overigens absoluut niet dat ik het er mee eens ben hè, zou het zelf ook liever wel zien, maar ik denk dat bovenstaande ongeveer de reden zal zijn.
Als je tv 60 of 120 fps aankan dan kan hij toch ook 40 fps tonen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exactor it schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Niet helemaal.

Zonder VRR kunnen TVs die 60 fps aankunnen ook 30, 20, 15, 12 en andere delingen van 60 aan.
TV's die 120 fps aankunnen, kunnen zonder VRR ook 60, 40, 30, 24 etc aan.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
Hulleman schreef op maandag 12 februari 2024 @ 13:05:
[...]

Ontwikkelaars die geen 60 fps mode toevoegen gaan ook zeker geen 40 fps toevoegen.

Er is tegenwoordig toch geen reden meer om games niet op 60fps te laten draaien behalve dan dat ontwikkelaars tegenwoordig ontzettend lui zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi1986 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:05:
[...]

Ontwikkelaars die geen 60 fps mode toevoegen gaan ook zeker geen 40 fps toevoegen.

Er is tegenwoordig toch geen reden meer om games niet op 60fps te laten draaien behalve dan dat ontwikkelaars tegenwoordig ontzettend lui zijn.
Ligt vind ik ook een beetje aan de game, en systeem natuurlijk. Niet elke game kan op bepaalde hardware 60fps halen, maar er zijn inderdaad ook studio's die misschien lui zijn of het gewoon nog niet goed kunnen. Ik heb bijvoorbeeld recent Alfred Hitcekocks Vertigo gespeeld, simpele game, maar moet laden tot en met en heel soms stottert hij ook.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
NukaWorldNL schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:19:
Nou nieuwe week nieuwe kansen. Ben benieuwd wanneer Xbox komt met de update.
Het zal allemaal wel meevallen :>

Er gaat waarschijnlijk een SOT en of Hifi Rush naar Switch of PS komen, proficiat voor al deze medegamers! Twitter heeft er inmiddels van gemaakt dat Xbox third party gaat, wat een kansloze wereld leven we toch in!

Ik juich het alleen maar toe dat er af en toe een goede Xbox exclusive richting een ander platform gaat, zo krijgt Xbox wellicht wat meer mensen tot hun platform gebonden, krijgen we betere games en betere concurrentie! Laat dat nou net voor een wedijverloopje zorgen dat mij als gamer blij maakt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Exactor it schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Weergeven kan wel, maar je krijgt of tearing of gestotter.

Het probleem is dat een standaard tv die op 60 Hz draait elke 1/60e seconde, of elke 16,67 ms, een nieuw beeld toont. Als je Xbox met 40 fps werkt dan is er elke 25 ms een nieuw frame om te tonen.

Het versturen van dat beeld kost tijd en omdat die 16,67 ms en 25 ms niet gelijk lopen komt er dan halverwege de tweede refresh van het scherm ineens een nieuw frame. Als jij dan bv de camera aan het draaien was dan verspringt het beeld halverwege (tearing) want het beeld wordt van boven naar beneden verstuurd.

De meeste games gebruiken (vooral op consoles waar je het niet zelf in kunt stellen) echter vsync. Daarbij wacht de console met een nieuw beeld tot de tv ook klaar is voor dat beeld. Er is dus geen tearing want ook al is halverwege het versturen van het beeld ineens een nieuw frame beschikbaar, de console blijft dan nog even het frame verzenden waar die al mee bezig was.

Maar nu krijg je een ander probleem. Stel je game toont een bal die van links naar rechts over het scherm beweegt. De game draait op 40 fps en de bal beweegt 1 pixel per ms, oftewel 25 pixels per frame (want die duurde 25 ms). We beginnen op t=0 ms met het eerste frame en de bal op positie 0. Op t=16,7 ververst de tv maar er is nog geen nieuw frame, de bal staat nog steeds op positie 0.
t=33,3 komt de derde refresh van de tv en het frame wat klaar was om t=25 staat te wachten, dus de bal is op positie 25.
t=50, op dit punt vallen de refresh en een nieuw frame samen, de bal gaat naar positie 50.
t=66,7, er is nog geen nieuw frame, de bal blijft op positie 50.
t=83,3, de bal gaat naar positie 75.
t=100, de bal gaat naar positie 100.

Zet ik dat op een rijtje dan zijn dit de posities van de bal: 0, 0, 25, 50, 50, 75, 100

Zoals je ziet, de bal beweegt twee refreshes achter elkaar 25 pixels (terwijl er maar 16,7 ms verstreken zijn dus de bal beweegt te snel) om vervolgens een refresh stil te staan. Dat is dus waarom je wil dat je framerate overeenkomt met de timing van het opbouwen van het scherm want wat een gelijkmatige beweging moest zijn stottert nu over je scherm.

Dit is ook het probleem dat vrr oplost, daarbij wacht de tv tot de computer een nieuw frame klaar heeft. Dan is er dus vrijwel geen verschil tussen wanneer een frame berekend is en wanneer deze getoond wordt en is alles mooi smooth. Voor een game die altijd perfect 60 fps draait doet vrr niks maar als er wat meer variatie zit in hoe lang het duurt om een frame op te bouwen dan scheelt het een hoop.

edit: excuus voor de lecture :+ en ik ga bij sommige dingen nog een beetje kort door de bocht ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Laatst online: 13-09 17:34
JDL15 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:29:
[...]

Het zal allemaal wel meevallen :>

Er gaat waarschijnlijk een SOT en of Hifi Rush naar Switch of PS komen, proficiat voor al deze medegamers! Twitter heeft er inmiddels van gemaakt dat Xbox third party gaat, wat een kansloze wereld leven we toch in!

Ik juich het alleen maar toe dat er af en toe een goede Xbox exclusive richting een ander platform gaat, zo krijgt Xbox wellicht wat meer mensen tot hun platform gebonden, krijgen we betere games en betere concurrentie! Laat dat nou net voor een wedijverloopje zorgen dat mij als gamer blij maakt!
Bedoelde het ook een beetje sarcastisch. Het zal idd allemaal wel reuze meevallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

——

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWUBmWK6fOmuHl2Opdx8qt82K2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSJa5dVx53SBlrFKtsj9Zah2.jpg?f=fotoalbum_large

21:00 lokale tijd :)

[ Voor 53% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-02-2024 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 10:24
Er schijnt dan ook een Nintendo direct te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of we nog flink verrast zullen worden met nieuwe dingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:32:
[...]

Ben benieuwd of we nog flink verrast zullen worden met nieuwe dingen :)
Het is geen showcase. Het is een podcast. Dit gaat ongetwijfeld puur over het adresseren van alle geruchten die de ether in gesleurd zijn. Dus verwacht geen nieuwe aankondigingen van games of wat dan ook. Behalve als je een switch of ps5 hebt, dan kun je vast wat nieuwe games gaan spelen dit jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:20
drakiesoft schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:27:
Er schijnt dan ook een Nintendo direct te zijn

[Embed]
Grappig, maar hebben niks met elkaar te maken (is mijn verwachting).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
L23 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:05:
[...]

Grappig, maar hebben niks met elkaar te maken (is mijn verwachting).
Waarschijnlijk niet, maar als we mogen dromen... Het blijkt een en dezelfde stream te zijn want ze hebben samen wat aan te kondigen... De Switch 2 blijkt een Xbox Series S in Switch formaat te zijn en kan alle Xbox games draaien inclusief gamepass :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Finraziel schreef op maandag 12 februari 2024 @ 20:14:
[...]

Waarschijnlijk niet, maar als we mogen dromen... Het blijkt een en dezelfde stream te zijn want ze hebben samen wat aan te kondigen... De Switch 2 blijkt een Xbox Series S in Switch formaat te zijn en kan alle Xbox games draaien inclusief gamepass :+
De opvolger zal vast tof worden, maar verwacht niet dat ze die deze maand aankondigen. Halo zou leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
schumi1986 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:05:
[...]

Unreal Engine 5 is een goede reden dat games niet meer op 60fps op consoles kunnen draaien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Hulleman schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:11:
[...]

Unreal Engine 5 is een goede reden dat games niet meer op 60fps op consoles kunnen draaien.
Want? Er zijn genoeg oplossingen om gewoon een 60fps optie in een game te hebben daar is ook UE5 geen excuus voor. Iedereen is nu 60fps gewend ik wens ze succes met enkel 30fps games af te leveren.

Ze mogen eens wat meer tijd besteden aan het optimaliseren van games.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
schumi1986 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:08:
[...]

Want? Er zijn genoeg oplossingen om gewoon een 60fps optie in een game te hebben daar is ook UE5 geen excuus voor. Iedereen is nu 60fps gewend ik wens ze succes met enkel 30fps games af te leveren.

Zo’n aparte post is dit. Games kosten handen vol geld. Ontwikkeltijd is gigantisch. Game bedrijven staan zwaar onder druk omdat het rendement op kapitaal te laag is en jij stelt dat iedereen maar een beetje lui is?

Wellicht is er momenteel ook gewoon een issue dat games te duur zijn qua ontwikkeling en dat een jaar optimaliseren wellicht niets met luiheid te maken heeft maar meer met de enorme kosten die daar mee gepaard gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:18:
[...]

Zo’n aparte post is dit. Games kosten handen vol geld. Ontwikkeltijd is gigantisch. Game bedrijven staan zwaar onder druk omdat het rendement op kapitaal te laag is en jij stelt dat iedereen maar een beetje lui is?

Wellicht is er momenteel ook gewoon een issue dat games te duur zijn qua ontwikkeling en dat een jaar optimaliseren wellicht niets met luiheid te maken heeft maar meer met de enorme kosten die daar mee gepaard gaan.
Misschien moeten we daarom ook eens als gamers genoegen nemen met gewoon goede games zonder dat we altijd maar nog meer, nog groter en nog mooier willen. Maarja, dan krijg je een 7.5 of een 8 in plaats van een 9 en is je game gefaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
uchiha tijntje schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:36:
[...]

Misschien moeten we daarom ook eens als gamers genoegen nemen met gewoon goede games zonder dat we altijd maar nog meer, nog groter en nog mooier willen. Maarja, dan krijg je een 7.5 of een 8 in plaats van een 9 en is je game gefaald.
Of korter en kleiner? Games zijn echt gigantisch geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
giantgiantus schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:44:
[...]

Ik zou een goede couch co-op prima vinden! Een shooter oid, samen tegen elkaar of met elkaar. Ik mis de games voor avonden met vrienden op de bank (goldeneye destijds!). Dat wordt toch al snel de switch met party games, maar ik zou daar best meer volwassen games voor willen op de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:44:
[...]

Oh dat mag wat mij betreft ook. Maar ik denk persoonlijk dat de grootte van de games nog niet eens het belangrijkste onderdeel is van de hoge kosten. Het zit hem denk ik ook veel in animaties, motion capturing, sound en graphics. Met name het willen pushen op deze onderdelen voor die laatste paar % extra zijn vaak de meest tijdsintensieve en meest kostbare.

Volgend voorbeeld heeft ook te maken met persoonlijke smaak maar als ik bijvoorbeeld kijk wat Obsidian met Grounded voor elkaar heeft gekregen met een team van circa 15-20 man in vergelijking met de gebruikelijke open wereld games met 100en devs… dan snap ik wel dat het op den duur gewoonweg niet meer houdbaar is.
En het verhogen van de prijzen is geen reeële optie denk ik. 70 euro is nu al voor velen te gortig en gamers wachten op sales of gaan voor 2e hands. Juist omdat er gewoon veel aanbod is en de nieuwste en de duurste games vaak ook veel te veel op safe spelen.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-02-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
[...]

Met betrekking tot 60 fps patches ben ik het er wel mee eens dat dit grotendeels onwil/luiheid is. Je ziet ze op PS5 nu vanuit de mod-scene in bosjes voorbij komen waarbij het vaak slechts één persoon is die de patch heeft gemaakt. Dit zou voor een grote studio peanuts moeten zijn.

Zie ook: https://www.eurogamer.net...improving-ps4-back-compat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
[...]

Fijn voor je dat jij tevreden bent met de staat waarin sommige games worden afgeleverd.

Neem Ubisoft, zoveel mogelijk games vol met bugs uit brengen wat ook nog eens allemaal eenheidsworst is. JA dat is luiheid.

Er zijn genoeg ontwikkelaars die ruim de tijd nemen voor de ontwikkeling en die wel kwaliteit afleveren en daardoor mooie winst maken.

Of vergeten we even dat wij de klant zijn? En dat wij niet alles hoeven re accepteren wat er uitgegeven wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
schumi1986 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 01:44:
[...]

Fijn voor je dat jij tevreden bent met de staat waarin sommige games worden afgeleverd.

Neem Ubisoft, zoveel mogelijk games vol met bugs uit brengen wat ook nog eens allemaal eenheidsworst is. JA dat is luiheid.

Er zijn genoeg ontwikkelaars die ruim de tijd nemen voor de ontwikkeling en die wel kwaliteit afleveren en daardoor mooie winst maken.

Of vergeten we even dat wij de klant zijn? En dat wij niet alles hoeven re accepteren wat er uitgegeven wordt.
Nee dat is geen luiheid, dat is geldlust... Maar niet van de devs. Luie devs, als ze al bestaan, zijn een zeldzaamheid. Het probleem zit in de uitgevers, de geldschieters. Game dev zijn is een enorm competitief veld met altijd tig man die zo jouw baan over willen nemen omdat jonge mensen altijd een geromantiseerd beeld hebben van het vak. Het is keihard werken met vaak crunch terwijl je slecht verdient.

Devs lui noemen slaat echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Vreemde redenatie. Natuurlijk moet de performance op een gegeven gaan wijken in de levenscyclus van een console. Het is niet zo dat de current-gen consoles 60fps kunnen blijven doen met steeds veeleisender wordende games. De current-gen consoles hebben nu zo'n 25-30% van de rekenkracht ten opzichte van een moderne mid-end game pc en veel mindere upscaling hardware aan boord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:02
Ht87 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:57:
[...]

Ik zou een goede couch co-op prima vinden! Een shooter oid, samen tegen elkaar of met elkaar. Ik mis de games voor avonden met vrienden op de bank (goldeneye destijds!). Dat wordt toch al snel de switch met party games, maar ik zou daar best meer volwassen games voor willen op de Xbox.
Afgelopen weekend met een paar collega's wat couch-coop Party Animals gedaan (geen shooter maar een soort beat em up). Op de XSX kan je met vier man tegelijk (ook tegen bots). Je kan elkaar met schattige diertjes lekker elkaar dwars zitten maar ook samen dus.
Ik had ook Teenage Mutant Ninja Turtles klaar gezet maar wij bleven maar hangen in Party Animals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 07:23:
[...]

Nee dat is geen luiheid, dat is geldlust... Maar niet van de devs. Luie devs, als ze al bestaan, zijn een zeldzaamheid. Het probleem zit in de uitgevers, de geldschieters. Game dev zijn is een enorm competitief veld met altijd tig man die zo jouw baan over willen nemen omdat jonge mensen altijd een geromantiseerd beeld hebben van het vak. Het is keihard werken met vaak crunch terwijl je slecht verdient.

Devs lui noemen slaat echt helemaal nergens op.
Snap dat geklaag op investeerders totaal niet.
Zonder investeerders of zoals jij het noemt geldschieters zou er helemaal geen spel gemaakt kunnen worden.
Dat een spel gereleased word dat nog totaal niet klaar is ligt niet aan de investeerder maar aan de devs die vooraf een verkeerde inschatting hebben gemaakt of simpelweg niet hard genoeg gewerkt hebben om hun beloftes waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Laatst online: 22:59

Nogne

>.<

justifire schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 12:51:
[...]
Dat een spel gereleased word dat nog totaal niet klaar is ligt niet aan de investeerder maar aan de devs die vooraf een verkeerde inschatting hebben gemaakt of simpelweg niet hard genoeg gewerkt hebben om hun beloftes waar te maken.
Het ligt altijd aan de uitvoerende mensen en nooit aan de mensen die het horen in te plannen en verantwoordelijk zijn voor de uitvoering.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Snap dat geklaag op investeerders totaal niet.
Zonder investeerders of zoals jij het noemt geldschieters zou er helemaal geen spel gemaakt kunnen worden.
Troll! Troll in the dunge... I mean... In the Xbox topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar de wereld is weerbarstiger dan investeerders vs developers. Developers zijn maar een onderdeel van een bedrijf en van een gameproject binnen dat bedrijf. Er zijn veel meer stakeholders en belangen bij betrokken. Developers zijn niet verantwoordelijk voor het eindproduct, zij voeren alleen uit wat hen wordt opgedragen vanuit het project. Dat wordt weer geleid door een projectleider die weer verantwoord aan veelal de directie of stuurgroep (en stuurgroep weer aan directie) etc.... De directie van het bedrijf blijft eindverantwoordelijk voor het eindproduct en die maakt uiteindelijk de call (wellicht onder druk van?) om het product in een slechte staat te releasen.

In feite is een game lanceren in een slechte staat het collectief falen van een project. Of niet, het kan ook heel bewust zijn, maar net wat de doelstelling van het project was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 15:37
Hallo,

Nu de podcast aangekondigd is voor Donderdag. Ik weet dat het waarschijnlijk vooral over de geruchten van de laatste weken zal gaan, namelijk exclusives die voor andere platformen beschikbaar komen.

Maar met "Business Update" lijkt het mij over meer dan games te gaan en misschien zelfs helemaal niet over specifieke games. En daarom wil ik toch even deze gedachtegang geven om te zien of dit zelfs maar (businesswise) mogelijk is. Dus graag even jullie (ongezouten maar gefundeerde) mening als het kan.

We weten dat Xbox in tegenstelling tot PS meer een platform is. Er is (dankzij Windows) een volledige niet games-specifieke api beschikbaar en (media-)apps zijn ook een deel van Xbox.

Anderzijds heb je ook de recente opkomst van gaminghandhelds. Voornamelijk devices die Windows draaien met een laagje erover. Dit laagje lijkt mij meer een laagje omdat het moet aangezien je geen Windows TV mode hebt. Met muis en keyboard over een full-hd handheld gaan is denk ik niet wat je zoekt.

Ook is er de decline van Android TV. Deze is verre van officiëel maar met de recente stoten die Google heeft uitgehaald met onder andere het home screen hebben ze wel Nvidia weggejaagd en blijven er enkel wat goedkope chinese boxen over. Ik heb overigens het gevoel dat google zelf ook al minder resources aan benutten in voor Android TV en buiten apple TV is geen gelijke. WebOS en tizen en consorten hou ik buiten beschouwing daar deze puur built-in en vendor specific zijn (in tegenstelling tot apple TV en android TV). Het lijkt mij dat over een paar jaar Android TV bij killedbygoogle zal komen.

Om deze reden lijkt het mij dus ook niet onlogisch dat microsoft (misschien niet Donderdag) een TV mode voor Windows zal aankondigen. De (toekomstige) gaming handhelds hebben dan de mogelijkheid om de TV mode te gebruiken en de race tussen apple TV en android TV word dan een tussen apple en microsoft.

En ik heb hier ook eens de recente geruchten van Windows 12 of een extra feature update van windows 11 buiten beschouwing gelaten.

Graag even jullie ongezouten maar gefundeerde mening over deze gedachtengang? Houd ze uberhaupt zelf iets van steek?

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Hulleman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Vreemde redenatie. Natuurlijk moet de performance op een gegeven gaan wijken in de levenscyclus van een console. Het is niet zo dat de current-gen consoles 60fps kunnen blijven doen met steeds veeleisender wordende games. De current-gen consoles hebben nu zo'n 25-30% van de rekenkracht ten opzichte van een moderne mid-end game pc en veel mindere upscaling hardware aan boord.
Vreemde redenatie?

30fps kon vroeger toch ook gewoon de hele levenscyclus van een console gehaald worden.
Er zijn tegenwoordig zoveel technieken dat het geen probleem moet zijn om games op 60fps te laten draaien. Tuurlijk er zullen wat settings aangepast moeten maar nogmaals een 60fps optie moet gewoon haalbaar zijn.

We zitten nu op de helft of net over de helft van deze generatie consoles. het gaat echt niet gebeuren dat er vanaf volgend jaar bijna alleen maar games met enkel 30fps mode uitkomen.

Kun je het al voorstellen Call of Duty in 30fps terwijl gamers nu al 4 jaar op minimaal 60fps rond knallen? Of Formule 1 2024 op 30fps? Nee dat gaat echt niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Ja, ik blijf je redenaties vreemd en veel te zwart-wit vinden.

"30fps kon vroeger toch ook gewoon de hele levenscyclus van een console gehaald worden."
30 fps is wel wat anders dan 60 fps.

"Er zijn tegenwoordig zoveel technieken dat het geen probleem moet zijn om games op 60fps te laten draaien. Tuurlijk er zullen wat settings aangepast moeten maar nogmaals een 60fps optie moet gewoon haalbaar zijn."
Tegenwoordig zijn de rendertechnieken ook zoveel veeleisender. Het is raytracing en mesh shaders wat de klok slaat. Laat dat nu net technieken zijn waar de current-gen niet in uitblinkt. 60fps is dan haalbaar met een interne resolutie van 720p of zelfs fors daar onder.... ga je vanuit daar upscalen, wordt het er allemaal niet veel mooier op.

"We zitten nu op de helft of net over de helft van deze generatie consoles. het gaat echt niet gebeuren dat er vanaf volgend jaar bijna alleen maar games met enkel 30fps mode uitkomen."
Dat zegt ook niemand. Ik zeg alleen dat we weer wat meer aan 30fps moeten gaan wennen.

"Kun je het al voorstellen Call of Duty in 30fps terwijl gamers nu al 4 jaar op minimaal 60fps rond knallen? Of Formule 1 2024 op 30fps? Nee dat gaat echt niet gebeuren."
Nee. Maar dit zijn ook wel hele slechte voorbeelden, want die games zijn nooit 30fps geweest. Ook niet op de PS3/360 en PS4/One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:10
JeroenED schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:57:
Ook is er de decline van Android TV. Deze is verre van officiëel maar met de recente stoten die Google heeft uitgehaald met onder andere het home screen hebben ze wel Nvidia weggejaagd en blijven er enkel wat goedkope chinese boxen over. Ik heb overigens het gevoel dat google zelf ook al minder resources aan benutten in voor Android TV en buiten apple TV is geen gelijke. WebOS en tizen en consorten hou ik buiten beschouwing daar deze puur built-in en vendor specific zijn (in tegenstelling tot apple TV en android TV). Het lijkt mij dat over een paar jaar Android TV bij killedbygoogle zal komen.
Er blijft wel iets meer over dan enkele goedkope Chinese boxen... Wat dacht je van Chromecast met Google TV? Uiteindelijk is Google TV een aangepaste versie van Android TV. Werkt overigens prima.
Zou best kunnen dat Android TV verdwijnt en enkel nog Google TV overblijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Hulleman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:25:
[...]

Ja, ik blijf je redenaties vreemd en veel te zwart-wit vinden.

"30fps kon vroeger toch ook gewoon de hele levenscyclus van een console gehaald worden."
30 fps is wel wat anders dan 60 fps.

"Er zijn tegenwoordig zoveel technieken dat het geen probleem moet zijn om games op 60fps te laten draaien. Tuurlijk er zullen wat settings aangepast moeten maar nogmaals een 60fps optie moet gewoon haalbaar zijn."
Tegenwoordig zijn de rendertechnieken ook zoveel veeleisender. Het is raytracing en mesh shaders wat de klok slaat. Laat dat nu net technieken zijn waar de current-gen niet in uitblinkt. 60fps is dan haalbaar met een interne resolutie van 720p of zelfs fors daar onder.... ga je vanuit daar upscalen, wordt het er allemaal niet veel mooier op.

"We zitten nu op de helft of net over de helft van deze generatie consoles. het gaat echt niet gebeuren dat er vanaf volgend jaar bijna alleen maar games met enkel 30fps mode uitkomen."
Dat zegt ook niemand. Ik zeg alleen dat we weer wat meer aan 30fps moeten gaan wennen.

"Kun je het al voorstellen Call of Duty in 30fps terwijl gamers nu al 4 jaar op minimaal 60fps rond knallen? Of Formule 1 2024 op 30fps? Nee dat gaat echt niet gebeuren."
Nee. Maar dit zijn ook wel hele slechte voorbeelden, want die games zijn nooit 30fps geweest. Ook niet op de PS3/360 en PS4/One.
Haha eens dat zijn gekke voorbeelden :p

Ik ben van PC weer terug naar console gegaan om dat console games eindelijk op 60fps draaien. Persoonlijk ga ik niet wennen aan 30fps. Sterker nog ik kan daar gewoon niet aan wennen.

Nu is het eindelijk zo dat de meeste nieuwe games een keuze geeft of iemand op 30fps of 60fps de game wil spelen. Het lijkt mij gewoon bijzonder als we straks weer met z’n alle moeten gaan wennen aan 30fps.

Als we straks weer geforceerd terug moeten naar 30FPS dan komt of de UE5 te vroeg of de nieuwe generatie consoles te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Iedereen is nu 60fps gewend ik wens ze succes met enkel 30fps games af te leveren.
Ik denk dat je overschat hoe belangrijk men 60fps vind. Kennelijk is de grafische kwaliteit van games belangrijker en is 30fps acceptabel. Het is maar net waar je de focus legt bij het ontwikkelen van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:18:
[...]

Ik denk dat je overschat hoe belangrijk men 60fps vind. Kennelijk is de grafische kwaliteit van games belangrijker en is 30fps acceptabel. Het is maar net waar je de focus legt bij het ontwikkelen van een game.
Ik ben daar heel benieuwd naar, zou het echt zo zijn dat het merendeel van de gamers kiest voor Quality over Performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

schumi1986 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:21:
[...]

Ik ben daar heel benieuwd naar, zou het echt zo zijn dat het merendeel van de gamers kiest voor Quality over Performance?
Dat ligt aan de gamer, de ene wil PC Master Race (4k 60fps+), andere zijn al blij met een game die op 15/20 fps draait (Zelda, switch). Denk dat de meeste liefst 60 fps zien, maar ook wel tevreden zijn met een stabiele 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Nogne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:22:
[...]

Dat ligt aan de gamer, de ene wil PC Master Race (4k 60fps+), andere zijn al blij met een game die op 15/20 fps draait (Zelda, switch). Denk dat de meeste liefst 60 fps zien, maar ook wel tevreden zijn met een stabiele 30 fps.
Nogal offtopic. Maar om welke Zelda game gaat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:23:
[...]

Nogal offtopic. Maar om welke Zelda game gaat dit?
Beide (BOTW en TOTK), die draait op de originele Switch tussen de 15/20 fps (dus niet de huidige en OLED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Nogne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Beide (BOTW en TOTK), die draait op de originele Switch tussen de 15/20 fps (dus niet de huidige en OLED).
Dan moet je het opsturen naar Nintendo voor een reparatie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
schumi1986 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:21:
[...]

De meerderheid wil niet kiezen en speelt leuk een spelletje. En daarnaast is er een groep ultra kritische mensen met weinig relativeringsvermogen en historisch besef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
schumi1986 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:17:
Ik ben van PC weer terug naar console gegaan om dat console games eindelijk op 60fps draaien.
Die discussie is hier ook al eerder geweest. Vond het zelf vanzelfsprekend dat het een tijdelijk iets is. Games op de Xbox Series kwamen ook nog vrij lang uit op de Xbox One, dus dan heb je de ruimte om games op de Xbox Series in 60fps te draaien. Maar kennelijk heeft Microsoft dat voor altijd beloofd (dat werd mij in de vorige discussie hier verteld) en nu zijn er te hoge verwachtingen.
Gezien Xbox games ook gewoon op de PC te spelen zijn zou ik zelf niet voor een console gekozen hebben als 60fps zo belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
giantgiantus schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:29:
[...]

De meerderheid wil niet kiezen en speelt leuk een spelletje. En daarnaast is er een groep ultra kritische mensen met weinig relativeringsvermogen en historisch besef.
Leuk dat jij schijnbaar alles accepteert in het leven zoals het komt? Probeer eens kritisch te zijn het gaat je helpen.

Als we als gamer niet kritisch zouden zijn dan zouden wij nu nog steeds pac-man aan het spelen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L23
schumi1986 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:41:
[...]

Leuk dat jij schijnbaar alles accepteert in het leven zoals het komt? Probeer eens kritisch te zijn het gaat je helpen.

Als we als gamer niet kritisch zouden zijn dan zouden wij nu nog steeds pac-man aan het spelen zijn.
Heeft niets met kritisch te maken. De meeste mensen spelen gewoon een leuk spel ter ontspanning. Ik begrijp dan ook wel dat we hier de kritische Tweakers hebben, maar dat is niet representatief voor de hele markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:26:
[...]

Nog al off-topic; maar dit is niet het geval. Beide games draaien op 30FPS en heeft soms een framedrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Dan moet je het opsturen naar Nintendo voor een reparatie :P
Dan krijg je dezelfde type Switch terug, Nintendo doet niet vrijwillig je Switch een upgrade geven.
Tux3.14 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Nog al off-topic; maar dit is niet het geval. Beide games draaien op 30FPS en heeft soms een framedrop.
De 30 fps is alleen als je stil staat, zodra je beweegt dipt de FPS al ruim onder de 30 fps. Camera draaien is al 25 fps, en hoe meer monster hoe lager de FPS.

[ Voor 41% gewijzigd door Nogne op 13-02-2024 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Nogne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:44:
[...]

Dan krijg je dezelfde type Switch terug, Nintendo doet niet vrijwillig je Switch een upgrade geven.
Nu wel klaar met andere platforms de grond in boren. Nu weer on-topic over Xbox hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:44:
[...]

Er zijn ook geen upgrades geweest. Behalve SOC revisies en verschillende versies (Lite, OLED etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Tux3.14 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Er zijn ook geen upgrades geweest. Behalve SOC revisies en verschillende versies (Lite, OLED etc.).
Die SOC revisie is een upgrade, want die haalt een stuk meer performance dan de originele Switch. Al is dit eigenlijk niet bedoeld voor hier :P
L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:45:
[...]

Nu wel klaar met andere platforms de grond in boren. Nu weer on-topic over Xbox hebben?
Geen idee waar je dit vandaan haalt, ik boor helemaal niks de grond in. Geef alleen aan dat er verschillende type gamers zijn, als je dit niet accepteert dan is dat fijn maar dat heeft niks met de consoles te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Nogne op 13-02-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Nogne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:46:
[...]

Die SOC revisie is een upgrade, want die haalt een stuk meer performance dan de originele Switch. Al is dit eigenlijk niet bedoeld voor hier :P
Het is sowieso niet de bedoeling om onzin te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:47:
[...]

Het is sowieso niet de bedoeling om onzin te praten.
Weet niet echt waar je op doelt, maar als je aangeeft dat ik onzin zit te praten is het wel fijn om aan te geven waar ik dat doe. Want er is zo ver ik weet geen 1 type gamer, en dat Zelda niet stabiel op 30 fps draait op de 2017 switch is een feit en zag je destijds in de reviews ook terug, en zag dat zelf ook gebeuren toen ik bezig was met Zelda (bezit zelf de originele Switch).

Om even een voorbeeld te geven: Afbeeldingslocatie: https://assetsio.reedpopcdn.com/zelda_uUtMLHj.jpg?width=1920&height=1920&fit=bounds&quality=80&format=jpg&auto=webp

[ Voor 13% gewijzigd door Nogne op 13-02-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Nogne schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:52:
[...]

Weet niet echt waar je op doelt, maar als je aangeeft dat ik onzin zit te praten is het wel fijn om aan te geven waar ik dat doe. Want er is zo ver ik weet geen 1 type gamer, en dat Zelda niet stabiel op 30 fps draait op de 2017 switch is een feit en zag je destijds in de reviews ook terug, en zag dat zelf ook gebeuren toen ik bezig was met Zelda (bezit zelf de originele Switch).
Dat is totaal niet waar. De SOC verschillen zijn enkel revisies, de kloksnelheden en dergelijke exact hetzelfde.

Maargoed, on-topic hier en kappen met onwaarheden/getrol/gebash/fanboy-flamewar naar andere consoles.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Toch altijd grappig hoe mensen dat doen... "Wat jij zegt is complete onzin! Maar we hebben het er niet meer over..."
Als je echt niet meer off topic wil gaan probeer dan niet eerst zelf nog even het laatste woord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op maandag 12 februari 2024 @ 09:54:
Ik had nog niet gehoord van Immortal of Aveum. Zie dat jij deze game hebt gekocht.

https://www.gamesradar.co...t-was-a-truly-awful-idea/

Jammer om te lezen dat de game kennelijk niet goed heeft verkocht en EA concludeert dat een single player AAA shooter geen plek meer heeft. Lijkt me eerder dat er gewoon teveel toppers uitkwamen rond die tijd zoals Baldur's Gate 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Ik had nog niet gehoord van Immortal of Aveum. Zie dat jij deze game hebt gekocht.

Jammer om te lezen dat de game kennelijk niet goed heeft verkocht en EA concludeert dat een single player AAA shooter geen plek meer heeft. Lijkt me eerder dat er gewoon teveel toppers uitkwamen rond die tijd zoals Baldur's Gate 3.
Ja is erg zonde want ik zou juist meer single player campaigns willen zien inplaats telkens met co-op, moet hem nog wel spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
L23 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Wow wat een onzin... Dat is meer gewoon EA die geen verantwoordelijkheid wil nemen voor wat ze geproduceerd hebben volgens mij.
Ik heb de game niet gespeeld maar hij werd echt niet goed ontvangen. User score op metacritic is ook maar 60 en de critic score bij ps5 en pc niet veel beter. Alleen bij de Xbox versie om een of andere reden een groter verschil.
Lijkt er op dat ze gewoon niet zo'n goede game gemaakt hebben maar dat niet willen toegeven dus roepen ze maar dat het soort game geen plek meer heeft. Klassiek gedrag van een persoonlijkheidsstoornis, alles buiten jezelf plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vond Immortals of Aveum best een leuk spel, geen spijt dat ik hem voor de volle prijs had aangeschaft. Maarja ik heb hem op Xbox gespeeld :P

Ben dan ook wel enigszins teleurgesteld dat de kans op een vervolg zeer klein is. Ik gun het de studio en de Unreal Engine versie waar ze op zaten heeft ze ook niet echt geholpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Caayn op 13-02-2024 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

BM

Moderator Spielerij
Zullen we de hele discussie over andere platformen (Switch), maar gewoon laten rusten?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:17:
Toch altijd grappig hoe mensen dat doen... "Wat jij zegt is complete onzin! Maar we hebben het er niet meer over..."
Als je echt niet meer off topic wil gaan probeer dan niet eerst zelf nog even het laatste woord te hebben.
Erg grappig, maar iemand afdoen als troll is dus wel oké en inhoudelijk correct ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:12:
[...]

Erg grappig, maar iemand afdoen als troll is dus wel oké en inhoudelijk correct ?
Nope. Mijn inschatting was dat er bijzonder weinig kans was dat jij dat serieus meende dus grapte ik terug, dacht ik (met een Harry Potter reference, voor wie hem miste).
Als ik me vergiste dan mijn enigszins teleurgestelde excuses...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het was gisteren trouwens weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt! (Was het helemaal vergeten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Gisteren de steelseries 7+ besteld maar begrijp ik nou goed dat deze niet werkt op de xbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:05:
Gisteren de steelseries 7+ besteld maar begrijp ik nou goed dat deze niet werkt op de xbox?
Enkel bekabeld via de 3.5mm aansluiting op de controller. Wil je hem draadloos gebruiken dan heb je de "7X" versie nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:05:
Had je toevallig het [Multi] Algemeen Headset Topic al doorgekeken, misschien dat daar je antwoord al staat. Verder is deze enkel bedraag te gebruiken met de Xbox :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
Caayn schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:08:
[...]
Enkel bekabeld via de 3.5mm aansluiting op de controller. Wil je hem draadloos gebruiken dan heb je de "7X" versie nodig.
Dankjewel voor je reactie. Ik heb m vooral voor de andere console gekocht dus bedraad op Xbox is niet ideaal maar daar kan ik wel mee leven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:37
Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Dankjewel voor je reactie. Ik heb m vooral voor de andere console gekocht dus bedraad op Xbox is niet ideaal maar daar kan ik wel mee leven
Daarom had je voor 7X moeten gaan, draadloos op ps5 en xbox/pc.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
G_Dragon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:45:
Het was gisteren trouwens weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt! (Was het helemaal vergeten)

[Afbeelding]
Het is dat het de twintigste keer is dat deze aanbieding langs komt maar... 8,99 voor alle drie de Batman Arkham spellen inclusief alle Dlc is echt een koopje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
G_Dragon schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:45:

[Afbeelding]
Mooi, net voor 8.99 de bundel van alle Metro games met dlc aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Eigenlijk gaat het gewoon slecht met onze hobby lijkt wel. Na het slechte nieuws dat de xbox slecht verkoopt blijven nu de ps5 verkopen ook echt achter. Single player games hebben het ook uiterst moeilijk en remasters vliegen om de oren om toch nog voldoende omzet te genereren. In bepaald opzicht was het x360 tijdperk echt meer hoopgevend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnocchio
Amaze86 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Daarom had je voor 7X moeten gaan, draadloos op ps5 en xbox/pc.
Ik voel me even een vreselijke domoor. Het enige verschil is blijkbaar dat de chatmix niet werkt op de ps maar dit kan in het menu zelf. Ik heb nu de 7x+ besteld, die andere gaat direct retour. Dankjewel!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

giantgiantus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:41:
Eigenlijk gaat het gewoon slecht met onze hobby lijkt wel. Na het slechte nieuws dat de xbox slecht verkoopt blijven nu de ps5 verkopen ook echt achter. Single player games hebben het ook uiterst moeilijk en remasters vliegen om de oren om toch nog voldoende omzet te genereren. In bepaald opzicht was het x360 tijdperk echt meer hoopgevend.
Jongeren spelen tegenwoordig PalWorld, Fortnite, Warzone en FC24.

We’re doomed. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
Ik lees het nieuws wel, maar merk niet dat het slecht gaat met onze hobby. Er komen nog genoeg single player games uit, echter speel ik ze vaker op de Nintendo Switch. Naar mijn gevoel veel meer keuze uit games dan op de Xbox 360. Het is echter wel zo dat dat er veel meer toffe AAA games uitkwamen op de Xbox 360 en dan ook nog meerdere delen achter elkaar. Als er nu een toffe AAA game uitkomt dan weet je dat je het vervolg pas op de volgende generatie console kan spelen. Het Xbox 360 tijdperk was een stuk leuker. Maar goed, ik vermaak me nu ook met games van kleinere studios. Het is niet zo dat ik nu minder game dan destijds op de Xbox 360.

[ Voor 3% gewijzigd door L23 op 14-02-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

In de laatste DF Weekly noemden ze de PS5 en XSX smakeloos. Als in: ze hebben geen onderscheinde factoren meer. Het zijn goedkope mini PC's. Ik kon me daar wel in vinden. Als je je het kan veroorloven is PC + Switch alles wat je nodig hebt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt. Een onhoudbare situatie op de lange termijn. Heb het al vaak aangegeven, de high end console markt zit aan zijn tax qua console verkopen, de traditionele single player AAA games spelen uiterst op safe omwille van de enorme kosten die er mee gemoeid zijn en de nieuwe generatie gamers spelen voornamelijk F2P games op devices waar ze een game kunnen spelen.

Maar men is over het algemeen te druk bezig met de consolestrijd tussen MS en Sony, terwijl me niet in de gaten heeft dat beide partijen samen op de Titanic zitten en ze keuzes moeten maken hoe over 10 tot 15 jaar nog relevant te zijn.

Wellicht wat pessimistisch ingestoken. Maar deze trend is al sinds de Xbox one/PS4 generatie ingezet.

Daarom snap ik ook heel goed de kant die MS op wil gaan. Maar als je dat zegt wordt je uitgelachen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-02-2024 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2024 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Mog schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:27:
[...]

In de laatste DF Weekly noemden ze de PS5 en XSX smakeloos. Als in: ze hebben geen onderscheinde factoren meer. Het zijn goedkope mini PC's. Ik kon me daar wel in vinden. Als je je het kan veroorloven is PC + Switch alles wat je nodig hebt.
Sinds Gen 6 (GC/PS2/OGXBOX) zijn consoles in feite al onderhuids PC's. Weliswaar verschillende instructie sets, maar in de basis CPU/Memory/GPU/etc. met een OS er overheen. De 'on-metal' consoles waren van de generaties daarvoor.
Als je puur naar hardware kijkt: tjah, misschien hebben ze gelijk, maar dat is te makkelijk kijken. Los van dat hebben ze wel unieke features als Direct Storage (iets wat moeizaam naar de PC komt).
En het blijven gewoon consoles, aanzetten en gaan. De PS5 heeft nog zaken zoals een Portal, VR en dergelijke. De XSX heeft een zeer goede backwards oplossing dat terug gaat naar de OG Xbox en hier behoorlijk wat sausjes overheen gooit, HDR, 4K upscaling etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Klopt. Een onhoudbare situatie op de lange termijn. Heb het al vaak aangegeven, de high end console markt zit aan zijn tax qua console verkopen, de traditionele single player AAA games spelen uiterst op safe omwille van de enorme kosten die er mee gemoeid zijn en de nieuwe generatie gamers spelen voornamelijk F2P games op devices waar ze een game kunnen spelen.

Maar men is over het algemeen te druk bezig met de consolestrijd tussen MS en Sony, terwijl me niet in de gaten heeft dat beide partijen samen op de Titanic zitten en ze keuzes moeten maken hoe over 10 tot 15 jaar nog relevant te zijn.

Wellicht wat pessimistisch ingestoken. Maar deze trend is al sinds de Xbox one/PS4 generatie ingezet.
Hoe zouden ze dit kunnen aanpakken? Wat mij betreft doen ze inspiratie op bij indie studios. Maar kennelijk is er toch een noodzaak om op deze weg door te gaan want we zagen het inderdaad al sinds de Xbox One/PS4 generatie. Het moet allemaal mooier en groter.

Ik begrijp ook heel goed de kant die MS op wil gaan, maar daarmee los je niet de steeds langere ontwikkeltijd van games op.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 14-02-2024 14:18 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties