giantgiantus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:41:
Eigenlijk gaat het gewoon slecht met onze hobby lijkt wel. Na het slechte nieuws dat de xbox slecht verkoopt blijven nu de ps5 verkopen ook echt achter. Single player games hebben het ook uiterst moeilijk en remasters vliegen om de oren om toch nog voldoende omzet te genereren. In bepaald opzicht was het x360 tijdperk echt meer hoopgevend.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens... Het gaat ontzettend goed volgens mij, alleen door corona leek het even nóg veel beter te gaan omdat de hele wereld weinig anders te doen had dan thuis zitten gamen voor een tijd. Dat is nu voorbij dus de markt stabiliseert weer een beetje.
Als je ook kijkt naar het aanbod aan games, er is zo ontzettend veel te spelen! Ik heb heel veel vrij tijd maar echt nul kans dat ik alles speel wat ik interessant vind. Volgens mij is de enige manier hoe je kunt denken dat het tegenvalt als je eigenlijk gewoon heel erg kieskeurig of verwend bent (of niet goed weet wat er eigenlijk allemaal beschikbaar is).
En ja als er zoveel games zijn terwijl de markt een beetje de andere kant op beweegt omdat veel corona gamers hun oude hobbies weer oppakken, dan zullen er wat games zijn die het niet halen. Dat is marktwerking.
Nou moet ik wel zeggen dat ik dit schrijf als echte multiplatform gamer met een nadruk op pc momenteel. Ik heb de indruk dat ik ook op alleen Xbox nog zat te spelen zou hebben, maar wellicht zou het anders kunnen zijn als ik ook echt alleen de Xbox had om op te spelen.