Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:53
giantgiantus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:41:
Eigenlijk gaat het gewoon slecht met onze hobby lijkt wel. Na het slechte nieuws dat de xbox slecht verkoopt blijven nu de ps5 verkopen ook echt achter. Single player games hebben het ook uiterst moeilijk en remasters vliegen om de oren om toch nog voldoende omzet te genereren. In bepaald opzicht was het x360 tijdperk echt meer hoopgevend.
Er zijn genoeg SP die het juist heel goed doen.Hogwarts Legacy: Hier zijn er 22 miljoen van verkocht.
Van SP games als Final Fanatasy 7 remake & 16 had ik qua verkoop meer verwacht.Deed toevallig vanmorgen een check en ik schrok ervan.

FF 7 remake is 7 miljoen keer onver de toonbank gegaan En FF16 net 3 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:41:
Eigenlijk gaat het gewoon slecht met onze hobby lijkt wel. Na het slechte nieuws dat de xbox slecht verkoopt blijven nu de ps5 verkopen ook echt achter. Single player games hebben het ook uiterst moeilijk en remasters vliegen om de oren om toch nog voldoende omzet te genereren. In bepaald opzicht was het x360 tijdperk echt meer hoopgevend.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens... Het gaat ontzettend goed volgens mij, alleen door corona leek het even nóg veel beter te gaan omdat de hele wereld weinig anders te doen had dan thuis zitten gamen voor een tijd. Dat is nu voorbij dus de markt stabiliseert weer een beetje.

Als je ook kijkt naar het aanbod aan games, er is zo ontzettend veel te spelen! Ik heb heel veel vrij tijd maar echt nul kans dat ik alles speel wat ik interessant vind. Volgens mij is de enige manier hoe je kunt denken dat het tegenvalt als je eigenlijk gewoon heel erg kieskeurig of verwend bent (of niet goed weet wat er eigenlijk allemaal beschikbaar is).

En ja als er zoveel games zijn terwijl de markt een beetje de andere kant op beweegt omdat veel corona gamers hun oude hobbies weer oppakken, dan zullen er wat games zijn die het niet halen. Dat is marktwerking.

Nou moet ik wel zeggen dat ik dit schrijf als echte multiplatform gamer met een nadruk op pc momenteel. Ik heb de indruk dat ik ook op alleen Xbox nog zat te spelen zou hebben, maar wellicht zou het anders kunnen zijn als ik ook echt alleen de Xbox had om op te spelen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:10:
[...]

Ik ben het hier absoluut niet mee eens... Het gaat ontzettend goed volgens mij, alleen door corona leek het even nóg veel beter te gaan omdat de hele wereld weinig anders te doen had dan thuis zitten gamen voor een tijd. Dat is nu voorbij dus de markt stabiliseert weer een beetje.

Als je ook kijkt naar het aanbod aan games, er is zo ontzettend veel te spelen! Ik heb heel veel vrij tijd maar echt nul kans dat ik alles speel wat ik interessant vind. Volgens mij is de enige manier hoe je kunt denken dat het tegenvalt als je eigenlijk gewoon heel erg kieskeurig of verwend bent (of niet goed weet wat er eigenlijk allemaal beschikbaar is).

En ja als er zoveel games zijn terwijl de markt een beetje de andere kant op beweegt omdat veel corona gamers hun oude hobbies weer oppakken, dan zullen er wat games zijn die het niet halen. Dat is marktwerking.

Nou moet ik wel zeggen dat ik dit schrijf als echte multiplatform gamer met een nadruk op pc momenteel. Ik heb de indruk dat ik ook op alleen Xbox nog zat te spelen zou hebben, maar wellicht zou het anders kunnen zijn als ik ook echt alleen de Xbox had om op te spelen.
Ik denk dat juist jouw punt mijn punt aanvult en niet er mee in strijd is.

Juist door de enorme hoeveelheid content is er veel keuze voor een consument. En als je gaat kijken naar de niet groeiende console markt qua aantallen en het feit dat gemiddeld echt niet zoveel games per jaar worden verkocht, dan ligt er op console gebied een groot risico voor steeds grotere en duurdere projecten.

Wat mij betreft gaan steeds meer studio’s op zoek naar de sweet spot met AA games waarbij dev tijd niet langer dan een jaar of 3 hoeft te duren.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:37:
[...]

Juist door de enorme hoeveelheid content is er veel keuze voor een consument. En als je gaat kijken naar de niet groeiende console markt qua aantallen en het feit dat gemiddeld echt niet zoveel games per jaar worden verkocht, dan ligt er op console gebied een groot risico voor steeds grotere en duurdere projecten.

Wat mij betreft gaan steeds meer studio’s op zoek naar de sweet spot met AA games waarbij dev tijd niet langer dan een jaar of 3 hoeft te duren.
Is toch ook geen reactie op jouw bericht?

Die sweet spot met AA games met 3 jaar ontwikkeltijd lijkt me een goed idee.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 14-02-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
Exactor it schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 12:23:
[...]

Het is dat het de twintigste keer is dat deze aanbieding langs komt maar... 8,99 voor alle drie de Batman Arkham spellen inclusief alle Dlc is echt een koopje.
Denk mijn favoriete trilogie. Enig idee van upgrades mbt backwards compatibility? Wellicht nog een reden om ze toch nog eens overnieuw te spelen op bijv. 60fps.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:37:
[...]

Klopt, wat mij betreft zijn AAA studios ook enorm doorgeschoten in ontwikkeltijd en -kosten. Het staat niet meer in verhouding tot wat het oplevert (aan gamekwaliteit, maar daardoor uiteindelijk ook in inkomsten).
Het hoeft niet zo mooi als absoluut technisch haalbaar te zijn, ietsje minder mag best, dat heeft meestal toch nauwelijks impact op het plezier wat je er van hebt.

Edit: en bijkomend voordeel zou kunnen zijn dat we gewoon 60 fps modes kunnen houden op de consoles...

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 14-02-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Ik ben ook voor meer AA projecten.Wel is het zo dat je met bestaande AAA series nu niet meer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:51:
Ik ben ook voor meer AA projecten.Wel is het zo dat je met bestaande AAA series nu niet meer terug kan.
Waarom zou je niet meer terug kunnen? En anders een spin-off? Ik heb zelf liever een vervolg in 3 jaar dan dat ik 10 jaar moet wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aankomende Xbox update moet het downloaden van games versnellen terwijl je aan het spelen bent:
De gamingtak van Microsoft heeft namelijk een update uitgerold voor deelnemers aan het Alpha Skip-Ahead programma, waarin downloadsnelheden tijdens het spelen significant verbeterd zijn, aldus de ervaringen van Idle Sloth op X, die de doorgaans lage snelheden van 40-80 Mbp/s omhoog zag springen naar zo’n 380 Mbp/s, een flinke stap vooruit dus.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:53:
[...]

Waarom zou je niet meer terug kunnen? En anders een spin-off? Ik heb zelf liever een vervolg in 3 jaar dan dat ik 10 jaar moet wachten.
Bv een game als Uncharted die moet in alles huge zijn.Extreem mooie visuels en veel motion capturing zijn daar niet meer weg te denken.

Of zie jij een soort van 2D game voor je ?

Nieuwe IP[AA] bedenken is vandaag de dag ook niet makkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 14-02-2024 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Bv een game als Uncharted die moet in alles huge zijn.Extreem mooie visuels en veel motion capturing zijn daar niet meer weg te denken.

Dan hoor/lees ik weer het "moeten" terwijl we al sinds 2017 geen nieuwe Uncharted game meer gezien hebben (los van de remaster collectie in 2022). Wellicht is het allemaal niet meer weg te denken totdat het financieel zover uit de hand loopt dat het geen bestaansrecht meer heeft.

Altijd mooi dat je dingen suggereert. Waarom zie jij het voor je dat ik een 2D game voor mij zie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:05:
[...]

Dan hoor/lees ik weer het "moeten" terwijl we al sinds 2017 geen nieuwe Uncharted game meer gezien hebben (los van de remaster collectie in 2022). Wellicht is het allemaal niet meer weg te denken totdat het financieel zover uit de hand loopt dat het geen bestaansrecht meer heeft.

Altijd mooi dat je dingen suggereert. Waarom zie jij het voor je dat ik een 2D game voor mij zie? :P
Omdat dat een leuk AA project zou kunnen zijn. ;) In noemde Uncharted puur even als voorbeeld.

Waar zou je een spin-off van willen zien en in wat voor vorm ?

Van deze heb ik geen idee:Zijn uitbreidingen op games erg winstgevend ?

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 14-02-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:11:
Waar zou je een spin-off van willen zien en in wat voor vorm ?
Oh dat weet ik zo niet, maar je kan zo het wachten op de volgende grote game in dat deel wel opvullen.

Toevallig laatst begonnen met Halo 3: ODST. Ik heb Halo 3: ODST en Halo Reach nog steeds niet gespeeld. Halo 3: ODST was een zijproject, kunnen we dat een spin-off noemen? Zoiets zou ook wel tof zijn met Halo Infinite. Een nieuwe campaign in diezelfde open wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
L23 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:19:
[...]

Oh dat weet ik zo niet, maar je kan zo het wachten op de volgende grote game in dat deel wel opvullen.

Toevallig laatst begonnen met Halo 3: ODST. Ik heb Halo 3: ODST en Halo Reach nog steeds niet gespeeld. Halo 3: ODST was een zijproject, kunnen we dat een spin-off noemen? Zoiets zou ook wel tof zijn met Halo Infinite. Een nieuwe campaign in diezelfde open wereld.
ODST is een goed voorbeeld van wat een spin-off kan zijn.Persoonlijk vond ik die nog leuker dan Halo3. :)

Halo Infinite:Er is een fase geweest waar in er plannen waren om die SP te voorzien van uitbreidingen.De fundering van Infinite die staat als een huis maar ze gaan er op SP gebied volgens mij niets meer mee doen.

MP mode: Ik ben een SP gamer dus hier kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:28:
[...]

ODST is een goed voorbeeld van wat een spin-off kan zijn.Persoonlijk vond ik die nog leuker dan Halo3. :)

Halo Infinite:Er is een fase geweest waar in er plannen waren om die SP te voorzien van uitbreidingen.Die fundering van Infinite die staat als een huis maar ze gaan er op SP gebied volgens mij niets meer mee doen.

MP mode: Ik ben een SP gamer dus hier kan ik weinig over zeggen.
Halo Infinite heb ik kort gespeeld omdat het op Gamepass staat, maar vervolgens besloten te wachten op de beloofde splitscreen co-op...

Die hele open wereld nodigt uit om uitbreidingen uit te brengen. Maar het gerucht is nu dat de volgende Halo game ontwikkeld wordt in Unreal Engine 5. Kennelijk is de Slipspace Engine te lastig om voor te ontwikkelen.

Ben benieuwd hoe ODST mij bevalt :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 19:49
L23 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:34:
[...]

Halo Infinite heb ik kort gespeeld omdat het op Gamepass staat, maar vervolgens besloten te wachten op de beloofde splitscreen co-op...

Die hele open wereld nodigt uit om uitbreidingen uit te brengen. Maar het gerucht is nu dat de volgende Halo game ontwikkeld wordt in Unreal Engine 5. Kennelijk is de Slipspace Engine te lastig om voor te ontwikkelen.

Ben benieuwd hoe ODST mij bevalt :D
En als ik een tip mag geven, vergeet Reach ook zeker niet. Dat vond ik nog de allerbeste Halo game tot nu toe! Heel vette story (top einde) en goede variatie in missies. en Noble 6 is gewoon een baas

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JDL15 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:52:
[...]

En als ik een tip mag geven, vergeet Reach ook zeker niet. Dat vond ik nog de allerbeste Halo game tot nu toe! Heel vette story (top einde) en goede variatie in missies. en Noble 6 is gewoon een baas
Ik ben er gewoon nog niet aan toegekomen. Tijdje terug met de Master Chief Collection wel weer alle games achter elkaar uitgespeeld. Maar toen had ik de extra dlc (ODST en Reach) nog niet.

Ik loop ook nog achter met Xbox 360 games :p Afgelopen jaar Mass Effect 3, Oblivion en Fallout 3 uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@L23
ODST begint meteen al met fijne vibe.
Reach is ook heel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door jori040 op 14-02-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Nieuwe IP[AA] bedenken is vandaag de dag ook niet makkelijk.
Als waar Google mij naar leidde klopt dan heeft die game 40 miljoen dollar gekost om te maken. Dat is voor zo'n high profile game juist helemaal niet zoveel meer tegenwoordig. Mijn gedachte is niet dat dit niet meer zou kunnen, maar dat een volgend deel niet per se ineens 200 miljoen zou moeten kosten om te maken. Op hetzelfde niveau blijven zou al prima zijn.

Immortals of aveum wat eerder genoemd werd heeft 125 miljoen gekost... Dan gaat er toch iets mis? Als je drie keer zoveel uitgeeft als wat Uncharted 4 gekost heeft en dan dat produceert? En even los van dat de game best leuk kan zijn hoor maar ik denk niet dat iemand zal claimen dat het op niveau Uncharted zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Finraziel
Een nieuw deel binnen de serie zal vandaag de dag toch wel die richting in gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:25:
@Finraziel
Een nieuw deel binnen de serie zal vandaag de dag toch wel die richting in gaan.
En dat is dus dat overdreven gedoe.... Ja, inflatie, maar niet 3-5 keer. En technologie gaat ook nog steeds door, sommige dingen worden juist goedkoper. Ze moeten gewoon een beetje inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Finraziel schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:26:
[...]

En dat is dus dat overdreven gedoe.... Ja, inflatie, maar niet 3-5 keer. En technologie gaat ook nog steeds door, sommige dingen worden juist goedkoper. Ze moeten gewoon een beetje inhouden.
We gaan zien weer het naar toe gaat.Zo lang het in een paar maanden tijd 10 miljoen stuks verkoopt zal niemand klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:43
JDL15 schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Denk mijn favoriete trilogie. Enig idee van upgrades mbt backwards compatibility? Wellicht nog een reden om ze toch nog eens overnieuw te spelen op bijv. 60fps.. :)
Volgens mij krijg je de return to arkham varianten van Asylum en City. Dat zijn remastered versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
Wat is er met de customer support van Xbox aan de hand? 16-01 een game gekocht, maar per ongeluk niet de Xbox series X versie en binnen 10 minuten een refund aangevraagd. 2 weken later een bericht dat de aanvraag is goedgekeurd (alleen de aanvraag) en nu zit ik op bijna een maand en nog geen bericht.

Ik heb de support al een tijd niet meer nodig gehad, maar ik kan mij herinneren dat het normaal in een paar uur geregeld was dus eigenlijk ook niet echt in de gaten gehouden omdat ik er vanuit ging dat het wel goed zou komen.

Iemand een soortgelijke ervaring gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:02:
Wat is er met de customer support van Xbox aan de hand? 16-01 een game gekocht, maar per ongeluk niet de Xbox series X versie en binnen 10 minuten een refund aangevraagd. 2 weken later een bericht dat de aanvraag is goedgekeurd (alleen de aanvraag) en nu zit ik op bijna een maand en nog geen bericht.

Ik heb de support al een tijd niet meer nodig gehad, maar ik kan mij herinneren dat het normaal in een paar uur geregeld was dus eigenlijk ook niet echt in de gaten gehouden omdat ik er vanuit ging dat het wel goed zou komen.

Eind vorig jaar ook eens gedaan. Dat was binnen dag afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beakzz schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 18:02:

Een beller is sneller!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Lol dat voelt zo 2010 :o Zou gewoon automatisch goed moeten gaan. Snel is niet belangrijk, maar een maand is wat teveel van het goede.

Vond dit nog op het MS forum van deze maand :

Keep in mind that in recent weeks users have reported a delay in the refund system but if your request was approved, you have nothing to worry about. Sooner or later, the money will be credited to your account

MS heeft blijkbaar iets teveel mensen ontslagen de laatste tijd :+

[ Voor 37% gewijzigd door Beakzz op 14-02-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:17
Vandaag de Steelseries 7x+ besteld en meteen een usb switch om niet de hele tijd die dongle te moeten wisselen als ik op een andere console wil spelen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik krijg beide morgen binnen, zal morgen laten weten hoe het werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
justifire schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:01:
[...]

Op wat voor ultra power pc zou dit draaien joh ? :o
Misschien toch een keer gaan kijken voor een mooie pc :P Als je ook het interview met de COO van PlayStation bekijkt wordt de PC uiteindelijk toch weer gewoon de go to hardware voor all that’s gaming. Als windows nu een soort Xbox dashboard overlay zou hebben met een goede store waarbij je nooit een muis of toetsenbord hoeft aan te raken dan zou dat de keuze nog makkelijker maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:51:
[...]

Misschien toch een keer gaan kijken voor een mooie pc :P Als je ook het interview met de COO van PlayStation bekijkt wordt de PC uiteindelijk toch weer gewoon de go to hardware voor all that’s gaming. Als windows nu een soort Xbox dashboard overlay zou hebben met een goede store waarbij je nooit een muis of toetsenbord hoeft aan te raken dan zou dat de keuze nog makkelijker maken. :)
Werkende quick resume. Of i.i.g. dat je 1 game gewoon met druk op knop kan onderbreken en weer doorkan binnen paar seconde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:05:
[...]

Werkende quick resume. Of i.i.g. dat je 1 game gewoon met druk op knop kan onderbreken en weer doorkan binnen paar seconde.
Ah quick resume is een functie wat ik eigenlijk nooit gebruik. Ben echt nog van de oude stempel van saven en afsluiten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
uchiha tijntje schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:51:
[...]

Steam Big Screen bedoel je? 😅 Geeft gewoon een console ervaring als ik daar zin in heb
Beakzz schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 02:41:
[...]

Steam Big Screen bedoel je? 😅 Geeft gewoon een console ervaring als ik daar zin in heb
Dat kende ik nog niet maar zoiets ja :)
Ik ben vooralsnog wel verknocht aan het Xbox platform met mijn friendlist, library en achievements. Dus als Xbox ook zoiets kan produceren ben ik wel om denk ik.

Ergens vind ik het heel jammer dat het een podcast is vanavond, een show had ik misschien nog gekeken. Maar met een podcast heb ik gewoon helemaal niks, maar misschien wint mijn nieuwsgierigheid het nog van me en zit ik wel om 21:00 te luisteren.. wie weet.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 08:03
De Xbox podcast komt ook altijd uit in video formaat op Youtube dus je kunt zeker gewoon kijken en niet alleen luisteren. Ik snap alleen niet waarom je hier een show omheen zou willen hebben? Het wordt een update praatje over de koers van Xbox. Lijkt me nu niet echt iets om een hele show omheen te gaan maken
rogierba schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:19:
De Xbox podcast komt ook altijd uit in video formaat op Youtube dus je kunt zeker gewoon kijken en niet alleen luisteren. Ik snap alleen niet waarom je hier een show omheen zou willen hebben? Het wordt een update praatje over de koers van Xbox. Lijkt me nu niet echt iets om een hele show omheen te gaan maken
Oh er is wel video? Dat is heel fijn om te horen, want ik dacht dat het een audio podcast zou gaan worden, dan ga ik er denk ik wel voor zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogierba
  • Laatst online: 12-09 08:03
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:21:
[...]

Oh er is wel video? Dat is heel fijn om te horen, want ik dacht dat het een audio podcast zou gaan worden, dan ga ik er denk ik wel voor zitten :)
Jup. Als voorbeeld de vorige podcast die over Avowed ging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:25
Vinnocchio schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 22:11:
Vandaag de Steelseries 7x+ besteld en meteen een usb switch om niet de hele tijd die dongle te moeten wisselen als ik op een andere console wil spelen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik krijg beide morgen binnen, zal morgen laten weten hoe het werkt
@MRE-Inc jij gebruikte toch ook een usb switch xbox/ps5 voor Astro a20?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Amaze86 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:26:
[...]

@MRE-Inc jij gebruikte toch ook een usb switch xbox/ps5 voor Astro a20?
Nee, heb 2 usb verlengkabels gekocht en daar beide usb dongles op aangesloten zodat ze redelijk uit zicht toch te bedienen zijn. Voor de switch van de A20 tussen Xbox en PS5, moet ik de dongle opnieuw even pairen. Dat is 5 seconden werk.

Beide usb verlengkabels zitten op de achterkant van de consoles aangesloten. Vind het lelijk om aan de voorkant van beide consoles van die usb dongles te hebben. Werkt zo allemaal prima.

XBL: MRE Inc

• Vinnocchio
MRE-Inc schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:51:
[...]

Nee, heb 2 usb verlengkabels gekocht en daar beide usb dongles op aangesloten zodat ze redelijk uit zicht toch te bedienen zijn. Voor de switch van de A20 tussen Xbox en PS5, moet ik de dongle opnieuw even pairen. Dat is 5 seconden werk.

Beide usb verlengkabels zitten op de achterkant van de consoles aangesloten. Vind het lelijk om aan de voorkant van beide consoles van die usb dongles te hebben. Werkt zo allemaal prima.
De Steelseries werkt blijkbaar niet zo handig; de dongle die erbij zit is standaard al gepaired met de headset. Ik kan m dan niet pairen met een andere dongle. Dus ik ga het proberen met een switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tof dit! Ik heb hem al heel lang op mijn wenslijstje staan.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mijn (wilde) voorspellingen voor de podcast van vanavond:
  • Microsoft stopt met consoles die lokaal games kunnen spelen. De Series S/X zijn de laatste Xbox consoles die dat doen. Lokaal gamen doe je volgens Microsoft op een Windows PC.
  • Xbox wordt Game Pass en Game Pass wordt Xbox. Met andere woorden: een streaming service zoals Geforce Now.
  • Eerder gekochte games die niet op Game Pass staan kan je straks ook streamen.
  • Naast het Game Pass abonnement kun je ook alle games kopen en streamen.
  • Er komt een streaming TV add-on voor €99 met de naam Xbox erin.
  • Voor $30 extra krijg je er een controller bij (€129 in totaal).
  • Er komt een PlayStation Portal-achtig apparaat van €199 voor situaties waar geen TV beschikbaar is.
  • Xbox Games Studios is vanaf nu een third party dev.
  • Om duidelijk te communiceren met fans komen er twee labels: Xbox First en Xbox Everywhere.
  • De triple A games vallen onder het “Xbox First” label, denk aan Halo, Forza en Starfield. Deze games zijn 12 maanden exclusief op Xbox Game Pass (streaming en PC) te spelen. Daarna komen ze naar andere platformen als PS5/Switch 2.
  • De kleinere games voor een breder publiek zoals Minecraft, Hi-Fi Rush etc. worden onder het “Xbox Everywhere” label uitgebracht.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:42:
  • Microsoft stopt met consoles die lokaal games kunnen spelen. De Series S/X zijn de laatste Xbox consoles die dat doen. Lokaal gamen doe je volgens Microsoft op een Windows PC.
Dit is het enige puntje waarvan ik hoop dat het nooit werkelijkheid word, want ik vind het wel echt een must om een console te hebben staan. Heb al meerdere malen via cloud geprobeerd met een bekabelde verbinding maar je hebt dan geen scherp 4K beeld op een Oled tv..

Ik vind de kracht van zo'n console niet op kunnen tegen streaming/cloud.

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 15-02-2024 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Xbox wordt Game Pass en Game Pass wordt Xbox. Met andere woorden: een streaming service zoals Geforce Now.
  • Er komt een PlayStation Portal-achtig apparaat van €199 voor situaties waar geen TV beschikbaar is.
  • Om duidelijk te communiceren met fans komen er twee labels: Xbox First en Xbox Everywhere.
  • De triple A games vallen onder het “Xbox First” label, denk aan Halo, Forza en Starfield. Deze games zijn 12 maanden exclusief op Xbox Game Pass (streaming en PC) te spelen. Daarna komen ze naar andere platformen als PS5/Switch 2.
  • De kleinere games voor een breder publiek zoals Minecraft, Hi-Fi Rush etc. worden onder het “Xbox Everywhere” label uitgebracht.
Klinkt goed maar hoe gaan ze dat doen met de mensen die geen of slecht internet hebben?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:28

BM

Moderator Spielerij
Ik verwacht persoonlijk dat geen enkele van bovenstaande punten werkelijkheid word :+

Heb het idee dat er vanavond helemaal niet zulke schokkende dingen verteld gaan worden, volgens mij hadden ze daar dan wel een heel ander platform voor gekozen. Ik vind een podcast een heel raar platform om aan te gaan kondigen dat je het mogelijk over een compleet andere boeg gaat gooien.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:18
Geloof ik helemaal niets van. Wellicht in een (verre) toekomst, maar de komende jaren nog niet. Er blijven de komende jaren gewoon nog consoles waarop gespeeld wordt.
Hier in NL, waar wij over het algemeen een goede internetstructuur hebben werkt streamen nog niet eens goed, laat staan in een heleboel landen waar die structuur minder goed op orde is. En die landen laat MS echt niet zomaar links liggen. Dan zou de gaming markt ineens wel heel klein worden als er enkel nog gestreamd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Dit is het enige puntje waarvan ik hoop dat het nooit werkelijkheid word, want ik vind het wel echt een must om een console te hebben staan. Heb al meerdere malen via cloud geprobeerd met een bekabelde verbinding maar je hebt dan geen scherp 4K beeld op een Oled tv..

Ik vind de kracht van zo'n console niet op kunnen tegen streaming/cloud.
Geen scherp 4K kan kloppen. Xbox Cloud Gaming is max 1080P en 60FPS.

Een Windows kastje lijkt mij prima, maar dan moet het opstarten etc. wel controller vriendelijk zijn. Een Xbox interface op Windows zou prima te realiseren moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinnocchio schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Klinkt goed maar hoe gaan ze dat doen met de mensen die geen of slecht internet hebben?
Die kunnen gebruik blijven maken van hun Xbox 360.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:15:
[...]

Geen scherp 4K kan kloppen. Xbox Cloud Gaming is max 1080P en 60FPS.

Een Windows kastje lijkt mij prima, maar dan moet het opstarten etc. wel controller vriendelijk zijn. Een Xbox interface op Windows zou prima te realiseren moeten zijn.
Daarom vind ik dat de kracht van een console die je dan in huis hebt staan niet op kan tegen cloudgaming, mocht er nou in de toekomst een klein kastje op de markt komen die wel gewoon 4k 120Hz 60fps weet te halen in spellen bij next-gen (wat mij sowieso een minimale verwachting mag zijn van de opvolgers van de Xbox Series X|S) dan hoor je mij zeker niet klagen want zoiets is wel mooier weg te werken ondanks ik ergens toch het meest voorstander blijf van een console, want het heeft toch wel wat om er een op te halen! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Klinkt als allemaal plausibele toekomstideeën, maar niet iets wat ze in een podcast gaan communiceren. Lijkt me dat ze zoiets groter aanpakken.

Ik verwacht eerlijk gezegd helemaal niet zoveel spannends. Waarschijnlijk iets als "De markt verandert, Xbox kijkt altijd hoe we daarin mee kunnen gaan. Geruststelling dat ze voorlopig gewoon consoles blijven maken. Aankondiging dat een aantal games naar andere platformen komen, maar dat Xbox altijd de beste plek blijft om deze games als eerste te spelen. "

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:27:
[...]

Daarom vind ik dat de kracht van een console die je dan in huis hebt staan niet op kan tegen cloudgaming, mocht er nou in de toekomst een klein kastje op de markt komen die wel gewoon 4k 120Hz 60fps weet te halen in spellen bij next-gen (wat mij sowieso een minimale verwachting mag zijn van de opvolgers van de Xbox Series X|S) dan hoor je mij zeker niet klagen want zoiets is wel mooier weg te werken ondanks ik ergens toch het meest voorstander blijf van een console, want het heeft toch wel wat om er een op te halen! :D
Microsoft kan Xbox Cloud Gaming natuurlijk nog verbeteren. Ik ben benieuwd hoe we hier over 5 a 10 jaar naar kijken. Maar momenteel ook nog de voorkeur voor games lokaal, al vind ik streamen al best goed werken.

Of lokaal gamen op een console of een Windows kastje is maakt mij verder niet uit, als het maar gebruiksvriendelijk is.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Microsoft kan Xbox Cloud Gaming natuurlijk nog verbeteren. Ik ben benieuwd hoe we hier over 5 a 10 jaar naar kijken. Maar momenteel ook nog de voorkeur voor games lokaal, al vind ik streamen al best goed werken.

Of lokaal gamen op een console of een Windows kastje is maakt mij verder niet uit, als het maar gebruiksvriendelijk is.
Dat zal dan ook wel hard nodig zijn om een console in je woonkamer te evenaren op beeldkwaliteit en reactiesnelheid, want dit zijn van die dingen wat nu nog niet gelijk ligt. Maar zou in de toekomst inderdaad wel verbeterd kunnen worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Dat zal dan ook wel hard nodig zijn om een console in je woonkamer te evenaren op beeldkwaliteit en reactiesnelheid, want dit zijn van die dingen wat nu nog niet gelijk ligt. Maar zou in de toekomst inderdaad wel verbeterd kunnen worden :)
Niet gelijk inderdaad. Maar het verschil is bij mij minimaal. Ik heb hier glasvezel en gebruik nog een 1080P tv. Games draaien hier prima via streaming. Alleen Hi-Fi Rush vond ik onspeelbaar, maar dat kan ook aan mijn ritme gevoel liggen :p

Wellicht hard nodig, maar verwacht dat het de komende 5 a 10 jaar ook hard gaat met de ontwikkelingen. Streamen haalt de lokale console gewoon in en dan weten we niet beter.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:42:
[...]

Niet gelijk inderdaad. Maar het verschil is bij mij minimaal. Ik heb hier glasvezel en gebruik nog een 1080P tv. Games draaien hier prima via streaming. Alleen Hi-Fi Rush vond ik onspeelbaar, maar dat kan ook aan mijn ritme gevoel liggen :p

Wellicht hard nodig, maar verwacht dat het de komende 5 a 10 jaar ook hard gaat met de ontwikkelingen. Streamen haalt de lokale console gewoon in en dan weten we niet beter.
Ja hier ook een 1GBit/s glasvezel met alles bekabel met CAT6 kabels en WIFi6, ik stream heel vaak naar de laptop of Ipad en dat werkt stabiel en snel. Maar toch merk je direct wanneer je weer op de tv gaat spelen, je mist dan toch wel de scherpte en reactiesnelheden. Cloud heb ik 2 keer geprobeerd en nooit meer aangeraakt want dat was toch zo ontzettend onscherp vergeleken bij wanneer je een spel gewoon even download.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Ja hier ook een 1GBit/s glasvezel met alles bekabel met CAT6 kabels en WIFi6, ik stream heel vaak naar de laptop of Ipad en dat werkt stabiel en snel. Maar toch merk je direct wanneer je weer op de tv gaat spelen, je mist dan toch wel de scherpte en reactiesnelheden. Cloud heb ik 2 keer geprobeerd en nooit meer aangeraakt want dat was toch zo ontzettend onscherp vergeleken bij wanneer je een spel gewoon even download.
Qua scherpte kan ik met dat voorstellen. Maar hier is het de Xbox One S vs streamen. Xbox Series X is met 4K uiteraard beter.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 16:42
Raem schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:30:
[...]

Klinkt als allemaal plausibele toekomstideeën, maar niet iets wat ze in een podcast gaan communiceren. Lijkt me dat ze zoiets groter aanpakken.

Ik verwacht eerlijk gezegd helemaal niet zoveel spannends. Waarschijnlijk iets als "De markt verandert, Xbox kijkt altijd hoe we daarin mee kunnen gaan. Geruststelling dat ze voorlopig gewoon consoles blijven maken. Aankondiging dat een aantal games naar andere platformen komen, maar dat Xbox altijd de beste plek blijft om deze games als eerste te spelen. "
Het is toch ook gewoon een beetje praten over de visie voor Xbox? Daar horen geen aankondigingen bij, dus ik verwacht hetzelfde als jij. Van dat lijstje lijkt me inderdaad helemaal niets aangekondigd te worden. Het is meer het bredere plaatje over hoe Microsoft/Xbox de toekomst voor zich ziet. Niets concreets, niets in beton gegoten, maar een visie.

Ik zie nu al wel gebeuren dat "ideeën" binnen die visie uit die podcast worden geplukt en als concrete plannen verkeerd worden overgenomen in het nieuws. Dus een Phil Spencer die zegt dat hij ziet dat er in de toekomst een wereld is waarbij Xbox meer een platform wordt waarop je ongeacht de console je games kan spelen. Vervolgens wordt dit vertaald naar "alle games worden multiplatform" of "Microsoft stopt met consoles maken".

Niet dat een visie onbelangrijk is trouwens. Het is wel iets waarop een strategie wordt gebouwd met uiteindelijk wel concrete plannen en veranderingen. Ben in ieder geval wel benieuwd. Sinds de XSX i.c.m. Gamepass game ik meer en speel ik ook meer verschillende games dan ik daarvoor deed. Voor mij persoonlijk zijn ze dus echt de goede weg ingeslagen en heb ik het plezier weer teruggevonden dat ik de eerste twee generaties van Xbox had. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dioscuri schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:49:
[...]

Het is toch ook gewoon een beetje praten over de visie voor Xbox? Daar horen geen aankondigingen bij, dus ik verwacht hetzelfde als jij. Van dat lijstje lijkt me inderdaad helemaal niets aangekondigd te worden. Het is meer het bredere plaatje over hoe Microsoft/Xbox de toekomst voor zich ziet. Niets concreets, niets in beton gegoten, maar een visie.

Ik zie nu al wel gebeuren dat "ideeën" binnen die visie uit die podcast worden geplukt en als concrete plannen verkeerd worden overgenomen in het nieuws. Dus een Phil Spencer die zegt dat hij ziet dat er in de toekomst een wereld is waarbij Xbox meer een platform wordt waarop je ongeacht de console je games kan spelen. Vervolgens wordt dit vertaald naar "alle games worden multiplatform" of "Microsoft stopt met consoles maken".

Niet dat een visie onbelangrijk is trouwens. Het is wel iets waarop een strategie wordt gebouwd met uiteindelijk wel concrete plannen en veranderingen. Ben in ieder geval wel benieuwd. Sinds de XSX i.c.m. Gamepass game ik meer en speel ik ook meer verschillende games dan ik daarvoor deed. Voor mij persoonlijk zijn ze dus echt de goede weg ingeslagen en heb ik het plezier weer teruggevonden dat ik de eerste twee generaties van Xbox had. :)
Maar dat is een visie die Xbox jaren geleden al had aangekondigd. Xbox is ook al langere tijd een platform. Daarom begrijp ik de paniek ook niet en ik zie Microsoft ook niet plotseling het roer omgooien. Lijkt mij daarom dat de podcast meer bedoeld is om die visie nog eens te verduidelijken en overige geruchten weg te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vinnocchio schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Die moeten een Don Mattrickje doen, oftewel, buy an Xbox 360 :+

Remote play op het dashboard werkt nu zonder controller. Dat is wel een fijne toevoeging zeg. Geen idee waarom dat zolang moest duren. De knop volledig scherm in/uitschakelen werkt alleen nog niet. Dat is ook te zien in de screenshot vanaf een iPhone 14 Pro met dynamic island enzo... Screenshot is wel goed, op mijn telefoon zit het Dynamic Island in de weg en vallen de LT/RT knoppen weg.

nieuws: Microsoft brengt Xbox-update uit met kalibratietool voor controllers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRw6eXAnKH2pQynQL39cvAAxiPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uFPJNvmBLyOnHxSK0Cjv07aF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door MRE-Inc op 15-02-2024 12:27 ]

XBL: MRE Inc

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-09 18:53
Microsoft was als partij destijds erg enthousiast over oa Google’s Stadia. Meer inzet op streaming via een klein kastje (chromecast of nvidea shield achtig dus) is ook niet nieuw aangezien dat een eerder project is geweest. Misschien dat uit de kast gehaald en dan als bijkomende strategie, dus naast consoles. Al denk ik dat de stap naar discloze consoles wel dichterbij is.
We gaan t horen vanavond wat er waar is ;) !

[ Voor 5% gewijzigd door Ht87 op 15-02-2024 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 11:20:
[...]

[YouTube: Power On - The Story of Xbox - Official Trailer]

Voor diegenen die het (nog) niet hebben gezien, een docu in 6 delen :)

Power On: The Story of Xbox op Youtube (aflevering 3 heeft een een leeftijdsbeperking) op de Xbox zelf is dit zonder beperking.
Afgelopen week gekeken. Heel tof om het ontstaan van xbox terug te zien en de hele geschiedenis tot aan de series X. Hoogtepunten en de dieptepunten. De eerste xbox kostte toen al 1 miljard dollar aan marketing. Echt niet te doen wat het kost om een nieuwe console te lanceren.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ht87 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:55:
Microsoft was als partij destijds erg enthousiast over oa Google’s Stadia. Meer inzet op streaming via een klein kastje (chromecast of nvidea shield achtig dus) is ook niet nieuw aangezien dat een eerder project is geweest. Misschien dat uit de kast gehaald en dan als bijkomende strategie, dus naast consoles. Al denk ik dat de stap naar discloze consoles wel dichterbij is.
We gaan t horen vanavond wat er waar is ;) !
Tevens worden er iedere week gamepass games toegevoegd aan Geforce Now waardoor je de games via Cloud kunt spelen in een kwaliteit waar je alleen van kunt dromen via Xcloud.
Volgens mij weten niet veel mensen dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 16:42
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Maar dat is een visie die Xbox jaren geleden al had aangekondigd. Xbox is ook al langere tijd een platform. Daarom begrijp ik de paniek ook niet en ik zie Microsoft ook niet plotseling het roer omgooien. Lijkt mij daarom dat de podcast meer bedoeld is om die visie nog eens te verduidelijken en overige geruchten weg te nemen.
Zou me inderdaad niets verbazen dat het dit wordt. Of wat extra uitleg waarom een aantal games multiplatform worden en hoe dat soort dingen binnen de visie passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Denk het ook. het model van nu is niet rendabel veel te grote investeringen in studios gedaan en een veel te lage output van topgames om systems te sellen. en veel te weinig hardware verkocht.

Corporate kiest eieren voor hun geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat het allemaal nog zo gek niet gaat lopen. Ja ze gaan veranderen, maar dat is maar toekomstmuziek en de pers heeft gewoon wat zaken verkeerd begrepen

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 15-02-2024 20:12 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:02
Wanneer is die podcast met microsoft (xbox)??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Martinspire schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:11:
Ik denk dat het allemaal nog zo gek niet gaat lopen. Ja ze gaan veranderen, maar dat is maar toekomstmuziek en de pers heeft gewoon wat zaken verkeerd begrepen
Verkeerd begrepen, of gebruikt om wat clickbait artikelen te maken?

• Triple Stars
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:02
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Om 21:00. Te volgen via YouTube kanaal van Xbox.
THX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xgar schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:20:
[...]

Verkeerd begrepen, of gebruikt om wat clickbait artikelen te maken?
Beide.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
We krijgen allemaal ons geld terug heb ik gehoord :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:39:
We krijgen allemaal ons geld terug heb ik gehoord :+
Tof! Ik heb niet eens een Xbox Series X gekocht :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:41:
[...]

Tof! Ik heb niet eens een Xbox Series X gekocht :+
Even een bonnetje maken met Excel en dan komt het wel goed.

• Donstil
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:41:
[...]

Ik dacht een omruil actie voor een ps5 dan wel switch.
Haha Switch2 met GamePass vanavond, let maar op!

Of Zelda op de Series X zodat het niet op 19 frames per seconde hoeft te draaien :+

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 15-02-2024 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Phil Spencer is stiekem een undercover Sony medewerker. Of hij is eigenlijk Wendy van Dijk, dat kan ook nog.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:42:
Of Zelda op de Series X zodat het niet op 19 frames per seconde hoeft te draaien :+
Ik las hier zelfs dat de game maar 15fps draait. Gezien onder de 60fps al totaal onspeelbaar is lijkt mij Zelda op de Series X wel aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:56:
[...]

Ik las hier zelfs dat de game maar 15fps draait. Gezien onder de 60fps al totaal onspeelbaar is lijkt mij Zelda op de Series X wel aannemelijk.
Echt? Nee zo erg was het nou ook weer niet :P
Wel top games die 2 overigens, ook met die framerate enorm genoten.

Het is 21:00 maar kan nergens ook maar iets van een live video vinden of een countdown op Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alstu @G_Dragon

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Geen Starfield en Indi bij de eerste "naar andere consoles" ronde.
Ah, het gaat nu over 4 titels. Maar geen Indy en Starfield.

Dus wordt vooralsnog gewoon Sea of Thieves, Hi-fi Rush, Pentiment en dan nog eentje.

Logisch ook om als een game ouder is proberen te monetizen.

[ Voor 32% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2024 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Jesus een hoop gedoe om dit. Niks aan de hand dus.
Just 4 games moving multiplat, that's it, for reasons can't say - not willing to name them but not starfield or Indiana jones

Games over a year old, that have reached full potential, want to continue to invest in. 2 of these Comunity invested games. Other 2 are smaller games.

Rivanov schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:06:
Just 4 games moving multiplat, that's it, for reasons can't say - not willing to name them but not starfield or Indiana jones

Games over a year old, that have reached full potential, want to continue to invest in. 2 of these Comunity invested games. Other 2 are smaller games.
Zou denk ik Pentiment, Hi-Fi Rush, Grounded en Sea of Thieves zijn gok ik. 4 uitstekende games :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwGWp46NN2pYBpDuRKW3-EObE8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SXYwbMC6KkyNlaGlRm4w1Bj0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:08:
[...]

Zou denk ik Pentiment, Hi-Fi Rush, Grounded en Pentiment zijn gok ik. 4 uitstekende games :)
Vervang 1 van de Pentiments door SoT.
NukaWorldNL schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:05:
Jesus een hoop gedoe om dit. Niks aan de hand dus.
Leuk he media, reden om er steeds minder van te geloven wat daarin gezegd word :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Xgar schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:08:
[...]

Vervang 1 van de Pentiments door SoT.
Haha thanks :)

34 miljoen GP members.
En ABK games in GP.

[ Voor 11% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2024 21:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
28 maart Diablo 4 naar gamepass :-D
Pagina: 1 ... 7 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties