Acties:
  • +1 Henk 'm!
2024 Xbox 'Business Update' podcast - discussion & reaction MEGATHREAD

# Real Time Recap/Highlights

Decisions were made with long term health of Xbox in mind, buiding the best platform, raching the most players

Phil, Sara, and Matt here to talk about hardware and exclusivity.

Show was originally planned to start with ABK, and some of the exclusivity.

Unforeseen news caused a stepped-up response.

Four games coming to other consoles - not naming the games, letting each team announce.

Games are not Starfield or Indiana Jones

Every decision is made with the long-term health of Xbox in mind.

Phil has a "fundamental belief" that console exclusives are going to be a smaller and smaller part of the industry.

Games were chosen that are over a year old, community driven, have reached their full potential on Xbox and PC, and are franchises they want to continue to invest in.

Two of the other games are smaller games, that were never built to be system selling exclusives.

Utilizing other platforms increases exposure for sequels.

Don't take this as a signal that 'everything' is coming to 'insert platform'.

There is no fundamental change to how they think about exclusivity.

Focus is on how to grow Xbox as a hardware platform, publisher, and desirable place for developers and creators.

Over the last five years big games can be bigger than an entire platform, like Roblox.

All game will go to gamepass

GamePass will only be available on Xbox

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 15-02-2024 21:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:00
Tja niet in de eerste ronde.... Dat het allemaal zo snel ging lopen was niks meer dan een gerucht. De toon is wel gezet en die toon is dus wel exclusieve IP's niet meer exclusief maken. Dus tijdelijk exclusive met eigen IP's die later dus multiplatform worden....

Het interessante is eerder waarom ze dit doen. Het eigen eco systeem is blijkbaar niet winstgevend genoeg, vermoedelijk dus een impuls van de top van MS dat er meer geld moet worden verdiend en dit is dus een van die vormen hoe het gaat gebeuren.
Microsoft is starting off with just four games, but there could be many more in the future.

Sources familiar with Microsoft’s plans tell me the first two titles will be Hi-Fi Rush and Pentiment, followed by Sea of Thieves and Grounded. Spencer claims there hasn’t been a change to the company doing Xbox exclusives, yet, at the same time, he also thinks there will be fewer console exclusives across the industry over the next decade.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Verwijderd

Gelukkig was het niet live…. Gewoon even de headlines en de rest <<< Doorspoelen <<<

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:04
Wel interessant hoor, maar om dit nou een podcast te noemen. Niet live, en duidelijk van te voren geoefend :P Maar bevestigd wel mijn verwachtingen.

Dat Gamepass alleen beschikbaar zal blijven op Xbox wordt verkocht als een verkooppraatje. Kan ook zeker een voordeel zijn als je voor de Xbox kiest. Toch lijkt mij het voor Microsoft interessanter als Gamepass ook op Nintendo en Playstation consoles beschikbaar zouden zijn. Zie dat alleen vanuit Nintendo en Playstation nooit gebeuren gezien die er geen baat bij hebben. Dus niet het idee dat Microsoft daarin een keuze heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door L23 op 15-02-2024 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:16:
Wel interessant hoor, maar om dit nou een podcast te noemen. Niet live, en duidelijk van te voren geoefend :P Maar bevestigd wel mijn verwachtingen.

Dat Gamepass alleen beschikbaar zal blijven op Xbox wordt verkocht als een verkooppraatje. Kan ook zeker een voordeel zijn als je voor de Xbox kiest. Toch lijkt mij het voor Microsoft interessanter als Gamepass ook op Nintendo en Playstation consoles beschikbaar zouden zijn. Zie dat alleen vanuit Nintendo en Playstation nooit gebeuren gezien die er geen baat bij hebben.
Met je laatste zin heb je je antwoord al gegeven :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome

Dat Gamepass alleen beschikbaar zal blijven op Xbox wordt verkocht als een verkooppraatje. Kan ook zeker een voordeel zijn als je voor de Xbox kiest. Toch lijkt mij het voor Microsoft interessanter als Gamepass ook op Nintendo en Playstation consoles beschikbaar zouden zijn. Zie dat alleen vanuit Nintendo en Playstation nooit gebeuren gezien die er geen baat bij hebben. Dus niet het idee dat Microsoft daarin een keuze heeft.
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren dus daarom is het ook een nietszeggend uitspraak dat gamepass alleen op xbox/pc blijft.

Een podcast is vrijwel nooit live. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit laat wel zien wat voor afvoerputje gamemedia op het internet is en een voorbeeld van het spelletje wat je vroeger op school deed. Een kring van 20 mensen en nummer 1 moest een zin vertellen aan nummer 2 en die aan 3 etc. En uiteindelijk kwam er een hoop onzin uit bij nummer 20. Maar helaas geloven mensen tegenwoordig alles wat men tegen komt op het internet en dus ook nummer 20.

Ook nieuwe hardware dit jaar, zou tof zijn als het een echte handheld wordt als steam deck. En aankondiging van gewoon een nieuwe console.

[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2024 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Rivanov schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:21:
[...]

Een podcast is vrijwel nooit live. ;)
Je hebt gelijk. Maar voeren ze bij podcasts ook toneelstukjes op? :P Blijft raar om te zien hoe ze elkaar vragen stellen waar ze het antwoord al op weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
• 4 Games coming to Switch / PS5
• Diablo IV Game Pass on March 28th
• 34 Million Game Pass Subs
• "No fundamental change to exclusivity"
• Game Pass only on Xbox / PC
• Game Pass still gets Games Day 1
• Next-gen Xbox in development

Woow!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:39
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:22:
Dit laat wel zien wat voor afvoerputje gamemedia op het internet is en een voorbeeld van het spelletje wat je vroeger op school deed. Een kring van 20 mensen en nummer 1 moest een zin vertellen aan nummer 2 en die aan 3 etc. En uiteindelijk kwam er een hoop onzin uit bij nummer 20. Maar helaas geloven mensen tegenwoordig alles wat men tegen komt op het internet
Voeg daar nog aan toe, dat er mensen zijn die voordeel halen uit ophef.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Je hebt gelijk. Maar voeren ze bij podcasts ook toneelstukjes op? :P Blijft raar om te zien hoe ze elkaar vragen stellen waar ze het antwoord al op weten.
Je dacht dat een miljardenbedrijf en de bijbehorende topmensen dit uit de losse pols zouden doen :p

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2024 21:26 ]

• L23
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:23:
[...]

Je dacht dat een miljardenbedrijf en de bijbehorende topmensen dit uit de losse pols zouden doen :p
Nee dat niet hoor, maar in de setting van een podcast oogt het wel raar. Verder prima om het zo te vertellen, maar het valt me gewoon op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:23:

Woow!
Er verandert dus helemaal niks is mijn conclusie :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:36
Pfff deze podcast is vermoeiend man!
Hoor dingen die ik jaren terug al gehoord heb.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:26:
[...]

Er verandert dus helemaal niks is mijn conclusie :P
Haha ik ben wel benieuwd of ze met de nieuwe hardware met de feestdagen een nieuwe controller bedoelen, want deze console kan nog wel flink wat meer laten zien.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Alle paniek een beetje voor niks, Diablo 4 naar Game Pass ben ik wel blij om.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
  • Laatst online: 29-08 09:57
"And there is more to come, there is some exciting stuff coming up in hardware which we are gonna share this holiday. And we are also invested in the next generation roadmap. And what we are really focussed on there is delivering the largest technical leap that you"ll have ever seen in a hardware generation. Which makes it better for players and better for creators"

Nou... alle geruchten omtrent het verdwijnen van de console van de baan geveegd! Zo te horen wordt er vol doorontwikkeld aan Xbox hardware.... ik kan niet wachten :)

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:27:
[...]

Haha ik ben wel benieuwd of ze met de nieuwe hardware met de feestdagen een nieuwe controller bedoelen, want deze console kan nog wel flink wat meer laten zien.
Hopelijk een kleinere Xbox Series X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejGVrWSs2a_1Yhs8Zkp2Q5sNCxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DgFUZu0Gn7Zkh74HbPthjMlq.png?f=fotoalbum_large

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
10 titels in 2024, ook onaangekondigd titels. Juni show meer bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:49
Zal de podcast nog terug luisteren. Maar mooi om te zien dat alle negatieve ophef uit de grote duim was gezogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
Deze podcast was totaal niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maar… waar is nu onze omruil actie @Donstil. Ik wil die switch 2 :P Had me wel leuk geleken.

[ Voor 14% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2024 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:31:
[...]

Hopelijk een kleinere Xbox Series X

[Afbeelding]
Haha dat is niet nodig, deze consoles hebben nog een lange weg te gaan. Sorry maar daar blijf ik toch bij, we laten nu pas net old-gen vallen en dan kan je niet gaan zeggen we zitten over de helft van de rekenkracht. Want de echte rekenkracht gaan ze pas vanaf dit jaar gebruiken nu old-gen uit de picture is, maar wederom zeg ik wel heel eerlijk dat ik het nog steeds mis kan hebben.

Ondanks ik het dan wel moeilijk kan geloven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:33:
[...]

Haha dat is niet nodig, deze consoles hebben nog een lange weg te gaan. Sorry maar daar blijf ik toch bij, we laten nu pas net old-gen vallen en dan kan je niet gaan zeggen we zitten over de helft van de rekenkracht. Want de echte rekenkracht gaan ze pas vanaf dit jaar gebruiken nu old-gen uit de picture is, maar wederom zeg ik wel heel eerlijk dat ik het nog steeds mis kan hebben.

Maar dan kan je juist kleinere en zuinigere hardware uitbrengen. Ik heb deze generatie nog niet de Xbox One S gezien die na de Xbox One uitkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor Grounded zijn ze druk bezig met de 1.4 update. Dus ik verwacht dat als die uitgebracht wordt de game ook op switch en ps5 uitkomt. :)

L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:35:
[...]

Maar dan kan je juist kleinere en zuinigere hardware uitbrengen. Ik heb deze generatie nog niet de Xbox One S gezien die na de Xbox One uitkwam.
Maar nog kleiner dan de Xbox Series S? Ik schrok serieus toen ik die uit de doos haalde, wat een klein apparat is dat joh :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Frez schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:28:
"And there is more to come, there is some exciting stuff coming up in hardware which we are gonna share this holiday. And we are also invested in the next generation roadmap. And what we are really focussed on there is delivering the largest technical leap that you"ll have ever seen in a hardware generation. Which makes it better for players and better for creators"

Nou... alle geruchten omtrent het verdwijnen van de console van de baan geveegd! Zo te horen wordt er vol doorontwikkeld aan Xbox hardware.... ik kan niet wachten :)
Dat is die $1000+ kostende Xbox Ultra ;)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:37:
[...]

Maar nog kleiner dan de Xbox Series S? Ik schrok serieus toen ik die uit de doos haalde, wat een klein apparat is dat joh :p
Ik vond het uiteindelijk nog wel meevallen hoe klein die is. Maar nee, ik wil een kleinere Xbox Series X. Laten we het de Xbox Series XS noemen :P
De XSX is al een vrij kleine console.

• L23
Timothy3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:40:
Lol :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26

Woow!
En de grootste technische vooruitgang ooit van een generatie naar een generatie. De vooruitgang van gen 8 naar 9 was al erg groot. Ben alweer benieuwd naar de nextgen! Ook benieuwd welke hardware MS eind dit jaar uitbrengt. Zullen ze de refresh van de series X bedoelen? Of toch een MS handheld? Handheld gamepass zie ik nog wel zitten!

Diablo IV naar gamepass zat er dik in, maar tof dat dat nu gebeurt. Heb em al gespeeld en ga denk ik niet nog eens terug naar die game

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 15-02-2024 21:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Nee, serieus. Neemt weinig ruimte in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:40:
Even met een hele grote knipoog >:)
spoiler:
vergeleken met de PS5 helemaal :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24

On_E

Housemusic

Woow!
Storm.
Glas water.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• L23
Timothy3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:41:
Nee, serieus. Neemt weinig ruimte in.
Leuk dat jij er geen last van hebt :P Dan nog wil ik graag een zuinigere console en als die kleiner is mooi meegenomen.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:43:
[...]

Leuk dat jij er geen last van hebt :P Dan nog wil ik graag een zuinigere console en als die kleiner is mooi meegenomen.
Zuinig? De Xbox Series X gebruikt bijna niks als die uitstaat of bedoel je tijdens het spelen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23
Alle online heisa om niks dus. Is ook af en toe een gezwel, al die 'kenners' met hun eigen belangen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:44:
[...]

Zuinig? De Xbox Series X gebruikt bijna niks als die uitstaat of bedoel je tijdens het spelen :p
Ja ik bedoel die enkele momenten dat het niet staat te stoffen :P

Lekker eigenwijs weer. Na 4 jaar wel tijd voor een revisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:43:
[...]

Je bedoelt je mobiel icm Xcloud ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• L23
justifire schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:48:
[...]

Je bedoelt je mobiel icm Xcloud ?
Wat voor console is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Maar voor kracht heb je nou eenmaal wat stroom nodig, daar ontkom je niet aan. Serieus ik denk dat ik liever wat verbruik heb dan dat spellen minder moeten worden gemaakt vanwege minder stroomverbruik :p

• L23
Rare discussie. Dus niemand wil hier nieuwe hardware deze generatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Woow!
Mooie samenvatting. Maar tegelijk: dit had natuurlijk een statement.png in een tweet moeten zijn. Anderhalve week laten sudderen. Dit heeft het merk Xbox een hoop schade veroorzaakt.

Zojuist Dead Island 2 in de aanbieding gekocht (38 euro). Las goede verhalen dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Zeker wel, liefst morgen.
Maar dan wel krachtiger en niet perse kleiner en zuiniger!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Ben wel blij te horen dat de hardware er niet uit gaat. Ik heb zeker 20 jaar geen game aangeraakt en sinds een jaar de oude hobby weer opgepakt met een Xbox X. Ik volg weinig van de gamewereld en was voor alle geruchten kwamen in de veronderstelling dat de Xbox een "goed" aandeel in de consolemarkt had. Na wat Googlewerk bleek dat toch wat minder te zijn ten opzichte van de concurrentie. Maar goed, mooi dat de geruchtenmachine er naast zit. Gamepass en Xbox bevallen me uitstekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Maar voor kracht heb je nou eenmaal wat stroom nodig, daar ontkom je niet aan. Serieus ik denk dat ik liever wat verbruik heb dan dat spellen minder moeten worden gemaakt vanwege minder stroomverbruik :p
Vaag hoor. Gewoon een kleinere en zuinigere chip waar dan een kleinere behuizing omheen past. Geen nieuw concept hoor, vrij standaard in de industrie.
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Mooie samenvatting. Maar tegelijk: dit had natuurlijk een statement.png in een tweet moeten zijn. Anderhalve week laten sudderen. Dit heeft het merk Xbox een hoop schade veroorzaakt.
De schade door een paar duizend fanatiekelingen op fora en Twitter die overmorgen weer wat anders hebben gevonden om over te zeiken? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:50:
Zojuist Dead Island 2 in de aanbieding gekocht (38 euro). Las goede verhalen dus ben benieuwd.
Dat is een prachtig spel, heel veel speelplezier! Als je hulp nodig hebt geef maar een gil en dan kom ik je helpen :)

• L23
justifire schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:50:
[...]

Zeker wel, liefst morgen.
Maar dan wel krachtiger en niet perse kleiner en zuiniger!
Wat een onzin, wat moet je nou met meer kracht. Zijn ze straks 20 jaar met een game ontwikkelen bezig :P

Maar kan het begrijpen hoor. Maar doe mij maar gewoon kleiner en zuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:51:
[...]

Vaag hoor. Gewoon een kleinere en zuinigere chip waar dan een kleinere behuizing omheen past. Geen nieuw concept hoor, vrij standaard in de industrie.
Ik snap je standpunt wel, begrijp me niet verkeerd :).
Zolang ze een kleinere behuizing dan maar wel zwart houden en zorgen dat de console even of krachtiger is dan deze :p

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:51:
[...]

De schade door een paar duizend fanatiekelingen op fora en Twitter die overmorgen weer wat anders hebben gevonden om over te zeiken? :)
Kunnen we weer gaan mekkeren dat Microsoft alle grote studios opkoopt en zo een monopolie positie verkrijgt en het schandalig is dat ze de games van die studios exclusief houden :+

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:51:
[...]

Het publiek van sites als The Verge gaat een stuk verder dan een paar duizend mensen. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zal nooit meer een Xbox kopen. Echt, ben helemaal klaar met de PR rampen. Dat Phil mag aanblijven als CEO slaat echt nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Ik snap je standpunt wel, begrijp me niet verkeerd :).
Zolang ze een kleinere behuizing dan maar wel zwart houden en zorgen dat de console even of krachtiger is dan deze :p
Wit past beter bij mijn meubilair, helaas. Xbox One S is voor mij nog steeds de mooiste Xbox ooit gemaakt. Dus een beetje in die stijl graag.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Ik zie niet in wat ze zouden moeten veranderen eigenlijk.
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:54:
[...]

Wit past beter bij mijn meubilair, helaas. Xbox One S is voor mij nog steeds de mooiste Xbox ooit gemaakt. Dus een beetje in die stijl graag.
Dat hebben wij hier thuis juist met zwart, valt niet direct zo op :p. Ik zeg vanaf de volgende generatie moet er een keuze zijn in kleuren :o

L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:49:
[...]

Nee, imo niet nodig.

• L23
Timothy3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:57:
[...]

Ik zie niet in wat ze zouden moeten veranderen eigenlijk.
Je hoeft ook geen nieuwe console te kopen als je er al een in huis hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:58:
[...]

Dat hebben wij hier thuis juist met zwart, valt niet direct zo op :p. Ik zeg vanaf de volgende generatie moet er een keuze zijn in kleuren :o
Ik vond die verschillende Xbox One S kleuren toen wel tof inderdaad. Maar zwart met groen blijft natuurlijk de Xbox kleur :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:53:
[...]

Het publiek van sites als The Verge gaat een stuk verder dan een paar duizend mensen. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zal nooit meer een Xbox kopen. Echt, ben helemaal klaar met de PR rampen. Dat Phil mag aanblijven als CEO slaat echt nergens op.
Je gaat nooit meer een Xbox kopen vanwege op hol geslagen geruchten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:00:
[...]

Ik vond die verschillende Xbox One S kleuren toen wel tof inderdaad. Maar zwart met groen blijft natuurlijk de Xbox kleur :P
Mee eens! Ik vind zwart wel het minst opvallend en meest rustig in een tv meubel, maar snap heel goed als je een witte tv meubel hebt dat je dan liever een witte Xbox wil.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• L23
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:53:
[...]

En hoe reflecteer je dan op je eigen (wilde) voorspellingen van vanochtend? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@uchiha tijntje :p

Vanaf vandaag tot en met zondag 18 februari kun je onderstaande games, mits je tenminste Xbox Game Pass Core hebt, helemaal gratis uitproberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoHZ4YJXp8wxd0CChnCoLeE9TCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h054RNJgKwOgDbMPOWei9FEi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 15-02-2024 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Timothy3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:00:
[...]

Je gaat nooit meer een Xbox kopen vanwege op hol geslagen geruchten?
Dit was de druppel inderdaad. Ik ben klaar met Xbox en hun onduidelijke communicatie. Games die uitgesteld worden, games die niet uitkomen, games die halfbakken uitgebracht worden. Grote studios kopen maar een ontzettend teleurstellende output. En elk jaar is “volgend jaar het jaar van Xbox”. Je weet gewoon niet meer waar je aan toe bent als Xbox bezitter. Ik wacht al 3,5 jaar op een echte triple AAA exclusive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
G_Dragon schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:33:
[...]

Haha wat was het ook alweer. Voor 30% benut nu toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:03:
[...]

En hoe reflecteer je dan op je eigen (wilde) voorspellingen van vanochtend? :P
Ze zijn in ieder geval niet ontkent. En dat betekent bij Microsoft dat ze eind dit jaar aangekondigd worden. Of toch niet. Of toch wel. Je weet het niet. Maar eigenlijk weet je het dus wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Ze zijn in ieder geval niet ontkent. En dat betekent bij Microsoft dat ze eind dit jaar aangekondigd worden. Of toch niet. Of toch wel. Je weet het niet. Maar eigenlijk weet je het dus wel.
Houd je ons wel op de hoogte hier van je beslissing om wel of niet ooit nog een Microsoft console te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Dit was de druppel inderdaad. Ik ben klaar met Xbox en hun onduidelijke communicatie. Games die uitgesteld worden, games die niet uitkomen, games die halfbakken uitgebracht worden. Grote studios kopen maar een ontzettend teleurstellende output. En elk jaar is “volgend jaar het jaar van Xbox”. Je weet gewoon niet meer waar je aan toe bent als Xbox bezitter. Ik wacht al 3,5 jaar op een echte triple AAA exclusive.
Starfield kwam een paar maanden geleden nog uit. Indiana en Avowed over een paar maanden.

Maar geen console meer kopen omdat er internet rumors waren, die snap ik echt niet. Dat heeft niks met de communicatie van Xbox te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Heb je je eigen verzonnen voorspellingen dan ook opgestuurd naar Phil? Anders kan hij ze toch ook niet gaan ontkennen? Raar verhaal hoor.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:14

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Haha nou wat een nieuws. Benieuwd hoe deze tweaker zich nu voelt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXbW-QzXHr9g6WAOo8hAPN7aIdA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LAPVy008B4zzzrgspIC3BFR3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10:49
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Prima hoor. Soms is het gewoon tijd om afscheid te nemen.
Succes met je volgende gaming avontuur op pc of een andere console. Maar beter is dan ook om hier niet te blijven hangen en negatief te doen.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:14:
[...]

Heb je je eigen verzonnen voorspellingen dan ook opgestuurd naar Phil? Anders kan hij ze toch ook niet gaan ontkennen? Raar verhaal hoor.
Ik heb ze niet verzonnen, Phil heeft ze me toegestuurd.
Retrospect schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:15:
[...]

Prima hoor. Soms is het gewoon tijd om afscheid te nemen.
Succes met je volgende gaming avontuur op pc of een andere console. Maar beter is dan ook om hier niet te blijven hangen en negatief te doen.
Blijven hangen. Drie hele berichten.

[ Voor 36% gewijzigd door Mog op 15-02-2024 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
Mog schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:19:
[...]

Ik heb ze niet verzonnen, Phil heeft ze me toegestuurd.
Ik kan je nu totaal niet meer volgen :p Maar waarom blijven hangen? Niet negatief bedoeld, maar als Xbox het niet is dan is er toch keuze genoeg uit andere platformen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoezo blijven hangen? Het is niet alsof Mog al weken klaagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
De Xbox-directeur zegt dat het bedrijf zijn exclusiviteitsstrategie niet gaat aanpassen. De topman verwacht naar eigen zeggen wel dat exclusieve games, die slechts op één consoleplatform beschikbaar zijn, in 'de komende vijf tot tien jaar' zeldzamer zullen worden.
op de frontpage nu.

Dit is toch een enorme tegenstelling? De strategie was toch juist dat xbox ook meer ging inzetten op exlusives... maar ze verwachten dus dat het aantal exclusives afneemt..

• L23
Palindrome schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:26:
[...]

op de frontpage nu.

Dit is toch een enorme tegenstelling? De strategie was toch juist dat xbox ook meer ging inzetten op exlusives... maar ze verwachten dus dat het aantal exclusives afneemt..
Hoe kom je er bij dat ze meer gingen inzetten op exclusies? Volgens mij was dat niet de bedoeling met het opkopen van al die studios. Daarnaast heb ik nog steeds het gevoel dat Starfield wellicht niet nu naar de PS5 komt, maar over een paar jaar wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
[...]

op de frontpage nu.

Dat hoeft geen tegenstelling te zijn. Games kosten gemiddeld gezien steeds meer tijd om te ontwikkelen. Langere ontwikkeltijd betekend vanzelf dat er in een zelfde tijdsbestek minder games uitkomen.

Ik verwacht daarnaast dat een flink deel van het ABK portfolio nog wel even multiplatform blijft, en dan heb je al snel minder exclusives.

Zo interpreteerde ik 'm iig, maar ik kan ook niet in de toekomst kijken

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
Ik snap niet waarom ze dit niet vorige week hadden kunnen communiceren. Maar ik ben blij dat er niets aan de hand is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Timothy3000 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:14:
[...]

Starfield kwam een paar maanden geleden nog uit. Indiana en Avowed over een paar maanden.

Maar geen console meer kopen omdat er internet rumors waren, die snap ik echt niet. Dat heeft niks met de communicatie van Xbox te maken.
Starfield deed een aantal dingen erg goed, maar het was uiteindelijk een game waar genoeg (te veel) op aan te merken viel. Dat is niet zozeer mijn mening, bekijk de reviews op MetaCritic, OpenCritic, Steam, Resetera etc. Qua games hebben we een aantal mislukte lanceringen gehad. Denk aan RedFall en Forza Motorsport. Halo Infinite zou een launch game worden (stond zelfs als launch game op de doos van de Xbox), maar werd tig keer uitgesteld en uiteindelijk halfbakken uitgebracht. Dan heb je nog Hellblade 2 die maar niet uit wilt komen, Avowed die van mooi en veelbelovend naar lelijk en generiek gaat. Fable en Perfect Dark in 2020 (!!!) aangekondigd, maar meer dan een cinematic teaser hebben we nog niet gezien. Rare kan na het toffe Sea of Thieves geen nieuwe game maken, Everwild is gereboot en komt voorlopig (wellicht nooit) uit. De hele ABK saga waarbij hun grootste asset niet exclusief mag worden uitgegeven. Samenvattend: een gigantisch portfolio aan talentvolle studio’s, maar een zeer matige output. Een ander ding wat me te binnen schiet: star vasthouden aan Xbox Live Gold terwijl Game Pass de focus moet zijn, ze hebben zelfs geprobeerd de prijs te verdubbelen (en weer teruggedraaid). En daar kwam dit PR fiasco bovenop.

Het is zó frustrerend om een Xbox fan te zijn. Ik wil dat ze slagen, alle planeten staan op één lijn, maar het lukt Phil en zijn team maar niet om voor een sterke line-up en goede communicatie te zorgen. Terwijl dit zo hard nodig is. Want een cocky Nintendo en PlayStation is het laatste wat goed voor de gamesindustrie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja want de keuze om Minecraft op alle platformen beschikbaar te makende te houden is echt de domste keuze van MS ooit…

Enkel Nintendo kan het zich permitteren om zich enkel te focussen op het eigen platform. En dat komt omdat het gewoon minder dure games zijn vanwege de beperkte hardware.

Sony zal net als MS gaan volgen met day one exclusives naar PC. Er zijn dan gewoonweg geen exclusives meer die in de high end markt exclusief zijn gebonden aan 1 hardware device.

Als je een Pc hebt kun je binnenkort alle games van zowel Playstation als Xbox spelen.

Moet je dan als consolebedrijf nog steeds een 100% exclusivity nastreven? Het grote verschil bij MS wordt gewoon gamepass day one. De hoeveelheid games uit de Xbox stal zal enkel groeien en met een bedrag van 2 nieuwe games heb je een jaar Gamepass eruit. Dat is waar ze zich op richten. Wat zal iemand dan moeten boeien of een game dan na een jaar of wat ook op een ander platform te spelen is?

Exclusivity is een (marginaal) speelballetje van console warriors en clickbait media.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-02-2024 22:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 22:23
Steven030 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:40:
Ik snap niet waarom ze dit niet vorige week hadden kunnen communiceren. Maar ik ben blij dat er niets aan de hand is
Beursgenoteerd bedrijf, dus gevoelige bedrijfsinformatie zal eerst wat communicatie en juridische ogen zien voordat het in de wereld komt. Koers van Sony reageerde ook toen ze hun cijfers bekend maakte. Vorm doet nu eenmaal veel.

Maar kan ook best zijn dat ze overvallen waren en niet verwacht hadden dat er zon heisa van de initiële geruchten (die games die mogelijk multiplatform gingen) werd gemaakt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Steven030 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:40:
Nou dit idd, natte scheet weer allemaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Palindrome
L23 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:28:
[...]

Hoe kom je er bij dat ze meer gingen inzetten op exclusies? Volgens mij was dat niet de bedoeling met het opkopen van al die studios. Daarnaast heb ik nog steeds het gevoel dat Starfield wellicht niet nu naar de PS5 komt, maar over een paar jaar wel.
Tja geen idee gewoon aan de hoeveelheid exclusives die op de planning staan/stonden? en het kopen van multiplatform studios om vervolgens de game exclusives te maken? Ik kijk naar een Starfield bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:21
Al zouden alle games ook naar de PS5 komen, elke game speelt fijner met een Xbox Controller :p

Moet zeggen dat ik deze generatie wel meer plezier uit mijn PS5 dan uit mijn XSX haal vanwege de goede games op de PS5, maar telkens als ik dan na een lange tijd de controller van de XSX weer vast pak voelt het alsof ik weer terug ben bij mijn vriendin na het vreemdgaan met mijn ex.

• Palindrome
uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:43:

Exclusivity is een (marginaal) speelballetje van console warriors en clickbait media.
Het is de speelbal waarmee Sony een zeer groot marktaandeel verworven heeft en nu een veel grotere console afzetmarkt heeft dan xbox.

Pas nu overweegt Sony de PC markt aan te boren om die afzetmarkt nog verder te vergoten waar xbox al veel verder in dat traject zat door stagnerende console verkopen.

Nu zet xbox dus nog een stap verder door ook de afzetmarkt van andere console aan te boren met first party games. Terwijl Sony nog maar in de "we kijken even wat met de Pc markt kan" fase zit.

• Palindrome
schumi1986 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:54:
Al zouden alle games ook naar de PS5 komen, elke game speelt fijner met een Xbox Controller :p

Moet zeggen dat ik deze generatie wel meer plezier uit mijn PS5 dan uit mijn XSX haal vanwege de goede games op de PS5 maar telkens als ik dan na een lange tijd de controller van de XSX weer vast pak voelt het alsof ik weer terug ben bij mijn vriendin na het vreemdgaan met mijn ex.
https://www.nacongaming.com/nl-NL/revolution-5-pro-w

:D

• L23
Palindrome schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:49:
[...]

Tja geen idee gewoon aan de hoeveelheid exclusives die op de planning staan/stonden? en het kopen van multiplatform studios om vervolgens de game exclusives te maken? Ik kijk naar een Starfield bijvoorbeeld.
Van Starfield begreep ik dat Microsoft Bethesda over heeft genomen om te voorkomen dat Starfield PS5-exclusive werd.

nieuws: Microsoft nam Bethesda over om te voorkomen dat Starfield PS5-exclusi...

Maar ik verwacht persoonlijk nog steeds dat Starfield over een paar jaar beschikbaar is op de PS5. Je koopt niet hele studios op om vervolgens de potentiële softwareverkoop te halveren omdat je een paar exclusives wil voor je eigen platform. Aan de software wordt veel meer verdiend dan de hardware.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
Palindrome schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:54:
[...]

Het is de speelbal waarmee Sony een zeer groot marktaandeel verworven heeft en nu een veel grotere console afzetmarkt heeft dan xbox.

Pas nu overweegt Sony de PC markt aan te boren om die afzetmarkt nog verder te vergoten waar xbox al veel verder in dat traject zat door stagnerende console verkopen. Waarom zouden ze daar geen geld aan willen verdienen?

Nu zet xbox dus nog een stap verder door ook de afzetmarkt van andere console aan te boren met first party games. Terwijl Sony nog maar in de "we kijken even wat met de Pc markt kan" fase zit.
Ik denk dat goede exclusieve games een deel zijn van het succes van playstation. Ik denk dat de media circus rondom de lancering van de one icm enorme media campagnes (terwijl xbox dat tegelijk niet meer deed) en het opkopen van de exclusieve cod dlc first rechten veel meer de reden zijn dan exclusieve third persoon adventure games dat ps nu zoveel populairder is.

MS zit wellicht niet op het spoor van pc gaming door stagnerende console verkopen maar wdl omdat ze vrij makkelijk pc spellen via een in Windows ingebakken xbox winkel kunnen verkopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Exactor it op 15-02-2024 23:13 ]

Die controller niet zelf in handen gehad, maar ik heb zelf eigenlijk nog nooit een third party controller gebruikt die echt kon tippen aan de first party controllers van de console fabrikanten. Altijd is er wel iets op aan te merken... Niet dat de controllers van Microsoft/Sony/Nintendo nou perfect zijn (en vooral op duurzaamheid laten ze wel eens steken vallen), maar het handgevoel is wat mij betreft vaak toch een stuk beter.
Wat deze controller betreft... damn wat duur! En de reviews op hun eigen site zijn al niet onverdeeld positief.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 19:24
schumi1986 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:54:

Moet zeggen dat ik deze generatie wel meer plezier uit mijn PS5 dan uit mijn XSX haal vanwege de goede games op de PS5, maar telkens als ik dan na een lange tijd de controller van de XSX weer vast pak voelt het alsof ik weer terug ben bij mijn vriendin na het vreemdgaan met mijn ex.
Het is net wat je gewend bent. Ik speel op allebei. Afgelopen 2 jaar steeds meer op PS5, maar die Xbox controller is een partij passief als je die Dualsense gewend bent, dat je je afvraagt waarom Microsoft daar nog geen antwoord op heeft ipv die miljoen verschillende kleurtjes. Voor mij voelt het eerder als dat ik m’n vriendin heb verlaten voor eentje die weer een beetje pit heeft! :+

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vond de podcast trouwens wel goed... Ja natuurlijk is het ingestudeerd, een bedrijf als Microsoft kan niet én werkelijk nieuwe dingen vertellen én dat in een ad hoc show uit de losse pols doen. Ze móeten heel precies zijn in wat ze zeggen.

Overigens heb ik wel mijn twijfels bij "the largest technical leap you will have ever seen in a hardware generation"... Dit vind ik erg moeilijk om me voor te stellen... De sprong van Xbox one naar Xbox Series X was GROOT! Groter dan dat? Hoe dan? Ik vermoed dat dit uiteindelijk of gewoon niet waar wordt, of dat ze het op een of andere vage manier interpreteren. Als het puur op compute power een procentueel net zo grote sprong moet worden als van Xbox one, zelfs van One X, naar de Series X... Dan moet dat inderdaad zoiets worden als een Xbox Ultra van 1000 euro wat iemand een paar pagina's terug geloof ik noemde.

Wat me ook opviel, volgens mij zei Sarah Bond ergens iets over je gekochte games overal kunnen spelen... Dat kan nu nog niet. Althans, ze hadden het ook over play anywhere natuurlijk, maar vooral cloud kan dat nog niet bij. Vraag me af of ze daar ook verandering in gaan brengen.

Vind het verder wel bizar hoe bepaalde mensen dit toch weer negatief weten te draaien... 4 games die zeker goed zijn maar nou ook weer niet zo spannend zijn die naar Playstation zouden gaan, nou poeh poeh. Niks aan de hand dus inderdaad.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:24

On_E

Housemusic

Ik lees dat alle nieuwe Activision Blizzard games day 1 op Gamepass komen, dus ook de nieuwe Call of Duty.

Mijn vrienden gaan blij worden.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

op de frontpage nu.

Nee, dat is het niet. Microsoft zegt al heel lang steeds met de overnames dat ze op een case by case basis zullen bepalen of games exclusief worden en blijven. Ze voeren op dit moment dus hun bestaande strategie uit.
Daarnaast verwachten ze dat in de toekomst de algehele focus van de industrie (dus niet alleen die van hun en niet nu) minder op exclusives zal liggen.

Verwijderd

On_E schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:15:
Ik lees dat alle nieuwe Activision Blizzard games day 1 op Gamepass komen, dus ook de nieuwe Call of Duty.

Mijn vrienden gaan blij worden.
“Day 1” is een marketing term geworden. Je zal waarschijnlijk een aantal dagen eerder kunnen beginnen wanneer je de game alsnog koopt.
Ze kunnen op dat gebied wat van Ubisoft lereren. Wanneer je het duurste abonnement hebt krijg je de meest uitgebreide versie van een game op de echte day 1 van release. Heb ik het uiteraard over games van eigen developers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:26:
[...]

“Day 1” is een marketing term geworden. Je zal vast een aantal dagen eerder kunnen beginnen wanneer je de game alsnog koopt.
Ze kunnen op dat gebied wat van Ubisoft lereren. Wanneer je het duurste abonnement hebt krijg je de meest uitgebreide versie van een game op de echte day 1 van release. Heb ik het uiteraard over games van eigen developers.
Nou liever niet, want Ubisoft heeft VEEL minder games en is een stuk duurder... Dat is echt een value propositie van niks wat mij betreft, tenzij je specifiek even een nieuwe game in een maandje compleet wil uitspelen. Dan wacht ik liever even een paar dagen (of betaal ik als ik écht eerder mee wil doen wel voor de ultimate upgrade zoals ik bv bij FH5 gedaan heb en D4 al was die destijds nog niet van Xbox).

Pagina: 1 ... 8 ... 105 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties