Plus Ubisoft spellen zijn binnen zes maanden na release al heel goedkoop digitaal te krijgen. Zonder te kijken kan ik mededelen dat AC Valhalla ultimate edition deze week of volgende week voor 24 euro te koop is.Finraziel schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:29:
[...]
Nou liever niet, want Ubisoft heeft VEEL minder games en is een stuk duurder... Dat is echt een value propositie van niks wat mij betreft, tenzij je specifiek even een nieuwe game in een maandje compleet wil uitspelen. Dan wacht ik liever even een paar dagen (of betaal ik als ik écht eerder mee wil doen wel voor de ultimate upgrade zoals ik bv bij FH5 gedaan heb en D4 al was die destijds nog niet van Xbox).
Dat ging specifiek over de projecten van die overgenomen studios. Nu gaat er een Rare game, eens studio die ze al een tijd bezitten dus Multiplatform met SOT.Finraziel schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:24:
[...]
Nee, dat is het niet. Microsoft zegt al heel lang steeds met de overnames dat ze op een case by case basis zullen bepalen of games exclusief worden en blijven. Ze voeren op dit moment dus hun bestaande strategie uit.
Daarnaast verwachten ze dat in de toekomst de algehele focus van de industrie (dus niet alleen die van hun en niet nu) minder op exclusives zal liggen.
Jij mag het niet nieuwswaardig vinden maar ik vind het toch behoorlijks nieuws dat bepaalde pareltjes van MS nu toch multiplatform gaan en dus tijdelijk exclusief zijn ipv full exclusief. Met de deur op een kier naar meer titels zoals een starfield, hij sluit het niet uit dat die na een jaar dus later dit jaar alsnog geport wordt bijvoorbeeld. (in september is een jaar na de release van starfield)
[ Voor 23% gewijzigd door Palindrome op 16-02-2024 01:14 ]
- justifire
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 06:53
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- Microsoft Xbox Series X
- Microsoft Xbox Series S
- Microsoft Xbox Wireless Controller (2020)
- WD Black
- Seagate
- WD
- Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2
- WD_Black C50 Expansion Card for Xbox
- Microsoft Xbox Series S 1TB
- Seagate Storage Expansion Card voor Xbox Series X|S
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
stopt met lezen
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Grootste fout was de release van de Xbox One.Exactor it schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:05:
[...]
Ik denk dat goede exclusieve games een deel zijn van het succes van playstation. Ik denk dat de media circus rondom de lancering van de one icm enorme media campagnes (terwijl xbox dat tegelijk niet meer deed) en het opkopen van de exclusieve cod dlc first rechten veel meer de reden zijn dan exclusieve third persoon adventure games dat ps nu zoveel populairder is.
MS zit wellicht niet op het spoor van pc gaming door stagnerende console verkopen maar wdl omdat ze vrij makkelijk pc spellen via een in Windows ingebakken xbox winkel kunnen verkopen.
In de US ging het goed maar daar buiten hebben ze flinke steken laten vallen met hun release strategie.
Iedereen die ik ken ging of een Xbox in Duitsland halen of haalde een PS4 die wel gewoon volop in de schappen lag.
Jan met de pet zag overal de nieuwe playstation liggen maar wist geneens dat er ook een nieuwe xbox bestond.
Die schade haal je buiten de US nooit meer in.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Slinder naar rechts schuiven, kun je onderdelen skippen en aan het einde ben je nog gewoon tintelfrisjori040 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:27:
Pfff deze podcast is vermoeiend man!
Hoor dingen die ik jaren terug al gehoord heb.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 14:40
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Denk dat veel mensen rond die tijd niet online waren, niet iedereen staat om 04:00 al op om te mogen gaan werken, plus niet iedereen heeft de luxe om al naar Tweakers te gaan zo vroeg
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
21:00 gisteravond Nederlandse tijdLinksquest schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:15:
[...]
Denk dat veel mensen rond die tijd niet online waren, niet iedereen staat om 04:00 al op om te mogen gaan werken, plus niet iedereen heeft de luxe om al naar Tweakers te gaan zo vroeg
- Linksquest
Klopt, en ik heb toevallig een paar minuten daarna gekeken omdat de dochter nog wakker was en we eigenlijk een film wilde kijken, maar kan me voorstellen dat veel mensen zo iets hebben van, ik lees het morgen wel. Maar hoe dan ook, blij dat er meer duidelijk is, brengt weer wat rust in de industrie
Een van de leukste games van vorig jaar wat mij betreftuchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:50:
Zojuist Dead Island 2 in de aanbieding gekocht (38 euro). Las goede verhalen dus ben benieuwd.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dat zei ik dan ook helemaal niet, ga niet goalposts zitten verplaatsen... Nieuwswaardig is het zeker wel, ik zei dat het niet een enorme tegenstelling is zoals jij het noemde.Palindrome schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 01:11:
[...]
Dat ging specifiek over de projecten van die overgenomen studios. Nu gaat er een Rare game, eens studio die ze al een tijd bezitten dus Multiplatform met SOT.
Jij mag het niet nieuwswaardig vinden maar ik vind het toch behoorlijks nieuws dat bepaalde pareltjes van MS nu toch multiplatform gaan en dus tijdelijk exclusief zijn ipv full exclusief. Met de deur op een kier naar meer titels zoals een starfield, hij sluit het niet uit dat die na een jaar dus later dit jaar alsnog geport wordt bijvoorbeeld. (in september is een jaar na de release van starfield)
Ja dat ze niet alles exclusief zouden maken ging inderdaad om de aan te kopen ip's want dat was op dat moment het onderwerp. Maar het is onderdeel van een toon die Microsoft al jaren geleden gezet heeft. Phil heeft ook al heel lang geleden gezegd dat hij niet van exclusives houdt (de exacte bewoording even geen zin om naar te zoeken maar het gaat om het sentiment). Alleen mensen geloofden het niet omdat ze de visie niet zagen of bleven hangen in het console oorlog idee. Microsoft zegt A, mensen geloven het niet, denken dat ze natuurlijk wel exclusives willen want dat is hoe het altijd gegaan is. Nu doet Microsoft iets wat werkelijk in lijn is met wat ze al die jaren als visie uitgedragen hebben maar mensen zullen zich echt niet realiseren dat ze het gewoon fout hadden, nee natuurlijk ligt het toch aan Microsoft die nu ineens omslaat.
Verder vind ik het ook wel typisch dat je dit nu pareltjes van ms noemt. Het zijn twee kleine games die absoluut goed zijn maar echt geen system sellers, en twee live service games die veel profijt hebben van een groter publiek. Hij sluit inderdaad niet uit dat titels als starfield misschien ooit ook naar Playstation komen, maar volgens mij heeft hij dat ook nooit gedaan. Xbox onder leiding van Phil heeft zich nooit zo anti Playstation uitgelaten zoals dat andersom wel is. Maar zoals ik al zei, mensen blijven maar in die console oorlog mindset hangen...
Gamertag: FinrazielNL
Ja dat is wel jammer idd, maar goed, ik kan bij de meeste games wel 3 dagen wachten.Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:26:
[...]
“Day 1” is een marketing term geworden. Je zal waarschijnlijk een aantal dagen eerder kunnen beginnen wanneer je de game alsnog koopt.
Ze kunnen op dat gebied wat van Ubisoft lereren. Wanneer je het duurste abonnement hebt krijg je de meest uitgebreide versie van een game op de echte day 1 van release. Heb ik het uiteraard over games van eigen developers.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik vind het een slimme zet een spel als sea of thieves multiplatform te maken. Dit soort spellen roept om grote spelerscommunities zoals minecraft en eigenlijk ook cod. Het mooie is dat je dan in game reclame kan maken voor gamepass en zo als het ware kan infiltreren op andere consoles. Let wel Xbox wordt een steeds grotere concurrent op bv playstation en dus directe concurent van playstion eigen games. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Met straks minecraft en CoD standaard bovenaan de lijst meestverkochte games op playstation en wellicht straks ook SoT, grounded ofzo erbij dan ben je gek dat niet te doen. Geld kan weer terug gepompt worden in gamepass, wat toch een veel betere deal is en daarmee dat deel versterken. Verder werden de sterke punten stuk voor stuk opgenoemd, voor ons vanzelfsprekend, maar dat is het niet, daar waar ze de andere partijen niet eens in de buurt komen. Play any where crossconsole playing/saving, backwards compatibility.
- G_Dragon
- Registratie: April 2007
- Laatst online: 16:51
Whatever you do, do it well.
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
/u/215060/crop60c87cf439ed8_cropped.png?f=community)
Ik heb gewoon netjes de hele podcast gekeken zonder te skippen, vond het wel interessant. We zijn niet veel grote nieuwe verrassende dingen te weten gekomen, want dat een next-gen console in de ontwikkeling was wist iedereen al.
Dat er rond de feestdagen nieuwe hardware word aangekondigd is wel een leuke verrassing, hier hoop ik op een mooie nieuwe controller zoals de Elite Series 3 of iets anders waar we nu nog niet aan denken. Ik denk alleen niet dat het een nieuwe console zou zijn of ze moeten een Xbox Series Pro onthullen voordat Grand Theft Auto 6 uitkomt, misschien wel een speciale editie van het spel? Wie weet want dat zou nog niet eens zo'n gek idee zijn als je mij om een mening vraagt..
Maar naast dat was er inderdaad ook veel in deze podcast wat eerder had gekund, want ze hebben het internet nu wel lang in onzekerheid gelaten. Wat aan de andere kant ook hun eigen domme schuld was natuurlijk, want als de media en leakers nou niet zo nieuwsgierig zouden zijn geweest was er een compleet andere rust geweest. Ze hebben letterlijk zichzelf gek lopen maken en dat heeft Microsoft even laten gaan, misschien in hoop dat ze ervan geleerd hebben? Geen idee maar je zou het haast denken
Het ziet er rooskleurig uit voor Xbox, helemaal nu we sinds dit jaar old-gen eindelijk hebben laten vallen en de ontwikkelaars eindelijk de volledige focus op current-gen kunnen gaan leggen. Waardoor we hopelijk nu eindelijk uit de eerste fase van spellen komen van de huidige consoles en er grotere stappen zullen worden gezet op grafisch gebied maar ook op grotere werelden met meer diepgang. Maar ook daar blijf ik toch ergens misschien teveel hoop houden..
Avatar Frontiers of Pandora (100 uur voor de 100% met een geweldige levendige wereld die grafisch en kwa geluid van een ander niveau is dan andere spellen in hetzelfde jaar), Dead Island 2 (Grafisch van ook een hoger niveau is dan veel spellen die in hetzelfde jaar zijn uitgekomen). Twee voorbeelden uit 2023 die hebben laten zien wat er mogelijk kan zijn en wat er nog aan zit te komen!
Op naar de volgende show of aankondig
Dat er rond de feestdagen nieuwe hardware word aangekondigd is wel een leuke verrassing, hier hoop ik op een mooie nieuwe controller zoals de Elite Series 3 of iets anders waar we nu nog niet aan denken. Ik denk alleen niet dat het een nieuwe console zou zijn of ze moeten een Xbox Series Pro onthullen voordat Grand Theft Auto 6 uitkomt, misschien wel een speciale editie van het spel? Wie weet want dat zou nog niet eens zo'n gek idee zijn als je mij om een mening vraagt..
Maar naast dat was er inderdaad ook veel in deze podcast wat eerder had gekund, want ze hebben het internet nu wel lang in onzekerheid gelaten. Wat aan de andere kant ook hun eigen domme schuld was natuurlijk, want als de media en leakers nou niet zo nieuwsgierig zouden zijn geweest was er een compleet andere rust geweest. Ze hebben letterlijk zichzelf gek lopen maken en dat heeft Microsoft even laten gaan, misschien in hoop dat ze ervan geleerd hebben? Geen idee maar je zou het haast denken
Het ziet er rooskleurig uit voor Xbox, helemaal nu we sinds dit jaar old-gen eindelijk hebben laten vallen en de ontwikkelaars eindelijk de volledige focus op current-gen kunnen gaan leggen. Waardoor we hopelijk nu eindelijk uit de eerste fase van spellen komen van de huidige consoles en er grotere stappen zullen worden gezet op grafisch gebied maar ook op grotere werelden met meer diepgang. Maar ook daar blijf ik toch ergens misschien teveel hoop houden..
Avatar Frontiers of Pandora (100 uur voor de 100% met een geweldige levendige wereld die grafisch en kwa geluid van een ander niveau is dan andere spellen in hetzelfde jaar), Dead Island 2 (Grafisch van ook een hoger niveau is dan veel spellen die in hetzelfde jaar zijn uitgekomen). Twee voorbeelden uit 2023 die hebben laten zien wat er mogelijk kan zijn en wat er nog aan zit te komen!
Op naar de volgende show of aankondig
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik verplaats helemaal geen goalsposts. Ik reageer op je andere reactie;Finraziel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:05:
[...]
Dat zei ik dan ook helemaal niet, ga niet goalposts zitten verplaatsen... Nieuwswaardig is het zeker wel, ik zei dat het niet een enorme tegenstelling is zoals jij het noemde.
Hier haal ik uit dat jij het niet zulk groots nieuws vind...Vind het verder wel bizar hoe bepaalde mensen dit toch weer negatief weten te draaien... 4 games die zeker goed zijn maar nou ook weer niet zo spannend zijn die naar Playstation zouden gaan, nou poeh poeh. Niks aan de hand dus inderdaad
Tja en toch kopen ze bekende multiplatform studio zoals Bethesda op, maken ze de eerste nieuw grote waar aan ze werken exclusief, iets wat de developers zelf niet verwacht hadden of ontevreden over zijn en laten ze het erg vaag of het nieuwste vervolg van TES nog multiplatform gaat zijn...Ja dat ze niet alles exclusief zouden maken ging inderdaad om de aan te kopen ip's want dat was op dat moment het onderwerp. Maar het is onderdeel van een toon die Microsoft al jaren geleden gezet heeft. Phil heeft ook al heel lang geleden gezegd dat hij niet van exclusives houdt (de exacte bewoording even geen zin om naar te zoeken maar het gaat om het sentiment). Alleen mensen geloofden het niet omdat ze de visie niet zagen of bleven hangen in het console oorlog idee. Microsoft zegt A, mensen geloven het niet, denken dat ze natuurlijk wel exclusives willen want dat is hoe het altijd gegaan is. Nu doet Microsoft iets wat werkelijk in lijn is met wat ze al die jaren als visie uitgedragen hebben maar mensen zullen zich echt niet realiseren dat ze het gewoon fout hadden, nee natuurlijk ligt het toch aan Microsoft die nu ineens omslaat.
Verder vind ik het ook wel typisch dat je dit nu pareltjes van ms noemt. Het zijn twee kleine games die absoluut goed zijn maar echt geen system sellers, en twee live service games die veel profijt hebben van een groter publiek. Hij sluit inderdaad niet uit dat titels als starfield misschien ooit ook naar Playstation komen, maar volgens mij heeft hij dat ook nooit gedaan. Xbox onder leiding van Phil heeft zich nooit zo anti Playstation uitgelaten zoals dat andersom wel is. Maar zoals ik al zei, mensen blijven maar in die console oorlog mindset hangen...
Dan zeg je dus A (wij hebben een hekel aan exclusieves) maar doe je in de praktijk B (kopen studios op en maken hun games exclusieves) en nu zeggen ze nog weer iets anders door een deel van volledig exclusives alsnog multiplatform te maken.
Lucasarts/lucasfilm wilde bijvoorbeeld ook dat de nieuwe Indiana Jones game een multiplatform game ging worden als in xbox en playstation. Na de overname van zenimax hebben Disney en MS die deal veranderd.
Die wil ik ook nog kopen.uchiha tijntje schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 21:50:
Zojuist Dead Island 2 in de aanbieding gekocht (38 euro). Las goede verhalen dus ben benieuwd.
Is de expansion pass het waard ? Want die editie staat momenteel aan 49.
Ik heb een 8BitDo Pro 2 Wired Controller besteld voor mijn Xbox. De vorm spreekt mij wel aan en symmetrische thumbsticks. Ps4 controller vond ik altijd super fijn en alhoewel de Xbox controller goed is miste ik toch het model van de PS4.
Enige waar ik mee zit is of ik de controller gekoppeld aan mijn Xbox laat zitten of elke keer na een game sessie uit mijn USB port haal. Echt opbergen lukt niet aangezien de Xbox naast mijn TV meubel staat. Heb ook 2 kleine kinderen dus liefst uit het zicht.
Iemand die ook gebruik maakt van een 3rd party wired controller?
Enige waar ik mee zit is of ik de controller gekoppeld aan mijn Xbox laat zitten of elke keer na een game sessie uit mijn USB port haal. Echt opbergen lukt niet aangezien de Xbox naast mijn TV meubel staat. Heb ook 2 kleine kinderen dus liefst uit het zicht.
Iemand die ook gebruik maakt van een 3rd party wired controller?
- uchiha tijntje
- Registratie: Juni 2001
- Laatst online: 16:52
Seriously.... (gow 2 mp sux)
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
:strip_exif()/u/27958/Narutoanimatedaim1.gif?f=community)
Volgens @justifire is die het zeker waard.Bieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:40:
[...]
Die wil ik ook nog kopen.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Mss toch is die dan maar kopen of wachten tot hem nog goedkoper komtuchiha tijntje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:47:
[...]
Volgens @justifire is die het zeker waard.
Heb net Dying light 2 en One piece odyssey binnen en nog bezig met Immoratals of aveum

En volgende maand komt Dragons domga 2 al uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Bieren89 op 16-02-2024 08:55 ]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
De uitbreidingen heb ik nog niet gespeeld, want ben nu eerst aan de dlc van Cyberpunk 2077 begonnen. Maar het basis spel is ontzettend goed en vermaak mij er al bijna 100 uur mee want heb het spel helemaal 100% gespeeld!Bieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:40:
[...]
Die wil ik ook nog kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 16-02-2024 09:00 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar ik heb geen vriendenG_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:57:
[...]
De uitbreidingen heb ik nog niet gespeeld, want ben nu eerst aan de dlc van Cyberpunk 2077 begonnen. Maar het basis spel is ontzettend goed en vermaak mij er al bijna 100 uur mee!. Je kan zelfs met je vrienden in co-op zombies gaan pesten, dat is echt super leuk om te doen.
De uitbreiding pass is momenteel ook te koop voor 17 als ik dan de gewone versie op vinted goedkoop vind
Apart dat je een Pro model logischer acht dan een revisie. Ook omdat je gisteren nog aangaf dat we nog jaren vooruit kunnen met de huidige hardware. Die plannen die laatst gelekt waren, maar ook al weer oud zijn, lijken me wel aannemelijk. Daar zag je een nieuwe controller met haptics en gyroscope en een Xbox Series X zonder disc drive. Gezien er nu al rekening gehouden moet worden met twee verschillende consoles, X en S, verwacht ik niet dat ze er nog een Pro model bij doen. Ook omdat als je meer wil een PC kan samenstellen en daar de Xbox games op kan spelen.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:23:
Ik denk alleen niet dat het een nieuwe console zou zijn of ze moeten een Xbox Series Pro onthullen voordat Grand Theft Auto 6 uitkomt, misschien wel een speciale editie van het spel? Wie weet want dat zou nog niet eens zo'n gek idee zijn als je mij om een mening vraagt..
Wat voor speciale editie denk je dan aan? Een collectors editie voor in de kast prima, maar laat de game verder gewoon voor iedereen gelijk.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ja ik zit maar gewoon hardop te denken van wat er eventueel nog meer mogelijk zou kunnen zijn bij een nieuwe onthulling van hardware deze aankomende feestdagen, maar dan zie ik liever krachtiger en vooruitgang dan minder kracht om energie te besparen. Ik blijf ook zeker van mening dat deze generatie nog maar net de gewenste vooruitgang begint te krijgen en een pro pas eind volgend jaar nodig zal zijn of het jaar erop.L23 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:03:
[...]
Apart dat je een Pro model logischer acht dan een revisie. Ook omdat je gisteren nog aangaf dat we nog jaren vooruit kunnen met de huidige hardware. Die plannen die laatst gelekt waren, maar ook al weer oud zijn, lijken me wel aannemelijk. Daar zag je een nieuwe controller met haptics en gyroscope en een Xbox Series X zonder disc drive. Gezien er nu al rekening gehouden moet worden met twee verschillende consoles, X en S, verwacht ik niet dat ze er nog een Pro model bij doen. Ook omdat als je meer wil een PC kan samenstellen en daar de Xbox games op kan spelen.
Wat voor speciale editie denk je dan aan? Een collectors editie voor in de kast prima, maar laat de game verder gewoon voor iedereen gelijk.
Ik heb werkelijk geen idee wat voor een speciale editie ik aan moet denken, want ze kunnen zo ontzettend veel verschillende dingen doen. Maar ik hoop sowieso dat Rockstar een geweldige collectors editie van Grand Theft Auto 6 gaat maken met daarin het spel fysiek en digitaal.
Verwijderd
Ik ook hoor.On_E schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:13:
[...]
Ja dat is wel jammer idd, maar goed, ik kan bij de meeste games wel 3 dagen wachten.
Vind het wel grappig om te zien hoe veel mensen uit volle borst “day 1” mee roepen terwijl dat gewoon niet meer geldt voor alle eigen games.
_____
Hoe meer ik hoor en zie van Xbox en PlayStation momenteel hoe meer ik er over denk om weer een serieuze pc in huis te halen overigens.
Eerslijk is eerlijk, games ook meteen op pc en 1x kopen, doet Xbox heel netjes.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2024 09:15 ]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ik weet niet zo goed hoe ik daarop moet antwoorden, want is het sarcastisch bedoelt of serieus? Liever dat ik het even vraag dan er zomaar op antwoord en iemand kwets!Bieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:01:
[...]
Maar ik heb geen vrienden![]()
De uitbreiding pass is momenteel ook te koop voor 17 als ik dan de gewone versie op vinted goedkoop vind
Mocht je de game wel aanschaffen dan kan ik hem altijd een keer opstarten om samen te spelen, heb het wel heel druk met veel andere spellen maar opties zijn er altijd. Daarnaast heeft @uchiha tijntje hem gisteren ook gekocht, weet niet of hij hem solo of in co-op wil gaan spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 16-02-2024 09:13 ]
Haha 50/50 gewoon niemand die op xbox speeltG_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:12:
[...]
Ik weet niet zo goed hoe ik daarop moet antwoorden, want is het sarcastisch bedoelt of serieus? Liever dat ik het even vraag dan er zomaar op antwoord en iemand kwets!
Mocht je de game wel aanschaffen dan kan ik hem altijd een keer opstarten om samen te spelen, heb het wel heel druk met veel andere spellen maar opties zijn er altijd.

- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Oh wat een compleet andere wereld dan, want van onze vriendengroep speelt juist 80% op XboxBieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:19:
[...]
Haha 50/50 gewoon niemand die op xbox speelt
Je lijkt het concept van een revisie niet te begrijpen. Hoe kom je er bij dat het minder krachtig zou zijn? De Xbox One S was ook niet minder krachtig dan de Xbox One. Het is sowieso maar de vraag of Microsoft een zuinigere chip (dus op een kleinere procedé geproduceerd) in ontwikkeling heeft of een juist een snellere chip. Maar gezien we steeds meer digitaal gaan vind ik een Xbox Series X zonder disc drive vrij aannemelijk.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Ja ik zit maar gewoon hardop te denken van wat er eventueel nog meer mogelijk zou kunnen zijn bij een nieuwe onthulling van hardware deze aankomende feestdagen, maar dan zie ik liever krachtiger en vooruitgang dan minder kracht om energie te besparen. Ik blijf ook zeker van mening dat deze generatie nog maar net de gewenste vooruitgang begint te krijgen en een pro pas eind volgend jaar nodig zal zijn of het jaar erop.
Ik heb werkelijk geen idee wat voor een speciale editie ik aan moet denken, want ze kunnen zo ontzettend veel verschillende dingen doen. Maar ik hoop sowieso dat Rockstar een geweldige collectors editie van Grand Theft Auto 6 gaat maken met daarin het spel fysiek en digitaal.
Laat het duidelijk zijn, ik wil niet een minder krachtige console om energie te besparen
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Oh sorry ja dat ik even verkeerd begrepen, een zuinigere chip zonder kracht verlies is natuurlijk altijd een leuke winst voor iedereen!L23 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:22:
[...]
Je lijkt het concept van een revisie niet te begrijpen. Hoe kom je er bij dat het minder krachtig zou zijn? De Xbox One S was ook niet minder krachtig dan de Xbox One. Het is sowieso maar de vraag of Microsoft een zuinigere chip (dus op een kleinere procedé geproduceerd) in ontwikkeling heeft of een juist een snellere chip. Maar gezien we steeds meer digitaal gaan vind ik een Xbox Series X zonder disc drive vrij aannemelijk.
Laat het duidelijk zijn, ik wil niet een minder krachtige console om energie te besparen
MAAR een Xbox Series X of opvolger zonder disc drive vind ik serieus geen goed idee, ondanks dat we steeds meer digitaal gaan moet het altijd een optie / keuze blijven bij de gamer als je om mijn mening vraagt.
Ja heb eigenlijk niemand die echt games speelt.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:21:
[...]
Oh wat een compleet andere wereld dan, want van onze vriendengroep speelt juist 80% op Xbox
Wel DnD en boardgames maar geen xbox, ps of pc
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Dat is wel zuur, dus eigenlijk word je ergens onbewust verplicht om alles alleen uit te spelen.Bieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:25:
[...]
Ja heb eigenlijk niemand die echt games speelt.
Wel DnD en boardgames maar geen xbox, ps of pc
Ik ben zelf dan geen grote voorstander van Multiplayer en Co-op want laat mij het verhaal maar lekker op mijn eigen tempo in alle rust ontdekken en uitspelen, maar als je daarin geen keus heb is het natuurlijk wel compleet een andere situatie

Positief feitje: je zit hier in een topic vol met mensen die op Xbox spelen

Ja, eens. Sowieso is een revisie (nu al) aardig overbodig imo.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:24:
[...]
MAAR een Xbox Series X of opvolger zonder disc drive vind ik serieus geen goed idee, ondanks dat we steeds meer digitaal gaan moet het altijd een optie / keuze blijven bij de gamer als je om mijn mening vraagt.
Het is ook niet dat ik dat een goed idee vind, maar wel wat ik verwacht. Zelf houdt ik liever de keuze voor fysiek en digitaal.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:24:
[...]
Oh sorry ja dat ik even verkeerd begrepen, een zuinigere chip zonder kracht verlies is natuurlijk altijd een leuke winst voor iedereen!![]()
Nu al? de console zijn alweer 3 jaar op de markt, eind dit jaar nieuwe hardware zou ik niet vreemd vinden. Uiteraard dat jij het overbodig vind als je al een prima werkende console in huis hebt.Timothy3000 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:31:
[...]
Ja, eens. Sowieso is een revisie (nu al) aardig overbodig imo.
Heeft natuurlijk wel geholpen dat ik de laatste tijd meer singleplayers ben gaan spelen en ook geen games day 1 meer koop.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:30:
[...]
Dat is wel zuur, dus eigenlijk word je ergens onbewust verplicht om alles alleen uit te spelen.
Ik ben zelf dan geen grote voorstander van Multiplayer en Co-op want laat mij het verhaal maar lekker op mijn eigen tempo in alle rust ontdekken en uitspelen, maar als je daarin geen keus heb is het natuurlijk wel compleet een andere situatie
Positief feitje: je zit hier in een topic vol met mensen die op Xbox spelen
Multiplayer speelde ik vroeger wel veel maar dat was dan met vreemde.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Dan zijn we het daar beiden over eens!L23 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:31:
[...]
Het is ook niet dat ik dat een goed idee vind, maar wel wat ik verwacht. Zelf houdt ik liever de keuze voor fysiek en digitaal.
Enige verschil voor mij is dat ik spellen nu via een VPN naar Argentinië (Eneba) gewoon echt heel extreem goedkoop kan kopen en het sinds dien niet meer uit kan om spellen fysiek te kopen. Want ik krijg daarnaast ook nog eens 50% van het aankoop bedrag terug van mijn bonus vader waarmee ik gamesharing doe.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Ja snap ik, maar ik denk dat er nu genoeg mensen meelezen die misschien wel iets voor je kunnen betekenen. Tenminste dat hoop ik welBieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:33:
[...]
Heeft natuurlijk wel geholpen dat ik de laatste tijd meer singleplayers ben gaan spelen en ook geen games day 1 meer koop.
Multiplayer speelde ik vroeger wel veel maar dat was dan met vreemde.
Vroeger met Grand Theft Auto 4 online, man man wat heb ik toch veel Amerikanen voor de gek gehouden en veel gelachen met onbekenden. Merk dat het bij Grand Theft Auto 5 Online een compleet andere wereld is geworden, daar is alles veel meer serieus en hoef je maar in de buurt te komen en dan word je al neergeschoten.
Waarvan 1,5 jaar slecht verkrijgbaar in een pandemie. We starten nu zowat net het tweede "echte" jaar op.L23 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:33:
[...]
Nu al? de console zijn alweer 3 jaar op de markt, eind dit jaar nieuwe hardware zou ik niet vreemd vinden. Uiteraard dat jij het overbodig vind als je al een prima werkende console in huis hebt.
Haha hoop stiekem op een nieuwe destiny of division of toch zo iets in die naart. Daar heb ik me ook mee geamuseerd al was het met wild vreemdeG_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:35:
[...]
Ja snap ik, maar ik denk dat er nu genoeg mensen meelezen die misschien wel iets voor je kunnen betekenen. Tenminste dat hoop ik wel![]()
Vroeger met Grand Theft Auto 4 online, man man wat heb ik toch veel Amerikanen voor de gek gehouden en veel gelachen met onbekenden. Merk dat het bij Grand Theft Auto 5 Online een compleet andere wereld is geworden, daar is alles veel meer serieus en hoef je maar in de buurt te komen en dan word je al neergeschoten.
Ja zo voelt het wel inderdaad. Maar goed, Microsoft geeft aan dat ze eind dit jaar met nieuwe hardware komen. Wellicht dan alleen een controller. We gaan het zien.Timothy3000 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:38:
[...]
Waarvan 1,5 jaar slecht verkrijgbaar in een pandemie. We starten nu zowat net het tweede "echte" jaar op.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Destiny heb ik wel gespeeld maar nooit echt doorgezet, was naast de Halo spellen wel iets verfrissend en leuks wat toen uitkwam. Ik heb eind 2023 Destiny 2 nog even gespeeld met mijn maat die toen nog op de Playstation 4 speelde, inmiddels heeft hij nu ook een Xbox Series X.Bieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:39:
[...]
Haha hoop stiekem op een nieuwe destiny of division of toch zo iets in die naart. Daar heb ik me ook mee geamuseerd al was het met wild vreemde
Ik merk dat Dead Island 2 echt een geweldig spel is om samen te spelen als je de story zelf hebt uitgespeeld, want om iemand te helpen mijn zijn/haar story terwijl je weet hoe het spel werkt is echt lachen. Mijn zwager en ik vragen elkaar altijd over de app of partychat, of we weer zin hebben om samen zombies te gaan pesten en dan lopen we als een stel kleine kinderen door die wereld zombies uit te moorden zonder zorgen
Baldurs gate 3 lijkt me wel grappig om is te spelen in co-opG_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:44:
[...]
Destiny heb ik wel gespeeld maar nooit echt doorgezet, was naast de Halo spellen wel iets verfrissend en leuks wat toen uitkwam. Ik heb eind 2023 Destiny 2 nog even gespeeld met mijn maat die toen nog op de Playstation 4 speelde, inmiddels heeft hij nu ook een Xbox Series X.
Ik merk dat Dead Island 2 echt een geweldig spel is om samen te spelen als je de story zelf hebt uitgespeeld, want om iemand te helpen mijn zijn/haar story terwijl je weet hoe het spel werkt is echt lachen. Mijn zwager en ik vragen elkaar altijd over de app of partychat, of we weer zin hebben om samen zombies te gaan pesten en dan lopen we als een stel kleine kinderen door die wereld zombies uit te moorden zonder zorgen..
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Daar heb ik de deluxe editie van gekocht voor €15, nog niet gespeeld.Bieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:46:
[...]
Baldurs gate 3 lijkt me wel grappig om is te spelen in co-op
Ik moet hem nog kopen. Had de physical ge pre-orderd maar toch terug geannuleerd zal hem wel is in korting digitaal kopen.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:48:
[...]
Daar heb ik de deluxe editie van gekocht voor €15, nog niet gespeeld.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Kan je helaas geen advies geven over dat spel, aangezien ik nog geen eens weet of dit spel ook echt wel een spel voor mij isBieren89 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:51:
[...]
Ik moet hem nog kopen. Had de physical ge pre-orderd maar toch terug geannuleerd zal hem wel is in korting digitaal kopen.

Ik heb het gespeeld op men PS5 voor ik die gewisseld heb tegen een series X ik vond het toen al geweldig de humor die er in zit zalig.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Kan je helaas geen advies geven over dat spel, aangezien ik nog geen eens weet of dit spel ook echt wel een spel voor mij is. Heb hem toen puur gekocht omdat hij via Egypte zo ontzettend goedkoop was en ik hem daarvoor niet kon laten liggen. Maar ik weet dat @uchiha tijntje hem wel heeft gespeeld en daardoor er een betere mening over kan geven.
Maar ik weet als ik die nu koop dat ik de rest van men games voor lange tijd ga links laten liggen.
Ik vind daarom digitaal ook veel handiger op de Xbox. Ik gameshare met mijn broer. Sinds de Xbox One S volledig digitaal gegaan bij Xbox. Maar vind het wel fijn dat ik mijn oude Xbox en Xbox 360 games games nog fysiek kan gebruiken. Maar ook daar heb ik in de tussentijd de games en dlc in de aanbieding alsnog digitaal gekocht. Zo heb ik bijvoorbeeld van Fallout 3 GOTY alle DLC op disc, maar ook weer digitaal gekocht anders kan ik geen gebruik maken van de DLC als ik de game stream via Game Pass Ultimate op mijn Macbook.G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:34:
[...]
Dan zijn we het daar beiden over eens!
Enige verschil voor mij is dat ik spellen nu via een VPN naar Argentinië (Eneba) gewoon echt heel extreem goedkoop kan kopen en het sinds dien niet meer uit kan om spellen fysiek te kopen. Want ik krijg daarnaast ook nog eens 50% van het aankoop bedrag terug van mijn bonus vader waarmee ik gamesharing doe.
Alle we kunnen binnenkort dead island 2 spelen
Day one edition kunnen kopen met ongebruikte code voor 20. Love vinted voor zo een dingen
Day one edition kunnen kopen met ongebruikte code voor 20. Love vinted voor zo een dingen
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Het onderwerp AI in gaming en development is het laatste jaar best wel actueel geworden… en als je ziet met wat voor rassenschrede die ontwikkeling doorgaat zal dat een volgende generatie consoles / games echt veranderen.
——
Los van de maatschappelijke gevolgen van deze technologie…..
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-02-2024 11:11 ]
Ah op die fiets, was niet duidelijk dat je op een andere post reageerde dan wat je gequote had. Ik begrijp iets meer waar je vandaan komt dan, maar ik bedoelde daarmee niet dat het niet nieuwswaardig was, alleen dat de enorme heisa die er van tevoren was enorm overdreven was. Veel mensen waren er compleet van overtuigd dat Microsoft ging zeggen dat ze stopten met consoles en puur een uitgever zouden worden, de Sega route zeg maar. Dat blijkt dus compleet over de top overdreven en daarop zei ik dus, niks aan de hand.Palindrome schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:39:
[...]
Ik verplaats helemaal geen goalsposts. Ik reageer op je andere reactie;
[...]
Hier haal ik uit dat jij het niet zulk groots nieuws vind...
[...]
Tja en toch kopen ze bekende multiplatform studio zoals Bethesda op, maken ze de eerste nieuw grote waar aan ze werken exclusief, iets wat de developers zelf niet verwacht hadden of ontevreden over zijn en laten ze het erg vaag of het nieuwste vervolg van TES nog multiplatform gaat zijn...
Dan zeg je dus A (wij hebben een hekel aan exclusieves) maar doe je in de praktijk B (kopen studios op en maken hun games exclusieves) en nu zeggen ze nog weer iets anders door een deel van volledig exclusives alsnog multiplatform te maken.
Lucasarts/lucasfilm wilde bijvoorbeeld ook dat de nieuwe Indiana Jones game een multiplatform game ging worden als in xbox en playstation. Na de overname van zenimax hebben Disney en MS die deal veranderd.
Wat betreft wel of geen exclusives... Sommige mensen (en vaak degenen die je het meest op internet hoort) lijken erg veel moeite te hebben met nuance. Dingen zijn alleen zwart of wit. Je bent of helemaal tegen exclusives en brengt dus alles voor alle platformen uit, of je bent voor en je maakt alles dus exclusief. En als je dan iets niet exclusief maakt dan moet je geen andere mogelijkheid gezien hebben of eerder gelogen hebben of zo. Dit proef ik bij jou ook nogal.
Microsoft bepaalt per game wat voor hun het beste resultaat geeft. Dus ja, die gewilde singleplayer games, dat is heel nuttig om die in ieder geval in eerste instantie exclusief te maken. Dat ze liever helemaal geen exclusives zouden zien betekent niet dat het niet toch de beste optie kan zijn. De vorige generatie heeft laten zien dat als je nauwelijks inzet op exclusives dat Sony het echt niet laat om daar vol gebruik van te maken door wel veel exclusives uit te brengen en marktaandeel te winnen. En dat was gewoon hartstikke slim van Sony, daar niks vanaf. Maar geen exclusives willen is dus meer een ideaal waar de rest van de markt wel aan mee moet werken.
En dat gebeurt ook langzaam, je ziet Sony ook langzaam meer games naar pc brengen. Niet naar Xbox, dat is een brug te ver voor Sony, maar pc was vroeger ook ondenkbaar dus wie weet hoe het er over 5 jaar uitziet. Microsoft was gewoon, zoals zo vaak, te vroeg. Maar ook als zo vaak blijkt uiteindelijk de markt toch de richting in te bewegen die zij voorzien hadden.
Met verbazing het nieuws van gister gezien. Vooral die text to video is echt bizar. Ja, je ziet nog fouten. Maar geeft het een aantal iteraties en zelfs ik kan geloofwaardig wat beelden maken.uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:07:
[Video: AI Generated Videos Just Changed Forever]
Het onderwerp AI in gaming en development is het laatste jaar best wel actueel geworden… en als je ziet met wat voor rassenschrede die ontwikkeling doorgaat zal dat een volgende generatie consoles / games echt veranderen.
——
Los van de maatschappelijke gevolgen van deze technologie…..
Momenteel gebruik ik AI vooral voor het controleren van mijn Powershell scriptjes en af en toe een plaatje. Maar dit gaat nog een heel stuk verder.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik vond de podcast vooral een marketingpraatje, waarin alles in een zo positief mogelijk daglicht wordt geplaatst. De vraagstelling was bewust zo vaag of breed mogelijk, en weinig concreet of to-the-point.
Eigenlijk hebben ze niets nieuws verteld, en het eerdere herhaald.
Ze hebben ruim een week geschreven aan een script, waarin werkelijk niets nieuws wordt verteld.
Met de genoemde titels gaan ze de temperatuur van het water testen en de reactie hierop van de spelers en gamesindustrie.
Jammer dat de postcast niet gepresenteerd werd door een gelouterde, onafhankelijke gamejournalist die waar nodig kon doorvragen om tot een duidelijk en concreet antwoord te komen.
Ze hebben ruim een week geschreven aan een script, waarin werkelijk niets nieuws wordt verteld.
Met de genoemde titels gaan ze de temperatuur van het water testen en de reactie hierop van de spelers en gamesindustrie.
Jammer dat de postcast niet gepresenteerd werd door een gelouterde, onafhankelijke gamejournalist die waar nodig kon doorvragen om tot een duidelijk en concreet antwoord te komen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
In hoeverre is het testen? Ik zie weinig verschil met eerdere titels zoals Ori and the Blind Forest en Will of the Wisps die naar de Nintendo Switch kwamen.ariekanari schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:47:
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Het verschil zal wel weer zijn dat Ori geen first party was. Net zoals Cuphead.L23 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:53:
[...]
In hoeverre is het testen? Ik zie weinig verschil met eerdere titels zoals Ori and the Blind Forest en Will of the Wisps die naar de Nintendo Switch kwamen.
Tof toch dat die games door iedereen kan worden gespeeld?
Denk gezien titels als Minecraft en de Acti-portfolio Microsoft inmiddels wel een beeld heeft wat multiplatform games opbrengen.L23 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:53:
[...]
In hoeverre is het testen? Ik zie weinig verschil met eerdere titels zoals Ori and the Blind Forest en Will of the Wisps die naar de Nintendo Switch kwamen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zeker en natuurlijk leuk dat ik mijn games op alle platformen kan spelen de ik in bezit heb. Afgelopen weekend The Master Chief Collection gekocht op Steam. Maar die wil ik ook graag op de Nintendo Switch.uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:56:
[...]
Het verschil zal wel weer zijn dat Ori geen first party was. Net zoals Cuphead.
Tof toch dat die games door iedereen kan worden gespeeld?
Ik vond het trouwens bij Ori and the Blind Forest opvallend dat je kon inloggen op je Xbox account en achievements kon krijgen voor de game. Die Xbox integratie was bij Will of the Wisps weer verdwenen.
[ Voor 17% gewijzigd door L23 op 16-02-2024 12:59 ]
Ik heb geen idee hoe groot een MLB The Show is in de VS, maar Sony brengt daarmee wel degelijk al een game naar Xbox en zelfs day one game passFinraziel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:29:
[...]
En dat gebeurt ook langzaam, je ziet Sony ook langzaam meer games naar pc brengen. Niet naar Xbox, dat is een brug te ver voor Sony, maar pc was vroeger ook ondenkbaar dus wie weet hoe het er over 5 jaar uitziet. Microsoft was gewoon, zoals zo vaak, te vroeg. Maar ook als zo vaak blijkt uiteindelijk de markt toch de richting in te bewegen die zij voorzien hadden.
Dat is volgens mij omdat de MLB ze daartoe verplicht heeft een aantal jaren geleden.Steven030 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:24:
[...]
Ik heb geen idee hoe groot een MLB The Show is in de VS, maar Sony brengt daarmee wel degelijk al een game naar Xbox en zelfs day one game pass
Maar even serieus, wat had je dan verwacht? Tuurlijk, als die 4 games naar Playstation brengen een succes wordt, dan gaan we dat ook doen met Starfield.ariekanari schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:47:
Ik vond de podcast vooral een marketingpraatje, waarin alles in een zo positief mogelijk daglicht wordt geplaatst. De vraagstelling was bewust zo vaag of breed mogelijk, en weinig concreet of to-the-point.
Misschien na 1 jaar, misschien na 5. Ik denk dat Phil het eerlijke verhaal verteld heeft, maar natuurlijk niet het achterste van zijn tong laat zien.
Sony verkondigd deze week bijna hetzelfde(ok, niet dat hun games naar Xbox of naar Nintendo gaan) maar wel dat ze meer inkomsten nodig hebben om de boel draaiend te houden. Vorig jaar was de discussie altijd dat Xbox zijn games tegelijk naar de pc bracht. En dat er daardoor nooit sprake van een echte exclussive. Nou Sony gaat hier ook al in mee. Hoor je verder niemand over. Stellar Blade gaat nu straks ook release op de pc volgens mij. En Helldivers doet hetzelfde.
Bungie's nieuwe game is ook niet exclussief op de ps. Schijnen ze bij Bungie te hebben afgedwongen. Of ze vertellen het zo, dat kan ook. Deze uitleg laat zien dat Bungie ballen heeft en Sony kan er niks aan doen. Ik heb daar mijn twijfels bij. Sony is ook niet een liefdadigheidsinstantie. Er moet geld verdiend worden.
Spider-man, Horizon, Uncharted en Last of Us komen vast nooit op de Xbox uit.
Maar alle third party exlussives waaronder ik ook Death Stranding schaar, ik denk dat dit kans er echt wel gaat komen. Natuurlijk kan ik dit niet hard maken. Maar ik denk dat dit de splitsing is waar Phil het gisteren over hard. Winst maximalisatie. In een markt waar zoveel ontslagen vallen zal er toch ergens extra geld vandaan moeten komen. Microsoft gaat nu als eerste, maar bij voldoende succes zal Sony niet achterblijven. De marges zijn te laag. Er moet meer verdiend worden.
Ik vond Phil zijn uitspraak over Helldivers 2 wel een goeie. ‘Wie heeft er wat aan dat die game alleen op de PC en PS5 te spelen is?’
Er is echt niemand die een PS5 in huis gaat halen voor Helldivers, dus waarom moet zo’n game console exclusief zijn? En dat geldt ook voor allerlei XBox exclusives, zoals de 4 die nu naar de PS komen.
Er is echt niemand die een PS5 in huis gaat halen voor Helldivers, dus waarom moet zo’n game console exclusief zijn? En dat geldt ook voor allerlei XBox exclusives, zoals de 4 die nu naar de PS komen.
[ Voor 13% gewijzigd door On_E op 16-02-2024 13:29 ]
Waarom zou niemand een PS5 in huis halen voor Helldivers?On_E schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:29:
Ik vond Phil zijn uitspraak over Helldivers 2 wel een goeie. ‘Wie heeft er wat aan dat die game alleen op de PC en PS5 te spelen is?’
Eigenlijk hadden ze ook helemaal niks hoeven te vertellen. Ze zijn altijd consistent geweest in hun beleid: per geval beoordelen hoe zinnig het is om de games op andere platforms uit te geven.ariekanari schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:47:
Eigenlijk is in de afgelopen week bloot gelegd hoe games 'journalisme' anno nu werkt. Iemand slingert wat geruchte de markt in, daarna is het letterlijk een week lang doemscenario's over Xbox discussiëren en allerlei invulling over de toekomst. De enige reden dat Microsoft deze podcast heeft gehouden, of naar voren heeft getrokken, omdat de wilde geruchten en doemscenario's wel erg uit de hand liepen.
Vervolgens komen ze naar buiten en zeggen ze dat er eigenlijk niet zo veel aan de hand is, en dan krijgen ze ook nog eens kritiek dat ze 'niet zo veel gezegd hebben'. We gaan zelf eisen stellen over wat ze moeten vertellen, per wanneer, en op basis van geruchten die al als feiten worden gepresenteerd. Wat krijgen we nou zeg. Misschien moeten we journalisten aan het een hogere standaard houden in plaats van te dicteren wat Microsoft zou moeten doen.
Overigens merk ik ook een gigantische discrepantie in de standaard waar Xbox aan gehouden wordt t.o.v. de concurrentie wat betreft duidelijkheid over toekomstplannen. Waarom zijn zij verschuldigd om nu al te moeten vertellen of Indiana Jones of Starfield ooit op PS5 komen? Laat het lekker gebeuren. Waar blijft de 'internet-mob' als het aankomt op Final Fantasy exclusiviteit? Het wat ooit aangekondigd als timed exclusive. Hoe staat het daarmee?
De meest duidelijke voorbeeld in die discrepantie is Shadow of the Tomb Raider. Toen Microsoft aangkondigd had dat SOTR exclusief was voor Xbox consoles zijn ze met de grond gelijk gemaakt en hebben ze binnen de korte keren moeten uitleggen tot wanneer het timed exclusive was.
Microsoft wordt aan een standaard gehouden die blijkbaar niet geldt voor de concurrentie en dat is overduidelijk.
[ Voor 23% gewijzigd door HollovVpo1nt op 16-02-2024 14:08 ]
Omdat het in mijn ogen geen ‘system seller’ is.Palindrome schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:53:
[...]
Waarom zou niemand een PS5 in huis halen voor Helldivers?
En ook nog eens een service game die volgens mij juist baat heeft van zoveel mogelijk spelers.
[ Voor 16% gewijzigd door On_E op 16-02-2024 14:03 ]
Verwijderd
De meeste journalisten zouden dan ook beter vervangen kunnen worden door AI. Mits die met neutrale informatie wordt voorzien.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:55:
[...]
Eigenlijk hadden ze ook helemaal niks hoeven te vertellen. Ze zijn altijd consistent geweest in hun beleid: per geval beoordelen hoe zinnig het is om de games op andere platforms uit te geven.
Eigenlijk is in de afgelopen week bloot gelegd hoe games 'journalisme' anno nu werkt. Iemand slingert wat geruchte de markt in, daarna is het letterlijk een week lang doemscenario's over Xbox discussiëren en allerlei invulling over de toekomst. De enige reden dat Microsoft deze podcast heeft gehouden, of naar voren heeft getrokken, omdat de wilde geruchten en doemscenario's wel erg uit de hand liepen.
Vervolgens komen ze naar buiten en zeggen ze dat er eigenlijk niet zo veel aan de hand is, en dan krijgen ze ook nog eens kritiek dat ze 'niet zo veel gezegd hebben'.
Wat krijgen we nou zeg. Misschien moeten we journalisten aan het een hogere standaard houden.
Overigens merk ik ook een gigantische discrepantie in de standaard waar Xbox aan gehouden wordt t.o.v. de concurrentie wat betreft duidelijkheid over toekomstplannen. Waarom zijn zij verschuldigd om nu al te moeten vertellen of Indiana Jones of Starfield ooit op PS5 komen? Laat het lekker gebeuren. Waar blijft de 'internet-mob' als het aankomt op Final Fantasy exclusiviteit? Het wat ooit aangekondigd als timed exclusive. Hoe staat het daarmee?
De meest duidelijke voorbeeld in die discrepantie is Shadow of the Tomb Raider. Toen Microsoft aangkondigd had dat SOTR exclusief was voor Xbox consoles zijn ze met de grond gelijk gemaakt en hebben ze binnen de korte keren moeten uitleggen tot wanneer het timed exclusive was.
Microsoft wordt aan een standaard gehouden die blijkbaar niet geldt voor de concurrentie en dat is overduidelijk.
De echte journalist is helaas een uitzondering geworden.
Goed dat maakt het geen feit dus. Het is namelijk echt een leuke game en ja die mag van mij ook naar xbox komen, maar ik snap het principe van exclusives en de aantrekkingskracht. Dus Sony heeft er wel absoluut baat bij. Ze hebben immers geen gamepass om de boel aantrekkelijk te maken en leunen vooral op het exclusieve games verbonden aan het merk playstation.On_E schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:02:
[...]
Omdat het in mijn ogen geen ‘system seller’ is.
En ook nog eens een service game die volgens mij juist baat heeft van zoveel mogelijk spelers.
[ Voor 12% gewijzigd door Palindrome op 16-02-2024 14:37 ]
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Dit kan wat mij betreft opgenomen worden in de topic startHollovVpo1nt schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:55:
[...]
Eigenlijk hadden ze ook helemaal niks hoeven te vertellen. Ze zijn altijd consistent geweest in hun beleid: per geval beoordelen hoe zinnig het is om de games op andere platforms uit te geven.
Vervolgens komen ze naar buiten en zeggen ze dat er eigenlijk niet zo veel aan de hand is, en dan krijgen ze ook nog eens kritiek dat ze 'niet zo veel gezegd hebben'. We gaan zelf eisen stellen over wat ze moeten vertellen, per wanneer, en op basis van geruchten die al als feiten worden gepresenteerd. Wat krijgen we nou zeg. Misschien moeten we journalisten aan het een hogere standaard houden in plaats van te dicteren wat Microsoft zou moeten doen.
Vanavond maar eens beginnen met wat zombies te killen. Ik heb AfterImage even weggelegd. Vond hem wel leuk maar na Prince of Persia had ik even geen zin in een 60 urige metroidvania
[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 16-02-2024 14:43 ]
Ik snap het principe van exclusives ook wel hoor, maar vind dit gewoon geen game daarvoor.Palindrome schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:30:
[...]
Goed dat maakt het geen feit dus. Het is namelijk echt een leuke game en ja die mag van mij ook naar xbox komen, maar ik snap het principe van exclusives en de aantrekkingskracht. Dus Sony heeft er wel absoluut baat bij. Ze hebben immers geen gamepass om de boel aantrekkelijk te maken en leunen vooral op het exclusieve games verbonden aan het merk playstation.
Goed dan zijn wij het daar over oneensOn_E schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:17:
[...]
Ik snap het principe van exclusives ook wel hoor, maar vind dit gewoon geen game daarvoor.
Nogal vreemde opmerking.On_E schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:29:
Daar ben ik blij om voor je.
Is weldegelijk een systemseller en als hij goed ondersteund gaat worden wat 100% gaat gebeuren na dit immense succes en Helldivers 1 support gezien. word dit een van de beste gaas games zoniet the next best in the game. Daar is geen andere console voor nodig, dit is juist alleen maar gunstig voor de sales. Goede exclusives zijn alleen maar gunstig voor de hardware verkoop en het merk.
[ Voor 7% gewijzigd door NightShadow22 op 16-02-2024 18:19 ]
Beetje on the nose zo he, met dat onderschrift onder je naam...
Weer een vreemde opmerking, De Series X staat hier gewoon leuk naast de Ps5 en neem al deel aan dit topic zolang beide consoles op de markt zijn.Finraziel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:39:
Beetje on the nose zo he, met dat onderschrift onder je naam...
[ Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 17-02-2024 03:00 ]
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Zin in!
Excuus, ik zie het inderdaad. Meeste regelmatige posters ken ik wel maar jouw naam is om een of andere reden niet blijven hangen bij mij. En bij dit soort discussies zie je vaak ineens onbekende namen opduiken om Sony te verdedigen (helemaal als je ziet wie jou dan gelijk een duimpje komt geven gaf de indruk alsof het een raid vanuit het Sony topic is).NightShadow22 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:44:
[...]
Weer een vreemde opmerking, De Series X staat hier gewoon leuk naast de Ps5 en neem al deel aan dit topic zolang beide consoles uitstaan.
Haha maakt niet uit kan gebeuren. We zaten samen ook veel in de D4 topic ik kan me ook niet altijd iedere poster herinneren.Finraziel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:48:
[...]
Excuus, ik zie het inderdaad. Meeste regelmatige posters ken ik wel maar jouw naam is om een of andere reden niet blijven hangen bij mij. En bij dit soort discussies zie je vaak ineens onbekende namen opduiken om Sony te verdedigen (helemaal als je ziet wie jou dan gelijk een duimpje komt geven gaf de indruk alsof het een raid vanuit het Sony topic is).
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Doet mij heel erg aan de Naruto franchise denken met die gevechten zo half 3D.
Eindigde bij mij vaak in hectisch button bashen, zonder te weten wat ik doe
[ Voor 10% gewijzigd door PdeBie op 16-02-2024 20:55 ]
https://tweakers.net/nieuws/218728/microsoft-investeert-in-duitsland-3-komma-2-miljard-euro-in-cloudomgevingen-voor-ai.html
Net op tijd klaar voor next gen Xbox AI
Net op tijd klaar voor next gen Xbox AI
- Linksquest
De nieuwe this week on Xbox is er
Wat gezocht zeg. Een onbekende naam die een duimpje geeft en dat is meteen een ps fanboy? Heb ook beide consoles, maak je niet zo druk.Finraziel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:48:
[...]
Excuus, ik zie het inderdaad. Meeste regelmatige posters ken ik wel maar jouw naam is om een of andere reden niet blijven hangen bij mij. En bij dit soort discussies zie je vaak ineens onbekende namen opduiken om Sony te verdedigen (helemaal als je ziet wie jou dan gelijk een duimpje komt geven gaf de indruk alsof het een raid vanuit het Sony topic is).
Ik snapte het ook al niet. De PS5 fans hebben zoveel exclusives te spelen dat ze geen tijd hebben om raids op rivaliserende topics te doen.Vinnocchio schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:14:
[...]
Wat gezocht zeg. Een onbekende naam die een duimpje geeft en dat is meteen een ps fanboy? Heb ook beide consoles, maak je niet zo druk.
Ook hier beide consoles (en een switch), ik ga een half en half xbox/ps sjaal kopen
Phil Spencer, Sarah Bond, Matt Booty en die presentatrice zijn al een (1) AI, die podcast was een gesprek dat die AI met zichzelf voerde.Palindrome schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:40:
[...]
Phil Spencer gaat vervangen worden door AI. /S
Verwijderd
“Play the games you want, with the people you want, anywhere you want.” Kwam er anders vrij realistisch uit hoor.Finraziel schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 07:27:
[...]
Phil Spencer, Sarah Bond, Matt Booty en die presentatrice zijn al een (1) AI, die podcast was een gesprek dat die AI met zichzelf voerde.
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Eerste 2 uurtjes Dead Island 2 zijn erg vermakelijk.
Ook leuke humor en over the top actie waarbij de devs weten dat het over the top is en zichzelf niet al te serieus nemen.
En leuke content die je snel mist als je overal doorheen rushed.
Ook leuke humor en over the top actie waarbij de devs weten dat het over the top is en zichzelf niet al te serieus nemen.
/f/image/lnqyKA3N3Olh3KQN6foBnz23.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-02-2024 12:41 ]
Mooi om te zien dat hardware bevestigd is, als enige van de consoles club. De rest moet het doen met geruchten. Phil doet er nog een schepje bovenop en hoop zelf op een dedicated PC/xbox combi handheld. Hopelijk geen VR want dat blijft een niche die het toch niet gaat redden.Speaking to The Verge, Microsoft Gaming CEO Phil Spencer went a step further, teasing that the Xbox hardware teams are thinking about building different kinds of hardware. “I’m very proud of the work that the hardware team is doing, not only for this year, but also into the future,” says Spencer. “[We’re] really thinking about creating hardware that sells to gamers because of the unique aspects of the hardware. It’s kind of an unleashing of the creative capability of our hardware team that I’m really excited about.”
Wat is bevestigd dan?drakiesoft schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 13:05:
[...]
Mooi om te zien dat hardware bevestigd is, als enige van de consoles club. De rest moet het doen met geruchten. Phil doet er nog een schepje bovenop en hoop zelf op een dedicated PC/xbox combi handheld. Hopelijk geen VR want dat blijft een niche die het toch niet gaat redden.
Alleen dat ze ergens aan denken...
En waar denken ze dan aan? Controllers zijn ook hardware
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Goed om te horen dat jij je er ook mee vermaakt, had ook niet anders verwacht! Succes met zombies pestenuchiha tijntje schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:37:
Eerste 2 uurtjes Dead Island 2 zijn erg vermakelijk.![]()
[Afbeelding]

Even de podcast terugkijkenPalindrome schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:08:
[...]
Wat is bevestigd dan?
Alleen dat ze ergens aan denken...
Geen idee, dat moet je Phil vragen, wat we eind dit jaar kunnen verwachten.L23 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:21:
En waar denken ze dan aan? Controllers zijn ook hardware
De ABK leaks hadden het over digital only cilindervormige xboxen met nieuwe variant controllers.
Daarvan heeft Phil al gezegd dat het anders gaat worden.
Die streaming kastjes zijn eerder al geteased. Daar zit ik niet op te wachten.
Handhelds zou kunnen, maar met de switch en de pc varianten weet ik niet of dat iets is, wat moet er dan op draaien native of weer van die streaming handhelds wat helemaal niet werkt zoals die playstation handheld.
Hopelijk geen VR
Verwijderd
Ghost Recon - Breakpoint en Batman - Arkham Asylum doorspeelt op de Series X. Arkham Collection gekocht voor 8,99. Een echt koopje voor drie geweldige Batman games. De komende tijd ga ik dus Arkham City en Arkham Knight doorspelen. De drie Batman games had ik al doorspeelt op de Xbox 360 en PS4 vroeger.
Vind de video’s van Digital Foundry altijd wel interessant als het over XBOX of Playstation gaat. In het speciaal John Linneman die zelf aangaf dat ze met iets zoals een handheld op de proppen moeten komen. In ieder geval een game changer ofzo. Denk dat ze daar best een goede slag kunnen slaan.
- G_Dragon
- Microsoft
- Microsoft Xbox
- Seagate
- WD Black
- Game-accessoires
- WD
- Consoles
- Gamecontrollers
Hoe zet je die nieuwe touch controls uit bij de Xbox app? Want als ik met controller speel blijft alles in beeld staan en dat is best storend
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
Ik neem aan dat je quote rechtstreek uit de podcast komt.
Dus in andere woorden is er niks bevestigd behalve "we denken aan dingen" en wat het zal zijn is allemaal geruchten
die andere consolemakers zijn vast ook wel iets aan het bedenken
[ Voor 30% gewijzigd door Palindrome op 17-02-2024 22:51 ]
- justifire
Shut up and squat !!
- Microsoft Xbox
- WD Black
- Seagate
- WD
- Game-accessoires
- Gamecontrollers
- Microsoft
- Consoles
[ Voor 43% gewijzigd door justifire op 17-02-2024 23:25 ]
Nee, niet echt. Intern hebben de studio’s te horen gekregen dat ze ook voor PS5 gaan ontwikkelen, sowieso de projecten die onderweg zijn en ook op reeds bestaande titels is dat onderweg. En dat was niet ‘altijd al het plan’, je kan dat ook min of meer lezen in de uitgekomen (rechtzaak)documenten waarin Bethesda kwaad op MS geworden was, dat ABK wel multiplatform mocht blijven en Bethesda te horen kreeg dat dat afgelopen was voor titels die nog niet contractueel vastgelegd waren.mobygo76 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:16:
[...]
Maar even serieus, wat had je dan verwacht? Tuurlijk, als die 4 games naar Playstation brengen een succes wordt, dan gaan we dat ook doen met Starfield.
Misschien na 1 jaar, misschien na 5. Ik denk dat Phil het eerlijke verhaal verteld heeft, maar natuurlijk niet het achterste van zijn tong laat zien.
De ‘shopping spree’ van MS heeft Sony overigens over zichzelf afgeroepen. Sony had al een flinke voorsprong, maar ging maar door met exclusives te kopen. Op zich konden ze dat voor relatief lage bedragen, omdat ze de verloren omzet op Xbox ‘maar’ hoefden te compenseren, het omgekeerde zou voor Xbox veel meer kosten om de verkopen op het PS-platform af te kopen. Hierdoor kwam Xbox steeds meer klem te zitten en werd het aankopen van een paar flinke publishers als de enige oplossing gezien. De bedoeling was natuurlijk wel dat hiermee de hardwareverkopen en GP abonnees significant zouden toenemen, wat helaas niet gebeurd is.
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat MS dit nu zo communiceert, de reactie was nucleair te noemen met meerdere influencers die rage quitten. En formeel zou je zelfs nog vol kunnen houden dat ook al is de development naar multiplatform vol ingezet, je nog altijd kan besluiten om het niet uit te brengen, maar dat is slechts een formaliteit.
Van het stoppen met de hardware had ik nog helemaal niet gehoord, waarschijnlijk was men daar helemaal aan de haal gegaan met het drama. Overigens zie ik Sony niet snel deze beweging maken, omdat zij de exclusives broodnodig hebben om de winstgevende consoles te verkopen. Het is al een paar generaties geleden dat het Gilette model van toepassing was, in het allerbegin zijn er wel verliezen, maar zowel Sony (en zeker Nintendo) draaien redelijk snel mooie winsten op de hardware. MS is daar helaas nooit toe instaat geweest, dus op langere termijn moet je daar toch wel gevolgen van gaan zien.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
- uchiha tijntje
- Consoles
- Gamecontrollers
- Game-accessoires
- Seagate
- WD Black
- Microsoft Xbox
- WD
- Microsoft
Fijn dat we ook insiders op dit forum hebben.Armada schreef op zondag 18 februari 2024 @ 00:49:
[...]
Intern hebben de studio’s te horen gekregen dat ze ook voor PS5 gaan ontwikkelen, sowieso de projecten die onderweg zijn en ook op reeds bestaande titels is dat onderweg.
En zo niet, laten we het dan hier weer gewoon hebben over de Xbox series en de games.
Speculeren over de toekomst kan prima in [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld. Dat er meer games multiplatform (zowel nieuw als oud) gaan komen is uiteraard te verwachten. Maar hoe en wat is voor nu voor waarzeggers en slecht geïnformeerde influencers/game media.
Maar ik mag hopen dat niet bij elke bekendmaking dit topic daardoor wordt overgenomen. Die games kunnen dan prima in het PS5 topic en switch topic worden besproken
[ Voor 19% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-02-2024 01:44 ]
Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie
Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties