R.G schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 02:47:
even een kleine zij sprong met het xbox platform

Wat mij eigenlijk redelijk verbaasd is dat veel games save haperingen hebben en hierdoor al je progressie weg is.

Waarom is er geen backup save of een andere soort systeem op xbox, het is allemaal niet bereikbaar en of mogelijkheid om het te bewaren het gaat allemaal naar je xbox cloud account ofniet?

Bijvoorbeeld met xbox 1 de eerste xbox kon je memcards gebruiekn kopietjes maken wat ik mij herriner.

Bijvoorbeeld op pc kan je naar je save folder gaan kopie maken just in case. Zoiets ontbreekt op consoles ofniet? Of kan je dit backuppen met een usb stick in je console nooit geprobeerd bij de series x en of ps5.
Ik ben benieuwd hoe vaak je mee hebt gemaakt dat je game save corrupt is geraakt? Je doet het voorkomen alsof dit aan de lopende band gebeurd. Ik kan me de laatste keer dat mij dit is overkomen niet herinneren. En ik speel redelijk wat :)

Maar nee, je kunt je save games niet backuppen op een usb stick op de Xbox. Op de PS kan dat wel volgens mij. Wat je wel kan doen is een tweede Xbox gebruiken of indien een game play anywhere is, een pc of handheld gebruiken als back up. Omslachtig, maar het kan.

Echter zoals ik aangaf, ik kan me niet herinneren wanneer ik hier last van heb gehad dan wel dat ik hier heb gelezen dat anderen er vaak last van hebben. Ik weet wel dat Forza Horizon hier recent wel sporadisch last van had. Maar dat is inmiddels gepatcht volgens mij.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

JSchut schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:59:
[...]

Ik heb vorige week vrijdag een digtal versie besteld bij amazon.de. Komt als het goed is morgen binnen.

Verzonden vanuit Spanje. Hij is vanavond vertrokken uit LAUWIN-PLANQUE, Hauts-de-France FR
Daar kwam mijn “Duitse” vorige week ook vandaan :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

uchiha tijntje schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:21:
[...]

Ik ben benieuwd hoe vaak je mee hebt gemaakt dat je game save corrupt is geraakt? Je doet het voorkomen alsof dit aan de lopende band gebeurd. Ik kan me de laatste keer dat mij dit is overkomen niet herinneren. En ik speel redelijk wat :)

Maar nee, je kunt je save games niet backuppen op een usb stick op de Xbox. Op de PS kan dat wel volgens mij. Wat je wel kan doen is een tweede Xbox gebruiken of indien een game play anywhere is, een pc of handheld gebruiken als back up. Omslachtig, maar het kan.

Echter zoals ik aangaf, ik kan me niet herinneren wanneer ik hier last van heb gehad dan wel dat ik hier heb gelezen dat anderen er vaak last van hebben. Ik weet wel dat Forza Horizon hier recent wel sporadisch last van had. Maar dat is inmiddels gepatcht volgens mij.
Zelf ook nooit problemen hiermee gehad. En ik speel vanaf de originele Xbox.
Hooguit dat ik zelf per ongeluk over een save heen heb opgeslagen, of dat ik een savegame heb waarbij ik 'te ver' ben na een bepaalde checkpoint, waardoor ik een level (of soms een hele playthrough) opnieuw moet doen. Maar dat is allemaal mijn eigen schuld, niet van Xbox :X
Mensen die de game Unpacking wel grappig vonden is Momento die gisteren uit kwam wel een leuke game denk ik. Gisteren even een half uurtje gespeeld, maar kent wel een beetje dezelfde sfeer.

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:53
Zojuist ook een 1TB Expansion Card voor 70 op de kop getikt. Denk dat 670EUR voor de halo limited edition Xbox + 1TB expansion best wel een goede score is toch?

Gezien die prijzen zo omhoog gaan, wordt die 25th edition geheid 800EUR. Ik ben echt bang voor de prijzen, want de vrouw begint al vragen te stellen bij uitgaven boven de 100EUR, laat staan boven de 500EUR!... het gaat binnenkort naar 1000EUR...

Afbeeldingslocatie: https://www.budgetgaming.nl/templates/config/smillies/puh2.gif

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 06:21:
[...]

Het is mij al 2x overkomen door te wisselen tussen Series X en PC en dat had veel meer geweest als ik er niet overdreven voorzichtig mee ben tegenwoordig. Zo heb ik voor elke play anywhere game waarbij dat kan quick resume uitgezet. En het maakt ook niet uit hoeveel het gebeurt als er altijd het risico is dat het kan.

Het zou gewoon beter zijn als ze de optie aanbieden om je save te backuppen of 2 tot 3 saves op de console/PC te bewaren zo dat je niet zo ver terug hoeft als het een keer fout gaat. In beide gevallen kon ik helemaal opnieuw beginnen.
Beakzz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:12:
[...]

Het is mij al 2x overkomen door te wisselen tussen Series X en PC en dat had veel meer geweest als ik er niet overdreven voorzichtig mee ben tegenwoordig. Zo heb ik voor elke play anywhere game waarbij dat kan quick resume uitgezet. En het maakt ook niet uit hoeveel het gebeurt als er altijd het risico is dat het kan.

Het zou gewoon beter zijn als ze de optie aanbieden om je save te backuppen of 2 tot 3 saves op de console/PC te bewaren zo dat je niet zo ver terug hoeft als het een keer fout gaat. In beide gevallen kon ik helemaal opnieuw beginnen.
Ah Quick resume gebruik ik standaard niet. Dat zal vast wel een bottleneck kunnen zijn inderdaad tussen het syncen van cloud games. :)

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:29
Beakzz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:12:
[...]

Heb het in al die jaren één keer meegemaakt dat een save van mij niet meer werkte. Oplossing toen was de lokale saves te wissen op console. Toen weer met de cloud laten syncen en save werkte weer.

Quick Resume heb ik wel aanstaan, bij grootste deel van de games werkt dit prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Powder Toastman op 01-07-2026 13:29 ]

SSX van uit de 360 periode had wat problemen met een savegame op de XSX. Maar daar buiten nooit issues gehad. En ik Quick Resume dat het een lieve lust is, dus ik kijk er ook niet echt naar.

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:57
Meneer UYL schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:09:
Zojuist ook een 1TB Expansion Card voor 70 op de kop getikt. Denk dat 670EUR voor de halo limited edition Xbox + 1TB expansion best wel een goede score is toch?

Gezien die prijzen zo omhoog gaan, wordt die 25th edition geheid 800EUR. Ik ben echt bang voor de prijzen, want de vrouw begint al vragen te stellen bij uitgaven boven de 100EUR, laat staan boven de 500EUR!... het gaat binnenkort naar 1000EUR...

[Afbeelding]
Uh waar heb je die dan besteld voor € 70,- ?
Deezers schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:12:
Hmm.. game pass aankondigingen zijn weer laat. Morgen is het 1 juli. Dan zouden ze ook meer bekend maken over de toekomst van Xbox.. (boekjaar afgelopen).
Ik kan ook alleen nog maar dit vinden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6v7ybRfiMzhEZ2K-0daIGkfoKc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhNoC3XI4WIr5QSGFFlbDD8B.jpg?f=fotoalbum_large
13 New Games for Xbox Game Pass in July 2026

• Tony Hawk's Pro Skater 3+4 (XGP Premium) - 7/2
• EA College Football 27 (free 10-hour trial — XGP Ultimate) - 7/2
• Winds of Arcana: Ruination - 7/6
• Palworld 1.0 - 7/10
• Ascend to ZERO - 7/13
• Denshattack! - 7/15
• Fogpiercer (PC) - 7/17
• Planet Crafter - 7/21
• Tears of Metal (PC) - 7/22
• Halo: Campaign Evolved - 7/28
• Mistfall Hunter - 7/29
• Shift at Midnight (TBA)
• Speedrunners 2: King of Speed (TBA)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Meneer UYL
austin_77 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:34:
[...]

Uh waar heb je die dan besteld voor € 70,- ?
Marktplaats _/-\o_

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
En ontvangen hoop ik? :P

• Meneer UYL
hahaha, ja en getest hoor!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:25
zetje01 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:47:
[...]

Klopt; ik heb er eergister eentje besteld bij amazon .de en hij komt morgen.
604 betaald.

(ik had al een series s in december ruim 5 jaar geleden gekocht. Prima apparaat altijd geweest. Maar ik wilde wat méér toekomstvoorbereid zijn, en ik vermoed dat de series x steeds duurder wordt en de mogelijke opvolger nog veel duurder gaat worden. Vandaar nu nog even een series X gekocht. Om dezelfde reden trouwens 3 maanden geleden nog even een PS5 slim disc gekocht voor 480)
Binnen!
(Binnen sinds de dag, dat ik voor jou viel, binnen)
zetje01 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:26:
[...]

Binnen!
(Binnen sinds de dag, dat ik voor jou viel, binnen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpMuEEwI5vEoGUSZTf1Dg9EGPyw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YzkK6Q8y0IuR8sul8oZCO7DJ.png?f=user_large

De volgende keer is het rood! (De kleur van jouw lippen).
Niet de beste video om je game te vermarkten….
Hier heb ik wel zin in :)

[ Voor 28% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-07-2026 18:43 ]

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Daarnet op Amazon.de een series X digital versie besteld. Voorraad is nu op blijkbaar maar met discdrive is nog wel te bestellen.

Het lag wel in de lijn der verwachting met de preorders van GTA VI dat het snel gaat nu. Toen RDR2 uitkwam had ik daar speciaal een PS4 voor aangeschaft, na release op PC gelijk de boel weer verkocht. Zeer waarschijnlijk is de X hetzelfde lot beschoren tot GTA VI op PC uitkomt. :+

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kan iemand iets meer vertellen over ervaring met de gereviseerde modellen bij Amazon Duitsland?

Ik heb een paar weken geleden een series S gekocht om mee te nemen als ik reis. Maar dan is het thuis misschien wel fijn om een series X neer te zetten, kan de S in de koffer blijven zitten.
Pagina: 1 ... 135 136 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties