uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:52:
Als je er nou gewoon redelijk objectief er naar kijkt, dan kun je toch niet stellen dat het een slechte maand is in relatie tot de games die überhaupt in de zomer uitkomen?
Ik ben gok ik niet de gemiddelde gamer, maar ik denk dat veel gamers een vrij eenzijdige smaak hebben qua genre of type game, en dan is een abbo service als gamepass inderdaad misschien niet optimaal. Maar dat ligt dan voornamelijk toch aan de persoonlijke smaak en niet zozeer aan het aanbod. Want de afgelopen periode zijn er genoeg toffe games uitgekomen. En om je geld er uit te halen (los van het eigendom verhaal want dat vind ik persoonlijk niet boeiend) hoef je maar 1 leuke indie game te vinden per maand of per drie maanden een full prices game. Als dat er niet in zit, dan is de service het inderdaad niet waard voor die persoon.
Ja dat zou kunnen... ik heb niet echt zo'n heel goed beeld van wat er nieuw uitkomt want ik heb sowieso eigenlijk altijd toch zoveel backlog dat ik niet echt op nieuwe games zit te wachten. Hype voor nieuwe releases heb ik ook bijna nooit. Maar goed, het hoeven ook niet per se nieuwe games te zijn natuurlijk. Vroeger kwamen er ook iets oudere maar wel erg dikke titels in.
Het ging mij echter alleen om dat ik ook de andere kant wel kan begrijpen. Wat langer geleden was er eigenlijk iedere keer als er nieuwe games aangekondigd werden altijd wel van alles om enthousiast over te worden en dat lijkt naar mijn idee gewoon wat minder geworden te zijn. Dat is ook niet gek, MS is een beetje klaar met eindeloos geld er in dumpen. Het wordt ook een beetje verbloemd door de verschillende niveaus waardoor het lijstje games er vaak wel lang uitziet, maar de helft zijn games die al lang in ultimate zaten en nu ook naar de goedkopere tiers komen bijvoorbeeld (of naar PC, of naar streaming).
En ja, zoals ik zei, ik begrijp ook helemaal dat het wel goed kan zijn afhankelijk van hoe je er in staat, wat je leuk vindt en hoeveel games je speelt. En het was nou niet alsof er al pagina's lang gezeken werd volgens mij... het was één bericht van iemand die het iets minder vond, jij die daarop reageerde en ik die zei dat ik dat standpunt ook wel kan begrijpen... en dan word je vervolgens voor huishoudbeurshater uitgemaakt of zo