• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:41
Cool, veel zin in Hell is Us! Wilde die al een tijdje proberen. Maar dus nog niet aan toegekomen.

Relatief weinig Xbox gespeeld de afgelopen tijd want ik ben weer eens verder met mijn playthrough van Elden Ring op de PS4. Als die af is, ga ik nog een keer opnieuw op de Series X spelen met DLC :)
Als je Meta Horizon hebt, krijg je nu ook Gamepass (Starter edition?) bij je abonnement. Voorbode voor meer VR ondersteuning bij de Helix?

https://news.xbox.com/en-...x-game-pass-meta-horizon/
uchiha tijntje schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:52:
Als je er nou gewoon redelijk objectief er naar kijkt, dan kun je toch niet stellen dat het een slechte maand is in relatie tot de games die überhaupt in de zomer uitkomen?

Ik ben gok ik niet de gemiddelde gamer, maar ik denk dat veel gamers een vrij eenzijdige smaak hebben qua genre of type game, en dan is een abbo service als gamepass inderdaad misschien niet optimaal. Maar dat ligt dan voornamelijk toch aan de persoonlijke smaak en niet zozeer aan het aanbod. Want de afgelopen periode zijn er genoeg toffe games uitgekomen. En om je geld er uit te halen (los van het eigendom verhaal want dat vind ik persoonlijk niet boeiend) hoef je maar 1 leuke indie game te vinden per maand of per drie maanden een full prices game. Als dat er niet in zit, dan is de service het inderdaad niet waard voor die persoon.
Ja dat zou kunnen... ik heb niet echt zo'n heel goed beeld van wat er nieuw uitkomt want ik heb sowieso eigenlijk altijd toch zoveel backlog dat ik niet echt op nieuwe games zit te wachten. Hype voor nieuwe releases heb ik ook bijna nooit. Maar goed, het hoeven ook niet per se nieuwe games te zijn natuurlijk. Vroeger kwamen er ook iets oudere maar wel erg dikke titels in.

Het ging mij echter alleen om dat ik ook de andere kant wel kan begrijpen. Wat langer geleden was er eigenlijk iedere keer als er nieuwe games aangekondigd werden altijd wel van alles om enthousiast over te worden en dat lijkt naar mijn idee gewoon wat minder geworden te zijn. Dat is ook niet gek, MS is een beetje klaar met eindeloos geld er in dumpen. Het wordt ook een beetje verbloemd door de verschillende niveaus waardoor het lijstje games er vaak wel lang uitziet, maar de helft zijn games die al lang in ultimate zaten en nu ook naar de goedkopere tiers komen bijvoorbeeld (of naar PC, of naar streaming).

En ja, zoals ik zei, ik begrijp ook helemaal dat het wel goed kan zijn afhankelijk van hoe je er in staat, wat je leuk vindt en hoeveel games je speelt. En het was nou niet alsof er al pagina's lang gezeken werd volgens mij... het was één bericht van iemand die het iets minder vond, jij die daarop reageerde en ik die zei dat ik dat standpunt ook wel kan begrijpen... en dan word je vervolgens voor huishoudbeurshater uitgemaakt of zo :+

Gamertag: FinrazielNL

Finraziel schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 19:32:
[...]

Ja dat is altijd wel erg makkelijk gelul he... Als je een mening anders dan de jouwe niet aanstaat dan moeten mensen maar weg gaan van jou?
Nee, hoe kom je daar bij ?
Ik geef hier ook gewoon mijn mening net als jij doet.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:31:
[...]

Nee, hoe kom je daar bij ?
Ik geef hier ook gewoon mijn mening net als jij doet.
Nou, je zei "maar om daar nou op het forum van de huishoudbeurs over te gaan lopen klagen…" wat toch op zijn minst sterk leek te suggereren dat je vond dat dat was wat ik aan het doen was?

Finraziel schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 23:04:
[...]

Nou, je zei "maar om daar nou op het forum van de huishoudbeurs over te gaan lopen klagen…" wat toch op zijn minst sterk leek te suggereren dat je vond dat dat was wat ik aan het doen was?
Had ik jouw naam genoemd ?
Had ik jou gequote ?
Nee.
Ik snap niet waar jij zo op aan gaat ?

Was gewoon een algemene opmerking, omdat ik zie dat hier regelmatig (telkens dezelfde) personen lopen te klagen over de content van game pass.
Iemand post een lijstje van de nieuwe games en die worden dan meteen weggezet als filler content of indie games.
Wat is het nut daar van ?
Niemand die je dwingt om game pass af te nemen.
Afgezien van game pass core als je online wil spelen, maar dan doen die games er sowieso niet toe.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

justifire schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 06:41:
[...]

Had ik jouw naam genoemd ?
Had ik jou gequote ?
Nee.
Ik snap niet waar jij zo op aan gaat ?

Was gewoon een algemene opmerking, omdat ik zie dat hier (telkens dezelfde) personen lopen te klagen over de content van game pass.
Iemand post een lijstje van de nieuwe games en die worden dan meteen weggezet als filler content of indie games.
Wat is het nut daar van ?
Niemand die je dwingt om game pass af te nemen.
Afgezien van game pass core als je online wil spelen, maar dan doen die games er sowieso niet toe.
Nou, ok... Maar volgens mij is het toch niet zo gek als ik post waarin ik uiteen zet waarom ik begrijp dat mensen teleurgesteld kunnen zijn in gamepass, en jij reageert vervolgens over hoe nutteloos het is om dat te doen dat ik denk dat je het over mij hebt? Overigens even gezocht op posts van de enige andere persoon die zich negatief uitte en kon nou niet echt zien dat die niks anders zou doen of zo. Wat ik dan wel grappig vond was dat ik toevallig deze post zag :+

Anyway, misverstand dan... Het zal ook wel deels aan mij gelegen hebben, word nu ook wakker met een duffe kop en lichte verhoging... Ben wel vaker wat te gevoelig als ik ziekig aan het worden ben.

Finraziel schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 07:07:
[...]
Wat ik dan wel grappig vond was dat ik toevallig deze post zag :+
Is een mening waar ik nog steeds achter sta.
Maar wat heeft dat met game pass te maken ?
Als Microsoft zo door gaat met Xbox dan stap ik er uit.
En dat geldt evengoed voor game pass, is het niet meer naar mijn gading dan zeg ik het op en zoek ik iets wat wel in mijn straatje past, het visblad bijvoorbeeld.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:46
justifire schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 07:28:
[...]

Is een mening waar ik nog steeds achter sta.
Maar wat heeft dat met game pass te maken ?
Als Microsoft zo door gaat met Xbox dan stap ik er uit.
En dat geldt evengoed voor game pass, is het niet meer naar mijn gading dan zeg ik het op en zoek ik iets wat wel in mijn straatje past, het visblad bijvoorbeeld.
Bassmaster fishing heeft cloud en play anywhere support! Beste van beide werelden!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 08:51

Kalkie

NLMP

justifire schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:38:
[...]

Ik ben zó blij voor degene met game pass die Hell Is Us nog niet gespeeld hebben :Y
Was voor mij de GOTY2025 !
Dank nog voor deze toptip! Ik zit net naar de credits te kijken. Wat een onverwacht gave / vage game. Heb met het puzzelen wel vaak Google erbij moeten pakken, want heel makkelijk vond ik ze niet. Echt wat voor @uchiha tijntje, zeker met die creepy sfeer 😀

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Kalkie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Dank nog voor deze toptip! Ik zit net naar de credits te kijken. Wat een onverwacht gave / vage game. Heb met het puzzelen wel vaak Google erbij moeten pakken, want heel makkelijk vond ik ze niet. Echt wat voor @uchiha tijntje, zeker met die creepy sfeer 😀
Ja echt een topspel!
Wel zonde dat je Google gebruikt hebt, kracht zat hem er naar mijn idee juist in om het lekker zelf uit te vogelen.
Ik had een schriftje erbij en heb denk ik wel een 25 paginas vol beschreven / getekend met ontdekkingen en evt mogelijkheden.
Maar begrijp het wel, sommige puzzels moet je echt heel diep graven / verbindingen zien te leggen / proberen om tot de oplossing te komen en vooral heel veel geduld hebben.
Meeste moeilijke oplossingen kwamen vaak overdag tijdens werk opzetten als een idee om ‘s avonds te proberen.
Anyway, topspel en een dikke aanrader voor wie hem nog niet gespeeld heeft!
Kleine tip, speel in ieder geval even door tot tweede gebied, het komt wat traag op gang ;)

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:16
justifire schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:14:
[...]

Ja echt een topspel!
Wel zonde dat je Google gebruikt hebt, kracht zat hem er naar mijn idee juist in om het lekker zelf uit te vogelen.
Ik had een schriftje erbij en heb denk ik wel een 25 paginas vol beschreven / getekend met ontdekkingen en evt mogelijkheden.
Maar begrijp het wel, sommige puzzels moet je echt heel diep graven / verbindingen zien te leggen / proberen om tot de oplossing te komen en vooral heel veel geduld hebben.
Meeste moeilijke oplossingen kwamen vaak overdag tijdens werk opzetten als een idee om ‘s avonds te proberen.
Anyway, topspel en een dikke aanrader voor wie hem nog niet gespeeld heeft!
Kleine tip, speel in ieder geval even door tot tweede gebied, het komt wat traag op gang ;)
Moet er weer eens mee verder. Ben er maanden geleden aan begonnen na een tip van jou dat ie in de aanbieding was bij bol. Ben (als ik mij goed herinner) bij het tweede gebied. Kon er toen niet ze goed inkomen, en ben aan iets anders begonnen. Moet er wel nodig eens mee verder,
Kalkie schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:31:
[...]

Zucht… ik zal hem wel een keer installeren :P Als jullie Denshattack proberen :P

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 22-07-2026 15:20 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Zucht… ik zal hem wel een keer installeren :P Als jullie Denshattack proberen :P
Derde wereld is hier zo goed als af. :) Ben bang dat ik na mijn naderende vakantie de knopjes niet meer weet. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Exactor it op 22-07-2026 15:34 ]

Exactor it schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:33:
[...]

Derde wereld is hier zo goed als af. :) Ben bang dat ik na mijn naderende vakantie de knopjes niet meer weet. :)
Zijn we ongeveer even ver :) ik ga het voor mijn vakantie denk ik ook niet afronden…. Wel al geïnstalleerd op de ROG, maar het is niet echt een spel voor de handheld denk ik, met al die hectiek :)

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:20

ilm

Zal voor na mijn vakantie zijn. Hell is us en denshattack.

Ik moest enkel nog metro exodus afronden, maar die knoppen weet ik ook niet meer :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Edit gevonden.

[ Voor 105% gewijzigd door Farabi op 23-07-2026 23:08 ]

Zo toch ff Halo proberen. Ga maandag op vakantie, maar kon het toch niet laten om hem dit weekend te spelen. :) Ben van origine een gears fan, en niet een Halo fan, maar ik ga me denk ik wel vermaken met deze SP. Misschien nog eens kijken of er wat oldies te porren zijn voor na mijn vakantie? :P

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:13
uchiha tijntje schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:58:
Zo toch ff Halo proberen. Ga maandag op vakantie, maar kon het toch niet laten om hem dit weekend te spelen. :) Ben van origine een gears fan, en niet een Halo fan, maar ik ga me denk ik wel vermaken met deze SP. Misschien nog eens kijken of er wat oldies te porren zijn voor na mijn vakantie? :P
Gears nooit echt gespeeld, maar Halo: Combat Evolved destijds veel gespeeld op de eerste Xbox. Ik zat eigenlijk niet te wachten op een remake, maar toch wel weer zin om het eerste deel weer eens te spelen. Ik heb de Digital Foundry review gekeken en daar werd ik wel enthousiast van. Ik zie liever weer eens een echt uitstekende nieuwe Halo game (dromen mag), maar Halo: Campaign Evolved is wel trouw aan de originele game en ik begrijp dat de nieuwe levels ook goed zijn. De sfeer en verlichting is ook beter dan de Halo: Combat Evolved Anniversary/MCC al moet ik zeggen dat ik me daar destijds niet aan gestoord heb. Ik moet nog even wachten tot 28 juli en dan kan ik het spelen via Xbox Cloud Gaming.

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:36
L23 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 00:08:
[...]

Gears nooit echt gespeeld, maar Halo: Combat Evolved destijds veel gespeeld op de eerste Xbox. Ik zat eigenlijk niet te wachten op een remake, maar toch wel weer zin om het eerste deel weer eens te spelen. Ik heb de Digital Foundry review gekeken en daar werd ik wel enthousiast van. Ik zie liever weer eens een echt uitstekende nieuwe Halo game (dromen mag), maar Halo: Campaign Evolved is wel trouw aan de originele game en ik begrijp dat de nieuwe levels ook goed zijn. De sfeer en verlichting is ook beter dan de Halo: Combat Evolved Anniversary/MCC al moet ik zeggen dat ik me daar destijds niet aan gestoord heb. Ik moet nog even wachten tot 28 juli en dan kan ik het spelen via Xbox Cloud Gaming.
Ik ben dit jaar niet zo heel veel aan gaming toegekomen, zelf vind ik het ergens wel jammer , maar ik word ook een jaartje ouder en de meeste games maken mij niet meer zo enthousiast.

Veel meer dan Replaced, Avatar, BF Redsec, High on Life 2 en South of Midnight is er niet gespeeld. Overigens vond ik vooral HOL2, South of Midnight en Replaced wel echte pareltjes, flink genoten van de artstyle en graphics.

Waar ik wel nog steeds warm van word is Halo :henk
Ik kan niet wachten om volgende week weer eens over de ring te lopen, kijken of het nog datzelfde gevoel kan aanwakkeren als toen ik 16 was en voor het eerst Halo speelde en die open wereld verkende met de warthog. Destijds begreep ik amper wat van het verhaal (de Flood deed me ergens denken aan Predator 1), veel verder kwam ik niet. Nu vind het verhaal echt legendarisch (heb een aantal boeken gelezen). Ik speel hem ook nog graag op Legendary coop, dat gaat weer een leuke uitdaging worden!

En @L23 , ik hoop echt met je mee op die nieuwe Halo, al las ik de laatste paar weken niet veel goeds over de studio en het management (alweer gewoon :F ). Volgens mij ligt er nog niet eens echt een roadmap klaar..

[ Voor 5% gewijzigd door JDL15 op 24-07-2026 10:33 ]

Ik kan de beta niet proberen vanwege vakantie, maar misschien ook goed om er blind in te gaan in oktober. :)

Ik ben soms wel een sucker voor leuke outfits en weapon skins in MP’s die ik erg veel speel. Dus met de pre-order zit ik goed.
Mijn roze kat outfit in Infinite blijft echter nog onovertroffen :)

• L23
JDL15 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:30:
[...]

Ik ben dit jaar niet zo heel veel aan gaming toegekomen, zelf vind ik het ergens wel jammer , maar ik word ook een jaartje ouder en de meeste games maken mij niet meer zo enthousiast.

Veel meer dan Replaced, Avatar, BF Redsec, High on Life 2 en South of Midnight is er niet gespeeld. Overigens vond ik vooral HOL2, South of Midnight en Replaced wel echte pareltjes, flink genoten van de artstyle en graphics.

Waar ik wel nog steeds warm van word is Halo :henk
Ik kan niet wachten om volgende week weer eens over de ring te lopen, kijken of het nog datzelfde gevoel kan aanwakkeren als toen ik 16 was en voor het eerst Halo speelde en die open wereld verkende met de warthog. Destijds begreep ik amper wat van het verhaal (de Flood deed me ergens denken aan Predator 1), veel verder kwam ik niet. Nu vind het verhaal echt legendarisch (heb een aantal boeken gelezen). Ik speel hem ook nog graag op Legendary coop, dat gaat weer een leuke uitdaging worden!

En @L23 , ik hoop echt met je mee op die nieuwe Halo, al las ik de laatste paar weken niet veel goeds over de studio en het management (alweer gewoon :F ). Volgens mij ligt er nog niet eens echt een roadmap klaar..
Ik word ook niet echt enthousiast van die studio. Ik ben al jaren niet meer enthousiast van de Halo games. Ik vond het vooral heel irritant dat ze de beloofde splitscreen co-op niet nagekomen zijn bij Halo Infinite (prima als andere mensen de game en het online gedeelte wel leuk vinden). Maar kijk even die Digital Foundry review van Halo: Campaign Evolved. Het is niet een simpele remake, je ziet bij dit project duidelijk dat ze begrijpen wat de eerste Halo game zo goed maakte. Dus ook al ben ik heel afwachtend, ben ik wel benieuwd wat ze hierna met Halo gaan doen.

Ja ik word ook een jaartje ouder en dat zal er zeker wel mee te maken hebben. Dat soort eerste indrukken van games krijg je gewoon niet meer. Toch vind ik het ook wel erg jammer dat de ontwikkeling van games tegenwoordig gewoon te lang duurt. Ik begrijp waarom, het moet allemaal mooier en complexer. Ik vraag daar zelf echter niet om, ik ben ook tevreden met een diepgaande Xbox 360/One graphics game. Nu slaan we met games zoals Mass Effect, Elder Scrolls en Fallout gewoon een console generatie over en dat waren toch wel de games waarom ik zulke mooie herinneringen heb aan de Xbox 360. Zoals ik al zei zat ik ook niet echt te wachten op een Halo: Combat Evolved remake, maar in de huidige tijd kan ik daar toch ook heel blij mee zijn.

• Bieren89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-08 15:33
Even een vraag kan ik op de asus rog ally gewoon verder spelen als waar ik gestopt ben op de xbox?
Bieren89 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:35:
Even een vraag kan ik op de asus rog ally gewoon verder spelen als waar ik gestopt ben op de xbox?
Als de game play anywhere ondersteund wel. Je moet wel even de Xbox de tijd geven om de savegame te laten syncen maar de cloud en vice versa.

• Bieren89
uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 12:54:
[...]

Als de game play anywhere ondersteund wel. Je moet wel even de Xbox de tijd geven om de savegame te laten syncen maar de cloud en vice versa.
Aan het twijvelen om men playstation weg te doen en terug een xbox te kopen zeker omdat toch nog games die gaan uitkomen die ik wil spelen day one op gamepass komen.
Bieren89 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:14:
[...]

Aan het twijvelen om men playstation weg te doen en terug een xbox te kopen zeker omdat toch nog games die gaan uitkomen die ik wil spelen day one op gamepass komen.
Games in gamepass zijn sowieso (bijna) altijd play anywhere. Echt ideaal, voor zowel lekker op de bank, in de tuin of op vakantie. :) zo heb ik afgelopen vakantie Hades 2 in de late uurtjes kapot gespeeld :)

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:29

JSchut

.....

Bieren89 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:14:
[...]

Ik heb mijn Playstation nog niet weggedaan omdat ik nog tm novmeber PS Premium heb. En er zijn nog een paar games uit de library die ik wil spelen.

Maar heb inmiddels wel een XSX gekocht en ben er super tevreden mee. Mooi en stil apparaat. En Gamepass is top!

Verwacht eerlijk gezegd wel dat mijn PS5 in december/januari de verkoop in gaat.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Bieren89
JSchut schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Ik heb mijn Playstation nog niet weggedaan omdat ik nog tm novmeber PS Premium heb. En er zijn nog een paar games uit de library die ik wil spelen.

Maar heb inmiddels wel een XSX gekocht en ben er super tevreden mee. Mooi en stil apparaat. En Gamepass is top!

Verwacht eerlijk gezegd wel dat mijn PS5 in december/januari de verkoop in gaat.
Rede dat ik nog twijvel is heb nu ne ps5 pro.
Exactor it schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:33:
[...]

Mocht je niet veel meer gespeeld hebben. Het wordt echt gekker en gekker :) maar er zit wel een redelijke goede difficulty curve in.

Ik denk dat ik hem vandaag of morgen nog wel klaar heb denk ik. Echt een te gekke game. Beetje Sayonara Hearts meets Tony Hawk.

————

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUhagt0StRn8P9C44KkcO_WMbIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Heu2ewc3xvvAItmgACdLkiVP.png?f=fotoalbum_large

En dat was Denshattack. Echt een pareltje van een game. Lekker ouderwetse gameplay boven alles, maar dat alles bevat verder een geweldige soundtrack, goede difficulty opbouw en een toffe artstyle :) Een paar “dares” waren nog behoorlijk uitdagend, maar uiteindelijk wel voor elkaar gekregen! Aanrader voor een ieder om te proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-07-2026 22:15 ]

De nieuwe This Week on Xbox is er, in deze aflevering word kort gekeken naar de NBA 2K27, Halo: Campaign Evolved en Call of Duty: Black Ops 7. Verder word weer als gebruikelijk de nieuwe games die naar Game Pass komen besproken en laten ze weer van bestaande games nieuwe DLC en updates zien.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

En de games van deze week:

https://www.trueachievements.com/news/new-xbox-games-july-27

Met Halo en Dispatch als grote titels en flink wat interessante kleinere titels zoals Hyperdrive Inn is het een mooie week. Wilde er al wat op de ROG installeren maar helaas zijn ze nog niet beschikbaar om te downloaden. :)

De laatste weken alleen nog maar bezig met Assassin's Creed Black Flag Resynced, ben echt helemaal weer verslaafd aan dit spel. Ga denk ik ook voor de 100% zoals het nu lijkt :).

Tussendoor spelen mijn vrouw en ik nog steeds Revenge of the Savage Planet, wat echt een gouden tip was toen ik om splitscreen spellen vroeg hier in het onderwerp. Inmiddels hebben we elke planeet 100% en moeten we alleen de zij missies en alle dieren op hoogste rang nog.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

uchiha tijntje schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:10:

Met Halo en Dispatch als grote titels en flink wat interessante kleinere titels zoals Hyperdrive Inn is het een mooie week. Wilde er al wat op de ROG installeren maar helaas zijn ze nog niet beschikbaar om te downloaden. :)
Halo: Campaign Evolved oOo , leuk om het verhaal voor de 15e keer opnieuw te spelen. Het is dat hij via GamePass te spelen is, anders had ik hem niet gespeeld. Dit keer hebben ze het grafisch wel echt een gigantische upgrade gegeven :o

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 26-07-2026 12:58 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

En dat is Revenge of the Savage Planet 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDRfBJaV47HJvdVSTrwVIT0-y30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfKhvGVXaKq0wufIoar8DPLZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpx_u6zrO8OIvNy-M87LBxZKakY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CGKL4zJges2zgM22ZE4DTGoa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIZT5Vi0ALQxUrLizPE4edXDYNw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8DB3nF6EPvGFvAKdNeWWVAxp.png?f=fotoalbum_large

We hebben meer van dit soort split-screen spellen nodig, vind het ook echt doodzonde dat Palworld hier niet over beschikt. Eerst maar weer grinden in Minecraft Dungeons totdat er weer een goed split-screen spel uitkomt :)

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 27-07-2026 00:02 ]

• Farabi
  • Niet online
Ik wil extra accounts op mijn XSX toevoegen. Nu heb ik via diverse topics begrepen dat een offline-account niet mogelijk is. Hoe doen jullie dit voor de kleintjes thuis? ik zag dat ik een email moest opgeven, wordt er dan een volledig xbox-account voor gecreëerd?

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 17:12

On_E

Housemusic

uchiha tijntje schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:10:

Dispatch ga ik zeker halen!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Exactor it
Farabi schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:15:
Ik wil extra accounts op mijn XSX toevoegen. Nu heb ik via diverse topics begrepen dat een offline-account niet mogelijk is. Hoe doen jullie dit voor de kleintjes thuis? ik zag dat ik een email moest opgeven, wordt er dan een volledig xbox-account voor gecreëerd?
Dat en dan toevoegen aan de Xbox Family. Is een app voor dat prima werkt voor schermtijden regelen.

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:07

PBP

Halo CE is hier al speelbaar via Gamepass. Morgen was toch de releasedate?
Exactor it schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:30:
[...]

Dat en dan toevoegen aan de Xbox Family. Is een app voor dat prima werkt voor schermtijden regelen.
Idem hier. Werkt prima voor Joep (8). Gekoppeld aan een eigen emailadres waar ik al sinds geboorte fotos van hem naartoe stuur. Als hij 18 is krijgt hij het wachtwoord en dus veel emails van fotos van zichzelf en waarschijnlijk een zooi aan Microsoft spam 🤣

• Farabi
  • Niet online
PBP schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:47:
Halo CE is hier al speelbaar via Gamepass. Morgen was toch de releasedate?
Bij mij werkt 'vooraf installeren' nog niet eens :P

• Farabi
  • Niet online
Edit gevonden.

[ Voor 111% gewijzigd door Farabi op 27-07-2026 19:43 ]

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:07

PBP

Farabi schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:30:
[...]

Bij mij werkt 'vooraf installeren' nog niet eens :P
Hier staat op het icoontje Binnenkort beschikbaar. Als ik doorklik staat er bij afspelen Morgen beschikbaar, maar hij start hier gewoon al

• Farabi
  • Niet online
PBP schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:45:
[...]

Hier staat op het icoontje Binnenkort beschikbaar. Als ik doorklik staat er bij afspelen Morgen beschikbaar, maar hij start hier gewoon al
Daarom een grote storing zo te zien :P

• Farabi
  • Niet online
Is er een manier om dit toetsenbord toegangelijker te maken met inloggen?

Bijv. Alleen door cijfers scrollen ipv knoppen zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiODXUEAr6tgWdDFPqrEARgU4QE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwrJg5uCUSBD2CNKiI8kGX3K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 27-07-2026 22:09 ]

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:38
Vanavond in HALO duiken! Mag toch hopen dat als dit een succes is ze gaan werken aan een echt nieuw deel.

Het live service f2p idee is volgens mij in een stille dood gestorven? Gelet op Marathon van Bungie misschien maar goed ook.
Deezers schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:39:
Vanavond in HALO duiken! Mag toch hopen dat als dit een succes is ze gaan werken aan een echt nieuw deel.

Het live service f2p idee is volgens mij in een stille dood gestorven? Gelet op Marathon van Bungie misschien maar goed ook.
Veel plezier, ben zelf ook wel heel nieuwsgierig! Ik wacht nog even, want zit nog helemaal in het piraten leven van Assassin's Creed Black Flag :p

Ik ben meteen op legendary begonnen. Maar dat is me toch best een partij pittig :) LASO gaat het niet worden ben ik bang :P

• L23
uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:51:
Ik ben meteen op legendary begonnen. Maar dat is me toch best een partij pittig :) LASO gaat het niet worden ben ik bang :P
Ik heb Halo 3 wel op Legendary uitgespeeld, maar vond die game iets makkelijker dan Halo 1. Bij Halo 1 lukte het me om alle levels solo op Legendary uit te spelen behalve The Truth and Reconciliation level. Daar liep ik vast net nadat je via die straal de Covenant ship betreed. Met een beetje creativiteit worstel ik me er wel doorheen, maar in die ruimte kon ik nergens goed schuilen. Ik denk niet dat het bij Campaign Evolved anders is en om frustratie te voorkomen begin ik op Heroic.

Kan je LASO niet behalen door de game co-op te spelen? Dan is het uiteraard makkelijker.
The Phawx, die de game al op diverse handhelds getest heeft in de review periode en ook al alle achievements gehaald heeft in die tijd, gaf ook al aan dat de game iets moeilijker was dan het origineel omdat het pistool een stuk minder OP is gemaakt.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:51:
Wat vind je ervan? De moeite als je de eerdere remake al hebt gespeeld?
giantgiantus schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:47:
[...]

Wat vind je ervan? De moeite als je de eerdere remake al hebt gespeeld?
Geen idee, want die heb ik nooit gespeeld. :) Ik ben van origine geen halo speler. En helemaal niet voor de SP. De MP van Infinite is wel mijn meest gespeelde game op een console ooit denk ik. Enige die dat kan evenaren wellicht is GoW1 maar daarvan zijn geen statistieken beschikbaar, die kwamen pas later helaas.

Ik heb deel 1 van Halo dan ook nooit uitgespeeld, en ik moet moeite doen om me te herinneren of ik überhaupt ver ben gekomen op de OG Xbox.

Ik denk dat je het beste de Digital Foundry video kan bekijken om een beeld te vormen.

L23 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:17:
[...]

Ik heb Halo 3 wel op Legendary uitgespeeld, maar vond die game iets makkelijker dan Halo 1. Bij Halo 1 lukte het me om alle levels solo op Legendary uit te spelen behalve The Truth and Reconciliation level. Daar liep ik vast net nadat je via die straal de Covenant ship betreed. Met een beetje creativiteit worstel ik me er wel doorheen, maar in die ruimte kon ik nergens goed schuilen. Ik denk niet dat het bij Campaign Evolved anders is en om frustratie te voorkomen begin ik op Heroic.

Kan je LASO niet behalen door de game co-op te spelen? Dan is het uiteraard makkelijker.
Haha, ik ben nu net bij dat punt van Truth and Reconciliation :P Daar ga ik me na de vakantie lekker op stuk bijten :) Nadat ik ook al een flinke tijd vast zat met die twee hunters. Maarja ik heb dan ook geen enkele herinnering aan het spel, dus heb ook geen idee wat goede strategieën waren. Twee hunters neerhalen met een plasma pistol en een assault rifle is iig niet de meest slimme aanvliegroute. Ik had prima wat sniper ammo kunnen bewaren als ik wist wat er zou komen :P

Maar voor LASO, dan moet ik toch misschien ergens een coop partner vandaan trekken :P @D-Ed

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-07-2026 14:39 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:37:
[...]

Haha, ik ben nu net bij dat punt van Truth and Reconciliation :P Daar ga ik me na de vakantie lekker op stuk bijten :) Nadat ik ook al een flinke tijd vast zat met die twee hunters. Maarja ik heb dan ook geen enkele herinnering aan het spel, dus heb ook geen idee wat goede strategieën waren. Twee hunters neerhalen met een plasma pistol en een assault rifle is iig niet de meest slimme aanvliegroute. Ik had prima wat sniper ammo kunnen bewaren als ik wist wat er zou komen :P

Maar voor LASO, dan moet ik toch misschien ergens een coop partner vandaan trekken :P @D-Ed
I’m game dat weet je :)

Over een paar minuten eerst maar eens ff opstarten want dat wilde ik eigenlijk vannacht en eerder vanmiddag al doen maar komt pas om 17:00 uur los begreep ik O-)

• Deezers
Niets veelzeggend dus. Waarom geen Fable? Februari is ook weer zo ;)
Deezers schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:12:
[...]

Niets veelzeggend dus. Waarom geen Fable? Februari is ook weer zo ;)
Ga je zelf naar Gamescom?

Maar genoeg redenen om geen booth te hebben met hands on gaming voor reguliere bezoekers.

Dat kunnen redenen zijn als dat Fable wellicht niet de beste game is om te spelen in sessies van 5 minuten. Of omdat het tijd kost om een dergelijke goede demo te maken die ze wellicht anders willen besteden. Of omdat ze jou willen pesten. Wie weet!

Tijdens Gamescom zal ongetwijfeld meer info over de game naar buiten komen. Maar dan niet in de vorm van een playbooth.

Zoals je kon lezen in het uitgebreidere artikel:

For the first time ever, Fable will have a live demo theater presentation by Playground Games, showcasing live gameplay to the public, taking fans on a Hero’s journey that highlights its smooth and responsive combat. Seamlessly combine melee, ranged, and magical abilities to forge a combat style that feels uniquely your own.

[ Voor 23% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-07-2026 23:13 ]

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
Gisteravond met twee maten co-op op legendary gestart, maar allen waren we in de war mbt de eisen voor de achievements. Daarbij kreeg ik en een maat de all shield no shield achievement, waarbij we echt wel een paar keer dood zijn gegaan. Daarnaast kwamen we erachter dat progress in co-op echt zeer nauw luistert. Ga niet vanaf een submissie met een nieuw fire-team lid aan de gang, dan krijg je ook achiements niet; compleet vanaf begin met zijn allen de missies doorlopen.

De bonusmissies zijn echt supermooi gemaakt. We gaan met zijn vieren echt 25 jaar terug qua start op xbox live, inmiddels allemaal tikken we de 50 aan, was een mooie trip to memory lane.
Ben nu nog even bezig met Lorelei and the laser eyes (niet op Xbox maar wel een aanrader voor puzzelliefhebbers), daarna ga ik aan de slag met Dispatch. :) Volgens mij ook een ideale handheld game. Oja en vanavond even de laatste achievement van Forza even binnen halen :).

• Deezers
Zijn er meer mensen die weinig hebben met het archievements systeem? Ik speel games om te ontspannen, niet om te stressen voor de laatste gamerpuntjes.
Deezers schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:54:
Zijn er meer mensen die weinig hebben met het archievements systeem? Ik speel games om te ontspannen, niet om te stressen voor de laatste gamerpuntjes.
Absoluut, jouw standpunt is veel gehoord... Helaas vaak ook op dezelfde passief agressieve manier waarbij je indirect mensen beschuldigt van er zo sweaty mee om te gaan. Ik hou wel van achievements maar niet op die manier... Het is geen verplichting en ik ga er zeker niet over stressen. Maar bij sommige games kan het net dat extra zetje zijn om er iets meer uit te halen. Bijvoorbeeld Forza Horizon, ik vind het heel leuk om daarin rond te scheuren... Maar als er niks is waar ik naar toe aan het werken ben dan krijg ik al snel het gevoel dat ik mijn tijd aan het verdoen ben. En ja logisch gezien ben je echt niet nuttiger bezig als je aan een achievement werkt, en ontspannen met de game en lol hebben is waar het uiteindelijk om gaat... Maar toch helpt het mij als ik achteraf er iets aan overhou, al is het een niets zeggend tellertje op mijn profiel.

Je insinueert weer een hele hoop met een simpele oneliner.
Bijzonder dat je verder niet reageert op reacties die je krijgt op je posts.

• Deezers
uchiha tijntje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:44:
[...]

Je insinueert weer een hele hoop met een simpele oneliner.
Bijzonder dat je verder niet reageert op reacties die je krijgt op je posts.
Ik stel toch gewoon een vraag èn geef mijn mening? Als het helemaal je ding is vooral doen. Maar merk dat nu zoals bij Halo ze steeds weer remakes en dus ook weer nieuwe archievements maken. Ik unlock ze gewoon al spelend en dat is het. Het levert behalve een gamerscore op je profiel ook (te) weinig op. Al zal het voor sommige misschien aanvoelen als trots terugkijken op je prestaties.
Het zal wel :)

Interessanter nieuws, nu live.
Dat horde siege ziet er wel tof uit :). Ik speelde altijd voornamelijk pvp, omdat horde in de vorige delen vooral wat statisch was met een soort tower defense element. Dat lijkt hier wat minder te zijn. Meer dynamischere omgevingen, grote shootouts met 3 squads en minder focus op tower defense.

Daarnaast ziet de pvp er ook weer tof uit. Alleen ben ik bang dat ik niet meer helemaal mee kan zoals vroeger :P. wordt weer flink de muscle memory activeren…..

Hier een preview van de PVP en de Horde Siege
Zin in :)

[ Voor 76% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-07-2026 15:59 ]

Deezers schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:59:
[...]

Al zal het voor sommige misschien aanvoelen als trots terugkijken op je prestaties.
Wellicht bedoel je het niet zo... Maar lees dat nou eens terug en probeer je even in een ander te verplaatsen, zie je echt niet hoe dit over kan komen alsof het sarcasme er vanaf druipt en je mensen die achievements wel leuk vinden eigenlijk belachelijk zit te maken?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
Achievements zijn toch prima. Voor wie het leuk vindt -> leuk. Voor wie het stom vind -> zet meldingen uit.

Gamen is vermaak en plezier, dus doe wat je leuk vindt🙂

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:16
Ik hou van een uitdaging. En als ontwikkelaars dat implementeren met een trophy / achievement vind ik het leuk om die te halen ja. Zo saai op easy peasy kun je net zo goed een film aanzetten of een Youtube playthrough kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 30-07-2026 18:38 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Farabi
  • Niet online
Ik ben mijn controller aan het opladen waar een xbox battery charge inzit. Is het normaal dat ik helemaal geen lichtjes zie branden op de controller tijdens het laden? (XSX staat uit).

Als ik mijn XSX aanzet, dan zie ik wel een laadicoontje rechtsboven in het scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 30-07-2026 18:39 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Lichtjes weet ik niet, maar je kan makkelijk zelf controleren of die dan laadt of niet (gewoon een uurtje uitlaten en daarna kijken of die meer laadstreepjes heeft).

Het ligt aan de power saving setting van de xbox. Van Google (AI)
Yes, an Xbox will charge a connected controller while the console is "off," provided it is in Sleep/Standby mode (with USB power enabled) rather than fully shut down.
Power Modes and Charging

Standby/Sleep mode: The USB ports keep sending power, so your controller charges.

Full shutdown/Energy-saving mode: The USB ports turn completely off, stopping the charge.

• Farabi
  • Niet online
sewer schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:42:
Lichtjes weet ik niet, maar je kan makkelijk zelf controleren of die dan laadt of niet (gewoon een uurtje uitlaten en daarna kijken of die meer laadstreepjes heeft).

Het ligt aan de power saving setting van de xbox. Van Google (AI)

[...]
Ik heb de charger vandaag pas. Vandaar de verwarring. Inderdaad, even kijken of het is geladen straks.
Raem schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:36:
[...]

Ik hou van een uitdaging. En als ontwikkelaars dat implementeren met een trophy / achievement vind ik het leuk om die te halen ja. Zo saai op easy peasy kun je net zo goed een film aanzetten of een Youtube playthrough kijken.
Of een abonnement op de Libelle of de Margriet nemen :P

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:03

R.G

GA je heen?

Ooit geweest? Hoe is dat

Is de nieuwe ceo (vrouw) daar ook?

[ Voor 19% gewijzigd door R.G op 31-07-2026 03:37 ]

R.G schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 03:28:
[...]

GA je heen?

Ooit geweest? Hoe is dat

Is de nieuwe ceo (vrouw) daar ook?
Nee ik ga niet heen, ook nog nooit geweest.
En geen idee of ze daar ook is?

• Exactor it
Nvm

[ Voor 101% gewijzigd door Exactor it op 31-07-2026 10:27 ]

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-08 15:29
Tot den treure mee lastig gevallen bij de reclames in de Critical Role afleveringen haha, misschien toch maar eens proberen dan.

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-08 11:36

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

De nieuwe This week on Xbox is er, in deze aflevering kijken ze naar de nieuwe uitgekomen games, zoals HALO: Campaign Evolved, kijken ze wat er binnenkort naar game pas komt, en nemen ze de nieuwste updates van games door.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1 ... 138 139 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Alles met betrekking de beschikbaarheid en levertijden van de Xbox Series X|S: [XSX | XSS] Beschikbaarheid en levertijden

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties