Feitelijk heb je natuurlijk gelijk, er is nog niets bevestigd. Maar het vergt mijn inziens weinig verbeelding om vast stellen wat in ieder geval niet gaat gebeuren en wat dan nog wel de mogelijkheden zijn.Finraziel schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:38:
[...]
Je bent voor mijn gevoel wel een heleboel vermoedens/geruchten als feiten rond aan het strooien momenteel hoor...
Lijkt me logisch dat het even duurt voordat je echt ziet of ze toch vooral games ook naar PS5 blijven brengen of echt meer exclusives maken. Nu alles wat al aangekondigd was terugtrekken is niet handig. Dat ze het voor Gears doen is nog te begrijpen want is iconisch voor Xbox.
Verder is het ook nog helemaal niet zeker wat de Helix precies wel en niet zal kunnen draaien. Dat hij je Xbox games zal kunnen draaien is wel heel waarschijnlijk, maar niet 100% zeker. Een Xbox Ally X kan dat ook niet, dus wie weet. Dat Helix games uit andere stores zal kunnen spelen is ook helemaal niet bevestigd, het zou me niks verbazen als dat achter de schermen een plan is waar Asha zwaar haar twijfels bij heeft en misschien een streep door zet.
Dat Helix de laatste console vanuit MS wordt is ook maar afwachten. Ja zou goed kunnen hoor, maar ik denk dat MS dat zelf nog niet eens weet.
Xbox gaat - wat mij betreft - echt niet meer met een nieuwe directe tegenhanger komen van de Playstation. Veel te kostbaar, omdat daarvoor te weinig Xbox consoles en games verkocht worden. Xbox heeft die strijd echt verloren. Overigens doodzonde, want ik vind de XSX een pareltje. Compact, krachtig en héél stil.
Enkel overgaan op een game streaming service gaan ze ook niet doen. Dat zou véél te vroeg zijn. Ooit gaat het daar vast naar toe, zie de kwaliteit van GeForce Now.
Dan past het hele PC-hybride verhaal daar heel mooi in. Hoe is mij zelf nog onduidelijk, maar het is - nogmaals, mijn inziens - geen toeval dat Xbox en AMD heel duidelijk aan hebben gegeven met 'iets' bezig te zijn.
Eén probleem speelt wel binnen de PC-markt: die is constant in beweging. Dit in tegenstelling tot de console markt, die veel statischer is (van generatie naar generatie). Dst sterkt mijn idee dat de nieuwe Xbox Helix duur gaat zijn (geen hardware subsidie meer) en dat de Helix een soort van eenmalige blueprint gaat zijn, waar hardware bouwers zich aan kunnen spiegelen. Immers, een jaar na de mogelijke launch van de Helix zal de hardware alweer zijn ingehaald door de constante ontwikkelingen op de PC-markt. En het lijkt mij sterk dat Xbox steeds met updates zal komen. Dat moet de markt zelf oppakken. Eigenlijk zoals dat nu ook gebeurt met de Asus ROG Xbox handheld (met het grote verschil dat dat echt puur een PC is).
Nogmaals, je hebt gelijk dit, is puur speculatie van mijn kant, maar ik probeer het zo goed als mogelijk te onderbouwen.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
:strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large)