• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:25
L23 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:15:
@Ronster Waarom vermoedt je dat het een Xbox issue is? Ik ben alle achievements aan het afwerken en ik merkte inderdaad ook dat ik bij de start van spec/online races door iedereen ingehaald word. De rest lijkt duidelijk een voordeel te hebben. Einduitslag niet op gelet. Ik speel Forza Horizon 6 op mijn Xbox One S via Cloud Gaming.
Met cloud gaming en op pc heb ik het issue niet. Enkel op xbox. Ik heb ondertussen al zo’n 50 starts geprobeerd. Zojuist starte ik eerste van 12 en alle 11 haalde me bij de start al in. Dus ergens is er een issue en aangezien ik het op pc en bij cloud gaming niet heb, lijkt het me een xbox dingetje.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Ronster schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:59:
[...]

Met cloud gaming en op pc heb ik het issue niet. Enkel op xbox. Ik heb ondertussen al zo’n 50 starts geprobeerd. Zojuist starte ik eerste van 12 en alle 11 haalde me bij de start al in. Dus ergens is er een issue en aangezien ik het op pc en bij cloud gaming niet heb, lijkt het me een xbox dingetje.
Als dit het issue is zou dat niet stroken met dat je het met cloud niet hebt, maar voor de zekerheid... Rij je automaat? Ik heb het gevoel dat dat schakelen erg lang duurt en dat dat het moment is dat anderen je ineens voorbij gaan (eerste clip)... Al zou dat ook kunnen komen gewoon doordat het een stock auto is (eerste upgrade die ik normaal doe is naar race transmission want schakelt veel sneller, dus dat ben ik gewend).

Gamertag: FinrazielNL


  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:25
Finraziel schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:20:
[...]

Als dit het issue is zou dat niet stroken met dat je het met cloud niet hebt, maar voor de zekerheid... Rij je automaat? Ik heb het gevoel dat dat schakelen erg lang duurt en dat dat het moment is dat anderen je ineens voorbij gaan (eerste clip)... Al zou dat ook kunnen komen gewoon doordat het een stock auto is (eerste upgrade die ik normaal doe is naar race transmission want schakelt veel sneller, dus dat ben ik gewend).
Toch is het echt zoals ik schrijf…
Ik speel altijd in convoy met andere Tweakers. Heb ook in-game settings vergeleken met een xbox speler. Alles 100% idem (default). We rijden allebei met automaat en toch vliegt ook hij me voorbij.
Maar goed, het feit dat ik achteraan finish en in de results 2 plekken omhoog sta (dit gebeurt altijd als ik niet al te ver achter iemand finish) zegt volgens mij al dat het niets met schakelen oid te maken heeft.

Ik heb LAN kabel, wifi en mobile hotspot geprobeerd. Allemaal hetzelfde. Speel ik op de pc met dezelfde controller en zelfde settings -> geen issue.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Ronster schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Toch is het echt zoals ik schrijf…
Ik speel altijd in convoy met andere Tweakers. Heb ook in-game settings vergeleken met een xbox speler. Alles 100% idem (default). We rijden allebei met automaat en toch vliegt ook hij me voorbij.
Maar goed, het feit dat ik achteraan finish en in de results 2 plekken omhoog sta (dit gebeurt altijd als ik niet al te ver achter iemand finish) zegt volgens mij al dat het niets met schakelen oid te maken heeft.

Ik heb LAN kabel, wifi en mobile hotspot geprobeerd. Allemaal hetzelfde. Speel ik op de pc met dezelfde controller en zelfde settings -> geen issue.
Ah nee ik bedoelde het in de zin van, waarschijnlijk is dit het niet gezien je andere issues, maar voor de zekerheid zeg ik het toch want je weet maar nooit :) dus ik twijfelde aan mezelf, niet aan jou

Gamertag: FinrazielNL


  • Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:25
Finraziel schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:01:
[...]

Ah nee ik bedoelde het in de zin van, waarschijnlijk is dit het niet gezien je andere issues, maar voor de zekerheid zeg ik het toch want je weet maar nooit :) dus ik twijfelde aan mezelf, niet aan jou
Ah zo haha 😁
Pff heb al zo veel geprobeerd. Ook een bug report aangemaakt, maar daar zal ik toch weer niets op horen. Echt balen, ben elke avond wel aan het racen, maar dit verpest het wel.
En de pc staat op zolder waar het nu duizend miljoen miljard graden is.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Ik weet niet waarom, maar ik ga de laatste jaren best wel goed op dit soort games als ze max een uurtje of 10 duren. :) Ideale games voor de handheld.

20 augustus komt die uit.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Ben schijnbaar net op tijd geweest :o

Effective August 1, 2026, we will be updating prices worldwide. The price of XBOX consoles will increase by US$100 for 512 GB models and US$150 for 1 TB models. We will also be sunsetting our 2 TB model.

Bron : https://news.xbox.com/en-...box-console-price-update/

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Nóg een price hike voor de Xbox Series-consoles:
Effective August 1, 2026, we will be updating prices worldwide. The price of XBOX consoles will increase by US$100 for 512 GB models and US$150 for 1 TB models. We will also be sunsetting our 2 TB model.
Bron: XBOX Wire
Amerikaanse prijzen voor en na 1 augustus 2026:
  • XBOX Series X met disc drive: van $650 naar $800
  • XBOX Series X zonder disc drive: van $600 naar $750
  • XBOX Series S met 1TB: van $450 naar $600
  • XBOX Series S met 512GB: van $400 naar $500

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:23
Man man man die prijzen gaan nergens meer over. Gamen wordt op deze manier meer voor de mensen die veel geld hebben.

  • JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:06

JSchut

.....

Wat een prijzen.... Ben al een tijdje aan het twijfelen. Ook tweedehands geprobeerd. Maar nu toch maar een nieuwe besteld.

Via amazon.de de digtal en een GameSir G7 SE. Komen volgende week woensdag binnen, :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Omg dit is echt tranentrekkend.

Wat een geld.

Echt niet- nor- maal.

Pfffffff..

Heb er gewoon geen woorden voor. Wat een barre tijden.
Nog even en je durft je pc of console niet meer aan te zetten omdat je bang bent dat ie stuk gaat..

Sjongejonge zeg..

Edit: als dit zo doorgaat is straks zelfs de steam machine een koopje. :+

[ Voor 43% gewijzigd door Format-C op 25-06-2026 21:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • DeadPhoenix86
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 00:56
NukaWorldNL schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:11:
Man man man die prijzen gaan nergens meer over. Gamen wordt op deze manier meer voor de mensen die veel geld hebben.
Dat is ook de hele bedoeling. Alles in de cloud. Niks meer in huis staan.
Lekker de normale mens de vinger geven.

  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:18
DeadPhoenix86 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:04:
[...]

Dat is ook de hele bedoeling. Alles in de cloud. Niks meer in huis staan.
Lekker de normale mens de vinger geven.
Tsja, ondanks dat men dat best zou willen, denk ik dat we daar nog ver van weg zijn.

Ik denk eerder dat het MS helemaal niet om de XSX verkopen gaat, maar dat ze vooral niet willen dat de Xbox Helix bizar hoger geprijsd gaat worden dan de XSX. En als je ziet dat een top-spec Steam Machine al bijna EUR 1.500 kost, terwijl die - waarschijnlijk - minder krachtig zal zijn dan de Xbox Helix, lijkt het mij sterk dat de Xbox Helix onder de prijs van EUR 1.500 aangeboden gaat worden...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:42
Of nog simpeler harde schijven en geheugen zijn heel duur nu.

  • Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:18
Exactor it schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 00:09:
Of nog simpeler harde schijven en geheugen zijn heel duur nu.
True, maar ik vraag me oprecht af hoeveel nieuwe Xbox consoles momenteel überhaupt verkocht worden. Ze zijn al super duur. Met deze prijsverhoging koopt geen hond die dingen meer. Het is interessanter om gebruikte exemplaren te kopen, want die prijzen zijn minder hard gestegen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1


  • Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:42
Rossi46 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 00:18:
[...]

True, maar ik vraag me oprecht af hoeveel nieuwe Xbox consoles momenteel überhaupt verkocht worden. Ze zijn al super duur. Met deze prijsverhoging koopt geen hond die dingen meer. Het is interessanter om gebruikte exemplaren te kopen, want die prijzen zijn minder hard gestegen.
Ze zijn al een jaar of wat niet te krijgen. Ik zou er geen complot of marketingding inzien. Het is eerder een gebrek aan interesse in de europese markt (want ingewikkeld met talen en regels enzo) in combinatie nu met hogere inkoopprijzen. Of je nou geen console voor 499 of voor 899 kan krijgen maakt verder niet zoveel uit.

Ze gaan in ieder geval niet proberen om te groeien in console hardware met deze prijzen. Zeker niet in europa.


Mijn plan is mijn series X opmaken. Als die ermee kapt (door ouderdom of doordat spellen niet meer uitkomen) zie ik het wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Exactor it op 26-06-2026 00:42 ]

Pagina: 1 ... 134 135 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties