• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exactor it schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:55:
[...]

Je wilde altijd al een spel opnieuw spelen en nu ben je blij dat dat kan omdat het spel met opgepoetste graphics tegen betaling gespeeld kan worden. Mooi.

Sorry voor de negativiteit maar er wordt hier gepraat over een email waar niks in staat en een remake, van een deel uit een serie dat al over zijn houdbaarheid heen was (mooie water effecten wel) toen het uit kwam alsof er ook maar iets cools aan is.

De trailer van de Black Flag uitmelk versie ziet er echt enorm slecht uit. Clunky animaties en duidelijk 2010 graphics met een 4k saus erover.
Het is wel meer dan dat

nieuws: Assassin's Creed Black Flag Resynched draait op nieuwe engine, releas...

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:16
Exactor it schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:55:
[...]

Je wilde altijd al een spel opnieuw spelen en nu ben je blij dat dat kan omdat het spel met opgepoetste graphics tegen betaling gespeeld kan worden. Mooi.

Sorry voor de negativiteit maar er wordt hier gepraat over een email waar niks in staat en een remake, van een deel uit een serie dat al over zijn houdbaarheid heen was (mooie water effecten wel) toen het uit kwam alsof er ook maar iets cools aan is.

De trailer van de Black Flag uitmelk versie ziet er echt enorm slecht uit. Clunky animaties en duidelijk 2010 graphics met een 4k saus erover.
Het zijn absoluut geen 2010 graphics met een 4K sausje. Het is een andere engine, De fight mechanics zijn aangepast (schip en land), geen gezanik meer in de Animus, geen (zichtbare) laadschermen en iets van 6 uur nieuw content (van de nieuwe NPC's)
Iets kan niet je ding zijn en dat gevoel ken ik maar al te goed, maar dit ziet er gewoon goed uit. En ook al was het niet zo dan blijft het imo een steengoede game die ik dan graag voor de 4e keer koop ;)
Zolang play anywhere steeds meer gemeengoed wordt ben ik tevreden. Dat is voor mij de prettigste ontwikkeling die de laatste jaren is ingezet.

Dat ik on the fly met mijn volledige profiel, van games en saves kan switchen tussen console en handheld is iets wat ik nu bijna dagelijks gebruik.

Qua games komt er inmiddels bijna meer uit dan ik bij kan houden. Zo komt Forza ook alweer over een paar weekjes.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:58
uchiha tijntje schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:13:
Zolang play anywhere steeds meer gemeengoed wordt ben ik tevreden. Dat is voor mij de prettigste ontwikkeling die de laatste jaren is ingezet.

Dat ik on the fly met mijn volledige profiel, van games en saves kan switchen tussen console en handheld is iets wat ik nu bijna dagelijks gebruik.

Qua games komt er inmiddels bijna meer uit dan ik bij kan houden. Zo komt Forza ook alweer over een paar weekjes.
Helaas pas na Hemelvaartsdag. Dacht dat ie precies dat weekend uitkwam maar het is pas 19 mei dus dan heb ik niks aan dat lange weekend.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Exactor it schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:59:
[...]

Mooi statement vind jij. Ik vind het ongerichte buzzwords waar echt nul richting uitspreekt. Ze gaan als ik het zo lees, gewoon doen wat ze al deden. Focussen op alles tegelijk (mobile, console, pc, accessoires, franchises en abbonementen) terwijl ze super focus leggen op kosten laag houden en omzet hoog houden (briljante, innovatieve strategie!).

Maar goed, sjaaltjes en tshirts met we are xbox zullen wel afgenomen worden door de overtuigde aanhangers van een sub-divisie van een magnificent seven corporation.
Het geeft, zeker samen met de verlaging van Gamepass prijzen toch wel een duidelijke verandering in richting aan. Afgelopen jaren was het compleet afstappen van de console als basis "this is an xbox", en dan elk mogelijk device laten zien, nu noemen ze de console als basis, Xbox hardware, waarbij cloud als laatste in het rijtje staat in hun bericht.

Ze hebben het weer over exclusives, iets wat je als console maker gewoon nodig hebt en ze gaan zich richten op dagelijks actieve gamers, niet op aantal gamepass abbo's, dat is ook een flinke koerswijziging.

Als je dan ziet wat de nieuwe CEO nu al verandert, dan belooft dat voor mij toch wel veel goeds, bovenal de naamswijziging, terug naar Xbox, dan weet je dat ze het serieus neemt, afgelopen jaren leek Xbox langzaam dood te gaan, hopelijk pakken ze nu door.

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-05 17:04

Toshirou

Vinyl Surfer

justifire schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 06:45:
Het nieuwe officiële XBOX logo is onthuld.

[Afbeelding]
Gaan we terug naar de glorie dagen van de Xbox360? 😉

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Vanduul42
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 13-05 22:43
Homeland schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 10:28:
[...]

Het geeft, zeker samen met de verlaging van Gamepass prijzen toch wel een duidelijke verandering in richting aan. Afgelopen jaren was het compleet afstappen van de console als basis "this is an xbox", en dan elk mogelijk device laten zien, nu noemen ze de console als basis, Xbox hardware, waarbij cloud als laatste in het rijtje staat in hun bericht.

Ze hebben het weer over exclusives, iets wat je als console maker gewoon nodig hebt en ze gaan zich richten op dagelijks actieve gamers, niet op aantal gamepass abbo's, dat is ook een flinke koerswijziging.

Als je dan ziet wat de nieuwe CEO nu al verandert, dan belooft dat voor mij toch wel veel goeds, bovenal de naamswijziging, terug naar Xbox, dan weet je dat ze het serieus neemt, afgelopen jaren leek Xbox langzaam dood te gaan, hopelijk pakken ze nu door.
Ik geef je gelijk dat er tenminste "iets" van Xbox als console weer wat terug komt, maar alles hangt af van wat de huidige aanhang doet. Je kan nog zoveel corporate praat houden online en duizenden interviews houden (iets wat Phil Spencer net zo goed deed). Maar alles hangt af van je eigen fanbase. Eigenlijk doen ze precies hetzelfde wat Phil Spencer deed. Teveel beloftes, teveel proberen mensen te overtuigen alsof ze "weg" waren. Ik vind dat ze iets te snel gaan waardoor men te hoge verwachtingen hebben.

Zolang Xbox gamers nog steeds niet zorgen dat game sales bij Xbox omhoog gaan, veranderd er werkelijk waar helemaal niks. Ze kan leuk naar data gaan kijken en evalueren, maar het is de achterban die het moet doen en ze kan die moeilijk dwingen om games te kopen. Met Gamepass nog steeds als sellingpoint gaat het gewoon lastig worden. Ze doen nu al timed exclusives met games als Indiana Jones, Forza 6 straks en eerder ook met wat andere games. Als nog gingen mensen voor een Gamepass abbo.

Het zou alleen werken als je Gamepass first party weghaalt. Dan nog is het maar de vraag hoe hoog de sales worden, want mensen moeten dan opeens games aanschaffen. Niet vergeten dat van wat er nu is veranderd, echt niet opeens door haar allemaal is bedacht. Velen van dit soort veranderingen lagen er al. Dit was al langer aan de gang namelijk. Waar ik vooral van cringe is hoe Phil Spencer als god werdt behandeld en dit nu is overgeslagen naar Asha op internet. Dat is wederom weer ziekelijk cult gedrag.
Wat een termen. Ziekelijk cult gedrag.

Volgens mij kom je dat gedrag alleen maar tegen als je er bewust naar op zoek gaat of op social media rond hangt. Beide zijn geen goede maatstaf voor de werkelijkheid en bevindt zich in jouw eigen bubbel.

• Vanduul42
uchiha tijntje schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:15:
Wat een termen. Ziekelijk cult gedrag.

Volgens mij kom je dat gedrag alleen maar tegen als je er bewust naar op zoek gaat of op social media rond hangt. Beide zijn geen goede maatstaf voor de werkelijkheid en bevindt zich in jouw eigen bubbel.
Als iets alleen maar een bubbel was, zou er niks zijn om uit te vergroten. Dus blijkbaar bestaat het wel, alleen online zie je het geconcentreerder.

Dus volgens mij zitten we daar eigenlijk niet zo ver uit elkaar.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 13:15
justifire schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 06:45:
Het nieuwe officiële XBOX logo is onthuld.

[Afbeelding]
Ze noemen het hier de Xbox original logo.
https://www.xbox.com/en-US/wallpapers
Dus weet niet of het een nieuw logo is, want dan zou je het niet zo noemen toch?
Vanduul42 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 19:46:
[...]
Dus blijkbaar bestaat het wel, alleen online zie je het geconcentreerder.
Volgens mij is dat precies wat een bubbel inhoudt……. Als je te maken hebt met ziekelijk cult gedrag zou ik je adviseren om die kanalen te vermijden.

• Vanduul42
uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2026 @ 06:03:
[...]

Volgens mij is dat precies wat een bubbel inhoudt……. Als je te maken hebt met ziekelijk cult gedrag zou ik je adviseren om die kanalen te vermijden.
Goed om te weten dat jij blijkbaar buiten alle bubbels staat 😉

Ik snap je punt, maar het verandert de kern van wat ik zei namelijk niet. Laten het maar daarbij houden.
Wat jij wil :)

———-

Ben nu bezig met de grind van Hades 2 :). Nu een beetje aan het kijken welke eisen er allemaal gesteld worden om diverse verhaallijnen te completen. Dat is best wel wat :P

Ik moet wel ff rekening houden dat ik standaard wat fear aan zet. Want anders is het een walk in the park. Vanavond maar eens fear 12 en 16 proberen

En moet zeker die Rivals aan zetten om ze een beetje door te krijgen. Want de bosses volledig tanken omdat je toch wel genoeg DPS doet gaat niet meer lukken :) Daar komt wel weer wat meer strategie en ontwijken bij kijken.

En de game van deze week:

https://www.trueachieveme...-xbox-games-april-27-2026

Voor mij gaat afhankelijk van een paar reviews waarschijnlijk Aphelion worden en Constance had ik een tijdje geleden al gepreordered.

uchiha tijntje schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:41:
En de game van deze week:

https://www.trueachieveme...-xbox-games-april-27-2026

Voor mij gaat afhankelijk van een paar reviews waarschijnlijk Aphelion worden en Constance had ik een tijdje geleden al gepreordered.
Aphelion staat geïnstalleerd maar zal de komende maanden wel weer veels te veel tijd verspillen in Diablo IV })

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:31
Van een uurtje of 5 ga ik richting de 30 uur playtime voor Dragon Quest 3 HD-2D remake. In relatief korte tijd toch best wat uren erin gestoken en ik heb het nog niet uitgespeeld maar ik wil wel een update van mijn mening geven. Laat ik ermee beginnen dat ik blij ben dat ik er geen 67 euro aan heb uitgegeven. Er zijn nu toch wel wat puntjes waar ik kritisch over ben. En ja ik weet dat het één van de eerste Dragon Quest games is en ondanks de grafische update en de "quality of life improvements" zijn er nog dingetjes.

Punt één:
De soundtrack is toch best beperkt, er zouden meer verschillende theme's/ muzieknummers van mij mogen zijn. Gelukkig is wat er is erg goed maar toch gaat opvallen als je er meer tijd in stopt.

Punt twee:
Meer verschillende tegenstanders. Ik snap dat het niet makkelijk is maar als je van veel tegenstanders eigenlijk dezelfde tegenstander ziet maar dan in 10 verschillende kleurtjes. Ja het kan maar het verbetert niet voor de "immersie"

Punt drie:
Lichte spoiler:
spoiler:
Na een tijdje heb je een bootje en heb je praktisch de hele kaart tot je beschikking. Freedom!!! ja op zich wel aan de andere kant heeft dit spel hier zoiets van "je bekijkt maar wat je doet".. Ik heb meer het gevoel dat ik een boodschappen lijstje af ga dan dat ik echt in een groot episch verhaal zit.
Kritische punten en voor een rpg verwacht ik dat het spel meer zijn best doet om mij betrokken te maken bij een episch verhaal. Toch, zoals ik al begon voor wat ik heb betaald is het prima. Ik blijf dit spel ook wel spelen tot ik het heb uitgespeeld en er zijn zeker pluspunten aan dit spel. Speelt verder nog fijn, ziet er super uit en het spel heeft ook wel humor hier en daar. Moet wel zeggen dat het spel waarschijnlijk qua eindcijfer voor mij uiteindelijk meer richting een 8 dan een 9 gaat.
Momenteel spelen mijn vrouw en ik heel veel Crimson Desert en ja dan denk je huh maar dat spel heeft toch geen split-screen? Nee dat klopt, maar net zoals bij Red Dead Redemption 2 kijken we met elkaar mee. Een andere manier van samen spelen, wat er toch voor zorgt dat je het spel op meerdere verschillende manieren ontdekt.

Want zo is mijn vrouw nog meer van de fotomodus dan dat ik al ben, doet er 10 keer langer over om van punt A naar punt B te gaan. Want oh wacht wat loopt daar? Kan ik dat temmen? En ga zo maar door :p

Ze maakt trouwens wel prachtige shots;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MREdwYXFU41ASYfxeC54oqnErAg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MsDOVvh03Xa8ZkcWjN366FP0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGdnAHCoTVrmgkMZic5k9L38XmY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RvnOmoWwpkhi3kGQqhUbgCYL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I37KQZO1hAMNQoctWPXt2w7m6H8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FazFWSZL1odzyZqwXjaNle96.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0E_VBSrqMikGJYz3-K_hb5UF3yo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/m76HUH6x5xFwED5v2E3S1MF9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1xQyDTmw8YyRiyQ38CAqfxalKA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1KWOfebGf5CNgi8jJ6Wqs51M.png?f=fotoalbum_tile
We focussen ons amper op het hoofdverhaal, zijn de hele map al 10 keer helemaal overgekomen, hebben alle legendarische paarden en de sterkste wapens. Maar gisteren ben ik dan toch even voor het hoofdverhaal gaan zitten en sprong ik in een middag van chapter 3 naar 5. Inmiddels zitten we ij chapter 6 :)

En sommige avonden zit ik naast haar op de Nintendo Switch 2, want daar ben ik bezig om alle 151 Pokémons te vangen in Pokémon Fire Red :)

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 27-04-2026 01:28 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-05 11:49
Leuk om alle game reviews te lezen! Toch altijd vet om te zien en horen wat anderen spelen.

• EdwardK123
Eergisteren heb ik éindelijk Resident Evil 2 Remake 'uitgespeeld'. Uitgespeeld tussen haakjes want ik heb de Leon storyline gespeeld, en die van Claire later bekeken. Super vet hoe ze elkaar onderling tegenkomen en net weer andere paden bewandelen.

Tussendoor verder met Final Fantasy 4 en ik merk dat ik die wel graag wil afronden! Dan toch tussendoor aan Resident Evil 3 begonnen, maar heb ik steeds meer zin in een open world achtige game waar ik dingen op m'n eigen houtje kan doen dus heb Assassins Creed Odyssey erop gezet!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 19:36
Velen vinden RE3 remake de minste, omdat de spanning wat ontbreekt (de nemesis zit voor een groot deel in de cutscenes), maar ik vind hem zelf wel leuk en ook wel fijn dat het spel echt lekker kort is, uurtje of 5-6.

• EdwardK123
sewer schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:38:
Velen vinden RE3 remake de minste, omdat de spanning wat ontbreekt (de nemesis zit voor een groot deel in de cutscenes), maar ik vind hem zelf wel leuk en ook wel fijn dat het spel echt lekker kort is, uurtje of 5-6.
Ah right! Ik vind de opening tot nu toe wel vet, ben bijna klaar met subway station power. Maar als jij zegt dat het spel lekker kort is ga ik er misschien nog wel ff mee door. Ik deed zo'n 12u over Resident Evil 2. Vind Jill wel een hele coole protagonist, beter dan Leon imo.

Maar dat zal vast veranderen als ik aan Resident Evil 4 ga beginnen. O-)

• Pro-prutser
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 01:12
EdwardK123 schreef op maandag 27 april 2026 @ 07:30:
Eergisteren heb ik éindelijk Resident Evil 2 Remake 'uitgespeeld'. Uitgespeeld tussen haakjes want ik heb de Leon storyline gespeeld, en die van Claire later bekeken. Super vet hoe ze elkaar onderling tegenkomen en net weer andere paden bewandelen.

Tussendoor verder met Final Fantasy 4 en ik merk dat ik die wel graag wil afronden! Dan toch tussendoor aan Resident Evil 3 begonnen, maar heb ik steeds meer zin in een open world achtige game waar ik dingen op m'n eigen houtje kan doen dus heb Assassins Creed Odyssey erop gezet!
Mooi om te lezen :*)

• EdwardK123
Thx! Door de Series X en Game Pass daarbij is mijn nieuwsgierigheid en zin om te gamen toegenomen, dus probeer veel verschillende dingen uit. Maar mijn favoriet tot nu toe is Death Stranding, wat een ervaring.
Goed geslaagd op de koningsmarkt, deze voor €20 op de kop weten te tikken. Alleen jammer dat het de Playstation 3 versie is en geen Xbox 360 haha :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L24P_8dTcZ1VGgGBAEyo0wlsCoM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnbSgPVaUP9pAxSm0LWEH67V.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• Homeland
  • Niet online
Afgelopen dagen Vampire Crawlers uitgespeeld, nog wat losse achievements maar die laat ik denk ik liggen. Toch wel erg verslavende game met een perfecte progressie die het altijd vernieuwend houd, maar ondanks dat niet zo goed als een Slay The Spire, heb hem uitgespeeld maar nu niet enorm de wens om nog heel veel langer door te gaan.

• EdwardK123
Homeland schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:23:
Afgelopen dagen Vampire Crawlers uitgespeeld, nog wat losse achievements maar die laat ik denk ik liggen. Toch wel erg verslavende game met een perfecte progressie die het altijd vernieuwend houd, maar ondanks dat niet zo goed als een Slay The Spire, heb hem uitgespeeld maar nu niet enorm de wens om nog heel veel langer door te gaan.
Die games zijn inderdaad echt digitale crack! Vet.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 20:30

mindcre8r

Tradepedia

okey een beetje een gekke vraag, maar zijn er hier ook lomp sterke gamers die een controller hebben die heel blijft? Als ik een nieuwe Elite controller koop is ie altijd binnen een maand stuk (heb er nu 3 versleten). ik zet kennelijk teveel kracht op de sticks waardoor ik binnen no time of drift heb of de stick niet lekker terugspringt.

Zo ja, welke controller raden jullie aan voor de Series X ?

Bears and Bulls

• Homeland
  • Niet online
EdwardK123 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:22:
[...]

Die games zijn inderdaad echt digitale crack! Vet.
100%, echt zo'n game die me binnen paar minuten grijpt en voor ik het weet heb ik in iets van een week 20 uur kunnen gamen...

Heb dat nu al paar jaar met mn Xbox, periodes waarbij hij rustig paar maanden niet of amper word gebruikt en dan ineens vele uren.

• Homeland
  • Niet online
mindcre8r schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:34:
okey een beetje een gekke vraag, maar zijn er hier ook lomp sterke gamers die een controller hebben die heel blijft? Als ik een nieuwe Elite controller koop is ie altijd binnen een maand stuk (heb er nu 3 versleten). ik zet kennelijk teveel kracht op de sticks waardoor ik binnen no time of drift heb of de stick niet lekker terugspringt.

Zo ja, welke controller raden jullie aan voor de Series X ?
Geen ervaring mee, denk dat je vooral moet leren om voorzichtiger te zijn met de controller? Zet je teveel kracht qua indrukken of qua zijdelings bewegen? Als je games speelt waarbij je meer finesse nodig hebt in je controls (een racegame waarbij je niet volledig links/rechts gaat maar juist kleine beetje bijvoorbeeld) dan voorkom je dat in elk geval.

Of misschien juist de goedkoopst mogelijke controller, zijn in elk geval je maandelijkse lasten lager :+

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 20:30

mindcre8r

Tradepedia

Homeland schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:37:
[...]

Geen ervaring mee, denk dat je vooral moet leren om voorzichtiger te zijn met de controller? Zet je teveel kracht qua indrukken of qua zijdelings bewegen? Als je games speelt waarbij je meer finesse nodig hebt in je controls (een racegame waarbij je niet volledig links/rechts gaat maar juist kleine beetje bijvoorbeeld) dan voorkom je dat in elk geval.

Of misschien juist de goedkoopst mogelijke controller, zijn in elk geval je maandelijkse lasten lager :+
ik speel 99% shooters dus er zit veel reperende heen en weer in op de sticks, en ben een beetje een LEO kennelijk. dus als er sterkere controllers bestaan zou dat fijn zijn.

Bears and Bulls

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVH2gA9QZ--wRbeaHLidM_a4C7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6PA5QuI8BPBBdtxoXmtkMONh.jpg?f=fotoalbum_large

• Deezers
Aphelion vandaag. Lage verwachtingen, en reviews zijn niet al te best. Maar gelukkig onderdeel van gamepass ;) dus ik ga het wel een kans geven deze week. Hopelijk een beetje Tomb Raider vibes.

• Homeland
  • Niet online
Deezers schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:40:
Aphelion vandaag. Lage verwachtingen, en reviews zijn niet al te best. Maar gelukkig onderdeel van gamepass ;) dus ik ga het wel een kans geven deze week. Hopelijk een beetje Tomb Raider vibes.
Middelmatige reviews maar zie op YouTube volledige playthroughs van tussen de 5 en 6 uur, dan kan het nog best een fijne tussendoor snack zijn.

• Pro-prutser
EdwardK123 schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:56:
[...]

Thx! Door de Series X en Game Pass daarbij is mijn nieuwsgierigheid en zin om te gamen toegenomen, dus probeer veel verschillende dingen uit. Maar mijn favoriet tot nu toe is Death Stranding, wat een ervaring.
Heel herkenbaar. Ik had dat tijdens Corona. Toen heb ik Halo 1 t/m 5 achter elkaar uitgespeeld en daarna van alles en nog wat geprobeerd.

Ooit was ik geïnteresseerd in Death Stranding, totdat ik hoorde dat het verhaal langzaam op gang komt en dat het spel heel veel tekst/verhaal bevat. Daar heb ik tijdens gamen geen geduld voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Pro-prutser op 29-04-2026 00:00 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:49
Pro-prutser schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 23:57:
[...]

Heel herkenbaar. Ik had dat tijdens Corona. Toen heb ik Halo 1 t/m 5 achter elkaar uitgespeeld en daarna van alles en nog wat geprobeerd.

Ooit was ik geïnteresseerd in Death Stranding, totdat ik hoorde dat het verhaal langzaam op gang komt en dat het spel heel veel tekst/verhaal bevat. Daar heb ik tijdens gamen geen geduld voor.
Death Stranding is wat mij betreft het meest unieke wat ik ooit gespeeld heb. Al snap ik ook dat met name de eerste helft van deel 1 taaie kost kan zijn qua gameplay. Ik ben ook best een ongeduldige gamer en ga liever spelen dan cutscenes kijken, maar bij Death Stranding had ik dat totaal niet.

Death Stranding bevat nagenoeg geen teksten die je moet lezen. Wel veel cutscenes die het verhaal vertellen. Ik zou het een kans geven. Het verhaal, personages en het universum zijn intrigerend en écht uniek. Het verhaal is echt goed. Het is ook één van de weinige games waar ik op fandom wiki veel heb gelezen om meer te weten te komen over het universum en personages. Dat is uiteraard niet nodig, maar gaf voor mij wel aan dat de game me pakte. Het zit heel goed, en ingewikkeld, in elkaar allemaal. Voordat ik aan deel 2 begon (jaren na deel 1) moest ik wel eerst weer een drie kwartier durende uitleg van het verhaal van deel 1 bekijken om m'n geheugen weer op te frissen.

De gameplay van deel 1 is traag, maar past heel goed bij de atmosfeer van de game. Vanaf een bepaalt moment wordt het allemaal sneller en meer actiegericht, doordat je voertuigen en wapens vrij speelt. Deel 2 is meer actiegericht en daardoor veel sneller. Die begint in feite waar deel 1 qua actie/snelheid eindigt. Daar heb je direct de beschikking over pistolen/geweren en voertuigen. Bij deel 1 is dat niet zo, waardoor de game wat mij betreft veel spannender is en het meer voldoening geeft als je weer eens een volgend station hebt bereikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 29-04-2026 08:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Pro-prutser
Hulleman schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:39:
[...]

Death Stranding is wat mij betreft het meest unieke wat ik ooit gespeeld heb. Al snap ik ook dat met name de eerste helft van deel 1 taaie kost kan zijn qua gameplay. Ik ben ook best een ongeduldige gamer en ga liever spelen dan cutscenes kijken, maar bij Death Stranding had ik dat totaal niet.

Death Stranding bevat nagenoeg geen teksten die je moet lezen. Wel veel cutscenes die het verhaal vertellen. Ik zou het een kans geven. Het verhaal, personages en het universum zijn intrigerend en écht uniek. Het verhaal is echt goed. Het is ook één van de weinige games waar ik op fandom wiki veel heb gelezen om meer te weten te komen over het universum en personages. Dat is uiteraard niet nodig, maar gaf voor mij wel aan dat de game me pakte. Het zit heel goed, en ingewikkeld, in elkaar allemaal. Voordat ik aan deel 2 begon (jaren na deel 1) moest ik wel eerst weer een drie kwartier durende uitleg van het verhaal van deel 1 bekijken om m'n geheugen weer op te frissen.

De gameplay van deel 1 is traag, maar past heel goed bij de atmosfeer van de game. Vanaf een bepaalt moment wordt het allemaal sneller en meer actiegericht, doordat je voertuigen en wapens vrij speelt. Deel 2 is meer actiegericht en daardoor veel sneller. Die begint in feite waar deel 1 qua actie/snelheid eindigt. Daar heb je direct de beschikking over pistolen/geweren en voertuigen. Bij deel 1 is dat niet zo, waardoor de game wat mij betreft veel spannender is en het meer voldoening geeft als je weer eens een volgend station hebt bereikt.
Wauw wat een mooie uiteenzetting. Ik heb veel mooie verhalen gehoord erover, maar niet zo duidelijk als die van jou.

Dit klinkt als de perfecte game voor mijn zwager. Hij krijgt binnenkort een PS5 en wist nog niet welke games hij precies wilde kopen. Ik zal hem deze aanbevelen. Ik heb een mooie backlog waar ik nog wel even mee zoet ben, maar deze heb ik ook alvast op mijn wensenlijst gezet. Vroeg of laat zal die er komen. Bedankt voor de genomen moeite, dat stel ik op prijs!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:49
Pro-prutser schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:05:
[...]

Wauw wat een mooie uiteenzetting. Ik heb veel mooie verhalen gehoord erover, maar niet zo duidelijk als die van jou.

Dit klinkt als de perfecte game voor mijn zwager. Hij krijgt binnenkort een PS5 en wist nog niet welke games hij precies wilde kopen. Ik zal hem deze aanbevelen. Ik heb een mooie backlog waar ik nog wel even mee zoet ben, maar deze heb ik ook alvast op mijn wensenlijst gezet. Vroeg of laat zal die er komen. Bedankt voor de genomen moeite, dat stel ik op prijs!
Graag gedaan. Ik vergeet nog de ijzersterke muziek in de game!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pro-prutser schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:05:
[...]

Death Stranding is een game met veel gezichten. Het verhaal en de karakters etc waar hier boven lof over wordt gesproken vond ik juist het minste onderdeel van de game. :) Na een tijdje boeide me het verhaal en de lange cutscenes niet meer, na een wel interessant begin. En toch heb ik erg veel plezier gehad met de game. Ik vond mijn plezier vooral in het bouwen van een mooi netwerk aan wegen en ziplines voor een mooi post apocalyptische postbezorging avontuur. Het verhaal en de combat stonden daar eerder voor in de weg dan dat ze bijdroegen aan mijn plezier.

Dus de game biedt echt voor ieder wat wils :P

• EdwardK123
Zag dat er een nieuwe sale in de store was, dus even gekeken en Final Fantasy 7 (de og) gekocht. Daardoor heb ik nog €8,50 over aan Rewards punten waar ik nu iets mee kan.

Iemand een tip / hidden gem? Blue Dragon en Lost Odyssey heb ik nog in de kast staan :)
EdwardK123 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 23:06:
Zag dat er een nieuwe sale in de store was, dus even gekeken en Final Fantasy 7 (de og) gekocht. Daardoor heb ik nog €8,50 over aan Rewards punten waar ik nu iets mee kan.

Iemand een tip / hidden gem? Blue Dragon en Lost Odyssey heb ik nog in de kast staan :)
Geen idee hoe Lost Odyssey de tand des tijds heeft doorstaan maar toe ik die op de 360 speelde vond ik het zelf de beste Jrpg die ik had gespeeld. Nu ik erover nadenk is Lost Oddysey misschien wel de reden dat ik interesse in het genre verloor omdat de games die ik daarna speelde niet daar aan konden tippen.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 09:23

Sagat

Is pappa x2!

EdwardK123 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 23:06:

Nog andere genres die je leuk vind buiten rpg's?

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:31:
[...]
Nog andere genres die je leuk vind buiten rpg's?
Heb je even :P

Nevermind dacht dat je dat aan mij vroeg :P.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 30-04-2026 09:37 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

uchiha tijntje schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:36:
[...]

Heb je even :P

Nevermind dacht dat je dat aan mij vroeg :P.
Haha dacht gelijk 'fuuuuuuuu heb ik weer de verkeerde te pakken in een reply?' Maar ook van jou vind ik het interessant welke e genres je leuk vind hoor ;)

Hoewel ik het bij jou misschien andersom zou vragen, wat vind je echt -NIET- leuk, want volgens mij speel jij best veel verschillende genres.

10 second ninja DONE

• EdwardK123
Sagat schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:41:
[...]

Haha dacht gelijk 'fuuuuuuuu heb ik weer de verkeerde te pakken in een reply?' Maar ook van jou vind ik het interessant welke e genres je leuk vind hoor ;)

Hoewel ik het bij jou misschien andersom zou vragen, wat vind je echt -NIET- leuk, want volgens mij speel jij best veel verschillende genres.
Haha! Ik speel ook best veel verschillende genres. Dus sta open voor suggesties!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

EdwardK123 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:17:
[...]

Haha! Ik speel ook best veel verschillende genres. Dus sta open voor suggesties!
Goed vooropgesteld dat met specifieke genres ook anderen beter kunnen adviseren en dat ik zelf niet echt de beste persoon ben omdat ik meer retro games speel dan current spul. Maar, gefiltered op tot en met 10 euro in de sale zie ik
- mr driller drilland
- skyrim
- ff7
- little nightmares (1 of 2)
- sf 30th anni :*)
- evil within (1 of 2)
- ff8 remasterd
- arcade classic anni collection
- kof15
- phoenix wright collection
- contra anni collection
- ducktales remastered
- disney afternoon collection

Op zich wel allemaal grote(re) namen dus niet echt hidden gem materiaal, maar benieuwd of er iets tussen zit voor je!

10 second ninja DONE

• EdwardK123
Sagat schreef op donderdag 30 april 2026 @ 11:09:
[...]

Goed vooropgesteld dat met specifieke genres ook anderen beter kunnen adviseren en dat ik zelf niet echt de beste persoon ben omdat ik meer retro games speel dan current spul. Maar, gefiltered op tot en met 10 euro in de sale zie ik
- mr driller drilland
- skyrim
- ff7
- little nightmares (1 of 2)
- sf 30th anni :*)
- evil within (1 of 2)
- ff8 remasterd
- arcade classic anni collection
- kof15
- phoenix wright collection
- contra anni collection
- ducktales remastered
- disney afternoon collection

Op zich wel allemaal grote(re) namen dus niet echt hidden gem materiaal, maar benieuwd of er iets tussen zit voor je!
Cool thanks, ik ga eens browsen!

• Homeland
  • Niet online
Battlefield Hardline word binnenkort uit de store gehaald en is tot die tijd enorm afgeprijsd. Game en alle extras voor nog geen 2euro.

https://www.xbox.com/nl-NL/games/store/battlefield-hardline-ultimate-edition/BVHBTBD47614/0001/B15051MQDZZX

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 14:12
Homeland schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:17:
Battlefield Hardline word binnenkort uit de store gehaald en is tot die tijd enorm afgeprijsd. Game en alle extras voor nog geen 2euro.

https://www.xbox.com/nl-NL/games/store/battlefield-hardline-ultimate-edition/BVHBTBD47614/0001/B15051MQDZZX
Gingen de servers niet ook offline? Heb je dus weinig aan, ook voor 2 euro

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Homeland
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:17:
[...]

Gingen de servers niet ook offline? Heb je dus weinig aan, ook voor 2 euro
Game heeft een singleplayer/story mode dus die kan je dan in elk geval spelen.
De free to play games van deze week;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpxqi6VfC_2-1YHJ-yUjnnVVnnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/899OS7bgDFyPqgEH2UQpU7Br.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 01-05-2026 07:11 ]

Homeland schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:17:

Die campaign was best leuk, voor 2 euro een no-brainer :)

Gamertag: FinrazielNL

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

G_Dragon schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 07:09:
De free to play games van deze week;

[Afbeelding]
Dragonball FighterZ kan je met een foefje gratis claimen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0C6xwa1-Qp1hKfd2qozLs1bgdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDdQaTI9QOwTVptodotDDH30.jpg?f=fotoalbum_large

Via: https://www.reddit.com/r/xbox/s/7Jqj60oTGU
kevlar01 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 13:04:
[...]

Dragonball FighterZ kan je met een foefje gratis claimen:

[Afbeelding]

Via: https://www.reddit.com/r/xbox/s/7Jqj60oTGU
Oh altijd leuk voor de mensen die het spel wel leuk vinden, ik heb hem ooit gekocht maar vond het al vrij snel een flop. Is helaas een van de slechtse Dragon Ball spellen die ik in jaren heb gespeeld :o

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 01-05-2026 13:42 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

G_Dragon schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 13:41:
[...]

Oh altijd leuk voor de mensen die het spel wel leuk vinden, ik heb hem ooit gekocht maar vond het al vrij snel een flop. Is helaas een van de slechtse Dragon Ball spellen die ik in jaren heb gespeeld :o
Volgens mij genoeg mensen die het erg goed vonden, vooral mensen die competitief marvel vs capcom 3 speelden trokken het dacht ik aardig. Maar zoals altijd one mans trash is anothers treasure (of zo :P )

Ben zelf meer van de iets rustigere fighters, maar zag vandaag wat footage van marvel tokon, dat ziet er wel fantastisc uit!

10 second ninja DONE

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
Zag dit echt net nadat ik hem had aangeschaft. Zin in.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmMUcAVuUYDuGj70UGdXzb_ego0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qy7PApEd1jJPsPHC40pM5BUP.jpg?f=fotoalbum_large

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Nog een gratis game(mits je Gamepass hebt):
https://www.xbox.com/nl-N...-invaders-ig/C5FN9WF5Z4LH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opFjCb5yN4-37dSRZVkhrQVzASI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MDPwlMd1Ol2OaXvx0XBuFyKO.jpg?f=fotoalbum_large

Normaal is deze €9,49

• manmanman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-05 10:29
En of het het wachten waard was...! Zit echt goed in elkaar!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:32

On_E

Housemusic

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Hoppa weer flink wat punten binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2qLdnqidXalRcnBn0iESMKkhOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AAE8cfjbvjEuSjxPrlXmnaYy.jpg?f=fotoalbum_large

• Deezers
En dan kondigen ze net voor GTA aan te stoppen met Rewards ;) haha nee dat zal dit jaar nog wel meevallen. Games spelen is inderdaad het makkelijkst om punten te verzamelen. Alle andere activiteiten zoals Bing doe ik ook maar kost toch meer moeite voor die paar punten. Heb ook al heel wat punten gespaard afgelopen jaar :) tegenwoordig koop ik er Giftcards van gezien ze GPU zo onaantrekkelijk hebben gemaakt (nu volgens mij helemaal niet meer voor punten te krijgen).

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:16
Nu wil ik een Fifa Street (maar niet van het huidige EA) met deze graphics. Heb het niet zo op basketbal games, maar dit ziet er wel tof uit (zolang die MC er niet heel de tijd doorheen schreeuwt).

• EdwardK123
En dat was Resident Evil 3 Remake! Onwijs leuke game, spannend en actievol. Vond Resident Evil 2 Remake echt wel een stuk sfeervoller, je bent ook een stuk kwetsbaarder maar toch is 3 mijn favoriet. Meer rechttoe rechtaan, afwisselend en tof om het verhaal van een ander perspectief te zien.

Erg benieuwd naar 4 en de rest nu. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door EdwardK123 op 03-05-2026 11:12 ]

uchiha tijntje schreef op zondag 3 mei 2026 @ 12:51:
https://www.trueachieveme...new-xbox-games-may-4-2026

En de games van deze week. Mixtape is er eentje waar ik naar uitkijk sinds de eerste trailer. :)
Net even een trailer van Mixtape gekeken, maar alleen al de muziek wauw! Hij is zojuist geinstalleerd en heeft ook nog eens split-screen, hebben mijn vrouw en ik weer een mooi spel om samen te spelen :)

• EdwardK123

En de games van deze week. Mixtape is er eentje waar ik naar uitkijk sinds de eerste trailer. :)
Heel veel zin in deze!

• Homeland
  • Niet online

Van de makers van The Artful Escape!
Voor wie nog Sparking!Zero speelt, nieuwe update komt deze zomer;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7YUdC6EdPWp-YwcCTdCJtWhnEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WmSyA9mCFTVYyCzocqJkdsXS.jpg?f=fotoalbum_large

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 00:35
Mouse PI detective is goed te pruimen. Lekkere sfeer hebben ze neergezet.

• Homeland
  • Niet online
Heb de eerste paar uurtjes van Aphelion gespeeld, vermakelijke game, vooral veel rondlopen en wat klimmen maar het ziet er allemaal mooi uit en het verhaal begint langzaam wat los te lopen dus benieuwd welke kant het op gaat.

Hopelijk deze game in elk geval uitspelen voor Horizon 6 uitkomt, verwacht dat dat dan toch wel vrijwel alle game-tijd op gaat slokken de komende weken/maanden.
G_Dragon schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:46:
Voor wie nog Sparking!Zero speelt, nieuwe update komt deze zomer;

[Afbeelding] [X]
Heeft deze titel binnen DBZ nog een betekenis of is het binnen die lore ook gewoon wat random keywords bij elkaar geraapt :+

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Exactor it schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:17:
Mouse PI detective is goed te pruimen. Lekkere sfeer hebben ze neergezet.
Heb zelden interesse in FPS tegenwoordig, maar deze lijkt me erg leuk! Op wishlist gezet :)

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Wom schreef op maandag 4 mei 2026 @ 19:52:
[...]

Heeft deze titel binnen DBZ nog een betekenis of is het binnen die lore ook gewoon wat random keywords bij elkaar geraapt :+
Ik mag niet te hard klagen na wat Capcom qua naamgeving gedaan heeft (en doet) met Street Fighter, maar inderdaad......zou het een cross over met pokemon zijn? (shiny...sparkling...?)

10 second ninja DONE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large

• Homeland
  • Niet online
G_Dragon schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:38:

[Afbeelding]
Twee Splinter Cell games die ik nog niet had gekocht, hoop toch dat daar ooit nog wel een geheel nieuwe versie van gaat komen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mmm als ik deze infographic zie, gaat de Xbox omzet voor MS omlaag..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-KYp8v904LJ_WXKV4e46CREOMjk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SE5pjDcZZAbrESE9ivWFRWi1.png?f=user_large
Hopelijk heeft dat geen vervelende gevolgen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Hoe haal je uit deze graphic dat de omzet voor Xbox omlaag gaat? Want hier zit Windows OS en Xbox op een hoop gegooid bijvoorbeeld. Je ziet jaar op jaar dat er 1% verschil is (kan niet snel zien erbij of eraf overigens).

Overigens klopt het dat omzet van Xbox divisie al een paar kwartalen daalt. Hardware verkopen voorop, maar ook minder software verkopen. Eerste kwartaal zat er nog wel een plus op services (Game Pass oa).

• EdwardK123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvbLV_l4TXlKlVbKzPNiRxfU3gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5HcL3TXwcqe8mW7i7VTLicx.jpg?f=fotoalbum_large

• EdwardK123
Had op wat toffere titels gehoopt, maar ben al blij met Mixtape en natuurlijk Forza Horizon 6.

Ga Elite Dangerous wel uitproberen!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:27

Louw Post

Cerenas

ToolkiT schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:58:
mmm als ik deze infographic zie, gaat de Xbox omzet voor MS omlaag..
[Afbeelding]
Hopelijk heeft dat geen vervelende gevolgen..
Tja, is ook niet heel vreemd volgens mij. Als ik Reddit mag geloven zijn de Series S en X in een groot deel van de wereld niet of nauwelijks te krijgen. Zelfs in een groot deel van Europa. Hopelijk gaan ze met de nieuwe CEO wat betere stappen maken op dat gebied.

OT: Het is trouwens wel erg vreemd dat Diablo 4 geen onderdeel is van Play Anywhere. Ik dacht de nieuwe expansion te kopen, maar omdat ik op zowel PC als m'n Series X speel zou dat betekenen dat ik die 2x zou moeten aanschaffen. :'(

Edit: de nieuwe CEO lijkt wel populaire beslissingen te maken, ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
nieuws: Xbox-topvrouw Sharma, die eerst AI-afdeling runde, sloopt Copilot jui...

Toen Phil aan de top kwam leek hij wel goede beslissingen te maken om Xbox op het juiste pad te krijgen (Play Anywhere is echt GOATed imo), maar de afgelopen 2/3 jaar(?) leek dat helemaal omgeslagen te zijn. Nu met de nieuwe CEO voor Xbox lijken ze de onpopulaire beslissingen weer ongedaan te maken. Ben ik eigenlijk wel benieuwd of die onpopulaire beslissingen ook echt van Phil waren of dat hij nu een soort "fall guy" gemaakt is. :P

[ Voor 31% gewijzigd door Louw Post op 06-05-2026 10:32 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Aangezien ik nog steeds elke avond BF6 speel, open ik nauwelijks meer de Xbox app op mijn telefoon. Toevallig vandaag wel en zag ik vandaag dat Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered op status: Installeren op - Selecteer console staat.

Ook zonder * met in-app aankopen of iets dergelijks. Bij de achievements staat 0/1000G terwijl ik destijds in 2009 of 2010 deze game op de Xbox360 gekocht had en op 1000/1000G had gezet.

Wat is het addertje ? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze remastered versie ooit gekocht heb aangezien ik niet eens wist dat er er een remastered versie is.

Vond het overigens een van de leukste campains die ik ooit gespeeld heb en mocht deze single player campain om een of andere reden voor mij te spelen zijn zonder verdere bijkomende kosten, dan zal ik dat zeker doen.

XBL: MRE Inc

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 12:23
MRE-Inc schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 10:53:
Aangezien ik nog steeds elke avond BF6 speel, open ik nauwelijks meer de Xbox app op mijn telefoon. Toevallig vandaag wel en zag ik vandaag dat Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered op status: Installeren op - Selecteer console staat.

Ook zonder * met in-app aankopen of iets dergelijks. Bij de achievements staat 0/1000G terwijl ik destijds in 2009 of 2010 deze game op de Xbox360 gekocht had en op 1000/1000G had gezet.

Wat is het addertje ? Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik deze remastered versie ooit gekocht heb aangezien ik niet eens wist dat er er een remastered versie is.

Vond het overigens een van de leukste campains die ik ooit gespeeld heb en mocht deze single player campain om een of andere reden voor mij te spelen zijn zonder verdere bijkomende kosten, dan zal ik dat zeker doen.
Er vanuit gaande dat je geen GamePass hebt: je kunt ieder spel installeren op je console zover ik mij kan herinneren, alleen niet starten zonder aan te schaffen. Maar downloaden naar je console kan gewoon. Zodra je dan spel wilt starten krijg je melding dat je eerst even wat centjes moet lappen.
Vandaag een special look naar Stranger than Heaven.

Hier de trailer van een tijdje terug.
En hier de link naar de stream, vannacht om 1 uur voor de opblijvers :P
—-—-

Van de gamepass games deze maand ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar Call of the Elder Gods. Hopelijk weer een sfeervolle puzzelgame.

[ Voor 50% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2026 18:30 ]

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties