• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:58
Komende donderdag een Xbox Partner Preview

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCl1Izw_HrtALor83jaRfK3f0mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXWe06o5E5nUYgaDknVeXQM5.jpg?f=fotoalbum_large

https://news.xbox.com/en-...view-march-2026-announce/
Ik zag de video en dacht… dit is geen promotie voor de game… met name het geluid van de tekstvakken is na 3 minuten al irritant. Ben benieuwd naar de ervaringen / reviews met de full game.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:02
Zo te zien is dit gelijk na waar de demo stopte. Zelfs in de demo was er al veel oeverloos gelul, maar de actie tussendoor was best leuk dus ik hou het toch nog even in de gaten. Ik hoef ook weer geen Replaced Gear Solid.
Ik was op zoek naar een puzzel spel. Ik ben uiteindelijk beland bij de bundel van The house of Da Vinci. Drie escape room achtige games. Precies in mijn straatje :)

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Het ziet er een beetje vaag uit, maar schijnbaar een goed ontvangen game (vorig jaar op Steam) die deze week naar GP komt.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:28
sewer schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:01:
[...]

Weet niets van de game, maar heeft het misschien te maken met de 'rename' naar Hitman World of Assassination?
https://www.polygon.com/2...med-free-games-2-3-steam/

Specifiek over Xbox Play Anywhere: https://www.reddit.com/r/...e_forgot_to_add_hitman_3/
Finraziel schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:09:
[...]

Het klinkt een beetje als de problemen die ik met minishoot adventures had... Die zit in gamepass en ik heb gamepass pc. Ik kon hem (op de Xbox Ally X) wel nog installeren, maar daarna niet starten. Dan kreeg ik opties om naar de store te gaan of te subscriben. Via omwegen lukt het uiteindelijk wel om de game te starten maar bij de tweede keer bleek mijn save ook nergens te bekennen (en toen heb ik het maar opgegeven).

Dit soort issues stemt mij niet echt positief over de toekomst van Xbox. Als ze PC en Xbox in feite samen willen voegen dan zou je denken dat ze eens beginnen met bovenop dit soort problemen op PC te zitten. Ik rende in ieder geval weer hard terug naar Steam (en daarmee is heel Windows gelijk minder aantrekkelijk, dan kan ik net zo goed Bazzite/steam os gebruiken want dat is een stuk gebruiksvriendelijker).
Nou, ik ben eruit hoor. Althans, iets wat daar op lijkt. Ik ben (zoals @sewer al opmerkte) maar eens gaan kijken naar World of Assassination in de Xbox Store. Feitelijk bestaat die game uit allerlei verschillende Hitman onderdelen, waaronder Hitman 3. En warempel, Hitman 3 als onderdeel van WOA kan ik wèl downloaden, omdat ik die game inderdaad ooit heb gekocht (op de Xbox console) toen heel dat WOA nog niet bestond.

Er bestaan dus binnen de Xbox Store twee verschillende Hitman 3's. Beide vallen onder Xbox Play Anywhere, maar de ene is voor de console en de andere voor de PC... 8)7 Zie onderstaand screenshot voor de PC versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFEYC6nsEo0s4xeUVp207F7Aauw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NrIzsKDJTnhxfeYG3yzrwzWt.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:27
Rossi46 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:53:
[...]

[...]

Nou, ik ben eruit hoor. Althans, iets wat daar op lijkt. Ik ben (zoals @sewer al opmerkte) maar eens gaan kijken naar World of Assassination in de Xbox Store. Feitelijk bestaat die game uit allerlei verschillende Hitman onderdelen, waaronder Hitman 3. En warempel, Hitman 3 als onderdeel van WOA kan ik wèl downloaden, omdat ik die game inderdaad ooit heb gekocht (op de Xbox console) toen heel dat WOA nog niet bestond.

Er bestaan dus binnen de Xbox Store twee verschillende Hitman 3's. Beide vallen onder Xbox Play Anywhere, maar de ene is voor de console en de andere voor de PC... 8)7 Zie onderstaand screenshot voor de PC versie.

[Afbeelding]
Alsnog minder ingewikkeld dan vroeger. Je had een tijdje dat alledrie de spellen standalone waren maar dat als je dlc in een eerdere had, deze ook werkte in de nieuwere. Uiteraard steeds met verwarrende namen. Kennelijk is uitzoeken hoe je iets moet openen onderdeel van het spel!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Oh shit, dacht dat het Masters of Albion was. Maar helaas.

• Exactor it
Ik ben ter ere van mijn gamesir controller verder gegaan met Wuchang Fallen Feathers. Welik ben opnieuw begonnen omdat ik er geen bal meer van snapte. Inmiddels weer terug waar ik was. Blijft een prima game. Wel matig dat hij na quick resume en na sessies van meer dan twee uur inkakt qua framerate. Opnieuw opstarten duurt tergend lang. Gelukkig is de gameplay het waard. Vooral het snel en kosteloos kunnen wisselen van je volledige build jis heel fijn. Prima gameplay loop ook. Veel rondstruinen en dan weer een joekel van een baasje.
Mijn vrouw had als verrassing de Gamesir super nova gekocht, maar helaas werkt deze niet met Xbox. Doodzonde want het is een hele mooie en fijne controller, ligt bijna net zo fijn in de hand als de elite controller.

Een simpele bluetooth support vanuit Microsoft voor dit soort dingen zou toch wel heel fijn zijn..

[ Voor 19% gewijzigd door G_Dragon op 25-03-2026 22:36 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

G_Dragon schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 22:36:
Mijn vrouw had als verrassing de Gamesir super nova gekocht, maar helaas werkt deze niet met Xbox. Doodzonde want het is een hele mooie en fijne controller, ligt bijna net zo fijn in de hand als de elite controller.

Een simpele bluetooth support vanuit Microsoft voor dit soort dingen zou toch wel heel fijn zijn..
Goed kans dat dat met project Helix wel zal gebeuren.

Gamertag: FinrazielNL

The house of Da Vinci games zijn echte aanraders voor escape room liefhebbers. Leuke puzzels zonder tijdsdruk. Heerlijk om na een drukke dag te ontspannen.

Apart dat ik ze nog niet kende want heb best vaak gezocht naar dit soort type games.

Verder benieuwd of er vanavond nog wat leuke titels worden getoond.

Iedereen beetje zin in de show van straks?

S.T.A.L.K.E.R. 2 krijgt een nieuwe uitbreiding *O*

Super Meat Boy 3D

The Expanse

Artificial Detective

En het totale overzicht:

L

[ Voor 113% gewijzigd door G_Dragon op 26-03-2026 18:55 ]

• mobygo76
Sterke show, vette games ook direct naar de Gamepass. Teveel om te spelen :).
mobygo76 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:35:
Sterke show, vette games ook direct naar de Gamepass. Teveel om te spelen :).
Ik vond er weer veel magere titels tussen zitten, denk dat mijn lijstje hierboven de mooiste eruit heeft gepikt :p

• mobygo76
G_Dragon schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:41:
[...]

Ik vond er weer veel magere titels tussen zitten, denk dat mijn lijstje hierboven de mooiste eruit heeft gepikt :p
Je overzicht is van een oudere show :9 . Ik vond er genoeg tussen. Ik vind ook niet alles geweldig, maar Moosa, STranger than Heaven en The Expanse in de Gamepass naast de games van Microsoft zelf. Daarvoor kan voor mij de gamepass zeker uit. Heb ik het nog niet gehad over Hades2. Dispatch is trouwens een heel tof spel, onlangs uitgespeeld.
mobygo76 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:51:
[...]

Je overzicht is van een oudere show :9 . Ik vond er genoeg tussen. Ik vind ook niet alles geweldig, maar Moosa, STranger than Heaven en The Expanse in de Gamepass naast de games van Microsoft zelf. Daarvoor kan voor mij de gamepass zeker uit. Heb ik het nog niet gehad over Hades2. Dispatch is trouwens een heel tof spel, onlangs uitgespeeld.
Oh excuus! Heb hem aangepast

• EdwardK123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F53YubzMLqaRfYLtArasjeMT71k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/M3hQtVz2kBMeWmKKUkgDjBrR.png?f=user_large

Zin in!!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:19

ilm

Hades 2? Gamepass? Wanneer? :)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50

On_E

Housemusic

Fijn dat Dispatch toch op de XBox komt, ga ik zeker kopen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• On_E

On_E

Housemusic

Erg toffe show :) met hades 2 al medio april. Die had ik wel gehoopt maar niet verwacht. Dat wordt weer 100+ uur genieten :) Ook mooi dat Dispatch deze zomer komt.

[ Voor 13% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-03-2026 21:42 ]

• Beakzz
Waarom staat Wuthering Waves er tussen :? Dat is gewoon een F2P Gacha game zoals Genshin Impact

• Beakzz
Super Meat Boy 3D al in een paar dagen. Dat is nog eens goed niews. De demo was top ondanks dat het 3D gedeelte voor wat onnodige deaths zorgde ;)

Extra gameplay van the Expanse is altijd goed natuurlijk en leuk dat het naar GP komt, maar ik denk niet dat ik nog GP heb als die game uit komt.

• EdwardK123
Ben ook echt heel benieuwd naar deze game! Setting lijkt me ook super interessant.

• Exactor it
Hades 2 nu al? Korte early access zo. En verbazingwekkend dat het kennelijk lucratiever is om in gamepass te duiken dan om los te verkopen als een van de bekendste fatsoenlijke indy spellekes.
Exactor it schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:00:
Hades 2 nu al? Korte early access zo. En verbazingwekkend dat het kennelijk lucratiever is om in gamepass te duiken dan om los te verkopen als een van de bekendste fatsoenlijke indy spellekes.
Hij is afgelopen september al uit early access gekomen hoor :) early access release was al mei 2024, dus toch zo'n 16 maanden in gezeten.
Maar hij is in ieder geval erg goed... Ik heb hem toevallig 2 dagen geleden op Steam gekocht en heb er nou een stuk of 5 runs op zitten. Tot nu toe echt supergaaf.

ps. I am gonna claw out your eyes... and drown you to death! oOo

[ Voor 6% gewijzigd door Finraziel op 26-03-2026 23:16 ]

Gamertag: FinrazielNL

April wordt een mooie maand met hades en super meat boy…. Zullen in de wereld ongetwijfeld weer diverse controllers sneuvelen :)

• Exactor it
Finraziel schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:14:
[...]

Hij is afgelopen september al uit early access gekomen hoor :) early access release was al mei 2024, dus toch zo'n 16 maanden in gezeten.
Maar hij is in ieder geval erg goed... Ik heb hem toevallig 2 dagen geleden op Steam gekocht en heb er nou een stuk of 5 runs op zitten. Tot nu toe echt supergaaf.

ps. I am gonna claw out your eyes... and drown you to death! oOo
Misschien haal ik EA en Switch release door elkaar. Of ik word oud en snap de werking van tijd niet meer. Wel lastig allemaal want nu moet er STS2 en Hades 2 tegelijk gespeeld worden!
Pff, wat een quotes. Zullen vast mensen blij mee zijn, maar turn based doelgroep is toch niet zo groot? Spreekt mij in ieder geval echt niet aan haha

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ziet er wel tof uit, maar de muziek in de trailer klinkt alsof iemand die begint met drummen en gewoon maar wat doet.

• On_E

On_E

Housemusic

Martinspire schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:37:
[...]

Pff, wat een quotes. Zullen vast mensen blij mee zijn, maar turn based doelgroep is toch niet zo groot? Spreekt mij in ieder geval echt niet aan haha
Zitten veel ex-Firaxis ontwikkelaars daar, die mee hebben gewerkt aan X-Com. En dat is toch wel een van de meest gewaardeerde turnbased strategy games. :)

On_E schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:03:
[...]

Zitten veel ex-Firaxis ontwikkelaars daar, die mee hebben gewerkt aan X-Com. En dat is toch wel een van de meest gewaardeerde turnbased strategy games. :)
En dat is prima, maar ik denk dat de doelgroep van een Star Wars spel + Turn Based gameplay niet zo groot is, maar wens ze vooral veel succes.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Exactor it
Martinspire schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:07:
[...]

En dat is prima, maar ik denk dat de doelgroep van een Star Wars spel + Turn Based gameplay niet zo groot is, maar wens ze vooral veel succes.
Ik denk dat de overlap groot is. Star wars en turnbased zijn beide voor nerds. :o
Ook al denk je dat Tactical turn based games niets voor je zijn, ik zou willen adviseren om het genre toch een keer te proberen. Zo heb ik dat gedaan met Wasteland 3, Gears Tactics en Mutant year zero en dat waren heel leuke ervaringen. Hoop dat ze de star wars IP goed gaan benutten want het genre leent zich er eigenlijk best goed voor.

[ Voor 17% gewijzigd door uchiha tijntje op 27-03-2026 11:41 ]

Bestaat Heroes of Might and Magic nog? In, volgens mij, deeltje 3 ook heel wat uren gespendeerd. Je kon je dorp/kasteel ook uitbreiden, daar ben ik altijd gevoelig voor. Dat was in ieder geval een goede turn-based game wat mij betreft.

• Beakzz
Martinspire schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:37:
[...]

Xcom 2 heeft een player peak van 133K en 10 jaar na release nog steeds een kleine 4K per dag. Verder heb je populaire turn based games als Advance Wars, Fire Emblem, Civiliazation serie en Baldurs Gate 3. En een game als Slay the Spire 2 wordt 6x zoveel gespeeld als Marathon terwijl ze op dezelfde dag uit kwamen.

Enkel Steam nummers natuurlijk, want het is niet te checken bij consoles maar turn bases is springlevend en komt in heel veel vormen. Dat het je ding niet is kan natuurlijk.

Maar een Xcom met een Star Wars sausje? Kom maar op :o

• Beakzz
Wom schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:42:
Bestaat Heroes of Might and Magic nog? In, volgens mij, deeltje 3 ook heel wat uren gespendeerd. Je kon je dorp/kasteel ook uitbreiden, daar ben ik altijd gevoelig voor. Dat was in ieder geval een goede turn-based game wat mij betreft.
Ja er komt ook weer een nieuwe, maar die is na de beta uitgesteld. 2 en 3 zijn nog steeds heel goed speelbaar en via Fheroes 2 kan je Homm 2 zo ongeveer op elk systeem spelen (behalve Xbox en PS).

• Beakzz
uchiha tijntje schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:41:
Ook al denk je dat Tactical turn based games niets voor je zijn, ik zou willen adviseren om het genre toch een keer te proberen. Zo heb ik dat gedaan met Wasteland 3, Gears Tactics en Mutant year zero en dat waren heel leuke ervaringen. Hoop dat ze de star wars IP goed gaan benutten want het genre leent zich er eigenlijk best goed voor.
Vergeet Jagged Alliance 3 niet. Zelf op de PC gespeeld, maar die schijnt best een goede console poort te hebben.

• On_E

On_E

Housemusic

Wom schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:42:
YouTube: Heroes of Might and Magic: Olden Era - Official Demo Trailer

Zeker!
En als je niet kan wachten is Songs of Conquest een hele goede kloon.

YouTube: Songs of Conquest - Launch Trailer | PS5 Games

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-04 23:08
Paar jaar geleden RE 2 remake gekocht voor de pc. Viel toen wat tegen, mede door het geluid dat mijn GPU maakte en doordat ik niet kon wennen aan Mr X. Maar gelukkig opnieuw gekocht voor de Xbox en sindsdien genieten!

Zojuist RE 2 voor de tweede keer uitgespeeld. Eerste al normal first run met Leon nu "2nd run" en dan met Clair. En ik heb uiteindelijk echt plezier gehad en de charmes ontdekt Ik snap nu waarom voor veel mensen Re2 een game is van vroeger waar zij met plezier naar terug kijken. Het is bijna het hele spel echt overleven, het is spannend tegelijk is de moeilijkheid niet onredelijk. Net "true ending" gezien.

Wat Capcom hier doet met meerdere playtroughs met echt een (kleine) andere twist aan het verhaal, de gevechten en de uitdagingen bevalt prima. Er is echt nagedacht hoe het spel leuk kan zijn om meerdere keren te spelen en je meerdere keren andere ervaringen te geven.

[ Voor 14% gewijzigd door MetalSonic op 27-03-2026 21:20 ]

MetalSonic schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:16:
Paar jaar geleden RE 2 remake gekocht voor de pc. Viel toen wat tegen, mede door het geluid dat mijn GPU maakte en doordat ik niet kon wennen aan Mr X. Maar gelukkig opnieuw gekocht voor de Xbox en sindsdien genieten!

Zojuist RE 2 voor de tweede keer uitgespeeld. Eerste al normal first run met Leon nu "2nd run" en dan met Clair. En ik heb uiteindelijk echt plezier gehad en de charmes ontdekt Ik snap nu waarom voor veel mensen Re2 een game is van vroeger waar zij met plezier naar terug kijken. Het is bijna het hele spel echt overleven, het is spannend tegelijk is de moeilijkheid niet onredelijk. Net "true ending" gezien.

Wat Capcom hier doet met meerdere playtroughs met echt een (kleine) andere twist aan het verhaal, de gevechten en de uitdagingen bevalt prima. Er is echt nagedacht hoe het spel leuk kan zijn om meerdere keren te spelen en je meerdere keren andere ervaringen te geven.
Gruwel van Mr. X maar na al deze zalvingen en lofzangen van meerdere leden hier, moet ik misschien toch nog eens overwegen om het spel uit te spelen zonder item box en binnen 14000 stappen.
En misschien ook niet :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Crimson Desert, wat een spel mensen, cocaine is er niets bij.
Korte nachtjes, overdag hunkeren naar de avond, tijd geleden dat ik zo’n spel gespeeld heb _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGP-bCBrcOLOBKVYvhyW0wHw2hI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gpHbUsbhhuvZkfUcKxMcve7a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhidaIqVTOVlGHW4Xe4MluNd3c4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G0tBhN0Kx5z7KKDjh3zUQEU0.png?f=fotoalbum_large

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Mooi dat je ervan geniet @justifire :)

Heeft hier iemand Absolum gespeeld? Recent in GP gekomen. Is een rogue lite beat m up. Twijfel nog om eraan te beginnen. Dus was benieuwd naar de ervaringen hier.

——

Eigenlijk moet ik er niet aan beginnen denk ik nu. April zit gewoon ramvol voor mij… twee enorme timesinkers met Super Meat Boy and Hades 2. Die twee gaan ook lekker mee op vakantie in de meivakantie. :)

Gisteren nog wel de demo gespeeld van The eternal life of Goldman. Die 2D platformer uit de show van afgelopen donderdag. Die beviel me wel.

[ Voor 46% gewijzigd door uchiha tijntje op 28-03-2026 09:41 ]

• EdwardK123
@justifire

Ik ben paar dagen geleden ook begonnen aan RE2R, mijn eerste Resident Evil game :X

Maar vind het sfeertje en de graphics echt fantastisch. De rest..... Moet ik ff inkomen want ik ben best wel een scheiterd haha. Maar ik probeer elke keer gewoon weer wat stapjes verder te komen en ook een beetje tegen mezelf te zeggen dat ik deze gewoon moet uitspelen!

Dus mocht je nog een lotgenoot zoeken...! *O*

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
Die Mr X is wel iets wat iedereen onthoudt, maar echt heel lang heb je er ook weer niet last; in best wel een groot stuk van het spel komt hij niet voor. En bij Clair is het ook iets minder lang dan bij Leon.

Je kan er op de meeste plekken ook wel redelijk omheen rennen, alleen bij die stellages in de bibliotheek is het wel k*t met hem in de buurt, en je kan een beetje pech hebben in een paar nauwe gangetjes.
edit:
Tenminste, dit is mijn herinnering, heb het alweer een jaartje of 2 niet meer gespeeld...

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 28-03-2026 12:00 ]

• MetalSonic
justifire schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 23:09:
Crimson Desert, wat een spel mensen, cocaine is er niets bij.
Korte nachtjes, overdag hunkeren naar de avond, tijd geleden dat ik zo’n spel gespeeld heb _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie screenshots zeg. Ik ken het spel niet maar als ik er zo snel naar kijk heb ik qua presentatie flinke Witcher 3 vibes.

• MetalSonic
sewer schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:59:
Die Mr X is wel iets wat iedereen onthoudt, maar echt heel lang heb je er ook weer niet last; in best wel een groot stuk van het spel komt hij niet voor. En bij Clair is het ook iets minder lang dan bij Leon.

Je kan er op de meeste plekken ook wel redelijk omheen rennen, alleen bij die stellages in de bibliotheek is het wel k*t met hem in de buurt, en je kan een beetje pech hebben in een paar nauwe gangetjes.
edit:
Tenminste, dit is mijn herinnering, heb het alweer een jaartje of 2 niet meer gespeeld...
De spanning is goed gedaan. Die voetstappen die je hoort, die deur die open vliegt. Dat je beneden aan de trap op zombies aan het schieten bent en dat je ineens iemand snel de trap af hoort gaan. Ik was het hiervoor eigenlijk gewend om in veel RE games elke kamer te "clearen/ schoon te maken" dus het idee dat er wat rondliep dat niet dood kon gaan. Ik moest daar even mee om gaan.

Vooral in de tweede run viel het mij wel op dat er gelukkig wel veel kamers zijn waar je een rondje kan lopen om kasten / tafels heen. Wat ook helpt is gewoon het geluid van het spel uit zetten en andere muziek op te zetten/ flauw :+ ..

Re 7 & 8 hadden ook secties met een (in eerste instantie) niet te verslane boss. Daar was het echt in een kleiner gedeelte. In de run van Leon vind ik Mr X wat te dominant maar ach prima verder.
EdwardK123 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 11:29:
@justifire

Ik ben paar dagen geleden ook begonnen aan RE2R, mijn eerste Resident Evil game :X

Maar vind het sfeertje en de graphics echt fantastisch. De rest..... Moet ik ff inkomen want ik ben best wel een scheiterd haha. Maar ik probeer elke keer gewoon weer wat stapjes verder te komen en ook een beetje tegen mezelf te zeggen dat ik deze gewoon moet uitspelen!

Dus mocht je nog een lotgenoot zoeken...! *O*
Heb hem al meerdere keren uitgespeeld ;)
Heb gewoon een schijthekel aan die Mr. X :X
Ben opgegroeid met Resident Evil (vanaf de Sega Saturn) en de serie altijd met veel plezier gespeeld totdat ze de nemesis hebben toegevoegd.

Was helemaal niet zo bekend met Silent Hill maar kan wel zeggen dat de Silent Hill 2 (Remake) nog een stapje verder gaat qua beleving dan de Resident Evil serie, kruipt echt onder je huid _/-\o_

MetalSonic schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 12:33:
[...]

Mooie screenshots zeg. Ik ken het spel niet maar als ik er zo snel naar kijk heb ik qua presentatie flinke Witcher 3 vibes.
Ik ervaar het eerder als een combinatie van Dragons Dogma 2 en Red Dead Redemption 2

• Exactor it
justifire schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 13:50:
[...]

Ik ervaar het eerder als een combinatie van Dragons Dogma 2 en Red Dead Redemption 2
Wil je dit soort dingen niet zeggen? Kost me geld en tijd.
Exactor it schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Wil je dit soort dingen niet zeggen? Kost me geld en tijd.
Helaas moet ik toegeven dat ik het wel eens ben met @justifire over Crimson Desert. Ik heb van de week nog een mooie post gemaakt in het onderwerp van het spel zelf, waarin ik ook duidelijk maak hoe verrast ik ben door het spel en dat 200 uur niks gaat zijn voor Crimson Desert.

G_Dragon schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 15:29:
[...]

Helaas moet ik toegeven dat ik het wel eens ben met @justifire over Crimson Desert. Ik heb van de week nog een mooie post gemaakt in het onderwerp van het spel zelf, waarin ik ook duidelijk maak hoe verrast ik ben door het spel en dat 200 uur niks gaat zijn voor Crimson Desert.
Helaas? :|

Haha ja omdat het een tijdrovend spel gaat zijn, maar dit zijn wel de titels waarvan ik hou! Je ziet net zoals bij Red Dead Redemption 2, The Witcher 3 en Skyrim dat er veel tijd en liefde in dit spel is gestoken!

G_Dragon schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:22:
[...]

Haha ja omdat het een tijdrovend spel gaat zijn, maar dit zijn wel de titels waarvan ik hou! Je ziet net zoals bij Red Dead Redemption 2, The Witcher 3 en Skyrim dat er veel tijd en liefde in dit spel is gestoken!
Metacritic agrees :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QA-AMLK1ZOgaHuYN4XHnW30ILLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3q9fr9njmHFWiLkqUFGR30A7.jpg?f=fotoalbum_large

En de games van deze week:

https://www.trueachieveme...-xbox-games-march-30-2026

Voor mij worden het Super meat boy 3D en Darwin’s paradox. :)

——-

Nu ook deel 2 van The House of Da Vinci uitgespeeld. Ook een leuk puzzelspel. Degene die echter dacht dat het leuk is om speedruns achievements toe te voegen in puzzelgames hoeft van mij nooit meer achievements te bedenken. :P die sla ik over voor een rustige periode als ik niets nieuws te spelen heb. Op naar deel 3!

Verder gisteren best wel wat Slay the Spire 2 gameplay gekeken. Ik heb in zijn algemeenheid niet veel met streamers, maar vind het kanaal va CristopherOdd erg vermakelijk om te kijken. Hij speelt vooral strategy games waar ik niet al te goed in ben, maar wel leuk vindt om te zien.

[ Voor 67% gewijzigd door uchiha tijntje op 29-03-2026 12:24 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben ook gevallen voor de Crimson Desert hype. Is nu aan het installeren en heb zin om de wereld te gaan ontdekken, als ik de schijnbaar wat saaie intro doorkom dan. :+

Het is weer Dinsdag die ons weer nieuwe deals brengt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXI7hSJGeeBoCkf4J2LpWIlpWU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uSFAVx5OC3EKFRqv8CScs28d.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding voor de deals"

• EdwardK123
Ik ben aan het refreshen voor de nieuwste GamePass toevoegingen maar nog niks...
EdwardK123 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:01:
Ik ben aan het refreshen voor de nieuwste GamePass toevoegingen maar nog niks...
Haha zat net ook te kijken. Vaak komt een nieuwe game rond 6 of 8 uur beschikbaar.

• EdwardK123
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:05:
[...]

Haha zat net ook te kijken. Vaak komt een nieuwe game rond 6 of 8 uur beschikbaar.
Of ze slaan even een weekje over en doen het volgende week? Maar het ritme is meestal om de twee weken.

Edit: wauw ik was dus even de zomertijd vergeten. Tot 16.00 8)7 :9B

[ Voor 17% gewijzigd door EdwardK123 op 31-03-2026 15:15 ]

EdwardK123 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:10:
[...]

Of ze slaan even een weekje over en doen het volgende week? Maar het ritme is meestal om de twee weken.

Edit: wauw ik was dus even de zomertijd vergeten. Tot 16.00 8)7 :9B
Hmm? Super Meat Boy 3d komt gewoon vandaag uit. Alleen zal die achter een tijdslot zitten voordat die te spelen is.

En volgens mij is Resident Evil 7 vandaag gewoon al toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-03-2026 15:45 ]

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:36
Resident Evil 7: Biohazard zou ook vandaag weer aan GP toegevoegd moeten worden. :)

Edit: Zie dat Uchiha Tijntje dat ook net meldt...

[ Voor 23% gewijzigd door Powder Toastman op 31-03-2026 15:45 ]

• EdwardK123
Ja sorry my bad, ik bedoelde dat meestal op dinsdag rond dit tijdstip de aankondigingen van nieuwe Game Pass toevoegingen komt. Maar dit keer niet I guess.

Ah well, morgen de Spring Sale!
EdwardK123 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:06:
Ja sorry my bad, ik bedoelde dat meestal op dinsdag rond dit tijdstip de aankondigingen van nieuwe Game Pass toevoegingen komt. Maar dit keer niet I guess.

Ah well, morgen de Spring Sale!
Ah zo :) Ik snap je nu.

Ik ben meestal van de 1000 GS maar ik ben bang dat dat met Super Meat Boy 3D het hem niet gaat worden. De A+ times in de dark worlds zijn geen probleem denk ik. Maar de succesvolle no death runs…. Daar ga ik me denk ik op stuk bijten :)

Tot nu toe leuke platformer :) Heb 2 van de 5 light worlds klaar (A+ en de collectibles) en 1 van de 5 dark world. Maar die no death run… gelukt zijn de levels maar rond de 20/30 seconden :P dus een goede run duurt circa 7.5 minuut (15 levels per wereld).

Okay…. Iemand heeft hem al op 100%. De dark levels zijn echt chaos :)

[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-03-2026 22:08 ]

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:47:
Ik ben meestal van de 1000 GS maar ik ben bang dat dat met Super Meat Boy 3D het hem niet gaat worden. De A+ times in de dark worlds zijn geen probleem denk ik. Maar de succesvolle no death runs…. Daar ga ik me denk ik op stuk bijten :)

Tot nu toe leuke platformer :) Heb 2 van de 5 light worlds klaar (A+ en de collectibles) en 1 van de 5 dark world. Maar die no death run… gelukt zijn de levels maar rond de 20/30 seconden :P dus een goede run duurt circa 7.5 minuut (15 levels per wereld).
Dit zeg je altijd. :o Wedden dat je hem over drie weken op 1000GS hebt?
Exactor it schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:50:
[...]

Dit zeg je altijd. :o Wedden dat je hem over drie weken op 1000GS hebt?
Dan moet het binnen 2 weken gebeuren want de 14e komt Hades 2! Had jij hem al gespeeld in Early acces? Ben erg benieuwd. Vond deel 1 een ontzettende gave game.

—-

Morgen trouwens de PTB van grounded 2.
Meestal komt de update 2 of 3 weken later naar iedereen. Dus worden drukke maanden zo…

[ Voor 38% gewijzigd door uchiha tijntje op 31-03-2026 22:34 ]

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:03:
[...]

Dan moet het binnen 2 weken gebeuren want de 14e komt Hades 2! Had jij hem al gespeeld in Early acces? Ben erg benieuwd. Vond deel 1 een ontzettende gave game.
Zeker gespeeld, op de Switch 2. Hij speelt best anders dan deel 1. Je cast is nu wel belangrijk dus je moet nu meer knopjes bedienen. Ook werkt dodgen net anders waardoor je meer moet nadenken. En wapens zijn veel veelzijdiger. Het is qua gameplay een beter spel maar toch pakte hij meer minder dan de eerste.
Dat ziet er wel goed uit. Ik kan me alleen niet meer heel veel herinneren van deel 1 en hoe dat precies zat met die Shells enzo. :) Wel eentje om in de gaten te houden. Echter ik zou wel weer eens wat willen zien van Fromsoftware en waar zij mee bezig zijn.

• MetalSonic
Hmm even een tegenvaller en ik hoop dat iemand van hier misschien nog een tip heeft.

Gisteren zag ik in de gamestore van Microsoft dat ik via mijn Gamepass gratis Modern Warfare 3 (remake) kon downloaden. Vanmiddag zag ik dat ik het wel kan downloaden en installeren maar als ik het opstart dan krijg ik de melding "please purchase game" wat is dit voor onzin? Net dacht ik prima, dan ga ik lekker de campaign spelen van MW2 (remake)... En je raad het al, precies dezelfde ellende...........
De Xbox spring sale is live!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7rLRVDFBXtWbiS8CivblQ-dtPQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4aIooEm1SBlrqXCMnqZfJeQm.png?f=user_large
"Klik op de afbeelding om naar de sale te gaan"

[ Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 01-04-2026 23:10 ]

MetalSonic schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:51:
Hmm even een tegenvaller en ik hoop dat iemand van hier misschien nog een tip heeft.

Gisteren zag ik in de gamestore van Microsoft dat ik via mijn Gamepass gratis Modern Warfare 3 (remake) kon downloaden. Vanmiddag zag ik dat ik het wel kan downloaden en installeren maar als ik het opstart dan krijg ik de melding "please purchase game" wat is dit voor onzin? Net dacht ik prima, dan ga ik lekker de campaign spelen van MW2 (remake)... En je raad het al, precies dezelfde ellende...........
Gamestore van Microsoft? Vraagje; Waar keek je via? Xbox, laptop of de mobiele app :). Dat maakt namelijk een groot verschil, aangezien je via de Xbox app elk spel zo kan installeren zonder dat je het spel gekocht hebt. Via Windows en de Xbox store kan dit zover ik weet namelijk niet en het zal wel jouw vraag direct beantwoorden :D

Edit: De remake (uit 2023) zou inderdaad wel gratis te spelen moeten zijn als je GamePass hebt, want wij hebben hem ook nooit gekocht maar wel gespeeld. Hmm..

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 01-04-2026 23:21 ]

MetalSonic schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:51:

Wellicht heb je hier wat aan. Lijkt een beetje op hetzelfde probleem:

https://www.reddit.com/r/XboxGamePass/s/wty0FjdLSt

Activision heeft echt een debiel systeem met de CoDs bedacht door alles te linken en te koppelen.

——-

Verder voor de super meat boy spelers hier. 1 tip. Niet teveel in 3D denken… het klinkt een beetje raar, maar het begint een beetje bij me te landen dat het enigszins speelt als die infinite runner games. Je hebt bepaalde “lanes” die je kan volgen. Ik speelde eerst met de thumbstick maar uiteindelijk kom je er achter dat de bewegingen van je karakter echt vrij “digitaal” zijn, dus echt de 8 punt druktoets.

Nu twee van de vijf werelden (zowel light als dark) op A+ en de light wereld met no deaths. Dit weekend maar eens verder glijden. :) zowel in super meat boy als met de octopus in Darwins Paradox.

• EdwardK123
uchiha tijntje schreef op donderdag 2 april 2026 @ 00:52:
[...]

Wellicht heb je hier wat aan. Lijkt een beetje op hetzelfde probleem:

https://www.reddit.com/r/XboxGamePass/s/wty0FjdLSt

Activision heeft echt een debiel systeem met de CoDs bedacht door alles te linken en te koppelen.

——-

Verder voor de super meat boy spelers hier. 1 tip. Niet teveel in 3D denken… het klinkt een beetje raar, maar het begint een beetje bij me te landen dat het enigszins speelt als die infinite runner games. Je hebt bepaalde “lanes” die je kan volgen. Ik speelde eerst met de thumbstick maar uiteindelijk kom je er achter dat de bewegingen van je karakter echt vrij “digitaal” zijn, dus echt de 8 punt druktoets.

Nu twee van de vijf werelden (zowel light als dark) op A+ en de light wereld met no deaths. Dit weekend maar eens verder glijden. :) zowel in super meat boy als met de octopus in Darwins Paradox.
Had dus gelezen op Reddit dat je je bewegingen (de lanes zoals je noemde) aan kon passen in de instellingen.

• MetalSonic
G_Dragon schreef op woensdag 1 april 2026 @ 23:19:
[...]

Gamestore van Microsoft? Vraagje; Waar keek je via? Xbox, laptop of de mobiele app :). Dat maakt namelijk een groot verschil, aangezien je via de Xbox app elk spel zo kan installeren zonder dat je het spel gekocht hebt. Via Windows en de Xbox store kan dit zover ik weet namelijk niet en het zal wel jouw vraag direct beantwoorden :D

Edit: De remake (uit 2023) zou inderdaad wel gratis te spelen moeten zijn als je GamePass hebt, want wij hebben hem ook nooit gekocht maar wel gespeeld. Hmm..
Via de Microsoft/ gamestore euhm ik zal hem dan beschrijven. Via het dashboard van de xbox naar de store omgeving waar je games kan kopen daar via de zoekbalk naar MW3 (remake) gegaan en daar staat dat hij gratis is met gamepass. Daar heb ik het gedownload.

Alles gaat goed tot het moment dat ik het spel opstart. Of je nou de campaign wil doen of de multiplayer. Er staat een "locked" melding en er wordt gedaan alsof je het nog moet kopen. "Failed to purcahse melding"

Nog steeds foutmeldingen in het menu van MW2 remake. Slordig dit, dit weekend nog eens proberen om alles te uninstallen en opnieuw te installeren en als ik dan weer geen MW2 remake kan spelen dan geloof ik het wel. Nog steeds de ten onrechte lock en melding "failed to purchase"

Ik heb hem nooit gekocht want Gamepass, mja 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door MetalSonic op 02-04-2026 10:23 ]

• EdwardK123
Zijn de nieuwere Assassins Creed games een beetje te doen? Want ik haakte af op het moment dat vijanden echt damage sponses werden en vond de animators erg houterig. Nouja, daarvoor dus. Maar ik ben wel een enorme mythologie nerd..
EdwardK123 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:08:
[...]

Zijn de nieuwere Assassins Creed games een beetje te doen? Want ik haakte af op het moment dat vijanden echt damage sponses werden en vond de animators erg houterig. Nouja, daarvoor dus. Maar ik ben wel een enorme mythologie nerd..
Valhalla heb ik gespeeld en volgt het typische Ubisoft grote open spelwereld canvas natuurlijk. Maar had best wel mooie setting en speelde prima weg. Setting moet je wel liggen natuurlijk.
Pagina: 1 ... 125 ... 128 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties