• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:39

On_E

Housemusic

EdwardK123 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:08:
[...]

Zijn de nieuwere Assassins Creed games een beetje te doen? Want ik haakte af op het moment dat vijanden echt damage sponses werden en vond de animators erg houterig. Nouja, daarvoor dus. Maar ik ben wel een enorme mythologie nerd..
Odyssey is echt een van mijn favoriete games van de laatste jaren. En wat mythologie betreft zit je daarmee ook wel goed.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

[...]

Zijn de nieuwere Assassins Creed games een beetje te doen? Want ik haakte af op het moment dat vijanden echt damage sponses werden en vond de animators erg houterig. Nouja, daarvoor dus. Maar ik ben wel een enorme mythologie nerd..
Wat is het laatste spel dat je hebt gespeeld? Ik vond Assassin's Creed Origins en Assassin's Creed Odyssey wel echt heel tof! Daarna is het bergafwaarts gegaan, want Assassin's Creed Valhalla was groot maar kaal en voorspelbaar, ze hadden ook het lootsysteem aangepast na klachten van gamers waardoor het echt te voorspelbaar was en de uitdaging eraf ging. Het verhaal was ook repeat repeat repeat.. en dan Assassin's Creed Shadows, waar ik ontzettend naar uit had gekeken en ook best wel van genoten heb, maar als ik eerlijk terug kijk? Dan was de wereld best kaal en werd het verhaal naar act 2 echt oninteressant, leek wel of ze daarna de inspiratie kwijt waren geraakt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-04 23:20
Cool, dank voor de antwoorden! Dan ga ik Odyssey misschien toch een kans geven.

Ben nog bezig met Resident Evil 2 Remake en als ik even te bang ben verder met Dragon Age 2 :D

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:39

On_E

Housemusic

EdwardK123 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:19:
Als je het een kans geeft, kies dan vooral Kassandra als personage. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqTrTo3zvRvqMujUcW41oD0yTao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6oILdJS6Yw7rcw8Ia6jv6b5Q.jpg?f=fotoalbum_large

En dat was Car Dealer Simulator, heb ondertussen 7 miljoen op de bank en alle upgrades. Nu wachten op nieuwe updates :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKh8XFKQ7Zanlovqb80h0OtUl3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P1xc7xhUFXD36jE6BoLPbX4L.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

EdwardK123 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 22:19:

Ben nog bezig met Resident Evil 2 Remake en als ik even te bang ben verder met Dragon Age 2 :D
Bij Assassin's Creed Odyssey zit je als mythologie nerd dan wel goed, maar dan kan/moet ik je ook nog Immortals Fenyx Rising aanraden als je zo gek bent op mythologie :o

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:28
Hades is de beste oplossing hoor. Beste gameplay gecombineerd met goed mythologisch verhaal.

Oddyssey is onderdeel van de AC reeks. Imo is AC de CoD van action adventure spellen sinds de Ezio drieluik. Lekker uitmelken zonder ook maar iets te veranderen aan je gameplay. Shadows en Mirage zijn gewoon AC2 in een andere setting met iets van verbeterde graphics maar zonder de sfeer, humor en klauteren in Italiaanse katadralen die.de.deel 2 reeks fantastisch maakten.

Al was Origins (das die in Egypte toch?) wel de moeite. Net zoals sommige CoDs ok waren na CoD2 tm Blops. Oddessey is Origins maar dan met eeeen veel te lang inspiratieloos verhaaltje in een Grieks jasje. Meer dan een zeventje halen beide niet meer sinds hun beste tijden.

Ik kan het weten wat ik heb tot en met Valhalla ze allemaal gespeeld. Omdat ik steeds weer in de marketing trapte (deze is wel weer goed staat steevast in de reviews) en de verzamel onzin opdrachten mijn completionism triggert.

Fenyx Immortals rising is een Zelda kloon. Maar wel eentje met humor en goede gameplay.

[ Voor 25% gewijzigd door Exactor it op 02-04-2026 23:06 ]

Hij wordt erg goed gereviewed. Misschien een leuke game voor als je ff geen actie wil :P

En dat was Darwins Paradox. :P Leuke korte 2D platformer en toch wat uitdagender dan ik in eerste instantie dacht. Heb er een goede 4 uur over gedaan. Morgen ff de laatste collectibles zoeken. En dan kan ik weer pijn lijden in super meat boy.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
Wom schreef op donderdag 2 april 2026 @ 19:17:
[...]

Valhalla heb ik gespeeld en volgt het typische Ubisoft grote open spelwereld canvas natuurlijk. Maar had best wel mooie setting en speelde prima weg. Setting moet je wel liggen natuurlijk.
Ondanks dat ik fan ben van de Vikings setting heb ik die game na meerdere pogingen naast mij neergelegd. Bij mij stopte het na Odessey en ik vond Origins ook heel nice. (natuurlijk ook 1 en 2 en BF _/-\o_ )
Exactor it schreef op donderdag 2 april 2026 @ 23:00:
Hades is de beste oplossing hoor. Beste gameplay gecombineerd met goed mythologisch verhaal.

Oddyssey is onderdeel van de AC reeks. Imo is AC de CoD van action adventure spellen sinds de Ezio drieluik. Lekker uitmelken zonder ook maar iets te veranderen aan je gameplay. Shadows en Mirage zijn gewoon AC2 in een andere setting met iets van verbeterde graphics maar zonder de sfeer, humor en klauteren in Italiaanse katadralen die.de.deel 2 reeks fantastisch maakten.

Al was Origins (das die in Egypte toch?) wel de moeite. Net zoals sommige CoDs ok waren na CoD2 tm Blops. Oddessey is Origins maar dan met eeeen veel te lang inspiratieloos verhaaltje in een Grieks jasje. Meer dan een zeventje halen beide niet meer sinds hun beste tijden.

Ik kan het weten wat ik heb tot en met Valhalla ze allemaal gespeeld. Omdat ik steeds weer in de marketing trapte (deze is wel weer goed staat steevast in de reviews) en de verzamel onzin opdrachten mijn completionism triggert.

Fenyx Immortals rising is een Zelda kloon. Maar wel eentje met humor en goede gameplay.
Tja, ik vond odyssey dan de beste AC die ik gespeeld heb. De Ezio games kwam ik op een gegeven moment niet meer doorheen omdat ik dat juist ontzettend langdradig vond worden. Origins is inderdaad goed en lijkt erg op odyssey (of andersom eigenlijk), maar ik vond odyssey just Origins perfected. En de setting in Griekenland met al die eilandjes en het varen, zo mooi!

Het is wel belangrijk dat je een beetje het bedoelde pad door de wereld volgt. Niet dat het echt lineair is, er valt heel veel te exploren, maar let een beetje op het level van het gebied. Verder kun je absoluut nog steeds verreweg de meeste vijanden in een keer assassinaten, maar dan moet je daar wel ook op focussen in je skill keuzes. Je kunt niet alleen maar combat skills kiezen en verwachten dat je net zo goed vanuit stealth kunt instakillen.

Valhalla was inderdaad een tegenvaller. Heb hem wel uitgespeeld maar dat was op het einde echt de main quest rushen zo saai en langdradig was die.
Mirage was leuk, maar het was goed dat die niet zo lang was. Shadow nog niet gespeeld.

Fenyx immortals rising was dan weer absoluut niet aan mij besteed. De humor landde voor mij totaal niet en daardoor werd het heel langdradig en repetitief.

Gamertag: FinrazielNL

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:28
Finraziel schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 07:54:
[...]

Tja, ik vond odyssey dan de beste AC die ik gespeeld heb. De Ezio games kwam ik op een gegeven moment niet meer doorheen omdat ik dat juist ontzettend langdradig vond worden. Origins is inderdaad goed en lijkt erg op odyssey (of andersom eigenlijk), maar ik vond odyssey just Origins perfected. En de setting in Griekenland met al die eilandjes en het varen, zo mooi!

Het is wel belangrijk dat je een beetje het bedoelde pad door de wereld volgt. Niet dat het echt lineair is, er valt heel veel te exploren, maar let een beetje op het level van het gebied. Verder kun je absoluut nog steeds verreweg de meeste vijanden in een keer assassinaten, maar dan moet je daar wel ook op focussen in je skill keuzes. Je kunt niet alleen maar combat skills kiezen en verwachten dat je net zo goed vanuit stealth kunt instakillen.

Valhalla was inderdaad een tegenvaller. Heb hem wel uitgespeeld maar dat was op het einde echt de main quest rushen zo saai en langdradig was die.
Mirage was leuk, maar het was goed dat die niet zo lang was. Shadow nog niet gespeeld.

Fenyx immortals rising was dan weer absoluut niet aan mij besteed. De humor landde voor mij totaal niet en daardoor werd het heel langdradig en repetitief.
Misschien was ik te hard voor Odyssey. Het was wel een mooi ogend spel idd. Ik heb hem overigens volledig uitgespeeld. :) De Ezio remakes heb ik niet gespeeld. De originelen waren geweldig toen ze uikwamenn imo.
Beakzz schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 03:37:
[...]

Ondanks dat ik fan ben van de Vikings setting heb ik die game na meerdere pogingen naast mij neergelegd. Bij mij stopte het na Odessey en ik vond Origins ook heel nice. (natuurlijk ook 1 en 2 en BF _/-\o_ )
Heb Odessey en Origins niet gespeeld, maar dit hoor je vaker. Dus mijn referentie was wat anders natuurlijk. Ik kwam toen van Far Cry 5 volgens mij, voor mij was het toen prima in ieder geval.
Assassin's Creed Origins & Odyssey zijn wel hele toffe spellen, beiden ook volledig 100% gespeeld, zelfs alle locaties op de map voltooit. Grafisch is Origins wel echt heel mooi, en ze zijn beiden nu ook nog eens 60fps op de Xbox Series X.

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 03-04-2026 09:44 ]

[...]

Het zijn nog steeds wel sponzen ja. Al kun je door de moeilijkheidsgraad de boel nog wel wat makkelijker maken zodat je niet alleen maar aan het hakken bent haha.

En anders speel je ze lekker op PC, kun je met cheats de health wat managen :+

Maar even zonder gekheid, de animaties en AI zijn in de laatste paar delen niet geweldig. Ik denk dat je er vooral met de juiste mindset in moet gaan en vooral moet gaan experimenteren met de abilities en perks. Verder hoef je met je gear ook niet veel te doen, hoger nummer is altijd beter ongeacht wat de stats zeggen. En hoewel je veel dingen kunt doen, is niet alles even boeiend en kun je veel dingen gewoon overslaan terwijl je het verhaal volgt. Want dat is mijns inziens wel elke keer de moeite waard. In de latere games is het aantal fetch-missions en zo wel lager. Plus elk gesprek voorzien van animaties en dialogen, dus dat is wel gewoon prima.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:30
G_Dragon schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:44:
Assassin's Creed Origins & Odyssey zijn wel hele toffe spellen, beiden ook volledig 100% gespeeld, zelfs alle locaties op de map voltooit. Grafisch is Origins wel echt heel mooi, en ze zijn beiden nu ook nog eens 60fps op de Xbox Series X.
Volledig eens over Origins. Een werkelijk prachtige game, met een enorme spelwereld. Ik heb lang over de game gedaan (en zeker niet 100%), maar gedurende al die uren heb ik er wel echt van genoten.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Martinspire schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 09:50:
[...]

Het zijn nog steeds wel sponzen ja. Al kun je door de moeilijkheidsgraad de boel nog wel wat makkelijker maken zodat je niet alleen maar aan het hakken bent haha.

En anders speel je ze lekker op PC, kun je met cheats de health wat managen :+

Maar even zonder gekheid, de animaties en AI zijn in de laatste paar delen niet geweldig. Ik denk dat je er vooral met de juiste mindset in moet gaan en vooral moet gaan experimenteren met de abilities en perks. Verder hoef je met je gear ook niet veel te doen, hoger nummer is altijd beter ongeacht wat de stats zeggen. En hoewel je veel dingen kunt doen, is niet alles even boeiend en kun je veel dingen gewoon overslaan terwijl je het verhaal volgt. Want dat is mijns inziens wel elke keer de moeite waard. In de latere games is het aantal fetch-missions en zo wel lager. Plus elk gesprek voorzien van animaties en dialogen, dus dat is wel gewoon prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6IZNtk_36rz0e65_6X_keR3Zxc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/w8tyDwMVsOYND5YBObcR5Cen.gif?f=user_large

:+

Nee doodzonde om te gaan cheaten in spellen, heb dit zelfs nooit in Grand Theft Auto gedaan. Zo moeilijk zijn de spellen niet eens :)

Pagina: 1 ... 125 126 Laatste

Let op:
Voor discussie rondom ontwikkelingen in de gamesmarkt --> [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Alles met betrekking tot XBOX Game Pass --> [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Mocht je al zin hebben om over de nieuwe Xbox console te praten --> [Next Xbox] Nieuws & Speculaties