Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Hkuit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat alleen die Ducati-sleutelhanger binnen mijn budget blijft 😂
Die streetfighter gaat 50k kosten.

Eerder hadden ze al een honda CRF en die was ook zwaar overpriced, maar kon je dezelfde dag weer kwijt voor het dubbele 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:49

Falastine

Think about my signature...

Iemand hier ervaring met de Multistrada V4 Pikes Peak ik wil mijn 1260s diavel inruilen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hkuit schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Ik denk dat alleen die Ducati-sleutelhanger binnen mijn budget blijft 😂
https://www.lego.com/en-g...r-42107?age-gate=grown_up

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:51

Vrijdag

De Zwarte

GSX-MAN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:30:
[...]

Twee jaar geleden was ik op Basel de sjaak, mijn rugzak werd gecontroleerd. Dezelfde rugzak waarmee ik regelmatig op de schietbaan sta en waar ik lege hulzen en een pistool in gooi. Stomverbaasd dat er niets afging.
Dat zou best genant zijn. Sta je bij de controle en dan gaat plotseling dat pistool af ;w

Dan moet je wel met een héél goed verhaal komen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 17:02

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Vrijdag schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:16:
[...]

Dat zou best genant zijn. Sta je bij de controle en dan gaat plotseling dat pistool af ;w

Dan moet je wel met een héél goed verhaal komen :P
Volgens mij gaat het om de achtergebleven chemicaliën in de rugzak en niet het daadwerkelijk bij je hebben van een pistool. In laatste geval heb je zeker een probleem 8)7

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

vdr01 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:24:
[...]

Volgens mij gaat het om de achtergebleven chemicaliën in de rugzak en niet het daadwerkelijk bij je hebben van een pistool. In laatste geval heb je zeker een probleem 8)7
Ja, want daar had ik op een korte vakantie echt geen goed verhaal bij. Was ik niet eens mee door de controle gekomen in Nederland.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xD3mO2YHDTp77XrZwnZG52g-0Yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYPePYQBoxS57M0yahYZliww.jpg?f=fotoalbum_large

Heed bashplate gemonteerd, dikke prima.
Paste meteen, zit goed stevig vast, rubberbussen onder de carter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCUQQHBZFzMLX-Y2NdAYMZwc8zI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Mz7mTKnArewHSOnOqabbbwM.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Bommes schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:36:
[...]

[Afbeelding]

Geen Motolug, naar een Erde.
Wil je specifiek iets weten over de Motolug, of iets algemener over een motor aanhanger?
Ik was specifiek opzoek naar tips over de motolug, twijfel nu al een paar jaar om zo ding te kopen voor dagjes / weekendjes weg.

En dan de motolug ivm eenvoudig opbergen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Vrijdag schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:55:
Het aantal motorkledingstukken dat je nodig hebt is:

N+1. Waarbij N het huidige aantal motorkledingstukken is.

Ik ben een wiskundig genie 8)
Op andere momenten is de beste formule juist N-1. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/04/c0/29/04c02930fefc4dbf728d080321813c25.jpg

ToolkiT schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:19:
[...]

ja bij de C3pro mocht het officieel ook niet..
Nou moet ik zeggen dat ik zelden open rijdt.. maar soms als het warm weer is en je rijd in de stad kan het wel lekker zijn..
Alleen de ece 22.06 helmen van Schuberth mogen ook met de klep open gebruikt worden. De C4/C4 Pro mag dat ook nog niet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
Grubeater schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:49:
[...]

[Afbeelding]

Ik kan t mis hebben, maar dit is toch n+2 8) :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Van 't weekend m'n CE 02 mogen ophalen! Helaas had ik al plannen dus weinig kunnen rijden, maar de eerste kilometers waren zoals ik had verwacht/gehoopt. Ondanks het formaat een prettige zit, snel genoeg de eerste 50km/u en evengoed redelijk rap naar de 100 km/u. Het daadwerkelijk verbruik zal op dat moment wel schrikbarend zijn, dus ik zal 'm gebruiken waar hij voor ontworpen is, vooral voor ritjes in de stad en af en toe eens een 80km weg. Gister een kort ritje gemaakt met een kind achterop, die vond het ook fantastisch, dus missie geslaagd. Het is wel een opvallende motor want in dat kleine ritje met 2 stops, meerdere malen aangesproken door mensen die zich afvroegen wat het was of die een complimentje gaven. Daarnaast is de aanblik blijkbaar toch die van een motor, want andere motorrijders groetten (maar dat kan ook aan m'n fluoriserende jas hebben gelegen). Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
theHoff schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:35:
Van 't weekend m'n CE 02 mogen ophalen! Helaas had ik al plannen dus weinig kunnen rijden, maar de eerste kilometers waren zoals ik had verwacht/gehoopt. Ondanks het formaat een prettige zit, snel genoeg de eerste 50km/u en evengoed redelijk rap naar de 100 km/u. Het daadwerkelijk verbruik zal op dat moment wel schrikbarend zijn, dus ik zal 'm gebruiken waar hij voor ontworpen is, vooral voor ritjes in de stad en af en toe eens een 80km weg. Gister een kort ritje gemaakt met een kind achterop, die vond het ook fantastisch, dus missie geslaagd. Het is wel een opvallende motor want in dat kleine ritje met 2 stops, meerdere malen aangesproken door mensen die zich afvroegen wat het was of die een complimentje gaven. Daarnaast is de aanblik blijkbaar toch die van een motor, want andere motorrijders groetten (maar dat kan ook aan m'n fluoriserende jas hebben gelegen). Ik ben blij!
Plaatje bij het praatje?
Ik vind dat ding ook wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Plaatje bij het praatje?
Ik heb alleen een foto in een stoffige garage. Ik zal er morgen eentje maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Grubeater schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 23:49:
[...]

[Afbeelding]

[...]
He, het is niet eens @Vrijdag!

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

theHoff schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:35:
Gewoon random een kind van straat geplukt? ;) da's wel lef hebben.

All jokes aside: gaaf ding. Ik heb er geen use-case voor, maar vind m er wel gaaf uitzien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwS4FHAcOvOyrviDUA0OT0uxvxk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lr0JtNvfmI2Faw8ZQw0CQ2cb.jpg?f=user_large

Ik was gisteren optijd klaar met werk. Direct de schuur in en aan de gang gegaan. De voorband uit 2011 eraf en een nieuwe Road 6 erop, olie ververst en 't filter vervangen, etc. etc. En toen was er nog tijd voor een rondje.. De eerste 100km staan erop :)

Positieve punten: Wat loopt dat ding heerlijk rustig zeg, echt onverprutst en goed verzorgd. Op de Fazer had ik na een ~60km al wel een lichtelijk houten reet, wat dat betreft zou ik de Fazer dus niet missen.

TODO:

- Voorvering afstellen (op een rotonde bijv. vind ik 'm iets te slap, pre load bijstellen en eens kijken wat dat doet voordat ik er progressieve veren en dikkere olie in mik)
- USB aansluiting maken (vooral ff kijken waar ik 'm hebben wil, subtiel maar makkelijk te bereiken en dat dus 't liefst zonder in kappen te boren oid)
- Cardan olie verversen, achterband vervangen (dot uit 2020, profiel nog OK, maar toch...)
- Topkoffer (op zo'n bankstel hoort dat imo)

Verder nog wat kleine zaken, zoals een koppelingshendel die wat omhoog gericht aan het stuur zit, dat moet ff anders. Maar * Destruction is blij met deze score :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:29
Heeft er iemand goede ervaring met wind en ECHT waterdichte kleding, wat ook ademt, zodat je niet kapot zweet, zoals dagen als gisteren?

Ik heb nu
Goretex broek Carver 2 van Dainese
Goretex jas Carver 3 van Dainese

De broek is echt k*t, want bij regen en een natzadel wordt mijn kont gewoon nat, tot aan mijn boxershort….Waardeloos en dat voor een broek van 400 euro.

De jas is vooralsnog prima.

Mjahh ik zoek een goed pak, die ik ook in de donkere regenachtige dagen kan gebruiken, die ervoor zorgen dat ik warm en droog blijf met de snelweg KMs.

Gisteren maar een Rev IT regenpak gekocht, dan heb ik iig wat tegen de regen.

Ohh jah ik rij een naked, dus vang lekker alle wind op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Losse simpele regenbroek en jas werkt gewoon nog het best.
Gore Tex en membranen werken vaak een half jaar Max. Zeker op je reet etc, daar waar je gewoon slijtage plekken krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Unknown Alien schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:23:
Heeft er iemand goede ervaring met wind en ECHT waterdichte kleding, wat ook ademt, zodat je niet kapot zweet, zoals dagen als gisteren?

Ik heb nu

De broek is echt k*t, want bij regen en een natzadel wordt mijn kont gewoon nat, tot aan mijn boxershort….Waardeloos en dat voor een broek van 400 euro.

Mjahh ik zoek een goed pak, die ik ook in de donkere regenachtige dagen kan gebruiken, die ervoor zorgen dat ik warm en droog blijf met de snelweg KMs.

Als het lekt, opsturen voor garantie. Je betaald er voor, maak er ook gebruik van ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik heb sinds 2017 een gore-tex pak van Rev-It. Iedere motorvakantie wordt die getest omdat ik altijd wel een dag in de regen rijdt (tot zware plensbuien aan toe), maar tot op heden is deze nog steeds volledig waterdicht.

Na het wassen met een speciaal daarvoor bedoeld wasmiddel gaat ie ook altijd nog even in de droger om het gore-tex membraam te resetten.

Als het warm is, rits ik alle ventilatieopeningen open zodat het lekker doorwaait. Maar zweten daar ontkom je uiteindelijk toch niet aan als het boven de 25° is.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 18:11
Mag hopen dat mijn poseidon pak niet gaat doorlekken deze vakantie!

Niet voor niks gekocht dus morgen met 30mm regen in de vogezen uittesten :9 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Baas boven baas :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsLLbvLxpVfNfQknSG_1KsIV9ng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nNzV0uPEY0CiJoRGDizIY5Th.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfde maat en dan valt het op dat de nieuwe beduidend strakker zit, oftewel de binnenkant van de oude is na drie jaar wel wat uitgelubberd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
ibothead schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:45:
Mag hopen dat mijn poseidon pak niet gaat doorlekken deze vakantie!

Niet voor niks gekocht dus morgen met 30mm regen in de vogezen uittesten :9 :P
Hier na meerdere jaren nog geen lekkage :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Ik heb nu

Ik rijd al ~11 jaar met gelamineerde pakken wat me mega goed bevalt voor woon/werk. Ik ben net terug van vakantie naar Griekenland (met de motor door de Balkan), en heb alles gedaan met een doorwaai pak + een waterdichte laag (lees: Rev'it Cyclone 4) + onderkleding (gewoon lange broek / korte broek, en t-shirt + warm vest). Perfect! De temperatuur ging van 2 graden op de Großglocker tot 36 graden nabij Athene.

Maar wat een gedoe als het regent.
Regen? -> Stoppen, helm af, handschoenen uit, waterdichte laag pakken, broek aan, jas aan, helm/handschoenen weer aan. En het zit minder lekker op lange ritten omdat je extra lagen hebt (bij alle 3)
En als het weer droog is? Alles achterstevoren tegen de klamheid, vaak laat ik de broek maar gewoon aan tenzij het warm (>23 graden) is.

Ik had dit echter liever dan m'n gelamineerde pak bij dit temperatuur bereik.

Mijn grootste tips voor gelamineerd pak in de warmte:
  1. Zorg voor een pak met voldoende ritsen, iig 2 op de borst en 2 op de rug
  2. Zorg voor een pak met een dikke mesh op de rug, soort aerosleep matras zoals voor kids, dat zorgt voor een frisse rug, versus plakkerige rug, vooral bij rugprotectors! Een geventileerde rugprotector kan ook helpen, maar alleen als... (Zie volgende punt)
  3. Zorg ervoor dat je pak wat los zit! Het staat misschien minder mooi, maar als je een mooi sluitend pak hebt, heeft die wind geen plek om te waaien! (Pak 1 maat groter, mega verschil!)
  4. Ook "ademende" membranen ademen niet als het nat is, dus het is niet heilig, wat veel mensen onder de voordelen van gelamineerd scharen (een lichte / niet doorweekte jas) heeft eigenlijk weinig met het membraan te maken, en VEEEL meer met het DWR (Durable Water Resistance).
    Letterlijk de grootste reden dat je gelamineerde pak kan ademen en droog/licht blijft is omdat het water bijna niet bij het membraan komt, maar gelijk van het pak af waait. Mijn ervaring: na ~4 jaar / 40.000km is die DWR op. En ja, je kan "nikwaxen", sprayen, drogeren en doen wat je wilt, maar het wordt nooit meer zo als het was *1. Dus als je een top ademend en waterproof pak wil, reken op elke 4 jaar / 40.000km een nieuwe. Ik heb al een BMW pak, een Rukka pak en een Revit pak versleten, dat is gewoon hoe het is, het is geen magie. Bij mij falen de jassen altijd uiteindelijk op de schouders (nee, geen druppels van de helm / wind) en de binnenkant ellebogen. Je kan natuurlijk prima vinden dat die enigzins natte ellebogen na 2 uur regen niet zo erg zijn, en er lekker mee door rijden.
  5. ALS je het kan krijgen: een ventilatie rits, dus de hoofdrits waarmee je je jas dicht doet, daar heb je dan een 2e van die ~4cm mesh heeft, waardoor je jas ruimer / losser zit, en het recht naar binnen kan waaien, mijn nieuwste pak (4j / 50.000km oud en middels lekkend op de binnenkant ellebogen) heeft dat en dat is echt geweldig samen met die "aerosleep" mesh tussen m'n rug en rugprotector
Een gelamineerd pak is een ideaal no-nonsense one-stop-shop ding, maar als de kans op regen klein is rijd ik liever met een doorwaai pak (een goede met goede protectors), dan m'n dure gelamineerde pak.

*1 "And DWR applied at the factory to a new garment typically lasts longer than reapplications" https://www.gore-tex.com/...dwr-and-how-to-restore-it

offtopic:
Mijn huidige gelamineerde pak is van BMW, simpelweg omdat de kwaliteit, protector en looks een stap boven Rev'it zijn, en de prijzen een stuk lager dan (de saaie zwarte pakken van) Rukka. Ik zou iedereen aanraden er eens naar te kijken bij een dealer, maar ik snap het als je het geen porum vind om met de (beperkte!) BMW branding op een Honda te zitten ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 29-05-2024 21:34 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 19-09 18:11
botoo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:47:
Baas boven baas :+

[Afbeelding]

Zelfde maat en dan valt het op dat de nieuwe beduidend strakker zit, oftewel de binnenkant van de oude is na drie jaar wel wat uitgelubberd.
of ook stiekem dikkere kop gekregen >:) :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

_eLMo_ schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:23:
[...]

Ik rijd al ~11 jaar met gelamineerde pakken wat me mega goed bevalt voor woon/werk. Ik ben net terug van vakantie naar Griekenland (met de motor door de Balkan), en heb alles gedaan met een doorwaai pak + een waterdichte laag (lees: Rev'it Cyclone 4) + onderkleding (gewoon lange broek / korte broek, en t-shirt + warm vest). Perfect! De temperatuur ging van 2 graden op de Großglocker tot 36 graden nabij Athene.

Maar wat een gedoe als het regent.
Regen? -> Stoppen, helm af, handschoenen uit, waterdichte laag pakken, broek aan, jas aan, helm/handschoenen weer aan. En het zit minder lekker op lange ritten omdat je extra lagen hebt (bij alle 3)
En als het weer droog is? Alles achterstevoren tegen de klamheid, vaak laat ik de broek maar gewoon aan tenzij het warm (>23 graden) is.

Ik had dit echter liever dan m'n gelamineerde pak bij dit temperatuur bereik.

Mijn grootste tips voor gelamineerd pak in de warmte:
  1. Zorg voor een pak met voldoende ritsen, iig 2 op de borst en 2 op de rug
  2. Zorg voor een pak met een dikke mesh op de rug, soort aerosleep matras zoals voor kids, dat zorgt voor een frisse rug, versus plakkerige rug, vooral bij rugprotectors! Een geventileerde rugprotector kan ook helpen, maar alleen als... (Zie volgende punt)
  3. Zorg ervoor dat je pak wat los zit! Het staat misschien minder mooi, maar als je een mooi sluitend pak hebt, heeft die wind geen plek om te waaien! (Pak 1 maat groter, mega verschil!)
  4. Ook "ademende" membranen ademen niet als het nat is, dus het is niet heilig, wat veel mensen onder de voordelen van gelamineerd scharen (een lichte / niet doorweekte jas) heeft eigenlijk weinig met het membraan te maken, en VEEEL meer met het DWR (Durable Water Resistance).
    Letterlijk de grootste reden dat je gelamineerde pak kan ademen en droog/licht blijft is omdat het water bijna niet bij het membraan komt, maar gelijk van het pak af waait. Mijn ervaring: na ~4 jaar / 40.000km is die DWR op. En ja, je kan "nikwaxen", sprayen, drogeren en doen wat je wilt, maar het wordt nooit meer zo als het was *1. Dus als je een top ademend en waterproof pak wil, reken op elke 4 jaar / 40.000km een nieuwe. Ik heb al een BMW pak, een Rukka pak en een Revit pak versleten, dat is gewoon hoe het is, het is geen magie. Bij mij falen de jassen altijd uiteindelijk op de schouders (nee, geen druppels van de helm / wind) en de binnenkant ellebogen. Je kan natuurlijk prima vinden dat die enigzins natte ellebogen na 2 uur regen niet zo erg zijn, en er lekker mee door rijden.
  5. ALS je het kan krijgen: een ventilatie rits, dus de hoofdrits waarmee je je jas dicht doet, daar heb je dan een 2e van die ~4cm mesh heeft, waardoor je jas ruimer / losser zit, en het recht naar binnen kan waaien, mijn nieuwste pak (4j / 50.000km oud en middels lekkend op de binnenkant ellebogen) heeft dat en dat is echt geweldig samen met die "aerosleep" mesh tussen m'n rug en rugprotector
Een gelamineerd pak is een ideaal no-nonsense one-stop-shop ding, maar als de kans op regen klein is rijd ik liever met een doorwaai pak (een goede met goede protectors), dan m'n dure gelamineerde pak.

*1 "And DWR applied at the factory to a new garment typically lasts longer than reapplications" https://www.gore-tex.com/...dwr-and-how-to-restore-it

offtopic:
Mijn huidige gelamineerde pak is van BMW, simpelweg omdat de kwaliteit, protector en looks een stap boven Rev'it zijn, en de prijzen een stuk lager dan (de saaie zwarte pakken van) Rukka. Ik zou iedereen aanraden er eens naar te kijken bij een dealer, maar ik snap het als je het geen porum vind om met de (beperkte!) BMW branding op een Honda te zitten ofzo
Als aanvulling op je tips, ga niet voor zwart ;) Als je door de zon rijd is dat alleen maar extra warmte!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Ik zit mij te oriënteren op een weekendje motorrijden. Voorheen ging ik nog wel eens naar Cochem oid, maar voor een kort weekend vind ik dat net even te veel heen-en-weer rijden. Vooral omdat ik hem nu met de EV wil doen, heb ik net even iets meer tijd nodig.

Alternatief zou zijn bijv ergens rond Aken / Eifel / Heimback een stukje te rijden. Jullie nog goede tips daar?
Is een paar jaar geleden (jaartje of 7-8 sinds ik daar geweest ben op een tweewieler).

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
_Apache_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:38:
Ik zit mij te oriënteren op een weekendje motorrijden. Voorheen ging ik nog wel eens naar Cochem oid, maar voor een kort weekend vind ik dat net even te veel heen-en-weer rijden. Vooral omdat ik hem nu met de EV wil doen, heb ik net even iets meer tijd nodig.

Alternatief zou zijn bijv ergens rond Aken / Eifel / Heimback een stukje te rijden. Jullie nog goede tips daar?
Is een paar jaar geleden (jaartje of 7-8 sinds ik daar geweest ben op een tweewieler).
Over hoeveel dagen spreken we? Als je In de buurt van monschau zit, dan heb je veel mogelijkheden. 1 uur naar Luxemburg, je bent zo in het Limburgs heuvelland waar je een hele dag vol krijgt als je een stukje België ook meepakt en natuurlijk Monschau/Heimbach etc.. Veeel mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 19-09 16:05
_Apache_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:38:

De eiffel langs de moezel is erg mooi. Heb met hemelvaart in dit motorhotel gezeten (Nederlandse eigennaren)
https://www.motorhotel-moezel.eu/

Ze hebben ook routes gemaakt die op hun site staat en was erg mooi en zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jeanke117 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:49:
[...]

Over hoeveel dagen spreken we? Als je In de buurt van monschau zit, dan heb je veel mogelijkheden. 1 uur naar Luxemburg, je bent zo in het Limburgs heuvelland waar je een hele dag vol krijgt als je een stukje België ook meepakt en natuurlijk Monschau/Heimbach etc.. Veeel mogelijkheden!
Twee, liefst 3 dagen. Moet nog even overleggen met mijn ega. ;)
OxSniperX schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:52:
[...]
De eiffel langs de moezel is erg mooi. Heb met hemelvaart in dit motorhotel gezeten (Nederlandse eigennaren)
https://www.motorhotel-moezel.eu/

Ze hebben ook routes gemaakt die op hun site staat en was erg mooi en zeker een aanrader.
Ziet er goed uit, maar van de berichten begreep ik dat Cochem (en directe regio) er nogal nat bijstond eerder dit jaar. Vandaar dat ik wat huiverig was om Cochem (e.o) aan te doen.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Plaatje bij het praatje?
Belofte maakt schuld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Q0p3NWHZuOZeEAqVtbokgTkl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/lKAk8cDW8T2fjAkJfwzG0iAy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7Ldy2QYmq6E8MmCz7L4QWizA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Laatst online: 19-09 16:05
_Apache_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:56:
[...]

[...]

Ziet er goed uit, maar van de berichten begreep ik dat Cochem (en directe regio) er nogal nat bijstond eerder dit jaar. Vandaar dat ik wat huiverig was om Cochem (e.o) aan te doen.
Toen met Hemelvaart was het perfect weer en geen water overlast. Misschien dat het nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
[...]

[...]

Wij gaan toevallig elk jaar naar Cochem toe met een groep vrienden. Ik heb nog een adres voor je waar je motor in de schuur kan staan en je prachtige routes kan rijden. De mannelijke eigenaar rijdt zelf vaak een dag mee met ons en kent ook leuke routes. Ze spreken beiden native Engels dus communiceren is ook een makkie.
De eigenaren van het huis stuurde 2 weken geleden inderdaad nog een foto dat alles overstroomd was/is(?).

Update: "Back to normal since weekend, although loads of rain again for the rest of the week."

[ Voor 11% gewijzigd door Booyaa op 30-05-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vind het een tof ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Heel eigenzinnig, beetje cyberpunky. Lekker goedkoop rijden qua verbruik ook denk ik? Tof machientje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
nehal3m schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Heel eigenzinnig, beetje cyberpunky. Lekker goedkoop rijden qua verbruik ook denk ik? Tof machientje!
Ja die kant zit het wel een beetje op. Denk dat dat ook is wat me aansprak. Ik denk dat ik rond de 5kw 100km zal zitten. Met dynamische prijzen zal dat zo rond een euro zitten gemiddeld als ik er op let. Dus inderdaad niet heel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

theHoff schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 14:59:
[...]

Ja die kant zit het wel een beetje op. Denk dat dat ook is wat me aansprak. Ik denk dat ik rond de 5kw 100km zal zitten. Met dynamische prijzen zal dat zo rond een euro zitten gemiddeld als ik er op let. Dus inderdaad niet heel duur
Ja, het verbaast me hoe zuinig de EV motoren zijn. Mijn Zero blijft nu hangen bij 7kWh / 100km.
Heb nu ruim 10k km gereden en het blijft qua variabele kosten een lachertje.

Brandstof -> 10500km, 70% thuis geladen ~200eu, waarvan het merendeel op de zonnepanelen.
30% op publieke laadpalen, en dat is ~65euro voor ruim een jaar.
Dat is dus 2 en een halve cent per km. :*)

Onderhoudsbeurt -> 50euro (45m werk).
Banden -> 350eu voor een setje + montage.

En in een sprintje geeft ie een KTM1290 toch echt het nakijken. :X

Veel veilige kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

_Apache_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:11:
[...]

Veel veilige kilometers!
Dan kan die ktm niet rijden >:) zero sr/s is de snelste en die doet het in 4 seconden of zo?
https://www.switzerorider.com/zero-srf-0-100-kmh/
Het is uiteraard zonder koppeling en versnellingen wel erg makkelijk, een ktm 1290 zou dat wel gewoon moeten redden onder de 3.5 seconden. Maar het is wel een kunstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

charrel schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:53:
[...]

Dan kan die ktm niet rijden >:) zero sr/s is de snelste en die doet het in 4 seconden of zo?
https://www.switzerorider.com/zero-srf-0-100-kmh/
Het is uiteraard zonder koppeling en versnellingen wel erg makkelijk, een ktm 1290 zou dat wel gewoon moeten redden onder de 3.5 seconden. Maar het is wel een kunstje.
Met de juiste rijmodus ingeschakeld is het vrij makkelijk een lage 3 sec te doen. In het 2022 model is de sport modus iets minder aggresief, maar een custom rij modus kan je alles weer op 100% zetten.

Ik reed destijds in standard rij modus, en dan trekt de 1290 uiteindelijk wel van me weg, maar pas voorbij de 130kmh.

het kleine broertje, de SR noteert een 3.3 volgens de wiki ,
Maar die heeft een stuk minder Nm dan de SR/S en F.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Ok, het heeft iets meer dan een maand geduurd, maar ik heb mijn rhinowalk tassen binnen :+
Voordeel is dat ze nu dus gratis zijn _/-\o_

Blijkbaar was er een 40 dagen shipping policy... dus het duurde net 4 dagen langer en als het goed is wordt het geld terug geboekt :F

In eerste instantie ziet het er allemaal prima uit! en hopelijk binnenkort even op de motor passen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKOo2yXIYxsCWAFUFV0i0Jupngo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hEt6cdXHOd53sXfB8MyBAUoO.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chakotay
Sinds ik de nieuwe schokdemper gemonteerd had, zat deze wel erg onbeschermd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5EPdSy6CCpmQT1myRGlW_X7_4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klWFtfEFMjQRW0dyWIBdSs72.jpg?f=fotoalbum_large

€20 aan AliExpress geven en 5 minuten knutselen later:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-5GXmp5a6a6KFbuJabe5I93e-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUkP93QrodFVwZW3u4Gc3V3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruDT6P5iIfr5hZ7mfSWjhLPXcaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIWDCsekCYQiN5p7HNbaXqtg.jpg?f=fotoalbum_large

Stuk beter zo :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kD-f5PZdrT2atFjRY7BciSv3XA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gCk9Q48GOtW8LeKnGmVf42eu.png?f=user_large

Met bijna alles dat veren en dempen kan naar Tiel morgen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:06
[...]

[...]

Afgelopen weekend nog geweest. Wegen waren in de omgeving prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:06
steveman schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:17:

Met bijna alles dat veren en dempen kan naar Tiel morgen :)
Zat toevallig laatst een beetje te struinen op de website van HK.
Momenteel duikt die Tuono wat te snel naar mijn zin tijdens het remmen.
Joost mag weten wanneer het hele spulletje voor het laatst nagekeken/ververst is.
Daarmee ben ik benieuwd naar je ervaring als 't allemaal weer terug gemonteerd is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

mistahk1 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:52:
[...]

Joost mag weten wanneer het hele spulletje voor het laatst nagekeken/ververst is.
Daarmee ben ik benieuwd naar je ervaring als 't allemaal weer terug gemonteerd is!
Dan sowieso eens langsgaan! Vering verbeteren is echt het beste wat je met je motor kan doen. En na even spieken, 21 jaar, is het waarschijnlijk niet al te best wat er nog in de poten zit qua olie. De olie van m'n cbr was toen ie 15 oud was ook vloeibare ellende geworden.

De vorkpoten zijn al eens voorzien van iets sterkere veren, en andere compressieplaatjes. Voor die aanpassing ging ik bij remmen steeds door de hele veerweg heen :X

Als het dichterbij is, Hyperpro kan ik ook aanraden.

Dat gezegd hebbende, m'n collega was sneller dan ik op Assen zonder olie in z'n voorvork :$

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
_Apache_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 15:11:
[...]

Ja, het verbaast me hoe zuinig de EV motoren zijn. Mijn Zero blijft nu hangen bij 7kWh / 100km.
Heb nu ruim 10k km gereden en het blijft qua variabele kosten een lachertje.

Brandstof -> 10500km, 70% thuis geladen ~200eu, waarvan het merendeel op de zonnepanelen.
30% op publieke laadpalen, en dat is ~65euro voor ruim een jaar.
Dat is dus 2 en een halve cent per km. :*)

Onderhoudsbeurt -> 50euro (45m werk).
Banden -> 350eu voor een setje + montage.

Veel veilige kilometers!
En je afschrijving? :P

Ik heb er ook naar gekeken, maar je zit zo aan de 25-30k. Dan rij ik wel een GS.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo over twee weken ook Hyperpro in de voorvorkpoten. Harley heel leuk de achterdempers af-fabriek een extra'tje gegeven maar aan de voorkant niet en dat is dus sompige USA stijl van inmiddels 8 jaar oud.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

c-nan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 22:16:
[...]

En je afschrijving? :P

Ik heb er ook naar gekeken, maar je zit zo aan de 25-30k. Dan rij ik wel een GS.
Het is een jonge tweehands (1j oud, 3k op de teller) toen k 'm kocht, dus de grootste klap was er wel vanaf..
En modeljaar 2022, dus hij kreeg nog een aantal gratis updates 8) ( +10% laadsnelheid, +10% range).
M'n vorige motor heeft alleen al aan benzine bijna 20k euro weggeslurpt (175k km @ 6L/100km). Dan is een wat hogere aanschaf maar beurtjes voor 75eu/stuk en 2c/km brandstof opeens geen gekke deal meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Met hoeveel km per jaar zou je het omslagpunt bereiken tussen een elektrische en benzine motor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46
mistahk1 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:52:
[...]

Zou het zeker doen! Heb al mijn voorgaande motoren goed onderhanden genomen op veringgebied en het is echt een wereld van verschil! De rij-eigenschappen worden veel beter, en je hebt echt meer lol op de motor. Los van het feit dat 't een stuk veiliger is.

Heb m'n GSX-S1000 van 2 weken oud ook laten aanpakken, wat ook echt een heel verschil is, ook al is het nieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Bard1982 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:34:
Met hoeveel km per jaar zou je het omslagpunt bereiken tussen een elektrische en benzine motor?
Ligt er heel erg aan hoe en waar je kan laden lijkt me. Als je altijd thuis kunnen laden met 20 panelen op het dak is het omslagpunt een stuk eerder dan als je alleen maar bij straatladers terecht kunt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:59
@Bard1982, afhankelijk van een hele hoop factoren uiteraard. Nieuwprijs, afschrijving, ondershoudskosten, brandstof/electra prijzen, verzekering, belasting. Is zo niet knip klaar iets over te zeggen.

Ik rij nu een paar maanden een Zero FXE.
  • Laad thuis met dynamisch tarief meestal tussen de 15 en 20ct per kWh
  • Geen verzekering
  • Verwacht weinig onderhoud (banden / riem)
  • Geen belasting
  • Aanschaf was aantrekkelijk omdat ik hem als ZZPer op de zaak heb gekocht (BTW voordeel, KIA, MIA,, Afschrijving verrekening)
https://www.welectric.nl/...ijs%20van%20je%20voertuig.
Een elektrische motorfiets ter waarde van €27.000,- kost op eenzelfde manier netto nog maar €7.000,-
In mijn situatie ligt het omslagpunt bij vrij weinig kms. De reden dat ik een electrische motor heb gekocht is vanwege milieu aspecten, ik rijd ook een EV auto en wil absoluut geen ICE meer rijden. Dat het financieel nog eens erg gunstig uitpakt is zeker mooi meegenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 31-05-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versys_1000
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb een vraag aan mijn mede Versys 1000 rijders:). Mijn motor is van 2022 en is (volgens mij) standaard van LED voorzien. Ik heb een verkorte kentekenplaat gemonteerd en loop nu tegen het probleem aan dat met de originele knipperlichten de zijkoffers niet meer passen. Ik heb intussen 2 sets (verschillende merken) LED knipperlichten gekocht en tevens 2 sets weerstanden maar het werkt niet.

Is er iemand binnen dit forum die ook kleine led knipperlichten achter op de Versys heeft gemonteerd en wel werkend gekregen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46

Herman

FP ProMod
Card Nox schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 10:49:
(...)

Ik rij nu een paar maanden een Zero FXE.
  • Geen verzekering
Is dit niet wettelijk verplicht?
(...)
  • Aanschaf was aantrekkelijk omdat ik hem als ZZPer op de zaak heb gekocht (BTW voordeel, KIA, MIA,, Afschrijving verrekening)
Houd je er wel rekening mee dat áls je de motor ook privé gebruikt, dat je een privé-correctie moet maken? Bij auto's is deze correctie met een forfaitaire bijtelling wettelijk vastgelegd, maar voor de motor moet je deze naar rato van werkelijk gebruik berekenen. Dat houdt in dat je (globaal) de kilometers moet bijhouden (administratielast) én dat je voor je privékilometers duurder uit bent. Zeker wanneer je de zakelijke motor relatief veel privé gebruikt, is het voordeel van de zakelijke aanschaf gering.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Bard1982 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:34:
Tsja, zoveel variabelen.
Ik kan idd thuisladen op de panelen - en heb dat als echte tweaker betaamt redelijk slim gemaakt.

Maar laden op de palen in de straat is, a) 3x zo duur. En b) alleen nodig als je de laadsnelheid wilt gebruiken. Drie zo duur is overigens maar relatief, want benzine is ruim 10x zo duur als elektriciteit thuis. Als ik 90% moet laden aan een straatpaal, ben ik een tientje verder. En laatst tankte ik 45 euro met de FJR, ook voor ongeveer 300km range.. :X

Thuis gebruik ik een normaal stopcontact, maar laadt dus wel langzamer. Je kunt dus ook aan een laadpaal thuis laden, dan heb je wel de snelheid en lage kosten, maar voor mij was dat niet interessant.
Een - wat slimmere - laadpaal ben je al gauw 1000-1250eu verder :X . Tegenover een lader + smartswitch nu van 250eu.
Nu gebruik ik een buiten stopcontact, op een nieuwe groep. Waar een smartswitch op staat.
Is de opwek van de zonnepalenen hoog, dan word de switch aangezet, en begint de motor na een seconde of 10 automatisch met laden.

Voor mij is de EV na 35km/week al goedkoper uit. Dan tel ik brandstof, verzekering, mrb en onderhoud bij elkaar op. Maar de aanschaf is juist de grote bulk, en daar niet in meegenomen.

Maar met 23c/km rij ik dus lachend op en neer naar werk. :P

[ Voor 36% gewijzigd door _Apache_ op 31-05-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Herman schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Is dit niet wettelijk verplicht?

[...]

Houd je er wel rekening mee dat áls je de motor ook privé gebruikt, dat je een privé-correctie moet maken? Bij auto's is deze correctie met een forfaitaire bijtelling wettelijk vastgelegd, maar voor de motor moet je deze naar rato van werkelijk gebruik berekenen. Dat houdt in dat je (globaal) de kilometers moet bijhouden (administratielast) én dat je voor je privékilometers duurder uit bent. Zeker wanneer je de zakelijke motor relatief veel privé gebruikt, is het voordeel van de zakelijke aanschaf gering.
Brainfart, dankje. Verzekering is inderdaad wettelijk verplicht, ik bedoelde belasting maar die staat er onder al.

Bijtelling voor een electrische motor is er wel, maar is niet veel itt een auto. Ik ben een paar maanden geleden gewisseld van een eNiro naar een EV6 met private lease want is zakelijk te duur.
De regels rond de bijtelling voor een auto van de zaak worden elk jaar weer strenger. Maar wie zich op twee in plaats van op vier wielen verplaatst, heeft geen last van de hoge bijtelling. Integendeel, wie zijn motor boekt als bedrijfsmiddel rijdt privé meestal voor een prikje.
....
Als jouw motor over het hele jaar berekend 10 cent per kilometer kost en je geeft op dat je 5.000 kilometer privé rijdt, krijg je een bijtelling van 500 euro (5.000 * 0,10). Daarover moet je afhankelijk van je inkomen 42 of 52 procent belasting betalen (dus 210 of 260 euro).
....
Een bijkomend voordeel van de motor is dat de fiscus een keer niet pietluttig is als het gaat om de kilometerregistratie. Bij een zakelijke auto waarmee je naar eigen zeggen minder dan 500 kilometer rijdt, moet jij dat bewijzen door een nauwkeurige kilometeradministratie bij te houden. De Belastingdienst controleert hier heel streng op. Maar bij privégebruik van een motor moet de fiscus bewijzen dat het door jou opgegeven aantal privékilometers niet klopt.
Bijtelling voor mijn motor:
  • Onderhoud: €200
  • Verbruik: 6kWh/100km
  • Verzekering (all risk incl. aanschafgarantie oid): €600 per jaar
  • Electra kosten: 5.000km / 100km * 6kWh + €0,20 per kWh = €60
  • Afstand: 5.000km (ga ik nooit redden waarschijnlijk)
  • Bijtelling: 52%
  • Totale kosten: €200 + €600 + €60 = €860 * 52% belasting = €450 per jaar = 9ct per km

[ Voor 9% gewijzigd door Card Nox op 31-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46

Herman

FP ProMod
@Card Nox Je bron spiegelt het wel héél simpel en voordelig voor. In werkelijkheid is de bijtelling veel ongunstiger. Je houdt op dit moment bijvoorbeeld nog geen rekening met het BTW aspect waar óók een correctie voor gemaakt moet worden. Daarnaast is je kilometerprijs te laag. Wat je sowieso nog moet meenemen is de afschrijving en de verzekering en alle overige kosten die bij de motor komen kijken. Daarmee is je bijtelling al een stuk hoger.

Maar goed, nu raak ik iets buiten de scoop van dit topic. Ik word 'getriggerd' door die verkopers die véél te makkelijk zeggen dat je de motor 'zomaar' zakelijk kunt nemen en dat dit altijd veel voordeliger is. Ik vermoed dat dit in werkelijkheid niet (altijd) het geval is. Daarnaast heb ik mijn twijfels of het allemaal wel zo stand houdt bij een eventuele belastingcontrole (zoals het in je bron beschreven staat).

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:12

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Accu leeg en ik zou een weekendje weg op de bike. Nadeel van weinig rijden omdat de bike nog niet hij me thuis kan staan.

Kun je een Harley Davidson Dyna uit 2014 met startkabels starten? Heb geen druppellader bij de hand.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@theHoff Cool dat je hier wat foto's en ervaringen deelt met de CE 02. Heeft de CE 02 een proprietary aansluiting voor de lader? Lijkt er wel op en op zich ook logisch. Hoe ziet de lader er verder uit?

Ik zat wat naar elektrische fietsen te kijken voor woon-werk, maar zo'n CE 02 is eigenlijk ook wel een leuke optie... :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
LankHoar schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:12:
Accu leeg en ik zou een weekendje weg op de bike. Nadeel van weinig rijden omdat de bike nog niet hij me thuis kan staan.

Kun je een Harley Davidson Dyna uit 2014 met startkabels starten? Heb geen druppellader bij de hand.
Ja natuurlijk kan dat (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:12:
Eentje uit 2016 iig wel. Mijn accu was te zwak bij de proefrit en nog steeds te zwak bij ophalen bij de dealer, dus die werd tweemaal met startkabels gestart.

(Wel gelijk elders de accu door laten meten maar die was goed en heeft me daarna nooit meer in de steek gelaten.)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Top, bedankt voor de snelle antwoorden. Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Herman schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:11:
@Card Nox Je bron spiegelt het wel héél simpel en voordelig voor. In werkelijkheid is de bijtelling veel ongunstiger. Je houdt op dit moment bijvoorbeeld nog geen rekening met het BTW aspect waar óók een correctie voor gemaakt moet worden. Daarnaast is je kilometerprijs te laag. Wat je sowieso nog moet meenemen is de afschrijving en de verzekering en alle overige kosten die bij de motor komen kijken. Daarmee is je bijtelling al een stuk hoger.

Maar goed, nu raak ik iets buiten de scoop van dit topic. Ik word 'getriggerd' door die verkopers die véél te makkelijk zeggen dat je de motor 'zomaar' zakelijk kunt nemen en dat dit altijd veel voordeliger is. Ik vermoed dat dit in werkelijkheid niet (altijd) het geval is. Daarnaast heb ik mijn twijfels of het allemaal wel zo stand houdt bij een eventuele belastingcontrole (zoals het in je bron beschreven staat).
Verzekering even toegevoegd. Moet afschrijving er ook bij? Dat zijn geen kosten maar lasten toch? Anyway, ik weet er het fijne ook niet van maar wel de sprong in het diepe gemaakt. Wat ik wel weet is dat de motor rijd als een geruisloze speer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Card Nox schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:59:
[...]

Brainfart, dankje. Verzekering is inderdaad wettelijk verplicht, ik bedoelde belasting maar die staat er onder al.

Bijtelling voor een electrische motor is er wel, maar is niet veel itt een auto. Ik ben een paar maanden geleden gewisseld van een eNiro naar een EV6 met private lease want is zakelijk te duur.

[...]

Bijtelling voor mijn motor:
  • Onderhoud: €200
  • Verbruik: 6kWh/100km
  • Electra kosten: 5.000km / 100km * 6kWh + €0,20 per kWh = €60
  • Afstand: 5.000km (ga ik nooit redden waarschijnlijk)
  • Bijtelling: 52%
  • Totale kosten: €200 + €60 = €260 * 52% belasting = €135 per jaar = 2,7ct per km
Mijn beurt was 75,- na 10.000km. Dus die 200 is nog best pessimistisch. :)
Maar een setje banden is dan al gauw weer 350 voor een set, maar die mag op een lichte FXE toch wel zeker 15-20k km meegaan. Dus als ik het zo neerschrijf klopt de 200 wel, maar os wat verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40
Edit: verkeerde topic

offtopic:
Wat hier stond moest in het Factorio topic

[ Voor 149% gewijzigd door Jeroen O op 31-05-2024 13:36 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Card Nox schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:30:
[...]
Dat zijn geen kosten maar lasten toch?
8)7

Ik hoop wel dat je een belastingconsulent hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
JanHenk schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 13:35:
[...]

8)7

Ik hoop wel dat je een belastingconsulent hebt :P
Ja, die zoekt dit soort dingetjes uit. Ik heb er geen kaas van gegeten nog vind ik kaas lekker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Card Nox Dat is fijn, zorg minder...

Jouw informatie hier is namelijk niet volledig en op punten ook onjuist. Maar dat geeft niet, het is alleen goed als ieder die ook soortgelijk iets overweegt, zich laat informeren buiten dit forum :)

Ik zit overigens ook te kijken naar een compacte elektrische motorfiets, zodat ik wellicht mijn drie hobby's (elektrisch rijden, motorrijden, werk) kan combineren... Ik heb mijn fantastische 1200 GS recent verkocht. De Zero FXE is wel heel mooi, maar eigenlijk wat boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
c-nan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Ik neem steeds kleine stukjes op. Mijn camera heeft genoeg opslag (ik neem 3x 256GB), maar de batterij houdt het gewoon niet lang vol (ik heb altijd 3 batterijen mee, GoPro 12).

Continu of lang opnemen = heeeeeel erg veeeeel edit tijd. Uiteindelijk ga je het allemaal niet editten, want kost enorm veel tijd. Daarom allemaal kleine stukjes.

Als je een Sena hebt kan je voice commands geven: GoPro, start recording. GoPro, stop recording. GoPro, camera off, etc. Niks geen afstandsbediening nodig.
Kun jij me vertellen hoe ik in vredesnaam de bestanden op de GoPro 12 van de kaart af krijg? Ik gebruik Win11, heb Quik geïnstalleerd, maar hij herkent de camera niet, met de kaartlezer krijg ik ook niets in Verkenner... Ik snap er geen hol van. Via de app op de telefoon wil ik niet, want dan houd ik geen opslagruimte meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:30
BvZwolle schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:41:
[...]

Kun jij me vertellen hoe ik in vredesnaam de bestanden op de GoPro 12 van de kaart af krijg? Ik gebruik Win11, heb Quik geïnstalleerd, maar hij herkent de camera niet, met de kaartlezer krijg ik ook niets in Verkenner... Ik snap er geen hol van. Via de app op de telefoon wil ik niet, want dan houd ik geen opslagruimte meer over.
Volgens mij moet je op de GoPro een instelling wijzigen dat ie via USB data overdracht kan doen. Zal ff kijken of ik die zo kan vinden.

Misschien dat de oplossing hier staat.

PS: check even of de usb-c kabel die je gebruikt wel data kan overdragen, anders kan je sowieso lang wachten :P

[ Voor 18% gewijzigd door RubjeMazter op 31-05-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:08:
[...]

Volgens mij moet je op de GoPro een instelling wijzigen dat ie via USB data overdracht kan doen. Zal ff kijken of ik die zo kan vinden.

PS: check even of de usb-c kabel die je gebruikt wel data kan overdragen, anders kan je sowieso lang wachten :P
Ik denk dat je doelt op de MTP instelling, maar die bestaat niet binnen de GoPro 12. Ik gebruik de origineel bijgeleverde USB kabel. Apparaat is up-to-date. Ik begrijp er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:30
BvZwolle schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat je doelt op de MTP instelling, maar die bestaat niet binnen de GoPro 12. Ik gebruik de origineel bijgeleverde USB kabel. Apparaat is up-to-date. Ik begrijp er niets van.
Beeld is nog wel terug te kijken op de GoPro zelf (de sd kaart is niet stuk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:13:
[...]

Beeld is nog wel terug te kijken op de GoPro zelf (de sd kaart is niet stuk)?
Ja, op de GoPro zelf inderdaad en ook via de Android app Quik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
[...]

Ik gebruik geen Windows. Op Mac zie ik m ook niet in verkenner. Ik moet de video’s importeren (fotolader), maar dat werkt alleen bij video’s tot 4GB.

Beste is een kaartlezer gebruiken.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Uit verveling nog aan het werk gegaan ook, te bezoekerstafel te HK te Tiel :+ Te Op m'n vrije dag...

Een vorkpoot had beduidend zwartere olie dan de andere. Daar is de coating van de buitenpoot weggesleten aan de binnenkant. Terugmonteren met een kwartslag gedraaid, en hij zal het einde van de motor nog wel halen, is immers ook al 46Mm en 7 jaar oud.

Morgen is het garageweer zo te zien, dan de hele zooi maar weer monteren, en nu het open ligt, wat tactisch reinigen gelijk.

En dan verzoek ik wat zonnestraaltjes voor een testrit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

’Nederlandse motorrijder wordt geflitst in Duitsland, keert om, steekt middelvinger op naar agenten en krijgt dikke bon’ https://archive.ph/V1Bns#selection-423.0-423.108 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door vdr01 op 31-05-2024 17:45 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BvZwolle
c-nan schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:23:
[...]

Ik gebruik geen Windows. Op Mac zie ik m ook niet in verkenner. Ik moet de video’s importeren (fotolader), maar dat werkt alleen bij video’s tot 4GB.

Beste is een kaartlezer gebruiken.
Met de kaartlezer ook geen succes. Ik ben bang dat dit de miskoop van het jaar is geworden. Ik las inderdaad ook al ergens anders dat grote bestanden niet eraf te halen zijn.

Nou ja, pech gehad.

Over motoren:
Afgelopen week in de Pyreneeën geweest met 4 vrienden. Weer lekker mogen jakkeren!
Even twee sfeer plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDfkFlN-IavbR_wyLQrJP2aJJJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vf7jBb2UiIdjQeLvocU4Bv5m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwZWn8RcMiMRFoE9S1wC02CYl04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQ7glXkv8aN5njj6hHLAvcXq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Extra Kudos voor naked bike motor nummer 1 (geheel rechts op de foto). Die zal het best zwaar gehad hebben gok ik zo.

[ Voor 17% gewijzigd door vdr01 op 31-05-2024 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
[...]

Kan je telefoon overweg met een micro sd kaartje?
Mijn huidige en oude telefoon wel. Die oude een Samsung S10 gebruik ik voor het verwerken van mijn GoPro opnames.
Sd kaartje uit de GoPro in de telefoon, en met Samsung Galerij bewerk ik ze. Knippen in stukjes, deeltjes samen voegen, enz. Gaat allemaal veel vloeiender dan op mijn pc.

Die zelfde telefoon draait ook Osmand open zit mijn werk simkaart in. Onderweg gebruik die dus toch al om te navigeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6Z_Y_zg1CZV5-Hfu_FUDbyr7G4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Sdf6pVLaa6wkkJs3hDe16XO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 31-05-2024 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

[...]

GoPro is een gekend drama als het er op aankomt om je bestanden er af te halen. Naar je telefoon uploaden duurt uren en uren, als het lukt. Windows ziet bij mij meestal de GoPro niet, de kaart ook niet met een kaartlezer. Quik is een butprogramma wat je vooral een abbo aan wilt smeren zodat (claimen ze) je bestanden automagisch naar hun cloud wordt gestuurd.

Bij mij werkt het wel op een MacBook, die herkent de GoPro en de kaart die er inzit zodat ik daarvandaan de bestanden er af kan halen. Gaat nog steeds langzaam bij meerdere GB's maar is wel te doen. Maar dat is natuurlijk geen oplossing als je geen mac hebt.

Ik vraag me af of het wel wil lukken met een kaartlezer als je de kaart vooraf onder Windows formatteerd in diezelfde kaartlezer?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:12:
@theHoff Cool dat je hier wat foto's en ervaringen deelt met de CE 02. Heeft de CE 02 een proprietary aansluiting voor de lader? Lijkt er wel op en op zich ook logisch. Hoe ziet de lader er verder uit?

Ik zat wat naar elektrische fietsen te kijken voor woon-werk, maar zo'n CE 02 is eigenlijk ook wel een leuke optie... :)
Hij heeft inderdaad, anders dan de CE 04, een externe proprietary lader van 1500W. Dat was voor mij een beetje een verrassing en bij geen enkele review werd daar aandacht aan besteed. Achteraf wel logisch, gezien het formaat en gewicht van de motor. De lader is best een zwaar en groot ding ook, dus even meenemen in een rugzak is niet ideaal, topkoffer verplicht. Er is ook een 900W variant, daar ga ik komende week even naar kijken of dat wat is als reislader. Liever zou ik een type twee naar bmw lader hebben zodat ik 'm aan een laadpaal zou kunnen hangen, maar dat wordt dan een eigenbouw projectje. Daarnaast herken ik de aansluiting ook niet 123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/wJjn0uEipKqIvgdhEXNFRJP1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
theHoff schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:36:
[...]

Hij heeft inderdaad, anders dan de CE 04, een externe proprietary lader van 1500W. Dat was voor mij een beetje een verrassing en bij geen enkele review werd daar aandacht aan besteed. Achteraf wel logisch, gezien het formaat en gewicht van de motor. De lader is best een zwaar en groot ding ook, dus even meenemen in een rugzak is niet ideaal, topkoffer verplicht. Er is ook een 900W variant, daar ga ik komende week even naar kijken of dat wat is als reislader. Liever zou ik een type twee naar bmw lader hebben zodat ik 'm aan een laadpaal zou kunnen hangen, maar dat wordt dan een eigenbouw projectje. Daarnaast herken ik de aansluiting ook niet 123
[Afbeelding]
Ja, die vermoedde ik al.. Kon het nergens expliciet vinden (net als jij dus). Dank voor de bevestiging :)

De CE 02 heeft namelijk geen lader on-board. Op je foto staat de lader zelf niet, maar daar aan dat snoer ergens zit ie. Deze aansluiting op de CE 02 is dus ook DC (+ en -).Type 2 is AC en werkt alleen als de motor zelf de lader on-board heeft.

Het meest vergelijkbare systeem is een elektrische fiets…

Er bestaan overigens wel type 2 naar schuko (female) adapterkabels. Dan kun je je laadpaal wel gebruiken als een normaal stroompunt, dan kun je daar die (externe) lader op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
De helm van mijn vriendin, een Nishua NTX 2, was aan vervanging toe. (Louis heeft een aantal jaren geleden een productielijn van ik dacht Uvex overgenomen, wat het merk Nishua is geworden)
Best complete helmen, voor een zacht prijsje.

Dus bij Louis gaan kijken in Tilburg, wel eerst even gebeld om er een apart te houden voor ons. Dat was geen probleem. Anyway, ze is geslaagd. Er zit nog een Sena SF4 op haar oude helm, die ik wil overzetten. Nu kan ik een nieuwe mount kopen a pakweg 50 euro, of ik verwijder deze voorzichtig. Dan heb ik alleen nieuwe 3M plakkertjes en zelfklevende klittenbandjes nodig. Die heb ik als service meegekregen. _/-\o_

In de tussentijd heb ik voor mezelf de Schuberth S3 en C5 gepast. En waar ik voor vreesde komt inderdaad uit: de pasvorm van Schuberth is flink veranderd. Waar de S2 en de C3 Pro me als gegoten zitten, is dat voor de nieuwste generatie absoluut niet het geval. Te strak, de S3 vond ik lastig op te zetten, te veel druk op het voorhoofd, en de kinband te ver naar achteren zodat die in mijn keel sneed als ik een beetje naar beneden keek. Absoluut een no-go.

Daarna de Shoei GT-Air 3 op gehad. Nu zit die me als gegoten. Ik moet eerlijk zeggen, de afwerking van de kraag en binnenkant voelt wat minder premium aan, zeker voor die prijs. Een beetje plastic fantastic. Maar hey, als die goed zit, perfect toch? ;)

Dus mijn volgende helm wordt zeer waarschijnlijk een Shoei. Nu wachten tot de prijzen wat gunstiger zijn. Dat mag nog 2 jaar duren.Tot die tijd kan de C3 Pro nog prima mee. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:07:
[...]

Ja, die vermoedde ik al.. Kon het nergens expliciet vinden (net als jij dus). Dank voor de bevestiging :)

De CE 02 heeft namelijk geen lader on-board. Op je foto staat de lader zelf niet, maar daar aan dat snoer ergens zit ie. Deze aansluiting op de CE 02 is dus ook DC (+ en -).Type 2 is AC en werkt alleen als de motor zelf de lader on-board heeft.

Het meest vergelijkbare systeem is een elektrische fiets…

Er bestaan overigens wel type 2 naar schuko (female) adapterkabels. Dan kun je je laadpaal wel gebruiken als een normaal stroompunt, dan kun je daar die (externe) lader op aansluiten.
En hetzelfde als een golfcart kwam ik achter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hTBkGtUeWqypzXIkCtgvM7ie.jpg
Op 1 van de stickers kan ik net de code "e254286" vinden. Als ik daar op zoek dan kom ik op een Delta-Q lader uit. Lijkt op deze https://www.ebay.com/itm/355303429447
Heeft inderdaad DC uit en laadpalen zijn AC dus er moet AC/DC converter tussen. Maar die moet ook ingeleerd worden op de motorfiets en dus ook de communicatie met de motor/accu en laadpaal kunnen doen. Zal geen makkie zijn om gerealiseerd te krijgen denk ik.
Die adapterkabel is wel een heel goed idee. Dat zou best wel eens kunnen werken. Thanks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BvZwolle
vdr01 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:22:
Extra Kudos voor naked bike motor nummer 1 (geheel rechts op de foto). Die zal het best zwaar gehad hebben gok ik zo.
Dit is een Triumph Thruxton R. Klink ongelofelijk gaaf, koppel is niet normaal en was onze voorrijder. Met mijn 160pk regelmatig niet bij te houden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:19:
waar ik voor vreesde komt inderdaad uit: de pasvorm van Schuberth is flink veranderd.
Daar kwam ik ook achter. Tien jaar geleden was ik blij met mijn Schuberth S1 Pro. Maar de C5 bijvoorbeeld pastte mij niet. Het is de Arai Quantic geworden. Over Shoei lees ik ook veel positieve berichten. Leuk om alvast over te dagdromen ;).

Morgen misschien nog een rondje over de Veluwe rijden. Vandaag probeerde ik een gedownloade route uit, maar daarmee kwam ik niet ver omdat de weg ondertussen veranderd is. Toch staat de teller nu op bijna 300 km en komt het gevoel weer goed terug.

Nadat ik een paar filmpjes heb gezien over counter steering gaat het bochtenwerk ook veel soepeler. Nu ik het stuur actief zo gebruik i.p.v. voornamelijk te leunen duikt de motor gemakkelijker de bochten in. Ik verheug me al op de kilometers na de 1.600e wanneer het inrijden gereed is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
saviour schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 00:49:
[...]
Daar kwam ik ook achter. Tien jaar geleden was ik blij met mijn Schuberth S1 Pro. Maar de C5 bijvoorbeeld pastte mij niet. Het is de Arai Quantic geworden. Over Shoei lees ik ook veel positieve berichten. Leuk om alvast over te dagdromen ;)..
Wat dus grappig is, is dat ik ooit de C3 had gepast. Paste voor geen meter. Het was de enige helm die ik zo snel mogelijk af wilde doen. Deed gewoon bijna pijn. En ja het was de goede maat.
Dus je zou denken, ik heb ander vorm hoofd dan jullie twee. Maar de Shoei GT Air 3 zit mij ook heel goed. En heb zelf ook een Arai Quantic die als gegoten zit.
Of het zit allemaal tussen de oren of die Japanners doen iets erg goed met hun helmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Het stomme is, ik heb nu een C3 Pro. Die past me perfect, maar ik heb eigenlijk liever een integraalhelm.

Dus ik was de integraalhelmen aan het passen. Omdat ik de verschillen wilde voelen, heb ik daar ook een C3 Pro op gezet. Die zat me óók niet lekker. :?
Lijkt wel alsof daar óók iets in is gewijzigd, al kan ik het niet onderbouwen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Ik heb ook een C3 (&Pro) hoofd, misschien moet ik dan ook eens bij Shoei gaan neuzen, over een jaar of 3 :+
Over het algemeen past Scorpion me ook goed en vroeger Caberg.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Accu bleek toch dood te zijn, wilde vandaag weer niet starten. Gelukkig startkabels in de buurt en maar 10min van mijn monteur vandaan. Die heeft er gelijk een nieuwe in gezet. Dynamo en spanningsregelaar zijn in ieder geval in orde :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBuC_SY_slGbDUYLZW3EB6MMMTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sB3C90cyJAeLbBjXyi589Zpy.jpg?f=user_large

De eerste aanpassing is een feit. Ik heb de veer voorspanning iets strakker gezet. Eigenlijk moet er nog een stapje bij maar hij voelt nu al een stuk beter in de bochten :) Next up, de veerspanning strakker zetten, een white vision lamp (of vergelijkbaar) in de koplamp zetten en op jacht naar een topkoffer voor 't ding. Ik ben ook nog een trekhaakje tegen gekomen maar die vind ik te duur voor een ding dat je er vooral voor de grap op schroeft omdat je er verder geen kloot aan hebt :+

Dit lijkt me trouwens een betere foto voor in de OP @LankHoar @timmie271 @Chakotay :) Yamaha XJ900S Diversion, 2001.

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 02-06-2024 18:22 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren na ~150km begon mijn motor keuren te krijgen. Hij liep niet lekker stationair en sloeg enkele keren af. Na 50km was ik het zat (moest de toeren omhoog houden bij de verkeerslichten om hem niet af te laten staan) en heb het schroefje omhoog gedraaid zodat ie ~2500 toeren maakt. Dat hielp enorm.

Ik merk verder niets. Het is alleen bij het stationair draaien.

Wat kan ikzelf doen/testen voordat ik hem naar de garage breng?
(Ik ben wel handig , niet technisch qua motor en heb weinig gereedschap voor de motor)

Edit: Cagiva Raptor 650
bj:2004

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

streamnl schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:41:
[..]

(Ik ben wel handig , niet technisch qua motor en heb weinig gereedschap voor de motor)
Stap 1: Merk, type en bouwjaar vermelden.

Waarschijnlijk carbs die schoongemaakt moeten worden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 23:15
mr.hypocrite schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:28:
[...]

Had eraan gedacht. Heb gereedschap liggen en een afdakje om eraan te werken maar paar redenen waarom ik het toch door de dealer laat doen:
- Ik kan wel het een en ander aan elkaar schroeven en bouten (bijv zijkoffers) maar met elektronica ben ik wat huiverig over. Handvatverwarming en 12v aansluiting liever niet direct op accu maar op relais bijv.
- Dealer doet het vast sneller dan ik en ga midden juni op vakantie
- Als iets niet goed is gemonteerd, verantwoordelijkheid ligt bij de dealer
- Misschien ben ik gewoon een beetje lui :P

Hebben mensen hier een aftermarket Android Auto display?
Paar maanden geleden Carpuride tegengekomen, waarschijnlijk een 13 in een dozijn AA display vergelijkbaar met naamloze op Aliexpress maar met een gelikte website en wat meer youtubers die het hebben gereviewd (lees, zijn gesponserd).

Carpuride W502 en W702 respectivelijk 5 en 7 inch. Draadloze verbinding en stroom via USB of voedingsdraden via accu.

5 inch vond ik wat klein en 7 misschien te groot en alsof ze mijn gedachten hebben gelezen zijn ze uitgekomen met een 6 inch display (wel wat breder en minder hoog) (https://carpuride.com/col...ith-hd-1080p-dual-cameras) en dit komt meteen met voor en achter camera (denk als dashcam te gebruiken?) en een wired controller voor op je stuur. Nadeel: niet te lezen dat voeding met usb is te doen dus stroom moet ik aftappen, op relais zetten of direct op accu).

Oh, en als je een product in je winkelmandje laat liggen met je email sturen bijne elke dag een kortingscode toe (tot nu toe hoogste 'korting' is 35%.

1 grote nadeel van deze 3 systemen is dat je het niet makkelijk op en af kan halen. Zo'n schermpje wil ik liever toch eraf halen als ik niet rij.

Montage dacht ik aan boven speedometerscherm met behulp van een aliexpress klemmetje:
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

[Afbeelding]
Heb jij deze carpuride inmiddels gekocht? Zo ja, ben ik wel benieuwd naar je ervaring!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:21
Vandaag VRO training gereden :) een belangrijke tip geleerd voor 3-kwartsbochten (verdwijnpunt opzoeken) en verder een groot compliment gehad: Het is blijkbaar aan mij af te zien dat ik veel ervaring heb :P. Sterker nog, een van de instructeurs wil graag praten over een mogelijke opleiding tot instructeur. Erg gaaf en ik ga dat gesprek in ieder geval aan, ben nu wel benieuwd geworden.

De NC doet nog steeds trouw dienst, heeft volgens mij net zoveel km's op de teller staan als alle andere motoren op de cursus opgeteld :') en zo ongeveer de langzaamste van het setje maar zo heel hard gaat het daar natuurlijk allemaal niet.

Gelijk opgegeven voor een vervolgcrusus (slipcursus, noodstops in diep water en over objecten rijden enzo). Lijkt me supertof om te leren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXtgvKok4ASo4VZfxmqlr_VOvpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvCBR6atYBgg3Op28nPoGYoz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-06-2024 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nog iemand in Rosmalen geweest vandaag?
https://ticketpoint.nl/evenement/ridersfestival/

Op het parkeerterreein was het Harleys galore maar ook veel andere merken te zien. Stunters vlogen op 7(?) meter hoogte achterstevoren over je heen, en meer van die grappen te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZU4kSn6I4lw2mYkidiusk421noI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVj8F3YumkLA89kxKlynh0mY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_7y7brXpxbOMmZVx1prd8DbIzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFvR6OeracjD9GV5qhraYVAP.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dekeizer
  • Laatst online: 18-09 22:18
mr.hypocrite schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:20:
[...]

Optie 1: Aangeraden door Joepla: Macxa C5 pro
AA display in een houder wat meteen stroom levert, extra bevestiging met een schroefje aan de achterkant.
Vanuit de houder lopen er draden die je aansluit via USB of je lust het door naar je accu. In principe zit alles vast en haal je alleen je device uit de cradle/houder.
Heb dit apparaatje sinds een maand in bezit en gebruik. Support is goed, kwaliteit is solide. Veel accessoires meegeleverd. De Carplay-verbinding (ik zit op iOS) gaat vlot. Scherm is zeker niet klein, maar inderdaad ook niet ontzettend groot. Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief, met name de betrouwbaarheid (geen crashes, uitval, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
botoo schreef op zondag 2 juni 2024 @ 19:17:
Nog iemand in Rosmalen geweest vandaag?
https://ticketpoint.nl/evenement/ridersfestival/

Op het parkeerterreein was het Harleys galore maar ook veel andere merken te zien. Stunters vlogen op 7(?) meter hoogte achterstevoren over je heen, en meer van die grappen te zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij (vrouwlief en onze twee kinderen) zijn gisteren geweest… was wel een leuk evenement, maar we hadden het grootser verwacht! Het stuntteam was wel spectaculair, en de grote variatie aan motoren was ook erg leuk om te bekijken…

Het belangrijkste voor ons was echter dat het de eerste keer voor mijn vrouw was, om een flink eind snelweg te rijden! Zelf ben ik op de Soes gegaan…
Conclusie was dat het geen pretje is op de snelweg met die Soes (zeker met de forse wind die we hadden)… zowel de Soes als de MP3 van mijn vrouw vibreren nogal op snelwegsnelheden! Zelf ben de BMW gewend op snelwegen (vorig weekend nog in de Vogezen geweest, kom ik nog op terug), maar zo’n cruiser is toch echt veel meer afzien!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

streamnl schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:41:

Edit: Cagiva Raptor 650
bj:2004
Vertellen wat de symptomen zijn en niet wat je denk dat er aan de hand is. Laat de garage maar het zoekwerk doen, zijn er veel beter in.

Stel jij zegt 'maak de carbs maar schoon' terwijl het de synchronisatie is, of de naalden die niet goed staan.
Mag je betalen voor ene handeling die niet geholpen heeft. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 03-06-2024 07:52 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.