Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:51
s006110 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:59:
[...]

Wij (vrouwlief en onze twee kinderen) zijn gisteren geweest… was wel een leuk evenement, maar we hadden het grootser verwacht! Het stuntteam was wel spectaculair, en de grote variatie aan motoren was ook erg leuk om te bekijken…

Het belangrijkste voor ons was echter dat het de eerste keer voor mijn vrouw was, om een flink eind snelweg te rijden! Zelf ben ik op de Soes gegaan…
Conclusie was dat het geen pretje is op de snelweg met die Soes (zeker met de forse wind die we hadden)… zowel de Soes als de MP3 van mijn vrouw vibreren nogal op snelwegsnelheden! Zelf ben de BMW gewend op snelwegen (vorig weekend nog in de Vogezen geweest, kom ik nog op terug), maar zo’n cruiser is toch echt veel meer afzien!
Ze horen beide niet zo te vibrereren bij nederlandse snelwegsnelheden ( 100 Km\h ervan uitgaande dat je overdag reed)
Zeker bij de Mp3 willen de lagers van de balhoofden ( hij heeft er 3 zeg maar) slecht zijn, en ook de stuurarm koppelingen willen ook nogal eens speling op zitten ( en die zijn best prijzig voor wat het zijn) en de uitlijning is natuurlijk ook wel een dingetje met die 2 wielen voor.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Veel mensen zien vibraties op hogere snelheden ook vaak als een probleem van de motor, terwijl ze zelf het stuur krampachtig vasthouden en zo ieder windstootje op hun lijf zelf aan het stuur doorgeven.

Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar het komt wel regelmatig voor.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:05:
Veel mensen zien vibraties op hogere snelheden ook vaak als een probleem van de motor, terwijl ze zelf het stuur krampachtig vasthouden en zo ieder windstootje op hun lijf zelf aan het stuur doorgeven.

Bandenslijtage, bandendruk, slechte veren, (zij)koffer turbulentie, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Precies. Of met een duo rijden waardoor er een irritante turbulentie ontstaat.

En tot slot het wegdek natuurlijk ook nog.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:11
_Apache_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:51:
[...]
Stel jij zegt 'maak de carbs maar schoon' terwijl het de synchronisatie is, of de naalden die niet goed staan.
Mag je betalen voor ene handeling die niet geholpen heeft. 8)7
Beetje garage doet eerst eigen onderzoek toch?
Anders komt de klant terug met 'ja het probleem is niet verholpen'.

Nadeel is alleen dat als je écht zeker weet wat t probleem is dat ze dan ook nog steeds onderzoek doen en je daar ook voor mag dokken... Zo had ik dat bij de auto van mn oma, anwb monteur was geweest omdat de auto niet startte en hij gaf aan dat de accu vervangen moest worden. Dus ik met de auto naar de garage, ja accu moet vervangen, zei de anwb monteur. "Nee we gaan eerst eigen onderzoek doen" 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ligt er altijd een beetje aan hoe je het brengt.

> "Luister, de auto stottert, is alleen aan de praat te houden als ik vol gas geef. Zodra ik het gas los laat, slaat 'ie direct af. Maar, normaal zet ik de auto op contact en hoor ik de brandstofpomp ook draaien. Dat hoor ik nu niet. Ben je het er mee eens om de brandstofpomp te vervangen, wat bij dit model auto sowieso een zwak punt is? Kijk dan ook gelijk even naar het brandstoffilter alsjeblieft, die heb je dan toch los."

Eind van de middag, de auto is klaar.

< "Ja, we hebben niets gevonden, en we hebben dus niets vervangen. Dat is 200 euro alsjeblieft."
> "Heb je ook een proefrit met de auto gemaakt?" :?
< "Nee, want de computer zei dat er niets aan de hand was."
|:( |:( |:(
Bij het verlaten van het terrein voor een proefritje slaat de auto af.
>"Dus, brandstofpomp maar vervangen en die factuur voor het onderzoek maar laten vervallen?" ;)
Er kwam nog flink wat gesputter, maar dat onderzoek heb ik écht niet betaald. De brandstofpomp was het probleem. ;)

Zo'n zelfde gevoel krijg ik ook bij de Yamaha-dealer. Alle symptomen opgesomd, met logboek en al erbij. Maar de computer geeft geen foutmelding, dus er is geen probleem.

Mijn vaste monteur staat er wat dat betreft heel anders in en gaat ook samen met mij de diagnose-zoektocht en discussie aan. En als we dan samen de verkeerde conclusie trekken, weet hij ook dat ik daar niet moeilijk over zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

RubjeMazter schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Beetje garage doet eerst eigen onderzoek toch?
Anders komt de klant terug met 'ja het probleem is niet verholpen'.

Nadeel is alleen dat als je écht zeker weet wat t probleem is dat ze dan ook nog steeds onderzoek doen en je daar ook voor mag dokken... Zo had ik dat bij de auto van mn oma, anwb monteur was geweest omdat de auto niet startte en hij gaf aan dat de accu vervangen moest worden. Dus ik met de auto naar de garage, ja accu moet vervangen, zei de anwb monteur. "Nee we gaan eerst eigen onderzoek doen" 7(8)7
Nou ja, definieer 'onderzoek'. Even de multimeter aan de accu, of een accutest en na een minuut weet de monteur wat de status is van de accu. Dan heeft ie alsnog goed onderzoek gedaan, en dan gaat ie echt niet doorberekenen. Zeker niet als het onderdeel is van wat groters (apk, odnerhoudsbeurt ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Is iemand toevallig al over de A12 tussen Bodegraven & Utrecht geweest sinds de werkzaamheden zijn begonnen vandaag? Ik ben benieuwd of er alleen 2 banen zijn afgesloten, of dat de overgebleven banen ook versmald zijn. In het 1e geval niets aan de hand en kan ik gewoon filteren, maar met smallere rijstroken kan ik beter een binnendoor-route vinden wanneer ik weer naar kantoor moet :P

@DrivinUCrazy ze hebben dus alleen even de computer uitgelezen, en vragen daar dan €200 voor? Dat is lekker verdienen :X

[ Voor 61% gewijzigd door Chakotay op 03-06-2024 09:49 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Naast het feit dat ze bij een beurt ook ongevraagd de (2 weken oude!) ruitenwissers hadden vervangen, én de ruitensproeier vloeistof voor een bedrag alsof het printerinkt was hadden bijgevuld... Wat wel knap is want die had ik zelf nog afgetopt. Toen was de maat wel echt vol.

Mijn huidige garagehouder bewijst dat het wél kan. Expertise, zelf nadenken en niet blindelings de computer geloven, en alleen doen wat er nodig is. Voor schappelijke prijzen. Zo heb ik nu ook een motor monteur, en probeer ik gelijk weer terug ontopic te gaan. ;)

Wat me er aan laat denken, over 900km staat de kilometerteller op 50.000. Langzaamaan maar eens een afspraak gaan maken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:09:
Precies. Of met een duo rijden waardoor er een irritante turbulentie ontstaat.

En tot slot het wegdek natuurlijk ook nog.
We reden inderdaad beide duo…

En het zijn echt vibraties vanuit het motorblok!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Laatst online: 18-09 17:01
zijn er hier mensen die recentelijk nog een motor hebben geimporteerd? ik haal als alles goed gaat vrijdag m'n, voor mij, nieuwe Multistrada 950S op in dld en wil uiteraard snel rijden.

niet mijn eerste import, maar tegenwoordig kan bpm aangifte online, wat het proces, lijkt mij sneller maakt?

zijn er mensen bekend met de huidige doorlooptijden tussen RDW keuring en ontvangst kentekenbewijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Heb jij deze carpuride inmiddels gekocht? Zo ja, ben ik wel benieuwd naar je ervaring!
Ik ben voor de Carpuride W702B gegaan (optie 3).

30 mei besteld en zou gisteren zijn aangekomen in Nederland. Nog geen track and trace gekregen van de Nederlandse post.

Als ik hem binnen heb dan zal ik wat foto's en ervaringen delen.

Keuze voor de B variant is omdat ik ondertussen alternatieven heb gevonden voor de dure BMW Nav 6 cradle.
Het is gebaseerd op de Garmin Zumo 660 of 595 en heb alternatieven kunnen vinden op ali. Heb alleen de power nodig maar is een beetje kort dag om zo voor de vakantie dit helemaal uit te zoeken.
Voordeel: Als alles is opgezet kan ik ipv de android auto display ook een telefoonhouder in plaatsen met USB uitgang óf een telefoonhouder met draadloos opladen hoewel mijn telefoon draadloos opladen nog niet ondersteund en dit voor de toekomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:51:
[...]

Vertellen wat de symptomen zijn en niet wat je denk dat er aan de hand is. Laat de garage maar het zoekwerk doen, zijn er veel beter in.

Stel jij zegt 'maak de carbs maar schoon' terwijl het de synchronisatie is, of de naalden die niet goed staan.
Mag je betalen voor ene handeling die niet geholpen heeft. 8)7
Ik zag de handelingen van het schoonmaken op youtube en was al tot de conclusie dat ik hier niet aan ga beginnen.
Hier mis ik gewoon te veel technische kennis voor.
Dus ja, woensdag breng ik haar even naar de garage

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 03-06-2024 13:38 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 18:11
Nico95 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:42:
zijn er hier mensen die recentelijk nog een motor hebben geimporteerd? ik haal als alles goed gaat vrijdag m'n, voor mij, nieuwe Multistrada 950S op in dld en wil uiteraard snel rijden.

niet mijn eerste import, maar tegenwoordig kan bpm aangifte online, wat het proces, lijkt mij sneller maakt?

zijn er mensen bekend met de huidige doorlooptijden tussen RDW keuring en ontvangst kentekenbewijs?
vorig jaar alles online gedaan en had binnen 5 dagen mijn kentenbewijs _/-\o_
Motor daarna wel naar 3 maanden ingeruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Laatst online: 18-09 17:01
ibothead schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:44:
[...]

vorig jaar alles online gedaan en had binnen 5 dagen mijn kentenbewijs _/-\o_
Motor daarna wel naar 3 maanden ingeruild
Hoopvol! ik heb maandag een keuringsafspraak staan, heb de ambitieuze hoop dat ik het opvolgende weekend rijden kan O-)

ik sluit overigens ook niet uit dat ik de motor na de zomer weer weg doe, om er wellicht een centje aan te verdienen. maar hij is wel zodanig naar wens, dat ik dat misschien toch wel lastig ga vinden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Volgende motortrip: 7-8 juli. Zondag richting Ardennen, rondje rijden en in Monschau eindigen, maandag rondje Eifel en weer terug naar huis.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat hebben wij gisteren nog gedaan. Van thuis uit via Heerlen vertrokken, via Roetgen (langs een bakkerij) naar Imgenbroich, achter Monschau langs want daar kom ik niet graag, richting Hellenthal, Kronenburg, Steffeln, Gerolstein, Salm, Birresborn, Stausee Bitburg, Bollendorf, Echternach, Berdorf, Wallendorf, Vianden, Keppeshausen, Daleiden, Tintesmühle, Weiswampach, Vielsalm, Francorchamps, en snelweg weer naar huis.

594 km . :P

Alstublieft, bij deze heb je je route ook alvast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik moet wel vanaf Utrecht en weer terug, maar da's als je eenmaal bij Roermond bent niet zo ver meer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s006110
Kevinr1989 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Heel toevallig naar de Motorherberg daar? If so, wil je laten weten hoe het daar is? Zit nu zelf in Reil (aan de Moezel), bij een Nederlands stel die een Motorherberg runt :)
Zoals beloofd, zou ik hier nog op reageren...

La Mouche is een heerlijke, no-nonsense motor herberg! Er hangt een gezellige sfeer, en de omgeving is schitterend. Via hun website kun je veel leuke routes vinden, van eenvoudig tot extreem.

Eten en accomodaties zijn ook dikke prima! 's ochtends gezamenlijk ontbijten, waarbij er gezellig eitjes worden gebakken. Als je terugkomt van je rit, heeft Anselma binnen no-time een biertje voor je klaarstaan... 's avonds met zijn allen genieten van de kookkunsten van Anselma (eten wat de pot schaft)

En voor de liefhebber, heb ik een video samengesteld van ons lange weekend daar...

(als je geen geduld hebt, om het hele uur door te worstelen, zou ik toch even doorspoelen naar de laatste 10 minuten :X )

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 08:05:

Bij mijn Alpje was het 'ongeschikte' banden (ik reed 50/50 offroadbanden op de snelweg) en koffers, dan wilde hij bij 130 nog wel eens lichtjes kwispelen ja. Dan nam ik iets terug en verdween het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Maar daarom doe jij het ook in 2 dagen, ik in 1. De route die ik beschreef was overigens zo'n 445km.

Houd er trouwens rekening mee dat ze nu eindelijk zijn begonnen te werken aan de N68 tussen Grand-Halleux en Vielsalm. Dat was deels ingestort. Lang kon je daar via een wegversmalling langs; nu niet meer. En de omleidingsroute is niet echt je van het. Neem liever de N645 via Lierneux.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

streamnl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:38:
[...]

Ik zag de handelingen van het schoonmaken op youtube en was al tot de conclusie dat ik hier niet aan ga beginnen.
Hier mis ik gewoon te veel technische kennis voor.
Dus ja, woensdag breng ik haar even naar de garage
Ja, en duidelijk de grenzen aangeven. Dat hij dus mag bellen als hij iets anders waarneemt wat hij aangepakt wil hebben, maar niet is wat jullie hebben afgesproken.
De vorige garagist die ik sprak had hier veel te veel vrijheid in genomen. En heeft zonder contact te nemen meer dan duizend euro aan meerwerk gedaan. Waarvan hij vond dat het nodig, en ik nijdig was omdat hij dit niet zonder overleg heeft gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 03-06-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:57:
[...]

Bij mijn Alpje was het 'ongeschikte' banden (ik reed 50/50 offroadbanden op de snelweg) en koffers, dan wilde hij bij 130 nog wel eens lichtjes kwispelen ja. Dan nam ik iets terug en verdween het weer.
Ik heb met jouw koffer ook nog wel eens knie aan de grond over een kaarsrechte weg gereden ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
s006110 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:55:
[...]
(als je geen geduld hebt, om het hele uur door te worstelen, zou ik toch even doorspoelen naar de laatste 10 minuten :X )
Die voor je reed had mooi geluk op 59:43....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
_Apache_ schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Ja, en duidelijk de grenzen aangeven. Dat hij dus mag bellen als hij iets anders waarneemt wat hij aangepakt wil hebben, maar niet is wat jullie hebben afgesproken.
De vorige garagist die ik sprak had hier veel te veel vrijheid in genomen. En heeft zonder contact te nemen meer dan duizend euro aan meerwerk gedaan. Waarvan hij vond dat het nodig, en ik nijdig was omdat hij dit niet zonder overleg heeft gedaan.
Uiteraard. Maar dat komt wel goed.
Ik ken hem al jaren.
Toch bedankt voor de tip

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Nico95 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:49:
[...]

Hoopvol! ik heb maandag een keuringsafspraak staan, heb de ambitieuze hoop dat ik het opvolgende weekend rijden kan O-)

ik sluit overigens ook niet uit dat ik de motor na de zomer weer weg doe, om er wellicht een centje aan te verdienen. maar hij is wel zodanig naar wens, dat ik dat misschien toch wel lastig ga vinden :X
ik had met mijn domme kop een versys 1000gt gekocht in belgie 8)7 Ding is 260 kilo zwaar leeg dus naar 1 weekend kamperen met volle bepakking en stuk file rijden wist ik dit is helemaal niks voor mijn al reed het geweldig als je snelheid had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:58:
Maar daarom doe jij het ook in 2 dagen, ik in 1. De route die ik beschreef was overigens zo'n 445km.

Houd er trouwens rekening mee dat ze nu eindelijk zijn begonnen te werken aan de N68 tussen Grand-Halleux en Vielsalm. Dat was deels ingestort. Lang kon je daar via een wegversmalling langs; nu niet meer. En de omleidingsroute is niet echt je van het. Neem liever de N645 via Lierneux.
Klopt was al met pasen zo O-) omleidings route wordt heel heel slecht aangegeven !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
ozzynator schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Die voor je reed had mooi geluk op 59:43....
Die is er inderdaad goed afgekomen... (is een maatje van me)

Uiteindelijk hebben we die Aprilia rijdend naar Nederland weten te krijgen, met alle McGyver skills die we in ons hadden

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMLTl2HAFZHBmRLRizp_RJA8OvsOTHT72_KL3T5W57fbfdE8EzXg-vM4LQnr0aa6s3EpyJGN64JFTNjZb4FZwSt7eBQA6OZWikQK-DkEi2rRXc1TxAJUUVMdLxHEkc9xiICCWFREBQsigivBsopPlULFw=w959-h1279-s-no?authuser=0

Motor is wel economisch totall loss... repareren kost (veel) meer dan vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:00:
[...]

Ik heb met jouw koffer ook nog wel eens knie aan de grond over een kaarsrechte weg gereden ja. :P
Ja maar die koffers zijn ook wel onhandig gevormd :P. Heb ik nog persoonlijk in Duitsland ergens opgepikt ooit!!

Bij de VRO bijna stepje aan de grond gehad in sommige bochten, maar helemaal ertegen werd lastig als ik de chicken strip op mijn achterband zo even bekijk :P. Ik had mijn lege koffers er wel op, redenerend dat koffers goedkoper zijn dan bodywork... maar gelukkig niet nodig gehad.

Schuin over een kaarsrechte weg heb ik eenmaal meegemaakt toen ik luttele maanden in mijn verse A rijbewijs met (zo bleek achteraf) met windkracht elf naar huis ben gereden na de motorbeurs. Ondanks de extra ervaring in de jaren erna voel ik de angst nog als ik daar aan terugdenk, waaiend van rijstrook naar rijstrook.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-06-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Bommes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 18:44:
[...]

Kan je telefoon overweg met een micro sd kaartje?
Mijn huidige en oude telefoon wel. Die oude een Samsung S10 gebruik ik voor het verwerken van mijn GoPro opnames.
Sd kaartje uit de GoPro in de telefoon, en met Samsung Galerij bewerk ik ze. Knippen in stukjes, deeltjes samen voegen, enz. Gaat allemaal veel vloeiender dan op mijn pc.

Die zelfde telefoon draait ook Osmand open zit mijn werk simkaart in. Onderweg gebruik die dus toch al om te navigeren.
[Afbeelding]
Dit lijkt een goede tip te zijn. Ik kan hem in de Samsung van mijn vrouw stoppen. Straks kijken of hij ook via de pc herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:06
s006110 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:22:
[...]

Die is er inderdaad goed afgekomen... (is een maatje van me)

Uiteindelijk hebben we die Aprilia rijdend naar Nederland weten te krijgen, met alle McGyver skills die we in ons hadden

[Afbeelding]

Motor is wel economisch totall loss... repareren kost (veel) meer dan vervangen
Oei wat zonde... Maar wat gebeurde er nou? Het leek wel een high-sider zoals ie er overheen ging...
Wel lekker filmpje, prachtige omgeving :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Kars schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Oei wat zonde... Maar wat gebeurde er nou? Het leek wel een high-sider zoals ie er overheen ging...
Wel lekker filmpje, prachtige omgeving :)
Kijken we naar hetzelfde filmpje? Ik lees highsider maar op 59:43 zie ik alleen een side-steppende achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Het was een higsider… eerst gebrek aan grip, en toen ineens teveel grip…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:19

Destruction

(ex-)Automonteur

Een vriend van me had dat afgelopen vrijdag op Assen. Achterkant breekt uit, krijgt weer grip, motor komt weer overeind (op dit moment denkt hij: Dat was 'm dan) en daar had hij de pure mazzel dat de motor niet doorschoot de andere kant op voor de daadwerkelijke highsider. Maar hij reed 'm wel gelijk de pits in en de paddock op. 't is wel goed zo. Hij rijdt tijden van <2min en uiteraard op een circuit geprepareerde motor met slicks etc, maar als een slick die 1,5 circuitdag oud is 't opgeeft in een bocht waar de snelheid hoog ligt, dan is 't wel klaar :+ Alsin, deze set slicks in de kliko, nieuwe erop en de volgende trackday weer rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 03-06-2024 18:03 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
s006110 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 17:53:
Het was een higsider… eerst gebrek aan grip, en toen ineens teveel grip…
Ah, ik dacht dat het alleen een highsider genoemd werd als je er daadwerkelijk af vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 08:11
HTT-Thalan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:15:
[...]
Ah, ik dacht dat het alleen een highsider genoemd werd als je er daadwerkelijk af vloog.
Dat is het volgens mij ook, lowsider is dat je er 'gewoon' afvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 16:21
RubjeMazter schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Lowsider is dacht ik als je wiel weg glijd zonder weer grip te vinden

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

RubjeMazter schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Lowsider = voorwiel. En de motor glijdt plat weg.
Highsider = achterwiel, de band glijdt even, maar herpakt zich weer, en katapulteert de rijder eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Maar volgens de definitie

Wikipedia: Highsider

moet je er wel af vallen :-P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:25:
[...]
Bij de VRO bijna stepje aan de grond gehad in sommige bochten, maar helemaal ertegen werd lastig als ik de chicken strip op mijn achterband zo even bekijk :P.
Kan gewoon met een 700X hoor, ook op tempo ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
4x2 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:09:
[...]

Kan gewoon met een 700X hoor, ook op tempo ;)
Hij wel :P.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
ik heb mijn eerste insta 360 filmpje ook van Vogezen klaar O-) :*) _/-\o_ 8)

Zoals je ziet erg veel regen ;(

https://youtube.com/@ivorooij?si=Pb8aRQeqhV26Sbpx
Droge filmpjes komen van zelf :*) :*) _/-\o_ O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 18:58:
Maar volgens de definitie

Wikipedia: Highsider

moet je er wel af vallen :-P.
Dat doet hij 2 minuten voor het eind toch ook ;)

Kreeg van wat ik zag wel een beetje het idee dat hij tegen/op zijn grens reed? Wat oepsjes, wijdlopen en momenten waarbij ik het idee had dat het niet echt lekker/soepel liep. Betrap ik mezelf ook wel eens op, lekker vlot willen rijden maar daar kan ik dat niet in m'n Hollandse tempo.

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 19:01
Afgelopen weekend met de vrouw en haar Himalayan 450 op pad door Groningen en een stukje Drenthe. Komen we ineens langs een zandpad bij Norg: dus wij van de weg af en het zand op. Ik had dikke lol, hoewel het waarschijnlijk nergens op leek. Maar mijn achterwiel slipte een heel klein beetje, dus ik vond het al spannend genoeg! De vrouw vond het heel spannend en hoewel het niet super warm was op zaterdag, vertelde ze achteraf dat ze flink gezweet had!

Komen we thuis zegt ze "volgens mij moet ik andere banden op de motor hebben, want dit is helemaal niets. We hebben de motoren gekocht om off-road mee te gaan en deze banden zijn waardeloos op zand." Mijn mond viel open. Hoe vet is dat?!

Lang verhaal kort: kan iemand gewoon zeggen welke banden ik moet kopen? Kijk op Youtube voor de lol maar eens naar advies over banden voor off- en on-road. Ik kom daar niet uit. Wát een keuze en de één zegt dit, de ander zegt dát maar die is gesponsord, etc. We zijn allemaal geen Pol Tarres of ARiemann, dus gewoon een band waar je 90% mee op de weg rijdt, maar die 10% off-road zijn dan nog wel goed te doen.

Ik dacht nu (na een klein half uur zoeken) dat de Continental TKC 70 wel wat zouden zijn voor haar. Sorry als ik nu iemand heel boos maak omdat ik niet Mitas of Heidenau zeg ofzo. Ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
JL Koppelle schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:56:
Afgelopen weekend met de vrouw en haar Himalayan 450 op pad door Groningen en een stukje Drenthe. Komen we ineens langs een zandpad bij Norg: dus wij van de weg af en het zand op. Ik had dikke lol, hoewel het waarschijnlijk nergens op leek. Maar mijn achterwiel slipte een heel klein beetje, dus ik vond het al spannend genoeg! De vrouw vond het heel spannend en hoewel het niet super warm was op zaterdag, vertelde ze achteraf dat ze flink gezweet had!

[YouTube]

Komen we thuis zegt ze "volgens mij moet ik andere banden op de motor hebben, want dit is helemaal niets. We hebben de motoren gekocht om off-road mee te gaan en deze banden zijn waardeloos op zand." Mijn mond viel open. Hoe vet is dat?!

Lang verhaal kort: kan iemand gewoon zeggen welke banden ik moet kopen? Kijk op Youtube voor de lol maar eens naar advies over banden voor off- en on-road. Ik kom daar niet uit. Wát een keuze en de één zegt dit, de ander zegt dát maar die is gesponsord, etc. We zijn allemaal geen Pol Tarres of ARiemann, dus gewoon een band waar je 90% mee op de weg rijdt, maar die 10% off-road zijn dan nog wel goed te doen.

Ik dacht nu (na een klein half uur zoeken) dat de Continental TKC 70 wel wat zouden zijn voor haar. Sorry als ik nu iemand heel boos maak omdat ik niet Mitas of Heidenau zeg ofzo. Ik heb geen idee.
Ik was altijd fan van mitas op mijn transalp, maar de tkc70 is volgens mij zo'n band waar je niet echt iets fout mee kan doen? Veel mensen kiezen hem, vast niet voor niks. Voor de auto ben ik zeker ook conti fan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:24

jeroenathome

Een regel tekst

@JL Koppelle Maak je niet druk over de mening van anderen. Als je tevreden bent met de TKC70 heb je gewoon een goede keus gemaakt. Uit eigen ervaring zeg ik wel dat je niet voor de Bridgestone AT41 moet gaan. Binnen 3k km zijn er haarscheurtjes zichtbaar. Dat voor een band die juist is gekozen voor asfalt en weinig offroad. Deze is al de vervanger voor de vorige met hetzelfde probleem. Deze week gaan er weer de Pirelli scorpion STR er weer op die standaard met de Teneré werd geleverd. Die is meer offroad, maar die kon ik zonder problemen 10k km mee rijden. Asfalt en zandwegen waren geen enkel probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKmgrXJwbWhROCwaH30Dcg6GRpY=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqkRdYLBKPb5WCJ4wsbQT1Zn.jpg?f=fotoalbum_medium

De gelinkte video is privé en zal door weinig mensen worden bekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenathome op 03-06-2024 21:06 ]

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
A13X schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Kreeg van wat ik zag wel een beetje het idee dat hij tegen/op zijn grens reed? Wat oepsjes, wijdlopen en momenten waarbij ik het idee had dat het niet echt lekker/soepel liep. Betrap ik mezelf ook wel eens op, lekker vlot willen rijden maar daar kan (ik) dat niet in m'n tempo.
Verrek ik heb de video net 30sec daarvoor weggeklikt dus helemaal gemist, je hebt gelijk. Zelfde oorzaak als eerst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 19:01
@HTT-Thalan & @jeroenathome bedankt voor de comments. Ik zal de TKC70 gaan bestellen en erop laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:50
JL Koppelle schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:10:
@HTT-Thalan & @jeroenathome bedankt voor de comments. Ik zal de TKC70 gaan bestellen en erop laten zetten.
Dat is gewoon net niets zo een tkc 70..
Ja een wegband met blokken voor looks.
Wat zit er nu voor banden op?

Wil je het beste compromis voor weg en ook offroad dan kom je bij de wat meer 50/50 banden uit.
TKC80'S of de Bridgestone Adventure Cross AX41.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
+1 voor de AX41. Heb ze nu onder de Tenere zitten en als ik nu een Himalayan zou kopen zou ik daar verder niet over nadenken en weer de AX41 nemen.

Ik begrijp de gedachtegang voor een band voor '90% weg, 10% off-road' wel, want dat is ook wat je aan kilometers doet. Ik wel tenminste, als het niet 95-5 is met al die woon-werk ritten ;)
Het verschil tussen 100/ en 90/10 is alleen zo klein dat die 10% off-road kilometers niet denderend veel beter gaan. Zeker als je net je eerste teentjes in het zand steekt heb je er behoorlijk profijt van voor wat noppigers te gaan.

Met een 50/50 band ben je niet ineens 40% beter dan met een 90/10, maar het is wel 5 keer zo leuk.
En die math checks out perfect! :+

[ Voor 11% gewijzigd door Melkunie op 03-06-2024 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@JL Koppelle ik rij al een tijdje op een setje Michelin Anakee Wild. Eronder gelegd voor een offroad-training, was best goed te doen door de modder e.d. Op de weg was het even wennen, maar toen ze na een paar dagen eenmaal ingereden waren gaat het prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
A13X schreef op maandag 3 juni 2024 @ 19:50:
[...]

Kreeg van wat ik zag wel een beetje het idee dat hij tegen/op zijn grens reed? Wat oepsjes, wijdlopen en momenten waarbij ik het idee had dat het niet echt lekker/soepel liep. Betrap ik mezelf ook wel eens op, lekker vlot willen rijden maar daar kan ik dat niet in m'n Hollandse tempo.
Zijn ‘probleem’ was dat hij opende Aprilia normaal gesproken sneller is dan ik op mijn RT… maar in deze omstandigheden is die BMW gewoon stabieler en sneller… er kwam dus een stukje overmoed in het spel… zelf reed ik ook op de grens van wat mogelijk was met die BMW (je hoort de stepjes ook regelmatig over het asfalt schuren), maar ik merkte dat ik niet op de grens van mijn kunnen reed, en dat de BMW nog marge had qua grip (ik houd een cm ‘chicken strip’ over op de band)

Een ander groot probleem met de Aprilia was dat hij een gloednieuwe Dunlop Sportband achterop had, en een wat oudere Pirelli GT band voorop… dat betekend dat je grip domweg onvoorspelbaar is, en bij vlagen je voorband wegglijd door de grip achter. En op het einde verloor hij achter wat grip, en die grip kwam abrupt weer terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
Vandaag aan het stoeien geweest met GoPro filmpjes van vorig jaar uit Italië. Ik ben helemaal niet handig met bewerken, maar het is me redelijk gelukt.
Is een GoPro 10 en ik heb gebruik gemaakt van de gratis versie van Capcut. Werkt best makkelijk.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden: YouTube: Manghen Pass - Triumph Tiger 800 vs BMW S1000XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
JL Koppelle schreef op maandag 3 juni 2024 @ 20:56:

[YouTube]

Tof! leuk om dat zo samen te doen.
En hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt. Je ziet dat je vrouw wat ontspannender gaat zitten en het dan vanzelf wat makkelijker wordt. En het helpt ook al als ze iemand bij zich heeft zoal jou, dan trek je jezelf wat sneller mee omdat je ziet dat het kan.

Probeer inderdaad af en toe je achterwiel te laten slippen, dan wen je een beetje aan dat gevoel en dat het zeker en vast vaker gaat gebeuren (met opzet of soms vanuit het niets).

Qua banden zou ik zeker niet snel voor de tkc70 gaan als je echt meer zand wil pakken, ja het kan maar zodra het mul wordt of wat vochtig is dat gewoon teveel een straat band.

De regel is eigenlijk heel simpel, je kiest voor meer zand of voor meer straat, hoe meer zand je kiest hoe hoger en lomper de nop, en hoe sneller hij slijt op de straat. Andersom hoe meer straat je kiest hoe eerder je banden een eigen leventje gaan lijden.

Als je een tkc80 pakt kan je prima grip houden in wat zand en blubber en in mijn ervaring werken die ook prima op straat en kan je je knie nog steeds aan de grond krijgen, het slijt iets sneller maar geeft veel vertrouwen in beide situaties. Wel krijg je er mogelijk wat trillingen voor terug, maar als je niet veel snelweg rijdt is dat geen heel groot probleem.

En Nederland is mooi om te testen, we hebben de lastigste ondergronden in overvloed, mul zand en diepe drek _/-\o_ en daar wil je dan echt wel een goede band voor!

Ga je alleen met "mooi" weer rijden dan kom je er met een tkc70 echt wel doorheen, maar die geeft je wel aanzienlijk minder vertrouwen omdat die zijwaarts ruts (diepe banden sporen) in gaan slippen en vrij zenuwachtig reageren als de ondergrond wat minder stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:16:
@JL Koppelle ik rij al een tijdje op een setje Michelin Anakee Wild. Eronder gelegd voor een offroad-training, was best goed te doen door de modder e.d. Op de weg was het even wennen, maar toen ze na een paar dagen eenmaal ingereden waren gaat het prima :)
Dat is inderdaad al een stuk meer nop dan de tkc70. Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me niet een hele verkeerde 50/50 band.

edit: ohja en laat je vooral door wat mensen informeren en eventueel testen. Een banden keuze kan best wat impact hebben.
Ik heb momenteel e12 van mitas eronder en dan ga je niet even een ritje naar de Eiffel doen, want dan ben je je banden kwijt als je weer terug bent.... dus een 50/50 band is een mooie tussenweg.

[ Voor 24% gewijzigd door kneusteun op 04-06-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ja als we dan toch in 50/50 territory gaan aanbevelen roep ik de Mitas E-07 Dakar :P.

https://www.bandenleader....nd/mitas/e-07-plus-dakar/

mijn laatste band onder de Alp tot ik hem verkocht. Ik haalde er echt wel 10k+ kilometers uit met redelijk wat snelweg in de mix en op terrein echt een beest. De Dakar versie heeft als verschil ten opzichte van de 'gewone' E-07 een extra stijve zijwand, deze heeft 'leeg' (lekke band dus) nog ~0,5 bar aan stijfheid dus je komt er nog mee in veiligheid als je voorzichtig bent. En n.a.v. de ervaring met het erop leggen kan ik je zeggen dat hij ook niet zomaar van de velg zal lopen.

Ik kan niet voor jouw motor spreken (een 1988 Transalp zal daar niet mee te vergelijken zijn) maar ik had nooit issues met deze band op asfalt, niet in de regen, niet in de bochten. Prima grip en goeie stopafstand (voorzover mogelijk met 55pk, 1 enkele klauw voor en een trommelrem achter).

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-06-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vind de dakar te "hard" om echt plat te gooien in de bochten op asfalt.
Daarom zelf voor de E09 gegaan, alleen die slijt dan wel weer erg hard op asfalt.

Tot nu toe vond ik zelf de tkc80 de beste 50/50 band, en daarna komt de karoo 3, die werkt ook erg lekker wel als 50/50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:43:
Vandaag VRO training gereden :) een belangrijke tip geleerd voor 3-kwartsbochten (verdwijnpunt opzoeken) en verder een groot compliment gehad: Het is blijkbaar aan mij af te zien dat ik veel ervaring heb :P. Sterker nog, een van de instructeurs wil graag praten over een mogelijke opleiding tot instructeur. Erg gaaf en ik ga dat gesprek in ieder geval aan, ben nu wel benieuwd geworden.

Gelijk opgegeven voor een vervolgcrusus (slipcursus, noodstops in diep water en over objecten rijden enzo). Lijkt me supertof om te leren.
Vervolgcursussen zijn altijd aan te raden, geeft ook aan dat je er plezier in hebt. Dat laat me er aan denken, ik had me ook voorgenomen de vervolgtraining van de VRO die ik eerder dit jaar gedaan had, te volgen. Eens kijken wanneer dat nog kan.

Ik wil even terug komen op de opmerking om zelf instructeur te worden. Dat betekent niet alleen dat je duidelijk ervaring hebt, maar ook dat er minder slechte gewoontes in zijn geslopen. Ik durf wel te zeggen dat ik inmiddels aardig wat ervaring heb, maar er zijn ook zát slechte gewoontes die ik me heb aangeleerd. Ik kan veel (blijven) verbeteren aan mijn rijtechniek en rijstijl. Dus dat zou ik zéker als een compliment beschouwen. :)
Ik ben wel benieuwd naar het eventuele vervolg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:36
Ah, de bandendiscussie! Eens in de zoveel tijd popt 'ie toch weer op hè ;-). Iedereen moet vooral zelf ervaren waar zijn / haar voorkeur ligt maar ik ben het qua allroad banden met Kneusteun eens: het blijft linksom of rechtsom (en ook rechtuit...) een compromis tussen offroad en onroad performance.

Op mijn DesertX liggen nu nog de standaard Pirelli STR's. Die zijn perfect voor op het asfalt en een simpel gravelweggetje maar lopen al snel tegen de limiet aan in het terrein. Ik stap binnenkort over op de Dunlop Trailmax Raid als meer 50/50 alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Vervolgcursussen zijn altijd aan te raden, geeft ook aan dat je er plezier in hebt. Dat laat me er aan denken, ik had me ook voorgenomen de vervolgtraining van de VRO die ik eerder dit jaar gedaan had, te volgen. Eens kijken wanneer dat nog kan.

Ik wil even terug komen op de opmerking om zelf instructeur te worden. Dat betekent niet alleen dat je duidelijk ervaring hebt, maar ook dat er minder slechte gewoontes in zijn geslopen. Ik durf wel te zeggen dat ik inmiddels aardig wat ervaring heb, maar er zijn ook zát slechte gewoontes die ik me heb aangeleerd. Ik kan veel (blijven) verbeteren aan mijn rijtechniek en rijstijl. Dus dat zou ik zéker als een compliment beschouwen. :)
Ik ben wel benieuwd naar het eventuele vervolg. :)
Dankjewel, zeer gewaardeerd :). Ik heb sowieso wel de slechte gewoonte (weet ik van mezelf) om de achterrem er lichtjes bij te pakken in hele slome/scherpe bochten omdat dat makkelijker is dan naar zijn 1 terugschakelen (de NC is niet zo soepel onderin de toeren) maar dat is ze niet opgevallen denk ik.

En ja, motorrijden is leuk. Ik bedenk me telkens weer 'dit was tof, moet ik vaker doen' maar life gets in the way enzo. Donderdag heb ik een evenement met klanten, en zeker als ik voor de baas rij is met onze EV gaan logisch want maximale 'winst' qua kilometers, maar met de motor is leuker... ook al is het snelweg. Vroeger deed ik niet anders...

Ik heb anderen horen vertellen dat die geavanceerde cursus (dus over een band op de snelweg durven rijden b.v.) ze een enorme boost in vertrouwen heeft gegeven en dat is altijd prettig. Nogmaals dank voor de aanmoediging :) ik zal zeker laten weten of het een vervolg krijgt. Ik heb mijn gegevens ingestuurd naar die instructeur in ieder geval.

@Daniel L.

bij de transalpclub waren er lieden bij die gewoon 2 sets velgen en banden hadden en dan de noppen eronder smeten voor dat soort ritten en dat is natuurlijk ideaal. Maar ik was lui (moest sowieso al heel veel onderhoud aan die Alp doen vanwege mijn kilometrage) en kan niet geheel ontkennen dat ik het ook gewoon tof vond om te zien op zo'n motor. Sowieso is het beetje vreemd om 100% straatbanden onder een volledig uitgebouwde ADV bike te zetten (verhoogd stuur, crashbars, verlaagde pegs, crash plate etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja en extra paar wielen is gewoon een top idee...

Ik heb te weinig tijd gehad om te rijden, en nu moet ik vanwege verbouwing en planning ineens woensdag 3 weken op vakantie.
Normaal zou ik zeggen we pakken de motor, maar dan heb ik dus nu met die e012 wel echt de verkeerde band, die zou na 1500 km snelweg al helemaal weg zijn :(

Vandaar dat in de zomer een 50/50 band echt niet verkeerd is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@HTT-Thalan Bij de VRO (eigenlijk zelfs bij de AVB oefeningen voor je rijbewijs al) leren ze je de motor te stabiliseren met de achterrem bij langzamere manouvres. Dat is geen slechte gewoonte, dat is juist goed. ;)

Dat over een obstakel rijden op snelheid is zo spannend niet. Het obstakel voor de oefening stelt niet veel voor om eventuele schades te vermijden. Die motor is simpelweg bijna niet van zijn pad te krijgen, dus je moet dat een keer ervaren. Maar meer dan dat is het niet.
Uitwijken op snelheid wordt dan opeens een stuk interessanter. Want... Die motor is maar met moeite van zijn pad te krijgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:50:
@HTT-Thalan Bij de VRO (eigenlijk zelfs bij de AVB oefeningen voor je rijbewijs al) leren ze je de motor te stabiliseren met de achterrem bij langzamere manouvres. Dat is geen slechte gewoonte, dat is juist goed. ;)

Dat over een obstakel rijden op snelheid is zo spannend niet. Het obstakel voor de oefening stelt niet veel voor om eventuele schades te vermijden. Die motor is simpelweg bijna niet van zijn pad te krijgen, dus je moet dat een keer ervaren. Maar meer dan dat is het niet.
Uitwijken op snelheid wordt dan opeens een stuk interessanter. Want... Die motor is maar met moeite van zijn pad te krijgen! ;)
Ja de uitwijkoefening AVB is 'maar' 50km/h maar ik heb horen zeggen dat ze het ook wel eens met hogere snelheden oefenen... ik vraag me serieus af waar de natuurkundige limiet zit :P. Bij de bochtentraining was het advies dat de instructeur gaf voor het corrigeren van een wijde bocht 'harder duwen' (hij stipte countersteering uiteraard aan, meer bewustwording van het feit) en dat is wat je bij uitwijken ook moet, maar ik kan me op dit moment nog niet voorstellen dat ik bij pak 'em beet 100km/u zo hard op mijn stuur zou willen douwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dát is precies wat ik bij de VRO Expert toen in Lelystad heb gedaan. Toen was het nog op het politiecircuit.
Versnellen in de bocht, doortrekken op het rechte stuk, en uitwijken met 100-110 km/h. Dat is nog niet zo makkelijk als het uitziet.

Ik wilde bewust oefeningen doen met snelheden die ik op straat ook rijd. Immers, landweggetjes in Duitsland zijn gewoon 100km/h, dan wil ik dat ook eens geoefend hebben.

[Edit]: en precies dát, uitwijken op de snelweg, heb ik afgelopen jaar ook moeten doen. En dan blijkt toch maar weer dat het mantra "kijk waar je heen wil!" er flink ingehamerd moet zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-06-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bommes schreef op maandag 3 juni 2024 @ 21:39:
[...]

Dat is gewoon net niets zo een tkc 70..
Ja een wegband met blokken voor looks.
Wat zit er nu voor banden op?

Wil je het beste compromis voor weg en ook offroad dan kom je bij de wat meer 50/50 banden uit.
TKC80'S of de Bridgestone Adventure Cross AX41.
TKC70 rocks zitten daar weer net tussenin.. net iets meer off road dan de standaard TKC70

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:36
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:45:

@Daniel L.

bij de transalpclub waren er lieden bij die gewoon 2 sets velgen en banden hadden en dan de noppen eronder smeten voor dat soort ritten en dat is natuurlijk ideaal. Maar ik was lui (moest sowieso al heel veel onderhoud aan die Alp doen vanwege mijn kilometrage) en kan niet geheel ontkennen dat ik het ook gewoon tof vond om te zien op zo'n motor. Sowieso is het beetje vreemd om 100% straatbanden onder een volledig uitgebouwde ADV bike te zetten (verhoogd stuur, crashbars, verlaagde pegs, crash plate etc etc).
Ja dat hoor ik ook wel eens inderdaad. Mij te veel gedoe 8)7.
Daarnaast zit je voor een extra setje velgen voor de DesertX al snel rond de €2K, hobby is al duur genoeg :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Daniel L. schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Ja dat hoor ik ook wel eens inderdaad. Mij te veel gedoe 8)7.
Daarnaast zit je voor een extra setje velgen voor de DesertX al snel rond de €2K, hobby is al duur genoeg :*).
Bij haan kan het denk ik wel wat goedkoper,. maar is inderdaad best duur.
Laatst stond er een setje SM wielen voor tenere met schijven en banden compleet voor 1200 euro te koop..... dat was wel even een twijfel momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Wielen wisselen is ook best even werk. Ik heb wel paddockstands voor en achter, en sinds kort mijn eigen momentsleutel, maar ik heb er geen trek in.

Scheelt ook wel dat die Tiger 1050 niet in het terrein thuis hoort.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 10:47:
Wielen wisselen is ook best even werk. Ik heb wel paddockstands voor en achter, en sinds kort mijn eigen momentsleutel, maar ik heb er geen trek in.

Scheelt ook wel dat die Tiger 1050 niet in het terrein thuis hoort.
Valt heel erg mee toch?
Als ik de banden wissel, dan is achter het meest werk en zelfs dat is vrij vlot te doen (zeker omdat je niet de band in dit geval van de velg hoeft te slopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Achter is bij mij ook eigenlijk een eitje, want ketting en tandwiel zitten niet aan het wiel vast. Dus in wezen hoeft alleen de wielmoer los, en de remklauw van de schijf. Desondanks weinig zin in. Maar goed, is dus ook niet nodig bij de mijne.

Had ik er een terreinmotor bij, dan zou ik er ook geen extra velgen bij kopen. Maar dat luxeprobleem heb ik niet.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Mag hopen dat je ketting, tandwielen wel aan je wiel vastzitten. :P
Enkele of dubbele brug achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:01:
Mag hopen dat je ketting, tandwielen wel aan je wiel vastzitten. :P
Enkele of dubbele brug achter?
Enkel. Ketting en tandwiel zitten aan een "wheel hub", remschijf aan het wiel. Net als bij de Speed Triple, waarschijnlijk ook zo bij sommige Ducati's.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Dat maakt het inderdaad makkelijker ja. GS heeft het ook. Wat ik dan wel weer mooi daaraan vondt, dat als je het wiel eraf haalt, dat de balans naar voren gaat en de motor in evenwicht blijft. :)

Had ik al gezegd dat mijn motor weer door de TüV is geweest. Dat was 2 jaar geleden en moest dus weer. Blijf het prima vinden dat je hier zo'n regelmatige keuring hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12
Gisteren een dag CRT gehad op Assen met de kleine Duke.

Mijn god wat is dat verslavend. Ik moest enorm wennen, met name in het begin vond ik het remmen Haarbocht en Ruskenhoek wel een dingetje als je met 180 en 200+ aan komt zeilen :+ Daarnaast totaal niet gewend aan verzitten, wat resulteerde in een stepje die bij Strubben mooi over de grond schuurde.

Sessie 4 en 5 gebruikt om het verzitten te oefenen en dat ging meteen een stuk fijner. Volgende keer staat alweer geplanned, bij Racecracks, dan werken aan vloeiende lijn en de apex halen *O*

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
Jolke schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:22:

Had ik al gezegd dat mijn motor weer door de TüV is geweest. Dat was 2 jaar geleden en moest dus weer. Blijf het prima vinden dat je hier zo'n regelmatige keuring hebt.
Dat had je nog niet gezegd. Zouden ze hier, wat mij betreft, ook mogen invoeren.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wat mij betreft ook. :)

Maar @Jolke; de Duitsers hebben zeg maar de reputatie dat ze van de regeltjes zijn. :+ Merk je daar nog iets van bij zo'n TüV keuring? Bijvoorbeeld met aanpassingen ten opzichte van de standaard uitrusting op de motor? Heb jij je motor aangepast of uitgerust met accessoires, waar dan moeilijk over wordt gedaan, of laat je die juist om die reden achterwege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ozzynator schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Dat had je nog niet gezegd. Zouden ze hier, wat mij betreft, ook mogen invoeren.
Kun je die ook onderbouwen?
Zo ver als ik het begreep zou dat 1,2% van de ongelukken voorkomen (die uit nalatig onderhoud voortkomen)
En dat veel garage's geen zin hebben om allerlei drukte erbij te krijgen met de keuringen en het aan te schaffen test materiaal etc.

En dan zie je bij APK ook al dat een telefoontje genoeg is om een APK op je auto te krijgen....

Wat zou DE reden zijn om het wel in te voeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:07:
Wat mij betreft ook. :)

Maar @Jolke; de Duitsers hebben zeg maar de reputatie dat ze van de regeltjes zijn. :+ Merk je daar nog iets van bij zo'n TüV keuring? Bijvoorbeeld met aanpassingen ten opzichte van de standaard uitrusting op de motor? Heb jij je motor aangepast of uitgerust met accessoires, waar dan moeilijk over wordt gedaan, of laat je die juist om die reden achterwege?
Ik heb een telefoonhouder gemonteerd - zie eerdere berichten :P - maar die haal ik altijd vanaf. Kunnen ze ook niet zeuren. Dit keer was de USB plug bij het stuur nieuw, maar daar lette hij helemaal niet op.
Verder is de motor helemaal origineel, zelfs de uitlaten zijn standaard.

Wat wel een verschil is, is dat ze niet meer naar de motorband vragen. Voorheen checkten ze die ook, of de juiste maat en het juiste merk eronder zit.

Ik ben sowieso (nog) niet van klooien met de motor. Onderdelen vervangen enzo. Komt wellicht nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat van die band meende ik ook te weten.

Zo hadden Yamaha en Michelin de Pilot Road 4 wel gehomologeerd voor de Super Tenere. Vanaf een bepaald bouwjaar mocht de Road 5 er ook onder, maar ik had bouwjaar 2010 en zou dat niet mogen volgens wat Duitse vrienden. En dat terwijl de motor hetzelfde is op wat elektronica na. 8)7
Dat leverde best aardige discussies op waarbij ik mijn verstand gebruikte (en het niet boeide, want nederlander), en zij de regels erbij pakten. Dat kon écht niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_O-

Ja, dat klinkt heel erg Duits.

Ik heb voor de laatste keer de MPP3 er onder laten zetten. Die wordt niet meer gemaakt, maar er is ook geen echte opvolger voor. Nou ja, ik heb nog 2 jaar bedenktijd voordat ze op zijn. :P

(/me ziet de bandendiscussie alweer oplaaien met hoeveel km en welk merk. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ja die afstanden per band is amper zinvol.
Gewicht, spanning, rijgedrag, temperaturen en ga zo maar door heeft veel teveel invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Die typegoedkeurig per band per motor lijkt me waardeloos inderdaad, zeker als je zoals ik met oudere motoren rijdt, maar zoals een paar jaar terug wel 2 sets banden per jaar er doorheen jaagt. Dan heb ik vaak een nieuw type band eronder voordat de Tüv dat heeft kunnen goedkeuren... Fijn dat ze daarmee gestopt zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:24:
Die typegoedkeurig per band per motor lijkt me waardeloos inderdaad, zeker als je zoals ik met oudere motoren rijdt, maar zoals een paar jaar terug wel 2 sets banden per jaar er doorheen jaagt. Dan heb ik vaak een nieuw type band eronder voordat de Tüv dat heeft kunnen goedkeuren... Fijn dat ze daarmee gestopt zijn *O*
En het feit dat je dus geen verschil in band mag hebben... dus niet zoals nu voor een e12 en achter een e09.
Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Zo ver als ik het begreep zou dat 1,2% van de ongelukken voorkomen (die uit nalatig onderhoud voortkomen)
En dat veel garage's geen zin hebben om allerlei drukte erbij te krijgen met de keuringen en het aan te schaffen test materiaal etc.

En dan zie je bij APK ook al dat een telefoontje genoeg is om een APK op je auto te krijgen....

Uitlaat overlast.

Ik kan wel aanhalen dat er nog steeds volk rondrijdt met slechte remmen, gladde banden enzo, maar je zegt het zelf, zoveel impact heeft het blijkbaar niet op de ongevallen statistieken. Maar die ongein met zoveel mogelijk lawaai produceren voor de 'lol' mag van mij wel klaar zijn.

Het zal het nog niet helemaal weghalen uiteraard, er zijn er zat bereid om voor een scooter APK de boel jaarlijks weer 'terug' te voeren dus dat zal voor uitlaten niet anders zijn, maar hopelijk een duidelijk signaal. En als je dan gepakt word met een andere uitlaat dan waarmee hij recent nog gekeurd is, gelijk 2 maanden van de weg halen dat ding.

[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-06-2024 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@HTT-Thalan bij auto's is de enige apk-eis voor de uitlaat dat het ding gas-dicht is, en dat de gassen in correcte verhouding eruit komen. Om iets aan het geluid te doen zal er voor de motor dus wel een andere manier van keuren moeten komen :)

Daarnaast is een einddempertje even vervangen voor de keuring vaak minder dan 5 minuten werk, maar daar had je zelf al iets over gezegd sinds ik begon met typen zie ik :+

Ik ben er overigens mee eens dat we van de onnodige geluidsoverlast af moeten omdat dat ons alleen maar een slechte naam bezorgd, motor-apk kan ik echter nog steeds geen voorstander van zijn ivm de hoeveelheid extra gedoe welke het oplevert.

[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 04-06-2024 13:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:24
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:33:
[...]

Uitlaat overlast.

Ik kan wel aanhalen dat er nog steeds volk rondrijdt met slechte remmen, gladde banden enzo, maar je zegt het zelf, zoveel impact heeft het blijkbaar niet op de ongevallen statistieken. Maar die ongein met zoveel mogelijk lawaai produceren voor de 'lol' mag van mij wel klaar zijn.

Het zal het nog niet helemaal weghalen uiteraard, er zijn er zat bereid om voor een scooter APK de boel jaarlijks weer 'terug' te voeren dus dat zal voor uitlaten niet anders zijn, maar hopelijk een duidelijk signaal. En als je dan gepakt word met een andere uitlaat dan waarmee hij recent nog gekeurd is, gelijk 2 maanden van de weg halen dat ding.
Daarvoor heb je geen APK nodig. Gewoon handhaven op straat. Zet maar met enige regelmaat een fuik op en pluk het laaghangende fruit :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:44:
@HTT-Thalan bij auto's is de enige apk-eis voor de uitlaat dat het ding gas-dicht is, en dat de gassen in correcte verhouding eruit komen. Om iets aan het geluid te doen zal er voor de motor dus wel een andere manier van keuren moeten komen :)

Daarnaast is een einddempertje even vervangen voor de keuring vaak minder dan 5 minuten werk, maar daar had je zelf al iets over gezegd sinds ik begon met typen zie ik :+

Ik ben er overigens mee eens dat we van de onnodige geluidsoverlast af moeten omdat dat ons alleen maar een slechte naam bezorgd, motor-apk kan ik echter nog steeds geen voorstander van zijn ivm de hoeveelheid extra gedoe welke het oplevert.
Ik ga je niet tegenspreken. Ik loop mijn motor ook na voor ik wegga, ik zou niet voor gaas willen gaan vanwegen een stom vermijdbaar defect. Ik behoor tot de categorie 'doe wat je wilt met die APK, mij raakt het toch niet' maar ik zie oprecht niet zoveel mogelijkheden wat betreft de overlast. De politie heeft zeer zeker geen zin en tijd om daar nou nog eens extra capaciteit tegenaan te smijten maar waar ik jarenlang fan ben geweest van het argument handhaving begin ik toch iets te voelen voor draconische consequenties. Immers, in Zwitserland lijkt het ook te werken.

Ik keek gisteren deze video:

YouTube: 2024 Honda Transalp 750 Review

en dat ding heeft de stock uitlaat. Noem mij saai, maar ik vind dat ding prima klinken, gaaf zelfs. Mensen moeten stoppen met proberen het geluid 'mooier' te maken met een pijp, koop gewoon een motor(isering) die van nature al goed klinkt, als je dat belangrijk vind. De groep die met je meegeniet is een stuk kleiner dan je denkt.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-06-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Dankjewel, zeer gewaardeerd :). Ik heb sowieso wel de slechte gewoonte (weet ik van mezelf) om de achterrem er lichtjes bij te pakken in hele slome/scherpe bochten omdat dat makkelijker is dan naar zijn 1 terugschakelen (de NC is niet zo soepel onderin de toeren) maar dat is ze niet opgevallen denk ik.

En ja, motorrijden is leuk. Ik bedenk me telkens weer 'dit was tof, moet ik vaker doen' maar life gets in the way enzo. Donderdag heb ik een evenement met klanten, en zeker als ik voor de baas rij is met onze EV gaan logisch want maximale 'winst' qua kilometers, maar met de motor is leuker... ook al is het snelweg. Vroeger deed ik niet anders...

Ik heb anderen horen vertellen dat die geavanceerde cursus (dus over een band op de snelweg durven rijden b.v.) ze een enorme boost in vertrouwen heeft gegeven en dat is altijd prettig. Nogmaals dank voor de aanmoediging :) ik zal zeker laten weten of het een vervolg krijgt. Ik heb mijn gegevens ingestuurd naar die instructeur in ieder geval.

@Daniel L.

Wat is er mis met het gebruiken van de achterrem. Bij mijn RSV Mille is het de enige manier om enigszins soepel een langzame bocht door te komen. Mijns inziens juist een hele mooie manier om je snelheid te controleren en de motor trekkend te houden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Wat is er mis met het gebruiken van de achterrem. Bij mijn RSV Mille is het de enige manier om enigszins soepel een langzame bocht door te komen. Mijns inziens juist een hele mooie manier om je snelheid te controleren en de motor trekkend te houden.
Mijn instructeur wilde het niet zien, alleen bij manoeuvres. In de bocht moest ik de boel gewoon trekkend houden door langzaam erin te gaan en dan te versnellen, desnoods in de 1. Maar wat ik zeg, dit vind ik makkelijker. Het is bij de NC wel iets controversieler vanwege dat C-ABS systeem dus technisch gezien ben ik dan ook lichtjes met mijn voorwiel aan het remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:33:
[...]

Uitlaat overlast.

Schroef je voor de keuring je stock erop en gaan.

Volgens mij snappen nederlanders niet dat als je allerlei regels verzint het pas zin heeft als je ook handhaaft....

Mijn conclusie is andersom.
Doe maar geen keuringen, die paar mongolen die op van die half werkende r6 en rondgaan op teenslippers kunnen gemist worden, die haal je er ook niet uit met een keuring.

iedereen met een werkend brein weet dat je als motor rijder al kwestbaar bent, en dus zorgen de meeste mensen dat het goed voor elkaar is of gaan langs de dealer.
Je zou wel steekproeven kunnen doen bij garage houders, ik zie daar nog regelmatig motoren te koop met te dunne schijven of banden die al decennia oud zijn, dat vind ik kwalijk omdat je mag verwachten dat ze dat donders goed weten, en dus ook weten dat sommige klanten er niet naar kijken en dus eerste beurtje kunnen ze dubbel cashen.

[ Voor 27% gewijzigd door kneusteun op 04-06-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:57:
[...]

Schroef je voor de keuring je stock erop en gaan.

Volgens mij snappen nederlanders niet dat als je allerlei regels verzint het pas zin heeft als je ook handhaaft....
Er word wel een beetje op gehandhaafd natuurlijk. En dan gaan ze er ook vaak met gestrekt been in (WOK status en ga het maar regelen). Je bent zo duizend euro verder. Zou je het risico nog nemen als een fuik betekende dat je 2 maanden je motor kwijt bent?

Ik bedoel, die handhaving gaan we niet veranderen, die conclusie mogen we toch ondertussen wel trekken.

Stukje educatie van het jonge publiek is wel handig voor de lange termijn. Ik legde mijn zoon uit wat voor verschil snelheid in de woonwijk heeft: Stel je eens voor dat je onze hond (45kg Duitse Herder) moest opvangen als hij vol op je in rent? Nee, dat zag hij niet zitten, ze zijn al regelmatig door hem omver gekegeld zelfs toen hij puppy was. Nou, stel je nu voor dat die puppy 1500 kilo weegt en van staal is - dan zou je liefst hebben dat alle auto's in de straat gewoon stapvoets reden...

Ze zien ook regelmatig de gevolgen van ander verkeersgedrag: een trekker die op onze weghelft zwalkt omdat de bestuurder met zijn telefoon bezig is, bumperklever die ons probeert aan de kant te dwingen omdat hij 55 in de 50 te langzaam vind... ik kan alleen maar hopen dat het ze voldoende inzicht heeft gegeven als zij straks aan het verkeer gaan deelnemen.

Onderweg naar de VRO had ik een medecursist achter me die bij aankomst opmerkte dat hij vond dat ik de rotondes onderweg toch wel sportief/mooi nam, vond 'ie. Maar op de rondweg er na hobbelde ik gewoon lekker 77 @ 70 (na het optrekken op de invoegstrook dan toch :+. Verkeer mag nog steeds leuk zijn en je moet absoluut van je rit/voertuig kunnen genieten vind ik, maar als we allemaal een beetje intomen blijft lol hebben binnen de perken gewoon mogelijk. Ik heb het vaker opgemerkt, als er teveel mensen te vaak de grenzen opzoeken, worden die grenzen vanzelf strakker gezet en daar wordt niemand blij van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Mijn instructeur wilde het niet zien, alleen bij manoeuvres. In de bocht moest ik de boel gewoon trekkend houden door langzaam erin te gaan en dan te versnellen, desnoods in de 1. Maar wat ik zeg, dit vind ik makkelijker. Het is bij de NC wel iets controversieler vanwege dat C-ABS systeem dus technisch gezien ben ik dan ook lichtjes met mijn voorwiel aan het remmen.
Aha, met een dikke, hoogtoerige tweecilinder is iedere langzame bocht een manoeuvre ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Aha, met een dikke, hoogtoerige tweecilinder is iedere langzame bocht een manoeuvre ;)
Ik neem het graag van je aan, heb er zelf weinig ervaring mee :P. Meest hoogtoerige wat ik gereden heb was een Kawa 400cc 4-cylinder maar die voldoet dan weer niet aan het prediker 'dik' denk ik _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Handhaving nooit gemerkt, heb heel wat jaren met een illegale decat 2 cilinder en akra's rondgereden zelfs in Duitsland en dergelijke, nooit op aangesproken. Zelfs de dealer in Duitsland gaf al aan dat het maar heel af en toe echt mis gaat en bijna geen agent weet waar ie op moet letten.

In Nederland al helemaal niet iets meegemaakt in die richting, eerder andersom.
Mijn AT had demper wol verbrand, dus die maakte een bak lawaai! vroeg een agent of ik even gas kon geven bij het stoplicht.... dus ik dacht dat ie even wou controleren. Nee ik kreeg een duimpje en een compliment ;)

dus leuk als er een keuring komt, moment opnames zijn het makkelijkst te omzeilen, zeker omdat het dan zelfs aangekondigd is.... 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 04-06-2024 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:49:
Mensen moeten stoppen met proberen het geluid 'mooier' te maken met een pijp
Persoonlijk heb ik liever dat SJW's eens stoppen met prediken en anderen vertellen wat ze 'moeten' doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
botoo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Persoonlijk heb ik liever dat SJW's eens stoppen met prediken en anderen vertellen wat ze 'moeten' doen.
Helemaal mee eens!
Ik ben ook niet pro herrie bak, maar niks zo storend als iemand die weer loopt te zeiken over mijn compleet stock motorfiets die gewoon goedgekeurd is.

En als ik iemand met open pijpen zie dan heb ik wel een oordeel, maar die hou ik wel voor mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
botoo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Hey, iedereen heeft dingen die ze moeten. Ik moet jou ook laten slapen 's nachts, ik moet 112 voor je bellen als je een ongeluk krijgt en ik moet mijn belastingen betalen voor de gezamenlijke pot. Het probleem is niet dat je niet weet wat 'moet', sommigen hebben een probleem aangesproken te worden op de vrijheden die ze zichzelf toestaan die ze alleen kunnen nemen zolang die groep mensen klein genoeg blijft - prisoner's dilemma.

Als ik langs jouw huis kom rijden en een bende afval in je voortuin dump zul jij de eerste zijn om te roepen dat ik dat niet mag doen. Het verschil is dat ik geen onderscheid probeer te maken in waar we de grens leggen van hoe ver ik vind dat je van je 'moetjes' kunt afwijken :+.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-06-2024 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Maar zeker. In mijn optiek zou dit een stukje bijdragen aan de veiligheid van motorfietsen.

Ik zeg het hopelijk zonder iemand hier te beledigen, maar het soort volk wat rondrijdt op half afgefakkelde naked bikes, Vespa 3wielers en meestal een Boxxer dragen, krijgen dan minder de kans om een motor van de schroothoop nog op te kalefateren om mee rond te crossen.

Net als met de invoering van de apk, dat heeft ook enorm opgeruimd met de rondrijdende wrakken.

En het stigma waar de meeste nette motorrijders nu mee te maken hebben zou denk ik daardoor ook een afnemen.

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
Joris748 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:51:
[...]

Jij hebt een RSV Mille met een altijd werkende achterrem? Ik zou Noale bellen zodat ze hem in het museum kunnen zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Jij hebt een RSV Mille met een altijd werkende achterrem? Ik zou Noale bellen zodat ze hem in het museum kunnen zetten :+
Haha, ja ik heb de horrorverhalen ook gehoord met vastlopende remmen. Nee, die van mij doet het gewoon goed.

* Joris748 is op zoek naar een stuk blank hout

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.