Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.213 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
ozzynator schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Maar zeker. In mijn optiek zou dit een stukje bijdragen aan de veiligheid van motorfietsen.

Ik zeg het hopelijk zonder iemand hier te beledigen, maar het soort volk wat rondrijdt op half afgefakkelde naked bikes, Vespa 3wielers en meestal een Boxxer dragen, krijgen dan minder de kans om een motor van de schroothoop nog op te kalefateren om mee rond te crossen.

Net als met de invoering van de apk, dat heeft ook enorm opgeruimd met de rondrijdende wrakken.

En het stigma waar de meeste nette motorrijders nu mee te maken hebben zou denk ik daardoor ook een afnemen.
Er is dus al uitgewezen dat dat om een kleine groep gaat.... artikel is wel te vinden, ging echt om heel erg weinig.
Dus dan mogen wij met zijn allen voor die kosten gaan opdraaien?
Garage houders gaan die kosten zeker wel doorrekenen (deze waren zelf trouwens ook tegen).

En wat is er dan mis met handhaving? als jij ze zo veel ziet rijden zou de politie dat ook moeten opvallen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:36:
[...]

Hey, iedereen heeft dingen die ze moeten. Ik moet jou ook laten slapen 's nachts, ik moet 112 voor je bellen als je een ongeluk krijgt en ik moet mijn belastingen betalen voor de gezamenlijke pot. Het probleem is niet dat je niet weet wat 'moet', sommigen hebben een probleem aangesproken te worden op de vrijheden die ze zichzelf toestaan die ze alleen kunnen nemen zolang die groep mensen klein genoeg blijft - prisoner's dilemma.

Als ik langs jouw huis kom rijden en een bende afval in je voortuin dump zul jij de eerste zijn om te roepen dat ik dat niet mag doen. Het verschil is dat ik geen onderscheid probeer te maken in waar we de grens leggen van hoe ver ik vind dat je van je 'moetjes' kunt afwijken :+.
Je hoeft mij helemaal niet te laten slapen snachts... ben benieuwd welk wetsartikel dat bepaald.
112 bellen is wettelijk alleen verplicht als je betrokken bent, zelfs als je iemand ziet verzuipen ben je niet meteen strafbaar als je er niet zelf meteen induikt (sterker nog wordt afgeraden) pas nog heel drama geweest waardoor er 2 verzopen ipv 1.

En dan nog ben jij niet diegene die daar ook maar iets aan kan en mag doen, wat je kan doen is de politie bellen en hopen dat ze er uberhaupt wat aan gaan doen....

Kortom, je mag er absoluut wat van zeggen, maar dan houdt het ook op.... en geloof me die mensen geven er echt geen fuck om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
ozzynator schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:39:

En het stigma waar de meeste nette motorrijders nu mee te maken hebben zou denk ik daardoor ook een afnemen.
De natuur van motorrijden is nu eenmaal dat je iets meer 'aanwezig' bent op het wegtoneel. Je hebt een aparte verbrandingsmotor met dezelfde 'geluids' uitstoot als een auto, maar dan om slechts 1, maximaal 2 personen te vervoeren tegen vergelijkbare uitstoot als een volledig auto.

En dat is allemaal prima. We accepteren allemaal dat motoren een heel normaal onderdeel van het verkeer zijn, en ook dat ze grotendeels voor pleziervervoer gebruikt worden. We accepteren dat we ze dus ook meer zien op de leuke bochten en scenische routes.

...maar als je dan een kachelpijp op dat ding zet om met 2x de hoeveelheid lawaai voorbij te knetteren terwijl je dat doet, rij je eigenlijk met een grote middelvinger achterop je nummerplaat rond. Als ik 's avonds in bed lig hoor ik nog wel eens iemand over de rondweg vliegen met een luid stuiterende toerenbegrenzer, en die rondweg ligt hier 4 kilometer vandaan.... dat is het enige voertuig dat hier hoorbaar is, zelfs de helikopters van het onderhoudsbedrijf dat hier 3 (!) kilometer vandaan zit hoor je NOOIT en te nimmer opstijgen of landen.

Dus ja, ik snap de attractie van die uitlaat wel, maar ik snap niet zo goed dat mensen zichzelf die speciale positie toe durven bedelen, dan vind je jezelf echt wel heel belangrijk. Alsof je gaat zitten picknicken in het midden van de weg omdat dat het plekje met de beste zonval is op dat moment, en de rest heus wel even een kwartier kan wachten tot jij je boterham op hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Joris748 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:43:
[...]

Haha, ja ik heb de horrorverhalen ook gehoord met vastlopende remmen. Nee, die van mij doet het gewoon goed.

* Joris748 is op zoek naar een stuk blank hout
Naar mijn ervaring liepen ze niet vast, maar bleven ze niet op druk door de positie van het reservoir & de remleiding. Ontluchten had ook een handleiding, ik heb er ooit nog een hele Howto voor geschreven. De foto's zijn in de loop der jaren zo te zien verdwenen helaas, eens zien of ik die nog ergens terug kan vinden :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Waren het maar alleen motorrijders, momenteel wordt dat aangevuld met pops en bangs hype bij auto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

Mensen die graag kabaal maken doen dat, met of zonder 'mooie' pijp, toch wel, daar helpt geen APK aan.

Mijn motor zit net wel / net niet binnen de toegestane dB's maar ik kan bv met een gerust hart langs paarden op de weg rijden zonder die te laten schrikken maar ook de halve buurt op tilt krijgen (mocht ik daar behoefte toe voelen).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:31
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:48:
[...]

...maar als je dan een kachelpijp op dat ding zet om met 2x de hoeveelheid lawaai voorbij te knetteren terwijl je dat doet, rij je eigenlijk met een grote middelvinger achterop je nummerplaat rond. Als ik 's avonds in bed lig hoor ik nog wel eens iemand over de rondweg vliegen met een luid stuiterende toerenbegrenzer, en die rondweg ligt hier 4 kilometer vandaan.... dat is het enige voertuig dat hier hoorbaar is, zelfs de helikopters van het onderhoudsbedrijf dat hier 3 (!) kilometer vandaan zit hoor je NOOIT en te nimmer opstijgen of landen.

Dus ja, ik snap de attractie van die uitlaat wel, maar ik snap niet zo goed dat mensen zichzelf die speciale positie toe durven bedelen, dan vind je jezelf echt wel heel belangrijk. Alsof je gaat zitten picknicken in het midden van de weg omdat dat het plekje met de beste zonval is op dat moment, en de rest heus wel even een kwartier kan wachten tot jij je boterham op hebt.
Dat is dus wat ik bedoel.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Je hoeft mij helemaal niet te laten slapen snachts... ben benieuwd welk wetsartikel dat bepaald.
112 bellen is wettelijk alleen verplicht als je betrokken bent, zelfs als je iemand ziet verzuipen ben je niet meteen strafbaar als je er niet zelf meteen induikt (sterker nog wordt afgeraden) pas nog heel drama geweest waardoor er 2 verzopen ipv 1.

En dan nog ben jij niet diegene die daar ook maar iets aan kan en mag doen, wat je kan doen is de politie bellen en hopen dat ze er uberhaupt wat aan gaan doen....

Kortom, je mag er absoluut wat van zeggen, maar dan houdt het ook op.... en geloof me die mensen geven er echt geen fuck om.
Rechten impliceren plichten. Jij hebt het recht op leven, dus ik heb de plicht je daar niet in te belemmeren. Er is geen wet die zegt dat ik jou moet laten slapen, maar er is wel een wet die schrijft dat je recht hebt op een goede nachtrust, eentje die onder andere uitvoering geniet in het verbod om tussen 22:00 en 07:00 lawaai te maken tenzij je daarvoor een vergunning hebt.

112 bellen is een vorm van hulp bieden. Als ik de mogelijkheid heb jouw leven te redden door een ambulance te bellen moet ik dat doen. Sterker nog, wettelijk gezien kun je vervolgd worden als je weigert hulp te bieden waar je dat wel had kunnen en moeten doen. Dat betekent inderdaad niet achter je aan duiken, maar wel het mininum: hulp inroepen.

Maar ik snap niet dat we uberhaupt in dat deel van de discussie verzand zijn, met een niet-goedgekeurde uitlaat rondrijden boven de decibelnorm voor dat voertuig ís al verboden. Er zijn alleen heel veel mensen die daar vrijheden mee nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Kortom, het gaat dus mis omdat er niet gehandhaafd wordt.
Iedereen ziet ze blijkbaar overal rijden en heeft er constant last van, behalve de handhavers.

Dan gaan we maar alle motorrijders en garage houders lastig vallen om die specifieke groep aan te pakken... typisch Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Over onnodig geluid gesproken... Ik heb hier een buurman met een FJR1300, welke vaak 's ochtends vroeg rond 0600-0630 naar zijn werk vertrekt. Hij doet dit echter door de motor naar de parkeerplaats te rollen (staat normaal voor zijn deur in een hofje, autovrije straat), de motor te starten en dan een paar minuten lang rustig zijn helm op te zetten, handschoenen aan, etc. Intussen staat het ding stationair te draaien, en tegen de tijd dat hij daadwerkelijk wegrijdt ben ik klaarwakker :P

Wat is jullie mening daarover? IMO is het irritant en ook nergens voor nodig, het is geen 2takt uit de jaren 60 die eerst op temperatuur moet komen. Na klachten van zijn directe buren is hij al naar de parkeerplaats gaan lopen ipv het direct voor zijn deur te doen, maar daarmee staat hij juist zo goed als onder mijn raam (ik zit in het hoekhuis, precies tussen het hofje en de parkeerplaats)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:53:
Kortom, het gaat dus mis omdat er niet gehandhaafd wordt.
Iedereen ziet ze blijkbaar overal rijden en heeft er constant last van, behalve de handhavers.

Dan gaan we maar alle motorrijders en garage houders lastig vallen om die specifieke groep aan te pakken... typisch Nederlands.
Ik vind het wel een interessant gegeven dat sommige mensen van mening zijn dat je elkaar nergens op mag aanspreken. Blijkbaar is ook die grens fluide, want als jij iemand ziet die op het punt staat een zak katjes in de rivier te smijten of een baksteen door je voorruit te smijten dan zullen de meesten hier wel wat opmerken, gok ik.

De vraag is dus, waarom kies je specifiek die grens? Waarom 'mag' je van het ene wel, en het andere niks zeggen als je het ziet gebeuren? Waarom is een opmerking over een uitlaat niet oke en iemand tegenhouden die op het punt staat zijn auto door jouw hek heen te rijden wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:56:
Over onnodig geluid gesproken... Ik heb hier een buurman met een FJR1300, welke vaak 's ochtends vroeg rond 0600-0630 naar zijn werk vertrekt. Hij doet dit echter door de motor naar de parkeerplaats te rollen (staat normaal voor zijn deur in een hofje, autovrije straat), de motor te starten en dan een paar minuten lang rustig zijn helm op te zetten, handschoenen aan, etc. Intussen staat het ding stationair te draaien, en tegen de tijd dat hij daadwerkelijk wegrijdt ben ik klaarwakker :P

Wat is jullie mening daarover? IMO is het irritant en ook nergens voor nodig, het is geen 2takt uit de jaren 60 die eerst op temperatuur moet komen. Na klachten van zijn directe buren is hij al naar de parkeerplaats gaan lopen ipv het direct voor zijn deur te doen, maar daarmee staat hij juist zo goed als onder mijn raam (ik zit in het hoekhuis, precies tussen het hofje en de parkeerplaats)
Op dat tijdstip kun je donder op zeggen dat er nog voldoende mensen liggen te slapen. Ik gok zomaar dat hij niet zo gauw ziet hoe het anders kan, al zou ik zeggen dat als een motor koud niet weg te rijden is, je wat aan je afstelling moet doen. Mijn Transalp moest in de winter ook met choke gestart worden maar ik kon hem van onder de sneeuw vandaan trekken, starten en wegrijden, die choke ging er dan na 1/2 kilometer wel af.

Ik zie geen noodzaak voor deze opzet, het is niet alsof hij een voorruit moet ontdooien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Je mag er van mij wat van zeggen, dat heb ik ook al aangegeven.

Maar denk je niet dat er in NL een keer handhaving moet plaats vinden. ipv regels erbij gaan verzinnen omdat er geen handhaving van de wet is?

Er is al een wet die gewoon te gebruiken is om die mensen aan te pakken.... maar omdat er dus niks gedaan wordt wil men een nieuw trucje proberen om toch resultaat te halen.

Je geeft aan dat je er veel te veel ziet rondrijden, dat zou betekenen dat je je binnen bepaald milieu bevind en de politie daar blijkbaar nooit komt... of.... zou het zo zijn dat de politie ze ook tegen komt en er gewoon niks aan doet?

En de APK discussie ging eerst over slechte motoren, en nu ineens blijkt dat het dus gaat om uitlaten te controleren... iets wat dus niet werkt want een slip-on is zo vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:20
DrivinUCrazy schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:34:
Ligt er altijd een beetje aan hoe je het brengt.

> "Luister, de auto stottert, is alleen aan de praat te houden als ik vol gas geef. Zodra ik het gas los laat, slaat 'ie direct af. Maar, normaal zet ik de auto op contact en hoor ik de brandstofpomp ook draaien. Dat hoor ik nu niet. Ben je het er mee eens om de brandstofpomp te vervangen, wat bij dit model auto sowieso een zwak punt is? Kijk dan ook gelijk even naar het brandstoffilter alsjeblieft, die heb je dan toch los."

Eind van de middag, de auto is klaar.

< "Ja, we hebben niets gevonden, en we hebben dus niets vervangen. Dat is 200 euro alsjeblieft."
> "Heb je ook een proefrit met de auto gemaakt?" :?
< "Nee, want de computer zei dat er niets aan de hand was."
|:( |:( |:(
Bij het verlaten van het terrein voor een proefritje slaat de auto af.
>"Dus, brandstofpomp maar vervangen en die factuur voor het onderzoek maar laten vervallen?" ;)
Er kwam nog flink wat gesputter, maar dat onderzoek heb ik écht niet betaald. De brandstofpomp was het probleem. ;)

Zo'n zelfde gevoel krijg ik ook bij de Yamaha-dealer. Alle symptomen opgesomd, met logboek en al erbij. Maar de computer geeft geen foutmelding, dus er is geen probleem.

Mijn vaste monteur staat er wat dat betreft heel anders in en gaat ook samen met mij de diagnose-zoektocht en discussie aan. En als we dan samen de verkeerde conclusie trekken, weet hij ook dat ik daar niet moeilijk over zal doen.
Dealers lijken tegenwoordig niet meer zelf na te kunnen denken of problemen te onderzoeken. Als de computer niet zegt is er niets aan de hand. Het wordt een beetje schering en inslag als ik het zo om me heen lees en helaas heb ik zelf dezelfde ervaring...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:45

Wat is jullie mening daarover?
Bespreekbaar maken. In elk geval je mening delen, kijken wat 'ie er van vindt en of hij er naar gaat handelen. Zo niet dan zou je melding kunnen maken van overlast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:04:
Je mag er van mij wat van zeggen, dat heb ik ook al aangegeven.

Maar denk je niet dat er in NL een keer handhaving moet plaats vinden. ipv regels erbij gaan verzinnen omdat er geen handhaving van de wet is?

Er is al een wet die gewoon te gebruiken is om die mensen aan te pakken.... maar omdat er dus niks gedaan wordt wil men een nieuw trucje proberen om toch resultaat te halen.
Luister, ik geef je gelijk, dat gaf ik eerder ook al aan. Het moet van handhaving komen. Maar ik zie ook dat die handhaving niet met de snelheid vooruit beweegt die eigenlijk nodig is. Dus ik kijk dan naar landen zoals noorwegen, finland en zwitserland. Daar is het percentage hardrijders... best wel laag. Ik vraag me dus oprecht af of, in plaats van per jaar een paar procent erop gooien, het zin heeft als de boete voor 50 te hard ineens standaard een jaar ontzegging is, bij wijze van spreken. Of appen achter het stuur - EMG cursus (of gewoon opnieuw examen doen).
Je geeft aan dat je er veel te veel ziet rondrijden, dat zou betekenen dat je je binnen bepaald milieu bevind en de politie daar blijkbaar nooit komt... of.... zou het zo zijn dat de politie ze ook tegen komt en er gewoon niks aan doet?
Ik zie zeker dat de politie vaak wat zaken 'middelt' om niet gelijk de boel scherp te zetten, maar als je te lang ergens niks aan doet krijgen mensen het idee dat het allemaal OK is en voelen de anderen zich niet veilig / serieus genomen.
En de APK discussie ging eerst over slechte motoren, en nu ineens blijkt dat het dus gaat om uitlaten te controleren... iets wat dus niet werkt want een slip-on is zo vervangen.
Ik weet niet of 'de discussie daarover gaat'. Ik geef zelf alleen aan dat ik het ermee eens ben dat die 'veiligheid' gezien de cijfers blijkbaar wel los loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
botoo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:30:
[...]

Persoonlijk heb ik liever dat SJW's eens stoppen met prediken en anderen vertellen wat ze 'moeten' doen.
SJW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Op dat tijdstip kun je donder op zeggen dat er nog voldoende mensen liggen te slapen. Ik gok zomaar dat hij niet zo gauw ziet hoe het anders kan, al zou ik zeggen dat als een motor koud niet weg te rijden is, je wat aan je afstelling moet doen. Mijn Transalp moest in de winter ook met choke gestart worden maar ik kon hem van onder de sneeuw vandaan trekken, starten en wegrijden, die choke ging er dan na 1/2 kilometer wel af.

Ik zie geen noodzaak voor deze opzet, het is niet alsof hij een voorruit moet ontdooien :P.
Zal inderdaad gewenning zijn. Iedere motor is koud goed te rijden. Choke (indien aanwezig), starten en wegrijden. Is nog beter voor het blok ook. :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

KillaZ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:37:
Gisteren een dag CRT gehad op Assen met de kleine Duke.

Mijn god wat is dat verslavend. Ik moest enorm wennen, met name in het begin vond ik het remmen Haarbocht en Ruskenhoek wel een dingetje als je met 180 en 200+ aan komt zeilen :+ Daarnaast totaal niet gewend aan verzitten, wat resulteerde in een stepje die bij Strubben mooi over de grond schuurde.

Sessie 4 en 5 gebruikt om het verzitten te oefenen en dat ging meteen een stuk fijner. Volgende keer staat alweer geplanned, bij Racecracks, dan werken aan vloeiende lijn en de apex halen *O*
Gaaf hé, ben dit jaar na 4 jaar amper motor te rijden ook weer begonnen met trackdays. Vorige week de 20e van het jaar alweer gedaan en het gevoel begint eindelijk weer een beetje terug te komen. Als de progressie door blijft stijgen wil ik een paar endurace races gaan doen in Italie en Spanje met een vriend :).

Je moet idd eerst werken aan de techniek voordat je sneller gaat. In het begin maak je langzamer progressie in rondetijden dan degene die pushen vanaf dag 1 en verkeerde gewoontes oppakken. Maar je plafond ligt hoger en veel van de techniek kan je ook op straat gebruiken. Wanneer ga je weer met Racecracks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Vragen of ie weet dat het hok injectie heeft met automatische choke ipv carburateurs en ook nog eens zuiniger is als ie gewoon direct vertrekt.

Ow, en een emmer water dr overheen gooien vanuit je raam.

Ik vertrek ook vaak zat om half 6 's morgens, maar dat is alles aan, klaarzetten, starten, doei.
Zelfs de 1,5sec die ik bij de Integra moet wachten tot ie van de DCT in de 1 mag vind ik al teveel :+
Social Justice Warrior(s)
Extinction rebellion en pro pallie idioten bv, als je je zin niet direct krijgt moet je gewoon harder gaan schreeuwen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
4x2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Vragen of ie weet dat het hok injectie heeft met automatische choke ipv carburateurs en ook nog eens zuiniger is als ie gewoon direct vertrekt.

Ow, en een emmer water dr overheen gooien vanuit je raam.

Ik vertrek ook vaak zat om half 6 's morgens, maar dat is alles aan, klaarzetten, starten, doei.
Zelfs de 1,5sec die ik bij de Integra moet wachten tot ie van de DCT in de 1 mag vind ik al teveel :+

[...]

Extinction rebellion en pro pallie idioten bv, als je je zin niet direct krijgt moet je gewoon harder gaan schreeuwen.
Ik vind het altijd irritant als ik in de auto langer moet wachten op het 'ik ga akkoord met de verkeersregels' schermpje in het dashboard dan dat de auto daadwerkelijk nodig heeft om op te starten. Maar da's een EV dus daar hebben de buren geen last van als ik even stationair sta te draaien op de oprit :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Anders laten we alle auto's en motoren in NL begrenzen op 130km/h.
Dan hebben we ook niet meer van die extreme hardrijders...

Zo komt bij mij die APK regel ook een beetje over. We scheren alles en iedereen over 1 kam en uit luiheid gaan we draconische maatregelen implementeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Right. * Jolke gaat weer verder onder zijn steen liggen. :Z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Twee weken geleden een TDM 850 '00 als hobby projectje gekocht tegen de verveling. Moest vooral veel achterstallig onderhoud aan gebeuren. Inmiddels remblokken, rem vloeistof, banden (dunlop mutant), kettingset, olie + filter en koelvloeistof vervangen, daarnaast natuurlijk nog een en ander gepoetst. De Hyperpro achterschokbreker laten reviseren, omdat die lek was en afgelopen zaterdag even een proefrondje kunnen doen.

Ligt als een blok op de weg en rijdt totaal anders dan m'n Bandit, maar of ik hier nou echt blij van wordt moet nog even blijken als ik er wat meer km's op gereden heb denk ik.

Verder is het allemaal netjes origineel. Iemand heeft 'm een keertje laten vallen waardoor stuur links wat omhoog staat vergeleken met rechts dus ander stuur gaat er nog op. Ook viel mij op dat de kleppen nogal luid tikten dus speling daar ook nog eens nazien.

En een plaatje natuurlijk
Afbeeldingslocatie: https://data.motor-forum.nl/attachments/2014/2014499-b7cc858e217d03dd49eb32f40ebbde4d.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:27:
Anders laten we alle auto's en motoren in NL begrenzen op 130km/h.
Dan hebben we ook niet meer van die extreme hardrijders...

Zo komt bij mij die APK regel ook een beetje over. We scheren alles en iedereen over 1 kam en uit luiheid gaan we draconische maatregelen implementeren.
Ik vind overdag 100 een prima regel, maar 's avonds / 's nachts vind ik 150/160 ook geen issue eerlijk gezegd, als de situatie het toelaat. Maar ik woon niet langs een snelweg, kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen tegen zo'n plan zouden zijn.

Het zou mooi zijn als er een balans zou zijn waarbij er af en toe ook eens een regel weggaat inderdaad, of iets gedaan werd om de weggebruiker op bepaalde zaken tegenmoet te komen. Kweek je meer begrip mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ik ben ook tegen dat lawaai, laat dat duidelijk zijn.

Maar ik ben er ook tegen om 90% van de motorrijders in de kosten te jagen om 5% van de rijders te "controleren".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:31:
ik ben ook tegen dat lawaai, laat dat duidelijk zijn.

Maar ik ben er ook tegen om 90% van de motorrijders in de kosten te jagen om 5% van de rijders te "controleren".
Ik verwacht uiteraard dat mijn motor vlekkeloos en zonder additionele kosten elk jaar door die 40 euro APK zou rollen :+ en als er wel aandachtspunten zijn heb ik dat aan mijzelf en mijn grote mond te danken. Als je ziet hoe de meesten er hier in staan (de beste banden, verbruik is niet zo'n punt, goeie/leuke accessoires een must en af en toe een boete op te koop toe nemen) vind ik kosten niet zo'n sterk argument. De keuring zelf is tientjeswerk en eventueel meerwerk had je toch wel gehad als je de keuring zelf (goed) had uitgevoerd.

Maar inderdaad, weer een regel, weer een proces, weer extra papierwerk overal, het zou jammer zijn als dat de enige oplossing is die ons nog rest. Aan de andere kant, als je gelijk voor SJW uitgemaakt wordt zodra je iemand op het lawaai aanspreekt, wat voor andere opties heb je dan nog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
De kosten was vooral voor de achterkant.
Systeem van de overheid om alles te implementeren gaat sowieso weer miljoenen kosten.
Opleidingen voor de monteurs.
Bepaald materiaal wat de garage moet hebben om te “testen”.

En die paar tientjes is voor iedereen verschillend, dat zou voor mij 5x moeten per jaar… dat loopt snel op zo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:22

lord_fh

PS5

Hier het eerste motorweekend van dit jaar gehad ! Met zn 3en naar Luxemburg, daarna dagje daar touren en zondag terug via de ardennen.

Motor (ik rij op de dl1000) heeft zich weer 1100 km goed gehouden B-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ef9R9MqAfnzlYiOlsCLtg1ZO58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e77zSkHA9kK0w6wrUdgrizbr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22S6edGIlTk0bq40lLC-UOEpWw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7K8CfUa4qy9JEHeQHW9ElSQj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:41:
Systeem van de overheid om alles te implementeren gaat sowieso weer miljoenen kosten.

En die paar tientjes is voor iedereen verschillend, dat zou voor mij 5x moeten per jaar… dat loopt snel op zo.
Ja handhaven is gratis, er is toch al geen tekort bij politie en achterstand bij justitie. (y)

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12
xos schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Gaaf hé, ben dit jaar na 4 jaar amper motor te rijden ook weer begonnen met trackdays. Vorige week de 20e van het jaar alweer gedaan en het gevoel begint eindelijk weer een beetje terug te komen. Als de progressie door blijft stijgen wil ik een paar endurace races gaan doen in Italie en Spanje met een vriend :).

Je moet idd eerst werken aan de techniek voordat je sneller gaat. In het begin maak je langzamer progressie in rondetijden dan degene die pushen vanaf dag 1 en verkeerde gewoontes oppakken. Maar je plafond ligt hoger en veel van de techniek kan je ook op straat gebruiken. Wanneer ga je weer met Racecracks?
20e van dit jaar? Beste uitgave! :+

Ik ga "helaas" pas 2 September weer, maar ik sluit niet uit dat ik hier en daar ga neuzen om misschien wel eerder te gaan. Ik vond het jammer dat ik door de groep waar ik in zat en de "slechte" wisselingen eigenlijk niet 1 keer direct achter de instructeur heb kunnen rijden.

Maar goed, dat is voor 2 September dan een doel :)

[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 04-06-2024 16:11 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Voor degenen die vaak natte schoenen en handschoenen heeft en die liever vlot laat drogen heeft iBood vandaag Shoefresh Opod Schoenverfrisser en -droger in de 'aanbieding'. Met laarzen zal het wat minder goed werken.

https://www.ibood.com/nl/...frisser-en-droger/1020021

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
lord_fh schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:41:
Hier het eerste motorweekend van dit jaar gehad ! Met zn 3en naar Luxemburg, daarna dagje daar touren en zondag terug via de ardennen.

Motor (ik rij op de dl1000) heeft zich weer 1100 km goed gehouden B-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice!
Ik moet zeggen dat ik nog maar bar weinig gereden heb dit jaar. Kwam laat op gang door pas eind april de motor uit de schuur te halen. En daarna is het weer dramatisch geweest hier de afgelopen weken. Zie onder andere de post van @GSX-MAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:41:

Goed punt, kosten achterkant had ik idd niet in mijn beoordeling meegenomen.

Maarre, 5 motoren klinkt wel een beetje als een luxeprobleem :P als je de vaste lasten en het onderhoud van 5 kan dragen..... :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:22

lord_fh

PS5

Jolke schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:58:
[...]

Nice!
Ik moet zeggen dat ik nog maar bar weinig gereden heb dit jaar. Kwam laat op gang door pas eind april de motor uit de schuur te halen. En daarna is het weer dramatisch geweest hier de afgelopen weken. Zie onder andere de post van @GSX-MAN.
was ook pas mijn 2e ritje van dit jaar... (1e was de 19e, nog dikke stortbui op mn pan gehad haha)

moet zeggen, ook voor afgelopen weekend was er twijfel van gaan we wel of gaan we niet, maar uiteindelijk geen regen gehad, enkel de laatste dag in de ardennen hing de mist heel laag en was de weg zeiknat, motor was dus wel ranzig einde dag, maar in ieder geval niet verregend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

SJW heeft weinig tot niks te maken met de twee groepen die je noemt. Iets minder over 1 kam scheren mag wel.

Voor mijn gevoel wordt er gemikt op de groep mensen die (altijd al) graag hun mening als feit brengen.

Zulke termen derailen sowieso de discussie nogal.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 04-06-2024 16:08 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:58:
[...]

Nice!
Motorboot was dit voorjaar handiger, ja.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ozzynator schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Ja handhaven is gratis, er is toch al geen tekort bij politie en achterstand bij justitie. (y)
Kijk de cirkel is rond....

Ik hoef denk ik ook niet uit te leggen dat een systeem om 1 ding te regelen minder oplossingen bied dan datzelfde budget te gebruiken voor het hoofd probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:05:
[...]

Goed punt, kosten achterkant had ik idd niet in mijn beoordeling meegenomen.

Maarre, 5 motoren klinkt wel een beetje als een luxeprobleem :P als je de vaste lasten en het onderhoud van 5 kan dragen..... :P.
Dat is een aanname.
Ik vind kinderen bijvoorbeeld een luxe probleem :+ er zijn er al genoeg en belast die dingen maar wat zwaarder, meer uitstoot dan een motor die af en toe gebruikt wordt ;) en ook een buitensporige dure hobby volgens mij.
Sarcasme, mag duidelijk zijn.

Je kan het als luxe probleem zien of als hobby.
Ik koop een rebel voor 100 euro en knap hem op, geen dure uitgaaf vergeleken met andere hobby's.
En zo doe je een beetje wat en verzamel je wel eens iets.

Dus het is een "luxe" probleem wat losstaat van financiën, als ik ineens voor die hobby 5x40 euro per jaar moet betalen, dan zijn de kosten vrij snel door de "waarde" aan het vreten.

Die Rebel was de eerste motor van mijn vriendin, is exact hetzelfde bouwjaar en maand en dag als zijzelf, die willen we nooit wegdoen. Maar als ik ineens 40 euro per jaar zou moeten betalen dan wordt het wel een duur geintje voor een oud motortje waarvan de verzekeringswaarde een keer 500 euro is.

De wereld is helaas niet zo zwart/wit, daarom denk ik ook dat er meer haken en ogen aan een eventuele apk zitten dan dat je even kan overzien. En omdat we het over de Nederlandse overheid gaat praat je al snel over "fouten in het systeem" vertragingen met de uitrol" "en miljoenen over budget" koppen in de krant.

Ik denk (geen feit!) dat we dat geld beter kunnen gebruiken voor beter loon voor agenten en goed materiaal.
En voorlichting bij politie/rijscholen/dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
xos schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Vorige week de 20e van het jaar alweer gedaan
Serieus? Mijn vriendin en ik doen een aantal evenementen per jaar en dan zitten wel al aan bedragen waar je niet teveel over na moet denken.

Maar jij boekt dan gewoon iedere dag die je kunt vinden bij iedere organisatie? Anders kom je toch nooit eind Mei al aan 20 evenementen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:26:
[...]

Dat is een aanname.
Ik vind kinderen bijvoorbeeld een luxe probleem :+ er zijn er al genoeg en belast die dingen maar wat zwaarder, meer uitstoot dan een motor die af en toe gebruikt wordt ;) en ook een buitensporige dure hobby volgens mij.
Sarcasme, mag duidelijk zijn.

Je kan het als luxe probleem zien of als hobby.
Ik koop een rebel voor 100 euro en knap hem op, geen dure uitgaaf vergeleken met andere hobby's.
En zo doe je een beetje wat en verzamel je wel eens iets.

Dus het is een "luxe" probleem wat losstaat van financiën, als ik ineens voor die hobby 5x40 euro per jaar moet betalen, dan zijn de kosten vrij snel door de "waarde" aan het vreten.

Die Rebel was de eerste motor van mijn vriendin, is exact hetzelfde bouwjaar en maand en dag als zijzelf, die willen we nooit wegdoen. Maar als ik ineens 40 euro per jaar zou moeten betalen dan wordt het wel een duur geintje voor een oud motortje waarvan de verzekeringswaarde een keer 500 euro is.

De wereld is helaas niet zo zwart/wit, daarom denk ik ook dat er meer haken en ogen aan een eventuele apk zitten dan dat je even kan overzien. En omdat we het over de Nederlandse overheid gaat praat je al snel over "fouten in het systeem" vertragingen met de uitrol" "en miljoenen over budget" koppen in de krant.

Ik denk (geen feit!) dat we dat geld beter kunnen gebruiken voor beter loon voor agenten en goed materiaal.
En voorlichting bij politie/rijscholen/dealers.
Ja ik kan het alleen maar met je eens zijn. Agenten krijgen nog steeds kut betaald en we hebben er te weinig. Ik heb na dat gesprekje op de VRO ook even opgezocht van een rijinstructeur betaald krijgt en daar schrok ik toch ook even van :+ dat is alleen enigzins moeite als ik het als ZZP'er zou doen en mijn vrouw nog wat extra uren gaat maken, bij wijze van spreken.

Moest net even medicijnen ophalen voor de woef en op de andere zijde ringbaan kwam ik deze situatie tegen:

04-06-24
16:18:35
p 1 bnn-03 ongeval wegvervoer rondweg emmen 038671 038694 038633
0500850
Kazernealarm Emmen
0500853
Cluster Emmen - OvD
0500868
Kazernetechniek Emmen
0502621
TS 41-21 Emmen
0502999
Monitorcode
2029568
Groepscode Group-1
0500898
Monitorcode Emmen

de auto in kwestie was een meter korter dan hij volgens de RDW hoort te zijn en de ambulance is gelijk doorgereden richting Groningen met een gangetje dat het blad van de bomen trok. Kun je wel raden wat voor een feestje dat weer is geweest. En dat op een kruising met aan alle kanten stoplichten, ik kan er alleen maar naar raden hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. Maar een minuut daarna voegde ik links voor om een kruising naar de DA te nemen en hoekte er alweer een druk gebarende mafkees zijn aygo er recht omheen om daarna de bus voor hem zo'n beetje de kruising over te duwen. Dat we het al zoveel jaar volhouden als mensheid is vooral de wijten aan mensen zoals ik die nog een beetje voorplanten :+ (breng ik hem weer even full circle _O-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

UTwizard schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:42:
[...]

Serieus? Mijn vriendin en ik doen een aantal evenementen per jaar en dan zitten wel al aan bedragen waar je niet teveel over na moet denken.

Maar jij boekt dan gewoon iedere dag die je kunt vinden bij iedere organisatie? Anders kom je toch nooit eind Mei al aan 20 evenementen?
Je kan nu al op >100 dagen zitten als je dat zou willen. Er zijn zoveel organisaties en mogelijkheden, zeker in het buitenland. Ben in het eerste kwartaal een paar keer naar Spanje geweest en heb op 6 verschillende circuits gereden dus dan gaat het hard. Eind maart zat ik al op 17 dagen. In de zomer rij ik verder niet heel veel, misschien 2 dagen per maand. In het najaar nog naar Estoril, Portimao en Barcelona. Heb geluk dat een racemaatje ook de mogelijkheid heeft om dit soort dingen te doen maar dat geluk heeft niet iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:09
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Jij hebt een RSV Mille met een altijd werkende achterrem? Ik zou Noale bellen zodat ze hem in het museum kunnen zetten :+
Misschien werkt 'ie net genoeg voor de manoeuvres, dat is bij mij het geval :+
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Naar mijn ervaring liepen ze niet vast, maar bleven ze niet op druk door de positie van het reservoir & de remleiding. Ontluchten had ook een handleiding, ik heb er ooit nog een hele Howto voor geschreven. De foto's zijn in de loop der jaren zo te zien verdwenen helaas, eens zien of ik die nog ergens terug kan vinden :)
Ik kwam laatst een filmpje tegen van AP Workshops, hadden ook wat goeie tips voor het ontluchten.
Volgens mij was het al een late(re) vrijdagavond tijdens de opname :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:24

jeroenathome

Een regel tekst

...

Ik heb nog nooit begrepen waarom de motor gestart moet worden en dan pas de helm en handschoenen. Gelukkig nog nooit klachten gehad van de buren dat ik teveel kabaal maak met de motor.

Als ik de motor start is het ook direct in de versnelling en gaan. Geen tijd voor getreuzel.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:34
Leuke discussies hierboven zeg, had even wat bij te lezen na een dagje te wezen touren. :+

Over de discussies qua geluid, ik denk dat het valt en staat met hóe de motor gebruikt wordt, zoals @botoo al aanstipte, zolang je normaal rijd zonder te hard aan de hendel te trekken zullen de meeste motoren niet zo opvallen. Maar zelfs mijn 650cc 2cilinder strommetje met standaard uitlaat maakt een bak kabaal als ik 'm opentrek.

Vandaag weer eens de Eifel in geweest, wat hebben die Duitsers toch heerlijke wegen zeg... Daar kunnen die Belgen toch niet aan tippen. Heb best wat leuke weggetjes gezien in België, maar de kwaliteit van de wegen in DL is echt aanmerkelijk beter. En de gemiddelde snelheid ligt ook een stuk hoger. Paar keer mensen in auto's voor me gehad, waar het niet eens loonde om ze in te halen zo hard jakkerden ze door. En sommigen lieten me zelfs langs door ff knipperlicht naar rechts aan te doen en te schuiven. Wat een luxe. :+ Maarja daar staat tegenover dat je een vrachtwagen weer juist tegenkomt op een super mooi bochtig stuk waar je (eigenlijk...) niet mag (en lastig kan) inhalen.

Was redelijk op tijd terug, dus thuis even een busje kettingreiniger & smeer opgehaald en de wasbox opgezocht. Hij kan er weer even tegenaan. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hF-SQPfnM0yPDu3uqEp_lVjm4Y=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/y9PB5AAy2Ksm30zQ4PCsTvS3.png?f=fotoalbum_medium

PS. De 'bovenste' routelijn van Eupen richting NL is niet aan te raden. Een en al bebouwde kom van Eupen tot boven Welkenraedt. Volgende keer rijd ik maar gewoon weer onderlangs via Goé en Limbourg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Pik de volgende keer dat weggetje bij Simonskall nog even mee. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:27:
Moest net even medicijnen ophalen voor de woef en op de andere zijde ringbaan kwam ik deze situatie tegen:

04-06-24
16:18:35
p 1 bnn-03 ongeval wegvervoer rondweg emmen 038671 038694 038633
0500850
Kazernealarm Emmen
0500853
Cluster Emmen - OvD
0500868
Kazernetechniek Emmen
0502621
TS 41-21 Emmen
0502999
Monitorcode
2029568
Groepscode Group-1
0500898
Monitorcode Emmen

de auto in kwestie was een meter korter dan hij volgens de RDW hoort te zijn en de ambulance is gelijk doorgereden richting Groningen met een gangetje dat het blad van de bomen trok. Kun je wel raden wat voor een feestje dat weer is geweest. En dat op een kruising met aan alle kanten stoplichten, ik kan er alleen maar naar raden hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://www.zo34.nl/cms/upload/images/240604%20Ongeluk%20Rondweg%20Emmen%20ZO34.jpg

ik zat er niet ver naast denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
xos schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:28:
[...]

Je kan nu al op >100 dagen zitten als je dat zou willen. Er zijn zoveel organisaties en mogelijkheden, zeker in het buitenland. Ben in het eerste kwartaal een paar keer naar Spanje geweest en heb op 6 verschillende circuits gereden dus dan gaat het hard. Eind maart zat ik al op 17 dagen. In de zomer rij ik verder niet heel veel, misschien 2 dagen per maand. In het najaar nog naar Estoril, Portimao en Barcelona. Heb geluk dat een racemaatje ook de mogelijkheid heeft om dit soort dingen te doen maar dat geluk heeft niet iedereen.
Aah ok, ja zeker als je de circuits in het buitenland meeneemt kan het natuurlijk wel heel snel gaan. Mijn vriendin en ik gaan dit jaar nog weer naar Assen en Ecuyers, maar in December ook naar Portimao als eerste GP circuit in het buitenland, dat vinden we al spannend genoeg :P

Petje af hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:33:
Pik de volgende keer dat weggetje bij Simonskall nog even mee. ;)
Thanks voor de tip. Ziet er uit als een leuk weggetje inderdaad. Al denkt Kurviger er anders over. Die denk dat het een onverhard langdweggetje is waar ik niet overheen kan. Ik zal aan het begin het markeren als tussenstop, mocht ik er nog een keer komen hoop ik dat ik eraan denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Wel belangrijk om daar de goede lijnen te rijden. Onderaan is het smal, en je komt er alleen via een super krappe haarspeld omdat het een zij weggetje in een bocht is.

Dan het dorpje door, en dan krijg je superstrak asfalt... Maar daar rijdt wel een busverbinding. Dus maak het niet te gek.

Van beneden naar boven is daar mooier dan andersom. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Heel onnodig idd. Stilstaand opwarmen duurt langer en veroorzaakt dus meer slijtage dan rijdend. En op dat soort momenten moet je er ook wel even rekening mee houden dat je buren het horen.

Mijn buurman heeft een Suzuki chopper, ding is flink luid. En die heeft ook zo'n start ritueel.. gelukkig niet om 6u 's morgens, en gelukkig rijdt hij erg weinig.

Denk nog een relikwie uit de choke tijd? :?

Maar zou je buurman er zeker even op aanspreken.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

jeroenathome schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:29:
[...]

Ik heb nog nooit begrepen waarom de motor gestart moet worden en dan pas de helm en handschoenen. Gelukkig nog nooit klachten gehad van de buren dat ik teveel kabaal maak met de motor.

Als ik de motor start is het ook direct in de versnelling en gaan. Geen tijd voor getreuzel.
Een reden daarvoor is dat olie even tijd nodig heeft om overal te komen, zeker als hij een aantal uur heeft stilgestaan en /of het koud is. Dat hoeft geen minuten te duren, maar pakweg 10 sec. om de helm op te zetten is echt niet zo verkeerd.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
@Pyr0_ ben je al eens dwars door Clermont gereden, over dat kasseien stuk? Goed voor je vullingen haha.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
ozzynator schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:24:
@Pyr0_ ben je al eens dwars door Clermont gereden, over dat kasseien stuk? Goed voor je vullingen haha.
Ja al meerdere malen, echt een sterk staaltje Belgisch vakmanschap die kasseienweg _O-
Een van de eerste keren op de motor over die weg was wel ff billenknijpen, ging veel te langzaam en had het gevoel constant om te kunnen gaan. Vanmorgen met wat meer vaart er doorheen gegaan en dan is dat gevoel wat minder, al vallen je vullingen er nog steeds van uit...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
Joepla schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Een reden daarvoor is dat olie even tijd nodig heeft om overal te komen, zeker als hij een aantal uur heeft stilgestaan en /of het koud is. Dat hoeft geen minuten te duren, maar pakweg 10 sec. om de helm op te zetten is echt niet zo verkeerd.
Met lage toeren wegrijden heeft hetzelfde effect, misschien nog wel beter omdat je meer oliedruk hebt. Dus helm op, handschoenen aan, starten en wegrijden. :)

Knap als jij binnen 10 seconden je helm op en handschoenen aan doet. Inclusief oordoppen haal je dat zeker niet.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:36:
[...]

Ja al meerdere malen, echt een sterk staaltje Belgisch vakmanschap die kasseienweg _O-
Een van de eerste keren op de motor over die weg was wel ff billenknijpen, ging veel te langzaam en had het gevoel constant om te kunnen gaan. Vanmorgen met wat meer vaart er doorheen gegaan en dan is dat gevoel wat minder, al vallen je vullingen er nog steeds van uit...
Ik had dat dus ook de 1e keer. Kwam er ook nog net voor die toog eentje van rechts, vaart er helemaal uit.

zeker, zeker

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9sx-xn8JkD659D6noyla_Ewc-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibMAo0V4JpWS9aC36oQrXguA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LjKPHLBRGNRQXcAXtK1JgwkPxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbbE5slxIFRSZi8M5pw30Kkr.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag opgehaald en 100km gereden!

Even paar eerste foto's. Er komen er meer als ik wat meer accessoires van Ali heb opgeschroefd.

De mistlampen zijn naar mijn mening wel verkeerd gemonteerd. Bijna ter hoogte van de koplamp zelf en zal dus niet onder de mistbanken doorschijnen. Dealer even een mailtje over gestuurd.

Foto van de mistlampen op de officiele suzuki website zijn ze lager gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
mr.hypocrite schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:18:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even paar eerste foto's. Er komen er meer als ik wat meer accessoires van Ali heb opgeschroefd.

De mistlampen zijn naar mijn mening wel verkeerd gemonteerd. Bijna ter hoogte van de koplamp zelf en zal dus niet onder de mistbanken doorschijnen. Dealer even een mailtje over gestuurd.

Mooie spec zeg! Wat heb je nog op de planning staan qua accessoires? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
HTT-Thalan schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:58:
[...]

Ik vind het wel een interessant gegeven dat sommige mensen van mening zijn dat je elkaar nergens op mag aanspreken. Blijkbaar is ook die grens fluide, want als jij iemand ziet die op het punt staat een zak katjes in de rivier te smijten of een baksteen door je voorruit te smijten dan zullen de meesten hier wel wat opmerken, gok ik.

De vraag is dus, waarom kies je specifiek die grens? Waarom 'mag' je van het ene wel, en het andere niks zeggen als je het ziet gebeuren? Waarom is een opmerking over een uitlaat niet oke en iemand tegenhouden die op het punt staat zijn auto door jouw hek heen te rijden wel?
Niet dat ik vóór onnodig luide uitlaten ben (ik rij zelf met de fabriekspijp), maar om wellicht in de buurt te komen van een antwoord:

In je voorbeeld gaat de vergelijking mank op materiële schade wanneer je niet tijdig je mond open trekt. Je ziet aankomen dat er iets stuk gaat en dan is het in één oogopslag duidelijk dat diegene fout zit. Als het gaat over lawaai vermoed ik dat de meeste mensen eerst aan zichzelf twijfelen; stel ik me aan? Moet dit kunnen?

Ik kan me ook zo voorstellen dat men zich niet gauw zal uitspreken tegen mensen die zich asociaal opstellen, want dan krijg je het aan de stok met een aso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:25

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Joris748 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:50:
[...]

Met lage toeren wegrijden heeft hetzelfde effect, misschien nog wel beter omdat je meer oliedruk hebt. Dus helm op, handschoenen aan, starten en wegrijden. :)
Je wordt geplust en je zegt het heel stellig, maar waar nog geen olie zit, is nog geen smering.
Knap als jij binnen 10 seconden je helm op en handschoenen aan doet. Inclusief oordoppen haal je dat zeker niet.
Dat maak je er toch helemaal zelf van. Ik heb het letterlijk over de helm opzetten. Dat gebeurd bij mij nadat ik de oordopjes heb ingedaan. Met helm op gaat dat best lastig.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:11
https://nieuwsmotor.nl/ni...d-2024-om-knipperlichten/

Leveringsstop Honda tot eind 2024 om knipperlichten

Lijkt wel een 1 april-grap…

[ Voor 38% gewijzigd door Bard1982 op 04-06-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Bijna niet serieus te nemen inderdaad, maar het staat er echt. :o :o

Een homologatie probleem... schroef er een restpartij knipperlichtjes op en bied iedereen een gratis upgrade aan naar mooie knipperlichten. Opgelost zou je denken. Of sluit een dealtje met Kellermann, Rizoma, wie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Fuelke

Forza Ferrari

Bard1982 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:05:
https://nieuwsmotor.nl/ni...d-2024-om-knipperlichten/

Leveringsstop Honda tot eind 2024 om knipperlichten

Lijkt wel een 1 april-grap…
Oeps, blij dat mijn nieuwe al bij de dealer is.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joepla schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:05:
[...]

Je wordt geplust en je zegt het heel stellig, maar waar nog geen olie zit, is nog geen smering.

[...]
Smeerfilm blijft een lange tijd aanwezig, het is echt niet zo dat een motor bij koude start metaal op metaal schuurt. Probeer het zelf: pak een stuk metaal, smeer die dun in met motorolie en zet m in de schuur. Over een jaar is ie nog vet (maar wel met dikke laag stof erop ;))

Dus ja, rustig wegrijden is dus voldoende en zelfs beter ivm sneller opwarmen. Dit wordt ook door de fabrikanten aanbevolen in de manuals.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:29:
[...]

Mooie spec zeg! Wat heb je nog op de planning staan qua accessoires? :)
Android Auto Display Carpuride W702B
AA display/telefoonhouder voor de navigationbar
KAOKO namaak (is nog maar de vraag of die past)

Vandaag wel al even de zijstandaard-verlengplaat en koplamp bescherming op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
mr.hypocrite schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Android Auto Display Carpuride W702B
AA display/telefoonhouder voor de navigationbar
KAOKO namaak (is nog maar de vraag of die past)

Vandaag wel al even de zijstandaard-verlengplaat en koplamp bescherming op gezet.
Lekker hoor, die carpuride ben ik dus ook aan het overwegen.

Lijkt me fijn om te weten dat mijn telefoon veilig in mijn zak cq tanktas zit, weg van alle trillingen en niet blootgesteld aan de elementen. Je bent natuurlijk wel afhankelijk van je telefoon verder. Wat ook z'n nadelen heeft. Maar ja, zo'n mooie Garmin xumo xt is ook niet bepaald goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:10:
[...]

Lekker hoor, die carpuride ben ik dus ook aan het overwegen.

Lijkt me fijn om te weten dat mijn telefoon veilig in mijn zak cq tanktas zit, weg van alle trillingen en niet blootgesteld aan de elementen. Je bent natuurlijk wel afhankelijk van je telefoon verder. Wat ook z'n nadelen heeft. Maar ja, zo'n mooie Garmin xumo xt is ook niet bepaald goedkoop...
Ik krijg hem waarschijnlijk morgen binnen maar zal eerst 100km rijden voordat ik het ga installeren.
Zal wat foto's maken en na een dag gebruik wat ervaring delen.
Heb ervaring met mobiel als navigatie en Android Auto in de auto. Gebruik ook best wel vaak Google Assistant (bluetooth set in m'n helm) voor Spotify en navigeren naar bekende locaties zoals thuis, werk en adressen die ik uit m'n hoofd ken. Normale navigatie Google maps en Waze.

Voor de leuke tripjes gebruik ik Kurviger voor routegeneratie en exporteer ik de .gpx naar OsmAnd+ dus zal OsmAnd+ prestatie op de Carpuride ook even meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
mr.hypocrite schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:23:
[...]

Ik krijg hem waarschijnlijk morgen binnen maar zal eerst 100km rijden voordat ik het ga installeren.
Zal wat foto's maken en na een dag gebruik wat ervaring delen.
Heb ervaring met mobiel als navigatie en Android Auto in de auto. Gebruik ook best wel vaak Google Assistant (bluetooth set in m'n helm) voor Spotify en navigeren naar bekende locaties zoals thuis, werk en adressen die ik uit m'n hoofd ken. Normale navigatie Google maps en Waze.

Voor de leuke tripjes gebruik ik Kurviger voor routegeneratie en exporteer ik de .gpx naar OsmAnd+ dus zal OsmAnd+ prestatie op de Carpuride ook even meenemen.
Ben benieuwd naar je ervaring!

Hoezo gebruik je de navi van Kurviger zelf niet als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:52:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring!

Hoezo gebruik je de navi van Kurviger zelf niet als ik vragen mag?
Ben vroeger (2013) ooit begonnen met routes maken in Tyre en het inladen in OsmAnd op Android. In 2021 Kurviger ontdekt en voor navigatie had je de pro versie nodig, tegenwoordig heb je een Tourer+ subscriptie nodig a 30 euro per jaar zie ik net.

In 2021 had ik goede ervaringen met Kurviger free dat ik in 2022 het wilde kopen ter voorbereiding trip naar de Noordkaap. Het verschil van 10 of 20 euro 1 malig voor de "pro" variant in 2021 naar een subscriptie model in 2022 heeft mij doen besluiten dat free variant met OsmAnd best prima werkt.

Dus een combi van gewoonte en gierigheid. Verder ook geen ervaring met Kurviger als navigatie app en wel met OsmAnd. OsmAnd is even wennen (heel veel opties) maar wel echt goed te personaliseren en je kan kaarten downloaden voor offline gebruik (ooit OsmAnd+ gekocht in een sale voor 7,50 voor ongelimiteerde downloads).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• KillaZ
Als je zo kijkt zou ik toch volgende keer met de GT moeten gaan, ziet het er wat minder opgepropt uit :P :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vDN6vhG9GBbu6ZO2M5Gv9ocwWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycuXqUusbzKILq4cfRtQdpU5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zat overigens prima, kon goed wisselen en deze fiets vind ik te leuk om weg te doen, dus dan maar semi-circuit fiets er van maken.

K to the KillaZ

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UTwizard
  • Nu online
KillaZ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:42:
Als je zo kijkt zou ik toch volgende keer met de GT moeten gaan, ziet het er wat minder opgepropt uit :P :+

[Afbeelding]

Ik zat overigens prima, kon goed wisselen en deze fiets vind ik te leuk om weg te doen, dus dan maar semi-circuit fiets er van maken.
Ah grappig, ik heb een vergelijkbare foto van mijn vriendin op haar 890 Duke GP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9q-I8JkoZ1Q03LYb5JLN3dlh30=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOz4pLOJzpj67Q7r6e2YZgHT.jpg?f=fotoalbum_medium

Valt het op dat zij 1.63 is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pyr0_ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:15:
[...]

[Afbeelding]

PS. De 'bovenste' routelijn van Eupen richting NL is niet aan te raden. Een en al bebouwde kom van Eupen tot boven Welkenraedt. Volgende keer rijd ik maar gewoon weer onderlangs via Goé en Limbourg.
Mooi stukkie! En verstandig dat je met een grote boog om Monschau bent gereden. ;)
De N67 van Monschau naar Eupen kan ik wel weer aanraden. Vooral recht en buiten de bebouwde kom.

Verder heb ik slechte ervaringen met het weer rond de Ruhrsee. O-)
Jolke in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
UTwizard schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:59:
[...]

Ah grappig, ik heb een vergelijkbare foto van mijn vriendin op haar 890 Duke GP:

[Afbeelding]

Valt het op dat zij 1.63 is? :+
Hahaha mooi dit, zit even 30 cm verschil tussen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
Jolke schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Mooi stukkie! En verstandig dat je met een grote boog om Monschau bent gereden. ;)
De N67 van Monschau naar Eupen kan ik wel weer aanraden. Vooral recht en buiten de bebouwde kom.

Verder heb ik slechte ervaringen met het weer rond de Ruhrsee. O-)
Jolke in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Ik zat die post te lezen en me te bedenken waarom ik die niet onthouden had.. totdat ik de datum zag _O-

Die N67 al aantal keer gehad ondertussen, inderdaad een mooi stukje waar je flink gas kan geven als je zou willen. Ik denk dat als ze daar eens zouden gaan flitsen dat ze heel wat kunnen cashen... Maar dit keer bewust een andere route gekozen, voor de afwisseling. Die weg van Eupen naar Roetgen is opzich wel mooi, ook lekker door de bossen, maar het wegdek is een stuk slechter. Maar het stuk na Roetgen maakt het wel de moeite waard.

Waarom Monschau vermijden btw? Ben er nog niet echt in geweest maar behalve dat het een toeristische trekpleiser is en dus redelijk druk. Kon ik er eigenlijk altijd wel oké doorrijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb 7 juli een hotel in de buurt van Monschau, op de heenweg via La Gleize:

https://www.routeyou.com/...e/julirit-dag-1-la-gleize

Vooral ook om mijn Tiger bij een Tiger op de foto te kunnen zetten 8)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/92/King_Tiger_Tank_La_Gleize.jpg/1200px-King_Tiger_Tank_La_Gleize.jpg

Dag 2 vanuit omgeving Monschau een rondje Eifel naar Limburg.

https://www.routeyou.com/...it-dag-2-monschau-limburg

Daarna weer terug richting huis.

[ Voor 48% gewijzigd door GSX-MAN op 05-06-2024 14:12 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
mr.hypocrite schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:18:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie bike maar zonde man om er ali troep op te hangen gelijk, vind dat zelf echt een afknapper!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
GSX-MAN schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:49:
Ik heb 7 juli een hotel in de buurt van Monschau, pak de volgende morgen deze route:

https://www.routeyou.com/...route/bochten-in-de-eifel

Eerste dag deze route:
https://www.routeyou.com/...route/la-gleize-juli-2024

[Afbeelding]
Als ik je een kleine tip mag geven voor de terugweg; pak de n650 mee van Froidthier, langs Val'Dieu tot Mortroux. Persoonlijk zou ik Vervier ook vermijden als de pest, maar je route is al lang zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlkc_OdcOFV6B1oOtDMPeXtBsm0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpuNvIgv53kkvbfzKn8chERU.jpg?f=fotoalbum_small

Vrijdag kom je langs Maastricht dus? Zwaai je nog ff? 8)

Edit, en ik zie net dat je langs dat weggetje komt waar @DrivinUCrazy me gister voor tipte. Bij Simonskall, wellicht leuk om die even in je route te verwerken?
Edit2: @GSX-MAN Die 2de route doe je dus op zaterdag? Dan moet je even oppassen want de L128 tussen Rurberg en Woffelsbach is afgesloten voor motors in de weekenden. Zie screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YutKWQfgzEudu0DkWg8XJa-3QG0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PSsNy5G4Ae4ux9FkQzKjCf7O.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 40% gewijzigd door Pyr0_ op 05-06-2024 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Pyr0_ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:05:
[...]

Als ik je een kleine tip mag geven voor de terugweg; pak de n650 mee van Froidthier, langs Val'Dieu tot Mortroux. Persoonlijk zou ik Vervier ook vermijden als de pest, maar je route is al lang zat.

[Afbeelding]

Vrijdag kom je langs Maastricht dus? Zwaai je nog ff? 8)

Edit, en ik zie net dat je langs dat weggetje komt waar @DrivinUCrazy me gister voor tipte. Bij Simonskall, wellicht leuk om die even in je route te verwerken?
Dit is een route die door iemand anders is samengesteld. Aanpassen kan, ik zal eens kijken wat lukt.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Pyr0_ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:31:
[...]

Waarom Monschau vermijden btw? Ben er nog niet echt in geweest maar behalve dat het een toeristische trekpleiser is en dus redelijk druk. Kon ik er eigenlijk altijd wel oké doorrijden.
Dat dus. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
GSX-MAN schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:49:
Ik heb 7 juli een hotel in de buurt van Monschau, pak de volgende morgen deze route:

https://www.routeyou.com/...route/bochten-in-de-eifel

Eerste dag deze route:
https://www.routeyou.com/...route/la-gleize-juli-2024

[Afbeelding]
Aha, de Tiger in La Gleize. ;)

@Pyr0_ heeft gelijk wat Verviers betreft. Niet doen, duik bij Battice de snelweg op om Verviers te passeren en ga er dan weer van af. Kijk eens goed op de kaart hoeveel bebouwde kom je daar pakt; is alleen maar vermoeiend en tijdrovend rijden met al die wit-rode kentekens daar.

Ik sloeg ook in eerste instantie aan op het stuk bij Woffelsbach, maar dat rijd je op maandag? Dan mag je daar wel door. :)
ShininNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Mooie bike maar zonde man om er ali troep op te hangen gelijk, vind dat zelf echt een afknapper!
Mee eens. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-06-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
ShininNL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Als ik zo 2500km (retourtje Zwitserland/Milaan) ga maken dan vind ik een Android Auto schermpje wel fijn.
Voor de rest zijn het functionele spulletjes en valt het niet echt heel erg op dat ze van Ali zijn (heb ik wel een beetje op gekozen en past binnen de stijl van de motor).
De foto's die komen nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

De routes wat getweakt:

Dag 1 naar La Gleize, en door naar Der Hirsch bij Monschau:

https://www.routeyou.com/...e/julirit-dag-1-la-gleize
Nu inclusief N650 (Thanks, @Pyr0_ !), en de snelweg door Verviers (Thanks @DrivinUCrazy !).

Dag 2 door Eifel en Limburg (stukje dan). Met de tips van @DrivinUCrazy uit begin mei het laatste stuk route aangepast.

https://www.routeyou.com/...it-dag-2-monschau-limburg

En dan bij Maastricht de A2 op en weer naar huis. Of nog een klein stukje Lumburg, afhankelijk van het tijdstip.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Je gaat een keer links en een keer rechts de N650 af. Niet doen, want die bochtjes zijn alleen maar bebouwde kom. :P Volg die N650 maar over Val-Dieu, is veel mooier. En beter wegdek.

Op de terugweg ga je over (Kloster) Mariawald naar Heimbach, via de L249. De laatste keer dat ik daar was, al probeer ik het te vermijden, was dat eenrichting geworden. Maar wel precies de andere kant op, dus vanuit Heimbach. Dus als je dat stuk al wil rijden, zul je even een rondje moeten rijden. Kijk wel uit voor oom agent daar, te herkennen aan zijn snor. Hij rijdt meestal op een grijze RT. Dat is een van zijn favoriete plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:00:
Je gaat een keer links en een keer rechts de N650 af. Niet doen, want die bochtjes zijn alleen maar bebouwde kom. :P Volg die N650 maar over Val-Dieu, is veel mooier. En beter wegdek.

Op de terugweg ga je over (Kloster) Mariawald naar Heimbach, via de L249. De laatste keer dat ik daar was, al probeer ik het te vermijden, was dat eenrichting geworden. Maar wel precies de andere kant op, dus vanuit Heimbach. Dus als je dat stuk al wil rijden, zul je even een rondje moeten rijden. Kijk wel uit voor oom agent daar, te herkennen aan zijn snor. Hij rijdt meestal op een grijze RT. Dat is een van zijn favoriete plekjes.
Verder aangepast. Jammer van die weg bij Heimbach.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
GSX-MAN schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:25:
[...]

Verder aangepast. Jammer van die weg bij Heimbach.
Ik zou ook dat stuk naar Maastricht niet doen, op zich wel wat te zien, maar vooral stoplichten en rotondes. Beter binnendoor via Epen, Banholt en dan via Gronsveld de A2 op.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@ozzynator Ook bedankt!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Uiteindelijk is dit, het maken van de route, bestuderen en vinden van de leukste weggetjes, puzzelen van je omleidingen om wat highlights te zien, een van de leukere dingen vind ik.
Wel het deel dat ik normaal gesproken in de winter doe. In de zomer ga ik die routes dan rijden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:57:
Uiteindelijk is dit, het maken van de route, bestuderen en vinden van de leukste weggetjes, puzzelen van je omleidingen om wat highlights te zien, een van de leukere dingen vind ik.
Wel het deel dat ik normaal gesproken in de winter doe. In de zomer ga ik die routes dan rijden. ;)
Ik heb afgelopen winter een route over wat dijken in Nederland gemaakt. Kon niet wachten, dus heb 'm in januari al gereden _O-

Ook een leuke om te doen, trouwens:

https://www.routeyou.com/...oermotorroute/dijkroute-2

[ Voor 10% gewijzigd door GSX-MAN op 05-06-2024 15:18 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
mr.hypocrite schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:03:
[...]

Als ik zo 2500km (retourtje Zwitserland/Milaan) ga maken dan vind ik een Android Auto schermpje wel fijn.
Voor de rest zijn het functionele spulletjes en valt het niet echt heel erg op dat ze van Ali zijn (heb ik wel een beetje op gekozen en past binnen de stijl van de motor).
De foto's die komen nog!
Wel een heads-up dat je al het bevestigingsmateriaal moet vervangen. Tenzij de roest look is waar je voor gaat ;)
Maar al die bijgeleverde meuk roest echt snel, en zodra dat uit de klauwen loopt baal je daar nog jaren van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
@GSX-MAN
Heb even klein beetje je routes aangepast. Maar holy F wat is Routeyou een draak van een routeplanner... stuurt me gewoon in tegengestelde richting een AFRIT op... Of via een tankstation naast de snelweg, de weg achter het tankstation op... |:(

Qua heenrit: stukje bij Visé weg gehaald, niet doen, moeite niet waard. Beter rechtstreeks richting de stukken waar het wél leuk rijden is. Stonden ook wat punten bij de tunnel in Maastricht heel raar, even opgeschoond.
Ook is de weg bij het allerlaatste stukje van je route 'afgesloten'. Dat stukje weg van Alzen richting Kaltenherberg waren ze aan het werken, gister nog langs gesneaked, maar met een groepje misschien niet zo handig. Even omrijden via de B399 een stukje verder op, wat ook echt geen straf is. ;) Heb het even laten staan want wie weet zijn ze over een maand alweer klaar.
https://www.routeyou.com/...oute/julirit-dag1-gsx-man

Op de terugweg dat stukje bij Banholt weg gehaald. Dat is de moeite niet waard. En het stukje bij Heimbach voor je aangepast. Gister daar nog de andere kant op geweest en @DrivinUCrazy heeft gelijk, dat is op het moment 1 richtingverkeer. Ik denk dat je niet veel mist, dat korter stukje weg ziet er ook lekker bochtig uit!
https://www.routeyou.com/...otorroute/julirit-gsx-man
DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:57:
Ik haal er ook best plezier uit. Al menig uurtje doorgekomen met routes bij elkaar klikken. Kijken hoe de wegen eruit zien via maps en wat ik denk dat leuk rijden is en dan routes maken. Vermakelijke side-hobby. :9

[ Voor 18% gewijzigd door Pyr0_ op 05-06-2024 18:37 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Vandaag de Kawasaki Ninja 7 hybrid een hele dag mogen testen.
Best wel een speciale ervaring Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BAGn9xKiNQCKnyIjmPwnG1vqPKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QRyN5KyszsDilNBANup1DT5.jpg?f=fotoalbum_large

Short cuts make long delays

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
En? Dat is het?

Hoe voelt het? Wat merk je voor verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13

Rick-Jan

always connected

Rick-Jan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Ik merk toch wel dat de gsxs -1000 in Nederland dikke overkill is. Reed laatst met een lichte motor en merkte dat ik hier veel meer fun mee had, gewoon vol gas zonder dat ik bang hoefte te zijn voor mn rijbewijs. Ik wil graag iets wat vlot door de bochten kan, liever geen chopper of hoge tour machine.
Om hier nog even op terug te komen, morgen de Ducati Scrambler 800 en Honda cb650r proefrijden. :)

Ik denk dat de Ducati leuker is als fun bike, en de Honda wat meer elektronica en volwassener is. Ik ben het meeste fan van viercilinders maar wil ze allebei graag proberen.

Traction control (op de Honda) is iets wat ik op de gsxs wel echt fijn vond. Je hebt het in principe niet vaak nodig, maar was wel blij met de paar keer dat ie ingreep. Nu is 140pk vs 78pk wel een verschil natuurlijk.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:26

steveman

Comfortabel ten onder

Tja uh... daar start ie dus niet mee :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IowSZ5vOZA67aQcMP8Nm8LEC_0A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U2UxmwXDvMa0xCTNiLilgoAO.png?f=fotoalbum_large

Vond al zo gek dat bij krappe bochtjes wel eens de motor uitviel de laatste tijd, maar dat lag dus niet aan m'n gas/koppelijk-bediening. Nu maar gesoldeerd :/

Over aanrijdingen gesproken, bij het ophalen van m'n motor nog een 2CV op z'n kop zien liggen :X Ik denk dat ie vol in de flank gereden was bij, zag er ook niet best uit.

En even later heb ik zelf nog een jong katje geraakt :'( zag hem in de spiegel nog wel weer de bosjes in springen. Hoop dat ie wat levens over had. Rende ook op volle vaart zo de straat op 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door steveman op 05-06-2024 22:58 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

FnordySquare47 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:13:
Vandaag de Kawasaki Ninja 7 hybrid een hele dag mogen testen.
Best wel een speciale ervaring [Afbeelding]
Iets meer informatie dan 'speciale ervaring' is welkom. :9~

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

steveman schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:30:
Tja uh... daar start ie dus niet mee :-(

[Afbeelding]

Vond al zo gek dat bij krappe bochtjes wel eens de motor uitviel de laatste tijd, maar dat lag dus niet aan m'n gas/koppelijk-bediening. Nu maar gesoldeerd :/

Over aanrijdingen gesproken, bij het ophalen van m'n motor nog een 2CV op z'n kop zien liggen :X Ik denk dat ie vol in de flank gereden was bij, zag er ook niet best uit.

En even later heb ik zelf nog een jong katje geraakt :'( zag hem in de spiegel nog wel weer de bosjes in springen. Hoop dat ie wat levens over had. Rende ook op volle vaart zo de straat op 8)7
weet je zeker dat je aan een voertuig wil solderen, ivm de trillingen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Boudewijn schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 01:19:
[...]
weet je zeker dat je aan een voertuig wil solderen, ivm de trillingen?
Ja, solderen geeft de beste verbinding.
Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld de SCM solderen aanbeveelt voor het inbouwen van alarmsystemen in voertuigen.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

DrivinUCrazy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 20:22:
En? Dat is het?

Hoe voelt het? Wat merk je voor verschil?
Zoals gezegd, speciaal :+

Nee het is best wel een fijn motor.
De 450cc parallel twin van de ninja 500 wordt gebruikt als ICE en er zit nog een kleine Elektrische motor bij.

Enkel in EV-modus heb je een bereik van ongeveer 8km met een maximumsnelheid van 64 km/u (op de teller)

Alles is gecombineerd met een automatische versnellingsbak (geen DCT, wel een schakelrobot), maar daar merk je echt dat het de eerste keer is da Kawa zoiets bouwt. Het schakelen gebeurt vrij drastisch (en imo ook veel te snel bij het accelereren)
Maar als je dat automatische versnellingsbak als 'tiptronic' gebruikt, loopt het wel vlot.

Wat mij het meest aanspreek is dat je echt het beste van twee werelden hebt. Wil je tussen de velden heen doorscheuren, met het getuf van de tweecilinder op de achtergrond. Perfect. Wil je rustig door de stad zoemen, even goed!

Oh, en de boost-knop.
In sport-modus kan je door middel van een knop aan het stuur de elektromotor activeren om gedurende vijf tellen all het vermogen ter beschikking te krijgen. En soort van push-to-overtake knop, wat niet geheel overbodig is op een motor van bijna 230kg en 450cc.

Ik heb zowel de Ninja als de Z-hybrid getest, en hoewel de Ninja er een stuk beter uitziet, is de Z toch veruit de meest comfortabele.

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Pyr0_ schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:35:
@GSX-MAN
Heb even klein beetje je routes aangepast. Maar holy F wat is Routeyou een draak van een routeplanner... stuurt me gewoon in tegengestelde richting een AFRIT op... Of via een tankstation naast de snelweg, de weg achter het tankstation op... |:(

Qua heenrit: stukje bij Visé weg gehaald, niet doen, moeite niet waard. Beter rechtstreeks richting de stukken waar het wél leuk rijden is. Stonden ook wat punten bij de tunnel in Maastricht heel raar, even opgeschoond.
Ook is de weg bij het allerlaatste stukje van je route 'afgesloten'. Dat stukje weg van Alzen richting Kaltenherberg waren ze aan het werken, gister nog langs gesneaked, maar met een groepje misschien niet zo handig. Even omrijden via de B399 een stukje verder op, wat ook echt geen straf is. ;) Heb het even laten staan want wie weet zijn ze over een maand alweer klaar.
https://www.routeyou.com/...oute/julirit-dag1-gsx-man

Op de terugweg dat stukje bij Banholt weg gehaald. Dat is de moeite niet waard. En het stukje bij Heimbach voor je aangepast. Gister daar nog de andere kant op geweest en @DrivinUCrazy heeft gelijk, dat is op het moment 1 richtingverkeer. Ik denk dat je niet veel mist, dat korter stukje weg ziet er ook lekker bochtig uit!
https://www.routeyou.com/...otorroute/julirit-gsx-man

[...]

Ik haal er ook best plezier uit. Al menig uurtje doorgekomen met routes bij elkaar klikken. Kijken hoe de wegen eruit zien via maps en wat ik denk dat leuk rijden is en dan routes maken. Vermakelijke side-hobby. :9
RouteYou is wellicht even wennen, ja. Ik werk er graag mee, maar zie ook wel beperkingen. Dank voor je hulp! _/-\o_

Edit: die "rare" afslag in La Gleize was wel bewust, om bij het museum daar te komen. En ik zie volgens mij dat de de routebepaling op "kortste OSM" hebt gezet.

Kortste OSM staat voor "het kortste traject langs paden die gekend zijn in OpenStreetmap".

Bij die optie tekenen we de kortste weg over wegen en paden die gekend zijn in de OpenStreetMap kaart. LET OP! Dat wil zeggen dat we geen rekening houden of dat mag of niet (bv. eenrichtingstraten, onverhard, autosnelwegen,...). Als je dit gebruikt kan je best goed de streek kennen!

[ Voor 12% gewijzigd door GSX-MAN op 06-06-2024 08:35 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.