Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:06
FnordySquare47 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:52:
[...]

Zoals gezegd, speciaal :+

Nee het is best wel een fijn motor.
De 450cc parallel twin van de ninja 500 wordt gebruikt als ICE en er zit nog een kleine Elektrische motor bij.

Enkel in EV-modus heb je een bereik van ongeveer 8km met een maximumsnelheid van 64 km/u (op de teller)

Alles is gecombineerd met een automatische versnellingsbak (geen DCT, wel een schakelrobot), maar daar merk je echt dat het de eerste keer is da Kawa zoiets bouwt. Het schakelen gebeurt vrij drastisch (en imo ook veel te snel bij het accelereren)
Maar als je dat automatische versnellingsbak als 'tiptronic' gebruikt, loopt het wel vlot.

Wat mij het meest aanspreek is dat je echt het beste van twee werelden hebt. Wil je tussen de velden heen doorscheuren, met het getuf van de tweecilinder op de achtergrond. Perfect. Wil je rustig door de stad zoemen, even goed!

Oh, en de boost-knop.
In sport-modus kan je door middel van een knop aan het stuur de elektromotor activeren om gedurende vijf tellen all het vermogen ter beschikking te krijgen. En soort van push-to-overtake knop, wat niet geheel overbodig is op een motor van bijna 230kg en 450cc.

Ik heb zowel de Ninja als de Z-hybrid getest, en hoewel de Ninja er een stuk beter uitziet, is de Z toch veruit de meest comfortabele.
Grappig, een vriend van me had er ook één als leen-motor mee, zijn ervaring was ongeveer hetzelfde.
Wat hem positief verraste, was de achteruit-versnelling: stilstaan en dan de gashendel de andere kant op draaien, de motor rolt dan rustig naar achter :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:18

botoo

💀 too old to die young

FnordySquare47 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 06:52:
Enkel in EV-modus heb je een bereik van ongeveer 8km met een maximumsnelheid van 64 km/u (op de teller)
8 km. Laad ie zelf op als je weer op benzine rijd of mag je dan aan de stekker?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:04
Kars schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:34:
[...]

Grappig, een vriend van me had er ook één als leen-motor mee, zijn ervaring was ongeveer hetzelfde.
Wat hem positief verraste, was de achteruit-versnelling: stilstaan en dan de gashendel de andere kant op draaien, de motor rolt dan rustig naar achter :)
Dat is dan beter bedienbaar dan bij de K1600GTL. Daar werkt dat op de startmotor, maar doseerbaarheid daarvan is wel een dingetje. Zeker als je wat kortere beentjes hebt, je bent tenslotte met >350kg aan het balanceren.
Geen eigen ervaring, maar ik zie het regelmatig aan als mijn maatje een stukje achteruit moet met dat slagschip.

Yamaha gebruikt de gashendel ook om door de nulstand terug te draaien, en zo een microswitch te bedienen die de cruise control uit zet. Dat werkt heel intuïtief eigenlijk. Dat zou hier heel mooi mee gecombineerd kunnen worden. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Chakotay schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:56:
Over onnodig geluid gesproken... Ik heb hier een buurman met een FJR1300, welke vaak 's ochtends vroeg rond 0600-0630 naar zijn werk vertrekt. Hij doet dit echter door de motor naar de parkeerplaats te rollen (staat normaal voor zijn deur in een hofje, autovrije straat), de motor te starten en dan een paar minuten lang rustig zijn helm op te zetten, handschoenen aan, etc. Intussen staat het ding stationair te draaien, en tegen de tijd dat hij daadwerkelijk wegrijdt ben ik klaarwakker :P

Wat is jullie mening daarover? IMO is het irritant en ook nergens voor nodig, het is geen 2takt uit de jaren 60 die eerst op temperatuur moet komen. Na klachten van zijn directe buren is hij al naar de parkeerplaats gaan lopen ipv het direct voor zijn deur te doen, maar daarmee staat hij juist zo goed als onder mijn raam (ik zit in het hoekhuis, precies tussen het hofje en de parkeerplaats)
Buurman gesproken, het was een gewoonte voor hem aangezien hij het vroeger zo aangeleerd heeft. Is het er mee eens dat het op een semi-moderne motor niet veel toevoegt, en start voortaan pas als hij daadwerkelijk wegrijd *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Rekening houden met elkaar kan soms zo eenvoudig zijn. Zo rijd ik tegenwoordig in de regenmodus het dorp uit. Sinds de remap van de ECU ploft 'ie wat meer, maar als het blok nog koud is (de ecu staat dan nog in open-loop modus in plaats van closed-loop te regelen) knalt dat net wat harder. Vooral rond het toerental bij 30 km/h, een heel ongelukkige snelheid dus. |:(

Maar in de regenmodus is dat wel een heel stuk minder. Dan rijd ik dus die eerste 2 minuten in de regenmodus, en daarna switch ik terug. Iedereen blij. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

GSX-MAN schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:11:
[...]

RouteYou is wellicht even wennen, ja. Ik werk er graag mee, maar zie ook wel beperkingen. Dank voor je hulp! _/-\o_

Edit: die "rare" afslag in La Gleize was wel bewust, om bij het museum daar te komen. En ik zie volgens mij dat de de routebepaling op "kortste OSM" hebt gezet.

Kortste OSM staat voor "het kortste traject langs paden die gekend zijn in OpenStreetmap".

Bij die optie tekenen we de kortste weg over wegen en paden die gekend zijn in de OpenStreetMap kaart. LET OP! Dat wil zeggen dat we geen rekening houden of dat mag of niet (bv. eenrichtingstraten, onverhard, autosnelwegen,...). Als je dit gebruikt kan je best goed de streek kennen!
Aanvulling: "Kortste OSM" is op "Manueel" na de kutste optie die je kan kiezen om een route te plannen. Elk karrenpad, verboden in te rijden en eigen terrein wordt genegeerd en tenzij je noppenbanden en doodsverachting hebt, wordt het een hele nare rit. Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-tTgZq06dBg6niw0zzx6Gg57OQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ncCibKXU56X3fAd8G2hvfJqZ.png?f=fotoalbum_large

Deze weg heb je erin gezet, omdat OSM dat vond. Dan krijg je dit pad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aL3alSqSHkiS5kMLfpG2bA1bPkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AFjAmJqJq8SquQ4dwQj2566q.png?f=fotoalbum_large

Je kan bij de betaalde versie tussen veel kaarttypes switchen, maar binnen RouteYou's eigen kaart is mijn ervaring dat de gele wegen wel een beetje het minimum zijn. Wit zijn bijvoorbeeld de wijken in de bebouwde kom, maar ook de echt smalle wegen daarbuiten.

[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 06-06-2024 11:16 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als ik dat zo zie ben ik blij met mijn lifetime abonnement bij MyRouteApp. Eenmalig aangeschaft als early adopter, en er zitten meerdere kaarten in die je met elkaar kunt vergelijken. Sowieso is het een fijnere en snellere tool dan van tomtom zelf, niet dat je daar veel moeite voor moet doen. |:(

De Garmin rijders hoor ik wel regelmatig klagen dat de Here kaarten die MyRouteApp gebruikt niet exact gelijk zijn aan de Garmin kaarten. Maar goed, dat is hun probleem; ik heb het idee dat die sowieso graag klagen. :+ Ik maak de routes meestal op de Here kaarten, corrigeer die waar nodig voor Tomtom met een of twee extra via-puntjes, en dan kan iedereen er in de regel wel mee uit de voeten. :)

En dan nóg kom je regelmatig dat soort kaartfoutjes tegen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-06-2024 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
Ik denk het niet, aan gezien Suzuki als laatste de GS750 in 1981 heeft uitgebracht en in een totaal ander segment zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 14:45

FnordySquare47

Cool-Inc.net

botoo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:50:
[...]

8 km. Laad ie zelf op als je weer op benzine rijd of mag je dan aan de stekker?
Het hele opzet is HEV, dus geen stekkers :*)

Short cuts make long delays

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:12
GSX-MAN schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:11:
[...]

Aanvulling: "Kortste OSM" is op "Manueel" na de kutste optie die je kan kiezen om een route te plannen. Elk karrenpad, verboden in te rijden en eigen terrein wordt genegeerd en tenzij je noppenbanden en doodsverachting hebt, wordt het een hele nare rit. Voorbeeld:

[Afbeelding]
Wat een waardeloze navigatie, die rode stippellijn is beduidend korter :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

RubjeMazter schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Wat een waardeloze navigatie, die rode stippellijn is beduidend korter :+
_O-

Ik stond vorig jaar in zuidelijk Limburg een keer aan het begin van een zandpad, met zo'n gigantsch kruisbeeld ernaast. De navigatie vond toch echt dat dat de route was. "Bidden eikel, dit wordt afzien!". 8)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Vuikie schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:11:
[...]

Ik denk het niet, aan gezien Suzuki als laatste de GS750 in 1981 heeft uitgebracht en in een totaal ander segment zit...
?

Edit: Of bedoel je dat je niet snapt dat ik met GS1300 de BMW 1300GS bedoel?

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 06-06-2024 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

GSX-MAN schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:03:
[...]
_O-

Ik stond vorig jaar in zuidelijk Limburg een keer aan het begin van een zandpad, met zo'n gigantsch kruisbeeld ernaast. De navigatie vond toch echt dat dat de route was. "Bidden eikel, dit wordt afzien!". 8)
Omdraaien is geen optie, net zoals dat 2x lopen met de boodschappen ook geen optie is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

4x2 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 14:18:
[...]

Omdraaien is geen optie, net zoals dat 2x lopen met de boodschappen ook geen optie is.
Ja... we reden toch maar om. Ik had mijn Speed Triple mee, die ik een paar uur daarvoor bij de dealer had ingeruild voor de Tiger. Die wilde ik de week erop toch echt onbeschadigd inleveren.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
Chakotay schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Buurman gesproken, het was een gewoonte voor hem aangezien hij het vroeger zo aangeleerd heeft. Is het er mee eens dat het op een semi-moderne motor niet veel toevoegt, en start voortaan pas als hij daadwerkelijk wegrijd *O*
Motorrijders onder elkaar, zo kan het ook d:)b

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:09
DrivinUCrazy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 11:33:
Als ik dat zo zie ben ik blij met mijn lifetime abonnement bij MyRouteApp. Eenmalig aangeschaft als early adopter, en er zitten meerdere kaarten in die je met elkaar kunt vergelijken. Sowieso is het een fijnere en snellere tool dan van tomtom zelf, niet dat je daar veel moeite voor moet doen. |:(

De Garmin rijders hoor ik wel regelmatig klagen dat de Here kaarten die MyRouteApp gebruikt niet exact gelijk zijn aan de Garmin kaarten. Maar goed, dat is hun probleem; ik heb het idee dat die sowieso graag klagen. :+ Ik maak de routes meestal op de Here kaarten, corrigeer die waar nodig voor Tomtom met een of twee extra via-puntjes, en dan kan iedereen er in de regel wel mee uit de voeten. :)

En dan nóg kom je regelmatig dat soort kaartfoutjes tegen. ;)
Mocht je het interessant vinden, de MetNerdsOmTafel-podcast had een tijdje terug een aflevering met een van de oprichters van MyRouteApp: https://www.metnerdsomtaf...rs-met-daniel-luthra.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
kneusteun schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:04:
[...]

?

Edit: Of bedoel je dat je niet snapt dat ik met GS1300 de BMW 1300GS bedoel?
Ik denk dat je edit al genoeg zegt...

Ps. Het is de R1300GS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:53
Vandaag had ik de keuze tussen 300km met de EV of 300km met de motor, ben toch maar voor de laatste gegaan ook al was het 2x zo duur :P. De voornaamste reden was eigenlijk die 3-kwartsbocht die ik onderweg naar huis weer zou moeten maar nu met de extra kennis/ervaring van de VRO cursus afgelopen zondag.

Nou, dat ging stukken beter. Helemaal gezien ik een irritante bus op mijn staart had en verderop in de bocht het verkeer een beetje stilviel heb ik de motor toch keurig op een stabiele lijn kunnen houden de hele bocht door zonder naar buiten te glijden of naar binnen te vallen. Was toch een puntje voor me.

En de NC heeft weer niet teleurgesteld, ook al weet ik dat verbruik niet echt een van de grootste bezwaren is in dit selecte clubje :P. Pomp naar pomp gemeten 11 liter op 300,1 kilometer - 1 op 27 en een beetje ofwel 3,65 liter / 100km. Het haalt het niet bij de 1.5l/100km die m'n EV omgerekend haalt, maar toch best zuinig voor een 11 jaar oud machientje met flink wat ervaring en het zorgt er toch voor dat het minder pijn doet wat vaker de motor te pakken. Bovendien kon ik hem zo tegen de gevel aan smijten ter plaatse, geen gezeik met parkeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
HTT-Thalan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:12:
Vandaag had ik de keuze tussen 300km met de EV of 300km met de motor, ben toch maar voor de laatste gegaan ook al was het 2x zo duur :P. De voornaamste reden was eigenlijk die 3-kwartsbocht die ik onderweg naar huis weer zou moeten maar nu met de extra kennis/ervaring van de VRO cursus afgelopen zondag.

Nou, dat ging stukken beter. Helemaal gezien ik een irritante bus op mijn staart had en verderop in de bocht het verkeer een beetje stilviel heb ik de motor toch keurig op een stabiele lijn kunnen houden de hele bocht door zonder naar buiten te glijden of naar binnen te vallen. Was toch een puntje voor me.
Goed bezig
En de NC heeft weer niet teleurgesteld, ook al weet ik dat verbruik niet echt een van de grootste bezwaren is in dit selecte clubje :P. Pomp naar pomp gemeten 11 liter op 300,1 kilometer - 1 op 27 en een beetje ofwel 3,65 liter / 100km. Het haalt het niet bij de 1.5l/100km die m'n EV omgerekend haalt, maar toch best zuinig voor een 11 jaar oud machientje met flink wat ervaring en het zorgt er toch voor dat het minder pijn doet wat vaker de motor te pakken. Bovendien kon ik hem zo tegen de gevel aan smijten ter plaatse, geen gezeik met parkeren...
Daar kan ik alleen maar van dromen. Bij rustig rijden gaat er hier 6 liter op 100 km doorheen ;(

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tot nu toe 360km ingereden, nog een week de tijd voor 640km maar dat gaat wel lukken.

Vanmiddag de Carpuride W702B geinstalleerd en een eerste testrit mee gereden. An sich een fijn apparaat maar er zijn wel tekortkomingen.

Maar eerst even wat fotootjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvcl8_rGm4ri4DhFR3k91Wi5tsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q0OmqOaotnuNBanv4kUhk5tf.jpg?f=fotoalbum_large

Koplampbescherming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey90XL_RBPQXXy_CWpQ7ig-iV0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hn3nRPGDGiNAhVwgXNfbgeJj.jpg?f=fotoalbum_large

Standaardverbreder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hqiZ8GJ6_NPTaRdTI8zoLo-Wyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8qNVuYkQNDAhUrh0kfsrG9M.jpg?f=fotoalbum_large

Android Auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-bAbOwK9w9TT6gNTgyDklo1LfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ti7hw6LXxxpIyAaLREKUQiuW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W95MnlrtazjwnHFS2Wy0BMBN72A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNJBz8ttbHIHIiIE2CXZXNYQ.jpg?f=fotoalbum_large

Android Auto op de motor is heerlijk navigeren (OsmAnd/Waze/Maps). Werkt zoals op de auto, zonder vertragingen. Zelf gegenereerde route met OsmAnd gedaan en de terugweg met Waze. 7 inch is wel wat groot, 6 inch was wat beter geweest. Hoe die nu is is een beetje een beunhazensetup. Hij steekt een klein beetje uit maar tijdens het rijden geen last van, zit hoog genoeg dat ik eroverheen kan kijken. USB kabel heb ik even om de nav bracket vastgezet. Bedoeling is dat de kabel onder de tank naar de zadel gaat waar een 12V aansluiting zich bevind.

Problemen met de W702 en headset bluetooth verbinding.
Je hebt 2 manieren om geluid te krijgen op je headset:

A: connectie van telefoon naar W702 en headset
W702 <---> telefoon <---> headset

B: connectie van W702 naar telefoon en headset
telefoon <---> W702 <---> headset

Nadelen optie A:
Google Assistant werkt gewoon helemaal niet.
Op m'n headset (sneltoets) kan ik Google assistant op mijn telefoon openen, er komt geen popup op de W702. Ik kan erin praten wat ik wil, hij pikt mijn commando's niet op. Google Assistant openen op de W702 geeft een popup maar het apparaat ontvangt geen signaal van mijn headset.
Support gemaild en die geven aan dat Assistant niet werkt met optie A dus naar optie B moet schakelen.

Nadelen optie B:
Je hebt geen verbinding van je telefoon naar je headset dus als je je W702 niet mee hebt of hij gaat/valt uit, dan heb je geen geluid meer. Google assistant snelknop op mijn headset doet het niet. Google Assistant werkt alleen als je het knopje indrukt op je W702. Vanuit daar werkt het wel goed, net zoals in de auto (navigeer naar huis/speel mijn favorieten af op Spotify/etc).

Zo'n Android Auto is voor mij ideaal als ik weet dat ik een langere stuk ga rijden. Een voorbereide route of een motorvakantie. Voor woonwerkverkeer en korte ritjes laat ik dat ding liever thuis en zet ik liever mijn telefoon erop.

Mijn headset ondersteunt een "pair second phone" en "pair universal intercom" dus dat kan ik nog even mee spelen. Zodoende dat er tussen alle 3 de apparaten een verbinding is en hopelijk de irritaties weg mee kan poetsen.

Op internet zie je heel veel gesponserde video's over de Carpuride W502 en W702. Zij worden betaald en hoor daar ook totaal geen negatieve punten over dit systeem. Gelukkig ben ik niet gesponserd en kan ik een wat eerlijkere mening over geven.

Nadelen Carpuride:
- Motor starten tot Android Auto verbinding (OsmAnd opgestart en laat kaart zien) is 35 seconden.
- Geen batterij of condensator dus bij contact uit of motor herstarten doet die een reboot.
- Apparaat zit vast aan een ram mount bal óf de BMW houder. Zonder de BMW houder zijn de gaten niet comform aan de "redelijk afgesproken" navigatiehouders. Ben blij dat ik de W702B heb besteld want dat past wel op de naviatiebracket. Steekt nu wel een paar cm extra uit.
- Geen sensor voor hoeveelheid omgevingslicht. Brightness staat op 1 stand (wel aan te passen, terug naar hoofdmenu en vanuit daar heb je een knopje naar een schuiver). Dit betekent ook dat je applicaties niet automatisch naar nachtmodus kan schakelen.

Wat voordelen:
- Brightness op z'n allerhoogst is ook echt goed zichtbaar, handig voor navigeren. Verschillende windrichtingen gereden ook met laaghangende zon.
- Als die goed is opgezet dan werkt het ook gewoon.
- Support reageerde wel snel. 00:00 een mailtje gestuurd en 08:30 antwoord. 10:00 mijn reactie en om 11:36 weer antwoord.
- In het boekje staat dat die 2.5A nodig heeft. Motor USB geeft max 2A en tot nu toe niet uitgevallen. Getest met een 1A oplader en die een reboot bij +/- 70% brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

mr.hypocrite schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:42:
Vanmiddag de Carpuride W702B geinstalleerd en een eerste testrit mee gereden. An sich een fijn apparaat maar er zijn wel tekortkomingen.
Mooi spul! Voor mij is er een Chigee AIO-5 Play onderweg. Dat is ook een Android Auto/Apple Carplay device. Klein broertje van de Chigee AIO-5 Lite, die dan weer twee camera's heeft.

Zodra ik 'm heb, zal ik er ook een verslagje van posten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:21:
[...]

Mooi spul! Voor mij is er een Chigee AIO-5 Play onderweg. Dat is ook een Android Auto/Apple Carplay device. Klein broertje van de Chigee AIO-5 Lite, die dan weer twee camera's heeft.

Zodra ik 'm heb, zal ik er ook een verslagje van posten.
Nog nooit van Chigee gehoord, ziet er zeer peppy uit!
Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je het met TPMS? Vond het altijd wel fijn op m'n oude motor, zeker als ik een paar weken niet had gereden was het fijn als herinnering om m'n banden op te pompen.

Had nog heel even getwijfeld aan de W603 met voor en achtercamera. Maar heb geen reviews kunnen vinden omdat het redelijk nieuw is, kwaliteit van de dashcam niet wist en je kan het apparaat niet makkelijk afnemen bij geen gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

mr.hypocrite schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 01:05:
[...]
Nog nooit van Chigee gehoord, ziet er zeer peppy uit!
Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je het met TPMS? Vond het altijd wel fijn op m'n oude motor, zeker als ik een paar weken niet had gereden was het fijn als herinnering om m'n banden op te pompen.
Ik heb TPMS op mijn motor zitten, dus dat zou dubbel op zijn. Echter, Chigee is een slim bedrijf, en zij hebben een canbus interface gemaakt voor BMW zodat ik 'm (en dat is het belangrijkste) kan bedienen met het wieltje op het stuur (het beroemde 'wonderwheel'). Ook zou het mogelijk moeten zijn om diverse gegevens uit het motormanagement systeem (waaronder bandenspanning) op het scherm te toveren. Of dat nu al klaar is, weet ik niet, maar ze zijn er in ieder geval mee bezig. De bediening werkt al, de data komt misschien nog met een firmware update.

Chigee is gelukkig geen typische Chinese zakkenvuller. Ze doen hun best om een goed product te maken en staan open voor input van gebruikers. Zo hebben ze voor het model met de camera's een functie toegevoegd die automatisch (instelbaar) het beeld van de achtercamera laat zien als je stil staat. Dat is makkelijk met parkeren bv. En deze unit past mooi in de opening in het dashboard van de K1600.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:49

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Mooi opgelost.
Dat stationair draaien warmt een moderne motorfiets helemaal niet op.
Sterker nog, hij laadt de accu amper bij. :X
En de cat is nog niet warm, dus je zal het goed ruiken als ie hem echt 5min+ laat draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 07-06-2024 09:10 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:21
Gisteren nieuw rubber laten onder de Tuono gekomen.
Dacht dat 'ie al lekker stuurde, maar wat een verbetering is dit zeg :o

Setje S22 inclusief demonteren van de velgen, leggen en alles terug monteren
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu nog de vering en we zijn voorlopig klaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
calcomp schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:37:
[...]

Heb afgelopen weekend toevallig net mijn eerste tourrit gereden met onderstaand Android Auto /Apple Carplay scherm van ome Ali.
Moet zeggen dat het uitstekend werkt.

De kwaliteit lijkt heel degelijk (is volledig uit alu). Montage was opzich eenvoudig, maar omdat ik de originele bedrading niet wilde beschadigen, heb ik daar wat meer tijd aan besteed. Heb uiteindelijk een eigen klein kabelboompje gemaakt die ik eenvoudig in een bestaande connector kan inpluggen zonder canbus fouten.

Het scherm kan bijzonder fel (ze zeggen 1000nits) en is in alle omstandigheden heel goed afleesbaar (heb hem wel op automatisch dimmen gezet). Het 6,3 inch scherm is super scherp. Touch scherm werk minder dan van een Garmin zumo, maar goed genoeg met handschoenen aan.

De afdichtingen zien er goed uit, maar een echte stortbui heb ik nog niet gehad.
Komt met twee 1080 kamera's die welliswaar niet absoluut nodig waren, maar die nu ze er toch eenmaal opzitten al prima beelden hebben opgeleverd.
Komt ook met TPMS sensoren, maar heb die nog niet geïnstalleerd omdat mijn motor die functie zelf al had.

Zowel Android Auto als Apple Carplay werken heel vlot en naadloos.
De telefoon kan gewoon veilig opgeborgen blijven.

Omdat je bij beide systemen afhankelijk bent welke telefoon apps via AA en AC worden aangeboden en je tevens van je telefoon afhankelijk bent, heb ik uiteindelijk gekozen voor een, ook onafhankelijk functionerend Android scherm (met eigen GPS en 4G connectie).

Dat wil dus zeggen dat je, via de Google playstore, ook op het apparaat zelf (navigatie)apps kunt instaleren. Zo draait bijvoorbeeld Google maps, Waze en Torque ook zonder telefoon op het toestel!
En ook https://www.drivemodedashboard.com/ zou moeten werken (hat apparaat heeft een eigen GPS antenne).

Voor mij was het zowel zelfstandig als met AA en AC kunnen functioneren de belangrijkste reden tot aanschaf.
De camera's zijn leuk voor erbij, maar voor mij niet een absolute must.

Als ik nog een negatief punt moet noemen: de Android schil kan wat mij betreft nog wel wat aandacht gebruiken. Maar volgens mij werken ze daar nog aan (heb in de eerste week al twee OTA updates gehad).
Een ander negatief punt: het systeem was zo nieuw dat ze nog geen tijd hadden voor een handleiding!
Niet eens een korte installatie instructie. Heb het ook zelf uitgevonden, maar toch.

https://a.aliexpress.com/_EvNkFPd
Ben erg benieuwd hoe je ervaring na een tijd is. Zit eindeloos te scrollen naar nieuwe gadget. En dit lijkt hem te worden. Maar alleen kan je niet meer bestellen boven de 150 euro..

Link Mekede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:43
Bartje1983 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:41:
[...]

Ben erg benieuwd hoe je ervaring na een tijd is. Zit eindeloos te scrollen naar nieuwe gadget. En dit lijkt hem te worden. Maar alleen kan je niet meer bestellen boven de 150 euro..

Link Mekede
Dit soort spullen is toch ook via neef Jeff te bestellen? Heb je het sneller in huis en iets betere after sales (als je geluk hebt dan).

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje1983
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 15:50
ozzynator schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Dit soort spullen is toch ook via neef Jeff te bestellen? Heb je het sneller in huis en iets betere after sales (als je geluk hebt dan).
Heb echt geen idee wat/wie neef jeff is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jeff Bezos, Amazon. ;)
Wat heel vaak inderdaad doorverkoop is van Ali meuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• calcomp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 09:29
Bartje1983 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:41:
[...]

Link Mekede
Kan niet anders dan zeggen dat ik zeer content ben met dit Android Auto / Apple Carplay scherm.

Na een paar forse buien en een dag met alleen maar regen, kan ik bevestigen dat hij totaal waterdicht is en probleemloos blijft functioneren. De optie om bij regen het touch screen te blokkeren (en het scherm te bedienen via de knoppen van de afstandsbediening) is nog niet nodig gebleken: het touch screen werkt ook in hevige regen.

Door de felle backlight mogelijkheid merk ik wel dat het scherm warm wordt en dan waarschijnlijk aardig stroom verbruikt. Maar door de vaste aansluiting op 12V is dat geen issue.
Die vaste aansluiting maakt wel dat hij niet snel te verwijderen is.
Dit komt vast ook omdat de "RAM"-mount met security torx vast zit.
Handig tegen stelen, maar minder handig als je hem op meerdere motorfietsen wilt gebruiken.
Ook de vaste montage van de twee camera's en de afstandsbediening helpt daarin niet.

Merk wel dat een dag routes rijden via Apple Carplay een enorme aanslag is op de batterij van de telefoon.
Heb dan ook de iPhone SE2 standaard in de motor aan de lading zitten.
Een dag rijden met Android Auto vergt minder van de batterij (Samsung Galaxy S23 FE), maar dat kan ook aan de Samsung liggen.

Rijden op Google maps en Waze en bv OSmand (dus zonder AA en AC op de ingebouwde GPS) werkt zo mogelijk nog beter. Vooral omdat de native versie van bv Google Maps beter is dan de AA/AC versie.

De twee bluetooth chips die in het toestel zitten werken goed, maar de instellingen kunnen wat verwarrend zijn.
Ook al heb ik uiteindelijk een handleiding van de verkoper gekregen, intuïtief is het werken met twee bluetooth chips niet. De voordelen maken dat echter ruimschoots goed: de assistenten van zowel Apple als Android werken uitstekend.

Een laatste opmerking: de opstart tijd is erg kort!
Dit komt omdat hij bij afsluiten eerst in een slaap stand gaat en na verloop van tijd in een diepe slaap stand. Heb nog niet kunnen uitvinden na hoeveel tijd hij zichzelf echt helemaal uit zet.
In diepe slaap verbruikt hij welliswaar niet veel, maar een motoraccu is ook niet bepaald groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Iemand hier met verstand van elektronica? Het betreft een Yamaha MT-09 uit 2024.

Ik was op zoek naar een kabel waar ik de dashcams op aan kan sluiten. Daarvoor maakte ik de stekker los waar op de foto een rode cirkel omheen staan. Uit een video lijk ik oo te maken dat die kabel voor de kentekenplaatverlichting is. Vervolgens wilde ik met zo'n tester meten of er stroom op staat met het contact aan. Daarbij heb ik kennelijk kortsluiting gemaakt of zo. Mijn remlicht ging branden en blijft sindsdien branden wanneer het contact aan staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TtReNNTPX2xTsmpRdIB9FVKcA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqnD7YyFsFraIDhDGRAHsoZB.jpg?f=fotoalbum_large

Het vreemde is dat het remlicht ook blijft branden wanneer ik de zekering verwijder die van het remlicht zou moeten zijn (de 2A zekering bij de rode pijl). Wanneer ik de stekker in de groene cirkel loskoppel gaat het licht uit.

Heeft iemand een denkrichting om tot een oplossing te komen?

[ Voor 4% gewijzigd door saviour op 07-06-2024 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

saviour schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:23:
Iemand hier met verstand van elektronica?

Ik was op zoek naar een kabel waar ik de dashcams op aan kan sluiten. Daarvoor maakte ik de stekker los waar op de foto een rode cirkel omheen staan. Vervolgens wilde ik met zo'n tester meten of er stroom op staat met het contact aan. Daarbij heb ik kennelijk kortsluiting gemaakt of zo. Mijn remlicht ging branden en blijft sindsdien branden wanneer het contact aan staat.

[Afbeelding]

Het vreemde is dat het remlicht ook blijft branden wanneer ik de zekering verwijder die van het remlicht zou moeten zijn (de 2A zekering bij de rode pijl). Wanneer ik de stekker in de groene cirkel loskoppel gaat het licht uit.

Vermeld aub merk, type en bouwjaar: onze crystal bol is nog altijd defect :?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:33:
[...]

Vermeld aub merk, type en bouwjaar: onze crystal bol is nog altijd defect :?
Pardon. Het betreft een Yamaha MT-09 uit 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

saviour schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:37:
[...]

Pardon. Het betreft een Yamaha MT-09 uit 2024.
Kans dat de ecu over de zeik is en er een foutcode is vastgeslagen. Start hij überhaupt nog wel?

MT10 1e gen wilde ook niet meer nadat de startkabels verkeert om waren aangesloten.

[ Voor 14% gewijzigd door A13X op 07-06-2024 17:08 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
Ik meld me ook maar weer eens: morgen eindelijk een stuk proefrijden; eerst op een Tuareg en begin van de middag een Teneré. Ben erg benieuwd naar de verschillen (en overeenkomsten) tussen die twee qua rijden en beleving. Helaas/uiteraard kan ik er niet mee offroad, maargoed. Ik heb met de Teneré ten tijde van de introductie in NL een flink stuk offroad kunnen rijden dus heb een redelijk idee hoe die zich offroad gedraagt.

Mocht er hier iemand een goede tip hebben voor een rondje van 30-40min vanaf vd Burg in Eindhoven dan hoor ik het graag. Mijn plan is vooralsnog om richting Nederwetten, Nuenen en dan weer terug te rijden. Daar liggen wel wat mooie stukken die ik me nog enigzins herinner van mijn motorrijlessen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
A13X schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Kans dat de ecu over de zeik is en er een foutcode is vastgeslagen. Start hij überhaupt nog wel?

MT10 1e gen wilde ook niet meer nadat de startkabels verkeert om waren aangesloten.
De motor start wel. Op de kentekenplaatverlichting na werkt alles. Ik ga zo eens proberen of ik dat lampje kan vervangen. Misschien doet het iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
saviour schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:23:
Iemand hier met verstand van elektronica? Het betreft een Yamaha MT-09 uit 2024.

Ik was op zoek naar een kabel waar ik de dashcams op aan kan sluiten. Daarvoor maakte ik de stekker los waar op de foto een rode cirkel omheen staan. Uit een video lijk ik oo te maken dat die kabel voor de kentekenplaatverlichting is. Vervolgens wilde ik met zo'n tester meten of er stroom op staat met het contact aan. Daarbij heb ik kennelijk kortsluiting gemaakt of zo. Mijn remlicht ging branden en blijft sindsdien branden wanneer het contact aan staat.

[Afbeelding]

Even een tweakers-inkoppertje:

Wat zei de dealer?

:+.

even serieus, bij mijn Dacia uit 2017 (!) werd me al gewaarschuwd dat ik bepaalde zaken niet direct op de accu mocht aansluiten en alleen via een relais daarachter (o.a. startkabels maar ook dashcams) omdat de boordcomputer anders over de zeik kon raken. Geen idee waarom of hoe, maar wellicht dat dit bij jou idd is gebeurd. Kun je zo'n ECU resetten door de accu een tijdje los te hebben of werkt dat zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28
calcomp schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:11:
[...]

Kan niet anders dan zeggen dat ik zeer content ben met dit Android Auto / Apple Carplay scherm.

Na een paar forse buien en een dag met alleen maar regen, kan ik bevestigen dat hij totaal waterdicht is en probleemloos blijft functioneren. De optie om bij regen het touch screen te blokkeren (en het scherm te bedienen via de knoppen van de afstandsbediening) is nog niet nodig gebleken: het touch screen werkt ook in hevige regen.

Door de felle backlight mogelijkheid merk ik wel dat het scherm warm wordt en dan waarschijnlijk aardig stroom verbruikt. Maar door de vaste aansluiting op 12V is dat geen issue.
Die vaste aansluiting maakt wel dat hij niet snel te verwijderen is.
Dit komt vast ook omdat de "RAM"-mount met security torx vast zit.
Handig tegen stelen, maar minder handig als je hem op meerdere motorfietsen wilt gebruiken.
Ook de vaste montage van de twee camera's en de afstandsbediening helpt daarin niet.

Merk wel dat een dag routes rijden via Apple Carplay een enorme aanslag is op de batterij van de telefoon.
Heb dan ook de iPhone SE2 standaard in de motor aan de lading zitten.
Een dag rijden met Android Auto vergt minder van de batterij (Samsung Galaxy S23 FE), maar dat kan ook aan de Samsung liggen.

Rijden op Google maps en Waze en bv OSmand (dus zonder AA en AC op de ingebouwde GPS) werkt zo mogelijk nog beter. Vooral omdat de native versie van bv Google Maps beter is dan de AA/AC versie.

De twee bluetooth chips die in het toestel zitten werken goed, maar de instellingen kunnen wat verwarrend zijn.
Ook al heb ik uiteindelijk een handleiding van de verkoper gekregen, intuïtief is het werken met twee bluetooth chips niet. De voordelen maken dat echter ruimschoots goed: de assistenten van zowel Apple als Android werken uitstekend.

Een laatste opmerking: de opstart tijd is erg kort!
Dit komt omdat hij bij afsluiten eerst in een slaap stand gaat en na verloop van tijd in een diepe slaap stand. Heb nog niet kunnen uitvinden na hoeveel tijd hij zichzelf echt helemaal uit zet.
In diepe slaap verbruikt hij welliswaar niet veel, maar een motoraccu is ook niet bepaald groot.
Draait dit nou Android if is het een android auto / carplay apparaat?? Maw, kan je hier alle apps op installeren?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:53:
[...]

Kun je zo'n ECU resetten door de accu een tijdje los te hebben of werkt dat zo niet?
Misschien wel, maar het was in ieder geval geen oplossing voor mijn probleem. Binnenkort moet ik voor een beurt naar de dealer. Ik vraag hen wel ernaar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:18
Thedr schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:09:
Ik meld me ook maar weer eens: morgen eindelijk een stuk proefrijden; eerst op een Tuareg en begin van de middag een Teneré. Ben erg benieuwd naar de verschillen (en overeenkomsten) tussen die twee qua rijden en beleving. Helaas/uiteraard kan ik er niet mee offroad, maargoed. Ik heb met de Teneré ten tijde van de introductie in NL een flink stuk offroad kunnen rijden dus heb een redelijk idee hoe die zich offroad gedraagt.

Mocht er hier iemand een goede tip hebben voor een rondje van 30-40min vanaf vd Burg in Eindhoven dan hoor ik het graag. Mijn plan is vooralsnog om richting Nederwetten, Nuenen en dan weer terug te rijden. Daar liggen wel wat mooie stukken die ik me nog enigzins herinner van mijn motorrijlessen :)
ik zou de beste weg pakken vanaf de afrit en dan via vliegveld weer terug https://www.google.com/ma...!3e0?authuser=0&entry=ttu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
ibothead schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 19:46:
[...]

ik zou de beste weg pakken vanaf de afrit en dan via vliegveld weer terug https://www.google.com/ma...!3e0?authuser=0&entry=ttu
Thanks, goede suggestie, da's zeker ook een mooi stuk. Boskantseweg / Bestseweg staan idd ook goed bekend als mooie stuurweggetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Thedr schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:33:
[...]

Thanks, goede suggestie, da's zeker ook een mooi stuk. Boskantseweg / Bestseweg staan idd ook goed bekend als mooie stuurweggetjes.
ook om je rijbewijs kwijt te raken O-) :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Thedr schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:33:
[...]

Als je toch ook nog even offroad wil mag je mij Tuareg wel lenen.
Die staat wel op "serieuze" noppen, maar dat komt de offroad ervaring alleen maar ten goede.
Ik woon in Nuenen, dus zo goed als om de hoek van je geplande proefrit.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 07-06-2024 22:42 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calcomp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 09:29
MerijnB schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 17:53:
[...]

Draait dit nou Android if is het een android auto / carplay apparaat?? Maw, kan je hier alle apps op installeren?
Het mooie van dit scherm is juist dat het volledig op android draait met een eigen GPS, wifi én 4G.
Met de ingebouwde Google play store kun je alle gewenste android apps installeren

Ik heb de 8 core 4GB/64GB versie, en die heeft geen probleem met de zwaarste apps. Zelfs gelijktijdig met Android Auto of Apple Carplay.

Updaten gebeurd trouwens OTA.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Vandaag de Fazer achterin m'n bus geknoopt en het ding bij de loods weer uitgeladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsjsXSnVra73LykpgGOoSwtpmwU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NWNxbOMmjKweveyrg1ChOQm9.jpg?f=user_large

Op korte termijn nog wat puntjes aanpakken voor verkoop, en dan zie ik wel wat de gek ervoor geeft. Staat 't me niet aan, dan bewaar ik hem tot ik zin heb om er een of andere frankenstein scheurmobiel van te maken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 07-06-2024 23:01 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thedr
Bommes schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 22:41:
[...]

Als je toch ook nog even offroad wil mag je mij Tuareg wel lenen.
Die staat wel op "serieuze" noppen, maar dat komt de offroad ervaring alleen maar ten goede.
Ik woon in Nuenen, dus zo goed als om de hoek van je geplande proefrit.
Da's een heel genereus aanbod, ik zal het zeker even overwegen! Eerst morgen die proefrit maar eens beleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Iedereen wezen rijden vandaag ofzo? Zo rustig hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
ibothead schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:35:
Vanmiddag een rondje gedaan, maar stond veel wind op de Germaanse vlakte, dus een mwah ervaring.

zeker, zeker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ride out met een 50-tal leden van het sportsterforum. mocht wel eerst 150 km rijden om er te komen maar ondanks de omleidingen, files en ongelukken her en der, lekker op het gemak ;) rondgeploft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oREKf5zjAkLZVIV8Qz74jyYpTe8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MNlbReNwaKEhGkvUfco43XvO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpKMUEl4U8h_dmqZcxAegH3ZZS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oRRfeEsUddYqDYzYNqhecOaK.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kleppen gesteld en wat ander routine onderhoud op de RT van een vriend van me. Helaas een zwetend lek wat tegen de drup fase aan zit ontdekt op de uitgaande as van de versnellingsbak.

Dus dat wordt binnenkort compleet kardan eruit halen om die keerring te vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5atKw__ywcffF0eGMTZ9rk0P2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qjkgs9tJEfZEiFYRqgmzi0qz.jpg?f=fotoalbum_large

Wel top die kleppen op de luchtgekoelde. Vergeleken mijn watergekoelde met shims zijn die schroefjes wel 10x makkelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 08-06-2024 20:53 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:17

jeroenathome

Een regel tekst

@ibothead Ik zou wel willen, maar de motor staat op dit moment zonder banden op een bok. Nog even geduld (10 dagen)voor ik weer kan rijden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 11:25
Vandaag klein rondje z-limburg gedaan. Morgen flinke rit in de Eifel gepland. Zo'n 300km. Wordt daar alleen maar zo'n 17c max, dus nog even kijken wat ik aan doe. Denk dat ik maar beter te warm aan kleed en wat uit doe onderweg dan andersom. Hoe dan ook, zin in. :*)

Edit; hoe vaak checken jullie bandenspanning? Bedenk me net dat ik sinds ze erop zijn gelegd kleine 2 maanden geleden, ze niet meer gecheckt heb. Vraag me ook af hoe betrouwbaar de meter bij het lokale tankstation is...

[ Voor 20% gewijzigd door Pyr0_ op 08-06-2024 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubjeMazter
Yep, testdag KTM in Veendam, gereden op 890 Adventure en de 690 SMC. Initieel dacht ik jammer genoeg wel in groepsverband maar de route was leuk en divers dus dat viel mij mee.

Dan mijn, ahum, uiterst professionele mening over de

KTM 890 Adventure
Hoog vergeleken met mijn Z900 (maar dat bleek voor de 690 SMC hetzelfde geval :+ ).
Schakelen en voetremmen was wat lastiger omdat deze wat verder van de pegs af stonden. Het stond natuurlijk allemaal nét niet goed afgesteld want het was een testdag maar wel wat vervelend. Reed vrij comfortabel maar helaas wel alle wind op mn hoofd. Ik heb dan liever de volle wind dan alles op mn hoofd.
Ik heb geen flauw idee welke instellingen hij allemaal had of waar ie allemaal op geconfigureerd stond maar ik vond hem gewoon nét niet.

KTM 690 SMC
Initieel dacht ik wat een stom ding... Stuur trilde als een gek, 1-cilinder eigen blijkbaar, moest in hele lage versnelling rijden voor mn gevoel om er een beetje pit uit te krijgen, maar wat is het eigenlijk een leuk ding.
150kg nat, wendbaar en kwam toch nog goed mee met de Dukes die meereden (superduke kon ik natuurlijk op mn buik schrijven :+ ).

Al met al gewoon 2 goede ervaringen rijker (1290 adventure was helaas al vergeven, die wilde ik eigenlijk proberen, wellicht op een later moment).
De Z900 voelt dan wel heel speels en klein aan vergeleken met deze 2. Laag bij de grond, veel power en eigenlijk 0 comfort zonder handkappen, ruit, cruise control of wat dan ook maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Pyr0_ schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:54:
[...]

Morgen flinke rit in de Eifel gepland. [...]

Edit; hoe vaak checken jullie bandenspanning? Bedenk me net dat ik sinds ze erop zijn gelegd kleine 2 maanden geleden, ze niet meer gecheckt heb. Vraag me ook af hoe betrouwbaar de meter bij het lokale tankstation is...
Dan zou ik het morgen sowieso maar even doen. Het tankstation is beter dan gokken dat het wel klopt.

Ik heb zo'n kek elektrisch pompje dus ik controleer ongeveer elke maand wel eens. En afhankelijk van m'n plannen soms een keertje extra. M'n achterband blijft meestal wel aardig op spanning maar vorige week bleek m'n voorband nog maar 1,8 bar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Pyr0_ De afwijking van zulke pompen komen voornamelijk doordat de banden enigszins zijn opgewarmd door naar de pomp te rijden. Zoals @O88088 al zegt. Zo'n klein accu pompje is de aanschaf wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
jeroenathome schreef op zondag 9 juni 2024 @ 07:39:
@Pyr0_ De afwijking van zulke pompen komen voornamelijk doordat de banden enigszins zijn opgewarmd door naar de pomp te rijden. Zoals @O88088 al zegt. Zo'n klein accu pompje is de aanschaf wel waard.
Ik zal er eens na kijken! Heb hier gelukkig meerdere tankstations in de buurt. Eentje letterlijk om de hoek, maar dat ding vertrouw ik voor geen meter. Dat ding staat er misschien al tientallen jaren.. rij ik liever klein stukje verder naar een veel nieuwer tankstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Pyr0_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:08:
[...]

Ik zal er eens na kijken! Heb hier gelukkig meerdere tankstations in de buurt. Eentje letterlijk om de hoek, maar dat ding vertrouw ik voor geen meter. Dat ding staat er misschien al tientallen jaren.. rij ik liever klein stukje verder naar een veel nieuwer tankstation.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een bandenspanningmeter kopen. Dan heb het tankstation alleen voor de compressor nodig...

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
A13X schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon een bandenspanningmeter kopen. Dan heb het tankstation alleen voor de compressor nodig...
Wat is er mis met de oude vertrouwde voetpomp met/zonder manometer? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Ik heb een compressor maar gebruik vaak gewoon onze (goede!) fietspomp. Mensen kijken je raar aan, maar het werkt echt prima voor 0.1-0.3 bar ofzo.

Fietsbanden staan vaak op 4 bar, dus echt peanuts.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 09-06-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
botoo schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:44:
Ride out met een 50-tal leden van het sportsterforum. mocht wel eerst 150 km rijden om er te komen maar ondanks de omleidingen, files en ongelukken her en der, lekker op het gemak ;) rondgeploft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh de max begint nog wel met een 1? Dan valt het mee dus :+.

Compressor:

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcpc2c4247c719f4db0933ee7d58740d201.jpeg

die gebruik ik voor auto en motor hier op de oprit. Technisch gezien kan je die ook wel in je koffer proppen voor onderweg maar er zijn kleinere opties. In de auto heb ik sowieso zo'n losse 12v compressor uit de banden-lek-kit.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-06-2024 10:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
_eLMo_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Ik heb een compressor maar gebruik vaak gewoon onze (goede!) fietspomp. Mensen kijken je raar aan, maar het werkt echt prima voor 0.1-0.3 bar ofzo.

Fietsbanden staan vaak op 4 bar, dus echt peanuts.
Niet eens aan gedacht, heb ook zo'n fietspomp met metertje erop, die heeft 2 aansluitingen. Ga ik eens proberen! Net bij de pomp geweest, maar dat was natuurlijk zo'n autopomp op een 'steel'. Niet ideaal. Agja, nu toch lekker in de Eifel, zorg voor later :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

Joris748 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:40:
[...]

Niks, behalve dat die flink groter is :+

Ik heb naast een normale compressor ook zo'n Xaiomi accu compressor. De 2e generatie ervan, die heb ik tegenwoordig standaard in de topkoffer liggen. Werkt goed, haalt makkelijk 3bar en voor die paar tienden gaat dat vrij snel.

[ Voor 34% gewijzigd door A13X op 09-06-2024 12:45 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Ik gebruik de Donrox F511. Compact en ook als powerbank te gebruiken. Kan tot 10 bar en heeft aparte instellingen voor diverse items.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
@Pyr0_ ik heb deze van neef Jeff, kun je gelijk oppompen als je er aan denkt, wat meestal is als je niet van plan bent te gaan rijden.

https://amzn.eu/d/b1HIlrl

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 14:53
Pyr0_ schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 21:54:
[...]

Vandaag klein rondje z-limburg gedaan. Morgen flinke rit in de Eifel gepland. Zo'n 300km. Wordt daar alleen maar zo'n 17c max, dus nog even kijken wat ik aan doe. Denk dat ik maar beter te warm aan kleed en wat uit doe onderweg dan andersom. Hoe dan ook, zin in. :*)

Lekker! Goed vooruitzicht.

Ik checkte eigenlijk voor elke rit, wat ongeveer wekelijks is. Nu met mijn nieuwe motor heb ik bandenspanningregeling en zie ik het gewoon in het display, erg geruststellend voor jan autist. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Pyr0_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Niet eens aan gedacht, heb ook zo'n fietspomp met metertje erop, die heeft 2 aansluitingen. Ga ik eens proberen! Net bij de pomp geweest, maar dat was natuurlijk zo'n autopomp op een 'steel'. Niet ideaal. Agja, nu toch lekker in de Eifel, zorg voor later :7
Vanwege die ondingen laat ik altijd haakse ventielen monteren bij de eerste bandenwissel nadat ik een nieuwe motor heb :) Ben het alleen vergeten bij het voorwiel van de GS :/

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Fietspomp werkt prima. Ooit bij een tankstation m'n band laten leeglopen terwijl ik hem probeerde op te pompen.

Uiteindelijk met een erg zachte voorband voorzichtig naar huis gereden en daar de band met een fietspomp opgepompt.

Bandenspanning checken doe ik toch voor vertrek dus dan is formaat geen probleem.

Zo'n compressor is misschien handig bij een lekke band onderweg, maar dan moet ik toch de wegenwacht bellen 😅

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Haakse ventielen ftw. M'n striple had ze standaard al, scheelde weer.

Vanmiddag wat aan het tunen geweest met de achtervering. 2mm minder sag, echt bizar wat voor verschil dat maakt. Midcorner was al prima, maar omdat ie nu meer op z'n neus staat is insturen een stuk vlotter. De c-sleutels een plekje kunnen geven onder de buddyseatvervanger, mocht het iets te dynamisch blijken op lege wegen, dan kan ik er wat aan doen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
flowiej schreef op zondag 9 juni 2024 @ 15:46:
[...]

Lekker! Goed vooruitzicht.

Ik checkte eigenlijk voor elke rit, wat ongeveer wekelijks is. Nu met mijn nieuwe motor heb ik bandenspanningregeling en zie ik het gewoon in het display, erg geruststellend voor jan autist. :+
Wij staan juist vaker bij het tankstation aan de compressor door de autisten met TPMS. "3 tienden te hoog, 2 tienden te laag... Oh de druk is weer een tiende gezakt!"
Wat mij betreft halen we de batterijtjes daaruit, controleren ze het maar voor de rit en zolang de band nog rond is blijven ze er maar van af.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pyr0_
Weer lekker dagje op de motor in de Eifel gehad. 8) Alles wel weer gezien, smalle uitgestorven boswegen, heel snelle doorgaande wegen, hairpins en alles er tussen in. Wat is Duitsland toch fijn rijden! Ook weer geleerd dat om na Eupen (>Monschau) te gaan er eigenlijk maar 1 fijne weg is, langs Goé, Limbourg & Dolhain. Ondertussen alle opties wel gehad denk ik, vanmorgen 'bovenlangs' opgereden (zie plaatje) en dat was ook net niks, ellenlange bebouwde kom.

Aantal maal ook 'aangehaakt' bij andere groepen motor rijders, dat is het toch ook net niet. Rijden me altijd net te langzaam ofzo, zeker bij wat grotere groepen ga je ook niet zomaar inhalen. En hier bijna terug in Maastricht noodgedwongen aangehaakt bij een grote groep 'patsertjes', de hele tijd staan op de motor, op en neer weaven, revven dat soort dingen... maar doorrijden...? Nouja. Genoeg gerant. Tijd voor sfeerplaatje, en route.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrhkLQSIS4ta-H6j4dJIkLLUX8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0vUYGUbcurvcYaxy0afWPZa1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXgTVYoNPU9z-7kPkPJ4zyrMbhw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMI279d2JsDtfWkabYsbSH7B.jpg?f=fotoalbum_small
(route is zeer aan te raden trouwens, mocht iemand een keer wat willen hebben, zijn gauw genoeg doorgestuurd als .gpx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 10:49

_Apache_

For life.

Pyr0_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:50:
Weer lekker dagje op de motor in de Eifel gehad. 8) Alles wel weer gezien, smalle uitgestorven boswegen, heel snelle doorgaande wegen, hairpins en alles er tussen in. Wat is Duitsland toch fijn rijden! Ook weer geleerd dat om na Eupen (>Monschau) te gaan er eigenlijk maar 1 fijne weg is, langs Goé, Limbourg & Dolhain. Ondertussen alle opties wel gehad denk ik, vanmorgen 'bovenlangs' opgereden (zie plaatje) en dat was ook net niks, ellenlange bebouwde kom.

Aantal maal ook 'aangehaakt' bij andere groepen motor rijders, dat is het toch ook net niet. Rijden me altijd net te langzaam ofzo, zeker bij wat grotere groepen ga je ook niet zomaar inhalen. En hier bijna terug in Maastricht noodgedwongen aangehaakt bij een grote groep 'patsertjes', de hele tijd staan op de motor, op en neer weaven, revven dat soort dingen... maar doorrijden...? Nouja. Genoeg gerant. Tijd voor sfeerplaatje, en route.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(route is zeer aan te raden trouwens, mocht iemand een keer wat willen hebben, zijn gauw genoeg doorgestuurd als .gpx)
Ziet er smakelijk uit!
Ja graag op de route! Ben zelf ook nog een rondje Eiffel aan het plannen

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Pyr0_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:50:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het ook heerlijk om gewoon af en toe alleen een dagje te rijden helemaal je eigen tempo :)

Mooie routes in de Eifel zijn altijd welkom ;-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55

fdees

Trust me I'm an Engineer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6udtIrQAZpWMOUUmXvdeQH-Rt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbWKUj1hMAilu8V4r7mVJ3ay.jpg?f=fotoalbum_large

Zo afgelopen weekend lekker met een groep collega's naar Winterberg geweest om te rijden. Wat was het heerlijk rijden daar, wel rekening houden met afgesloten wegen. Maar het asfalt ligt zo strak en ook heerlijke bochten. Echt een aanrader.

De rit heen was 550 km, via een andere vestiging van het bedrijf. Daarna over de snelweg richting Duitsland, waarna wij een route zijn gestart naar het hotel van 120 km. Waarna we om 18:30 aankwamen bij het hotel.

Zaterdag 340 km door de berg gestuurd in een kleinere groep 11 rijders met verschillende motoren is niet voor iedereen leuk. Dus met een R1200GSA, 890 Adventure en een TDM900 apart gereden, veel opgestoken en weet dat mijn motor zoveel meer kan dan ik. Als afsluiting de zaterdag nog even wat offroad gereden naar wat skiliften, want je rijdt een ADV of je doet dit niet.

Terug vandaag 400 km gedaan. Waarbij we helaas een motor halverwege hebben moeten achterlaten, de accu was opgeblazen doordat de spanningsregelaar van de Honda het begaf. Maar dit heeft de pret niet mogen drukken.

[ Voor 39% gewijzigd door fdees op 09-06-2024 20:35 ]

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Gisteren ook een 260km Eifel en Hoge Venen gedaan, met vriendin achterop. Lekker gereden. Op een gegeven moment kwamen we in een groepje gele kentekens en op derde positie één Duitser (uit de regio Viersen) terecht. Die Duitser reed echt slechte lijnen, heel vaak over de middellijn en dan schrikken als er een tegenligger komt. |:( Zeker 3 oepsies gezien van hem. Maar het stuk was nét te technisch om er met de ballast achterop ;) nog comfortabel langs te kunnen, terwijl er tegelijkertijd weer een KTM in mijn nek hijgde. Ik heb nog steeds geen idee of die Duitser erbij hoorde of toevallig ertussen reed.
Eindelijk toen het wat rechter was maar geroepen dat ik er langs ging (al had ze dat al door), 2 versnellingen terug getikt en doorgetrapt. Even later door een straatje af te snijden vóór de rest van die groep gekomen, en toen konden we ons eigen tempo weer rijden.

In Schönberg (België) wilden we nog stoppen voor wat te drinken, maar die zaak was nog gesloten. In de tijd dat we dat onderzochten stopte daar een groepje Hollanders die van elkaar onder de indruk waren hoe hard ze konden rijden. We hebben maar wijselijk gezwegen, ook al hebben we ze niet zien rijden. >:)

Toch blij dat ze nog steeds zo graag achterop stapt, ondanks dat het inmiddels al weer bijna een jaar geleden was door diverse omstandigheden. En fijn dat we dan toch vrij vlot na vertrek weer zo soepel kunnen rijden en dat ik niet super voorzichtig hoef te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyr0_
_Apache_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:25:
[...]

Ziet er smakelijk uit!
Ja graag op de route! Ben zelf ook nog een rondje Eiffel aan het plannen
wd200 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:28:
[...]

Ik vind het ook heerlijk om gewoon af en toe alleen een dagje te rijden helemaal je eigen tempo :)

Mooie routes in de Eifel zijn altijd welkom ;-)
Eerlijk is eerlijk, ik heb nog niet 1x samen met iemand gereden. Ben een beetje een lone wolf. Iedere keer als ik achter iemand aan rij dan ga ik teveel kopiëren ipv m'n eigen ding te doen. Of hij/zei rijdt te langzaam voor me en dan irriteer ik me alleen maar.

Route kun je vinden achter deze link. Wel aangepast qua route om langs Limbourg te gaan ipv bovenlangs via Raeren zoals ik al zei in m'n laatste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat klinkt alsof we eens een keer samen gaan rijden. ;)

Volgend weekend is de A76 trouwens dicht, dus als ik al ga rijden rij ik via Eijsden of de Plank de grens over.

Maar áls. Ik voel een resonantie in de motor, ik wil weten wat dat is. Ik denk de ketting. In dat geval, prima, zo slecht is die nog niet. Als het echter een wiellager is laat ik de motor staan, want het beurtje is toch al ingepland.

[ Voor 76% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-06-2024 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:23:
Lijkt me leuk, denk dat ik veel kan leren van achter jou aanrijden. Ik wacht geduldig op een uitnodiging d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:23:
Jouw tempo is wel dat van de gevorderde.
Die ene keer dat ik met jou (en een mede Tweaker waarvan ik de naam ben vergeten) op pad ben geweest in DE voor mij niet zo een probleem.
Maar ik kan me zo maar voorstellen dat iemand die nog niet heel lang zijn rijbewijs heeft het net wat te veel van het goede is ;)

Voor mij staat over 2 weken een weekje England op de agenda. Het ABR Festival, weg veel zin in.
Daarna trek ik mijn noppen er weer vanaf om de standaard bandjes er weer op te leggen.
Nu de zomer er aankomt kan ik offroad ook wel met mijn Pirelli Scorpion rally's uit de voeten. En op de weg plakken die heel wat beter dan mijn noppen.

Dan sluit ik graag weer eens een keertje aan @DrivinUCrazy

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Pyr0_ Mijn lijnen mag je gerust kopiëren, daar heb ik wel vertrouwen in. Als ik te langzaam voor je ga, laat het me dan tzt maar weten. :+

Die uitnodiging gaat zeker komen, al kunnen daar best een aantal weken overheen gaan. :)
Bommes schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Die ene keer dat ik met jou (en een mede Tweaker waarvan ik de naam ben vergeten) op pad ben geweest in DE voor mij niet zo een probleem.
Maar ik kan me zo maar voorstellen dat iemand die nog niet heel lang zijn rijbewijs heeft het net wat te veel van het goede is ;)

Voor mij staat over 2 weken een weekje England op de agenda. Het ABR Festival, weg veel zin in.
Daarna trek ik mijn noppen er weer vanaf om de standaard bandjes er weer op te leggen.
Nu de zomer er aankomt kan ik offroad ook wel met mijn Pirelli Scorpion rally's uit de voeten. En op de weg plakken die heel wat beter dan mijn noppen.

Als het niveau van de achtervolgers te ver uit elkaar loopt wordt het wel lastig om de gulden middenweg te vinden, maar als ik 1:1 met een rookie rij hoop ik toch dat ik me voldoende kan aanpassen. Ik geef wel toe, mijn grenzen zijn inmiddels (flink) opgerekt, dus ik moet wel bewuster rustig rijden. Maar vandaag heb ik een stel vreemden met diverse ervaring en motoren voorgereden, dat is ook gelukt. :) En het is ook wel eens goed om je bewust te zijn van je tempo. ;)

Maar ik probeer altijd nét iets harder te rijden dan mijn achtervolger zodat die net een beetje uitgedaagd wordt. Vaak lukt dat. Soms is het net té.

Ook jij bent welkom, maar dat weet je denk ik wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Pyr0_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:11:
[...]

[...]

Eerlijk is eerlijk, ik heb nog niet 1x samen met iemand gereden. Ben een beetje een lone wolf. Iedere keer als ik achter iemand aan rij dan ga ik teveel kopiëren ipv m'n eigen ding te doen. Of hij/zei rijdt te langzaam voor me en dan irriteer ik me alleen maar.

Route kun je vinden achter deze link. Wel aangepast qua route om langs Limbourg te gaan ipv bovenlangs via Raeren zoals ik al zei in m'n laatste post.
Heel herkenbaar :) alleen met wat drinken / eten vind ik het gezellig maar echt rijden is prima alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Vervolgcursussen zijn altijd aan te raden, geeft ook aan dat je er plezier in hebt. Dat laat me er aan denken, ik had me ook voorgenomen de vervolgtraining van de VRO die ik eerder dit jaar gedaan had, te volgen. Eens kijken wanneer dat nog kan.
Omdat ik ook niet alle wijsheid in pacht heb, nog genoeg kan bijleren, en in mijn vorige post zei ik het al: soms is het goed om weer wat bewuster te worden.
14 juli was nog een plek bij de ADAC voor de gevorderden-training-voor-gevorderden. :+

Je hebt eerst de basistraining (die heb ik overgeslagen omdat ik de VRO Expert al op zak had), dan de Perfektionstraining 1, en nu dan de Perfektionstraining 2.

Dan heb ik de bingokaart vol, zonder echt het circuit op te gaan dan. Klaar om later dit jaar weer een stevige motorvakantie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Laatst online: 16-09 09:40
Bommes schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:32:
[...]

Bommes, leg je de banden nu er zelf op of laat je het doen?

V-Strom 650

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
@Xoxol dat doe ik zelf met een paar banden lepels.
Alleen balanceren lukt niet zelf maar met grote noppen merk je dat toch niet echt.
Moet nog ff zo een statisch balanceer opstelling dingetje maken, of gewoon aanschaffen, kosten ook niet echt de hoofdprijs.https://www.hbm-machines....I8mUUE-dxgdhoCvzcQAvD_BwE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDucXPOeu4A4zccHDqubMnkRC_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGFQ49qeVmYGNXZ5jNcNDdq1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 10-06-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

DrivinUCrazy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:47:
@Pyr0_ Mijn lijnen mag je gerust kopiëren, daar heb ik wel vertrouwen in. Als ik te langzaam voor je ga, laat het me dan tzt maar weten. :+

Die uitnodiging gaat zeker komen, al kunnen daar best een aantal weken overheen gaan. :)
[...]

Als het niveau van de achtervolgers te ver uit elkaar loopt wordt het wel lastig om de gulden middenweg te vinden, maar als ik 1:1 met een rookie rij hoop ik toch dat ik me voldoende kan aanpassen. Ik geef wel toe, mijn grenzen zijn inmiddels (flink) opgerekt, dus ik moet wel bewuster rustig rijden. Maar vandaag heb ik een stel vreemden met diverse ervaring en motoren voorgereden, dat is ook gelukt. :) En het is ook wel eens goed om je bewust te zijn van je tempo. ;)

Maar ik probeer altijd nét iets harder te rijden dan mijn achtervolger zodat die net een beetje uitgedaagd wordt. Vaak lukt dat. Soms is het net té.

Ik zou ook graag eens willen aansluiten bij een meer ervaren rijder die mij nieuwe dingen kan leren op tempo. Merk dat de standaard groep ritjes waar ik mee ben geweest voornamelijk laag tempo is om iedereen bij elkaar te houden, daarom dat ik ook liever alleen rij.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ricjuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Ik zou ook graag eens willen aansluiten bij een meer ervaren rijder die mij nieuwe dingen kan leren op tempo. Merk dat de standaard groep ritjes waar ik mee ben geweest voornamelijk laag tempo is om iedereen bij elkaar te houden, daarom dat ik ook liever alleen rij.
Tempo is niet iets wat je leert, of moet leren. Als je de juiste handelingen soepel en goed leert uitvoeren, gaat het vanzelf steeds vlotter/sneller. Ik kan me nog goed een rit in de Eiffel herinnneren met iemand hier van tweakers op een 125cc KTM. Ik had bijna 4x het vermogen en zijn topsnelheid was krap 110 maar hij reed me helemaal zoek omdat hij zijn techniek veel beter beheerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
@Pyr0_ @DrivinUCrazy @ricjuh
ik rij meestal ook alleen, of met mn mevrouw. Vooral omdat ik verder in onze vriendenkring niemand ken die motor rijdt. Ja 2 zonen van mevrouw, maar die rijden ook op de Nordschleife, dus sowieso out of my league. Sluit me dan ook graag een keertje aan, want zien is leren.

Komende zaterdag wel naar de Eifel met de rijschool, beetje gevorderde bochtjes techniek leren.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Tempo is niet iets wat je leert, of moet leren. Als je de juiste handelingen soepel en goed leert uitvoeren, gaat het vanzelf steeds vlotter/sneller. Ik kan me nog goed een rit in de Eiffel herinnneren met iemand hier van tweakers op een 125cc KTM. Ik had bijna 4x het vermogen en zijn topsnelheid was krap 110 maar hij reed me helemaal zoek omdat hij zijn techniek veel beter beheerste.
Exact dit, je leert niet iets "sneller" doen, je leert iets (plek op de weg, vooruitkijken, bocht aansnijden, wegdek inschatten, vermogensafgifte, grip inschatten) goed doen, en hoe geoefender je bent, hoe makkelijker / sneller je het goed kan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 10-06-2024 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

_eLMo_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Exact dit, je leert niet iets "sneller" doen, je leert iets (plek op de weg, vooruitkijken, bocht aansnijden, wegdek inschatten, vermogensafgifte, grip inschatten) goed doen, en hoe geoefender je bent, hoe makkelijker / sneller je het goed kan doen.
Snap wat jullie zeggen, misschien verkeerde woord keuze van mij. Ik bedoelde meer "goed voorbeeld doet volgen". Plek op de weg en vooruit kijken kan met iedere snelheid aangeleerd worden, maar vermogen en grip kan je moeilijk inschatten als je met 15km/u door een bocht gaat. Dan was de snelle slalom op de AVB nog uitdagender.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Klopt helemaal, zo weet ik er ook een die op de technische stukjes (voor de kenners: bij Schuld en Insul) met een MT-03 een H2 SX zoek reed.
Maar ik rij dan inderdaad bewust de juiste, veilige lijnen, en vloeiend met een constant tempo. Dan komt het tempo vanzelf.

Dat tempo is als het goed is ook een gevolg van het soepel rijden, niet het doel op zich. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ricjuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Snap wat jullie zeggen, misschien verkeerde woord keuze van mij. Ik bedoelde meer "goed voorbeeld doet volgen". Plek op de weg en vooruit kijken kan met iedere snelheid aangeleerd worden, maar vermogen en grip kan je moeilijk inschatten als je met 15km/u door een bocht gaat. Dan was de snelle slalom op de AVB nog uitdagender.
Ik rij nu *checkt rijbewijs - 7 jaar motor. Eerst een Transalp uit het jaar kruik en de laatste jaren een Honda met A2 klassificatie (47pk). En ik zit nu op het punt dat ik sneller ben dan de motor, zoals ze dat zeggen. Ik kan het gas vol opendraaien zonder verrassingen en ik kan 100% van wat de motor kan, nuttig inzetten.

Vermogen heb je niet snel te weinig op een motor en als je de limieten van je grip wil opzoeken kun je beter een priveterrein of circuit opzoeken. Als dit ook een verspreking is en het gewoon je bedoeling is om (meer) vertrouwen te kweken in je huidige motor en diens banden, weet dan dat je 90% van je grip overhoud onder natte omstandigheden (all other conditions being the same) en ga alsnog aan die soepelheid werken. Je zult merken dat je motor het echt wel bij kan houden. Andersom gezegd, als jij met een normale, moderne motorfiets te weinig vermogen OF grip hebt op de openbare weg moet je wat aan je rijstil doen :+.

M.a.w. maak je er niet druk om. Dat gezegd hebbende, je bent welkom om een keer in het Drentsche te komen buurten en dan rijden we wel een rondje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Ik krijg met mijn steeksleutel de asmoer van mn achterwiel niet los... Wil de ketting spannen maar dan moet de asmoer wel los zijn. Ik ga er vanuit dat het DROL-principe gewoon geldt? Dicht Rechts Open Links? :P
Tips om dit wel los te krijgen? Het boekje zegt 'draai de asmoer los' :+ of ik heb gewoon kippen kracht, maar de motor komt van de standaard af als ik er aan probeer te draaien dus lijkt me dat ie dan wel los had mogen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
RubjeMazter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:44:
Ik krijg met mijn steeksleutel de asmoer van mn achterwiel niet los... Wil de ketting spannen maar dan moet de asmoer wel los zijn. Ik ga er vanuit dat het DROL-principe gewoon geldt? Dicht Rechts Open Links? :P
Tips om dit wel los te krijgen? Het boekje zegt 'draai de asmoer los' :+ of ik heb gewoon kippen kracht, maar de motor komt van de standaard af als ik er aan probeer te draaien dus lijkt me dat ie dan wel los had mogen gaan.
Zo'n moer kan behoorlijk vast zitten, als er bij het monteren geen vet gebruikt is. Inspuiten met kruipolie en daarna de arm van je sleutel wat vergroten. Losdraaien is tegen de wijzers van de klok in.

Je kunt beter een ratel met zeskantdop gebruiken. Grijpt beter aan op de moer, waardoor het risico op beschadiging het kleinst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Joris748 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Zo'n moer kan behoorlijk vast zitten, als er bij het monteren geen vet gebruikt is. Inspuiten met kruipolie en daarna de arm van je sleutel wat vergroten. Losdraaien is tegen de wijzers van de klok in.

Je kunt beter een ratel met zeskantdop gebruiken. Grijpt beter aan op de moer, waardoor het risico op beschadiging het kleinst is.
Arm van de sleutel vergroten wordt lastig met een steeksleutel. Ik ga dan op zoek naar een ratel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
DrivinUCrazy schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:47:

[...]

Ik zie het wel komen. :) Mag dan ook wel beetje goed weer zijn anders is er ook niet veel aan. Niet dat ik van suiker ben maar als ik voor m'n lol rij dan moet het wel leuk blijven. ;)
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Klopt helemaal, zo weet ik er ook een die op de technische stukjes (voor de kenners: bij Schuld en Insul) met een MT-03 een H2 SX zoek reed.
Maar ik rij dan inderdaad bewust de juiste, veilige lijnen, en vloeiend met een constant tempo. Dan komt het tempo vanzelf.

Dat tempo is als het goed is ook een gevolg van het soepel rijden, niet het doel op zich. :)
Dat stukje tussen Schuld en Insul gisteren nét gemist, wel langs Schuld gereden. Die weg ziet er wel heel uitnodigend uit! Maar dat is geen uitzondering in die regio... Persoonlijk hoop ik vooral wat op steken van je kijkgedrag en lijnen. Veilige lijnen probeer ik altijd te rijden, geen overzicht = geen (hoge) snelheid en zorgen dat ik marge heb om uit te wijken / remmen voor een eventuele auto. (witte) Lijnen overgaan sws alleen als je goed overzicht hebt en niet vol op je motor leunt terwijl je de lijnen overgaat.
ozzynator schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:16:
@Pyr0_ @DrivinUCrazy @ricjuh
ik rij meestal ook alleen, of met mn mevrouw. Vooral omdat ik verder in onze vriendenkring niemand ken die motor rijdt. Ja 2 zonen van mevrouw, maar die rijden ook op de Nordschleife, dus sowieso out of my league. Sluit me dan ook graag een keertje aan, want zien is leren.

Komende zaterdag wel naar de Eifel met de rijschool, beetje gevorderde bochtjes techniek leren.
Achter gasten aanrijden die écht hard rijden (langs de motor af hangen enzo) laat ik ook wel uit m'n hoofd, heb ik de skills niet voor, noch de doodswens.

Veel plezier in de Eifel, als ik zo naar het weerbericht kijk tho... Met wie ga je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:21
RubjeMazter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Arm van de sleutel vergroten wordt lastig met een steeksleutel. Ik ga dan op zoek naar een ratel.
Beetje beunhaas, maar een stuk buis met diameter 40mm past er toch wel over?

Als ik de asmoer loshaal heb ik meestal een ratel + oud stuk buis nodig om er beweging in te krijgen.
Denk dat de totale arm zo'n 50 tot 60 cm is. Verre van ideaal, maar dat stuk buis heeft me nog niet in de steek gelaten :+

Zo'n breaker bar is nog wel een mooi kerstcadeautje O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
RubjeMazter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:44:
Ik krijg met mijn steeksleutel de asmoer van mn achterwiel niet los...
Afbeeldingslocatie: https://s3-us-west-1.amazonaws.com/hmt-forum/cant_be_tight_if_its_liquid_meme.jpg

:+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

RubjeMazter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Pak een goede dop en wringijzer. Zo veel makkelijker bouten/moeren lostrekken. Een ratel kan je kapot trekken met teveel kracht.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mogelijkheden te over om onwillige asmoeren los te krijgen.
* botoo roept
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qGSLpsG67M82FXEaUy29vYgetk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QXbeTtC68wmNQr2oxVWz7CDW.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:35
mr.hypocrite schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:42:
Tot nu toe 360km ingereden, nog een week de tijd voor 640km maar dat gaat wel lukken.

Maar eerst even wat fotootjes:

[Afbeelding]

Koplampbescherming:
[Afbeelding]

Standaardverbreder:
[Afbeelding]

Android Auto:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo'n 800 DE blijft er gaaf uitzien, heb je bewust gekozen voor de DE versie? Stonden er nog meer op je lijstje voor de aanschaf? Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en tot nu staat de V-strom 800 bovenaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Pyr0_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:59:
[...]

Veel plezier in de Eifel, als ik zo naar het weerbericht kijk tho... Met wie ga je?
Dank!

Rijschool Wischmann uit Landgraaf. Samen met nog 5 anderen die ook in afgelopen jaar hun rijbewijs hebben gehaald, waarvan ik sowieso 1 ken omdat ik daar mee gelest heb. Dus niveau is allemaal zo'n beetje gelijk ga ik van uit.

Weer is wel een dingetje ja, maar die 69% regen kan over 5 dagen wel weer 6x veranderd zijn. Dus ik ga er maar van uit dat het droog is en anders regenjas aan.

zeker, zeker

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.