Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.218 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Zaterdag besloten om maar richting Bels te rijden voor een rondje ardennen, de onroute bladiebla motorroute na een tijdje maar afgezet omdat ze totaal verouderd zijn en maar zelf wat gaan verzinnen, was iig wel weer een keer leuk (al blijven die rode kentekens bizar slechte bestuurders over het algemeen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8-JsoR6QLr6jzz4SMiAIuntkOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7MA38OzVuU7qZCGy0DQU0Z9.jpg?f=fotoalbum_large
Geen idee waar dit is trouwens, behalve Belgie :+

En net reed eoa vrouw met de auto de uitrit van het parkeerterrein van de school voor de deur af toen ik naar huis kwam, naar rechts kijkend (ik kwam van links) en rolde gewoon door, nu is de uitlaat van m'n Integra beschadigd.
Stilstaan, naar rechts kijken ipv links en vervolgens gewoon de weg op rollen terwijl je naar rechts blijft kijken, echt, sommige figuren in het verkeer...... :F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/372IIXfAmrVVunQ_fZyAB-hzgRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gG17c7a9Kh30uKCRifLTzBxJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 11-06-2024 15:09 . Reden: Mag ook wel zonder de misogynie ]

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
4x2 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:29:
Geen idee waar dit is trouwens, behalve Belgie :+
N606, laatste bocht bergaf net ten noorden van Stoumont.
Pyr0_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:59:
Achter gasten aanrijden die écht hard rijden (langs de motor af hangen enzo) laat ik ook wel uit m'n hoofd, heb ik de skills niet voor, noch de doodswens.
Die mening deel ik; ik heb nog nooit de behoefte gehad om naast mijn motor te gaan hangen. Een van de redenen waarom ik ook niet vaak bij Adenau en zo dicht bij de Nordschleife rijd, want daar kom je bovengemiddeld veel mensen met zulke rijstijl tegen.

[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-06-2024 16:41 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zeg dat je te vaak in de Ardennen komt zonder te zeggen dat je te vaak in de Ardennen komt :D
Moet wel zeggen dat ik er wat roestiger in was geworden, laatste 4-5 jaar eigenlijk niet meer daaro geweest.
[...]
Die mening deel ik; ik heb nog nooit de behoefte gehad om naast mijn motor te gaan hangen. Een van de redenen waarom ik ook niet vaak bij Adenau en zo dicht bij de Nordschleife rijd, want daar kom je bovengemiddeld veel mensen met zulke rijstijl tegen.
Daar ken ik de weg dan wel weer vrij aardig, dan is het juist leuk om heel netjes binnen de lijntjes te kleuren en de mensen achter je te zien zwoegen om je bij te houden :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
4x2 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:45:
Daar ken ik de weg dan wel weer vrij aardig, dan is het juist leuk om heel netjes binnen de lijntjes te kleuren en de mensen achter je te zien zwoegen om je bij te houden :P
Dát kan overal. ;) Ook op wegen die je niet zo goed kent trouwens, dat is juist het leuke van motorrijden.
Probeer het weggetje van Salm naar Birresborn maar eens. ;) Let wel op: zelfoverschatting leidt hier tot de vangrail; zorg voor voldoende marge. :o

Rondom Adenau rijden me te veel mensen die de adrenaline van de Nordschleife nog in zich hebben, of degenen die niet de Nordschleife op gaan maar wél zo denken te kunnen rijden.
Ik kén er de weg wel, maar zoek liever rustigere streken op. :)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-06-2024 19:05 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-08 16:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yZAUT_iEjBg2saTFDEHlkkUCec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYu3pp87CluHN5hhVO1f79mO.jpg?f=fotoalbum_large

Net de nieuwe aanwinst opgehaald nu nog inrijden. Helaas is het weer er vandaag niet na om lekker te gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21
Cherdium schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:27:
[Afbeelding]

Net de nieuwe aanwinst opgehaald nu nog inrijden. Helaas is het weer er vandaag niet na om lekker te gaan rijden
Vet ding! Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
[Afbeelding]

Ah, de Royal Enfield Himalayan! Leuk ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:38

jeroenathome

Een regel tekst

@Cherdium Geef je de motor ook een naam zoals Basanti?

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
[Afbeelding]

Leuke fiets! Ben benieuwd naar je bevindingen.
Ariemann door de Himalaya op dat ding liet wel zien dat je er een prima fiets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
'Vroeger' (tot corona tijd) was ik wat actiever in dit topic, al was het toen ook al meer lezen dan posten. De laatste jaren is de 'motor hobby' steeds verder verdwenen.. Het is al een hele tijd geleden dat ik nog motor heb gereden, daarom besloten om hem toch te gaan verkopen.

Mag ik jullie advies vragen wat zo'n ding nog ongeveer waard zou mogen zijn?
Gaat om een Kawasaki Z800 uit 2013, staat net geen 20K kilometer op de teller.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFa75zmnWImSnOhY4h8ePZNF2GU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LkUT7m54hXLlC2s3KEpL5U2W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 23:13
Vorige week nieuw speelgoed gehaald. Een 2019 Husqvarna 701 Enduro.

De bedoeling is om wat meer zelfvoorzienend te kunnen zijn op off-road ritjes doordat hij lichter is om op te rapen. En tot nu toe lijkt hij perfect. Had eerst het idee een KTM 450/500EXC of vergelijkbare Husqvarna te kopen. Maar na een proefrit op een 500EXC was ik toch bang dat die op de stukken weg tussen/naar het zand te oncomfortabel zou zijn.

De regen van afgelopen periode maakt het wel uitdagend om te rijden momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fL2OsGROjj5VNkqiFE_47B9RKgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WiDDAyASACyADR0XBMQGIuP1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql4BQpniI-eGEcmiEevEBORcMbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/567Pkwt71s2gRXhUK7rdDBJY.jpg?f=fotoalbum_tile

@LankHoar / @Chakotay Deze kan in de topicstart, zie dat daar mijn overzicht ook niet meer klopt, naast de 701 heb ik een BMW f800gs uit 2014(de rest kan eruit):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtwydeqTpDiHB68so3WDasO2yzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQNjyXdWXtnte6yRTapBIYP0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Dát kan overal. ;) Ook op wegen die je niet zo goed kent trouwens, dat is juist het leuke van motorrijden.
Probeer het weggetje van Salm naar Birresborn maar eens. ;) Let wel op: zelfoverschatting leidt hier tot de vangrail; zorg voor voldoende marge. :o

Rondom Adenau rijden me te veel mensen die de adrenaline van de Nordschleife nog in zich hebben, of degenen die niet de Nordschleife op gaan maar wél zo denken te kunnen rijden.
Ik kén er de weg wel, maar zoek liever rustigere streken op. :)
Dit laat me denken aan wat gister gebeurde nabij de Nurburgring. Kan ff niet meer zo terug vinden welke weg het was. Maar ik rij een grote, doorgaande, weg op. Zo eentje die uitnodigt om eens flink op het gas te gaan, en gelijk de eerste motor rijder die ik tegenkom begint me te manen rustig te rijden. Met z'n hand op en neer. En ik denk nog wat is hier nou weer aan de hand, ongeluk ofzo was het eerste wat in me opkwam. Maar er kwam maar niks. Ondertussen kom ik misschien wel 10 motor rijders tegen die hetzelfde deden, met het handje op en neer 'rustig rustig'... Uiteindelijk komt de aap uit de mouw, flinke politie controle. Eerst een agent op motor en toen een parkeerplaats vol politie busjes. Heel die weg maar 70 ofzo gereden, mocht er waarschijnlijk 100 maar ja, beter dan gecontroleerd worden of een boete.

Erna natuurlijk de opkomende motorrijders zelf gemaand rustig aan te doen. Ik vond het wel mooi, motorrijders onder elkaar waarschuwen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:00

Herman

FP ProMod
Conteaster schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:37:
'Vroeger' (tot corona tijd) was ik wat actiever in dit topic, al was het toen ook al meer lezen dan posten. De laatste jaren is de 'motor hobby' steeds verder verdwenen.. Het is al een hele tijd geleden dat ik nog motor heb gereden, daarom besloten om hem toch te gaan verkopen.

Mag ik jullie advies vragen wat zo'n ding nog ongeveer waard zou mogen zijn?
Gaat om een Kawasaki Z800 uit 2013, staat net geen 20K kilometer op de teller.
[Afbeelding]
Uiteraard eerst de waarschuwing dat je er spijt van gaat krijgen, dat het t.z.t. toch wel weer gaat kriebelen enzo... ;)

Op occasions-sites zie ik het type uit dat jaartal met die kilometers voor ong. EUR 6.500 worden aangeboden. (Voorbeeld) Particuliere verkoop dus iets van EUR 5.500 - EUR 6.000 ?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Pyr0_ schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:55:
[...]

Erna natuurlijk de opkomende motorrijders zelf gemaand rustig aan te doen. Ik vond het wel mooi, motorrijders onder elkaar waarschuwen. 8)
In de auto kom ik het ook wel tegen, maar meestal zijn er geen controles op wegen waar ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Herman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:34:
[...]

Uiteraard eerst de waarschuwing dat je er spijt van gaat krijgen, dat het t.z.t. toch wel weer gaat kriebelen enzo... ;)

Op occasions-sites zie ik het type uit dat jaartal met die kilometers voor ong. EUR 6.500 worden aangeboden. (Voorbeeld) Particuliere verkoop dus iets van EUR 5.500 - EUR 6.000 ?
Haha, als ik echt spijt ga krijgen dan is een nieuwe/andere motor natuurlijk weer zo aangeschaft :P
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel zit te wachten op een particuliere verkoop, ook al krijg ik er dan wat minder voor. De link die je hier neerzet is toevallig degene waar ik hem ooit van hem gekocht. Kan hem wel eens een berichtje sturen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cherdium
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-08 16:59
jeroenathome schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:29:
@Cherdium Geef je de motor ook een naam zoals Basanti?
Hahaha nee geen naam en geen reis van India naar Nederland, beetje in Europa rond doen ermee, heb zin in beter weer en het inrijden afronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
3p0x schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:24:
[...]

Zo'n 800 DE blijft er gaaf uitzien, heb je bewust gekozen voor de DE versie? Stonden er nog meer op je lijstje voor de aanschaf? Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe fiets en tot nu staat de V-strom 800 bovenaan :)
Ik heb in 2022 in Australie en Nieuw-Zeeland motorgereden en in beide landen had ik een V-Strom 650 gehuurd. In Tasmanie kon ik ook een beetje off-road rijden met de banden die eronder zat en vond het echt wel een gaaf machine. Terug in Nederland was mijn eerste keus dus een V-Strom 650.

In 2023 was er een Suzuki open dag waar je 2 motoren kon proefrijden, heb toen de 650 en de 800DE gekozen(de non DE bestond toen nog niet) en vond de extra pit van de 800DE wel heel erg nice.

Verder heb ik een beetje gekeken, maar niet proefgereden, naar de Versys 650 en de Tenere 700. De Versys is vergeleken met de 800DE niet genoeg gericht op off road en de T7 vond ik niet mooi (De 800DE heeft zo'n snuit maar smaken verschillen!).

De motoren van rond de 1000cc zijn te groot voor mij.

Ik had me eigenlijk al gericht op de 800DE toen ze met de 800 aankwamen alhoewel we wisten dat het eraan zat te komen omdat in verschillende landen de 800 al bestond.

Uiteindelijk toch voor de 800DE gekozen omdat het toch wat stoerder uit ziet dan de 800 en de off road capaciteiten iets hoger is. 99% van de tijd zal ik op asfalt rijden maar als ik een zand weggetje tegen kom dan wil ik niet denken "had ik maar...". Denk ook dat ik sneller geneigd ben om zo'n pad te nemen met een 800DE tov de 800 en hopelijk kan ik me daar meer in verdiepen.

Pros van de 800DE:
Hogere grondspeling
Komt met handkappen
Komt met skidplate (plastic, de alu kost 400 euro)

Over de spaakwielen durf ik nog niet te zeggen of ik er positief of negatief over ben.
Aan de ene kant "beter voor offroad". Aan de andere kant verliest het bij een lek snel lucht en kun je hem niet pluggen, laten we hopen dat ik het laatste niet ga ondervinden.

In het geval dat ik alleen asfalt zou rijden was ik ook content met de 800 geweest maar ik wilde toch meer uit m'n comfort zone stappen en denk dat de 800DE een goede stap geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 13:06
Spaakwielen hoeven niet met binnenband te zijn. Onder mijn R1150GS zitten spaakwielen met tubeless banden. De uiteinden van de spaken zitten dan helemaal aan de buitenkant van de velg.
Moet dat natuurlijk wel een optie zijn voor jouw merk en type motor waar je voor kiest ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Vuikie op 11-06-2024 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

HTT-Thalan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:06:
[...]

M.a.w. maak je er niet druk om. Dat gezegd hebbende, je bent welkom om een keer in het Drentsche te komen buurten en dan rijden we wel een rondje :P.
Ik kom zelf uit zuid Limburg, dus eindje uit de buurt. Maar mocht ik een keer die kant op gaan zal ik het laten weten :9

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

4x2 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:29:
....al blijven die rode kentekens bizar slechte bestuurders over het algemeen..
ben je al eens in Italië geweest? :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:24
mr.hypocrite schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 01:36:
[...]

Pros van de 800DE:
Hogere grondspeling
Komt met handkappen
Komt met skidplate (plastic, de alu kost 400 euro)

Over de spaakwielen durf ik nog niet te zeggen of ik er positief of negatief over ben.
Aan de ene kant "beter voor offroad". Aan de andere kant verliest het bij een lek snel lucht en kun je hem niet pluggen, laten we hopen dat ik het laatste niet ga ondervinden.
De meeste standaard handkappen zijn met 1 keer een tik er tegen meteen kapot.
Alleen kunststof overleeft een valletje niet. Tip van flip: koop een setje Barkbusters en je rem en koppeling hendels blijven tenminste heel.

Je opmerkingen over de spaakwielen snap ik niet helemaal.
Is de 800DE uitgevoerd met binnenbanden?
Dan kun je inderdaad niet proppen, en zul de binnenband moeten plakken of vervangen.
Dan met tube sneller lucht verliest bij een lek dan een tubeless band kan ik niet helemaal plaatsen. Lek is lek.
De grote van het lek bepaald hoe snel de kucht er uit is, niet wel of niet binnenband.

De Tuareg nog overwogen? Ongeveer het zelfde vermogen, ook offroad gericht.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Fraggert schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Ja heel vaak, geen enkel probleem met de chauffeurs daar.
Ik rijd er liever dan in België of Duitsland. om maar even 2 uiterste te noemen.
In BE kom je veel bestuurders tegen die de indruk wekken geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn en wat de regels zijn. In Duitsland het totale andere uiterste, anale pietluttigheid.

In Italië toeteren ze een keer flink, je krijgt wat hand gebaren en bij het volgende stoplicht sta je weer naast elkaar zonder dat je je kop ingeslagen krijgt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Bommes schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Alleen kunststof overleeft een valletje niet. Tip van flip: koop een setje Barkbusters en je rem en koppeling hendels blijven tenminste heel.

Dan kun je inderdaad niet proppen, en zul de binnenband moeten plakken of vervangen.
Dan met tube sneller lucht verliest bij een lek dan een tubeless band kan ik niet helemaal plaatsen. Lek is lek.
De grote van het lek bepaald hoe snel de kucht er uit is, niet wel of niet binnenband.

Ik weet dat niet iedereen een fan is, maar ik had altijd binnenbanden op de Alp en met die Ride-on gel erin ben ik al een keer succesvol (veilig) thuisgekomen na een enorme spijker in mijn band.

Dat van die handkappen kan ik onderschrijven. Kunststof is leuk om de wind eraf te houden, maar voor offroadgebruik moet je iets met een metalen beugel gebruiken en barkbusters is een oud&vertrouwd merk daarvoor. Kost wat, maar hendels vervangen is vaak duurder.

[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-06-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Ik weet dat niet iedereen een fan is, maar ik had altijd binnenbanden op de Alp en met die Ride-on gel erin ben ik al een keer succesvol (veilig) thuisgekomen na een enorme spijker in mijn band.
Mijn Guzzi had ook binnenbanden, 1 keer lek gereden onderweg op vakantie.
Uurtje knutselen later zat er een nieuwe binnenband in.
Ride-on heb ik ook, 2 busjes, staan in de garage, nog nooit gebruikt.
Met binnen banden wil ik het nog wel proberen, maar met tubless wil ik die zooi niet in mijn velgen/banden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
[...]

Ik vind ze daar juist opmerkelijk behendig met de motor (en een tikkie levensmoe). Heb de mooiste motorkilometers in Italië gemaakt. Was altijd leuk om achter de lokale bewoners aan te gaan >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Bommes schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:52:
[...]

Mijn Guzzi had ook binnenbanden, 1 keer lek gereden onderweg op vakantie.
Uurtje knutselen later zat er een nieuwe binnenband in.
Ride-on heb ik ook, 2 busjes, staan in de garage, nog nooit gebruikt.
Met binnen banden wil ik het nog wel proberen, maar met tubless wil ik die zooi niet in mijn velgen/banden hebben.
Stuur ze maar hierheen dan :+ ik douw ze er zo in, prima spul en je spoelt het zo uit de band als die er eenmaal af is.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44
Voor de liefhebbers, Dumpert langs bij Itchy Boots: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100094624_78667572

Vandaag valt als het goed is haar boek op de mat, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Ik vind ze daar juist opmerkelijk behendig met de motor (en een tikkie levensmoe). Heb de mooiste motorkilometers in Italië gemaakt. Was altijd leuk om achter de lokale bewoners aan te gaan >:)
De motorrijders zijn dan allicht de uitzondering.....maar het rijgedrag van de vierwielers vond ik, jaren geleden, daar beneden alle peil :P
Bommes schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Ja heel vaak, geen enkel probleem met de chauffeurs daar.
Ik rijd er liever dan in België of Duitsland. om maar even 2 uiterste te noemen.
In BE kom je veel bestuurders tegen die de indruk wekken geen idee te hebben wat ze aan het doen zijn en wat de regels zijn. In Duitsland het totale andere uiterste, anale pietluttigheid.

In Italië toeteren ze een keer flink, je krijgt wat hand gebaren en bij het volgende stoplicht sta je weer naast elkaar zonder dat je je kop ingeslagen krijgt.
"YMMV" dan maar...ik vond het volkomen waanzinnig wat een hoop chauffeurs daar uitvreten :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Fraggert schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:10:
[...]

De motorrijders zijn dan allicht de uitzondering.....maar het rijgedrag van de vierwielers vond ik, jaren geleden, daar beneden alle peil :P

[...]

"YMMV" dan maar...ik vond het volkomen waanzinnig wat een hoop chauffeurs daar uitvreten :)
Ze zijn wat minder voorzichtig dan hier, maar gunnen elkaar wel het licht in de ogen. Als er iemand een fout maakt (bewust of onbewust), geven ze elkaar wat meer ruimte om het op te lossen. Het is meer geven en nemen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
RubjeMazter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:44:
Ik krijg met mijn steeksleutel de asmoer van mn achterwiel niet los... Wil de ketting spannen maar dan moet de asmoer wel los zijn. Ik ga er vanuit dat het DROL-principe gewoon geldt? Dicht Rechts Open Links? :P
Tips om dit wel los te krijgen? Het boekje zegt 'draai de asmoer los' :+ of ik heb gewoon kippen kracht, maar de motor komt van de standaard af als ik er aan probeer te draaien dus lijkt me dat ie dan wel los had mogen gaan.
Als je nog een set ring(steek)sleutels hebt kan je met die ring in de huidige steeksleutel ook je hefboom verlengen. Kan net genoeg zijn om hem los te krijgen.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

RubjeMazter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:44:
Ik krijg met mijn steeksleutel de asmoer van mn achterwiel niet los... Wil de ketting spannen maar dan moet de asmoer wel los zijn. Ik ga er vanuit dat het DROL-principe gewoon geldt? Dicht Rechts Open Links? :P
Ehhh...even een stomme opmerking: draait zo'n asmoer niet juist de andere kant op om te voorkomen dat ie lostrilt met de draairichting van het wiel? Ik doe dit nooit, hoor, dus ik heb geen idee. Maar ik meen dat er bepaalde moeren op de motor zitten die om die reden de andere kant op draaien.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Asmoeren niet, die draaien gewoon zoals normaal. Bij de motoren die ik ken tenminste. Mogelijk dat dit bij enkelzijdige swingarmen overigens bewust afwijkt omdat ze daar mee draaien? :?

Afgezien van het wel of niet los-krijgen: je zult deze ook op moment vast moeten zetten. Te los lijkt me niet fijn, en te vast lijkt me ook niet echt bevorderlijk.
Ik zou dan ook eens beginnen met juist, passend gereedschap, zoals een passende dop + wringijzer + momentsleutel.

[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-06-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

steveman

Comfortabel ten onder

Bij mijn fietsen is ook nog een stukje schroefdraad van de as zichtbaar, kun je ook aan zien welke kant je op moet draaien.

Moet er wel bij zeggen dat ik bij losdraaien er ook een cheater bar bij pak. Bij vastdraaien heb ik die dan weer niet nodig gezien de flinke lengte van de momentsleutel.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:53
mphilipp schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Ehhh...even een stomme opmerking: draait zo'n asmoer niet juist de andere kant op om te voorkomen dat ie lostrilt met de draairichting van het wiel? Ik doe dit nooit, hoor, dus ik heb geen idee. Maar ik meen dat er bepaalde moeren op de motor zitten die om die reden de andere kant op draaien.
Weet ik niet, heb het nog niet weer geprobeerd. Ik ga denk ik eerst proberen mijn steeksleutel te 'verlengen' en de tegengestelde richting op te draaien, kijken of er dan beweging in komt. Ik heb het onderhoudsboekje ook gecheckt maar hier staat alleen 'draai de asmoer los' :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:33
Ik heb voor de asmoer een wringijzer gehaald. Kost €15 ex. verzendkosten en dan hoef je niet moeilijk te doen met verlengstukken. En dan hoef ik ook niet bang te zijn dat ik m'n momentsleutel om zeep help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Als zo'n moer met 100Nm vast zit moet je al met 50kg aan een moersleutel van 20cm trekken om het los te krijgen.
Eens met @O88088 dat een wringijzer de oplossing is. Was één van mijn eerste aankopen toen ik aan auto's begon te sleutelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Stomme vraag misschien dan maar hoe koppel ik dat wringijzer dan aan m'n steeksleutel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RubjeMazter schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:32:
Stomme vraag misschien dan maar hoe koppel ik dat wringijzer dan aan m'n steeksleutel?
Niet, die is gemaakt voor een dopsleutel met 1/2" aansluiting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrdQWwRs904cJPyRHd_2jeq_33I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tcUfgsUXWX7KqIwDcKYuW6AC.png?f=user_large

Zoiets.

Misschien ten overvloedde, maar liever te volledig dan incompleet:

Die past dan ook gelijk op je momentsleutel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOMswJ31zwYXFf85vpFZ6Xymm2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUf1ORmNBwsnN75YgseTFHSa.png?f=fotoalbum_large

Die zorgt ervoor dat je met het juiste aandraaimoment de boel weer vast kunt zetten.

[ Voor 37% gewijzigd door steveman op 11-06-2024 14:39 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

BM

Moderator Spielerij
Noshi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:37:
Als zo'n moer met 100Nm vast zit moet je al met 50kg aan een moersleutel van 20cm trekken om het los te krijgen.
Eens met @O88088 dat een wringijzer de oplossing is. Was één van mijn eerste aankopen toen ik aan auto's begon te sleutelen :).
Nu is het al even geleden dat ik natuurkunde gehad heb, maar volgens mij is 50kg met 20cm geen 100Nm, maar 10.

Nog anderhalve week en dan vertrek ik naar Oostenrijk voor 7 dagen touren. Zin in, hopelijk zit het weer een beetje mee, volgens mij is het daar momenteel nog niet perse heel erg lekker weer.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
Na mijn Duitsland trip van vorige week, waarin het aardig kon regenen van tijd tot tijd, is mijn motor natuurlijk compleet smerig geworden.
Hoe maken jullie je motor schoon? Ik heb een tuinslang tot mijn beschikking maar zoek eigenlijk een soort simpel goedje (foam?) om het vuil een beetje los te weken voordat de spons er overheen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

BM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:49:
[...]

Nu is het al even geleden dat ik natuurkunde gehad heb, maar volgens mij is 50kg met 20cm geen 100Nm, maar 10.

[...]
Ik reken zo:

50kg * 9,81N/kg (of nou ja m/s2) * 0,20m = 98,1Nm

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 11-06-2024 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 12:41
Wie van jullie gaat verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:54
wokkelz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:01:
Na mijn Duitsland trip van vorige week, waarin het aardig kon regenen van tijd tot tijd, is mijn motor natuurlijk compleet smerig geworden.
Hoe maken jullie je motor schoon? Ik heb een tuinslang tot mijn beschikking maar zoek eigenlijk een soort simpel goedje (foam?) om het vuil een beetje los te weken voordat de spons er overheen gaat.
Met Mucoff heb ik goede ervaringen: https://eu.muc-off.com/nl...s/motorcycle-clean?page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
steveman schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:12:
[...]

Ik reken zo:

50kg * 9,81N/kg (of nou ja m/s2) * 0,20m = 98,1Nm
Woops, ik had in mijn hoofd dat 1 Newon, 1 kilo was, maar het was * BM die er een factor 10 naast zat :D
Ik zei al dat het een tijdje geleden was :+

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 11-06-2024 15:33 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:43
Ik, als ik het geld had en het niet zo uit de buurt was.

[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 11-06-2024 16:08 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Potver, nou heb ik toch weer een paar keer die Transalp 750 gezien en vind het toch een ontzettend vet ding. Maar ze worden nog niet echt 2ehands aangeboden. En ik vind de Yamaha T700 ook vet, maar toch kom ik weer terug bij Honda, net iets completer, lijkt net iets geraffineerder.

Ik heb hem maar voorzichtig met potlood op mijn verlanglijstje gezet, ik weet dat mijn vrouw daar soms nog wel eens op spiekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:07
BM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:49:
[...]
Nog anderhalve week en dan vertrek ik naar Oostenrijk voor 7 dagen touren. Zin in, hopelijk zit het weer een beetje mee, volgens mij is het daar momenteel nog niet perse heel erg lekker weer.
He ik ga volgende week ook die kant op. Ik zit iedere dag de weersvoorspelling in de gaten te houden! :+
Ga je in een specifiek gebied touren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Van hoe ik het ervaren heb is de Tuareg een stuk meer gericht op offroad. De Suzuki hing na mijn mening beetje tussen de alp en de Tuareg in.

Edit: helemaal eens met de kappen. Standaard is voor show net als de skid plate.
En dat met die buizen vond ik bij Suzuki ook wat minder stevig ogen ofzo…

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 11-06-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:24:
Potver, nou heb ik toch weer een paar keer die Transalp 750 gezien en vind het toch een ontzettend vet ding. Maar ze worden nog niet echt 2ehands aangeboden. En ik vind de Yamaha T700 ook vet, maar toch kom ik weer terug bij Honda, net iets completer, lijkt net iets geraffineerder.

Ik heb hem maar voorzichtig met potlood op mijn verlanglijstje gezet, ik weet dat mijn vrouw daar soms nog wel eens op spiekt.
De alp is in mijn ogen en vele andere wat meer straat gericht. Dus als je veel asfalt km’s gaat maken is dat de way to go.
Wil je wel echt meer offroad en de eigenschappen daarvan dan Tuareg of T7, of heel extreem naar ajp gaan kijken ofzo.

Die nieuw CFMoto450 lijkt mij ook tof, en de crf300rally ook. Maar dat is dan meer een “bij” fiets die echt voor de modder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Van weekend begonnen met vakantie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqvJbxIu60UW9KL3Cd7WpBmGnRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlTvdjoZrmAPFIfK1TcJL4uq.jpg?f=fotoalbum_large
Manmanman

Zouden eigenlijk morgen weg gaan op vakantie, maar combinatie overal klote weer en dit hoofdpijn dossier gaan we nog even overwegen wat wijsheid is…. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:38:
[...]

De alp is in mijn ogen en vele andere wat meer straat gericht. Dus als je veel asfalt km’s gaat maken is dat de way to go.
Wil je wel echt meer offroad en de eigenschappen daarvan dan Tuareg of T7, of heel extreem naar ajp gaan kijken ofzo.

Die nieuw CFMoto450 lijkt mij ook tof, en de crf300rally ook. Maar dat is dan meer een “bij” fiets die echt voor de modder is.
Hij moet zeker geschikt zijn voor asfalt. Ik zal heus wel weer offroad gaan, maar niet meer zo hardcore als eerder verwacht ik. De T7 moet het volgens reviews zonder een hoop rij-elektronica voor de weg doen (zoals traction control) en daar gaat nu wel het zwaartepunt liggen voor mij. Dat ik door wat menu's moet klikken om af en toe de ABS uit te gooien vind ik dan niet zo erg.

Maar goed, eerst maar eens een beetje sparen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Rec0n schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:42:
[...]

He ik ga volgende week ook die kant op. Ik zit iedere dag de weersvoorspelling in de gaten te houden! :+
Ga je in een specifiek gebied touren?
Ik ga deze doen https://www.tripmotorreiz...nie-dolomieten-juni-2024/

Oostenrijk, Italië, Slovenië, die hoek dus.

Jij?

Xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:42:
[...]

Hij moet zeker geschikt zijn voor asfalt. Ik zal heus wel weer offroad gaan, maar niet meer zo hardcore als eerder verwacht ik. De T7 moet het volgens reviews zonder een hoop rij-elektronica voor de weg doen (zoals traction control) en daar gaat nu wel het zwaartepunt liggen voor mij. Dat ik door wat menu's moet klikken om af en toe de ABS uit te gooien vind ik dan niet zo erg.

Maar goed, eerst maar eens een beetje sparen :P.
Is jouw rijstijl dusdanig dat je zulke hulpsystemen nodig hebt? Ik rij veel op asfalt met de T7 en ik zou niet weten waarom ik traction control of andere hulpsystemen behalve ABS nodig heb. Mijn rijstijl is rustig doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Heb eigenlijk ook altijd al die meuk uitstaan.
Voordeel is dat je ook wat meer motor en minder laptop hebt.
En de after market parts die beschikbaar zijn 👍

Tuareg zou ik dan nog boven de alp verkiezen. Die heeft ook wat meer luxe en electra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Maar maar maar

HONDA

Ik ben nou eenmaal een fan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik ben zeker ook een Honda fan!
Maar ik vind de alp voor mijn smaak gewoon net iets te straat voor mij. De looks vind ik persoonlijk meh.

Maar vooral die sump 🤡 dat stoort mij misschien nog wel het meest. Dan bouw je een allroad en jank je er een dump onder wat vraagt om problemen 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
jeroenathome schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:04:
[...]

Is jouw rijstijl dusdanig dat je zulke hulpsystemen nodig hebt? Ik rij veel op asfalt met de T7 en ik zou niet weten waarom ik traction control of andere hulpsystemen behalve ABS nodig heb. Mijn rijstijl is rustig doorrijden.
Niet voorbij Kroatië rijden. Ik heb regelmatig plekken gehad waar het (zonder regen of overmatig stof) spekglad was en ik bij rustige remacties al in de ABS zat voor bochten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:40:
Ik ben zeker ook een Honda fan!
Maar ik vind de alp voor mijn smaak gewoon net iets te straat voor mij. De looks vind ik persoonlijk meh.

Maar vooral die sump 🤡 dat stoort mij misschien nog wel het meest. Dan bouw je een allroad en jank je er een dump onder wat vraagt om problemen 😆
Je kunt er een Rallye pakket bij nemen :P. Maar ik snap het, hij is weinig vernieuwend en Honda is sowieso al van de brave en betrouwbare ontwerpen. Maar die betrouwbaarheid vind ik aantrekkelijk en ik heb natuurlijk een zwak voor de transalp.

Ik vind de Tenere cool en als ik iets ga kopen zal ik hem zeker proefrijden hoor. Misschien overtuigt hij me met rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:13
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 02-07-2024 15:00 . Reden: Op verzoek van poster weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Volgens mij zijn er wel wat mensen hier bekend met fazers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 09:18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Hazewindhond009 Naast ikwilvanmijnautoaf is er ook ikwilvanmijnmotoraf. Geen idee wat hun voor de motor gaan geven. Je hebt dan geen vreemde handelaren aan de deur. Je kan altijd nog een plaatselijke motorzaak vragen of zij belangstelling hebben.

@_eLMo_ Zover ben ik nog niet geweest. Lijkt mij een leuke uitdaging om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 09:18
kneusteun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:40:
Van weekend begonnen met vakantie

[Afbeelding]
Manmanman

Zouden eigenlijk morgen weg gaan op vakantie, maar combinatie overal klote weer en dit hoofdpijn dossier gaan we nog even overwegen wat wijsheid is…. 😅
Help mijn man is klusser en motor rijder O-) :+

Ik zou lekker dan motor rijden verkiezen en dit lekker door een ander laten opknappen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ibothead schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:34:
[...]

Help mijn man is klusser en motor rijder O-) :+

Ik zou lekker dan motor rijden verkiezen en dit lekker door een ander laten opknappen O-)
Het opknappen laat ik ook wel door professionals doen. Maar ik doe wel wat ik zelf kan, dat bespaard weer centjes die gebruikt kunnen worden voor de motor(en) 😇
Gelukkig is mijn vriendin ook wel handig en samen gaat het best vlot! En best gezellig/hilarisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:14

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:18:
Volgens mij zijn er wel wat mensen hier bekend met fazers.
Dit klinkt mij vooral als een "hoe komen wij gemakkelijk van deze motor af zonder tig mensen over de vloer te krijgen". Dan hoef je niet bekend te zijn met Fazers ;)

Ik zou inderdaad een lokale motorhandel proberen te benaderen. Veel zul je er niet voor krijgen maar dan is de kans het grootst dat de motor vlot word opgehaald en overgeschreven (let wel op dat je de juiste papieren in bezit hebt zodat het kenteken overgeschreven kan worden).

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Fazer 600 uit 2000 heeft nog carburateurs. Waarschijnlijk een combi van oude benzine in de vlotterbakjes en een platte accu.

Probeer het eerst eens met startkabels.

[ Voor 49% gewijzigd door Notna op 02-07-2024 15:00 . Reden: Quote knip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Destruction schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:22:
[...]

Dit klinkt mij vooral als een "hoe komen wij gemakkelijk van deze motor af zonder tig mensen over de vloer te krijgen". Dan hoef je niet bekend te zijn met Fazers ;)

Ik zou inderdaad een lokale motorhandel proberen te benaderen. Veel zul je er niet voor krijgen maar dan is de kans het grootst dat de motor vlot word opgehaald en overgeschreven (let wel op dat je de juiste papieren in bezit hebt zodat het kenteken overgeschreven kan worden).
Ik doelde meer op “met wat onderdelen als een nieuwe accu en wat knutsel werk, lopend maken en een fatsoenlijke prijs krijgen”
Wat dat betreft geef ik Talan gelijk en bij een Honda is het een kwestie van nieuwe accu en wat olie en dan loopt zo’n ding weer😆 in mijn ogen valt de fazer daar ook wel een beetje onder?

Edit: en de carbs even schoonmaken natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
Noshi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:37:
U gaat door voor de wasmachine (na afronding). Collega van m'n vader is net langsgeweest en volgens het boekje moet 'ie met 108Nm vastgezet worden. Ik draaide wel de goeie kant op... :P

Hij kreeg 'm los met een wringijzer van een meter en draaide 'm met een momentsleutel weer vast. Ik weet wat ik ga halen binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:41:
[...]

Ik doelde meer op “met wat onderdelen als een nieuwe accu en wat knutsel werk, lopend maken en een fatsoenlijke prijs krijgen”
Wat dat betreft geef ik Talan gelijk en bij een Honda is het een kwestie van nieuwe accu en wat olie en dan loopt zo’n ding weer😆 in mijn ogen valt de fazer daar ook wel een beetje onder?

Als je handig bent kom je met carburateurs schoonmaken, verse benzine en een nieuwe accu een heel eind waarschijnlijk ja :) Al moet ik zeggen dat de carburateurs van een Fazer eraf halen wel een redelijke bitch is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omPic9496nw199G2vT-dmTGRmEk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hmCOdRuXOE0YuRdk84boPU44.jpg?f=user_large

Tank eraf, accu eruit, filterbox achteruit (dat kan 3mm ofzo...), hopen dat je de rubbers niet sloopt, beugel met daaraan o.a het brandstoffilter en de brandstofpomp eraf, voorste klemmen los, wederom hopen dat je de rubbers niet sloopt (al heb ik die bij mijn Fazer toen meteen vervangen).

Het is wel vaker een redelijke bitch maar ik heb 't ook wel eens makkelijker gehad dan bij de Fazer.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Afgelopen weekend heb ik een stuk TET gereden op mijn Africa Twin. Enorm genoten en superleuk om te doen. Zijn er hier ook mensen die dat doen en zo ja, zullen we een keer samen rijden? Alleen is dat ook maar alleen 😀 Ik rij vanuit Groningen 👊🏻

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
MacDokie schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 00:20:
Afgelopen weekend heb ik een stuk TET gereden op mijn Africa Twin. Enorm genoten en superleuk om te doen. Zijn er hier ook mensen die dat doen en zo ja, zullen we een keer samen rijden? Alleen is dat ook maar alleen 😀 Ik rij vanuit Groningen 👊🏻
pics or it didnt happen

Groningen een beetje ver weg voor mij, hoe is de Nederlandse TET daar? Op veel plekken is het namelijk erg teleurstellend.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
Pyr0_ schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:50:
(route is zeer aan te raden trouwens, mocht iemand een keer wat willen hebben, zijn gauw genoeg doorgestuurd als .gpx)
Zou ik hem mogen ontvangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]
Yep, over 2 weken ook weer (zonder motor)
Ze rijden wat chaotisch, maar best sociaal (al dan niet gecombineerd met de nodige boopiediebapiedies)
En ondanks het chaotische zijn ze best voorspelbaar, je ziet het 9 vd 10x aankomen als ze wat uit gaan vreten (zuidelijker Frankrijk heb ik dezelfde ervaringen)
Belgen kunnen volledig normaal rijden en zonder enige waarschuwing vooraf besluiten om het apparaat in de achteruit te zetten op de snelweg. Enige wat er wel voor te zeggen valt is dat ze redelijk sociaal zijn.

Overigens vind ik duitsers (befehl ist befehl), zwitsers en luxemburgers (wij zijn beter dan jullie) ook vrij vervelend in het verkeer.
Maar eigenlijk zijn Nederlanders gemiddeld genomen het ergste, daar ontbreekt het sociale aspect iets te vaak.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:24:

Probeer 'm een keer, is niet te vergelijken met de oude transalps, dat 750 blok rijdt echt lekker.
Iets meer straat georienteerd dan een T7 durf ik wel te geloven, maar met een fatsoenlijke dikke skidplate dr onder denk ik dat de bestuurder eerder het verschil maakt (maar dat is bijna altijd)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:41:
[...]

De NC wel (staat gerust een half jaar stil zonder mekkeren) maar de originele Transalp kon wel een zeurkous zijn met de carbs hoor. Die van mij liep altijd maar daar zat ook een ton aan onderhoud in, ik stond elke 2/3 maanden wel in de garage weer een filter of wat dan ook te vervangen. Natuurlijk heb ik daar ook veel mee gereden dus dat was niet vreemd.

Ik heb latente interesse in die Fazer, gewoon om even lopend te maken en een keer te ervaren, en zodra hij weer goed loopt door te schuiven naar iemand anders hier in het topic. Heb nog nooit iets met meer dan ~50pk in mijn bezit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
4x2 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:01:
[...]

Yep, over 2 weken ook weer (zonder motor)
Ze rijden wat chaotisch, maar best sociaal (al dan niet gecombineerd met de nodige boopiediebapiedies)
En ondanks het chaotische zijn ze best voorspelbaar, je ziet het 9 vd 10x aankomen als ze wat uit gaan vreten (zuidelijker Frankrijk heb ik dezelfde ervaringen)
Belgen kunnen volledig normaal rijden en zonder enige waarschuwing vooraf besluiten om het apparaat in de achteruit te zetten op de snelweg. Enige wat er wel voor te zeggen valt is dat ze redelijk sociaal zijn.

Overigens vind ik duitsers (befehl ist befehl), zwitsers en luxemburgers (wij zijn beter dan jullie) ook vrij vervelend in het verkeer.
Maar eigenlijk zijn Nederlanders gemiddeld genomen het ergste, daar ontbreekt het sociale aspect iets te vaak.

[...]

Probeer 'm een keer, is niet te vergelijken met de oude transalps, dat 750 blok rijdt echt lekker.
Iets meer straat georienteerd dan een T7 durf ik wel te geloven, maar met een fatsoenlijke dikke skidplate dr onder denk ik dat de bestuurder eerder het verschil maakt (maar dat is bijna altijd)
De originele Transalp was ook een allroad met 'milde' offroad capabiliteiten maar dat heeft me ook niet tegengehouden en daar heb ik veel lol mee gehad. Het is meer dat ik nu veel meer prioriteiten heb en het wat rustiger aan doe.

Ik heb al het uitzoekwerk gedaan en behoudens serieuze veranderingen in mijn situatie ben ik voornemens dit jaar nog met de opleiding tot instructeur te beginnen. Dat kost dan 4~7 maanden voor je B pas en nog eens een paar maanden erbij voor je uitbreiding tot motor (A) instructeur. Als ik dat afgerond heb, wil ik wel eens een serieuze motor voor mezelf neerzetten om die lessen op te geven en de Transalp is voor mij een grote kanshebber. Ik ben niet zo'n type voor een 1200GS met 500 liter bagageruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als instructeur zou ik persoonlijk iets met cardan en windbescherming pakken (al vond ik dat laatste bij de transalp zeker niet verkeerd, beter dan de Africa twin)
Je zult ook het lesmateriaal (pionnetjes enzo) mee moeten sjouwen.
Het doet me wederom pijn om te zeggen (sorry @noes, dat gaat niet veranderen :P) , maar een BMW RT is met zn lage zwaartepunt best een goede optie denk ik.

Bijkomend voordeel is dat als een leerling het lastig heeft je het met die hangtiet kan doen zodat duidelijk is dat het gewoon techniek is en niet zozeer aan de motor ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 12-06-2024 08:37 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
4x2 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:36:
Als instructeur zou ik persoonlijk iets met cardan en windbescherming pakken (al vond ik dat laatste bij de transalp zeker niet verkeerd, beter dan de Africa twin)
Het doet me wederom pijn om te zeggen (sorry @noes, dat gaat niet veranderen :P) , maar een BMW RT is met zn lage zwaartepunt best een goede optie denk ik.

Bijkomend voordeel is dat als een leerling het lastig heeft je het met die hangtiet kan doen zodat duidelijk is dat het gewoon techniek is en niet zozeer aan de motor ligt.
Je hoort mij niet zeggen dat een BMW niet een geweldige motor is :P. Maar jullie weten allemaal dondersgoed dat de motor 95% emotie is en BMW resoneert gewoon niet zo met mij (qua motoren dan toch, ik zou een moord plegen voor een E24 M635csi).

Ik ben gewoon fan van de Honda legacy, de Transalp, en de betrouwbaar- en bescheidenheid van deze nieuwe Alp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Weet tegen wie je het hebt ;)
Die BMW is m'n 2e BMW en m'n 4e niet Honda van de 30 (ofzo) motorfietsen die ik heb gehad.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
4x2 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:41:
Weet tegen wie je het hebt ;)
Die BMW is m'n 2e BMW en m'n 4e niet Honda van de 30 (ofzo) motorfietsen die ik heb gehad.
Mijn instructeur had een 1000 V-strom maar inderdaad, de tendens onder instructeurs lijkt te zijn grote bakken met veel vermogen. Geen idee of dat een noodzaak is of dat ze het doen omdat het kan (beetje zoals met leaseauto's).

BMW maakt hoogstaande stukjes motortechniek en ze zijn niet voor niks al jaren onderdeel van de politievloot, ik geloof oprecht dat een BMW een retebetrouwbare en geweldige lesmotor zou zijn. Het is gewoon niet mijn kopje thee :P da's al. Ik heb ook niks met Aprilia bijvoorbeeld, of met een Kawasaki, maar om diezelfde reden zul je mij niet snel in een audi of een subaru zien rijden, ik heb er gewoon niks mee.

Cardan is zeker een groot pluspunt, maar ik rij al zolang met ketting, af en toe een spuitbus erlangs halen is met een middenbok echt super simpel, en mijn instructeur liet me dat ook als 1 van de eerste dingen zien bij het lessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
De nieuwe Guzzi Stelvio? Ook cardan, meer emotie dan de ijskoude BMW :9

[ Voor 32% gewijzigd door Nycrea op 12-06-2024 08:53 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
op verzoek want originele post is weg

[ Voor 139% gewijzigd door We Are Borg op 06-07-2024 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conteaster
  • Niet online
Conteaster schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:46:
[...]

Haha, als ik echt spijt ga krijgen dan is een nieuwe/andere motor natuurlijk weer zo aangeschaft :P
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel zit te wachten op een particuliere verkoop, ook al krijg ik er dan wat minder voor. De link die je hier neerzet is toevallig degene waar ik hem ooit van hem gekocht. Kan hem wel eens een berichtje sturen!
Deze man heeft 'm gisterenavond opgehaald!
Mijn naam mag dus uit de topicstart @LankHoar @Chakotay @timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:36:

Ik denk oprecht dat ik mn AVB sneller had gehaald op die RT dan op de oude CB500R die ik onder me had. De Honda was mij net te klein, en een RT stuurt zo makkelijk (zoals je nu ook weet :Y ) dat het beetje extra gewicht zo verdwijnt. Nou ben ik ook geen vedergewichtje natuurlijk ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nycrea schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:53:
De nieuwe Guzzi Stelvio? Ook cardan, meer emotie dan de ijskoude BMW :9
Niet lelijk, maar ik krijg er heel erge Alfa Romeo vibes bij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Ik denk oprecht dat ik mn AVB sneller had gehaald op die RT dan op de oude CB500R die ik onder me had. De Honda was mij net te klein, en een RT stuurt zo makkelijk (zoals je nu ook weet :Y ) dat het beetje extra gewicht zo verdwijnt. Nou ben ik ook geen vedergewichtje natuurlijk ;)
Oh ik heb een paar weken op de oude CB500R gereden! Wat een GEWELDIG ding vond ik dat. Net een kleine bommenwerper.

- edit -

zonder de R geloof ik, zo'n ding:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fmoto.zombdrive.com%2Fimages%2Fhonda-cb500-8.jpg&f=1&nofb=1&ipt=bf359093e0d411ec7a16175c3ab17f0e3d6ea481a57edc2c854057ab7e1c8524&ipo=images

Briljant apparaat. Niet dat ik Schaaf zijn rijstijl en locatiekeuze op wat voor wijze dan ook wil aanbevelen, maar dit filmpje laat echt precies zien wat voor gevoel dit motortje je geeft:

YouTube: Honda CB500 FULL THROTTLE RUN [RAW Onboard]

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-06-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
Inderdaad, mooi en rustig plekje zoals in de omschrijving vermeld is.. Kom daar wel eens langs bij rondjes in de buurt.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Laatst online: 18-09 17:01
wat zijn hier de algemene ervaringen met motorverkoop momenteel? ik heb mijn Triumph Street Triple te koop staan, naar mijn idee geen gekke motor (wellicht niet helemaal objectief), de tijd van het jaar is er naar en ik denk een schappelijke prijs.

echter nog 0 reactie gehad.. verbaasd mij nogal.

voor de liefhebbers: https://link.marktplaats.nl/m2116264702 (mocht dit hier niet gewenst zijn gaat de link uiteraard weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nico95 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:21:
wat zijn hier de algemene ervaringen met motorverkoop momenteel? ik heb mijn Triumph Street Triple te koop staan, naar mijn idee geen gekke motor (wellicht niet helemaal objectief), de tijd van het jaar is er naar en ik denk een schappelijke prijs.

voor de liefhebbers: https://link.marktplaats.nl/m2116264702 (mocht dit hier niet gewenst zijn gaat de link uiteraard weg).
Misschien moet je er een impressie bij zetten 8).

YouTube: TRIUMPH Street Triple 675 - chasing YAMAHA MT-07 | Leovince Sound [4k]

mooi toerenbereik/verloop, vind ik. Soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Krijg je als instructeur niet gewoon een motor?

Toen ik voor de gein hier lokaal informeerde kreeg ik wel de mededeling dat de motor geleverd zou worden door de rijschool, en deze mag je dan privé ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:28:
Krijg je als instructeur niet gewoon een motor?

Toen ik voor de gein hier lokaal informeerde kreeg ik wel de mededeling dat de motor geleverd zou worden door de rijschool, en deze mag je dan privé ook gebruiken.
Klopt, maar ik zou niet bij een rijschool willen werken. Ik zou het er 'bij' doen en mezelf dus als instructeur/trainer verhuren aan rijscholen / individueen op incidentele basis. Dat is hoe de man het doet die mij dit traject heeft aangeraden, en dat lijkt me wel wat. Verdient ook beter en ik hoef mijn hoofdinkomen er niet voor aan de kant te zetten (wat ik ook nog niet wil, ik kan met rijles nooit binnenhalen wat ik in loondienst verdien).

YouTube: Honda Transalp sound [RAW Onboard]

Volgens mij is dat meer dan voldoende vermogen....

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-06-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Nico95 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:21:

Ik zou het import verleden en de woorden over de lak op het blok gewoon weghalen. Dat laatste kan men zelf deduceren uit de foto's en bij aanschaf. Het eerste maakt geen verschil en levert alleen maar negatieve connotatie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Misschien moet je er een impressie bij zetten 8).

YouTube: TRIUMPH Street Triple 675 - chasing YAMAHA MT-07 | Leovince Sound [4k]

het is een prachtblokje! ben overgestapt op een 2 pitter en dat is wel even wennen! geen 40 meer in de 6e versnelling
_eLMo_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Ik zou het import verleden en de woorden over de lak op het blok gewoon weghalen. Dat laatste kan men zelf deduceren uit de foto's en bij aanschaf. Het eerste maakt geen verschil en levert alleen maar negatieve connotatie op.
heb het inderdaad aangepast, toch wat te eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Het is eigenlijk de truc om in zo min mogelijk woorden zoveel mogelijk informatie te geven. Ik heb ervaring in de handel maar ik blijf dat ook lastig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
ik heb hem nu ook aangeboden in de handel. heb een bod van €2.750, het doet me een beetje pijn, maar geen gezeur dan. lastige keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Nico95 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:01:
ik heb hem nu ook aangeboden in de handel. heb een bod van €2.750, het doet me een beetje pijn, maar geen gezeur dan. lastige keuzes..
Zet de arrow los te koop, verkoop de motor met origineel, particulier of terug aan dealer. Zo krijg je er nog net wat meer voor terug - mits de uitlaat wil verkopen, maar vaak is hier nog wel enige vraag naar.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nico95 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:01:
Hij betaalt jou geen huur. Weet niet wat je aan vaste lasten betaalt als je nog 3 maanden afwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
Nycrea schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:09:
[...]

Zet de arrow los te koop, verkoop de motor met origineel, particulier of terug aan dealer. Zo krijg je er nog net wat meer voor terug - mits de uitlaat wil verkopen, maar vaak is hier nog wel enige vraag naar.
dat heb ik nu ook lopen inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:11:
[...]

Hij betaalt jou geen huur. Weet niet wat je aan vaste lasten betaalt als je nog 3 maanden afwacht...
de motor kost niet zoveel, dat is het probleem ook niet, 4 motoren thuis staan en een scooter geeft meer problemen, iets met ruimte ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:25:
Je laat me ergens aan denken, begin dit jaar is mijn motor naar Carmo geweest. Inmiddels wel bekend hier, ook de reden waarom. Nu weet ik dat het toerenbereik/verloop van het CP3 blok al érg mooi is. Maar het kan nóg mooier. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2-Bq-s6x74aWCBPJaOq_tvAAK0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbEfdXs0G58gzPe40e33d3p5.jpg?f=fotoalbum_medium

Geen dipjes, de minimum en maximum grenzen wat opgerekt, met name om van onderuit beter te kunnen oppakken. Het vermogen boeit me overigens niet, het koppel daarentegen. }) Afgelopen weekend dus voor het eerst met vriendin achterop gereden, en die verbetering was daarbij ook goed merkbaar. :)

Als je je bedenkt dat de Tracer origineel 93Nm moet hebben met 119pk, dan zie je ook dat dit niet letterlijk de voor-en-na run ter vergelijking is geweest. :)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-06-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:39:
[...]

Je laat me ergens aan denken, begin dit jaar is mijn motor naar Carmo geweest. Inmiddels wel bekend hier, ook de reden waarom. Nu weet ik dat het toerenbereik/verloop van het CP3 blok al érg mooi is. Maar het kan nóg mooier. Zie hier:

[Afbeelding]

Geen dipjes, de minimum en maximum grenzen wat opgerekt, met name om van onderuit beter te kunnen oppakken. Afgelopen weekend dus voor het eerst met vriendin achterop gereden, en de verbetering was daarbij ook goed merkbaar. :)
De Transalp was ook getuned, geloof het of niet :P. Ipv 50pk uit het blok had ik ~50+ pk aan het wiel na wat aanpassingen op de rollenbank. Heb nog een filmpje van toen ik nog in Breda woonde:

YouTube: The braap is strong in this one

Had een aangepaste K&N luchtfilter met inlaat, iets andere afstelling en liep op E5, plus die uitlaat natuurlijk. Een Nero Fury nog wat, weet het niet meer precies, iets italiaans maar wel met Europese E-keur voor deze motor.

Die uitlaat ging me overigens wel danig irriteren bij het maken van veel kilometers omdat de 'braap' echt altijd aanwezig was, ook bij ~120 kachelen op de snelweg. Geloof ook absoluut niet dat het ding binnen de DB normen viel, ondanks dat ik de bijgeleverde DB killers er netjes in had zitten.

en het wilde nog wel aardig... voor een alpje.

YouTube: The braap is strong in this one

en eentje die ik op private heb staan omdat het gewoon echt niet hoort wat ik hier uithaalde:

YouTube: //Gone//

ik liet me uitdagen door een getunede Golf //R terwijl ik geen schijn van kans maakte natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-06-2024 11:05 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.