Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Er zitten verder geen vervangende onderdelen op. Op instelbare hendels en een ander ruitje na is de motor 100% origineel. Deze verbetering is puur software. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:06:
Er zitten verder geen vervangende onderdelen op. Op instelbare hendels en een ander ruitje na is de motor 100% origineel. Deze verbetering is puur software. :)
Ja jij hebt een computer op je motor :P. De Alp was gewoon mechanisch begrensd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:07
BM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:54:
[...]

Ik ga deze doen https://www.tripmotorreiz...nie-dolomieten-juni-2024/

Oostenrijk, Italië, Slovenië, die hoek dus.

Jij?
Wij zitten 4 nachten in een hotel in de omgeving Pitztal. vanuit daar gaan we proberen iedere dag een mooie route te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Toevallig afgelopen weekend een paar uurtjes een 2024 MT09 mee gehad en ik ging er eerlijk gezegd van uit dat me die net zo min zou bevallen als de verschillende Triumph Triples waar ik ervaring mee heb. Maar, juist doordat het allemaal wat minder perfect is en het blok wat rauwer en heftiger voelt dan die absoluut boterzachte, lineaire en neutrale Triumphs, beviel de MT09 me eigenlijk heel goed.

Datzelfde gevoel had mijn vriendin ook, die nu 1500 km later toch moet toegeven dat het niet klikt tussen haar en haar 2023 Street Triple R. Alles gaat zo perfect en neutraal, dat elke vorm van beleving ontbreekt. Daarnaast is ze er achter gekomen dat voor haar een dergelijke performance motor op straat gewoon niet werkt. Bij een beetje cruisen grenst ie aan het saaie en als je hem zo wil rijden dat ie een beetje spannend wordt, zit je al meteen op hoogst illegale snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:28
UTwizard schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:06:
Als je hem zo wil rijden dat ie een beetje spannend wordt, zit je al meteen op hoogst illegale snelheden.
Dat is met een MT09 ook hoor, als je die in standje 1 goed op toeren jaagt, krijg je ook last van inspector Gadget armen.

Overigens is het 24 model wel een beauty hoor, zeker met het nieuwe scherm en de qs3, ik kan alleen niet wennen aan die pastel tinten.

[ Voor 16% gewijzigd door ozzynator op 12-06-2024 17:46 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:48
ozzynator schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:45:
[...]

Dat is met een MT09 ook hoor, als je die in standje 1 goed op toeren jaagt, krijg je ook last van inspector Gadget armen.

Overigens is het 24 model wel een beauty hoor, zeker met het nieuwe scherm en de qs3, ik kan alleen niet wennen aan die pastel tinten.
Klopt inderdaad, ik had hem in de Sport mode staan en bij sportief op het gas in de 2 werd ik toch wel verrast met hoeveel overtuiging het voorwiel van de grond af kwam. Maar ook in het algemeen vond ik de MT09 "spannender" dan een Street Triple, niet alleen bij volgas. Ik had verwacht dat ze qua beleving en gevoel heel dicht bij elkaar zouden zitten maar het verschil is veel groter dan ik me had voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:28
UTwizard schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:58:
[...]

Klopt inderdaad, ik had hem in de Sport mode staan en bij sportief op het gas in de 2 werd ik toch wel verrast met hoeveel overtuiging het voorwiel van de grond af kwam. Maar ook in het algemeen vond ik de MT09 "spannender" dan een Street Triple, niet alleen bij volgas. Ik had verwacht dat ze qua beleving en gevoel heel dicht bij elkaar zouden zitten maar het verschil is veel groter dan ik me had voorgesteld.
Ik ruil volgende week m'n 2e MT-09 in na 6 jaar en 50K met het CP3 blok. Dat zegt dus wel iets over hoe goed die bevallen is ;) De driecilinder van de 09 heeft, ten opzichte van de Triumph, een stuk meer koppel onderin. Je zou kunnen zeggen; de 09 nijgt meer naar een 2-cil en de Street naar een 4-cil. Ik vond dat heerlijk rijden!

Kan de CP3 dus alleen maar aanraden! Mocht je meer willen weten let me kow.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 14:05
Nycrea schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 06:54:
[...]

pics or it didnt happen

Groningen een beetje ver weg voor mij, hoe is de Nederlandse TET daar? Op veel plekken is het namelijk erg teleurstellend.
Wat betreft ondergrond hebben we in NL toch echt wel een gave TET hoor.
Alle seizoenen geven zo hun uitdagingen.
Okay we hebben geen grote stenen, of bergen.
Maar de zandgrond kan voor flinke uitdagingen zorgen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Conteaster schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Deze man heeft 'm gisterenavond opgehaald!
Mijn naam mag dus uit de topicstart @LankHoar @Chakotay @timmie271
Verwijderd.
erik23 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:44:
Vorige week nieuw speelgoed gehaald. Een 2019 Husqvarna 701 Enduro.

De bedoeling is om wat meer zelfvoorzienend te kunnen zijn op off-road ritjes doordat hij lichter is om op te rapen. En tot nu toe lijkt hij perfect. Had eerst het idee een KTM 450/500EXC of vergelijkbare Husqvarna te kopen. Maar na een proefrit op een 500EXC was ik toch bang dat die op de stukken weg tussen/naar het zand te oncomfortabel zou zijn.

De regen van afgelopen periode maakt het wel uitdagend om te rijden momenteel:
[Afbeelding][Afbeelding]

@LankHoar / @Chakotay Deze kan in de topicstart, zie dat daar mijn overzicht ook niet meer klopt, naast de 701 heb ik een BMW f800gs uit 2014(de rest kan eruit):
[Afbeelding]
Toegevoegd.

En we zijn weer bij :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:18
UTwizard schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:58:
[...]

ik heb de street triple 2 jaar gehad en 50k km maar echt spannend was die niet nee!
Nu een jaartje de tracer 9 gt en afgesteld op de bank en kan zeggen sport modes is beetje tricky in de bergen maar het rijd veel leuker in de bergen de tracer door meer comfort van schermpje en cruise control

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:40

botoo

💀 too old to die young

Nieuwe aanwinst laten monteren, Hyperpro ter vervanging van de standaard sompige veertjes. Zit mss tussen mijn oren maar het voelde gelijk aan als strakker sturen :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWkKjXhjxDkFUL6gV6BFz4Wt3LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9IVCPR5rj4PLvynxxLoLdp4w.webp?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:30:
[...]

Wat betreft ondergrond hebben we in NL toch echt wel een gave TET hoor.
Alle seizoenen geven zo hun uitdagingen.
Okay we hebben geen grote stenen, of bergen.
Maar de zandgrond kan voor flinke uitdagingen zorgen.
Mul (strand) zand geeft me nog steeds de grootste 'rush', echt hart-in-je-keel spannend af en toe. Een kwispelende achterkant is vaak niet zo'n ding maar als je voorkant een halve meter speling heeft blijft dat toch een adrenalinemomentje :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:16:
Nieuwe aanwinst laten monteren, Hyperpro ter vervanging van de standaard sompige veertjes. Zit mss tussen mijn oren maar het voelde gelijk aan als strakker sturen :Y)

[Afbeelding]
Nee hoor, heb ik op de Alp ook gedaan. Was het niet van plan, maar bij groot onderhoud ook de vorken aangepakt (nieuwe olie en seals) en toen had mijn maat een setje liggen, en de boel lag toch al open. Doet een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
saviour schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:23:
Iemand hier met verstand van elektronica?
Vandaag alle zekeringen nagelopen. De zekering "signals" was defect. Net vervangen en alles lijkt weer te werken *O* . Morgen even testen of de CC ook weer werkt. En volgende week woensdag bij de eerste beurt maar even navragen hoe ik die camera het beste kan aansluiten :+ .

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Bommes
Show je motor met vakantie gear er op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCotmWFDuYLYVKCaXAuOxK2LYms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D71qb1rS0mndCNumkYALhu7B.jpg?f=fotoalbum_large

De inhoud van al die tassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSFzsJ3ypu1Jg-qOnQegIXQvdn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JmB1OCgv1DFG0oMK2lwPkZE.jpg?f=fotoalbum_large

Meer info over die inhoud en over het tripje op:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79261650

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 12-06-2024 21:49 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Zag dat de TS nog niet was bijgewerkt, luie TS'ers ook @LankHoar @Chakotay @timmie271 :+

Nog maar een keertje dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBuC_SY_slGbDUYLZW3EB6MMMTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sB3C90cyJAeLbBjXyi589Zpy.jpg?f=user_large
Yamaha XJ900S Diversion, 2001.

De Fazer is inmiddels verkocht en kan dus uit de lijst.

Ik wil als vervanger van de Fazer nog iets kopen waar je een beetje leuk mee kunt sturen, iets dat niet zonde is om een keer door de pekel te rijden of als brommertje te misbruiken. Maar dat ga ik even rustig bekijken :) De Diversion heeft zeer waarschijnlijk nog nooit pekel gezien en dat wil ik zo houden ook, dus tegen de winter iets beslissen is snel genoeg :)

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 12-06-2024 21:57 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Overbijwerken gesproken @LankHoar @timmie271 en @Chakotay
Guzzi en Vespa er uit (die laatste ;( :N :-( )
Aprilia Tuareg 2022 er in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLs1fupHZnDC25tXTtzkWXwHGI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygxqqeWCCI29ckLNNwjn3CON.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:47

A13X

Dude

Bommes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier alles ook opgeladen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VJYNsZ8l.jpeg

Om vervolgens alles weer af te laden omdat hij nog naar de dealer moet. Een kleine maar hardnekkige koelvloeistoflekkage die ik liever niet mee naar ABR neem.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8kLocl3l.jpeg

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:01
ibothead schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:44:
[...]

vorig jaar alles online gedaan en had binnen 5 dagen mijn kentenbewijs _/-\o_
Motor daarna wel naar 3 maanden ingeruild
maandag keuring, vandaag komt het pasje _/-\o_

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rec0n
Ik zie dat ik nog helemaal niet in de TS sta 8)7

@LankHoar @Chakotay @timmie271 ,
Zou 1 van jullie mij kunnen toevoegen?

Provincie: Overijssel
Merk: KTM
Type: Superduke 1290R
Bouwjaar: 2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vb6qF3lAVs3Z7tFnmpdUzfVIZdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZxAkuzCkZoLwUphjorMEmuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:24:
[...]

Nee hoor, heb ik op de Alp ook gedaan. Was het niet van plan, maar bij groot onderhoud ook de vorken aangepakt (nieuwe olie en seals) en toen had mijn maat een setje liggen, en de boel lag toch al open. Doet een hoop.
Ik heb ze er voor ook onder zitten. Duikgedrag is een stuk verbeterd en offroad luistert hij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Die heb ik ook in mijn V7 gestopt, goed spul!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKid8QbsED-RPW4lXMLJKXaAUy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SpJZ1fxT2iuLKIEZMkoFhptX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door ToolkiT op 13-06-2024 11:49 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nehal3m schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:46:
[...]

Ik heb ze er voor ook onder zitten. Duikgedrag is een stuk verbeterd en offroad luistert hij beter.
bij de V85Tt moet ik het eigenlijk ook doen.. die duikt ook behoorlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57

[Afbeelding]
Heb ze in de Africa twin ook, maakte ook een wereld van verschil.
Iets steviger en af van dat enorme boot gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Rec0n schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:26:

[Afbeelding]
Is deze in het echt net zo bruut als ze hem in de reviews laten overkomen? Wat een machine, top!

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

[Afbeelding]
Mooi oranje is nie lelijk O+ Mooi fietsje!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

[Afbeelding]
Niet schrikken maar volgens mij heeft iemand je uitlaat gejat :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Ja, die ktm's zijn allemaal best wel bruut.

Heb al een keer gehad dat iemand met een mt09 steeds zei over hoe lomp dat ding was, toen ie op de 990 en 1290 had gereden kwam hij daar wel op terug.

Heb zelf met mijn 990 gehad dat de meeste mensen na 3 minuten terug waren.
Mijn pa "dit is belachelijk"
Mijn broer "wat is er met dat ding mis"
Maat met een appie "Die gashendel is digitaal ofniet?, aan of uit"

KTM blokken zijn echt allemaal een soort klasse hoger in koppel/power in mijn ervaring
Die 390 rijdt als een honda 500 cc, een 790 rijdt als een honda 1000.

Die korte slag en compressie zal er wel iets mee te maken hebben.
Wat je er wel voor moet doen is wat meer en duurder onderhoud in mijn ogen, opzich geen heel groot probleem, maar het is geen japanner wat dat betreft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Rec0n @Bommes @Destruction uw wijzigingen zijn doorgevoerd - we zijn weer bij!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:38:
De alp is in mijn ogen en vele andere wat meer straat gericht. Dus als je veel asfalt km’s gaat maken is dat de way to go.
Blijkbaar heb je alleen maar wat Boano parts nodig :+.

YouTube: FULL Gas on Honda Transalp 750 Boano Factory

wtf _O-. Met stuiterende toerenbegrenzer de bocht om, ik gok dat hier na deze sessie een ander blok onder mocht.

- edit -

https://www.boano.com/l1/...ansalp-xl-750/sospensioni

je moet er dan nog wel even de prijs van een 2e T750 tegenaan smijten qua upgrades helaas :7.

[ Voor 15% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-06-2024 13:02 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tErSQ4J1Mg5ZaNrbxYqcB0A81Pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8u5iGKnzH4cwWpO9U7Laliz.jpg?f=fotoalbum_large

Is het toch nog een beetje een hond(a) :+
(heb dr moeten tillen, springen was niet gelukt denk ik)

leeg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 09:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RR1-5aoYALkZsoxf6OWB9Td5PYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7R2cD3PiIgURep47UuKRhhL.jpg?f=fotoalbum_large

Gaan we al ?
Nog half uurtje en dan eens richting assen 4 dagen race _/-\o_ d:)b oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rec0n
ozzynator schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:20:
[...]

Is deze in het echt net zo bruut als ze hem in de reviews laten overkomen? Wat een machine, top!
Korte antwoord? JA! :P

Volgens de reviews is deze 3e generatie wel beter te doseren in vergelijking met zijn oudere broertjes. Daar heb ik verder geen ervaring mee dus vind ik lastig te zeggen. Hij heeft in ieder geval niet een aan/uit gas en is prima te doseren, ook in langzaam verkeer.
Heb hem nu een paar maanden en ik stap iedere keer met een grote grijns af. Overigens ook met een kleine opluchting dat het rijbewijs nog in zak zit :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
Op de terugweg uit een regenachtiig dld op de brandingsdijk een fotgraaf tegengekomen.
Een simpele waterdichte roltas van de lidl achter op rustas is genoeg voor 5 dagen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpEWojJD1C1sMfqbARu4FbxLgKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nk2d2KKi6UwkBDxeA7vXZe8A.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
ozzynator schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:20:
[...]

`

Qua doseren vind ik mijn 1290GT juist beter te doen dan het kleine broertje, de 790.

Het blok is belachelijk en op een R misschien zelfs te idioot. Dat neemt niet weg dat het bijzonder fijn inhalen en invoegen is :+ Volgens mij heeft @R0y. de R zelfs om die reden weggedaan voor een iets minder idiote fiets?

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11

BM

Moderator Spielerij
Is dat zo'n tas waar steeds kleinere tasjes uit komen? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 23:12
BM schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:29:
[...]

Is dat zo'n tas waar steeds kleinere tasjes uit komen? :+
Klopt ja, zakje met handschoenen en colletjes, zakje voor het ondergoed enz enz haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04

_Apache_

For life.

[Afbeelding]
Klopt, is ook echt een wereld van verschil. Niet alleen de veer, maar ook een goede afstelling door een specialist is goud waard.

Zelf heb ik na 40k km de veer-olie nog eens laten wisselen, en opnieuw afstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 13-06-2024 15:52 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 19:01
Bommes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:48:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou moet je ophouden! Eerst koop ik al een Tuareg nadat jouw filmpjes me over de lijn getrokken hebben, maar om toch uniek te zijn wilde ik een set van 21 Brothers kopen in plaats van de (toegegeven: erg mooie) Mosko Moto. Blijk jij die 21 Brothers al te hebben! F*cking hell.

Maar eerlijk: is dit de 25 liter set? Hoe bevalt 'ie? Ik wil ze nog steeds bestellen voor deze zomervakantie. En dan een set kleintjes voor de Himalayan van de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
@LankHoar @Chakotay @timmie271
Mag ik dan ook in het TS? Dan is het allemaal echt. Alvast dank!

Provincie: Groningen
Merk: Aprilia
Type: Tuareg 660
Bouwjaar: 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
wokkelz schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:22:
Op de terugweg uit een regenachtiig dld op de brandingsdijk een fotgraaf tegengekomen.
Een simpele waterdichte roltas van de lidl achter op rustas is genoeg voor 5 dagen :)

[Afbeelding]
Wat knap. De fotograaf heeft zelfs een witte muis in het veld weten vast te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
JL Koppelle schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Nou moet je ophouden! Eerst koop ik al een Tuareg nadat jouw filmpjes me over de lijn getrokken hebben, maar om toch uniek te zijn wilde ik een set van 21 Brothers kopen in plaats van de (toegegeven: erg mooie) Mosko Moto. Blijk jij die 21 Brothers al te hebben! F*cking hell.
:+
Maar eerlijk: is dit de 25 liter set? Hoe bevalt 'ie? Ik wil ze nog steeds bestellen voor deze zomervakantie. En dan een set kleintjes voor de Himalayan van de vrouw.
Ik heb besteld:
one POCKET 2x25L in WHITE color on pockets for inner bags and BLACK color for outside tongues + 2x MOLLE SYSTEM on TOP of bag + 2 mesh pockets inside the tongues + center D-RINGs with loops + reflectors on tongues + big 21,B logo + side metal buckles
one Exhaust manifold distance

Daarvan zou ik achterwege laten:
Big logo, dat is echt bizar groot en dus lelijk :r
En de manifold distance, beetje duur voor wat het is, en de klemmen waren te kort voor rond mijn uitlaat.

Ik heb ze een keertje terug moeten sturen, ze bleken te lekken tijdens mijn eerste tripje.
Heen en terug sturen is op hun kosten gebeurd, wat ze gedaan hebben met mijn tassen?? Geen idee.
Of ze nu wel waterdicht zijn?? Wederom geen idee. Nog niet echt kunnen testen in de regen sindsdien.
Verder dan dat: Formaat fijn, ophang mogelijkheden goed, duurzaam spul, stevig, goed afgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
Bedankt voor de reactie! Denk dat ik er wel uit ben. Ik ga ze ook halen, maar dan in een andere kleur: zijn we nog een beetje uit elkaar te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Hkuit schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:02:
Een update: ik heb vandaag een motor gekocht, de 3e. Heb mijn vrouw beloofd dat de 2e (zie hieronder) voor de zomer weg is, of 'ie dan loopt of niet...
En ik combineer de update meteen maar met een vraag aan onze webmasters @LankHoar en @timmie271 :
Ik sta in de openingspost nog met de Triumph RS955i uit 2001, die ik toen (begin 2021) net had geruild voor mijn Aprilia Pegaso 650, en de Suzuki GSX1100f uit 1989 die ik voor €400 had gekocht t.b.v. de 500 euro Challenge van Motor-forum.nl, maar die zijn allebei alweer een tijd weg.

De Triumph heb ik 3 jaar geleden ingeruild voor mijn droom-motor, mijn Kawasaki Z900RS uit 2018.
Een jaar later kocht ik daar een Moto Guzzi California 1100i Full Fairing bij, uit 1991,
en vandaag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van een Honda Pan European ST1100 uit 1996.

Plaatjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarom de Pan? Omdat de Guzzi niet rijdt. De vermoedelijke oorzaak weet ik; de originele tank was aan de binnenkant zover aangetast dat 'ie uiteindelijk is gaan lekken, dus er zal ook genoeg roest en troep in de brandstofleidingen zitten. Hij start (startte, 1,5 jaar geleden) goed, reed vervolgens 2 rondjes om ons blok en begon dan te haperen. Als je dan gas gaf, sloeg hij af. Ik heb inmiddels alweer een tijdje een nieuwe tank, maar ik ben toch niet zo'n klusser als ik gehoopt had; die tank ligt nog op dezelfde plek als een jaar geleden...

Daarom de Pan; ik ga dit jaar weer een flinke reis maken met mijn vaste motormaat; na een rondje Nederland en een driehoekje België en Luxemburg zijn we afgelopen zomer naar de Dordogne gereden, en aanstaande zomer gaan we naar Zuid-Engeland. Lekker met de kampeerspullen achterop, niets vooraf bespreken, een week weg.

Dat lukt met de Kawasaki ook, heb ik nu 3 keer gedaan, maar ik wilde wel eens met een echte jaren '90 toerbuffel op pad, met vaste koffers en windbescherming (de koffers staan niet op deze foto, maar die zitten er wel bij. Geen topkoffer). Mijn maat rijdt ook op een Pan, dus dat maakt het extra leuk, en hij kan ook goed sleutelen, mocht dat eens nodig zijn.
Morgen ga ik 'm ophalen, en dan eens kijken wat ik eraan kan verbeteren. Het scherm is niet mooi meer, en ik denk erover om meteen een hoger scherm te kopen. Dat is meestal geen gezicht, maar ik zit nu met m'n 1,92 ruim boven het scherm en vol met m'n helm in de turbulentie. Tja, en als ik herrie aan mijn hoofd wil, dan pak ik de Kawa wel :-)
Vandaag was ook de eerste dag dit jaar dat ik weer op de motor zat, onderweg naar m'n proefrit met de Pan. Dat viel niet tegen! Het was hier droog en niet te koud (10 graden) en het zonnetje brak zelfs af en toe door. Dat smaakte naar meer.
@LankHoar of @timmie271 , mijn oude motoren staan nog in de startpost, zie ik net. Kunnen jullie bovenstaande 3 daarvoor in de plaats zetten? Ik geef weer bericht als mijn vrouw me dwingt om er een te verkopen… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:48
Zat te kijken naar verschillende paddockstands, mede omdat de vering echt aangepakt mag (moet) worden.

Nu heeft Aprilia een kuipdeel gemonteerd over de onderzijde van het balhoofd.
Zelf zit ik er niet om te springen om de gatenboor in kuipdelen te zetten om vervolgens de paddockstand voor het balhoofd pas te kunnen monteren. Gezien de voorvork eruit moet, is een paddockstand waar de voorvork op rust is geen optie.

Dus, na een beetje struinen op de interwebz (en herinneringen van de afgelopen motorbeurs), stuitte ik op ConStands.

Het ziet er verdomde praktisch uit, toch zeker ook om hem te verplaatsen (wanneer dat ook mag gebeuren).

Iemand ervaringen?

[ Voor 15% gewijzigd door mistahk1 op 14-06-2024 10:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wrj0MUSk26cWjY3wdQlWbz1TQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXroeK380W3YRCLCmT1ElQnC.jpg?f=fotoalbum_large
Blijft een mooi account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

steveman schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 13:42:
[Afbeelding]

Eindelijk aan gedacht om een melding te maken. Opstaande stoeptegels waren bij een eerdere melding vrij snel verholpen. Ben benieuwd.

Voordat er nieuw wegdek geplaatst werd was het ook al geen sterk punt, detectie van motorfietsen. Maar de laaste lus voor de stopstreep werkte wel. Dus tot stilstandkomen op die streep (zonder voetje!) en weer door was het spelletje dan. Maar dat werkt nu ook niet meer.
Nu werd ik laatst tot mijn verrassing gedetecteerd door de laatste lus voor de stopstreep. Niet optimaal, maar wel zoals voorheen. En inderdaad kreeg ik twee dagen later bericht:
quote: Gemeente Ærsfoort
De detectie is hier nu aangepast en gevoeliger afgesteld.
Kan dus weer m'n spelletje stop-n-go hervatten :+

Een club die minder goed aan de weg timmert: knmv-verzekeringen 8)7
Zojuist maar voor de tweede keer een opzegging doorgegeven... Via wat lijkt een nieuw formulier?
Sowieso reden om verzoeken via het oude te negeren :Y

[ Voor 10% gewijzigd door steveman op 14-06-2024 11:47 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Om welke reden heb jij opgezegd bij KNMV Verzekeringen?

Bij mij was het toen een van de redenen, het feit dat de aanschafwaarde regeling alleen bij branche-aangesloten garages gold. Dus niet via een handelaar, ook al was dat gewoon een bedrijf.
Daarnaast werd de prijs steeds hoger en de dekking minder. En áls je al contact had, dan kostte dat telkens 3 pogingen om het juiste aangepast te krijgen.

Ook het feit dat ik eerst een verzekering moest afsluiten, voordat ik de voorwaarden mbt sloten en parkeren te horen kreeg, kon ik niet echt waarderen. :/

Inmiddels zit ik al weer een paar jaar naar tevredenheid bij Centraal Beheer. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
KillaZ schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:28:
[...]

`

Qua doseren vind ik mijn 1290GT juist beter te doen dan het kleine broertje, de 790.

Het blok is belachelijk en op een R misschien zelfs te idioot. Dat neemt niet weg dat het bijzonder fijn inhalen en invoegen is :+ Volgens mij heeft @R0y. de R zelfs om die reden weggedaan voor een iets minder idiote fiets?
Dat ding gaf mij altijd een big smile als ik het gas wat open trok (had ook nog een kleiner tandwiel voor) maar het ging idd echt bizar hard. Op de 890 adventure kan ik nog eens doortrekken en dan gaat het ook knetterhard maar niet zo gek als op die 1290.

Ik heb nu ook meer plezier op de kleine wegen op de Adventure. Ik rijd alleen veel te weinig, ik gok dat ik op zo’n 1500 km zit dit jaar

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 12:59
Nieuwe aanwinst:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd_xZ6uO-_HpddGxh4kOAI9ls7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaCbM6JsyaGoo2CR77dlOFlA.jpg?f=fotoalbum_large
Een BMW K75 uit 1994 met 189500 km op de klok. Mijn plan is om de motor grotendeels zo niet volledig te demonteren(waarschijnlijk dus ook het hele blok uit elkaar) en vervolgens moderner(LED verlichting, andere klok/tellerunit) weer op te bouwen.
Ik wil dus wel dat het een K75 blijft, geen cafe racer.

De motor reed verrassend lekker en soepel, alleen terugschakelen op wat hogere toeren lukt niet. Gelukkig kwam ik er pas bij thuiskomst achter dat de banden 15 jaar oud waren ondanks dat ze er heel goed uitzien(geen droogtescheurtjes en prima profiel) zou ik dan toch minder fijn gereden hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Phyth0n op 14-06-2024 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Projectjes zijn altijd goed d:)b

* Destruction zit stiekem ook alweer te kijken nu de Fazer weg is...

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Vrouwlief had vandaag 2 duiken gepland, dus ik heb een motor gehuurd tijdens onze vakantie op Lanzarote *O*

Ik vond gister een verhuurder die een CL500 had staan op de website, dus vanmorgen de vrouw er uit gegooid bij de duikschool, en doorgereden naar de verhuurder. Gelukkig had hij 'm nog staan, want wilde er stiekem altijd al een ritje op maken! O+

Echt een leuk ding. Zit verder weinig spannends op of aan, en rijd eigenlijk als een brommer. Alleen wat meer pit. Zeer plezierig om hier over het eiland te touren _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HX8chhrS7K1hlOLh8fliKrn1N0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ej0BSWWsli3T4eqYNp5FsiDu.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek1HEN-38ACmZY4WiLHEfl9ktIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvhEfqeaU1QaJEUZ063Y4mqm.jpg?f=fotoalbum_large

Stiekem ook een klein beetje mee offroad genomen (iets met een wandeling naar een vulkaan krater van 2,5 uur een beetje inkorten tot 1 minuut :9) en moet zeggen dat door het formaat en gewicht dat ook nog nieteens heel erg tegen valt, haha.

Bewust geen all/offroad gehuurd, want ik ken mezelf een beetje. Ben toch op vakantie, rij er thuis al op en heb letterlijk niets van gear bij me :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:02
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Notna op 02-07-2024 14:27 . Reden: Weg op verzoek van de poster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 60% gewijzigd door Notna op 02-07-2024 14:27 . Reden: Quote knip ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
A13X schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Oef 97k gelopen, stilgestaan en in deze staat. Denk dat je bij mag zijn als je er nog iets voor krijgt. Misschien contact opnemen met Roukema motorfiets demontage? Die doen sloop motoren, zal je er niet veel voor krijgen. Maar veel zal het sowieso niet zijn.
Iedereen is altijd zo bang van kilometerstanden :P. Mijn Honda heeft net zo veel gelopen en er is niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:28:
[...]

Iedereen is altijd zo bang van kilometerstanden :P. Mijn Honda heeft net zo veel gelopen en er is niks aan.
Helemaal eens, maar de liefhebbers zonder rechterhanden zijn weg bij 100.000km en de liefhebbers met weten wat ze waard zijn ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:41:
[...]

Helemaal eens, maar de liefhebbers zonder rechterhanden zijn weg bij 100.000km en de liefhebbers met weten wat ze waard zijn ;)
Volgens mij haakt de gemiddelde plezierrijder al af bij 30k+, kenners/uitzonderingen daargelaten. Tenzij het een oldtimer is, dan maakt het ineens niet meer uit :P. Ik wil die Fazer best hier neerzetten maar het gaat maanden zijn voor ik er aan toe kom (net een nieuw restauratieproject begonnen) en dan is het toch weer een object erbij wat ondertussen geen huur betaalt maar wel plek inneemt. Hij vraagt er de wereld niet voor maar wel een bedrag hoger dan waar ik normaal 'projectjes' voor ophaal dus daarom nu even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb ook een aantal DM's ontvangen over dat ding, maar ik vind 4 jaar een Fazer wel voldoende en gun iemand anders in dit topic een projectje erbij ;) Zo'n Fazer is op zichzelf wel een leuk ding om wat mee te gooien en smijten. Mijn Fazer werd in de vriendengroep ook wel de Sjazer genoemd :+

* Destruction heeft inmiddels wel ideeën voor een knutsel projectje maar daar zitten een paar haken en ogen aan dus dat ga ik nog ff uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Nou het regent leuke deals lijkt het. Hier in het dorp (recht achter mij) biedt iemand deze aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cohNNY5yYR0vq5K_83cWl1LXG9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/catzpoEuIiaXTW6TeYxaEx2d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiEo8zpCVxox29nyQnIQojT7oFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDOdfOIbw5F778ES1caDwZex.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnKU7vwbS2Uii9kis_v2o8ThpUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DPgIAtKvdd0ZNk1y3RJd1uC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08yokUI--8s-NLo1Eh77aMVkZbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhoqibAGrzwQHa67A5StsoJO.jpg?f=fotoalbum_large

Amerikaanse import, nog met origineel garantiebewijs en het fabrieks gereedschapssetje. Kilometerstand (zal wel miles zijn gok ik dan) lees ik af op 14k en een beetje (5 cijferige meter helaas). Ding heeft een nieuwe accu nodig, frisse remmen (blokken/schijven zijn dun) en de benzinemeter doet het niet meer.

Hij vraagt 800 of een goed bod. Weg is weg. Standplaats is dus Emmer-Compascuum. Ik ga er niet aan beginnen maar ik vind het een leuk ding dus beloofd even wat mensen te showen, bij deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:06:
Nou het regent leuke deals lijkt het. Hier in het dorp (recht achter mij) biedt iemand deze aan:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Amerikaanse import, nog met origineel garantiebewijs en het fabrieks gereedschapssetje. Kilometerstand (zal wel miles zijn gok ik dan) lees ik af op 14k en een beetje (5 cijferige meter helaas). Ding heeft een nieuwe accu nodig, frisse remmen (blokken/schijven zijn dun) en de benzinemeter doet het niet meer.

Hij vraagt 800 of een goed bod. Weg is weg. Standplaats is dus Emmer-Compascuum. Ik ga er niet aan beginnen maar ik vind het een leuk ding dus beloofd even wat mensen te showen, bij deze.
Dunne schijven bij 14k vind ik wel een rode vlag. Dan denk ik eerder aan 114k miles. Maarja, dat is dan weer 180k km, en dat is wel heel veel voor een sportfiets.. Lastig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
_Apache_ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:29:
[...]

Dunne schijven bij 14k vind ik wel een rode vlag. Dan denk ik eerder aan 114k miles. Maarja, dat is dan weer 180k km, en dat is wel heel veel voor een sportfiets.. Lastig lastig.
Tja, het is een ouwe fiets en je moet niks :P. Maar de fairing en alles staat er netjes bij, stock uitlaten zonder roest enzo, ik vond het de moeite waard even te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi ding wel, maar niet om te hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En vergelijk die even met die Fazer, los van de km stand, waar ik zo ook niet veel om zou geven is de staat wel slecht. Veel roest, de uitlaatheader is zwaar verroest en kun je gaan vervangen. Reken er maar op dat die vast gerot is aan het blok. Optisch ziet het kuipwerk er nog wel ok uit, de rest toont ook zijn km stand. En dan de vraag hoe lang hij stilstaat en wat er gedaan moet worden om hem goed lopend te krijgen.

Dus je kunt zowel in geld als tijd er veel in steken. Dat ding is vast weer goed te maken, maar of de investering dat ook waard is? Dan moet je hem kopen als hobby project, maar zou er zelf hoogstens wat voor idee wat voor geven.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
A13X schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:28:
[...]

En vergelijk die even met die Fazer, los van de km stand, waar ik zo ook niet veel om zou geven is de staat wel slecht. Veel roest, de uitlaatheader is zwaar verroest en kun je gaan vervangen. Reken er maar op dat die vast gerot is aan het blok. Optisch ziet het kuipwerk er nog wel ok uit, de rest toont ook zijn km stand. En dan de vraag hoe lang hij stilstaat en wat er gedaan moet worden om hem goed lopend te krijgen.

Dus je kunt zowel in geld als tijd er veel in steken. Dat ding is vast weer goed te maken, maar of de investering dat ook waard is? Dan moet je hem kopen als hobby project, maar zou er zelf hoogstens wat voor idee wat voor geven.
Ik heb even wat filmpjes bekeken en de sound/rijstijl is niet de mijne.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:58

jeroenathome

Een regel tekst

@HTT-Thalan Weet je zeker dat het niet om de fiets met trapondersteuning gaat? >:)

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ozzynator
Vandaag gelukkig droog gebleven, dus met de rijschool bochtjes geoefend in de Eifel en rondje om de Ruhrsee. In totaal 254 km gestuurd met een groepje van 6. Veel kunnen leren, ook van de andere rijders. Lunch op de bekende plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_X4ZeXahVUJxdnhVoi0dxyEvGjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92ku8Q8kC05PEUwDqy3PJ8MW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWGd1JX0n7EmnygUMqzH46r97NU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSzXApUsudVK1WozXPStpaRd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Scqrpv4pD3cfwTGrXvRTwuLgj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJQnfRYorLxCCvzYRbLYDXYG.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 15:40
ozzynator schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:46:
Vandaag gelukkig droog gebleven, dus met de rijschool bochtjes geoefend in de Eifel en rondje om de Ruhrsee. In totaal 254 km gestuurd met een groepje van 6. Veel kunnen leren, ook van de andere rijders. Lunch op de bekende plek.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker man! Was nog best goed te doen vandaag qua weer. Alleen die wind hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Ja die wind was wel even lastig op de snelweg, maarja. Voordeel is dat er geen wielrenners waren.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

HTT-Thalan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:28:
[...]

Precies, een garage vroeg ook naar de dealer stempels van m'n FJR.
Naast het feit dat k de kwaliteit van dealerwerk niet zo hoog heb staan, en er niet duidelijk welk werk uitgevoerd is, had ie moeten weten dat het boekje geen ruimte heeft voor stempels t/m de 180k km.

Ik heb het zelf bijgehouden in Fuelio, elk ditje en datje staat erin. Maarja, geen stempels. Dus niets waard voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
_Apache_ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:42:
[...]

Precies, een garage vroeg ook naar de dealer stempels van m'n FJR.
Naast het feit dat k de kwaliteit van dealerwerk niet zo hoog heb staan, en er niet duidelijk welk werk uitgevoerd is, had ie moeten weten dat het boekje geen ruimte heeft voor stempels t/m de 180k km.

Ik heb het zelf bijgehouden in Fuelio, elk ditje en datje staat erin. Maarja, geen stempels. Dus niets waard voor hem.
Ik heb voor de info toch eens even naar de inruil van mijn NC gevraagd. Ja, nee, moeilijk, hoge kilometerstand, dat willen mensen niet, en we moeten er ook nog garantie geven.... nee, met 1500 was het echt wel klaar. En dat was inclusief de overlegbare bon van zo'n 1000 euro aan onderhoud vorig jaar en alle accessoires _O-. Nee, dan issie veel meer waard als 2e / backup motor. 'T is een heerlijk ding om op te rijden en er is buiten de kapotte vlotter in de tank echt helemaal niks mis mee.

Waar ik wil al heel lang heel benieuwd naar ben is zo'n CB 125F, het model van na 2020. Ik weet dat de meesten dat hier alleen als absoluut noodzakelijke beginnersfiets zien, maar ik heb heel erg genoten van die paar maanden op een Kawa 400cc omdat je er gewoon ongeneerd mee kon raggen zonder serieuze consequenties. Enige jammer is, ik vind er precies 0 in gebruikte staat. Niet dat ze nieuw heel duur zijn, maar voor erbij vind ik dat te gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Same met de ktm, net voor 2200,- onderhoud gedaan destijds (week eerder) maar ze boden Max 2500 “wel moeilijke fietsen om te verkopen”
Ding op MP voor 5,5 verkocht een uur later 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ja ik zou er makkelijk 3.5 voor kunnen krijgen als ik hem nu wegdoe, maar ik vind het goed zo. Ding mag blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vandaag een KTM met zijwieltjes zien rijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDV-h1lSMiCTBaiBmTnKIIruuAg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fNMAuFnLmzHEgNY6YJ3WndqS.jpg?f=user_large

(niet mijn foto)

Ik dacht eerst dat de bestuurder een botsing met een kart had gehad maar er blijkt dus een bedrijf te zijn dat dit soort creaties maakt en blijkbaar ook nog verkoopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Als je een fysieke beperking hebt... allah.

Maar zonder dat excuus, tja het is jouw keuze, maar het is de verkeerde en claim het recht je uit te lachen :D

YouTube: EATV RC8 R Quad

"comments are turned off"

He, jammer ;)

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 15-06-2024 23:22 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leuk, heb ik ook gehad. edit: Oh nee toch niet, facepalm. Ik laat 'm staan om m'n overhaaste reactie te documenteren. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wW9hqAADr9jrQuVE9JcGe6u2hAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYRMh8g97HX31bqRE9tnCypQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:02
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 03-07-2024 14:47 . Reden: Weg op verzoek poster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
De foto's zijn niet dermate scherp dat er goed naar bepaalde zaken gekeken kan worden. Weet je bijvoorbeeld of de vorken vochtig/plakkerig zijn? Dan lekt er olie uit de seals. Voel even of er een rand aan de remschijven zit, kijk naar de DOT code van de banden (zegt iets over leeftijd) en of er droogtescheuren in zitten.

Anderen kunnen vast meer zaken aanvullen die handig zijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Okay, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen. Ik denk toch echt dat een kleine bochtenvreter leuk voor erbij zou zijn. Maar ik wil geen 'literfiets' of iets dergelijks. Klein, simpel en bescheiden.

Ik ben echt gecharmeerd van de CB125F, de nieuwe. Die is niet heel duur maar zijn er niet 2ehands te krijgen. Wel de oudere versies, maar die hebben net anderhalve PK minder en dat vind ik (noem me een zeikerd) net niet 'het'. Ik kan ook niet vinden of die nieuwe modellen nu wel of geen ABS hebben? Kan me niet voorstellen dat ze het nog zonder mogen verkopen, maar kan het niet bevestigen. Het is geen dealbreaker, maar wel erg nice to have.

Ik heb zo'n GPZ400 gehad. En hier staat nu de GPZ600 te koop, maar die is me te 'krachtig' en tegelijkertijd gecompliceerd. Was een leuk smijtding maar hoop gezeik om hem goed lopend te krijgen en alles zat te krap in elkaar gepropt onder de tank.

En vannacht bedacht ik me dat ik toen ik mijn eerste motor kocht, die Tri-Color Transalp, die een tijd in de garage heeft gestaan voor issues met het blok. En toen heeft de dealer me 2 weken een leenfiets meegegeven, een Honda CB500. Daar heb ik nog eens een rit mee gemaakt met @Leviathius. En dat ding was écht lachen gieren brullen. Een geluid waar je niet zat van raakt, super om mee te smijten en simpele techniek.

Maar ik twijfel een beetje wat een goed modeljaar zou zijn. Volgens mij was de versie die ik mee kreeg de CB500 uit 1993-2003: https://www.motorcyclenew...reviews/honda/cb500/1994/

maar als ik filmpjes opzoek van het opvolgende model, de CBF500:

YouTube: Honda CBF 500 cruising through bavaria [4k, Onboard Sound]

lijkt die dezelfde 'sound' te hebben (is ook hetzelfde blok, dus op zich niet raar). En die is er wel in versies met ABS te krijgen, heb je toch net iets nieuwers ook. Ook de CBR500R:

YouTube: Honda cbr500r flyby...

lijkt daar nog op mee te liften.

Maarrrr ik wil er niet teveel aan uitgeven. Het is voor af en toe. Beetje werk eraan is niet erg, als het maar geen overhaul/restauratie moet worden. Zeg 2k tops. Wat zou dan de 'sweet spot' zijn om eens naar te gaan kijken/proefrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:19:
En vannacht bedacht ik me dat ik toen ik mijn eerste motor kocht, die Tri-Color Transalp, die een tijd in de garage heeft gestaan voor issues met het blok. En toen heeft de dealer me 2 weken een leenfiets meegegeven, een Honda CB500. Daar heb ik nog eens een rit mee gemaakt met @Leviathius. En dat ding was écht lachen gieren brullen. Een geluid waar je niet zat van raakt, super om mee te smijten en simpele techniek.
Had die CB500 ook niet iets van 150k op de teller? Betrouwbaarheid 110% dus! d:)b

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:19:
Okay, ik heb er nog eens een nachtje over geslapen. Ik denk toch echt dat een kleine bochtenvreter leuk voor erbij zou zijn. Maar ik wil geen 'literfiets' of iets dergelijks. Klein, simpel en bescheiden.

Ik ben echt gecharmeerd van de CB125F, de nieuwe. Die is niet heel duur maar zijn er niet 2ehands te krijgen. Wel de oudere versies, maar die hebben net anderhalve PK minder en dat vind ik (noem me een zeikerd) net niet 'het'. Ik kan ook niet vinden of die nieuwe modellen nu wel of geen ABS hebben? Kan me niet voorstellen dat ze het nog zonder mogen verkopen, maar kan het niet bevestigen. Het is geen dealbreaker, maar wel erg nice to have.

Ik heb zo'n GPZ400 gehad. En hier staat nu de GPZ600 te koop, maar die is me te 'krachtig' en tegelijkertijd gecompliceerd. Was een leuk smijtding maar hoop gezeik om hem goed lopend te krijgen en alles zat te krap in elkaar gepropt onder de tank.

Maar ik twijfel een beetje wat een goed modeljaar zou zijn. Volgens mij was de versie die ik mee kreeg de CB500 uit 1993-2003: https://www.motorcyclenew...reviews/honda/cb500/1994/

maar als ik filmpjes opzoek van het opvolgende model, de CBF500:

YouTube: Honda CBF 500 cruising through bavaria [4k, Onboard Sound]

lijkt die dezelfde 'sound' te hebben (is ook hetzelfde blok, dus op zich niet raar). En die is er wel in versies met ABS te krijgen, heb je toch net iets nieuwers ook. Ook de CBR500R:

YouTube: Honda cbr500r flyby...

lijkt daar nog op mee te liften.

Maarrrr ik wil er niet teveel aan uitgeven. Het is voor af en toe. Beetje werk eraan is niet erg, als het maar geen overhaul/restauratie moet worden. Zeg 2k tops. Wat zou dan de 'sweet spot' zijn om eens naar te gaan kijken/proefrijden?
Ik blijf gecharmeerd van de Honda VF-F en die heb je in een VF400F en VF500F (en nog de VF750F). Met een kleine V4 zijn die dingen echt leuk om te rijden. Heb zelf een VF400F gehad waar mijn toenmalige vrouw op reed.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

VF400F en VF500F heb ik inderdaad allebei gehad, zeker de 500 is nog behoorlijk vlot met z'n 70pk.

Al is een CB500 of de iets nieuwere CBF500 ook prima rijden.
Andere motoren in die categorie/budget:
Honda CB1 (toeren janken)
Kawa ER5 / GPZ500 (lopen een stuk rauwer dan de CB500, maar als dat je ding is)
Suzuki GS500 (maar die vind ik zelf ruk rijden)
Monster 600/620 (als je iets italiaans wil)

Al die dingen heb je meer lol mee dan met zo'n CB125 en als je nog een keer een flink stuk snelweg moet pakken is dat ook geen enkel probleem.
Als je perse een 125cc wil: pak een scooter, die rijden grappig en zijn praktisch, dus je gebruikt ze ook gewoon voor van alles waar je nu de auto voor pakt.

Persoonlijke keuze: CBF500, bij voorkeur met ABS, met een ton op de klok en zo min mogelijk roest.

Owja, ook nog een leuke:
Honda NTV650 / Revere / Hawk, alle 3 een beetje van hetzelfde, de Hawk heeft een ketting, de andere 2 een cardan. Blok is redelijk hetzelfde als de Transalp.
Zijn redelijk gelijk aan een CB500, alleen v-twin vs parallel twin.

[ Voor 23% gewijzigd door 4x2 op 16-06-2024 12:25 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vind die sv650 echt een heerlijk maatje en heerlijk blok! 2 cilinders ftw.
Niet verwacht dat ik daar nog zo'n lol mee zou hebben, en dingen zijn schijnbaar onverwoestbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Het gaat met echt om die 'burble' in het geval van de CB. Dus geen 600, geen 450, geen CB1. Gewoon een tof geluid. Aldus de Honda engineers is dat blok gebouwd om 3 ton te lopen, en blijkbaar zijn er blokken opgehaald na een ton die geen noemenswaardige slijtage hadden.

Ja, een scooter is praktisch, maar daar gaat het niet om. Ik héb al een praktische motor. Zo'n CB125F is gewoon leuk omdat je ermee kan smijten en het kost geen drol om te (onder)houden. Dat is dus zeker nog een optie voor me. Mensen rijden toch ook nog steeds voor de lol op brommers en solexen? Het hoeft niet hard te gaan om leuk te zijn.

Ik ga niet beide doen. Of een toffe CB, of een 125 erbij, maar beiden hebben veel charme voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:27:
Ja, een scooter is praktisch, maar daar gaat het niet om. Ik héb al een praktische motor. Zo'n CB125F is gewoon leuk omdat je ermee kan smijten en het kost geen drol om te (onder)houden.
Dan lees je m'n opmerking niet goed, een scooter rijdt leuk EN is praktisch.
Je kunt er beter mee gooien en smijten (kleine wieltjes) en is net zo goedkoop in onderhoud.
Heb wel op m'n voorraadje 125cc fietsjes gereden, maar ik zou nu gewoon altijd voor een scooter kiezen.
Destruction schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:42:
Projectjes zijn altijd goed d:)b

* Destruction zit stiekem ook alweer te kijken nu de Fazer weg is...
https://www.facebook.com/marketplace/item/1845512365949582/

Hier, projectje :p
Wel te duur zo, dus lekker afbieden tot 400 ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door 4x2 op 16-06-2024 12:54 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
4x2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Dan lees je m'n opmerking niet goed, een scooter rijdt leuk EN is praktisch.
Je kunt er beter mee gooien en smijten (kleine wieltjes) en is net zo goedkoop in onderhoud.
Heb wel op m'n voorraadje 125cc fietsjes gereden, maar ik zou nu gewoon altijd voor een scooter kiezen.

[...]

https://www.facebook.com/marketplace/item/1845512365949582/

Hier, projectje :p
Wel te duur zo, dus lekker afbieden tot 400 ofzo.
Sorry nee, ik heb echt het schurft aan scooters :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 12:27:
Het gaat met echt om die 'burble' in het geval van de CB. Dus geen 600, geen 450, geen CB1. Gewoon een tof geluid. Aldus de Honda engineers is dat blok gebouwd om 3 ton te lopen, en blijkbaar zijn er blokken opgehaald na een ton die geen noemenswaardige slijtage hadden.

Ja, een scooter is praktisch, maar daar gaat het niet om. Ik héb al een praktische motor. Zo'n CB125F is gewoon leuk omdat je ermee kan smijten en het kost geen drol om te (onder)houden. Dat is dus zeker nog een optie voor me. Mensen rijden toch ook nog steeds voor de lol op brommers en solexen? Het hoeft niet hard te gaan om leuk te zijn.

Ik ga niet beide doen. Of een toffe CB, of een 125 erbij, maar beiden hebben veel charme voor mij.
Kan dat ergonomisch wel uit? Zo'n motor kan natuurlijk alle vinkjes hebben maar als je er niet lekker op zit beleef je er niet veel plezier van.

Overigens zijn er inderdaad veel klein-cilinder Honda'tjes nieuw te koop voor niet de wereld met bomb proof blokjes, ik kan me voorstellen dat de gebruikte markt er over een jaar of 2 heel anders uit ziet als ze richting de beruchte kilometerstanden gaan. Ik zou er zelf (50k of meer) geen enkel bezwaar tegen hebben en de prijzen zakken dan vaak wel.

Ik heb zelf vroegah een Enfield Explorer (Zundapp kopie) met een Honda CB50 blok gereden (Hondapp!), en een maat van me had een Honda SS met zo'n 125cc pitbike blok. Zelfs met inferieur materiaal was dat ding niet stuk te krijgen, ontwerp is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
nehal3m schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Kan dat ergonomisch wel uit? Zo'n motor kan natuurlijk alle vinkjes hebben maar als je er niet lekker op zit beleef je er niet veel plezier van.

Overigens zijn er inderdaad veel klein-cilinder Honda'tjes nieuw te koop voor niet de wereld met bomb proof blokjes, ik kan me voorstellen dat de gebruikte markt er over een jaar of 2 heel anders uit ziet als ze richting de beruchte kilometerstanden gaan. Ik zou er zelf (50k of meer) geen enkel bezwaar tegen hebben en de prijzen zakken dan vaak wel.

Ik heb zelf vroegah een Enfield Explorer (Zundapp kopie) met een Honda CB50 blok gereden (Hondapp!), en een maat van me had een Honda SS met zo'n 125cc pitbike blok. Zelfs met inferieur materiaal was dat ding niet stuk te krijgen, ontwerp is gewoon goed.
Ik ben standaard lengte (1m80) en destijds heb ik nooit last gehad op die CB. Maar het is ook niet alsof ik er dagen op ga touren, het is gewoon voor de lol. Ik heb wel 'van horen zeggen' dat je makkelijk 800+ kilometer uit een tank haalt op zo'n nieuwere 125. Het zou misschien kunnen dat ik er ooit een keer een challenge op ga rijden, naar Zeeland ofzo.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-06-2024 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Heb zelf niks tegen scooters, net zo handig als een nc700 wmb.

Gister op een zx-4rr gereden. Wat een leuke machine is dat zeg! Door het geluid heb je een enorme snelheidsbeleving, terwijl je niet hard gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:56:
Heb zelf niks tegen scooters, net zo handig als een nc700 wmb.

Gister op een zx-4rr gereden. Wat een leuke machine is dat zeg! Door het geluid heb je een enorme snelheidsbeleving, terwijl je niet hard gaat..
Ik vind de zitpositie niet prettig op een scooter, en ik vind ze ook lelijk. Ik wil gewoon richting een simpele lichte motor, maar twijfel dus of ik een CB variant ergens vandaan trek (en welke dan) of gewoon zo'n CB125F oppik. Dat laatste geeft meer zekerheid (garantie vooral). En ik heb nog nooit van mijn leven een nieuw voertuig gekocht, dat ook :P.

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fstorage.kawasaki.eu%2Fpublic%2Fkawasaki.eu%2Fen-EU%2Fnews%2F24MY_Ninja_ZX-4RR__1_.jpg&f=1&nofb=1&ipt=38f1a6c46c6e29b1933940e33205ccbf2a32192a25f9ef680ef07bed4405aaee&ipo=images

Ziet er tof uit, maar niet echt mijn ding :P.

YouTube: NEW NINJA ZX4RR FULL EXHUAST & RETUNE BREAKS TOP SPEED RECORD!!

maar ik snap helemaal wat je bedoelt met die snelheidsbeleving! Die lijkt me inderdaad dik in orde.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-06-2024 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:59:
[...]

Ik ben standaard lengte (1m80) en destijds heb ik nooit last gehad op die CB. Maar het is ook niet alsof ik er dagen op ga touren, het is gewoon voor de lol. Ik heb wel 'van horen zeggen' dat je makkelijk 800+ kilometer uit een tank haalt op zo'n nieuwere 125. Het zou misschien kunnen dat ik er ooit een keer een challenge op ga rijden, naar Zeeland ofzo.
hoe doe je zoiets nou slim?

Ik heb nu 3 maanden mijn vstrom en weet eigenlijk niet hoe ver ik er nou mee kan rijden. Het eerste indicatieblokje van de brandstofmeter duurt lang, daarna gaat het vrij hard.

330km heb ik wel aangetikt maar volgens mij moet hij meer kunnen. Ik ben alleen best bang dat als ik hem leegrijd ik ergens op een 80-weg oid zit en een fors probleem heb.
Is hier een truc voor?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
Boudewijn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:38:
[...]

Ik heb nu 3 maanden mijn vstrom en weet eigenlijk niet hoe ver ik er nou mee kan rijden. Het eerste indicatieblokje van de brandstofmeter duurt lang, daarna gaat het vrij hard.

330km heb ik wel aangetikt maar volgens mij moet hij meer kunnen. Ik ben alleen best bang dat als ik hem leegrijd ik ergens op een 80-weg oid zit en een fors probleem heb.
Is hier een truc voor?
Je tankt hem vol, en dan tank je ook nog een beetje in een schone droge fles. Dan rij je de tank leeg en gebruik je je fles als reserve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
[...]

Is hier een truc voor?
Ik rij een eind, schat in hoe stabiel mijn rijgedrag was (uitschieters, monotoom, rustig, wat voor wegen/snelheidsverschillen) en kijk hoeveel liter ik kwijt was. Mijn rit naar dat evenement vorige week b.v. kostte me uiteindelijk 11 liter. Ik had al ingeschat dat dit mogelijk was met de NC, maar heb me niet persé ingehouden qua gas geven, dus geen ultra-zuinige rit.

Dat leverde 1 op 27 op. Dan weet ik dus, als ik het iets rustiger had gedaan, was 1 op 28 ook mogelijk geweest. En ik had nog 3 liter over. En dan ga je een stapje verder. In principe moet ik bij normaal rijden dus ~378km halen en als ik het heel kalmpjes doe, is 400km dus nét mogelijk.

Dus dan probeer je een ritje 380 te halen b.v. En dan check je weer door vol te tanken. Het scheelt dat ik in de NC gewoon een 5L jerrycan in de frunk kan drukken mocht het uitdagend worden, maar een liter in een speciale brandstoffles (heb ik in mijn kampeerspullen zitten) bind je ook zo achterop op elke motor.

Dus ja, proefondervindelijk is het antwoord op jouw vraag :P.

Honda schrijf over de CB125F:
een efficiënt verbruik van 65km/l - de potentiële range tussen twee tankbeurten is zo 800 km.
65km/l bij 11 liter (inhoud van diens tank) = 715 kilometer (snap niet hoe zij bij 800 komen bij deze cijfers). Wellicht rekenen ze de reserve niet mee.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-06-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:11:
[...]

Ik vind de zitpositie niet prettig op een scooter, en ik vind ze ook lelijk. Ik wil gewoon richting een simpele lichte motor, maar twijfel dus of ik een CB variant ergens vandaan trek (en welke dan) of gewoon zo'n CB125F oppik. Dat laatste geeft meer zekerheid (garantie vooral). En ik heb nog nooit van mijn leven een nieuw voertuig gekocht, dat ook :P.

[Afbeelding]

Ziet er tof uit, maar niet echt mijn ding :P.

YouTube: NEW NINJA ZX4RR FULL EXHUAST & RETUNE BREAKS TOP SPEED RECORD!!

maar ik snap helemaal wat je bedoelt met die snelheidsbeleving! Die lijkt me inderdaad dik in orde.
Het is wmb niet een motor die je als enige motor hebt, maar een tweede motor die je pakt voor mooi weer. Beetje hetzelfde als met een supermotard..

Scooter koop je toch alleen voor het praktische? Niet omdat ze mooi zijn.. daarvoor koop je een nc700 toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nehal3m schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:39:
[...]

Je tankt hem vol, en dan tank je ook nog een beetje in een schone droge fles. Dan rij je de tank leeg en gebruik je je fles als reserve. :)
Ja dat snap ik . Maar als je de tank leegrijdt stopt de motor van de motor. Dan ben je tractie en , in mindere mate, stabiliteit kwijt. Dan moet je vrij rap die machine aan de kant weten te zetten, toch? Dat lijkt me interessant.

Dank ook @HTT-Thalan , dat is ook wel een truc. Ik noteer nu afstand en bijgetankte hoeveelheden. Moet alleen eens oefenen met hoe vol ik de machine gooi, je moet opletten de boel niet te vol te doen. Heb 1x de overloop gebruikt door de boel te vol te doen, toen meurden mijn motorschoenen twee dagen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:44:
Scooter koop je toch alleen voor het praktische? Niet omdat ze mooi zijn.. daarvoor koop je een nc700 toch ook?
Ik heb de NC destijds gekocht omdat ik veel te veel snelweg kilometers maakte voor mijn Transalp, die ik ook voor offroad rijden gebruikte. Dus ik besloot dat op te splitsen en kocht de NC voor de snelweg en een losse (lichtere) motor voor offroad. Dat avontuur heeft nooit gevlogen, ik had non stop gezeik met die crosser en heb hem uiteindelijk gewoon van de hand gedaan.

Dat heeft over enkele jaren gespeeld en de noodzaak offroad te gaan is er nu een beetje uit. Ik heb sowieso een toffe hobby gevonden in mijn houtwerkplaats.

Ik heb de Alp ongeveer 60k kilometers gereden in enkele jaren. Op dat scenario was de NC een prima keuze, maar toen kregen we een pandemie. verhuisde ik naar het oosten en wisselde ik naar een werkgever waar ik 99% thuis werk.

Zodoende heb ik dus nog steeds die NC hier staan, maar het ding loopt altijd en mits je geen toerenjakkeraar bent kun je er echt heel leuk mee rijden. Ding komt ook meer dan prima mee in het verkeer en de snelweg. Er is dus weinig noodzaak het ding perse van de hand te doen, maar ik heb ook absoluut geen behoefte aan een PK/toerenmonster. Principe van een naked vind ik heel leuk/sportief, maar voor mij hoeft dat echt geen 100+ pk te hebben want als ik ga toeren zit ik toch liever rechtop.

Wat ik wel leuk vind zijn bochtjes rijden en een beetje met dat ding smijten. Ga je met de NC sportief rijden op binnenwegen is hij stiekem toch heel erg vlot, en met die CB500 moest je er veel harder voor werken. Idem met die GPZ400. En daarom kom ik dus terecht op de wens om er een kleine smijtfiets bij te hebben. Die NC zal ooit nog wel eens plaats maken voor een Transalp of een Africa Twin, maar nu nog geen noodzaak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Boudewijn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Ja dat snap ik . Maar als je de tank leegrijdt stopt de motor van de motor. Dan ben je tractie en , in mindere mate, stabiliteit kwijt. Dan moet je vrij rap die machine aan de kant weten te zetten, toch? Dat lijkt me interessant.

Dank ook @HTT-Thalan , dat is ook wel een truc. Ik noteer nu afstand en bijgetankte hoeveelheden. Moet alleen eens oefenen met hoe vol ik de machine gooi, je moet opletten de boel niet te vol te doen. Heb 1x de overloop gebruikt door de boel te vol te doen, toen meurden mijn motorschoenen twee dagen.
Ik zet hem op de middenbok op een recht/stabiel stukje ondergrond en ga extra langzaam de laatste liter. Met de NC nog nooit gedoe gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Ik heb de NC destijds gekocht omdat ik veel te veel snelweg kilometers maakte voor mijn Transalp, die ik ook voor offroad rijden gebruikte. Dus ik besloot dat op te splitsen en kocht de NC voor de snelweg en een losse (lichtere) motor voor offroad. Dat avontuur heeft nooit gevlogen, ik had non stop gezeik met die crosser en heb hem uiteindelijk gewoon van de hand gedaan.

Dat heeft over enkele jaren gespeeld en de noodzaak offroad te gaan is er nu een beetje uit. Ik heb sowieso een toffe hobby gevonden in mijn houtwerkplaats.

Ik heb de Alp ongeveer 60k kilometers gereden in enkele jaren. Op dat scenario was de NC een prima keuze, maar toen kregen we een pandemie. verhuisde ik naar het oosten en wisselde ik naar een werkgever waar ik 99% thuis werk.

Zodoende heb ik dus nog steeds die NC hier staan, maar het ding loopt altijd en mits je geen toerenjakkeraar bent kun je er echt heel leuk mee rijden. Ding komt ook meer dan prima mee in het verkeer en de snelweg. Er is dus weinig noodzaak het ding perse van de hand te doen, maar ik heb ook absoluut geen behoefte aan een PK/toerenmonster. Principe van een naked vind ik heel leuk/sportief, maar voor mij hoeft dat echt geen 100+ pk te hebben want als ik ga toeren zit ik toch liever rechtop.

Wat ik wel leuk vind zijn bochtjes rijden en een beetje met dat ding smijten. Ga je met de NC sportief rijden op binnenwegen is hij stiekem toch heel erg vlot, en met die CB500 moest je er veel harder voor werken. Idem met die GPZ400. En daarom kom ik dus terecht op de wens om er een kleine smijtfiets bij te hebben. Die NC zal ooit nog wel eens plaats maken voor een Transalp of een Africa Twin, maar nu nog geen noodzaak aan.
Volgens mij moet jij gewoon een zx-4rr gaan testen, klinkt als de perfecte motor 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:02:
[...]

Volgens mij moet jij gewoon een zx-4rr gaan testen, klinkt als de perfecte motor 8) :+
Ik heb wat filmpjes bekeken en het ding lijkt me echt wel super veel fun om te rijden, maar de 'exhaust note' is niet mijn ding (te racerig, als dat een ding is), ik vind hem heel lelijk (de kleur, maar ook de styling) en dat allemaal icm de prijs van zo'n ding maakt dat ik die niet als tweede motor zou willen. Ik ben meer van de klassieke styling.

Honda heeft ook een CB300R maar die vind ik niet mooi (te gedrongen, doet een beetje aan een hommel denken) en moet toch alweer bijna 7k opbrengen. Die CB-F serie is wat kalmer gestyled. Als ze daar een 300 van hadden was dat ook leuk geweest.

Wat ook mee speelt is dat er 2ehands weinig van te krijgen is, maar dat de 125 nog vriendelijk geprijsd is nieuw.

[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 16-06-2024 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Is hier een truc voor?
Gewoon? Elke tankbeurt iets meer kilometers rijden tot je 0,5L minder tankt dan de tankinhoud, en dan weet je dat je bijna stil staat 😁

Droog rijden is niet noodzakelijk imho, je kunt er toch nooit op rekenen door verbruiksverschillen in seizoenen. Dus lekker onbekend laten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.