Nou, ik heb groen licht van de penningmeester

dus ik wil een proefrit gaan plannen. Maar deze zoektocht is begonnen n.a.v. de levendige herinnering aan die paar weken met een CB500. Dat was een modelletje 94-98 ergens. En die klonk precies zo als
deze.
Ik heb wat meer van die CB125F's bekeken en alhoewel dat vermogen me niet deert, ben ik bang dat ik spijt krijg dat ik niet voor die 'herinnering' ben gegaan. Nadeel is dat de spoeling betrouwbare CB500's dun lijkt te zijn, zo'n beetje elk model dat ik vind ziet er slecht uit.
Er zijn iets nieuwere modellen (CBF 500 o.a.) maar die lijkt toch wat van die 'spirit' te zijn verloren.
Dus... ik ben daarbuiten gaan kijken. BMW G310S, Duke 390, CBR250R, maar allemaal hebben ze niet die CB500 emotie in de video hierboven (even los van zijn death defying rijgedrag). Sommige ook gezien inclusief aftermarket uitlaat, waar ik geen fan van ben, omdat ze vooral 'nep' geluid toevoegen. De CB500 klonk gewoon vet met de stock uitlaat vanwege zijn unieke blok.
Wie kan me een model noemen van ~ 3.500 euro of lager die ik nog niet bekeken heb? Ja, de Svartpilen heb ik al bekeken maar die vind ik echt verschrikkelijk... niet mooi

. Mag een klassiek ontwerp zijn dus.
TDLR; brommer tot 500cc die klinkt en stuurt als een Stuka op twee wielen.
[
Voor 10% gewijzigd door
HTT-Thalan op 17-06-2024 10:37
]