Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.225 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ik heb laatst wel mijn tank leeg gereden, eerste keer begon ie even te pruttelen en bleef ie power verliezen.
Beetje schudden en hij ging weer even...
Daarna was het vrij snel voorbij en gewoon naar het fietspad uitgeweken, over pompen lukte niet dus even flesje leeg gedronken en maat was naar de pomp gereden.

Starten was geen probleem en kon meteen weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Gewoon? Elke tankbeurt iets meer kilometers rijden tot je 0,5L minder tankt dan de tankinhoud, en dan weet je dat je bijna stil staat 😁

Droog rijden is niet noodzakelijk imho, je kunt er toch nooit op rekenen door verbruiksverschillen in seizoenen. Dus lekker onbekend laten.
En dan nog heb je marge. Mijn ervaring is dat er meer dan de officiële tankinhoud in kan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:23:
[...]

En dan nog heb je marge. Mijn ervaring is dat er meer dan de officiële tankinhoud in kan.
Ja, dat snap ik, maar die laatste liter kan je toch niet op rekenen door verbruiksverschillen. Lekker zo laten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:26:
[...]

Ja, dat snap ik, maar die laatste liter kan je toch niet op rekenen door verbruiksverschillen. Lekker zo laten.
Ik probeer aan te geven dat je meer marge hebt, dan de meeste mensen denken.

Ik hanteer voor mijn motor de vuistregel: op reserve nog 60 km. Dat is voldoende betrouwbaar.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:21

4x2

lộn xộn quá

Boudewijn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:55:
[...]
Ja dat snap ik . Maar als je de tank leegrijdt stopt de motor van de motor. Dan ben je tractie en , in mindere mate, stabiliteit kwijt. Dan moet je vrij rap die machine aan de kant weten te zetten, toch? Dat lijkt me interessant.
Nee joh, gewoon lekker op je gemak uitrollen en een veilig plekje zoeken om te stoppen.
Als je op dampen rijdt moet je idd geen langzame slalom of steuntjes aan de grond met 200+ gaan proberen, dat niet, kans dat ie dan een keer vervelend bokt is wel aanwezig.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:44
4x2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Nee joh, gewoon lekker op je gemak uitrollen en een veilig plekje zoeken om te stoppen.
Als je op dampen rijdt moet je idd geen langzame slalom of steuntjes aan de grond met 200+ gaan proberen, dat niet, kans dat ie dan een keer vervelend bokt is wel aanwezig.
Ik stond met die CB ook een keer aan een stoplicht toen hij ineens begon te sputteren en stilviel. Gelukkig was er daar nog een reserve om aan te spreken :+ dus knoppie om en daarna gewoon naar een benzinestation gereden. De Alp heb ik nooit leeg gereden, de NC was vorige week de eerste keer dat ik zo dichtbij kwam (3 liter over). 300+ km is gewoon best veel voor één rit op een motor.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kLbvUtXzF5yKQcCtGkGBZ8ynAM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6DszpGSWKKOoznoGD7CT4Ew.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, en weer thuis :)
Prachtige week gehad! De officiële routes gingen van Duitsland naar Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Op de laatste dag heb ik er zelf een extra lus van ruim 120km bij gemaakt en ook nog even Bosnië aangedaan voor een paar uurtjes.

Toen ik op de terugweg naar Kroatië weer langs de grenscontrole kwam vroeg de Bosnische paspoortcontroleur waar mijn Bosnische vlag was. Die mag nu dus op het windscherm er bij, maar dit extra uitstapje was niet gepland van tevoren dus die lag nog thuis. Hij had er zelf ook geen liggen helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Melkunie schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:40:
[Afbeelding]

Zo, en weer thuis :)
Prachtige week gehad! De officiële routes gingen van Duitsland naar Oostenrijk, Slovenië en Kroatië. Op de laatste dag heb ik er zelf een extra lus van ruim 120km bij gemaakt en ook nog even Bosnië aangedaan voor een paar uurtjes.

Toen ik op de terugweg naar Kroatië weer langs de grenscontrole kwam vroeg de Bosnische paspoortcontroleur waar mijn Bosnische vlag was. Die mag nu dus op het windscherm er bij, maar dit extra uitstapje was niet gepland van tevoren dus die lag nog thuis. Hij had er zelf ook geen liggen helaas :+
Waar zijn de foto's van hoe die modder tegen je voorruit is gekomen? :+.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59

Secsytime

Automagisch

Die anniversary edition :9~

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/picked-up-a-zx4rr-40th-anniversary-edition-v0-l03h0i8d2d5c1.jpg?width=1848&format=pjpg&auto=webp&s=6f1bedc238dfad32fc826299ff68d5c0253fe3a9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59

Secsytime

Automagisch

Maar de prijs is inderdaad een beetje te gek voor een tweede motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Is dit toch een vriendelijker prijsje :+. CB500 is nog steeds leuk... maar ik heb er nog geen gevonden bij een verkoper en een staat van dienst (op basis van de foto's) die ik een beetje vertrouw. Veel in slechte staat verkerende modelletjes en/of handelaren, en gewoon direct weg kunnen rijden heeft ook wel wat.

Ik denk dat ik hier wel voor wil gaan... paar soft panniers en een telefoonhouder erop knutselen en daar kan ik veel leuke binnenwegritjes op maken denk ik. Ik ga morgen even informeren en dan waarschijnlijk een keertje kijken van de week.

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 17-06-2024 07:23 . Reden: Woordkeuze ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:23:
[...]

Is dit toch een vriendelijker prijsje :+. CB500 is nog steeds leuk... maar ik heb er nog geen gevonden bij een verkoper en een staat van dienst (op basis van de foto's) die ik een beetje vertrouw. Veel in slechte staat zijnde modelletjes en/of handelaren, en gewoon direct weg kunnen rijden heeft ook wel wat.

Ik denk dat ik hier wel voor wil gaan... paar soft panniers en een telefoonhouder erop knutselen en daar kan ik veel leuke binnenwegritjes op maken denk ik. Ik ga morgen even informeren en dan waarschijnlijk een keertje kijken van de week.
Leuk man. Ben heel benieuwd wat je ervan vindt als voormalige Alp-rijder en huidige NC-rijder. Ik ben zelf ook een stap in vermogen achteruit gegaan met de CRF en ik heb er geen spijt van, maar een 125 is wel nog een stukje lichter.

Write up over een maand? :9

[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 17-06-2024 07:25 . Reden: Quote edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Ik probeer aan te geven dat je meer marge hebt, dan de meeste mensen denken.

Ik hanteer voor mijn motor de vuistregel: op reserve nog 60 km. Dat is voldoende betrouwbaar.
Ik bedoel natuurlijk de complete tankinhoud, dus met reserve. En dan zul je nog een liter ofzo in de leidingen hebben, die zou ik niet opmaken.

Maar mijn motor heeft bv een 20L tank waarvan de laatste 4L als “reserve” aangemerkt worden. Als ik 19,5L tank (dus 0,5L minder dan totale opgegeven capaciteit), dan weet ik dat ik dus iig dat + 0,5L meer kan halen. Die laatste liter die nog in de leiding zit (buiten de opgegeven tankinhoud) is onbepaald en zeer welkom als het een keer mis gaat ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:28:
[...]

Leuk man. Ben heel benieuwd wat je ervan vindt als voormalige Alp-rijder en huidige NC-rijder. Ik ben zelf ook een stap in vermogen achteruit gegaan met de CRF en ik heb er geen spijt van, maar een 125 is wel nog een stukje lichter.

Write up over een maand? :9
Dat is deels de reden dat ik deze toch iets aantrekkelijker vind dan het duizend euro goedkopere vorige model. Ja, het scheelt maar 0,2pk (dat de nieuwe meer heeft) maar hij is ook 11kg lichter en heeft een ander frame. Dat heb je wel nodig met 11pk aan boord. En als je dan een lichtere uitlaat weet te regelen scheelt dat weer 2 kilometer topsnelheid _O-. Bovendien heeft deze een LCD scherm en LED koplamp.

Ik ga eerst even kijken of ik hem niet dichterbij huis kan krijgen, Utrecht is wel een beetje lastig als er wat mocht zijn. Ten Kate kan hem vast wel in een andere kleur bestellen, die hebben alleen blauw staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:32:
[...]
Ik ga eerst even kijken of ik hem niet dichterbij huis kan krijgen, Utrecht is wel een beetje lastig als er wat mocht zijn. Ten Kate kan hem vast wel in een andere kleur bestellen, die hebben alleen blauw staan.
Ik vind die blauwe anders wel hip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5ezBtAsxXyWTlVWJ5TSU6YutUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeT7S9S5GAdXgbmpIZ2ztnJr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Dan zou ik eerder voor dit gaan…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Boudewijn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:38:
[...]
hoe doe je zoiets nou slim?

Ik heb nu 3 maanden mijn vstrom en weet eigenlijk niet hoe ver ik er nou mee kan rijden. Het eerste indicatieblokje van de brandstofmeter duurt lang, daarna gaat het vrij hard.

330km heb ik wel aangetikt maar volgens mij moet hij meer kunnen. Ik ben alleen best bang dat als ik hem leegrijd ik ergens op een 80-weg oid zit en een fors probleem heb.
Is hier een truc voor?
Kwestie van het verbruik bijhouden. Na een tijdje heb je dan wel een beeld wat de motor gemiddeld verbruikt. Als je dan weet hoe groot de tankinhoud is, weet je ook de actieradius :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
@nehal3m is echt totaal mijn kleur niet. Rood, zwart, or tri colore mag ook.

@kneusteun grappig, maar net zo gedrongen als de Honda R street modellen, echt niet mijn ding.

Als ze een 250F hadden zou ik die wel kiezen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
Er is dan wel weer een 125 van:
https://www.motoroccasion...rtpilen-125-m1520947.html

11kW ± 15pk en aardig wat tech aan boord, maar daar betaal je dan ook wat meer voor:
https://www.husqvarna-mot.../svartpilen-125-2024.html

[ Voor 45% gewijzigd door nehal3m op 16-06-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
nehal3m schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:52:
Er is dan wel weer een 125 van:
https://www.motoroccasion...rtpilen-125-m1520947.html

11kW ± 15pk en aardig wat tech aan boord, maar daar betaal je dan ook wat meer voor:
https://www.husqvarna-mot.../svartpilen-125-2024.html
Luister 15pk ipv 11pk is een enorm (positief) verschil maar die dingen zijn allemaal zo lelijk :/. Dat gezegd hebbende vraag ik me dan wel af waarom niet elke fabrikant de maximale 15pk in een A1 motor steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Boudewijn schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:38:
[...]
hoe doe je zoiets nou slim?

Ik heb nu 3 maanden mijn vstrom en weet eigenlijk niet hoe ver ik er nou mee kan rijden. Het eerste indicatieblokje van de brandstofmeter duurt lang, daarna gaat het vrij hard.

330km heb ik wel aangetikt maar volgens mij moet hij meer kunnen. Ik ben alleen best bang dat als ik hem leegrijd ik ergens op een 80-weg oid zit en een fors probleem heb.
Is hier een truc voor?
Gaat er een lampje branden voor de reserve? Als het lampje gaat branden, dan kun je op dat moment nog het aantal liter reserve vermenigvuldigd met het gemiddelde verbruik (km/liter).

Wel even rustig aan met de rechterhand, om niet tegen verrassingen aan te lopen.

In de praktijk wacht ik altijd met tanken tot hij op reserve staat, tenzij ik me moet aanpassen aan de groep (en dan is het wel fijn om niet de kleinste actieradius te hebben).

[ Voor 10% gewijzigd door Joris748 op 16-06-2024 20:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Een vriend van me heeft gisteren proefgereden met een Tiger 1050:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x63VXy9UmyqcVrnUqjGW0pSSMXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9jMzz7rQPGi6NnwMMgMmETC0.jpg?f=fotoalbum_large

Schitterende kleur, mooie fiets om te zien en hij leek er wel goed mee te kunnen rijden. Maar toen vroeg hij of ik er ook even een klein rondje op wilde, wat ik uiteraard met plezier deed. Tot de eerste bocht. Ik kreeg het kreng niet normaal een bocht in gestuurd, hij leek alleen maar rechtop te willen blijven. Banden gecontroleerd: nieuw uitziende Dunlop Sportmax voor en achter. Daar kon het toch niet aan liggen, die had ik op mijn eigen Tiger vorig jaar ook voor liggen en dat stuurde als een scheermes. Vering dan?

Ze staan toch goed aangeschreven, ik ben benieuwd wat het nou was.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
GSX-MAN schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:10:

[Afbeelding]

Schitterende kleur, mooie fiets om te zien en hij leek er wel goed mee te kunnen rijden. Maar toen vroeg hij of ik er ook even een klein rondje op wilde, wat ik uiteraard met plezier deed. Tot de eerste bocht. Ik kreeg het kreng niet normaal een bocht in gestuurd, hij leek alleen maar rechtop te willen blijven. Banden gecontroleerd: nieuw uitziende Dunlop Sportmax voor en achter. Daar kon het toch niet aan liggen, die had ik op mijn eigen Tiger vorig jaar ook voor liggen en dat stuurde als een scheermes. Vering dan?

Banden kunnen veel verschil maken, met hoe rond / stijl ze zijn. Waarschijnlijk moet je bij deze band gewoon meer duwen / het stuur gebruiken.

Rij maar eens een Pirelli Angel GT2 na een Michelin Road 6. Heel andere vorm band.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 17-06-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:46

A13X

Dude

[Afbeelding]

Stuurdemper? Misschien stond die nogal zwaar?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

_eLMo_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Banden kunnen veel verschil maken, met hoe rond / stijl ze zijn. Waarschijnlijk moet je bij deze band gewoon meer duwen / het stuur gebruiken.

Rij maar eens een Pirelli Angel GT2 na een Michelin Road 6. Heel andere vorm band.
Zoals gezegd, ik heb dezelfde band hiervoor op mijn motor gehad, dat ging heel anders.
A13X schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:26:
[...]

Stuurdemper? Misschien stond die nogal zwaar?
Nee, geen stuurdemper. En bij manoeuvreren vond ik het stuur juist opvallend licht.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nou, ik heb groen licht van de penningmeester :P dus ik wil een proefrit gaan plannen. Maar deze zoektocht is begonnen n.a.v. de levendige herinnering aan die paar weken met een CB500. Dat was een modelletje 94-98 ergens. En die klonk precies zo als deze.

Ik heb wat meer van die CB125F's bekeken en alhoewel dat vermogen me niet deert, ben ik bang dat ik spijt krijg dat ik niet voor die 'herinnering' ben gegaan. Nadeel is dat de spoeling betrouwbare CB500's dun lijkt te zijn, zo'n beetje elk model dat ik vind ziet er slecht uit.

Er zijn iets nieuwere modellen (CBF 500 o.a.) maar die lijkt toch wat van die 'spirit' te zijn verloren.

Dus... ik ben daarbuiten gaan kijken. BMW G310S, Duke 390, CBR250R, maar allemaal hebben ze niet die CB500 emotie in de video hierboven (even los van zijn death defying rijgedrag). Sommige ook gezien inclusief aftermarket uitlaat, waar ik geen fan van ben, omdat ze vooral 'nep' geluid toevoegen. De CB500 klonk gewoon vet met de stock uitlaat vanwege zijn unieke blok.

Wie kan me een model noemen van ~ 3.500 euro of lager die ik nog niet bekeken heb? Ja, de Svartpilen heb ik al bekeken maar die vind ik echt verschrikkelijk... niet mooi ;). Mag een klassiek ontwerp zijn dus.

TDLR; brommer tot 500cc die klinkt en stuurt als een Stuka op twee wielen.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2024 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dat klinkt precies als een Kawasaki ER-5 (lesmotor van mij) in mijn herinnering. Misschien daar ook eens naar kijken?

Je zoekt naar 500cc parallel twin, ik weet niet hoeveel graden ontsteking die blokken hadden.
De Kawasaki ER-6 was ook nog een parallel twin, en een stuk nieuw (dus wellicht nog beter te vinden).

[ Voor 19% gewijzigd door _eLMo_ op 17-06-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17:28

BM

Moderator Spielerij
Ik heb voor de aanstaande trip in Oostenrijk en omgeving een camera gekocht om wat leuke stukjes te kunnen opnemen. Nu ben ik echter nog een beetje zoekende wat de handigste/beste plek is om 'm te monteren.

Tot nu toe kom ik op deze 2 opties uit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7-DW7KeZjzMt265I38m-MkSbyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScGZ0LKtsX1rFf8FdhmNDoWv.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryea5LR2hj66-vzJYczHnMJoH9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iJqUm0WAv0jI04LGwGPqo4y.jpg?f=fotoalbum_large
(Bij beiden moet ik even kijken hoe ik de camera redelijk recht krijg).

Iemand nog andere suggesties? Tis sowieso beetje puzzelen hoe ik 'm monteer zonder dat ik nog de helft van de motor in beeld heb (Of is dat juist wel aan te raden?)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
BM schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:39:
Ik heb voor de aanstaande trip in Oostenrijk en omgeving een camera gekocht om wat leuke stukjes te kunnen opnemen. Nu ben ik echter nog een beetje zoekende wat de handigste/beste plek is om 'm te monteren.

Tot nu toe kom ik op deze 2 opties uit [Afbeelding]
[Afbeelding]

Iemand nog andere suggesties? Tis sowieso beetje puzzelen hoe ik 'm monteer zonder dat ik nog de helft van de motor in beeld heb (Of is dat juist wel aan te raden?)
Twee tips (ook al rijd je niet met een Insta360):
1 De standaard Insta360 selfie stick mag officieel niet op de motorcycle mounts. Hiervoor heb je de action selfie stick nodig, van Carbon fibre.
2 Rijd geen 160+ met de selfie sticks (ook niet even)

Ask me how I know:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRR3UdBruR2AgXIEyJxxHZ1WsMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmMzQ76d0vgZ41yULGIzdkKx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xCNg5yc4VP2T8t-ZdR1EUbuPKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6N9BGsEmYcqyjb7FwD2M34WJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Mooie views vind ik:
- 3rd person view (dus lange stick boven en achter je topkoffer)
- Kin van de helm (zorg dat de camera redelijk "omhoog" kijkt zodat je niet alleen je tellers filmt!)
- Op het stuur bij je spiegel in de buurt (zo min mogelijk windscherm in beeld)
- Voor je windscherm, aan een (val)beugel
- Naast je wiel (B-roll shots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_eLMo_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:39:
Dat klinkt precies als een Kawasaki ER-5 (lesmotor van mij) in mijn herinnering. Misschien daar ook eens naar kijken?

Je zoekt naar 500cc parallel twin, ik weet niet hoeveel graden ontsteking die blokken hadden.
Die komt inderdaad al een heel stuk dichterbij, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Er5 is een vaatdoek van een fiets.
Dat vond ik nu echt een zielloze fiets met zwabber frame.

Leuk als pekelfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
_eLMo_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:42:
[...]

1 De standaard Insta360 selfie stick mag officieel niet op de motorcycle mounts. Hiervoor heb je de action selfie stick nodig, van Carbon fibre.
2 Rijd geen 160+ met de selfie sticks.

Ask me how I know:
Oh, dat had ik moeten weten voor ik de normale selfie stick bestelde :+ Ziet er er uit als een prijzige 'oopsie' :X
Mooie views vind ik:
- 3rd person view (dus lange stick boven en achter je topkoffer)
- Kin van de helm (zorg dat de camera redelijk "omhoog" kijkt zodat je niet alleen je tellers filmt!)
- Op het stuur bij je spiegel in de buurt (zo min mogelijk windscherm in beeld)
- Voor je windscherm, aan een (val)beugel
- Naast je wiel (B-roll shots)
Ik ga vanmiddag nog eens even puzzelen, thanks!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:45:
Er5 is een vaatdoek van een fiets.
Dat vond ik nu echt een zielloze fiets met zwabber frame.

Leuk als pekelfiets
En de spoeling is ook erg dun. Ik vind er precies 0 op motoroccassion en het handjevol op marktplaats geeft ook weinig vertrouwen. Ik heb er zelf nooit op gereden maar @_eLMo_ had gelijk, qua geluid komt hij wel het meest in de buurt zo ver :P.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2024 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:06

[Afbeelding]

Wellicht een versleten balhoofdlager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde model tiger gehad, precies dezelfde ervaring ( ook met andere banden). Eerst heel zwaar, dan opeens valt ie er soort in. Kon er niet aan wennen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
BM schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:47:
[...]

Oh, dat had ik moeten weten voor ik de normale selfie stick bestelde :+ Ziet er er uit als een prijzige 'oopsie' :X
Ja, ze zijn daar niet heel transparant over ofzo, ook geen waarschuwingen niks. Ik kreeg het te horen van de helpdesk toen ik mailde dat mijn camera kapot was omdat de selfie stick's onderkant eruit getrokken was toen ik even de 180 aan tikte :+

https://store.insta360.co...dle?c=2602&from=accessory

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P33cHy6L3pqblOEy4-qTy67kWEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xIHKiDAzCiZ4t7NrmJn1o5v0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door _eLMo_ op 17-06-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
_eLMo_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:50:
[...]

Ja, ze zijn daar niet heel transparant over ofzo, ook geen waarschuwingen niks. Ik kreeg het te horen van de helpdesk toen ik mailde dat mijn camera kapot was omdat de selfie stick's onderkant eruit getrokken was toen ik even de 180 aan tikte :+
Zolang het niet met koeieletters op de site staat geloof ik verder ook wel :) Was ook niet van plan om het ding helemaal uit te schuiven, of knetterhard te rijden met camera. Ik lees ook verhalen van mensen die met de normale stick vele kilometers zonder problemen gedaan hebben. Komt vast goed :)

Edit: niet dat die action stick ergens op voorraad is ofzo :+

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 17-06-2024 11:01 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

_eLMo_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:42:
2 Rijd geen 160+ met de selfie sticks (ook niet even)
Iemand waar ik mee naar de dragraces ga heeft ook die Insta360 en die rijd bepaald niet zachtjes maar die stick blijft netjes zitten. Ik weet niet welke stick hij heeft (zal ik eens vragen), het ding zit schuin achter hem gemonteerd en steekt boven z'n helm uit. Het beeld zwabbert wel regelmatig.

Jouw ervaring is wel iets wat ik goed in de oren knoop. * botoo heeft de X4 op het verlanglijstje staan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:48
Geen idee of een Tiger 1050 volledig instelbare vering heeft, maar als bijvoorbeeld de compression damping aan de voorkant te ver dicht en/of de rebound te ver open staat, dan krijg je ook een motor die in eerste instantie absoluut niet de bocht in wil. Bij het aanremmen zul je het dan ook merken dat je voorvork niet of nauwelijks inveert.

Als de Tiger 1050 volledig instelbare vering heeft kan dit het standaard fenomeen zijn waarbij de vorige eigenaar alles heeft dichtgedraaid "want sportieve rijstijl!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:18
ik heb de geleende insta 360 op de valbeugels gemonteerd zonder stik en lange rammount gemonteerd
https://www.youtube.com/@IvoRooij/videos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Volgende maand ga ik een weekje via het Zwarte Woud naar Zwitserland. oOo Ik heb een logeerplek in de buurt van Zermatt.

Allereerst de vraag hier, wat moet ik gezien hebben aan passen en routes? Zuid-Zwitserland/Noord-Italië.
En wat is jullie ervaring aan rijden in de bergen: wat rijd je per dag aan uren/km's? Af en toe stoppen voor een foto wil ik wel, maar elke uur stoppen voor een uur zitten, dat hoeft ook weer niet.

Verder ben ik al aan het plannen in Calimoto. Wat me opvalt, is dat sommige passen niet te nemen zijn; Colle della Coma plant Calimoto steeds eromheen. Tunnel wellicht nog dicht. Waar kan ik actuele info's over passen/tunnels zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb vorig jaar "per ongeluk" de Balmberg Pas gereden, dat was wel een belevenis.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
BM schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:39:

Tot nu toe kom ik op deze 2 opties uit [Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik gebruik zelf ook maar 1 camera, omdat ik er niet te druk mee bezig wil zijn en telkens stoppen en de camera verplaatsen voor een andere hoek (en de kosten natuurlijk :+). Ben daarom voor de kin van de helm gegaan. Voordeel is dat ik er dan makkelijk bij kan om even een stukje te filmen, maar het belangrijkste vind ik dat het beeld er wat minder statisch van wordt. Zit wat beweging in en je kunt je beeld wat richten als je eens een mooi uitzicht goed wil pakken. Of even wat nadruk leggen op onverwachte opstakels op de weg zoals afgelopen vrijdag :+...

YouTube: Ténéré Travel Trophy 2024 - Bordercheck Bosnia Croatia - Unexpected...

Zo zit ie bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhvr_wGYXK5GSZ4Sh0wFLKkzD_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3USoIG2DHHnz1NS6sTjWC4D0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

GSX-MAN schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:46:
Ik heb vorig jaar "per ongeluk" de Balmberg Pas gereden, dat was wel een belevenis.
Effe gegoogled; Maar dat ziet er wel leuk uit :)
Afbeeldingslocatie: https://www.motofun.ch/paesse/schweiz/balmberg_6.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
https://www.marktplaats.n...ff-4579-aa62-77f21bd0fac0

Kijk, dat je handelaar bent snap ik. De naam 'barn finds' is dan wel weer... interessant :+. Maar hij probeert een betrouwbare indruk te wekken die hij vervolgens niet kan onderbouwen. Hij 'loopt de motoren na zodat het allemaal wel netjes en in orde is'. zo zegt hij. Ok, dus je weet hoe dik de remschijven zijn, hoe de leidingen erbij staan en wanneer e.a. eraan zit te komen voor onderhoud? 'Nee, dat niet, als je het echt zeker wil weten zou ik hem even een beurtje geven. Maar de motor is gewoon goed hoor'.

Zeg dan gewoon dat je er niks aan gedaan hebt en dat WYSIWYG }:|. Hij wil ze scherp verkopen want 'onderhoud maakt de prijs weer hoger'. Mja, ik wil best meer betalen als de dealer / verkoper dan gewoon achter zo'n ding durft te staan. Als je er gewoon een lap over wil halen en dan doorzetten ook prima, maar dan vind ik 1400 teveel.

Zeker niet iemand hier die deze gast toevallig kent? De motor komt overigens naar zijn zeggen als 'inruiler' bij Divmo vandaan maar die kan ik vandaag niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

ibothead schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:53:
ik heb de geleende insta 360 op de valbeugels gemonteerd zonder stik en lange rammount gemonteerd
https://www.youtube.com/@IvoRooij/videos
Hele nette, stabiele, beelden zo (y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:34:
[..]

TDLR; brommer tot 500cc die klinkt en stuurt als een Stuka op twee wielen.
Een Stuka had een V12. Wordt moeilijk. Halve V12 kan wel, maar dan zit je boven je 500cc wens.

Of bedoel je de Jericho trompetten die de Stuka's voerden? Die kan je vast wel op een brommer monteren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:36:
[...]

Een Stuka had een V12. Wordt moeilijk. Halve V12 kan wel, maar dan zit je boven je 500cc wens.

Of bedoel je de Jericho trompetten die de Stuka's voerden? Die kan je vast wel op een brommer monteren.
_O-.

Ik heb dat schaaf filmpje aan een collega van me laten zien die heel veel leest en kennis heeft over o.a. WW2. Zij kennen de stuka onder de officiele naam 'junker' en hij moest gelijk hard lachen, hij vind het geluid idd heel erg op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 18:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:11:
https://www.marktplaats.n...ff-4579-aa62-77f21bd0fac0

Kijk, dat je handelaar bent snap ik. De naam 'barn finds' is dan wel weer... interessant :+. Maar hij probeert een betrouwbare indruk te wekken die hij vervolgens niet kan onderbouwen. Hij 'loopt de motoren na zodat het allemaal wel netjes en in orde is'. zo zegt hij. Ok, dus je weet hoe dik de remschijven zijn, hoe de leidingen erbij staan en wanneer e.a. eraan zit te komen voor onderhoud? 'Nee, dat niet, als je het echt zeker wil weten zou ik hem even een beurtje geven. Maar de motor is gewoon goed hoor'.

Zeg dan gewoon dat je er niks aan gedaan hebt en dat WYSIWYG }:|. Hij wil ze scherp verkopen want 'onderhoud maakt de prijs weer hoger'. Mja, ik wil best meer betalen als de dealer / verkoper dan gewoon achter zo'n ding durft te staan. Als je er gewoon een lap over wil halen en dan doorzetten ook prima, maar dan vind ik 1400 teveel.

Zeker niet iemand hier die deze gast toevallig kent? De motor komt overigens naar zijn zeggen als 'inruiler' bij Divmo vandaan maar die kan ik vandaag niet bereiken.
marketing bullshit.......ga er maar vanuit dat het inderdaad gevalletje "natte lap er overheen voor het oog" is en hooguit een proefrtje dat hij geen gewonden of erger veroorzaakt met een brakke fiets.

Advertentie zegt particulier maar zijn profiel zegt zakelijk :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Fraggert schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:38:
[...]

marketing bullshit.......ga er maar vanuit dat het inderdaad gevalletje "natte lap er overheen voor het oog" is en hooguit een proefrtje dat hij geen gewonden of erger veroorzaakt met een brakke fiets.

Advertentie zegt particulier maar zijn profiel zegt zakelijk :+
MP account is 7 maand oud, partial red flag, maar ik kan niks over hem vinden (nul ervaringen, reviews of wat dan ook over zijn bedrijf of naam). Ik heb zijn domein even in onze tool gegooid om te kijken of hij nog andere bedrijfs heeft lopen of heeft gehad in het verleden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 18:17

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:39:
[...]

MP account is 7 maand oud, partial red flag, maar ik kan niks over hem vinden (nul ervaringen, reviews of wat dan ook over zijn bedrijf of naam). Ik heb zijn domein even in onze tool gegooid om te kijken of hij nog andere bedrijfs heeft lopen of heeft gehad in het verleden...
op zijn website staat het volgende :

"Adres gegevens op te vragen"

KVK komt in elk geval overeen
https://www.kvk.nl/bestellen/#/91311365000056994877

gewoon een "handelaartje" die van alles doet......lijkt mij geen CB-specialist in elk geval ;)

Verkoopverhaal gewoon compleet negeren en alleen toehappen als het je wat lijkt voor het geld dat jij er voor over hebt.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
GSX-MAN schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:46:
Haha dat deden wij precies hetzelfde :P Best wel even billenknijpen :)

Vanaf 1:10 op onderstaand filmpje:

[ Voor 10% gewijzigd door Kars op 17-06-2024 13:49 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik had een route van Langenthal (familie, hotel, etc) naar de Vogezen gemaakt ine RouteYou, en die weg zag er wel bochtig uit. Nou, en hoe. Ik heb later op de kaart opgezocht waar ik in vredesnaam gereden had.
Kars schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:49:
[...]

[YouTube: Motorvakantie 2022 - Deel 2]
Ik reed 'm dus andersom. Mooie bochten omhoog, draaien op de vierkante meter omlaag. Begin van de herfst, met de mistflarden nog in de bergen. Was supergaaf, maar zeker avontuurlijk.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Jolke schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:23:
Volgende maand ga ik een weekje via het Zwarte Woud naar Zwitserland. oOo Ik heb een logeerplek in de buurt van Zermatt.

Allereerst de vraag hier, wat moet ik gezien hebben aan passen en routes? Zuid-Zwitserland/Noord-Italië.
En wat is jullie ervaring aan rijden in de bergen: wat rijd je per dag aan uren/km's? Af en toe stoppen voor een foto wil ik wel, maar elke uur stoppen voor een uur zitten, dat hoeft ook weer niet.

Verder ben ik al aan het plannen in Calimoto. Wat me opvalt, is dat sommige passen niet te nemen zijn; Colle della Coma plant Calimoto steeds eromheen. Tunnel wellicht nog dicht. Waar kan ik actuele info's over passen/tunnels zien?
Qua routes plan ik zo rond de 6u rijden in voor mezelf, kan je een beetje uitslapen en ben je op tijd weer terug met zat ruimte voor lunch. Minder is nog beter, maar dan heb je vaak dat je heen en terug rijdt en dat is nou net niet de bedoeling.

Vond persoonlijk de Lukmanierpas erg gaaf, en het rondje Susten-Grimsel-Furka of eventueel Nufenen-San Gottardo (pas op, kinderkopjes!) gaaf, ga er nu begin Juli ook heen.

Mits de motor het doet, want die geeft kopzorgen. Wilde na het wisselen van m'n stuur niet aanslaan, startmotor draait maar geen vonk, en geen brandstof. Krukaspositiesensor lijkt het probleem te zijn met 70.000 Ohm weerstand in plaats van 230 Ohm. Stator is ook 1/3e zwart en de spanningsregelaar laat te weinig voltage door op de negatieve pool. Krukaspositietsensor is niet los te krijgen, dus hele zwikje nieuw besteld, althans, nieuwer. Stator van Ricks Motorsport Electrics kon alweer retour omdat de coating los liet, dus daar is een nieuwe voor onderweg.

Ook meteen een nieuwe spanningsregelaar, maar de werkplaatshandleiding lijkt niet te kloppen qua voltages. Er zou op de negatieve pool + elke AC pin EN de positieve pool + elke AC pin tussen de 0.4 en 0.7 V doorgelaten moeten worden. De mijne geeft dat wel op de positieve pool, maar de negatieve komt uit op 0.12 V. Nieuwe spanningsregelaar geeft dezelfde voltages als oude, dus Triumph nog eens mailen hoe dat zit.

Om de connector van de krukaspositiesensor los te krijgen moet wel de halve motor uit mekaar, wat een pokkewerk is dat :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnBlMwz4UTD1DyqjD5BLLtPF-tY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5c84PanJ7J6hcQKv118CUDkM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EwVbCMvRiLz1eMMc9KkXrKftWY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8GvTSnrdul5xd2i8dUncSOZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmY9R8BbRxVe73UWZTgRmg7TSwM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eaoWAHmo9RXEK1FHkAbkdfP.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
botoo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:31:
[...]

Iemand waar ik mee naar de dragraces ga heeft ook die Insta360 en die rijd bepaald niet zachtjes maar die stick blijft netjes zitten. Ik weet niet welke stick hij heeft (zal ik eens vragen), het ding zit schuin achter hem gemonteerd en steekt boven z'n helm uit. Het beeld zwabbert wel regelmatig.

Jouw ervaring is wel iets wat ik goed in de oren knoop. * botoo heeft de X4 op het verlanglijstje staan.
Ik heb 3500km gereden zonder problemen, toen knalde hij eraf :+

Goed, wel in de domste positie blijkbaar, achteraf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8hGvS_pO2MjyoTrLiI0ByawdnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EK4QevC5ovW2fL5OjWQLQPkd.jpg?f=user_large

Dus het gaat heus wel een tijdje goed, maar ik heb nu maar van de helft van m'n vakantie beelden, haha. Uiteindelijk knapte hij dus niet door een deuk / drempel in de weg (naar beneden zwiepert), maar puur door tegenwind bij 180km/h. De onderkant knapte eruit omdat de stok achterover / omhoog waaide.

Hij blies ook 2-3 meter omhoog de lucht in toen hij ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_eLMo_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:47:
Hij blies ook 2-3 meter omhoog de lucht in toen hij ging.
Heb je wel gelijk drone footage :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Hebben hier mensen ervaring met het importeren van een motor uit DE? Is zoiets lastig/omvangrijk? Ik lees ook dat er (daar wel! :+) een TUV plicht is, moet zo'n motor een geldige TUV hebben voor je hem naar NL kan importeren of kan je hem gewoon opladen en hier overschrijven?

Want eh, deze ziet er wel sjofel uit:

https://www.mobile.de/nl/...pmotorbike/389685487.html

is bovendien maar 161km bij mij vandaan. Ik heb al gebeld maar geen antwoord, dus heb hem een mail met vragen en contactgegevens gestuurd, en de vraag of export voor hem een optie is (schijnbaar moet hij dan ook helpen met papierwerk enzo).

[ Voor 50% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
https://i.pinimg.com/orig...c7f2e156dcb68136465fb.gif

Marowi doet het netjes inline. 😂

[ Voor 8% gewijzigd door nehal3m op 17-06-2024 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

Kars schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:49:
[...]

[YouTube: Motorvakantie 2022 - Deel 2]
Heb geen flauw idee hoe dat aanvoelt met een grote/zware KTM1290SAR, die stijle scherpe bochten ... Toch maar wat vaker Nederland uit gaan rijden met mijn motor O-)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ah zo :) ja hij ziet er wel netjes uit... prijs is ook stevig voor een 21 jaar oud modelletje, maar als hij echt zo goed is als hij zegt...

Scheelt wel dat ze in DLD keuringen hebben, toch een prettige gedachte. Gevoelsmatig hoop ik dat ik hem in dat geval voor 2500 zou mogen meenemen, beetje goeie impressie en een vriendelijk gesprek + enthousiasme zijn hopelijk voldoende. Hopelijk reageert hij snel op mijn bericht.

Van wat ik nu aan research heb gedaan:

Duitse koopovereenkomst van de ADAC geprint meenemen, versnelt RDW procedure, zo lees ik
Duits kentekenbewijs 1 + 2 nodig
Cataloguswaarde zou zo'n 5900 euro zijn (geweest) op basis van een 1998 model dat ik op MP kon vinden
BPM formulier invullen, de rest BPM zou dan een paar honderd euro zijn volgens 'Fast Guzzi'
Afspraak RDW maken
Bende meenemen, motor overleveren aan de niets ontziende blik van onze keurmeesters
Duimen
100 euro dokken
Terug naar huis
Nog meer duimen voor een gunstige BPM brief
Kentekenplaat laten maken
.... wegvliegen

Stimmt? Vergeet ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Meenemen op een aanhanger dus, tenzij je allemaal tijdelijke kentekens gaat regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 07:39
NLDViane schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:42:
[...]

Qua routes plan ik zo rond de 6u rijden in voor mezelf, kan je een beetje uitslapen en ben je op tijd weer terug met zat ruimte voor lunch. Minder is nog beter, maar dan heb je vaak dat je heen en terug rijdt en dat is nou net niet de bedoeling.

Vond persoonlijk de Lukmanierpas erg gaaf, en het rondje Susten-Grimsel-Furka of eventueel Nufenen-San Gottardo (pas op, kinderkopjes!) gaaf, ga er nu begin Juli ook heen.

[...]
6 uur rijden, dat klinkt goed idd. Dat is max 300 km ofzo.
Wil idd rondjes rijden en niet heen en terug. Ik heb sowieso een hekel aan dezelfde terug te moeten gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
_eLMo_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:52:
Meenemen op een aanhanger dus, tenzij je allemaal tijdelijke kentekens gaat regelen.
Heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ik krijg nu via een kennis deze aangeboden:

YouTube: Suzuki GS500E - fast autumn rideout (Takkoni exhaust sound)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2swzTA2lbi_Yc4TsHWyCOmw_z4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77u8DOZ0OgpviF8NVvIz3N7I.jpg?f=fotoalbum_large

z'n dochter doet hem weg voor 2000 euro. Ik was direct sceptisch, maar de ervaring in het filmpje komt wel er dichtbij de CB500 ervaring. Alleen geen ervaring met suzuki betrouwbaarheid, onderhoud enzo.

YouTube: Suzuki GS500 | Only engine sound | Stock exhaust | POV

Stock klinkt het ding al helemaal prima...

[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 10:48
Dat maakt het inderdaad een stuk makkelijker en volgens mij heb je dan alles wel gehad. Zolang de motor origineel is (of nagenoeg origineel) zal de RDW keuring ook niet zo spannend zijn en zul je waarschijnlijk met een paar minuten weer buiten staan.

Ik verwacht overigens zelf dat je BPM bedrag gewoon op 0 komt vanwege de leeftijd van de motor. Als je toch nog BPM moet betalen zal het hooguit tientjes-werk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:44
Jolke schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:54:
[...]

6 uur rijden, dat klinkt goed idd. Dat is max 300 km ofzo.
Wil idd rondjes rijden en niet heen en terug. Ik heb sowieso een hekel aan dezelfde terug te moeten gaan. ;)
Rondje Simplon en San Bernardino dan! Kan je in Italië altijd nog de snelweg pakken als het te lang duurt :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:04
Gaat prima met een SAS, rustig laten rollen. No problem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0TwB0nnEq9CEbyVcRGO1dE9Yhg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EhNlB8inmK2qY9MBV81cWBx2.png?f=fotoalbum_large
iMars schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Heb geen flauw idee hoe dat aanvoelt met een grote/zware KTM1290SAR, die stijle scherpe bochten ... Toch maar wat vaker Nederland uit gaan rijden met mijn motor O-)

[ Voor 33% gewijzigd door djiedjee op 17-06-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:06:
Ik krijg nu via een kennis deze aangeboden:

YouTube: Suzuki GS500E - fast autumn rideout (Takkoni exhaust sound)

[Afbeelding]

z'n dochter doet hem weg voor 2000 euro. Ik was direct sceptisch, maar de ervaring in het filmpje komt wel er dichtbij de CB500 ervaring. Alleen geen ervaring met suzuki betrouwbaarheid, onderhoud enzo.

YouTube: Suzuki GS500 | Only engine sound | Stock exhaust | POV

Stock klinkt het ding al helemaal prima...
Suzuki is best prima qua reliability. Het zal wel een iets andere ervaring zijn met kuip. Sowieso ga je best wel strak op met "dit blok" en "dit geluid". Neem je wel een stukje ergonomie en ervaring mee in je afwegingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:01
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:09:
Hebben hier mensen ervaring met het importeren van een motor uit DE? Is zoiets lastig/omvangrijk? Ik lees ook dat er (daar wel! :+) een TUV plicht is, moet zo'n motor een geldige TUV hebben voor je hem naar NL kan importeren of kan je hem gewoon opladen en hier overschrijven?

Want eh, deze ziet er wel sjofel uit:

https://www.mobile.de/nl/...pmotorbike/389685487.html

is bovendien maar 161km bij mij vandaan. Ik heb al gebeld maar geen antwoord, dus heb hem een mail met vragen en contactgegevens gestuurd, en de vraag of export voor hem een optie is (schijnbaar moet hij dan ook helpen met papierwerk enzo).
ik heb het spelletje vorige week weer gespeeld, motor uit berlijn. over het algemeen zijn duitsers heel correct. alles met de juiste papieren e.d.

bij de rdw is het allemaal administratief werk, de motor is enkel op contact geweest voor de km stand.
een koopcontract is handig (standaard ADAC). verder is het volgensmij voor de duitser niet andere verkoop dan normaal.

was m'n derde motor uit dld, nooit problemen, als je wat vragen hebt, hoor ik het wel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Nico95 op 17-06-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nico95 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:45:
[...]

ik heb het spelletje vorige week weer gespeeld, motor uit berlijn. over het algemeen zijn duitsers heel correct. alles met de juiste papieren e.d.

bij de rdw is het allemaal administratief werk, de motor is enkel op contact geweest voor de km stand.
een koopcontract is handig (standaard ADAC). verder is het volgensmij voor de duitser niet andere verkoop dan normaal.

was m'n derde motor uit dld, nooit problemen, als je wat vragen hebt, hoor ik het wel ;)
Ik heb de beste man maar even gebeld in mijn beste steenkolenduits.

De motor komt met volledige historie, inclusief aankoopfactuur, 1000km controle, alle TUV papieren en kentekenpapieren uiteraard. Aantoonbaar 7000km erop. Ding is in smetteloze en volledig lopende staat, is nu net geschorst maar staat droog gestald aan de druppellader. ADAC contract is bekend en geen probleem.

Hij is bereid de motor voor 2700e mee te laten gaan en dan krijg ik er een topkoffer met montagebeugel bij.

De Suzuki is goedkoper, van een bevriend persoon die ik vertrouw, maar is inderdaad gewoon niet zo mijn ding, die CB500 heb ik al gereden, ik weet dat ik erop 'pas' qua ergonomie en het is gewoon, lekker legendarisch betrouwbaar, een Honda.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:54:
[...]

De motor komt met volledige historie, inclusief aankoopfactuur, 1000km controle, alle TUV papieren en kentekenpapieren uiteraard. Aantoonbaar 7000km erop. Ding is in smetteloze en volledig lopende staat, is nu net geschorst maar staat droog gestald aan de druppellader. ADAC contract is bekend en geen probleem.

Hij is bereid de motor voor 2700e mee te laten gaan en dan krijg ik er een topkoffer met montagebeugel bij.

De Suzuki is goedkoper, van een bevriend persoon die ik vertrouw, maar is inderdaad gewoon niet zo mijn ding, die CB500 heb ik al gereden, ik weet dat ik erop 'pas' qua ergonomie en het is gewoon, lekker legendarisch betrouwbaar, een Honda.
Volgens mij had je de keuze voor jezelf eerder allang gemaakt toch? :+

Ga lekker dat ding uit dld halen, hij ziet er idd keurig uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Tja... Ik zou het niet doen eerlijk gezegd, tenzij je bereid bent er alsnog wat werk in te steken.

Een CB500 moet namelijk geel zijn, zoals die ik vroeger had :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1T28zBmw8QqPUBsHjzY5X6sp0IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgxzZnNH2zztHEsFsKbxd0fE.jpg?f=fotoalbum_large

(Ook al was die vroeger eigenlijk rood... ;))

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Ja godver, jullie hebben gelijk. Ik doe weinig echt gekke dingen en ik heb het geld gewoon liggen, zo'n kans krijg je niet elke dag. Ik ga er voor de zekerheid nog een nachtje over slapen want de man houd hem sowieso tot zondag voor me vast, maar ik denk dat ik binnenkort een retourtje Duitsland met de aanhanger ga maken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nehal3m
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:14:
Ja godver, jullie hebben gelijk. Ik doe weinig echt gekke dingen en ik heb het geld gewoon liggen, zo'n kans krijg je niet elke dag. Ik ga er voor de zekerheid nog een nachtje over slapen want de man houd hem sowieso tot zondag voor me vast, maar ik denk dat ik binnenkort een retourtje Duitsland met de aanhanger ga maken!
Het leven is verdomde kort, van de 100 rondjes om de zon (als je vette mazzel hebt) kan je er maar zo’n 60 motor rijden. Als je er niks voor hoeft te laten zou ik er geen twee keer over nadenken, meenemen kan toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zojuist nieuwe kleding besteld *O*. Hopelijk zit het allemaal lekker, veilig én scheelt het weer tijd met omkleden.Zoals altijd is er wel erg veel keuze en zijn er minstens net zoveel meningen. Ik twijfelde nog over waterdichte jeans, maar ik lees dat die toch wel erg warm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
saviour schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:41:
Zojuist nieuwe kleding besteld *O*. Hopelijk zit het allemaal lekker, veilig én scheelt het weer tijd met omkleden.Zoals altijd is er wel erg veel keuze en zijn er minstens net zoveel meningen. Ik twijfelde nog over waterdichte jeans, maar ik lees dat die toch wel erg warm zijn.
Interessante schoen, wil ik ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:52:
Mooi voor bij je nieuwe fiets <+:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
saviour schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:22:
[...]
Mooi voor bij je nieuwe fiets <+:).
Ik heb nog niks :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ik moet zeggen dat ik motorjeans en -sneakers toch het minst van twee werelden vind. Sneakers te warm op kantoor, jeans te warm en stug om lekker in te zitten. En sneakers bieden minder bescherming dan laarzen, en een jeans minder weerbescherming en minder comfortabel dan een overbroek.

Maar ieder wat wils natuurlijk ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6MXBqt9hzL3tOk0ITBaiS9rO-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KyAqrMcQDL5Y3PEdMnlqgfIt.jpg?f=fotoalbum_large

2 daagjes lenen, ben benieuwd!

Groot nadeel; er staat maar 250 km op -O-

Dus dat wordt weinig gas geven, aangezien hij niet boven de 6k toeren mag komen van de dealer tot de 1e beurt..... :(:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
noes schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Ik moet zeggen dat ik motorjeans en -sneakers toch het minst van twee werelden vind. Sneakers te warm op kantoor, jeans te warm en stug om lekker in te zitten. En sneakers bieden minder bescherming dan laarzen, en een jeans minder weerbescherming en minder comfortabel dan een overbroek.

Maar ieder wat wils natuurlijk ;)
Voordeel is wel gewoon opstappen/afstappen en weglopen. Jas/helm/handschoenen aanschieten en je rijdt weer weg. Ik vind het ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 18:19
KillaZ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:09:
[Afbeelding]

2 daagjes lenen, ben benieuwd!

Groot nadeel; er staat maar 250 km op -O-

Dus dat wordt weinig gas geven, aangezien hij niet boven de 6k toeren mag komen van de dealer tot de 1e beurt..... :(:)
Ik vind het een tof ding maar wel met flink wat design flaws.
Neemt niet weg dat het volgens mij wel echt tof rijd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Bommes schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:14:
[...]

Ik vind het een tof ding maar wel met flink wat design flaws.
Neemt niet weg dat het volgens mij wel echt tof rijd.
Ik heb echt 0.0 ervaring met onverhard dus zou daar niets over kunnen zeggen. In vergelijking met de SuperDuke GT is het vooral heel soft en comfortabel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Nu online
Ha, die schoenen heb ik ook gekocht toen ik net begon met lessen. Gebruik ze nog steeds voor korte ritjes, maar voor de lange tour ritten wou ik toch wat meer bescherming en heb ik de Gaerne Dakar laarzen gekocht. Maar het zijn heel fijne schoenen! Enige nadeel is dat je eigenlijk wel altijd een schoenbeschermer om je linkervoet wilt, heb het een tijdje nagelaten en je ziet het wel echt af van aan de schoen. Heb toen deze beschermer erbij gekocht, match redelijk met de schoenkleur verder. Wel gelijk af doen als je afstapt, die dingen gaan redelijk snel kapot aan de onderkant.

Zou trouwens niet meer zonder mijn motorjeans kunnen hoor. Als het te koud is een laagje eronder, en als het regent (stap ik niet op...) doe ik een regenbroek erover.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddgnYvGVsFal0EwL3s7JyGrDf9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xg7yrNZQc2xyAy1lNKrFNTRp.png?f=fotoalbum_large

Lang licht \o/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:14
Motorplaza Heerenveen houdt op te bestaan. Ze worden samengevoegd met Motorplaza Groningen. Wat een waardeloze ontwikkeling. De vestiging in Heerenveen is recent verbouwd en was veruit de mooiste motorzaak van het noorden. De vestiging in Groningen was altijd het kleine broertje. Er is geen BMW dealer meer in Friesland. Voor onderhoud moet ik nu dus helemaal naar Groningen, wat überhaupt een waardeloze locatie is. Bah. Hopelijk staat er een ander bedrijf op als BMW dealer in Friesland.

https://www.motor.nl/nieu...met-motorplaza-groningen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:52:
[...]

Ik heb ze. Vind ze fijn, rijd er nu sinds vorig jaar inclusief lessen mee rond, en nu bijna 3 maanden dagelijks.
Prima dingen, waterdicht, stevig , en niet te lomp.

Heb ze op werk ook de hele dag aan, soms dagen met 20k stappen ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Ha, die schoenen heb ik ook gekocht toen ik net begon met lessen. Gebruik ze nog steeds voor korte ritjes, maar voor de lange tour ritten wou ik toch wat meer bescherming en heb ik de Gaerne Dakar laarzen gekocht. Maar het zijn heel fijne schoenen! Enige nadeel is dat je eigenlijk wel altijd een schoenbeschermer om je linkervoet wilt, heb het een tijdje nagelaten en je ziet het wel echt af van aan de schoen. Heb toen deze beschermer erbij gekocht, match redelijk met de schoenkleur verder. Wel gelijk af doen als je afstapt, die dingen gaan redelijk snel kapot aan de onderkant.

Zou trouwens niet meer zonder mijn motorjeans kunnen hoor. Als het te koud is een laagje eronder, en als het regent (stap ik niet op...) doe ik een regenbroek erover.
Ik heb ze in het zwart en je ziet het niet aan de schoen. Onder de zool zie je wel een zwarte veeg van de koppeling (het stepje) maar niet bovenop van het pedaal.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afgelopen vrijdag nieuwe valbeugels gemonteerd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0soZhth6Ajnzx2FBxvxjKmbEZFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8DYykMtRXpCBhFW7zzw91hN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCqjMRxFhL-2z3buKjw-8gUc8R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yEjAhnzD8Bx8nMlQ2OP4rAJq.jpg?f=fotoalbum_large

Deze zaten ongeveer op dezelfde plekken vast als de oude beugels.
Aan de radiator bevestiging.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NC8GC3y-p1JC0IaU5F9f6g83_Og=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/na9qRkxN7CvHJVDIkmoWIgXq.jpg?f=fotoalbum_large

En aan de motorsteun.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB6ck5DiDqXw-nS9wsQFU-ojSKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCX7rT38d8UETahcd3wyeCg0.jpg?f=fotoalbum_large

Zaterdag voor nieuwe velgen en banden gegaan in Sprundel.
Daar zit een clubdealer van de Transalpclub die veel wielen vernieuwd. De Transalpwielen rotten namelijk allemaal langzaam weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPDX-hFiQX2sNAjm4TWZxNDj22k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5OjNtpL0wbCGqEA6fY255jY.jpg?f=fotoalbum_large

Een mooie Excel velg, de voorremschijf was ook aan de beurt. Gelijk ook de blokken vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HjfaKiZElw6BHqX9Zml56-1dk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/STOIsN2xPc0iGcOMyfMK7ly0.jpg?f=fotoalbum_large

Achter ook een nieuwe velg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQC3vlxYAUaR2ohWe2duiGffteY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2qTZ02dwfI8gmao6SChDU9I.jpg?f=fotoalbum_large

Aande binnenkant van de achtervelg is de schade goed te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXeaWcjn48XtLsZu_A4IvqSy7ms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4ZY9nXFgqpbqa14ouBTgAS1.jpg?f=fotoalbum_large

Aande buitenkant is het ook te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwm2esYK_Ve9d6AgDdenklmUiRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oScEmh18VA8jjtKJvfSsyNuo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TY1ASVtfb6Xq5GKBWyCqOngCsOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WEaidqXdzLB8GC9Wg18Nseei.jpg?f=fotoalbum_large

Bridgestone AX41 na 100kilometer op het achterwiel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aex0klPV2MsLq37ZoO6tuKs7JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWIEoomnseF8pKfn4T1pYY9S.jpg?f=fotoalbum_large

Voor is de belasting minder geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84qVLJg9CVxDyhL4iIoH8VIr9Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lajNTNEPVZIhIXe8mNIgoAbo.jpg?f=fotoalbum_large

De oude Continental TKC70 had nog wel genoeg mm over, dus die heb ik mee genomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEuGKK8f7l8Mc7dL6PtvhsscFRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JjrYobv6qyoi1viJ8a9SWBQL.jpg?f=fotoalbum_large

Op de kappen en enkele andere optische problemen is de Alp nu wel klaar voor het Adventure Bike Rider Festival.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Janse velgen van de alpies en de twins zijn kwetsbaar 😂 mooi opgelost!

Ander ding bij elke Honda is de spanningsregelaar, die zou ik ook voor bijna elke Honda uit het raam gooien en een alternatief (liefst mosfet versie) vervangen.
Bijna iedereen met een pre 2000 Honda heeft wel shit gehad met die dingen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Grubeater goed dat je bij Waffie bent geweest. Kwam ik ook altijd met mn Alp. Zelfde issue. Ik probeer hem al 2 weken te bellen maar krijg steeds zn vrouw... Maakte me al zorgen. Maar hij is er dus nog steeds! Veel rijplezier! Heerlijke motor vond ik t altijd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 01:07:
Afgelopen vrijdag nieuwe valbeugels gemonteerd.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze zaten ongeveer op dezelfde plekken vast als de oude beugels.
Aan de radiator bevestiging.
[Afbeelding]

En aan de motorsteun.
[Afbeelding]

Zaterdag voor nieuwe velgen en banden gegaan in Sprundel.
Daar zit een clubdealer van de Transalpclub die veel wielen vernieuwd. De Transalpwielen rotten namelijk allemaal langzaam weg.
[Afbeelding]

Een mooie Excel velg, de voorremschijf was ook aan de beurt. Gelijk ook de blokken vervangen.
[Afbeelding]

Achter ook een nieuwe velg.
[Afbeelding]

Aande binnenkant van de achtervelg is de schade goed te zien.
[Afbeelding]

Aande buitenkant is het ook te zien.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bridgestone AX41 na 100kilometer op het achterwiel.
[Afbeelding]

Voor is de belasting minder geweest.
[Afbeelding]

De oude Continental TKC70 had nog wel genoeg mm over, dus die heb ik mee genomen.
[Afbeelding]

Op de kappen en enkele andere optische problemen is de Alp nu wel klaar voor het Adventure Bike Rider Festival.
Adje!!! Die heb ik al jaren niet meer gesproken! Hoe is het met hem? Vliegen er nog steeds onderdelen vloekend door de werkplaats? :D.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nico95
HTT-Thalan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:14:
lekker geslapen? :+ ophalen dat ding!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nico95 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:09:
[...]

lekker geslapen? :+ ophalen dat ding!
_O-.

Ik zal hem zometeen appen dat ik zondag langskom :P.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Nico95
ik heb gisteren mijn voor mijn nieuwe fiets voor het eerst goed uitgelaten!

300 km gestuurd door drenthe/overijssel, heerlijke avond, heerlijk fiets!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgJ14QotsjQJh6y8Z8KUWn4dDu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZufoYbRKmQhhsejJsUbLiNQc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Pyr0_ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar op de NC kan ik nog wel een buitje hebben zonder een natte broek te krijgen, een hoop van de regen deflecteert vanwege luchtstromen (of zwarte magie, één van beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Nico95 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:11:
ik heb gisteren mijn voor mijn nieuwe fiets voor het eerst goed uitgelaten!

300 km gestuurd door drenthe/overijssel, heerlijke avond, heerlijk fiets!

[Afbeelding]
Die grijze kleur doet me aan de RS varianten van Skoda/Audi denken!
Pagina: 1 ... 53 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.