Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.227 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:19
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:56:
[...]

_O-.

Ik zal hem zometeen appen dat ik zondag langskom :P.
* Bommes komt de zaak ff opschudden:
Een Guzzi V50, precies wat je zoekt, gevoel, geluid, emotie.
* Bommes rent

@KillaZ ik bedoelde niet eens echt offroad, maar meer op de design, als in uiterlijk dingetjes.
Er is duidelijk 1 kant van de motor boven de ander kant ontworpen, die ene kant zie te mooi clean uit de andere kant is kabeltjes, leidingen en van alles overal.
Ook is het dashboard nog al plastic fantastic, niet echt duurzaam en of premium.

Maar nogmaals ik zou er graag eens mee willen rijden, ik ben namelijk erg benieuwd, volgens mij kun je er flink mee boenderen >:)
Zoals met mijn V85 maar die miste wel de oempf aan vermogen die het rijwiel gedeelte makkelijk aan kan/kon. Daar liep ik in de bergen voor en in elke bocht steevast in op de motoren met meer vermogen.
Bocht uit moest ik helaas wel steeds lossen om dat 85 pk's dan toch wel merkbaar weinig is ten opzichte van de meeste echt grote adventure fietsen.

@Grubeater bij mij in het dorp zit een autobekledingzaakje, daar kunnen ze je zadel misschien van een nieuw dekje voorzien?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:43
Nico95 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:11:
ik heb gisteren mijn voor mijn nieuwe fiets voor het eerst goed uitgelaten!

300 km gestuurd door drenthe/overijssel, heerlijke avond, heerlijk fiets!

[Afbeelding]
Poah mooi ding hoor! Die staat héél hoog op mijn lijstje als opvolger. Ik kan die looks wél waarderen!
Boudewijn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 01:00:
[...]

Ik heb ze. Vind ze fijn, rijd er nu sinds vorig jaar inclusief lessen mee rond, en nu bijna 3 maanden dagelijks.
Prima dingen, waterdicht, stevig , en niet te lomp.

Heb ze op werk ook de hele dag aan, soms dagen met 20k stappen ;)
Boudewijn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 01:01:
[...]

Ik heb ze in het zwart en je ziet het niet aan de schoen. Onder de zool zie je wel een zwarte veeg van de koppeling (het stepje) maar niet bovenop van het pedaal.
Ik heb ze ook dagelijks aan, echt een heel fijne schoen, super comfortabel. In het zwart zal het inderdaad minder opvallen, maar het leer krijgt nog steeds flink wat te verduren en zal op den duur toch best slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
Heb je het design gekregen van @Waaj? (of haal ik nu een avatar door elkaar?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
@Bommes Ah zo, ja daar volg ik je wel in. Voor nu vind ik het meest irritante de cruise control. Dat knopje heeft 0 feedback, 0 gevoel. Indrukken is hopen dat hij goed staat. Net 85 km snelweg gehad, heel comfortabel maar ik vind de luchtvering heel erg zompig, zelfs op sport.

Misschien is het geen eerlijk vergelijk met de Superduke GT, die duidelijk veel meer sport aspiraties heeft, maar de bocht A9 bij Oudekerk richting Diemen was alsof je met Aladin een kruisje sloeg zeg maar :D

Verder zit er hier wel oemph in. Hij is vanuit de dealer op 180 pk gezet, dus dat wil wel.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:33:
* Bommes komt de zaak ff opschudden:
Een Guzzi V50, precies wat je zoekt, gevoel, geluid, emotie.
* Bommes rent
Wat een obscuur ding :P. Krijg hier wederom een heel sterk Alfa Romeo gevoel bij, met de bijbehorende betrouwbaarheid en levensduur :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
KillaZ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:41:
@Bommes Ah zo, ja daar volg ik je wel in. Voor nu vind ik het meest irritante de cruise control. Dat knopje heeft 0 feedback, 0 gevoel. Indrukken is hopen dat hij goed staat. Net 85 km snelweg gehad, heel comfortabel maar ik vind de luchtvering heel erg zompig, zelfs op sport.

Misschien is het geen eerlijk vergelijk met de Superduke GT, die duidelijk veel meer sport aspiraties heeft, maar de bocht A9 bij Oudekerk richting Diemen was alsof je met Aladin een kruisje sloeg zeg maar :D

Verder zit er hier wel oemph in. Hij is vanuit de dealer op 180 pk gezet, dus dat wil wel.
Echt Amerikaans dus.. maar 180 pk.. godsamme dat is een klap vermogen zeg.
100pk meer dan mijn Tuareg, die daarin tegen denk ik wel beter/strakker geveerd is. ;)
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:43:
[...]

Wat een obscuur ding :P. Krijg hier wederom een heel sterk Alfa Romeo gevoel bij, met de bijbehorende betrouwbaarheid en levensduur :+.
Meer Italiaans is meer beter, je weet tog

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 18-06-2024 09:47 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:01
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Die grijze kleur doet me aan de RS varianten van Skoda/Audi denken!
zou het niet dezelfde kleur zijn? Ducati valt immers tegenwoordig onder Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:46:
[...]

Echt Amerikaans dus.. maar 180 pk.. godsamme dat is een klap vermogen zeg.
100pk meer dan mijn Tuareg, die daarin tegen denk ik wel beter/strakker geveerd is. ;)

[...]

Meer Italiaans is meer beter, je weet tog
Voor de economie, zeker! Die voor mijn persoonlijke economie daarentegen :+. Mooi ding hoor, maar niet mijn keuze. Goed nieuws voor de andere motortweakers dat ik de motoren oppik waar hier verder weinig interesse voor is :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
[quote]Pyr0_ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Poah mooi ding hoor! Die staat héél hoog op mijn lijstje als opvolger. Ik kan die looks wél waarderen!

[...]

Thanks! _/-\o_ een motor moet naast goed rijden er ook goed uit zien, vind ik, en daar is Ducati wel redelijk goed in ;)

het is een wereld van verschil qua rijden t.o.v. van de voorganger (gen 1 Street Triple), maar oh wat heerlijk en onnodig luxe :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
@Bommes @KillaZ Mag deze leek vragen over welke motor jullie het precies hebben. Heb het plaatje gezien op de vorige pagina maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ben wel nieuwsgierig geworden namelijk.
Nico95 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:49:
Thanks! _/-\o_ een motor moet naast goed rijden er ook goed uit zien, vind ik, en daar is Ducati wel redelijk goed in ;)

het is een wereld van verschil qua rijden t.o.v. van de voorganger (gen 1 Street Triple), maar oh wat heerlijk en onnodig luxe :9
Zeker in het wit een heel mooi apparaat. Zou graag eens eentje proefrijden, maar ben bang dat ik dan nooit meer hetzelfde op mijn oude strom zal zitten. Dus dat kan ik misschien maar beter laten totdat ik daadwerkelijk de centjes bij elkaar heb gespaard...

Meer foto's zou leuk zijn btw. :9

[ Voor 61% gewijzigd door Pyr0_ op 18-06-2024 09:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:38

A13X

Dude

Pyr0_ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:49:
@Bommes @KillaZ Mag deze leek vragen over welke motor jullie het precies hebben. Heb het plaatje gezien op de vorige pagina maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Ben wel nieuwsgierig geworden namelijk.
Harley Davidson Pan America

Awesome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
A13X schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:53:
[...]

Harley Davidson Pan America
Harley Davidson Pan America Special

Voordat ik door de eigenaar gelynched wordt :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95

Zeker in het wit een heel mooi apparaat. Zou graag eens eentje proefrijden, maar ben bang dat ik dan nooit meer hetzelfde op mijn oude strom zal zitten. Dus dat kan ik misschien maar beter laten totdat ik daadwerkelijk de centjes bij elkaar heb gespaard...

zo werkt het vaak wel hè! maar als je het wél doet, weet je ook waar je naar toe kunt werken ;)

ik heb nog weinig foto's meer wezen rijden (ik heb in het afgelopen weekend meer gereden dan de vorige eigenaar in 2 jaar 8)7 ) , maar die foto's volgen zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Jolke schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Denk dat je @Waah bedoelde

maar neen :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:38

A13X

Dude

KillaZ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:59:
[...]

Harley Davidson Pan America Special

Voordat ik door de eigenaar gelynched wordt :+
Alle HD eigenaren zijn toch Special

/s

* A13X rent :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
A13X schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:26:
[...]

Alle HD eigenaren zijn toch Special

/s

* A13X rent :+
Klopt helemaal, ik kreeg niet eens een handje terug onderweg van niet-Harley rijders :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:40:
Motorplaza Heerenveen houdt op te bestaan. Ze worden samengevoegd met Motorplaza Groningen. Wat een waardeloze ontwikkeling. De vestiging in Heerenveen is recent verbouwd en was veruit de mooiste motorzaak van het noorden. De vestiging in Groningen was altijd het kleine broertje. Er is geen BMW dealer meer in Friesland. Voor onderhoud moet ik nu dus helemaal naar Groningen, wat überhaupt een waardeloze locatie is. Bah. Hopelijk staat er een ander bedrijf op als BMW dealer in Friesland.

https://www.motor.nl/nieu...met-motorplaza-groningen/
Ik kreeg een mail van ze, maar ik kon er absoluut geen chocolade van maken, onsamenhangend verhaal.

Jij zegt dus dat eigenlijk de complete motorzaak verdwijnt en het een 'opslag' wordt voor Baboon (wat ook weer een afsplitsing is van Boonstra uit Ureterp)?

Vreemde geldverkwisting dan... Eerst het pand van Powerplustools erbij betrekken, de hele hut verbouwen (is wel mooi geworden overigens) en amper twee jaar later wordt het een opslag voor slooponderdelen van Baboon...?

Het zal wel niet uit kunnen, de motorfietsenverkoop in zo'n enorm pand op die zichtlocatie.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
steveman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:19:
[...]

Denk dat je @Waah bedoelde

maar neen :P
Ah ja, die was het. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
KillaZ schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:27:
[...]

Klopt helemaal, ik kreeg niet eens een handje terug onderweg van niet-Harley rijders :+
Die motoren draaien zulke lage toeren dat van enig gyroscopisch effect geen sprake is, ze moeten die handjes aan het stuur houden :+.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
A chicken and a horse become best friends on their farm.

Every day, they go out walking together, talking, laughing and generally enjoying each other's company. One day, they happen to wander too closely to a sinkhole, and the horse falls in. As the horse flails about, the chicken looks around desperately, trying to figure out how to save her friend. That's when she remembers that the farmer owns a shiny, new Harley Davidson motorcycle; she ties a rope to one end of the motorcycle and throws the other end to the horse. It takes a bit of time and effort, but she manages to pull him out of the sinkhole.

About a week goes by, and the horse and chicken are out walking again. This time, the chicken slips into a sinkhole, and starts flailing around wildly. The horse looks around for a moment, but then simply straddles the sinkhole. The chicken grabs onto the horse's swinging appendage, and the horse walks away from the sinkhole with the very relieved chicken clinging to him.

"I can't believe you were able to save me so fast!" the chicken cries.

The horse flashes a smile and says, "Well, when you're hung like a horse, you don't need a Harley to pick up chicks."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
Jolke schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:39:
[...]

Scheelt maar 1 letter :+

En nee, die van mij is een artistieke variant. Die van Steveman is een sprite direct uit de game Super Mario World O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
https://www.marktplaats.n...js_fY8NcYMD_SFJd73FrEy48p

Demo losverkoop van Triumph motoren, mocht dat voor iemand van toepassing zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ja, ik had de mail al gehad. Die Tiger 660 is wel vet, maar ik ga er ook weer niet mijn 1050 op inruilen. Sowieso was mijn poging tot inruil van mijn Speed Triple daar vorig jaar nou niet echt voor herhaling vatbaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

botoo

💀 too old to die young

Toen ik vorige week met de motor naar buiten wilde:
krak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMAFQSE3nOLYeLTcrxyv4Rej1w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzWoeMAfvyjHAniLKuDo7JK4.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat het vrijwel onmogelijk is om de(ze) motor te draaien in de smalle gang van de bergingen ging ik altijd de ene kant naar binnen en de andere kant weer naar buiten. Helaas gaat de rit naar buiten over een zestal kruipluiken, dat ging 4 jaar lang prima totdat één van de luiken het voor gezien hield en onder mijn kont in de diepte verdween. Gelukking kwam de motor op de plek waar een krik geplaatst kan worden terecht en bleef netjes staan met het achterwiel in de lucht. Met verkrachte eenden de 300 kg uit het gat gesleurd en naar buiten gewerkt.

Als ik nu vanuit mijn berging het achterwiel precies in de rechterachterhoek manoeuvreer en het voorwiel strak links lang de deurpost dan heb ik 3 cm over om het stuur te draaien en dan 100 keer vooruit/achteruit om eindelijk de gang (waar geen kruipluiken zijn) terug in te kunnen gaan en dan weer op weg naar buiten.

Een flink gehannes dus, vandaar dat ik een minikrik met wieltjes heb besteld dat ik, zodra ik voorbij de deurpost ben, de motor een stukje om kan zetten, moet een heel stuk vlotter gaan :+

krik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QXtQlT58E7Q39vmOU3n7TDyBw7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5X4sDYvNb7yppIDIWSxzxVtv.jpg?f=user_large

Hopelijk voor zaterdag binnen want dan is er:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFa_XUsSf64U8jIzjTQ7KWCdwNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQtQx08oz7kSsVIEMZdIs96A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttrcksdUeFoQtLIAKcFCPEP_zj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkzWrxOoUw8RSKnMIO2un3B5.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De Sportster 883 was met 2188 mm lengte een cruciaal stukje korter dan de 2390 van de FXDLS (stuk lichter ook).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIHo3_8US1APrX1EJ1oDfZrRGmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6xHBBDBTSw8uCKnvsUHbfpM.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:30:
krak
[Afbeelding]

Omdat het vrijwel onmogelijk is om de(ze) motor te draaien in de smalle gang van de bergingen ging ik altijd de ene kant naar binnen en de andere kant weer naar buiten. Helaas gaat de rit naar buiten over een zestal kruipluiken, dat ging 4 jaar lang prima totdat één van de luiken het voor gezien hield en onder mijn kont in de diepte verdween. Gelukking kwam de motor op de plek waar een krik geplaatst kan worden terecht en bleef netjes staan met het achterwiel in de lucht. Met verkrachte eenden de 300 kg uit het gat gesleurd en naar buiten gewerkt.

Als ik nu vanuit mijn berging het achterwiel precies in de rechterachterhoek manoeuvreer en het voorwiel strak links lang de deurpost dan heb ik 3 cm over om het stuur te draaien en dan 100 keer vooruit/achteruit om eindelijk de gang (waar geen kruipluiken zijn) terug in te kunnen gaan en dan weer op weg naar buiten.

Een flink gehannes dus, vandaar dat ik een minikrik met wieltjes heb besteld dat ik, zodra ik voorbij de deurpost ben, de motor een stukje om kan zetten, moet een heel stuk vlotter gaan :+

krik
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wtf _O- is het niet tijd om groter te gaan wonen :D.

of een kleinere motor

* HTT-Thalan duikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Groter wonen hoeft niet, een grote garage in de directe omgeving zou volstaan.

Kleinere motor doe ik mss als ik (nog) ouder ben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 19-09 08:57
Precies, gewoon ruimte vinden.
Er staat er bij ons 1 op zolder in delen :X

Maar 300kg! wel heftig zo'n gietijzeren frame of niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
botoo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:50:
Groter wonen hoeft niet, een grote garage in de directe omgeving zou volstaan.

Kleinere motor doe ik mss als ik (nog) ouder ben.
Heb je die optie in de buurt?
Garagebox is altijd wel een risico vind ik, tenminste die je best vaak opengebroken boxen zo in woonwijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:32:
Precies, gewoon ruimte vinden.
Er staat er bij ons 1 op zolder in delen :X

Maar 300kg! wel heftig zo'n gietijzeren frame of niet?!
Wat? Heeft die motor een gegoten ijzeren frame?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:11:
[...]

Wat? Heeft die motor een gegoten ijzeren frame?
Was grapje.. maar om de 300kg te halen lijkt het bijna wel nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Da's een aardig correcte weergave ja :+

Er zijn wel garageboxen in de buurt te vinden op zo'n beveiligd terrein, dat zou ik wel aandurven maar niet bepaald goedkoop _als_ er al eens een unit vrijkomt. Een zolder heb ik ook al niet, dus die optie vervalt, sowieso wat lastig in/uit als je een stukje wilt rijden.

https://www.motorcyclespe...ftail_Low_Rider_S_22.html
295 droog en 308 nat (excl. ondergetekende :+ ) HD's spelen niet in de lichtgewicht klasse.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Ik heb ergens in het centrum een box en net nadat we het huis hadden gekocht vroeg de buurvrouw of wij een garagebox konden gebruiken... dus nu ook 1 aan de overkant van het huis.
Alles wat er in staat is goed vastgezet en er is ook vanuit alle hoeken zicht op dus wordt erg lastig dat open te breken zonder dat de halve buurt wakker wordt.

Maar het is geen beveiligd terrein..
Daar zijn de kosten dan ook naar, zo'n beveiligde box hier kost gauw 300+ per maand!!
Nu betaal ik 55 euro voor beide, grote blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
botoo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:26:
[...]
Er zijn wel garageboxen in de buurt te vinden op zo'n beveiligd terrein, dat zou ik wel aandurven maar niet bepaald goedkoop _als_ er al eens een unit vrijkomt.
Voordat wij gingen verhuizen naar waar er nu wonen hadden we ook zo een (tijdelijke) opslag gehuurd in het dorp, 5 minuten met de auto vanuit huis.
Iets van 75 in de maand.
Meer dan groot genoeg voor 3 a 4 motoren.
Prive box in een grote hal, volledige beveiliging op de hal met alarm, camera bewaking buiten en binnen, enz.
Wij hadden er niet de motor in staan maar een groot deel van onze huisraad om het huis zo leeg mogelijk te hebben voor potentiële kopers.
Maar een of meerdere motoren stallen had dus makkelijk redelijk betaalbaar en beveiligd gekund.
Waren ook meerdere mensen die daar hun crossmotor, quads en dergelijke hadden staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Beveiligde garagebox hier is vanaf € 350 p/m huur of € 45K ex/ex koop. Niks om vrolijk van te worden want dat gaat ten koste van de leuke dingen die ik aan de motor wil doen. En 'happy wife happy life' heeft een 1 pk opgeleverd die elke maand € 1000++ verbrast.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03
krak
[Afbeelding]

Wel een geluk dat het bij het achterwiel gebeurde en niet je voorwiel. Dat had heel... interessant kunnen worden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mrs. botoo is al eens op zoek gegaan naar een ander onderkomen met voldoende ruimte voor motoren, auto's en verdere ruimteslurpende hobbies almede speelruimte voor paard en nog een paard :X want z'n beestje laat je niet in z'n eentje. Helaas staat de bankrekening dat niet toe en ik blief ook geen nieuwe hypotheek.

* botoo kijkt nog eens in de horoscoop of het al tijd is om loterij kaartjes to kopen

Ja met het voorwiel in dat gat had wat meer schade opgeleverd en ws niet alleen aan de motor :X

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 18-06-2024 18:59 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:26:
[...]

Da's een aardig correcte weergave ja :+

Er zijn wel garageboxen in de buurt te vinden op zo'n beveiligd terrein, dat zou ik wel aandurven maar niet bepaald goedkoop _als_ er al eens een unit vrijkomt. Een zolder heb ik ook al niet, dus die optie vervalt, sowieso wat lastig in/uit als je een stukje wilt rijden.

https://www.motorcyclespe...ftail_Low_Rider_S_22.html
295 droog en 308 nat (excl. ondergetekende :+ ) HD's spelen niet in de lichtgewicht klasse.
Dan krijg je er ook flink wat PK's bij om dat gevaarte in beweging te krijgen zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:11:
[...]

Dan krijg je er ook flink wat PK's bij om dat gevaarte in beweging te krijgen zeker?
Gaat best wel ja:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yQs_yhwpTEUdX52zfozYAHbWio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QVjAgBxo1lBx7CXgVMgC8gPL.jpg?f=user_large

0-100 in 4,34 sec (beste prestatie, gevalideerde meting met Dragy)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
krak
[Afbeelding]
[...]
Geen kruipluik maar een duikluik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hkuit schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 23:29:
[...]

@LankHoar of @timmie271 , mijn oude motoren staan nog in de startpost, zie ik net. Kunnen jullie bovenstaande 3 daarvoor in de plaats zetten? Ik geef weer bericht als mijn vrouw me dwingt om er een te verkopen… :)
Updated :)
JL Koppelle schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 19:20:
@LankHoar @Chakotay @timmie271
Mag ik dan ook in het TS? Dan is het allemaal echt. Alvast dank!

Provincie: Groningen
Merk: Aprilia
Type: Tuareg 660
Bouwjaar: 2024
Toegevoegd!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
https://www.rdw.nl/partic...en-vanuit-eu--of-eva-land

Onder stapje 4 van 'zo werkt het' schrijven ze de motor in bij het NL kentekenregister. Ik zou zo denken dat dit dus het moment is waarop hij op jouw naam komt te staan. Maar je moet dan gelijk ook verzekerd zijn, helemaal als je besluit om met een 1dagskenteken naar het RDW station te rijden.

Hoe identificeer je een voertuig voor de verzekering als er (nog) geen kenteken bekend is? Ik moet die dekking wel van te voren in orde maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:41:
https://www.rdw.nl/partic...en-vanuit-eu--of-eva-land

Onder stapje 4 van 'zo werkt het' schrijven ze de motor in bij het NL kentekenregister. Ik zou zo denken dat dit dus het moment is waarop hij op jouw naam komt te staan. Maar je moet dan gelijk ook verzekerd zijn, helemaal als je besluit om met een 1dagskenteken naar het RDW station te rijden.

Hoe identificeer je een voertuig voor de verzekering als er (nog) geen kenteken bekend is? Ik moet die dekking wel van te voren in orde maken lijkt me.
voor verzekering op eendagskenteken even bellen naar je verzekeraar, dan kun je hem verzekeren op chassisnummer, krijg je even een preek dat het alleen is voor heen-en-weer naar keuringsstation (dat is het ook echt!) en kun je gaan.

voor de gewone verzekering, dat kun je niet doen zonder kenteken, dus kun je niet doen voor je het pasje in huis hebt, maar dat is ook geen probleem, die tijd heb je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Krijg je bij het inschrijven niet gelijk het kenteken nummer te weten? Voor verzekering heb je alleen kenteken en meldcode (laatste 4 cijfers chassis) nodig toch?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Nico95 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:45:
[...]

voor verzekering op eendagskenteken even bellen naar je verzekeraar, dan kun je hem verzekeren op chassisnummer, krijg je even een preek dat het alleen is voor heen-en-weer naar keuringsstation (dat is het ook echt!) en kun je gaan.

voor de gewone verzekering, dat kun je niet doen zonder kenteken, dus kun je niet doen voor je het pasje in huis hebt, maar dat is ook geen probleem, die tijd heb je wel.
Ok, ik lees namelijk ook dat ze 100% controle doen van kentekens op naam, en of die verzekerd zijn. Zou het jammer vinden een boete te krijgen als ik me niet kan verzekeren omdat het pasje nog onderweg is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
_eLMo_ schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:47:
Krijg je bij het inschrijven niet gelijk het kenteken nummer te weten? Voor verzekering heb je alleen kenteken en meldcode (laatste 4 cijfers chassis) nodig toch?
het punt is dat het een nieuwe afgifte is, dus RDW verwerkt de gegevens, geeft info door aan de belastingdienst, daar moet je BPM aangifte doen (in geval van @HTT-Thalan zal dit €0 zijn), belastingdienst geeft dit weer door aan RDW, dan krijg je pas een kenteken.

het zou gek zijn dat je een boete krijgt, voor je je kenteken weet, is bij mij ook nog nooit mis gegaan ;)

ik was overigens enorm ongeduldig en heb hele dag mijn rdw gestalkt, dus wist m'n kenteken 2 dagen voor ik het pasje had, dan kun je hem ook eerder verzekeren.

maar het zal heus goed gaan, anders zou het betekenen dat iedereen die import doet een boete krijgt voor onverzekerd voertuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Probeer nu het 'ADAC Kaufvertrag' te printen, Yellow toner op :P. Gelukkig bol select, dus vandaag leveren ze me nog nieuwe toner en papier 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:03:
Probeer nu het 'ADAC Kaufvertrag' te printen, Yellow toner op :P. Gelukkig bol select, dus vandaag leveren ze me nog nieuwe toner en papier 8).
je gaat wel all-the-way hè? ;) gewoon zwart joh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ik doe niks in mijn leven als ik het niet met passie en overgave kan doen. Dat meen ik oprecht, als je ergens geen lol in hebt of kan maken moet je het laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
je zou ook alvast, als je chassisnummer hebt (evt. alvast vragen) een afspraak kunnen maken bij het RDW, scheelt weer wat dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
goeie, ga ik proberen. Eind augustus/begin september krijg ik bezoek uit Dubai, hij zou graag een rondje met me willen rijden als het tegen die tijd mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:08:
goeie, ga ik proberen. Eind augustus/begin september krijg ik bezoek uit Dubai, hij zou graag een rondje met me willen rijden als het tegen die tijd mogelijk is.
dat moet zeeeeker lukken! ik had mijn motor vrijdag opgehaald in dld, maandag 4u rdw keuring, zelfde avond BPM aangifte, dinsdagavond was het kenteken al bekend en donderdag had ik m'n pasje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Nico95 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:09:
[...]

dat moet zeeeeker lukken! ik had mijn motor vrijdag opgehaald in dld, maandag 4u rdw keuring, zelfde avond BPM aangifte, dinsdagavond was het kenteken al bekend en donderdag had ik m'n pasje ;)
De voorpret is reuze :P. Gaaf/spannend avontuur, kan niet wachten op eindelijk op dat ding de weg op te mogen en bochtjes vreten. Ga een warm plekje in de werkplaats klaarmaken waar hij mag wonen :P hier ga ik iets zuiniger op zijn dan op de NC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Hartslag inmiddeld een beetje hersteld? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

krak
[Afbeelding]

krik
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat je je motor in de berging mag plaatsen... in mijn eerste woning mochten er geen brommers/scooters/motors in de berging gestalt worden.
HTT-Thalan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:43:
[...]

Wtf _O- is het niet tijd om groter te gaan wonen :D.

of een kleinere motor

* HTT-Thalan duikt
Kleinere motor? Ga je mond eens wassen :+

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@kneusteun De spanningsregelaar is 100000 km geleden al vervangen voor een van Aliexpress, doet het nog steeds goed.

@Blomminator Waffie/Ad werkt ernaast in de nacht bij DHL, je kunt hem het beste mailen.

@HTT-Thalan Hij heeft wat vervelende interacties met gemeente, belastingdienst en verhuurder, dat geeft hem stress. Voor de rest is hij in goede doen.

@Bommes Ad had ook nog een beter zadel liggen, maar daar hebben we niet meer naar gekeken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Grubeater schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:59:
@kneusteun De spanningsregelaar is 100000 km geleden al vervangen voor een van Aliexpress, doet het nog steeds goed.
Ik heb die van de Twin vervangen met een mosfet bmw regelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:39
Vraagje voor de (semi) naked rijders onder ons:
Hoe 'beweegt' jullie helm in rij wind?

Heb het idee dat de mijne (veel) te los zit, best wat beweging zodra ik m'n hoofd draai om de dode hoek te inspecteren. Maar kan misschien ook zo zijn dat ik niet gewend ben om zo in de wind te zitten :?
Vandaag viel het erg goed op omdat ik veel tegenwind had.

Heb op de interwebz al nieuwe wangkussens gevonden, maar ben bang dat ik de verkeerde bestel en hij binnen de kortste keren weer te los zit. Van de maattabel worden we niet wijzer, want die is voor de helmmaten van Shark 8)7

Betreffende helm: Shark D Skwal 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:28
Ik heb nergens last van, alleen van het windgeluid. Denk dat je helm inderdaad te groot is, sowieso niet handig als je hem ooit nodig hebt waarvoor je hem op hebt.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
mistahk1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:11:

Heb het idee dat de mijne (veel) te los zit, best wat beweging zodra ik m'n hoofd draai om de dode hoek te inspecteren. Maar kan misschien ook zo zijn dat ik niet gewend ben om zo in de wind te zitten :?

Heb op de interwebz al nieuwe wangkussens gevonden, maar ben bang dat ik de verkeerde bestel en hij binnen de kortste keren weer te los zit. Van de maattabel worden we niet wijzer, want die is voor de helmmaten van Shark 8)7

Zo ver ik weet hoort een helm niet te draaien op je hoofd. Ik heb een offroad klep erop zitten en ik kan met 130 km/h opzij kijken zonder dat mijn helm tov mijn hoofd beweegt.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
mistahk1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:11:

Dit had ik ook een beetje met oude el cheapo helm. Lijkt me niet dat dit hoort. Teken dat je helm te groot is. Denk dat wangkussens een goed idee is, en zwz je straps goed vast zetten. Mijn schubert heeft dit totaal niet, zit strak maar comfortabel en zit echt nauwelijks speling in.

Komende week goede vooruitzichten... oOo Heb nog paar vrije dagen te gaan voordat ik echt begin met m'n nieuwe job, dus zwz nog even een dagje flink touren. Alleen de vraag waar de reis dit keer heengaat... Straks maar weer eens kurviger aanslingeren!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Details, details, details en persoonlijke smaak. Ik wilde al een hele poos de 10 mm dikke Screamin Eagle 'phat' bougiekabels ter vervanging van die skinny 8 mm standaard sprietjes. Vorige maand naar Alkmaar gereden en een HD orange set gekocht. Na montage vond ik ze te opzichtig dus vervangen voor zwart met oranje letters. Ook al valt het veel minder op is het veel meer naar mijn zin zo 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSthT1vWSrzIucSAiluPSWc6f_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2MIBBCP4osi1CCBxG4LmYYsv.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 17:19
@botoo 2pk per kabel extra? Denk dat die oranje nog sneller zijn!

[ Voor 39% gewijzigd door gebruikershaes op 19-06-2024 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Sneller? Vast niet, oranje is nogal Hollands en we weten allemaal hoe snel die zijn als het er op aan komt. Pk's waren niet het doel, ik hou van lekker veel van alles dus liever stevig dan graatmager.
* botoo zit goed met die dikkerts onder z'n kroonjuwelen :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
botoo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:44:
Sneller? Vast niet, oranje is nogal Hollands en we weten allemaal hoe snel die zijn als het er op aan komt. Pk's waren niet het doel, ik hou van lekker veel van alles dus liever stevig dan graatmager.
* botoo zit goed met die dikkerts onder z'n kroonjuwelen :Y
Stickers. Wordt 'ie ook sneller van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opT9mjmoAQhl82HORCmytsY7Gmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wb5TovDOJz7DYMQNnTmLq5yE.jpg?f=fotoalbum_large

Soms mis ik dat ding, want hij zat echt lekker en was natuurlijk erg cool. Vooral de verlaagde voetsteunen waren superfijn en het ding trok altijd veel bekijks/gesprekken aan.

...maar dan herinner ik mezelf aan al die dagen/avonden sleutelen, gezeik oplossen, carbs sync/tune, choke bij alles onder de 10 graden, slechte lichtopbrengst in het donker, geen ABS, na elke 300 kilometer een scheut olie erbij moeten gooien, af en toe weer bodywork lijmen, en dan denk meeeeeeeh leuke tijd gehad, maar het is goed zo.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Bommes
Zondag vertrek richting Engeland voor een korte vakantie en het ABR Festival.

Ondertussen op woensdagavond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTaJ8debqkIOY9x5AnIgvHpYC9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZE3Y7GPIuzvdgcgavP3WnxCl.jpg?f=fotoalbum_large

Beter goed voorbereid toch :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz1wkzTaBEU9IutL6zcRt6UCjp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0APfZ95ZNm0KWU57swQSr2l.jpg?f=fotoalbum_large
Links rijden Jonguh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27
@Bommes Hoe bevalt die afstandsbediening die op je stuur zit? Ik ben ook op zoek naar zoiets omdat ik altijd ruzie heb met de te kleine knoppen van mijn Sena. Heb je misschien een link waar ik hem kan bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:10:
Zondag vertrek richting Engeland voor een korte vakantie en het ABR Festival.

Ondertussen op woensdagavond:
[Afbeelding]

Beter goed voorbereid toch :P

[Afbeelding]
Links rijden Jonguh
Ooh lijkt me erg tof, zo'n reis ondernemen. En zo'n motoraanhanger is toch wel gaaf/tof/handig....

ik ga het zondag proberen met mijn ouwe trouwe humbauer + een inrijklem en een bende spanbanden.

Veel plezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Stickers. Wordt 'ie ook sneller van.

[Afbeelding]

Soms mis ik dat ding, want hij zat echt lekker en was natuurlijk erg cool. Vooral de verlaagde voetsteunen waren superfijn en het ding trok altijd veel bekijks/gesprekken aan.

...maar dan herinner ik mezelf aan al die dagen/avonden sleutelen, gezeik oplossen, carbs sync/tune, choke bij alles onder de 10 graden, slechte lichtopbrengst in het donker, geen ABS, na elke 300 kilometer een scheut olie erbij moeten gooien, af en toe weer bodywork lijmen, en dan denk meeeeeeeh leuke tijd gehad, maar het is goed zo.
Als ik em zo staan, mis ik de mijne ook hoor. OOK weggedaan omdat ALLES er aan moest gebeuren... en daar had ik geen zin in meer. Herkenbaar. Die laffe koplamp, de olie.. etc. Maar god, wat was reed dat ding goddelijk als je ergens in de Ardennen door een weiland aan het kachele was.. Overigens was de groene wel veel mooier ; ;)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Nico95

u vraagt, wij draaien (had ik weer mooi een excuusje voor een avondritje op zoek naar een mooi plekje):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3qiQ6IT1u4e7pU1Fjo8DtK9NFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xs1ArP0PTxNON7Fo1fTxqhb6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7N5fSQCIIb02DeWhVVOQhmae3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxXfghXYJG1bHz0pXYoU8Lcq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20GpR-iPfxl-Q981xSY1eMxk6c8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRlYWz0ZyPfFvECEsG2w6iX2.jpg?f=fotoalbum_large

(locatie: begin landingsbaan Airport Eelde)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Blomminator schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Als ik em zo staan, mis ik de mijne ook hoor. OOK weggedaan omdat ALLES er aan moest gebeuren... en daar had ik geen zin in meer. Herkenbaar. Die laffe koplamp, de olie.. etc. Maar god, wat was reed dat ding goddelijk als je ergens in de Ardennen door een weiland aan het kachele was.. Overigens was de groene wel veel mooier ; ;)
Maar voor je zo ver was.... even uit mijn hoofd de hoeveelheid aanpassingen die dat ding had voor hij zo'n alleskunner was:

- verhoogd stuur
- verlaagde pegs
- verbreed/aangepast zadel
- tuning aan het blok (filters/carbs/afstelling)
- digitale CDI met aangepaste timing (uiteindelijke resultaat ~5pk extra)
- bizar lange voorruit
- handkappen

en dan was het nog steeds aan Alp, die ging kwispelen bij hogere snelheden, olie zoop als een tempelier en dat werd nog een graadje erger als je boven de 120 ging kachelen ivm het specifieke ontwerp van dit blok.

Maar inderdaad, je ging van zo'n ding houden. Moest ook wel, want anders was je niet bereid er zoveel werk in te blijven steken. Op de jaarlijkse keuringsdagen van de TAclub (@Grubeater weet er alles van) kwam telkens weer zoveel shit naar voren, mensen deden er gewoon te weinig aan, deels vanwege die status van 'legendarisch betrouwbaar' (... dus het blijft toch wel lopen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Maar voor je zo ver was.... even uit mijn hoofd de hoeveelheid aanpassingen die dat ding had voor hij zo'n alleskunner was:

- verhoogd stuur
- verlaagde pegs
- verbreed/aangepast zadel
- tuning aan het blok (filters/carbs/afstelling)
- digitale CDI met aangepaste timing (uiteindelijke resultaat ~5pk extra)
- bizar lange voorruit
- handkappen

en dan was het nog steeds aan Alp, die ging kwispelen bij hogere snelheden, olie zoop als een tempelier en dat werd nog een graadje erger als je boven de 120 ging kachelen ivm het specifieke ontwerp van dit blok.

Maar inderdaad, je ging van zo'n ding houden. Moest ook wel, want anders was je niet bereid er zoveel werk in te blijven steken. Op de jaarlijkse keuringsdagen van de TAclub (@Grubeater weet er alles van) kwam telkens weer zoveel shit naar voren, mensen deden er gewoon te weinig aan, deels vanwege die status van 'legendarisch betrouwbaar' (... dus het blijft toch wel lopen).
Ik ga hier wellicht spijt van hebben dat ik het post, maar ken je deze nog? 5 jaar geleden alweer!
De Transalp is toch gewoon een GROM XL? :+

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Ik ga hier wellicht spijt van hebben dat ik het post, maar ken je deze nog? 5 jaar geleden alweer!
De Transalp is toch gewoon een GROM XL? :+
[YouTube: Dell EMC Data Protection | Just OK is not OK]
_O- jaaaaaa inderdaad!!! Wat was dat geweldig leuk om te doen :D.

Heb het gelijk weer aan wat mensen laten zien, dat was echt een tof gelukte video.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2024 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
@Bommes, die pijl! _O- _O_

@botoo, was een zwarte marker niet sneller geweest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nico95 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:42:
[...]

u vraagt, wij draaien (had ik weer mooi een excuusje voor een avondritje op zoek naar een mooi plekje):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(locatie: begin landingsbaan Airport Eelde)
Voor RC vliegtuigjes? Mooie bike! Stond ook op mijn lijstje, maar was er mentaal nog niet aan toe. Dus toch maar voor de scrambler gegaan.

Als je nog meer mooie plekjes weet in de buurt dan houd ik mij aanbevolen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:14
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:15:
[...]

_O- jaaaaaa inderdaad!!! Wat was dat geweldig leuk om te doen :D.

Heb het gelijk weer aan wat mensen laten zien, dat was echt een tof gelukte video.
Zeker en thanks! Was een leuke filmdag daar in het bos :9

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
$n@p$hot schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:29:
@Bommes Hoe bevalt die afstandsbediening die op je stuur zit? Ik ben ook op zoek naar zoiets omdat ik altijd ruzie heb met de te kleine knoppen van mijn Sena. Heb je misschien een link waar ik hem kan bestellen?
Ik heb hem nog niet echt kunnen testen, dat gaat dit korte tripje denk ik wel gebeuren.
Ding komt van AliExpress af:
https://a.aliexpress.com/_EJIYn2n
Op mijn (navigatie) telefoon heb ik een appje om de knopjes van de afstandbediening anders te programmeren.
Doel is om met dit ding Osmand te besturen tijdens het rijden. In- en uitzoomen, scrollen door de kaart, enz.
HTT-Thalan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:35:
[...]

Ooh lijkt me erg tof, zo'n reis ondernemen. En zo'n motoraanhanger is toch wel gaaf/tof/handig....

ik ga het zondag proberen met mijn ouwe trouwe humbauer + een inrijklem en een bende spanbanden.

Veel plezier!!
Gebruik van een aanhangertje als deze is wel erg specifiek. Dat is natuurlijk wel een nadeel want verder voor niets anders te gebruiken.
Alhoewel ik er wel al een keertje met wat oude huisraad mee naar de stort ben gereden.
2 oude kasten plat er op, in die alle zooi en dat geheel vast gesjort (y)

Karretje kwam voorbij op MP voor €400 meteen opgehaald.

Overigens is het niet heel veel reis dit keer.
Ik vertrek met mijn gezin in de auto + kar met daarop de motor naar een huisje in de Cotswolds. Vanuit daar rijdt ik donderdagochtend ergens naar een punt om met @ToolkiT en een maat van hen uit England met zijn 3en naar het ABR terrein te rijden. Daar treffen we @Grubeater @A13X @_eLMo_ @harley @ll roel j en @Snuitebolletje

Daar is het 3 nachtjes kamperen, allerlei podia met muziek en sprekers uit het motor/avonturen wereldje. Er zijn Adventure motoren om te proefrijden, er is gear te koop, workshops, offroad tracks waar je over kan rijden, foodtrucks, kampeerplaatsen, sanitair, enz.
One stop festival voor de Adventure rijden zeg maar.
s006110 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de link, heb hem ook gelijk maar besteld
Geen garantie he.. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 20-06-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
gebruikershaes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Voor RC vliegtuigjes? Mooie bike! Stond ook op mijn lijstje, maar was er mentaal nog niet aan toe. Dus toch maar voor de scrambler gegaan.

Als je nog meer mooie plekjes weet in de buurt dan houd ik mij aanbevolen:)
nee voor van die grote, boeings enzo, weetjewel? ;) om precies te zijn hier: https://maps.app.goo.gl/iNP5BFDP5xGJbYyA9

poeh mooie plekjes in de buurt, wat valt allemaal onder in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Bommes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Ik heb hem nog niet echt kunnen testen, dat gaat dit korte tripje denk ik wel gebeuren.
Op mijn (navigatie) telefoon heb ik een appje om de knopjes anders te programmeren.
Doel is om met dit ding Osmand te besturen tijdens het rijden. In- en uitzoomen, scrollen door de kaart, enz.

[...]
Bedankt voor de link, heb hem ook gelijk maar besteld

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Bommes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Op mijn (navigatie) telefoon heb ik een appje om de knopjes van de afstandbediening anders te programmeren.
[...]
Nice, zag deze toevallig vorige week ook op een motor zitten maar kon de eigenaar niet vinden om naar te vragen. Zou deze zelf ook met Osmand willen gebruiken. Ben benieuwd of het een beetje lekker werkt, let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik vraag mij af wat je dan nog krijgt voor een oude alp?
Want dan kan je hem ook houden en als je wat meer tijd hebt ding weer netjes maken.. tegen die tijd er 1 kopen zal dure hobby worden.

Dat is ook de reden dat ik de twin nog gewoon heb staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
VIN nummer ontvangen, nu afspraak maken bij de RDW voor de importkeuring :).

Ben voor locatie Heerenveen gegaan ipv Zwolle. Is 10 minuten langer rijden, maar mocht ik alsnog besluiten de motor er zelf heen te rijden (met een eendagskenteken) is de route in ieder geval mooier en minder druk.

Keuring zal, behoudens tussenkomst van issues, donderdag 27 juni plaatsvinden *O*.

- edit -

eendagskenteken bleek gratis, dus gelijk ook maar aangevraagd :+.

[ Voor 75% gewijzigd door HTT-Thalan op 20-06-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
dat is nog redelijk vlot! wachttijden zijn volgens mij wel eens langer geweest!

leuk vooruitzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
kneusteun schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:15:
Ik vraag mij af wat je dan nog krijgt voor een oude alp?
Want dan kan je hem ook houden en als je wat meer tijd hebt ding weer netjes maken.. tegen die tijd er 1 kopen zal dure hobby worden.

Dat is ook de reden dat ik de twin nog gewoon heb staan.
Ik heb hem destijds voor 2000 euro verkocht via marktplaats. Koffers apart weg gegaan hier via tweakers. Ik denk niet dat ik ooit weer een alp zou halen tenzij ik hem gratis mag meenemen. Teveel werk aan een ik heb zat projecten momenteel in de werkplaats. Zelfs het onderhoud besteed ik tegenwoordig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nico95 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:54:
[...]

nee voor van die grote, boeings enzo, weetjewel? ;) om precies te zijn hier: https://maps.app.goo.gl/iNP5BFDP5xGJbYyA9

poeh mooie plekjes in de buurt, wat valt allemaal onder in de buurt?
Oeh ik wist helemaal niet dat je daar kon komen. In de buurt is Groningen, Friesland en Drenthe. Zelf find ik het altijd leuk om richting de Waddenzee te gaan. Beetje bovenin cruisen. Heeft iets vreedzaams die vlakte, zee lucht en uitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico95
gebruikershaes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:14:
[...]

Oeh ik wist helemaal niet dat je daar kon komen. In de buurt is Groningen, Friesland en Drenthe. Zelf find ik het altijd leuk om richting de Waddenzee te gaan. Beetje bovenin cruisen. Heeft iets vreedzaams die vlakte, zee lucht en uitzicht.
regio groningen een aanrader: bij aduard omhoog over N983 tot net voorbij Roodehaan, daar rechts zijlvestweg op (momenteel even dicht dacht ik), doorrijden tot aan winsum, door winsum ri. onderdendam (rechterkant van het water is leuker), dan omhoog richting warffum.

of in winsum naar beneden, net na winsum richting garnwerd (garnwerd aan zee leuk plekje voor een pauze), net daarna links, kom je weer omgeving aduard uit.

ik heb toevallig net een mooie route drenthe, stukje overijssel, friesland gemaakt, mocht je daar GPX van willen hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nico95 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:28:
[...]

regio groningen een aanrader: bij aduard omhoog over N983 tot net voorbij Roodehaan, daar rechts zijlvestweg op (momenteel even dicht dacht ik), doorrijden tot aan winsum, door winsum ri. onderdendam (rechterkant van het water is leuker), dan omhoog richting warffum.

of in winsum naar beneden, net na winsum richting garnwerd (garnwerd aan zee leuk plekje voor een pauze), net daarna links, kom je weer omgeving aduard uit.

ik heb toevallig net een mooie route drenthe, stukje overijssel, friesland gemaakt, mocht je daar GPX van willen hoor ik het wel ;)
Hehe ik heb toevallig gisteren de N983 gepakt. Dat is mijn go-to route als ik geen zin heb om uit te zoeken waar ik heen ga. Dan is dat rondje altijd leuk. Ik ga bij Wehe den Hoorn wel gewoon via de saaie weg terug richting Groningen. Gisteren was het alleen erg druk daar.
GPX altijd welkom ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
gebruikershaes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:37:
[...]

Hehe ik heb toevallig gisteren de N983 gepakt. Dat is mijn go-to route als ik geen zin heb om uit te zoeken waar ik heen ga. Dan is dat rondje altijd leuk. Ik ga bij Wehe den Hoorn wel gewoon via de saaie weg terug richting Groningen. Gisteren was het alleen erg druk daar.
GPX altijd welkom ;)
zie zo even niet hoe ik hier een bestand versturen kan, maar dit is de route in TomTom: https://plan.tomtom.com/r...3a-4281-b120-ab824f093580

ik vind bovenin groningen altijd makkelijk rijden zonder plan, veel leuks te vinden, drenthe moet er wat meer naar gezocht worden, Friesland kom ik minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Nico95 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:39:
[...]

zie zo even niet hoe ik hier een bestand versturen kan, maar dit is de route in TomTom: https://plan.tomtom.com/r...3a-4281-b120-ab824f093580

ik vind bovenin groningen altijd makkelijk rijden zonder plan, veel leuks te vinden, drenthe moet er wat meer naar gezocht worden, Friesland kom ik minder
Ja precies! Beetje op de bonnefooi bovenin is goed te doen. Bij Lauwersmeer, Moddergat enz.

Flinke route! Hoe lang heb je er over gedaan? En hoeveel had je last van je kont daarna? 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
gebruikershaes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:28:
[...]

Ja precies! Beetje op de bonnefooi bovenin is goed te doen. Bij Lauwersmeer, Moddergat enz.

Flinke route! Hoe lang heb je er over gedaan? En hoeveel had je last van je kont daarna? 😆
ik heb deze nog niet in zijn geheel gereden, het was een combinatie van een rondje ijsselmeer die ik een poosje geleden heb gereden (het stukje friesland) plus wat eigen kennis en inspiratie (stuk drenthe + overijssel).

afgelopen maandag vanaf assen met de klok mee gereden tot aan Kuinre, daar naar over de provinciale weg naar wolvega en de snelweg op terug naar Leek. dat was 300km, 1700 vertrokken, 2145 terug inclusief snelle hap onderweg. kont viel mee haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou, cbrretje op MF te koop aangeboden. Ben niet leniger geworden de laatste 4 jaar :X

Hoop dat m'n vraagprijs een beetje reëel is, en dat het niet "moie moter 1500 goet?!?!" regent of helemaal stil blijft

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Vandaag langs de pinautomaat gegaan voor de aanschaf van het nieuwe speeltje. "Nur Barzahlung" ofwel cash ;). Moest twee keer tappen want er paste maar zoveel door de gleuf... best dom dat we briefjes hebben die niemand mag/kan gebruiken, en dus alles met 50'jes moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Nur Bares ist Wahres

... tevens: pics, als het een motorspeeltje is he.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:28
Laatste paar dagen wat aan de xsr700 geklust, soloseat, steuntjes er vanaf, andere achterkant en knipperlichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PmuEXQLVjjLPiOiRNDLa3ADY_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxqhLhwcfrVJWlSN46IfxPR6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jw99wKC0kKYGWPuyZRASCeGAYv4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZky3PJf3Xs59bPPC4ozCxgn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTTBWuHYFDnBW3yyK6GLnT3EiFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcIXW1BtKDp62OtTRNgJIing.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online
steveman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:55:
^^ Nur Bares ist Wahres

... tevens: pics, als het een motorspeeltje is he.
Die fotos komen er wel :). Hier eentje van de offline gehaalde advertentie ( omdat ik er zondag om kom ):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScVJSUokEjlYhM-rgSwwZ00MxNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjS4nai5Qu9iiGrNsGnGGkSC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Nico95 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:28:
[...]

Racing aduard blijft leuk. Misschien wel de route die de meeste motorrijden hier in Grunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:03
Booyaa schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:26:
[...]

Racing aduard blijft leuk. Misschien wel de route die de meeste motorrijden hier in Grunn
Daar in Winsum is het stukje richting Schouwerzijl (vanaf industrieterrein Het Aanleg) nu even offroad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nadat de dealer de stroomkabels van de INNOVV K7 heeft gemonteerd, kon ik de rest doen. Zoals beloofd hieronder enkele beelden.

1080P 30 FPS + EIS (voorzijde)
[YouTube: Innovv K7 dashcam @1080P 30FPS +EIS (front)]

1080P 30 FPS + EIS (achterzijde)
[YouTube: Innovv K7 dashcam @1080P 30FPS +EIS (rear)]

1080P 60 FPS (voorzijde)
[YouTube: Innovv K7 dashcam @1080P 60FPS (front)]

1080P 60 FPS (achterzijde)
[YouTube: Innovv K7 dashcam @1080P 60FPS (rear)]

2K 30 FPS (achterzijde)
[YouTube: Innovv K7 dashcam @2K 30FPS (rear)]

De beeldkwaliteit op 1080P valt mij wel tegen. Je ziet dat het beeld bij 60 FPS wel vloeiender is dan bij 30 FPS. Ik denk dat ik 'em op 2K houd. Daarvan miste ik alleen een paar filmpjes, dus jullie moeten het hiermee doen.

De camera aan de voorzijde moet ik denk ik nog wel verplaatsen. Die zag ik bij wat meer toeren of hogere snelheid behoorlijk vibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:53
Africa Twin met kenteken 03-MP-NR toevallig iemand van hier?

Altijd fijn als een Italiaan met 4 wielen blokkerend (welke ABS??) een noodstop moet doen. Gelukkig zat die Italiaan wel op de linkerbaan (de andere baan dus), en hij haalde het nét. Dat was wel echt meer geluk dan wijsheid.
Ik zat op dat moment in de auto voor je. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.