Idem, heerlijk, beetje balanceren met dat ding op de saaie rechte stukken, nu heb ik iig iets interessanters te doen dan m'n snelheid constant houdenDrivinUCrazy schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:30:
Wat is daar erg aan? Die motor blijft wel rechtdoor gaan. Ik rij op de snelweg hele stukken zonder handen, al luchtgitaar en drumsolo's spelend. Zo lang het maar rustig is om me heen kan dat prima.
Cruise control is 1 van die dingen die je niet mist totdat je het gehad hebt.
leeg
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Voor de mensen met geld teveel en die nog een ducati willen met net wat andere look en veel te hoge prijs.
Prijs zal deze week wel een keer bijgevoegd worden release is donderdag.
Goede keuze! Ik rij nu een jaar of 4 met hetzelfde pak, bevalt helemaal prima. Nergens lekkage nog ondanks dat ik er een keer mee ongepland op straat ben gaan liggenibothead schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:35:
Zo nieuw pakkie gekocht ivm mijn oude Búse 1liner goretex toch ging lekker naar van tijd en het pak zich eigen vol zuigt met regen als ik rij.
2,5 jaar oud en 40k oud dus totaal nog niet versleten maar wilde al langer een revit Poseidon pak!
Nu dit weekend wezen shoppen [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hoe doet zo'n jas het nou met hoge temperaturen? Zeg 25+? En is zo'n pak nou écht het geld waard? Krijg je voor de helft van het geld, niet 90% van de performance?Chakotay schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:24:
[...]
Goede keuze! Ik rij nu een jaar of 4 met hetzelfde pak, bevalt helemaal prima. Nergens lekkage nog ondanks dat ik er een keer mee ongepland op straat ben gaan liggenGelamineerd Goretex zou ik ook echt niet meer zonder willen, dat werkt echt geniaal. Ik kan door een gigantische stortbui rijden, om 10 minuten later weer helemaal droog te zijn.
Ik zal aan het einde van de zomer ergens ook een nieuw pak willen kopen, en doe het liever in 1 keer goed dan.
Die laatste 10% zijn naar mijn ervaring (n=1) wel wat een pak het extra comfort en gemak geeft ten opzichte van de "eenvoudigere" pakken.Pyr0_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:39:
[...]
Hoe doet zo'n jas het nou met hoge temperaturen? Zeg 25+? En is zo'n pak nou écht het geld waard? Krijg je voor de helft van het geld, niet 90% van de performance?
Ik zal aan het einde van de zomer ergens ook een nieuw pak willen kopen, en doe het liever in 1 keer goed dan.
Maar het ligt ook helemaal aan waar jij het pak voor nodig hebt. Als je een mooiweerrijder bent dan zijn heel andere eisen voor jou belangrijk dan ivoor iemand die het hele jaar doorrijdt, of iemand die drie weke op vakantie gaat met wisselende weersomstandigheden.
Klopt, maar dan moet ook je toepassing daarnaar zijn. Want uiteindelijk gaat het wel om héél veel geld.Waaj schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:50:
[...]
Die laatste 10% zijn naar mijn ervaring (n=1) wel wat een pak het extra comfort en gemak geeft ten opzichte van de "eenvoudigere" pakken.
Precies dit. Voor de warmere en drogere dagtoertjes neem ik gewoon mijn lekke Büse pak. Waarvan de jas nog prima is, maar de broek lekt als een zeef. Dus voor een buitje op een warme dag: prima acceptabel.Maar het ligt ook helemaal aan waar jij het pak voor nodig hebt. Als je een mooiweerrijder bent dan zijn heel andere eisen voor jou belangrijk dan ivoor iemand die het hele jaar doorrijdt, of iemand die drie weke op vakantie gaat met wisselende weersomstandigheden.
Voor twijfelachtig weer, langere weekenden en vakanties pak ik het Richa Goretex Armada pak dat ik recent heb aangeschaft. Één pak zonder losse voeringen, veel ventilatiemogelijkheden, maar het heeft zich ook al bewezen om in een moesson waterdicht te zijn.
Ik heb die Richa Armada dus bewust uitgekozen op alle ventilatie-opties. Ik heb er nog geen 25+ mee gereden. Wel tot tegen de 25 graden, maar toen had ik nog niet alle ventilatie open. Ik verwacht dus dat dit prima gaat zijn.Pyr0_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:39:
[...]
Hoe doet zo'n jas het nou met hoge temperaturen? Zeg 25+? En is zo'n pak nou écht het geld waard? Krijg je voor de helft van het geld, niet 90% van de performance?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat is ook wel een voordeel van zo'n gelamineerde laag ipv een losse regenvoering, scheelt weer een extra laag welke de boel veel te warm maakt.
Het warmste waarmee ik erin gereden heb is rond de 40° een paar zomers terug. Zolang je blijft rijden is het het toen, maar met die temperaturen is alles te warm
Qua prijs, gelamineerd Goretex vind ik zeker de meerprijs waard. Ik heb echter geen ervaringen met vergelijkbare producten met andere merken. Rev'it heeft bijvoorbeeld ook jassen met Hydratex ipv Goretext, maar die zijn alsnog rond de €400
[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 27-05-2024 11:17 ]
Past perfect eenmaal op de motor zit de knie bescherming over mijn knie en de foto is inderdaad een L en heb nu een L short_eLMo_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:03:
@ibothead die broek lijkt wel wat lang? Rev’it heeft ook lengtematen zover ik weet.

740 euro voor Poseidon 2 jas en Poseidon 3 broek

Mijn buse pak was ook totaal 490 euro alleen gelamineerd in de binnenstof dus werdt me pak nog doorweekt nat
Dan heb ik ook nog jeans set en nog een echt doorwaai set motor kleding voor 25+ elke dag!
Dus ja eigenlijk veels te veel kleding

- 3 paar handschoenen (zomer, mid-season, winter)
- 3 paar laarzen/schoenen (tourlaarzen, soort-van-casual, sneakers)
- 3 jassen (doorwaai, leren jack, winter/gelamineerde jas)
- 2 motorjeans
- 1 gelamineerde broek
- 1 kevlar legging
Ouwe meuk die versleten is en niet meer past.
Met 2 doorwaai jassen, 1 gtx jas, 1 doorwaaibroek, 2 jeans, 1 textiele broek, 1 paar sneaker, 1 paar tourlaarzen en 1 paar crosslaarzen en 3 paar handschoenen denk ik niet dat die 2 oude textiele pakken die niet goed zitten nog in de roulatie opgenomen worden
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 27-05-2024 20:18 ]
Awesome
5x helm
6x jas
2x regenjack
3x broek
1x regenbroek
3x handschoenen
3 paar laarzen/schoenen
2 x goggles
2 x headsets
en
bakken met bescherming
En ondertussen zoek ik weer een broek

Grootste nadeel van afvallen, ben nu van 120kg naar 90kg gegaan en mijn protectie vest is te groot en broeken helemaal....

Mooi, die jas heb ik ook; Poseidon 2 (oh, dat heb je al geschrevenibothead schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:35:
Zo nieuw pakkie gekocht ivm mijn oude Búse 1liner goretex toch ging lekker naar van tijd en het pak zich eigen vol zuigt met regen als ik rij.
2,5 jaar oud en 40k oud dus totaal nog niet versleten maar wilde al langer een revit Poseidon pak!
Nu dit weekend wezen shoppen [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door Hkuit op 27-05-2024 23:19 ]
Vanwaar 5 helmenkneusteun schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:37:
Gaan we weer lijstjes maken?
5x helm
6x jas
2x regenjack
3x broek
1x regenbroek
3x handschoenen
3 paar laarzen/schoenen
2 x goggles
2 x headsets
en
bakken met bescherming
Ik heb 1 broek, 1 jas (met extra gevoerde binnenjas), 1 broek met dezelfde soort voering binnenbroek, 1 paar schoenen, 1 helm en 2 paar handschoenen (zomer/winter)
- 2x jas
- 2x broek
- 2x handschoenen
- 1x schoenen
- 1x regenkleding
Maar ik rij pas een half jaartje motor
EU DNS: 86.54.11.100
- 1x textielen jas
- 1x doorwaaijas
- 1x urban jas
- 1x textielen broek
- 1x jeans
- 1x rijlaarzen
- 1x sneakers
- 1x Helm (nog wel een oude liggen, maar door veel af te vallen is die te groot)
- 3x handschoenen(zomer, regen en cross
- 3x buffs
- 1x niergordel
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
2 helmen
1 doorwaaijas
1 denim motorshirt
1 gelamineerde jas
1 gelamineerde broek
1 motorjeans
1 textielbroek
3 paar handschoenen
2 paar schoenen
En sinds dit weekend een Pando motoskin onderbroek.
zeker, zeker
1 shark met zonnevizier, maar kwam een hjc tegen dus erbij gehaald. Shark uitgeleend aan een starter.RubjeMazter schreef op maandag 27 mei 2024 @ 22:00:
[...]
Vanwaar 5 helmen![]()
Ik heb 1 broek, 1 jas (met extra gevoerde binnenjas), 1 broek met dezelfde soort voering binnenbroek, 1 paar schoenen, 1 helm en 2 paar handschoenen (zomer/winter)doe ik 't dan juist verkeerd?
Dan 2 helmen adv/tour en 1 crosshelm.
Heb straat en offroad motoren dus dan moet je al snel je garderobe aanpassen.

Wat nog (semi)actief in gebruik is:
* 2x helm (1 systeemhelm met zonneklep & 1 integraalhelm)
* 1x textielpak (jas + broek gelamineerd goretex)
* 1x motorjeans
* 1x leren pak (2delig jas + broek. Oudste set die ik heb, uit 2007. Is eigenlijk wel eens aan vervanging toe, maar ik ga dit jaar zeer waarschijnlijk toch niet het circuit op)
* 1x rugprotector voor bij het leren pak
* 2x laarzen (1x gtx en 1x adventure)
* 3x handschoenen (2x zomer, 1x midseason/waterdicht. Winterhandschoenen zijn voor mietjes
Verder nog een grote doos vol oude meuk en nog 2 oude helmen die eens weg moeten

Oja ook nog een 1 delig leren pak en 3 helmen, waarvan er 1 weg gegooid kan worden. De andere 2 wissel ik af.A13X schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:17:
Ik moet vooral oude motorkleding eens gaan weggooien![]()
Ouwe meuk die versleten is en niet meer past.
Met 2 doorwaai jassen, 1 gtx jas, 1 doorwaaibroek, 2 jeans, 1 textiele broek, 1 paar sneaker, 1 paar tourlaarzen en 1 paar crosslaarzen en 3 paar handschoenen denk ik niet dat die 2 oude textiele pakken die niet goed zitten nog in de roulatie opgenomen worden
Iemand interesse in dat 1 delige pak? Mag weg voor, relatief, weinig. Maat 52. Ben zelf 187cm/83kg.
Die ouwe meuk zijn volgens mij ook nog eens 2 jassen en broeken. Moet ook nog een paar handschoenen meer hebben volgens mij
Hoe dan is in mijn geval simpel, krijg je vanzelf als je al een 21 jaar rijd.
Awesome
wd200 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 23:39:
Hier mensen ervaring met het gebruiken en rijden van een Motolug trailer ?
:strip_exif()/f/image/06rqLXKL5ud8l0Ih4gUJvG8h.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen Motolug, naar een Erde.
Wil je specifiek iets weten over de Motolug, of iets algemener over een motor aanhanger?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
N+1. Waarbij N het huidige aantal motorkledingstukken is.
Ik ben een wiskundig genie
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zo heb ik een revit h2o jas voor 5 of 6 tientjes nieuw gekocht, diezelfde jas koste overal nog dik 200+
Die laat ik dan niet liggen....
Momenteel heb ik een Shoei integraalhelm, maar ik ben aan het kijken naar een ander helm:
- Schuberth E2
- Arai Tour X5
- Shoei Neotec 3
Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
- Sena support is een must
- Chinmount moet mogelijk zijn
[ Voor 4% gewijzigd door c-nan op 28-05-2024 09:08 ]
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

:strip_exif()/f/image/hmsIYfb7UpbDDoJ4DOgPRN2k.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/CKfrPWGSv3OJ8qXM3p1p7f9m.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/dAJq2obzg6zwDzM9NaIfijiq.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ssHxS3GTkeLcB4kokZnZbq2j.jpg?f=fotoalbum_medium)
Fijn dat er bedrijven zijn welke nog fatsoenlijke service hebben
Toen ik van mijn scorpion s500 air oid naar m'n neotec 2 ging was dat een verademing. Zat veel fijner, stiller en zo fijn dat als je stilstaat die klep open kan.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:06:
Systeemhelm of integraalhelm, zit daar nog verschil in in comfort? Ik vind namelijk geen enkele helm lekker zitten.
Momenteel heb ik een Shoei integraalhelm, maar ik ben aan het kijken naar een ander helm:
- Schuberth E2
- Arai Tour X5
- Shoei Neotec 3
Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
Nu heb ik 4 jaar later een Scorpion adf-9000 air erbij, net zo stil, zit net zo fijn, maar veel betere en meer luchtstroom in de helm waardoor die neotec erg benauwd lijkt. Alleen jammer dat die klep niet open kan
Maar doordat hij beter doorlucht is dat amper een issue en draag ik nu standaard de adf-9000.
Mijn conclusie is dat je gewoon een fijne helm moet zoeken. De neotec is een goede helm, de adf ook. Het is maar net wat je wilt en zoekt in een helm.
Awesome
Waarom de Schuberth E2 in plaats van de S3? Is voor zover ik weet dezelfde helm. De systeem-tegenhanger is dan de C5.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:06:
Systeemhelm of integraalhelm, zit daar nog verschil in in comfort? Ik vind namelijk geen enkele helm lekker zitten.
- Schuberth E2
- Arai Tour X5
- Shoei Neotec 3
Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
Persoonlijk heb ik nu een Schuberth C3 Pro, na 2 Schuberth S2 integraal helmen te hebben versleten. Indien mogelijk ga ik terug naar integraal, dat vind ik toch nét wat fijner en veiliger aanvoelen.
Ik hoop dan ook dat de pasvorm van de S3 goed is voor mij, dan ben ik er snel uit. Maar eerst deze helm verslijten en wachten op mooie aanbiedingen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ben begonnen met een integraalhelm en na 5 jaar overgestapt naar een systeemhelm beide Nolans. Heb er zelf een N-com communicatieset bij dus dat is mooi geintegreerd met de Nolan helmen.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:06:
- Schuberth E2
- Arai Tour X5
- Shoei Neotec 3
Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
Persoonlijk vind ik een systeemhelm wel fijner zitten. Bij de Nolan die ik heb (nolan n90-3) doe je eerst je helm open voordat je hem opdoet, daarna klap je hem dicht.
In vergelijking is een:
Integraalhelm veiliger (zegt men)
Integraalhelm goedkoper
Integraalhelm mogelijk on chinmount op te zetten
Systeemhelm makkelijker opdoen
Systeemhelm heerlijk met lage snelheden en filerijden open te klappen
Systeemhelm tikkeltje zwaarder wat uit kan maken bij lange afstanden
Voor de 3 modellen die je hebt opgenoemd is het denk ik toch langs een helmenwinkel en uitproberen.
De E2 is een systeemhelm met klep, zie het als een C5 met een extra zonneklep er op:DrivinUCrazy schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:40:
[...]
Waarom de Schuberth E2 in plaats van de S3? Is voor zover ik weet dezelfde helm. De systeem-tegenhanger is dan de C5.
[...]

De S3 een integraalhelm:

Heel ander soort helm
Een extra voordeel van een systeemhelm vind ik ook wel dat je even een praatje kunt maken of de tankstation-winkel inlopen zonder de hele helm af te zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 28-05-2024 09:57 ]
Nou hoef ik met mijn 30 liter tank gelukkig niet heel vaak te tanken, maar mijn helm niet af hoeven te doen vind ik echt een pluspunt.Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:54:
[...]
Een extra voordeel van een systeemhelm vind ik ook wel dat je even een praatje kunt maken of de tankstation-winkel inlopen zonder de hele helm af te zetten.
Ook het opdoen lijkt mij makkelijker met een systeemhelm, ook een pluspunt.
Eigenlijk weet ik het al, ik moet een systeemhelm hebben. Beste is zoals er wordt gezegd om langs een winkel te gaan en passen.
Met de N90 misschien niet mogelijk door de positie van de vergrendelknop, maar bij veel systeemhelmen is een chinmount ook gewoon prima mogelijk. Op mijn ADX-1 heb ik er ook eentje zitten.mr.hypocrite schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Ben begonnen met een integraalhelm en na 5 jaar overgestapt naar een systeemhelm beide Nolans. Heb er zelf een N-com communicatieset bij dus dat is mooi geintegreerd met de Nolan helmen.
Persoonlijk vind ik een systeemhelm wel fijner zitten. Bij de Nolan die ik heb (nolan n90-3) doe je eerst je helm open voordat je hem opdoet, daarna klap je hem dicht.
In vergelijking is een:
Integraalhelm veiliger (zegt men)
Integraalhelm goedkoper
Integraalhelm mogelijk on chinmount op te zetten
Systeemhelm makkelijker opdoen
Systeemhelm tikkeltje zwaarder wat uit kan maken bij lange afstanden
Voor de 3 modellen die je hebt opgenoemd is het denk ik toch langs een helmenwinkel en uitproberen.
Dat van die klep wist ik, maar ik was in de veronderstelling dat het een integraalhelm was. De S3 met klep dus.Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:54:
[...]
De E2 is een systeemhelm met klep, zie het als een C5 met een extra zonneklep er op:
[Afbeelding]
De S3 een integraalhelm:
[Afbeelding]
Heel ander soort helm
Met 30dB otoplastieken hoor ik nog steeds niks, dus wil ik een gesprek voeren moet ik nog steeds mijn helm afzetten. Vandaar dat die meerwaarde er voor mij totaal niet is.
[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-05-2024 10:04 ]
Een helm passen zou ik sowieso altijd doen, elk merk helm zit net weer even anders. De enige uitzondering is als je precies dezelfde helm opnieuw koopt als vervangingc-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:00:
[...]
Nou hoef ik met mijn 30 liter tank gelukkig niet heel vaak te tanken, maar mijn helm niet af hoeven te doen vind ik echt een pluspunt.
Eigenlijk weet ik het al, ik moet een systeemhelm hebben. Beste is zoals er wordt gezegd om langs een winkel te gaan en passen.
Klopt ook wel, maar ik doe graag wat voorwerk zodat ik weet wat ik wil als ik in de winkel staChakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:04:
[...]
Een helm passen zou ik sowieso altijd doen, elk merk helm zit net weer even anders. De enige uitzondering is als je precies dezelfde helm opnieuw koopt als vervanging
Wordt nog wel een uitdaging om alle 3 de helmen die ik noemde in dezelfde winkel in de juiste maat te vinden
En ik rij ook regelmatig met wat antiek 50cc spul, en dan blijft de klep gewoon lekker open staan (waarvan ik eigenlijk niet zeker weet of het mag). Ziet er niet heel charmant uit ofzo, maar zo zie ik er zelf ook niet uit op een brommer

Wat ik dus nooit snap, want ik kan mijn bril echt niet op houden bij het op- en afzetten van een systeemhelm.Koekstra schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:08:
Voor mij was de keus voor een klep gewoon heel snel gemaakt als brildrager
Slecht idee... Hoe laat?
Toch even wat meer oefenen op de techniek dan denk ik..GSX-MAN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:09:
[...]
Wat ik dus nooit snap, want ik kan mijn bril echt niet op houden bij het op- en afzetten van een systeemhelm.
Beetje lastig uitleggen, maar ik kantel hem eigenlijk over m'n hoofd. Alsof je een capuchon achterstevoren over je hoofd zou doen zegmaar
Hoe doe je hem op? Gaat hier juist prima, terwijl ik een redelijk brede bril heb. Sinds ik die E1 heb hoeft de bril nooit meer af bij het op/afzetten van de helm, erg prettig.GSX-MAN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:09:
[...]
Wat ik dus nooit snap, want ik kan mijn bril echt niet op houden bij het op- en afzetten van een systeemhelm.
Let wel op @c-nan dat de helm voor bovenstaande goed gekeurd dient te zijn. Dan heeft hij een Jet helm en een integraal helm keuring. Bij de Neotec zul je hem dan in de 2e vergrendeling moeten drukken.mr.hypocrite schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:50:
[...]
Overigens vind ik dat bij de Neotec 2 helemaal niet fijn om te doen. De klep word een windvanger en omdat het kinstuk bovenop staat word de gewichtsverdeling vervelend.
Awesome
Ik heb tussen 1998 en 2023 altijd met een zonnebril op gereden, die schuif ik er gewoon in als ik de helm heb opgezet. Inmiddels een ingebouwd zonnevizier, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik dat fijner vind.
Slecht idee... Hoe laat?
Ah ja, heb zelf alleen nog Nolans gehad (recent identieke N90-3 gekocht) dus wist niet af van andere merken. Nolan's systeem om klep open te doen werkt wel heel fijn en goed. Weet niet hoe het werkt met andere helmen.Melkunie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:03:
[...]
Met de N90 misschien niet mogelijk door de positie van de vergrendelknop, maar bij veel systeemhelmen is een chinmount ook gewoon prima mogelijk. Op mijn ADX-1 heb ik er ook eentje zitten.
Als brildrager zou ik sowieso nooit meer zonder ingebouwd zonnevier willenGSX-MAN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:15:
De integraalhelm heeft mijn absolute voorkeur. Stiller, intrinsiek sterker, ik heb ook nooit behoefte aan een systeemhelm gehad. Wat mij betreft een ingewikkelde oplossing voor een niet bestaand probleem.
Ik heb tussen 1998 en 2023 altijd met een zonnebril op gereden, die schuif ik er gewoon in als ik de helm heb opgezet. Inmiddels een ingebouwd zonnevizier, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik dat fijner vind.
Die externe zonneklep is vooral prettig bij laagstaande zon, en omdat ik het wel leuk vind staan bij een adventure-fiets
[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 28-05-2024 10:23 ]
Shoei met personal fitting is king.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:06:
- Schuberth E2
- Arai Tour X5
- Shoei Neotec 3
Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
Dus heb ik HJC geprobeerd, maar die pasvorm bleek niet geschikt voor mij. Nu een Shoei GT Air II. Ook heel comfortabel, en de Sena zit er zonder gedoe in.
Slecht idee... Hoe laat?
[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 28-05-2024 10:46 ]
Mijn pa heeft zo'n bril die donker wordt bij zonlicht en weer licht wordt als het bewolkt wordt.Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:22:
[...]
Als brildrager zou ik sowieso nooit meer zonder ingebouwd zonnevier willenBril al rijdend omwisselen voor een zonnebril op sterkte is geen optie, en een normaal donker vizier is niet praktisch bij wisselende weersomstandigheden of een heen/terugrit in het donker.
Die externe zonneklep is vooral prettig bij laagstaande zon, en omdat ik het wel leuk vind staan bij een adventure-fietsAls ik op een sportmotor rij gaat het ding er af, dan zit hij door de zithouding alleen maar in de weg.
Je hebt daar nu ook hele vizieren in.
Ik zet eerst de helm met 2 handen met de randen vanaf de boven/achterkant van mijn hoofd ongeveer op mijn oren, dan is hij al over de uiteinden van de brillenpoten heen:
:strip_exif()/f/image/aBEQhLfLwPNkYBxrp1MsVqtv.jpg?f=fotoalbum_large)
(Op de foto even mijn één hand, mijn 3e hand ligt nog beneden)
Daarna schuin naar voren/beneden schuiven tot hij helemaal op is, dat kan ook met één hand:
:strip_exif()/f/image/tZ5PfPzpM4BzRzhEyqh9mWgE.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan kan ie dicht
:strip_exif()/f/image/Apq7ydQVXZdO2pdoiDcNwfAT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, ik moet nodig eens die baard trimmen

Ik ken ze inderdaad, zou het opzich wel eens willen proberen. Beetje lastig alleen om een bril op de juiste sterkte (-6/-8) te vinden om even te testenkneusteun schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Mijn pa heeft zo'n bril die donker wordt bij zonlicht en weer licht wordt als het bewolkt wordt.
Je hebt daar nu ook hele vizieren in.
Ik heb (meestal) mijn bril op als ik ga touren, dan is (vind ik) een systeemhelm helemaal ideaal met opzetten.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:00:
[...]
Nou hoef ik met mijn 30 liter tank gelukkig niet heel vaak te tanken, maar mijn helm niet af hoeven te doen vind ik echt een pluspunt.
Edit: zoals @Chakotay laat zien, ongeveer dan. Mijn baard is ook niet getrimd. Dat is heel af en toe het enige nadeel.
[ Voor 9% gewijzigd door ozzynator op 28-05-2024 10:58 ]
zeker, zeker
De mijn heeft een grendeltje meer aan de onderkant zitten, wat naar binnen gericht. Kan nu geen foto maken van de mijne, maar Chakotay laat het hier meteen goed zien bij z'n Schuberthmr.hypocrite schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:16:
[...]
Ah ja, heb zelf alleen nog Nolans gehad (recent identieke N90-3 gekocht) dus wist niet af van andere merken. Nolan's systeem om klep open te doen werkt wel heel fijn en goed. Weet niet hoe het werkt met andere helmen.
Chakotay in "Hét grote motortopic - Deel 26 (2024)"
Wel online plaatje gevonden van mij Scorpion waarop het rode grendeltje ook goed zichtbaar is: https://i.imgur.com/TDT4Kye.png
let wel op.. die dingen zijn erg gevoelig bij instalatie.. het is de moeite om de dealer het te laten doen..Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:45:
De Schuberth E2 heeft overigens een voorbereiding voor een SC2 communicatiesysteem welke je er zo in kan klikken. Dat is een Sena met een Schuberth-sticker (en markup)
Ik had de mijne zelf gedaan.. leek simpel maar de contactpunten zijn erg gevoelig.. uiteindelijk vorig jaar bij ABR door de Schuberth mensen laten fixen.. en die zei ook: door de dealer laten instaleren, je betaald er immers al genoeg voor.. maar ja ik had hem los online gekocht..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
:strip_exif()/f/image/RGUM4MNZVbtS9JbZDWbgbxDL.jpg?f=fotoalbum_large)
Losmaken & openklappen gaat altijd prima in één keer met 1 hand, voor het goed vergrendelen bij het sluiten moet ik vaak wel even aan beide kanten knijpen tot hij vastklikt. Kan alsnog met 1 hand, maar is een extra handeling. Bij de E2 is de hele kin als het goed is wat stijver, waardoor hij wel in 1x vastklikt aan beide kanten.
@ToolkiT ah, goed om te weten, ik heb hier uberhaupt geen ervaring met communicatiesetjes. Wel slordig dat dat zo gevoelig is, van zo'n plug en play systeem zou je juist verwachten dat het makkelijk zelf te doen is.
[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 28-05-2024 11:05 ]
met mijn C5 doe ik zelfde met zonnebril op.. werkt ideaal.. en in de helm zit ruimte voor dikkere brilpoten (wat wel handig is met de Rayban Meta)Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:53:
Voor het opzetten van een syteemhelm zonder bril af te zetten, ik heb eens gekeken hoe ik dat nou eigenlijk doe
Ik zet eerst de helm met 2 handen met de randen vanaf de boven/achterkant van mijn hoofd ongeveer op mijn oren, dan is hij al over de uiteinden van de brillenpoten heen:
[Afbeelding]
Daarna schuin naar voren/beneden schuiven tot hij helemaal op is, dat kan ook met één hand:
[Afbeelding]
En dan kan ie dicht
[Afbeelding]
[...]
Ik ken ze inderdaad, zou het opzich wel eens willen proberen. Beetje lastig alleen om een bril op de juiste sterkte (-6/-8) te vinden om even te testen
de Schuberths zijn trouwens dubbel gecertificeerd.. dus ook als open helm.. technisch gesproken moet je dan wel een klikding omzetten zodat hij niet meer dicht kan klappen.. maar ik vermoed dat niemand dat ook doet en dat dat puur en alleen maar voor de certificering regels is..Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:03:
Het rode hendeltje is inderdaad voor het vergrendelen van de helm, dat trekt aan beide kanten een metalen haak om de pen die op deze foto te zien is:
[Afbeelding]
Losmaken & openklappen gaat altijd prima in één keer met 1 hand, voor het goed vergrendelen bij het sluiten moet ik vaak wel even aan beide kanten knijpen tot hij vastklikt. Kan alsnog met 1 hand, maar is een extra handeling. Bij de E2 is de hele kin als het goed is wat stijver, waardoor hij wel in 1x vastklikt aan beide kanten.
@ToolkiT ah, goed om te weten, ik heb hier uberhaupt geen ervaring met communicatiesetjes. Wel slordig dat dat zo gevoelig is, van zo'n plug en play systeem zou je juist verwachten dat het makkelijk zelf te doen is.
Daar ging ik ook van uit.. maar het plaatje waar de contactpunten op zitten kan makkelijk losgaan en dan maakt hij niet goed contact.. als je alle truukjes weet is het zo gedaan.. maar als n00b doe je het heel makkelijk net fout.. en dan hoor je maar 1 kanaal en doet hij het niet goed met connecten etc..Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:03:
Dat is alleen bij de C5 / E2 dan denk ik? Mijn E1 heeft daar geen klikding voor, en in de handleiding zie ik letterlijk dit staan:ToolkiT schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:06:
[...]
de Schuberths zijn trouwens dubbel gecertificeerd.. dus ook als open helm.. technisch gesproken moet je dan wel een klikding omzetten zodat hij niet meer dicht kan klappen.. maar ik vermoed dat niemand dat ook doet en dat dat puur en alleen maar voor de certificering regels is..
:fill(white):strip_exif()/f/image/ySFx1BNbFNFLfuHbxzVsHhNS.png?f=user_large)
Grootste ergernis die ik heb bij m'n C3 is de ventilatie! Of beter gezegd het gebrek eraan. Als de zon erop staat met het vizier dicht wordt het echt snel warm, zet zeer regelmatig het vizier open op de kleinste stand onder het rijden om het wat te verlichten. Helemaal open alleen in dorpjes, met de kans dat er een beestje oid inkomt.. Als ik dat had geweten van te voren dan had ik waarschijnlijk niet dezelfde helm gekocht. Verder zit ie wel super comfortabel gelukkig.
Nog bedankt voor de tips qua kleding gisteren btw, leuk om te lezen! Ga ik meenemen. Ik heb zelf al een echte doorwaai jas gehaald (Rev'it Eclipse). Eigenlijk alleen geschikt bij 20+ graden, en natuurlijk totaal niet waterdicht. Dus wil ooit nog eens een pak halen wat gewoon in alle omstandigheden het goed doet. En dan mag het wat geld kosten, want dat gaat dan hopelijk ook jaren mee.
What!? Geen gezichts tattoo? Toch een beetje teleurgesteldChakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:53:
Voor het opzetten van een syteemhelm zonder bril af te zetten, ik heb eens gekeken hoe ik dat nou eigenlijk doe
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan kan ie dicht
[Afbeelding]
[...]
Ik ken ze inderdaad, zou het opzich wel eens willen proberen. Beetje lastig alleen om een bril op de juiste sterkte (-6/-8) te vinden om even te testen
Awesome
Van het weekend naar NL gevlogen..
Ik op de motor omdat je dan gratis kan parkeren op Heathrow
:fill(white):strip_exif()/f/image/CsKZXpwHXl91ABFfeqJruuXM.png?f=user_large)
Vorige keer had ik mijn motorpak aan met normale broek eronder en motorlaarzen.. deze deed ik dan in de panniers en top box.. maar deze keer dacht ik: ik doe mijn rokker jeans en mijn boots aan.. dan hoef ik niet de panniers eraan te hangen en kan ik makkelijker file door (als dat nodig is)..
Maar dat plan werkte toch minder..
De D3O® GHOST™ armour word namelijk door de body scanners als verdacht gededecteerd.. dus body check.. ik kon op het scherm precies zien waar de alarm plekken waren dus had al meteen door wat er aan de hand was en kon het ze vertellen..
Toen moesten mijn boots ook nog geswiped worden op chemische componenten.. gingen ook af

Na een retest ging het gelukkig ok..
Op terugweg op schiphol ditto (al moesten mijn boots uit en via de scanner dus daar geen gedoe mee..)
Dus volgende keer maar weer motorpak over burgerkleding aan..
ja bij de C3pro mocht het officieel ook niet..Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:10:
[...]
Dat is alleen bij de C5 / E2 dan denk ik? Mijn E1 heeft daar geen klikding voor, en in de handleiding zie ik letterlijk dit staan:
[Afbeelding]
Nou moet ik zeggen dat ik zelden open rijdt.. maar soms als het warm weer is en je rijd in de stad kan het wel lekker zijn..
ik rijd wel veel met vizier open.. zeker omdat ik meestal ook een zonnebril oid op heb..Pyr0_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:14:
Ik vind dat rode hendeltje om de klep open te krijgen vaak érg stroef open gaan bij mijn Schubert C3 Pro. Sta er regelmatig mee te klooien om 'm open te krijgen. Merk wel dat het langzaam beter gaat naarmate ik de helm langer heb, maar af en toe sta ik er echt mee te klooien.
Grootste ergernis die ik heb bij m'n C3 is de ventilatie! Of beter gezegd het gebrek eraan. Als de zon erop staat met het vizier dicht wordt het echt snel warm, zet zeer regelmatig het vizier open op de kleinste stand onder het rijden om het wat te verlichten. Helemaal open alleen in dorpjes, met de kans dat er een beestje oid inkomt.. Als ik dat had geweten van te voren dan had ik waarschijnlijk niet dezelfde helm gekocht. Verder zit ie wel super comfortabel gelukkig.
Nog bedankt voor de tips qua kleding gisteren btw, leuk om te lezen! Ga ik meenemen. Ik heb zelf al een echte doorwaai jas gehaald (Rev'it Eclipse). Eigenlijk alleen geschikt bij 20+ graden, en natuurlijk totaal niet waterdicht. Dus wil ooit nog eens een pak halen wat gewoon in alle omstandigheden het goed doet. En dan mag het wat geld kosten, want dat gaat dan hopelijk ook jaren mee.
Twee jaar geleden was ik op Basel de sjaak, mijn rugzak werd gecontroleerd. Dezelfde rugzak waarmee ik regelmatig op de schietbaan sta en waar ik lege hulzen en een pistool in gooi. Stomverbaasd dat er niets afging.ToolkiT schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:18:
Toen moesten mijn boots ook nog geswiped worden op chemische componenten.. gingen ook af![]()
Na een retest ging het gelukkig ok..
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
ik heb het andersom wel eens gehad dat ik in de US sochtens in een schooting range was geweest (maar niet geschoten had) en savonds op het vliegveld het alarm afging.. swipe van mijn tas en check was weer ok en ik mocht door.. maar de scanner pikte de GPR uit de lucht wel op blijkbaar..GSX-MAN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:30:
[...]
Twee jaar geleden was ik op Basel de sjaak, mijn rugzak werd gecontroleerd. Dezelfde rugzak waarmee ik regelmatig op de schietbaan sta en waar ik lege hulzen en een pistool in gooi. Stomverbaasd dat er niets afging.
Over security gesproken op schiphol had ik helemaal feest.. mijn tas vol nederlands eten triggerde ook een volledig onderzoek:
ToolkiT in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1"
[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 28-05-2024 11:39 ]
Dat heb ik ook wel eens als het echt hard regent, vooral toen ik nog wat meer met mijn helm in de wind zat ipv nu achter een groot scherm. Als de onderste ventilatie op de kin open staat, waait daardoor heel mooi de regen naar binnenGSX-MAN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:36:
Over helmen gesproken: wij reden dus een kleine anderhalve week geleden in de stromende regen door het Zwarte Woud. Alles, maar dan ook alles werd nat, ook de binnenkant van mijn helm. Maar wat ik nog nooit had meegemaakt: er waaide met mijn vizier dicht ook water in mijn gezicht. En mijn pinlock bleek niet lekker aan te sluiten, dus besloeg de hele bende ook nog.
Over Britse douane gesproken, een aantal jaar terug (ruim voor Brexit) ben ik wel eens met een vriend naar Manchester gereden om daar een auto op te halen... 2 relatief jonge gasten in de voorloop-leaseauto van mijn werk (met onduidelijke papieren), met als bagage alleen een paar broodjes kaas en 10k GBP in contanten. Dat duurde ook wel even voor dat we door mochten

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 28-05-2024 11:46 ]
die broodjes kaas zijn wel verdacht ja!Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:44:
[...]
Dat heb ik ook wel eens als het echt hard regent, vooral toen ik nog wat meer met mijn helm in de wind zat ipv nu achter een groot scherm. Als de onderste ventilatie op de kin open staat, waait daardoor heel mooi de regen naar binnen
Over Britse douane gesproken, een aantal jaar terug (ruim voor Brexit) ben ik wel eens met een vriend naar Manchester gereden om daar een auto op te halen... 2 relatief jonge gasten in de voorloop-leaseauto van mijn werk (met onduidelijke papieren), met als bagage alleen een paar broodjes kaas en 10k GBP in contanten. Dat duurde ook wel even voor dat we door mochten
Ik zit juist sinds eind augustus weer achter een scherm, al die jaren naked had ik het nog niet meegemaakt. En de voering van de helm was ook een spons geworden, dus een zeiknat gezicht toen ik 'm bij de benzinepomp afzette.Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:44:
[...]
Dat heb ik ook wel eens als het echt hard regent, vooral toen ik nog wat meer met mijn helm in de wind zat ipv nu achter een groot scherm. Als de onderste ventilatie op de kin open staat, waait daardoor heel mooi de regen naar binnen
Dat was ook een beproeving. Tanken, lunchen, en dan al die natte zooi weer aan en op en weer op weg. Handschoenen die niet lekker meer aan gaan zijn ook zo kut.
Maar goed, wel een paar hele mooie ritten gemaakt en het was weer een heel toffe vakantie. Zit tien keer liever in de stromende regen op de motor naar een mooie locatie dan in de zon op weg naar mijn werk.
Slecht idee... Hoe laat?
Ik heb een Scorpion Systeemhelm, daarbij klapt het kind stuk volledig naar achteren.A13X schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:13:
[...]
Let wel op @c-nan dat de helm voor bovenstaande goed gekeurd dient te zijn. Dan heeft hij een Jet helm en een integraal helm keuring. Bij de Neotec zul je hem dan in de 2e vergrendeling moeten drukken.
Overigens vind ik dat bij de Neotec 2 helemaal niet fijn om te doen. De klep word een windvanger en omdat het kinstuk bovenop staat word de gewichtsverdeling vervelend.
Vangt dus geen wind meer, ideaal. Ding is ook voor beide goedgekeurd.
:strip_exif()/f/image/aXsLpPTZlkbbS64dyX8hibfI.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is nog mijn vorige helm, mat grijze. Heb nu weer de zelfde maar dan wit.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nu zou dat vier frikandelbroodjes en een tray Red Bull zijn.
Slecht idee... Hoe laat?
Wij waren ook zeiknat geworden richting de Vogezen, sinds we terug zijn is het geen bal aan om in Nederland motor te rijdenGSX-MAN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:49:
[...]
Ik zit juist sinds eind augustus weer achter een scherm, al die jaren naked had ik het nog niet meegemaakt. En de voering van de helm was ook een spons geworden, dus een zeiknat gezicht toen ik 'm bij de benzinepomp afzette.
Dat was ook een beproeving. Tanken, lunchen, en dan al die natte zooi weer aan en op en weer op weg. Handschoenen die niet lekker meer aan gaan zijn ook zo kut.
Maar goed, wel een paar hele mooie ritten gemaakt en het was weer een heel toffe vakantie. Zit tien keer liever in de stromende regen op de motor naar een mooie locatie dan in de zon op weg naar mijn werk.
Als ik het goed herinner moesten we die dingen daadwerkelijk inleveren, iets met invoeren van koeien-producten tijdens en of andere koeienziekte-golf
& @ToolkiT Ik heb op zich ook wel vaak het zonnevizier naar beneden, dus dat helpt inderdaad wel om de ogen te beschermen. Al komt er nog steeds veel vuil en deeltjes in je ogen zo, paar weken terug op een warme dag vrijwel de hele rit m'n vizier open gehad. Maar in de avond toch wel last gehad van m'n ogen van de zooi die er in was gekomen. Sindsdien toch wat bewuster mee om aan het gaan, beetje de stelregel dat buiten de bebouwde kom m'n vizier gewoon dicht moet, evt op de kleinste stand open.Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:16:
@Pyr0_ de ventilatie van de E1 kan beter inderdaad, ik heb er echter niet zoveel last van aangezien ik onder de ~70 toch altijd met het vizier open rij. Ogen zijn alsnog beschermd door mijn bril & vaak het zonnevizier
Kan me goed voorstellen dat er geen bal aan is om in groot deel van Nederland te motorrijden. Kaarsrechte wegen en overal snelheidsbeperkende maatregelen... Om over de verkeersdrukte maar niet te beginnen.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:51:
[...]
Wij waren ook zeiknat geworden richting de Vogezen, sinds we terug zijn is het geen bal aan om in Nederland motor te rijdenstoplicht naar stoplicht ipv uren lekker touren.
Wat ben ik blij dat ik kort bij de Ardennen en Eifel woon!
Zo'n klep is wel fijn heb ik gemerkt. Een poosje zo'n endurohelm gehad en ik mis soms die klep tegen de zon. Ik ga toch eens kijken naar zo'n E2.Chakotay schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:54:
[...]
De E2 is een systeemhelm met klep, zie het als een C5 met een extra zonneklep er op:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Tussen zonnevizier en je ogen zit vaak een behoorlijk gat waar spul in kan waaien.. een (zonne/veiligheids)bril heeft dat wat minder.. zonnevizier gebruik ik eigenlijk zelden..Pyr0_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:01:
[...]
& @ToolkiT Ik heb op zich ook wel vaak het zonnevizier naar beneden, dus dat helpt inderdaad wel om de ogen te beschermen. Al komt er nog steeds veel vuil en deeltjes in je ogen zo, paar weken terug op een warme dag vrijwel de hele rit m'n vizier open gehad. Maar in de avond toch wel last gehad van m'n ogen van de zooi die er in was gekomen. Sindsdien toch wat bewuster mee om aan het gaan, beetje de stelregel dat buiten de bebouwde kom m'n vizier gewoon dicht moet, evt op de kleinste stand open.
Dat viel mij van het weekend ook op.. veel motoren op de weg, maar de wegen waren vrij saai vergeleken met wat ik gewend ben..Pyr0_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:01:
[...]
Kan me goed voorstellen dat er geen bal aan is om in groot deel van Nederland te motorrijden. Kaarsrechte wegen en overal snelheidsbeperkende maatregelen... Om over de verkeersdrukte maar niet te beginnen.
Wat ben ik blij dat ik kort bij de Ardennen en Eifel woon!
Ja, wat een verschil hè? Het begon voor ons in de Vogezen, daarna Zwarte Woud en Eifel. Zwarte Woud letterlijk in het water gevallen, maar wat hebben we weer veel mooie bochten en hoogteverschil gezien. En er zit op mijn achterband nu aan weerskanten nog geen duimbreed aan ongebruikt rubber, dat is ook jaren anders geweest.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:51:
[...]
Wij waren ook zeiknat geworden richting de Vogezen, sinds we terug zijn is het geen bal aan om in Nederland motor te rijdenstoplicht naar stoplicht ipv uren lekker touren.
Slecht idee... Hoe laat?
Goed punt! Eigenlijk eens proberen of zoiets als dit, of dit, beetje werkt met helm op. Dan sluit je je ogen toch een stuk beter af.ToolkiT schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:11:
Tussen zonnevizier en je ogen zit vaak een behoorlijk gat waar spul in kan waaien.. een (zonne/veiligheids)bril heeft dat wat minder.. zonnevizier gebruik ik eigenlijk zelden..
Al vindt ik een zonnevizier toch wel heel handig. Zoals afgelopen zondag, was het toch best wat bewolkt, en als de zon dan even wegvalt en je rijdt in een bos ofzo dan is het algauw erg donker met zonnevizier(/bril). Dan is het wel fijn om even het vizier terug omhoog te klappen.
Zouden daarom al die stoplichtsprintkanonnen zo populair zijn hier in Nederland?ToolkiT schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:11:
Dat viel mij van het weekend ook op.. veel motoren op de weg, maar de wegen waren vrij saai vergeleken met wat ik gewend ben..
deze https://www.safetygoggles...fety-glasses-tracpsj.html heb ik, die zijn fijn, sluiten goed af rond je ogenPyr0_ schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:21:
[...]
Goed punt! Eigenlijk eens proberen of zoiets als dit, of dit, beetje werkt met helm op. Dan sluit je je ogen toch een stuk beter af.
Al vindt ik een zonnevizier toch wel heel handig. Zoals afgelopen zondag, was het toch best wat bewolkt, en als de zon dan even wegvalt en je rijdt in een bos ofzo dan is het algauw erg donker met zonnevizier(/bril). Dan is het wel fijn om even het vizier terug omhoog te klappen.
[...]
Zouden daarom al die stoplichtsprintkanonnen zo populair zijn hier in Nederland?
Ik zou je laten adviseren in een winkel. Ik gebruik momenteel een Shoei GT Air 2 (met Sena SRL 2). Dit was op advies van de verkoper ism met custom fit. Nog nooit een helm gehad die zo fijn zit.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:06:
- Schuberth E2
- Arai Tour X5
- Shoei Neotec 3
Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3m10ELXKjKslzvrLVYVNvDzG.jpg?f=user_large)
Wat betreft de lijstjes, dit is helm vier van de vijf en helm zes verwacht ik deze week binnen te krijgen
Als ik nog iemand blij kan maken met een graties integraal helm met pinlock (altijd met muts gedragen) dan dm me maar.
:strip_exif()/f/image/2yNy896WtCEW8HOJXxQvAhO7.jpg?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/Xr1I5KPJuefrd0kmFWynmk3L.jpg?f=fotoalbum_small)
[ Voor 23% gewijzigd door botoo op 28-05-2024 13:31 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
De E1 wordt ook nog verkocht, die is nu een stuk goedkoper dan de E2.mphilipp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:06:
[...]
Zo'n klep is wel fijn heb ik gemerkt. Een poosje zo'n endurohelm gehad en ik mis soms die klep tegen de zon. Ik ga toch eens kijken naar zo'n E2.
@botoo bijzondere helm, beetje Darth Vader achtig
Er hingen een hele hoop kettingen en sloten.. ik denk voor de frequent flyers die gewoon hun ketting daar laten hangen...Jolke schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:05:
@ToolkiT, er hangen nog een paar sloten recht op de foto. Worden die ook gratis verstrekt?
Is zo een chinmount een toevoeging, of maakt dat je helm onnodig instabieler?
zeker, zeker
Ik merk niets van instabiliteit met de GoPro maar ik heb de GoPro Hero5 Session en die is echt mini mini (38x38x38 mm), veel kleiner dan de nieuwe mini's. Het formaat kan mss uitmaken maar zo op de kin verwacht ik weinig last van de wind, behalve als je links/recht kijkt, dan merk je het wel dat er iets op je kin zit.ozzynator schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:28:
[...]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb er zelf ook eentje op m'n helm en omdat ie in 't midden zit merk je er vrijwel niets van.ozzynator schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:28:
[...]
Ik heb het niet geprobeerd maar kan me indenken dat als je de mount + camera aan de zijkant doet het meer weerstand biedt en het daarmee wat vervelender is om hem op te hebben.
Eens over nadenken, first person vanaf de helm is wel toffer om te kijken vind ik zelf.
zeker, zeker
Ja ook ik zeg: het is elk cent waard! Ikzelf heb Revit Trench jas en Revit Poseidon jas nu 4 jaar en nu pas krijg ik in een stortbui minimale lekkages bij m'n ellebogen. Dit wordt gewoon gratis hersteld door Revit/GoreTex, maar dan ben ik 'm max 6 weken kwijt...Pyr0_ schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:39:
[...]
Ik zit nu naar een tweede pak te kijken, en dan weer GoreTex 3 laags, kost wat maar dan heb je ook wat.
Als je je motor voor dagelijks woonwerk verkeer gebruikt en voor lange ritten/vakanties, dan is het (voor mij) zeer zeker elk cent waard.
Had laatst ook de Dominator gepast, maar is niet helemaal mijn pasvorm. De maat die de winkel adviseerde vond ik te strak zitten en een maat groter zat lekker, totdat ik op de motor zat, toen zaten de schouders in ene tot aan mn oren.
Ben nu naar Richa aan het kijken, maar GoreTex 3L is een vereiste voor mij
Ik heb de Shoei Neotec 3 en met geïntegreerde Sena. Moet zeggen dat ik het een heel fijne helm vind.c-nan schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:06:
- Schuberth E2
- Arai Tour X5
- Shoei Neotec 3
Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
Maar het is een systeem helm, dus chinmount erop...? Ik heb daar geen ervaring mee, maar denk niet dat het gaat passen, als ik zo kijk:

Belangrijk is:
- Het moet lekker zitten
- Sena support is een must << check!
- Chinmount moet mogelijk zijn << denk het niet (maar geen ervaring
Ik heb exact dezelfde en precies het tegenovergestelde hij zit zo ontiegelijk pijnlijk.flowiej schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:49:
[...]
Ik zou je laten adviseren in een winkel. Ik gebruik momenteel een Shoei GT Air 2 (met Sena SRL 2). Dit was op advies van de verkoper ism met custom fit. Nog nooit een helm gehad die zo fijn zit.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Daarom blijkt maar weer: Zelf gaan passen. Ik had voor het aanschaffen van mijn huidige helm ook uitgebreid onderzoek gedaan, en had al een helm uitgekozen die ik alleen nog even wilde passen. Nou die zat dus voor geen meter op mijn hoofd.Falastine schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:55:
[...]
Ik heb exact dezelfde en precies het tegenovergestelde hij zit zo ontiegelijk pijnlijk.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
Ik heb een Neotec 2, en je hebt daar ook chinmounts voor.. Die gaan om het gedeelte heen waar je 'm kan apenklikken. Is soms ff kutten om je minstuk omhoog te klappen als de GoPro erop zit, verder geen last van.iMars schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:28:
[...]
Ja ook ik zeg: het is elk cent waard! Ikzelf heb Revit Trench jas en Revit Poseidon jas nu 4 jaar en nu pas krijg ik in een stortbui minimale lekkages bij m'n ellebogen. Dit wordt gewoon gratis hersteld door Revit/GoreTex, maar dan ben ik 'm max 6 weken kwijt...
Ik zit nu naar een tweede pak te kijken, en dan weer GoreTex 3 laags, kost wat maar dan heb je ook wat.
Als je je motor voor dagelijks woonwerk verkeer gebruikt en voor lange ritten/vakanties, dan is het (voor mij) zeer zeker elk cent waard.
Had laatst ook de Dominator gepast, maar is niet helemaal mijn pasvorm. De maat die de winkel adviseerde vond ik te strak zitten en een maat groter zat lekker, totdat ik op de motor zat, toen zaten de schouders in ene tot aan mn oren.
Ben nu naar Richa aan het kijken, maar GoreTex 3L is een vereiste voor mij
Regenpak ligt al klaar, dus waarschijnlijk niet nodig
Ik denk dat alleen die Ducati-sleutelhanger binnen mijn budget blijft 😂kneusteun schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:12:
https://www.supremecommun...2024/droplist/2024-05-30/
Voor de mensen met geld teveel en die nog een ducati willen met net wat andere look en veel te hoge prijs.
Prijs zal deze week wel een keer bijgevoegd worden release is donderdag.
Daarom heb ik ook al die koffers altijd nokvol zitten. Bandenplakspul, regensetje, wat al niet meer. Dan weet je tenminste zeker dat je het niet nodig hebt.

Veel plezier in de Harz, mooie omgeving!
[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-05-2024 16:25 ]
Die gedachte had ik twee jaar terug ook, zelfs van die afzichtelijke overschoenen erbij gekocht, maar het was bepaald geen overbodige voorbereiding.wokkelz schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:06:
Regenpak ligt al klaar, dus waarschijnlijk niet nodig
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.