mr.hypocrite schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:39:
[...]
Dank voor de suggestie!
Positieve vind ik de craddle, houder en elektronica lekker vast en alleen apparaat erin en eruit bouten zonder kabeltjes los en vast maken.
5 Inch misschien iets te klein maar denk dat ik van karton de dimensies ga uitknippen en maar ga kijken wat past.
Eigenlijk na het vinden van de Carpuride 6 inch met dashcamfuntie sinds gisteren, vind ik het wel een ideaal ding. Enige wat mist is de craddle van jouw Maxca. (USB of 12v aansluiting zou ook chill zijn en ik weet de kwaliteit van de camera's niet, nog geen reviews) Als ze dat zouden combineren dan was ik zo over tot koop overgegaan.
EDIT:
Bij nader inzien, misschien toch beter om AA en dashcam te splitsen. Dashcam wil ik altijd aan hebben (gevoed door aansluiting accu, usb of 12v) en de AA display hoef/wil ik niet altijd op hebben (woon/werk verkeer bijv). Naja, genoeg materie op het internet (en op dit forum) om te vergelijken!
Heb afgelopen 2 dagen verschillende zoektermen geprobeerd om iets te vinden voor het volgende probleem:
Android Auto display makkelijk van je motor af kunnen halen wanneer je het niet gebruikt. In mijn geval gemonteerd aan je ruit (dikte buis van Suzuki onbekend maar bij de BWM GS 1200 is dat 10 - 12 mm).
Ik heb wat accessoires gevonden die ik graag wil delen, zelf nog niks gekocht en/of besloten maar misschien kunnen jullie hier wat mee.
Optie 1: Aangeraden door Joepla: Macxa C5 pro
AA display in een houder wat meteen stroom levert, extra bevestiging met een schroefje aan de achterkant.
Vanuit de houder lopen er draden die je aansluit via USB of je lust het door naar je accu. In principe zit alles vast en haal je alleen je device uit de cradle/houder.
Optie 2: GPS handlebar mount. Optie om elk Android Auto display op te zetten.
Met wat zoekwerk heb ik het volgende kunnen vinden van SW Mototech:
https://sw-motech.com/en/...S+mount/4052572003756.htm
Goedkoper Ali alternatief:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
Het plaatje (baseplate) waar je je display op schroeft het voorgeboorde gaten voor de meest populaire nav's 'TOMTOM Rider, Garmin Montana, Blaupunkt MotoPilot devices as well as all RAM applications'
Optie om de baseplate vast te zetten aan de handlebar (niet makkelijk verwijderbaar) of met een opzetstukje waardoor je het makkelijk af kan halen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/zph0e2Aswkr5JKCG7HUN47wM.png?f=user_large)
Je kan elk AA display er aan vastschroeven (komt het niet uit moet je wel wat boren aan de baseplate) en bijna elk motor AAdisplay voor motoren die ik vind hebben zulke schroefgaten.
Nadeel is dat er aan de achterkant nog steeds een kabeltje uit komt die je handmatig los moet draaien en eraf halen.
Optie 3: BMW navigator VI houder ergens vandaan toveren en op installeren (beetje hacky hacky)
Kwam op het idee omdat de Carpuride de 5 en 7 inch heeft voor de BMW houder.
:fill(white):strip_exif()/f/image/5vf1hYd6qVRe9Yh1EGLwrHao.png?f=user_large)
Dit is een opzetstukje waardoor je dus makkelijk je display op en af klikt zonder dat je met kabels moet gaan kloten.
Problemen:
- Houder waar je je het erin klikt erg duur
- Geen alternatief nog voor gevonden
- Kabels uit de houder klik je in je BMW, je zou de kabels moeten strippen en aan moeten sluiten op je accu/usb
- Ben niet sterk in electrotechniek
- Niet 100% kans op slagen
Voordeel:
Uitwisselbaar met andere BMW mogelijkheden (en alternatieven) zoals de telefoonhouder met usb aansluiting:
Ik neig nu naar optie 1 omdat Joepla daar goede ervaringen mee heeft en het gewoon werkt.
Optie 2 geeft meer vrijheid in de keuze van display en misschien kom ik toch net iets tegen wat perfect voor mij is.