Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Barista schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:11:
Oh yes. YouTubers bashen. Van minst favoriet naar favoriet: Itchy boots nooit gevolgd, dus geen mening over maar die Ariemann vond ik echt een kwal. Paar afleveringen gekeken over 'the war horse'. Ik vond het af en toe soort van gemaakt filosofisch en 'diep'. Terwijl hij eigenlijk gewoon een lompe dude is die keihard kan rijden en ook keihard rijd.

Ook volg ik Nomad Sweden. Best goede content maar af en toe ook wel enigzins herhalend als je zn reisverhalen volgt. Beetje rijden, een scène in een stadje of aan een zwemplek en altijd een biertje aan het einde.

Dan nog RocketMan. Volgde ik eigenlijk vooral omdat ie de transalp reed die ik ook wilde en daar zeer enthousiast over was. Ik vind z'n stem wel chill en hij geeft goede tips/eerlijke reviews.

Maar grootste favoriet is c90adventures. Dat is gewoon ronduit geniale content. Enige nadeel is dat je echt (veel geduld) moet hebben voor nieuw materiaal. Kan zomaar 3 tot 5 maanden duren voordat ie weer iets plaatst.
Nomad en C90 zijn inderdaad tof. Die mini jeep _/-\o_
Ariemann trek ik juist heel goed, omdat hij ook echt zo kalm is en blijft, en ook hilarisch als er dus iets mis gaat.
Bij nomad ben ik soms wel bang dat hij straks ten onder gaat aan alle sponsoring, maar dat zal hopelijk wel los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind bashen pas op zijn plaats als iemand echt iets slechts maakt. Dus onvoorbereid, slechte montage etc. Als je iemand een kwal vindt, tsja....dat is een persoonlijke mening. Ik heb bepaalde gedachten bij Youp van 't Hek, maar heel veel mensen vinden 'm geweldig. Maar 'content creator' zijn blijkt toch echt een vak te zijn dat je moet beheersen. De techniek is te leren, zoals alles (voor de meesten van ons in ieder geval), maar je moet het ook wel in je hebben om een verhaal interessant genoeg te vertellen, goede ideeën over lokaties en wat je wel/niet filmt (en hoe) etc. Ik zie wel eens iemand die denkt het ook wel even te doen en dan maken ze een unboxing waarbij ze dan 3 minuten zitten te kloten met de verpakking. Terwijl de camera loopt. Zulke dingen hoor je voor te bereiden en/of eruit te monteren als het niet zo goed gaat. Of gewoon over doen.
Ik snap dat niet iedereen een Marques Brownlee is met een studio van $1.000.000, maar je kunt best iets leuks maken met minder.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
mphilipp schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:36:
[...]
.Geen idee wat er aan Itchy Boots te bashen valt. […..]kijk dan niet. Maar bashen, nee, dat begrijp ik niet zo goed.
Nee sorry, dat was ook een beetje uitlokken. In het verleden waren we het ooit behoorlijk oneens hier op GoT wat betreft Itchy Boots. Leuk om de positieve reacties te lezen. En ik heb vanmiddag inderdaad haar laatste video bekeken, wat een pech en wat een geluk dat het in een Nederlands ziekenhuis gebeurde ipv in Tanzania. Ik hoop dat ze 100% herstelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50

Rick-Jan

always connected

Ik kijk niet zoveel:

Dream rides van Bike world: klassieke/race motoren met bijbehorend verhaal.

Common thread van Revzilla: gekke reizen bijv offroad only of ergens dwars door de wildernis met lichte motor enz erg leuk :)

44teeth: zijn wat mij betreft beetje aan sponsoring ten onder gegaan. Al vind ik de budget bike battles wel heel leuk om te kijken.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Oh yes. YouTubers bashen. Van minst favoriet naar favoriet: Itchy boots nooit gevolgd, dus geen mening over maar die Ariemann vond ik echt een kwal. Paar afleveringen gekeken over 'the war horse'. Ik vond het af en toe soort van gemaakt filosofisch en 'diep'. Terwijl hij eigenlijk gewoon een lompe dude is die keihard kan rijden en ook keihard rijd.

Ook volg ik Nomad Sweden. Best goede content maar af en toe ook wel enigzins herhalend als je zn reisverhalen volgt. Beetje rijden, een scène in een stadje of aan een zwemplek en altijd een biertje aan het einde.

Dan nog RocketMan. Volgde ik eigenlijk vooral omdat ie de transalp reed die ik ook wilde en daar zeer enthousiast over was. Ik vind z'n stem wel chill en hij geeft goede tips/eerlijke reviews.

Maar grootste favoriet is c90adventures. Dat is gewoon ronduit geniale content. Enige nadeel is dat je echt (veel geduld) moet hebben voor nieuw materiaal. Kan zomaar 3 tot 5 maanden duren voordat ie weer iets plaatst.
Grappig, ik kijk veel op YouTube maar Arieman, RocketMan, Nomad Sweden zeggen mij niets. Nooit gezien, volgens mij, en ook niet aangeboden gekregen door het magische algoritme. Ik kijk wel naar bijv. MCN en Yammie Noob en die gasten uit Zuid-Afrika, the Bike Show.
Ed C90 ken ik wél, wat een geniale gek is dat. En hij valt goed in de smaak want zijn laatste video’s worden erg goed bekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Tammie noob en Jake the garden snake kijk ik ook sporadisch wel.

Er zijn er eigenlijk best veel, maar ik pik inderdaad wel een beetje selectief dingen eruit.

Wel doe ik steeds meer podcasts tijdens het werk, dat vind ik zelf tijdens het rijden zelfs wel leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Ik heb al zeker zes kanalen leren kennen nu. Dit gaat mij wel even van de straat afhouden. Gelijk even aflevering van dream bikes gekeken. Goede tip @Rick-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Joepla schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Kijk eens naar Maxca C5 Pro op Ali. Ik rij daar nu een tijdje mee rond en hij werkt prima. Eraf halen gaat met 1 (hand) boutje en je klikt hem dan zo los.
De Maxca shop op Ali stuurt nieuwe firmware op verzoek, in tegenstelling tot de concurrenten die hem iets goedkoper leveren.

[Afbeelding]
Dank voor de suggestie!

Positieve vind ik de craddle, houder en elektronica lekker vast en alleen apparaat erin en eruit bouten zonder kabeltjes los en vast maken.

5 Inch misschien iets te klein maar denk dat ik van karton de dimensies ga uitknippen en maar ga kijken wat past.

Eigenlijk na het vinden van de Carpuride 6 inch met dashcamfuntie sinds gisteren, vind ik het wel een ideaal ding. Enige wat mist is de craddle van jouw Maxca. (USB of 12v aansluiting zou ook chill zijn en ik weet de kwaliteit van de camera's niet, nog geen reviews) Als ze dat zouden combineren dan was ik zo over tot koop overgegaan.

EDIT:
Bij nader inzien, misschien toch beter om AA en dashcam te splitsen. Dashcam wil ik altijd aan hebben (gevoed door aansluiting accu, usb of 12v) en de AA display hoef/wil ik niet altijd op hebben (woon/werk verkeer bijv). Naja, genoeg materie op het internet (en op dit forum) om te vergelijken!

[ Voor 10% gewijzigd door mr.hypocrite op 22-05-2024 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:01
HA! Da's de motor van mijn vrouw! Ze heeft hem nu net twee weken (was de eerste die ze afleverden!) en brengt hem morgen naar Zwolle voor de 500km beurt. Wát een gaaf ding is het.

Op Youtube-gebied volg ik met de vrouw samen natuurlijk Itchy Boots (de reden dat mijn vrouw voor de Himalayan 450 gegaan is). Ik heb ontzettend veel respect voor wat zij doet: dat doen er maar héél weinig haar na. Charly Sinewan is ook een grote Youtuber die ik graag kijk (op dit moment met zijn DesertX in Zuid-Amerika)

We kijken altijd uit naar nieuwe afleveringen van Abenteuerreisen Stefan Meitinger. Dat is een Youtuber, waar ik net als met Nomad Sweden en Johannes Dalen prima een biertje zou kunnen doen. Super droge Duitser met een gaaf accent. En die gast doet gewoon op zijn V-Strom dingen waar anderen een Ténéré voor kopen met duizenden euro's aan opties. Da's ook weleens mooi om te zien.

ARiemann1 komt bij mij niet over als een fijne gast. Net als Chris Birch. Allebei echt geniaal in wat ze doen, maar komen over alsof ze en soort "off-road goden" zijn en worden ook zo besproken door andere kanalen. Daar hou ik niet zo van. Maar ieder zijn ding. Hoe ARiemann1 met de F900GS om kan gaan is wel echt bizar hoor!

Het absoluut leukste kanaal is wel C90Adventures. Holy crap wat is dat een leuk kanaal. Helaas sinds 8 maanden geen uploads meer....

Als ik dan één kanaal moet aanraden hier, dan is het Haye op Reis. Deze gast is zó ongelooflijk droog. Als je fan bent van Frietpan Frank, dan vindt je dit ook gaaf. Niet veel video's, maar dan heb je een avond wat te doen.

[ Voor 62% gewijzigd door JL Koppelle op 22-05-2024 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51

Inmiddels rijdt 'ie in een miniatuur jeep toch? Motorrijden was 'ie zat.

Ik heb z'n blauwe shirt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13

A13X

Dude

Hkuit schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:14:
[...]

Grappig, ik kijk veel op YouTube maar Arieman, RocketMan, Nomad Sweden zeggen mij niets. Nooit gezien, volgens mij, en ook niet aangeboden gekregen door het magische algoritme. Ik kijk wel naar bijv. MCN en Yammie Noob en die gasten uit Zuid-Afrika, the Bike Show.
Ed C90 ken ik wél, wat een geniale gek is dat. En hij valt goed in de smaak want zijn laatste video’s worden erg goed bekeken.
Yammie Noob :r

Arrogante kwats, zwetsen over hoe je moet rijden om vervolgens zelf meermaals te verongelukken door onkunde en dom gedrag.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

A13X schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:00:
[...]

Yammie Noob :r

Arrogante kwats, zwetsen over hoe je moet rijden om vervolgens zelf meermaals te verongelukken door onkunde en dom gedrag.
Dat is bijzonder als hij meerdere malen kan verongelukken. Doorgaans vertel je zoiets niet na. :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:23:
[...]

Daar zou ik niet verwachten met een hodl.
Maar ik zeg niet dat het niet kan, zo ben ik ook aan mijn T7 gekomen immers _/-\o_
+50% is naar 100K, dat zal nog wel lukken ;)
En idd, btc heeft mij toen een mooie MSX125 opgeleverd 8)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Mooi hoe dat werk:
“Ik vind itchy niet zo boeiend”

“Ja maar ze heeft meer skills dan ons, en bereikt meer dan iedereen”

Ondertussen

“Ik vind Ariemann een kwal”

Heeft ondertussen meer skills in zijn teen qua rijden en technische kennis.

Wel grappig hoe dat dus werkt. Ik snap het, maar mooi hoe dat dus bij iedereen volledig verschilt wanneer iets goed en slecht is.

Het gaat uiteindelijk gewoon om een persoonlijke klik, dat kan een model motor zijn of een land of een look.

Maar dat is allemaal moeilijk concreet uit te leggen, en gelukkig is het aanbod gigantisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
JL Koppelle schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:50:

Als ik dan één kanaal moet aanraden hier, dan is het Haye op Reis. Deze gast is zó ongelooflijk droog. Als je fan bent van Frietpan Frank, dan vindt je dit ook gaaf. Niet veel video's, maar dan heb je een avond wat te doen.
Ik zit even snel door dit topic te scrollen tijdens het ontbijtje en dacht Haye die mag wel eens weer wat aandacht.
Baas is dat, maakt geen nieuwe content meer maar wat er op staat is erg vermakelijk.

Nog een aantal van mijn favorieten:
https://youtube.com/@offroadoffcourse?si=KYnU6W20tF2hQB1y

https://youtube.com/@onthebackwheel?si=l1tkjxArbgXLdcuR

En Pedro, naar die heeft in al zijn creativiteit en zooitje van zijn kanaal gemaakt.
https://youtube.com/@ipedromota?si=mY9OolgckHMSlLsv
Hij is ooit op een transalp van 1500 euro vertrokken uit NL naar Australië.
Epische reis, goed gefilmd, vermakelijke comments.
Maar ergens is hij een beetje de weg kwijt geraakt wat mij betreft, figuurlijk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ohja on the backwheel.
Ik weet niet wat dat is met die aussie's maar die hebben vaak geniale attitude gecombineerd met droge humor.

Maar misschien wel tof om een paar links in de OP te zetten?
Ik heb alweer wat lui op mijn lijstje gezet door de tips hier namelijk _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53

Vrijdag

De Zwarte

Ik kijk het liefst gewoon toffe motorfilmpjes. Af en toe een review van een motor of motor gerelateerd onderwerp, dat wel. Fortnine en af en toe Revzilla. Fortnine vind ik vooral een hoge productiewaarde hebben, en het is altijd zo lekker rustgevend en informatief. Een beetje zoals Discoverychannel was toen het nog wat te maken had met discoveren.

Oké, ook Doodle on a motorcycle is soms wel eens grappig. Want zij is net als ik ook verticaal uitgedaagd. Alleen heeft ze wel honderdmiljard keer meer skills dan ik :P
https://www.youtube.com/@DoodleOnAMotorcycle/videos

Oh, was ik bijna Lock99 vergeten: https://www.youtube.com/@Lockk9

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 23-05-2024 08:42 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
kneusteun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:21:
Tammie noob en Jake the garden snake kijk ik ook sporadisch wel.

Er zijn er eigenlijk best veel, maar ik pik inderdaad wel een beetje selectief dingen eruit.

Wel doe ik steeds meer podcasts tijdens het werk, dat vind ik zelf tijdens het rijden zelfs wel leuk.
dhr. Noob is op zich best educatief (soms) maar al die onzin met Spongebob en die effectjes tussendoor hoeft voor mij ook niet. Dan haak ik al snel af. Als ik dat wil zien kijk ik wel naar een aflevering van Batman uit de jaren 60, pfffff boing paff.

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24
Heb zojuist het nog uit te komen boek van Itchy Boots ge-pre-ordered. Ben benieuwd, mijn vrouw en ik zijn beide fan :)

Verder kijk ik diverse kanalen, o.a. Ed (C90Adv), 44Teeth, Nomad Sweden, FortNine, DoodleOnAMotorcycle, DanDan The Fireman, enz. Maar lang niet alles, het is een beetje selectief.
Ik kan me trouwens ook prima vermaken met filmpjes van DutchRiders, Cleetus McFarland, Grind Hard Plumbing, en dat soort humoristische content :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ohja, Darcy and the Old Man vind ik ook leuk. Die behandelen voornamelijk (new)retro motoren, cruisers, roadsters etc.:

https://www.youtube.com/@MrDarcy-OlMan

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
[...]
Die kende ik nog niet, maar dat klinkt juist ideaal voor mij. Met die Youtubers die elke week 2 video's uploaden ben ik na een tijdje altijd wel verzadigd en merk ik dat ik altijd hetzelfde loopje heb als er ik eentje 'ontdek'.

- Eerst enthousiast, door de backlog heen en video's terugkijken
- Genoeg ge-backlogd, gewoon elke nieuwe video kijken als ze uitkomen
- Mis er af en toe eentje door er niet aan toe te komen
- Mis er steeds meer
- Mis bijna alles
- Laat maar
- Skip
- Nooit meer kijken
- Hey dit andere kanaal lijkt tof!
- Repeat

Zelfde met podcasts bedenk ik nu.

Edit:
JL Koppelle schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:50:
[...]
Als ik dan één kanaal moet aanraden hier, dan is het Haye op Reis. Deze gast is zó ongelooflijk droog.
YouTube: Motorrijden door Kazakhstan, motorreis #5
Ik ben in Kazachstan. '-stan' is trouwens gewoon 'land'.
Heerlijk, ik ben verkocht :D

[ Voor 22% gewijzigd door Melkunie op 23-05-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18
Barista schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:32:
Ik heb al zeker zes kanalen leren kennen nu. Dit gaat mij wel even van de straat afhouden. Gelijk even aflevering van dream bikes gekeken. Goede tip @Rick-Jan
Een beetje een overzicht van leuke motor kanalen is inderdaad niet verkeerd.

Deze heb ik onlangs gekeken: YouTube: The Ultimate Motorcycle Reason and here's the truth
Wat betreft film en manier van vertellen kijkt het lekker weg, je moet van het genre houden natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bedankt voor de YT tips..

Ik kijk ook https://www.youtube.com/@TheMissendenFlyer meer algemeen motor nieuws en reviews.. maar hij woont bij mij in de regio dus dat is altijd wel leuk om te zien.. zeker de biker scran series is handig om leuke lunch plekken te ontdekken :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over YT gesproken..

YouTube: Eerste pinksterdag ritje gefilmd in 5k | Met de aso van de maand me...
deze werd mijn aangeraden door het algoritme..

IMHO was motor rijder net zo fout als dat busje.. Busje had voorang maar had wel wat ruimte kunnen maken..
Maar de motor rijden wat totaal niet aan het anticiperen... dit was te voorkomen geweest als hij gewoon goed had gekeken en of gas gegeven had, of ff inhouden.. de slachtoffer rol vond ik wat cringe..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:15
ToolkiT schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:07:
Over YT gesproken..

YouTube: Eerste pinksterdag ritje gefilmd in 5k | Met de aso van de maand me...
deze werd mijn aangeraden door het algoritme..

IMHO was motor rijder net zo fout als dat busje.. Busje had voorang maar had wel wat ruimte kunnen maken..
Maar de motor rijden wat totaal niet aan het anticiperen... dit was te voorkomen geweest als hij gewoon goed had gekeken en of gas gegeven had, of ff inhouden.. de slachtoffer rol vond ik wat cringe..
100% fout van de motorrijder. Hij ziet ruim van te voren een probleem ontstaan maar door onervarenheid en angst waarschijnlijk maakt hij de enige keuze die fout is. Snelweg is letterlijk de meest voorspelbare weg waar je als motorrijder op kan bevinden.

A. Gas bij tot einde invoegstrook, busje had je nooit meer ingehaald.
B. Gas los, afzakken tot 80km/h en achter busje invoegen, zat toch niemand achter hem verder.
C. Na puntstuk direct naar links invoegen en 100 km/h aanhouden, wat gaat het busje doen, je vol van achteren aanrijden?
D. Niks doen en het probleem werkelijkheid laten worden en er dan over zeiken op YT. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1a29eEvq-7_Vnj4JKjZYMuQyO1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3sW3yEoyAwd7oCicnkpnxVaa.png?f=fotoalbum_large
Als 51 jarige kan ik dit bevestigen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
cyntax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:18:
[...]

100% fout van de motorrijder. Hij ziet ruim van te voren een probleem ontstaan maar door onervarenheid en angst waarschijnlijk maakt hij de enige keuze die fout is. Snelweg is letterlijk de meest voorspelbare weg waar je als motorrijder op kan bevinden.

B. Gas los, afzakken tot 80km/h en achter busje invoegen, zat toch niemand achter hem verder.
C. Na puntstuk direct naar links invoegen en 100 km/h aanhouden, wat gaat het busje doen, je vol van achteren aanrijden?
D. Niks doen en het probleem werkelijkheid laten worden en er dan over zeiken op YT. 8)7
Onhandig gedaan van de motorrijder, maar het busje is ook wel van de weinig meewerkende kant - even gas inhouden om iemand te laten invoegen, waarom niet die kleine gunst om het mensen om je heen wat makkelijker te maken. Dit is in het algemeen overigens, er wordt zo egocentrisch gereden, weinig bestuurders die rekening houden en ook actief nadenken over wat handig is voor het verkeer om hen heen.

Optie C die je noemt lijkt me een heel slecht idee, waarom zou je ooit een keuze maken waar je er op rekent dat een ander iets gaat doen om jou niet aan te rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Nycrea op 23-05-2024 12:34 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

jeroenathome

Een regel tekst

@Nycrea Aan het rijgedrag kon ik de Nederlanders herkennen in Schotland. Geven pas ruimte als ze niet anders kunnen.

Het zit blijkbaar in onze genen

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:26

botoo

💀 too old to die young

ToolkiT schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:07:
Bestuurder van het busje is misschien een lulhannes maar stond volledig in z'n recht, misschien had 'ie domweg verwacht dat de motorrijder wel wat gas bij zou geven en als zodanig toch veel sneller zou accelereren. Motorrijder is imho gewoon dom bezig en probeert de schuld bij een ander te leggen.

Omdat oudere Harleys en rubbermounted twincams in het bijzonder een geschiedenis hebben van 'wobble of death', ga ik daar maar iets aan (laten) doen. Een True track set moet er komen, hopelijk zsm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXnaWsPVbUPRfVQYRV957vJ9s5I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BgrJ63cidAziKOshTKoDKJEN.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Waarschijnlijk rijdt het busje gewoon wel 100 en niet 98 op de teller zoals de motorrijder.

Ja dan is die strook op het eind ineens te kort. Optie A dus.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Ik vind altijd dat voorspelbaarheid beter is dan aardig zijn. Invoegen is een bijzondere verrichting (want je wisselt gewoon van rijstrook) en dus moet je zelf zorgen dat je daar de ruimte en het tempo voor hebt. Het is aan de invoegende partij om daar zorg voor te dragen.

Als de rijbaan nou stampvol zit en je ziet het aankomen dat de invoegende partij klem komt te zitten als je je niet even sociaal opstelt, prima, dan doe je daar wat aan (gas/gas los/rem/opschuiven) maar dat zou niet de verwachting moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelfp
  • Laatst online: 13:07
nehal3m schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:49:
Ik vind altijd dat voorspelbaarheid beter is dan aardig zijn. Invoegen is een bijzondere verrichting (want je wisselt gewoon van rijstrook) en dus moet je zelf zorgen dat je daar de ruimte en het tempo voor hebt. Het is aan de invoegende partij om daar zorg voor te dragen.
Precies, en dan jammert ie ook nog dat ie z'n richtingaanwijzer al aan had. Alsof dat je ineens voorrang geeft ofzo. Het lijkt wel een vrachtwagenchauffeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nehal3m schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:49:

Als de rijbaan nou stampvol zit en je ziet het aankomen dat de invoegende partij klem komt te zitten als je je niet even sociaal opstelt, prima, dan doe je daar wat aan (gas/gas los/rem/opschuiven) maar dat zou niet de verwachting moeten zijn.
Exact! :Y

Opschuiven om de invoegers te helpen is meestal onnodig en hindert verkeer op de andere rijstroken. Voorspelbaarheid is het belangrijkste: houd je snelheid constant en houd een gat voor + achter je voertuig. De invoegers kunnen dan zelf hun keuze maken waar ze invoegen, en hebben zelf de verantwoordelijkheid dit veilig te doen.

En niet opschuiven vanaf de linker/middenstrook naar de rechterstrook bij een invoegvak aub. Dat zie ik te vaak mis gaan.. vooral bij de gecombineerde in/uitvoegstroken. Hoewel die vaak 3km lang zijn, denkt toch iedereen bij het eerste blokje na het puntstuk al in/uitgevoegd te moeten zijn. :F

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Aanstaande zondag ga ik langs om een Tracer 9GT te kopen. Heb de knoop toch doorgehakt, na de proefrit afgelopen zaterdag.

Aangezien het om een gebruikt exemplaar gaat met 20dkm op de klok, heeft er iemand bepaalde aandachtspunten waar je op moet letten. naast de standaard dingen wat je controleert bij een gebruikte motor? Ik kan op internet niet veel vinden van belangrijke zaken die kapot kunnen gaan of problemen kunnen geven bij een Tracer 9GT. De CP3 is op dat gebied erg betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:12
Maakt het uit, je hebt hem toch al gekocht of niet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Laatst online: 18-09 19:51
Vanmorgen dit “oude beestje” maar weer uit de schuur gereden. Starten en lopen.

Ondanks de vele problemen die je leest op internet over dit type R6, loopt deze al ruim 30k km sinds 2001 nagenoeg probleemloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edMhHe7HF5jBgTkOG1m5WP3lu-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qleb6SWvKzZfjlVFh4JU9Rdr.jpg?f=fotoalbum_large

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CrazY1985 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:52:
Vanmorgen dit “oude beestje” maar weer uit de schuur gereden. Starten en lopen.

Ondanks de vele problemen die je leest op internet over dit type R6, loopt deze al ruim 30k km sinds 2001 nagenoeg probleemloos.

[Afbeelding]
Prima betrouwbare fietsen hoor. Meestal licht het aan eigenaren en onderhoud. Lekker rijden!

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

_eLMo_ schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:53:
[...]

Prima betrouwbare fietsen hoor. Meestal licht het aan eigenaren en onderhoud. Lekker rijden!
Als je cilinder bus zakt ligt het niet aan de eigenaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
cyntax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:18:
[...]

Inderdaad, als het je als motorrijder niet lukt om een plek te vinden om in te voegen ben je zelf fout. Busje rijdt heel voorspelbaar en niet asociaal. Gezien de situatie was A. de beste optie, heb je daar te weinig vermogen voor dan kies je voor B.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

charrel schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:54:
[...]

Als je cilinder bus zakt ligt het niet aan de eigenaar ;)
Was dat niet die R6 die heel gevoelig was voor te arm lopen en cilinder wanden kon scheuren ofzo? M-F stond er redelijk vol mee, allemaal met aftermarket uitlaat en vaak ook luchtfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:50

Rick-Jan

always connected

Klopt ja, zakkende cilinder bussen is iets van de ZX9R.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
Jeanke117 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:28:
Aanstaande zondag ga ik langs om een Tracer 9GT te kopen. Heb de knoop toch doorgehakt, na de proefrit afgelopen zaterdag.

Aangezien het om een gebruikt exemplaar gaat met 20dkm op de klok, heeft er iemand bepaalde aandachtspunten waar je op moet letten. naast de standaard dingen wat je controleert bij een gebruikte motor? Ik kan op internet niet veel vinden van belangrijke zaken die kapot kunnen gaan of problemen kunnen geven bij een Tracer 9GT. De CP3 is op dat gebied erg betrouwbaar.
Zorg dat de terugroepacties zijn uitgevoerd. Gashendelbuis kan scheuren als je na het omvallen de motor aan het stuur optilt. Daar is een kleine modificatie voor bij de dealer.
Ook is er een software update als terugroepactie. (de motor kon in sommige gevallen afslaan tijdens het rijden, heb ik zelf ook een keer gehad)

Daarnaast zijn er meerdere software updates die niet via een terugroepactie gaan, allemaal met betrekking op de ECU. Ik zou volgens Yamaha de laatste software update hebben. Sinds die update had ik plotseling een wegvallende motorrem onder de 3000rpm. Erg irritant in een bocht. De versie van de software die ik er op had staan, zou dat juist moeten verhelpen, terwijl het bij mij juist werd veroorzaakt. Mijn oplossing daarvoor was dat Carmo de motor heeft mogen afstellen op de testbank. _/-\o_ Ik kies er bewust voor om niet meer naar de dealer te gaan. ;)

Als de cruise control gaat knipperen en dienst weigert, moet de complete gas+rem armatuur vervangen worden. Waarschijnlijk is het remschakelaartje dan kapot, maar dat is gewoon knudde ontworpen.

Zelf heb ik de gaspositiesensor (TPS) kapot gehad, bij zo'n 36.000 km. Dan gaat de motor op onregelmatige momenten stotteren en inhouden. Die sensor kost zo'n 100 euro. Bij mij onder garantie vervangen, maar de volgende keer calculeer ik die reparatie gewoon in. Inmiddels staat ie op 48.300km, dus de 50k beurt komt er stilletjes aan. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Laatst online: 22:15
Nycrea schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:31:
[...]

Optie C die je noemt lijkt me een heel slecht idee, waarom zou je ooit een keuze maken waar je er op rekent dat een ander iets gaat doen om jou niet aan te rijden.
Volledig met je eens hoor, ik zou zelf ook nooit voor optie C hebben gekozen. Reden dat ik het er wel tussen heb gezet is omdat ik vaak mensen dat wel zie doen en meestal gaat het wel goed :| . A-segment wagentjes met 50 pk halen na een bocht voor het invoegen net ~50km/h die gooien hem net zo goed direct naar links, levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Laatst online: 18-09 19:51
noes schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Was dat niet die R6 die heel gevoelig was voor te arm lopen en cilinder wanden kon scheuren ofzo? M-F stond er redelijk vol mee, allemaal met aftermarket uitlaat en vaak ook luchtfilter.
Klopt! En dan met name cilinder 1, als ik me niet vergis.

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Shadetree Surgeon mag dan ook niet ontbreken in het lijstje Motor YouTubers. De combinatie van motoren (Van Harley tot Honda en alles er tussenin.) opknappen, goede doel acties, merchandiseruns en alternative modellen laat zien dat de Floridaman meme's op waarheid zijn gebaseerd. oOo

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Zorg dat de terugroepacties zijn uitgevoerd. Gashendelbuis kan scheuren als je na het omvallen de motor aan het stuur optilt. Daar is een kleine modificatie voor bij de dealer.
Ook is er een software update als terugroepactie. (de motor kon in sommige gevallen afslaan tijdens het rijden, heb ik zelf ook een keer gehad)

Daarnaast zijn er meerdere software updates die niet via een terugroepactie gaan, allemaal met betrekking op de ECU. Ik zou volgens Yamaha de laatste software update hebben. Sinds die update had ik plotseling een wegvallende motorrem onder de 3000rpm. Erg irritant in een bocht. De versie van de software die ik er op had staan, zou dat juist moeten verhelpen, terwijl het bij mij juist werd veroorzaakt. Mijn oplossing daarvoor was dat Carmo de motor heeft mogen afstellen op de testbank. _/-\o_ Ik kies er bewust voor om niet meer naar de dealer te gaan. ;)

Als de cruise control gaat knipperen en dienst weigert, moet de complete gas+rem armatuur vervangen worden. Waarschijnlijk is het remschakelaartje dan kapot, maar dat is gewoon knudde ontworpen.

Zelf heb ik de gaspositiesensor (TPS) kapot gehad, bij zo'n 36.000 km. Dan gaat de motor op onregelmatige momenten stotteren en inhouden. Die sensor kost zo'n 100 euro. Bij mij onder garantie vervangen, maar de volgende keer calculeer ik die reparatie gewoon in. Inmiddels staat ie op 48.300km, dus de 50k beurt komt er stilletjes aan. :)
Kijk daar was ik nog niet achter met de terugroepacties. Ik zal het eens navragen en anders kan het kosteloos door de Yamaha dealer uitgevoerd worden, toch?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kijk, een Chinese Honda Goldwing, maar dan met een 2 liter Flat-Eight (jawel, een 8 cilinder!)
Hij is vreselijk lelijk, maar wát een bak zeg....2 liter. Heerlijk overbodig, maar wel een statement uit China.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxGpDcNUFM6JChCo0zgElnwyuDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCKZZtg9Ay87mx1kUlW2HJbM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Kz5UNfUZwvcII7kdfHZQkRUkJg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OD0yxhaLXfiSkMlRzTMExjgf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BZD8-4Utwe-A-oRa7A5IbpAMDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DKpLO0483c3l3LFJ8Xzp68zF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgQms4-y58ML-UdiB3OhaPoCBeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbUwxWJcixeAFZyx1mGseBjQ.jpg?f=fotoalbum_large

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:46:
Kijk, een Chinese Honda Goldwing, maar dan met een 2 liter Flat-Eight (jawel, een 8 cilinder!)
Hij is vreselijk lelijk, maar wát een bak zeg....2 liter. Heerlijk overbodig, maar wel een statement uit China.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vindt het wel wat hebben, wat een apparaat! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@mphilipp wow, wat een ding... Dat is nog meer een rijdend bankstel dan een Goldwing _O- Het is een Great Wall motor Souo S2000 GL blijkbaar overigens :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Jeanke117 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 08:21:
[...]

Kijk daar was ik nog niet achter met de terugroepacties. Ik zal het eens navragen en anders kan het kosteloos door de Yamaha dealer uitgevoerd worden, toch?
kenteken invullen op ovi.rdw.nl, daar staan de officiele terugroepacties op.
De losse software updates staan daar NIET op, daarvoor moet je even langs de dealer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:13
Met veel plezier rij ik nu zo'n 3 jaar een MT-09 uit 2018 met 55000 km op de teller. Toen ik hem kocht heb ik hem allrisk verzekerd. Nu vraag ik me af is het nog interessant of kan ik hem beter wa+ verzekeren? Het is een persoonlijke keuze maar ben benieuwd naar jullie kijk hierop.

Pas geleden na wat gelezen te hebben hier op het form ook de bochtentraining gedaan bij 2 The Experience. Erg leuke ervaring en meteen nog een training geboekt voor 25 augustus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwunIhHCGhJ9m_kEXBbD7NjbcRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsI8Qsrd6707mHauYrA2LPFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik dacht serieus "Squid" te lezen op de tank :$ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

2 liter Flat-Eight (jawel, een 8 cilinder!) . . . Heerlijk overbodig
Als je het overbodig wilt hebben: Boss Hoss Cycles Classic Bagger Bike 7439cc, 454 small block met 563 pk

Afbeeldingslocatie: https://bosshoss.com/wp-content/uploads/2022/08/VPR5658-min-scaled.jpg

Overigens is 2 liter imho niet overbodig, ligt er maar aan wat je er mee wilt doen. Sommige jongens bij de Street Twin Battle zitten al over de 2300 cc, en dat gaat merkbaar rapper dan mijn 1800 :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:11
Ik begin een beetje rond te kijken voor een BMW K53 (R1200R) van 2015 of nieuwer. Zijn er tips waarop te letten bij de aanschaf van een gebruikte R1200R?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bauke87 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:33:
Met veel plezier rij ik nu zo'n 3 jaar een MT-09 uit 2018 met 55000 km op de teller. Toen ik hem kocht heb ik hem allrisk verzekerd. Nu vraag ik me af is het nog interessant of kan ik hem beter wa+ verzekeren? Het is een persoonlijke keuze maar ben benieuwd naar jullie kijk hierop.

Pas geleden na wat gelezen te hebben hier op het form ook de bochtentraining gedaan bij 2 The Experience. Erg leuke ervaring en meteen nog een training geboekt voor 25 augustus.

[Afbeelding]
Eigen afweging natuurlijk. Er zijn ook zoveel factoren, dus het heeft geen zin om hier weer het vergelijkingslijstje te gaan plaatsen wat iedereen zelf betaald.

Voor de nieuwwaarde-regeling (aankoopwaarde-regeling) hoef je het natuurlijk niet meer te doen. Maar als je veel in het buitenland zit ermee, en via je all-risk heb je dan betere dekking met betrekking tot afslepen/reparatie, kan dat alsnog interessant zijn.
Dat is voor mij de reden om daarna ook nog all-risk te blijven verzekeren, totdat de dagwaarde zo laag is dat de motor al heel snel total loss wordt verklaard.
Een en ander hangt ook af van het bedrag dat je maandelijks aftikt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beetje een mix van Honda en Harley. Het is niet mijn type motorfiets, maar ik vind het wel wat hebben.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mr.hypocrite schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:39:
[...]

Dank voor de suggestie!

Positieve vind ik de craddle, houder en elektronica lekker vast en alleen apparaat erin en eruit bouten zonder kabeltjes los en vast maken.

5 Inch misschien iets te klein maar denk dat ik van karton de dimensies ga uitknippen en maar ga kijken wat past.

Eigenlijk na het vinden van de Carpuride 6 inch met dashcamfuntie sinds gisteren, vind ik het wel een ideaal ding. Enige wat mist is de craddle van jouw Maxca. (USB of 12v aansluiting zou ook chill zijn en ik weet de kwaliteit van de camera's niet, nog geen reviews) Als ze dat zouden combineren dan was ik zo over tot koop overgegaan.

EDIT:
Bij nader inzien, misschien toch beter om AA en dashcam te splitsen. Dashcam wil ik altijd aan hebben (gevoed door aansluiting accu, usb of 12v) en de AA display hoef/wil ik niet altijd op hebben (woon/werk verkeer bijv). Naja, genoeg materie op het internet (en op dit forum) om te vergelijken!
Heb afgelopen 2 dagen verschillende zoektermen geprobeerd om iets te vinden voor het volgende probleem:
Android Auto display makkelijk van je motor af kunnen halen wanneer je het niet gebruikt. In mijn geval gemonteerd aan je ruit (dikte buis van Suzuki onbekend maar bij de BWM GS 1200 is dat 10 - 12 mm).

Ik heb wat accessoires gevonden die ik graag wil delen, zelf nog niks gekocht en/of besloten maar misschien kunnen jullie hier wat mee.

Optie 1: Aangeraden door Joepla: Macxa C5 pro
AA display in een houder wat meteen stroom levert, extra bevestiging met een schroefje aan de achterkant.
Vanuit de houder lopen er draden die je aansluit via USB of je lust het door naar je accu. In principe zit alles vast en haal je alleen je device uit de cradle/houder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrqUwsgFpdOq58zLRhNVC69Y7aE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYAD1WInoFS1EIPjYToIzZsq.png?f=user_large

Optie 2: GPS handlebar mount. Optie om elk Android Auto display op te zetten.
Met wat zoekwerk heb ik het volgende kunnen vinden van SW Mototech:
https://sw-motech.com/en/...S+mount/4052572003756.htm

Goedkoper Ali alternatief:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Het plaatje (baseplate) waar je je display op schroeft het voorgeboorde gaten voor de meest populaire nav's 'TOMTOM Rider, Garmin Montana, Blaupunkt MotoPilot devices as well as all RAM applications'

Optie om de baseplate vast te zetten aan de handlebar (niet makkelijk verwijderbaar) of met een opzetstukje waardoor je het makkelijk af kan halen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtKN3fEDbHcmZF1-OoaSQZq2yW4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zph0e2Aswkr5JKCG7HUN47wM.png?f=user_large
Je kan elk AA display er aan vastschroeven (komt het niet uit moet je wel wat boren aan de baseplate) en bijna elk motor AAdisplay voor motoren die ik vind hebben zulke schroefgaten.

Nadeel is dat er aan de achterkant nog steeds een kabeltje uit komt die je handmatig los moet draaien en eraf halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QAdwQbAJRUWONGNNQtyXPvgnCI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UEciUUQRtqc09qD5NnZeWkSt.png?f=user_large

Optie 3: BMW navigator VI houder ergens vandaan toveren en op installeren (beetje hacky hacky)
Kwam op het idee omdat de Carpuride de 5 en 7 inch heeft voor de BMW houder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0HxHvSv93vtjYMFprrCa9YhV5U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5vf1hYd6qVRe9Yh1EGLwrHao.png?f=user_large
Dit is een opzetstukje waardoor je dus makkelijk je display op en af klikt zonder dat je met kabels moet gaan kloten.
Problemen:
- Houder waar je je het erin klikt erg duur
- Geen alternatief nog voor gevonden
- Kabels uit de houder klik je in je BMW, je zou de kabels moeten strippen en aan moeten sluiten op je accu/usb
- Ben niet sterk in electrotechniek
- Niet 100% kans op slagen

Voordeel:
Uitwisselbaar met andere BMW mogelijkheden (en alternatieven) zoals de telefoonhouder met usb aansluiting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RglZk8zwcFkWXYHUiGo8jALKp7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JsUHxlIrxkP93oXdbLzR8UdS.png?f=user_large

Ik neig nu naar optie 1 omdat Joepla daar goede ervaringen mee heeft en het gewoon werkt.
Optie 2 geeft meer vrijheid in de keuze van display en misschien kom ik toch net iets tegen wat perfect voor mij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:31:
@mphilipp wow, wat een ding... Dat is nog meer een rijdend bankstel dan een Goldwing _O-
Nee, geen bankstel. Dat was mijn RT. Mijn K1600 werd een wegversperring genoemd, dus voor dit gevaarte moeten we een nieuwe categorie in het leven roepen :+

Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

[Afbeelding]
Ik heb mijne T7 uit 2021 ook meteen al op WA+ gezet.
Dat all-risk is fors duurder en dan is het altijd maar de vraag wat je er uiteindelijk aan hebt.
Heb op de motor zelf gewoon 5 jaar garantie, dus mechanisch is ie soort van verzekerd :S

(gebruik de motor ook wel waarvoor die bedoelt is dus schade komt er sowieso en is er ook al)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Voor beiden valt iets te zeggen.

Ik heb mijn motoren na het eerste jaar dat ik motor reed enkel WA+ verzekerd. Het verschil is meer dan 100 euro pm in premie. En de gedachte is ook een beetje: als ik hem om laat vallen is het pech, maar betaal ik de schade evt zelf wel. Als ik serieus crash dan heb ik wel grotere zorgen en neem ik de materiële schade voor lief (en stop ik waarschijnlijk überhaupt met motor rijden).

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb voor vanmiddag een demorit op de F900GS staan via de GS Roadshow... Precies rond die tijd begint de code geel / onweer / gedoe, ben benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:33:
Ik heb voor vanmiddag een demorit op de F900GS staan via de GS Roadshow... Precies rond die tijd begint de code geel / onweer / gedoe, ben benieuwd :+
Ah nice! Daar wil ik ook eens mee rijden.

Even zien of dat roadshow wordt of gewoon een proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Iemand hier trouwens ervaring met die BMW Roadshow? Ik heb eigenlijk geen idee of je gewoon de motor meekrijgt en na 45 min terug moet zijn zoals bij een proefrit, of echt een vaste route met voorrijder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Nee, geen bankstel. Dat was mijn RT. Mijn K1600 werd een wegversperring genoemd, dus voor dit gevaarte moeten we een nieuwe categorie in het leven roepen :+

Suggesties?
Schmitz Cargobull?
Convoi exceptionnel?

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-05-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:20:
[...]
Schmitz Cargobull?
Convoi exceptionnel?
Zoiets ja. Of misschien slagschip ofzo. Kijk die radiator eens, die is al zwaarder dan mijn hele motorblok lijkt het :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Chakotay schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:12:
Iemand hier trouwens ervaring met die BMW Roadshow? Ik heb eigenlijk geen idee of je gewoon de motor meekrijgt en na 45 min terug moet zijn zoals bij een proefrit, of echt een vaste route met voorrijder.
Twee jaar terug was het gewoon 45m zelf een proefrit maken.

Edit: trouwens 2x gedaan. Een keer GS en een keer een R18 roadshow. Beide keren was zelfstandig.

[ Voor 11% gewijzigd door VidaR-9 op 24-05-2024 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Ik ben vorig weekend in Venray en vorig jaar in Elst geweest, je krijgt gewoon een motor mee en ze verwachten je 45 minuten later weer terug. Heel relax allemaal. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Morgen is het eindelijk zover: de MT-09 kan opgehaald worden. Vandaag heb ik nog de knoop doorgehakt en de Innovv K7 dashcam besteld. Zodra ik er filmpjes van heb zal ik ze wel posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vorig jaar was t een uur, zonder voorrijder of begeleiding. Even tekenen voor de sleutels (of nog niet eens, ging heel snel) en veel plezier ermee.

Toen op een K1600GT gereden :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:24
[...]

Suggesties?
Rollende zeecontainer :P

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49

charrel

Cortisol4life..

Rick-Jan schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:11:
Klopt ja, zakkende cilinder bussen is iets van de ZX9R.
Oh ja, dat was de zx9r serie, had vrienden met beide. Hadden toen ook beiden problemen, te lang geleden... heb ze gemixt :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Het was inderdaad zelf een rondje rijden. Het begin was zowaar nog droog, daarna de regenstand kunnen testen. Best een groot verschil met Dynamic wel :) De voorvering voelde wel wat zacht aan, maar dat kan ook komen omdat ik nu al een paar jaar met een telelever-voorwielophanging ipv normale voorvork rij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4KSxNeVE6NlSypCdNrcYWTflsmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4z1S7L4KpmNqsaRXdFVwnsM.jpg?f=fotoalbum_large

Nu ik weet dat het zelf rijden is, zoek ik de volgende keer wel van te voren even een rondje uit, ik kon nu niet zoveel zinnings vinden vanuit Lijnden. Had achteraf gezien even over de dijkjes naar Spaardan heen en weer moeten gaan, maargoed. Met de BMW-app heb je eenvoudige navigatie op het dashboard als je de telefoon even aan de motor koppelt, dat is wel handig om de dealer terug te vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Als de helm niet naar * botoo komt dan moet * botoo maar naar de helm.
Oftewel, de glimmende versie besteld en dat wordt schuren en zijdemat aflakken.

Het goede nieuws is dat het gelijk ECE 22.06 is, het nadeel dat 'ie nogal duurder is geworden. Ik loop er nu al meer dan twee jaar omheen te draaikonten, heb ondertussen al een andere helm gekocht die ik toch niet draag, dus ik kan beter zorgen dat ik precies krijg wat ik wil. Dan maar wat extra moeite voor doen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2z_vNVq0MRm3GP5aYhA9LjbzVdI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GtNkBUmg3c5LQgnCAUeyFUn3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2iauPoMYyTMF7wJniBpmL2x0uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DXmPv5GZvK25nR5cLBV1jiNp.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 24-05-2024 16:12 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Suggesties?
"They see me rollin'. They waitin'."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:20:
[...]

Schmitz Cargobull?
Convoi exceptionnel?
'Pas op, zwenkt uit!'

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Zoiets ja. Of misschien slagschip ofzo. Kijk die radiator eens, die is al zwaarder dan mijn hele motorblok lijkt het :+
Ik zie mijn K1600 als een (zware) kruiser en dan zijn motoren als de Goldwing, grote Indians en HD's te zien als slagschepen. Deze Chinees zou dan als zwaar slagschip gezien kunnen worden...

En een zijspan noem ik een vliegdekschip. ;)

En toevallig net vandaag de reactie van BMW: 2 liter? 2 cilinders is genoeg!
https://www.bmw-motorrad..../heritage/r20concept.html

Wel nog een concept maar die komt vast wel op de markt volgend jaar. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door mkrmr op 24-05-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:02

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

mkrmr schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 20:55:
[...]

Ik zie mijn K1600 als een (zware) kruiser en dan zijn motoren als de Goldwing, grote Indians en HD's te zien als slagschepen. Deze Chinees zou dan als zwaar slagschip gezien kunnen worden...

Nooit naar BMW's gekeken maar dit concept doet mijn hart harder kloppen. Wat een beest _/-\o_

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Twee liter twee cilinder...prachtig! Nouja...een relatief kleine stap vanaf de 1800cc natuurlijk. Maar een echt monster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Probeer die maar eens aan te duwen... >:)

Iets heel anders: de KNMV krijgt steeds vaker signalen van vage boetes uit Luxemburg. Communicatie aan helmen, te donkere vizieren*, te heldere verlichting. Daar gaan ze actie op ondernemen, maar dan moeten ze wel een dossier opbouwen. Dat kan hier:

https://knmv.nl/dossier-verkeersboetes-luxemburg/

*: op de meeste donkere vizieren staat 'for track use only', dus ik vraag me af of die boete zo onterecht is. Maar toch, overdag zou dat geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Dat is toch het mooie van Europa?
Alle regels zijn hetzelfde 🤡
Net als je in Duitsland moet opletten dat je wel een helm met ECE keuring koopt, want dat boeit daar dan weer niet.
Oostenrijk hanteert eigen geluidsnormen waar de agenten al niet aan voldoen.

Super allemaal 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
[...]

Ow WoW, de R18 vond ik al heel wat (daar wil ik nog wel een keer een proefrit op maken, maar nog niet aan toegekomen) maar dit is wel de overtreffende trap. Een 2 liter 2 cilinder :o

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50

Destruction

(ex-)Automonteur

N+1 was het toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxVfhcT9-KkLzk11asZIM86CsYI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NR27EdQ3KPJAVq5P3pQh7l0i.jpg?f=user_large

Kwam bij toeval op m'n pad. Bouwjaar 2001, exact 67k km gelopen en in hele nette staat. De banden zijn wel aan vervanging toe en zoals altijd als ik een andere motor koop krijgt-ie nog ff wat TLC voordat ik ermee ga rijden.

@timmie271 @LankHoar @Chakotay Voor in de OP dus. XJ900S Diversion, 2001 :) Tot nader order blijft de Fazer ook gewoon. Ik weet alleen nog steeds niet wat ik daarmee ga doen :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/bmw-r20-concept-cool-no-v0-nmwrk62mzf2d1.jpg?width=1536&format=pjpg&auto=webp&s=28cda29e3a0a4fea4bc054c3f6ce34b5f9f01670
Super vet ding, maar vanaf deze view is het bijna meme waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Krijg er een beetje een Spoderman idee van :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO16aPS-G8w5q9RB0GNVlXyPslE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/da3Lh66mU5lMtI5ezX2BzaMw.jpg?f=fotoalbum_large

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Wat is jullie ervaring met het achterlaten van je helm bij de kassa/achter de balie van bezienswaardigheden of bijvoorbeeld musea? Doen medewerkers daar over het algemeen niet zo moeilijk over, of doen ze dat liever niet?

(Ik weet dat sommigen de helm in de topkoffer of zijkoffer opbergen, maar stel dat dit geen optie is…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:33
Squawk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:22:
Wat is jullie ervaring met het achterlaten van je helm bij de kassa/achter de balie van bezienswaardigheden of bijvoorbeeld musea? Doen medewerkers daar over het algemeen niet zo moeilijk over, of doen ze dat liever niet?

(Ik weet dat sommigen de helm in de topkoffer of zijkoffer opbergen, maar stel dat dit geen optie is…)
Als er een garderobe is dan is het meestal geen probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Squawk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:22:
Heb ik inderdaad geen ervaring mee, maar zelfs ik, met al die koffers heb soms een opbergprobleem. Als we op reis zijn bv, dan zitten de koffers vol. Dus ik heb een bagagenet gekocht. Niet zo'n elastieken, maar een metalen, die zijn gemaakt om om je rugzak te doen met een slotje erop. Die gebruik ik als we onderweg ergens heen gaan en onze spullen niet in de motorkoffers kwijt kunnen. Ik maak dat vast aan de motor.
Meestal doe ik het volgende: ik leg mijn jas op de grond en leg alles daarop en maak een pakket, waar ik dan dat net omheen doe. Zo kunnen ze ook niet iets er tussen door uit trekken.

Ik vond het erg slim bedacht van mijzelf. Uiteraard is het niet bijzonder veilig, maar het houdt in ieder geval de voorbijhangers tegen om iets te pikken.

Zoiets bedoel ik dus: PacSafe

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 26-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:21:
[...]

Heb ik inderdaad geen ervaring mee, maar zelfs ik, met al die koffers heb soms een opbergprobleem. Als we op reis zijn bv, dan zitten de koffers vol. Dus ik heb een bagagenet gekocht. Niet zo'n elastieken, maar een metalen, die zijn gemaakt om om je rugzak te doen met een slotje erop. Die gebruik ik als we onderweg ergens heen gaan en onze spullen niet in de motorkoffers kwijt kunnen. Ik maak dat vast aan de motor.
Meestal doe ik het volgende: ik leg mijn jas op de grond en leg alles daarop en maak een pakket, waar ik dan dat net omheen doe. Zo kunnen ze ook niet iets er tussen door uit trekken.

Ik vond het erg slim bedacht van mijzelf. Uiteraard is het niet bijzonder veilig, maar het houdt in ieder geval de voorbijhangers tegen om iets te pikken.

Zoiets bedoel ik dus: PacSafe
Een metalen netje met een slotje eraan kende ik nog niet. Dat is ook nog een idee om ter overweging mee te nemen voor de momenten dat er geen garderobe aanwezig is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Squawk schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:55:
[...]
Een metalen netje met een slotje eraan kende ik nog niet.
Wordt volgens mij gebruikt door backpackers als ze hun backpack ergens moeten achterlaten. Het is toch weer een barrière. Ik vind het wel een uitkomst. Trouwens, ook als we met lege koffers onderweg zijn, is het niet mogelijk om én de helmen én de pakken en laarzen in de koffers te proppen. En als het warm is, wil je die zooi uit hebben. Ik draag in de zomer altijd een short onder mijn pak, dan kan ik lekker koel rondlopen.

Nog een tip: die short is van Decathlon. Die hebben veel van dat spul voor hikers. Hele dunne en goed ventilerende shorts en tshirts. Ideaal om onder je pak te dragen in de zomer. Als je even op een terras gaat zitten, kan alles uit en zit je niet in je onderbroek :+ Spul is dun en licht, dus hindert niet. En Decathlon is niet duâh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50

Destruction

(ex-)Automonteur

Handig, zo'n pis emmer :+

Iets met jeugd van een bepaald niveau o.a

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mja, ik zou dat niet op die plek vastmaken, maar er zijn andere plekken op de motor om je helm met Hiplok vast te maken zodat het minder uitnodigt om als urinoir te gebruiken. Dit is slechts een voorbeeld hoe je je helm tegen een snelle diefstal kan beveiligen.

Waar pisvolk rondhangt ga ik mijn motor sowieso niet parkeren.

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 26-05-2024 16:02 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Heeft iemand tips voor een wat langer model doorwaaijas? Ik heb vandaag een paar verschillende modellen en merken aan gehad maar ik vond de jasjes te kort. Dat is het weliswaar inherent aan het model, maar aangezien ik een vrij lang bovenlichaam heb zijn ze echt te kort. Een grotere maat (3XL of 4Xl) gaat weer zo slobberen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Wokschotel schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:40:
Heeft iemand tips voor een wat langer model doorwaaijas? Ik heb vandaag een paar verschillende modellen en merken aan gehad maar ik vond de jasjes te kort. Dat is het weliswaar inherent aan het model, maar aangezien ik een vrij lang bovenlichaam heb zijn ze echt te kort. Een grotere maat (3XL of 4Xl) gaat weer zo slobberen.
Ik heb Held Sonic Textiel Jas... weet niet of deze langer is dan normaal is of iets is wat jij zoekt, maar zit bij mij prima! (Ben zelf "maar" 1m80).

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Foto van iemand anders van vandaag op weg naar Matchlight Motorcycle show. Ik heb de weersverwachting van vandaag maar vast voor ze gephotoshopped.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8Rtqg9-Rnky8lZ3vxgt93O3Y5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GxAcrZzMNEBE9skBS0VCmY65.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
iMars schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:13:
[...]

Ik heb Held Sonic Textiel Jas... weet niet of deze langer is dan normaal is of iets is wat jij zoekt, maar zit bij mij prima! (Ben zelf "maar" 1m80).
Heb ik ook, tevens een Buse Jackson hemd. Beide redelijk lang en lange mouwen.

Zelfde probleem als @Wokschotel, kortere pootjes en te lang bovenlichaam (192 bij elkaar) en armen. Vooral dat laatste vind ik soms lastig.

zeker, zeker

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mphilipp schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:31:
[...]
Nog een tip: die short is van Decathlon. Die hebben veel van dat spul voor hikers. Hele dunne en goed ventilerende shorts en tshirts. Ideaal om onder je pak te dragen in de zomer. Als je even op een terras gaat zitten, kan alles uit en zit je niet in je onderbroek :+ Spul is dun en licht, dus hindert niet. En Decathlon is niet duâh...
Yep, Decathlon is echt dikke prima voor dat soort dingen d:)b
Destruction schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:31:
Handig, zo'n pis emmer :+

Iets met jeugd van een bepaald niveau o.a
Ook mijn 1e gedachte (helaas :X)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSqDOiTIo_fexwi964CYf383q1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFCJwczvKzREuBxJ7z9pvavP.jpg?f=fotoalbum_large

Het heeft wat geklootviool gekost, maar de John Gold cruise control zit nu op de BMW gebeund ipv de Pan.
En na nog wat geklootviool met afstellen doet ie het nu eigenlijk prima, pakt gewoon soepel op en regelt rustig bij.

Heb uiteindelijk het gaskabelkastje vervangen door die van een RT1200 met cruise control, daar zit ook een microswitch in op de retourkabel, dus als je het gas dicht duwt schakelt de cruise control af (alleen <50km/u werkt dat niet echt omdat je dan te weinig gas geeft)
De servo unit zit ook op (ongeveer) de originele plek, het relais voor de stroomvoorziening is geschakeld vanaf de KL15 van de diagnosestekker (die gaat tegelijk met contact aan/uit, de diverse accesoirestekkers blijven nog even aan staan met contact uit)
En voor het uitschakelen met remmen heb ik een plugje dr bij geprikt in de ZFE (gejat van zadelverwarming stand 1 van het passagierszadel :+) voor de uitgang die daar met de originele cruise control ook voor gebruikt wordt.
Snelheidssignaal komt van 1 van de rechtse bobines af, het BMW snelheidssignaal was de cruise control unit het gewoon niet mee eens. Voordeel is nu wel dat ik ook met 30km/u de cruise control aan kan zetten :+

En de andere knoppenzooi werkt ook, dus ik heb nu zadelverwarming en een werkende boordcomputer (incl buitentemperatuur)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

jeroenathome

Een regel tekst

De foto laat goed zien waarom ik geen cruisecontrol op de motor wil hebben. Gegarandeerd dat ik ook zonder handen ga rijden, maar dan langer dan goed is voor mijn gezondheid. Nu moet ik vanzelf de handen weer aan het stuur houden omdat de motor te weinig snelheid heeft.

Het is een nare gewoonte die ik maar niet afgeleerd krijg.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Wat is daar erg aan? Die motor blijft wel rechtdoor gaan. Ik rij op de snelweg hele stukken zonder handen, al luchtgitaar en drumsolo's spelend. Zo lang het maar rustig is om me heen kan dat prima. :?

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.