Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
s006110 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:17:
Was weer heel mooi weer voor een ochtendritje met dochterlief!
[Afbeelding]
Was jij het toevallig die naast naast mij te schuilen tijdens een plotselinge regenbui?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• flowiej
Voor het eerst met m’n F de grens over geweest. Heerlijk gereden en nu aan het nagenieten met een lekker koud biertje. :9

Is qua afstand op een naked wel de grens voor mij, ben kapot. :7

Heerlijke motor. Ben er zo ontzettend blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpN5dPeSnNnqL1M5GkC-Ox0AMnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoIdhzDriwmcZnkxCCQUZCui.jpg?f=fotoalbum_large

snip, even je adresgegevens weggehaald

[ Voor 35% gewijzigd door We Are Borg op 19-05-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:11
Wordt er morgen nog ergens gereden
? O-) 8)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0ulU3_Ja8Hi6MS8KXjE6YrJhPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/weX5KBAIpc4sorUBHD2DK8Xw.png?f=fotoalbum_large

Vandaag een uurtje of 4/5 rond getuft. Op deze plek was een steile heuvel met een krap keien paadje. Geen mogelijkheid voor een aanloop (krappe bocht vlak ervoor). Die grote keien spaaien direct weg, paar strategieën geprobeerd maar je komt er gewoon niet omhoog. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
flowiej schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:37:
[...]

Was jij het toevallig die naast naast mij te schuilen tijdens een plotselinge regenbui?
Dat denk ik niet, want ik heb vandaag geen druppel regen gezien! Heb de hele dag stralend mooi weer gehad (omgeving Kampen vanochtend, tijdens de rit, en later in Friesland)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flowiej
Is niet mijn adres maar een punt dat ik in de route aangeklikt heb 8)

Wel dank voor meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:09
Vandaag met mijn vrouw even proefgezeten op een Tracer 9 GT. Ze vond het wel een mooi ding en prettig dat ze niet met kop en schouders boven me uitsteekt, zoals op de mille.

Gevoel zegt Multistrada 950, verstand zegt Tracer 8)7

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Vandaag was het weer Dragracen op een autofestival op het circuit van Assen. We waren maar met 9 Harleys maar er schoven een paar yamazuki's oid bij, en een Hayabusa met verlengde achterbrug.
De Busa wilde het wel opnemen tegen een paar van de dikkere/betere Harleys, dat resulteerde in twee keer billenkoek, wel heel gaaf om dat geweld te zien :Y

De races gingen over 1/8 mile maar er stonden ook pilonnen op 1/4, je moest wel flink in de ankers als je vol door 1/4 ging. Ik had het genoegen om uitgedaagd te worden door een 1000cc Yamaha/Suzuki (vergeten welk merk, geen knalgroene). Bij de start was ik veel sneller weg en toen we bij de 1/4 pilonnen waren kwam ie toch nog ff voorbij. Heel leuk om te doen.

Ik kreeg 'm vandaag met 8,03 op 1/8 net niet onder de 8 sec. ws was de tegenwind mijn spelbreker en 0-100 in 4,34 (gemeten met Dragy)

Het publiek ging compleet uit z'n dak toen een ouwe (maar hele nette) Nissan Almera een Tesla het nakijken gaf.

Waren de weersvoorspellingen nogal nat in de voorgaande dagen, vandaag bleek een zonovergoten dag, ergo, ik ben flink verbrand :o

22 juni finale races 's avonds in Breda, wel met kerstboom en electronische tijdwaarneming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4_8Gpm11GUmEFnju_20awaWeSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/arUpii1CoExdd31d0080XVXB.png?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:53

Vrijdag

De Zwarte

Joris748 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 22:44:

Gevoel zegt Multistrada 950, verstand zegt Tracer 8)7
Multistrada.

Als je verstandig wil doen, koop je een Volvo station.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:30
Voor de niet-cardan-rijders:
Hoe vaak spannen jullie de ketting? Ik heb hem nu sinds aanschaf (~5500km) nog niet gespannen. Wellicht ben ik dan al veel te laat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

4x2

lộn xộn quá

Als ie te slap staat :+
Meestal merk je het wel tijdens het rijden dat er iets niet helemaal klopt en kom je dr dan achter tijdens het smeren.
Maar een goede ketting hoef je niet zo vaak te spannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHfsSHIHjfzg9R54NG4S8xXDmb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYq1h91JAOPlu1Kikt0UkUie.jpg?f=fotoalbum_large

Meer knopjes :*)
En ook bezig om dr cruise control op te beunen, maar dat is een mix van BMW spul en de john gold set die ik op de Pan had geknutseld.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
botoo schreef op zondag 19 mei 2024 @ 23:11:
Vandaag was het weer Dragracen op een autofestival op het circuit van Assen. We waren maar met 9 Harleys maar er schoven een paar yamazuki's oid bij, en een Hayabusa met verlengde achterbrug.
De Busa wilde het wel opnemen tegen een paar van de dikkere/betere Harleys, dat resulteerde in twee keer billenkoek, wel heel gaaf om dat geweld te zien :Y

De races gingen over 1/8 mile maar er stonden ook pilonnen op 1/4, je moest wel flink in de ankers als je vol door 1/4 ging. Ik had het genoegen om uitgedaagd te worden door een 1000cc Yamaha/Suzuki (vergeten welk merk, geen knalgroene). Bij de start was ik veel sneller weg en toen we bij de 1/4 pilonnen waren kwam ie toch nog ff voorbij. Heel leuk om te doen.

Ik kreeg 'm vandaag met 8,03 op 1/8 net niet onder de 8 sec. ws was de tegenwind mijn spelbreker en 0-100 in 4,34 (gemeten met Dragy)

Het publiek ging compleet uit z'n dak toen een ouwe (maar hele nette) Nissan Almera een Tesla het nakijken gaf.

Waren de weersvoorspellingen nogal nat in de voorgaande dagen, vandaag bleek een zonovergoten dag, ergo, ik ben flink verbrand :o

22 juni finale races 's avonds in Breda, wel met kerstboom en electronische tijdwaarneming.

[Afbeelding]
Erg vet dat je dit met je "gewone" straat Harley doet, heel gaaf.

@Vrijdag nog poser pictures van afgelopen GR??

Ik zit met een schreef oog en mijn spaarvarken in de hand te kijken naar een Guzzi V7. Niet de oldtimer maar de recente (>2010) versies.
De vette V-twin roffel en het Guzzi gevoel mis ik toch wel :9~ O+
Voor ongeveer een gelijke deuk in dat spaarvarkentje kan ik ook terug een Vespa kopen. Maar ik denk dat ik aan een Guzzi meer nut heb.

Zo iets bedoel ik dan
Afbeeldingslocatie: https://mcn-images.bauersecure.com/wp-images/3665/23-v7-classic.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
4x2 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:56:

[...]

[Afbeelding]

Meer knopjes :*)
En ook bezig om dr cruise control op te beunen, maar dat is een mix van BMW spul en de john gold set die ik op de Pan had geknutseld.
Knopje voor een ejectorseat met verschillende snelheden? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:01:
De vette V-twin roffel en het Guzzi gevoel mis ik toch wel :9~ O+
Heb je wel eens op een Harley gereden Bommes?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
RubjeMazter schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:53:
Hoe vaak spannen jullie de ketting? Ik heb hem nu sinds aanschaf (~5500km) nog niet gespannen. Wellicht ben ik dan al veel te laat :P
Meten is weten.
Ik kom de eerste keer stellen na 2000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
botoo schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:19:
[...]

Heb je wel eens op een Harley gereden Bommes?
Nee nog nooit, maar ik heb geen "fatsoenlijke" Harley budget. Lijkt me zeker gaaf rijden, vet gevoel, merk beleving enz.
Denk echter dat zo een Guzzi met wat sportiever te rijden is, zeker in de bochtjes in de bergen. En daar haal ik toch wel erg veel plezier uit.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

RubjeMazter schreef op maandag 20 mei 2024 @ 09:53:
Was altijd een kwestie van om de paar ritten even meten, maar sinds de quickshifter merk ik het vanzelf wel, die gaat dan minder soepel.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Heerlijk weer vandaag voor een ritje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8stc-2rMOyCYqJMnm_RqiosmKFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wRkW5NzqYczTL1aN4ihx514X.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43
Afgelopen vrijdag een dagje wezen crossen bij mc74 Utrecht via motorcursussen.nl.
Mijn eerste minuten met de 450cc Honda waren zwaar, natte blubber baan en geen ervaring.
Mijn gevoel zei zitten benen wijd en rustig aan tuffen maar de instructeurs hameren op staan en gas erop! Ik vroeg me echt af hoe ik de dag ging overleven haha!
Leuke ervaring en uiteindelijk wel aardig kunnen rijden over de baan. Ik wil in de toekomst wat TET gaan rijden dus een nuttige ervaring rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Pohh.. _/-\o_

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
wokkelz schreef op maandag 20 mei 2024 @ 18:06:
Afgelopen vrijdag een dagje wezen crossen bij mc74 Utrecht via motorcursussen.nl.
Mijn eerste minuten met de 450cc Honda waren zwaar, natte blubber baan en geen ervaring.
Mijn gevoel zei zitten benen wijd en rustig aan tuffen maar de instructeurs hameren op staan en gas erop! Ik vroeg me echt af hoe ik de dag ging overleven haha!
Leuke ervaring en uiteindelijk wel aardig kunnen rijden over de baan. Ik wil in de toekomst wat TET gaan rijden dus een nuttige ervaring rijker.
Dat is vaak even een barrière waar je doorheen moet, maar het is wel echt zo dat hoe meer snelheid je hebt en soepeler je met het gas bent hoe makkelijker het wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:31:
[...]

Nee nog nooit, maar ik heb geen "fatsoenlijke" Harley budget. Lijkt me zeker gaaf rijden, vet gevoel, merk beleving enz.
Als we elkaar eens ergens tegenkomen dan moet je eens op die van mij komen zitten. Maar ja, het is een merk wat graag de hoofdprijs kost (en dat dan vermeerderd met Harley-tax). Toch zijn er echt wel fraaie exemplaren te koop voor schappelijke prijzen.
Denk echter dat zo een Guzzi met wat sportiever te rijden is, zeker in de bochtjes in de bergen. En daar haal ik toch wel erg veel plezier uit.
Daar heb je best wel gelijk in, zo vaak ik met mijn steppies op de grond kom :X niet vaak genoeg om aan te wennen en vaak genoeg om steeds te schrikken :+. Maar een Lowrider is al wat laag en heeft ook nog een extra lage steppies, fijn om een minder scherpe knieheok te hebben maar minder fijn in de bochten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Zo, weer thuis. Net de motor even afgespoten, want wat was 'ie smerig na dik tweeduizend kilometer en een hoop klereweer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeL3EUBxTfKRPxRyof_IIQSPTng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EAdpnjHxVL36bxBzSq015jbA.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Dikke bike hoor vandaag ook nog met zo ene in het groepje mee gereden _/-\o_ :9~
Alleen dat baby blauw vindt ik minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
GSX-MAN schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:11:
Zo, weer thuis. Net de motor even afgespoten, want wat was 'ie smerig na dik tweeduizend kilometer en een hoop klereweer.[Afbeelding]
Dat wordt de volgende naar de tracer _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ibothead schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:13:
[...]

Dat wordt de volgende naar de tracer _/-\o_ :9~
Que?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
GSX-MAN schreef op maandag 20 mei 2024 @ 19:11:
Zo, weer thuis. Net de motor even afgespoten, want wat was 'ie smerig na dik tweeduizend kilometer en een hoop klereweer.[Afbeelding]
Serieuze afstanden :o . Wel nog een beetje lekker kunnen rijden gezien het weer?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

flowiej schreef op maandag 20 mei 2024 @ 20:47:
[...]

Serieuze afstanden :o . Wel nog een beetje lekker kunnen rijden gezien het weer?
Dag één was van thuis naar Belfort in Frankrijk, 670 kilometer. Het weer was tot net na Maastricht goed, daarna werd het regenachtig. Jammer, maar het was een snelwegdag en de echte pret moest nog beginnen.

Dag twee was door de Vogezen, over de Ballon d'Alsace, Grand Ballon, Markstein, Route des Crêtes en Schlucht, daarna het Zwarte Woud in. Daar nog een paar toffe bochten gemaakt en overnacht in Baiersbronn. 's Avonds begon het keihard te regenen, dat is niet meer gestopt. 323 kilometer gereden.

Dag drie begon dus met stromende regen en code rood. De route die ik door het Zwarte Woud had uitgetekend ging het raam uit. we hebben in laaghangende bewolking en stromende regen met modderstromen over de weg en tien meter zicht de B500 afgereden tot Baden Baden, waarna we de snelweg opzochten voor de snelste route naar Bad Bertrich. Zeiknat, en 's avonds kwamen de alarmmeldingen voor de code rood aldaar binnen. 325 kilometer gereden.

Dag vier hadden we weinig motivatie. De pakken waren zeiknat, zowel de telefoon als het lokale luchtalarm gaven meldingen. Toch maar een route gaan rijden, en al vrij snel hield het op met regenen. maar we reden al vrij snel tegen een zwaar buiten zijn oevers stromende Moezel aan. Takken, struiken, boomstammetjes, van alles kwam in hoog tempo voorbij stromen. Wegen werden afgezet, Brandweer en vrachtwagens met grote zandzakken reden af en aan. Wel een indrukwekkend gezicht. Geïmproviseerd, nog wel leuk bochten kunnen rijden en ook de kleding wat kunnen laten uitwaaien. Na 129 kilometer waren we weer terug in het hotel.

Dag vijf weer echt leuk kunnen rijden. Een route van het hotel die de focus had op mooie bochten, en alles zat er in. Haarspelden, doordraaiers, veel korte bochtjes achter elkaar, hellingen, supertof. Motoren op de sportstand (staat de Tiger meestal op, maar deze trip ook Rain en Road geprobeerd. Rain is wel verdomde handig als het echt beestachtig slecht weer is, Road ben ik niet helemaal uit of dat nuttig is), actieve houding en gaan met die banaan. De Tiger 1050 met Dunlop Mutants is een beest, wat een achterlijk goede motor. Na 239 kilometer waren we zeer voldaan weer terug bij het hotel. We nog even zeiknat geregend op de laatste 30 kilometer.

En de laatste dag, vandaag, was terug van Bad Bertrich naar huis. 356 kilometer, vooral snelweg en nog even 20 kilometer omgereden omdat mijn oudste zoon zijn telefoon en bluetooth-speaker had achtergelaten op het recreatieterrein waar hij dit weekend met scouting was. Wonder boven wonder lagen ze er nog, tussen een massa recreërende Brabanders. Fijn dat de meeste mensen gewoon deugen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQsKekCBlGB2JNriYVqq1n-_qVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rdh9eyVGKBkASUDAPTkwOVR3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door GSX-MAN op 21-05-2024 09:06 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:01:
[...]
@Vrijdag nog poser pictures van afgelopen GR??
Een paar, niet zo gek veel deze keer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6l8iwH3YxPyC-6VgPyb2s6m9b0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2g55V3kPMq2xQbZtwHj4YaX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQplf0JAf4SMt600mIAWpYYnY_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSxTVQMqUtzis74Heo6KUv3F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTVFKn-ITlJV3AlzmEuvVz7koGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeKv1A2nPruwTnq1ZlJkrWD7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrNrNyBLMTYOR9Wm0KXIQ8vi2Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KyjyzgcPS8fNIHWLrkpFaiUx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6tXG4Z_U_NFNeowuG98dpkQz94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XeIDXK3M7gjQS8Qw0pxtSXBp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLwlgiT_oqDgI61JmGduCTq435I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ni51QYMsEHqLfCBkaPHA1ofH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYWNzxjlivhUQB1hbmkOgpRTuGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZRUGZsGFb2pO5XhMWYp5URg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYSjrv-IIJ8CMREhDNjhoCeXq4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3aQJcCRK2WgVtkZZFjnWoNt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACnNt0mpWanzRKGXCWR009qMZ54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0mBFANzQXK7q5HKbumxfBo8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OekCffun7nLUKqx22S2wh8J4pJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nmn005djqT8MoOrZOyZDW2oa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH_HQka2j4kFyjs9A7VQ7_tP2xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIgJEFKr4RSrGECVfknbNzFe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elM1OAzKk_z5PzAzEne9FobsVLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6i6P93fw3CuC2u4h4eInErFg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjQP3Jz0nf66EJQx5W62EpF_t5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5O3BvgKbumivh4GbcKNVb62v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNDygQy3kAskrkoVsLJhuLcS7hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErTzXuvrpAf6jBXSWYdNYF9O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvnzJKfrH0Gs54r10jineq7kZiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1eAsVw27xsx7RWj0Tnuw6NM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6cf2dlokqjEVZBOHgsmlrqo1qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKuwiZcwgMHkt9mV8opiJNYh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Vrijdag op 21-05-2024 01:02 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

gebruikershaes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 06:07:
[...]

Leuk hoor. Is dit een gentleman’s ride? Welke stad is dat?
Ja klopt, het was de Distinguished Gentlemen's Ride in Den Haag :) Op de een na laatste foto zie je aan de linkerkant het standbeeld van Haagse Harry 8)

We hadden echt super mooi weer en er reden een aantal hele gave motoren mee. Ik was gelukkig niet de enige met een ietwat moderne motor, dat scheelt :P Hopelijk kan ik ooit eens meedoen op een Indian FTR1200, dat is op dit moment mijn droommotor O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPbMTYD4tyYb-WZBdpNUirDMvRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5kAkTMuXVwv6x4u42QQwUMIU.png?f=fotoalbum_large

Eindelijk aan gedacht om een melding te maken. Opstaande stoeptegels waren bij een eerdere melding vrij snel verholpen. Ben benieuwd.

Voordat er nieuw wegdek geplaatst werd was het ook al geen sterk punt, detectie van motorfietsen. Maar de laaste lus voor de stopstreep werkte wel. Dus tot stilstandkomen op die streep (zonder voetje!) en weer door was het spelletje dan. Maar dat werkt nu ook niet meer.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
Heed bashplate voor mijn Tuareg besteld.
Afbeeldingslocatie: https://heedshop.eu/userdata/public/gfx/4717/Engine-guard-for-Aprilia-Tuareg-660---aluminium-black-front.jpg
Dingen zijn allemaal lelijk dus naar de voordeligste optie gekozen.
Hopelijk is goedkoop geen duurkoop.

Daarmee ook maar de aanschaf van een 2de motor even uitgesteld.
Ik moet nog het een en ander upgraden aan de Tuareg. Waaronder dus de bashplate, maar ook graag andere schakel en rem pedaaltjes, een betere achter veer/shock, lichtere uitlaat, enz.
En ik wil eigenlijk volgend jaar meedoen aan de Bosnië Rally
Dus voor nu even concentreren op 1 motor.

[ Voor 42% gewijzigd door Bommes op 21-05-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Bommes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:34:
Lijkt me prima toch? Ook een dikke bash plate is maar zo sterk als de dikste bout, dus of je nou hiermee over een boomstam beukt of een duurdere... Als de uitlaat en het carter maar wat beschermd zijn voor rondvliegende keien.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Vandaag een Suzuki V-Strom 800DE besteld in grijs geel!

https://www.suzuki.nl/mot...ture-sport/v-strom-800de/

Met de adventure pakket (https://www.suzuki.nl/mot...3-dl800de-adventure-pack/), verlaagd zadel, 12v aansluiting en verhoogd touringruit.

Nu nog even een verzekering bij zoeken (denk ANWB waar ik mijn schadevrije jaren van mijn oude motor mag gebruiken).

Denk eerste 3 jaar all-risk verzekeren met nieuwwaarderegeling en accessoires tot 2500/3000 euro (verschilt per aanbieder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 21:58
mr.hypocrite schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:09:
Vandaag een Suzuki V-Strom 800DE besteld in grijs geel!

https://www.suzuki.nl/mot...ture-sport/v-strom-800de/

Met de adventure pakket (https://www.suzuki.nl/mot...3-dl800de-adventure-pack/), verlaagd zadel, 12v aansluiting en verhoogd touringruit.

Nu nog even een verzekering bij zoeken (denk ANWB waar ik mijn schadevrije jaren van mijn oude motor mag gebruiken).

Denk eerste 3 jaar all-risk verzekeren met nieuwwaarderegeling en accessoires tot 2500/3000 euro (verschilt per aanbieder).
Serieus gaaf ding! Veel plezier ermee alvast! _/-\o_

Hoelang moet je wachten tot je hem geleverd krijgt? We verwachten hier wel foto's he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:19
[Afbeelding]

Ik moet nog het een en ander upgraden aan de Tuareg. Waaronder dus de bashplate, maar ook graag andere schakel en rem pedaaltjes, een betere achter veer/shock, lichtere uitlaat, enz.
Ligt het aan mij of zijn die prijzen voor meedoen best wel aan de hoge kant? Of zijn dit normale prijzen voor zo iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
gebruikershaes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:22:
[...]

Ligt het aan mij of zijn die prijzen voor meedoen best wel aan de hoge kant? Of zijn dit normale prijzen voor zo iets.
In vergelijking met de amateur rally dingetjes die er zijn valt het best mee.
Bijvoorbeeld de Sand Raiders
https://sandraiders.com/en/sandraiders-morocco-2025/
€2700
Lepping Oost Europa rally, motoren van Max 150kg
https://leppinkadventure.nl/rallys/oost-europa-rally/
€2750

Dus even afgerond €1000 met de camping er bij voor de Bosnië rally valt dan nog wel mee.
Ja het is een hoop geld maar voor dit soort trips dus wel redelijk normaal, zelfs "goedkoop".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
Pyr0_ schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:03:
[...]

Serieus gaaf ding! Veel plezier ermee alvast! _/-\o_

Hoelang moet je wachten tot je hem geleverd krijgt? We verwachten hier wel foto's he ;)
Dankje! Heb al maanden dit model op oog dus was geen spontane koop.

Redelijk snel, eerste week van juni maar daar had ik ook de dealer op gekozen. De wat bekendere en grotere motorzaak had de motor wel liggen maar totaal geen plek beschikbaar in het werkplaats voor de adventure pack montage.

Bij oplevering heb ik 1 week de tijd om de eerste 1000km in te rijden, vervolgens 1000km beurt en dan naar de Zwitserse Alpen tripje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
Bommes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:33:
[...]

€2700
€2750

Dus even afgerond €1000 met de camping er bij voor de Bosnië rally valt dan nog wel mee.
Ja het is een hoop geld maar voor dit soort trips dus wel redelijk normaal, zelfs "goedkoop".

[YouTube: Coaching mayhem - there were bikes upside down everywhere]
Oh okay nice. Ik kom er zelf vandaan dus weet wat dingen lokaal kosten hehe. Vandaar dat het me opviel. Maar als je het vergelijkt met de andere opties dan lijkt het idd best gunstig geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:33:
[...]

€2700
€2750

[YouTube: Coaching mayhem - there were bikes upside down everywhere]
Bosnia Rally, is dat niet wat aan de spannende kant? Volgens mij liggen er nog ontzettend veel landmijnen in de natuur daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afgelopen tijd wat haperingen in de motor, vooral tijdens stilstaan voor de verkeerslichten. Omdat dit niet constant was nog niet de moeite genomen om dit uit te zoeken.

Vandaag start ik de motor (Honda Pan European ST1300) en die klonk als een Harley. Dat is niet de bedoeling van die machine.

Vanavond de bobine eens gecontroleerd en de bougiekabels even omgedraaid. En ja hoor, nu werd de andere uitlaat niet warm. Kortom: bobine of bougiekabel stuk. Dus maar vervangend exemplaar besteld.

Moet zeggen dat die motor ook nog prima op 3 poten rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Secsytime schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Bosnia Rally, is dat niet wat aan de spannende kant? Volgens mij liggen er nog ontzettend veel landmijnen in de natuur daar?
Geen idee, wordt toch al een paar jaar op rij gereden, er is ook een TET dat dacht ik.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:03
Dag 1 - 17 mei - Vanuit Den Haag vertrokken.

Eerste stop langs de A16 in Zevenbergschen Hoek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nHGgGM0T8mON0IpDPEoaFriQQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlKFSG3Rtd6qYtUBmmrEq134.jpg?f=fotoalbum_tile

Al snel begon het te regenen, non-stop regen. Daarom onderweg weinig foto's kunnen maken. Dit was in Houffalize Belgie. Kletsnat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAGOur_XgQXLKh_ADRbYHSnHRa8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVdLQ4Zoq5JcT7FI0xJaP2F0.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier zijn we dan aangekomen in ons Airbnb in Thionville, Frankrijk. Motors in de tuin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QREsloyoQs8LBfwTE55eEV2kXxo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDEdgYzd3PoYEdCNvvlzd7VU.jpg?f=fotoalbum_tile

Dag 2 - 18 mei - Aangekomen bij ons eindbestemming - kletsnat. Overstromingen in Frankrijk en Duitsland.

Een goed ontbijt gehad en doorgereden naar ons eindbestemming: Gerardmer, Frankrijk. Een foto bij Lac de Gerardmer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztB0DflQLuAAb0PPgIIedUKogX8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Od2rq7FD4bkMWEcTVKBQoC71.jpg?f=fotoalbum_tile

Dag 3 - 19 mei - Droog! Zo een 9 uur door de Vogezen gereden. Gaaf, gaaf, gaaf!

Gestopt om te genieten van het uitzicht en wat foto's gemaakt. Dit is op Route de Colmar en Route des Cretes, nabij Col de la Schlucht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ6fK6a4__41N68uwt4mt0zo0VE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYTwPiGhbZHa3GN48JSpfDyS.jpg?f=fotoalbum_tile Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wvAFfpURc0vETF1CzlkpfCTCmI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixq0QLnfdzLmIxAAXIyEACsx.jpg?f=fotoalbum_tile

Een korte pauze op Grande Rue, bij Kruth.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8P8vdnsbHLfvMMUe9oWouNey3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKQbfS8WHR4k5iPhAycb6ib3.jpg?f=fotoalbum_tile

Bijkomen van de haarspelden, bij Col de Bussang.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNanbhlAjS5jbjIh-eVYomIz88k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyK3rxyrzsThlCbESvuSLy8s.jpg?f=fotoalbum_tile

Kleine pauze en direct met de drone wat beelden schieten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mv9BLICjpQsNzXpy0Q3MnKsBFUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RbuluQMK1h4xl3LuiY0aG87.jpg?f=fotoalbum_tile

Random shots...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTcGaDnpiYEa2DHyWdUUIAi6jyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHyIq3fpfatZLRxfRGdSEi28.jpg?f=fotoalbum_tile Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfJpHbHUIVX8gaRcdmuz5F2_Qu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MK76LpGTx13c7PBIba2RMTHr.jpg?f=fotoalbum_tile

Dag 4 - 20 mei - Tijd om naar huis te gaan.... tot de volgende keer Vogezen!

Ingepakt..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-niWxQH3MhWkjo72qetfvyVnRw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udYd3z6IcwOPHFUnuYPE9lWH.jpg?f=fotoalbum_tile

Pauze in Loisy, Frankrijk. Hier zijn we een groep Nederlanders tegenkomen, kort mee gesproken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJwwh4HSwy4hjD7kfUEBES3C3hI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLJuZP6J0AFL1YSvIIjSk8Tu.jpg?f=fotoalbum_tile

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Bommes schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:34:.
Heeft Noraly Itchy die niet vorig gereden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:16

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Hkuit schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 23:21:
[...]

Heeft Noraly Itchy die niet vorig gereden?

Ze heeft de Dinaric Rally en Baja Rally gedaan.

Het kwam al ter sprake in het ABR groepje waar onder andere @Bommes, @harley, @_eLMo_, en @A13X in zitten.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
Secsytime schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Dat maakt het juist spannend! Maar je hebt gelijk er liggen nog veel mijnen in afgelegen gebieden. Wegen en paden zijn sowieso opgeruimd. Dus als je op de route blijft moet goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
[Afbeelding]

Afgelopen weekend merkte ik dat mijne ook zijn werk doet, harde tikken (klonk, klink,klack!) van de keien die nu niet door de modder vast zitten.

Ik wil zelf dat rally ding ook nog wel een keer vervangen, want die AXP's etc hebben ook zo'n extender die je rearshock beschermd.

Edit: En die rally ziet er wel heel dik uit!!! een stuk toffer dan de trophy rally bijvoorbeeld. Dat lijkt dan wat meer een ANWB tochtje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 22-05-2024 07:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:22:
[...]

Dat maakt het juist spannend! Maar je hebt gelijk er liggen nog veel mijnen in afgelegen gebieden. Wegen en paden zijn sowieso opgeruimd. Dus als je op de route blijft moet goed komen.
En vergeet niet dat bommes - boom- bom het ligt wel eng dicht bij elkaar allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nuda! dat blijft echt een prachtige fiets _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:58:
[...]

En vergeet niet dat bommes - boom- bom het ligt wel eng dicht bij elkaar allemaal ;)
Zou dat ‘t zijn haha. Leven op het randje met Bommes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:32
mr.hypocrite schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 21:33:
[...]

Redelijk snel, eerste week van juni maar daar had ik ook de dealer op gekozen. De wat bekendere en grotere motorzaak had de motor wel liggen maar totaal geen plek beschikbaar in het werkplaats voor de adventure pack montage.
Mooie motor! _/-\o_

Ik heb mijn motor (DL1050) laten afleveren met alle ascesoires los meegeleverd. Het opbouwen doe ik zelf wel.
1) je leert je motor goed kennen zo
2) ik doe het veel secuurder dan de dealer.
win-win 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

c-nan schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 22:54:
Dag 1 - 17 mei - Vanuit Den Haag vertrokken.

Eerste stop langs de A16 in Zevenbergschen Hoek
[Afbeelding]

Al snel begon het te regenen, non-stop regen. Daarom onderweg weinig foto's kunnen maken. Dit was in Houffalize Belgie. Kletsnat.
[Afbeelding]

Hier zijn we dan aangekomen in ons Airbnb in Thionville, Frankrijk. Motors in de tuin.
[Afbeelding]

Dag 2 - 18 mei - Aangekomen bij ons eindbestemming - kletsnat. Overstromingen in Frankrijk en Duitsland.

Een goed ontbijt gehad en doorgereden naar ons eindbestemming: Gerardmer, Frankrijk. Een foto bij Lac de Gerardmer.
[Afbeelding]

Dag 3 - 19 mei - Droog! Zo een 9 uur door de Vogezen gereden. Gaaf, gaaf, gaaf!

Gestopt om te genieten van het uitzicht en wat foto's gemaakt. Dit is op Route de Colmar en Route des Cretes, nabij Col de la Schlucht.
[Afbeelding] [Afbeelding]

Een korte pauze op Grande Rue, bij Kruth.
[Afbeelding]

Bijkomen van de haarspelden, bij Col de Bussang.
[Afbeelding]

Kleine pauze en direct met de drone wat beelden schieten..
[Afbeelding]

Random shots...
[Afbeelding] [Afbeelding]

Dag 4 - 20 mei - Tijd om naar huis te gaan.... tot de volgende keer Vogezen!

Ingepakt..
[Afbeelding]

Pauze in Loisy, Frankrijk. Hier zijn we een groep Nederlanders tegenkomen, kort mee gesproken.
[Afbeelding]
Mooie rit, man. Wij hebben afgelopen donderdag Ballon d'Alsace, Col Amic, Grand Ballon, Markstein, Route des Crêtes, Schlucht, Wettstein gedaan, daarna richting Zwarte Woud. Grootste deel van de dag best mooi weer en heerlijk gereden.

Het lukt mij/ons nooit om zoveel foto's te maken, op de echt mooie plekken rijden we (meestal vrij hard) door. Erger nog: ik heb zondag op een rit door de Eifel drie kastelen gezien die mijn vrienden compleet misten. Eentje direct langs de weg, met daarna een haarspeldbocht er weeer langs niet te missen, zou je zeggen. :F

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
Dat herken ik, maar dat ligt er ook aan hoeveel 'overcapaciteit' je hebt.
Ik heb redelijk wat overcapaciteit tijdens het rijden. In ieder geval voldoende om op snelheid te rijden, te navigeren, én wat van de omgeving te zien. Ik vergeet alleen meestal om foto's te maken, met name op de vakanties moet ik de motor gewoon vaker stil zetten daarvoor.

Een aantal motormaatjes hebben die overcapaciteit niet, en die moet je dan ook niet laten navigeren want dat krijgen ze niet gecombineerd. :o

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
[Afbeelding]
[...]
Ben benieuwd hoe ie bevalt! Zit zelf ook te kijken naar een bashplate van Heed, nadat ik mijn stock bashplate heb gekneusd door er een crossmotor liftje onder te zetten :+

Misschien meteen combineren met een nieuw setje valbeugels, ik merk aan de huidige dat ik een voorkeur heb voor vallen versneld afstappen op rechts dus ze slijten niet echt gelijkmatig, maar dan ga ik ook meteen voor een hogere (met daardoor extra steunpunt)
kneusteun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:54:
[...]

Edit: En die rally ziet er wel heel dik uit!!! een stuk toffer dan de trophy rally bijvoorbeeld. Dat lijkt dan wat meer een ANWB tochtje ;)
Lijkt me ook heel vet, maar welke video heb jij gekeken? Want ik kwam net op deze uit en dit is drie uur simpel gravel rijden :+ YouTube: Bosnia Rally 2023 - Stage 3 light track - nearly uncut/unedited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:29:
Ik heb redelijk wat overcapaciteit tijdens het rijden. In ieder geval voldoende om op snelheid te rijden, te navigeren, én wat van de omgeving te zien. Ik vergeet alleen meestal om foto's te maken, met name op de vakanties moet ik de motor gewoon vaker stil zetten daarvoor.

Een aantal motormaatjes hebben die overcapaciteit niet, en die moet je dan ook niet laten navigeren want dat krijgen ze niet gecombineerd. :o
Wij gaan altijd met drie man, waar de samenstelling altijd was:

S, heeft als laatste zijn rijbewijs gehaald maar rijdt hard, goed en meestal voorop. Vindt zichzelf ook een uitstekende motorrijder en meldt dat graag.

T, heeft zijn rijbewijs langer en reed altijd op wat oudere motoren. Heeft jaren op een Honda NTV gereden, en reed ons er nog net niet zoek mee. Heeft ook nog een VFR 800 in de garage staan, deze is één trip mee geweest. Rijdt tegenwoordig steeds vaker achteraan, naarmate zijn fietsen moderner worden.

Ik. Rijbewijs sinds 1998, maar na een crash in 2009 lange tijd redelijk onzeker gereden. 12 jaar Speed Triple gereden, in 2022 een training gevolgd om weer met plezier op de motor te zitten, afgelopen augustus overgestapt op een Tiger 1050. En dat heeft geholpen, want ik zit nu strak in het spoor van S, die niet meer van me wegrijdt. Hilarisch om 'm dan op het terras te horen zeggen dat hij het "rustig aan deed". >:) >:) >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.hypocrite
  • Niet online
f2ride2001 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:04:
[...]

Mooie motor! _/-\o_

Ik heb mijn motor (DL1050) laten afleveren met alle ascesoires los meegeleverd. Het opbouwen doe ik zelf wel.
1) je leert je motor goed kennen zo
2) ik doe het veel secuurder dan de dealer.
win-win 8)
Had eraan gedacht. Heb gereedschap liggen en een afdakje om eraan te werken maar paar redenen waarom ik het toch door de dealer laat doen:
- Ik kan wel het een en ander aan elkaar schroeven en bouten (bijv zijkoffers) maar met elektronica ben ik wat huiverig over. Handvatverwarming en 12v aansluiting liever niet direct op accu maar op relais bijv.
- Dealer doet het vast sneller dan ik en ga midden juni op vakantie
- Als iets niet goed is gemonteerd, verantwoordelijkheid ligt bij de dealer
- Misschien ben ik gewoon een beetje lui :P

Hebben mensen hier een aftermarket Android Auto display?
Paar maanden geleden Carpuride tegengekomen, waarschijnlijk een 13 in een dozijn AA display vergelijkbaar met naamloze op Aliexpress maar met een gelikte website en wat meer youtubers die het hebben gereviewd (lees, zijn gesponserd).

Carpuride W502 en W702 respectivelijk 5 en 7 inch. Draadloze verbinding en stroom via USB of voedingsdraden via accu.

5 inch vond ik wat klein en 7 misschien te groot en alsof ze mijn gedachten hebben gelezen zijn ze uitgekomen met een 6 inch display (wel wat breder en minder hoog) (https://carpuride.com/col...ith-hd-1080p-dual-cameras) en dit komt meteen met voor en achter camera (denk als dashcam te gebruiken?) en een wired controller voor op je stuur. Nadeel: niet te lezen dat voeding met usb is te doen dus stroom moet ik aftappen, op relais zetten of direct op accu).

Oh, en als je een product in je winkelmandje laat liggen met je email sturen bijne elke dag een kortingscode toe (tot nu toe hoogste 'korting' is 35%.

1 grote nadeel van deze 3 systemen is dat je het niet makkelijk op en af kan halen. Zo'n schermpje wil ik liever toch eraf halen als ik niet rij.

Montage dacht ik aan boven speedometerscherm met behulp van een aliexpress klemmetje:
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOctVVj6Wyqeiy2VimClEWvMok4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/75t8yF77dlvKLhskvQtnm8zz.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@GSX-MAN Ach ja, zo kent iedereen wel van die mensen.
Ik bereik eerder de grens van wat ik wil (lees: acceptabel vind) dan wat ik kán.

Er zullen er genoeg zijn die beter rijden dan ik, of harder. En dat is niet noodzakelijk hetzelfde. ;)
Zo lang ik aan het eind van de dag tevreden kan zijn, is het voor mij goed genoeg. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben wel blij dat ik weer met plezier op de motor zit, en de bochten weer op tempo neem. Wat is zo'n Tiger goed, zeg. Hij kan alles wat ik met de Speed Triple wilde, maar dan comfortabeler.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:29:

hahahaha herkenbaar, 4 keer in een 15 tal min verkeerd rijden of compleet haarspeld bochten niet zien 8)7 |:( Was er naar 20 min zo zat mee dat ik zei ik ga wel voorop rijden voor je het ravijn in ligt ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat inderdaad, of het tempo zodanig laten zakken dat je je afvraagt waar ze mee bezig zijn. Dat is wel iets wat te oefenen is, en zonder oefening leer je het nooit. Maar als je die overcapaciteit niet hebt, zul je het verder ook nooit gaan krijgen zonder dat het gevaarlijk wordt. Inderdaad, met complete bochten missen als extreemste voorbeeld.

Niet om mezelf met formule 1 coureurs te willen vergelijken, maar je ziet sommige coureurs die tijdens de race ook nog kunnen nadenken over hun collega, de strategie, de tussentijden, enzovoort.
Anderen hebben al hun capaciteiten nodig om tussen de lijntjes te blijven. Begrijp me niet verkeerd, dat is nog steeds knap. Maar wel een heel verschil met die eersten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
GSX-MAN schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:12:
[...]

Mooie rit, man. Wij hebben afgelopen donderdag Ballon d'Alsace, Col Amic, Grand Ballon, Markstein, Route des Crêtes, Schlucht, Wettstein gedaan, daarna richting Zwarte Woud. Grootste deel van de dag best mooi weer en heerlijk gereden.

Het lukt mij/ons nooit om zoveel foto's te maken, op de echt mooie plekken rijden we (meestal vrij hard) door. Erger nog: ik heb zondag op een rit door de Eifel drie kastelen gezien die mijn vrienden compleet misten. Eentje direct langs de weg, met daarna een haarspeldbocht er weeer langs niet te missen, zou je zeggen. :F
Voor de foto's moet je ook gewoon echt tijd maken. We hebben zo een 200 km gereden op zondag, daar hebben we 9 uur over gedaan. Dat is inclusief lunch, pauzes, drone vliegen.

Hoe is Zwarte Woud t.o.v. de Vogezen? Wij vonden voornamelijk de Shlucht echt hartstikke gaaf.

Ik vind het overigens echt knap dat sommige zelfs in een haarspeldbocht nog steeds groeten :D dat lukt mij niet hoor :P

[ Voor 6% gewijzigd door c-nan op 22-05-2024 11:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

We reden een door de hoteleigenaar samengestelde route:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puLbGLQc8ya7aNZP4cCTpb-gLYk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hwTEr8Dy6NSX4zzz2uDOyEfE.png?f=user_large

Inderdaad superveel hele mooie bochten, echt lekker gereden. Maar op een gegeven moment rijd ik op een stuk weg, waar mijn motor begint te zoeken. Wiel glijdt een stukje weg, dat werk. Hoor ik mijn maat op de intercom vragen of ik dat ook heb, dat alles begint te glijden. En tijdens een stop om regenkleding aan te trekken begint vriend zonder intercom er ook over. Listig stukje weg.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

c-nan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:23:
[...]

Voor de foto's moet je ook gewoon echt tijd maken. We hebben zo een 200 km gereden op zondag, daar hebben we 9 uur over gedaan. Dat is inclusief lunch, pauzes, drone vliegen.

Hoe is Zwarte Woud t.o.v. de Vogezen? Wij vonden voornamelijk de Shlucht echt hartstikke gaaf.

Ik vind het overigens echt knap dat sommige zelfs in een haarspeldbocht nog steeds groeten :D dat lukt mij niet hoor :P
De rit Belfort-Baiersbronn was 323 kilometer,met volgens de TomTom een rijtijd van net geen zes uur, met een kort stukje Zwarte Woud voor we bij het hotel waren. Door de weersomstandigheden konden we de volgende morgen niet de geplande route door het Zwarte Woud rijden, maar die heb ik vorig jaar wel gedaan. Verwacht biljartlaken-strak asfalt, veel doordraaiers in plaats van haarspelden en fantastische uitzichten. Ik vind het echt supergaaf, maar zal een keer terug moeten als het beter weer is.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:05
GSX-MAN schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:24:

[Afbeelding]

Inderdaad superveel hele mooie bochten, echt lekker gereden. Maar op een gegeven moment rijd ik op een stuk weg, waar mijn motor begint te zoeken. Wiel glijdt een stukje weg, dat werk. Hoor ik mijn maat op de intercom vragen of ik dat ook heb, dat alles begint te glijden. En tijdens een stop om regenkleding aan te trekken begint vriend zonder intercom er ook over. Listig stukje weg.
In welk hotel zat jij? Zat met hemelvaart bij Bike Inn naast de Moezel. Had toen super vette bochten route ofs gedaan. Had daar ook een stukje waar ik beetje wegglee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

OxSniperX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:32:
[...]

In welk hotel zat jij? Zat met hemelvaart bij Bike Inn naast de Moezel. Had toen super vette bochten route ofs gedaan. Had daar ook een stukje waar ik beetje wegglee.
Bad Bertrich, bij Lindental. Ik zou ook echt niet meer weten welke weg het was, en als ik zeg dat het bochtig was tussen bomen door kom je ook geen steek verder _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

[Afbeelding]

De Vulkaneifel. Dit is mijn favoriete gebied om te rijden, en ik heb het geluk dat dit voor mij te doen is met een simpel dagritje op zondag. :*)
Dat zoeken kan door 3 dingen komen. Écht glad wegdek (zeldzaam), of groeven in de lengterichting (komt vaker voor), of er ligt een steengroeve in de buurt.

Daardoor ligt er heel fijn stof op de weg en dat kan verraderlijk glad zijn. Bij Rochefort in de buurt ligt ook een weg langs een steengroeve met datzelfde fenomeen. Ik kan me nog een keer goed voor de geest halen. 3 man die stoppen omdat ze denken dat ze een lekke band hebben. Degene die afstapt gaat zelfs bijna onderuit omdat zijn laarzen geen grip hebben op de weg! Dus als er een waarschuwing staat voor een steengroeve, dan weet je voortaan wat daar het gevaar van kan zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit een beetje reviews te kijken van action cams voor op de motor.
Maar ik heb een meer proces-gerelateerde vraag.

Nemen jullie de hele dag op? Of kun je bijvoorbeeld ook op een knop drukken om de laatste x minuten op te slaan? Zit niet zo te wachten op een hele dag van een rit te editen.
Haal dat niet uit de reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:46:

Nemen jullie de hele dag op? Of kun je bijvoorbeeld ook op een knop drukken om de laatste x minuten op te slaan? Zit niet zo te wachten op een hele dag van een rit te editen.
https://community.gopro.c...oping-Work?language=en_US

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38

[Afbeelding]

Zou je die routes eens willen delen? Thanks alvast!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

jeroenathome

Een regel tekst

@MikeyMan Ik ben sinds maandag terug vanuit Schotland en heb veel gefilmd met insta360. Gelukkig hebben insta360 en gopro beiden een afstandsbediening voor de camera. Je kan dan tijdens het rijden de camera aanzetten en instellingenaanpassen. Zeker makkelijk als je met mensen rijdt die weinig hebben met foto's.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jeroenathome schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:47:
@MikeyMan Ik ben sinds maandag terug vanuit Schotland en heb veel gefilmd met insta360. Gelukkig hebben insta360 en gopro beiden een afstandsbediening voor de camera. Je kan dan tijdens het rijden de camera aanzetten en instellingenaanpassen. Zeker makkelijk als je met mensen rijdt die weinig hebben met foto's.
Ja wat me vooral vaak gebeurt is dat ik ergens langs rij en dat ik dan -te laat- denk dat ik het had moeten opnemen.

Gebruik je ook looping functionaliteit? Of edit achteraf met bijvoorbeeld markers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:09
Ik heb er een grote sd kaart in zitten, die kan (uit mn hoofd) 6 uur en 3 kwartier opnemen in 4k kwaliteit. De Insta neemt telkens stukjes van 29 minuten op, wat ik interessant vind sla ik op en de rest gooi ik weg.

Looping is ook wel leuk, nog niet geprobeerd eerlijk gezegd.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Melkunie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:44:
[...]

[...]

Lijkt me ook heel vet, maar welke video heb jij gekeken? Want ik kwam net op deze uit en dit is drie uur simpel gravel rijden :+ YouTube: Bosnia Rally 2023 - Stage 3 light track - nearly uncut/unedited
Ik vind dat er juist toffer uitzien dan een trophy travel of iets.
Ben erg nieuwsgierig, maar dan moet ik wel een setje banden extra meenemen voor de heen weg ;)

Ga dit wel even in de gaten houden en zoeken naar vergelijkbare rally's

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 22-05-2024 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan

Ik neem steeds kleine stukjes op. Mijn camera heeft genoeg opslag (ik neem 3x 256GB), maar de batterij houdt het gewoon niet lang vol (ik heb altijd 3 batterijen mee, GoPro 12).

Continu of lang opnemen = heeeeeel erg veeeeel edit tijd. Uiteindelijk ga je het allemaal niet editten, want kost enorm veel tijd. Daarom allemaal kleine stukjes.

Als je een Sena hebt kan je voice commands geven: GoPro, start recording. GoPro, stop recording. GoPro, camera off, etc. Niks geen afstandsbediening nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Kapot schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:22:
[...]

Zou je die routes eens willen delen? Thanks alvast!
Ik heb nog een paar routes gevonden. Nu vier, inclusief de eerste:

https://filetransfer.io/data-package/GKvWN5PT#link

Staat ook de route door de Vogezen naar het Zwarte Woud tussen, maar daar kwam ik tijdens het rijden achter dat die nog beter kan/moet.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

c-nan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Ik neem steeds kleine stukjes op. Mijn camera heeft genoeg opslag (ik neem 3x 256GB), maar de batterij houdt het gewoon niet lang vol (ik heb altijd 3 batterijen mee, GoPro 12).

Continu of lang opnemen = heeeeeel erg veeeeel edit tijd. Uiteindelijk ga je het allemaal niet editten, want kost enorm veel tijd. Daarom allemaal kleine stukjes.

Als je een Sena hebt kan je voice commands geven: GoPro, start recording. GoPro, stop recording. GoPro, camera off, etc. Niks geen afstandsbediening nodig.
Ja das dan vaak after the fact, das een beetje m'n punt.
Volgens mij moet ik voor spraakbediening ook m'n SRL2 voor upgraden naar mesh. Of de hele helm vervangen door een Neotec3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ik zit zelf te kijken naar een setup van Viofo.
Kan de onboard 12V gebruiken, dus geen geklooi met batterijen die altijd snel leeg zijn.
Camera naar achter, een naar voor.
Centrale unit voor opslag, die doet zelf z'n rollover (vol medium = oudste weg).
En met een button op het stuur markeer je video zodat X tijd ervoor en y tijd erna altijd opgeslagen blijft.
Kan ook nog X minuten na parkeren door blijven filmen.

https://www.viofo.nl/en/products/viofo-mt1-motor-camera

Niet eens zo gek duur.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 22-05-2024 14:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_Apache_ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Kan de onboard 12V gebruiken, dus geen geklooi met batterijen die altijd snel leeg zijn.
Centrale unit voor opslag, die doet zelf z'n rollover (vol medium = oudste weg).
En met een button op het stuur markeer je video zodat X tijd ervoor en y tijd erna altijd opgeslagen blijft.

Niet eens zo gek duur.
Das een interessante, denk dat een vaste montage ook wel prima is. Alleen het uit elkaar trekken van m'n Super Adventure is nogal een dingetje :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

jeroenathome

Een regel tekst

MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:48:
[...]
Gebruik je ook looping functionaliteit? Of edit achteraf met bijvoorbeeld markers?
Sinds enkele weken heb ik de x4. Er is nog weinig ervaring. Voor mij is het ook nog veel uitproberen. De loopfunctie heb ik niet gebruikt en nog geen tijd gehad om te editten.

De x4 kan vanuit slaapstand in ongeveer 10 seconden beginnen met opnemen, ondanks dat het nog niet volledig is opgestart. Dit kan zeker handig zijn als je iets moois in de verte aan ziet komen. Het is gewoon vooruit kijken en denken als je de opnames wilt maken.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Ik heb hier nog echt iets van 6 uur aan materiaal, geen zin/tijd om te gaan verwerken.
Had laatst de drone ook mee, maar tijdens het rijden geen zin om te stoppen (achteraf bleek er ook een no-fly zone te zijn door de training van defensie.)

Ik ga voortaan denk ik gewoon wat shorts maken, als het te lang duurt kijk toch geen kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kneusteun schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:58:
[...]

Ik heb hier nog echt iets van 6 uur aan materiaal, geen zin/tijd om te gaan verwerken.
Had laatst de drone ook mee, maar tijdens het rijden geen zin om te stoppen (achteraf bleek er ook een no-fly zone te zijn door de training van defensie.)

Ik ga voortaan denk ik gewoon wat shorts maken, als het te lang duurt kijk toch geen kip.
Juist daarom leek zo'n looping functie ook ideaal. Knoppie drukken, laatste vijf minuten en komende vijf minuten opslaan en weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

mr.hypocrite schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:28:
[...]
Hebben mensen hier een aftermarket Android Auto display?
Paar maanden geleden Carpuride tegengekomen, waarschijnlijk een 13 in een dozijn AA display vergelijkbaar met naamloze op Aliexpress maar met een gelikte website en wat meer youtubers die het hebben gereviewd (lees, zijn gesponserd).

Carpuride W502 en W702 respectivelijk 5 en 7 inch. Draadloze verbinding en stroom via USB of voedingsdraden via accu.

5 inch vond ik wat klein en 7 misschien te groot en alsof ze mijn gedachten hebben gelezen zijn ze uitgekomen met een 6 inch display (wel wat breder en minder hoog) (https://carpuride.com/col...ith-hd-1080p-dual-cameras) en dit komt meteen met voor en achter camera (denk als dashcam te gebruiken?) en een wired controller voor op je stuur. Nadeel: niet te lezen dat voeding met usb is te doen dus stroom moet ik aftappen, op relais zetten of direct op accu).

Oh, en als je een product in je winkelmandje laat liggen met je email sturen bijne elke dag een kortingscode toe (tot nu toe hoogste 'korting' is 35%.

1 grote nadeel van deze 3 systemen is dat je het niet makkelijk op en af kan halen. Zo'n schermpje wil ik liever toch eraf halen als ik niet rij.
Kijk eens naar Maxca C5 Pro op Ali. Ik rij daar nu een tijdje mee rond en hij werkt prima. Eraf halen gaat met 1 (hand) boutje en je klikt hem dan zo los.
De Maxca shop op Ali stuurt nieuwe firmware op verzoek, in tegenstelling tot de concurrenten die hem iets goedkoper leveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qlp2CAwmZbKkVL8BzUeYSbmV33U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GuMbNozQN355SuSTqT2Vxw8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Grubeater schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 00:19:
[...]

[YouTube: I entered the DINARIC RALLY in CROATIA]

Ze heeft de Dinaric Rally en Baja Rally gedaan.

Het kwam al ter sprake in het ABR groepje waar onder andere @Bommes, @harley, @_eLMo_, en @A13X in zitten.
Is er hier nog iemand die haar video-output bijhoudt? @mphilipp misschien?
Ik niet meer. Ik vond het in de coronatijd een welkome afleiding en heb daarna af en aan ook hele stukken trouw gekeken (met name het stuk van Ecuador tot aan Alaska) maar de laatste maanden bijna niks meer. Ik vind de filmkwaliteit goed tot erg goed, vooral die drone-shots, ik vind het vaak ook interessant, zo'n blik echt ín zo'n land, maar toch sla ik ze meestal over.

Ze zal me niet echt missen; volgens mij is het niet zo heel lang geleden dat ze over de 1 miljoen subscribers (inschrijvers?) ging, nu zit ze alweer op 2,3 miljoen. Dat gaat exponentieel! Ik ben benieuwd waar zij over 10 jaar staat en wat we in de tussentijd van haar kunnen gaan zien.
[okay, and the Itchy bashing can begin >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@_Apache_ Geloof dat die VIOFO niet helemaal doet wat ik voor ogen had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMcg4ANk_0rBlzrzDqnGdJQayyE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GmyTaAWGZVgpUtLlKE7R6h9d.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Hkuit schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:12:
[...]
Ik heb toevallig nét haar laatste bijdrage gelezen (ik had even een Itchy pauze) maar het gaat niet zo best. Ze is in Tanzania hard gevallen, sleutelbeen gebroken en terug naar NL gegaan voor een operatie. Daar bleek het bot in 4 stukken te liggen en tijdens de operatie hebben ze per ongeluk haar long doorboord. Dat merkten ze niet meteen, dust stuurden ze haar naar huis met pijnstillers, terwijl haar long was ingeklapt.
Nouja...zkh in zkh uit, nu thuis maar herstel gaat lang duren...

Geen idee wat er aan Itchy Boots te bashen valt. Misschien 'mag' je iemand niet, maar er zitten 10 miljoen figuren op YT filmpjes te maken; je kunt ze niet allemaal mogen. Voorlopig doet ze op haar motor meer dan wij allemaal bij elkaar durven of doen. Dus ja, bashen...ik vind het een beetje vreemd. Ze rijdt echt, is geen drama queen zoals Eva Zurbeck (of hoe ze ook heet), en je ziet wat van de wereld op die manier. Als je dat niet leuk vindt, prima, kijk dan niet. Maar bashen, nee, dat begrijp ik niet zo goed.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mphilipp niks op tegen, maar het werd wel veel van hetzelfde. Prima verder uiteraard. Aardige crash idd zeg. Op een lullige wijze ook :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun

[ Voor 48% gewijzigd door kneusteun op 22-05-2024 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

MikeyMan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:51:
@mphilipp niks op tegen, maar het werd wel veel van hetzelfde.
Ja, dat had ik ook, dus dan kijk ik weer een poosje niet. Maar dat heb ik met meer Youtubers. Er zijn er maar een paar waarvan ik echt trouw elk filmpje kijk, of heel vaak in ieder geval.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nehal3m
Hkuit schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:12:
[...]

Ik niet meer. Ik vond het in de coronatijd een welkome afleiding en heb daarna af en aan ook hele stukken trouw gekeken (met name het stuk van Ecuador tot aan Alaska) maar de laatste maanden bijna niks meer. Ik vind de filmkwaliteit goed tot erg goed, vooral die drone-shots, ik vind het vaak ook interessant, zo'n blik echt ín zo'n land, maar toch sla ik ze meestal over.

Ze zal me niet echt missen; volgens mij is het niet zo heel lang geleden dat ze over de 1 miljoen subscribers (inschrijvers?) ging, nu zit ze alweer op 2,3 miljoen. Dat gaat exponentieel! Ik ben benieuwd waar zij over 10 jaar staat en wat we in de tussentijd van haar kunnen gaan zien.
[okay, and the Itchy bashing can begin >:) ]
Mijn vrouw is trouwe kijker, ik plof er af en toe op de bank naast. Zij is ook de reden geweest dat we nu allebei een CRF300 hebben, vrouwlief eerst omdat ze iets lichts en makkelijks wilde voor de day to day, en ik omdat ik een TET machientje zocht (maar inmiddels is het dus ook mijn daily). Lekker ANWB. :+

Mag graag naar haar content kijken, niet eens zozeer om het motor aspect maar omdat ze ook vaak vanalles vertelt over waar ze is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39

Secsytime

Automagisch

nehal3m schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:43:
[...]

Mijn vrouw is trouwe kijker, ik plof er af en toe op de bank naast. Zij is ook de reden geweest dat we nu allebei een CRF300 hebben, vrouwlief eerst omdat ze iets lichts en makkelijks wilde voor de day to day, en ik omdat ik een TET machientje zocht (maar inmiddels is het dus ook mijn daily). Lekker ANWB. :+

Mag graag naar haar content kijken, niet eens zozeer om het motor aspect maar omdat ze ook vaak vanalles vertelt over waar ze is.
Wel dezelfde kleur jas toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 21:58
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:28:
@GSX-MAN Ach ja, zo kent iedereen wel van die mensen.
Ik bereik eerder de grens van wat ik wil (lees: acceptabel vind) dan wat ik kán.

Er zullen er genoeg zijn die beter rijden dan ik, of harder. En dat is niet noodzakelijk hetzelfde. ;)
Zo lang ik aan het eind van de dag tevreden kan zijn, is het voor mij goed genoeg. :)
Wijze woorden!
mphilipp schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:36:
[...]

Ik heb toevallig nét haar laatste bijdrage gelezen (ik had even een Itchy pauze) maar het gaat niet zo best. Ze is in Tanzania hard gevallen, sleutelbeen gebroken en terug naar NL gegaan voor een operatie. Daar bleek het bot in 4 stukken te liggen en tijdens de operatie hebben ze per ongeluk haar long doorboord. Dat merkten ze niet meteen, dust stuurden ze haar naar huis met pijnstillers, terwijl haar long was ingeklapt.
Nouja...zkh in zkh uit, nu thuis maar herstel gaat lang duren...

Geen idee wat er aan Itchy Boots te bashen valt. Misschien 'mag' je iemand niet, maar er zitten 10 miljoen figuren op YT filmpjes te maken; je kunt ze niet allemaal mogen. Voorlopig doet ze op haar motor meer dan wij allemaal bij elkaar durven of doen. Dus ja, bashen...ik vind het een beetje vreemd. Ze rijdt echt, is geen drama queen zoals Eva Zurbeck (of hoe ze ook heet), en je ziet wat van de wereld op die manier. Als je dat niet leuk vindt, prima, kijk dan niet. Maar bashen, nee, dat begrijp ik niet zo goed.
Ik zag toevallig gister de episode dat ze gevallen is, verder haar reis in Afrika niet gevolgd. En net de laatste episode even gekeken, wat een pech heeft die meid zeg. Heb wel met haar te doen zo! Ik ben afgelopen zomer echt door haar geïnspireerd geraakt om voor het motorrijbewijs te gaan (o.a. natuurlijk). Dat hele stuk gezien van haar reis van zuid Amerika tot in Canada, haar relaxte manier van doen en positieve kijk op de wereld vindt ik echt top. En de beelden die ze maakt daarbij... het aantal 'wow' momenten is niet te tellen meer.

Ik denk dat we allemaal nog wel een dingetje of twee van haar kunnen leren! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Niet eens zo gek duur.
Oeh, dat ziet er wel heel interessant uit voor op de MT. Ik was aan het kijken naar camera's voor op de helm, maar dit lijkt mij veel praktischer. Ik hoef er niet mee te vloggen, het gaat mij er voornamelijk om dat ik beelden heb als er iets vervelends gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 13:21
Oh yes. YouTubers bashen. Van minst favoriet naar favoriet: Itchy boots nooit gevolgd, dus geen mening over maar die Ariemann vond ik echt een kwal. Paar afleveringen gekeken over 'the war horse'. Ik vond het af en toe soort van gemaakt filosofisch en 'diep'. Terwijl hij eigenlijk gewoon een lompe dude is die keihard kan rijden en ook keihard rijd.

Ook volg ik Nomad Sweden. Best goede content maar af en toe ook wel enigzins herhalend als je zn reisverhalen volgt. Beetje rijden, een scène in een stadje of aan een zwemplek en altijd een biertje aan het einde.

Dan nog RocketMan. Volgde ik eigenlijk vooral omdat ie de transalp reed die ik ook wilde en daar zeer enthousiast over was. Ik vind z'n stem wel chill en hij geeft goede tips/eerlijke reviews.

Maar grootste favoriet is c90adventures. Dat is gewoon ronduit geniale content. Enige nadeel is dat je echt (veel geduld) moet hebben voor nieuw materiaal. Kan zomaar 3 tot 5 maanden duren voordat ie weer iets plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
Ik volg Itchy Boots ook af en toe. Zeer leuk! Maar ze heeft te veel content om van begin af aan te beginnen.

Ik ben me weer aan het orienteren op motoren. Als Bitcoin nog even een % of 50 stijgt wil ik uiterlijk volgend jaar een motor kopen. Ik stuitte na een zoekopdracht op de Moto Morini Corsaro 750.

https://www.motor.nl/nieu...0-met-gloednieuwe-v-twin/

Mij valt op dat de artikelen die ik kan vinden allemaal nog van 2023 zijn. Geen flauw idee wanneer die motor nou echt te koop is. Op de site van de dealers is de motor nog helemaal niet te vinden.
Mijn vorige motor was een Benelli TNT 899. Een motor die je niet veel ziet rijden. En ik denk dat mijn volgende motor ook een motor gaat worden die je niet vaak zal zien, dus die Moto Morini is dan wel een kanshebber! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
technoaddict schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:20:
. Als Bitcoin nog even een % of 50 stijgt wil ik uiterlijk volgend jaar een motor kopen.
Daar zou ik niet verwachten met een hodl.
Maar ik zeg niet dat het niet kan, zo ben ik ook aan mijn T7 gekomen immers _/-\o_
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.