Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.192 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

mistahk1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Oh gaaf, stuur maar door 8)
Die paralel weg is inderdaad een van de bekendere plekken :F

Over 'dieke' gesproken:
Met Hemelvaart langs de Zeeuws-Vlaamse kust gereden tot het Verdronken Land van Saeftinghe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Onderweg nog ene Marc Márquez wannabe op een oudere Duc gespot, die gozer had wel lef op die hobbelige dijkroutes. 5 minuten later kwam z'n vrouwtje op een nieuwere Monster voorbij getuft onder het mom van 'gezellig met m'n vent motorrijden... :/ '

Edit:
Op de terugweg ook nog even geswitcht van motor, ben toch blij dat ik niet op die Buell moet tuffen.
Dat ding valt als een blok omver in de bochten, je moet bijna tegensturen om niet om te vallen.
Iemand hier ervaringen met een Buell?
De Buell 1125CR die ik heb gehad deed dat ook toen ik 'm had gekocht, dat bleek aan de puntig gesleten originele voorband te liggen en dat was na vervangen van de banden volledig verdwenen.
Vanwege de steile hoek van de voorvork stuurt het wat directer dan de gemiddelde motor, dus wellicht speelt dat ook wel mee in het stuurgevoel.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
geert_s schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Goed nieuws, we hebben nu weer zomerbenzine vanaf 1 mei, kun je weer iets verder mee komen :)
Gelukkig! Ik heb afgelopen wekend de lucht in de bandjes ook al ververst.

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
Jolke schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Ik ruik weer een discussie... O-)
Nee hoor, dat is een feit. Geen discussie over mogelijk. ;)

https://topgear.nl/autoni...zine-zomerbenzine-tanken/
Mijn auto komt sinds vorige week ook spontaan weer verder op een tank brandstof.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22

_Apache_

For life.

Brubs schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:43:
Mensen hier ervaring met Benelli? Ik kwam een mooi apparaat tegen, wat "redelijk" te betalen is: benelli leoncino 800 trail

Moet nog eens gaan proefrijden, maar vind hem er wel goed uit zien. Wel weinig opties beschikbaar, van wat ik zo kan vinden, maar goed dat is voor mij bijzaak.

Ze zijn al een tijd in handen van Chinezen meen ik, dus ik zou niet weten wat de kwaliteit is tegenwoordig van deze apparaten.
Een vriend heeft de TRK502. Leuke fiets om mee te beginnen, komt niet in de buurt van een GS, maar is ook wel ruim 60% goedkoper. Dus wat verwacht je. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:39
UTwizard schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:08:
[...]

Niet een kwestie van vierkante / plat gereden banden? Dan krijg je namelijk een beetje datzelfde fenomeen waar je over een bepaald punt heen "kantelt" en de motor opeens abrupt de bocht in valt.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:11:
De ene Buell waar ik wat ervaring mee heb (een maatje van me heeft er een ;) ) heeft dat gedrag in ieder geval niet. Ik zou ook aan de banden denken.
Dat heb je ook op je eigen motor als je je banden écht vierkant gereden hebt, en dan nieuwe banden er onder legt. Dan valt dat ding ook opeens weer de bocht in.
SpongeRob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:31:
[...]

De Buell 1125CR die ik heb gehad deed dat ook toen ik 'm had gekocht, dat bleek aan de puntig gesleten originele voorband te liggen en dat was na vervangen van de banden volledig verdwenen.
Vanwege de steile hoek van de voorvork stuurt het wat directer dan de gemiddelde motor, dus wellicht speelt dat ook wel mee in het stuurgevoel.
Optisch is het er niet aan af te zien, maar we zaten beide ook aan zoiets te denken.
Initieel dachten we aan te weinig lucht, maar dat zat prima.

Hmm, dat met die steile hoek is nog wel interessant.
Misschien ook wat te verhelpen door met de doorsteek van de voorvorkpoten in de kroonplaat te spelen (?)

Nu liep m'n vader al een tijdje te klagen over de wegligging, dus is hij de boel naar fabrieksinstellingen aan het zetten. Achter voelt het in ieder geval al een stuk comfortabeler ten opzichte van voorheen. Nu de voorkant nog..

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 09:15
_Apache_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:29:
[...]

Een vriend heeft de TRK502. Leuke fiets om mee te beginnen, komt niet in de buurt van een GS, maar is ook wel ruim 60% goedkoper. Dus wat verwacht je. :+
Geen super hoge verwachting, gewoon lekker rijden en weer opstarten. Heb nu een paar jaar minder/weinig gereden. Dus zoek een wat speelsere fiets met een goede positie en Benelli ken ik qua kwaliteit niet, vandaar de vraag of er mensen zijn die wel ervaring hebben met het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:21
_Apache_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:29:
[...]

Ik weet niet waar je vandaan komt maar In het noorden des lands zijn vrijdag en zaterdag Benelli opstapdagen bij Arnolds Motorshop in Kolham. Als je dus proef wil rijden is dit je kans (volgens mij waarderen ze het wel als je even belt/whatsappt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Brubs schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Geen super hoge verwachting, gewoon lekker rijden en weer opstarten. Heb nu een paar jaar minder/weinig gereden. Dus zoek een wat speelsere fiets met een goede positie en Benelli ken ik qua kwaliteit niet, vandaar de vraag of er mensen zijn die wel ervaring hebben met het merk.
Met de aflevering en kwaliteit is niets mis mee. Want ook de dure motorfietsen hebben soms sullige dingen waar je ff mee terug moet. We hebben nu een paar ritjes gemaakt, en alles is wel.
Wel gaan we er van de week nieuwe banden onder zetten. Hij heeft zijn eerste banden nog, en die zijn nu wel op.

Zelf ga ik met de Zero SRS mee, de Pirelli Diablo Rosso3's zijn ook op. Dus we hebben een dubbeldate bij de bandenboer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Laatst online: 16-09 09:15
_Apache_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:00:
[...]

Met de aflevering en kwaliteit is niets mis mee. Want ook de dure motorfietsen hebben soms sullige dingen waar je ff mee terug moet. We hebben nu een paar ritjes gemaakt, en alles is wel.
Wel gaan we er van de week nieuwe banden onder zetten. Hij heeft zijn eerste banden nog, en die zijn nu wel op.

Zelf ga ik met de Zero SRS mee, de Pirelli Diablo Rosso3's zijn ook op. Dus we hebben een dubbeldate bij de bandenboer. :)
Als er niet al te veel "gevaren" zijn ga ik maar gewoon wat proefritjes plannen, dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:20
_Apache_ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:59:
[...]

YouTube: Never Buy Chain Lube Again? Comparison Test

Zelf vind ik een pot vet veel beter werken. Hoewel een pot een wat duurder is, gaat ie wel een veelvoud langer mee.
https://www.motoronderdel...chain-grease/#description
Zo een pot vet lijkt me pas veel werk :S
Normaal smeer ik na elke tankbeurt even, dus ong elke 300km. Met die dry lube zie ik gewoon niets zitten op de ketting. Ook de schakels beginnen te blinken, dat had ik nooit met die witte spray. Wellicht gewoon iets psychologisch :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

wittmann1982 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:56:
[...]

Zo een pot vet lijkt me pas veel werk :S
Normaal smeer ik na elke tankbeurt even, dus ong elke 300km. Met die dry lube zie ik gewoon niets zitten op de ketting. Ook de schakels beginnen te blinken, dat had ik nooit met die witte spray. Wellicht gewoon iets psychologisch :+
Ik vond het wel fijn om juist geen smeermiddelen mee te hoeven nemen (en het na elke tankbeurt te doen).
Even met het kwastje de binnenkant van de ketting kietelen. Je hoeft hem maar een keer te verplaatsen om de hele ketting te dekken.

Het feit dat de kettingen ruim 40k km per stuk meegingen vertelt een positief verhaal. :)

Nu heb ik een riem, en die krijgt af en toe een plons water over zich heen, da's alles wat ie nodig heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 15-05-2024 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:43:
Voor wie graag zeeziek wordt :p

[YouTube: Which one's the adventure bike again, the GS or RT? I'm not sure]

Was gewoon een probeerseltje met de insta360, heb m ook pas net, dus gewoon aan het proberen wat werkt en wat niet.
Hij zwabberd omdat je ‘m op de selfie stick hebt staan.
Advies: niet doen, kost €150 per lens bij valpartij.

De selfiestick houd dat niet lange termijn. Ask me how I know.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xCNg5yc4VP2T8t-ZdR1EUbuPKc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6N9BGsEmYcqyjb7FwD2M34WJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRR3UdBruR2AgXIEyJxxHZ1WsMg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmMzQ76d0vgZ41yULGIzdkKx.jpg?f=fotoalbum_tile
beide lens protectors aanwezig voor de val

Overigens, de meeste Insta360 users reframen hun content naar flat video. 360 video is onhandig, je weet niet waar je moet kijken enzo, werkt alleen in VR enigszins.

Editen vanaf mobiel werkt toppie.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Laatst online: 19:20
_Apache_ schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:36:
[...]

Ik vond het wel fijn om juist geen smeermiddelen mee te hoeven nemen (en het na elke tankbeurt te doen).
Even met het kwastje de binnenkant van de ketting kietelen. Je hoeft hem maar een keer te verplaatsen om de hele ketting te dekken.

Het feit dat de kettingen ruim 40k km per stuk meegingen vertelt een positief verhaal. :)

Nu heb ik een riem, en die krijgt af en toe een plons water over zich heen, da's alles wat ie nodig heeft.
Ik neem die spuitbus nu nooit mee onderweg, ik spuit die ketting pas bij thuiskomst in natuurlijk :)
Binnenkort wel een minibusje van 100ml meenemen voor een 4 daagse trip, kan je idd. haast niet zonder.
Zo een potje zou wel minder goed indringen "zeggen de testen", maar jouw 40k levensduur spreekt dat zeker tegen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
mistahk1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Oh gaaf, stuur maar door 8)
Die paralel weg is inderdaad een van de bekendere plekken :F

Over 'dieke' gesproken:
Met Hemelvaart langs de Zeeuws-Vlaamse kust gereden tot het Verdronken Land van Saeftinghe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Was mij niet bekend. Maar goed dat ze er niet stonden toen @timmie271 daar langs kwam. Dat was denk ik zelfs invordering voertuig geweest :X ASO!!

Maar het was een duur grapje en vooral zonde van het geld. Agenten hadden wel begrip voor mijn actie maar het is natuurlijk niet goed te praten (parallelweg was leeg, vrachtwagens reden niet door). Er was overlast gemeld en daar moesten ze op handhaven.. Beide overigens motorrijders. Ik heb zelfs het vermoeden dat ze mij dus twee keer gelaserd hebben en de tweede snelheid hebben aangehouden (toen ik aan het remmen was), ik reed namelijk veel harder toen ik die weg op kwam. En toen ik dat ook gewoon eerlijk toegaf knikte één van de agenten…

Les geleerd zullen we maar zeggen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik lees het het verslagje van revzilla over die zogenaamd onderhoudsvrije BMW-M ketting... Tegenwoordig is het ding al onderhoudsarm ipv onderhoudsvrij.

Een vergelijkbare ketting van een ander merk krijgt deze adviezen mee:

Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/cdn-cgi/image/onerror=redirect,format=auto,q=75,w=974/blog_content_image/image/77917/gallery/Regina_HPE_chain_care_instructions.png

Na elke regenrit je ketting compleet moeten schoonmaken noem ik niet bepaald onderhoudsvrij 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

nehal3m schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:42:
Mijn CRF300L rijdt 1:31 offroad en 1:33 woon-werk. Met een 7.8L tank kom ik dan in theorie minimaal 241km ver. Klopt wel ongeveer met mijn ervaringen tot nu toe. Er is een Acerbis tank beschikbaar van 14L en dat zou er dan 434 kilometer van maken. Nadeel is dat de brandstof indicator dan niet meer betrouwbaar werkt; de vlotter is gebouwd op die kleine tank dus dan wordt het leegrijden en daarna gissen (of de tripmeter gebruiken). Ik heb het nog niet echt nodig gehad maar wellicht in de toekomst een keer.

Op de Transalp tank ik om de 200km op de trip teller en daar gaat per tankbeurt zo'n 9.5 liter in. Zo rond de 1:21 dus, en die heeft een ouderwetse reserve. Blijft opletten dus. :P
Maar met 9,5 liter in een Transalp zit je nog lang niet aan de reserve, die moet je rond 13 liter pas omzetten.
Met 1 liter op 21 kilometer zou dat rond 270 kilometer zijn, daarna zou je nog door kunnen rijden tot een totaal van 378 kilometer met de tank van 18 liter.

Ik tank na twee dagen woon-werk verkeer (75% snelweg), dat is rond de 260 kilometer. Dan moet ik op de laatste terugweg wel de reservekraan omzetten.
Dan gaat er aan de pomp tussen de 13,5 en 14,5 liter in de tank, verbruik van 1:18,7 tot 1:19.9.
Maar dat betekent dat ik nog 66 kilometer zou kunnen rijden met die minimaal 3,5 liter die er dan nog in de tank zit. Eerder deed ik dat ook, het is namelijk net geen 66 kilometer enkele reis naar het werk.

Als je veel provinciale wegen rijdt dan kun je de 400 kilometer moeten halen op 1 tank, dat moet ik nog een keer proberen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
Chakotay schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:20:
Ik lees het het verslagje van revzilla over die zogenaamd onderhoudsvrije BMW-M ketting... Tegenwoordig is het ding al onderhoudsarm ipv onderhoudsvrij.

Een vergelijkbare ketting van een ander merk krijgt deze adviezen mee:

[Afbeelding]

Na elke regenrit je ketting compleet moeten schoonmaken noem ik niet bepaald onderhoudsvrij 8)7
Zou willen dat BMW ook gewoon duidelijke adviezen hanteert. Dealer roept gewoon "onderhoudsarm" en op internet staat "onderhoudsvrij". Als consument heb je toch geen idee wat de richtlijnen dan zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
Ik heb mogelijk gevonden waarom ik een lege tank maar met 12L kon vullen!
https://www.tenere700.net...-fuelling-the-last-liter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
kneusteun schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:22:
Irritant zo'n 'diepe' vulopening inderdaad. Op mijn GS zit er onderaan die volopening op die foto ook nog een stuk rubber dat 4-5cm de tank in steekt. Met dat ding er uit kan er ook al zo'n 2 liter extra in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Nu online
Dat ga ik ook gelijk checken als ik thuis ben :D volgens de beschrijving kan er 17L in maar ik heb nog nooit meer dan 12L getankt (tot 20km op de range teller, ik durfde niet verder :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:32
Chakotay schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:29:
[...]

Irritant zo'n 'diepe' vulopening inderdaad. Op mijn GS zit er onderaan die volopening op die foto ook nog een stuk rubber dat 4-5cm de tank in steekt. Met dat ding er uit kan er ook al zo'n 2 liter extra in :)
Bij mijn Suzuki zit er een opening bovenin de vulpijp waardoor de lucht weg kan met het tanken. Dat werkt goed alleen niet snel. (voor het laatste litertje)

Overigens haal ik 450km op 1 tank (DL1050) en dat vind ik best knap _/-\o_

Vorig jaar had ik een project op de afsluitdijk dat was 230km enkele reis.
Dat haalde ik op 1 tank 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

iMars

Full time prutser

f2ride2001 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:
[...]

Bij mijn Suzuki zit er een opening bovenin de vulpijp waardoor de lucht weg kan met het tanken. Dat werkt goed alleen niet snel. (voor het laatste litertje)

Overigens haal ik 450km op 1 tank (DL1050) en dat vind ik best knap _/-\o_

Vorig jaar had ik een project op de afsluitdijk dat was 230km enkele reis.
Dat haalde ik op 1 tank 8)
Moest je 'm niet knijpen? De laatste kilometertjes?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
RubjeMazter schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:
[...]

Dat ga ik ook gelijk checken als ik thuis ben :D volgens de beschrijving kan er 17L in maar ik heb nog nooit meer dan 12L getankt (tot 20km op de range teller, ik durfde niet verder :X).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/492BhjvxrNdmwxMbV711fgXwvEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9ZniLvfuu69x8YfUkKsmfVV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben een keer met 2 km te gaan thuisgekomen, bij het tankstation de volgende dag stond ie op 0 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:32
iMars schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:12:
[...]

Moest je 'm niet knijpen? De laatste kilometertjes?
Ach je leert op een gegeven moment vanzelf hoe ver je daadwerkelijk kunt.
Ik moet zeggen: de actieradius indicatie van de Suzuki is ook echt nauwkeurig.

Dus, samengeknepen billen? nee, wel benieuwd of ik de pomp nog haalde en dat lukte.
Wel 19,6 liter getankt, dus zat niet veel meer in.
Als je dit vaker doet dan raak je er wel vertrouwd mee.

Heel eerlijk: ook al 2 keer mogen duwen..... :+
(in het begin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
f2ride2001 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Ach je leert op een gegeven moment vanzelf hoe ver je daadwerkelijk kunt.
Ik moet zeggen: de actieradius indicatie van de Suzuki is ook echt nauwkeurig.

Dus, samengeknepen billen? nee, wel benieuwd of ik de pomp nog haalde en dat lukte.
Wel 19,6 liter getankt, dus zat niet veel meer in.
Als je dit vaker doet dan raak je er wel vertrouwd mee.

Heel eerlijk: ook al 2 keer mogen duwen..... :+
(in het begin)
Haha, ik zorg eigenlijk altijd wel dat het niet zover komt dat het duwen wordt. Wanneer de teller aangeeft dat er nog voor zo'n 70km in de tank zit, dan begint vaak ook het lampje al te knipperen. Voor mij genoeg alarm signalen om richting de pomp te gaan 8)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Kom net terug van proefrit op de R1200RS 2015 en de R1200GS 2014. RS reed heerlijk, relaxt en trillingvrij. Helemaal niks merkbaars. Alleen het minpunt is dat je erg ver naar voren gebogen zit. Ik ben 187cm dus dacht dat het mee zou vallen. Bij de GS ervaarde ik een irritante trilling rond de 4000RPM toeren wat ik bij de RS niet merkte. Ook was de versnellingsbak meer bokkerig en minder verfijnd dan de RS. Wat ik erg raar vind aangezien het beide zelfde blok is en beide rond de 40-50k km hebben gelopen. Verkoper zei dat ze het na zullen kijken en niet direct een verklaring hadden.

Iemand hier een verklaring of ervaart iemand hetzelfde op zijn R1200GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
Chakotay schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:20:
[...]

[Afbeelding]

Ik ben een keer met 2 km te gaan thuisgekomen, bij het tankstation de volgende dag stond ie op 0 :P
En hoeveel ging er in? Maw klopte het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Jolke schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:28:
[...]

En hoeveel ging er in? Maw klopte het?
Volgens de specs kan er 20L in, als ik het mij goed herinner ging er niet meer dan iets van 18L in toen. Kon nog wel iets verder dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het brandstoflampje van de FJR is erg pessimistisch. Als ie gaat knipperen zit er nog 7L in (goed voor meer dan 100km!!).

Het 'diepste' wat ik ben gegaan is 60km nadat ie begon met knipperen. Maar toen ging er 'maar' 21L in, terwijl hij tot 25L zou moeten kunnen gaan.

Met de Zero ben ik eens thuisgekomen met 8% range, wat nog ongeveer 17-20km zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jeanke117 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:17:
Kom net terug van proefrit op de R1200RS 2015 en de R1200GS 2014. RS reed heerlijk, relaxt en trillingvrij. Helemaal niks merkbaars. Alleen het minpunt is dat je erg ver naar voren gebogen zit. Ik ben 187cm dus dacht dat het mee zou vallen. Bij de GS ervaarde ik een irritante trilling rond de 4000RPM toeren wat ik bij de RS niet merkte. Ook was de versnellingsbak meer bokkerig en minder verfijnd dan de RS. Wat ik erg raar vind aangezien het beide zelfde blok is en beide rond de 40-50k km hebben gelopen. Verkoper zei dat ze het na zullen kijken en niet direct een verklaring hadden.

Iemand hier een verklaring of ervaart iemand hetzelfde op zijn R1200GS?
Oplossing: de RS kopen :Y

Ben 1m93 en zit beetje voorover, sportief maar niet té. Je kan er ook stuurverhoging op zetten, dan zit je rechter op.

Andere oplossing: andere GS proberen. En als je toch bezig bent, probeer ook de RT eens. Stabieler tijdens snelle bochten dan de GS, comfortabeler dan de GS en RS. Of de R, sportief en rechtop.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
_Apache_ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:54:
Het brandstoflampje van de FJR is erg pessimistisch. Als ie gaat knipperen zit er nog 7L in (goed voor meer dan 100km!!).

Het 'diepste' wat ik ben gegaan is 60km nadat ie begon met knipperen. Maar toen ging er 'maar' 21L in, terwijl hij tot 25L zou moeten kunnen gaan.

Met de Zero ben ik eens thuisgekomen met 8% range, wat nog ongeveer 17-20km zou moeten zijn.
Ik ben 1x nog wel thuisgekomen, maar had daarna niet meer genoeg benzine om te starten.. ach, beter zo dan echt onderweg ergens zonder staan. Tegenwoordig probeer ik toch iets eerder te tanken.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert_s schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:14:
[...]

Ik ben 1x nog wel thuisgekomen, maar had daarna niet meer genoeg benzine om te starten.. ach, beter zo dan echt onderweg ergens zonder staan. Tegenwoordig probeer ik toch iets eerder te tanken.
die les heb ik ook geleerd toen ik hier https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu kwam te staan..
Zo'n beetje de drukste snelweg van de UK... en echt nog geen halve mijl van mijn afslag ook.. |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
ToolkiT schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:19:
[...]

die les heb ik ook geleerd toen ik hier https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu kwam te staan..
Zo'n beetje de drukste snelweg van de UK... en echt nog geen halve mijl van mijn afslag ook.. |:(
Ha dat is een vervelendere plek dan je eigen garage ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
_Apache_ schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:54:

Yamaha dingetje, bij mijn tenere is het zo erg dat als reserve lampje brandt hij slechts 6L bij laat tanken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:38

botoo

💀 too old to die young

Op een gegeven moment weet je wel na hoeveel km's je wilt tanken. Als je een extra litertje meeneemt dan kan je de tank een keertje echt volledig leegrijden (ws kom je verder dan je verwacht). Weet je dat ook weer voor een volgende keer.

Afbeeldingslocatie: https://www.throttleaddiction.com/cdn/shop/files/FuelReserveTAlogo_700x700.jpg?v=1711050505

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
noes schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:03:
[...]

Oplossing: de RS kopen :Y

Ben 1m93 en zit beetje voorover, sportief maar niet té. Je kan er ook stuurverhoging op zetten, dan zit je rechter op.

Andere oplossing: andere GS proberen. En als je toch bezig bent, probeer ook de RT eens. Stabieler tijdens snelle bochten dan de GS, comfortabeler dan de GS en RS. Of de R, sportief en rechtop.
Haha klopt inderdaad. RT vind ik eerlijk gezegd te zwaar. Scheelt 40/50kg. Op een andere GS rijden en een nieuwere ga ik van het weekend proberen. Ze zeggen dat de GS vanaf 2016 beter is??? Had ook gehoord via via dat als de GS quickshifter heeft, dat die dan ook beter en (smooth) schakelt, ook al gebuik je de koppeling. De RS die ik had testgereden had ook een quickshifter. Dus dat zou het best verklaren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Ik niet snappen waar mijn post was, had in verkeerde topic geplaatst.... :X lui allemaal niks van snappen natuurlijk.

Dit was hem:

Als we een tweakers TET rit/dag/tour doen, willen we dan van Noord naar Zuid of andersom?
De vraag is omdat het mij wel tof lijkt om een weiland te fixen bij een boer zodat er overnacht kan worden, mijn inziens wordt zo'n dag pas echt leuk en gezellig als er s'avonds ook schunnige verhalen verteld kunnen worden met een biertje of ander drankje erbij.

En welke man wil er geen vuurtje stoken...

Graag alleen reageren als je ook echt ziet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
kneusteun schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:52:
Ik niet snappen waar mijn post was, had in verkeerde topic geplaatst.... :X lui allemaal niks van snappen natuurlijk.

Dit was hem:

Als we een tweakers TET rit/dag/tour doen, willen we dan van Noord naar Zuid of andersom?
De vraag is omdat het mij wel tof lijkt om een weiland te fixen bij een boer zodat er overnacht kan worden, mijn inziens wordt zo'n dag pas echt leuk en gezellig als er s'avonds ook schunnige verhalen verteld kunnen worden met een biertje of ander drankje erbij.

Als het in mijn agenda past ben ik erbij. Logistiek is nog wel een dingetje, ik vind beide opties prima. We kunnen ook een rondje doen (ik vind dus zelf het rondje om Assen wel aardig), dan kunnen we vrijdag ergens overnachten, zaterdag vroeg op pad en ‘s avonds op dezelfde plek kamperen. Hoef je ook je kamp niet mee te slepen tijdens het offroaden, dat is dan ook fortuinlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
nehal3m schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:57:
[...]

Als het in mijn agenda past ben ik erbij. Logistiek is nog wel een dingetje, ik vind beide opties prima. We kunnen ook een rondje doen (ik vind dus zelf het rondje om Assen wel aardig), dan kunnen we vrijdag ergens overnachten, zaterdag vroeg op pad en ‘s avonds op dezelfde plek kamperen. Hoef je ook je kamp niet mee te slepen tijdens het offroaden, dat is dan ook fortuinlijk.
Dat is inderdaad geen slecht idee.
Misschien iets meer naar beneden dan kunnen mensen er eventueel voor kiezen om in groepjes via TET of dergelijke verschillende kanten uit te waaieren.

Nog geen data, door drukte in mijn kop ben ik dit heel langzaam aan het rondbreien.

Edit: eventueel zou er zelfs een onroad rit naast kunnen 1 kamp 2 toers 1 grote gezellige bende :D

[ Voor 6% gewijzigd door kneusteun op 16-05-2024 16:05 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30

4x2

lộn xộn quá

Zo project "prop ergens een LED projector in voor de 500e keer" is ook weer afgerond bij de RT:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWti0X-EQihJuQ9eICFkKczkHS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPg1jyxlRbvu7ELAQnThxaeG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiQeWeDZXz2KAwlGrhYEt8G6Q6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPMya2n6qpDpHFEqc7RtFc2x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ0FKVChWx-dYB21wgOIdN6owg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9S2C5XbAWGSaNqQ8aSkEEzkW.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen de reflectors van het dimlicht maar zwart gespoten, ziet er wel geinig uit, alleen doet de voorkant me nu een beetje denken aan de Angry Meteors uit Rick & Morty :+
Eigenlijk eens kijken of ik ergens een sticker met tanden kan vinden voor het plastic rond de oliekoeler, dan ziet het er helemaal dom uit :D

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:01
kneusteun schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:53:
[...]

Yamaha dingetje, bij mijn tenere is het zo erg dat als reserve lampje brandt hij slechts 6L bij laat tanken...
Ik heb laatst zover gereden dat er bij range ‘low’ stond, dit krijg je na ‘30-20-10km’ range.

Dus getankt, en 9L erbij tot de eerste tik. Daarna nog met moeite 2L erbij kunnen doen door de vulpistool wat hoger te plaatsen. Dus in totaal 11L erbij, terwijl de MT een 14L tank heeft😅

Ben wel benieuwd hoeveel km ik nog kon, een keertje proberen wanneer ik niet alleen rijd.

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05

Herman

FP ProMod
4x2 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:25:
Zo project "prop ergens een LED projector in voor de 500e keer" is ook weer afgerond bij de RT:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meteen de reflectors van het dimlicht maar zwart gespoten, ziet er wel geinig uit, alleen doet de voorkant me nu een beetje denken aan de Angry Meteors uit Rick & Morty :+
Eigenlijk eens kijken of ik ergens een sticker met tanden kan vinden voor het plastic rond de oliekoeler, dan ziet het er helemaal dom uit :D
Ziet er strak uit! d:)b

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
botoo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:14:
Op een gegeven moment weet je wel na hoeveel km's je wilt tanken. Als je een extra litertje meeneemt dan kan je de tank een keertje echt volledig leegrijden (ws kom je verder dan je verwacht). Weet je dat ook weer voor een volgende keer.

[Afbeelding]
Kan dat zonder problemen? Ik lees verhalen dat je brandstofpomp naar de filistijnen gaat als er geen peut meer in zit, want brandstofpomp wordt gekoeld door de brandstof.
Ik wil het graag een keer proberen, want het lampje van de sx begint al te flikkeren bij 280km terwijl de range ergens tussen de 330-350km zou moeten zijn, aldus het internet. Ben benieuwd hoever ie echt kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33

Dit was hem:

Present als het in de agenda past.
Van waar naar waar maakt me niet zo veel uit.
nehal3m schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:57:
[...]

2 nachten is voor mij weer wat lastiger en heeft ook niet mijn voorkeur. Maar ook dan kan ik wel voor 1 dag plus nacht aansluiten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Jeanke117 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:49:
[...]

Haha klopt inderdaad. RT vind ik eerlijk gezegd te zwaar. Scheelt 40/50kg. Op een andere GS rijden en een nieuwere ga ik van het weekend proberen. Ze zeggen dat de GS vanaf 2016 beter is??? Had ook gehoord via via dat als de GS quickshifter heeft, dat die dan ook beter en (smooth) schakelt, ook al gebuik je de koppeling. De RS die ik had testgereden had ook een quickshifter. Dus dat zou het best verklaren.
En heb je de R al geprobeerd? Lichter dan de GS, wendbaarder en rechter op dan de RS. Denk een betere match als je geen offroad doet.

Als je t in je budget kan persen: R1250R proberen. Shiftcam blok trekt nog harder en het nieuwere dash met LCD en connectivity is heel fijn. Oude dash vind ik wat matig, niet heel duidelijk. Nieuwe dash is heel duidelijk, biedt veel opties en turn by turn navi.

[ Voor 6% gewijzigd door noes op 16-05-2024 20:24 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb even een vraagje waar hier vast wel wat mensen ervaring mee hebben:

Ik ben op zoek naar bluetooth oordopjes die (passief) geluid dempen (i.v.m. windruis op de snelweg), welke niet in de weg zitten met het op- én afdoen van de helm.

Ik had inmiddels zelf een setje QCY T13's aangeschaft. Leuke prijs, houden het een tijd uit op de accu, drukken niet op de oren tijdens het dragen van de helm, maar bij het afdoen van de helm haken de "pootjes" in de helm, wat het wat pijnlijk bij de oren maakt.

Nou kan ik natuurlijk ook wel simpele gele prompen (of iets betere varianten die comfortabeler zijn) gebruiken om de windruis te dempen, maar het zou ook fijn zijn als ik de navigatieinstructies van m'n mobiel kon horen, dus vandaar bluetooth meuk.

Dus. Wat voor een oordopjes gebruiken jullie?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:38
Bubbles schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:41:

Ik ben op zoek naar bluetooth oordopjes die (passief) geluid dempen (i.v.m. windruis op de snelweg), welke niet in de weg zitten met het op- én afdoen van de helm.

Ik had inmiddels zelf een setje QCY T13's aangeschaft. Leuke prijs, houden het een tijd uit op de accu, drukken niet op de oren tijdens het dragen van de helm, maar bij het afdoen van de helm haken de "pootjes" in de helm, wat het wat pijnlijk bij de oren maakt.

Nou kan ik natuurlijk ook wel simpele gele prompen (of iets betere varianten die comfortabeler zijn) gebruiken om de windruis te dempen, maar het zou ook fijn zijn als ik de navigatieinstructies van m'n mobiel kon horen, dus vandaar bluetooth meuk.

Fatsoenlijke (dempende) oordopjes gebruiken, en dan een communicatie setje (van bv Sena, Cardo of enig ander merk) in je helm monteren. In-ear oordopjes zou ik afraden omdat het door de beweging bij het opzetten/afnemen van de helm altijd verkeerd gaat zitten, waardoor je aan de ene kant de in-ears hun werking verliezen, maar erger nog je geheid gehoorbeschadiging gaat krijgen. Niet doen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Bubbles schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:41:

Dit begint zo langzamerhand een goeie voor de topicstart te worden. :P

Ik gebruik een setje Sena SRL2, die zijn custom gemaakt voor m'n Shoei GT Air 2. D'r zitten dus onmerkbaar speakers in m'n helm en daaronder draag ik gewone dempende oordopjes.

Prima voor de GPS en een muziekje, audiofiel op de motor zitten gaat er bij mij toch niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

Dit was hem:

De datum is bij mij vrij bepaald in m'n drukke agenda, maar lijkt me oprecht super leuk!

Zit ook nog even met de (straat) banden van m'n AT.
Wellicht de onroad route doen als die komt, en anders moet ik òf even cheaten en de DRZ ombouwen naar crosswielen en op de aanhanger achter de auto binden, òf andere banden om de AT leggen. Al zijn deze net ingereden.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
Koekstra schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:07:
[...]

De datum is bij mij vrij bepaald in m'n drukke agenda, maar lijkt me oprecht super leuk!

Wellicht de onroad route doen als die komt, en anders moet ik òf even cheaten en de DRZ ombouwen naar crosswielen en op de aanhanger achter de auto binden, òf andere banden om de AT leggen. Al zijn deze net ingereden.. :X
Koop een extra setje velgen, mooi excuus voor! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:33
Koekstra schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:07:
[...]

Als het wat meer richting de zomer is dan kom je op wegbanden ook goed de TET rond hoor.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
R0y. schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:40:
[...]

Was mij niet bekend. Maar goed dat ze er niet stonden toen @timmie271 daar langs kwam. Dat was denk ik zelfs invordering voertuig geweest :X ASO!!
Ik hou mij altijd heel netje aan de snelheid, zou niet durven harder te rijden dan toegestaan :o

@DrivinUCrazy zou dat moeten kunnen bevestigen O-)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Vraagje. Ik heb een nieuwe revit jas sinds een maandje of twee - deze om precies te zijn:

https://www.mkcmoto.com/n...HvscyAaK-tKgaAnVXEALw_wcB

Zit perfect maar ik merk dat bij snelheden vanaf ongeveer 100km/h dat er teveel wind in de jas binnenkomt waardoor je bij snelwegkilometers als een soort luchtballon rondrijdt. Los van dat dit er niet uitziet zorgt het ook voor een hoop gezwabberd en een stuk minder controle. Iemand een idee om dit tegen te gaan? Omdat ik voorheen een allroad reed en weinig tot geen wind ving had ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:03:
[...]

Als het wat meer richting de zomer is dan kom je op wegbanden ook goed de TET rond hoor.
Ja vorige week in Luxemburg ook 2x een stukje offroad gereden. 1x onverhard met wat bagger, en 1x een stukje met een flinke rotsachtige afdaling. Was blij met de crossmotorskills van 'vroeger', maar wss niet zo gecharmeerd van de bandjes :+

Enfin, ik heb me prima vermaakt, en in Nederland zal het wel een stuk milder zijn gok ik zo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 22:16
flowiej schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:27:
Vraagje. Ik heb een nieuwe revit jas sinds een maandje of twee - deze om precies te zijn:

Zit perfect maar ik merk dat bij snelheden vanaf ongeveer 100km/h dat er teveel wind in de jas binnenkomt waardoor je bij snelwegkilometers als een soort luchtballon rondrijdt. Los van dat dit er niet uitziet zorgt het ook voor een hoop gezwabberd en een stuk minder controle. Iemand een idee om dit tegen te gaan? Omdat ik voorheen een allroad reed en weinig tot geen wind ving had ik hier geen last van.
Klittenband om de pols strakker trekken en alle (ventilatie)ritsen dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
About2Break schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:36:
[...]

Klittenband om de pols strakker trekken en alle (ventilatie)ritsen dicht?
Uiteraard beide gedaan. Toch komt er op een of andere manier nog enorm veel wind in de jas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 22:16
flowiej schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:39:
[...]

Uiteraard beide gedaan. Toch komt er op een of andere manier nog enorm veel wind in de jas.
Hmm bijzonder, ik herken het gevoel dat je beschrijft wel, maar dat is dan inderdaad als de ventilatieritsen open staan, als alles dicht is heb ik er nooit last van (wel een andere Rev'it jas).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 20:32

A13X

Dude

Is hij stiekem niet een maat te groot? Of te groot bij je middel? Re'vit heeft een vrij recht fit. Ik heb vrij brede schouders en daarom zitten sommige jassen van hun vrij los om m'n middel omdat ik een maat groter nodig heb om mijn schouders kwijt te kunnen.

Laatst de sand en de offtrack gepast, maar die zaten mij weer te strak om de onderarmen.

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 16-05-2024 22:55 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mijn Transalp heeft zo'n gaatje gewoon af fabriek, ook al is dat 29 jaar geleden. :9
Vandaag ging er na 301,2 kilometer 16 liter benzine in. Als je de tank leeg zou rijden dan kom ik op dit moment met 1:19 op 340 kilometer in totaal uit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nehal3m schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:01:
[...]

Dit begint zo langzamerhand een goeie voor de topicstart te worden. :P

Ik gebruik een setje Sena SRL2, die zijn custom gemaakt voor m'n Shoei GT Air 2. D'r zitten dus onmerkbaar speakers in m'n helm en daaronder draag ik gewone dempende oordopjes.

Prima voor de GPS en een muziekje, audiofiel op de motor zitten gaat er bij mij toch niet in.
Ik heb ook zo'n setje allsafe race doppen, die hebben een demping van 20dB. Mijn helm is een RPHA90.
Nu merk ik dat mijn oren vermoeid zijn na een stuk snelweg rijden (meestal 15-20 mins, woonwerk). Ik rijd graag met het vizier open en het zonnevizier omlaag (zodat mijn ogen dus wel beschermd zijn), maar ook met vizier dicht bij regen.

Nu merk ik dat ik stiekem bang ben toch een stukje gehoorbeschadiging op te lopen en wil eens kijken naar maatwerkdopjes. Iemand hier tips/ervaringen voor? Idealiter zou ik iets hebben met verwisselbare filters zodat ik ze ook voor schieten kan gebruiken. Als dat niet kan, soit.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Bubbles Oordoppen blijven bij mij veel beter op hun plaats zitten als ik een helmmuts opzet voordat ik de helm zelf opzet. Met helm afdoen trekt het niet aan mijn oren/oordoppen.
@Boudewijn Betaalbaar maatwerk https://www.alpine.nl/pro...met-verwisselbare-filters 22, 23 of 24 dB demping

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik gebruik in mijn otoplastieken zelfs industriële filters van 30 dB. Let op: doordat deze kleiner zijn, zijn deze niet meer verwisselbaar!
Maar het is wel lekker rustig. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
A13X schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:54:
[...]

Is hij stiekem niet een maat te groot? Of te groot bij je middel? Re'vit heeft een vrij recht fit. Ik heb vrij brede schouders en daarom zitten sommige jassen van hun vrij los om m'n middel omdat ik een maat groter nodig heb om mijn schouders kwijt te kunnen.

Laatst de sand en de offtrack gepast, maar die zaten mij weer te strak om de onderarmen.
Ik vermoed dat dit er iets mee te maken heeft. Een maat kleiner was inderdaad wat strak bij de borst en schouders. Nu zit hij daarom wat losser bij m’n buik/middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
[...]

Je moet daarvoor juist je rits op je rug openzetten. Dan kan de lucht die je jas inkomt er ook weer uit via de route zoals bedoeld. Wel een beetje tochtig misschien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

botoo schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 00:02:
@Bubbles Oordoppen blijven bij mij veel beter op hun plaats zitten als ik een helmmuts opzet voordat ik de helm zelf opzet. Met helm afdoen trekt het niet aan mijn oren/oordoppen.
@Boudewijn Betaalbaar maatwerk https://www.alpine.nl/pro...met-verwisselbare-filters 22, 23 of 24 dB demping
Vanochtend eventjes geprobeerd, maar dat hielp bij mij niet echt. Ik heb inmiddels al een setje van Sena besteld, dus dan wordt het wel op die manier opgelost. Toch bedankt voor het meedenken. :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
  • Laatst online: 18:11
Koekstra schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:35:
[...]

Ja vorige week in Luxemburg ook 2x een stukje offroad gereden. 1x onverhard met wat bagger, en 1x een stukje met een flinke rotsachtige afdaling. Was blij met de crossmotorskills van 'vroeger', maar wss niet zo gecharmeerd van de bandjes :+

Enfin, ik heb me prima vermaakt, en in Nederland zal het wel een stuk milder zijn gok ik zo. :)
Nou met mijn tracer naar 20 meter diep vast gezeten op een modder pad. Bospad in een haarspeldbocht was nog zo drassig!
8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 07:46:
Ik gebruik in mijn otoplastieken zelfs industriële filters van 30 dB. Let op: doordat deze kleiner zijn, zijn deze niet meer verwisselbaar!
Maar het is wel lekker rustig. ;)
Die heb ik ook zalig rustig alleen gesprekken volgen lukt echt niet meer als je stil staat!

Intercom moet ook op maximaal staan anders hoor je niks van je music of mede reiziger Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RU3GpuuKKS6aHNw6zonFBQvkrAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10lE3Xo9qSRs7R5xmWUZPdYU.jpg?f=fotoalbum_large

Waren leuke dagen luxemburg en helaas moezel geworden ivm het echt bagger weer vanaf woensdag en nu ook maar terug gekomen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ibothead
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KrCAEJY1FXlJEmJl4G_DGNJUCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/46HTRAT62qpV0co0yt1iD1Ea.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEUDt75ijp1lE1M8MVD1R08HdfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2aHHlHOGA4jddVy0n2LNUey.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_TPRqjlw6Jylbvs_aeK2fQkg7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JD5DXV1CoMwXOyL88ZQHDOJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYCT92T5mGGHRcpAMg-FMQgHqYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frnCjw0lwDorCcanPrYAOFWx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IlfCp27eWibo6N1ZOef-V7qw7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYtEc0wVGgBehFYgFs10R1zD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mc6bkap58wIFTk3Pj_bmvF8708Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7L1Gunq4UbW3gH2l0WFWST0o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMXHM5Y76Z8-KCSWB37ni5r7rJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asJjtHmVj8T2IMxGe3EZt7Zp.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar wat plaatjes bij afgelopen 10 dagen vakantie _/-\o_
Niet ideaale weersomstandigheden om te kamperen zeg maar laatste dagen en komend weekend

Moezel gaat zelfs weer over zijn oevers heen las ik op bekende motor hotel pagina

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:30

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ibothead schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Die heb ik ook zalig rustig alleen gesprekken volgen lukt echt niet meer als je stil staat!
Dat lijkt me ook wel wat. Eens proberen.

Afgelopen weekend met mijn vriendin rondgereden in Duitsland. Viel me alles mee samen op de Kawa. Bevalt mij enorm goed. Geen drempelterreur e.d.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNzUo5U2FLI15AhGkJBgE7R61t8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzGDUd2NQU0Y5LPHwLQ4tAo6.jpg?f=fotoalbum_large

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
ibothead schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:37:
[...]

Intercom moet ook op maximaal staan anders hoor je niks van je music of mede reiziger [Afbeelding]

Waren leuke dagen luxemburg en helaas moezel geworden ivm het echt bagger weer vanaf woensdag en nu ook maar terug gekomen
Tja, ik ben zuinig op mijn oren, dus dan neem ik maar voor lief dat ik voor een normaal gesprek eerst mijn oordoppen uit moet doen.

Enne, Hangbrug Geierlay? ;)
Geen straf om aan de Moezel en in de Hunsrück te vertoeven lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 18:59
Vraagje. Ik heb een nieuwe revit jas sinds een maandje of twee
[...]

Zit perfect maar ik merk dat bij snelheden vanaf ongeveer 100km/h dat er teveel wind in de jas binnenkomt waardoor je bij snelwegkilometers als een soort luchtballon rondrijdt.
Kun je hem niet aan je broek ritsen? Dat zou het op je rug strak(ker) moeten trekken zodat het ook minder wordt.

M.b.t. de oordopjes discussie. Ik heb op maat gemaakte met een 29dB filter (Elacin via BeterHoren) maar voor lange stukken snelweg pak ik toch liever schuimpjes met 35dB of meer demping. De op maat gemaakte zitten goed maar bij het opzetten van de helm heb ik te vaak dat ze niet meer 100% afsluiten. Schuim blijft wel gewoon zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
noes schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:23:
[...]

En heb je de R al geprobeerd? Lichter dan de GS, wendbaarder en rechter op dan de RS. Denk een betere match als je geen offroad doet.

Als je t in je budget kan persen: R1250R proberen. Shiftcam blok trekt nog harder en het nieuwere dash met LCD en connectivity is heel fijn. Oude dash vind ik wat matig, niet heel duidelijk. Nieuwe dash is heel duidelijk, biedt veel opties en turn by turn navi.
De gewone R vind ik eerlijk gezegd erg lelijk en je bent minder beschermd tegen de wind. Klopt inderdaad dat die minder weegt dan de GS, maar het is "maar" 7 kilo.

Ik zie ook Marktplaats en buitenlandse sites veel motoren met een verhoging erin van Wunderlicht of een ombouw naar een buizen stuur. Dit ga ik eens proberen op de RS die ik ga kopen.

Ik had trouwens doorgekregen van de verkoper dat hij zelf op de motor heeft gereden en hij geen trilling voelt bij de GS. hij zegt dat "alle boxers nou eenmaal trillen". Erg raar dat die RS dan weinig tot helemaal niet trilde. Maar die discussie ontweek hij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
[...]

Kan je hem via de zijkanten niet strakker zetten waardoor je jas strak om je taille zit? Op mijn RevIt jas kan dat wel via klittenband. Arc H20 is de jas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
O88088 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:45:
[...]
De op maat gemaakte zitten goed maar bij het opzetten van de helm heb ik te vaak dat ze niet meer 100% afsluiten. Schuim blijft wel gewoon zitten.
Dit heb ik ook sinds ik een shoei neotec 2 heb, daarvoor nooit gehad. ik heb nu dunnere wangpads besteld om te kijken of de oordopjes dan minder uit mijn oren worden gedrukt. Moet het nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
@geert_s Over de Neotec 2 . Heb ik ook, met een issue. De rechterkant klikt soms niet vast, als ik test als ik de helm niet op heb niets aan de hand natuurlijk.
Ervaar jij dit ook? Soms moet ik 3 of 4 keer drukken. Kan ook niet zien of er iets te verstellen is.

[ Voor 40% gewijzigd door ozzynator op 17-05-2024 17:21 ]

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jeanke117 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:54:
[...]

Ik had trouwens doorgekregen van de verkoper dat hij zelf op de motor heeft gereden en hij geen trilling voelt bij de GS. hij zegt dat "alle boxers nou eenmaal trillen". Erg raar dat die RS dan weinig tot helemaal niet trilde. Maar die discussie ontweek hij.....
De verkoper heeft gelijk, elke boxer trilt. En elke boxer anders. Mijn 1250 trilt alleen in de 4 vanwege de kadans tussen de boxer en de gearing blijkbaar.

Mijn 1200 had meer vibratie overall, dus valt minder op.

Sowieso is de RS een stuk smoother dan de GS door andere gearing en de ophanging. Een RS is veel strakker dan de GS, 140mm vs 240mm veerweg doet ook iets ;)

Sowieso zul je merken dat een boxer met 100.000km erop heel anders voelt dan een boxer met 10.000km erop.

Niks van aantrekken en gewoon rijden >:)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:57:
[...]

.

Enne, Hangbrug Geierlay? ;)
Geen straf om aan de Moezel en in de Hunsrück te vertoeven lijkt me. ;)
was het zeker niet en zekers omdat het zwarte woud al vanaf maandag klote weer was hier uitgekomen!
en ja die hangbrug is vet alleen 30 meter er op durven te lopen toen was het wikkel benen en durfte ik niet meer verder :/ 8)7 |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
[quote]O88088 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:45:
[...]

Kun je hem niet aan je broek ritsen? Dat zou het op je rug strak(ker) moeten trekken zodat het ook minder wordt.

Hij zit aan mijn broek geritst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
Jeanke117 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:58:
[...]

Kan je hem via de zijkanten niet strakker zetten waardoor je jas strak om je taille zit? Op mijn RevIt jas kan dat wel via klittenband. Arc H20 is de jas
Nee helaas :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@flowiej Zit niks anders op dan je jas een beetje vullen met roomboterkoek, patat-spieren en een sixpack Heineken :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Nog twee daagjes werken… dan lekker een lang weekend naar La Mouche (do-zo)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:32

Kevinr1989

I am the danger

s006110 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:26:
Nog twee daagjes werken… dan lekker een lang weekend naar La Mouche (do-zo)
Heel toevallig naar de Motorherberg daar? If so, wil je laten weten hoe het daar is? Zit nu zelf in Reil (aan de Moezel), bij een Nederlands stel die een Motorherberg runt :)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
Kevinr1989 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:54:
[...]

Heel toevallig naar de Motorherberg daar? If so, wil je laten weten hoe het daar is? Zit nu zelf in Reil (aan de Moezel), bij een Nederlands stel die een Motorherberg runt :)
Klopt, het motor hotel… ik zal mijn ervaring delen

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
[...]

Martin en Reina (dacht ik), motor herberg Von Delft? Zijn zij daar nog steeds de eigenaren?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Wij zijn gisteren in Bad Bertrich gearriveerd, vanuit Vogezen en Zwarte Woud. De rit gisteren was qua weer heftig, code rood in zowel Zwarte Woud als Eifel, we waren blij dat we er waren. We zitten nu te lunchen aan de Moezel, die staat behoorlijk hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljGq_YxKNOkE8w6DFaDDNY7112k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0UstMOziMHaP785t5jqGDIl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adlzotYU5znOSiqcSxPELtPeFoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnpDlWsB0eoI8tscZwTAxpHf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QzNLN7CV5w3AgcVjV4i3QrJJL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VIBiNh1WJpAL7A4wyHO8JvM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OML5mwt3SotlQI7uSjOf8WqLGr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGR9biTSkbSYnZJkx8zRSFlp.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 20:38
Ik zag gister héél wat motorrijders richting het zuiden gaan, met dat weer had ik niet graag met ze geruild. Hoop dat jullie het beetje droog houden daar @GSX-MAN @Kevinr1989 @s006110.

Mijn motorlaarzen komen dinsdag pas, afgelopen dinsdag al besteld. Beetje jammer dat het zo lang moet duren, maar goed, patience is a virtue. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:32

Kevinr1989

I am the danger

GSX-MAN schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:45:
Wij zijn gisteren in Bad Bertrich gearriveerd, vanuit Vogezen en Zwarte Woud. De rit gisteren was qua weer heftig, code rood in zowel Zwarte Woud als Eifel, we waren blij dat we er waren. We zitten nu te lunchen aan de Moezel, die staat behoorlijk hoog.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie plaatjes, zo herken ik de moezel nu ook ja… onze herberg (weet niet of ik reclame mag maken dus laat de naam even achterwege ;) ) ligt echt aan de oever, dus de hele kelder moest leeg gehaald worden. Het hoogste punt wordt hier vannacht bereikt maar poe, wat een toestand…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RKRCY43qazLx0JtG_lcAALLPsnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNIAagFBHYL5L3PZoBe9mNpC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/asdr44xu7MKMbiqKx4e11_lPlpE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgpjUw8ohIFY44zhBcrCHdxT.jpg?f=fotoalbum_large
Pyr0_ schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:13:
Ik zag gister héél wat motorrijders richting het zuiden gaan, met dat weer had ik niet graag met ze geruild. Hoop dat jullie het beetje droog houden daar @GSX-MAN @Kevinr1989 @s006110.

Mijn motorlaarzen komen dinsdag pas, afgelopen dinsdag al besteld. Beetje jammer dat het zo lang moet duren, maar goed, patience is a virtue. :)
We kunnen gelukkig wel ‘normaal’ rijden maar het is wel een natte bende met her en der wel plensbuien. Goede test voor mijn nieuwe broek en jas, ik kom in ieder geval droog aan :)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
[...]

kende nu lekker pootje baden of niet |:( O-)

IS het de herberg die het net helemaal heeft vernieuwd alweer verkoopt toets en angela ;w ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ibothead
GSX-MAN schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Blij dat ik toch eerder weg ben gegaan :+
Vandaag wel rondje eifelpark gehad en goeie stortbui op terug weg gehad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDfT3rAo0CLsT3L0SX2xoI4MXP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6OhXEF2U5SjBZ79Pmps5JJt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Y16sjKo5owkoed0Ct3DHHZCg10=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yf7BSzmc1mRQpIpq9OOOZq8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7G9Ao2nXnPn5rNqt21TKZgE6Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBJiE1EbSqi8lYOvd4OVH7EE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
ozzynator schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:19:
@geert_s Over de Neotec 2 . Heb ik ook, met een issue. De rechterkant klikt soms niet vast, als ik test als ik de helm niet op heb niets aan de hand natuurlijk.
Ervaar jij dit ook? Soms moet ik 3 of 4 keer drukken. Kan ook niet zien of er iets te verstellen is.
Een enkele keer, maar dan zit meestal de microfoon in de weg. Eigenlijk verder geen issues mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Vandaag toch maar de Street Triple proef gereden, wel de S.

Ik vond m soepel rijden echter wel wat minder rauw dan mijn Suzuki. Erg verfijnd, dat wel. Makkelijk oppakken en soepel op het gas. Stuurt ook makkelijk de bochten in. Wil toch nog de R of RS proberen omdat die wat meer opties /afstel mogelijkheden hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8wVfBygkGYxM8CAf-9cU4Qv4vM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D37wIObjbDJcqyxMfjCCKFB6.jpg?f=fotoalbum_large

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:33

jeroenathome

Een regel tekst

Als ik al die berichten lees dan ben ik blij dat ik maandag pas weer terug kom vanuit Schotland. Net even een foto gemaakt van een regenboog. Dat is ook het enigste buitje die ik de hele week heb gezien hier.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Nu online
Rick-Jan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:52:
[...]

Havelte?

zeker, zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Doornekamp, Hoevelaken :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Pyr0_ schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:13:
Gelukkig ga ik donderdag ochtend pas, en het weerbericht lijkt helemaal niet verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Rick-Jan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 18:52:
[...]

Ik vond m soepel rijden echter wel wat minder rauw dan mijn Suzuki. Erg verfijnd, dat wel. Makkelijk oppakken en soepel op het gas. Stuurt ook makkelijk de bochten in. Wil toch nog de R of RS proberen omdat die wat meer opties /afstel mogelijkheden hebben.

[Afbeelding]
ik had een zwarte met hyperpro en quickshifter _/-\o_ :9~ :9~ :9~ Echt een hooligan motor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:35
Damn, ik wilde ook donderdagavond richting Straatsburg voor een weekendje Vogezen/zwarte woud maar toch blij dat ik het last minute gecancelt heb en mijn vrije dag heb ingetrokken, sterkte daar!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• s006110
Was weer heel mooi weer voor een ochtendritje met dochterlief!
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMAYy1Y1cueLbUeOt9tsj7NqJr5cZLkJpKltvDZwJtJmW-raySCwn8_3NSBuNLrPGDXo7sqEN6W8Idr67iXUaloafmxB4k_YvDPIgdh_9LJsYTddGjZ3wz4GG315l6UXWmMHd5_sH1LcF32gzXFkwrkjg=w2182-h1636-s-no?authuser=0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:14

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben nu halverwege de jaarlijkse poser rit. Rijdt echt gaaf spul mee zeg O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yE4XM6ABEDfRhv0_l68snPGRbk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqT95r25Hrgm60O824m4jNKd.jpg?f=fotoalbum_medium

Met de nodige moeite dankzij onervarenheid crash bars en handkappen gemonteerd, zat niet helemaal mee kwa fit. Skid plate ligt nog klaar, maar daar wacht ik op een nieuw onderdeel.

Wel blij met het resultaat tot dusver.

Nu nog wat off road weten te vinden hier in de buurt, deze 200m grindpad in de Biesbosch telt niet :+
Pagina: 1 ... 43 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.