Hét grote motortopic - Deel 26 (2024) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 473.185 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:57
gebruikershaes schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Ja ik heb net ook een route ingeladen en wat ik maf vind, is dat die de routeopties alsnog toepast. Als vermijd snelwegen en snelste route enz.
Lijkt wel potentie te hebben maar het is nog zeker een beta.
Vandaag Osmand dan maar getest
Ging helemaal niet verkeerd, maar moet wel steeds inzoomen bij korte bochtjes of van die 6 sprongen.
Er zijn een paar4 stukjes hier in de buurt waar bijna alle apps op hun muil gaan en de route omleggen, osmand en scenic zijn tot nu toe de enige die daar nog geen fouten in hebben gemaakt.

Wel mooi dat nu het stukje bij Mander/Tubbergen nu van blubber naar diep mul zand is gegaan, met af en toe nog een gat met blubber als verassing.

Mooi moment was dat ik een N weg moest oversteken en even een GS voor liet, kreeg ik mooi een duimpje en ik zwaaide vrolijk terug. vervolgens oversteken en het bos in.
Aan het einde van dat stuk ga je over een es heen met van dat witte grind/split.

Dus ik jaag daar even met wat lompe snelheid overheen zie ik ineens vanaf links weer die GS rijder aankomen en die doet ineens twee duimpjes. :? kijk ik achter mij zie ik precies waar ik langs ben gegaan een enorme langgerekte stofwolk over die es heen >:) volgens mij vond hij het wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:48:
[...]

Ach, ik heb dat ook met diverse dingen.
Ik probeer op het moment een nieuw doorwaaipak te vinden (m'n Held begint wat uit elkaar te vallen, maar die was enkele jaren terug ook goedkoop goedkoop, dus het zal wel)
Alleen wil ik geen zwart pak en dat maakt het een stuk lastiger...
Net maar even daad bij woord gevoegd, weer wat zitten zoeken, naar MKC Tilburg gereden en daar geslaagd voor een Richa summer bladiebla jas en broek in cremewit, meteen nog, geheel controversieel (:p), er een rugprotector bij gekocht.

Terugweg was iig comfortabeler qua temperatuur dan de heenweg.
Grubeater schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:27:
[...]
Hé, die twee problemen heeft mijn RT ook :X .

Hoe heb je het tanklint opgelost/veranderd/vervangen?
Voor de tank heb ik voor de zekerheid een nieuw rubber besteld. Waar moet je op letten met monteren?
Het tanklint komt hier vandaan
Het gebruikt een wat andere methode om te meten (blijkbaar stookt ie m niet meer warm ofzo) en daardoor zou ie langer mee moeten gaan.
Tot nu toe werkt het, denk ik :P

Tankrubber heb ik uiteindelijk een stukje om de pompunit gedaan, er aan 1 kant in geduwd (pompunit wat schuin houden) en vervolgens met een plat schroevendraaiertje voorzichtig het rubber onder de witte rand van de tank zitten duwen. Beetje prutsen en het ging prima, maar ik ben gewend dat je dat soort dingen dr gewoon in kan ploppen :P

[ Voor 11% gewijzigd door 4x2 op 12-05-2024 17:11 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:01
kneusteun schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Vandaag Osmand dan maar getest
Ging helemaal niet verkeerd, maar moet wel steeds inzoomen bij korte bochtjes of van die 6 sprongen.
Er zijn een paar4 stukjes hier in de buurt waar bijna alle apps op hun muil gaan en de route omleggen, osmand en scenic zijn tot nu toe de enige die daar nog geen fouten in hebben gemaakt.

Wel mooi dat nu het stukje bij Mander/Tubbergen nu van blubber naar diep mul zand is gegaan, met af en toe nog een gat met blubber als verassing.

Mooi moment was dat ik een N weg moest oversteken en even een GS voor liet, kreeg ik mooi een duimpje en ik zwaaide vrolijk terug. vervolgens oversteken en het bos in.
Aan het einde van dat stuk ga je over een es heen met van dat witte grind/split.

Dus ik jaag daar even met wat lompe snelheid overheen zie ik ineens vanaf links weer die GS rijder aankomen en die doet ineens twee duimpjes. :? kijk ik achter mij zie ik precies waar ik langs ben gegaan een enorme langgerekte stofwolk over die es heen >:) volgens mij vond hij het wel mooi.
Ja Osmand ook wel eens geprobeerd. Geloof wel dat je daar veel mee kan, maar voor mij redelijk overkill. Teveel opties en menu’s en te lui om het uit te zoeken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Vandaag de kinderen maar eens aan het werk gezet. Blijft toch wel een bloedmooie machine...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-OoFpM3-w0srF7nXIQoC9MCtVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIvx4MZ0GPwYCCUpOj8Yzxh8.jpg?f=fotoalbum_large

Volgende week mogen ze de oprit van het onkruid ontdoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
gebruikershaes schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:11:
[...]

Ja Osmand ook wel eens geprobeerd. Geloof wel dat je daar veel mee kan, maar voor mij redelijk overkill. Teveel opties en menu’s en te lui om het uit te zoeken.
Om de track te volgen was het prima!
Ik weet niet wat ik nu anders deed, gewoon inladen vanaf telefoon en hij stond eigenlijk al helemaal goed.

Enige wat mij mateloos irriteerde was het uitzoomen, daardoor mis je soms nog wel eens een afslag. Maar dat zal een simpele setting zijn.
Ook wil hij wel eens naar een grotere parallel weg schieten.

Wou eigenlijk dit weekend kamperen maar tassen nog niet binnen .. dus eerst maar de keuken vensterbanken maar af gemaakt tijdens hemelvaart en gister, vandaag even beetje kop leeg gereden door even wat apps te testen.
Ondertussen beetje werken aan techniek en mijzelf verbaasd hoe ik het mul zand gewoon weer oppikte alsof er nooit enige strijd is geweest 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:10
kneusteun schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:34:
[...]

Even getest maar heeft moeite met track 😓 dan wil ie er een route van maken en past hij hem aan 🥺 ik dacht dat Kurviger een topper was, of zie ik iets over het hoofd? Als ik namelijk zeg dat ik geen route wil dan weigert hij om de track te volgen.
gebruikershaes schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:46:
[...]

Ja ik heb net ook een route ingeladen en wat ik maf vind, is dat die de routeopties alsnog toepast. Als vermijd snelwegen en snelste route enz.
Lijkt wel potentie te hebben maar het is nog zeker een beta.
Ik gebruik Kurviger veel, tot nu toe alleen maar om mijn routes te maken voor de motor, ik heb dus ondertussen wel wat ervaring ermee.

Je moet 1 ding onthouden bij Kurviger, en dat is dat het -geen- standaard A naar B navigatie is. Het is in essentie een 'zelfdenkende' tool die de leukste (bochtigste in gradaties) weg uitzoekt van A naar B. Sterker nog, ik krijg het soms alleen met tig waypoints(aka shaping points) voor elkaar om gewoon de logische, snelste weg te pakken. Als je dat weet, en rekening mee houd. Dan valt er, althans voor mij, prima mee te werken.

Als ik dus bv een gpx route importeer, dan geeft ie dat weer als een rode lijn (route) maar berekent vervolgens een route tussen de waypoints zelf. Komt dat overeen met de rode (route) lijn, dan is dat puur toeval. Wat ik dus doe is ik loop de hele route na, en op plekken dat ie afwijkt ga ik kijken of dat logisch/leuker/bochtiger is. En dan corrigeer ik de route doormiddel van shaping points te plaatsen, en soms is ie heel nukkig en blijft ie domme omweggetjes pakken, dus dan moet je wat meer shaping points zetten.

Doe dit trouwens op de PC! Het werkt ronduit belabberd op de telefoon, tablet kan misschien nog. Maar op de PC is het veel makkelijker.

De navigatie functie zelf in mijn ogen dik in orde, 3d modus werkt voor mij het beste. Enigste wat ik mis is het ontbreken van snelheidscontroles. Aangezien het een Duitse app is zal dat er ook niet in komen, oplossing kan zijn Flitsmeister op de achtergrond draaien.
streamnl schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:53:
Achteraf had ik het kunnen weten als ik alles had gelezen :+
Het blauwe gedeelte vind ik toch wel prettig bij een navigatiesysteem en was ook de reden dat ik voorlopig bij GoRide blijf.
[Afbeelding]
ozzynator schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:35:
Ja dat vind ik ook wel een essentieel iets, zeker omdat geen 1 snelheidsmeter precies klopt met de werkelijk gereden snelheid.

Sinds 3 dagen ook met Kurviger bezig, soms wat moeite met herberekenen als er een wegafsluiting is. Dan stuurt hij je via een omweg weer terug naar het afgesloten punt.
De snelheidsfunctie zit wel gewoon in de android versie, kwestie van tijd dat het naar iOS komt dus.

Wegafsluitingen is wel een dingetje inderdaad, hij zal je heel star naar je eerstvolgende waypoint blijven sturen, truc is om dan in het menu'tje (rechtsonder 3 puntjes) even 'overslaan' te kiezen, dan slaat ie 1 waypoint over. Beste is dan wel om zelf de weg even uit te zoeken. Zo moest ik vanmiddag flink stuk omrijden en heb ik gewoon google maps even aangezet, die houd tenminste wel rekening met afsluitingen en dergelijke.

Vandaag ook een eindje gaan touren, stukje Eifel en toen de Ardennen in, moest nog ff "stukje" omrijden voor een wegafsluiting. Op het kaartje rechtsonder, de blauwe lijn was de geplande route, de paarse rechts de route die ik daadwerkelijk gereden heb. Kleine omweg van 30km maar... Maar goed, weer een lekker dagje op de motor genoten! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7X1SYR8_iqTvYVyUH6kjg49yHU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiqU5nyv06eUKoe22dhLn351.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Bubbles welkom in de OP! Tzt nog even een mooie foto delen wanneer je die bike uitgelaten hebt ipv ingeladen? ;)

@HhK1907 ook welkom!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

LankHoar schreef op zondag 12 mei 2024 @ 21:37:
@Bubbles welkom in de OP! Tzt nog even een mooie foto delen wanneer je die bike uitgelaten hebt ipv ingeladen? ;)

[...]
Yessir! d:)b Komt er binnenkort nog wel aan. Er zijn nu nog een paar accessoires onderweg die er voor de foto ook nog op mogen. Ik ping je tzt nog wel. :P

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zo, de 4 dagen in Thüringen zitten er weer op. Wat een prachtige omgeving, het heeft me echt heel positief verrast. :) Ik had wat meer DDR resten verwacht, maar dat was volkomen onterecht. Alleen een bord 'tot datum x werd hier oost- en west-duitsland van elkaar gescheiden'. Ik had stiekem wat meer monumenten of zo verwacht over die grens. (Zoals je in België overal monumenten hebt in de ardennen)

Deels voelde het voor mij als het Schwarzwald aan. Maar dan minder platgereden door de motorrijders, wat positief is. De eerste keer dat ik naar het Schwarzwald ging, zaten de oudjes op de rollator naar de motoren te zwaaien. Dit heb ik nu jaren later ook weer eens ervaren. :D

Hier en daar wat slecht wegdek, maar over het algemeen in prima staat. :) Wel wat meer glooiende wegen, en minder krap draaiwerk. Vandaag via de terugweg nog een stukje Sauerland meegepakt, als je dan toch bezig bent. :+

In totaal 1960km op 4 dagen. En regelmatig op stevig tempo. Als zelfs de locals kilometers lang in je groepje mee gaan rijden zul je wel iets goed doen. :D
Er zat op een gegeven moment een KTM achter ons aan, maar gaandeweg kwam hij steeds een positie verder naar voren tot hij op de derde positie lag. Die heeft tientallen kilometers meegereden zo in de groep. :+
Toen ik het zaakje aan de kant zette wilde ik best een praatje aanknopen, maar hij ging er helaas vandoor. :?

Oh ja, en bizar veel insecten. De voorkant van de motoren zien er nu uit als slagvelden. Ik heb een hele spuitflacon vizierreiniger onderweg erdoorheen gejaagd. Daar doe ik normaal maanden mee. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-05-2024 21:36 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
In mijn helm heb ik een headsetje. Dit is inmiddels mijn derde setje en alles kwam van Ali.
De vorige 2 gingen stuk door slijtage en die ik nu heb, is eigenlijk te dik. Want het doet na een tijdje pijn aan mijn oorschelp.

Ik gebruik het voor navigatie, voor de signalen van Flitsmeister en heel soms voor spotify. Ik hoef/wil tijdens het rijden niet buurten met andere rijders en ik hoef ook niet te bellen. Ook qua geluid met de muziek, hoeft het niet perfect te zijn. Mijn helm is een HJC rpha 70.
Ik heb zitten twijfelen voor bluetooth otoplastieken, maar die wil ik niet. Dan moet je na enkele jaren een nieuwe en ik vind die gele earplug erg prettig zitten in mijn helm (zelf prettiger dan mijn "normale" otoplastieken).

Ik wil een setje die eigenlijk jaren meegaat.
Wat zouden jullie adviseren met mijn wensen?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:56
DrivinUCrazy schreef op zondag 12 mei 2024 @ 22:44:
Zo, de 4 dagen in Thüringen zitten er weer op. Wat een prachtige omgeving, het heeft me echt heel positief verrast. :) Ik had wat meer DDR resten verwacht, maar dat was volkomen onterecht. Alleen een bord 'tot datum x werd hier oost- en west-duitsland van elkaar gescheiden'. Ik had stiekem wat meer monumenten of zo verwacht over die grens. (Zoals je in België overal monumenten hebt in de ardennen)

Deels voelde het voor mij als het Schwarzwald aan. Maar dan minder platgereden door de motorrijders, wat positief is. De eerste keer dat ik naar het Schwarzwald ging, zaten de oudjes op de rollator naar de motoren te zwaaien. Dit heb ik nu jaren later ook weer eens ervaren. :D

Hier en daar wat slecht wegdek, maar over het algemeen in prima staat. :) Wel wat meer glooiende wegen, en minder krap draaiwerk. Vandaag via de terugweg nog een stukje Sauerland meegepakt, als je dan toch bezig bent. :+

In totaal 1960km op 4 dagen. En regelmatig op stevig tempo. Als zelfs de locals voor kilometers in je groepje mee gaan rijden zul je wel iets goed doen. :D
Er zat op een gegeven moment een KTM achter ons aan, maar gaandeweg kwam hij steeds een positie verder naar voren tot hij op de derde positie lag. Die heeft tientallen kilometers meegereden zo in de groep. :+
Toen ik het zaakje aan de kant zetten wilde ik best een praatje aanknopen, maar hij ging er helaas vandoor. :?

Oh ja, en bizar veel insecten. De voorkant van de motoren zien er nu uit als slagvelden. Ik heb een hele spuitflacon vizierreiniger onderweg erdoorheen gejaagd. Daar doe ik normaal maanden mee. 8)7
KTM he, apart slag volk :o :+

Bizar aantal km's trouwens voor 4 dagen, maar volgens mij voor jou niet onbekend?

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:31:
Sena Spider RT1. Connect via bluetooth met al je devices. En je kan in de toekomst als je toch nog met maten wil praten via Mesh dat doen.

€160 op rad.eu.

Chinese sets heb ik zelf geen kaas (:+) van gegeten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
KillaZ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:35:
[...]

KTM he, apart slag volk :o :+

Bizar aantal km's trouwens voor 4 dagen, maar volgens mij voor jou niet onbekend?
Die KTM was wel leuk. "Hey eh, DuC... er zit een KTM achter ons aan te plakken... Even in de gaten houden..."
.
.
.
"Never mind, hij trok net bij met een wheelie!"

En vervolgens knalt ie met ons mee een krap bergweggetje op. Bovenaan werd dat een onverhard veldweggetje dat me te ver ging, dus omgedraaid. En toen zat 'ie opeens op de derde positie mee te knallen. Hij gedroeg zich echt voorbeeldig in de groep. :o

Met de kilometers wordt het nog leuker. Dag 1: 65km snelweg naar de grens, dan nog zo'n 30km snelweg*. Dan nog 500km binnendoor. (toegegeven, dit was iets meer dan gepland)
Dag 4: Bij Gummersbach de Autobahn 4 op gegaan, dus nog 130km naar de grens, en dan weer 65km naar huis.
Totaal 290km snelweg, de rest waren gewone wegen. Alleen op de heen- en terugweg zitten er dan natuurlijk wat langere stukken doorgaande B-wegen bij.

En dat soort afstanden zijn mij (ons) niet onbekend, we zijn ook allemaal doorgewinterde rijders. Daarbij hoef je maar voor te rijden en niet voor hun mee te kijken. Ze halen zelf wel in als het kan, kijken en beslissen voor zichzelf. Het enige dat ik dan voorop doe is navigeren en mijn eigen lijnen kiezen. Als iedereen dan even fit is dan loopt dat als een trein. En bij sommige combinaties van rijders achter elkaar merk je dan ook dat het beter loopt dan met andere combinaties.

*: ik had eigenlijk iets meer snelweg gepland om de benodigde rijtijd omlaag te krijgen, maar spontaan besloten we daar van af te wijken. Alleen hadden we vergeten dat dit ook gevolgen had voor iemand anders die nog verderop zou aansluiten. |:( |:(
Sorry @timmie271 ! :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
streamnl schreef op maandag 13 mei 2024 @ 08:31:
In mijn helm heb ik een headsetje. Dit is inmiddels mijn derde setje en alles kwam van Ali.
De vorige 2 gingen stuk door slijtage en die ik nu heb, is eigenlijk te dik. Want het doet na een tijdje pijn aan mijn oorschelp.

Ik gebruik het voor navigatie, voor de signalen van Flitsmeister en heel soms voor spotify. Ik hoef/wil tijdens het rijden niet buurten met andere rijders en ik hoef ook niet te bellen. Ook qua geluid met de muziek, hoeft het niet perfect te zijn. Mijn helm is een HJC rpha 70.
Ik heb zitten twijfelen voor bluetooth otoplastieken, maar die wil ik niet. Dan moet je na enkele jaren een nieuwe en ik vind die gele earplug erg prettig zitten in mijn helm (zelf prettiger dan mijn "normale" otoplastieken).

De grote merken zijn gewoon prima.
Zelf een freecom4+ en heel tevreden mee al heel wat jaartjes.
Maar die Sena's zijn volgens mij net zo goed.

Wel vind ik de JBL speakers aanzienlijk beter dan de standaard, heb dus voor mijn 2e helm ook een JBL set gekocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Idem hier, 2 setjes Cardo Freecom 2X en 1 Sena SF2HD (op de helm van vrouwlief die het nooit gebruikt)
Praten met mensen boeit me niet, bellen gebruik ik wel af en toe, maar vooral muziek en evt flitsmeister/navigatie.

Sena is officieel niet waterdicht, de Freecom xX heeft USB-C, dus vandaar dat ik die had besteld ipv de Sena overgeheveld toen ik een nieuwe helm kocht.
Merk verder weinig verschil in gebruik/geluidskwaliteit tussen de 2 en de Sena heeft ook al diverse regenbuien overleefd.
Beiden zijn in alles wel oneindig veel beter dan de ali-setjes die ik heb geprobeerd.

Als je speakers pijn doen aan je oren kun je het ook overwegen om de uitsparing in de helm wat aan te passen (maar dat heb ik niet gezegd, levensgevaarlijk, enz enz)

Owja, natuurlijk was er van het weekend toch weer iets gesneuveld aan de BMW:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyLdDW6_YLCyO63edLrOC8TQSeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJdWaer75BIGLrj4t0YemKaP.jpg?f=fotoalbum_large

Het hoogteverstellingsknopje van de koplamp was dr af gesprongen.....
Naja, had toch al 2 LED projectors besteld om dr in te beunen, dus de koplamp moest er sowieso af deze week, dan maak ik ook wel ff een nieuw knopje op de draaibank.

Ziet er overigens indrukwekkend uit, maar dit is ong 15min sleutelen, wat dat betreft is het ding toch opvallend prettig (buiten Torx, wat nog steeds stom is :P)

[ Voor 39% gewijzigd door 4x2 op 13-05-2024 10:21 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tdw schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:40:
[...]

[...]

Bedankt voor de terugkoppeling, wel erg teleurstellend. Het hele feit dat ik navigatie heb is omdat ik niet weet waar ik heen moet.

Misschien stel ik wel weer te hoge eisen :')
Bedrijfsnamen lukt idd niet. Maar als je de drive app installeert kun je rechtstreeks vanuit Google maps een locatie naar je Garmin XT Pushen.

@4x2 Torx is wat mij betreft de beste oplossing. Ware het niet dat de jongens in Oostenrijk het nodig vinden om 12 verschillende varianten te gebruiken. Om mijn Garmin aan te sluiten moest ik 7 panelen en 42 schroeven verwijderen.

Bij m'n vorige KTM hoefde ik alleen de koplamp los te halen. Vooruitgang noemen ze dat.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 13-05-2024 10:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Hoezo vinden mensen torx zo kut? was laatst ook al iemand over aan het mopperen.

Dingen draaien niet dol, dus ik ben helemaal fan.
Wat is er kut aan die dingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kneusteun schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:51:
Hoezo vinden mensen torx zo kut? was laatst ook al iemand over aan het mopperen.

Heel weinig :)

Oprecht, ik zie weinig gevallen waarin torx echt nadelen heeft tov andere algemee bruikbare schroefaandrijvingen. Voor sommige nichedoeleinden zal er vast een betere aandrijving zijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@kneusteun Mee eens, het gereedschap zit meestal steviger dan gewoon inbus/hex, en sowieso veel beter dan Philips/Pozi/JIS. Ik vond het hooguit irritant toen ik opeens E-torx boutjes tegenkwam op mijn dynamo waar ik geen passende dop voor had, maar die liggen nu ook gewoon in de gereedschapskar :)

Bijkomend voordeel is dat je met een paar torx-doppen en een hamer vaak ook nog uitgelubberde inbus/hex-schroeven los kan krijgen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 13-05-2024 11:01 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:51:

Ik waarschijnlijk :P
Inbus draait ook niet dol als je het juiste (kwaliteit) gereedschap gebruikt en als ze eenmaal los zijn kun je het bolkopje gebruiken voor onhandige hoeken. Dat vind ik het voordeel aan inbus/nadeel aan torx.
Verder is torx niet slecht, ik snap alleen niet helemaal waarom het bestaat ;)

Philips/pozidrive/plat heb ik idd een hekel aan, enige wat daar wel fatsoenlijk lijkt te werken is JIS sinds ik passende schroevendraaiers heb.

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 13-05-2024 11:52 ]

leeg

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Van het weekend wezen greenlanen 8)
Het begon al lekker lastig..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XC8hEBVDelAKGeDH32kqhUsPSXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ET9yi1vH0Pk9EN2IbsPPfgW1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSSw7YlpUWZ2QF6SEpf5JsymT_E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gRqsfaOQmSeCkB5I1vy9tzcO.png?f=fotoalbum_large

Om hier te komen moest ik eerst een stuk achteruit toen ik de gestrande auto spotte..
Niet ideaal met 25c om de motor 50 meter achteruit de berg op te drukken..
Maar ik kon iig verder:

Daarna gelukkig makkelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXZCLLEhDh3VtETO6aMgxd4WxSI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nciJ19NoMpbbaCGmh4YVW3DI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYI6rRq9JGWtNG68mza9Tlmnl4w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qMhIE0depqmENSWrj7REIhlZ.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
kneusteun schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:14:
Voor de kampianen hier (kampeerders)

Ik wil nu die rhinowalk gaan testen, maar welke?

https://rhinowalk.com/en-...cle-pannier-side-bag-pair

Of

https://rhinowalk.com/en-...-saddle-bag-mounting-base

Oh en roep geen kriega, want ik gooi nog liever twee van deze sets in de plomp en een 3e voor gebruik dan dat ik 900 euro ga betalen voor twee tassen.
Welke zijn het geworden? Ik ben aan het kijken om een enduro motor aan te schaffen omdat mijn 800gs nogal zwaar is en ik iets meer zelfvoorzienend wil worden. Zou dan waarschijnlijk die zijtassen aanschaffen voor het reizen. Twijfel wel tussen 28L en 48L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren ook dit stuk weer gereden:
ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 25"

Gelukkig was het nu een stuk beter begaanbaar (of ik ben beter geworden natuurlijk):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
erik23 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:04:
[...]

Welke zijn het geworden? Ik ben aan het kijken om een enduro motor aan te schaffen omdat mijn 800gs nogal zwaar is en ik iets meer zelfvoorzienend wil worden. Zou dan waarschijnlijk die zijtassen aanschaffen voor het reizen. Twijfel wel tussen 28L en 48L.
Gekozen voor de 28L
Wil alles zo licht mogelijk houden, maar hou rekening met lange verzend tijd 😓

Zou geleverd worden op 4 Mei, maar nog steeds niks binnen 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als ik dit doe zit er altijd ergens een slootje verstopt in het gras :P

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
4x2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:23:
[...]

Als ik dit doe zit er altijd ergens een slootje verstopt in het gras :P
toen ik deze byway op ging kwam er net een 4WD uit en ik vroeg hem naar de conditie en hij zei: op jouw motor prima te doen.. let wel op de gestrande auto.. ga niet door die plas heen maar er langs.. dus ik wist dat je eromheen kon.. maar toch eerst even motor geparkeerd en even te voet verkend om dat soort situaties te voorkomen..

Had ik aan het eind ook moeten doen want dit pad was echt amper door te komen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gikanT3lfL4md3gWaMh3XjIbK04=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ssbn4oeyYvlQ4icncc1njraF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIdIQ0oNXCzJ9mdx2jQj4VOZU5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8szjZP76D7kLNXntpfVtT7Pw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
ToolkiT schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Had ik aan het eind ook moeten doen want dit pad was echt amper door te komen..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar heb je barkbusters voor toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chakotay schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:09:
[...]

Daar heb je barkbusters voor toch? :+
die waren hard nodig ja!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
Jeanke117 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:13:
Morgen vertrek ik naar Schwarzwald. Is voor mij de eerste keer daarnaartoe en vroeg me af of iemand nog tips/tricks heeft. In totaal drie nachten. Heenweg via Duitsland en terugweg via Frankrijk/Luxemburg/België. Ik ga in totaal drie nachten. Eerste volle dag naar Titisee en naar de watervallen van Triberg en tweede dag naar de Bodensee. Als iemand nog leuke eettentjes weet of andere routes weet, let me know :)
Zoals gezegd afgelopen week naar Schwarzwald geweest. Eerste keer voor mij met de motor op vakantie. Het was een vakantie om nooooit te vergeten! Hotel-Adler-Post in Obertal is zeker een aanrader en de hoteleigenaar reed zelf ook een rondje mee in de omgeving en liet mij de mooiste plekken van de regio zien. Zie foto's!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6a8YtBdiBKg51u5UJaDtAPdcs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQNEu5PvTBKybMq6LZkBCWI4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNXKObi0a_oc8O7BpGWGI97AwKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bwTUD4WrR36h8zwjv5bhORK9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nfsudrL0cK7ELuKBd5pfz4NkBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KB6n7UmkkzlAyiXdPi14CQzc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Schwarzwald, altijd goed. :)
Dat specifieke hotel ken ik nog niet. Wel in Oberkirch, Bad Peterstal, Bad Griesbach, Titisee-Neustadt en nog meer.
Misschien een idee voor volgend jaar met Hemelvaart. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

4x2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:17:
Owja, natuurlijk was er van het weekend toch weer iets gesneuveld aan de BMW:
[Afbeelding]

Het hoogteverstellingsknopje van de koplamp was dr af gesprongen.....
Naja, had toch al 2 LED projectors besteld om dr in te beunen, dus de koplamp moest er sowieso af deze week, dan maak ik ook wel ff een nieuw knopje op de draaibank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Kn635tWs2QEKV-bwtlFjIu8ooY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93mOxXngZ1AbNM6K5YCu1RnU.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, die doet het voorlopig weer..
Eigenlijk zit daar ook nog eoa palletje om de koplamp met 1 klik hoger (of lager) te zetten, maar die was natuurlijk ook foetsie, dus maar ff de lipjes dr af geknipt zodat je dr goed bij kan om het ding te verstellen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
DrivinUCrazy schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:24:
Schwarzwald, altijd goed. :)
Dat specifieke hotel ken ik nog niet. Wel in Oberkirch, Bad Peterstal, Bad Griesbach, Titisee-Neustadt en nog meer.
Misschien een idee voor volgend jaar met Hemelvaart. :)
Zeker aanrader! Het hotel wordt gerund door broer en zus. Ze zijn erg gastvrij en maken graag een praatje met je. De motoren staan in een afgesloten garage die je ten alle tijden via een code kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:59
Kom net van de lijn met Aprilia om een handleiding te bestellen.

Op een gegeven moment zegt de medewerker dat ze geen technische handleidingen uitgeven, maar dat boeit mij ook niet: de motor moet toch over 2 weken naar de dealer voor een 1000km beurt, waar ik dan ongeveer op 1500km zal zitten. Volgens de dealer is alles onder de 2000km prima. De medewerker van Aprilia schrok hiervan: alles over 1000km is niet ok en kan een garantieprobleem worden, anders hadden ze er wel een andere limiet op gezet.

Dus nu laat ik de motor maar staan, tot ik naar de dealer kan met ongeveer 1200km op de teller. Ook de Royal Enfield dealer voor de motor van mijn vrouw had een soortgelijk verhaal: het dubbele van de eerste beurt is prima. Waardeloos dit. Kan hier echt chagrijnig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4x2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:27:
[...]

[Afbeelding]

Zo, die doet het voorlopig weer..
Eigenlijk zit daar ook nog eoa palletje om de koplamp met 1 klik hoger (of lager) te zetten, maar die was natuurlijk ook foetsie, dus maar ff de lipjes dr af geknipt zodat je dr goed bij kan om het ding te verstellen.
Netjes hoor!
Houden die 'klikjes' hem ook niet op z'n plek dan bij hobbelig wegdek?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
@Chakotay zou jij voor mij mijn onfo in de startpost willen aanpassen?

De Virago is weg, en daar is een Suzuki Boulevard C50 uit 2005 voor terug gekomen
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOtZJGnQK0_-DzRcJ_2IjNiGVMXkTvS6tayGM1s2TiLZy5ojdSrSuPF3MX0p4JCBjjgSEeQA20p7zo4x0AW1HNBmS2YfW6nyUATmp2PjRz5TOuG7xvWM0IOFSlCnG-aqjpb1Ht-On5ygdIDtRTOE4mR_g=w1670-h1253-s-no?authuser=0

owjah, het plaatje van de BMW mag ook wel een update hebben:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOOQHUM-O3VqMhN3-sr0S5oi-yC6jdJfKoGh6kXFjFRhfkriyS9Aq9DX8QNAImFx_FszgjmDhn8-nLS53HQWDECFodCKI5bcvmdemOIPB_h-kJSv67Eu6Nm5yLGibqvrvWs4D_ccYQmzcEtBkif_nt_sQ=w1670-h1253-s-no?authuser=0

[ Voor 27% gewijzigd door s006110 op 13-05-2024 16:06 ]

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
JL Koppelle schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:54:

Op een gegeven moment zegt de medewerker dat ze geen technische handleidingen uitgeven, maar dat boeit mij ook niet: de motor moet toch over 2 weken naar de dealer voor een 1000km beurt, waar ik dan ongeveer op 1500km zal zitten. Volgens de dealer is alles onder de 2000km prima. De medewerker van Aprilia schrok hiervan: alles over 1000km is niet ok en kan een garantieprobleem worden, anders hadden ze er wel een andere limiet op gezet.

Dus nu laat ik de motor maar staan, tot ik naar de dealer kan met ongeveer 1200km op de teller. Ook de Royal Enfield dealer voor de motor van mijn vrouw had een soortgelijk verhaal: het dubbele van de eerste beurt is prima. Waardeloos dit. Kan hier echt chagrijnig van worden.
Dit vind ik bij een zoektocht naar een workshop manual voor een Tuareg:
https://www.af1racing.com...anual-for-tuareg-2q000524

Ik sta niet in voor de kwaliteit, maar voor dat geld is het een poging waard. Ik heb zelf wel goede ervaringen met Haynes (die slopen zelf zo'n motor uit elkaar voor een handleiding) maar die zijn er zo te zien niet voor de Tuareg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dat is onderdaad volkomen kansloos, 2 van zulke verschillende verhalen.

Tegenwoordig slaat de BC al dat soort dingen op en jij zal vast niet zwart op wit van de dealer hebben dat je kan doorrijden…….en daar betaal je dan wel een dealer-fee voor

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Meedenkende dealer doet veel.
Mijn vriendin had vorig jaar amper gereden, moet eigenlijk jaarlijks een beurtje doen om de garantie te verlengen… zo spaar je 6 jaar garantie, elk jaar verlengen ze hem dan weer een jaar.

Mijn vriendin belde dus de dealer en die zei kom maar langs krabbel ik hem af en dan doen we volgend jaar wel een beurtje anders is het zonde geld 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18-09 23:48

Vraag anders aan de dealer of hij het even op papier wil zetten dat het dubbele aantal km geen probleem is voor de garantie. Nu in de praktijk zal dit technisch niet meer mogen uitmaken met de moderne productie. Maar als het over geld gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MikeyMan schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:55:
[...]

Netjes hoor!
Houden die 'klikjes' hem ook niet op z'n plek dan bij hobbelig wegdek?
Nee, dat was gewoon een excentrisch heveltje wat tussen koplamp en stelknopje zat.
De verstelling zelf gaat stroef genoeg dat die niet uit zichzelf kan verdraaien :)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:18
DrivinUCrazy schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:14:
[...]
*: ik had eigenlijk iets meer snelweg gepland om de benodigde rijtijd omlaag te krijgen, maar spontaan besloten we daar van af te wijken. Alleen hadden we vergeten dat dit ook gevolgen had voor iemand anders die nog verderop zou aansluiten. |:( |:(
Sorry @timmie271 ! :/
Ik had nu wel lekker pizza als lunch en kon als eerste zeggen dat ik aan het bier zat in het hotel :9 :9B

Maar we hadden ook mooi mazzel met het weer en de temperatuur! B-)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
s006110 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:05:
@Chakotay zou jij voor mij mijn onfo in de startpost willen aanpassen?

De Virago is weg, en daar is een Suzuki Boulevard C50 uit 2005 voor terug gekomen
[Afbeelding]

owjah, het plaatje van de BMW mag ook wel een update hebben:

[Afbeelding]
Done :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
timmie271 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:36:
[...]

Ik had nu wel lekker pizza als lunch en kon als eerste zeggen dat ik aan het bier zat in het hotel :9 :9B

Maar we hadden ook mooi mazzel met het weer en de temperatuur! B-)
Ja, maar toch. Dit gebeurt me niet nog eens, beloofd.

Het weer en gezelschap was zeker prima, dan is de motorrit zelf zelfs bijzaak. Als je bedenkt hoe de weersvoorspellingen 2 weken geleden waren, en wat het is geworden. oOo

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Wie had het even geleden nog over vliegjes?

Reusel-eindhoven voornamelijk snelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26XS661YCw7lWzTASfbiJH6Mlyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYuVEhxIua6sD88P4Y5t5RVl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:00
Blabla13 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:54:
Wie had het even geleden nog over vliegjes?

Reusel-eindhoven voornamelijk snelweg.

[Afbeelding]
Valt nog mee! Dit was vorig jaar, toen ik bedacht om 'savonds even een rondje over de dijk te doen... en dit was pas halverwege... :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO2wHS6Nur4d8miBWlQpS4WXQiI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNNYZc4rz1GmCgBXqseCkxFW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:36

_Apache_

For life.

SkylerNL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Valt nog mee! Dit was vorig jaar, toen ik bedacht om 'savonds even een rondje over de dijk te doen... en dit was pas halverwege... :9

[Afbeelding]
Tientallen vliegen op het vizier is vele malen beter dan 1 wesp die bij een open vizier tussen de kussentjes en je zijkant van je hoofd naar binnen schiet. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Hm, mijn Rev'it-jas heeft grote ventilatie-panelen aan de voorkant, welke met een soort magneet/haaksluiting open kunnen. Vanochtend toen ik ze open wilde zetten bleek er eentje verdwenen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_c40zrOuVNb8LneofDYjmCCyt5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PdXgegSXJY3MCSlML5VnQ8Kb.jpg?f=fotoalbum_large

Intacte aan de andere kant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5IXKvXRBioSPEEwWKk7bB5PkYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DZXOnWVTgqieL6FWOf2yxmOI.jpg?f=fotoalbum_large

Zo te zien is het een los schroefdopje. Eens kijken of de service van Rev'it een beetje zinnig is, ik heb ze gevraagd of dat los leverbaar is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Chakotay schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:54:
Hm, mijn Rev'it-jas heeft grote ventilatie-panelen aan de voorkant, welke met een soort magneet/haaksluiting open kunnen. Vanochtend toen ik ze open wilde zetten bleek er eentje verdwenen...

[Afbeelding]

Intacte aan de andere kant:

[Afbeelding]

Zo te zien is het een los schroefdopje. Eens kijken of de service van Rev'it een beetje zinnig is, ik heb ze gevraagd of dat los leverbaar is :)
Had ik ook ergens vorigjaar (weet niet meer of het mn broek of jas was) maar dealer heeft het gratis gemaakt, mocht het niet zelf doen ivm gortex enzo... Zou het even navragen ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:11
Ik heb recent de s100 dry lube kettingspray geprobeerd, maar ik vond dat die er wel snel af leek te zijn.
Daarom weer de overstap naar de reguliere, witte spray. Gebruikt hier iemand high end kettingspray of ben ik beter af met de goedkopere 'gewone'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
iMars schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:11:
[...]

Had ik ook ergens vorigjaar (weet niet meer of het mn broek of jas was) maar dealer heeft het gratis gemaakt, mocht het niet zelf doen ivm gortex enzo... Zou het even navragen ;)
Jup, als Rev'it niet reageert kan ik het ook nog bij de winkel waar het gekocht is (biker outfit Amsterdam) vragen. Fabrikant leek me echter logischer als 1e poging voor zo'n los onderdeeltje, zeker gezien ze ook direct to customer lijken te verkopen.

Hoe de goretex-laag relevant is zie ik alleen niet echt, het dingetje zit er aan de buitenkant opgeschroeft. Er hoeft niets gesneden/genaaid te worden oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 14:00
_Apache_ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Tientallen vliegen op het vizier is vele malen beter dan 1 wesp die bij een open vizier tussen de kussentjes en je zijkant van je hoofd naar binnen schiet. :X
Oeff ja dan vind ik een paar vliegen op me vizier niet zo erg ;)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Nou, dit werd wel even teveel, achter de camera loopt het omhoog, geprobeerd maar graaft alleen een kuil, geen mogelijkheid meer deze bakbeesten daar omhoog te komen. :F

Dus volgende probleem; omkeren. Na 1.5 uur duwen trekken en weet ik niet wat waren we weer uit de modder en terug op het bospad. Nu uitrusten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odHE9ki_mCYcrpqBrSylhHv2quE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgF89VxBkJGVU5RkJrqQe2Cd.jpg?f=fotoalbum_large

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nycrea schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:42:
Nou, dit werd wel even teveel, achter de camera loopt het omhoog, geprobeerd maar graaft alleen een kuil, geen mogelijkheid meer deze bakbeesten daar omhoog te komen. :F

Dus volgende probleem; omkeren. Na 1.5 uur duwen trekker en weet ik niet wat waren we weer uit de modder en terug op het bospad. Nu uitrusten

[Afbeelding]
Herkenbaar.. soms is plat leggen en slepen de enige optie.. lompe optie, maar zeker in je eentje kan het soms niet anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Apache_ schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:47:
[...]

ik had afgelopen weekend een paar keer dat er daar een insect in vloog (met vizier open rijden idd).. gelukkig geen wesp, maar wel mega irritant als je bij je oor iets voelt bewegen en kriebelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik had afgelopen hemelvaartweekend 2x dat ik even moest stoppen om dat irritante kriebelende beestje uit mijn haar te verwijderen. Geen stekende beestjes, maar alleen het gekriebel al. :o

Ik rij nooit met open vizier. Als er al iets is waar ik mijn vizier voor moet openen tijdens het rijden, zorg ik dat ik één oog dicht houd. En dan zo snel mogelijk het vizier weer dicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mistahk1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:39
Toevallig afgelopen zondag met vizier open met zonnevizier naar beneden een bij naar binnen, ketste mooi af op het wangkussen net naast m'n oog. In eerste instantie niet in de gaten dat het bijtje nog leefde, tot hij ineens op z'n gemak voorbij kwam gekropen aan de binnenkant van het zonnevizier, toen besloten om met gepaste haast een inham naar het fietspad op te zoeken en te stoppen :X

@Chakotay kan je mij in toevoegen aan de startpost?
Locatie Zeeland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFcBV-PzwKj_wsDk0YobHaGrT3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cOAnNFXWmOCSxr5oJnRsBWJm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
mistahk1 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:25:
Toevallig afgelopen zondag met vizier open met zonnevizier naar beneden een bij naar binnen, ketste mooi af op het wangkussen net naast m'n oog. In eerste instantie niet in de gaten dat het bijtje nog leefde, tot hij ineens op z'n gemak voorbij kwam gekropen aan de binnenkant van het zonnevizier, toen besloten om met gepaste haast een inham naar het fietspad op te zoeken en te stoppen :X

Locatie Zeeland.

[Afbeelding]
Welk jaar is die Tuono, 2003?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
Chakotay schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:45:
[...]

Welk jaar is die Tuono, 2003?
Heb je ook een Lotto ticket vandaag?
Deze combi had je in ieder geval goed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
wittmann1982 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:18:
Ik heb recent de s100 dry lube kettingspray geprobeerd, maar ik vond dat die er wel snel af leek te zijn.
Daarom weer de overstap naar de reguliere, witte spray. Gebruikt hier iemand high end kettingspray of ben ik beter af met de goedkopere 'gewone'?
Ik gebruik ook de S100 dry lube maar ik laat hem wel 24 uur erop zitten voordat ik ga rijden en ik smeer hem in de meeste gevallen in met een warme ketting. Je moet de ketting sowieso elke 500km smeren en elke 1000km schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:30
mistahk1 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:25:

Locatie Zeeland.

[Afbeelding]
Volgens mij zag ik jou in omgeving Walcheren rijden, kan dat kloppen? Afgelopen donderdag of zaterdag volgens mij. Ik zat op de racefiets.

Zelf vrijdag nog een rondje op de brommer gedaan. Voelde iets kriebelen in mijn pak. Toen ik thuis kwam en mijn jas uitdeed (arm door de mouw) zat er ineens een versufte bij op mijn duim die mij toch nog even stak..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistahk1
R0y. schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Volgens mij zag ik jou in omgeving Walcheren rijden, kan dat kloppen? Afgelopen donderdag of zaterdag volgens mij. Ik zat op de racefiets.

Zelf vrijdag nog een rondje op de brommer gedaan. Voelde iets kriebelen in mijn pak. Toen ik thuis kwam en mijn jas uitdeed (arm door de mouw) zat er ineens een versufte bij op mijn duim die mij toch nog even stak..
Als je zei dat het vandaag was, dan ja :9
Vorige week aan 'de overkant' gebleven :+

Ai, pijnlijk, niet al te veel last van gehad?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Ondertussen dan ook maar weer eens een kleine update doen. :)

Vandaag heb ik het rijbewijs exact 2 maanden in bezit, en afgelopen weekend heb ik de 6000ste kilometer op de Speed Triple gezet. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een fantastische machine is. Ik ben er inmiddels ook 6 of 7 keer mee naar Luxemburg geweest, en op de rustigere dagen is het heerlijk rijden over de slingerwegen. Volgens Calimoto haal ik er nu ook structureel 40-41 graden lean angle.

Het viel me wel op dat mijn 5 weken oude achterband inmiddels minder dan de helft van zijn profieldiepte over heeft. Over enkele weken maar alvast de volgende op voorraad gaan leggen. :+

@LankHoar @Chakotay
Ik zie dat ik ook nog niet in de TS sta. Zouden jullie mij willen toevoegen?

Triumph Speed Triple 1050 van 2007, uit het mooie Zuid-Limburg :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTznONYEgMvpn7pWnEWGngJiu20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4XDRi36A7FYButnTaaD8lRS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chakotay
Rev'it heeft vanmiddag nog gereageerd, als ik het serienummer van de jas doorgaf sturen ze een nieuw setje knopen op. Prima service *O*
mistahk1 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Heb je ook een Lotto ticket vandaag?
Deze combi had je in ieder geval goed ;)
Je staat in de topicstart nu. Ik heb zelf aardig lang een 2001 RSV Mille gehad, dan zijn die Tuono's ook wel herkenbaar :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Voor wie graag zeeziek wordt :p

Was gewoon een probeerseltje met de insta360, heb m ook pas net, dus gewoon aan het proberen wat werkt en wat niet.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
4x2 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:43:

[YouTube: Which one's the adventure bike again, the GS or RT? I'm not sure]

Was gewoon een probeerseltje met de insta360, heb m ook pas net, dus gewoon aan het proberen wat werkt en wat niet.
Op deze manier is alsnog beter dan VVS :+ Blijft wel leuk die 360°-cameratjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

wittmann1982 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:18:
YouTube: Never Buy Chain Lube Again? Comparison Test

Zelf vind ik een pot vet veel beter werken. Hoewel een pot een wat duurder is, gaat ie wel een veelvoud langer mee.
https://www.motoronderdel...chain-grease/#description

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jeanke117 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:44:
[...]

Ik gebruik ook de S100 dry lube maar ik laat hem wel 24 uur erop zitten voordat ik ga rijden en ik smeer hem in de meeste gevallen in met een warme ketting. Je moet de ketting sowieso elke 500km smeren en elke 1000km schoonmaken.
Moeten en willen zijn twee dingen. Je moet dat doen voor de optimale levensduur. Een kettingsetje is echter €300-400, en je rijd ze ook prima tot 15.000-20.000 met af en toe de S100 er overheen, 1x in de 1000km.

Minder duurzaam vast, gemakkelijker zeker. Ik ben kardan gaan rijden omdat ik het kettingonderhoud niet meer zocht. Waarom denk je dat er “onderhoudsvrije” kettingen op de markt zijn gebracht, hahaha.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb hier op de GSX-R 600, RSV Mille en Caponord meermalen ruim 30k op een kettingset gehaald zonder ooit zo'n ding schoon te maken :+ Smeren wel regelmatig, ik geloof dat het om de tankbeurt (zo'n 600km) was. Vanalles gebruikt, van S100 tot een pot Forte Red en een Osco-oiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jeanke117 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:44:
[...]

Als je schoonmaakt moet je juist vaker smeren.
Want vuil kan ook vuilafstotend worden. :+
Er kan maar zoveel vuil op een ketting zitten. Dus dat nieuwe vuil past er dan niet meer op.

Ik heb 3 kettingen versleten (dik 100k km totaal) , en nooit schoongemaakt.
M'n velg wel schoongemaakt, want die moest nog wel eens gebalanceerd worden :+

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 14-05-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

botoo

💀 too old to die young

Dat gezwabber is best storend (vind ik), voor mij een reden om vooralsnog te wachten op verbeterde versies, maar het systeem is wel heel gaaf.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:53
Zijn er hier mensen met een M performance ketting - zo ja, smeren jullie deze en hoe vaak?

Volgens internet is hij ondershoudsvrij/arm maar dit spreken velen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

botoo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:19:
[...]
Dat gezwabber is best storend (vind ik), voor mij een reden om vooralsnog te wachten op verbeterde versies, maar het systeem is wel heel gaaf.
Dat gezwabber is niet echt de schuld van de insta360, dat komt gewoon doordat ie op een dunne stok van 1,5m zit.
Als je m wat steviger vastzet heb je dat probleem niet, maar dan heb je kans dat je een stukje bevestiging in beeld hebt (maja, fysiek kan het ook niet anders)

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Laatst online: 15:10
DistantFury schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:39:
Ondertussen dan ook maar weer eens een kleine update doen. :)

Vandaag heb ik het rijbewijs exact 2 maanden in bezit, en afgelopen weekend heb ik de 6000ste kilometer op de Speed Triple gezet. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een fantastische machine is. Ik ben er inmiddels ook 6 of 7 keer mee naar Luxemburg geweest, en op de rustigere dagen is het heerlijk rijden over de slingerwegen. Volgens Calimoto haal ik er nu ook structureel 40-41 graden lean angle.

Het viel me wel op dat mijn 5 weken oude achterband inmiddels minder dan de helft van zijn profieldiepte over heeft. Over enkele weken maar alvast de volgende op voorraad gaan leggen. :+

@LankHoar @Chakotay
Ik zie dat ik ook nog niet in de TS sta. Zouden jullie mij willen toevoegen?

Triumph Speed Triple 1050, uit het mooie Zuid-Limburg :*)

[Afbeelding]
Lekker bezig man, ik dacht dat ik al veel had met mijn bijna 5000km op ietsje minder dan 2 maand. Luxemburg zelf nog niet geweest, staat wel hoog op mijn lijstje!

Vandaag ook weer wezen sturen, eerst over Val-Dieu, rond Aubel, toen via dat ene weggetje waar @ozzynator het over had; kronkel de kronkel binnendoor van Epen naar klein-Kuttingen (ja dat lees je goed). Toen bij Epen omhoog richting Vaals, en voor het eerst in lange tijd echt helemaal niemand voor me de hele weg tot in Vaals. Dat was wel ff heel lekker gasgeven. >:) Toen maar omgedraaid en nog maar keer de berg af. O-)

Ik was wel heel blij toen ik weer thuis was. Heb mijn motorjeans bij de kledingmaker moeten achterlaten voor een nieuwe rits, die lag er afgelopen week opeens af. Dus maar mijn normale motorbroek aangedaan, 3 dubbel gevoerd met gore tex enzo.. dat was echt niet uit te houden met deze warmte... Blij dat ik geïnvesteerd heb in een motorjeans, dat is toch een stuk luchtiger.

Over investeren gesproken, vandaag maar de knoop doorgehakt en een setje bruine Gaerne Dakar laarzen besteld. Heb ik zo'n grote adventure laars nodig? Absoluut niet. Maar ik vindt ze veel te cool uitzien, en je kan nooit genoeg bescherming hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:12
Dan heb je het getroffen met een lege Eperbaan!

Het was natuurlijk te warm voor al die 50+ wielrenners met hun te dure carbonfiets en te strak shirt. ;-)

zeker, zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

4x2 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:43:

[YouTube: Which one's the adventure bike again, the GS or RT? I'm not sure]

Ik geloof dat je best blij bent met de boxer he? :Y lekker bezig! En inderdaad, allroads zijn overrated ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 16:46
Chakotay schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:09:
Smeren wel regelmatig, ik geloof dat het om de tankbeurt (zo'n 600km) was.
Lol. Mijne doet net aan 220km op een tank :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
mistahk1 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:02:
[...]

Als je zei dat het vandaag was, dan ja :9
Vorige week aan 'de overkant' gebleven :+

Ai, pijnlijk, niet al te veel last van gehad?
Ik ben jaren geleden “gemigreerd” naar deze kant van het water. Maar dan heb ik je niet zien rijden. Ik heb nog wel wat leuke routes voor daar mocht je die willen. De dieketour van een paar jaar geleden (gaat langs de ijzer) is erg leuk om te doen. Ook wel eens met @timmie271 gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sp_bPaC15fxJHOrArk2P8i54uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QManDqz5WVcoUSpZlNFFBBKe.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens was de laatste keer dat ik aan die kant reed wat minder leuk
spoiler:
ze stonden te laseren bij de paralel weg net voor Oostburg.. die ik dus net pakte om die “trage” vrachtwagens langs te gaan.. Eigen schuld dikke bult.

Wat betreft de duim wat dik, gelukkig niet tijdens het rijden gestoken. Dat lijkt mij toch echt klote..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
RubjeMazter schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:14:
[...]

Lol. Mijne doet net aan 220km op een tank :|
Om de tankbeurt was 600km, 1 tankbeurt is dan maar 300 :P Alsnog een stuk meer dan 220, maar dat was ook wel met voornamelijk saai woonwerkverkeer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn 20 liter-tank met 19 liter toch echt wel leeg is. Gelukkig was het nog geen kilometer duwen naar de pomp...

320,7 km, op zich niet rot.

[ Voor 9% gewijzigd door GSX-MAN op 14-05-2024 22:26 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Laatst online: 16:46
Chakotay schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:23:
[...]

Om de tankbeurt was 600km, 1 tankbeurt is dan maar 300 :P Alsnog een stuk meer dan 220, maar dat was ook wel met voornamelijk saai woonwerkverkeer.
Ah ja, tuurlijk |:(
Ik gebruik mn dagteller, als deze de 500 is gepasseerd mag ik weer smeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:17
flowiej schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:22:
Zijn er hier mensen met een M performance ketting - zo ja, smeren jullie deze en hoe vaak?

Volgens mij was dit al achterhaald inderdaad. Die M ketting is gewoon een standaard X/W/Z ketting die de meeste kettingmerken ook voeren waarbij de smering aan de binnenzijde van een soort O-ring blijft zitten tussen de schakels. Als je die niet smeert aan de buitenzijde dan rekt die ook gewoon mega uit na een paar 1000km waarna die versleten is. Zeker niet onderhoudsvrij dus. Misleidende BMW marketing weer.

https://www.revzilla.com/...nce-chain-put-to-the-test

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 15-05-2024 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
GSX-MAN schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:25:
Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn 20 liter-tank met 19 liter toch echt wel leeg is. Gelukkig was het nog geen kilometer duwen naar de pomp...

Ik had dat met de tenere ook...
Zou een 16L tank moeten zijn, maar toen ik zonder benzine stilstond langs de weg ging er uiteindelijk maar max 12L in!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
tdw schreef op zondag 12 mei 2024 @ 09:51:
Zijn er hier nog meer mensen met een Garmin Zumo XT? Heb er van de week 1 aangeschaft maar moet toch zeggen dat het zoeken me erg tegen valt. Ik werk voor een bedrijf met 2000 man / 20 kantoren, kan er via de zoekfunctie geen 1 vinden. Ook de werkgevers van vrienden (even getest) staan er niet in / kan ik niet via naam opzoeken in het zoekscherm. Bij mijn oude TomTom Rider 400 ging dat wel goed. Mis ik iets, moet ik nog ergens een vinkje aanzetten?
Wat late reactie nog maar misschien helpt het je.
Heb ook de Zumo XT en blij met de hardware maar de software is inderdaad niet denderend. Heb de Zumo gebruikt op mijn trip naar Kaapstad en heb het een soort van goed werkend gekregen door:

- Garmin Drive app installeren op je telefoon.
- Zoeken op Google maps en dan de locatie de gevonden locatie delen met je drive app (i.p.v. delen met een contactpersoon)

Dit werkt in ieder geval op Android. Soms gaat dit niet goed omdat Garmin nog steeds de locatie niet kan lezen, dan kun je op een kruispunt dichtbij klikken en de GPS coordinaten delen met de drive app.

Niet ideaal maar het werkt.

We zijn allemaal zo gewend aan dat Google alles weet dat hoewel logisch, het vervelend is als een andere leverancier niet zo goed is.

edit: Ik ben spuit 11 zie ik net
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 07:50:
[...]

Ik had dat met de tenere ook...
Zou een 16L tank moeten zijn, maar toen ik zonder benzine stilstond langs de weg ging er uiteindelijk maar max 12L in!?!
Reservestand niet gebruikt? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03

charrel

Cortisol4life..

R0y. schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:20:
[...]

Beter in je duim dan 5x op je rug weet ik uit ervaring. Ook diverse littekens op mijn armen van steken van prik beesten die tijdens warm weer zo mijn mouw in vlogen en dan na 30cm vast kwamen te zitten. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

noes schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:09:
[...]
Ik geloof dat je best blij bent met de boxer he? :Y lekker bezig! En inderdaad, allroads zijn overrated ;)
Hij doet het qua algeheel rijgedrag beter dan de Pan, al zit er natuurlijk ook 15 jaar verschil in.
Gisteren nog een voordeel van de RT gerealiseerd toen ik een rondje reed met de Pan: geen zaadproductie verminderend blok tussen je benen....

Maar eerlijk is eerlijk, hij bevalt idd beter dan verwacht, ze hebben toch wel ergens een stap gemaakt vanaf de 1100-1150.
Vandaag komen als het goed is m'n LED projectors binnen, kan ik de koplamp weer in elkaar zetten.
Was overigens een drama om die uit elkaar te krijgen, bij BMW hebben ze een wat ander soort kit gebruikt die dus niet meer flexibel wordt als je 'm warm stookt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50

Secsytime

Automagisch

TereZz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:20:
[...]

Dat zit toch alleen op ouderwetse motoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Secsytime schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:22:
[...]

Dat zit toch alleen op ouderwetse motoren?
Definiëer "ouderwets". Mijn Honda van 2005 heeft nog een kraantje wat ik kan omgooien tussen open, dicht en reserve.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
TereZz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:20:
[...]

Misschien heel dom, maar dat heeft ie niet toch?
Hij gaat naar reserve op display en begint te tellen that’s it.

Of ben ik en 3 andere tenere rijders gewoon niet op de hoogte van een reserve mechanische knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 06:51
Mijn CRF300L rijdt 1:31 offroad en 1:33 woon-werk. Met een 7.8L tank kom ik dan in theorie minimaal 241km ver. Klopt wel ongeveer met mijn ervaringen tot nu toe. Er is een Acerbis tank beschikbaar van 14L en dat zou er dan 434 kilometer van maken. Nadeel is dat de brandstof indicator dan niet meer betrouwbaar werkt; de vlotter is gebouwd op die kleine tank dus dan wordt het leegrijden en daarna gissen (of de tripmeter gebruiken). Ik heb het nog niet echt nodig gehad maar wellicht in de toekomst een keer.

Op de Transalp tank ik om de 200km op de trip teller en daar gaat per tankbeurt zo'n 9.5 liter in. Zo rond de 1:21 dus, en die heeft een ouderwetse reserve. Blijft opletten dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 09:15
Mensen hier ervaring met Benelli? Ik kwam een mooi apparaat tegen, wat "redelijk" te betalen is: benelli leoncino 800 trail

Moet nog eens gaan proefrijden, maar vind hem er wel goed uit zien. Wel weinig opties beschikbaar, van wat ik zo kan vinden, maar goed dat is voor mij bijzaak.

Ze zijn al een tijd in handen van Chinezen meen ik, dus ik zou niet weten wat de kwaliteit is tegenwoordig van deze apparaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
GSX-MAN schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:25:

Ik moest laatst naar een begravenis 40 mijl verderop.. de tank indicator gaf 80+ mijl range aan.
Dus ik denk: ik tank op de terugweg wel, hoef ik niet te haasten..
Begravenis was in middle of nowhere (natural burial ground).. maar toen ik telkens dichterbijer kwam ging de range meter met een snoeivaard omlaag eerst 40mijl, toen 20 mijl en paar mijl verder (toen ik er bijna was) --mijl.. oftewel leeg.. minder ideaal dus in een situatie die al minder prettig is..
Vanwege de locatie was dichtsbijzijnde tankstation ook nog een stuk verder dan verwacht (sat nav pakt hemelsbreed voor 'dichtsbijzijnde', welke in dit geval een stuk langer rijden was...) maar uiteindelijk wel gered en bleek er niet eens de 21 liter in te gaan.. dus die meter is niet echt betrouwbaar..
Maar het benzine lampje gaat wel al aan bij 100 mijl te gaan (wat voor @RubjeMazter een bijna volle tank is :+ )

Op een volle tank en met een route zonder snelweg kan ik iets van 300mijl op een tank rijden volgens de indicator.. da's bijna 500KM :) niet dat je dat in real world gaat redden.. maar het is in theory mogelijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Sinds de ECU remap (waar ik qua performance écht blij mee ben), verbruikt mijn motor tot zo'n 10% meer.
Eerst was het verbruik zo'n 1:21,5, nu nog 1:19,5.

Op zich nog niet heel slecht, maar als je gewend bent op de dagteller te rijden, moet je voortaan wel iets eerder aan tanken gaan denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:51
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:19:
Sinds de ECU remap (waar ik qua performance écht blij mee ben), verbruikt mijn motor tot zo'n 10% meer.
Eerst was het verbruik zo'n 1:21,5, nu nog 1:19,5.

Op zich nog niet heel slecht, maar als je gewend bent op de dagteller te rijden, moet je voortaan wel iets eerder aan tanken gaan denken. :+
Goed nieuws, we hebben nu weer zomerbenzine vanaf 1 mei, kun je weer iets verder mee komen :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
charrel schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 08:49:
[...]

Beter in je duim dan 5x op je rug weet ik uit ervaring. Ook diverse littekens op mijn armen van steken van prik beesten die tijdens warm weer zo mijn mouw in vlogen en dan na 30cm vast kwamen te zitten. :X
Precies! Al kwam hij bij mij via mijn nek naar binnen. Ik had mijn leren pak aan met handschoenen over de mouw. De bij is dus waarschijnlijk een stuk naar binnen gekropen, ik gok dat hij klem heeft gezeten en bij het uittrekken van de jas zo op mijn hand terecht is gekomen. Het beest was ook echt suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 15:50
flowiej schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:22:

Klopt onderhoudsvrij zijn ze bij BMW op teruggekomen beetje smering is altijd beter dan niks.
Onderhoudsarm is het juiste woord ik smeer hem op mijn M1000R ongeveer elke 1000km gewoon omdat het mij een goed gevoel geeft er is geen richtlijn volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistahk1
R0y. schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:15:
[...]

Ik ben jaren geleden “gemigreerd” naar deze kant van het water. Maar dan heb ik je niet zien rijden. Ik heb nog wel wat leuke routes voor daar mocht je die willen. De dieketour van een paar jaar geleden (gaat langs de ijzer) is erg leuk om te doen. Ook wel eens met @timmie271 gereden.

Overigens was de laatste keer dat ik aan die kant reed wat minder leuk
spoiler:
ze stonden te laseren bij de paralel weg net voor Oostburg.. die ik dus net pakte om die “trage” vrachtwagens langs te gaan.. Eigen schuld dikke bult.

Wat betreft de duim wat dik, gelukkig niet tijdens het rijden gestoken. Dat lijkt mij toch echt klote..
Oh gaaf, stuur maar door 8)
Die paralel weg is inderdaad een van de bekendere plekken :F

Over 'dieke' gesproken:
Met Hemelvaart langs de Zeeuws-Vlaamse kust gereden tot het Verdronken Land van Saeftinghe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVRSr5KlSnOQ1JhgaYX1Ni26fus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5JaqT6cgCT2BIvnBgLu3iFf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzZDW8RJPHYGNU_pWzORStJXpmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zrqSWkMLO80enYd5nU5ZklQO.jpg?f=fotoalbum_large

Onderweg nog ene Marc Márquez wannabe op een oudere Duc gespot, die gozer had wel lef op die hobbelige dijkroutes. 5 minuten later kwam z'n vrouwtje op een nieuwere Monster voorbij getuft onder het mom van 'gezellig met m'n vent motorrijden... :/ '

Edit:
Op de terugweg ook nog even geswitcht van motor, ben toch blij dat ik niet op die Buell moet tuffen.
Dat ding valt als een blok omver in de bochten, je moet bijna tegensturen om niet om te vallen.
Iemand hier ervaringen met een Buell?

[ Voor 5% gewijzigd door mistahk1 op 15-05-2024 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
mistahk1 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:52:
Dat ding valt als een blok omver in de bochten, je moet bijna tegensturen om niet om te vallen.
Iemand hier ervaringen met een Buell?
Niet een kwestie van vierkante / plat gereden banden? Dan krijg je namelijk een beetje datzelfde fenomeen waar je over een bepaald punt heen "kantelt" en de motor opeens abrupt de bocht in valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
De ene Buell waar ik wat ervaring mee heb (een maatje van me heeft er een ;) ) heeft dat gedrag in ieder geval niet. Ik zou ook aan de banden denken.
Dat heb je ook op je eigen motor als je je banden écht vierkant gereden hebt, en dan nieuwe banden er onder legt. Dan valt dat ding ook opeens weer de bocht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
geert_s schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:24:
[...]

Goed nieuws, we hebben nu weer zomerbenzine vanaf 1 mei, kun je weer iets verder mee komen :)
Ik ruik weer een discussie... O-)
Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.