kneusteun schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:34:
[...]
Even getest maar heeft moeite met track 😓 dan wil ie er een route van maken en past hij hem aan 🥺 ik dacht dat Kurviger een topper was, of zie ik iets over het hoofd? Als ik namelijk zeg dat ik geen route wil dan weigert hij om de track te volgen.
gebruikershaes schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:46:
[...]
Ja ik heb net ook een route ingeladen en wat ik maf vind, is dat die de routeopties alsnog toepast. Als vermijd snelwegen en snelste route enz.
Lijkt wel potentie te hebben maar het is nog zeker een beta.
Ik gebruik Kurviger veel, tot nu toe alleen maar om mijn routes te maken voor de motor, ik heb dus ondertussen wel wat ervaring ermee.
Je moet 1 ding onthouden bij Kurviger, en dat is dat het -geen- standaard A naar B navigatie is. Het is in essentie een 'zelfdenkende' tool die de leukste (bochtigste in gradaties) weg uitzoekt van A naar B. Sterker nog, ik krijg het soms alleen met tig waypoints(aka shaping points) voor elkaar om gewoon de logische, snelste weg te pakken. Als je dat weet, en rekening mee houd. Dan valt er, althans voor mij, prima mee te werken.
Als ik dus bv een gpx route importeer, dan geeft ie dat weer als een rode lijn (route) maar berekent vervolgens een route tussen de waypoints zelf. Komt dat overeen met de rode (route) lijn, dan is dat puur toeval. Wat ik dus doe is ik loop de hele route na, en op plekken dat ie afwijkt ga ik kijken of dat logisch/leuker/bochtiger is. En dan corrigeer ik de route doormiddel van shaping points te plaatsen, en soms is ie heel nukkig en blijft ie domme omweggetjes pakken, dus dan moet je wat meer shaping points zetten.
Doe dit trouwens op de PC! Het werkt ronduit belabberd op de telefoon, tablet kan misschien nog. Maar op de PC is het veel makkelijker.
De navigatie functie zelf in mijn ogen dik in orde, 3d modus werkt voor mij het beste. Enigste wat ik mis is het ontbreken van snelheidscontroles. Aangezien het een Duitse app is zal dat er ook niet in komen, oplossing kan zijn Flitsmeister op de achtergrond draaien.
ozzynator schreef op zondag 12 mei 2024 @ 12:35:
Ja dat vind ik ook wel een essentieel iets, zeker omdat geen 1 snelheidsmeter precies klopt met de werkelijk gereden snelheid.
Sinds 3 dagen ook met Kurviger bezig, soms wat moeite met herberekenen als er een wegafsluiting is. Dan stuurt hij je via een omweg weer terug naar het afgesloten punt.
De snelheidsfunctie zit wel gewoon in de android versie, kwestie van tijd dat het naar iOS komt dus.
Wegafsluitingen is wel een dingetje inderdaad, hij zal je heel star naar je eerstvolgende waypoint blijven sturen, truc is om dan in het menu'tje (rechtsonder 3 puntjes) even 'overslaan' te kiezen, dan slaat ie 1 waypoint over. Beste is dan wel om zelf de weg even uit te zoeken. Zo moest ik vanmiddag flink stuk omrijden en heb ik gewoon google maps even aangezet, die houd tenminste wel rekening met afsluitingen en dergelijke.
Vandaag ook een eindje gaan touren, stukje Eifel en toen de Ardennen in, moest nog ff "stukje" omrijden voor een wegafsluiting. Op het kaartje rechtsonder, de blauwe lijn was de geplande route, de paarse rechts de route die ik daadwerkelijk gereden heb. Kleine omweg van 30km maar... Maar goed, weer een lekker dagje op de motor genoten!