Niet eens met je statement. Dit is precies het nadeel als je opgescheept zit met een installateur die zich overal makkelijk vanaf maakt.seanpaul schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:19:
[...]
Oerslecht. Dat is precies het nadeel wanneer je kiest voor een dak dat de aannemer niet zelf timmert maar prefab inkoopt. Bij dat soort daken zitten de binten niet in het zicht en hoef je alleen die bruine platen af te schilderen, dus dat is een groot voordeel.
Maar bij dit dak zijn er ook knieschotten geplaatst, en daar kan je dus van alles “verbergen”. Niet bepaald ideaal.
Klopt dit een beetje wat ik roep?
Bij ons is er uiteindelijk geen prefab kast geplaatst, men had de hoop dat ruim voor de start van de bouw een tijdelijke aansluiting werd gemaakt (met de bekende paddestoel), dat is niet gebeurd en pas een paar weken voor oplevering is meteen de definitieve aansluiting gemaakt.maarten_v schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:35:
Iemand ervaring met een prefab meterkast? @FabianGTI bijvoorbeeld? Mijn aannemer en architect hebben er beide geen ervaring mee en zijn er wat huiverig voor. Dat de kast er al staat terwijl er nog allerlei bouw activiteit omheen is. Ook zou het dan een dikkere kast worden dan nu was ontworpen.
Onze achterburen hebben met de dezelfde aannemer gebouwd (tegelijk met ons) en die hadden wel de prefab kast, dat werkt inderdaad erg mooi.
Je hebt dan ook geen risico meer dat de definitieve nuts niet optijd wordt gelegd.
Wij zaten met de bouw dan ook aangesloten op hun huis, gelukkig is bij ons alles inclusief dus we hadden geen gedoe met afrekenen van bouwstroom.
Bij ons worden binnenkort de bouwhekken weggehaald, wat inhoudt dat de voorkant van onze grond zo te betreden is. Onze buren aan beide kanten hebben nog op de lange zijden hekken staan. Aangezien er naast ons pas net begonnen is met de bouw en zij een smalle inrit hebben , zijn wij bang dat de bouwvakkers ons perceel zullen gebruiken voor te draaien vrachtwagens. Op zich voor een keer niet zo erg omdat wij de tuin nog ff moeten laten , omdat wij in midden zitten van 3 kavels , en wij het verst zijn. Wij kunnen nog niet ophogen daardoor.
Maar nu willen we toch wel iets aan de voorkant plaatsen. Nu is de vraag wat jullie zouden doen…. Gebruikte Bouwhekken plaatsen , of al vast het hekwerk aanschaffen wat je later toch al wilt plaatsen. Zoals gebruikelijk zijn er twee meningen hier , vandaar ff de hulpvraag 🤭
Maar nu willen we toch wel iets aan de voorkant plaatsen. Nu is de vraag wat jullie zouden doen…. Gebruikte Bouwhekken plaatsen , of al vast het hekwerk aanschaffen wat je later toch al wilt plaatsen. Zoals gebruikelijk zijn er twee meningen hier , vandaar ff de hulpvraag 🤭
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Kan je met de huidige bouwer/leverancier van de hekken geen deal sluiten om ze te laten staan?backupdevice schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:10:
Bij ons worden binnenkort de bouwhekken weggehaald, wat inhoudt dat de voorkant van onze grond zo te betreden is. Onze buren aan beide kanten hebben nog op de lange zijden hekken staan. Aangezien er naast ons pas net begonnen is met de bouw en zij een smalle inrit hebben , zijn wij bang dat de bouwvakkers ons perceel zullen gebruiken voor te draaien vrachtwagens. Op zich voor een keer niet zo erg omdat wij de tuin nog ff moeten laten , omdat wij in midden zitten van 3 kavels , en wij het verst zijn. Wij kunnen nog niet ophogen daardoor.
Of gewoon een paar paaltjes en een rol ijzerdraad aanschaffen en daar een tijdelijke afrastering van maken? Lijkt me stug dat ze daar vervolgens doorheen gaan?
Rijden ze aan gort. Been there done that (wegwerkzaamheden weliswaar).Jannibal23 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:54:
Of gewoon een paar paaltjes en een rol ijzerdraad aanschaffen en daar een tijdelijke afrastering van maken? Lijkt me stug dat ze daar vervolgens doorheen gaan?
Ik heb betonblokken geleend van een bevriende boer. Van die stapelblokken zeg maar..
Kwestie van omdenken. Je geeft aan dat je voorlopig nog niets met de tuin gaat doen.. Spreek de aannemer aan en geef aan dat hij jullie perceel wél mag gebruiken, maar dat hij daarvoor dan wel even een paar rijplaten neergooid. = gratis verdichting van dat deel van de tuinbackupdevice schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 21:10:
Ik zie dat mijn kavel (in optie) momenteel wordt gebruikt als opstalterrein door de buurkavel. Op de kavel staan een groot hekwerk, een shovel en er is een diepe ontgraving gemaakt die inmiddels is volgelopen met water.
Volgende week teken ik het koopcontract, onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de kavel volledig wordt ontruimd en dat de ontgraving (die is veroorzaakt vanaf het buurkavel) volledig wordt hersteld.
Helaas heb ik niets kunnen doen tegen de verdichting die is ontstaan door het zware vrachtverkeer dat over de kavel heeft gereden. Wat eerst een netjes begroeid grasveld was, is nu veranderd in een sterk verdichte, modderige ondergrond.
Ik sta ook tussen 2 kavels in. Maar gelukkig ben ik de laatste met bouwen.
Volgende week teken ik het koopcontract, onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat de kavel volledig wordt ontruimd en dat de ontgraving (die is veroorzaakt vanaf het buurkavel) volledig wordt hersteld.
Helaas heb ik niets kunnen doen tegen de verdichting die is ontstaan door het zware vrachtverkeer dat over de kavel heeft gereden. Wat eerst een netjes begroeid grasveld was, is nu veranderd in een sterk verdichte, modderige ondergrond.
[ Voor 6% gewijzigd door seanpaul op 13-03-2026 09:49 ]
Dit was bij ons ook het geval.. In principe regelt je bouwer dat gewoon dat t zooitje van de buren weg is hoor.. Laat niet onverlet dat ik precies 't zelfde als voorwaarde bij tekenen van de grond heb gedaan. Heb er zelf bovenop gezeten met telefoontjes en brieven. Uiteindelijk is onze uitvoerder naar hun uitvoerder gegaan en was 't spul met een dag of 2 weg.seanpaul schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:48:
Ik zie dat mijn kavel (in optie) momenteel wordt gebruikt als opstalterrein door de buurkavel. Op de kavel staan een groot hekwerk, een shovel en er is een diepe ontgraving gemaakt die inmiddels is volgelopen met water.
Oa hiervoor is ook de aankondiging start bouwactiviteiten via 't omgevingsloket bedoelt.
Let op:
Duurzame installaties en domotica hebben eigen fora met veel meer diepgang over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.
Voor projectmatige woningbouw: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3. Je tuin is natuurlijk ook iets wat moet gebeuren na de bouw. Zie Het grote tuinen, balkons en plantentopic
Duurzame installaties en domotica hebben eigen fora met veel meer diepgang over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.
Voor projectmatige woningbouw: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3. Je tuin is natuurlijk ook iets wat moet gebeuren na de bouw. Zie Het grote tuinen, balkons en plantentopic