Kon dat dan met alle stikstof perikelen?Pimirene schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:11:
Wij krijgen geen bouwaansluiting, maar een generator. Ook een aardige kostenpost.
In het projectmatig wonen topic zei @Blihi er van de week wat over. De moeite waard om even op te zoekenPimirene schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:11:
Meerkosten hangen ook af van je situatie. Koop je een kant en klaar bouwkavel of ga je bouwen op een perceel waar ook nog wat breekwerk moet gebeuren ( wij moeten schuren en oude huis afbreken).
Wij krijgen geen bouwaansluiting, maar een generator. Ook een aardige kostenpost.
Abonnement voor onderhoud warmtepomp is 43,50 per maand, voor jaarlijkse controle incl filters. Ik ben aan het uitzoeken of dat lokaal niet goedkoper kan.
Achteraf betalen is een grote pré vonden wij, omdat je dan ook geen verzekering hoef af te sluiten tegen faillissement van de bouwer.
Je bedoeld het vast niet zo, maar het klinkt toch een beetje als een reclamespot. Misschien kijk je door een roze bril, vandaar even wat tegengas om je te helpen de juiste keuze te maken.MooDyBLueS schreef op woensdag 24 december 2025 @ 21:52:
En ik moet zeggen dat ik steeds minder redenen zie om niet voor GHB te kiezen.
Betalen achteraf kan nooit ‘gratis’ zijn, die rentekosten zijn niet fictief maar daadwerkelijk zo hoog. Kortom je betaald het ergens zelf. Dat geldt ook voor verlengende garantie. Natuurlijk het is gemak, je hoeft geen afbouwgarantie te regelen maar dat heeft simpelweg een prijskaartje.
Daar zit ook een hele andere kant aan: GHB legt veel nadruk op de opleverdatum. Klinkt mooi maar het is simpelweg voor hun de factuurdatum. Als iets tegen zit, kost ze dat dus geld en loop je de kans op ‘afraffelen’. Een van de klagers van GHb, hier eerder benoemd, ging juist over de opleverdatum. Details weten we niet maar het is niet alleen maar rozegeur….
De overige zaken vind ik geen voordeel, dat kan immers bij iedere aannemer. Daar heb je overigens ook echt alle keuzevrijheid.
Mijn huis is slimmer dan ik...
Oei, ik betaal net geen €200 per jaar voor abonnement op service en jaarlijkse controle voor een uitgebreid de brine wp installatie.Pimirene schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:11:
Abonnement voor onderhoud warmtepomp is 43,50 per maand, voor jaarlijkse controle incl filters.
Mijn huis is slimmer dan ik...
Onderaan de streep moet je doen wat goed voor je voelt . Maar wat @Conrado aangeeft is waar , niks voor niks in de bouw.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Klopt, kijk wat bij je past.backupdevice schreef op donderdag 25 december 2025 @ 09:44:
Onderaan de streep moet je doen wat goed voor je voelt . Maar wat @Conrado aangeeft is waar , niks voor niks in de bouw.
Wij zijn al wat ouder en willen dus een snel traject om er zo veel mogelijk nog van te kunnen genieten. En zo min mogelijk gedoe.
We hebben ook niet zoveel bijzondere eisen, en GHB voldoet daar grotendeels aan.
Nog 1 stap tot de vergunning , en dan kan er gebouwd gaan worden!
Let op:
Duurzame installaties en domotica hebben eigen fora met veel meer diepgang over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.
Voor projectmatige woningbouw: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3. Je tuin is natuurlijk ook iets wat moet gebeuren na de bouw. Zie Het grote tuinen, balkons en plantentopic
Duurzame installaties en domotica hebben eigen fora met veel meer diepgang over dat onderwerp. Dit topic gaat over de perikelen omtrent het bouwen van een eigen woning.
Voor projectmatige woningbouw: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 3. Je tuin is natuurlijk ook iets wat moet gebeuren na de bouw. Zie Het grote tuinen, balkons en plantentopic