Nee hoor, die prijzen waar huizen hier weg gaan kun je makkelijk veel meer uitgeven dan de net nieuw aangekondigde grondprijs van €130/m2 (nog altijd belachelijk goedkoop).
Zelfs losse stukken grond die prive verkocht worden gaan weg voor enorme prijzen.
Als je je inschrijft voor oosterwold en geduld hebt en gewoon volgens de oosterwold regels direct van het rijksvastgoed koopt, ga je sowieso nooit meer verlies maken op je huis. Tenzij de hele markt instort.
Vogelhorst zijn hele andere prijzen. Niet te vergelijken. En lastiger in te schatten. Maar ook daar geloof ik niet dat je zomaar verlies zal maken mocht je het verkopen, zolang de markt ok blijft.
Maar de enorme winsten die je in oosterwold ziet. Neen. Makkelijker qua regels? Zeker.
Maar ook wel beperkter qua bouwstijl.
Houd je van netheid, en heb je wat meer te besteden? ga voor vogelhorst.
Oosterwold is rommelig, en ook een totaal ander type volk. Wat vrijgevochten, schoppend tegen de staat, alternatief, eigenwijs, vleugje boer/boerin wannabe maar dan met meer luxe.
En je moet hier ook stadslandbouw bedrijven en verplicht veel grond afnemen (slechts 12,5% mag je bebouwen). Dus je moet wel zin hebben in een moestuin, fruitbomen enz.
Wat hier ook enorm anders is, dat je met een beetje lekker weer mensen overal buiten bezig ziet, of met elkaar aan het kletsen zijn, spullen van elkaar lenen, ouderwets behulpzaam zijn. Af en toe net de jaren 80 hier.
Ik houd er enorm van, mij moet je niet in een nette wijk steken. En mij krijg je hier ook nooit meer weg verwacht ik.
Maar mensen die hier een mooie vila hopen te zetten in een nette wijk komen bedrogen uit. Dat is al vaker voorgekomen.
Dan ga je hier niet aarden, en is vogelhorst the place to be. Nette tuinen, mooie opritten, goeie auto voor de deur, huizen in grofweg dezelfde stijl en nette mensen die wat meer op zichzelf zijn.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mud.Starrr op 08-03-2024 22:21
]