Dat is een mooie, ik heb zelf een iets kleine versie (80 cm) hiervan, deze heeft door zijn extra kookzones in het midden de extra vermogen wel nodig, dat klopt. Die van mij kan op 2*16A. Deze heeft dus echt een 3-fase 16A kookgroep nodig.netappie schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:00:
[...]
Niet precies degene die ik heb, maar een opvolger die ook met gemak 3700W per fase trekt:
https://media3.bsh-group....heet/nl-NL/EX975LXC1E.pdf
Op zich kan je best even over de 25A heen en meestal piekt het maar kort.
Volgens de specs van quatt is de Quatt max 10A, bij een Duo wordt dit begrensd op 8A volgens de specs. Dat hij in het echte leven iets minder draait dat kan, mijn Quatt is wel al boven jouw waarde gekomen (eigen kWh meter MID) die zal iets nauwkeuriger zijn dan de opgave van de app.De Quatt doet iets van 1350W begreep ik met een bodemplaatverwarmer van 150W er bovenop , dus dat is 1500W. Deel dat door 230v en dan kom je op 6,52A per unit.
ik vind een thuisaccu een oplossing meer richting ik sla een vlieg met een olifant dood, ik vind dit in een normale situatie geen echte oplossing.Zwaarder dan 3x25A hoeft echt niet als je het maar een beetje verdeelt. En mocht je er wel boven komen, dan raad ik eerder aan om een thuisaccu te nemen die het een beetje afvlakt dan om naar de structureel hogere kosten van 3x35A te gaan.
Ik zou inderdaad meer kijken hoe je slim de groepen kunt herverdelen en ook je gebruik slim kunt op elkaar kunt afstemmen.
Dat is onder de streep ook nog goedkoper.
daarom is juist een goede en gelijkmatige verdeling in een 3-fase ook zo belangrijk, mn de DIY knutselaars met onvoldoende kennis willen hier wel eens niet naar kijken.De EV laders kunnen zich inderdaad netjes inhouden, maar die doen dat bij voorkeur gelijk per fase. Dus ook dan is het lekker als de Quatts beter verdeeld zijn in je groepenkast.
En helaas zijn de huizen in het verleden ook niet bepaald toekomst zeker gebouwd dus achteraf uitbreiding loop je tegen een hoop problemen aan.
Er zit overigens een zekering in die zwaarder is dan 25A, maar de netbeheerder kan je pieken zien met een slimme meter. Loopt dat te vaak uit de hand dan hoor je dat vanzelf.
Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge