Ik loop een beetje achter, maar inmiddels zijn er twee beta releases uitgebracht. Voor een ieder die een changelog willen hebben, deel ik ze, aangezien er verder (online) nergens iets te vinden is.
versie 3.8.0-beta.1
Wat is er nieuw?
Verbeteringen
Verbeterde ondersteuning voor Chill
Verbeterde ondersteuning voor communicatie tussen apparaten
Ondersteuning toegevoegd voor extra aan/uit-ketelmodellen
Bugfixes
Netwerkgebruiks-tellers hersteld
Opstartprobleem verholpen voor ketel-, flowmeter- en knopdrivers
Beveiliging van circulatiepomp voor All Electric herstel
Engineer aan het woord
In deze update blijven we de ondersteuning voor Chill verbeteren, terwijl we enkele kleine bugs oplossen. Je systeem zou zich nog steeds zoals gewoonlijk moeten gedragen.
versie 3.10.0-beta.0 (geen idee waar 3.9.0.beta gebleven is?)
Wat is er nieuw?
Verbeteringen
Ondersteuning toevoegen voor dynamische prijzen
Eigenschappen voor dynamische prijzen beschikbaar maken in lokale feed
Verbeterde ondersteuning voor Chill
Bugfixes
Opgelost: sporadisch probleem met Ethernet-verbinding
Engineer aan het woord
In deze update blijven we de ondersteuning voor Chill verbeteren en we introduceren ondersteuning voor dynamische energieprijzen. Je systeem zou zich nog steeds zoals gewoonlijk moeten gedragen.
Geen idee of er mensen zijn met een dynamisch energiecontract? In de app kan ik nu wel de huidige dynamische energieprijzen bekijken (geen idee of dit al een tijdje zichtbaar is, de app al een paar maanden niet hoeven openen, maar het gaat niet lang meer duren voordat de Quatt uit winterslaap gaat komen ;-) ).
Niet online, ik probeer de Beta Releases notes hier te plaatsen als ik een update krijg. Ik ga ervanuit dat er bij de daadwerkelijke uitrol geen wijzigingen meer zijn. Echter lijkt versie 3.9.x overgeslagen te zijn?
Fidelity schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:01:
Heeft iemand de hint al gespot in de changelog op de iPhone app van Quatt omtrent
dynamische tarieven? ;-)
Zou in deze release moeten zitten. Maar vermoed dat ze het op afstand afgesloten hebben en pas open gooien na de nieuwsbrief ergens deze week
Er is nu een wijziging in de CIC aanstaande, wellicht dat het bij de uitrol hiervan het ook in de app iets gaat kunnen doen?
Zie hierboven
Edit: Oeps, ik zie dat iemand anders ook de beta release notes heeft gedeeld, betreft dus versie 3.10.0
bite schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:07:
Beta update:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: werkt ook met historische gegevens en lijkt wel wat verschil met de homewizard gegevens hier maar dat is er ook wel tussen de metingen. Mooie update vind ik en handig als die dan met eventuele dure uren op gas overschakelt (slimmere regeling zou mooi zijn maar is sowieso beperkt door de thermostaat).
[
Voor 13% gewijzigd door
clubeddie op 24-09-2025 19:23
]
ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245