Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:16
Erik1805 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:22:
[...]

Bij mij zeiden ze dat ze op waren alleen later kreeg ik een mail dat ze weer voorraad hadden.
Na weer 3 weken radiostilte “de logistieke afdeling neemt contact op voor de bezorging” vandaag deze mail ontvangen:
Beste ,

We hebben momenteel twee grote batches van voorpanelen om te verwerken. De eerste groep klanten wordt inderdaad als eerste geholpen, omdat sommigen van hen al meer dan een jaar wachten.

Voor jouw batch, waarbij je gekozen hebt voor de doe-het-zelf-optie, zal het proces gelukkig een stuk sneller verlopen. Daarom is het lastig om de situatie één op één met andere klanten te vergelijken.

We hebben jouw verzoek inmiddels doorgezet naar onze planningsafdeling. Zij zorgen ervoor dat het voorpaneel zo snel mogelijk wordt verzonden. Houd er rekening mee dat het om een grote groep klanten tegelijk gaat, waardoor de levering iets langer kan duren.

Alvast bedankt voor je geduld en begrip.
Met vriendelijke groet,
Technisch Customer Support

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVlie
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:30
paQ schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:52:
[...]

Waarna ze dachten: nee, dit doen we zo niet meer
daar zijn oa pilots voor
Waar baseer je dat op? De monteurs waren uiterst positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
BenVlie schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:04:
[...]

Waar baseer je dat op? De monteurs waren uiterst positief.
Op de instructies met minimale vrije ruimte zodat ze zichzelf niet in onmogelijke posities hoeven te vouwen :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harv
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18:00
Stefannn schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:22:
[...]

Zie hier wat metingen aan mijn zonneboiler.
Zonder na-isolatie verloor ik meer warmte door afkoeling dat met douchen, na de extra isolatie 50/50.
Dat zet het rendement van een warmtepomp boiler dus ook onder druk. De cop is bij 60 graden “legionella veilige temperatuur” al niet zo hoog, 2 a 2.5. Als je dan vervolgens de helft aan standverlies kwijt bent is dat effectief nog maar cop=1 a 1.25. Dan is een doorstroomverwarmer helemaal niet zo slecht. En wat wellicht nog belangrijker is: heeft geen grote plek nodig en is vele malen goedkoper.
Mag ik je vragen @Stefannn een doorstroomboiler voor een normale douche, regelt die zichzelf zo dat je een normale goed geregelde temperatuur water uit de douche komt???
Is het bv 3 kw aan/uit, 1 tot 3 kw aan/uit,,,regelbaar en/of andere moeilijke zaken??

Ik wil graag gasloos worden, maar mijn huis moet ook voor toelkomstige kopers te snappen zijn.

Sinds aug 24: Quatt Duo, Thermo: Tado v4+, daarvoor 1100m3 gas. 1800kwh zon. Vrijstaand no brabant 1976, 150m2, nefit combi exellent 2004, Veel hr+ glas, vooral in serre, redelijke isolatie. Radiators t22, vvw in serre als bijverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylanf97
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:58
TeslaNerd schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:58:
[...]

Na weer 3 weken radiostilte “de logistieke afdeling neemt contact op voor de bezorging” vandaag deze mail ontvangen:

[...]
Ik heb er ook nog eens achteraan gemaild (met meerdere vragen over terugbetalingen en de frontjes) en ik kreeg dit:
Wat betreft het frontpaneel: dit vormt gelukkig geen probleem voor de werking van de warmtepomp. Zodra wij deze binnen hebben, nemen we direct contact met je op om dit netjes af te ronden.

Dank voor je geduld en begrip.
Gaat weer lekker soepel 8)7

https://dylight3dprints.etsy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:04
harv schreef op maandag 22 september 2025 @ 17:57:
[...]

Mag ik je vragen @Stefannn een doorstroomboiler voor een normale douche, regelt die zichzelf zo dat je een normale goed geregelde temperatuur water uit de douche komt???
Is het bv 3 kw aan/uit, 1 tot 3 kw aan/uit,,,regelbaar en/of andere moeilijke zaken??

Ik wil graag gasloos worden, maar mijn huis moet ook voor toelkomstige kopers te snappen zijn.
Ik heb het niet, er zijn vast varianten. Specs lezen.
Het is Nederland vrij onbekend maar je ziet ze veel op zuidelijke campings en in Engeland heb ik ze ook vaak gezien.
Ik heb al sinds 2008 een zonneboiler. Toen was PV nog onbetaalbaar. Als ik opnieuw zou beginnen zou ik denk ik naar een doorstromer gaan. Bij voorkeur in combinatie met warmte terugwin op de afvoer.
Het is enerzijds off-topic in dit quatt forum, maar anderzijds is toch de vraag “hoe ga je het beste full electric”. Dat scheelt toch gauw 200euro vaste lasten per jaar (ik heb het exacte bedrag niet bij de hand).

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:50
Cybje schreef op maandag 22 september 2025 @ 16:27:
[...]

Goede tip, ga ik inderdaad doen. Ik heb een Remeha Tzerra Ace 24c, maar heb de installateurshandleiding hier wel liggen. Een zonneboiler heeft weinig nut inderdaad. Mijn ouders hadden er ook eentje, maar dan kun je inderdaad beter gewoon zonnepanelen pakken. Dat geeft ook meer vrijheid hoe je de zonne-energie inzet. In Zuid-Europese landen zie je veel zonneboilers, maar daar is veel meer zonuren en -kracht.
Oh, dat is wel een goede ketel.

Code Beschrijving Bereik standaardwaarde 24c
DP003 Max. ventilatortoerental voor warmwaterbedrijf 1200 - 7400Rpm 5600
GP007 Maximum ventilator toerental tijdens CV bedrijf 1200 - 7400Rpm 4700
GP008 Minimum ventilator toerental tijdens CV en warm water bedrijf 1200 - 5000Rpm 1870
GP009 Ventilatortoerental bij het starten app. 1200 - 4000Rpm 3000

Zet maximum CV vermogen GP007 eens op 1870 (6 kW van de 24 kW bij 7400 RPM
Zet starttoerental GP009 eens op 1870 (6 kW van de 24 kW bij 7400 RPM)
Je kan spelen met minimum toerental GP008. Die kan minimaal tot 1200 toeren (1200/7400) * 24 kW =3,9 kW, maar dat kan net te laag zijn om de ketel goed draaiend te houden.

Het startoerental houden we op wat standaard het minimum vermogen is om het goed starten met de eerste vonk te garanderen.

[ Voor 4% gewijzigd door netappie op 22-09-2025 18:28 ]

Pagina: 1 ... 280 281 Laatste

Let op:
op heel tweakers zijn referrals niet toegestaan; hier dus ook niet. Hengelen naar referrals doen we ook niet aan.

Ook mensen zonder Quatt zijn in dit topic welkom en kunnen waardevolle informatie hebben voor (toekomstige) Quatt gebruikers en overige bezoekers van dit topic. We willen dus geen reacties meer zien zoals: "wat doe je hier, je hebt geen quatt." Als je denkt dat iemand aan het trollen is, of zich op een andere manier misdraagt, maak je een Topic Report aan en dan lossen de mods het op en ga je dus niet zelf reageren. Veder hebben we respect voor elkaars mening en/of keuzes en houden we het vriendelijk.