SirMemeAlot schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:20:
[...]
Een dag? Nee.. 2 of 3 maanden. Maar blijkbaar heeft ziggo de wind mee.. al ben je 26 jaar klant geweest. Je zien je liever gaan dan blijven
Als ze dit heel makkelijk maken zou iedereen z’n eigen abonnement opzeggen en een dag later z’n nieuwe pakket afsluiten met nieuwe klantenkorting
Daarnaast zou ik het gewoon weer eens proberen met black Friday, mogelijk komen er dan nog wel eens leuke kortingen.
            Er zit verandering aan te komen bij Ziggo.
Ze zijn al lange tijd langzaam aan het zinken.
https://www.totaaltv.nl/n...lag-internet-in-aantocht/
https://www.totaaltv.nl/n...ler-internet-dan-2-gbs--/
[ Voor 18% gewijzigd door Ruud888 op 31-10-2025 08:43 ]
De berichten van Jarco kennen we nu inmiddels wel.Ruud888 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:43:
Gaat het niet goed met ziggo, dan beschrijft hij het uitgebreid in kleurrijke taal, doorspekt met overdrijvingen.
Doen ze iets goeds, dan gebruikt hij dat het om een negatief detail te melden.
Lukt dat laatste niet dan zie je geen bericht.
Sowieso zijn volgens mij de berichten van hem over Ziggo vaak niet gestoeld op feiten maar eerder op geruchten en een gevoel dat Ziggo bagger is en kapot moet. Het lijkt wel een obsessie.
Ruud888 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:43:
Ik ben bang (nou ja niet bang, ik weet het wel zeker) dat mijn definitie van vertroetelen mijlenver ligt van die van Ziggo.vaste klanten ‘vertroetelen’
Als je een pauze wil, waarom dan gelijk een nieuw abo willen afsluiten? Een pauze is er bij andere providers ook niet, alleen als je een maandelijks opzegbaar abo hebt
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Ik ga bij familie nog even testen. Maar dat 'gevoel' heb ik dus ook steeds.hansvk schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:49:
[...]
Ik zit sinds half augustus bij KPN en ben ook van menig dat TV bediening bij Ziggo veel fijner werkt dan bij KPN (next mini vs KPN TV+box). Ik hoop op een mooie aanbieding van Ziggo volgend jaar om weer terug te gaan.
Misschien is de TV ervaring iets minder dan bij Ziggo… maar je kan niet alles hebben. Het is geen dealbreaker.meermarco schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:05:
Ik ga bij familie nog even testen. Maar dat 'gevoel' heb ik dus ook steeds.
Ja, anders had ik het niet gepost natuurlijkRuud888 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:19:
[...]
Is dat gelukt?
Ik heb ook nog verschillende rekeningnummers met helaas de zelfde voorletters en achternaam.
De andere bankrekening heeft gewoon dezelfde naam en voorletters. Ik heb die naam ook gebruikt bij de registratie. Ze kijken blijkbaar echt alleen naar email en IBAN.
Gewoon opzeggen en gelijk op dezelfde dag nieuw abo aanvragen met ingangsdatum gelijk aan opzegdatum (of een paar dagen eerder, voor de zekerheid).Dus bvb opzeggen per 1dec en dan na 5 dagen aanmelden via een ander mailadres en rekeningnummer?
De rest van de gegevens het zelfde als voorheen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
            Goed om te lezen dat je via je partner (met ander rekeningnummer) om en om kunt overstappen en zo bij Ziggo blijven.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen dat een pauze niet mogelijk was..flyingdutchboy schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:54:
Gisteren met ziggo contact gehad. Ik wilde ff een pauze van 2 maanden. Ik werd snel en netjes te woord gestaan. Bleek dat ik al 26 (!!!) Jaar klant was (eerst via UPC).. maar 2 maanden pauze.. absoluut niet mogelijk. Ok.. dan maar het abonnement na 26 jaar opzeggen. Geen probleem!! binnen 2 minuten geregeld.. alle hardware.. en dat is veel.. kan ik houden of naar de mileu straat.. maar ik wilde gelijk een nieuw abonnement afsluiten.. onmogelijk! Zucht...
Er zijn best weinig klanten die hun abonnement opzeggen en direct weer aanvragen met een tussenstop. Die verlengen namelijk en doen dat niet met een 2 maanden tussenstop. Om de hele orderstraat voor deze ene uitzondering aan te passen is vele male duurder dan de apparatuur terug te ontvangen/af te schrijven en je over 2 maanden als nieuwe klant weer te ontvangen. Dat zijn namelijk 2 standaard processen ipv enorm veel maatwerk.flyingdutchboy schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:54:
Gisteren met ziggo contact gehad. Ik wilde ff een pauze van 2 maanden. Ik werd snel en netjes te woord gestaan. Bleek dat ik al 26 (!!!) Jaar klant was (eerst via UPC).. maar 2 maanden pauze.. absoluut niet mogelijk. Ok.. dan maar het abonnement na 26 jaar opzeggen. Geen probleem!! binnen 2 minuten geregeld.. alle hardware.. en dat is veel.. kan ik houden of naar de mileu straat.. maar ik wilde gelijk een nieuw abonnement afsluiten.. onmogelijk! Zucht...
Ik begrijp het wel, die 2 maanden ben je geen klant dus heb je ook geen apparatuur nodig. En jouw voordeel is dat je weer nieuwe spullen krijgt dus je verliest er helemaal niets mee.
Mijn voorstel was ook de apparatuur te laten staan. Makkelijk voor beiden. Enkel 2 maanden geen signaal doorgeven. Helaas, niet mogelijkjongetje schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:06:
[...]
Er zijn best weinig klanten die hun abonnement opzeggen en direct weer aanvragen met een tussenstop. Die verlengen namelijk en doen dat niet met een 2 maanden tussenstop. Om de hele orderstraat voor deze ene uitzondering aan te passen is vele male duurder dan de apparatuur terug te ontvangen/af te schrijven en je over 2 maanden als nieuwe klant weer te ontvangen. Dat zijn namelijk 2 standaard processen ipv enorm veel maatwerk.
Ik begrijp het wel, die 2 maanden ben je geen klant dus heb je ook geen apparatuur nodig. En jouw voordeel is dat je weer nieuwe spullen krijgt dus je verliest er helemaal niets mee.
Voor zover ik weet kunnen ze dit signaal (iig voor kabelTV) niet uitzetten. Daarvoor moeten ze je fysiek afsluiten in de wijkkast en later weer aansluiten. Dan is de vraag ook nog, hoe zou dit in z'n werk gaan bij mensen een contract. Daarbij is het natuurlijk niet eenvoudig want je moet alles systemen ineens stopzeggen voor X periode, zoals facturatie.flyingdutchboy schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:10:
[...]
Mijn voorstel was ook de apparatuur te laten staan. Makkelijk voor beiden. Enkel 2 maanden geen signaal doorgeven. Helaas, niet mogelijk
Alles kan met een zak geld, maar hoevaak zal deze vraag echt voorkomen en wil je er dan instoppen.
Ze hoeven ook niet fysiek het signaal stop te zetten, alleen je abonnement. Zonder abonnement geen internet, en zonder internet geen TV.SirMemeAlot schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:26:
[...]
Voor zover ik weet kunnen ze dit signaal (iig voor kabelTV) niet uitzetten. Daarvoor moeten ze je fysiek afsluiten in de wijkkast en later weer aansluiten. Dan is de vraag ook nog, hoe zou dit in z'n werk gaan bij mensen een contract. Daarbij is het natuurlijk niet eenvoudig want je moet alles systemen ineens stopzeggen voor X periode, zoals facturatie.
Alles kan met een zak geld, maar hoevaak zal deze vraag echt voorkomen en wil je er dan instoppen.
Nederlands is makkelijker als je denkt
En dat klopt dus niet, zonder KabelTV geen internet en zonder internet geen Next mini, maar op deze manier kan je wel gratis naar alle ongecodeerde zenders kijken zoals Ziggo sport omdat het dus niet mogelijk is op afstand het signaal uit te zetten. Signaal is er altijd totdat je fysiek afgesloten wordt in de wijkkast.SeatRider schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:46:
[...]
Ze hoeven ook niet fysiek het signaal stop te zetten, alleen je abonnement. Zonder abonnement geen internet, en zonder internet geen TV.
Dus het zou dan ook prima een manier zijn om goedkoop Champions league bijv. te kijken door even je abo te pauzeren.
Klopt, heb iemand in me familie die heeft Delta glasvezel en zijn Ziggo kanalen doen het nog gewoon. Al een jaar lang, zegt die ja ze laden sneller dan die van Delta haha.SirMemeAlot schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:00:
[...]
En dat klopt dus niet, zonder KabelTV geen internet en zonder internet geen Next mini, maar op deze manier kan je wel gratis naar alle ongecodeerde zenders kijken zoals Ziggo sport omdat het dus niet mogelijk is op afstand het signaal uit te zetten. Signaal is er altijd totdat je fysiek afgesloten wordt in de wijkkast.
Dus het zou dan ook prima een manier zijn om goedkoop Champions league bijv. te kijken door even je abo te pauzeren.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
            je moet net pech hebben dat er specifiek in jouw EV werkzaamheden worden gedaan en je dus afgesloten word. soms is dat 2x in 1 jaar en soms zit er 2-3 jaar tussen, dan heb je dus geluk als niet-ziggo klant  

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
            Vanochtend online het opzegformulier ingevuld en kort daarop de bevestiging.
Binnen 2 uur gebeld waarom ik op zei. Zei te duur en dat ik zelf ging kijken naar andere aanbieder.
eind van de maand loopt mijn contract af. Mijn schoonzus moet dus een abbo bestellen die 1 dag later in gaat?
Ik heb zelf een strong google tv box gekocht en dit vandaag getest. Werkt erg mooi en snel. voor andere tv google tv stick van strong.
Ik neem aan dat de next mini hetzelfde werkt als zo'n streamingbox of heeft die een nog simpelere interface? Hoe simpeler hoe beter (ik krijg gasten op leeftijd).
en een mooie moment om een ucg ultra te plaatsen en een unifi switch. Dat werkt ook super icm met bridge mode. Met deze setup zou ik ook klik en klaar of iets als starlink kunnen gebruiken. Zou dan een minimale aanpassing zijn.
            Binnen 2 uur gebeld waarom ik op zei. Zei te duur en dat ik zelf ging kijken naar andere aanbieder.
eind van de maand loopt mijn contract af. Mijn schoonzus moet dus een abbo bestellen die 1 dag later in gaat?
Ik heb zelf een strong google tv box gekocht en dit vandaag getest. Werkt erg mooi en snel. voor andere tv google tv stick van strong.
Ik neem aan dat de next mini hetzelfde werkt als zo'n streamingbox of heeft die een nog simpelere interface? Hoe simpeler hoe beter (ik krijg gasten op leeftijd).
en een mooie moment om een ucg ultra te plaatsen en een unifi switch. Dat werkt ook super icm met bridge mode. Met deze setup zou ik ook klik en klaar of iets als starlink kunnen gebruiken. Zou dan een minimale aanpassing zijn.
Alles online opzeggen is uiteindelijk niet te vinden.SeatRider schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:47:
[...]
Ja, anders had ik het niet gepost natuurlijk.
De andere bankrekening heeft gewoon dezelfde naam en voorletters. Ik heb die naam ook gebruikt bij de registratie. Ze kijken blijkbaar echt alleen naar email en IBAN.
[...]
Gewoon opzeggen en gelijk op dezelfde dag nieuw abo aanvragen met ingangsdatum gelijk aan opzegdatum (of een paar dagen eerder, voor de zekerheid).
Je moet ze dus bellen 😖
            @Ruud888 Het lijkt met dit formulier te kunnen: https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie

:fill(white):strip_exif()/i/2001533281.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2002716354.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2005110790.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2001533283.png?f=thumbmini)
:strip_icc():strip_exif()/u/1269534/crop61702f5e13115_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/253657/crop6755bf724a347.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/367113/crop63490beb6ee04_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/680026/crop64e7d7ccea542_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/96648/shakira.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/341137/crop5955fc64acc1d_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/361560/crop5afea514e8acd_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/52072/crop5de51ebf91960_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/322201/crop64ef33b4e5a6d_cropped.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/422307/crop5f88f7389f36f_cropped.gif?f=community)