Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
@Mr.Viper 6x €10 bij tweejarig? Dat zou dan recent veranderd zijn, want IIRC is hier nog steeds 9x €10 bij tweejarig voorbij gekomen (of dan de 3x €10 bij eenjarig).
Of het moet een verschilletje zijn tussen wat deze afdeling mag "geven" vs wat retentie/opzeggingen mag.

En in het algemeen van de ene kant "prima" dat ee kortingen niet meer zo fors zijn en met de nieuwe Wifi pakketten zijn de prijzen ook gezakt ("permanent korting"). Maar anderzijds krijgen nieuwe klanten volgens mij wel nog steeds "dezelfde" kortingen (50% korting voor 50% contractsduur?). Dus nieuwe klanten zijn nog steeds veel goedkoper uit. Oftewel: de prijzen voor bestaande klanten zijn redelijk gelijk (die pasr tientjes na bellen is een druppel op een gloeiende plaat over de hele contracttermijn). Maar nieuwe klanten profiteren nog steeds flink (incl. verlengingsaanbiedingen nu bij de BF klanten van vorig jaar die nog steeds fors hoger zijn dan de rest krijgt).

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:50
RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:08:
@Mr.Viper 6x €10 bij tweejarig? Dat zou dan recent veranderd zijn, want IIRC is hier nog steeds 9x €10 bij tweejarig voorbij gekomen (of dan de 3x €10 bij eenjarig).
Of het moet een verschilletje zijn tussen wat deze afdeling mag "geven" vs wat retentie/opzeggingen mag.

En in het algemeen van de ene kant "prima" dat ee kortingen niet meer zo fors zijn en met de nieuwe Wifi pakketten zijn de prijzen ook gezakt ("permanent korting"). Maar anderzijds krijgen nieuwe klanten volgens mij wel nog steeds "dezelfde" kortingen (50% korting voor 50% contractsduur?). Dus nieuwe klanten zijn nog steeds veel goedkoper uit. Oftewel: de prijzen voor bestaande klanten zijn redelijk gelijk (die pasr tientjes na bellen is een druppel op een gloeiende plaat over de hele contracttermijn). Maar nieuwe klanten profiteren nog steeds flink (incl. verlengingsaanbiedingen nu bij de BF klanten van vorig jaar die nog steeds fors hoger zijn dan de rest krijgt).
Word dit niet veel moeilijker vol te houden voor inet aanbieders?

Met een eigen modem en je eigen streaming-box is het toch net als bij energie elk jaar de welkomstbonus scoren en overstappen.

• Fret Raket
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:23
RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:12:
[...]

Natuurlijk kun je twee poorten gebruiken, als die in router mode staat :p
In bridge kan ik het op mijn Ubee (UBC1318ZG) ook. Maar die twee poorten zijn dan wel volledig gescheiden.
Ik ging uit van bridge mode en had het over het laatste restje snelheid. Ik snap ook wel dat je niet 2 keer de volle snelheid krijgt over 2 poorten...

• Fret Raket
W1ck1e schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:07:
[...]

Ik bedoel alleen maar dat mijn modem dezelfde firmware heeft. Meer niet. Ik heb geen regelmatig uitval van mijn internet, laat staan om de 2 a 3 dagen.
Je zou ook niet tegen die powersaving aan moeten lopen als je ook maar een beetje semi-constant verkeer hebt (torrent client, browser die automatisch een pagina ververst, messaging client, etc).

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:32

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:08:

Klopt, ik kreeg echt 6x €10 bij een 2 jarig contract. Bij energie stapte ik al jaarlijks over omdat dit alleen administratief is, nu ben ik dat ook met Internet & TV van plan. Is wel iets ingrijpender omdat je een modem wissel moet doen maar de rest blijft gelijk omdat ik het zelf al heb aangeschaft en ingericht. Alle opnames in de cloud verdwijnen ook natuurlijk maar eens moet je die pijn een keertje ervaren om het de volgende keer weer een overweging te kunnen doen.

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

Fret Raket schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:53:
Ik snap ook wel dat je niet 2 keer de volle snelheid krijgt over 2 poorten...
Maar ook dat laatste restje snelheid krijg je niet perse over 2 poorten. Je krijgt 2 rijbanen waarover je 100KM/u mag rijden, je krijgt niet 1 rijbaan waarover je 200KM/u mag rijden zeg maar. Link aggregation staat je toe om tegelijkertijd 2 of meerdere verbindingen te verdelen over 2 (of meer) poorten. Maar als je maar 1 verbinding hebt (zoals bij een typische download) kan die verbinding niet verdeeld worden over 2 poorten en blijf je steken op maximaal 940Mbit/s. Het helpt dus alleen als je meerdere verbindingen tegelijkertijd hebt, en het LCAP algoritme bepaald dat die verbindingen ook daadwerkelijk over 2 verschillende poorten gaan.

Dus LCAP gaat je niet toestaan om één download met 1000Mbit/s te doen. Wel om twee downloads gelijktijdig te doen met een opgetelde snelheid van 1000Mbit/s.

• nafofella
Mr.Viper schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:04:
[...]

Klopt, ik kreeg echt 6x €10 bij een 2 jarig contract. Bij energie stapte ik al jaarlijks over omdat dit alleen administratief is, nu ben ik dat ook met Internet & TV van plan. Is wel iets ingrijpender omdat je een modem wissel moet doen maar de rest blijft gelijk omdat ik het zelf al heb aangeschaft en ingericht. Alle opnames in de cloud verdwijnen ook natuurlijk maar eens moet je die pijn een keertje ervaren om het de volgende keer weer een overweging te kunnen doen.
opnames in de cloud?
Je bedoeld dat je programma's opneemt?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:36
nafofella schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:21:

opnames in de cloud?
Je bedoelt dat je programma's opneemt?
Ik wel, hoezo ?
Ik zit op 80% van 400 uur.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-11 11:10
Fret Raket schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:59:
[...]

Je zou ook niet tegen die powersaving aan moeten lopen als je ook maar een beetje semi-constant verkeer hebt (torrent client, browser die automatisch een pagina ververst, messaging client, etc).
Ik heb vrij semiconstant verkeer hier en het was hier ook twee maal gebeurd terwijl ik Teams aan het gebruiken was. Dat is nu dus voorbij, misschien een andere 2,5Gbps poort bug, maar het is weg.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:51
Ik heb twee weken geleden 12 maanden €10 korting per maand en twee jaar ESPN gekregen voor een tweejarig abonnement. Dat is dus bijzonder?

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Rallye schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:15:
Ik heb twee weken geleden 12 maanden €10 korting per maand en twee jaar ESPN gekregen voor een tweejarig abonnement. Dat is dus bijzonder?
Het is tegenwoordig bijzonder ja...

• Fret Raket
Koldur schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:56:
[...]

Ik heb vrij semiconstant verkeer hier en het was hier ook twee maal gebeurd terwijl ik Teams aan het gebruiken was. Dat is nu dus voorbij, misschien een andere 2,5Gbps poort bug, maar het is weg.
Misschien is die 2.5Gbit poort gewoon niet helemaal lekker, kan ook nog.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Had liever een 10gbe poort gehad op de sagecom. Maar ze kunnen niet iedereen tevreden houden..

404 Signature not found

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:32
SMSfreakie schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:40:
Had liever een 10gbe poort gehad op de sagecom. Maar ze kunnen niet iedereen tevreden houden..
dat is inderdaad echt van belang bij een 1gbit/s abo :p
de glasvezel variant die ziggo gebruikt heft wel 10gbit/s..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Mr.Viper schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:15:
Ik ben van morgen gebeld door een medewerker van Ziggo om te vragen of alles goed was met de WiFi-verbinding in huis. Ik heb in huis en in de tuin mijn eigen TP-Link accespoints dus daar had ik natuurlijk geen klagen over. Wel gaf hij aan dat ze een mooie aanbieding hadden voor mij omdat ik al een paar maanden contractvrij was, een gratis zenderpakket, daarvoor heb ik bedankt. Ook was een financiële aanbieding mogelijk maar dat kwam niet verder dan de bekende 6x€10 voor een 2 jarig contract of 3x€10 voor een 1 jarig contract. Toen ik aangaf dat ik dit karig vond vergeleken met eerdere verlengingsaanbiedingen gaf hij aan dat dit een 'nieuw model' van Ziggo is en dat de oude kortingen niet meer terugkwamen.

Uiteindelijk kwam hij zelf tot de conclusie dat ze geen beter aanbod hadden en vroeg hij of ze over een tijdje terug mochten bellen als Ziggo misschien een beter aanbod hadden. Toen heb ik maar verteld dat ik zat te wachten op Black Friday en dan waarschijnlijk overstap naar de concurrent op glasvezel. Hij wenste mij succes met de keuze en mogelijk gaan ze dus nog bellen in de komende maanden, ik ben benieuwd!
Dat sluit dan weer lekker aan bij het bericht van vorige week, dat Ziggo beter zijn best gaat doen om klanten te behouden 8)7

En ook raar dat @Rallye dan weer eer aangeboden heeft gekregen. Terwijl ik ruim een maand geleden ook maximaal 6 keer een tientje korting kon krijgen. Dat staat dus in geen enkele verhouding met wat nieuwe klanten aan korting krijgen... En kennelijk is het verhaal "we gaan beter ons best doen om bestaande klanten te behouden", precies dat, een verhaal voor de Bühne.

iRacing Profiel

SMSfreakie schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:40:
Dan plaats je een eigen 10Gbit/s switch. Gezien de snelheden die Ziggo levert heeft een snellere poort geen enkele toegevoegde waarde.

En zelfs Delta leverde hun 8Gbit/s abo initieel met een ONT met 1x 2,5GbE en 3x 1GbE. Dus dan kon je maximaal 5,5Gbit/s halen over drie bekabelde apparaten en de rest moest je maar over wifi doen.

• Fret Raket
Wild Chocolate schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:12:
En kennelijk is het verhaal "we gaan beter ons best doen om bestaande klanten te behouden", precies dat, een verhaal voor de Bühne.
Ik las dat er ook weer een "inflatiecorrectie" aan staat te komen, maar alleen voor bestaande klanten...

• W1ck1e
Fret Raket schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:19:

Ik las dat er ook weer een "inflatiecorrectie" aan staat te komen, maar alleen voor bestaande klanten...
Nieuwe klanten hebben nog geen abonnement lopen, dus ook geen oude prijs die verhoogd kan worden. Die krijgen gewoon een nieuwe prijs gerekend. Dat kan goedkoper zijn dan voor bestaande klanten, namelijk door de zgn nieuwe klanten korting. Wat bedoel jij precies ?

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:02
Fret Raket schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:19:
[...]

Heb je ook een bron? Anders is dit nogal stemmingsmakerij. Ben wel benieuwd namelijk, kan me dit haast niet voorstellen maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

• nafofella
W1ck1e schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:30:
[...]

Ik wel, hoezo ?
Ik zit op 80% van 400 uur.
Wist oprecht niet dat mensen dat deden. Je hebt toch terugkijken of anders iets downloaden?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hmm, mijn jaar abbo loopt binnenkort af, had 9 maanden 50% korting en gratis een jaar Ziggo sport totaal.

Krijg ik dit in huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXDCOzTkUN9lJOMq38OPdnUUG1U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1UmWx37wTxlpcWt0KTKoQ2z.jpg?f=fotoalbum_medium

Dus, mijn abonnement loopt af maar ik krijg gewoon 6 maanden 50% korting?
Dus na die 6 maand kan ik alsnog switchen, er staat duidelijk dat het abonnement niet wijzigt.

Ik kijk de komende maandbedragen even aan.

Wear Sunscreen!

• W1ck1e
nafofella schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:46:
[...]

Wist oprecht niet dat mensen dat deden. Je hebt toch terugkijken of anders iets downloaden?
Niet alles is terug te kijken (bbc bijvoorbeeld, duitse zenders), dat ligt wellicht aan de rechten
Bij opnames kan ik de reclames skippen. Ook bij de commercielen, dat kan niet altijd bij terugkijken.
Wat bedoel je met downloaden ;)
SirMemeAlot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:41:
[...]

Heb je ook een bron? Anders is dit nogal stemmingsmakerij. Ben wel benieuwd namelijk, kan me dit haast niet voorstellen maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Bron: het contract waarin staat dat ze dat jaarlijks eenmalig kunnen doen. Dan kun je er ook wel vanuit gaan dát ze dat elk jaar zullen doen.

Echter..., heeft Ziggo dit jaar al een inflatiecorrectie gedaan op de Internet pakketten, maar niet op de Wifi pakketten. Dus het lijkt me zeer sterk dat ze dit jaar nog een keer een inflatiecorrectie gaan doen, maar dan op de andere pakketten. Nog los van dat je potentieel als "late overstapper" ineens twee keer een inflatiecorrectie zou kunnen krijgen, in een kalenderjaar. Mogelijk dat dat (voor die klanten) dan ingaat tegen de AV / het contract. En de verhoging (voor die klanten), uitstellen tot volgend jaar kan natuurlijk niet, want ze mogen geen hogere inflatiecorrectie doen dan de CBS cijfers (aldus hun eigen voorwaarden). Of ze moeten die groep klanten weer vrijstellen van het kunnen opzeggen op basis van wijzigingen buiten de voorwaarden.

TL;DR: lijkt mij niet dat ze dit jaar een tweede inflatiecorrectie gaan doen (al dan niet alleen voor een groep die de eerste keer de dans ontsprong).

• SirMemeAlot
RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:58:
[...]

Bron: het contract waarin staat dat ze dat jaarlijks eenmalig kunnen doen. Dan kun je er ook wel vanuit gaan dát ze dat elk jaar zullen doen.

Echter..., heeft Ziggo dit jaar al een inflatiecorrectie gedaan op de Internet pakketten, maar niet op de Wifi pakketten. Dus het lijkt me zeer sterk dat ze dit jaar nog een keer een inflatiecorrectie gaan doen, maar dan op de andere pakketten. Nog los van dat je potentieel als "late overstapper" ineens twee keer een inflatiecorrectie zou kunnen krijgen, in een kalenderjaar. Mogelijk dat dat (voor die klanten) dan ingaat tegen de AV / het contract. En de verhoging (voor die klanten), uitstellen tot volgend jaar kan natuurlijk niet, want ze mogen geen hogere inflatiecorrectie doen dan de CBS cijfers (aldus hun eigen voorwaarden). Of ze moeten die groep klanten weer vrijstellen van het kunnen opzeggen op basis van wijzigingen buiten de voorwaarden.

TL;DR: lijkt mij niet dat ze dit jaar een tweede inflatiecorrectie gaan doen (al dan niet alleen voor een groep die de eerste keer de dans ontsprong).
Ik bedoel uiteraard de bron van het gerucht dat hij gehoord/gelezen… Dit leek me wel vrij duidelijk maar zo te lezen niet :9

• W1ck1e
RobertMe schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:58:
...
Begin dit jaar had ik een oud pakket, later kreeg ik de inflatiecorrectie aan mijn broek, en inmiddels heb ik een nieuwe wifi pakket. Mogen ze mij dit jaar een 2de inflatiecorrectie opleggen ?
SirMemeAlot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:03:
[...]

Ik bedoel uiteraard de bron van het gerucht dat hij gehoord/gelezen… Dit leek me wel vrij duidelijk maar zo te lezen niet :9
Het was me volkomen duidelijk wat je bedoelde ;) En de eerste alinea was dan ook niet al te serieus. Zelf denk ik namelijk dus ook niet dat er snel (/dit jaar nog) een inflatiecorrectie komt.
W1ck1e schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:14:
[...]

Begin dit jaar had ik een oud pakket, later kreeg ik de inflatiecorrectie aan mijn broek, en inmiddels heb ik een nieuwe wifi pakket. Mogen ze mij dit jaar een 2de inflatiecorrectie opleggen ?
Daarvoor moet je jou contract / de AV nalezen :+
Ziggo mag volgens de eigen voorwaarden 1 keer per jaar een inflatiecorrectie toepassen. Dat mag dus volgend jaar pas weer. Dit gebeurt altijd op 1 juli.
Humma Kavula schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:48:
Hmm, mijn jaar abbo loopt binnenkort af, had 9 maanden 50% korting en gratis een jaar Ziggo sport totaal.

Krijg ik dit in huis:
[Afbeelding]

Dus, mijn abonnement loopt af maar ik krijg gewoon 6 maanden 50% korting?
Dus na die 6 maand kan ik alsnog switchen, er staat duidelijk dat het abonnement niet wijzigt.

Ik kijk de komende maandbedragen even aan.
Klopt.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wil je korting dan moet je gewoon opzeggen en onder andere naam weer abo nemen.

Dan krijg je 9 maanden 50% korting bij een jaarcontract.

• Fret Raket
W1ck1e schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:38:
[...]

Nieuwe klanten hebben nog geen abonnement lopen, dus ook geen oude prijs die verhoogd kan worden. Die krijgen gewoon een nieuwe prijs gerekend. Dat kan goedkoper zijn dan voor bestaande klanten, namelijk door de zgn nieuwe klanten korting. Wat bedoel jij precies ?
Nieuwe klanten betalen dan minder voor hetzelfde product dan bestaande klanten.

• Fret Raket
[...]

Bron: 1 van de nieuws sites waar ik langs scrolde. Ze waren trouwens niet de enigen die dit gingen doen.
Als een bedrijf eenmaal een truukje heeft gevonden om straffeloos de prijs te verhogen, gaan ze dit natuurlijk gewoon doen, hebben ze dan geen excuus meer voor nodig. De helpdeskkosten zullen niet meer zijn geworden, net als die van de af en toe flink trage email server.

Als je dit stemmingmakerij vindt, heb je nu een stemming, woensdag is er nog 1.

• CreativeS
  • Niet online
Inflatiecorrectie KPN en Vodafone: vaste klanten betalen meer, nieuwe niet

27 okt 2025 om 11:19

KPN en Vodafone voeren deze maand weer een inflatiecorrectie door bij mobiele abonnementen. Bestaande klanten gaan daardoor meer betalen dan iemand die een nieuw contract afsluit. De inflatiecorrectie is volgens experts vooral een manier om geld te verdienen.

Bij KPN gaan de tarieven deze maand met 3,6 procent omhoog. Bij Vodafone stijgen ze met 3,3 procent. Betaal je nu bijvoorbeeld 25 euro per maand, dan gaat het bedrag met 80 tot 90 cent omhoog. De verhogingen gelden alleen voor klanten met een mobiel abonnement die hun contract voor 1 juli van dit jaar hebben afgesloten.

Bron: NU.nl

Maar dit gaat natuurlijk om de mobiele variant :)

[ Voor 51% gewijzigd door CreativeS op 27-10-2025 21:04 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wel lekker, zie nu dat de factuur van 03-11 t/m 30-11 een whopping €1,92 was..
Dat mogen ze vaker doen 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Humma Kavula op 27-10-2025 21:05 . Reden: 1 maand.... ]

Wear Sunscreen!

• SirMemeAlot
Fret Raket schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:58:
[...]

Bron: 1 van de nieuws sites waar ik langs scrolde. Ze waren trouwens niet de enigen die dit gingen doen.
Als een bedrijf eenmaal een truukje heeft gevonden om straffeloos de prijs te verhogen, gaan ze dit natuurlijk gewoon doen, hebben ze dan geen excuus meer voor nodig. De helpdeskkosten zullen niet meer zijn geworden, net als die van de af en toe flink trage email server.

Als je dit stemmingmakerij vindt, heb je nu een stemming, woensdag is er nog 1.
Ah, het zal wel zijn wat @CreativeS al zegt dat je in de war bent met mobiel. Die verhogen volgens mij vaak rond deze periode van het jaar. Maar lang verhaal kort het klopt dus niet wat je zegt.

Daarbij, ook helpdesk kosten zullen stijgen, iets met CAO en salarissen die ook stijgen met inflatie, zelfde reden waardoor ze prijzen moeten verhogen :+.

Bron: CAO Ziggo:

“De salarissen bij Ziggo worden per 1 april 2025 structureel verhoogd met 2,5%. Deze verhoging is onderdeel van de cao die loopt van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2025 en volgt op eerdere verhogingen van 4% (per 1 april 2024) en 2% (per 1 oktober 2024).“

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Fret Raket schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

Nieuwe klanten betalen dan minder voor hetzelfde product dan bestaande klanten.
Tja, werkte het maar zoals bij mobiel. Bij Hollandsnieuwe pak ik elke 2 jaar de nieuwste vette-korting-actie. Dan kan je wel gewoon als bestaande klant verlengen met een actie die ook voor nieuwe klanten geldt.
En hollands nieuwe is notabene een vodafone dochter.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• twinqore
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:57
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en die locatie heeft helaas geen glasvezel en alleen Ziggo coax als beste optie.

Nu speel ik veel competitive games en zit te twijfelen of ik het 100/25 of 400/40 pakket moet nemen.
Is er iemand hier die beide pakketen heeft gehad en weet of er veel verschil zit in stabiliteit/latency?
twinqore schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:01:
Ik ga binnenkort op mezelf wonen en die locatie heeft helaas geen glasvezel en alleen Ziggo coax als beste optie.

Nu speel ik veel competitive games en zit te twijfelen of ik het 100/25 of 400/40 pakket moet nemen.
Is er iemand hier die beide pakketen heeft gehad en weet of er veel verschil zit in stabiliteit/latency?
Mag geen verschil geven. Hoogstens dat je dus wat langer moet wachten met het downloaden van updates.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Geen verschil in pakket.

Grootste mogelijke zaken met stabiliteit en latency zitten in de kabel vanaf straat naar je huis/apartement, modem en daarna in je eigen netwerk.

• nafofella
Wolly schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:26:
Wil je korting dan moet je gewoon opzeggen en onder andere naam weer abo nemen.

Dan krijg je 9 maanden 50% korting bij een jaarcontract.
Hoe wil je dit doen als je dan weer zelfde adres hebt. Je moet bij ziggo een half jaar niet klant zijn wil je weer “nieuw” zijn.

• Wolly
  • Niet online
nafofella schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:51:
[...]

Hoe wil je dit doen als je dan weer zelfde adres hebt. Je moet bij ziggo een half jaar niet klant zijn wil je weer “nieuw” zijn.
Zoals ik zei: onder een andere naam (en Iban).

• W1ck1e
nafofella schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:51:
[...]

Dan lijkt het alsof er een nieuwe bewoner op dat adres zit.

• nafofella
Wolly schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:58:
[...]

Dus als je samen met je partner een huis hebt en elk nog eigen rekeningnummer zou je elk jaar kunnen wisselen. Theoretisch klinkt dat logisch maar lijkt mij dat bedrijven daar stokje voor steken want anders zou iedereen dat doen.

Dan zou de provider kunnen checken of het huis van eigenaar is gewisseld bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door nafofella op 28-10-2025 20:13 ]

• Wolly
  • Niet online
nafofella schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:12:
[...]

Dus als je samen met je partner een huis hebt en elk nog eigen rekeningnummer zou je elk jaar kunnen wisselen. Theoretisch klinkt dat logisch maar lijkt mij dat bedrijven daar stokje voor steken want anders zou iedereen dat doen.
Dat doen inderdaad aardig wat mensen, ik doe het niet anders de laatste jaren.

• nafofella
Wolly schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:13:
[...]

Dat doen inderdaad aardig wat mensen, ik doe het niet anders de laatste jaren.
Dan is het contract persoonsgebonden en niet huis gebonden dus. Nogmaal klinkt logisch maar is dit dan een soort loophole die ze niet dichten?
nafofella schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:12:
Dan zou de provider kunnen checken of het huis van eigenaar is gewisseld bijvoorbeeld.
En kunnen / mogen ze dat zomaar? Lijkt me niet dat ze bij de gemeente of zo zomaar kunnen opvragen wie ergens woont / of een woning recent verkocht is (iets met privacy en dat het Ziggo niks aangaat). Daarnaast kan het ook een huurhuis zijn waar een andere huurder in komt (of de originele bewoner / eigenaar die verhuisd maar het oude huis gaat verhuren).

• Wolly
  • Niet online
nafofella schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:15:
[...]

Dan is het contract persoonsgebonden en niet huis gebonden dus. Nogmaal klinkt logisch maar is dit dan een soort loophole die ze niet dichten?
Dit valt niet te dichten. Als ze koop- of huurcontracten gaan opvragen loopt iedereen weg.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Moet je wel een partner bij je hebben wonen :+

Maar dan nog, het is iedere provider zijn eigen schuld, moeten ze de nieuwe klanten maar geen betere deals dan bestaande geven.

Ik bedoel, het is dat Ziggo mij nu weer gratis 6 maand 50% korting geeft zonder het abonnement te verlengen dat ik nog even blijf plakken.
Daarna ben ik net zo hard weer weg. ( tenzij ze het licht hebben gezien en wel eenzelfde korting als nieuwe geven )

Wear Sunscreen!

Humma Kavula schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:24:
Moet je wel een partner bij je hebben wonen :+
Volgens mij dat niet eens? En zijn er in dit topic ook geweest die het op naam van ouders / familie zetten (die dan uiteraard geen Ziggo hadden). Ziggo weet immers niet wie er daadwerkelijk woont.

• nafofella
Morgen ff met schoonzus babbelen dus 🤣👍

• Wolly
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:27:
[...]

Volgens mij dat niet eens? En zijn er in dit topic ook geweest die het op naam van ouders / familie zetten (die dan uiteraard geen Ziggo hadden). Ziggo weet immers niet wie er daadwerkelijk woont.
Exact. Het is maar een naam, of die persoon/entiteit er woont maakt niets uit.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:35
Wolly schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:43:
[...]

Exact. Het is maar een naam, of die persoon/entiteit er woont maakt niets uit.
Het gaat om het rekeningnummer. Dat moet anders zijn. Een naam verzinnen kan iedereen, een tweede rekeningnummer hebben veel mensen niet.
Incognitum schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:41:
[...]

Het gaat om het rekeningnummer. Dat moet anders zijn. Een naam verzinnen kan iedereen, een tweede rekeningnummer hebben veel mensen niet.
De naam op de rekening zal vast ook wel een gelijkenis moeten hebben? Anders kun elk jaar als klant wisselen tussen gratis banken (Revolut, N26, OpenBank, ...) met dus elke keer een andere IBAN.

But then again, wellicht werkt het wel en controleren ze niet of de naam op de rekening matcht met de naam van de abonnee (want er zijn wellicht ook valide situaties waar die afwijken).

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:31

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:57:
[...]
De naam op de rekening zal vast ook wel een gelijkenis moeten hebben?
Een familielid van mij, wisselt elk jaar (al meer meer dan 10 jaar lang) met de naam en bankgegevens van zijn echtgenote en er heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Sterker nog, er is zelfs een keer een Ziggo medewerker geweest die lachend zei, zo gaat u weer in u oude huis wonen voor de zoveelste keer, en keurde het gewoon goed.

Het binnenhouden van de klant zal belangrijker zijn, en zolang niet te veel mensen het op deze manier doen, zullen de providers (ja ook de andere) het wel best vinden...

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 29-10-2025 09:39 ]

DON PAPA schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:16:
[...]

Een familielid van mij, wisselt elk jaar (al meer meer dan 10 jaar lang) met de bankgegevens van zijn echtgenote en er heeft nog nooit iemand moeilijk over gedaan. Sterker nog, er is zelfs een keer een Ziggo medewerker geweest die lachend zei, zo gaat u weer in u oude huis wonen voor de zoveelste keer, en keurde het gewoon goed.

Het binnenhouden van de klant zal belangrijker zijn, en zolang niet te veel mensen het op deze manier doen, zullen de providers (ja ook de andere) het wel best vinden...
Puur de bankgegevens dus? Zelfde klantnaam en naam op de factuur etc, alleen een andere IBAN?

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Puur de bankgegevens dus? Zelfde klantnaam en naam op de factuur etc, alleen een andere IBAN?
Zelfde achternaam, alleen andere voornaam en ander IBAN, dus de ene keer staat er bijvoorbeeld Karin ...... met IBAN1 en de andere keer Piet ..... met IBAN2
DON PAPA schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:38:
[...]

Zelfde achternaam, alleen andere voornaam en ander IBAN, dus de ene keer staat er bijvoorbeeld Karin ...... met IBAN1 en de andere keer Piet ..... met IBAN2
Het bekende trucje dus. Niet met letterlijk dezelfde naam, en puur een andere IBAN. (Waardoor je ook als iemand die alleen woont zou kunnen wisselen tussen verschillende IBANs / banken en het abo wel echt op de eigen naam houd).

Bij anderen aankloppen om die op te geven vind ik ook maar weer raar over komen. Stel je regelt het met een broer/zus dat je zijn/haar naam gebruikt, en vervolgens krijg je ruzie in de familie (al dan niet omdat je niet op tijd het factuurbedrag over maakt naar hem/haar :p) dan kan dat best wel een probleem worden.

Edit/aanvulling:
Gewoon wisselen met partner is dan dus makkelijker. Uiteraard kan dan ook "shit de fan raken", maar dat is dan wel iets ingrijpender dan alleen maar een internet abo dat op naam (& rekening) van die ander staat.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 29-10-2025 10:09 ]

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:51

Ik zat afgelopen zomer ook met deze situatie. Ik had Internet Elite 1000Mbit/s en wilde verlagen omdat mijn korting van €10 per maand van 9 maanden aan zijn eind kwam.

Ik kon kiezen tussen Wi-Fi Start 100Mbit/s of Wi-Fi Middel 400Mbit/s met Interactieve TV erbij TV-Start via Ci+ 1.3. Ik heb TV basispakket zonder extra betaalde zenders. Nu heb ik gekozen voor de 400Mbit/s voor €61,50 per maand waarvan de eerste 3 maanden €10 korting kreeg. Ik had vroeger altijd voor €62 per maand hetzelfde pakket maar dan 200Mbit/s. Ik heb gekozen voor 400Mbit/s, voor €0,50 per maand minder en 200Mbit/s extra. Ik download veel onder o.a. via Steam en Origin en andere platforms. Ik vind dan 100Mbit/s te langzaam voor thuis, en bovendien ben ik thuis met tweepersoonshuishouden.
Ik denk qua stabiliteit/latency het niet uit gaat maken en jij er iets van gaat merken, het is puur de snelheid dat verschil gaat maken verwacht ik.

Heel veel succes met jou keuze!

[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 29-10-2025 11:02 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

• Wolly
  • Niet online
Incognitum schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 08:41:
[...]

Er is geen rekeningnummer controle, dus je kan elk rekeningnummer invullen als het maar aan de IBAN check voldoet. Veel spaarrekeningen hebben tegenwoordig bijvoorbeeld ook een volledig rekeningnummer.

Zodra het abo is geactiveerd kan je het rekeningnummer weer terugwijzigen naar je betaalrekening.

• weca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 09:43
[...]

Hoe ga je om, als je in huidige situatie 3 eigen koop smartcards hebt? Beëindig je je (tv)contract, dan ben je die smartcards 'kwijt' en moet je ter vervanging 2 huur dingen (ci+ of next mini) extra betalen. Lijkt mij dat je er niet echt wat mee verdient, of zie ik dat verkeerd?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:25

SeatRider

Hips don't lie

[...]

Ik heb het laatst gedaan met dezelfde naam, alleen ander IBAN (Bunq) en emailadres.

En toen ik nog samenwoonde inderdaad elk jaar switchen naar partner en terug.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:49
Bij knab mag je gratis 4 extra betaalrekeningen openen...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• giovanni2903
mijn ouders werden vandaag gebeld, of ze interesse hadden in een gratis tv pakket. mn moeder bedankte, maar er was dan wel een korting van 9 x 10 euro mogelijk. het vreemde is dat er in de mail nergens te zien is dat dit icm een 2 jaar contract is. pas ná het accepteren werd me dat duidelijk op een bepaalde manier. ik vond het al vreemd dat ze zomaar korting gaven. word je dus gebeld met dit aanbod, het is icm een 2 jaar abo

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:03
weca schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:09:
[...]
Hoe ga je om, als je in huidige situatie 3 eigen koop smartcards hebt? Beëindig je je (tv)contract, dan ben je die smartcards 'kwijt' en moet je ter vervanging 2 huur dingen (ci+ of next mini) extra betalen. Lijkt mij dat je er niet echt wat mee verdient, of zie ik dat verkeerd?
Bij opzeggen van een contract vervallen eigen gekochte SmartCards inderdaad, die kunnen naderhand niet meer geactiveerd worden op een nieuw abonnement.
Dat heb je dus goed gezien.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

giovanni2903 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:38:
het vreemde is dat er in de mail nergens te zien is dat dit icm een 2 jaar contract is. pas ná het accepteren werd me dat duidelijk op een bepaalde manier.
In de bevestigingsmail waarin je akkoord moet geven, zijn ze volgens mij toch echt verplicht om aan te geven om welk contract (tijd) het gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 29-10-2025 19:04 ]

• giovanni2903
DON PAPA schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:02:
[...]

In de bevestigingsmail waarin je akkoord moet geven, zijn ze volgens mij toch echt verplicht om aan te geven om welk contract (tijd) het gaat...
dat lijkt me ook, maar het staat nergens. pas nadat je m accepteert staat er dat je er 2 jaar aan vastzit. nu bleven mn ouders toch al bij ziggo, dus de korting is altijd mooi meegenomen. vind het wel een rare manier van "verkopen"

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

giovanni2903 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:07:
[...]
vind het wel een rare manier van "verkopen"
Het mag zo ook niet als ik dit lees:

*knip*. Antwoorden compleet kopiëren van ChatGPT is niet de bedoeling.

[ Voor 124% gewijzigd door rens-br op 30-10-2025 10:43 ]

• nafofella

ik heb een ziggo 125 / 25 pakket. --> bridge ---> ucg ultra
en een kpn glas 1gbit --> ont --> ucg ultra

Bij ziggo trekt mijn ucg ultra:
127 Mbs down, 25 Mbs up, latency van 13 ms

kpn glas heeft een latency van 4 tot 6 ms.

Denk niet dat dat tussen die paketten van ziggo uitmaakt maar de latency is dubbel zo hoog bij coax.
maar je moet wel op extreem hoog niveau willen spelen dat die 8 ms gaan uitmaken.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
giovanni2903 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:38:
mijn ouders werden vandaag gebeld, of ze interesse hadden in een gratis tv pakket. mn moeder bedankte, maar er was dan wel een korting van 9 x 10 euro mogelijk. het vreemde is dat er in de mail nergens te zien is dat dit icm een 2 jaar contract is. pas ná het accepteren werd me dat duidelijk op een bepaalde manier. ik vond het al vreemd dat ze zomaar korting gaven. word je dus gebeld met dit aanbod, het is icm een 2 jaar abo
Ik ben er vorige week ingetuind. Paar keren bellen vervolgens en sinds vandaag zijn mijn abonnementen weer elk moment verlengbaar/opzegbaar.
Ik wacht de aangekondigde zogenaamde aanbiedingen in het voorjaar af en evt is er dan ook glasvezel bij ons.

• giovanni2903
Megupe schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:49:
[...]

Ik ben er vorige week ingetuind. Paar keren bellen vervolgens en sinds vandaag zijn mijn abonnementen weer elk moment verlengbaar/opzegbaar.
Ik wacht de aangekondigde zogenaamde aanbiedingen in het voorjaar af en evt is er dan ook glasvezel bij ons.
hier is glas van zowel odido als kpn in de stoep, maar mn moeder zit er niet op te wachten. ze betaald 59 euro per maand bij ziggo en vind dat prima.

ziggo: wifi start (100mbit) + tv complete (dus opnemen) - €59
kpn: dsl/glasvezel (100mbit) + tv kastje + opnemen - €59,99
odido: glasvezel (100mbit) + tv kastje + opnemen - €56,50

kpn is 1 euro duurder dan ziggo + ze moet dan wennen aan nieuwe interface/AB + de kans dat de strak betegelde tuin er niet uitziet nadat de glasvezel is ingevoerd is ook groot.
ook is opnames bij ziggo 400u, bij odido maar 200u en bij kpn 300u (maar wel maar max 6 programma's tegelijk). dus blijft ziggo dus de beste keus :p

[ Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 29-10-2025 22:33 ]

• giovanni2903
DON PAPA schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:01:
[...]

Het mag zo ook niet als ik dit lees:
[Afbeelding]
moeders stuurde alleen de bovenkant van de mail, onderin in de samenvatting staat het duidelijk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j86isqitfjDRYMeXL86e4gYuIX4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tvndan0YNX9b9Y6XfumeM0Sm.png?f=user_large

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Ik heb alvast opgezegd (via het formulier) en ik kijk even af wat eraan komt qua deals. Wellicht wel weer Ziggo.

Ik ben wel fan van glasvezel, maar ik vind TV via Ziggo wat fijner dan de KPN/Odido pakketten en interface. Ben niet ontevreden over Ziggo an sich. Alleen de ping en upload. Maar voora de upload is niet heel belangrijk voor mij.
@meermarco Hoeveel ervaring heb je met KPN en Odido tv? Mijn ervaring is dat je na een paar weken niet beter weet.
Je moet even de weg weten naar de gids, gemist en eventueel opnames. De rest is toch gewoon druktoets 1 voor npo1, druktoets 2 voor npo2 etc.?

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:16:
@meermarco Hoeveel ervaring heb je met KPN en Odido tv? Mijn ervaring is dat je na een paar weken niet beter weet.
Je moet even de weg weten naar de gids, gemist en eventueel opnames. De rest is toch gewoon druktoets 1 voor npo1, druktoets 2 voor npo2 etc.?
Ligt er denk ik aan wat je bij Ziggo had. Zelf heb ik een eigen ontvanger staan (VuPlus Uno 4K), waar ik alles zelf kan instellen. Bijvoorbeeld de resolutie van de TV-gids, vergeleken met mijn instellingen daarop, is de TV-gids van KPN voor slechtzienden (en zie je dus veel minder in 1 overzicht).
Ook kan ik daar met de cijfertoetsen in instelbare stappen springen door opnamen. Ideaal om reclame over te slaan. 7 min vooruit, dan per 1 min vooruit en dan in stapjes van 15 sec. terug en dan heb ik in no-time de reclame overgeslagen.
Autotimers ingesteld, als er ooit iets op TV komt van Star Wars, neemt hij het automagisch op, ongeacht de zender, om maar eens wat te noemen. Opnames die te delen zijn met anderen (worden ongecodeerd opgeslagen), en onbeperkt houdbaar (leuk voor concerten en sommige films), zelfs nog de reclame er tussenuit kunnen knippen (hoewel dat op de recorder alleen op key-frames kan, maar anders gewoon op de PC).

Dus voor mij kan de TV beleving van KPN niet tippen aan die bij Ziggo.
Toegegeven, het was me inmiddels de meerprijs niet meer waard.

iRacing Profiel

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-11 13:10
SeatRider schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:43:
[...]

Ik heb het laatst gedaan met dezelfde naam, alleen ander IBAN (Bunq) en emailadres.

En toen ik nog samenwoonde inderdaad elk jaar switchen naar partner en terug.
Is dat gelukt?
Ik heb ook nog verschillende rekeningnummers met helaas de zelfde voorletters en achternaam.

Dus bvb opzeggen per 1dec en dan na 5 dagen aanmelden via een ander mailadres en rekeningnummer?
De rest van de gegevens het zelfde als voorheen?

[ Voor 15% gewijzigd door Ruud888 op 30-10-2025 12:24 ]

• CreativeS
  • Niet online
meermarco schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:26:
Ik heb alvast opgezegd (via het formulier) en ik kijk even af wat eraan komt qua deals. Wellicht wel weer Ziggo.

Ik ben wel fan van glasvezel, maar ik vind TV via Ziggo wat fijner dan de KPN/Odido pakketten en interface. Ben niet ontevreden over Ziggo an sich. Alleen de ping en upload. Maar voora de upload is niet heel belangrijk voor mij.
Een groot verschil was lange tijd dat je bij Ziggo middenin een programma op *opnemen* kon drukken en dan wordt het hele programma alsnog opgenomen. Dat was één van de grootste pluspunten. Dat kan bij KPN ook al een tijdje en ze hebben best wel een inhaalslag gemaakt. Voor TV hoef je niet zoveel te wennen. Ja, andere zenderindeling. Discovery zit op 15. Zodra KPN hier via FTTH is, zijn we weg. Wil graag weer terug zoals we het hadden met KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 30-10-2025 13:32 ]

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-11 23:47
Wild Chocolate schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:38:
[...]
Dus voor mij kan de TV beleving van KPN niet tippen aan die bij Ziggo.
Toegegeven, het was me inmiddels de meerprijs niet meer waard.
Ik zit sinds half augustus bij KPN en ben ook van menig dat TV bediening bij Ziggo veel fijner werkt dan bij KPN (next mini vs KPN TV+box). Ik hoop op een mooie aanbieding van Ziggo volgend jaar om weer terug te gaan.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ligt er denk ik aan wat je bij Ziggo had. Zelf heb ik een eigen ontvanger staan (VuPlus Uno 4K), waar ik alles zelf kan instellen. Bijvoorbeeld de resolutie van de TV-gids, vergeleken met mijn instellingen daarop, is de TV-gids van KPN voor slechtzienden (en zie je dus veel minder in 1 overzicht).
Ook kan ik daar met de cijfertoetsen in instelbare stappen springen door opnamen. Ideaal om reclame over te slaan. 7 min vooruit, dan per 1 min vooruit en dan in stapjes van 15 sec. terug en dan heb ik in no-time de reclame overgeslagen.
Autotimers ingesteld, als er ooit iets op TV komt van Star Wars, neemt hij het automagisch op, ongeacht de zender, om maar eens wat te noemen. Opnames die te delen zijn met anderen (worden ongecodeerd opgeslagen), en onbeperkt houdbaar (leuk voor concerten en sommige films), zelfs nog de reclame er tussenuit kunnen knippen (hoewel dat op de recorder alleen op key-frames kan, maar anders gewoon op de PC).
Je geeft precies aan waarom ik nog steeds met een schuin oog Marktplaats/V&A in de gaten hou voor een VU+. :9
Helaas worden ze niet meer gemaakt en zijn ze ondanks de krimpende markt nog erg populair waardoor ze IMHO te duur worden aangeboden voor iets wat een aflopende zaak is (DVB-C).
[...]
Dit werkt ook zo bij Odido.
CreativeS schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

en groot verschil was lange tijd dat je bij Ziggo middenin een programma op *opnemen* kon drukken en dan wordt het hele programma alsnog opgenomen. Dat was één van de grootste pluspunten
Dat kan bij Odido ook.

• W1ck1e
jongetje schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:14:

Dit werkt ook zo bij Odido.

Dat kan bij Odido ook.
Over opnemen in de cloud:
dat is natuurlijk niet meer dan "vinkje bij programma x dat klant y het opneemt"
Ik vraag mij af hoeveel het scheelt aan ruimte bij ziggo als alle programma's van alle zenders aangevinkt worden en na 1 jaar verdwijnen. Het zal sowieso ook met rechten betalen te maken hebben. Want bbc kan je niet terugkijken maar wel opnemen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 09:58

4POX

Everybody is wired

W1ck1e schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Over opnemen in de cloud:
dat is natuurlijk niet meer dan "vinkje bij programma x dat klant y het opneemt"
Ik vraag mij af hoeveel het scheelt aan ruimte bij ziggo als alle programma's van alle zenders aangevinkt worden en na 1 jaar verdwijnen. Het zal sowieso ook met rechten betalen te maken hebben. Want bbc kan je niet terugkijken maar wel opnemen.
nauwelijks. Je hoeft alleen tijdcodes op te slaan. Als 200.000 mensen het Sinterklaas journaal gaan opnemen hoef je het maar 1 keer op te slaan.

AKA Rinkel weblog

• W1ck1e
4POX schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:40:

nauwelijks. Je hoeft alleen tijdcodes op te slaan. Als 200.000 mensen het Sinterklaas journaal gaan opnemen hoef je het maar 1 keer op te slaan.
Zo'n vinkje kost inderdaad geen drol, maar wat is de opslagruimte van alle video vergeleken met die van de nu aktief aangevinkte video.

Anders gezegd: welke/hoeveel programma's worden door niemand opgenomen ?

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 30-10-2025 13:55 ]

• CreativeS
  • Niet online
Alles wat men uitzendt (en wat 'opneembaar' is voor de klant), blijft een jaar staan. Vinkjes voor degene (de klantnummers) die het willen 'opnemen' en na een jaar is alles weer overgeschreven. Is geen hogere wiskunde. Zodoende is het ook op alle appratatuur wat aan het klantnummer hangt, te bekijken.

• W1ck1e
CreativeS schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:46:
Alles wat men uitzendt (en wat 'opneembaar' is voor de klant), blijft een jaar staan. Vinkjes voor degene (de klantnummers) die het willen 'opnemen' en na een jaar is alles weer overgeschreven. Is geen hogere wiskunde. Zodoende is het ook op alle apparatuur wat aan het klantnummer hangt, te bekijken.
Hoe weet je zeker dat video niet reeds verwijderd wordt als alle opnemers de video hebben gewist ?

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:49:
Hoe weet je zeker dat video niet reeds verwijderd wordt als alle opnemers de video hebben gewist ?
Wie zegt jou dat niemand de opname voor een heel jaar laat staan? Hier regelmatig te lang gestaan hoor, of net nog op het nippertje gekeken. Dus ja, de keren dat het gebeurt is... en dat geburt soms te vaak... zijn ze nog gewoon beschikbaar.

• W1ck1e
CreativeS schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:59:

Wie zegt jou dat niemand de opname voor een heel jaar laat staan? Hier regelmatig te lang gestaan hoor, of net nog op het nippertje gekeken. Dus ja, de keren dat het gebeurt is... en dat geburt soms te vaak... zijn ze nog gewoon beschikbaar.
Ik heb ook opnames die (bijna) een jaar oud zijn, dus dat klopt. Maar programma's die niemand opgenomen heeft of die iedere opnemer reeds heeft gewist hoeven geen ruimte bij ziggo te kosten. En dat kan zo maar veel ruimte zijn.

Die ziggo dus wel verspilt bij de volgende aanname:
Alles wat men uitzendt (en wat 'opneembaar' is voor de klant), blijft een jaar staan.

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 30-10-2025 14:09 ]

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:45
W1ck1e schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:05:
[...]

[...]
Dat is toch klein bier vergeleken bij de operationele kosten van Ziggo. 😜

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

[...]

Ik heb ook opnames die (bijna) een jaar oud zijn, dus dat klopt. Maar programma's die niemand opgenomen heeft of die iedere opnemer reeds heeft gewist hoeven geen ruimte bij ziggo te kosten. En dat kan zo maar veel ruimte zijn.

[...]
Het lijkt mij heel aannemelijk dat het veel goedkoper is om gewoon lekker alles op te slaan dan dat het bespaard om alleen op te slaan wat nodig is en volledig bugvrije software te maken en onderhouden die verwijderd wat niet nodig is.
Als in: de besparing op software development / manuren zullen veel groter zijn dat "een paar HDDs extra".

Edit/aanvulling:
Dit in lijn met het algemene gedachtengoed dat het goedkoper is om meer / betere hardware tegen een "probleem" aan te gooien dan dat het optimaliseren van performance / geheugengebruik oplevert. Hardware is (relatief) goedkoop als je het af zet tegen salaris etc etc.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 30-10-2025 14:26 ]

• CreativeS
  • Niet online

[...]
Aannames natrekken. Ieder zijn ding. Maar goed, het zal meer kosten om een onderscheid (in wat wel of wat niet op te nemen) te maken en ook dat is weer een - redelijk logische - aanname. Iets wat niet opgenomen is in de laatste momenten dat men kan kiezen voor opname, zal uiterlijk 7 dagen na uitzending (ivm terugkijken) verwijderd worden. Maar ook daar zit weer een dynamiek in.. niet alle zenders bieden terugkijken aan. Hmja, zo kan je nog hele dagen bezig gaan. Daar is het mij niet belangrijk genoeg voor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 30-10-2025 14:52 ]

• CreativeS
  • Niet online
Roetzen schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:24:
Dat is toch klein bier vergeleken bij de operationele kosten van Ziggo. 😜
_O-

• nafofella
Hoeveel tv streams kun je eigenlijk achter een aansluiting tegelijk hebben.
als ik 6 tv's thuis heb met 6 streamingboxen dan is dat geen probleem (als ik genoeg bandbreedte heb)
:+

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:44
CreativeS schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:23:
[...]

Een groot verschil was lange tijd dat je bij Ziggo middenin een programma op *opnemen* kon drukken en dan wordt het hele programma alsnog opgenomen. Dat was één van de grootste pluspunten. Dat kan bij KPN ook al een tijdje en ze hebben best wel een inhaalslag gemaakt. Voor TV hoef je niet zoveel te wennen. Ja, andere zenderindeling. Discovery zit op 15. Zodra KPN hier via FTTH is, zijn we weg. Wil graag weer terug zoals we het hadden met KPN.
Klopt dit is nu gelijk bij ziggo en kpn. Als je bij ziggo een serie opneemt dan neemt hij ook vanzelf het volgende seizoen van die serie op. Bij kpn neemt hij bij serie opname alleen het huidige seizoen op en moet je dus zelf goed in de gaten houden wanneer er een nieuw seizoen begint om de serie weer op te nemen. Dit vind ik een groot gemis bij kon.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:41
nafofella schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:29:
[...]

Denk niet dat dat tussen die paketten van ziggo uitmaakt maar de latency is dubbel zo hoog bij coax.
maar je moet wel op extreem hoog niveau willen spelen dat die 8 ms gaan uitmaken.
@Highfeed tegenwoordig heb jij toch een veel lagere latency via Ziggo?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:05
"Dubbel" lijkt me sowieso niet kloppen. Het is echt niet alsof de ping naar New York met glasvezel 85ms is, en met Ziggo 170ms. Die ligt bij Ziggo waarschijnlijk rond de 95ms.

[ Voor 3% gewijzigd door henk_dh op 30-10-2025 16:14 ]

• CreativeS
  • Niet online
edebee schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:42:
Klopt dit is nu gelijk bij ziggo en kpn. Als je bij ziggo een serie opneemt dan neemt hij ook vanzelf het volgende seizoen van die serie op. Bij kpn neemt hij bij serie opname alleen het huidige seizoen op en moet je dus zelf goed in de gaten houden wanneer er een nieuw seizoen begint om de serie weer op te nemen. Dit vind ik een groot gemis bij kon.
Maar dat is een keuze bij Ziggo. Je kunt ook alleen dat seizoen, of het huidige seizoen plus de nieuwere… of alle opnames. Of alle opnames op andere zenders of alleen op de gekozen zenders. Maar dat gemis van die opnamemogelijkheden bij KPN is voor ons geen dealbreaker.

• giovanni2903
nafofella schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:29:
[...]

ik heb mijn pc op de 2,5gbit/s poort van het modem en heb een ping van 8-10ms. gemiddeld gezien is het dus 2x zo hoog, maar is zo'n klein verschil merkbaar? ik denk het niet inderdaad

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 16:36
sdk1985 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:49:
[...]

@Highfeed tegenwoordig heb jij toch een veel lagere latency via Ziggo?
Ja, zit eigenlijk in games altijd onder de 10ms. En via zo’n speedtest hetzelfde. Maar goed, zoals hijzelf al aangeeft, verschil is zo goed als niet te merken.

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-11 21:43
Gisteren met ziggo contact gehad. Ik wilde ff een pauze van 2 maanden. Ik werd snel en netjes te woord gestaan. Bleek dat ik al 26 (!!!) Jaar klant was (eerst via UPC).. maar 2 maanden pauze.. absoluut niet mogelijk. Ok.. dan maar het abonnement na 26 jaar opzeggen. Geen probleem!! binnen 2 minuten geregeld.. alle hardware.. en dat is veel.. kan ik houden of naar de mileu straat.. maar ik wilde gelijk een nieuw abonnement afsluiten.. onmogelijk! Zucht...

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-11 21:43
Wat mij duidelijk is geworden is dat ziggo teveel abonnees heeft en blij is met alle opzeggingen

• SirMemeAlot
flyingdutchboy schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:54:
Gisteren met ziggo contact gehad. Ik wilde ff een pauze van 2 maanden. Ik werd snel en netjes te woord gestaan. Bleek dat ik al 26 (!!!) Jaar klant was (eerst via UPC).. maar 2 maanden pauze.. absoluut niet mogelijk. Ok.. dan maar het abonnement na 26 jaar opzeggen. Geen probleem!! binnen 2 minuten geregeld.. alle hardware.. en dat is veel.. kan ik houden of naar de mileu straat.. maar ik wilde gelijk een nieuw abonnement afsluiten.. onmogelijk! Zucht...
Als ze dit heel makkelijk maken zou iedereen z’n eigen abonnement opzeggen en een dag later z’n nieuwe pakket afsluiten met nieuwe klantenkorting :+

Daarnaast zou ik het gewoon weer eens proberen met black Friday, mogelijk komen er dan nog wel eens leuke kortingen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Hier nu storing bij Ziggo of via Ziggo. Kan wel op tweakers.net komen, maar TV (Next mini) werkt niet en heel veel andere websites ook niet. Denk bijvoorbeeld aan nu.nl, allestoringen.nl. Vaag hoor.
Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Overstappen, prijsvergelijking en aanbiedingen: [Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen