Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
gratiz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:56:
[...]

Niet? Aanbod in DLD is veel interessanter in mijn ogen.[Afbeelding]
Jezus... 4.45% voor 6 maanden. Dat zijn leuke percentages :9

Edit:
Dat is het Raisin aanbod in DE? :/

[ Voor 4% gewijzigd door Rockel83 op 08-01-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 19:42
Novax schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:06:
In navolging van bovenstaande alle Banca Progetto dalingen vanaf 15 januari:
  • 6 maanden: 4,00% naar 3,90%
  • 9 maanden: 4,00% naar 3,90%
  • 1 jaar: 4,10% naar 4,00%
  • 2 jaar: 4,10% naar 4,00%
  • 3 jaar: 4,10% naar 4,00%
Dat die een krediet status heeft van BBB maakt niet vanwege het deposito garantiestelsel?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
maartentmm schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:14:
[...]
Dat die een krediet status heeft van BBB maakt niet vanwege het deposito garantiestelsel?
Veel banken bij Raisin hebben een soortgelijke rating, of helemaal geen rating. Denk ook dat Raisin daarom de rating van de indiviuele banken niet weergeeft. Als je bij Raisin spaart moet je daarom wel vertouwen op het DGS. Italië heeft dan weer niet de hoogste rating als land en dat zou een reden kunnen zijn om niet bij Italiaanse banken te sparen bij Raisin

Ter verduidelijking: de rating die Raisin weergeeft is die van het land, niet van de bank

[ Voor 28% gewijzigd door Novax op 08-01-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 19:42
Novax schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:22:
[...]

Veel banken bij Raisin hebben een soortgelijke rating, of helemaal geen rating. Denk ook dat Raisin daarom de rating van de indiviuele banken niet weergeeft. Als je bij Raisin spaart moet je daarom wel vertouwen op het DGS. Italië heeft dan weer niet de hoogste rating als land en dat zou een reden kunnen zijn om niet bij Italiaanse banken te sparen bij Raisin

Ter verduidelijking: de rating die Raisin weergeeft is die van het land, niet van de bank
ik kan dus gerust 20k storten?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 12:56
Die rendement-rekentool bij de deposito-keuzepagina op de site van Raisin, houdt die rekening met het feit of de betreffende bank rente-op-rente toepast of dat die bank dat niet doet. Dit omdat er naast de rendementsbedragen een disclaimer staat die er als volgt uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/203xiZkwJBKs13Bwbg99iplYMag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iBmrSDcEjO0kmWfhn9xUNXtj.jpg?f=user_large

Edit: zelf de rekenmachine er even bijgepakt.... jawel, daar wordt rekening mee gehouden.

[ Voor 8% gewijzigd door rowicom op 08-01-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
gratiz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:05:
[...]

Ik gok dat er meer aan de hand is. Mijn aanvragen staan al sinds 15 december open. Er wordt niks doorgestuurd naar partnerbanken. Volgens de klantenservice staat alles goed. Ze hebben de vraag uitstaan bij de technische dienst, en die reageert niet.....
Wat zou er aan de hand noeten zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
maartentmm schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:31:
[...]
ik kan dus gerust 20k storten?
Als je vertouwen hebt dat het DGS van Italië werkt mocht Banca Progetto omvallen dan wel. Een BBB rating is wel de laagste van de nog goede ratings en staat voor aanvaardbare kwaliteit maar gevoelig voor de economische omstandigheden. En daarbij moet je natuurlijk ook nog vertrouwen hebben in de kredietbeoordelaars zelf dat die hun werk goed doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-07 16:02
RobertMe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:08:
In de AV staat dat ze in de eerste week van januari de rente uitkeren.
Veel instellingen en bedrijven in Italië voeren maar weinig tot geen activiteiten vanaf de kerst tot en met 6 januari (Epifania = driekoningen en het verschijnsel la Befana). Dan is het nog weekend. Heb je na komende week nog geen rente bijgeschreven dan moet je mogelijk in actie komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
OttiglioM schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:02:
[...]

Veel instellingen en bedrijven in Italië voeren maar weinig tot geen activiteiten vanaf de kerst tot en met 6 januari (Epifania = driekoningen en het verschijnsel la Befana). Dan is het nog weekend. Heb je na komende week nog geen rente bijgeschreven dan moet je mogelijk in actie komen......
Dat zou het verklaren. Blijft het wel gek dat ze "beloften" doen die ze niet nakomen. En als dit de reden is dan is dat best "voorspelbaar", als in: zet dan " in de eerste twee weken" of zo. Want met "tot 6 januari niet werken" is die "eerste week" toch echt al bijna om (ook andere jaren / met 1 januari op een andere dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 13:57
rowicom schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:47:
Die rendement-rekentool bij de deposito-keuzepagina op de site van Raisin, houdt die rekening met het feit of de betreffende bank rente-op-rente toepast of dat die bank dat niet doet. Dit omdat er naast de rendementsbedragen een disclaimer staat die er als volgt uitziet:
[Afbeelding]

Edit: zelf de rekenmachine er even bijgepakt.... jawel, daar wordt rekening mee gehouden.
Ik heb 2 maal een 1-jaars deposito gehad bij InBank. Beide keren betaalden ze meer uit dan verwacht / op de calculatie stond bij Raisin, misschien omdat er een dag extra gebruikt werd - openen en sluiten op dezelfde datum (bijv 28 sep).. Mogelijk dat dat de reden is dat Raisin een slag om de arm houdt.
Met een hoger resultaat heb ik toen niet geklaagd.

Volgens mij is die calculator ergens vorig jaar na wat issue een keer aangepast - lijkt nu i.i.g. correct.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 08-01-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een bankafschrift met o.a. je naam en adresgegevens bij Advanzia? De afschriften die je kunt downloaden zijn niet heel gedetailleerd en op e-mail wordt tot op heden ook eigenlijk niet gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-07 15:11
Frankenstein schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:07:
[...]
CEB: de voorwaarden staan voortijdig beëindigen (tegen boete) niet expliciet toe.

CKV: de communicatie is tegenstrijdig en dit is al geruime tijd het geval. Daar ga ik mijn handen gewoon niet aan branden. Raisin i.s.m. CKV bieden gewoon niet op een eenduidige manier meerjarige deposito's aan.
Je herhaalt hier wat je reeds gezegd had maar gaat niet in op mijn suggestie: als je deze zaken zeker wil weten kun je beter contact opnemen met beide banken zelf. Qua CEB zal dat wellicht niet veel helpen, de kwestie met CKV is eenvoudig op te helderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-02 09:48
De afgelopen weken een aantal deposito's mogen openen om een ladder te creëren. In mijn zoektocht naar informatie over toekomstverwachtingen, kom ik steeds artikelen tegen waarin verondersteld wordt dat de rente in 2024, 2025 nog wel eens zou kunnen oplopen. Hier een voorbeeld van een website.
https://www.spaarrentesve...t/spaarrente-verwachting/
Toch lees ik hier op het forum juist het tegengestelde. Heb het idee dat hier de gemiddelde mening is dat de rentestand z'n hoogste punt heeft bereikt. Kan iemand mij uitleggen waarom de meningen zo verschillend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:20
Rockel83 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:18:
In het algemeen ben ik best erg positief over Openbank. Maar sommige dingen mogen echt wel beter. Wanneer ik een bedrag overmaak of ontvang kan ik nergens een rekeningnummer vinden. Ook niet op de website. Misschien kijk ik er wel gewoon grandioos overheen...

Bij overboeken kun je trouwens wel een mail ontvangen, maar daar is dan slechts het laatste deel van het IBAN zichtbaar. Niet heel handig als je achteraf nog iets wilt nakijken of controleren...
Bij overboekingen uit ( website) wordt het rekeningnummer vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
rechtsherstel schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:24:
[...]
Bij overboekingen uit ( website) wordt het rekeningnummer vermeld.
Voor het geval ik toch echt iets over het hoofd mocht zien (en wellicht nog steeds), ben ik weer naar de website gegaan. Ik zie bij uitgaande transacties toch echt geen rekeningnummers.

Dit is alle info die ik krijg te zien bij een overboeking:

"
Overboeking Ten Gunste Van ***** Referentie Test -***,00 € ***,00 €
Gedetailleerde informatie
Type transactie: OVERBOEKING TEN GUNSTE VAN ***** REFERENTIE Test
Valutadatum: 23 Okt. 2023
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

Jeff5 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:24:
De afgelopen weken een aantal deposito's mogen openen om een ladder te creëren. In mijn zoektocht naar informatie over toekomstverwachtingen, kom ik steeds artikelen tegen waarin verondersteld wordt dat de rente in 2024, 2025 nog wel eens zou kunnen oplopen. Hier een voorbeeld van een website.
Toch lees ik hier op het forum juist het tegengestelde. Heb het idee dat hier de gemiddelde mening is dat de rentestand z'n hoogste punt heeft bereikt. Kan iemand mij uitleggen waarom de meningen zo verschillend zijn?
Inflatie neemt af, dus CEB zal rente niet gaan verhogen. Dus de vooruitzichten zijn dat de rentes gaan dalen. Dat zie je al gebeuren bij de hypotheekrente. Euribor is namelijk ook lager geworden.

Zelfs hier staan boven je post overzichtje s van dalende rente aanbiedingen.

Die website waar je naar verwijst heeft in dat stuk wel meer oudere info staan.

Ik zou als ik jou was je niet door 1 affiliate website laten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43
Had een deposito verzoek lopen bij Progetto, deze gestopt en bij Haitong maar aangevraagd..
Vanwege dat ik na controle meer dan 100k bij Progetto zou hebben als ik de uit te keren rente mee tel (bij faillissement ) en de rente dus per de 15e omlaag gaat.. de laatste keer hebben ze er ook te lang over gedaan met openen, en liep ik rente mis (welke ze lijken gecompenseerd te hebben zonder reactie te geven op de vraag)

Alleen ff in de zomer een woonplaatsverklaring opvragen, dat is wat minder, maar toch nog 0% dan

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:20
Rockel83 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 01:11:
[...]

Voor het geval ik toch echt iets over het hoofd mocht zien (en wellicht nog steeds), ben ik weer naar de website gegaan. Ik zie bij uitgaande transacties toch echt geen rekeningnummers.

Dit is alle info die ik krijg te zien bij een overboeking:

"
Overboeking Ten Gunste Van ***** Referentie Test -***,00 € ***,00 €
Gedetailleerde informatie
Type transactie: OVERBOEKING TEN GUNSTE VAN ***** REFERENTIE Test
Valutadatum: 23 Okt. 2023
"
Je moet niet bij TRANSACTIES kijken maar bij OVERBOEKINGEN. Bovenaan de webpagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Anadolu Bank heeft per vandaag op al hun spaarrekeningen de rente verlaagd.

Vrij opneembaar met 0,20%. Nu 2,25% (Alfa Spaarrekening, Alfa Rente Direct Spaarrekening) en 2,30% (Alfa Slimmer Sparen = geen bankafschriften) - het gaat hier om de effektieve rente.

De deposito's:
1, 1,5 en 2 jaar: 3,50% => 3,25% (-0,25%)
2 t/m 8 jaar: 3,50% => 3,00% (-0,50%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:43
GroteVoet459 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:27:
Anadolu Bank heeft per vandaag op al hun spaarrekeningen de rente verlaagd.

Vrij opneembaar met 0,20%. Nu 2,25% (Alfa Spaarrekening, Alfa Rente Direct Spaarrekening) en 2,30% (Alfa Slimmer Sparen = geen bankafschriften) - het gaat hier om de effektieve rente.

De deposito's:
1, 1,5 en 2 jaar: 3,50% => 3,25% (-0,25%)
2 t/m 8 jaar: 3,50% => 3,00% (-0,50%)
Vlak voor 17.00 uur gisterenmiddag had ik dat al gezien. Het lukte niet meer om een depo te openen met de oude rente. Dan maar vandaag bij Yapi Kredi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 15:21

fjs

PSN: ftltc

Er is toch helemaal geen renteverlaging geweest van de Europese bank. Waarom moet alles nu naar naar beneden terwijl Duitsland nog steeds hoge rente's heeft.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
fjs schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:06:
Er is toch helemaal geen renteverlaging geweest van de Europese bank. Waarom moet alles nu naar naar beneden terwijl Duitsland nog steeds hoge rente's heeft.
Omdat bijna alle financiele beslissingen worden gedaan op basis van verwachtingen, niet om wat nu of geweest is. En de verwachting is dat de verhogingen van de ECB voorlopig voorbij zijn en dat het meer richting verlaging gaat. Overigens gaan de rentes in Duitsland ook omlaag. Maar door meer concurrentie van banken is de rente daar hoger dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
fjs schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:06:
Dat klopt. De hints van de ECB afgelopen tijd:
- september 2023 => laatste verhoging rente
- oktober 2023 => ECB: geen verhogingen rente meer komende tijd
- december 2023 => ECB: inflatie zal komende jaren langzaam dalen, sluit daling rente in 2024 niet uit, VS verlaagt rentes
- januari 2024 => inflatie is lager dan verwacht

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jeff5 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:24:
Een bewering (dat wat je leest) hoeft niet gelijk te zijn aan een mening (dat wat die persoon denkt). Reden hiervoor kan zijn dat die persoon jou iets wil doen geloven. Vanwege belangen. Ik ga er vanuit dat achter berichten hier op tweakers minder belangen spelen (of minder van invloed zouden zijn) dan bij bepaalde websites (ik bedoel niet noodzakelijkerwijs de hier genoemde vergelijkingsite). Ik denk dan eerder aan finfluencers.
Daarnaast hoeft een mening ook niet altijd juist te zijn, dat kan natuurlijk ook nog. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 09-01-2024 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 10:31
Ik vind het jammer dat ze bij Raisin alleen Europese deposito's aanbieden.

In de VS staat de rente nog een stuk hoger dan hier in Europa...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:11
marktweakt schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:32:

Maar dan heb je geen Europese dekking (DGS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En conversie naar andere valuta, waardoor je na het terugwisselen naar euro's potentieel minder geld over hebt dan waar je mee begon.

Dan kun je net zo goed gaan sparen in Turkije tegen 50% op je Lira's oid ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
@dutchgio Ja dat klopt, maar er zijn ook mensen met een wat hogere risicotolerantie onder ons ;-)

Daarnaast moet je de zekerheid die het DGS biedt ook niet overschatten. Zeker niet als er weer een echte financiële bankencrisis komt. Het is hier offtopic, maar in het DGS topic heb ik hier al het een en ander over geschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
marktweakt schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:42:
@dutchgio Ja dat klopt, maar er zijn ook mensen met een wat hogere risicotolerantie onder ons ;-)

Daarnaast moet je de zekerheid die het DGS biedt ook niet overschatten. Zeker niet als er weer een echte financiële bankencrisis komt. Het is hier offtopic, maar in het DGS topic heb ik hier al het een en ander over geschreven.
De laatste financiële crisis begon anders in de VS. En ik vraag mij af of Europeanen die in de VS spaarden toen geld hebben teruggezien voor hun verloren dollars.
110% garantie heb je natuurlijk nooit. Maar in dit topic wordt al getwijfeld of je je geld wel terug krijgt als je bij bv een Italiaanse bank spaart (en het DGS te klein zou zijn). Maar het risico op "geld niet terug krijgen" is bij de VS waarschijnlijk vele malen hoger.

En daarnaast vraag ik mij af hoe de belastingdienst sparen in de VS ziet. Lijkt mij eerder een overige bezitting dan sparen. Dus dan valt het onder het hogere belastingtarief en kun je net zo goed beleggen (in obligaties als je lager risico wilt). Of zelfs sparen in een geldmarktfonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje

Genoeg manieren om rente te krijgen op US dollars. O.a. Wise, IBKR en vast nog andere manieren. Wel oppassen met de peildatum natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marktweakt
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Genoeg manieren om rente te krijgen op US dollars. O.a. Wise, IBKR en vast nog andere manieren. Wel oppassen met de peildatum natuurlijk.
IBKR zou ik je niet aanraden als je wilt sparen in US$. Ze steken een flink deel van de rente in hun eigen zak (voor niet-professionele beleggers) en daarnaast val je als Europeaan onder het Ierse belastingregime met hele hoge eisen om de bronheffing terug te kunnen brengen. Ik ben al jaren klant bij hun maar niet om te sparen.

Wise zal ik eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:50
Wise is een geldmarktfonds en geen spaarrekening toch?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06 11:44
Interessant mailtje net van TradeRepublic over hun gratis VISA-kaart met een 1% saveback. Begrijp ik het goed dat ik dus 4% rente krijg over de eerste 50k die ik bij hen heb staan en dat ik daar dan een gratis debitcard aan kan koppelen waarmee ik ook nog eens 1% terugkrijg op alles wat ik uitgeef? M.a.w. als ik 1000 euro spendeer met die kaart, wordt er maar 990 euro afgeschreven van mijn spaarsaldo? Of werkt dit anders? Want ik zie ook dat ze round-up aanbieden voor kaartbetalingen waarbij het te veel in rekening gebrachte bedrag dan naar de spaarrekening gaat. Maar ik lees wel dat "Users also have the option to round up payments, directing spare change into a diverse range of assets."

https://financefeeds.com/...k-reward-per-transaction/

[ Voor 15% gewijzigd door HarryHaver op 09-01-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryHaver
Zijn er hier trouwens veel mensen die hun ETF's hebben verkocht en alles op spaarrekeningen hebben staan? Recentelijk zijn mijn ETF's flink omhoog gegaan (10% in de laatste maanden schat ik) maar ik weet niet of de spaarrente of spaardeposito's nu niet aantrekkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:02

sanook

_/-\o_

HarryHaver schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:40:
Zijn er hier trouwens veel mensen die hun ETF's hebben verkocht en alles op spaarrekeningen hebben staan? Recentelijk zijn mijn ETF's flink omhoog gegaan (10% in de laatste maanden schat ik) maar ik weet niet of de spaarrente of spaardeposito's nu niet aantrekkelijker zijn.
Ik heb wel op het punt gestaan om dit te doen (rond september 2023) maar toch niet gedaan en ben daar nu wel tevreden over. Was voor mij even moeilijk om het als langere termijn investering te zien (10 jaar plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39
HarryHaver schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:37:
Interessant mailtje net van TradeRepublic over hun gratis VISA-kaart met een 1% saveback. Begrijp ik het goed ...
Zoals ik het begrijp gaan de 1% "saveback" en eventuele Round-up-benefits naar een spaarplan naar keuze -niet naar je cashbalance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:51
Technische problemen bij Raisin lijken weer terug of nog niet voorbij. Zowel op de website als in de applicatie klopt mijn totale saldo wel en zie ik ook de juiste optelling van deposito's en spaarrekening maar bij doorklikken naar specifieke productgroepen (deposito's of spaarrekeningen) mis ik zowel een spaarrekening als een deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
JdJtA schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:30:
Technische problemen bij Raisin lijken weer terug of nog niet voorbij. Zowel op de website als in de applicatie klopt mijn totale saldo wel en zie ik ook de juiste optelling van deposito's en spaarrekening maar bij doorklikken naar specifieke productgroepen (deposito's of spaarrekeningen) mis ik zowel een spaarrekening als een deposito.
In de app mis ik 2 deposito's, van beide dezelfde bank, en als ik op de website raisin.nl wil inloggen krijg ik de weltsparen.de pagina. Na inloggen als alles wel weer gewoon in NL, maar mis ik dezelfde bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 15:51
GroteVoet459 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:38:
[...]

In de app mis ik 2 deposito's, van beide dezelfde bank, en als ik op de website raisin.nl wil inloggen krijg ik de weltsparen.de pagina. Na inloggen als alles wel weer gewoon in NL, maar mis ik dezelfde bank.
Nu je het zegt: de producten die ik mis zijn allebei van Nordax. Ik krijg de afgelopen dagen als ik naar de website ga ook willekeurig de Franse, Duitse of Nederlandse website. Lijkt dus nog niet heel soepel te gaan. Hopen dat de overboeking die ik heb gedaan geen (extra) vertraging oploopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Stijging bij BluOr Bank AS uit Letland:
  • 6 maanden deposito: 3,26% naar 4,00%
  • 9 maanden deposito: 3,45% naar 3,90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:07
JdJtA schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:45:
Nu je het zegt: de producten die ik mis zijn allebei van Nordax.
Hier werkt alles zoals het hoort, zowel in de app (android) als op de website in de browser. Ook met producten van Nordax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
marktweakt schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:33:
[...]

IBKR zou ik je niet aanraden als je wilt sparen in US$. Ze steken een flink deel van de rente in hun eigen zak (voor niet-professionele beleggers) en daarnaast val je als Europeaan onder het Ierse belastingregime met hele hoge eisen om de bronheffing terug te kunnen brengen. Ik ben al jaren klant bij hun maar niet om te sparen.

Wise zal ik eens naar kijken.
Verder zijn er ook banken waar je in dollars kan sparen. Vroeger in ieder geval bij Yapi Kredi en Garanti. Of ze dat nog steeds aanbieden weet ik niet. Ook buitenlandse banken zijn een mogelijkheid, als ze tenminste NL klanten accepteren. Ik geloof dat er in VK een mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
rechtsherstel schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:16:
[...]
Je moet niet bij TRANSACTIES kijken maar bij OVERBOEKINGEN. Bovenaan de webpagina.
Gevonden inderdaad, bedankt! Keek er dus helemaal overheen. Zat gewoon bij de rekeningen tussen de transacties te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Ook bij Revolut en Bunq (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 13:44
.NCK schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:10:
Heeft iemand ervaring met het verkrijgen van een bankafschrift met o.a. je naam en adresgegevens bij Advanzia? De afschriften die je kunt downloaden zijn niet heel gedetailleerd en op e-mail wordt tot op heden ook eigenlijk niet gereageerd.
Ja, ik heb ze per mail gevraagd een statement inclusief deze gegevens te verstrekken. Ik kreeg een ticketnummer terug en een week later een e-mail dat ik een brief zou ontvangen. Die brief had mijn gegevens in de aanhef en een screenshot van de PDF statement :X

Dat was voldoende voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
catchingfire schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Zoals ik het begrijp gaan de 1% "saveback" en eventuele Round-up-benefits naar een spaarplan naar keuze -niet naar je cashbalance.
Ik lees deze zin wel alsof die 1% teruggaat naar je cashbalance. Is dat niet hetzelfde als je saving plan? "This card offers users a 1 percent Saveback reward for every transaction, channeling funds directly back into their savings plans. Users also have the option to round up payments, directing spare change into a diverse range of assets."

Die round-up gaat dan uiteraard niet naar je saving plan, want dat kan natuurlijk niet als je betaling daar al uit komt en dit extra geld is dat apart wordt gezet. Ik vermoed dat dat dan dus geïnvesteerd wordt in het een of ander.

Ik moet zeggen dat het dan wel erg aantrekkelijk wordt om te sparen bij TR, als je ook nog een debitkaart hebt die gelinkt is aan je spaartegoed, waarbij je ook nog geld terugkrijgt als je het uitgeeft.

[ Voor 10% gewijzigd door HarryHaver op 09-01-2024 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HarryHaver schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:33:
[...]

Ik lees deze zin wel alsof die 1% teruggaat naar je cashbalance. Is dat niet hetzelfde als je saving plan? "This card offers users a 1 percent Saveback reward for every transaction, channeling funds directly back into their savings plans. Users also have the option to round up payments, directing spare change into a diverse range of assets."

Die round-up gaat dan uiteraard niet naar je saving plan, want dat kan natuurlijk niet als je betaling daar al uit komt en dit extra geld is dat apart wordt gezet. Ik vermoed dat dat dan dus geïnvesteerd wordt in het een of ander.

Ik moet zeggen dat het dan wel erg aantrekkelijk wordt om te sparen bij TR, als je ook nog een debitkaart hebt die gelinkt is aan je spaartegoed, waarbij je ook nog geld terugkrijgt als je het uitgeeft.
Dit stond in de e-mail die ik vandaag kreeg:
Verdien 1 % Saveback bij kaartbetalingen voor een periodieke belegging.

Dus ik denk dat je die 1% automatisch moet beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
Z___Z schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Dit stond in de e-mail die ik vandaag kreeg:
Verdien 1 % Saveback bij kaartbetalingen voor een periodieke belegging.

Dus ik denk dat je die 1% automatisch moet beleggen.
Ok, nou op zich ook wel interessant, aangezien je die 1% anders gewoon kwijt bent, dus gratis aandelen in principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
HarryHaver schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:40:
Zijn er hier trouwens veel mensen die hun ETF's hebben verkocht en alles op spaarrekeningen hebben staan?
Gelukkig niet. Dit soort market timing kost meestal rendement. Zie ook de topic start hier: Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:36

QAI

RobertMe schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 11:01:
[...]

De laatste financiële crisis begon anders in de VS. En ik vraag mij af of Europeanen die in de VS spaarden toen geld hebben teruggezien voor hun verloren dollars.
110% garantie heb je natuurlijk nooit. Maar in dit topic wordt al getwijfeld of je je geld wel terug krijgt als je bij bv een Italiaanse bank spaart (en het DGS te klein zou zijn). Maar het risico op "geld niet terug krijgen" is bij de VS waarschijnlijk vele malen hoger.

En daarnaast vraag ik mij af hoe de belastingdienst sparen in de VS ziet. Lijkt mij eerder een overige bezitting dan sparen. Dus dan valt het onder het hogere belastingtarief en kun je net zo goed beleggen (in obligaties als je lager risico wilt). Of zelfs sparen in een geldmarktfonds.
Begin vorig jaar 3 Amerikaanse banken omgevallen, zelfs spaarders die meer dan de Amerikaanse DGS hadden liggen (250K) kregen al hun spaargeld terug. Er werd geld bijgedrukt om een algehele domino effect bankrun te voorkomen. De gedachte bij centraal bankiers is dus waarschijnlijk: inflatie creëren is minder belangrijk dan het omvallen van grote banken en zo een wereldwijde economische crisis ontwaken.

Ik durf niet hardop te beweren dat mocht er een grote EU systeem bank omvallen dat de EU dezelfde maatregelen zou nemen, maar sluit het zeker niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Denhaag
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 18:55
Volgens mij hebben ze Lehman Brothers wel om laten vallen in 2008.

Wiskunde is de taal van de natuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QAI
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:36

QAI

Klopt, ik had het ook over vorig jaar, niet 2008.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hans Denhaag schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 15:19:
Volgens mij hebben ze Lehman Brothers wel om laten vallen in 2008.
Dat was een investeringsbank en geen retail bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
JdJtA schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:30:
Klopt, het lijkt erop dat transacties op 2-1-2024 met in ieder geval Klarna en Nordax bank zijn mislukt en nog dezelfde dag opnieuw zijn gedaan. Ik zie 2x dezelfde transactie in mijn transactie-log.

Ik hoop toch wel dat ze goede backups hebben bij Raisin :?

Ik heb toch voor de zekerheid maar even mijn transactie-log gedownload.

Wel slecht dat er op hun storingen pagina: https://www.raisin.nl/storingen-onderhoud/ hier helemaal niets over staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efpee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:09
Oke, Raisin kan soms wel snel handelen.

Vandaag om 11:05 een aanvraag ingediend voor InBank, 2 jaar deposito tegen 3,75%.
Het geld stond al op mijn Raisin rekening. Om 11:15 was de rekening geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:24
Novax schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:17:
[...]

Omdat bijna alle financiele beslissingen worden gedaan op basis van verwachtingen, niet om wat nu of geweest is. En de verwachting is dat de verhogingen van de ECB voorlopig voorbij zijn en dat het meer richting verlaging gaat. Overigens gaan de rentes in Duitsland ook omlaag. Maar door meer concurrentie van banken is de rente daar hoger dan hier.
Maar ook de variabele rentes gaan al omlaag zo te zien, dat is op zich wel wat vreemd.
Wel zal de verwachting voor de toekomst dalende zijn, maar voor nu zijn de marktrentes van kortlopende leningen nog hoog.
Sterker nog, het geldmarktfonds die Revolut aanhoudt staat op een hoogtepunt: 4,01% exclusief kosten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JohanNL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:09:
[...]
Maar ook de variabele rentes gaan al omlaag zo te zien, dat is op zich wel wat vreemd.
CKV bij Raisin met 3,50% was denk ik een uitschieter en verder heeft alleen Nordax een kleine verlaging aangekondigt, maar Distingo is vandaag weer omhoog gegaan. Maar de rentes bij spaarrekeningen van Raisin zijn ook een gevolg van concurrentie tussen de banken op het platform, kijk maar naar diezelfde banken op de Duitse Raisin https://www.weltsparen.de/tagesgeld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:42
efpee schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:09:
Oke, Raisin kan soms wel snel handelen.

Vandaag om 11:05 een aanvraag ingediend voor InBank, 2 jaar deposito tegen 3,75%.
Het geld stond al op mijn Raisin rekening. Om 11:15 was de rekening geopend.
CKV via Raisin is een stuk minder snel. Op 28 december aangevraagd, nu nog steeds 'in behandeling' bij CKV. Gelukkig heb ik het met het minimumbedrag van 1K geopend. En inmiddels is hun rente alweer omlaag van 3,5 naar 3,3% dus ik zal er uiteindelijk weinig gebruik van gaan maken.
(Al mijn andere aanvragen vorig jaar gingen overigens wel snel, het is tot nu toe alleen CKV die traag is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Verdere dalingen bij Nordax vanaf 15 januari:
  • 6 maanden deposito: 3,65% naar 3,60%
  • 1 jaar deposito: 3,75% naar 3,65%
  • 2 jaar deposito: 3,50% naar 3,40%
en bij SME bank ook vanaf 15 januari:
  • 1 jaar deposito: 3,90% naar 3,65%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
En dalingen van deposito rentes bij Inn Bank vanaf 12 januari:
  • 6 maanden: 3,60% naar 3,50%
  • 1 jaar: 3,70% naar 3,60%
  • 2 jaar: 3,75% naar 3,45%
  • 3 jaar: 3,75% naar 3,35%
  • 4 jaar: 3,50% naar 3,20%
  • 5 jaar: 3,50% naar 3,20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:55:
Verdere dalingen bij Nordax vanaf 15 januari:
  • 6 maanden deposito: 3,65% naar 3,60%
  • 1 jaar deposito: 3,75% naar 3,65%
  • 2 jaar deposito: 3,50% naar 3,40%
Ik heb in juli Nordax 9 maanden aangevraagd, 3,80%. Geld moest van een ander deposito komen en in de week "wachten" verlaagde Nordax (maar mijn aanvraag kwam nog net goed door). Tijd daarna hebben ze paar keer verhoogd en op een gegeven moment ook nipt er overheen gegaan. Tegen de tijd dat mijn deposito afloopt in april zal de rente kijkende naar de huidige (/nu aanstaande) dus alweer fors lager zijn. Het kan dus hard gaan, en vaak veranderen, in de tijd van 9 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe kan ik mijn email adres bij Consors wijzigen? Ik ben ingelogd maar zie nergens mijn profielgegevens staan.

Edit : Gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door Harbo op 09-01-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Gaat dat afsluiten en op korte termijn weer opnieuw openen een beetje soepel bij Advancia? Geloof dat er wat mensen problemen mee hadden of dat het niet opschoot.

Mijn actierente loopt nu t/m 28-02, maar die nieuwe aanbieding van actierente loopt nu t/m 31-01 (geen flauw idee of die verlengt gaat worden).
Heb nu wat spaarrekeningen op Raisin geopend en zit er eigenlijk aan te denken om morgen de Advanzia rekening leeg te trekken en tijdelijk alles op CKV te zetten om zo weinig mogelijk verlies te hebben, de Advanzia rekening te sluiten en een week voor einde januari nog snel een nieuwe rekening te openen en het geld weer terug te storten (indien mogelijk).

Zijn 2 weken dan genoeg om te sluiten en opnieuw aan te vragen? Zo niet, dan kan ik het beter nog die laatste 1.5 maand laten staan.

Tegen die tijd is er dan misschien ook wat meer duidelijk of ze de actie weer gaan verlengen. Zo ja, dan is het misschien wel leuk om even tot februari te wachten met storten om dat extra maandje weer mee te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-07 20:17
sverzijl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:36:
[...]

CKV via Raisin is een stuk minder snel. Op 28 december aangevraagd, nu nog steeds 'in behandeling' bij CKV. Gelukkig heb ik het met het minimumbedrag van 1K geopend. En inmiddels is hun rente alweer omlaag van 3,5 naar 3,3% dus ik zal er uiteindelijk weinig gebruik van gaan maken.
(Al mijn andere aanvragen vorig jaar gingen overigens wel snel, het is tot nu toe alleen CKV die traag is)
Gisteren heeft Raisin mijn gegevens doorgezet naar CKV, nog altijd in behandeling.
Vandaag gebeld met CKV maar kreeg niemand te pakken.
Morgen is het de laatste dag om in aanmerking te komen voor de hogere rente. Als ik geen bevestiging krijg dan zal ik mijn aanvraag intrekken en bij Orange een jaar deposito aanvragen.

Ook al bestaat er een kans dat CKV alsnog mij een hogere rente geef omdat ze zien dat de aanvraag vanuit Raisin wel op tijd is binnengekomen.
Iemand ervaring hiermee met CKV? Of zeggen ze, het boeit ons niet wanneer wij iets van Raisin ontvangen, zodra wij klaar zijn met jou dossier dan kijken we op die dag wel naar de rentestand.
Jah lkkr makkelijk, lkkr wachten totdat het zakt dan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hoihoi66 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:26:
Vandaag gebeld met CKV maar kreeg niemand te pakken.
Wacht wat? Je hebt CKV gebeld? Dat die de telefoon niet opnemen kan ik wel inkomen. Die willen namelijk helemaal niks met je van doen hebben :+.
Daarom besteden ze juist alles uit aan Raisin, en Raisin is jou aanspreekpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
RobertMe schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:51:
[...]

Wacht wat? Je hebt CKV gebeld? Dat die de telefoon niet opnemen kan ik wel inkomen. Die willen namelijk helemaal niks met je van doen hebben :+.
Daarom besteden ze juist alles uit aan Raisin, en Raisin is jou aanspreekpunt.
Zo dacht ik ook toen ik in de wacht stond 😅. Maar ik kon kiezen, druk 1 voor vragen over een nieuwe lening/lopende lening of druk op 2 voor vragen over uw deposito.
Als ik 1 had gedrukt had ik wss gelijk iemand aan de lijn 😁.
Maar drukte ook op NL ipv FR. Misschien was dat het hoor.

niet geschoten…..

Maar jah ik wacht het nog even af.

[ Voor 22% gewijzigd door hoihoi66 op 09-01-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Oh, Anadolubank is ook redelijk met rente gezakt op de vrij opneembare spaarrekening zie ik zojuist. 0.20%...

[ Voor 22% gewijzigd door Rockel83 op 09-01-2024 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:55
Pistachenootje schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:13:
[...]

Verder zijn er ook banken waar je in dollars kan sparen. Vroeger in ieder geval bij Yapi Kredi en Garanti. Of ze dat nog steeds aanbieden weet ik niet. Ook buitenlandse banken zijn een mogelijkheid, als ze tenminste NL klanten accepteren. Ik geloof dat er in VK een mogelijkheid is.
Dollarrekening vrij opneembaar
Yapi Kredi 3%
Garantibank 1,5%
Nederlands DGS

Heb je het over het VK, dan kunnen we het ook hebben over sparen in GBP... (kan ook bij Yapi Kredi, 2,5% voor 1 jaar vast).

[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 09-01-2024 23:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Rockel83 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:59:
Gaat dat afsluiten en op korte termijn weer opnieuw openen een beetje soepel bij Advancia?
Aantal maanden geleden rekening opgezegd bij Advanzia was binnen 2 dagen geregeld, vorige week wederom opgezegd maar na 1 week (en 1 herinnerings mail) nog niets gehoord....
Bij Raisin schiet het ook niet op. Deposito bij Banca Progetto en spaarrekening bij CKV nu ook al week mee bezig. Schiet allemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
sanook schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:55:
[...]

Aantal maanden geleden rekening opgezegd bij Advanzia was binnen 2 dagen geregeld, vorige week wederom opgezegd maar na 1 week (en 1 herinnerings mail) nog niets gehoord....
Bij Raisin schiet het ook niet op. Deposito bij Banca Progetto en spaarrekening bij CKV nu ook al week mee bezig. Schiet allemaal niet op.
Het is dus een beetje "hit or miss" als ik dit zo hoor...
Je hebt per mail een aanvraag ingediend om het account te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
hoihoi66 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:18:
[...]
Zo dacht ik ook toen ik in de wacht stond 😅. Maar ik kon kiezen, druk 1 voor vragen over een nieuwe lening/lopende lening of druk op 2 voor vragen over uw deposito.
Als ik 1 had gedrukt had ik wss gelijk iemand aan de lijn 😁.
Gewoon bellen inderdaad. Dat CKV internationaal uitbesteedt aan Raisin betekent niet dat ze ineens niemand meer te woord willen staan.

Edit: oh wacht je wil over een individueel geval communiceren. Hmm ja dan geef ik je minder kans. Maar niet geschoten is altijd mis. Ik dacht dat het ging over de rente op rente vraag.

[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 10-01-2024 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:58
Hier ging het snel bij Raisin, account geopend, in het weekend geld gestort en vanavond bericht dat de Orange Bank deposito is geopend. Precies op tijd nog voor de 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03:08
Enorme dalingen bij CEB, zoals altijd zonder aankondiging daar.
Volgens mij is alleen de 1 jaar ongewijzigd op 3,25%.
2jr naar 2,75, ik meen dat dit 3,35 was
3jr naar 2,45 van 3,45
7jr naar 2,30, was 3,50(welke vlg mij redelijk populair was ivm de mogelijkheid tot maandelijkse rente-uitbetaling)

Ik had verwacht dat er verdere dalingen zouden volgen, ook een paar keer gepost, maar zo hard had ik nou ook weer niet verwacht. Met name de 3jr en langer, tot wel 1,20%.

Hiermee komen zij met de langere deposito's dus onder LPB e.a. zelfs...wow..Wie nog niet is gevolgd, zal dan ook wel komen...

[ Voor 13% gewijzigd door Hendriks1 op 10-01-2024 00:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:55
De nieuwe en voorgaande CEB rentestaffel

6 maanden -> 2,50% was 2,50
12 maanden -> 3,25% was 3,25
18 maanden -> 2,90% was 3,25
24 maanden -> 2,75% was 3,35
36 maanden -> 2,45% was 3,35
48 maanden -> 2,35% was 3,45
60 maanden -> 2,30% was 3,40
84 maanden -> 2,30% was 3,50
120 maanden -> 2,40% was 3,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaPlanning
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 10:42
Heb bij Raisin een deposit bij Orange bank. Eindigde 3 januari, staat nog steeds op 99% op de app. De overgang naar het Franse hoofdkantoor gaat blijkbaar niet echt lekker.

Geen bericht van Raisin hierover, eergisteren om informatie verzocht via de berichtenservice op de site, ook nog geen contact.

Eerste wat mindere ervaring bij Raisin, meeste uitgekeerde deposito's worden op de dag zelf al beschikbaar op de rekening.

2 x Panasonic warmtepomp 5kW, 800 liter boiler, 48 heatpipes, 18 kWp PV, Zero DSR, E-ProAce, bezig met 48V 45 kWh Victron 3 fase, VETUS E-line 22 kWh in 11m zeilboot.te weinig gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Rockel83 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:07:
[...]

Het is dus een beetje "hit or miss" als ik dit zo hoor...
Je hebt per mail een aanvraag ingediend om het account te sluiten?
correct, toen ik de 1e keer op wilde zeggen heb ik ze gebeld hierover en vertelden ze dat dit via email moest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
RobertMe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:08:
Iemand al rente ontvangen van Banca Progetto (spaarrekening onder voorwaarden). In de AV staat dat ze in de eerste week van januari de rente uitkeren. Maar volgens mij hebben ze in Italië een andere kalender :?
Ik zit ook nog steeds te wachten op rente van Progetto op de spaarrekening. Bij deposito's betalen ze meestal de dag er na uit maar dit is wel erg lang wachten. Als het goed is wordt het met terugwerkende kracht op 31-12-2023 op je rekening gezet. Dus telt het al mee voor de rente van dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Raisin D (weltsparen) vglk Raisin NL per vandaag (mede nav de forse verlagingen van CEB rentes per vandaag in NL):

Dagelijks opneembaar: in Duitsland zijn er nog 11 instellingen die 3,0% of meer bieden maar die (nog) niet in NL worden aangeboden

1- jaars Deposito: in Duitsland zijn er nog 45 (!) instellingen die 3,45% of hoger (20 3,85% of meer) bieden maar die (nog) niet in NL worden aangeboden

Hup Raisin, wij zitten te springen op meer concurrentie in NL!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Plof-kip schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:27:
Hup Raisin, wij zitten te springen op meer concurrentie in NL!
Je vraagt het aan de verkeerde.

Dat gebrek aan concurrentie komt niet van Raisin, maar van 85% van je vrienden en familie die gewoon lekker bij hun huisbank blijven zitten, "want IceSave". Duitsers zijn momenteel gewoon beter met hun geld bezig (en het zijn er 4 x zo veel :+ ).

[ Voor 3% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-01-2024 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
GroteVoet459 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:55:
[...]

Je vraagt het aan de verkeerde.

Dat gebrek aan concurrentie komt niet van Raisin, maar van 85% van je vrienden en familie die gewoon lekker bij hun huisbank blijven zitten, "want IceSave". ...
Maar die kan je ook weer bedanken voor het bijdragen aan een lager gemiddeld verwacht/behaald rendement op spaargeld. Met hopelijk minder belasting op spaargeld tot gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiqH
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-12-2024
Voor de geïnteresseerden. Zojuist om 10:58 geld overgeboekt naar Trade Republic dit stond om 11:10 al op Trade Republic. Erg tevreden met de snelheid, dit is zeker een vooruitgang ten opzichte van mijn ervaringen met Trade Republic in oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 14:06
MiqH schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:27:
Voor de geïnteresseerden. Zojuist om 10:58 geld overgeboekt naar Trade Republic dit stond om 11:10 al op Trade Republic. Erg tevreden met de snelheid, dit is zeker een vooruitgang ten opzichte van mijn ervaringen met Trade Republic in oktober.
gisteren ook gedaan duurde 1,5 uur vanuit de rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 19:55

Veritas

concedo nulli

MiqH schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:27:
Wat was je ervaring in oktober precies dan? Dat het overboeken lang duurde, of was je een van de mensen waarvan het geld (langere tijd) zoek was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
sanook schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:54:
[...]

correct, toen ik de 1e keer op wilde zeggen heb ik ze gebeld hierover en vertelden ze dat dit via email moest.
Bedankt! En vervolgens krijg je reactie wanneer de rekening daadwerkelijk gesloten is?

Zit nog te wachten tot alles geactiveerd is bij Raisin. Heb inmiddels alles ingezonden maar rekeningen blijven maar op "in behandeling" staan. Heb ze zojuist maar eens een berichtje gestuurd...

Ook Trade Republic geopend. Lijkt vooralsnog ook niet echt op te schieten 8)7

De feestdagen zijn toch al ruim voorbij zou je denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acbi1986
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-04 14:27
Is er bij iemand die de afgelopen dagen bij CKV een deposito heeft geopend, deze al goedgekeurd bij Raisin? Ik heb gisteren Raisin gebeld en ze gaven aan dat zij hem hebben goedgekeurd en door zouden sturen naar CKV maar in de app van Raisin staat die nog steeds op "in behandeling". Welk moment zal CKV pakken voor het toekennen van het juiste rentepercentage? Doorsturen van Raising naar CKV of de uiteindelijke goedkeuring van CKV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
acbi1986 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:52:
Is er bij iemand die de afgelopen dagen bij CKV een deposito heeft geopend, deze al goedgekeurd bij Raisin? Ik heb gisteren Raisin gebeld en ze gaven aan dat zij hem hebben goedgekeurd en door zouden sturen naar CKV maar in de app van Raisin staat die nog steeds op "in behandeling". Welk moment zal CKV pakken voor het toekennen van het juiste rentepercentage? Doorsturen van Raising naar CKV of de uiteindelijke goedkeuring van CKV?
Als het goed is krijg je vanuit Raisin bericht wanneer alles is doorgestuurd naar de externe bank (CKV). Dat moment (misschien hooguit +1 dag als ze het laat in de middag gestuurd hebben) lijkt mij het moment van rentetoekenning.
Immers zie je op Raisin ook "Om het huidig geldende rentetarief van X% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór dd-mm-yyyy te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank". Dus het moment van doorsturen is leidend.

CKV vrij opneembare spaarrekening duurde bij mij overigens ook vrij lang. 28-12 aangevraagd, en gisterenmiddag was ie dan eindelijk geopend. Maar vanaf morgen alweer lagere rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Yep hier.
Afgelopen maandag zijn alle documenten opgestuurd en nog altijd in behandeling.
Vanochtend gebeld met Raisin, volgens Raisin is het indiendatum vanuit Raisin leidend. Dat moet maar blijken, mischien vinden ze dat bij CKV toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:05
sverzijl schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:01:
[...]

Immers zie je op Raisin ook "Om het huidig geldende rentetarief van X% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór dd-mm-yyyy te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank". Dus het moment van doorsturen is leidend.
In de workflow zijn dit voor mij twee verschillende momenten. Ik wacht op een deposito van Banca Progetto. Het geld stond op 8 januari al bij Raisin, maar het mailtje dat de gegevens zijn doorgestuurd kwam pas op 9 januari laat in de avond. De vraag is, welk moment is nou leidend om de huidige rente nog te krijgen? Het is nog niet rond, maar interessant is dat de aanvraag niet meer is in te trekken. Dat was ik overigens ook niet van plan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Verdere daling bij Orange Bank vanaf 16 januari:
  • 1 jaar deposito: 3,90% naar 3,60%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiqH
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-12-2024
Veritas schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Wat was je ervaring in oktober precies dan? Dat het overboeken lang duurde, of was je een van de mensen waarvan het geld (langere tijd) zoek was?
Gelukkig was ik niet een van die personen waarvan het geld zoek was, maar overboekingen duurde langer, enkele uren. Nog altijd niet lang als ik het vergelijk met mijn overboekingen naar Raisin, maar wel een verbetering. Dit geeft mij ook wel het vertrouwen dat het overboeken naar Trade Republic nu verbeterd is, ik ben daarom positief verast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Rockel83 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:44:
[...]

Bedankt! En vervolgens krijg je reactie wanneer de rekening daadwerkelijk gesloten is?

Zit nog te wachten tot alles geactiveerd is bij Raisin. Heb inmiddels alles ingezonden maar rekeningen blijven maar op "in behandeling" staan. Heb ze zojuist maar eens een berichtje gestuurd...

Ook Trade Republic geopend. Lijkt vooralsnog ook niet echt op te schieten 8)7

De feestdagen zijn toch al ruim voorbij zou je denken :P
Yep, ik kreeg toen binnen 2 dagen geconfirmeerd, zit nu al meer dan een week te wachten. Raisin zelfde ellende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik wacht ook nog steeds op goedkeuring. Ik begin te vermoeden dat de deposito te laat wordt afgesloten, waardoor we ineens aan de 3,3 % vastzitten. Gelukkig is er een mogelijkheid om binnen 14 dagen na afsluiten het deposito te herroepen. Mijn ervaring is dat dit lang duurt. Die tussentijd mis je dus rente.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Novax schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:14:
Verdere daling bij Orange Bank vanaf 16 januari:
  • 1 jaar deposito: 3,90% naar 3,60%
Bedankt voor de tip. Ga ik nog snel even afsluiten nu andere depositos aflopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
wcduck schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Ik wacht ook nog steeds op goedkeuring. Ik begin te vermoeden dat de deposito te laat wordt afgesloten, waardoor we ineens aan de 3,3 % vastzitten. Gelukkig is er een mogelijkheid om binnen 14 dagen na afsluiten het deposito te herroepen. Mijn ervaring is dat dit lang duurt. Die tussentijd mis je dus rente.
Alleen als het in die tussentijd is vind ik niet erg. Als ze zeggen dat de ingangsdatum van je rekening leidend is dan zakt de rente van 3,95 naar 3.

Ik ben nu aan het twijfelen om het in te trekken en naar Orange toe te gaan nu deze opmde 18e ook al zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53
Jammer dat al die rentes beginnen te dalen, begin nu wel te twijfelen om een deposito voor 1 of 2 jaar te openen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Strider schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:20:
Jammer dat al die rentes beginnen te dalen, begin nu wel te twijfelen om een deposito voor 1 of 2 jaar te openen.
InBank (via Raisin) gaat vandaag juist 0,14% omhoog, naar 3,30% (3,34% effektief) en komt daarmee strak boven Nordax en Distingo uit, op hetzelfde percentage als CVK per morgen doet.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-01-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 12:05

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

December inflatie was nog aan de hoge kant. Dus dat kan wijzen op alsnog verhogingen van rente. Maar ik denk dat er vanuit de CEB voorlopig pas op de plaats is. (kristallenbol modus)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
Ook jammer dat ze bij Raisin niet de kredietwaardigheid van de banken aangeven, maar zich alleen beperken tot de kredietwaardigheid van het land.

Dat laatste heb je natuurlijk niet zo veel aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
marktweakt schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:08:
Ook jammer dat ze bij Raisin niet de kredietwaardigheid van de banken aangeven, maar zich alleen beperken tot de kredietwaardigheid van het land.

Dat laatste heb je natuurlijk niet zo veel aan...
Andersom zou je ook kunnen zeggen dat je meer aan het (potentiële) valnet hebt dan aan de bank. Ook een ogenschijnlijk super goede / beyrouwbare bank kan omvallen. En dan is het toch fijn om als de overheid uberhaupt moet bijspringen ze dat ook kunnen.

En daarnaast: 1. Niet alle banken hebben een rating; 2. Voldoende banken met een prima rating die toch ineens omvielen (Wirecard bv). Dus die rating zegt ook niet alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marktweakt
RobertMe schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:10:
[...]

Andersom zou je ook kunnen zeggen dat je meer aan het (potentiële) valnet hebt dan aan de bank. Ook een ogenschijnlijk super goede / beyrouwbare bank kan omvallen. En dan is het toch fijn om als de overheid uberhaupt moet bijspringen ze dat ook kunnen.

En daarnaast: 1. Niet alle banken hebben een rating; 2. Voldoende banken met een prima rating die toch ineens omvielen (Wirecard bv). Dus die rating zegt ook niet alles.
Overheden zijn niet verplicht bij te springen als het DGS onvoldoende dekking heeft. Raisin heeft hier in zijn productvoorwaarden een expliciete waarschuwing over opgenomen. Het is hier off-topic maar hier heb ik in het DGS topic al het een en ander over geschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door marktweakt op 10-01-2024 17:33 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 150 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling