Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-09 02:54
Frankenstein schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:21:
[...]

Hoi hoihoi. Dat kan altijd, zie:
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten

Maar voor een antwoord stel ik je een vraag, waarom CKV en niet Orange. Oh ja, omdat België dichter bij huis is. CKV heeft ook een langer bestaan. Dat laatste blijkt - ik zoek het even op - maar nauwelijks waar. 1956 en Orange 1957 vanuit het bedrijf waar het uit voortkomt. Orange Bank is het grootste bedrijf van de twee.
Gelukkig maar. Heb geen zin om met 3% in zee te gaan.

Over Orange las ik iets over fusies, overnames etc :).
Toch lekker dicht bij huis EN NL nou Vlaams dan sprekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:43
Lopen er meer mensen tegen de "automatische fraude detectie algoritmes" van de grootbanken aan? Probeerde een bedrag van spaarrekening A naar mijn tegenrekening (Rabobank) en vervolgens naar spaarrekening B te sturen en vrijwel direct is mijn gehele Rabobank rekening geblokkeerd?

Hoe voorkomen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
NicoHF schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 09:18:
[...]

Als het goed is geldt de 14 dagen bedenktijd in heel Europa.
Een stukje uit de overeenkomst.
Nu hopen maar dat ze het binnen 3-4 dagen kunnen fixen.
Heeft het bellen naar Raisin op maandagochtend nog zin? Of pakken ze het sowieso direct op?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5J1rrgKXWhmiuKQ03KEtnhZ0Gs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIQ5jfXEtDcAVeYkJfob4ju0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Brokencore schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:05:
Lopen er meer mensen tegen de "automatische fraude detectie algoritmes" van de grootbanken aan? Probeerde een bedrag van spaarrekening A naar mijn tegenrekening (Rabobank) en vervolgens naar spaarrekening B te sturen en vrijwel direct is mijn gehele Rabobank rekening geblokkeerd?

Nou ik hoop dat Rabo niet moeilijk gaat doen in mijn geval bij het overmaken. Anders kan ik fluiten naar CKV

Rabo Spaar>Rabo betaal>raisin is mijn plan

[ Voor 4% gewijzigd door hoihoi66 op 06-01-2024 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66

https://www.security.nl/p...t+na+verdachte+transactie

Zo te zien mogen ze nieteens blokkeren zonder jou eerst te informeren. Gelijk bellen zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35

Heb ik 1x gehad, ook bij Rabo. In het weekend, en tot maandagmorgen kunnen wachten voordat ik ze zelf kon bellen om rekening te deblokkeren.

Valt ook niks aan te doen. Is allemaal automatisch en (semi) willekeurig.
Zo doet bv OpenBank een dynamische limiet toepassen op overboekingen, afhankelijk van het tijdstip waarop je de overboeking doet kun je bij wijze van wel of niet 10k over maken.
En bij andere banken zullen zeker de anti fraude / witwas / ... ook naar dat soort zaken kijken.

Edit: ter aanvulling op de post van @hoihoi66 hierboven: mijn ervaring was begin februari. Net voor deze uitspraak van het Kifid dus(?). En had dezelfde ervaring: geen communicatie, en een reservering van 500.000 op de rekening (zichtbaar als "Beschikbaar is -(500.000 - daadwerkelijke saldo"). En bij mijn weten is de Rabobank in het weekend niet bereikbaar, dus de rest van het weekend (/tot ik maandagmorgen om 8 uur belde) is de rekening geblokkeerd geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door RobertMe op 06-01-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:16

Zelf nog nooit gehad, maar wel vaker gehoord. Het is voor mij 1 van de 2 redenen om een rekening bij een andere bank erbij te hebben waarop genoeg geld staat om het een maand uit te zingen. Ik heb ooit het DSB faillissement meegemaakt en toen met de neus tegen de muur gelopen, dat was de belangrijkste reden om elders een 2e rekening te hebben.

En voor je het vraagt, dat is een OpenBank rekening. Die is gratis en voorziet in een pas om mee te pinnen. Tegenwoordig zou je ook Revolut daarvoor kunnen gebruiken, maar omdat ik er een maandsalaris heb staan (op een spaarrekening) ben ik niet zo van Revolut omdat sparen daar eigenlijk een (soort van) beleggen is.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:20

Valt inderdaad helaas niet te voorkomen. Heb ik ook gehad, met Revolut. Gelukkig zijn die 24/7 te bereiken en was het binnen een half uur weer opgelost. Volgens mij, als die transacties vervolgens als niet-fraude aangemerkt zijn, loop je met vergelijkbare transacties vervolgens geen of minder risico om weer geblokkeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Raymon89 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:23:
loop je met vergelijkbare transacties vervolgens geen of minder risico om weer geblokkeerd te worden.
Die garantie kon de (algemene) Rabo medewerker die ik aan de lijn had niet geven. Algemene omdat er bij mijn weten 1 telefoonnummer is, en ze geen keuzemenus hebben. En zij had wel ruggespraak met fraude afdeling gehad over deblokkeren / toestemming moeten vragen.

Maar... was bij mij naar nieuwe rekening. Eerst €10 over gemaakt en die kwam instant aan. Vervolgens een groter bedrag, en daarmee was de rekening geblokkeerd. Maar ik wilde nog veel meer over maken. En na het belletje maar besloten om alles in één keer over te maken zodat als de rekening weer geblokkeerd zou worden ik maar een keer hoefde te bellen. En dat ging wel goed. Maar de vraag is dan of ze iets hebben "vrijgegeven", of de eerste blokkade gewoon willekeurig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Interessante ervaring. Zoals elke Raisin-gebruiker weet heb je bij Raisin een eigen persoonlijke Duitse IBAN. Om ervoor te zorgen dat bij een transactie je geld direct doorgesluisd wordt naar de partnerbank van keuze kan je gebruik maken van de PLAN-codes in de omschrijving. Ik dacht dus slim te zijn door in mijn adresboek van mijn huisbank (ABN) meerdere records te maken. Deze hebben uiteraard allemaal hetzelfde IBAN maar elke keer een andere PLAN-code. Dit gaat goed tot 3 records. Daarna geeft ABN een foutmelding. Je mag max 3 keer hetzelfde rekeningnummer in je adres boek hebben staan. Is iemand daar tegenaan gelopen bij de andere grootbanken? Ik vermoed een anti-fraudemaatregel al twijfel ik over de effectiviteit ervan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jay-B schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:25:
Interessante ervaring. Zoals elke Raisin-gebruiker weet heb je bij Raisin een eigen persoonlijke Duitse IBAN. Om ervoor te zorgen dat bij een transactie je geld direct doorgesluisd wordt naar de partnerbank van keuze kan je gebruik maken van de PLAN-codes in de omschrijving. Ik dacht dus slim te zijn door in mijn adresboek van mijn huisbank (ABN) meerdere records te maken. Deze hebben uiteraard allemaal hetzelfde IBAN maar elke keer een andere PLAN-code. Dit gaat goed tot 3 records. Daarna geeft ABN een foutmelding. Je mag max 3 keer hetzelfde rekeningnummer in je adres boek hebben staan. Is iemand daar tegenaan gelopen bij de andere grootbanken? Ik vermoed een anti-fraudemaatregel al twijfel ik over de effectiviteit ervan....
Interessant idee. Maar ik denk dat Rabo uberhaupt een IBAN maar 1x kan opslaan (optioneel incl. omschrijving).
V.z.i.w. (en nu zo snel zie) heeft Rabo ook niet echt een adresboek. Je kunt alleen bij op opgeven van de transactie aangeven dat je de ontvanger wilt opslaan (en bij naam / IBAN veld is er autocomplete op opgeslagen contacten + dan een knop om te selecteren uit / zoeken in contactenlijst). Dus nergens iets van losstaand "Open contactenlijst" / "Beheer contactenlijst" / "Voer handmatig een contact in".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:53
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Interessant idee. Maar ik denk dat Rabo uberhaupt een IBAN maar 1x kan opslaan (optioneel incl. omschrijving).
V.z.i.w. (en nu zo snel zie) heeft Rabo ook niet echt een adresboek. Je kunt alleen bij op opgeven van de transactie aangeven dat je de ontvanger wilt opslaan (en bij naam / IBAN veld is er autocomplete op opgeslagen contacten + dan een knop om te selecteren uit / zoeken in contactenlijst). Dus nergens iets van losstaand "Open contactenlijst" / "Beheer contactenlijst" / "Voer handmatig een contact in".
Je kan wel in adresboek wijzigen en toevoegen. Zoek adresboek.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben me aan het verdiepen in een spaarrekening/deposito met een hogere rente dan ik in NL krijg. Het gaat, in ieder geval in eerste instantie, om een deel van mijn langetermijnspaargeld stallen en maandelijks een bedrag naar over te boeken voor bepaalde langetermijnspaardoelen.

Een aantal vragen waar ik niet helemaal uit kom:
- Bij mijn huidige bank heb ik een aantal 'virtuele spaarpotjes'. Dat vind ik erg handig en geeft een stuk meer inzicht dan alles op een hoop gooien. Kan dit bij Raisin ook?
- Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat werkt met een ontheffing van bronbelasting. In het productinformatieblad van CKV staat bijvoorbeeld "Houd er rekening mee dat de specifieke fiscale behandeling afhankelijk is van uw persoonlijke omstandigheden en dat er wijzigingen in de fiscale behandeling in de toekomst kunnen zijn." Maar er staat geen verdere uitleg bij. Aan wat voor omstandigheden moet ik dan denken? Fiscaal partnerschap bijvoorbeeld? En hoe zit zoiets met politieke ontwikkelingen in een land? Stel dat de Belgische regering besluit om ontheffing niet langer mogelijk te maken. Is dit iets waar jullie rekening mee houden?
- Als ik bij Nordax (Zweeds) kijk, is het depositogarantiestelsel in SEK. Logisch. Bij valuta staat er echter EUR. Betekent dit dat mijn EUR op die rekening ook echt EUR is, of wordt dat 'op de achtergrond' omgezet naar SEK en loop ik dus een eventueel valutarisico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
[...]

Overmaken naar ‘naam’ Iban van Raisin is toch gewoon je initialen en je achternaam?
Bij terugboeken naar mijn eigen rabo betaalrekening zIe ik mijn eigen naam staan vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Voor hoe lang is de Advanzia actierente nu geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16
3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Rabo heeft absoluut een adresboek en kan een rekeningnummer vaker dan 3 maal opslaan met een unieke omschrijving, ik doe namelijk niet anders hier.

Adresboek vind je (in de App) via: Service - Betaal en spaarrekening - Adresboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sipjohn schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Je kan wel in adresboek wijzigen en toevoegen. Zoek adresboek.
Dus... Service tab, onder kopje "Producten" "Betaal- en spaarrekening", vervolgens onder kopje "Instellingen" "Adresboek". Verder weg / onlogischer kunnen ze het niet verstoppen.

* RobertMe gaat even wat verkorte namen opgeven bij alle spaarrekeningen van de verschillende banken. Want ook de bankcodes liggen niet altijd voor de hand.

Edit:
@Drardollan had het inderdaad al gevonden :)
hoihoi66 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Overmaken naar ‘naam’ Iban van Raisin is toch gewoon je initialen en je achternaam?
Bij terugboeken naar mijn eigen rabo betaalrekening zIe ik mijn eigen naam staan vandaar.
Zie de post van @Jay-B waar ik op reageerde ;)
Bij spaarrekeningen krijg je een "PLAN" code. Als je deze invult als omschrijving zal Raisin bij ontvangst dit bedrag automatisch over maken naar die spaarrekening. Doe je dit niet dan wordt het geld bijgeschreven op de Raisin tussenrekening en blijft het daar staan. Je moet dan dus met de hand in de gaten houden of het geld is aangekomen en dan een transactie aanmaken om het geld over te schrijven naar de spaarrekening (CKV / Renault / Nordax / ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
brambello schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:05:
De huidige actie loopt tot 1 februari. Stort je voor die datum (dus op zijn laatst 31 januari) de eerste €5000 dan heb je drie (volledige) maanden de actierente.

Waarbij "drie volledige maanden" ook gelezen kan worden als "de laatste dag van de derde maand" :p.

Dus als je van gokken houdt open je nu de rekening maar stort je nog niet. Vervolgens hopen dat de actie ook nog in februari geldt, en dan op 1 februari minimaal 5k stortten. De actierente geldt dan tot 31 mei (je stort in februari en de "drie" maanden zijn dan maart, april en mei, dus effectief met februari erbij 4 maanden).
De kans dat er in februari een actie is is daarbij groot. Of dat tegen dezelfde, of betere, actierente is valt niet te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

sOid schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:57:
Ik ben me aan het verdiepen in een spaarrekening/deposito met een hogere rente dan ik in NL krijg. Het gaat, in ieder geval in eerste instantie, om een deel van mijn langetermijnspaargeld stallen en maandelijks een bedrag naar over te boeken voor bepaalde langetermijnspaardoelen.

- Bij mijn huidige bank heb ik een aantal 'virtuele spaarpotjes'. Dat vind ik erg handig en geeft een stuk meer inzicht dan alles op een hoop gooien. Kan dit bij Raisin ook?
- Het is me niet helemaal duidelijk hoe dat werkt met een ontheffing van bronbelasting. In het productinformatieblad van CKV staat bijvoorbeeld "Houd er rekening mee dat de specifieke fiscale behandeling afhankelijk is van uw persoonlijke omstandigheden en dat er wijzigingen in de fiscale behandeling in de toekomst kunnen zijn." Maar er staat geen verdere uitleg bij. Aan wat voor omstandigheden moet ik dan denken? Fiscaal partnerschap bijvoorbeeld? En hoe zit zoiets met politieke ontwikkelingen in een land? Stel dat de Belgische regering besluit om ontheffing niet langer mogelijk te maken. Is dit iets waar jullie rekening mee houden?
- Als ik bij Nordax (Zweeds) kijk, is het depositogarantiestelsel in SEK. Logisch. Bij valuta staat er echter EUR. Betekent dit dat mijn EUR op die rekening ook echt EUR is, of wordt dat 'op de achtergrond' omgezet naar SEK en loop ik dus een eventueel valutarisico?
Meeste staat wel hier in het topic. SEK krijg je niet als het fout gaat. Maar je hebt wel een limiet van 85k om wisselkoers verschillen op te kunnen vangen aangezien de DSG in kronen is en niet in Euro's.

Voor de rest kan het overal gebeuren dat belastingen wijzigen. De Zweedse overheid kan dit ook beslissen. Daar hou ik persoonlijk geen rekening mee.

Virtuele spaarpotjes kent Raisin niet, je zou wel een aantal rekeningen kunnen openen bij verschillende banken, maar dan neemt de administratie ook toe bij je aangifte enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Dus... Service tab, onder kopje "Producten" "Betaal- en spaarrekening", vervolgens onder kopje "Instellingen" "Adresboek". Verder weg / onlogischer kunnen ze het niet verstoppen.

* RobertMe gaat even wat verkorte namen opgeven bij alle spaarrekeningen van de verschillende banken. Want ook de bankcodes liggen niet altijd voor de hand.

Edit:
@Drardollan had het inderdaad al gevonden :)

[...]

Zie de post van @Jay-B waar ik op reageerde ;)
Bij spaarrekeningen krijg je een "PLAN" code. Als je deze invult als omschrijving zal Raisin bij ontvangst dit bedrag automatisch over maken naar die spaarrekening. Doe je dit niet dan wordt het geld bijgeschreven op de Raisin tussenrekening en blijft het daar staan. Je moet dan dus met de hand in de gaten houden of het geld is aangekomen en dan een transactie aanmaken om het geld over te schrijven naar de spaarrekening (CKV / Renault / Nordax / ...).
Alleen naar spaar dus als ik het goed begrijp en als je een deposito opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hoihoi66 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:40:
[...]

Alleen naar spaar dus als ik het goed begrijp en als je een deposito opent?
Dan wordt het bedrag afgeschreven van de tussenrekening. Je vraagt het deposito aan en als dan geld wordt bijgeschreven op de tussenrekening wordt dit automatisch gereserveerd voor het deposito (totdat het opgegeven bedrag "behaald" is uiteraard). En als het bedrag dan compleet is wordt de aanvraag doorgestuurd naar de partnerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 20:31
Is het iemand gelukt om een deposito bij Banco Bai Europa te openen?
Mijn aanvraag is namelijk afgekeurd en het is mij niet duidelijk waarom...
De vraag heb ik ook aan Raisin klantenservice gesteld, maar reactie duurt altijd een paar dagen.

Tijdens de aanvraag wordt het volgende gevraagd: Upload een duidelijk leesbare PDF/scan/foto van een bewijs van beroep(?)

Hiervoor heb ik een recente salarisstrook geupload. Mijn vermoede is dat ik hier iets verkeerds doe, maar ik heb geen idee welk document ik beter kan gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies welk document ik beter kan uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-09 12:14
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Dat ze zoiets simpels nog zo omslachtig weten te maken inderdaad... Irriteer me er ook op dat er niet gewoon simpel een linkje direct in o.a. instellingen kan staan met "adresboek".

Maar het kan nog erger. Bij Openbank kan je het adresboek kennelijk alleen benaderen via de website. En ook daar is het even zoeken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:18:
[...]

De huidige actie loopt tot 1 februari. Stort je voor die datum (dus op zijn laatst 31 januari) de eerste €5000 dan heb je drie (volledige) maanden de actierente.

Waarbij "drie volledige maanden" ook gelezen kan worden als "de laatste dag van de derde maand" :p.

Dus als je van gokken houdt open je nu de rekening maar stort je nog niet. Vervolgens hopen dat de actie ook nog in februari geldt, en dan op 1 februari minimaal 5k stortten. De actierente geldt dan tot 31 mei (je stort in februari en de "drie" maanden zijn dan maart, april en mei, dus effectief met februari erbij 4 maanden).
De kans dat er in februari een actie is is daarbij groot. Of dat tegen dezelfde, of betere, actierente is valt niet te zeggen.
Misschien een domme vraag, maar kent Luxemburg bronbelasting? Ik las op de kennisbank website iets over 35%, dat je weliswaar (deels?) kunt terugkrijgen. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Trishul schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:24:
[...]

Misschien een domme vraag, maar kent Luxemburg bronbelasting? Ik las op de kennisbank website iets over 35%, dat je weliswaar (deels?) kunt terugkrijgen. Klopt dat?
Ik zou ook graag willen weten hoe dat met Advanzia zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Als Nederlander/buitenlands belastingplichtige is een geen bronbelasting van toepassing bij Advanzia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
[...]

Volgens mij vul je daar bij de aanvraag het formulier "Self-assessment for tax residency" voor in. Maar misschien dat iemand dat weet te bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Ik ben zelf geen klant van Advanzia :p

En de gepinde post van @GroteVoet459 staat alleen erfbelasting in. Ik denk in iedee geval dat voor de belasting (op rente, aka bronbelasting) hetzelfde geldt: alleen voor inwoners van Luxemburg. Maar wellicht dat een van de Advanzia klanten dat beter weet te beantwoorden (@mrmrmr , @Juan zijn er bij mijn weten sowieso klant (geweest)).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Rockel83 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:51:
[...]

Volgens mij vul je daar bij de aanvraag het formulier "Self-assessment for tax residency" voor in. Maar misschien dat iemand dat weet te bevestigen.
Klopt.

@Trishul Er wordt geen bronbelasting ingehouden voor Nederlanders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Bedankt @mrmrmr @RobertMe @Rockel83 @wibblemoo voor jullie reacties!
Ik ga even een advanzia rekening openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
sOid schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 11:57:
Je spaart in principe niets bij Raisin. Daar heb je alleen een tussenrekening. Wel kan je natuurlijk bij verschillende partnerbanken rekeningen openen die je in één overzicht ziet staan bij Raisin. Dat zijn geen virtuele spaarpotjes maar verschillende rekeningen bij verschillende banken.
Persoonlijke omstandigheden hebben denk ik vooral betrekking op de belasting die van toepassing is op jou als Nederlander in Nederland. Ik maak me persoonlijk niet zo heel druk over een mogelijke wijziging in de Belgische fiscale regelingen. Mocht die er wel komen dan is mijn geld ook weer snel weg daar.
Rekening is gewoon in Euro. Je loopt inderdaad een valutarisico maar daarvoor moet de bank wel eerst omvallen en moet gedurende de tijd dat je aanspraak doet op de Zweedse DGS de waarde van de Zweedse Kroon ten opzichte van de Euro ineens dalen.
Tommie01 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:07:
Is het iemand gelukt om een deposito bij Banco Bai Europa te openen?
Mijn aanvraag is namelijk afgekeurd en het is mij niet duidelijk waarom...
De vraag heb ik ook aan Raisin klantenservice gesteld, maar reactie duurt altijd een paar dagen.

Tijdens de aanvraag wordt het volgende gevraagd: Upload een duidelijk leesbare PDF/scan/foto van een bewijs van beroep(?)

Hiervoor heb ik een recente salarisstrook geupload. Mijn vermoede is dat ik hier iets verkeerds doe, maar ik heb geen idee welk document ik beter kan gebruiken.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of advies welk document ik beter kan uploaden?
Zullen niet veel mensen zijn vermoed ik. Ik vind BAI iets teveel gedoe:

- bewijs van beroep aanleveren
- vervolgens ook nog een woonplaatsverklaring van de belastingdienst

Om vervolgens alsnog 10% bronbelasting te betalen indien je deze niet kan verrekenen met de VRH in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:51:
[...]
En de gepinde post van @GroteVoet459 staat alleen erfbelasting in.
Thanks for the heads-up - aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:57:
[...]

Thanks for the heads-up - aangepast
Je hebt er nu "Nee" van gemaakt? Maar het is hetzelfde als Erfbelasting: "Alleen voor inwoners van Luxemburg"? Als ik de posts hierboven goed begrepen heb in ieder geval :P

Toevoeging:
Wellicht dan ook toevoegen bij MeDirect? Daar staat het ook niet in die post

[ Voor 20% gewijzigd door RobertMe op 06-01-2024 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Barrycade @Jay-B Dank voor de inzichten! Eea om over na te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:59:
[...]
Wellicht dan ook toevoegen bij MeDirect? Daar staat het ook niet in die post
Net gedaan.
Ook even de rente bij MeDiret aangepast, want de website geeft nu expliciet aan dat de gecommuniceerde rente nominaal is, dus effektief nog iets hoger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Kan het kloppen dat er over het terugbrengen van de bronbelasting naar 0% niets in de voorwaarden staat nadat je een aanvraag bij Raisin hebt ingeschoten.

Wel netjes bij mijn aanvraag het vinkje aangevinkt en akkoord gegaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1WgoVArYMCVZsN2WQAZ_WN6CUeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4RaYOxhqDcmkkRnh5NfsvAH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dat is omdat zoals ook beschreven Raisin niet verantwoordelijk is voor je belasting afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 22:15
brambello schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:05:
Ik zou zeggen: 4 maanden min minimaal 1 en maximaal 31 dagen. De actierente geldt van de 1e kalenderdag waarop het saldo voor het eerst tenminste 5000 EUR was tot het eind van de derde maand volgend op deze dag. Als het saldo op de 1e van de maand voor het eerst tenminste 5000 EUR bedraagt zou het goed kunnen zijn dat de actierente exact drie maanden duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Barrycade schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:32:
Dat is omdat zoals ook beschreven Raisin niet verantwoordelijk is voor je belasting afhandeling.
Kun je dit toelichten? Wat heeft de "belasting afhandeling" te maken met bronbelasting die naar 0% is gebracht? :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Barrycade schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:32:
Laat ik zo zeggen, de vinkjes die ik heb geplaatst bij beroep, niet ingezetene Belgie etc. kan ik nergens terugvinden.
Waar ik wel en geen vinkje heb geplaatst en geen 30% belasting wil betalen moet toch ergens geregistreerd zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Met de recente dalingen had ik verwacht dat het 10 jaar deposito bij CKV ook mee zou dalen. Die lijkt met 3.75% met Rente Op Rente nog steeds erg lucratief; dat is gelijkwaardig aan een 10 jaar deposito van 4.45% zonder RoR (zoals de meeste deposito's); 10K investeren geeft 14k5 euro over tien jaar.
Met name wanneer je vermogen boven de 57K uitkomt is het iets dat met beleggen goed kan concurreren; een aandelenportfolio zal dan met 6% moeten stijgen per jaar wil het kunnen concurreren met zo'n deposito vanwege het verschil in belasting.

Het is dat ik mijn langetermijngeld al van de zomer voor 5 jaar voor 4.3% (met RoR) bij Renault heb gezet, anders was het nu voor tien jaar weggezet bij CKV.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Theo schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:20:
Met de recente dalingen had ik verwacht dat het 10 jaar deposito bij CKV ook mee zou dalen. Die lijkt met 3.75% met Rente Op Rente nog steeds erg lucratief; dat is gelijkwaardig aan een 10 jaar deposito van 4.45% zonder RoR (zoals de meeste deposito's); 10K investeren geeft 14k5 euro over tien jaar.
Met name wanneer je vermogen boven de 57K uitkomt is het iets dat met beleggen goed kan concurreren; een aandelenportfolio zal dan met 6% moeten stijgen per jaar wil het kunnen concurreren met zo'n deposito vanwege het verschil in belasting.

Het is dat ik mijn langetermijngeld al van de zomer voor 5 jaar voor 4.3% (met RoR) bij Renault heb gezet, anders was het nu voor tien jaar weggezet bij CKV.
De voors en tegens afgewogen hebbend heb ik deze week 10 jaar ingelegd bij NN 3,25%.

Het voordeel van NN is kosteloos uit kunnen stappen als de actuele rente op de resterende looptijd niet hoger is dan de rente op het lopende deposito. Dat kan in twee situaties handig zijn:
- je wil toch weer over de inleg beschikken
- de actuele rente is gezakt maar gaat opnieuw omhoog. Je kunt uitstappen terwijl de actuele rente stijgend is. En lift weer mee met de stijgende vrij opneembare rentes of zet het kort vast in het buitenland, en zet het weer wat langer vast als de stijging een nieuw plateau heeft bereikt. Laten we zeggen, ik overdrijf wat, 10%. Dan zet ik het vast tegen 10%. Bij CKV gaat dat vermoedelijk niet lukken. NN keert uit, CKV is accumulerend. Dat is natuurlijk een verschil. Maar lang niet het enige verschil.

[ Voor 46% gewijzigd door Frankenstein op 06-01-2024 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 22:43
hoihoi66 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:45:
[...]

Laat ik zo zeggen, de vinkjes die ik heb geplaatst bij beroep, niet ingezetene Belgie etc. kan ik nergens terugvinden.
Waar ik wel en geen vinkje heb geplaatst en geen 30% belasting wil betalen moet toch ergens geregistreerd zijn?
Ik kan het ook nergens terug vinden maar vermoed eigenlijk dat je zonder dit allemaal correct aan te kruisen je überhaupt geen rekening kan openen bij CKV via raisin en dit dus altijd goed is.

Raisin is immers niet beschikbaar in België en in de landen waar ze wel actief zijn verschillen de aanbiedingen ook. Dit CKV aanbod lijkt daarmee specifiek gericht op de Nederlandse klanten.
(In Frankrijk is CKV bv. wel beschikbaar maar met andere rentepercentages, in Oostenrijk niet beschikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:54
Theo schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 22:20:

Ik was gisteren ook een vergelijking aan het maken tussen sparen en beleggen (c.q. in een geldmarktfonds) met belasting; vandaar dat ik geïnteresseerd ben in de berekening. Ik kwam uit op het volgende:
- Met tarieven van voorlopige aanslag 2024 als beste schatting https://www.belastingdien...even-en-heffingskortingen
zou een belegging volgens mij 1,80% meer moeten opleveren dan een spaarrekening voor hetzelfde netto resultaat.
- met herbeleggen van evt. dividend is beleggen in principe ook "rente op rente", dus dat is geen principieel verschil
- van de 14,5k€ zou je nog zo'n 660€ belasting moeten aftrekken
- 5,55% p.j. (=3,75+1,80%) is niet onrealistisch voor een goed gespreide aandelenbelegging op langere termijn

Een geldmarktfonds (met "rente" 3,9%) is daarom boven de belastingvrijstelling eigenlijk niet interessant (behalve in bijzondere omstandigheden), en er kan beter voor sparen en/of aandelenbeleggen gekozen kan worden

N.B. zoals anderen al eerder melden: we weten helaas niet hoe de belasting over 3+ jaar zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:13
Rendementspercentage banktegoeden over november is al 1,43% ipv voorlopige 1,03%

[ Voor 7% gewijzigd door rechtsherstel op 07-01-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
rechtsherstel schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:09:
Rendementspercentage banktegoeden over november is al 1,43% ipv voorlopige 1,03%
En komt daarmee voor 2023 op 0,923%
Voor 2024 ga ik vooralsnog uit van die genoemde 1,43%+de verhoging van het belastingtarief naar 36%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 18:25
Ik zit ook te kijken om een bedragje op een deposito te zetten. Bij Triodos is bij 10 jaar het rentepercentage 3,05% maar het is geen rente op rente; elk jaar wordt het rentepercentage op je tegenrekening geplaatst, bijstorten is geen optie.

Nu ben ik een complete leek op dit gebied; wat zijn andere goede opties? Want ik kan me voorstellen dat het beter kan dan bij Triodos.

Heb ik het wel juist dat men de komende jaren niet echt een grote verhoging van de spaarrente verwacht en dit een goed moment is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:42
Ik was even rond aan het kijken bij Raisin, maar ik kan zo snel niet vinden of je eenvoudig kunt wisselen van bank.
Stel dat je nu kiest voor Nordax via Raisin, en over 1 of 2 maanden geeft Klarna meer rente, kun je dan makkelijk switchen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

eltweako schreef op zondag 7 januari 2024 @ 21:20:
Ik was even rond aan het kijken bij Raisin, maar ik kan zo snel niet vinden of je eenvoudig kunt wisselen van bank.
Stel dat je nu kiest voor Nordax via Raisin, en over 1 of 2 maanden geeft Klarna meer rente, kun je dan makkelijk switchen?
Wat zie je voor je bij eenvoudig?
Je kan namelijk beide naast elkaar aanhouden en overgooien duurt ongeveer 1-2 dagen. Dus je geeft een order in bij Nordax en zodra die op de Raisin rekening staat kan je m weer naar je Klarna zetten.
Ik geloof dat je bij een aantal van die rekeningen een euro moet aan houden als minimum.
Het loopt dus altijd met Raisin als tussenrekening. Dus pick your battles voor 0,02% zou ik ik het niet doen. Maar gezien sommige reacties hier zouden vele dat wel doen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:42
Haha, nou, voor 0,02 zou ik het niet doen.
Maar dat is eenvoudig genoeg, bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Exar schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:37:
[...]

Kun je dit toelichten? Wat heeft de "belasting afhandeling" te maken met bronbelasting die naar 0% is gebracht? :?
Nou als jij naar Belgenland verhuis in de tussentijd of wellicht op een andere manier niet in aanmerking komt voor de vrijstelling die Raisin voor je doorzet bij het aanvragen is dat niet perse een verantwoordelijkheid van Raisin.

Netzo als dat ze zich wat op de vlakte houden over erf recht en andere belasting zaken.

Ik weet er niet veel van, maar al veel lezende hier op topics wat info opgedaan. Je kan je namelijk door investeringen te doen een paspoort verkrijgen van een ander EU land bv. Als je hier losjes mee omgaat zoals sommige hier lijken te hinten tijdens het aanvraag proces dan kunnen daar gevolgen aan zitten. Maar Raisin trekt hier zijn / haar handen vanaf.

Maar gemiddelde Average Joe hier met 3000 euro spaargeld zal hier helemaal niet snel mee te maken krijgen. Maar als er toch bronbelasting wordt ingehouden kan je je lol op met het terugkrijgen. Op sites waar ik even op gekeken heb, hebben ze het over termijnen van 29 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:54
Chris79 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:54:
Ik zit ook te kijken om een bedragje op een deposito te zetten. Bij Triodos is bij 10 jaar het rentepercentage 3,05% maar het is geen rente op rente; elk jaar wordt het rentepercentage op je tegenrekening geplaatst, bijstorten is geen optie.

Nu ben ik een complete leek op dit gebied; wat zijn andere goede opties? Want ik kan me voorstellen dat het beter kan dan bij Triodos.

Heb ik het wel juist dat men de komende jaren niet echt een grote verhoging van de spaarrente verwacht en dit een goed moment is?

Alvast bedankt!
Een paar opmerkingen mijnerzijds ter overweging:
- rente op rente zou ik niet als belangrijk criterium nemen bij de keuze van een deposito (je kunt de rente uitkering immers zelf elders investeren en sommigen zullen het zelfs fijn vinden af en toe cash te krijgen; ja, rente van herinvestering kan lager of hoger zijn)
- Niemand weet wat de spaarrente de komende 10 jaar gaat doen (en ook niet de belastingdruk)
- ~3% bruto is niet bijzonder veel, wellicht niet voldoende om inflatie te compenseren (om die reden zou ik het zelf niet zo lang vastzetten voor een dergelijke rente/opbrengst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Chris79 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:54:

Alvast bedankt!
Hier kun je rentes vergelijken:
https://www.vanspaarbankv...rgelijken/depositosparen/
Let op: NN verlaagt 8 januari naar 2,8%.

Opmerking (die voor meerdere lezers interessant en van belang is!). CKV via Raisin staat bovenaan met 3,75%.Er is zeer tegenstrijdige informatie in omloop over het wel of niet toepassen van samengestelde interest (rente op rente) bij meerjarige CKV deposito's. Raisin beweert van wel op hun website, maar de berekening in de Raisin app geeft hier geen samengestelde interest weer. Volgens de Frankfurter Algemeine is géén sprake van samengestelde rente. Omdat CKV via Raisin (zoals de meeste via-Raisin banken) alle rente pas einde looptijd uitkeert is er daardoor in werkelijkheid geen sprake van 3,75% (of wel, maar dan zónder rente-op-rente), maar van slechts 3,23% per jaar (met rente-op-rente). Opmerkelijk is dat op de Raisin.nl website géén berekend rentebedrag is weergegeven.

Wie hierover meer wil lezen: https://forum.spaarinform...rente-t11518.html#p110597

Bij 10 jaar vast kijk ik zelf naar de voorwaarden en mogelijkheden om voortijdig te beeindigen. Bij sommige banken is dit niet mogelijk, zoals Yapi Kredi Bank. Bij alle banken via-Raisin zijn er geen duidelijke voorwaarden of omstandigheden waarbij voortijdig beëindigen kan en is het "aan de bank" om aan een verzoek wel of geen medewerking te verlenen. Bij NN, CB en Rabo kun je in bepaalde situaties gratis (NN) of tegen geringe (actueel 50 EUR) kosten (CB) of tegen "door ons te bepalen administratiekosten" (Rabo) voortijdig beeindigen; als de actuele rente gedaald is. Bij CEB zijn er in sommige situaties mogelijkheden om voortijdig te beeindigen, zie:
https://www.consumentenbo...jdse-opname-bij-depositos

Triodos ken ik verder niet, dus ook niet de voorwaarden.

Voor het overzicht, 10 jaar vast bij banken met een Nederlandse bankvergunning, van Spaarinformatie geplukt.

Deposito's met een looptijd van 10 jaar

Yapi Kredi Bank Euro-Plus Deposito (10 jaar) 3.25% Minimale inleg €2,000. Bij rente einde looptijd 3.75% daarbij ontvangt u geen rente op rente, hierdoor kan de effectieve rente per jaar lager zijn! De uitbetaling van de jaarlijkse rente wordt gedaan op uw tegenrekening 20-09-23
Credit Europe Bank Termijndeposito (10 jaar) 3.25% Minimale inleg €2,500. Maandelijkse rentebetaling mogelijk 21-09-23
Nationale-Nederlanden Depositosparen (10 jaar) 3.25% Minimale inleg €1,000 13-10-23
Centraal Beheer RenteVast Rekening (10 jaar) 3.10% Minimale inleg €500. De rentevergoeding wordt bijgeschreven op de RenteVast Rekening en valt vrij aan het einde van de looptijd 20-12-23
Rabobank Doelsparen (10 jaar) 3.10% 20-11-23
Triodos Bank Spaar Deposito (10 jaar) 3.05% Minimale inleg €500 28-12-23
ABN AMRO Spaar Deposito (10 jaar) 3.00% Minimale inleg €500 21-12-23
NIBC Termijndeposito (10 jaar) 3.00% Minimale inleg €250 24-07-23
SNS Bank Keuzedeposito (10 jaar) 3.00% Minimale inleg €500 bij jaarlijkse renteuitkering 26-10-23
RegioBank Spaar-op-Maat Vast (Keuzedeposito) (10 jaar) 3.00% Minimale inleg €500. De rente wordt jaarlijks bijgeschreven op uw Spaar-op-Maat Vrij rekening 26-10-23
ASN Bank Depositosparen (10 jaar) 2.95% Minimale inleg €500 26-10-23

Ik proef wel toegenomen animo om langer vast te zetten en ik acht het een aardig goed moment (hoewel NN en CB al verlaagd hebben, was 3,25% en 3,50%). Wie denkt daar anders over?

[ Voor 24% gewijzigd door Frankenstein op 08-01-2024 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Globalcitizen schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:34:
- rente op rente zou ik niet als belangrijk criterium nemen bij de keuze van een deposito (je kunt de rente uitkering immers zelf elders investeren en sommigen zullen het zelfs fijn vinden af en toe cash te krijgen; ja, rente van herinvestering kan lager of hoger zijn)
Ligt eraan. Als je de rente opnieuw wil inleggen dan geeft rente-op-rente veel minder administratieve last. Wil je de uitgekeerde rente opnieuw laten renderen dan is het waarschijnlijk beter om te schuiven en dat dan dus elk jaar. En hoe meer deposito's je afsluit, hoe meer werk je eraan hebt. Accumuleert de rente, dan heb je er bij 10 jaar vast 10 keer minder beheerwerk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Frankenstein schreef op zondag 7 januari 2024 @ 23:07:
[...]

Ligt eraan. Als je de rente opnieuw wil inleggen dan geeft rente-op-rente veel minder administratieve last. Wil je de uitgekeerde rente opnieuw laten renderen dan is het waarschijnlijk beter om te schuiven en dat dan dus elk jaar. En hoe meer deposito's je afsluit, hoe meer werk je eraan hebt. Accumuleert de rente, dan heb je er bij 10 jaar vast 10 keer minder beheerwerk aan.
Plus als aanvulling hierop je weet ook niet wat de rente op dat moment is.
Je zet het niet voor niks zolang vast dus je verwacht dat de rente ook gaat dalen, dus je kan je uitgekeerde rente waarschijnlijk niet meer tegen zo een gunstig rente tarief vastzetten.

Dit kost je dus naar alle waarschijnlijkheid rendement

Daarom ben ik ook voorstander voor rente op rente bij lange looptijden zeker die van 10 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@NicoHF Klopt als een bus, hoewel het ook kan dat je de uitgekeerde rente als inkomen wil gebruiken voor uitgaven. In ieder geval, NN keert de rente uit (geen rente-op-rente) en CB voegt de rente toe aan het deposito (wel rente-op-rente). Ik heb verleden week ingelegd op NN omdat de rente hoger was als bij CB, en de voortijdige uitstapmogelijkheden gunstiger, hoewel het jaarlijks uitkeren van rente niet mijn voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:41
@Frankenstein ik heb op mijn CKV deposito afgesloten 1 december 2020 wel rente op rente gekregen maar veel zegt dat niet; inmiddels zijn de voorwaarden veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frankenstein schreef op zondag 7 januari 2024 @ 22:52:
Bij CEB zijn er in sommige situaties mogelijkheden om voortijdig te beeindigen, zie:
Opzeggen buiten die voorwaarden kan ook. Betaal je 0,25% per resterend kwartaal voor (uiteraard de dagen naar boven afgerond. Dus bv 1 jaar en 1 dag telt als 5 kwartalen, niet als 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:40
RobertMe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:42:
[...]

Opzeggen buiten die voorwaarden kan ook. Betaal je 0,25% per resterend kwartaal voor (uiteraard de dagen naar boven afgerond. Dus bv 1 jaar en 1 dag telt als 5 kwartalen, niet als 4).
Daar verschilde toen ook de meningen over. Want stel je neemt 7 jaar a 3.5% met maandelijkse rente uitkering. Dan zou je dus wellicht na 5 jr en 1 dag kunnen openbreken tegen een korting van 8 kwartalen a 0.25% =2% van je inleg . Dus stel 100k, krijg je na 5 jr en 1 dag 98k terug, maar je hebt wel de rente gehad over 5jr. Dat is wel heel lucratief als de actuele rente veel hoger zou komen ( zeg 6% ofzo) , door welke oorzaak van hyperinflatie dan ook....maar goed ik weet het ook niet iemand zei in dit forum dat dat niet het geval kon zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Hoe bestaat het dat zo'n relatief simpel product als een deposito zo vaag is bij CKV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
wibblemoo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:16:
Hoe bestaat het dat zo'n relatief simpel product als een deposito zo vaag is bij CKV?
Wat is er vaag als ik vragen mag? Heb het vorige week aangevraagd vandaar :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ik weet het niet hoe het bij jullie is, maar langzaam begint hier het stof bij Raisin neer te dalen. Alle transacties zijn verwerkt en nieuw deposito openen ging binnen een werkdag. Inloggen gaat ook gewoon al dagen weer prima en transactieoverzicht is ook weer volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hoihoi66 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Wat is er vaag als ik vragen mag? Heb het vorige week aangevraagd vandaar :).
Zie een aantal posts hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
wibblemoo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Zie een aantal posts hierboven.
De vaagheid heeft betrekking op meerjarige CKV-deposito's. Vorige week was ik nog wel enthousiast over 5 jaar vast CKV 3,6% (ondanks het ontbreken van een duidelijke mogelijkheid om voortijdig open te breken). Maar als je de Raisin app raadpleegt dan is het geen samengestelde rente, maar enkelvoudige, waarmee je effectief op 3,1 of 3,2% p.j. komt. Het ergste vind ik de niet eenduidige informatie bij Raisin over meerjarige CKV-deposito's. Die ik in geval er inderdaad géén samengestelde rente word uitbetaald zeker misleidend noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 06:42:
[...]

Een opzegging wordt volgens hun voorwaarden door CEB in principe terzijde geschoven:

"1. Een voortijdige beëindiging van een Internet Termijndeposito is door de Rekeninghouder niet mogelijk, tenzij hiervoor door het management van de Bank aan de Rekeninghouder toestemming verleend wordt."

Waarom zou CEB instemmen met voortijdige beëindiging, als het tegen hun eigen voorwaarden is, bij (sterk) gestegen actuele rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een manier om een overzicht te maken van de werkelijke rente die CKV biedt (of bood) bij verschillende termijnen? Dan weten we waar we aan toe zijn.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
Drardollan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:50:
Ik weet het niet hoe het bij jullie is, maar langzaam begint hier het stof bij Raisin neer te dalen. Alle transacties zijn verwerkt en nieuw deposito openen ging binnen een werkdag. Inloggen gaat ook gewoon al dagen weer prima en transactieoverzicht is ook weer volledig.
Ik loop nog ruim achter. Een week geleden rekening bij Alisa aangevraagd, woensdag 3 januari was het geld bij Raisin maar de rekening staat nog steeds op "in behandeling". Benieuwd welke valutadatum eraan geknoopt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
DjoeC schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Ik loop nog ruim achter. Een week geleden rekening bij Alisa aangevraagd, woensdag 3 januari was het geld bij Raisin maar de rekening staat nog steeds op "in behandeling". Benieuwd welke valutadatum eraan geknoopt gaat worden.
Die vergat ik te melden, excuus. Alisa loopt hier ook nog inderdaad, geopend op 4 januari. Gek genoeg gelijktijdig met Destingo geopend en die was vrijdagmiddag al geregeld. Lijkt dus niet perse een probleem van Raisin.

Was hem vergeten omdat ik er niet op zat te wachten, ik heb zo ongeveer elke spaarrekening lopen bij Raisin en schuif regelmatig geld heen en weer als de rentes veranderen om zo de max te scoren. Al moet ik ook zeggen dat 90% in deposito's zit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Heb sinds enkele dagen ook een Credit Europe rekening ivm de 6 maanden 3,55% rente. Ze moedigen je in de App aan om een deposito te nemen, maar die zijn allemaal ruim onder de actierente _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Drardollan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:46:
Heb sinds enkele dagen ook een Credit Europe rekening ivm de 6 maanden 3,55% rente. Ze moedigen je in de App aan om een deposito te nemen, maar die zijn allemaal ruim onder de actierente _O-
En wat wil je daar mee zeggen? ;) Ja, het openen van een <= 6 maanden depisito is dan nogal dom. Maar de rente op een 1 jaar depisito is volgens mij toch hoger dan 2,66%, wat de gemiddelde rente zou zijn bij eerst 6 maanden gegarandeerd 3,55% en daarna 6 maanden tegen de huidige 1,77%. Uiteraard kan over 6 maanden die variabele rente ook hoger zijn dan 1,77%, maar dat weten we nu niet.
En CEB heeft in het verleden de deposito rente aangepast (verlaagd) zonder aankondiging. Dus je kunt ook niet "net op tijd" een deposito openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:41
Frankenstein schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:06:
[...]
Een opzegging wordt volgens hun voorwaarden door CEB in principe terzijde geschoven:

"1. Een voortijdige beëindiging van een Internet Termijndeposito is door de Rekeninghouder niet mogelijk, tenzij hiervoor door het management van de Bank aan de Rekeninghouder toestemming verleend wordt."

Waarom zou CEB instemmen met voortijdige beëindiging, als het tegen hun eigen voorwaarden is, bij (sterk) gestegen actuele rente?
Mij werd het wel toegestaan. Ze vangen dan toch direct een leuke boete. Zeker bij een bank met beperkte kredietwaardigheid hebben ze over het algemeen liever een directe winst dan een uitgestelde winst.

Maar als je het precies wil weten, waarom niet even informeren? Ze reageren bij CEB prima op mijn e-mails.

Ook bij CKV zou ik het navragen hoe het zit met rente op rente.

[ Voor 19% gewijzigd door Pistachenootje op 08-01-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:00:
[...]

En wat wil je daar mee zeggen? ;) Ja, het openen van een <= 6 maanden depisito is dan nogal dom. Maar de rente op een 1 jaar depisito is volgens mij toch hoger dan 2,66%, wat de gemiddelde rente zou zijn bij eerst 6 maanden gegarandeerd 3,55% en daarna 6 maanden tegen de huidige 1,77%. Uiteraard kan over 6 maanden die variabele rente ook hoger zijn dan 1,77%, maar dat weten we nu niet.
En CEB heeft in het verleden de deposito rente aangepast (verlaagd) zonder aankondiging. Dus je kunt ook niet "net op tijd" een deposito openen.
Ik wil daarmee zeggen dat het nu niet handig is om een deposito te openen. Het klopt dat de actierente voor 6 maanden is, maar als je over 6 maanden besluit het geld beter weg te zetten dan verdien je dus meer geld. Ik verwacht niet dat de rentes onder de 2% zullen zijn binnen 6 maanden, dus dan kan je het beter vrij opneembaar houden op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:45

sanook

_/-\o_

DjoeC schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:30:
[...]

Hier ook nog traagheid bij 2 deposito's van Banca Progetto (2 verschillende accounts) en een spaarrekening bij CKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Drardollan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:19:
[...]

Ik wil daarmee zeggen dat het nu niet handig is om een deposito te openen. Het klopt dat de actierente voor 6 maanden is, maar als je over 6 maanden besluit het geld beter weg te zetten dan verdien je dus meer geld. Ik verwacht niet dat de rentes onder de 2% zullen zijn binnen 6 maanden, dus dan kan je het beter vrij opneembaar houden op dit moment.
Als je het nu voor ~3% vast zet voor een jaar of 2 of langer is die rente toch echt hoger dan nu maar 6 maanden 3,55% en daarna maar 2% ;)
Uiteraard allemaal koffiedik kijken. Maar als ik nu moest kiezen tussen 1 jaar of langer vastzetten tegen ~3% rente of 6 maanden 3,55% en daarna een onbekende rente in een nu neerwaartse trend zou ik waarschijnlijk toch eerder vastzetten.
Al helemaal als je naar CEB kijkt waar de rente lager is dan in het buitenland etc.. Als de keuze dan echt zou zijn "ik wil het niet buiten Nederland zetten" is de kans nog veel groter dat nu vastzetten een hoger rendement geeft aan het eind van de rit (omdat de rentes in NL nu eenmaal lager zijn en de ~3,5% rente bij CEB gewoon echt hoog was in NL én maar van korte duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-09 20:38
[...]

Die lage depositorente geldt dan vast voor CEB. Banca Progetto geeft nog steeds 4% op 3, 6 & 9 maanden. Ik heb momenteel een aantal 4% deposito's op4% met verschillende looptijden. 3 maanden valt voor mij onder "bijna vrij opneembaar" naast regulier spaargeld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:13
Distingo Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,27% p.j. naar 3,29% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 9 januari om 12 uur 's middags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
[...]
... wat de gemiddelde rente zou zijn bij eerst 6 maanden gegarandeerd 3,55% en daarna 6 maanden tegen de huidige 1,77%. Uiteraard kan over 6 maanden die variabele rente ook hoger zijn dan 1,77%, maar dat weten we nu niet.
Rond het moment dat CEB naar 1,77% ging (7 sept 2023) gingen of zaten andere banken in NL op 2,33% of hoger. Ik verwacht dan ook aan het eind van 3,55% dat je jouw geld bij een andere bank meer kan laten opleveren, als CEB al terug gaat naar 1,77%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:13
Vraagje, heb een 6 maanden deposito lopen bij Orange Bank (via Raisin). Deze loopt af op 24 januari, heb een mail gehad dat ik kan kiezen wat ik wil doen aan het einde v/d looptijd. Idealiter zou ik verlengen maar ik zie die optie nergens.

Heb nog een 9 maanden deposito lopen bij Nordax Bank, deze loopt af in april en daar zie ik al wel mogelijkheden om te verlengen.

Gaat hier iets mis bij Raisin of kan Orange Bank niet verlengd worden met een X periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:35:
[...]

Als je het nu voor ~3% vast zet voor een jaar of 2 of langer is die rente toch echt hoger dan nu maar 6 maanden 3,55% en daarna maar 2% ;)
Uiteraard allemaal koffiedik kijken. Maar als ik nu moest kiezen tussen 1 jaar of langer vastzetten tegen ~3% rente of 6 maanden 3,55% en daarna een onbekende rente in een nu neerwaartse trend zou ik waarschijnlijk toch eerder vastzetten.
Al helemaal als je naar CEB kijkt waar de rente lager is dan in het buitenland etc.. Als de keuze dan echt zou zijn "ik wil het niet buiten Nederland zetten" is de kans nog veel groter dat nu vastzetten een hoger rendement geeft aan het eind van de rit (omdat de rentes in NL nu eenmaal lager zijn en de ~3,5% rente bij CEB gewoon echt hoog was in NL én maar van korte duur).
Wat bij Credit Europe staat is voor geld wat beschikbaar moet zijn, dus langer dan 6 maanden zou ik het sowieso nooit vastzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
BertP schreef op maandag 8 januari 2024 @ 14:24:
Vraagje, heb een 6 maanden deposito lopen bij Orange Bank (via Raisin). Deze loopt af op 24 januari, heb een mail gehad dat ik kan kiezen wat ik wil doen aan het einde v/d looptijd. Idealiter zou ik verlengen maar ik zie die optie nergens.
...
Gaat hier iets mis bij Raisin of kan Orange Bank niet verlengd worden met een X periode?
Sowieso bieden niet alle banken een verleng-optie. Volgens mij Inbank deed het ook niet (heb die administratie niet bij de hand)

Maar de Raisin partner Orange is per 1 januari van hun Spaanse bijkantoor naar het Franse hoofdkantoor verhuisd. Mogelijk een extra reden dat ze (momenteel) bestaande contracten niet willen verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Mij werd het wel toegestaan. Ze vangen dan toch direct een leuke boete. Zeker bij een bank met beperkte kredietwaardigheid hebben ze over het algemeen liever een directe winst dan een uitgestelde winst.

Maar als je het precies wil weten, waarom niet even informeren? Ze reageren bij CEB prima op mijn e-mails.

Ook bij CKV zou ik het navragen hoe het zit met rente op rente.
CEB: de voorwaarden staan voortijdig beëindigen (tegen boete) niet expliciet toe.

CKV: de communicatie is tegenstrijdig en dit is al geruime tijd het geval. Daar ga ik mijn handen gewoon niet aan branden. Raisin i.s.m. CKV bieden gewoon niet op een eenduidige manier meerjarige deposito's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Drardollan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:50:
Vrijdag CKV deposito aangevraagd.
Zaterdag geld overgemaakt naar Raisin.
Vandaag om 09:15 stond het er al op bij Raisin.
10:00 telefonisch contact gezocht en is mijn aanvraag telefonisch goedgekeurd en zou het vandaag nog naar CKV doorgezet worden.

Ik heb tot de 11e tijd ivm renteverlaging, even kijken of ze dat gaan redden.
Aanvraag staat nu nog altijd op aanvraag in de appen staat aangegeven dat het nog niet is doorgezet naar CKV :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Dalingen bij Raisin vanaf 12 januari:
  • Imprebanca; 3 maanden: 3,40% naar 3,10% (was al niet hoog)
  • Haitong Bank; 2 jaar: 4,20% naar 4,05% (was de hoogste)
En CKV 1 en 2 jaar zijn (tijdelijk) uit het overzicht verdwenen, maar staan nog wel bij de partnerbank pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Novax schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:54:
Dalingen bij Raisin vanaf 12 januari:
  • Imprebanca; 3 maanden: 3,40% naar 3,10% (was al niet hoog)
  • Haitong Bank; 2 jaar: 4,20% naar 4,05% (was de hoogste)
En CKV 1 en 2 jaar zijn (tijdelijk) uit het overzicht verdwenen, maar staan nog wel bij de partnerbank pagina
Nou, dan ben ik nieuwsgierig wat er met mijn aanvraag gaat gebeuren. CKV 1 jaar depo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de website van Raisin:
"Geachte klant, geïnteresseerde,

Vanwege het zeer hoge aantal aanvragen ondervindt u mogelijk enkele werkdagen vertraging in de opening/bevestiging van uw Raisin-rekening (Raisin Bank).

Wij werken hard om de opgelopen achterstand zo snel mogelijk in te halen. Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team"

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:30
wcduck schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:43:
Op de website van Raisin:
"Geachte klant, geïnteresseerde,

Vanwege het zeer hoge aantal aanvragen ondervindt u mogelijk enkele werkdagen vertraging in de opening/bevestiging van uw Raisin-rekening (Raisin Bank).

Wij werken hard om de opgelopen achterstand zo snel mogelijk in te halen. Onze excuses voor het ongemak en dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Uw Raisin team"
Ik gok dat er meer aan de hand is. Mijn aanvragen staan al sinds 15 december open. Er wordt niks doorgestuurd naar partnerbanken. Volgens de klantenservice staat alles goed. Ze hebben de vraag uitstaan bij de technische dienst, en die reageert niet.....

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Younited was al minder interessant bij Raisin en nu weer verdere dalingen vanaf 12 januari:
  • 1 jaar: 3,55% naar 3,30%
  • 2 jaar: 3,00% naar 2,75%
  • 3 jaar: 2,80% naar 2,55%
  • 4 jaar: 2,60% naar 2,35%
  • 5 jaar: 2,40% naar 2,15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Heeft iemand geprobeerd een account te openen bij weltsparen.de ?

Edit :

"Wir eröffnen ein WeltSpar-Konto ausschließlich als Einzelkonto für natürliche Personen, die das 18. Lebensjahr bereits vollendet haben, im eigenen Namen handeln, eine deutsche oder österreichische Meldeadresse sowie ein Referenzkonto (Girokonto) bei einer in der Europäischen Union bzw. im Europäischen Wirtschaftsraum ansässigen Bank haben. Wir bedauern, dass wir Bürger der Vereinigten Staaten von Amerika (USA), sogenannte Permanent Residents und Besitzer einer Green-Card aufgrund sehr weitgehender Datenweitergabe-Vorschriften derzeit vom Zugang zum Angebot ausschließen müssen."

Kan dus niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Harbo op 08-01-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
Harbo schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:45:
Heeft iemand geprobeerd een account te openen bij weltsparen.de ?

Edit :

"Wir eröffnen ein WeltSpar-Konto ausschließlich als Einzelkonto für natürliche Personen, die das 18. Lebensjahr bereits vollendet haben, im eigenen Namen handeln, eine deutsche oder österreichische Meldeadresse sowie ein Referenzkonto (Girokonto) bei einer in der Europäischen Union bzw. im Europäischen Wirtschaftsraum ansässigen Bank haben. Wir bedauern, dass wir Bürger der Vereinigten Staaten von Amerika (USA), sogenannte Permanent Residents und Besitzer einer Green-Card aufgrund sehr weitgehender Datenweitergabe-Vorschriften derzeit vom Zugang zum Angebot ausschließen müssen."

Kan dus niet.
Je kunt wel gewoon inloggen met je Raisin account en je krijgt vervolgens het Nederlandse aanbod.
Zelf heb ik ook interesse in het Duitse aanbod. Mocht je tips hebben om erbij te komen.....graag! Een Duitse Girokonto heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Iemand al rente ontvangen van Banca Progetto (spaarrekening onder voorwaarden). In de AV staat dat ze in de eerste week van januari de rente uitkeren. Maar volgens mij hebben ze in Italië een andere kalender :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Best een nerveus en ingewikkeld gedoe, die buitenlandse banken. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Harry720A op 08-01-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
In het algemeen ben ik best erg positief over Openbank. Maar sommige dingen mogen echt wel beter. Wanneer ik een bedrag overmaak of ontvang kan ik nergens een rekeningnummer vinden. Ook niet op de website. Misschien kijk ik er wel gewoon grandioos overheen...

Bij overboeken kun je trouwens wel een mail ontvangen, maar daar is dan slechts het laatste deel van het IBAN zichtbaar. Niet heel handig als je achteraf nog iets wilt nakijken of controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supahted
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:00
Frankenstein schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:07:
[...]

CEB: de voorwaarden staan voortijdig beëindigen (tegen boete) niet expliciet toe.

CKV: de communicatie is tegenstrijdig en dit is al geruime tijd het geval. Daar ga ik mijn handen gewoon niet aan branden. Raisin i.s.m. CKV bieden gewoon niet op een eenduidige manier meerjarige deposito's aan.
Ben wel benieuwd wat er tegenstrijdig is? De CKV deposito met rente op rente lijkt me namelijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15
Aankondiging rentewijziging bij Banca Progetto n.a.v. mijn recente aanvraag voor een 1-jarig deposito (via Raisin):

Opmerking: Vanaf 15-01-24 geldt een nieuw rentetarief van 4,00% p.j. in plaats van 4,10% p.j.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
In navolging van bovenstaande alle Banca Progetto dalingen vanaf 15 januari:
  • 6 maanden: 4,00% naar 3,90%
  • 9 maanden: 4,00% naar 3,90%
  • 1 jaar: 4,10% naar 4,00%
  • 2 jaar: 4,10% naar 4,00%
  • 3 jaar: 4,10% naar 4,00%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ik ben al even op zoek naar een goede spaarbank met redelijke rente, zowel variabel als vast. Het hoeft niet de hoogste rente te zijn, voor mij is het belangrijker dat ik er geen omkijken naar heb en geen gedoe met belastingen.

Ik heb spaarrekeningen geopend bij Credit Europe Bank (CEB) en Centraal Beheer (CB).

CEB heeft een goede rente, vooral die 3,55% voor 6 maanden is leuk. Het verplicht moeten gebruiken van de app om een rekening te openen is minder. Bij CB kon dat ook via de website en ging het proces sneller, zo hoefde ik geen videoselfie te maken om me te identificeren maar ging dat snel via mijn bank met iDIN.

Eerste indruk is dat CB net wat robuuster en professioneler overkomt. Gecombineerd met de betere ratings denk ik dat ik daar het grootste deel vastzet en een wat kleiner deel bij CEB plaats. Ik ben vast te voorzichtig vergeleken met anderen hier, maar dit voelt goed voor nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gratiz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:01:
[...]

Je kunt wel gewoon inloggen met je Raisin account en je krijgt vervolgens het Nederlandse aanbod.
Zelf heb ik ook interesse in het Duitse aanbod. Mocht je tips hebben om erbij te komen.....graag! Een Duitse Girokonto heb ik al.
Ze zijn best streng, zonder officieel overheidsdocument krijg je geen account. Ik zie in de Duitse app op dit moment geen bijzonder interessante aanbiedingen btw.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gratiz
fsfikke schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:51:
[...]

Ze zijn best streng, zonder officieel overheidsdocument krijg je geen account. Ik zie in de Duitse app op dit moment geen bijzonder interessante aanbiedingen btw.
Niet? Aanbod in DLD is veel interessanter in mijn ogen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoA0Jbw_b9lQfrieuXMp85a0Upc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fs3aisX0Gy1vuwvkuAJ4GBtF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:51:
[...]
Ik zie in de Duitse app op dit moment geen bijzonder interessante aanbiedingen btw.
Bij de spaarrekeningen (Tagesgeld) niet echt maar bij de depositos (Festgeld) zijn de rentes en het aantal aanbieders wel hoger
Pagina: 1 ... 23 ... 159 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling