Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
marktweakt schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:31:
[...]

Overheden zijn niet verplicht bij te springen als het DGS onvoldoende dekking heeft. Raisin heeft hier in zijn productvoorwaarden een expliciete waarschuwing over opgenomen. Het is hier off-topic maar hier heb ik in het DGS topic al het een en ander over geschreven.
Dit is ontopic hoor, het is een essentieel onderdeel van de waarborg van het vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 18:35
NicoHF schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:08:
[...]

Dit is ontopic hoor, het is een essentieel onderdeel van de waarborg van het vermogen
Omdat er een apart topic voor geopened is, is het hier offtopic.
Beleggingen e.d. zijn ook onderdeel van je vermogen en horen hier ook niet thuis.

[ Voor 13% gewijzigd door GroteVoet459 op 10-01-2024 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Omdat er een apart topic voor geopened is, is het hier offtopic.
Beleggingen e.d. zijn ook onderdeel van je vermogen en horen hier ook niet thuis.
Prima dat alles een eigen topic heeft maar een DSG hoort bij sparen en moet zekerheid bieden voor je vermogen.
Dus helemaal prima dat er op verwezen wordt

Er wordt niet uitgebreid gediscussieerd over een DSG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
NicoHF schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 18:24:
[...]
Er wordt niet uitgebreid gediscussieerd over een DSG
Nee, want daarom is dat andere topic gestart. Om verdere vervuiling in dit topic te voorkomen,

Hier meld je misschien onder welk DGS (niet DSG) een eventueel (nieuw) product valt, misschien een linkje naar de betreffende instantie die het in een bepaald land runt, maar dan moet het klaar zijn. Dus geen discussies over of die betreffende overheid moet/gaat inspringen, dat je de PM niet vertrouwd, of soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Kleine daling bij Collector vanaf 16 januari:
  • 6 maanden deposito: 3,67% naar 3,60%
  • 9 maanden deposito: 3,72% naar 3,65%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:56
Mijn ckv deposito is nog steeds in behandeling: "opening in behandeling". Nu staat dit op de website: nieuw rentetarief van 3,00% p.j. in plaats van 3,95% p.j

Om het huidig geldende rentetarief van 3,95% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 11-01-24 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 11-01-24 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3,00% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag intrekken onder ‘Mijn Raisin’ > ‘Mijn producten’ > ‘Deposito sparen’ > ‘Details’ van het betreffende termijndeposito > ‘Aanvraag intrekken

Oftewel de rekening wordt morgen of een andere dag geopend met het nieuwe rentetarief? Of is de aanvraag nu wel gedaan en geldt het oude tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
conara schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:39:
Mijn ckv deposito is nog steeds in behandeling: "opening in behandeling". Nu staat dit op de website: nieuw rentetarief van 3,00% p.j. in plaats van 3,95% p.j

Om het huidig geldende rentetarief van 3,95% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 11-01-24 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 11-01-24 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3,00% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag intrekken onder ‘Mijn Raisin’ > ‘Mijn producten’ > ‘Deposito sparen’ > ‘Details’ van het betreffende termijndeposito > ‘Aanvraag intrekken

Oftewel de rekening wordt morgen of een andere dag geopend met het nieuwe rentetarief? Of is de aanvraag nu wel gedaan en geldt het oude tarief?
Zie paar berichten hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
conara schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 19:39:

Hier idem, mijn eerste ervaring met Raisin is op deze manier nog niet al te positief 8)7
3 spaarrekeningen geopend. CKV vorige week al, maar had maandag het geld pas op de rekening staan.
Die andere 2 maandag en gister geopend. Allemaal staan ze nog in behandeling. Maar bij CKV staat dat de aanvraag nog geeneens doorgestuurd is.

Van die andere 2, welke dus ook nog eens later aangevraagd zijn, dus kennelijk wel. Lijkt een beetje rommelig zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:47
Rockel83 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:10:
[...]

Hier idem, mijn eerste ervaring met Raisin is op deze manier nog niet al te positief 8)7
3 spaarrekeningen geopend. CKV vorige week al, maar had maandag het geld pas op de rekening staan.
Die andere 2 maandag en gister geopend. Allemaal staan ze nog in behandeling. Maar bij CKV staat dat de aanvraag nog geeneens doorgestuurd is.

Van die andere 2, welke dus ook nog eens later aangevraagd zijn, dus kennelijk wel. Lijkt een beetje rommelig zo...
Ligt niet aan raisin maar aan ckv, die zijn met alles zeer traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 16:14
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen: net een Banco Progetto deposito aangevraagd nog tegen 4,1%. Als ik morgenochtend het geld overmaak naar Raisin zou het dan nog op tijd zijn om te profiteren van de rente van 4,1% of is dat eigenlijk al kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
feddesman schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:13:
[...]

Ligt niet aan raisin maar aan ckv, die zijn met alles zeer traag.
Dat zie ik hier de laatste tijd inderdaad meer voorbij komen.

Maar als de aanvraag nog geeneens doorgestuurd is, dan kan CKV daar toch verder ook niets aan doen. Tenminste, dat is wat de app mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
laredo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 20:25:
Even een vraag aan de ervaringsdeskundigen: net een Banco Progetto deposito aangevraagd nog tegen 4,1%. Als ik morgenochtend het geld overmaak naar Raisin zou het dan nog op tijd zijn om te profiteren van de rente van 4,1% of is dat eigenlijk al kansloos?
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je verder alles al 100% in orde hebt bij Raisin zelf.
Ik heb diverse aanvragen voor deposito's bij Progetto gedaan en het hele traject kost 3 (3x) t/m 5 (2x) dagen. heb niet naar werkdagen gekeken - puur de data van aanvraag t/m bevestiging geopend.

Voor die renteverlaging in gaat (15-Jan) heb je nog 4 dagen, waarvan maar 2 werkdagen. Ik zou het geld (indien beschikbaar) gewoon nu overmaken, dan kan er morgenochtend sowieso niets meer tussen komen (met jezelf, je computer, Internet ...).

Zou je het niet halen loop je maar 0,10% mis - de eerstvolgende (bij Raisin, zonder bronbelasting) zit er sowieso nog een keer 0,10% onder en die gaat per 16-Jan nog eens 0,30% naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Volgens Raisin kijken ze naar de dag van versturen naar bank X.
Als het goed is staat er een document klaar in je Raisin berichtenbox met je aaanvraag met datum en rentepercentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Warenpel: net een bericht van Raisin dat ze de informatie naar CKV hebben doorgestuurd. Wellicht gaat het alsnog lukken om de deposito af te sluiten tegen het hoge rentepercentage.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Uniciteit schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 00:29:
Trading 212 gaat vanaf 11 januari 4% rente betalen op cash tegoeden (uitbetaling: dagelijks).

Het spaartopic is er misschien niet helemaal juist voor (want: geen echte spaarrekening), maar aangezien er ook een deel hier fan is van het vergelijkbare Trade Republic vind ik het wel relevant om te delen. :)
Update: het is 4,2% rente geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:41
Uniciteit schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:37:
[...]

Is ergens te vinden hoe die rente "gemaakt" wordt (b.v. een bepaald geldmarktfonds?)?
In FAQ staat:
Given that we’re not a bank, we use a mixture of products and vehicles, such as qualifying money market funds, time deposits and current accounts. This is why it’s mandatory to accept QMMFs to receive interest.

Maar dat laat wel heel veel varianten open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Waarschijnlijk is het vanaf vandaag een geldmarktfonds: https://helpcentre.tradin...er-interest-rates-on-cash

Ik ben wel benieuwd welk fonds...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• isigo
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 20:44
Afgelopen kerst rekening Raisin geopend om het geld weg te halen bij grootbank RABO, als je zo weinig rendement naar je klant doorrekent dan zou je verwachten dat iedereen wel alternatieven gaat zoeken maar nee hoor, de meesten blijven "trouw" aan (en op) de bank vastzitten.

Vorige week alles doorgezet naar een poging tot een ladderdeposito ondanks CKV (erg traag en lastig met extra adresbewijs en inmiddels dalende spaarrente) toch deels nog gelukt:

-Collector 6 mnd deposito 3,75 %
-CIVI 9 mnd deposito 4,00 %
-Progetto 12 mnd deposito 4,20 %
-Orange 12 mnd deposito 4,00 %

Leuk om uit te kijken wat het komende jaar zal doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
isigo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 01:28:
Afgelopen kerst rekening Raisin geopend om het geld weg te halen bij grootbank RABO, als je zo weinig rendement naar je klant doorrekent dan zou je verwachten dat iedereen wel alternatieven gaat zoeken maar nee hoor, de meesten blijven "trouw" aan (en op) de bank vastzitten.
Maar eerlijk gezegd was je zelf dan ook ~1 jaar te laat, op zijn minst. En zelfs bij de extreem lage rentes waren er banken met een hogere rente. Procentueel zelfs veel hoger dan nu. Toen de grootbanken op 0,01% zaten waren er ook banken waar je nog tijden 0,05% of zelfs 0,10% kreeg. Dat was dus 5x of 10x zoveel. Terwijl nu 2x zo veel al best hoog is (dan zit je op 3,00% - 3,40%). Uiteraard is het verschil in absolute bedragen nu dan wel groter.

Maar ook voordat een Raisin bestond / Raisin in Nederland opereerde / grensoverschrijdend bankieren (wettelijk) mogelijk was(?) / ... waren er al betere opties. Zelf zit ik al van ~2016 of zo bij LeasePlan Bank, NIBC, Knab heb ik nog een tijd gehad (betalen voor meer rente :+). En ook toen de rente steeds lager en lager werd "leverde dat wat op". En nu met bv een Raisin en andere buitenlandse banken zijn nog veel hogere rentes relatief makkelijk bereikbaar geworden. Al helemaal sinds de rente omhoog gaat. Waarbij je toen (~mid 2022 al) echt een concurrentie zag tussen bv Renault via Raisin en BigBank die soms zelfs in een maand twee keer verhoogden met 0,25-procentpunt per keer, en een LPB ook nog een tijdje relatief aanhaakte op de voet gevolgd door NIBC en Lloyds Bank. Nu pas naar Raisin gaan loop je eigenlijk dus 1 tot 1,5 jaar aan een hoog / hoger rendement mis en " stap je pas in" nu het allemaal alweer omlaag begint te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Dat ik dit nog mee mag maken :+ Banca Progetto heeft (eindelijk) de rente van de spaarrekening (onder voorwaarden) bijgeschreven *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
sverzijl schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:01:
[...]

Als het goed is krijg je vanuit Raisin bericht wanneer alles is doorgestuurd naar de externe bank (CKV). Dat moment (misschien hooguit +1 dag als ze het laat in de middag gestuurd hebben) lijkt mij het moment van rentetoekenning.
Immers zie je op Raisin ook "Om het huidig geldende rentetarief van X% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór dd-mm-yyyy te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank". Dus het moment van doorsturen is leidend.

CKV vrij opneembare spaarrekening duurde bij mij overigens ook vrij lang. 28-12 aangevraagd, en gisterenmiddag was ie dan eindelijk geopend. Maar vanaf morgen alweer lagere rente.
Zondag heb ik ckv aangevraagd, maandag goedgekeurd en savonds stond het bedrag op de spaarrekening, geen deposito.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01
Ik had net even een kleine hartverzakking met Raisin, ik had al een tijd een spaarrekening bij Raisin (rci bank). Aangezien CKV nu een hogere rente had wilde ik de boel daar natuurlijk op hebben. Dat duurt maar erg lang allemaal vergeleken met de eerste keer dat ik een spaarrekening opende bij raisin / rci bank. Kijk ik net en zie ik in mijn dashboard dat bijna al mijn geld weg is (ik heb nog een klein bedrag op de oude spaarrekening laten staan) wat je normaal daar wel ziet staan.

Dus ik zoeken en via instellingen transacties zag ik dat vandaag om 05:20 uur de transactie naar de CKV rekening, maar die staat in mijn dashboard nog op in behandeling waardoor je het dus nog niet ziet op je spaarrekening in je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:34
Uniciteit schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 00:37:
[...]

hmm interessant, wat voor partij is dat eigenlijk, ik ken ze niet.

26 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:54
Vermeld Raisin de ingehouden bronbelasting op hun jaaropgave of moet je dit zelf in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:26
corsat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:39:
[...]

Zondag heb ik ckv aangevraagd, maandag goedgekeurd en savonds stond het bedrag op de spaarrekening, geen deposito.
Merkwaardig. Bij mij ook vrij opneembare CKV spaarrekening. Misschien kreeg je voorrang omdat je een groter bedrag stortte?:) (Ik had slechts het minumum gedaan bij opening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41

sanook

_/-\o_

sverzijl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:06:
[...]

Merkwaardig. Bij mij ook vrij opneembare CKV spaarrekening. Misschien kreeg je voorrang omdat je een groter bedrag stortte?:) (Ik had slechts het minumum gedaan bij opening).
Ik zit ook al ruim een week te wachten op de opening, gisteren eindelijk een melding van Raisin dat het doorgestuurd is...

Openen van een deposito bij Banca Progetto op account van mijn vrouw staat al een week op 'in behandeling', dus nog maar een keer gebeld naar Raisin en die gaan dit navragen bij Banca Progetto. I

[ Voor 19% gewijzigd door sanook op 11-01-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Turb0Turb0 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:46:
Ik had net even een kleine hartverzakking met Raisin, ik had al een tijd een spaarrekening bij Raisin (rci bank). Aangezien CKV nu een hogere rente had wilde ik de boel daar natuurlijk op hebben. Dat duurt maar erg lang allemaal vergeleken met de eerste keer dat ik een spaarrekening opende bij raisin / rci bank. Kijk ik net en zie ik in mijn dashboard dat bijna al mijn geld weg is (ik heb nog een klein bedrag op de oude spaarrekening laten staan) wat je normaal daar wel ziet staan.

Dus ik zoeken en via instellingen transacties zag ik dat vandaag om 05:20 uur de transactie naar de CKV rekening, maar die staat in mijn dashboard nog op in behandeling waardoor je het dus nog niet ziet op je spaarrekening in je dashboard.
Was nergens voor nodig geweest. Als je dit topic had gevolgd wist je dat dit standaard gebeurt :p

Overigens snap ik een overstap voor hogere rente ook niet perse. Ja, Renault / RCI bljft nogal achter, maar anderzijds zakt CKV per vandaag weer. En gezien je vervolgens een aantal dagen geen rente krijgt is het verschil nog kleiner. Renault => CKV had dus leuk kunnen zijn als het verschil (lange tijd) zo groot bleef. Maar is nu al minder.

Moet ik wel de kanttekening bij maken dat ik zelf ook ga overstappen :P Maar dat is de combinatie dat ik én vervroegd een deposito heb aangevraagd (bij Progetto die ook gaan verlagen) met geld vanaf Renault, én daardoor nog maar ~1,5k bij Renault staat (én het deposito dat over een week of twee vrijvalt dus toch al "overgeboekt" moet worden, dus renteverlies zit effectief alleen op die ~1,5k). Alleen ga ik na de "horrorverhalen" van CKV maar naar Distingo, zeker nu de rente gelijk is/wordt maakt dat niet uit. En scheelt bronbelasting (/documenten aanleveren) verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Ik weet niet of jullie het ook gezien hebben binnen jullie portaal van Raisin bij de afschrijvingen, maar het bedrag van mijn rekening is doorgezet naar CKV waar ook een percentage van 3,9% is vermeld.

Weet niet of dit wat zegt maar is wel een update :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
mpandroid schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 07:32:
Vermeld Raisin de ingehouden bronbelasting op hun jaaropgave of moet je dit zelf in de gaten houden?
Staat in je jaaropgave. Per rekening wordt ingehouden bronbelasting en verrekenbare bronbelasting vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 11-01-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
hoihoi66 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:13:
Ik weet niet of jullie het ook gezien hebben binnen jullie portaal van Raisin bij de afschrijvingen, maar het bedrag van mijn rekening is doorgezet naar CKV waar ook een percentage van 3,9% is vermeld.

Weet niet of dit wat zegt maar is wel een update :)
Dit zegt helaas niets. Dit overkwam mij bij Younited ook. Het hoge percentage werd benoemd. Toen het deposito daadwerkelijk werd geactiveerd werd het percentage ineens naar beneden bijgesteld zonder een melding daarover te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[quote]sverzijl schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:06:
[...]

[/quote

Ik moet mijn bericht corrigeren want ik wordt gevraagd om een bewijs adres gegevens op te sturen, het geldbedrag is wel al van de tussenrekening gehaald en daardoor dacht ik dat het al geregeld was.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 16:37
Doordat het openen van een rekening bij CKV via Raisin bij mij zo lang heeft geduurd en uiteindelijk mis is gelopen heb ik me ook aangemeld bij Trade Republic vorige week.

Loopt tot nu toe soepel. Openen van de rekening duurde nog geen half uur. Geld overmaken van zowel ING als N26 ging binnen een paar uur naar TR.

Geld terugboeken heb ik nog niet getest maar zie wel dat beide rekening waarmee ik geld heb gestort als tegenrekening staan.Dat vind ik wel een belangrijk voordeel t.o.v. Raisn waar je maar 1 tegenrekening kan hebben en dan bovendien uitsluitend een NL IBAN kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
mightym schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:52:
[...]

Een grote discountbroker, gevestigd in Cyprus.

Uiteraard geen officiële referentie, maar bevestigt wel dat blijkbaar niemand weet hoe de 4,2% precies behaald wordt: https://www.reddit.com/r/eupersonalfinance/s/151B35plzp
Ik vind het ook vreemd dat de rente hoger is dan wat geldmarktfondsen nu melden (~3,9%).

Los daarvan is er natuurlijk het hogere belastingtarief (boven de vrijstelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:08
[...]

Het is een partij waarbij je kunt beleggen zonder commissie en uiteindelijk zeer lage kosten hebt.
Beetje zelfde soort concept dus als TR alleen bestaat Trading 212 al wat langer en hebben ze een degelijk uitgebreid platform om mee te beleggen.
Heb er wel goede ervaringen mee, zal eens kijken of er nu ook wat spaargeld heen kan :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:06
Ik wil graag een deposito ladder opzetten, waarbij ik denk aan 3 6 en 9 mnd om vervolgens na 9 mnd nog een van 12 maanden erbij te zetten (zo heb ik 9 mnd de tijd om geld aan de kant te zetten)
Wat zou een prima start kunnen zijn? 10K met 2keer 2,5K en 1keer 5K?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
[...]

N.B. De rente-proposition van TR (spaartegoed, DGS, 1% cashback) is fundamenteel heel anders dan die van Trading212 (belegging, geen bank, geen DGS, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Jcrs7 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:17:
Ik wil graag een deposito ladder opzetten, waarbij ik denk aan 3 6 en 9 mnd om vervolgens na 9 mnd nog een van 12 maanden erbij te zetten (zo heb ik 9 mnd de tijd om geld aan de kant te zetten)
Wat zou een prima start kunnen zijn? 10K met 2keer 2,5K en 1keer 5K?
Beetje afhankelijk hoe je de markt inschat, als je op het eind dus over negen maanden verwacht dat de rente lager is is het wellicht verstandig om daar rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01
RobertMe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Was nergens voor nodig geweest. Als je dit topic had gevolgd wist je dat dit standaard gebeurt :p

Overigens snap ik een overstap voor hogere rente ook niet perse. Ja, Renault / RCI bljft nogal achter, maar anderzijds zakt CKV per vandaag weer. En gezien je vervolgens een aantal dagen geen rente krijgt is het verschil nog kleiner. Renault => CKV had dus leuk kunnen zijn als het verschil (lange tijd) zo groot bleef. Maar is nu al minder.

Moet ik wel de kanttekening bij maken dat ik zelf ook ga overstappen :P Maar dat is de combinatie dat ik én vervroegd een deposito heb aangevraagd (bij Progetto die ook gaan verlagen) met geld vanaf Renault, én daardoor nog maar ~1,5k bij Renault staat (én het deposito dat over een week of twee vrijvalt dus toch al "overgeboekt" moet worden, dus renteverlies zit effectief alleen op die ~1,5k). Alleen ga ik na de "horrorverhalen" van CKV maar naar Distingo, zeker nu de rente gelijk is/wordt maakt dat niet uit. En scheelt bronbelasting (/documenten aanleveren) verhaal.
Ik volg het topic wel maar lees niet alles. Maar zie ook dat bij sommige het in een paar dagen geregeld is.
Ik heb het 4 januari al aangevraagd.
Renteverlies, het gaat om een aardig bedrag en de rentewinst is hoog genoeg om over te stappen.
De verlagingsmail van de rente kreeg ik 5 januari, maarja het gaat uiteindelijk om hogere rente en dat is het nog steeds. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Globalcitizen schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:20:
[...]

N.B. De rente-proposition van TR (spaartegoed, DGS, 1% cashback) is fundamenteel heel anders dan die van Trading212 (belegging, geen bank, geen DGS, etc.).
TR en DGS? Hebben ze de passage dat je aan de gratie van het Ierse DGS overgeleverd bent dan weggehaald? Want zouets stond er vrij letterlijk in, dat het dus een derdegeldenrekening is en de DGS instantie maar moet uitzoeken wie iets en hoeveel terug krijgt. Nog los van de vraag hoe DGS uberhaupt omgaat met zo'n rekening (100k terwijl het spaartegoed van honderden of nog meer personen op een rekening staat? :X).

En ja, TR heeft intussen een banklicentie, maar momenteel brengen ze het geld nog steeds onder bij Citibank. Dus die banklicentie is niet meer dan toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
RobertMe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:29:En zelfs bij de extreem lage rentes waren er banken met een hogere rente. Procentueel zelfs veel hoger dan nu. Toen de grootbanken op 0,01% zaten waren er ook banken waar je nog tijden 0,05% of zelfs 0,10% kreeg. Dat was dus 5x of 10x zoveel. Terwijl nu 2x zo veel al best hoog is (dan zit je op 3,00% - 3,40%). Uiteraard is het verschil in absolute bedragen nu dan wel groter.
In het dal had ik een groot "deposito" bij Aion bank (België) ad 1% (inclusief 0,9% getrouwheidspremie).

De laatste maanden was de tijd rijp, vond ik, voor vijf- en tienjarige deposito's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Lekker actieve communicatie bij zowel Raisin als TR...

Het openen van CKV duurt hier al bijna een week, onder de noemer "documenten zijn nog niet doorgestuurd".
Na een paar dagen netjes hebben zitten wachten toch maar eens een mailtje gestuurd aangezien de rekening maar op "in behandeling" bleef staan waar andere rekeningen al binnen dag geopend waren. En ik ook maar niets van Raisin hoorde. Bleek dat ze de "afgifte datum" niet uit een toegestuurd formulier konden opmaken...

Het openen van TR duurt ondertussen al 2 dagen, waarbij de app op "controleren van documenten" blijft hangen. Iets wat volgens de app nomaliter in 5 min. voltooid zou moeten zijn.
Dus ook maar eens een mailtje gestuurd omdat ik ook helemaal niets van TR teruggekoppeld krijg. Nu blijkt het zo te zijn dat ze het verschil tussen naam en roepnaam niet kunnen zien, terwijl het nogal duidelijk is dat het om een "inkorting" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:04
Op vrijdag 5 januari waren alle documenten doorgestuurd richting CKV. Gisterenavond laat (10 januari) de bevestiging gekregen dat de deposito daadwerkelijk geopend is.
Een bekende heeft hetzelfde gedaan, alleen daar is de deposito nog niet geopend. Ik denk dat die deposito niet meer tegen 3,95% geopend gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
Barrycade schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:29:
[...]

Beetje afhankelijk hoe je de markt inschat, als je op het eind dus over negen maanden verwacht dat de rente lager is is het wellicht verstandig om daar rekening mee te houden.
Dat is natuurlijk ook een beetje glazen bol werk? Maar er komen inderdaad ook berichten langs in het topic dat bepaalde rentes lichtjes aan het dalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Jcrs7 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Dat is natuurlijk ook een beetje glazen bol werk? Maar er komen inderdaad ook berichten langs in het topic dat bepaalde rentes lichtjes aan het dalen zijn.
De hele markt is gericht op lage rentes, al een paar maanden. Dit is terug te zien in de dalende lange termijn rentes (>1 jaar) voor depositos. Ja, er bestaat een kans dat dit tijdelijk is maar voorlopig zijn de winnaars de mensen die rond de 4% langjarig hebben vastgezet.

[ Voor 13% gewijzigd door wibblemoo op 11-01-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Jcrs7 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:08:
[...]

Nou noem het maar lichtjes. Ik heb Deposito's lopen met 4,21%, afgesloten maar een paar maanden terug. Ik sla me voor het hoofd als ik nu de 3,75% voorbij zie komen. Dat ik toen niet wat had doorgepakt.

Een paar van mijn deposito's liepen af deze week die ik een jaar terug met 1,7% afgesloten had had ik graag tegen 4,21% willen oversluiten. Met enige zoeken kan het nog, maar dan zit je wel in de hoeken van BBB- landen of met bronbelasting en dat zie ik niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 14:42
Ik zie hier veel berichten van tweakers dat men het moeilijk kan inschatten of een deposito aanvraag bij Raisin nog wel op tijd zal zijn voordat bijvoorbeeld een lagere rente ingaat.

Volgens mij werkt het als volgt bij Raisin:
Stel dat de rente voor een CKV deposito op 11-01-2024 om 12:00 wordt verlaagd. Raisin hanteert dan de regel dat de aanvraag voor 12:00 op die dag moet zijn doorgestuurd om nog in aanmerking te komen voor de hogere rente.
Voordat Raisin de aanvraag doorstuurt moet wel aan alle voorwaarden zijn voldaan: dus alle benodigde documenten moeten correct en ontvangen zijn bij Raisin en het bedrag op de Raisin rekening moet beschikbaar zijn.
Je hebt nog de mogelijkheid om de aanvraag in te trekken tot het moment waarop de aanvraag door Raisin wordt doorgestuurd.

Dus stel in het bovenstaande voorbeeld dat je om 11:55 op 11-01-2024 nog geen bevestiging hebt dat de aanvraag is doorgestuurd, dan kun je hem nog intrekken of door laten gaan waarbij je dan in het laatste geval hoogstwaarschijnlijk de lagere rente krijgt. Eventueel kun je hem na doorsturen en openen binnen 14 dagen nog annuleren (recht koop op afstand), maar dan kunnen er wel kosten in rekening worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
marktweakt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:32:

Dus stel in het bovenstaande voorbeeld dat je om 11:55 op 11-01-2024 nog geen bevestiging hebt dat de aanvraag is doorgestuurd, dan kun je hem nog intrekken of door laten gaan waarbij je dan in het laatste geval hoogstwaarschijnlijk de lagere rente krijgt. Eventueel kun je hem na doorsturen en openen binnen 14 dagen nog annuleren (recht koop op afstand), maar dan kunnen er wel kosten in rekening worden gebracht.
Kunnen er kosten in rekening worden gebracht? Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Waar heb je deze informatie vandaan?

Zojuist ingelogd bij Raisin: bij mij staat hij nog "in behandeling". Tevens ontbreekt meer dan de helft van mijn deposito's in het overzicht. Dat is wel een beetje eng. Ik hoop dat het een storing betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door wcduck op 11-01-2024 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Verdere dalingen van deposito rentes bij SME Bank vanaf 17 januari:
  • 3 maanden: 3,20% naar 3,00%
  • 6 maanden: 3,60% naar 3,20%
  • 9 maanden: 3,70% naar 3,30%
  • 2 jaar: 3,70% naar 3,00%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 14:42
wcduck schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:42:
[...]

Kunnen er kosten in rekening worden gebracht? Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Waar heb je deze informatie vandaan?
Uit de Algemene voorwaarden van bijvoorbeeld Progetto:
Gevolgen van herroeping
In het geval van een effectieve ontbinding dienen
alle door beide zijden verstrekte diensten te
worden geretourneerd. De Klant is verplicht een
vergoeding te betalen voor redelijke kosten
gemaakt voor de verstrekte diensten tot het
moment van ontbinding
, mits de Klant vóór de
indiening van zijn contractuele verklaring van de
rechtsgevolgen ervan in kennis is gesteld en er
uitdrukkelijk mee heeft ingestemd dat de Bank
kan overgaan tot uitvoering van de tegenprestatie
voor het einde van de ontbindingstermijn. Indien
er sprake is van een verplichting tot betaling van
een vergoeding, kan dit inhouden dat de Klant
niettemin aan de contractuele
betalingsverplichtingen moet voldoen over de
periode tot en met de ontbinding.
Bron: https://www.raisin.nl/sav.../233918681/AGB_BPL_FG.pdf

[ Voor 21% gewijzigd door marktweakt op 11-01-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
marktweakt schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:35:
[...]

Uit de Algemene voorwaarden van bijvoorbeeld Progetto:

[...]

Bron: https://www.raisin.nl/sav.../233918681/AGB_BPL_FG.pdf
Bedankt voor de quote. Gaat dit niet over ontbindingen nadat de termijn van 14 dagen is verstreken? Hebben anderen op het GoT ervaring dat ze bij ontbinden binnen 14 dagen een vergoeding moesten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:26
heuker schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 13:33:
[...]

Ja, ik heb ze per mail gevraagd een statement inclusief deze gegevens te verstrekken. Ik kreeg een ticketnummer terug en een week later een e-mail dat ik een brief zou ontvangen. Die brief had mijn gegevens in de aanhef en een screenshot van de PDF statement :X

Dat was voldoende voor mij.
Qua customer service is het echt traag en slecht geregeld. Na een week nog geen reactie, de telefonische bereikbaarheid in het Engels is een voicemailbox :).

Op naar een andere bank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Komen Zweedse banken mogelijk in zwaar weer door oorlogsdreiging met Rusland?
(O.a. Klarna, Nordax Bank, Collector en TF Bank)
Zie: https://www.telegraaf.nl/...-zweedse-opperbevelhebber
Titel: Zweden in rep en roer om oorlogswaarschuwing Zweedse opperbevelhebber
Waar rook is, is vuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Harry720A schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:27:
Waar rook is, is vuur?
Er is sinds 2008 rook en vuur in de Oekraïne. Sinds 2022 noemen we het oorlog.
Dat mensen in westerse landen blijkbaar niet op de hoogte (willen) zijn van de ontwikkelingen of Poetin's doelen en nu schrikken van de opmerkingen van deze man is simpelweg zorgelijk.

In dit topic is het punt al vaker voorbij gekomen en ieder zal de beslissing voor zichzelf moeten maken.
Bedenk je wel dat Estland (Coop, InBank en LHV), Finland (Alisa), Letland (BlueOr en Rietmu) en Litouwen (Flord en SME) iets dichter bij Rusland liggen dan Zweden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 10:28
Harry720A schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:27:
Waar rook is, is vuur?
Als Zweden in oorlog raakt met Rusland, zijn er wel grotere problemen dan wat spaargeld en een procentje meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 10:28
Vraagje: Orange bank biedt tot 16-01 nog een rente van 3,9%. Wat is jullie ervaring: gaat het nog lukken om voor die tijd een bedrag op de tegenrekening te storten en een rekening bij Orange te openen, of is die doorlooptijd langer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
goldmemberf1 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:11:
Vraagje: Orange bank biedt tot 16-01 nog een rente van 3,9%. Wat is jullie ervaring: gaat het nog lukken om voor die tijd een bedrag op de tegenrekening te storten en een rekening bij Orange te openen, of is die doorlooptijd langer?
Tuurlijk Orange is altijd vlot met verwerken, ligt meer aan wanneer jij het over gaat maken.
Ik heb het bij orange gister aangevraagd, geld was vandaag beschikbaar verwacht dat de deposito morgen geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph t
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 23:32
Echt ervaring heb ik nog niet. Gisteren heb ik dit product (naast nog 3 andere deposito's met verschillende looptijden) aangevraagd. Gisteren heb ik eerst 100 euro overgemaakt naar Raisin omdat ik dit nogal spannend vond. Vanmorgen stond dit bedrag op de Raisin rekening en heb ik de rest overgemaakt. Dit stond er einde van de middag op. Bij het product van Orange bank en 1 andere staat nu "opening in behandeling". Zeker weten doe ik het niet maar ik verwacht dat ik hiermee toch wel voor 3,90 % mee doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
ralph t schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:23:
[...]

Echt ervaring heb ik nog niet. Gisteren heb ik dit product (naast nog 3 andere deposito's met verschillende looptijden) aangevraagd. Gisteren heb ik eerst 100 euro overgemaakt naar Raisin omdat ik dit nogal spannend vond. Vanmorgen stond dit bedrag op de Raisin rekening en heb ik de rest overgemaakt. Dit stond er einde van de middag op. Bij het product van Orange bank en 1 andere staat nu "opening in behandeling". Zeker weten doe ik het niet maar ik verwacht dat ik hiermee toch wel voor 3,90 % mee doe.
Word vandaag nog doorgestuurd en morgen geopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
GroteVoet459 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:52:
[...]

Dat mensen in westerse landen blijkbaar niet op de hoogte (willen) zijn van de ontwikkelingen of Poetin's doelen en nu schrikken van de opmerkingen van deze man is simpelweg zorgelijk.

In dit topic is het punt al vaker voorbij gekomen en ieder zal de beslissing voor zichzelf moeten maken.
Bedenk je wel dat Estland (Coop, InBank en LHV), Finland (Alisa), Letland (BlueOr en Rietmu) en Litouwen (Flord en SME) iets dichter bij Rusland liggen dan Zweden.
Als ze de Baltische Staten binnenvallen heb je toch geen donder meer aan je spaargeld. Dan is de Navo in oorlog en dan word je geld toch waardeloos en wellicht zelfs de hele planeet. :'( Dan kan je nu beter prepper worden en in blikken voedsel je geld stoppen. Die worden dan goud waard. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
MotorBeast schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:35:
[...]

Als ze de Baltische Staten binnenvallen heb je toch geen donder meer aan je spaargeld. Dan is de Navo in oorlog en dan word je geld toch waardeloos en wellicht zelfs de hele planeet. :'( Dan kan je nu beter prepper worden en in blikken voedsel je geld stoppen. Die worden dan goud waard. 8)
Alhoewel ook maar beperkt houdbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jcrs7
wibblemoo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:18:
[...]

De hele markt is gericht op lage rentes, al een paar maanden. Dit is terug te zien in de dalende lange termijn rentes (>1 jaar) voor depositos. Ja, er bestaat een kans dat dit tijdelijk is maar voorlopig zijn de winnaars de mensen die rond de 4% langjarig hebben vastgezet.
Barrycade schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Nou noem het maar lichtjes. Ik heb Deposito's lopen met 4,21%, afgesloten maar een paar maanden terug. Ik sla me voor het hoofd als ik nu de 3,75% voorbij zie komen. Dat ik toen niet wat had doorgepakt.

Een paar van mijn deposito's liepen af deze week die ik een jaar terug met 1,7% afgesloten had had ik graag tegen 4,21% willen oversluiten. Met enige zoeken kan het nog, maar dan zit je wel in de hoeken van BBB- landen of met bronbelasting en dat zie ik niet zo zitten.
Maar nog altijd beter dan de rentes in eigen land :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Barrycade schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:27:
[...]

BBB zijn geen enkel probleem zolang het eurolanden zijn. Dacht je dat andere lidstaten die landen niet overeind houden als er echt problemen zijn? Ze zullen wel moeten anders gaat de euro naar de donder. Kan je je Griekenland nog herinneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Rockel83 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:40:
[...]

Alhoewel ook maar beperkt houdbaar 8)7
Deposito's ook. ;) Was een geintje....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
MotorBeast schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:41:
[...]

Deposito's ook. ;) Was een geintje....
Dat van mij ook d:)b :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:09
wcduck schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:50:
[...]

Bedankt voor de quote. Gaat dit niet over ontbindingen nadat de termijn van 14 dagen is verstreken? Hebben anderen op het GoT ervaring dat ze bij ontbinden binnen 14 dagen een vergoeding moesten betalen?
Nee. Bij CKV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Dalingen van deposito rentes bij Banca Privata Leasing vanaf 17 januari:
  • 1 jaar: 3,85% naar 3,50%
  • 2 jaar: 3,60% naar 3,50%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Laatst online: 14-05 16:14
Even een update over mijn Banca Progetto aanvraag:
- vandaag om 09.45 deposito aangevraagd
- vandaag om 13.57 geld overgemaakt vanaf ING (die 4 uurs tijdslimiet met het verhogen van je limiet)
- vandaag om 16.xx geld ontvangen bij Raisin op "DE" rekening
- zie nu dat de aanvraag in behandeling is en niet meer ingetrokken kan worden, verwacht morgen het deposito geopend met nog 4,1%. Keurig gedaan als dat echt zou lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 05:39
Hier bij Haitong, 1 jaar 4,1%
Woensdag gestort, Woensdag avond bericht van Raisin
/./
Uw gegevens/document(en) zijn naar Haitong Bank, S.A., Sucursal en España doorgestuurd en de aanvraag van uw termijndeposito is bij de bank in behandeling.
//
Nu staat het bedrag nog steeds op 10k gereserveerd in de app, op website staat die 10k als beschikbaar op de Raisin rekening.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:52:
[...]

Er is denk ik een groot verschil tussen zelf scenario's bedenken en informatie vanuit het land in kwestie.
Of zullen de Zweedse regering en een opperbevelhebber maar wat kletsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:36
Harry720A schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 21:51:
[...]

Er is denk ik een groot verschil tussen zelf scenario's bedenken en informatie vanuit het land in kwestie.
Of zullen de Zweedse regering en een opperbevelhebber maar wat kletsen?
Gevalletje van, 'Wij van WC-Eend adviseren Wc-Eend.'?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24
Misschien dat de vraag hier al is gesteld, alvast excuses: is het geld dat je stort op de Raisin rekening in afwachting totdat het doorgestort wordt naar het uiteindelijke doel ook verzekerd? Stel, stel, dat Raisin bv failliet zou gaan of i.d….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DanielAlm schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:24:
Misschien dat de vraag hier al is gesteld, alvast excuses: is het geld dat je stort op de Raisin rekening in afwachting totdat het doorgestort wordt naar het uiteindelijke doel ook verzekerd? Stel, stel, dat Raisin bv failliet zou gaan of i.d….
Verzekerd? Nee.
Maar het geld op de tussenrekening staat bij Raisin Bank. En dat is gewoon een officiële bankinstellingen in Duitsland die door het Duitse DGS gedekt wordt. Waarmee het antwoord eigenlijk dus "ja" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
doet de raisin pagina om een vriend te verwijzen het bij jullie ook niet

Inmiddels werkt de pagina weer.

[ Voor 81% gewijzigd door Contagion op 11-01-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:01
Yes, na 1 week wachten heeft CKV toch zojuist m'n deposito nog geopend tegen 3,95% voor 2 jr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
siveiro schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:36:
Yes, na 1 week wachten heeft CKV toch zojuist m'n deposito nog geopend tegen 3,95% voor 2 jr
Een uurtje geleden (om 22:00 :? ) een mailtje van Raisin gekregen dat mijn aanvraag eindelijk doorgestuurd is naar CKV. Na bijna een week... Geen beste eerste indruk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:01
Rockel83 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 23:17:
[...]

Een uurtje geleden (om 22:00 :? ) een mailtje van Raisin gekregen dat mijn aanvraag eindelijk doorgestuurd is naar CKV. Na bijna een week... Geen beste eerste indruk...
Die mail kreeg ik gisteren, dus kan snel gaan bij CKV.
Wel vanavond CKV mail gestuurd of ze hem snel konden behandelen. Denk niet dat ze hen gezeten hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Goedemorgen CKV wachtenden,

Document is binnen met een bevestiging vanuit CKV en dat de rekening is geopend.

Ingangsdatum 11-1-2024

met een

Percentage

Van

3,95%
😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph t
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-05 23:32
Update: gisteren stond het geld op de Raisin rekening, vanmorgen was de Orange rekening actief. Hetzelfde geldt ook voor collector (Zweden) en Inbank (Estland). Alleen Banca Progetto laat nog even op zich wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
Om ook even een positieve review achter te laten:

Ik heb een deposito bij Banca Progetto aangevraagd op 29-12, op 30-12 is deze door Raisin doorgestuurd en op 3-1 was deze geopend.

Best netjes rond de feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
maarud schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:40:

Ik heb een deposito bij Banca Progetto aangevraagd op 29-12, op 30-12 is deze door Raisin doorgestuurd en op 3-1 was deze geopend.

Ik heb er dinsdag een aangevraagd, woensdag was het geld komende vanaf Renault bijgeschreven, 's avonds bevestiging dat de aanvraag was doorgestuurd, nu is het geld foetsie en bij de transacties terug te zien dat het naar Progetto is overgemaakt. Ik verwacht dus vandaag de bevestiging / openingsdatum van vandaag.

Note: ik heb wel al een deposito en spaarrekening bij Progetto. Dus "ze kennen mij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:11:
[...]

Ik heb er dinsdag een aangevraagd, woensdag was het geld komende vanaf Renault bijgeschreven, 's avonds bevestiging dat de aanvraag was doorgestuurd, nu is het geld foetsie en bij de transacties terug te zien dat het naar Progetto is overgemaakt. Ik verwacht dus vandaag de bevestiging / openingsdatum van vandaag.

Note: ik heb wel al een deposito en spaarrekening bij Progetto. Dus "ze kennen mij".
Ik had er al 3 dus "ze kennen mij" ook maar duurde toch meer dan een week alles bij elkaar. Mijn vrouw had er ook 1 geopend en deze is nog steeds niet verwerkt. Volgens Raisin "hangt" deze bij Banca Progetto.
En mijn CKV spaarrekening is ook nog steeds niet afgehandeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 15:50
Heb op 4 januari een account aangemaakt bij Raisin en meteen succesvol de identificatie procedure afgerond.
Diezelfde dag een adres bewijs ingediend en tot op vandaag is deze nog steeds niet verwerkt :-(
Ze gaven aan 2-3 werkdagen en had al gezien dat het wat langer kan duren door de vele aanvragen.
Maar dit is toch wel heel wat langer.
Hebben meer mensen hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:36
fonias schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:35:
Heb op 4 januari een account aangemaakt bij Raisin en meteen succesvol de identificatie procedure afgerond.
Diezelfde dag een adres bewijs ingediend en tot op vandaag is deze nog steeds niet verwerkt :-(
Ze gaven aan 2-3 werkdagen en had al gezien dat het wat langer kan duren door de vele aanvragen.
Even bellen en ze keuren het tijdens het gesprek voor je goed.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Je bent nu net een week aan het wachten. Het zijn wel vaker periodes geweest dat het een week of 2, 3 duurde. Even rustigaan wachten dus.
Uiteraard ook meenemende dat men bij Raisin ook wel "onderbezet" zal zijn geweest met de feestdagen en ze dat deze week/weken zullen moeten inhalen.
Ik zou me dus was zorgen maken als je tegen het eind van januari nog geen bericht hebt gehad.

En ja, misschien voel je nu wat meer druk door de dalende rentes, en wil je dus zo snel mogelijk iets geopend hebben. Maar zoals ik gisteren al een reactie plaatste: met nu pas "overstappen" (naar eender welke bank / tussenpartij / ... met hoge rente) ben je eigenlijk al 1 tot 1,5 jaar te laat. En als je 1 tot 1,5 jaar geleden hiermee begonnen was had je ook al al die tijd geprofiteerd van de hoge(re) rentes en had je nu meer "rust" gehad en hoefde het niet nog "op de valreep" geopend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Haitong is nu overgemaakt, per vandaag door Raisin, ben benieuwd of ze het tijdig verwerken.. anders maar weer compensatie aanvragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-05 16:04
Ja, hier hetzelfde gehad. Het is iets langer wachten door drukte daar.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
RobertMe schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Je bent nu net een week aan het wachten. Het zijn wel vaker periodes geweest dat het een week of 2, 3 duurde. Even rustigaan wachten dus.
Uiteraard ook meenemende dat men bij Raisin ook wel "onderbezet" zal zijn geweest met de feestdagen en ze dat deze week/weken zullen moeten inhalen.
Ik zou me dus was zorgen maken als je tegen het eind van januari nog geen bericht hebt gehad.

En ja, misschien voel je nu wat meer druk door de dalende rentes, en wil je dus zo snel mogelijk iets geopend hebben. Maar zoals ik gisteren al een reactie plaatste: met nu pas "overstappen" (naar eender welke bank / tussenpartij / ... met hoge rente) ben je eigenlijk al 1 tot 1,5 jaar te laat. En als je 1 tot 1,5 jaar geleden hiermee begonnen was had je ook al al die tijd geprofiteerd van de hoge(re) rentes en had je nu meer "rust" gehad en hoefde het niet nog "op de valreep" geopend te worden.
Beter laat erin stappen dan helemaal niet toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
hoihoi66 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 11:22:
[...]

Beter laat erin stappen dan helemaal niet toch?
Maar als je toch al (te) laat bent maken die 1 of 2 weken extra wachttijd ook niet meer uit, of je nu 52, 53 of 54 weken "te laat" bent. Dat was meer mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Binnenkort mogelijk nieuwe bank bij Raisin?: Crédit Agricole Auto Bank (CA Auto Bank) met Italiaans DGS. Weet niet met wat maar zou mooi zij als het in de buurt van de duitse depositos komt https://sparen.ca-autobank.de/
Afbeeldingslocatie: https://sparen.ca-autobank.de/wp-content/uploads/sites/15/2023/10/CONTO-DEPOSITO-GERMANIA_TABELLE_OPEN-MARKET_DESK-1024x677.png

[ Voor 24% gewijzigd door Novax op 12-01-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Sinds een aantal uren kan ik niet inloggen bij Advanzia.
Krijg de melding "Es ist ein interner Serverfehler aufgetreten".
Hebben andere Advanzia klanten hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Misschien dat je op die Duitse site ook als Nederlander terecht kan, je kan Nederland namelijk kiezen als land

[ Voor 3% gewijzigd door Novax op 12-01-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:37:
Binnenkort mogelijk nieuwe bank bij Raisin?: Crédit Agricole Auto Bank (CA Auto Bank)
... duitse depositos komt https://sparen.ca-autobank.de/
Waarom denk je dat deze bij Raisin zou komen? In Duitsland zitten ze toch ook niet op Weltsparen maar werken ze direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Novax schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:39:
Misschien dat je op die Duitse site ook als Nederlander terecht kan, je kan Nederland namelijk kiezen als land
Of je leest gewoon de FAQ:
Damit Sie ein Festgeldkonto bei der CA Auto Bank S.p.A. eröffnen können, müssen Sie außerdem Ihren Hauptwohnsitz in Deutschland haben und bereits ein Girokonto in Deutschland auf Ihren Namen führen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:54:
[...]

Waarom denk je dat deze bij Raisin zou komen? In Duitsland zitten ze toch ook niet op Weltsparen maar werken ze direct?
Stond kort op de Raisin website (met een deposito van 6 maanden voor 0.01%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-05 15:48
Gisteravond 11 januari eindelijk bericht sat mijn Alisa via Raisin in behandeling is genomen. Aanvraag op 1 januari gedaan, geld stond sinds 3 januari te wachten. Ze zullen toch wat vlotter moeten gaan werken of iets moeten doen met valutadagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuf.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 14:44
maarud schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:40:

Dan doe ik ook een duit in het zakje, want ik heb echt veel goede ervaringen met Raisin qua snelheid. Woensdagmiddag 10 januari rond 14:00 deposito aangevraagd bij Nordax. Geld direct van de spaarrekening bij Nordax gehaald naar Raisin, vanmorgen deposito open. Minder dan 48 uur dus. Ik moet zeggen dat dit bij de Zweedse banken altijd mijn ervaring is. Binnen 48 of maximaal 72 uur is alles geregeld.

Als ik het goed heb, kun je het geld voor een deposito niet direct van de reguliere spaarrekening bij Nordax halen (tenzij ik iets over het hoofd zie). Dat zou het proces nog meer versnellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TonyMontana schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:38:
Sinds een aantal uren kan ik niet inloggen bij Advanzia.
Krijg de melding "Es ist ein interner Serverfehler aufgetreten".
Hebben andere Advanzia klanten hetzelfde probleem?
Ik weet dat ze bezig zijn met een nieuw klantenportaal, dus wellicht zijn er wat werkzaamheden of migraties aan de gang.

Ik heb het zelf even getest. Ik krijg willekeurige al dan niet een foutmelding of wit scherm, maar opeens floept dan na een paar seconden wel m'n saldo op beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Novax schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Stond kort op de Raisin website (met een deposito van 6 maanden voor 0.01%)
Zou mooi zijn! Was een paar weken geleden precies zo met Mano Bank, ook die stond een dag lang op de lijst in Raisin NL.

Hoe meer partijen zich melden op de markt hoe beter! Ik denk dat Raisin echt nog giga ruimte heeft om hier te groeien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juan
Je kunt de klok erop gelijk zetten.. 8) 8)

Dag Consors

Dear

Good news for you!

We are extending the current exclusive offer until 30/04/2024 and increasing the interest rate to 4.13% eff. p.a. as of 01/02/2024.

You can make as many deposits during this period as you wish. Following this offer, our standard interest rate will apply.

For payments to your Deposit account, please use a bank transfer with the following information:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Mail ontvangen van Advanzia:

"goed nieuws voor jou!
We verlengen de huidige actieperiode tot 30 april 2024 en verhogen het rentetarief effectief naar 4,13%. p.a. vanaf 1 februari 2024.
Uiteraard kunt u tijdens deze periode zoveel stortingen doen als u wilt. Na dit aanbod geldt ons dan geldende standaardrentetarief."

Wederom is Advanzia goed pro-actief bezig, dan is het niet nodig de huidige rekening (3,87%) op te zeggen en een nieuwe te openen, vorige keer lifte ik ook mooi mee met de verhoging.
Pagina: 1 ... 25 ... 142 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling