• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
https://www.rtl.nl/nieuws...op-je-spaargeld-heb-je-de
Als consumenten niet overstappen naar een bank met een hogere rente, dan is er voor Nederlandse banken weinig reden om de spaarrente te verhogen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Voor de goede orde, het frame (in de media) dat je moet overstappen klopt niet. Je hoeft niet van betaalrekening te wisselen, je neemt er een spaarrekening bij.

• riwi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:24
DjoeC schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:36:
[...]
Niet helemaal waar. Bij mij recent nieuw deposito op de dag rond. Daarnaast is 1 dag renteverlies het voordeel vaak meer dan waard. Voor _mij_ is het jaarverschil substantieel met weinig extra moeite.
OK, dus het kan wel sneller heen en terug. En inderdaaad wordt het beloont met duidelijk extra rente inkomsten.
Ik doe net als de vraagsteller ook wel in aandelen (soms) en dan wil ik instappen op een koersval moment. En dan wil ik niet een dag wachten. Dat zou best wat geld kunnen kosten (of besparen, bij verdere aandeel koersdaling). Ik zit bij ABNAMRO ook wel met de 4 uurs vertraging van een tijdslot op de spaar rekening, maargoed dat geeft ook extra veiligheid.
Het blijven keuzes, maar 'crimby' leek voor vrij opneembaar te willen gaan en dan is raisin niet het eenvoudigst/makkelijkst/snelst volgens mij. Ik dacht dat het hem meer ging om een snel opneembaar reserve bakje voor aandelen aankopen met betere rente dan hij bij ABNAMRO heeft.
Bij Ayvens kan je ook 2x een boeking van 25k doen dan is het er wel direct. Als je 500k moet ovehevelen dan werkt dat niet denk ik.

PC specs

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:30
riwi schreef op maandag 21 september 2026 @ 18:24:
[...]

OK, dus het kan wel sneller heen en terug. En inderdaaad wordt het beloont met duidelijk extra rente inkomsten.
Ik doe net als de vraagsteller ook wel in aandelen (soms) en dan wil ik instappen op een koersval moment. En dan wil ik niet een dag wachten. Dat zou best wat geld kunnen kosten (of besparen, bij verdere aandeel koersdaling). Ik zit bij ABNAMRO ook wel met de 4 uurs vertraging van een tijdslot op de spaar rekening, maargoed dat geeft ook extra veiligheid.
Het blijven keuzes, maar 'crimby' leek voor vrij opneembaar te willen gaan en dan is raisin niet het eenvoudigst/makkelijkst/snelst volgens mij. Ik dacht dat het hem meer ging om een snel opneembaar reserve bakje voor aandelen aankopen met betere rente dan hij bij ABNAMRO heeft.
Bij Ayvens kan je ook 2x een boeking van 25k doen dan is het er wel direct. Als je 500k moet ovehevelen dan werkt dat niet denk ik.
Tja, aandelen is een ander beest voor een ander topic ;)

Om te sparen via Raisin krijg je een Plan code en kan je geld meteen door naar de partnerbank. Het is spaargeld, opnemen moet je niet te vaak doen. Het verschil tussen sparen en beleggen/speculeren ;)
Pagina: 1 ... 213 214 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Politieke achtergrond kan hier: Het Nederlandse belastingstelsel

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic, net als Advanzia Het Grote Advanzia Topic

We willen hier geen persoonlijke updates zien ( a la 'ik ook', 'bevestiging gehad'), dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling