DjoeC schreef op maandag 21 september 2026 @ 16:36:
[...]
Niet helemaal waar. Bij mij recent nieuw deposito op de dag rond. Daarnaast is 1 dag renteverlies het voordeel vaak meer dan waard. Voor _mij_ is het jaarverschil substantieel met weinig extra moeite.
OK, dus het kan wel sneller heen en terug. En inderdaaad wordt het beloont met duidelijk extra rente inkomsten.
Ik doe net als de vraagsteller ook wel in aandelen (soms) en dan wil ik instappen op een koersval moment. En dan wil ik niet een dag wachten. Dat zou best wat geld kunnen kosten (of besparen, bij verdere aandeel koersdaling). Ik zit bij ABNAMRO ook wel met de 4 uurs vertraging van een tijdslot op de spaar rekening, maargoed dat geeft ook extra veiligheid.
Het blijven keuzes, maar 'crimby' leek voor vrij opneembaar te willen gaan en dan is raisin niet het eenvoudigst/makkelijkst/snelst volgens mij. Ik dacht dat het hem meer ging om een snel opneembaar reserve bakje voor aandelen aankopen met betere rente dan hij bij ABNAMRO heeft.
Bij Ayvens kan je ook 2x een boeking van 25k doen dan is het er wel direct. Als je 500k moet ovehevelen dan werkt dat niet denk ik.