• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:14

FreakNL

Well do ya punk?

W1ck1e schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Als het om serieuze bedragen gaat zou ik overwegen het geld dan ook op een rekening van jullie kind zetten. Tot de achtiende staat het er veilig. Je kunt elk jaar belastingvrij schenken tot een limiet. Dan staat het er alvast. Voor jullie belastingaangifte maakt het niks uit, het geld van jullie kind telt gewoon bij jullie mee.
Dit gaat misschien wat off-topic, maar pas hier ook mee op.

Kind wordt 18, zit misschien in een slechte fase en binnen een maand is het op. :+

Natuurlijk gebeurt dat nooit bij onze kinderen :+

Wegsluizen bij een leeftijd van 15 of 16 kan ook niet zomaar. (ja het kan wel maar er zijn zelfs rechtzaken over geweest).

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
FreakNL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:01:
[...]

Dit gaat misschien wat off-topic, maar pas hier ook mee op.

Kind wordt 18, zit misschien in een slechte fase en binnen een maand is het op. :+

Natuurlijk gebeurt dat nooit bij onze kinderen :+

Wegsluizen bij een leeftijd van 15 of 16 kan ook niet zomaar. (ja het kan wel maar er zijn zelfs rechtzaken over geweest).
Ben je als ouder verplicht om tegen je kind te zeggen dat het die rekening heeft en dat er geld op staat ? Uiteraard mag je dan nog steeds niet het geld terugboeken.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een tip voor een niet al te lastige eenjarige deposito? Ik wil op korte termijn een bedrag opzij zetten en over 6 maanden weer. Ik hoef niet per se de hoogste rente, Klarna vind ik zelf niet zo prettig. Is Yapi Kredi het alternatief?

iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
THE_BASE schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:20:
Iemand een tip voor een niet al te lastige eenjarige deposito? Ik wil op korte termijn een bedrag opzij zetten en over 6 maanden weer. Ik hoef niet per se de hoogste rente, Klarna vind ik zelf niet zo prettig. Is Yapi Kredi het alternatief?
In mijn lijstje wel. Minimaal 2000 euro (volgens spaarinformatie.nl)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54
W1ck1e schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:05:
[...]

Ben je als ouder verplicht om tegen je kind te zeggen dat het die rekening heeft en dat er geld op staat ? Uiteraard mag je dan nog steeds niet het geld terugboeken.
Je kind krijgt automatisch bericht van de bank vlak voor de 18e verjaardag dat de kinderrekening en spaarrekening vrijkomen en omgezet worden in een jeugdrekening e.d. Vroeger ging je dan ook even langs de bank om die rekening om te zetten. Geen idee hoe dat tegenwoordig werkt maar denk dat verzwijgen niet gaat werken.
Pagina: 1 ... 207 208 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic. Politieke achtergrond kan hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2338904

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.

Trade Republic heeft zijn eigen topic.

We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling