Ook ik heb zojuist een welkomstmail ontvangen. Maar geen reactie op mijn mails. Waar deze openingsmail nu een reactie op is, geen idee. Maar alles werkt. Ik heb nog niets gezien over de rente na 31/7. Ook niets gelezen over ontvangen verleningsvoorstellen. Weet iemand al wat over de rente vanaf 1/8? Even gerekend: een rente lager dan 2,97% is pas nadelig. Ik verwacht niet dat het hier onder gaat komen. Andere opties zijn dan interessanterRonaldABC schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:30:
Komt mij bekend voor. Heb ruim een week geleden een account aangemaakt en direct ook een document opgestuurd voor adres validatie. Vervolgens geen reactie ontvangen. Alleen inmiddels 3 reminders ontvangen om een document voor adres validatie per mail op te sturen. Heb nogmaals aan voldaan en ook aangegeven dat ik het document had aangeboden. En krijg vervolgens weer een reminder. Vandaag geprobeerd telefonisch contact te krijgen, maar heb de verbinding verbroken na 10 minuten gewacht te hebben. En maar weer een mail gestuurd naar het adres advanziakonto@advanzia.com. Dus heb al meerdere tickets, want die komen netjes terug, maar een inhoudelijke reactie cq een opening van een rekening daar wacht ik op. Uniek ID, zoals? Een ander emailadres is dit een optie? Zo ja, welke?
Dat kun je op de website vinden vanaf 1 augustus.RonaldABC schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:27:
[...]
Ook ik heb zojuist een welkomstmail ontvangen. Maar geen reactie op mijn mails. Waar deze openingsmail nu een reactie op is, geen idee. Maar alles werkt. Ik heb nog niets gezien over de rente na 31/7. Ook niets gelezen over ontvangen verleningsvoorstellen. Weet iemand al wat over de rente vanaf 1/8? Even gerekend: een rente lager dan 2,97% is pas nadelig. Ik verwacht niet dat het hier onder gaat komen. Andere opties zijn dan interessanter
Zoals ik eerder zei, in theorie kunnen ze ook per 1 augustus helemaal stoppen met acties. Hoewel dat bij Advanzia zeldzaam is.
Als Advanzia de aktierente laat dalen, dan zal dat niet onder de 3,50% zijn verwacht ik. Hun rentebeleid volgt de top van vrij opneembare rentes in Duitsland; ze hebben geen apart tarief voor verschillende landen. Dat laatste is voor ons gunstig, omdat de actierentes in Duitsland structureel wat hoger zijn dan bij ons. Advanzia heeft in Duitsland in de afgelopen tien jaar meestal in de top 10 gestaan van hoogste actierentes. Die top 10 begint in Duitsland momenteel met 3,42%. Bekijk zelf het overzicht op:
https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/
https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/
Ik zat erover na te denken om een rekening bij advanzia te openen, maar na al die negatieve reacties wacht ik er toch maar mee
Negatieve reacties? Je doelt op een paar ongeduldigen die het een schande vinden 2 dagen te moeten wachten?Kal-Ell schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 18:17:
Ik zat erover na te denken om een rekening bij advanzia te openen, maar na al die negatieve reacties wacht ik er toch maar mee
Maar prima, hoe minder klanten hoe groter de kans op hogere rentes
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb ook paar dagen geleden op de naam van mijn vrouw een 2de rekening geopend. Was echt in een uur ofzo geregeld en kon al geld storten. Vreemde is dat ze zelfs niet eens meer om een document vroegen om adres te bewijzen. Had ik met mijn rekening 2 maanden ofzo geleden nog wel dat ik de energie-factuur moest mailen. Vind het echt een goede keuze tot nu toe, openen gaat snel, geld staat er snel op, simpele web interface. Enigste is dat je het eerste rekening afschrift moet afwachten om te zien wat je rente is die je krijgt..
Ik gok erop dat de rente ongeveer hetzelfde blijft, en stort pas zondag geld erheen om dan bijna 4 maanden sowieso die rente te hebben. Ook omdat het dan over de vakantie heen valt, en ik in de vakantie dan niets hoef te doen..
Ik gok erop dat de rente ongeveer hetzelfde blijft, en stort pas zondag geld erheen om dan bijna 4 maanden sowieso die rente te hebben. Ook omdat het dan over de vakantie heen valt, en ik in de vakantie dan niets hoef te doen..
Vanwege het weekend zou ik wachten tot maandag met het storten van serieuze bedragen.utilman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 07:31:
...
Mijn aanname was een beetje dat als je zondag stort die meteen maandag verwerkt wordt, en ik dus niet maandag zeg om 07:30 geld hoef over te maken. Maar begrijp uit jouw opmerking dat het eigenlijk beter/verstandiger is dit echt pas maandag te doen. Wat voor gedachte zit daar dan achter @W1ck1e ?W1ck1e schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 07:38:
[...]
Vanwege het weekend zou ik wachten tot maandag met het storten van serieuze bedragen.
Geld dat je zondag opneemt zal waarschijnlijk ook pas maandag rente geven bij Advanzia. Je verliest dan een dag rente.utilman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:05:
[...]
Mijn aanname was een beetje dat als je zondag stort die meteen maandag verwerkt wordt, en ik dus niet maandag zeg om 07:30 geld hoef over te maken. Maar begrijp uit jouw opmerking dat het eigenlijk beter/verstandiger is dit echt pas maandag te doen. Wat voor gedachte zit daar dan achter @W1ck1e ?
Ik heb nu voor de derde keer een Advanzia rekening, en de eerste twee keren openen gingen feilloos.
Deze laatste keer was iets minder, vanwege het bekende bestaande account probleem, maar na bellen was dit tijdens het gesprek al opgelost. Je krijgt een keuzemenu en kan dan Engels als taal selecteren, prima en snel geholpen toen.
Deze laatste keer was iets minder, vanwege het bekende bestaande account probleem, maar na bellen was dit tijdens het gesprek al opgelost. Je krijgt een keuzemenu en kan dan Engels als taal selecteren, prima en snel geholpen toen.
Actierente Advanzia gaat naar 3,76% effectief per 1 augustus (-0,21%).
Heb je gisteren al goed voorspeld dan @Frankenstein
Lijkt wel of ze de rente van de nummer 1 en 3 van dit overzicht hebben gepakt https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/
op hebben geteld en gedeeld hebben door 2... is precies de rente die ze nu gaan geven...
Ik zou kunnen storten, maar wacht wel tot maandag. Vind het wel fijn uitkomen om nu
4 maanden te krijgen.
Lijkt wel of ze de rente van de nummer 1 en 3 van dit overzicht hebben gepakt https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/
op hebben geteld en gedeeld hebben door 2... is precies de rente die ze nu gaan geven...
Ik zou kunnen storten, maar wacht wel tot maandag. Vind het wel fijn uitkomen om nu
4 maanden te krijgen.
Ze volgen wel een vast patroon.. in 2024 gingen ze ook van 3,97% naar 3,76% de volgende verlaging is dan naar 3,56%Frankenstein schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:44:
Actierente Advanzia gaat naar 3,76% effectief per 1 augustus (-0,21%).
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Ik had besloten de gok te nemen en te wachten met het overboeken van 5k+. Nu is de rente verlaagd naar 3,76%. Nog steeds prima. Nu nog storten gaat niet meer werken vermoed ik. Ik denk dat ik dan maar gewoon maandag stort.
We gaan het zien. Voorlopig tot 1 oktober 3,97%, en dan zie ik wel weer of een deposito dan wellicht wél zin heeft. Voor maximaal een paar jaar (denk het nog niet) of "flexibel lang vast" (als de Rabo doelsparen-rente een nieuw plateau bereikt). In 2024 kondigde Rabo doelsparen de verlaging aan, dus wist ik wanneer ik moest instappen...Juan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:17:
[...]
Ze volgen wel een vast patroon.. in 2024 gingen ze ook van 3,97% naar 3,76% de volgende verlaging is dan naar 3,56%
Zo werkt het natuurlijk niet ;-)Juan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:17:
[...]
Ze volgen wel een vast patroon.. in 2024 gingen ze ook van 3,97% naar 3,76% de volgende verlaging is dan naar 3,56%
Het hangt er met name vanaf wat de rentebesluiten van de ECB zijn. Ik denk dat Advanzia een beetje vooruitliep op een verhoging van de ECB-rente. Die is er vorige week niet gekomen.
Het ECB rentebesluit moet invloed hebben op de spaarrente, dat zorgt voor rentewijzigingen bij de concurrentie. Ik heb al eens de verhouding tussen vreemd geld en eigen geld voor Advanzia berekend, en zij zitten (anders dan bijvoorbeeld grote Nederlandse banken) aan de hoge kant met relatief veel vreemd geld, naar ik aanneem vooral ons spaargeld.Frankenstein schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:03:
Het hangt er met name vanaf wat de rentebesluiten van de ECB zijn. Ik denk dat Advanzia een beetje vooruitliep op een verhoging van de ECB-rente. Die is er vorige week niet gekomen.
Dat vind ik op zich niet erg, want hun verdienmodel is verdienen aan kortetermijnleningen aan creditkaarthouders. Ze moeten hoe dan ook zorgen dat ze dat geld beschikbaar hebben. Door een van de hoogste rentes aan te bieden wordt dat bereikt. Ik vind de helderheid en voorspelbaarheid van dit model geruststellend. Er wordt niet met het spaargeld gespeculeerd in onduidelijk verpakte afgeleiden van beleggingen, wat bij de bankencrisis van 2007/2008 veel banken deed omvallen. Althans, dat mag ik hopen. Het model lijkt dat van een echte spaarbank: geld van spaarders wordt uitgeleend aan (veel) kortetermijnleenders. Luxemburg heeft een bedrag van 605 miljoen in 2025 klaar staan voor aanspraken op depositogarantie, de dekking is 0,87%. Nederland heeft een dekking van 0,82% op 634 miljard aan deposito's.
Voor mensen die in geldnood zitten is een creditkaart tamelijk ongeschikt vanwege de hoge rente.
Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Bij het bekijken van de voorwaarden van Advanzia (de Engelse versie) viel mij op dat deze op het eerste gezicht anders overkomen dan die van Nederlandse banken.
Nemen jullie bij een buitenlandse bank echt de tijd om alle voorwaarden en de kleine lettertjes door te nemen voordat je een rekening opent? Of gaan jullie er vooral vanuit dat het wel goed zal zitten, omdat het een gereguleerde Europese bank is met een depositogarantiestelsel? Ik ben benieuwd hoe jullie dit bij Advanzia hebben aangepakt.
Nemen jullie bij een buitenlandse bank echt de tijd om alle voorwaarden en de kleine lettertjes door te nemen voordat je een rekening opent? Of gaan jullie er vooral vanuit dat het wel goed zal zitten, omdat het een gereguleerde Europese bank is met een depositogarantiestelsel? Ik ben benieuwd hoe jullie dit bij Advanzia hebben aangepakt.
De dingen die ik check is: 1. depositogarantie, liefst in Euro's. 2. businessmodel van de betreffende bank, eventueel welk groter moederbedrijf heeft de bank (n.v.t. hier) 3. credit rating van de bank (hoe stabiel, investment-grade). 4. is er een bereikbare klantenservice voor als er iets bijzonders moet worden geregeld (dat laatste valt mij dus alsnog tegen). 5. de voorwaarden lees ik "diagonaal", met name of er kosten zijn en hoe gemakkelijk je weer kunt opzeggen.Eleanor4 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:22:
Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Bij het bekijken van de voorwaarden van Advanzia (de Engelse versie) viel mij op dat deze op het eerste gezicht anders overkomen dan die van Nederlandse banken.
Ik bekijk het een beetje zoals @Coffeeroam, dus lees niet ieder woord in de voorwaarden. In aanvulling kijk ik ook nog naar verwachting of de betreffende collega banken ook daadwerkelijk in staat zullen zijn om de depositogarantie te voldoen. Ik ben dan ook wat terughoudend met het gebruiken van banken in de Baltische staten. (Wil geen discussie triggerenEleanor4 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:22:
Maar nu ben ik als "slecht voorwaarden lezer" natuurlijk zeer benieuwd wat jij voor "anders dan bij Nederlandse banken" hebt ontdekt
Daar moet ik eerlijk in zijn: ik heb de voorwaarden nog niet inhoudelijk gelezenBatilan schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:49:
[...]
Maar nu ben ik als "slecht voorwaarden lezer" natuurlijk zeer benieuwd wat jij voor "anders dan bij Nederlandse banken" hebt ontdekt. Hoewel het depositogarantie stelsel enigszins is geharmoniseerd, zijn er natuurlijk nog steeds verschillende nationale wetgevingen voor banken die wellicht bepaalde verschillen kunnen opleveren?
Volg t topic hier al tijdje, als er iets "serieus" niet zou kloppen zou t hier vast wel vermeld zijn, ga ik vanuit ....
Ik open nu een rekening en ze vragen per email om 2 dingen:
Meldebestatigung, is dit een uittreksel van het BRP?
Een telefoon of stroomrekening.
Die 2e snap ik ter adresverificatie, maar wat moet ik bij de eerste sturen?
Je krijgt onderstaande email. Ze vragen met "eines" dus om 1 van die 2 documenten.Drag0nizer schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:03:
Ik open nu een rekening en ze vragen per email om 2 dingen:
Je hebt dus een keuze.. Beide is dus niet nodig..
Senden Sie uns dazu bitte eines der folgenden Dokumente per E-Mail an advanziakonto@advanzia.com:
• Eine aktuelle Meldebestätigung
• Eine aktuelle Telefon- oder Stromrechnung
Ah super daar had ik overheen gelezen. Nu maar even wachten, hopelijk duurt het niet te lang haha
Vandaag fors bedrag dus gestort vanaf ING rekening, hoe kan je het geldende % zien " ter bevestiging" ?
Bedrag vandaag wel op rekening, maar kan geen " info" button vinden etc waar % vermeld wordt ....
Bedrag vandaag wel op rekening, maar kan geen " info" button vinden etc waar % vermeld wordt ....
[ Voor 5% gewijzigd door Ted038 op 03-08-2026 14:46 ]
Zie je het bedrag al wel staan? Hoe snel was het binnen?Ted038 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:34:
Vandaag fors bedrag dus gestort , hoe kan je het geldende % zien " ter bevestiging" ?
Op je rekeningafschrift die je begin volgende maand krijgt.Ted038 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:34:
Vandaag fors bedrag dus gestort , hoe kan je het geldende % zien " ter bevestiging" ?
Vanochtend overgemaakt vanaf ING omgeving , 14:29 mail met ontvangstbevestiging en dus daarna ook op klantomgeving..Drag0nizer schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:37:
[...]
Zie je het bedrag al wel staan? Hoe snel was het binnen?
Zou binnen die omgeving graag de 3,74 % "eerder" bevestigd zien dan over maand .....
[ Voor 61% gewijzigd door Ted038 op 03-08-2026 14:47 ]
De online omgeving laat dat niet zien, hoe graag we het ons ook wensen.Ted038 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:41:
[...]
Vanochtend overgemaakt, 14:29 mail met ontvangstbevestiging en dus daarna ook op klantomgeving..
Zou binnen die omgeving graag de 3,74 % "eerder" bevestigd zien dan over maand .....
Alternatief is bellen. Dan kan je de bevestiging krijgen dat wat op hun website staat ook echt de geldige rente is. Big surprise
[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 03-08-2026 14:48 ]
Tja, dat is een veel gehoorde wens. Misschien gaan ze dat ooit nog eens verbeteren op mein.advanziakonto. Ik ben nu aan mijn vijfde rekening en heb nog nooit meegemaakt dat het rentepercentage niet de beloofde actierente was. Je kunt er op vertrouwen. Mocht het niet zo zijn op je volgende maandelijkse afschrift, dan kun alsnog gaan bellen. Of je kunt nu al bellen. Hoe meer mensen bellen met dit verzoek hoe beter. Misschien gaan ze dan het portaal eens een keer hiermee uitbreiden.Ted038 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:41:
[...]
Vanochtend overgemaakt vanaf ING omgeving , 14:29 mail met ontvangstbevestiging en dus daarna ook op klantomgeving..
Heh, ik heb zojuist mijn account statement ontvangen zonder rentepercentage erop vermeld. Meer mensen?
Eerste keer dat ik dit meemaak met Advanzia
[ Voor 18% gewijzigd door Trishul op 03-08-2026 16:02 ]
Ik niet. Klopt het rente bedrag met wat je verwachte ?Trishul schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:01:
Heh, ik heb zojuist mijn account statement ontvangen zonder rentepercentage erop vermeld. Meer mensen?
Staat er bij mij ook gewoon op. En blij verrast dat hij op 3,97% staat, want ik heb de account een week of 2 voor die actie geopend. Het lijkt er op dat er een correctie is doorgevoerd, want de eerste rentebetaling is weer afgeschreven en dezelfde dag is er een hoger rentebedrag bijgeschreven. Keurig van Advanzia.Trishul schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:01:
Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive
Oeps. Klopt gewoon, ik zat in verkeerde mailbox te kijken naar account statement van vorige rekening die tot 8 juli liep.
In m'n andere mailbox zag ik netjes de account statement voor mijn nieuwe Advanzia account met 3,97% rente.
Alles in orde dus.
In m'n andere mailbox zag ik netjes de account statement voor mijn nieuwe Advanzia account met 3,97% rente.
Alles in orde dus.
Ik krijg maar geen mail met mijn rekeningnummer. Wanneer hebben jullie deze ontvangen?
23 juni om 14:18.empowerfreedom schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:59:
Ik krijg maar geen mail met mijn rekeningnummer. Wanneer hebben jullie deze ontvangen?
In een mailtje na het aanleveren van het bewijs van adres (telefoonrekening in mijn geval) met de titel 'Your Advanzia Deposit Account - Welcome'. De mail kreeg ik binnen een paar uur na het opsturen van het document.empowerfreedom schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:59:
Inmiddels heb ik het eerste rekeningoverzicht ontvangen, daar staat netjes de geldende rente en transacties op. Rekening geopend in juli, eerste transactie op 22 juli. Huidig geldende rente is 3,97% eff. (3,90% nom.). Rente is op de laatste dag van de maand bijgeschreven.
Bij mij duurde het van 8 juni tot en met 19 juni, kostte 5 telefoontjes, en daarbij heb verschillende e-mail adressen doorgegeven om het te blijven proberen.empowerfreedom schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:59:
Op 19 juni kreeg ik 5 (vijf!) welkom-mails tegelijk (allemaal met hetzelfde IBAN nummer).
Hallo, ik ben nieuw hier. Dank voor alle nuttige informatie die ik al heb mogen lezen over Advanzia. Weten jullie welke datum telt voor het bepalen van je rentepercentage? Die van je account opening of van de dag waarop je qua minimale storting in aanmerking komt?
Mijn account is op donderdag 30 juli geopend (toen als rente 3,97% geadverteerd stond). Ik heb vrijdag 31 juli een eerste storting gedaan, maar minder dan de benodigde 5.000 euro. Op maandag 3 augustus heb ik meer overgemaakt zodat ik in aanmerking zou komen voor de hogere rente. Toen stond er een rente van 3,76% op de website.
Op mijn afschrift van 3 augustus staat nog het lage percentage van 1,51% vermeld.
Alvast bedankt voor jullie inzicht en reactie.
Mijn account is op donderdag 30 juli geopend (toen als rente 3,97% geadverteerd stond). Ik heb vrijdag 31 juli een eerste storting gedaan, maar minder dan de benodigde 5.000 euro. Op maandag 3 augustus heb ik meer overgemaakt zodat ik in aanmerking zou komen voor de hogere rente. Toen stond er een rente van 3,76% op de website.
Op mijn afschrift van 3 augustus staat nog het lage percentage van 1,51% vermeld.
Ik zou rekenen met/op de 3,76%. Dan kan het nog meevallen.doorbuster schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:13:
Hallo, ik ben nieuw hier. Dank voor alle nuttige informatie die ik al heb mogen lezen over Advanzia. Weten jullie welke datum telt voor het bepalen van je rentepercentage? Die van je account opening of van de dag waarop je qua minimale storting in aanmerking komt?
Hier bijna precies dezelfde situatie. Ben benieuwd inderdaad..doorbuster schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:13:
Ik reken ook op 3,76, omdat vanaf augustus pas echt aan de voorwaarden is voldaan maar misschien hebben we geluk
[ Voor 6% gewijzigd door Snaak123 op 04-08-2026 21:43 ]
Hi,
Ook ik heb n.a.v. het lezen van alle info hier een rekening aangevraagd. In de reply-mail op het indienen van 'proof of address' kreeg ik vriendelijk het verzoek geen 'onderzoek in te stellen', oftewel, contact met ze op te nemen, omdat dit het verwerkingproces vertraagt.
Echter, kreeg ik 2 dagen later wel nogmaals het verzoek het gevraagde document toe te sturen (!). Dus toch bellen, en het blijkt dat ze dit bericht standaard versturen zolang ze het document nog niet verwerkt hebben. Ik heb ze maar getipt (niet dat ik denk dat het overkwam...) dat ze dat dan gelijk wel toe kunnen voegen als info aan de reply-mail (u kunt het bericht negeren..).
Vanwege een 'avalanche' van aanmeldingen zitten ze nu op een verwerkingtijd van enkele werkdagen..
We zullen het zien...
Ook ik heb n.a.v. het lezen van alle info hier een rekening aangevraagd. In de reply-mail op het indienen van 'proof of address' kreeg ik vriendelijk het verzoek geen 'onderzoek in te stellen', oftewel, contact met ze op te nemen, omdat dit het verwerkingproces vertraagt.
Echter, kreeg ik 2 dagen later wel nogmaals het verzoek het gevraagde document toe te sturen (!). Dus toch bellen, en het blijkt dat ze dit bericht standaard versturen zolang ze het document nog niet verwerkt hebben. Ik heb ze maar getipt (niet dat ik denk dat het overkwam...) dat ze dat dan gelijk wel toe kunnen voegen als info aan de reply-mail (u kunt het bericht negeren..).
Vanwege een 'avalanche' van aanmeldingen zitten ze nu op een verwerkingtijd van enkele werkdagen..
We zullen het zien...
Ik loop het risico afgeschoten te worden. Maar ik heb 3 augustus wat gestort. En ook wanneer ik het 1 augustus had gedaan, in beide gevallen zou augustus een bonus maand zijn.
Dan zou ik tot eind November de actierente krijgen. (aangezien het rente% pas aan het eind vd maand zichtbaar is, wil ik dit zeker weten). Dan op 1 december 00:10 overboeken naar tegenrekening. En eventueel oude rekening sluiten en nieuwe rekening openen en geld weer terugstorten naar de nieuwe rekening. Is dit een goed proces?
Ik heb ook eens gelezen dat het userid ook veranderd werd met een nieuwe rekening van pietje01 naar pietje02....maar herinner me niet meer waarom dat nodig was.
Alvast bedankt voor de reactie...en hopelijk stel ik geen vragen die te vaak worden gesteld. Ik heb wel geprobeerd de groep-reacties te lezen.
Dan zou ik tot eind November de actierente krijgen. (aangezien het rente% pas aan het eind vd maand zichtbaar is, wil ik dit zeker weten). Dan op 1 december 00:10 overboeken naar tegenrekening. En eventueel oude rekening sluiten en nieuwe rekening openen en geld weer terugstorten naar de nieuwe rekening. Is dit een goed proces?
Ik heb ook eens gelezen dat het userid ook veranderd werd met een nieuwe rekening van pietje01 naar pietje02....maar herinner me niet meer waarom dat nodig was.
Alvast bedankt voor de reactie...en hopelijk stel ik geen vragen die te vaak worden gesteld. Ik heb wel geprobeerd de groep-reacties te lezen.
Inmiddels document afgekeurd, want mijn roepnaam op de mobiel factuur komt niet overeen met mijn officiële (doop) namen. Na Trade Republic ook hier gedoe daarover. Toch maar naar de rechter voor een naamswijziging, naar internationale standaard.
Komt het geld ook in het weekend binnen, of zijn het echt werkdagen?
Maak net een overboeking en de tijd is 1 werkdag, maar de eerstvolgende werkdag is maandag. Loop ik nu 2 dagen rente mis?
Maak net een overboeking en de tijd is 1 werkdag, maar de eerstvolgende werkdag is maandag. Loop ik nu 2 dagen rente mis?
Ik denk het niet:Drag0nizer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:03:
Komt het geld ook in het weekend binnen, of zijn het echt werkdagen?
je bent waarschijnlijk vroeg genoeg om het vandaag te laten binnenkomen.
je krijgt misschien pas op maandag het bericht dat het geld vandaag is bijgeschreven.
Wat is de cutoff tijd dat het nog op dezelfde dag geboekt wordt?W1ck1e schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:05:
[...]
Ik denk het niet:
je bent waarschijnlijk vroeg genoeg om het vandaag te laten binnenkomen.
je krijgt misschien pas op maandag het bericht dat het geld vandaag is bijgeschreven.
En is deze app ook voor de spaarrekening of alleen voor de creditcard?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.advanzia.mobile&hl=en-US
Naast dat het mij onbekend is van welke bank het geld is overgemaakt, heb ik ook alleen maar ervaringen dat het in de ochtend vaak nog op tijd is en laat in de middag niet. Ik gebruik bij voorkeur de ASN rekening.Drag0nizer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:09:
[...]
Wat is de cutoff tijd dat het nog op dezelfde dag geboekt wordt?
Wat denk je als je de screenshots bekijkt?Drag0nizer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:10:
Ik zie daar dit:Drag0nizer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:10:
:strip_exif()/f/image/SnReDGGG5hMcpfQ0dVduJYUl.png?f=user_large)
Dus niet voor mij. Ik heb 2 android apparaten.
fsfikke schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:36:
[...]
Wat denk je als je de screenshots bekijkt?
[Afbeelding]
Ik zie die niet. Maar dan kan het alsnog creditcard+spaarrekening zijn.fsfikke schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:36:
[...]
Wat denk je als je de screenshots bekijkt?
[Afbeelding]
Maar aan je reactie te zien is er dus geen voor de spaarrekening, helaas
Mijn ervaring is met een storting om 14:42 (vanaf Rabo) is dezelfde dag bij Advanzia.Drag0nizer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:09:
[...]
Beste mensen,
Ik raad deze bank niet aan. Doorgeschoten anti-fraude maatregelen maken dat ik de rekening niet kan openen zonder grote frustratie, mijn proof-of-address wordt keer op keer afgekeurd.
Hierdoor heeft deze bank bij mij een negatieve associatie teweeg gebracht. Gelukkig bankier ik nog bij een behoorlijk aantal andere internationaal opererende banken, zonder dit gezeur.
Aanvulling: reviews over deze bank elders zijn NEGATIEF. Had ik natuurlijk eerder even moeten checken. Maar goed, ik ben geen klant geworden, dus dat scheelt weer.
Ik raad deze bank niet aan. Doorgeschoten anti-fraude maatregelen maken dat ik de rekening niet kan openen zonder grote frustratie, mijn proof-of-address wordt keer op keer afgekeurd.
Hierdoor heeft deze bank bij mij een negatieve associatie teweeg gebracht. Gelukkig bankier ik nog bij een behoorlijk aantal andere internationaal opererende banken, zonder dit gezeur.
Aanvulling: reviews over deze bank elders zijn NEGATIEF. Had ik natuurlijk eerder even moeten checken. Maar goed, ik ben geen klant geworden, dus dat scheelt weer.
[ Voor 18% gewijzigd door Tha_TiCK op 08-08-2026 10:55 ]
Als het goed is raadt niemand hier (of in de andere spaargerelateerde topics) welke bank dan ook aan. Het blijft de eigen verantwoordelijkheid van de spaarder met bedenkingen. Om de ervaringen op de juiste manier te wegen.
Adviezen worden er volgens mij alleen gegeven na keuze van een bank.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 08-08-2026 11:09 ]
Dank voor de reactie, ik verwijt niemand iets hoor, misschien dat dat wel zo lijkt, is niet zo. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen, iets waar dit topic zich ook gewoon voor leent, denk ik dan..W1ck1e schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:08:
[...]
Als het goed is raadt niemand hier (of in de andere spaargerelateerde topics) welke bank dan ook aan. Het blijft de eigen verantwoordelijkheid van de spaarder met bedenkingen. Om de ervaringen op de juiste manier te wegen.
Adviezen worden er volgens mij alleen gegeven na keuze van een bank.
Geen probleem.Tha_TiCK schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:12:
[...]
Dank voor de reactie, ik verwijt niemand iets hoor, misschien dat dat wel zo lijkt, is niet zo. Ik wil wel graag mijn ervaringen delen, iets waar dit topic zich ook gewoon voor leent, denk ik dan..
"niet aanraden" is nog geen afraden.
Nee, ik lees hier natuurlijk ook wel over duurzame contracten, herhaald afgesloten met Advanzia, dan verwacht ik die gekkigheid die ik ontmoet niet, maar ach, wat je zegt, je moet er vooral zelf een goed gevoel (en goede ervaringen) bij hebben.
Op klachtenportalen vind je een hele hoop klachten, daar heb je gelijk inTha_TiCK schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:39:
[…]
Maar misschien kan iedereen zelf inschatten hoe relevant dat is?
[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 08-08-2026 11:48 ]
Deze reactie had ik wel verwacht, maar.. de verhalen die ik lees komen overeen met mijn ervaringen. Dat maakt dat ik waarde hecht aan de reviews. Daarom, zeg ik nogmaals, deel ik hier MIJN ervaring. Ik doe zaken, net als iedereen, met veel bedrijven (telecom, energie) die negatieve recenties krijgen, waar ik vervolgens mijn schouders over op haal.fsfikke schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:47:
[...]
Op klachtenportalen vind je een hele hoop klachten, daar heb je gelijk in
Maar misschien kan iedereen zelf inschatten hoe relevant dat is?
[Afbeelding]
En zo halen anderen hun schouders op over mensen die klagen over AdvanziaTha_TiCK schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:33:
[...]
Deze reactie had ik wel verwacht, maar.. de verhalen die ik lees komen overeen met mijn ervaringen. Dat maakt dat ik waarde hecht aan de reviews. Daarom, zeg ik nogmaals, deel ik hier MIJN ervaring. Ik doe zaken, net als iedereen, met veel bedrijven (telecom, energie) die negatieve recenties krijgen, waar ik vervolgens mijn schouders over op haal.
Want hoeveel van die telecom- en energiebedrijven waar jij zaken mee doet zitten in Luxemburg en richten zich voornamelijk tot de Duitse markt? Ik denk dat daar de meeste misverstanden door ontstaan. Zoals in jouw geval waarbij je schijnbaar moeite hebt om een bewijs van je adres aan te leveren waar je echte naam op staat. In Duitsland staat je adres gewoon op je ID-kaart en is dat een non-issue.
Dat klopt helemaal. Ik kan echter een vergelijk maken omdat ik ook bij een Santander, Trade Republic, Big Bank, N26, Raisin (deposito's), probleemloos accounts heb kunnen maken. Al dan niet gericht op specifieke markten, doch internationaal opererend.
Op de naam verbonden aan mijn Trade Republic account na, die willen persé mijn officiele voornamen blijven gebruiken op kaart + bij uitgaven, mede daarom werden ze niet mijn 'huisbank'. Bij de andere banken heb ik geen problemen hieromtrent. Ze gebruiken initialen, vind ik geen probleem, of zijn enkel aan de tegenrekening gekoppeld. Advanzia verzon wel elke keer weer een ander probleem met de proof-of-address overigens. Het houdt een keer op..
Ik overweeg wel een naamswijziging omdat ik vind dat het internationaal moet kloppen allemaal. Zo doe ik er ook zelf iets aan eventueel gedoe te voorkomen.
Op de naam verbonden aan mijn Trade Republic account na, die willen persé mijn officiele voornamen blijven gebruiken op kaart + bij uitgaven, mede daarom werden ze niet mijn 'huisbank'. Bij de andere banken heb ik geen problemen hieromtrent. Ze gebruiken initialen, vind ik geen probleem, of zijn enkel aan de tegenrekening gekoppeld. Advanzia verzon wel elke keer weer een ander probleem met de proof-of-address overigens. Het houdt een keer op..
Ik overweeg wel een naamswijziging omdat ik vind dat het internationaal moet kloppen allemaal. Zo doe ik er ook zelf iets aan eventueel gedoe te voorkomen.
Ik ben toch wel benieuwd welke problemen met de proof-of-address je nu precies ervaren hebt en welke telkens andere redenen Advanzia heeft aangevoerd.Tha_TiCK schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 14:01:
Dat klopt helemaal. Ik kan echter een vergelijk maken omdat ik ook bij een Santander, Trade Republic, Big Bank, N26, Raisin (deposito's), probleemloos accounts heb kunnen maken. Al dan niet gericht op specifieke markten, doch internationaal opererend.
Daar kunnen we dan allemaal wat van opsteken. Een daarvan was dus dat je voornaam niet overeen kwam met je doopnaam op je paspoort?
Ik heb zelf ook een keer een ander document moeten sturen. Ik kreeg echter geen enkelevreden wat er mis was (best wel irritant) maar werd simpelweg nogmaals verzocht een telecom factuur of belastingformulier op te sturen. De 1e keer had ik een factuur van Lebara opgestuurd, de 2e poging was KPN, die werd wel direct geaccepteerd. Echter ook daar stemde mijn voornaam niet precies overeen met de doopnamen op mijn paspoort. Dus dat lijkt op zich niet een probleem?
Opgelost. Ik had een bericht gestuurd via de app met de vraag of de gegevens echt opgestuurd moeten worden en dat ik alle gegevens al via het online proces reeds had aangeleverd.swimfreak schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 07:25:
Iemand die hier ervaring mee heeft? Heb het hier nog niet eerder voorbij zien komen
Ik krijg rond 21.30 een email met drie vragen:
1. Kopie ID opsturen
2. Woonplaatsverklaring opsturen (die ik ook al 2x eerder naar een ander emailadres heb gestuurd
3. TAX formulier invullen en opsturen
p.s. de mail lijkt echt en legitiem.
###########
On 01/07/2026 you applied for an Advanzia Account.
In order to complete your account opening we kindly ask you to send us a copy of your passport or national identity card by e-mail to id@advanzia.com or by regular post to Advanzia Bank S.A., 14, rue Gabriel Lippmann, L-5365 Munsbach.
We also require a proof of residency in case your current address is not mentioned on the identity document. This can be in the form of a registration document, or a copy of a phone or energy bill. Please note that the proof must not be older than 3 months.
Furthermore we kindly ask you to fill in and sign the attached self-declaration form.
##########
Vandaag kreeg ik onderstaande mail dat de mail per abuis automatisch is verzonden.
###
The received e-mail was sent automatically by mistake. We already have all of the mentioned documents in our system.
We do apologize for the inconvenience.
Kind regards,
Your Advanzia Bank Customer respon
Batilan schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:42:
[...]
Ik ben toch wel benieuwd welke problemen met de proof-of-address je nu precies ervaren hebt en welke telkens andere redenen Advanzia heeft aangevoerd.
- roepnaam op factuur ipv namen ID kaart, mijn telefoonnummer stond er uiteraard wel op
- Datum van document in de toekomst, waarom weet ik ook niet, was officiële brief van de toeslagen die ik ontvang, inclusief BurgerServiceNr..(!). Officiëel overheid document, dat ze niet gaan lopen accepteren. Ik had geen zin om €22 uit te trekken voor een uittreksel bevolkingsregister. Vind het onzin dat ze de gestuurde bewijzen niet accepteren.
Nah, nou breekt m'n klomp. Het chagrijn om die toko word er bij mij niet minder om, zo..Echter ook daar stemde mijn voornaam niet precies overeen met de doopnamen op mijn paspoort. Dus dat lijkt op zich niet een probleem?
Dat hoeft ook niet. Je kunt gratis een Woonplaatsverklaring aanvragen bij de Belastingdienst. Deze wordt ook in het Duits of Engels geleverd. Wordt bij alle buitenlandse banken geaccepteerd als woonplaatsbewijs. Het enige nadeel is dat je daar een week of 8 op moet wachten. Daarom vraag ik bij voorbaat standaard elk jaar een nieuw exemplaar.Tha_TiCK schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 00:38:
[...][...]
- ... Ik had geen zin om €22 uit te trekken voor een uittreksel bevolkingsregister. Vind het onzin dat ze de gestuurde bewijzen niet accepteren.
Dank voor de tip, handig om in huis te hebben dan. Voor Advanzia mag het document wel max 3 maanden oud zijn.
Je mag ze gewoon een telefoonrekening of energierekening sturen, is voldoende.
Heb zelf ook een andere roepnaam dan doopnamen. Gebruik zelf altijd voorletter(s) als ik contracten afsluit. Die komen dan altijd overeen met paspoort en rijbewijs. Dan heb je geen enkel probleem meer. Geen naamswijziging nodig.
Heb zelf ook een andere roepnaam dan doopnamen. Gebruik zelf altijd voorletter(s) als ik contracten afsluit. Die komen dan altijd overeen met paspoort en rijbewijs. Dan heb je geen enkel probleem meer. Geen naamswijziging nodig.
Het bijzondere is dat ik zonder enig woonadres bewijs een rekening heb kunnen openen en geld heb gestort en als proef een heel klein beetje teruggehaald (voordat ik een significant bedrag stortte). Nu maar hopen dat ik over drie maand het terug kan storten naar mijn rekening. Ik heb er wel vertrouwen in anders was ik er niet aan begonnen.
Met zo'n nickname kan je alleen maar in Nederland wonenPolderPloer! schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:44:
Het bijzondere is dat ik zonder enig woonadres bewijs een rekening heb kunnen openen en geld heb gestort en als proef een heel klein beetje teruggehaald (voordat ik een significant bedrag stortte). Nu maar hopen dat ik over drie maand het terug kan storten naar mijn rekening. Ik heb er wel vertrouwen in anders was ik er niet aan begonnen.
@PolderPloer! Dat kan idd ook nog goed. Had ik ook bij 2de rekening op mijn vrouw haar naam. Had je dat toevallig ook bij het openen van een 2de rekening?
Tot nu toe geen klagen over Advanzia. En de rente kunnen de ander banken nog een voorbeeld aan nemen.
Tot nu toe geen klagen over Advanzia. En de rente kunnen de ander banken nog een voorbeeld aan nemen.
Ik heb afgelopen vrijdag 10:45 overgemaakt vanaf een ING rekening en ik verwacht dat het maandag binnen komt.Drag0nizer schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:09:
[...]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Op je statement zul je dan 99% zeker zien dat de boekingsdatum ook afgelopen vrijdag was, dus dat je ook het hele weekend rente er over hebt verdiend.BroWohsEdis schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:12:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag 10:45 overgemaakt vanaf een ING rekening en ik verwacht dat het maandag binnen komt.
Of je ziet morgen dat je het vrijdag al hadBroWohsEdis schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:12:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag 10:45 overgemaakt vanaf een ING rekening en ik verwacht dat het maandag binnen komt.
Ah, nou ja, ik gebruik altijd mijn roepnaam / initiaal, bij telecom/energie, maar goede tip van je, doe ik dat de volgende keer ook. Misschien ook maar bij bestellingen op internet. Al eens gehad dat mijn ID gechecked werd en er vraagtekens kwamen bij de verschillende namen.utilman schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:23:
Je mag ze gewoon een telefoonrekening of energierekening sturen, is voldoende.
Nee eerste rekening. Wel in twee pogingen, maar dat was mijn eigen domme fout. Autofill gebruikt en dan wordt mijn roepnaam ingevuld ipv paspoort naam. Dus die rekening werd niet geopend, werd ook keurig per mail aangegeven binnen 1 uur. Daarin stond ook dat ik gewoon een nieuwe registratie moest proberen vanaf scratch. Dat gedaan en binnen 5 min. alles rond. Vervolgens 10 euro gestort en weer teruggehaald. Tot slot een groot bedrag gestort.utilman schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:08:
@PolderPloer! Dat kan idd ook nog goed. Had ik ook bij 2de rekening op mijn vrouw haar naam. Had je dat toevallig ook bij het openen van een 2de rekening?