Genoeg mensen die niet genoeg hebben aan Advanzia.Frankenstein schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:14:
Leuk die verhoginkjes. Maar waarom gaat er (bijna) niks over Advanzia heen...
En die mensen hebben allemaal een Raisin-actie rekening?SanookH schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:22:
[...]
Genoeg mensen die niet genoeg hebben aan Advanzia.
Neen. Vrijwel al het vrij opneembare spaargeld staat op rekeningen met een lagere rentevoet. En er wordt ook veel kort opneembaar vast weggezet tegen minder dan de 3,5 of 4% van Advanzia...
Met 90% van het spaargeld bij de grootbanken is dat zeker correct. Zolang de korte deposito rente lager is dan waar ik nog vrij opneembaar kan sparen tegen een betere rente zet ik nu even geen geld vast. Maar zodra mijn actie rentes aflopen ga ik dat wel weer doen. Het is even niet anders. Een verlengingsaanbod van de actie rentes zou ik wel waarderen.Frankenstein schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:54:
...
Neen. Vrijwel al het vrij opneembare spaargeld staat op rekeningen met een lagere rentevoet. En er wordt ook veel kort opneembaar vast weggezet tegen minder dan de 3,5 of 4% van Advanzia...
Als mijn Advanzia 3,5% afloopt zet ik het ff bij Garanti 3% en binnen de maand staat het weer bij Advanzia. Consors 3,4% kan ook, maar meet gedoe.W1ck1e schreef op maandag 27 juli 2026 @ 09:09:
[...]
Met 90% van het spaargeld bij de grootbanken is dat zeker correct. Zolang de korte deposito rente lager is dan waar ik nog vrij opneembaar kan sparen tegen een betere rente zet ik nu even geen geld vast. Maar zodra mijn actie rentes aflopen ga ik dat wel weer doen. Het is even niet anders. Een verlengingsaanbod van de actie rentes zou ik wel waarderen.
Inderdaad, tot kort vast of "lang flexibel vast" meer oplevert.
Als Rabo "lang flexibel vast" (Doelsparen) verhoogd breek ik mijn 15 jaar vast mogelijk ook gratis open. Hoewel, bij Advanzia kan ik ook niet onbeperkt parkeren...
.
[ Voor 101% gewijzigd door SanookH op 27-07-2026 09:30 ]
Is dit gek?
Ik probeer bij Raising een deposito te openen bij Banco Piu tegen 2.56%. Dat is het percentage in het overzicht en het percentage dat verschijnt op het aanvraagformulier als vertrekpunt.
Zodra de aanvraag is afgerond en de aanvraag staat te wachten op binnenkomend geld zir dat het percentage plotseling 2.4% (2.41% effectief) is geworden terzijl een nieuwe aanvraag opnieuw tegen 2.56% kan worden afgehandeld. Heeft iemand dit al eerder gezien en zo ja, wat is het uiteindelijke percentage?
Raisin is telefonisch niet echt bereikbaar. Ik heb de aanvraag voor het deposito voorlopig maar terug getrokken - ik ben niet zo van negatieve verrassingen.
Ik probeer bij Raising een deposito te openen bij Banco Piu tegen 2.56%. Dat is het percentage in het overzicht en het percentage dat verschijnt op het aanvraagformulier als vertrekpunt.
Zodra de aanvraag is afgerond en de aanvraag staat te wachten op binnenkomend geld zir dat het percentage plotseling 2.4% (2.41% effectief) is geworden terzijl een nieuwe aanvraag opnieuw tegen 2.56% kan worden afgehandeld. Heeft iemand dit al eerder gezien en zo ja, wat is het uiteindelijke percentage?
Raisin is telefonisch niet echt bereikbaar. Ik heb de aanvraag voor het deposito voorlopig maar terug getrokken - ik ben niet zo van negatieve verrassingen.
Is dat in het aanvraag document zelf? De rente voor dat deposito is pas vandaag van 2.4% naar 2,56% gegaan dus wellicht dat er voor die weergave incorrect nog het oude percentage wordt getoond.DjoeC schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:19:
Is dit gek?
Ja, in het aanvraagdocument zelf...... Maar goed, dan probeer ik het tegen de avond nog wel een keer. Jammer dat het wel 1 dag geld kost want het te storten bedrag zal zometeen wel bij Raisin binnenkomenNovax schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:38:
[...]
Is dat in het aanvraag document zelf? De rente voor dat deposito is pas vandaag van 2.4% naar 2,56% gegaan dus wellicht dat er voor die weergave incorrect nog het oude percentage wordt getoond.
Is 3,1% voor 12 maanden bij YapiKredi geen optie ?DjoeC schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:19:
...
Ik probeer bij Raising een deposito te openen bij Banco Piu tegen 2.56%. ...
Mijn ervaring met Raisin is dat de nieuwe rentes na 12.00 uur actief worden.DjoeC schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:07:
[...]
Ja, in het aanvraagdocument zelf...... Maar goed, dan probeer ik het tegen de avond nog wel een keer. Jammer dat het wel 1 dag geld kost want het te storten bedrag zal zometeen wel bij Raisin binnenkomen
[ Voor 3% gewijzigd door frapex op 27-07-2026 12:43 ]
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Daar lijkt t op (wel vreemd dat ze dat dan niet aangeven). Nieuwe poging gedaan en die staat wel correct in t dashboard.frapex schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:39:
[...]
Mijn ervaring met Raisin is dat de nieuwe rentes na 12.00 uur actief worden.
Ja, maar 12 maanden is voor dit geld "te lang" en de 3 maanden 3.3% is ook wel aardig maar da's dan voor RC....W1ck1e schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:29:
[...]
Is 3,1% voor 12 maanden bij YapiKredi geen optie ?
Ik wil mijn geld voor maximaal 6 maanden vastzetten, flexibel mag ook.
Nu twijfel ik tussen Santander en Garanti. Wie heeft er ervaring met beide banken en zit er echt verschil in of kan ik gewoon de hoogste rente pakken? Beide zweven rond de 3%
Nu twijfel ik tussen Santander en Garanti. Wie heeft er ervaring met beide banken en zit er echt verschil in of kan ik gewoon de hoogste rente pakken? Beide zweven rond de 3%
edit:
Kom nu ook Advanzia tegen, is die beter/slechter dan die 2 hierboven?
Kom nu ook Advanzia tegen, is die beter/slechter dan die 2 hierboven?
[ Voor 20% gewijzigd door empowerfreedom op 27-07-2026 13:37 ]
Hoogste rente (flexibel) op dit moment heb jij bij Advanzia. Verschil Santander / Garanti is dat Santander betaalt rente per maand uit en Garanti per 1 Januari of als jij de rekening afsluit.empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:33:
Ik wil mijn geld voor maximaal 6 maanden vastzetten, flexibel mag ook.
Nu twijfel ik tussen Santander en Garanti. Wie heeft er ervaring met beide banken en zit er echt verschil in of kan ik gewoon de hoogste rente pakken?
Oke dus het meeste haal je eruit door Advanzia te nemen voor 3 maanden (3,9%) en daarna na die 3 maanden naar Santander te gaan? Want de kans dat die onder de 3% zakken over 3 maanden is wel erg klein toch?Harbo schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:38:
[...]
Hoogste rente (flexibel) op dit moment heb jij bij Advanzia. Verschil Santander / Garanti is dat Santander betaalt rente per maand uit en Garanti per 1 Januari of als jij de rekening afsluit.
Als jij nog deze week Advanzia opent, maar na 1 augustus E 5000 (of meer) daar stort, pak jij 4 maanden, 3,97% ipv 3 maanden. Daarna heb jij ook de kans dat Advanzia na afloop weer 3 maanden verlengt.empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:46:
[...]
Oke dus het meeste haal je eruit door Advanzia te nemen voor 3 maanden (3,9%) en daarna na die 3 maanden naar Santander te gaan? Want de kans dat die onder de 3% zakken over 3 maanden is wel erg klein toch?
Het openen duurt vast ook wel een paar dagen, voordat je er echt gebruik van kan maken. En dat na 1 augustus, mag dat dan ook bijvoorbeeld 10 augustus zijn? Mijn geld staat nu nog in een deposito dat 9-8 afloopt. Of krijg je dan 3 maanden en 20 dagen?Harbo schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:50:
[...]
Als jij nog deze week Advanzia opent, maar na 1 augustus E 5000 daar stort, pak jij 4 maanden, 3,97% ipv 3 maanden. Daarna heb jij ook de kans dat Advanzia na afloop weer 3 maanden verlengt.
In de maand dat je de 5000 euro hebt of overschrijdt krijg je nog tot het eind van die maand de actie rente, en vervolgens nog 3 maanden. Meer informatie in het Advanzia topicempowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:51:
[...]
Het openen duurt vast ook wel een paar dagen, voordat je er echt gebruik van kan maken. En dat na 1 augustus, mag dat dan ook bijvoorbeeld 10 augustus zijn? Mijn geld staat nu nog in een deposito dat 9-8 afloopt. Of krijg je dan 3 maanden en 20 dagen?
Je kunt wel de rekening al eerder openen, en wat test stortingen en opnames doen, zodat je alles up'n'running hebt op het moment dat je depoito vrijkomt.
[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 27-07-2026 14:01 ]
Oke dus eerder is wel beter, maar ook al loop ik 10 dagen mis dan is het nog steeds het meeste. Fijn dit topicW1ck1e schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:58:
[...]
In de maand dat je de 5000 euro hebt of overschrijdt krijg je nog tot het eind van die maand de actie rente, en vervolgens nog 3 maanden. Meer informatie in het Advanzia topic
Je kunt wel de rekening al eerder openen, en wat test stortingen en opnames doen, zodat je alles up'n'running hebt op het moment dat je depoito vrijkomt.
Als het verschil zo groot is, dan zou ik, na afloop van de Advanzia actierente, even parkeren bij een actierente elders. Bijvoorbeeld Garanti, omdat deze snel opent, snel sluit en na sluiten, net als Advanzia, meteen weer opnieuw te openen is tegen actierente.empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:46:
[...]
Oke dus het meeste haal je eruit door Advanzia te nemen voor 3 maanden (3,9%) en daarna na die 3 maanden naar Santander te gaan? Want de kans dat die onder de 3% zakken over 3 maanden is wel erg klein toch?
Zo lang Advanzia (of een andere bank) de hoogste rente vergoedt, boek ik daar geen saldo meer af voor ik opdracht tot sluiten van de rekening geef. Immers, ik loop dan rente mis en Advanzia (en de meeste banken) boeken bij het sluiten van de rekening ook het openstaande saldo en opgebouwde rente over naar de tegenrekening. (Als ze dit niet doen, dan sluiten ze de rekening niet, en staat er in de voorwaarden dat de rekenhouder het saldo geheel af moet boeken voordat de bank tot sluiting over kan gaan).
[ Voor 30% gewijzigd door Frankenstein op 27-07-2026 14:22 ]
Hmm, net ingelogd om de status te bekijken, staat ie op " in behandeling 2.4%"... Dat na 12:00 werkt dus ook niet (goed)........ Ik heb de transactie maar weer ingetrokken.frapex schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:39:
[...]
Mijn ervaring met Raisin is dat de nieuwe rentes na 12.00 uur actief worden.
Let wel: als je ná 1 augustus bij Advanzia €5000 stort, dan krijg je de actierente van dát moment. Die kan hetzelfde zijn, maar ook lager (of hoger) zijn dan de 3.97% die nu geldt. Dus 100% zekerheid over precies welke rente je dan krijgt heb je nu niet. Vanaf 1 augustus zullen we weten wat de nieuwe actierente is.empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:03:
[...]
Oke dus eerder is wel beter, maar ook al loop ik 10 dagen mis dan is het nog steeds het meeste. Fijn dit topic
En als ik vandaag de rekening open, 5k stort (oftewel 100% zeker de rente heb) en dan 10 augustus 10k bijstort (15k totaal dan). Dan krijg ik vanaf 10-8 over dat hele bedrag van 15k de 3,96 he?Coffeeroam schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:42:
[...]
Let wel: als je ná 1 augustus bij Advanzia €5000 stort, dan krijg je de actierente van dát moment. Die kan hetzelfde zijn, maar ook lager (of hoger) zijn dan de 3.97% die nu geldt. Dus 100% zekerheid over precies welke rente je dan krijgt heb je nu niet. Vanaf 1 augustus zullen we weten wat de nieuwe actierente is.
Ja, maar je actierente loopt dan een deel van juli, augustus, september, oktober (volledig). Dus 3 maanden en een klein beetje.empowerfreedom schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:49:
[...]
En als ik vandaag de rekening open, 5k stort (oftewel 100% zeker de rente heb) en dan 10 augustus 10k bijstort (15k totaal dan). Dan krijg ik vanaf 10-8 over dat hele bedrag van 15k de 3,96 he?
Stort je de eerste 5k op 10 augustus dan krijg je de actierente voor meer dan de helft van augustus, september, oktober, november (volledig). Dus iets meer dan 3,5e maand. Daarom ook de eerdere opmerking dat je beter nu kunt openen en dan 1 aug 5k(+) overmaken, dan heb je bijna 4 maanden de actierente.
Je moet dus zelf inschatten of je denkt dat ze de rente verlagen en of incl. verlaging je uiteindelijk minder rente krijgt over meer dagen die hogere rente (ten opzichte van waar het nu staat / later staat).
Dit gokken met sparen is toch veel leuker dan sparen bij de grootbankenRobertMe schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:51:
...
Je moet dus zelf inschatten of je denkt dat ze de rente verlagen en of incl. verlaging je uiteindelijk minder rente krijgt over meer dagen die hogere rente (ten opzichte van waar het nu staat / later staat).
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic. Politieke achtergrond kan hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2338904
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic. Politieke achtergrond kan hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2338904
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of Vermogensrendementheffing 2.0 deel 2 terecht.
Trade Republic heeft zijn eigen topic.
We willen hier geen persoonlijke updates zien, dat is eigenlijk niet interessant voor de meerderheid en maakt het topic lastig te lezen.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling